طرز تهيه سس جوجه چيني

دوره مقدماتی php
طرز تهيه سس جوجه چيني
طرز تهيه سس جوجه چيني

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه جوجه چینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه سس جوجه چینی ابتدا شیر را در یک قابلمه میریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ولرم شود ، سپس خمیر مایه فوری را به شیر ولرم اضافه می کنیم. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و سفیده های تخم مرغ را به اندازه ای با همزن می زنیم که کف کند.

توجه داشته باشید که سفیده تخم مرغ را باید در حدی بزنیم که وقتی کاسه حاوی سفیدها را بر گرداندیم ، سفیده از کاسه نریزد. در ادامه زرده تخم مرغ را به همراه ماءالشعیر کلاسیک به سفیده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پس از اینکه تخم مرغ و ماءالشعیر یکدست شدند ، مخلوط شیر و مایه خمیر و بکینگ پودر را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در مرحله بعدی کم کم آرد گندم را اضافه می کنیم. باید به حدی آرد به مواد اضافه کنیم که غلظت سس به اندازه ماست باشد.طرز تهيه سس جوجه چيني

در پایان پس از اینکه سس جوجه چینی آماده شد کمی نمک و فلفل سیاه به آن می زنیم و برای مدت حداقل یک ساعت آنرا در یخچال قرار می دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به صورت یک اندازه به شکل رشته هایی به عرض ۱ تا ۲ سانتی متر و طول ۳ تا ۴ سانتی متر برش می زنیم.

دوره مقدماتی php

برای طعم دار کردن گوشت مرغ آنرا درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. سپس پیاز را خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش ، نمک ، فلفل سیاه و کمی روغن مایع به گوشت مرغ اضافه می کنیم. مواد را برای مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.

پس از اینکه سس حدود ۱ ساعت در یخچال ماند ، آنرا از یخچال خارج می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم ، تکه های مرغ را در سس می زنیم و درون تابه می اندازیم تا سرخ شوند. حرارت زیر تابه باید کم باشد تا جوجه ها مغز پخت شوند.

در پایان جوجه ها را پس از سرخ شدن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. در کنار جوجه چینی می توانیم مقداری سیب زمینی سرخ کرده هم درست کنیم.

سلام خسته نباشید اگه مائ الشعیر کلاسیک نداشتیم چکار کنیم؟؟

سلام و عرض ادب ماء الشعیر برای پفکی شدن خمیر جوجه چینی نیاز است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

امتیاز دهید


3.6
از

119

جوجه چینی نوعی مرغ سوخاری است که با خمیری معروف به خمیر بنیه تهیه میشود. این خمیر بافتی ترد و جذاب و طعمی عالی به مرغ سوخاری شما میدهد. جوجه چینی همراه با سس تارتار بینظیر است و اگر تا به حال آن را امتحان نکرده اید نباید از دستش بدهید.

 

 

طرز تهيه سس جوجه چيني

ابتدا باید سس مخصوص را تهیه کنید. خمیر مایه فوری را با شیر ولرم ( داغ نباشد ) مخلوط کنید.

 

زرده ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید. سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود ( وقتی کاسه را برمیگردانید سفیده ها نریزد ). سپس زرده و ماءالشعیر را اضافه نمائید و بزنید تا یکدست شود ؛ پس از یکدست شدن مواد باید شیر مخلوط با خمیر مایه و بکینگ پودر را اضافه کنید.

 

 

پس از مخلوط شدن مواد باید شروع به ریختن آرد کنید ، آرد را قاشق قاشق اضافه کنید تا سس به غلظتی مانند ماست برسد. سپس مقداری نمک اضافه کنید و به مدت 1 ساعت سس مخصوص را داخل یخچال قرار دهید.

 

 

در مدتی که سس استراحت میکند مواد جوجه چینی را آماده کنید. سینه های مرغ را به برش های نازک ببرید ( سعی کنید تمام تکه ها یک اندازه باشند ).

 

درون کاسه ای پیاز رنده شده ، نمک ، فلفل ، سیر له شده و مقداری روغن را مخلوط کنید. سپس تکه های مرغ را اضافه کنید تا مرغ ها مزه دار شوند.

 

 

پس از استراحت سس مخصوص را از یخچال خارج کنید. روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا داغ شود سپس تکه های مرغ را درون سس بزنید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ و برشته شوند ( حرارت باید ملایم باشد تا مرغ مغز پخت شود ).

 

مرغ های آماده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش برود. سپس بهمراه سیب زمینی سرخ کرده ، سالاد و سس گوجه فرنگی سرو کنید.

 

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید از گوشت جوجه ، بلدرچین و میگو نیز بجای مرغ استفاده کنید. مرغ ها تنها باید 15 دقیقه مزه دار شوند سپس بلافاصله در سس زده و سرخ شوند ( ماندن بیش از اندازه موجب سفت شدن مرغ میشود ).

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام
تفاوت جوجه چینی با مرغ سوخاری یا استریپس چیه ؟

خوشمزس؟؟مزه بیرونیارو میده؟

سلام میشه این سس مخصوص سرخ کردن جوجه چینی را برای مدتی نگهداری کرد اخه اضافه میاد حیفه در صورتی که تکه هی مرغ رو بهش نزده باشیم

سلام فریبا جان. تخم مرغ درون سس زود خراب میشه بهتره که بیشتر از 3 یا 4 روز نمونه.

پس ابلیموچی شد؟

سارا جان آبلیمو هم به تکه های مرغ اضافه میشه

عالی بود اگه میشه برام بفرس به ایمیلم

عارفه جان شما در خبرنامه سایت عضو شی برات ارسال میشه

خیلی خوشمزه به نظر میرسه

امتحانش کن حمیده جان

سلام و خسته نباشید . در رابطه با این غذا تمام مراحل را انجام دادیم اما جوجه ها پف نکردند . ممنون میشم راهنمایی کنیدطرز تهيه سس جوجه چيني

ممنون علی جان ، شاید خمیر مایه تاریخ مصرفش گذشته بوده چون دلیل اصلی خمیر مایه است ، امیدوارم این بار بهتر در بیاری

سلام خوبی

خوبم عزیزم

من امروز از اینا درست کردم خیلی خوشمزه شد.مرسی

خوشحالم خوشت اومده ، نوش جان

سلام.ممنون بابت آموزش جوحه.میشه سسی که با این جوجه سرو میشه رو آموزش بدین؟؟؟؟با تشکر

خواهش میکنم رویا جان ، سس قرمز تند یا سس خردل انتخاب خوبی میتونه باشه

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

جوجه چینی

جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در جهان است که همانطور که از اسمش مشخص است اصالتی چینی دارد. این غذای خوشمزه شباهت هایی به جوجه کباب تابه ای دارد البته مواد این دو غذا با هم متفاوت هستند.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری جوجه چینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه جوجه چینی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهيه سس جوجه چيني

دستور پخت

ابتدا در قابلمه ای شیر را می ریزیم و روی حرارت قرار میدهیم تا ولرم شود و بعد خمیر مایه را به آن می افزاییم. سپس زرده تخم مرغ ها را از سفیده آن ها جدا می کنیم و در کاسه ای جداگانه می ریزیم و سفیده ها را با همزن خوب می زنیم تا کف کند

و زمانیکه کاسه را برمی گردانیم سفیده از آن بیرون نریزید.بعد زرده ها را با ماءالشعیر به سفیده می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم تا منسجم شوند و آن وقت شیر و خمیر مایه را که با هم مخلوط کرده بودیم را به مایه تخم مرغ اضافه می کنیم

و بکینگ پودر را نیز روی مایه می ریزیم و مواد را مخلوط می کنیم و آرد گندم را کم کم می افزاییم تا در مایه گلوله نشود.بحدی آرد گندم می ریزیم تا مایه غلظتی شبیه ماست به خود بگیرد.در آخر مقداری نمک و فلفل به سس آماده شده مان اضافه می کنیم

و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. سینه های مرغ را برش می دهیم به این صورت که روی تخته آشپزخانه سینه ها را قرار می دهیم و از گوشت مرغ رشته هایی به عرض ۲ سانت و طول ۴ سانت برش می دهیم. سپس رشته های برش داده شده سینه مرغ را در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و روی سینه مرغ ها می ریزیم و بعد لیمو ترش را از وسط نصف می کنیم

و محکم آبش را می گیریم و در پیاله ای می ریزیم و با قاشق هسته های لیمو را خارج می کنیم و آب لیمو ترش را روی سینه مرغ می ریزیم و نمک،فلفل سیاه و مقداری روغن مایع روی سینه مرغ ها می ریزیم و با دست مواد را به همه جای سینه مرغ ها آغشته می کنیم

و روی کاسه سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می گذاریم تا طعم دار شود. سس را از یخچال بیرون می آوریم و ترجیحا در تابه ای کوچک و گود روغن سرخ کردنی تا حدی می ریزیم که مرغ های برش خرده در آن شناور باشند

و روی حرارت کم تابه را می گذاریم(تا آخر سرخ شدن جوجه ها حرارت کم باید باشد) تا به مرور زمان داغ شود. کاسه مرغ را نیز از یخچال خارج می کنیم و برش مرغ ها را دانه دانه بر می داریم و در سس قرار می دهیم تا کاملا آغشته به سس شود و بعد در روغن داغ قرار می دهیم

تا مغز پخت و سرخ شوند. جوجه چینی های سرخ شده را زمانی که از روغن بیرون می آوریم در صافی یا روی دستمال تمیز قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود. جوجه ها را در دیس می چینیم و به همراه سالاد فصل ، سیب زمینی سرخ کرده و سس قرمز نوش جان کنید.

همچنین ببینید

طرز تهيه سس جوجه چيني
طرز تهيه سس جوجه چيني
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *