سبزی ریحان زنجان

دوره مقدماتی php
سبزی ریحان زنجان
سبزی ریحان زنجان

سبزیجات ریحان در زنجان بهارستان ۲۴ متری شهریار نرسیده به خیابان باران

و به تصمیم هزاران
نفر کمک کنید، و امتیاز
بگیرید!

زنجان کوی منظریه خیابان ۲۰ متری فرد…

زنجان انصاریه میدان ولیعصر روبروی خ…

زنجان بزرگراه ۲۲بهمن بین نسیم۷و۸

سبزی ریحان زنجان

زنجان خیابان استاد شهریاری نبش گلست…

دوره مقدماتی php

زنجان انصاریه میدان ولیعصر نرسیده ب…

زنجان خیابان پروین اعتصامی نبش خیاب…

اولین نظر در مورد این کسب‌وکار را شما
بنویسید!

هنوز عکسی ثبت نشده است.

آخرین بروزرسانی اطلاعات:

دانرو،
راهنمای شهر است و به ما کمک
می‌کند تمام اطلاعات تماس و
آدرس اماکن خصوصی و عمومی شهرمان را پیدا کنیم.

Enable JavaScript in your browser for better experience.

مه 24, 2018

با عرض سلام،  من دانشجوی دکتری رشته صنایع غذایی هستم. مجموعه ریحان ۵ سال پیش شروع به کار کرد. قبل آن من کارمند در کارخانجات دیگر بودم . ولی پنج سال پیش منو همسرم تصمیم گرفتیم که کاری برای خودمون شروع کنیم، با کمک همسرم ریحان رو راه اندازی کردیم و شروع به کار شخصی خودمون کردیم.  بخشی از خونه پدریم را کاشی کاری و مرتب از نظر بهداشت کردیم و شروع به پخش سالاد برای رستوران ها کردیم. بعد از کسب تجربه، کار رو گسترش داده و خدمت به عموم مردم رو سرلوحه قرار دادیم. سه سال از شروع کار مجموعه ما در شهریار میگذره و حدود یک سال است که بخش نان به بخش سبزی اضافه شده. هدف اول ما سبزی بود. علت این امر کم بودن فعالان این عرصه در اون زمان بود پس از دو سال از شروع عرضه سبزی به منظور صرفه جویی در وقت مشتری ،بخش نانوایی رو هم ایجاد کردیم. و خرید نون و سبزی برای مشتری راحت تر بشه.

چون اسم دخترم ریحانه هست. در ابتدا نام مجموعه ریحانه سلامتی بوده ولی برای جذب بیشتر مخاطب ، اون رو به ریحان خلاصه کردیم .

چون سبزیجات خیلی خوشاینده و به سلامتی ارتباط داره باعث علاقه ما هم به این کار شد. در زنجان به عنوان اولین نفر در پخش سالاد فصل فعالیت کردیم و ۱۵ نوع سالاد رو عرضه میکردیم. برای توسعه زمینه سبزیجات، لوبیا، کرفس و سبزی خوردن رو اضافه کردیم. استقبال از سبزیجات بیشتر بود و از طرفی وقتگیری و صرفه کمه سالاد، اون رو به حاشیه برد. با توجه به نیاز و نظرات مشتری و به کمک نوآوری و کمک گرفتن از تحصیلاتم، به دنبال مسیر هایی رفتیم که سرمایه کم . سود آوری بیشتری داشت. تبلیغ ما هم تنها به صورت کلامی بوده و مشتری های ما بهترین مبلغان ما بودند. در سال های نخست شناخت جامعه از ما خیلی کم بود

 

سبزی ریحان زنجان

حدود ۵ ماه کرایه مغازه عقب افتاد ولی شکر خدا با صبر و همدلی صاحبان ملک همراه شدیم. با چند تغییر امیدوار به حل مشکل شدیم تا جایی که من ماشین پراید خودم و حتی حلقه ازدواجم رو هم فروختم. با تغییرات و این حمایت ها این مشکل هم حل شد. تغییرات جواب داد و مشتری ها استقبال کردند. حدود پنج تا شیش ماه طول کشید که به حالت اولیه برگردیم و در حقیقت بعد از ۱۵ ماه به سوددهی رسیدیم. که در حال حاضر شاکریم که با اینجا رسیدیم.

قسمت سبزی رو ما با کمک همسرم تاسیس کردیم . ولی میشه گفت یه کار خانوادگی بوده. کار در اصل بر دوش من و همسرم بوده ولی هر زمان نیاز به کمک بود ، اعضای خانواده ما برای کمک پیش ما بودند. در حال حاضر بخش نان توسط برادر و خواهر بنده اداره میشه و بخش سبزی در دست من و همسرم هست. میشه گفت به کار خانوادگی باشه. بحث اعتماد در انتخاب همکار خیلی مهم هست. افرادی که در ابتدای کار با ما همراه بودند خوشبختانه ، نیرو های بسیار عالی ، مطمین و صادقی بودند که به واسطه آنها افراد مطمین دیگری به مجموعه اضافه شدند.

بله شعبه دیگرمون در شهرک کارمندان هست. برنامه آینده ما اپلیکیشن اندروید است. چون این احتمال بود که با افزایش شعبات کیفیت نزول کنه لذا از اپلیکیشن استفاده کردیم تا مشتری با ثبت درخواستش بتونه اقلام مورد نظرش رو درب منزل دریافت کنه. ایده دیگر ما هم استفاده از ضایعات بخش سبزی و بخش نان برای فروش به دامداران هست. تا با این روش هزینه تمام شده رو کاهش بدیم و بخشی از هزینه رو از این روش تامین کنیم.

حقیقتا خیر. ارسال به مناطق دیگه خیلی به صلاح نیست. ترجیح دادیم منطقه ای کار کنیم. کار با چک از لحاظ مالی امکان پذیر نبوده. چون بخش تره بار به صورت نقد کار میشه. در روش سنتی برگشت پول سریع هست و کار به صورت غیر نقدی امکان پذیر نبود. به نظر من کار داخل شهر موفق تره.

ما در حین کار دستگاه هایی رو اضافه کردیم. در ابتدا لوبیا و کرفس رو فریز میکردیم ولی الان دستگاه خوردکن سریع آوردیم. یا الان سبزی ها رو چه از نظر خوردن  و چه خورد کردن، جدا جدا قرار دادیم تا مشتری بسته به نظر خودش، ترکیب مورد نظرش رو انتخاب کنه. همچنین دستگاه آب گوجه آوردیم . از طرفی آنچه باعث موفقیت ما شد، آماده سازی در حضور مشتری بود که باعث اعتماد بیشتر مشتری به ما شد. ما هرگز به دنبال کار تقلبی یا خلاف نبودیم و این نظارت خود مشتری باعث شده تا رعایت بهداشت و موازین هرچه بیشتر بشه.

قوانین باید اصلاح بشه. قبل رفتن سراغ مردم باید اصلاحات رو انجام بدیم . ما قوانین زیادی داریم. ما ۶۰ نفر کارمند داریم ولی میتوانستم چنانچه وقتم را به جای راهروی ادارات، به ریحان اختصاص میدادم، به ۱۰۰ کارمند میرسیدم.

هرگز فکر تقلب یا برای قیمت پایین بخشی از کار رو حذف کنید، نباشید. مثلا ما برای محصول آبلیمو حتی یک قطره آب هم اضافه نمی کردیم . شاید هزینه ی بالایی داشته باشه، ولی با توضیح صادقانه به مشتری تونستیم اعتماد مشتری رو جلب کنیم و برند و اعتباری به وجود بی آوریم. اعتبار خیلی مهم تر از سود مقطعی است. تمام تلاش شما بر مبنی صداقت باشد. ولی همین روش شاید بازدهی کوتاه مدت خوبی نداشته باشد. ولی این اعتماد در دراز مدت نتیجه بخش خواهد بود.

زندگی اینجاست. و اینکه اگر یک نابینا هم از مغازه ما خرید کنه هم نیاز به دیدن نداشته باشه. یعنی مطمین باشه که جنس عالی و درجه یک خرید کرده.

احتیاج به جای بزرگتری داریم. صندوق های کارآفرینی شاید بتوانند کمکهای بیشتری به ما بدهند. چنانچه اعتماد به جوانان صورت بگیره و وام در زمان سریع تری به دست ما برسد میتوان کار های بزرگتری انجام داد. چرا که زمان برای کارافرینان بسیار مهم است.

مساله آخر :

مهمترین مساله ما قانون های اضافه و سیاست های نادرست قیمت گذاری است. امیدوارم با حل این مشکلات به نقطه برسیم که کیفیت محصول فدای چهارچوب از پیش تعیین شده قیمت نشه.

توجه به زیبایی و محیط زیست. کار های بسیار زیادی در جامعه برای انجام دادن وجود دارد. از طرفی نیروی کار جوان زیادی هم در کشور موجود است. با کارآفرینی میتوان این معضل را حل کرد و کارها رو به دست نیروهای کار رساند.

هر تهدیدی یک فرصت است. برای من این همه زباله عذاب آور است. کاش حتی من هفته ای یک روز به تمیز کردن محیط زیست خود می پرداختم. کاش کارآفرینان برای رفع این معضل چاره ای پیدا کنند. هر معضلی میتواند راهی برای کسب درآمد باشد.

برای حل این معضلات نیاز به توجه بیشتر کارآفرینان است. شاید ترس من از این تغییر، زمان بری آن است. آنچه برای من و مجموعه ام مهمه زمان است. من ترجیح میدهم برای مجموعه خودم زمان صرف کنم. کاش من هم زمانی بیشتری داشتم تا برای حل معضلات محیط زیستمان وقت میگذاشتم.

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

سبزی ریحان زنجان

به 2 نفر خانم کمتر از 30 سال در بخش نان حجیم، 5 نفر خانم بالای 40 سال برای بخش پاک کردن سبزیجات و 2 نفر خانم زیر 30 سال برای بخش فروش سبزیجات جهت کار در مجموعه ریحان در زنجان – کوی شهریار نیازمندیم.

– استخدام تعدادی نیروی خانم جهت کار در مجموعه ریحان زنجان” انتشار در دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 محتوا گذار نه امروز به 2 نفر خانم کمتر از 30 سال در بخش نان حجیم، 5 نفر خانم بالای 40 سال برای بخش پاک کردن سبزیجات و 2 نفر خانم زیر 30 سال برای بخش فروش سبزیجات جهت کار در مجموعه ریحان در زنجان کوی شهریار نیازمندیم.

متقاضیان واجد شرایط میتوانند با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایند.

متاسفانه مرورگر شما از جاواسکرپیت پشتیبانی نمیکنید.سبزی ریحان زنجان

لطفا با یک مرورگر دیگر امتحان کنید

لطفا از لیست زیر شهر خود را انتخاب نمائید

وب سایت نشونه ، بزرگترین بانک اطلاعاتی مشاغل است که کمک می کند راحتر، اطلاعات صاحبان مشاغل را در هر نقطه از کشور، بیابید و همچنین صاحبان مشاغل ، شغل خود و محصولات و خدماتی را که ارائه می دهند روزانه به هزاران نفر نمایش دهند.

شیراز ، فلکه هنگ ،ساختمان هنگ ،طبقه دوم

سبزی ریحان زنجان
سبزی ریحان زنجان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *