رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

دوره مقدماتی php
رمانهای عاشقانه ایرانی معروف
رمانهای عاشقانه ایرانی معروف


رمان های عاشقانه بخش مهمی از ادبیات هر زبان و فرهنگی هستند و طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی چند نمونه از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی بپردازیم. یقینا نمی‌توان تمام ادعا کرد که بهترین رمان های عاشقانه ایرانی محدود به این فهرست می‌شود، ولی سعی کرده‌ایم در این فهرست ترکیبی از آثار نویسندگانی از سبک‌های مختلف را در کنار هم داشته باشیم.

 

بین نویسندگان معاصر ایرانی، نویسندگان زیادی هستند که رمان‌های عاشقانه می‌نویسند و کتاب‌هایشان پرفروش و پرطرفدار هم هستند. یکی از این نویسندگان مرتضی مؤدب پور است که بیشتر با نام م. مؤدب پور شناخته شده است. از جمله آثار او می‌توان به رمان های پریچهر، شیرین، گندم و رکسانا اشاره کرد. یکی دیگر از نویسندگان رمان های عاشقانه فتانه حاج سید جوادی است که با رمان عاشقانه بامداد خمار به شهرت فراوانی دست یافت. فهیمه رحیمی نیز یکی دیگر از نویسندگان معروف رمان های عاشقانه ایرانی است. از جمله آثار او می‌توان به اشک ستاره، همیشه با تو، تاوان عشق و چند رمان دیگر اشاره کرد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین رمان های عاشقانه ایرانی از آثار نویسندگان مختلف ایرانی در چندین سطح گوناگون، مانند سطح عامیانه و سطح فاخر پرداخته‌ایم.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

دوره مقدماتی php

 

این رمان از آثار معروف نادر ابراهیمی داستان‌نویس معاصر ایرانی است. این رمان داستان گيله مردی مبارز را روایت می‌کند که عاشق دختری می‌شود که آذری است و سیاسی مسلک. جملات زیبا، شاعرانه و عمیق این کتاب باعث شهرت آن شده است. در واقع نقطه قوت اصلی این رمان عاشقانه ایرانی لحن و بيان فوق‌العاده زيبای نادر ابراهيمی است. این رمان روایتگر داستان عاشقانی است که سعی می‌کنند در تمام لحظاتی که در کنار هم هستند، عاشق هم باشند و نگذارند عشقشان دچار رخوت بشود؛ عاشقانی که با زمان مبارزه می‌کنند. مکالمات این زوج عاشق در سراسر رمان یک عاشقانه آرام، آرامش را به خواننده هديه می‌كند. در جاهای مختلف این رمان، كتاب‌هایی از ديگر نويسندگان با ظرافت و قلم دلنشين نادر ابراهیمی معرفی شده‌اند که باعث می‌شود خواننده به مطالعه آن‌ها نیز ترغيب بشود.

 

بامداد خمار یکی از پرفروش‌ترین و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی است. این کتاب بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته است و ترجمه آن به زبان آلمانی نیز با موفقیت در جلب نظر مخاطبان روبه‌رو شد. این رمان عاشقانه ایرانی روایتگر داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه فرودست جامعه است. سودابه دختر جوان تحصیل‌کرده و ثروتمندی است که می‌خواهد با مردی که با طبقه اجتماعی خانواده او مناسبتی ندارد، ازدواج کند. مادر سودابه برای جلوگیری از این پیوند، او را به پند گرفتن از محبوبه، عمه سودابه، سفارش می‌کند. این رمان روایت داستان عبرت‌انگیز سیاه‌بختی محبوبه در زندگی با عشقش رحیم است.

پس از انتشار بامداد خمار و اقبال مخاطبان به آن، کتابی با نام شب سراب و به نویسندگی ناهید پژواک منتشر شد. این کتاب در واقع همان داستان بامداد خمار است با این تفاوت که داستان از زبان رحیم نقل شده است و تلاش آن این است که بگوید محبوبه یک طرفه به قاضی رفته و اشتباه می‌کند. نکته جالب اینجا است که این کتاب هم به یکی از کتاب های پرفروش ایران تبدیل شد. بسیاری از مردم بامداد خمار را یکی از بهترین رمان های عاشقانه می‌دانند،‌ در حالی که منتقدان عمدتا چنین نظری درباره این کتاب پرفروش ندارند.

 

این اثر یک رمان دو جلدی است. داستان این رمان عاشقانه ایرانی در مورد دختری است که در خانواده‌ای پرجمعیت زندگی می‌کند. این دختر با مردی به نام محراب روبه‌رو می‌شود که شخصیتی جدی ولی عاشق‌پیشه دارد و در راه رسیدن این دو به یکدیگر درگیری‌ها و کشمکش‌های خانوادگی فراوانی به وجود می‌آید.

 

رمان عاشقانه پنجره یکی از آثار معروف فهیمه رحیمی است. این رمان روایتگر داستان دختر نوجوانی به نام مینا است که عاشق کاوه معلم ادبیات بداخلاقشان می‌شود. کاوه که همسایه خانواده مینا است و با آن‌ها مراوداتی نیز دارد کم کم و به طور غیر مستقیم به مینا می‌فهماند که او نیز به مینا علاقه دارد و ادامه ماجرا.

 

رمان عاشقانه دالان بهشت اولین کتاب منتشرشده از نازی صفوی‌ است. این کتاب بارها تجدید چاپ شده‌ است و پس از کتاب‌های چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و بامداد خمار، سومین رمان پرطرفدار سال‌های اخیر میان مخاطبان ایرانی به شمار می‌رود. این رمان داستان‌ زندگی‌ دختری‌ کم سن و سال است که‌ با عشق و علاقه ازدواج‌ می‌کند ولی خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد.

محمد پسر جوان خانواده‌ای است که در همسایگی خانه مهناز و خانواده‌اش زندگی می‌کنند. محمد وقتی متوجه می‌شود که مهناز به او علاقه‌مند است به خواستگاری او می‌رود و با هم نامزد می‌کنند. بعد از مدتی مهناز گمان می‌کند محمد به زن دیگری علاقه‌مند است، به همین خاطر کم کم زندگی عاشقانه آن‌ها به یک جهنم تبدیل می‌شود.

 

سهم من یکی از رمان های معروف عاشقانه ایرانی است. این رمان از آن دسته کتاب‌هایی است که خواننده بدون وقفه داستانش را دنبال می‌کند و آن را زمین نمی‌گذارد. جنبه اجتماعی داستان این رمان نیز به جذابیت این رمان عاشقانه افزوده است. این رمان روایتگر داستان معصومه است که در نوجوانی به همراه خانواده‌اش از قم به تهران می‌آیند. او در همین دوران و در راه مدرسه به شاگرد یک داروخانه دل می‌بازد اما دخالت خانواده معصومه باعث می‌شود که او خیلی زود این عشق نوجوانی را فراموش کند و به عقد خواستگارش دربیاید اما زندگی حمید و معصومه اصلا آن‌طور که باید پیش نمی‌رود.

 

رمان پریچهر از جمله آثار معروف م. مؤدب پور است که با استقبال بالای مخاطبان روبه‌رو شد. این رمان روایتگر داستان زندگی پسری به نام فرهاد است که بعد از هشت سال تحصیل در خارج از کشور به ایران برمی‌گردد و در کارخانه پدرش مشغول می‌شود و در ادامه ماجراهای عاشقانه زیادی پیش می‌آیند.

فرهاد، هومن، فرگل و لیلا، جوانان عاشق‌پیشه‌ای هستند و با مشکلاتی مواجـه می‌شوند که خیلی از جوانان در دهه شصت با آن دست به گریبان بودند؛ تفاوت فرهنگی و اقتصادی چشمگیر خانواده‌ها و مشکلات دیگری که سر راه ازدواج دخترها و پسرهای داستان قرار می‌گیرند. در این میان، پیرزنی به نام پریچهر، راوی زندگی پرسوز خودش است؛ روایتی که با قصه جوانان عاشق رمان بی‌ربط نیست.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد م. مؤدب پور یکی از نام‌های شناخته شده در زمینه نوشتن رمان‌های عامه پسند و عاشقانه است. او آثار دیگری هم دارد که می‌توانیم به آن‌ها نیز اشاره کنیم. یکی از این رمان‌ها رمان خواستگاری یا انتخاب است، رمانی که روایتگر داستان دختری است که قصد دارد به خواستگاری پسر مورد علاقه‌اش برود. از دیگر آثار مرتضی مؤدب پور می‌توان به رمان‌های شیرین، یاسمین و گندم اشاره کرد.

 

این رمان روایتگر داستان دختری آذری به نام آی پارا است که به دلیل مشکلات مجبور می‌شود روستای خود را ترک کند، به شهر برود و در خانه خان به عنوان خدمه مشغول شود. پس از مدتی پسر خان عاشق آی پارا می‌شود و آی پارا قوانین خانه خان را به چالش می‌کشد.

 

رمان چشمهایش از آثار نویسنده شهیر ایرانی، بزرگ علوی، است. این اثر تأثیر بسیاری بر جریان ادبیات داستانی ایران داشته است. این رمان بیش از شصت سال است که با استقبال مخاطب ایرانی مواجه شده و بارها تجدید چاپ شده است. داستان این رمان روایتگر عشق ناکام زنی به نام فرنگیس، به استاد نقاشی مشهوری به نام استاد ماکان است. استاد ماکان به خاطر فعالیت‌های سیاسی خود در تبعید زندگی می‌کند و به طرز مشکوکی از دنیا می‌رود.

چشمهایش از زبان فردی روایت می‌شود که شیفته‌ تابلوی چشمهایش اثر استاد ماکان شده‌ است و حس می‌کند رازی پشت چشم‌های نقاشی شده در این تابلو وجود دارد. از این رو تصمیم می‌گیرد برای رمزگشایی از این تابلوی رازآلود، زنی را که سوژه نقاشی استاد بوده پیدا کند و اینجا است که داستان این رمان عاشقانه شروع می‌شود.

 

رمان عاشقانه سلوک روایتگر عشق میان قیس و مهتاب است. قیس که نامش یادآور مجنون معروف است، عاشق دختری به نام مهتاب می‌شود که ۱۷ سال از او کوچکتر است. قیس نمادی از مرد شرقی با افکار سنتی است که البته گرفتار نوعی خودشیفتگی نیز شده است. قیس به خاطر عشق دیوانه‌واری که به مهتاب دارد، او را دارایی خود می‌داند و هیچ اراده‌ای را از سوی او پذیرفته نمی‌داند. اما اوضاع مطابق میل قیس پیش نمی‌رود و مهتاب که چشمش از عشق کور شده بود، به تدریج دید متفاوتی نسبت به ازدواج پیدا می‌کند، استقلال خود را بر این عشق ترجیح می‌دهد، قیس را ترک می‌گوید و قیس نیز با رفتن مهتاب فرو می‌ریزد.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

رمان سلوک از جانب مخاطبان با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. این رمان پرفروش‌ترین کتاب سال نشر چشمه در سال 1381 شد و تاکنون 18 بار تجدید چاپ شده است.

 

در این مقاله به معرفی و بررسی 10 نمونه از پرطرفدارترین و بهترین رمان های عاشقانه ایرانی پرداختیم. رمان های عاشقانه بسیاری در ادبیات فارسی نگاشته شده‌اند که بعضی از آن‌ها به ادبیات عامه پسند تعلق دارند و بعضی از آن‌ها از آثار گران‌سنگ ادبی محسوب می‌شوند. هدف ما تهیه فهرستی با در نظر داشتن استقبال مخاطبان بود و تفکیکی از منظر عامه پسند بودن اثر یا سبک فاخر آن در نظر نگرفته‌ایم.

 

رومان

سلام دوستان… رمان سراب نوشتهٔ رها فرجام.. رمانی بسیار زیبا که به صورت آنلاین در کانال تلگرام گذاشته میشه رو بهتون پیشنهاد می کنم.. فوق العاده زیبا و جالب..

نام و ایمیل من را برای دیدگاه‌های آینده‌ام در این مرورگر ذخیره کن.


بهترین گوشی های 2019 : 12 گوشی هوشمند که اکنون در بازار موجود هستند

با بهترین رمان های عاشقانه ایرانی آشنا شوید

فیلم جدید 2019 – 33 عنوان از بهترین فیلم های جدید سینما که باید ببینید

10 سریال خارجی برتر دنیا که پخش آن‌ها همچنان ادامه دارد

بهترین فیلم های اکشن تاریخ – معرفی 50 عنوان برتر سینمای جهان

پرفروش ترین فیلم های ایرانی سال 97 را بشناسید

بهترین برنامه های اندروید 2018 – معرفی کامل 70 اپلیکیشن برتر

بهترین فیلم های عاشقانه 2018 – عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینما در سال 2018

بهترین تلویزیون های هوشمند موجود در بازار کدام‌ها هستند؟

بهترین فیلم های هندی 2018 – 20 فیلم برتر بالیوود در سال گذشته

جاهای دیدنی قم و جاذبه های گردشگری آن استان را بشناسید

جاهای دیدنی ارومیه و جاذبه های گردشگری آن را بشناسید



بهترین گوشی های 2019 : 12 گوشی هوشمند که اکنون در بازار موجود هستند

با بهترین رمان های عاشقانه ایرانی آشنا شوید

فیلم جدید 2019 – 33 عنوان از بهترین فیلم های جدید سینما که باید ببینید

بهترین برنامه های اندروید 2018 – معرفی کامل 70 اپلیکیشن برتر

بهترین فیلم های عاشقانه 2018 – عاشقانه‌ترین فیلم‌های سینما در سال 2018

بهترین تلویزیون های هوشمند موجود در بازار کدام‌ها هستند؟

کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت بنتک می‌باشد

دانلود رمان شرعی ولی غیر قانونی اثر سمیه ف.ح
در این مطلب از سایت ناول کافه، رمان شرعی ولی غیر قانونی را آماده کردیم. برای دانلود این رمان زیبا با پایان …

رمان پیچک سرما زده اثر نسرین جمال پور
در این مطلب از سایت ناول کافه، رمان پیچک سرما زده را آماده کردیم. برای دانلود رمان پیچک سرما زده از نسرین جمال پور، در…

چاپ رایگان رمان های کاربران انجمن ناول کافه

در این مطلب رمان های پرطرفدار ایرانی به درخواست کاربران را برای معرفی آماده کردیم.برای دیدن توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

رمان های پرطرفدار ایرانی

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

نکته : لیست رمان های پرطرفدار زیر با توجه به درخواست کاربران ناول کافه ایجاد شده است و صرفا جهت معرفی می باشد.

 

نویسنده : پگاه رستمی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان اسطوره : داستان رمان اسطوره درباره دختری دانشجو به نام شاداب است که در حال تحصیل در ترم سه رشته مهندسی عمران در دانشگاه تهران است. وضعیت مالی خانواده شاداب ضعیف است و برای گذران زندگی مجبور می شود در کنار تحصیل به دنبال کاری نیمه وقت بگردد. تبسم دوست شاداب اون رو برای کار به یک شرکت تبلیغاتی معرفی میکنه که رئیس این شرکت مردی به نام دیاکو است که شاداب اون رو از قبل میشناخته و به دلیل یک اتفاق عاشق اون بوده در حالی که دیاکو از این موضوع بی خبر بوده است.

 

نویسنده : پگاه رستمی

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان تب : زندگی سه فرد را بیان می کند البرز،پارسا و صدف .دختر و پسری که در پرورشگاه زندگی کرده و بعدها مسیر زندگی شان به یکدیگر گره ی کور می خورد و پسر دیگری که به دلیل مشکلاتش با آن ها همراه می شود. زندگی ای پر از فراز و نشیب و در این میان عشقی شیرین!

 

نویسنده : زینب ایلخانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان این مرد امشب میمیرد : یلدا دخترى سرکش که با عمه اش زندگى میکند ،طى حادثه اى باز داشت می شود و اتهام سنگینى در پرونده اش رقم میخورد ناجى او به طور معجزه آسایى وارد زندگى اش میشود و پرده از وقایع اصلى گذشته این دختر برداشته میشود، معین نامدار ! مردى از جنس خشم و تعصب ، با روح و زندگى اش در مى آمیزد و روایتى نو رقم میخورد…

 

نویسنده : هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه ، هیجانی

خلاصه رمان افسونگر : تائیس افسونگری بود که با افسون خود اسکندر را وادار کرد پرسپولیس را به آتش بکشد و من افسونگری هستم که روح را به آتش می کشم یکی پس از دیگری افسون نخواست افسونگر باشد ؛ افسونگرش کردند. داستان درباره دختری به نام افسون است که برادری بد جنس دارد که خیلی افسون رو اذیت میکنه،اما یه روزی با پسری به نام دنیل آشنا میشه و عاشق هم میشن اما بخاطر برادر افسون قضیه رو علنی نمیکنن و افسون میره پیشه دنیل زندگی میکنه تا اینکه…

 

نویسنده : هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان تقاص : سالها پیش … وقتی هنوز چشم به دنیا باز نکرده بودم حوادثی رخ داد که تاثیرش را مستقیم روی زندگی من و تو گذاشت … شاید هیچ کس تصورش را هم نمی کرد یک عشق اتشین در گذشته باعث یک عشق اتشین دیگر در آینده شود … اما به خاطر زهری که گذشتگان از عشق چشیدند عشق ما نیز باید طعم زهر به خودش بگیرد … باید تقاص پس بدهیم … هم من هم تو … تقاص گناهی که نکردیم …

 

نویسنده: هما پور اصفهانی

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان قرار نبود : داستان درمورد دختری به اسم ترساست که دو سال پشت کنکور مونده الان منتظر جواب کنکوره . مادر ترسا چند سال پیش فوت کرده ترسا با پدر و مادربزگش( عزیزجون) زندگی میکنه.خواهر بزرگش هم ازدواج کرده .ترسا آرزو داره که بره کانادا و اونجا ادامه تحصیل بده ولی پدرش به دلیل تجربه ی تلخی که در رابطه با فرستادن آتوسا(خواهر ترسا)به خارج داشته تحت هیچ شرایطی راضی نمیشه که ترسا رو بفرسته کانادا، به همین خاطر همین ترسا و دوستاش سعی دارند با همفکری هم راه حلی برای راضی کردن پدر ترسا پیدا کنند که موفق هم میشند ولی برای عملی شدن این راه حل یه سری اتفاقاتی میفته و شخصی وارد زندگی ترسا میشه که مسیر زندگیشو عوض میکنه،…

 

نویسنده : نگاه عدل پرور

ژانر : عاشقانه ، همخونه ای

خلاصه رمان طلایه : داستان درباره ی دختری است به اسم طلایه با اصلیت اهوازی که ساکن اصفهان است.روزی طلایه که از قضا خانواده ای متدین و مذهبی دارد به تولد دوستش دعوت شده و باکلی خواهش و التماس رضایت مادرش را مبنی بر رفتنش به جشن جلب می کند اما بعداز شرکت در جشن متوجه جو ناسالم آنجا شده و تصمیم به ترک مهمانی میگیرد که وقتیموضوع را با دوستش درمیان میگذارد فریبا مانع از رفتن او شده و او را تا نیمه شب نگه می دارد.بالاخره با کلی خواهش فریبا رضایت میدهد طلایه را همراه یکی از پسرها به نام اشکان کهاو هم حال طبیعی نداشته راهی خانه کند.

در راه بازگشت اشکان طلایه را به ویلایی در آننزدیکی می برد ، طلایه که انتظار چنین چیزی را نداشته از شدت ترس بیهوش میشود و وقتیبهوش میاد درد عجیبی در بدن خود حس می کند و خود را داخل ویلا میبیند.از چیزی که ممکن است برایش بوجود آمده باشد به شدت میترسد و از ویلا فرار کردهو به سختی خود را به خانه میرساند.بعد از آن شب او که گمان میکرده حجب و حیای خود را از دست داده از ترس آبرو همه ی خواستگارانش را که همگی شیفته ی زیبایی او می شدند با هزار بهانه رد کرده تا اینکه…

 

نویسنده : مریم ریاحی

ژانر : عاشقانه ، همخونه ای

خلاصه رمان همخونه : دختری به اسم یلدا که به دلیل فوت مادر و پدرش با یکی از دوستان صمیمی پدرش زندگی میکنه.بچه های اون مرد(حاج رضا) خارج از کشور هستن بجز پسر کوچکش که به دلایلی از پدره کینه به دل داره و اونم تصمیم داره از ایران بره…

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

خلاصه اینکه حاج رضا با شرط و شروط خاصی از یلدا میخواد که با همین پسر کوچیکه(که تابحال یک بارم یلدا رو ندیده)که اسمش شهابه ازدواج کنه و به مدت شش ماه با هم تو یه خونه زندگی کنن.اخلاق شهاب هم از اون جوریاست که نمیشه با یه من عسل نگاشون کرد.مغرور از خود راضی و در عین حال خوشتیپ و جذاب قصد اصلی حاج رضا این بود که اونا به هم علاقه مند بشن.در این بین اتفاقاتی میفته و حرفهائی زده میشه و روزهائی میگذره که شرحش رو باید خودتون بخونین…

 

نویسنده : فرشته ملک زاده

ژانر : عاشقانه ، همخونه ایی ، دانشگاهی ، کلکلی

خلاصه رمان مهنان زندگی : سایه دختری مهربان و جذاب پر از غرور و لجبازی است .وجودش سرشار از عشق به خانواده است ،خانواده ای که ناخواسته با یک تصمیم اشتباه در گذشته همه آینده او را دستخوش تغییر میکنند … پایان خوش

 

نویسنده : مهسا نجف زاده

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان تو هنوز اینجایی : دختری برای این که پدرش رو از ورشکستگی نجات دهد با پدر شوهر آینده اش قرار میذاره که اگه اون طلب پدرش رو پرداخت کنه در عوض اون با پسرش که به دختره علاقه داره ازدواج کنه ولی دختره هیچ حسی به پسره نداره.

 

نویسنده : f javid

ژانر : عاشقانه ، طنز

خلاصه رمان تقلب : در مورد دختر شاد و سرزنده ای به اسم نادیا هست که همه نانادی صداش میکنن و خدای تقلبه. کل چهار سال دبیرستان رو با تقلب به انتها رسونده و دریای راههای تقلبه و انقدر حرفه ای که تا به حال سابقه تقلب گرفتنه ازش رو هیچ بنی بشری به چشم ندیده اما از بد روزگار بالاخره دستش برا یه نفر رو میشه و این سراغاز یه تنفر عمیق و شاید در انتها عشقی بزرگ و پر از تجربه های ریز و درشتی که بالاخره ببینیم نقلب توانگر کند مرد را یا نکند!

 

نویسنده: VANIA.b

ژانر : طنز ، همخونه ای ، کلکلی ، عاشقانه

خلاصه رمان دلواپس توام : درباره دختریه که بعد از ازدواج خواهرش،یه مشکلاتی براش پیش میاد که مجبورمیشه بره و توخونه دامادشون برای مدتی زندگی کنه… تو اونجا اتفاقی براش پیش میوفته که اصلا فکرشم نمیتونسته بکنه…زندگی بیخیالو روحیه سرخوشش توی اون عمارت دچار تغییر میشه…

 

نویسنده : VANIA.b

ژانر : عاشقانه

خلاصه رمان انتخاب دوم : داستان درمورد یک انتخابه…یک انتخاب که اولویت اول نیست،و خیلی سخته برای کسی که تمام دنیاتو بافکر به اون ساختی اولویت دوم باشی…انتخاب جایگزین باشی.

 

نویسنده : مدیا خانم

ژانر : انتقامی ، عاشقانه

خلاصه رمان دژکوب : بهراد ، مرد زخم دیده ایست که فقط به حرمت یک قسم آتش انتقام را روز به روز در سینه بیشتر و فروزان تر میکند.. سرنوشت او را تا لبه ی پرتگاهی پیش میبرد که در آن سوی آن چیزی جز تاریکی نیست.. بی آنکه بداند این بار تاریکی همان روشنایی صبح زندگی اش بوده که حالا جای به شب داده..پایان خوش

 

نویسنده : بهاره حسنی

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی ، همخونه ای

خلاصه رمان خشت و آینه : پسری که از خارج میاد تا یه دختر شیطون و غیر قابل کنترل رو تربیت کنه…این کار واقعا متفاوت خواهد بود. شخصیتها و نوع داستان متفاوت خواهند بود. در این کار شخصیت اولی خواهیم داشت که پر از اشتباه است. پر از ندانم کاری. پر از خامی و بی تجربگی.

می خواهیم که با هم و در کنار شما به یک پختگی و ثبات شخصیتی در او برسیم. یک بلوغ ذهنی. شخصیت متزلزل و کوچک داستان ما، در انتها پخته و با ثبات و آرام خواهد شد. کسی که با همه کس و همه چیز سر ناسازگاری و عناد دارد، در انتها بالغ و فهیم می شود. حالت باری به هر جهت بودن او رشد خواهد کرد و تبدیل به کسی خواهد شد که برای اهدافش تلاش خواهد کرد. در این داستان عشق هم خواهیم داشت. عشق و علاقه هایی متفاوت. عشقی پاک. عشقی که خود رشد می کند و می رویاند. عشقی که ورای نیاز های پیش پا افتاده و زمین گیر است. عشق ناپاک هم خواهیم داشت. چیزی که در نهایت محکوم به فناست. چون که از همان ابتدا هم نبوده است. نمی توان چیزی که نیست را هست کرد…

 

نویسنده : الف کلانتری

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان تقابل : داوود با قدم هایی خسته و دلی شکسته، به دنبال راهی برای التیام دردی ست که به جانش افتاد.قصه ی غصه هایش از او مرد سرسختی ساخت که با دنیا هم سر جنگ داشت و این بین، به ازای سوختن عزیزترینش؛ عزیزترین دیگری را سوزاند به شعله ی انتقام…

 

نویسنده :shazde koochool

ژانر : عاشقانه ، اجباری

خلاصه روشنایی مثل آیدین : درباره ی دختری به نام دنیا هس که از بچگی با پسر خاله اش میثاق به شدت مچ بوده و در ادامه میثاق با دختری به نام فریبا می خواد ازدواج کنه و دنیا هم با پسر عموی فریبا نامزد می شه. اما طی قراری که بابابزرگ فریبا و پسر عموش می زارن فریبا و پسر عموش با هم عقد می کنن تا به ثروت برسن. به سر میثاق می زنه و می گه که خالا که این پسر عشق من را گرفته من هم به نامزدش دنیا رحم نمی کنم.

دنیا با کمال بی رحمی مورد تعرض میثاق قرار می گیره و بعد می فهمه که بارداره و مجبور می شه باهاش عروسی کنه. میثاق به شدت پشیمونه و می خواد دل دنیا را به دست بیاره اما دنیا باهاش راه نمی اد و برای ادامه تحصیل می ره سوئد. داستان پر فراز و فرودی هس که نثر زیبایی داره و به دل می نشینه

 

نویسنده : مریم مولایی

ژانر : عاشقانه ، انتقامی

خلاصه رمان کنت نعنایی : شایدنگاه اولت که پرغروربودمرابه دام انداخت، یاشایدنگاه عاشقانه ات مراازخودبیخودکرد،فقط می دانم!من اسیرچشمان سیاه توشدم.تو چه؟مرادوست داری؟یافقط بازیچه ایی برای هوسهایت هستم.یاشایدهم این آدمیان هستن که نمی گذارن این من عاشق به تویی معشوق برسم . نمی دانم’ولی توبمان من لطیفم،شکننده ام کمکم کن. نگذار بازی هایی این زمانه مراتامرزنابودی ببرندواحساساتم رابه آتش بکشن

 

نویسنده : معصومه آبی

ژانر : اجتماعی

خلاصه رمان جایی نرو : یک زن، یک مرد، دو شخصیت متضاد ، دو زندگی متضاد… وقتی کنار هم قرار بگیرن، چی پیش میاد؟!گاهی زندگی بازی هایی با آدم میکنه که غیرقابلِ پیش بینیِه کیانمهر و ترانه ، برنده ی این بازی میشن یا بازنده؟!میتونن جای نداشتنهای هم رو پر کنن؟!

 

نویسنده : سارا

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان در امتداد باران : وکیل جوان و موفقی با پیشنهاد عجیبی برای حل مشکل دختری از طریق خواندن دفتر خاطراتش مواجه میشود و در همان ابتدای داستان با خواندن صفحه اول شوکه میشود … این رمان برداشتی آزاد است از یک اتفاق واقعی…

 

نویسنده : sara bala

ژانر : ازدواج اجباری

خلاصه رمان ازدواج اجباری : داستان درباره ی دختری به اسم بهار هستش که یه روز موقع برگشت از مدرسه متوجه ماشین ناشناسی جلوی در خ و نه شون میشه که ….

 

نویسنده : الهام . ح

ژانر : اجباری ، عاشقانه ، همخونه ایی 

خلاصه رمان اگر چه اجبار بود : همه چیز برای من یک بازی بود.. یک بازی تلخ و اجباری..اصلاً نمیدونستم با این بازی چی به سر خودم و اون بیچاره میاد..فقط برام آبروی بابام مهم بود..اما اون بیچاره..!! تقصیری نداشت.. مجبور بودم در برابر نگاه های سرد و پرسشگرانش فقط سرمو بندازم پایین و سهم اون فقط سکوت بود..سکوت…!! دختری زجر کشیده…بی گناه مجازات میشود و در این مجازات پسری را هم با خود شریک میکند…نمیخواهد..اما برای حفظ آبروی پدرش مجبور میشود..همه چیز اجبار است…!

 

نویسنده : الف کلانتری

ژانر : عاشقانه ، اجتماعی

خلاصه رمان یغمای بهار : دلارای ایلیاتی با فرار از بند اسارت، خود را به بهشت شانه های مردی رساند که خان بود و سیبی ممنوعه…

 

رمان های پرطرفدار ایرانی با توجه به تعداد درخواست کاربران لیست شده است

 

همچنین مطلب زیر هم توصیه می شود :

پرخواننده ترین رمان های ایرانی

درباره Soheil_Gh :

آقا من جدیدا خیلی اتفاقی به یه پیج رمان توی اینستا برخوردم که برخلاف انتظارم به طرز عجیبی خوب و خلاقانه بود، توروووو خداااااا تو پیجتون بذاریدش، حتما یکی دو قسمتشو بخونید، اسمش یک عاشقانه ی پیچیدست، اسم پیجشم bookgirl_2a

بچه ها رمان بی بهانه فقط پارت اول خوندم اما بقیه شو نتونستم پیدا کنم.لطفا اگر دارید شر کنید.

با سلام میخواستم بدونم نویسنده ای که اسمشون بالای کتاب ها p.*e*g*a

*H مینویستن همون خانم پگاه رستمی هستن؟؟؟

سلام نه دوست عزیز فرق دارن

سلام. اسم رمان می خواستم. خلاصش :دختره از سر عقد فرار می کندوبه شهر دیگه میرود وچون خانه نداردمجبور برای اجاره خانه صیغه نوه یک پیرزن شود. بعد چند سال پیرزن فوت می کند و درختم او دخترمتوجه می شود صیغه همان پسری شده که از سر عقد او فرار کرده.

سلام متاسفانه اطلاع ندارم

سلام من نصف رمان‌تراکم تنهایی را خوندم‌بقیه اش هیچ جا نیست دارم دیوونه میشم میتونید کمک‌کنید

سلام نویسنده ادامه نداده دوست عزیز

سلام رمان اسطوره، بانوی قصه، زیتون عالین

سلام من چطوری میتونم با شما همکاری کنم من نویسنده هستم

سلام در انجمن عضو شوید و رمان خودتون را تایپ کنید

کسی اسم اون رمانه ک دختره مجبور میشه با پسرخالش ازدواج کنه بعدش همخونه میشن و عاشقش میشه رو کسی میدونه؟

از این رمان های پرطرفدار ایرانی لطفا بذارید

بزودی حتما

افسونگری از جنس غم و شاه ماه من باش هم عالین

نبود اسم رمان گناهکار کاملا تویه ذوق میزنه .گناهکار فوق العادس. توسکا .کی گفته من شیطونم. اگه گفتی من کیم. جرعت حقیقت.بغض تنهایی.ته دیگمو پس بده. دختر سرکش.واحد روبه رویی. درهمسایگی گودزیلا.درمسیر آب و آتش. داوطلب عشق و خیلی رمان زیبایه دیگه که شما نگفتین

بزودی لیست دوم رمان های پرطرفدار ایرانی رو آماده میکنیم و حتما در اون لیست درج میکنیم

من همه این رمان هایی که گذاشتین خوندم لطفا بازم رمان معرفی کنید

از نظرات دوستان هم استفاده کنید رمان های خوبی معرفی میکنند

رمان آسمان دیشب آسمان امشب، بعداز آن شب هم خیلی خوبن

۱۰۰۰۰ ستاره میدم به این رمانها

همه این رمان ها بهترین هستند

من بیشتر رمان هایی که نام می بریدو خوندم به علاوه کلی رمان های دیگه ولی هیچ کدوم به اندازه ذهن خالی هماپوراصفهانی قشنگ نبودند

دقییییقا ذهن خالی بهترین رمان عمرم بود

اسطوره،تب،مومیایی،شاه شطرنج،عقیق،باران،زمستان داغ و پاییز بی مهر بنظرم فوق العاده ان…

واقعا همه شون عالی هستن

رمان گناهکار یه رمان عالیه هیجانی و عاشقانه حتما بخونیدش

سلام درسته رمان جذابی هست

رمان داری میری واقعا قشنگه مثل رمان های گناهکار و اسطوره

بله بله

جا داره رمان هرمیس رو هم تو لیست بذارید.. فوق‌العاده است

فصل دومشم خوندین؟

هیچ کدوم از رمانایی که در بالا نام برده شد حتی به گرد پای رمان دون جوانی هم نمیرسن به کسایی که طرفدار رمان هایی مثل اسطوره هستن پیشنهاد میکنم حتماااا حتما رمان دون جوانی رو بخونن.

رمان سفر به دیار عشق بهترین رمانی بود که من تابحال خوندم،عاااالیه

ممنون از نظرتون?

اونکه فوق العادس

سلام.ممنون بابت رمان های فوق العاده تون.خدا قوت واقعا.

سلام متشکرم نظر لطفتونه

رمان اسطوره و گناهکار بهترین رمان هاییه ک تا بحال خوندم …

بله بله

به نظرم بهترین رمان اونیه که بتونه حس اون شخصیتو به تو القا کنه.من عاشق رمانای سفر به دیارعشق ،آدم و حوا،آسمانی ها،بگذار آمین دعایت باشم،طلاهای این شهر ارزانند،ازدواج توتیا،روز نود و سوم،قشاع،اسطوره،پانتی بنتی و ……..

سلام رمان اسطوره عالیه سه بار خوندم میشه رمان های جدیدتر معرفی کنید همه یک بار خوندم

رمان داری میری واقعا قشنگه مثل رمان های گناهکار و اسطوره

هر رمانی که تو فاز تیدا زاده ی نور یا تاریکی باشه رو معرفی کنین

وای رمان بی بهانه عااااالیه به همه شدید پیشنهاد میشع

توی برنامه رمان کده هست ازبازاردانلودکن

سلام و خسته نباشید میشه مجموعه رمانهای خانوم محدثه فارسی رو بزارید؟باتچکر

سلام در کانال ناول کافه همه رمان هاشون هست آدرس کانال: t.em/novelcafe_ir

رمان طلاهای این شهر ارزانند هم در لیست نبود

من کلی رمان با قلم بسیار خوب خوندم در این لیست نبود

اسامی رمان های مدنظرتون رو بفرمایید تا لیست های آپدیت شده رو به زودی در سایت بذاریم

بیشتر رمان ها دیگه شبیه هم شدن با موضوع یکسان یکی در عمارت هست یکی از مرد رویاهاش تعریف میکنه

من عاشق رمان اسطوره ام

میشع معرفی کنید؟

رمان های پر طرفدار در این پست نام برده شدن، برای دانلود به کانال ما مراجعه کنید

رمان سفر به دیار عشق خیلی خیلی خوب بود همینطور جن‌گیری شیدا و گناهکار و اسطوره اینا از بهترینا هستن

رمان های مودب پور هم عالین

کسی لینک دانلود رمان گناهکار رو داره یا حتی پی دی اف شو برام بتونه بفرسته

رمان اگر چه اجبار بود و افسونگر بهترین هستن

چند رمان که قلم قوی و فوق العاده جذابی دارند ولی در لیست بالا ذکر نشده اند: شاه شطرنج، زهر تاوان، کبوتر، گناهکار سجاده نشین، بن بست، بانوی قصه، بن بست بهشت، زنانه یا مادرانه، زندگی خصوصی، طلوع از مغرب، طلاهای این شهر ارزانند، بگذار آمین دعایت باشم، زیتون، آسمان دیشب آسمان امشب، توسکا، جدال پر تمنا، ناگفته ها و سفر به دیار عشق

سلللللللام ممنون میشم رمان پرطرفدارخواهرشوهر رو هم بزارید

رمان طلایه و تقاص چند بار خوندم

سلام لینک های دانلود ندارن؟

سلام فقط معرفی هستند برای دانلود این رمان ها در کانال ما عضو شوید

عالییین بیشتریاشو خوندم

رمان اسطوره خیلی خوب بود من چند بار خوندم

اسطوره،تب،مومیایی،شاه شطرنج،عقیق،باران،زمستان داغ و پاییز بی مهر بنظرم فوق العاده ان…

دیدگاه

برای دریافت جدیدترین مطالب در ایمیل خود ، در خبرنامه ما عضو شوید

█ تبلیغات در مجموعه ناول کافه

█ انجمن ناول کافه

█ تماس با ما

You are here:

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

از آزاده ملک زاده ۳٫ خرداد ۱۳۹۶, ۱۷:۰۰ 194.7k بازدید ۳۶ دیدگاه

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

فهرست

اگه چه از طریق جستجو در گوگل و چه از طریق وبگردی در نت نظر به این پست رسیدی یعنی تو جزء جمعیت کتابخون کشور هستی و دنبال بهترین رمان ایرانی می گردی که مطالعه کنی. من در این مطلب سعی کردم ۱۰ بهترین رمان ایرانی رو بهت معرفی کنم . حالا که به مطالعه کتاب علاقمندی شاید دوست داشته باشی ۵۰ رمان معروف دنیا  و ۱۰ کتاب ترسناک رو هم بشناسی. خب دیگه بریم سراغ معرفی بهترین رمان ایرانی .

امیدوارم این ۱۰ بهترین رمان ایرانی رو مطالعه کنی  و از ماجراهاشون عبرت بگیری. بهترین رمان ایرانی از نظر تو کدوم رمانه؟ زیباترین رمان ایرانی که خوندی رو به من و بقیه کاربرها معرفی کن.

ادامه رمان بامداد خماربهترین داستان اجتماعی ایرانیبهترین رمان ایرانیبهترین کتاب های ایرانیجذاب ترین رمان ایرانیخوب ترین رمان ایرانیرمان بار دیگر شهری که دوست می داشتمرمان بامداد خماررمان پنجرهرمان پنجره فهیمه رحیمیرمان چراغ ها را من خاموش می کنمرمان خوب ایرانیرمان دالان بهشترمان زیبای بامداد خماررمان شب سرابرمان شوهر آهو خانمرمان های زویا پیر هادیرمان های عبرت آموز ایرانیرمان های فهیمه رحیمیرمان های کمیابرمان های م مودب پوررمان های مرتضی مودب پوررمان یاسمینکتاب شوهر آهو خانمکتاب عزاداران بیلکتاب قصه های مجیدکتاب های علامحسین ساعدی

دعوت به خبرنامه نت نظر

تخفیف هفتگی در خبرنامه نت نظر

… بیشتر

آزاده هستم، یکی از بلاگرهای نت نظر. دختری شاد و فعالم و سعی میکنم در لحظه زندگی کنم. عاشق کافه گردی، فیلم و سریال و بازی های کامپیوتری هستم. به محیط زیست علاقه زیادی دارم و حامی پر و پا قرص حیواناتم، خودم هم یه گربه خوشگل و دوست داشتنی و خاص دارم که همه زندگیمه. اگه دوست داری بیشتر با روحیاتم آشنا بشی می تونی بزنی رو اسمم و تمام مطالبی که نوشتم رو بخونی. اگه موضوع جالبی به ذهنت می رسه باهام در میون بذار تا درباره ش یک پست جالب و جذاب برات بنویسم.

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

behtarin filmhaye cinamaye oropa

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف

behtarin restooran Kashan-list 10 tayi

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

behtarin gooshi Samsung 2019-list 10 tayi

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

10 of the Cheapest Countries in the World To Study Abroad

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

test hosh va etelaat omomi – list 10 tayi

Read More

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

بی نظیر

چگونه یک خرید اینترنتی موفق و مطمئن داشته باشیم؟

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

2.5k بازدید

behtarin filmhaye cinamaye oropa

از پریسا ایرانی ۱۵٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۹:۱۴

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

36.6k بازدید

10 of the Cheapest Countries in the World To Study Abroad

از مهتاب حسینی نژاد ۹٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۵:۴۶

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

10.1k بازدید

behtarin anime haye tarikh-list 20 tayi

از لطیفه ایری ۸٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۹:۰۰

Read More

افتضاح ضعیف

34.2k بازدید

biography Claude Monet va ashnaei ba naghash impressionist Faransavi

از لطیفه ایری ۷٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۹:۰۰

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

14.7k بازدید

Best animated movies of 2019

از مهتاب حسینی نژاد ۵٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۷:۰۷

Read More

بی نظیر افتضاح ضعیف بامزه

66k بازدید

Best universities in the world

از مهتاب حسینی نژاد ۵٫ اردیبهشت ۱۳۹۸, ۱۴:۵۷

Read More

من چند بار کتاب چراغ ها را من خاموش میکنم از زویا پیرزاد رو خوندم بنظرم عالیه ولی کمی مبهم و بدون نتیجه

من رمان شب سراب خوندم بهترین رمانه عاشقانه است و همین طور پنجره خیلی دوست داشتم پیشنهاد میکنم بخونید .

سلام چطور می تونم تو سایت عضو بشم تا لینک دانلود کتاب ها برام بیاد؟ ممنون میشم جواب بدید?

اگر کسی رمانی یا داستانی تو مایه های رمان “عقاب تنها” داره معرفی کند. اگر هم پستی درباره دانلود اتوبیوگرافی ها ی ترجمه شده دارید لینکشو بذارید لطفا.

من که شغلم پرستاریه. زمان های زیادی برای کتاب خوندن پیدا میکنم. لطفا میشه چندتا رمان خوب مناسب با سن من(۴۳) معرفی کنید. ایرانی باشه.

بهترین رمانی که از رمان های خارجی تا الان خوندم برباد رفته بود . از رمان های ایرانی هم عباس معروفی و صادق هدایت خیلی عالی نوشتن. رمان چشم هایش علوی هم بی نظیره

سلام کتاب قهوه ی سرد اقای نویسنده اثر روزبه معین بسیار زیباست و من تازه تمومش کردم.

بهتر نبود عنوان پرفروش رو میزاشتین؟ شب سراب آخه؟؟؟

عزیز جان اینکه با یه آی پی و اسم های مختلف و ایمیل های فیک میای زیر پست های من نظرات منفی میذاری فقط نشون میده داری بدجور از دستم حرص میخوری و آتیش گرفتی، زنگ بزن ۱۲۵ کمکت میکنند :))

من هم رمان های نویسنده فاطمه کهن دهقان بنام های رازم را نگهدار . مهره‌های سوخته . دور از انتظار و ایستگاه چهارم را به شما عزیزان پیشنهاد می کنم . امیدوارم خوشتان بیاید و به دیگر دوستانتان نیز معرفی کنید. باتشکر

بامداد خمار عالیه من تازه تمومش کردم

عروس دره شاهکاره

واقعا جالبه. پیشنهادمی کنم دوستان بخوانند.

من عروس دره را خواندم. واقعا بی بدیل هست.

از رمان نویس دوست داشتنی آقای فریبرز یدالهی در سایت فایل قابل دانلودی ندارید؟

من عروس دره را از آقای یدالهی خوانده ام. محشره این همه جمله ی ناب در یک کتاب شگفت انگیز هست.

بامداد خمار و شب سراب عالی هستن من شیفته این دو کتاب هستم

سلام من یه کتاب میشناسم که واقعا زیباست این کتاب تو سایت کتاب راه هستش اسم کتاب خاطره و نویسندش خانوم زهرا ولی پور من خوندن این کتاب زیبا رو به همه عزیزان توصیه میکنم یه کتاب خیلی متفاوت و قشنگیه این کتاب هم عاشقانه است و هم غمگین و هم انگیزشی یعنی امیدوار به زندگی واقعا عالیه

بار دیگر شهری که دوست میداشتم مزخرفترین کتاب بود کاملا مزخرف!! ولی بقیه خوب بود

بامداد خمار و پنجره عالی هستن پیشنهاد میکنم بخونین

ساخت انواع مهر

تشکر از فعالیت شما دوستان زبان فارسی به دستان پر مهارت ما نیاز دارد

ممنون .خییلی عالی بود .

ممنون خوب بودن

کلیدر کوش پس؟ بهتر از کلیدر نیست

با نظر آقای جوادزاده صد در صد موافقم. کلیدر بهترینه. ضمن اینکه کتابهای سووشون و سال بلوا هم از نظر نوشتاری و متن و تکراری نبودن، نسبت به کتابهای نام برده شده جایگاه بسیار بالاتری دارند شاید عنوان کتابهای پرفروش از بهترین مناسبترباشه.

بهتری رمان رمان یاسمین بود که قبلا خوندمش الان پنجره دان میکنم امیدوارم خوب باشه اینم

گندم و پریچهرم عالین

پنجره.دالا بهشت قبلا خوندم.عالی بودن.

ممنون پنجره ،شب سراب،بامدادخمار عالیند

شب سراب اصلا قشنگ نیست..شب سراب دقیقا اتفاقات بامداد خمار رو برعکس کرده و همه چی رو از زبان رحیم گفته..به جای شب سراب باید کافه پیانو(فرهاد توحیدی)یا سهم من (پرینوش صنیعی)رو توی لیست میذاشتین

کتاب دیگری هم هست روایت رمان بامداد خمار از سمت مرد نجار برای پسر دوستش(همون پسری ک محبوبه دوستش دارد)روایت میشود به نظر من رمان زنانه یا مادرانه هم زیباست

بله عزیزم رمان شب سراب هست که در همینجا بهش اشاره کردم.

قصه های مجید، خمره، مربای شیرین خیلی خوبن

بهترینشون پنجره ست

رمان یاسمین عاشقانه و غمگینه پیشنهاد میکنم بخونیش ?

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

Current [email protected] *

Leave this field empty

بیش از 15000 نفر بصورت روزانه منتظر تبلیغ شما هستند! همین حالا تبلیغ خود را قرار دهید.

۱۳۹۶ – نت نظر ©

۵ کتاب ممنوعه و نایاب در قرن ۲۱ که دیگر چاپ نمی شوند!

۵ رمان معروف و برتر ایرانی برای جماعت کتابخوان

۵ رمان ترسناکی که شما را وحشت زده خواهد کرد

۵ رمان عاشقانه خارجی معروف بدون سانسور

۵ رمان مشهور عباس معروفی

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

۵ مورد از فاجعه بارترین اشتباهات مهندسی جهان

۵ مکان از سردترین نقاط جهان که زندگی در آنها جریان دارد

۵ شخصیت مشهوری که نبش قبر شدند

۵ مورد از مهمترين لحظه‌ها و رويدادهاى تاريخى که دنیا را تغییر دادند

۵ مکان از عجایب جهان امروز که باید ببینید (۲۰۱۸)

۵ ورزش کسل کننده برای تماشا در جهان مشخص شد!

۵ ورزشکار معروف که مدال المپیک خود را از دست دادند!

۵ ورزش خطرناک در مکان های شگفت انگیز جهان

۵ ورزش عجیب دنیا : ترکیب خنده، نشاط و شگفتی!

۵ تیم با بیشترین تعداد قهرمانی در جام جهانی

۵ نکته خواندنی از مسابقه استعدادیابی عصر جدید

۵ نکته جالب در مورد مسابقات امریکا گات تلنت ۲۰۱۹

۵ هتلی که باید قبل از مرگ یک بار هم که شده در آن بخوابید!

۵ محلی که باعث میشه هوس آفرود سواری کنید

۵ نمایش حیرت انگیز شعبده بازی افراد مشهور جهان

۵ بلایی که اینترنت بر سر زندگی ما می‌آورد!

۵ غذای خطرناکی که نباید با معده خالی مصرف کنید

۵ حقیقتی که تا به حال درباره ژاپن نمی‌دانستید

۵ اشتباه که در زندگی زناشویی منجر به طلاق می‌شود

۵ دسر گران قیمت دنیا که پیش از اتمام غذا باید خورد!

۵ گوشی‌ فراتر از گوشی های هوشمند (فناوری در حال ظهور MWC 2018)

۵ نظریه احمقانه در مورد تغییرات اقلیمی انسان ها

۵ ربات عجیب که کارهای خلاقانه انجام می دهند!

۵ حشره مرگبار و خطرناک در جهان

۵ گوشی و تبلت هوشمند بکار رفته در فیلم های علمی تخیلی

۵ فیلم بر اساس حوادث واقعی که حقیقت را بیان نمی کنند!

۵ دلیلی که تئاتر زندگی ما را بهتر می‌کند؟

۵ جمله معروف و ناب از ترسناک ترین قاتلان زنجیره ای جهان!

۵ فیلم پرفروش تاریخ سینما:شاهکارهایی ابدی…

۵ فیلم معناگرا که ذهن شما را آشفته خواهد کرد

۵ راز خصوصی و روابط عاشقانه سلنا گومز خواننده مشهور!

۵ کیک عروسی گران قیمت سلبریتی ها در جهان را ببینید!

۵ آلبوم موسیقی پرفروش از خوانندگان معروف

۵ راز ناگفته درباره موزه لوور، معروف ترین موزه ی جهان

۵ ساز عجیب و خلاقانه در دنیای موسیقی جهان

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

۵ اپلیکیشن جالب که معلوم نیست هدف از ساختن آنها چه بوده!

۵ دستگاه اجتماعی نوآورانه در جهان

۵ اپلیکیشن برتر ماشین حساب پیشرفته اندرویدی

۵ اپلیکیشن و نرم افزار تشخیص اسکناس های تقلبی (پول، چک پول، دلار و …)

۵ بازی هیجانی و ماجراجویانه برای اندروید

۵ اختراع برتری که زنان در جهان ثبت کرده اند!

۵ استارت آپ موفق و پولساز در ایران را می شناسید؟

۵ حقیقت جالب و خواندنی از شرکت سامسونگ

۵ روش کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه

۵ استارتاپ برتر سال ۲۰۱۸

منتشر شده

روی

به وسیله

کتاب های رمان در میان ژانرهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. اگر به خواندن کتاب های رمان علاقه مند هستید و دوست دارید با کتاب های برتر ایرانی آشنا شوید با ما همراه باشید.

رمان‌ها می‌توانند خواننده را به گریه وا دارند یا به خنده، اما تعداد رمان‌هایی که با ذهن خواننده بازی کنند و به شکلی موجب دیوانگی خواننده شوند کم هستند.

در این مطلب می خواهیم ۵ کتاب رمان برتر ایرانی را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم.

 

 

 

خلاصه ای از داستان رمان:

داستان دختری با چشمان تیله ای به نام مینا است که عاشق معلم ادبیات شان می شود. کاوه پسری خشن، بداخلاق و منطبت هست که با مینا همسایه هستند.

در رفت و آمدهای خانوادگی و درسی که با هم دارند کاوه بطور غیر مستقیم به مینا می فهماند که او نیز به مینا علاقمند است. مینا به عشق خاموش او نیز پی می برد و …

 

 

 

خلاصه ای از داستان رمان:

این کتاب بر اساس گفته های خود نویسنده تهیه و تنظیم شده است. محمد پسر جوانی است که در همسایگی مهناز زندگی می کنند، وقتی متوجه می شود که علاقه ای آتشین بین او و مهناز وجود دارد به خواستگاری وی رفته و با هم نامزد می کنند.

کم کم زندگی عاشقانه آنها به خاطر توقع های زیاد دختر، به جدایی می كشد. پسر می رود و زندگی دوباره تشكیل می دهد و دختر درتنهایی خودش، متوجه اشتباهش می شود…

 

 

 

خلاصه ای از داستان رمان:

نویسنده در این داستان از زندگی مردم عادی اجتماع ما تراژدی عمیقی پدید آورده، و صحنه‌هایی پرداخته است که انسان را به یاد صحنه‌های آثار بالزاک و تولستوی می‌اندازد و این نخستین بار است که یک کتاب فارسی به من جرأت چنین قیاسی را می‌دهد. سید میران رئیس صنف نانواها زندگی آبرومندی را با همسرش آهو خانم دارد.

سید میران با یکی از مشتریانش بنام هما آشنا می شود و هما کم کم سفره دلش را برای سید میران باز می کند. سید میران که جوانی و زیبایی هما او را شیفته خود کرده هما را عقد کرده و بعنوان هوو وارد منزل آهو خانم می کند و…

 

 

 

خلاصه ای از داستان رمان:

داستان درباره پسری به نام بهزاده که دانشجوی پزشکی است. بهزاد پسر فقیری که از نظر مالی آه در بساط ندارد که عاشق دختری خوشگل و بسیار پولدار به نام فرنوش می شود. در این میان پسرخاله فرنوش که از کودکی به او علاقه داشته از خواستگاران او هست و خودش را نامزد فرنوش می داند.

اما خانواده فرنوش همگی با ازدواج بهزاد و دخترشان مخالف هستند. مادر فرنوش از بهزاد میخواد که به دیدنش بیاد و اونجاست که از بهزاد میخواد که بگذاره فرنوش با پسر خاله ش ازدواج کنه و ….

 

 

 

خلاصه ای از داستان رمان:

داستان درباره پسر مردی کشاورز عاشق است که سخت دلباخته دختر خان شده است. دختر خان هم که شیفته پسر کشاورز است مال و منال پدر را رها کرده و تصمیم می گیرد با پسر کشاورز فرار کند.

این داستان از زمانی روایت می شود که عشقش (هلیا) پس از گذر روزها از فرارشان از شهری که در آن کودکی خود را به دست جوانی سپرده بودند ، او را تنها رها کرده و به خانه بازگشته بود…

بهترین رمان ایرانی به نظرتان کدام است؟ زیباترین رمان عاشقانه و کتابی که تا حالا خوانده اید را به ما و کاربران سایت topfive معرفی کنید.

منبع: blog.netnazar

——*——

دانشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران

آموزش دیجیتال مارکتینگ

با دوره های ویدئویی اساتید بین المللی و به زبان فارسی در آکادمی گرشا

——*——

۵ کتاب ممنوعه و نایاب در قرن ۲۱ که دیگر چاپ نمی شوند!

۵ رمان ترسناکی که شما را وحشت زده خواهد کرد

nimanoori7

خرداد ۱۶, ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۰

بامداد خمار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

Copyright © 2017 تمامی حقوق برای تاپ فایو محفوظ است

ادبیات و جامعه، هر دو در حال تحرک و تحول هستند و بر هم تاثیر متقابل می‌گذارند؛ نویسنده تحت تاثیر محیط و زمانی است که در آن زندگی می‌کند و منطبق با آن شرایط دست به آفرینش ادبی می‌زند و بی‌تردید جامعه در پدیدآوردن آن اثر دخالت مستقیم دارد و بر تفکر و احساسات نویسنده موثر است.

به گزارش ایسنا، «فرهیختگان» با این مقدمه نوشت: شاید برای شما جذاب باشد که بدانید چه اتفاقی در سیر داستان‌نویسی ایران افتاده است؛ اینکه مثلا در دهه ۷۰ چه کتابی پرمخاطب بوده و چه نویسنده‌ای برای مردم جذاب بوده و به دنبال کتاب‌هایش می‌رفتند و تا کتابی منتشر می‌شد، به سراغش می‌رفتند.

به بهانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی قصه آدم‌ها و کتاب‌ها و خواندن آنها در فاصله چهار‌دهه بین سال‌های ۵۸ تا ۹۷ را در این گزارش بررسی کردیم. خواستیم تا ببینیم چه اتفاقی در ادبیات داستانی ایران پس از انقلاب افتاده است.

دهه ۵۰

در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ به گواهی آمار موجود، ۱۸‌ رمان و داستان‌ بلند نوشته و در بازار نشر سال‌های ابتدای انقلاب عرضه شده است.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

رمان‌هایی چون «آتش بدون دود»، نوشته نادر ابراهیمی، «طاغوت در یک جزیره ناشناس» نویسنده محمود حکیمی، «سلول ۱۸» علی‌اشرف درویشیان، «جای خالی سلوچ» نویسنده محمود دولت‌آبادی، «خون پای نخل» نویسنده جمشید فاروقی، «فیل در تاریکی» نوشته قاسم هاشمی‌نژاد و «رقص رنج» نوشته خسرو نسیمی، از جمله مهم‌ترین آثار آن سال‌ها بودند که هرکدام از این آثار سرنوشتی متفاوت در سال‌های بعد از انتشارشان داشتند.

غالب آثاری که در این دوره نوشته شدند، به رنجی که مردم در زمان طاغوت کشیدند اشاره دارد؛ رنجی که نویسندگان این کتاب‌ها سعی کرده‌اند با نشان دادن زندگی مردم در سطح‌های مختلف در شهر و روستا آن را به تصویر بکشند.

اما از میان این آثار، «آتش بدون دود» نادر ابراهیمی به‌عنوان یکی از کتاب‌های پرفروش این دهه و اوایل دهه ۶۰ جای گرفته است.

آتش بدون دود

آتش بدون دود، یک داستان بلند هفت جلدی است که هر جلد آن شامل داستان جداگانه‌ای با تضادها و ماجراهای خاص خودش است. «آتش بدون دود» در رابطه با تاریخ و چگونگی زندگی ترکمن‌های ایرانی و فقر و محرومیت آنهاست.

سه مجلد این رمان قبل از انقلاب اسلامی چاپ شد و چهار مجلد آن نیز بعد از انقلاب به چاپ رسید.

ابراهیمی با این رمان به بهترین شکل، نمودهای فرهنگی و اجتماعی ترکمن‌های ایرانی را به نمایش گذاشته است. جلد اول کتاب با نام گالان و سولماز داستان عشقی است که به‌خاطر قوانین دو قبیله، ممنوع و ناپسند است.

این داستان سرگذشت عشقی است که بدون توجه به اختلافات دو قبیله بزرگ ترکمن، بین دو جوان رخ داده است. گالان، جنگجویی است که در عین‌ حال بهترین شاعر صحرا نیز هست؛ او انتقام‌جو، بی‌رحم و در عین حال درستکار است. سولماز زیباترین و باهوش‌ترین دختر صحراست که بسیار مغرور است. عشق آنها، عشقی جنون‌آمیز و منحصربه‌فرد است.

جلد دوم کتاب با عنوان درخت مقدس، سال‌ها پس از داستان گالان و سولماز را روایت می‌کند و شخصیت‌های اصلی این مجموعه، دکتر آق‌اویلر و همسرش را معرفی می‌کند.

جلدهای بعدی کتاب به ترتیب با عناوین: اتحاد بزرگ، واقعیت‌های پرخون، حرکت از نو، تو هرگز از حرکت بازنخواهی ایستاد و هر سرانجام سرآغازیست، نوشته شده‌اند.

چهار جلد پایانی این کتاب متاثر از فضای سال‌های انقلاب است و روایتی که نادر ابراهیمی شروع کرده است با روایت‌های سال‌های انقلاب رشد می‌کند.

«آتش بدون دود»، یکی از درخشان‌ترین آثار نادر ابراهیمی است که عنوان رمان‌نویس منتخب بعد از انقلاب را نیز برای او به ارمغان آورده است. ابراهیمی براساس این رمان، سریالی تلویزیونی نیز با همین نام ساخت که مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرد.

نثر این رمان پر از جملات کوتاه و پرمغز است که می‌تواند به‌راحتی به‌خاطر سپرده و توسط خواننده برای دیگران تکرار و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

دهه ۶۰

سال‌های جنگ و البته سلحشوری ملت ایران در دهه آرمانخواهی ۶۰ رخ می‌دهد. ادبیات داستانی این دهه تحت تاثیر جنگ و وقایع مرتبط با آن قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در این سال‌ها فاصله‌گذاری عمیقی بین گروه‌های مختلف سیاسی ابتدای انقلاب شکل می‌گیرد و جریان‌های فرهنگی هم از این فاصله‌گذاری سیاسی مستثنی نیستند.

در این دوره نام‌های جدیدی از نویسندگانی برآمده از فضای انقلاب اسلامی در ادبیات داستانی مطرح شدند. نویسندگان معروف این دهه را می‌توان این‌گونه نام برد: قاسمعلی فراست، محسن مخملباف، رضا رهگذر، محسن سلیمانی، فیروز زنوزی‌جلالی، علی موذنی، سید‌مهدی شجاعی، محمدرضا بایرامی و داریوش عابدی. «نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست و «زمین سوخته» نوشته احمد محمود، جزء رمان‌های پرفروش این دهه هستند.

نخل‌های بی‌سر

کتاب «نخل‌های بی‌سر» قاسمعلی فراست هم جزء کتاب‌هایی است که در این دهه منتشر شده‌اند و بسیار هم کتاب پرفروشی بوده است.

فراست از آن دست نویسندگانی است که او را به‌واقع می‌توان از نویسندگان ادبیات انقلاب نام برد؛ چراکه او نخستین سال‌های فعالیت خود در حوزه ادبیات داستانی را بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و با مجموعه داستانی «زیارت» آغاز کرد.

وقوع جنگ هشت‌ساله و حماسه‌آفرینی رزمندگان در جبهه‎های نبرد حق علیه باطل، قاسمعلی فراست را مانند بسیاری از هم‌مسلکانش در حوزه ادبیات داستانی به حیطه جنگ، دفاع‌مقدس و خلق آثار در این‌ گونه ادبی رهنمون کرد.

فراست به آن گروه از داستان‌نویسان تعلق دارد که همواره بر شکل تجربه شهودی و حضوری برای خلق آثارشان شهره‌اند. به همین جهت شاهدیم که فراست برای خلق رمان «نخل‌های بی‌سر» که به روزهای محاصره و نبرد برای آزادسازی خرمشهر و جنگ در جنوب کشورمان می‌پردازد، در همان سال‌های بحبوحه جنگ تحمیلی یعنی سال‌های ۶۰ و ۶۱ به خرمشهر رفت و به نگارش و چاپ رمان «نخل‌های بی‌سر» در سال ۶۱ پرداخت که این کتاب توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ رسید.

زمین سوخته

اما به‌جز «نخل‌های بی‌سر» کتاب دیگری هم بود که مردم آن را دوست داشتند و خواندند و آن هم کتاب «زمین سوخته» احمد محمود بود. این داستان که در سال ۱۳۶۱ منتشر شد، حاصل تجربه شخصی نویسنده از جنگ است. احمد محمود خودش درباره این کتاب می‌گوید: «وقتی خبر کشته شدن برادرم را در جنگ شنیدم، از تهران راه افتادم رفتم جنوب. رفتم سوسنگرد، رفتم هویزه. تمام این مناطق را رفتم. تقریبا نزدیک جبهه بودم. وقتی برگشتم، واقعا دلم تلنبار شده بود. دیدم چه مصیبتی را تحمل می‌کنم. اما مردم چه آرامند. چون تا تهران موشک نخورد، جنگ را حس نکردند. دلم می‌خواست لااقل مردم مناطق دیگر هم بفهمند که چه اتفاقی افتاده است. همین فکر وادارم کرد که زمین سوخته را بنویسم.»

او در گفت‌وگویی هم می‌گوید: «زمین سوخته حکایت سه ماه اول جنگ است. در این سه ماه اول جنگ، حتی تا مدت‌ها بعد هیچ‌یک از مناطق مختلف کشور از اتفاقاتی که در مناطق نزدیک به جبهه افتاده بود، خیلی جدی خبر نداشتند. چیزهایی می‌شنیدند اما نه حس ‌می‌کردند و نه باور. تهران زندگی آرامی داشت، درحالی که از جنوب‌غرب تا شمال‌غرب، خط مرزی کشور پیوسته زیر توپ و موشک و گلوله‌های عراق بود. مردم تا چیزی در حدود ۸۰ کیلومتر درون این خط مرزی، گرفتار مصیبت بودند؛ ارتش مجهز و تا دندان مسلح عراق.»

رمان‌های عامه‌پسند دهه ۶۰

رمان‌های عامه پسند در این دهه هم وجود دارند و با حضوری محکم و با توجه به استقبالی که مردم از آنها دارند، پشت سر هم چاپ می‌شوند. از جمله نویسنده‌های پرکار رمان‌های عامه‌پسند در این دهه می‌توان به نسرین ثامنی و فهیمه رحیمی اشاره کرد. کتاب‌هایشان ساده نوشته می‌شوند و خیلی هم مخاطب دارند.

کتاب «بازگشت به خوشبختی» فهیمه رحیمی و «آخرین دیدار» و «آهنگ جدایی» از جمله رمان‌های پرفروش دهه ۶۰ بودند.

مهم‌ترین محور داستان‌های دهه ۶۰

بهناز علی‌پور، داستان‌نویس و منتقد ادبی می‌گوید: «مهم‌ترین محورهای داستان‌های این دهه، تنهایی، محرومیت، مهاجرت، جنگ، موشک‌باران، آوارگی و ناامنی است که همه انعکاس شرایط محیطی، فرهنگی، اجتماعی و برش‌هایی از تجربه‌های عاطفی و روزمره دوران خود هستند. داستان‌های کوتاه این دهه در انواع مختلفی ازجمله ذهنی و روانشناختی، تاریخی، اسطوره‌ای و سیاسی و اجتماعی نوشته شده‌اند.»

دهه ۷۰

دهه ۷۰ دهه پربار ادبیات داستانی ایران است؛ دهه‌ای که گویا نویسنده‌ها پیش خودشان گفته‌اند باید از همین الان شروع کنیم و این دهه را بسازیم.

در این دهه اتفاق‌های زیادی افتاده است؛ از داستان‌های عامه‌پسند پرمخاطب تا کتاب‌های جنگ و داستان‌های پست مدرن.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

در این دهه زنان ورود جدی به دنیای ادبیات داستانی داشتند و از حدود ۱۲۰۰ رمان منتشرشده، نیمی از آن متعلق به نویسندگان زن است. از این میان، ۷۰ درصد رمان‌های زنان نویسنده و درصدی از رمان مردان نویسنده به جریان داستان‌‌های رمانتیک عامه‌پسند اختصاص دارد.

از مهم‌ترین آثار عامه‌پسندی که با اقبال عمومی مواجه شدند می‌توان به «اتوبوس آبی» از مهدی اعتمادی، «باغ مارشال» از حسن کریمی، «پریچهر» از م. مودب‌پور، «تندیس عشق» از نسرین ثامنی، «پنجره و آریانا» از فهیمه رحیمی، «حکایت روزگار» از فریده گلبو، «بامداد خمار» از فتانه حاج‌سیدجوادی، «غم‌های زندگی» از زهره خسروانی، «افسانه دل و نگین محبت» از فریده رهنما، «بگشای لب» از شهره وکیلی، «گستره محبت» و «نیمی از وجودم» از نسرین قدیری، «سال‌های بی‌کسی» از مریم جعفری، «دالان بهشت» از نازی صفوی، «سپیده عشق» از رویا خسرونجدی و «شاه‌پری حجله» از رویا سیناپور اشاره کرد.

بامداد خمار

از میان این رمان‌ها «بامداد خمار» فتانه حاج‌سید‌جوادی توانست مخاطبان زیادی پیدا کند.

«بامداد خمار» رمانی است که حاج‌سید‌جوادی در سال ۱۳۷۴ نوشته است. این کتاب در ۱۰ سال ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشته و برخی از نوبت‌های چاپ آن با شمارگان ۱۰ تا ۱۸ هزار نسخه در‌ خور توجه است.

این کتاب، داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه است. «بامداد خمار» یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر ایران است.

این رمان با بحث‌های داغ و نقدهای بسیار روبه‌رو شد. موافقان، آن را برای مقوله روابط میان زنان و مردان جوان مفید دانسته یا درس عبرتی دانستند برای جوانان بی‌تجربه. مخالفان نیز آن را دفاع از اصالت و شرافت طبقات بالادست جامعه و تحقیر فرودستان دانستند.

روی ماه خداوند را ببوس

رمان دیگر این دهه که پرفروش بود، کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» مصطفی مستور است. چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۷۹ بود و از آن سال تاکنون ۷۵ چاپ آن منتشر شده است.

داستان این کتاب، داستان سرگشتگی‌های یک جامعه‌شناس جوان به نام یوسف است که تازه درسش تمام شده و نمی‌داند جای خدا در زندگی‌اش کجاست.

نگاه نو به حرف‌ها و سوال‌های مذهبی باعث شد تا این کتاب بین خوانندگان اواخر دهه هفتاد محبوبیت پیدا کند. یکی از نکات جالب کتاب همین بود که هیچ‌کس در آن سفید یا سیاه مطلق نبود، مثلا همین عنوان کتاب از حرف‌های یک زن خیابانی در داستان است.

منِ او

خیلی‌ها در اواخر دهه ۷۰ این کتاب را به هم هدیه می‌دادند؛ کتابی که توانست نظر خیلی از علاقه‌مندان به کتاب را تغییر دهد.

رضا امیرخانی در این کتاب داستان مربوط به زندگی فردی به نام علی فتاح (از خانواده‌های قدیمی ‌تهران) را روایت می‌کند. علی فرزند یک تاجر معتبر است که در جنوب شهر زندگی می‌کنند. در نوجوانی عاشق مهتاب – خواهر عزیزترین رفیقش کریم که نوکرشان هم بود – می‌شود ولی این علاقه در طول عمر مهتاب به ازدواج نمی‌انجامد.

چاپ اول این کتاب در سال ۷۸ بود و تاکنون ۴۵ چاپ از آن منتشر شده است.

دهه ۸۰

براساس آمار خانه کتاب در این دهه بیش از ۲۵۰۰ رمان و داستان کوتاه منتشر شده است؛ کتاب‌هایی که هر کدام تابع شرایط اجتماعی و سیاسی این دهه است.

کتاب‌های دفاع مقدس در این دهه به یک ظهور و بروز جدی رسیده‌اند و ساختار و فرمی تکامل یافته‌تر به خود می‌گیرند. با فاصله گرفتن از محافظه‌کارهای پیشین و نگاه ایدئولوژیک و پرهیز از مستقیم‌گویی، تصاویری بدیع و منطقی از جنگ و انسان‌جنگی، با همه قوت‌ها و ضعف‌هایش ارائه می‌شود. نکته مهم‌تر این کتاب در مورد خاطرات جنگ است که جریان‌سازی جدیدی را در عرصه نشر و ادبیات داستانی شروع کرده‌اند.

چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم

«چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم» نوشته زویا پیرزاد، کتابی است که چاپ اول آن در سال ۸۰ منتشر شد و تاکنون ۳۵ چاپ از آن به بازار کتاب آمده است.

کلاریس، زنی است که تقریبا بدون آرزو، غم و حتی شادی مدام یک‌سری از کارهای روزمره خانه را تکرار می‌کند. تکرار است که او را حسابی کفری کرده.

یکی از دلایل پرفروش شدن این کتاب، فضای زنانه و دغدغه‌های قهرمان داستان بود که به‌شدت مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و حتی جایزه کتاب سال را هم دریافت کرد.

دا

«دا» نوشته سیده‌اعظم حسینی است؛ کتابی که از یک زاویه جدید به جنگ نگاه کرد و چاپ اول آن در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و تاکنون ۱۵۷ چاپ از آن به بازار کتاب آمده است.

این کتاب، خاطرات سیده‌زهرا حسینی از روزهای آغازین جنگ تحمیلی در دو شهر بصره و خرمشهر است و سال‌های محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی، محور مرکزی کتاب را تشکیل می‌دهد.

حسینی در آن زمان دختر ۱۷ ساله‌ای بوده و گوشه‌ای از تاریخ جنگ را بازگو می‌کند که غالبا به اشغال و فتح خرمشهر مربوط می‌شود.

حسینی در این کتاب، خاطرات خود از روزهای آغاز مقاومت و روزهای پس از آن را با جزئی‌ترین موارد روایت می‌کند تا آنجا که این‌گونه جزئی‌نگری و بیان لحظه‌به‌لحظه وقایع باعث شده بسیاری آن را رمان بنامند؛ حال آنکه این کتاب سراسر مبتنی بر رویدادهای واقعی و خاطرات حقیقی سیده زهرا از آن روزهاست.

راوی در آن روزها تنها ۱۷ سال داشته و اهمیت این کتاب شاید در این باشد که وقایع جنگ ما برای اولین بار از زاویه دید یک دختر نوجوان روایت شده است؛ خاطراتی که راوی حدود ۲۰ سال آنها را درون سینه خود همچون یک راز حفظ کرد و حرفی از آن نزد.

در این کتاب ناگفته‌هایی از جنگ بیان شده که تاکنون کسی از آنها حرف نزده است.

شب سراب

«بامداد خمار» که نوشته شد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت، همه به دنبال این بودند که بدانند چگونه می‌توانند کتاب بنویسند و کتابشان ماندگار شود. یکی از کسانی که به دنبال این کار رفت، ناهید پژواک بود. او به سراغ همان داستان رفت اما از زاویه‌ای دیگر. چاپ اول این کتاب در دهه ۸۰ منتشر شد و تاکنون ۴۰ بار تجدید چاپ شده است.

البته استقبال از این کتاب همانند «بامداد خمار» نبود اما خیلی‌ها می‌خواستند بدانند آن طرف ماجرا چه خبر است، برای همین به سراغ «شب سراب» رفتند و این کتاب را خواندند.

کافه پیانو

کتابی است از فرهاد جعفری که نشر چشمه آن را منتشر کرده است. این رمان اولین بار در سال ۸۶ منتشر شد و تا تابستان ۸۸ به چاپ ۲۵ رسید.

«کافه پیانو» الان به چاپ ۴۰ رسیده است. داستان با بیان عقاید نویسنده درباره لباس و کفش خوب و تاثیر آن بر انجام کار بزرگ آغاز می‌شود. نویسنده، شخصیت اصلی است و داستان، برشی از زندگی او و دخترش گل‌گیسو است. داستان «کافه پیانو» به صورت اول شخص روایت می‌شود.

در این رمان بیشتر شخصیت‌ها واقعی هستند، مانند راوی که خود نویسنده است. گل‌گیسو، دختر نویسنده و همایون دوست نویسنده است. همچنین بیشتر اتفاقاتی که در کتاب می‌افتد منشأ حقیقی دارند.

دهه ۹۰

دهه ۹۰ به نوعی تکرار همان سبک و سیاق دهه ۸۰ است؛ سبکی که رمان‌های عامه‌پسند و پست‌مدرن و دفاع مقدس را با خود دارد اما یک شیوه جدید در این دهه تبلیغات کتاب است که توانست بر فروش کتاب‌ها و خرید مخاطبان تاثیرگذار باشد.

استفاده از صفحات مجازی یا جدا کردن برش‌های کتاب‌ها، همه و همه تاثیر زیادی بر مخاطبان و انتخاب کتاب‌ها می‌گذارد.

رویای نیمه‌شب

این اثر، داستانی است عاشقانه با زمینه‎ مذهبی که حکایتی از دلدادگی جوانی پاک‌سیرت از اهل سنت به دختری شیعه‌مذهب دارد که در راه وصال با موانع و اتفاقاتی تلخ و شیرین مواجه است.

جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را دچار خود کرده و تا انتهای داستان همراه می‎سازد.

این کتاب که توسط کتابستان معرفت با چاپ ۱۱۹ هزار نسخه به چاپ رسیده است، نوشته مظفر سالاری است که جزء کتاب‌های پرفروش دهه ۹۰ است؛ کتابی که به خاطر تیزر تبلیغاتی توانست جزء کتاب‌های پرفروش باشد و همان تیزر و تبلیغاتش بسیار بر روند فروش کتاب تاثیرگذار بود.

قهوه سردِ آقای نویسنده

روزبه معین با ابتکاری که در چاپ کتابش به کار برد، توانسته تاکنون عنوان پرفروش‌ترین کتاب دهه ۹۰ را از آن خود کند. او ابتدا در صفحه اینستاگرامش متن‌هایی از کتاب را قرار داد و بعد که عطش مخاطبان را دید تصمیم گرفت کتاب را منتشر کند.

کتاب «قهوه‌ سرد» آقای نویسنده یک رمان ایرانی با موضوع عاشقانه است که تم معمایی – هیجانی دارد و در مدت زمان تقریبا یک ماهه به چاپ بیستم رسید.

این رمان داستان نویسنده‌ای به نام آرمان روزبه و یک دختر روزنامه‌نگار است. کتاب با یک خاطره از دوران کودکی آرمان شروع می‌شود؛ خاطره‌ای که در ادامه، اساس اتفاقات بعدی کتاب است.

ماجرا از این قرار است که آرمان در کودکی عاشق دختری می‌شود که ۱۵ سال از خودش بزرگ‌تر است و برای تمرین پیانو به خانه پیرزن همسایه می‌آید. آرمان عاشق رفت‌وآمد این دختر برای یادگیری پیانو است اما پیرزنی که به این دختر پیانو آموزش می‌دهد یک آهنگ بیشتر نمی‌داند، بنابراین آرمان تصمیم می‌گیرد نت‌های موسیقی آنها را دست‌کاری کند تا آموزش پیانو مدت زمان بیشتری طول بکشد.

ازجمله انتقادهایی که به این رمان وارد شده این است که ماجراهای کلیشه‌ای، کم‌عمق، سطحی و به دور از منطق در رمان «قهوه سرد آقای نویسنده» جای گرفته است.

ماجرای کودک ۱۰ ساله‌ای که به خاطر عشق یک دختر، در دفترچه نت تمرینی او سمفونی دریاچه قوی بتهوون را تغییر می‌دهد، عدم شخصیت‌پردازی، گم شدن ماجرا در خلال زیاده‌گویی‌های راوی و نبود فضاسازی، تنها بخشی از تکنیک‌های رعایت‌نشده در این رمان عنوان شده است.

به هر حال این کتاب، جزء کتاب‌های پرفروش دهه ۹۰ است. این کتاب در انتشارات نیماژ در تیراژ حدود ۶۵ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

پاییز، فصل آخر سال است

نسیم مرعشی وقتی جایزه کتاب سال را برد، توقع خیلی‌ها را از خودش بالا برد اما همین کتاب هم از خیلی جهات خوب بود و می‌توان آن را جزء کتاب‌های پرمخاطب دسته‌بندی کرد.

کتاب شامل دو بخش با عنوان‌های «تابستان» و «پاییز» است که هرکدام از این دو بخش نیز دارای سه فصل است که هر فصل از نگاه یکی از سه شخصیت اصلی کتاب روایت می‌شود.

نویسنده در این کتاب، نه راهکاری برای دغدغه‌های شخصیت‌ها ارائه می‌دهد، نه قضاوتی می‌کند و نه حتی پایانی مشخص و واقعی ارائه می‌دهد. در پایانِ کتاب، دغدغه‌ها سر باز می‌مانند و تعلیق حفظ می‌شود و همین تعلیق و پایانِ بازِ کتاب، واقعی بودن داستان را دوچندان می‌کند؛ مثل زندگی همه‌ ما.

از نقاط قوت کتاب، سبک نوشتاری خوب داستان و خوش‌خوان بودن آن است. داستان بسیار قابل لمس و همذات‌پنداری با هر سه شخصیت آسان است، به‌طوری که می‌شود هر سه شخصیت را در وجود خودمان پیدا کنیم. تاکنون بالای ۵۸ هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است.

دخیل عشق

مریم بصیری در «دخیل عشق»، داستانش را با سرگذشت جانبازی به نام رضا پیش می‌برد که پا‌ها و یک دست خود را در جبهه از دست داده است. جانباز شدن رضا باعث اختلاف بین پدر و مادر او می‌شود. پدر آنها را ترک می‌کند و بعد از گذشت ۱۰ سال از پایان جنگ رضا به دلیل فوت مادر به آسایشگاه منتقل می‌شود. داستان از یک آسایشگاه جانبازان جنگی آغاز می‌شود و خواننده وارد حال و هوای رزمندگان و عوالمی که آنها این روزها در آن سیر می‌کنند، می‌شود. صبوره، دختری که زندگی و جوانی خود را وقف خدمت به جانبازان کرده، نذر دارد که با یک جانباز ازدواج کند و شخصیت محوری و اصلی این داستان است که آرام‌آرام مخاطب با وی ارتباط برقرار می‌کند و در فراز و فرودهای داستان پا‌به‌پای وی پیش می‌رود.

بصیری در «دخیل عشق» به موضوعاتی که ناشی از افروخته شدن آتش این جنگ است پرداخته و آن را با شیوایی ادبیات برای مخاطب نقل کرده است.

مجرد ماندن دختران، صدمات جسمی و روحی وارد آمده به جوانان وطن ناشی از جنگ، شیمیایی‌شدن فرزندان این خاک که با گذشت بیش از ۲۰ سال از جنگ نسبت به آن بی‌اطلاع هستند و … تمام مسائلی است که در قالب یک روایت داستانی ریخته شده و مخاطب با آن روبه‌رو است.

این کتاب در انتشارات جمکران به چاپ رسیده و تاکنون بالای ۵۵ هزار نسخه از آن به بازار نشر راه پیدا کرده است.

کمی دیرتر

نثر سیدمهدی شجاعی بسیار برای مخاطبان داستان‌هایش جذاب است. او در کتاب «کمی دیرتر» که تاکنون ۵۵ هزار نسخه از آن به چاپ رسیده به سراغ مبحث جدیدی رفته است.

این اثر که از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده، نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز.

رمان با یک اتفاق شگفت‌انگیز و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند. در این میان، جوانی فریاد می‌زند: «آقا نیا». این شروع جذاب، ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی انتظارند اما وقتی هنگام عمل به شعارها می‌رسد، آن را نمی‌کنند که می‌گفتند.

رمان در فضایی مکاشفه‌گونه پیش می‌رود و مواجهه همه آدم‌ها را با قصه ظهور و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان می‌بینیم.

شجاعی در این رمان همه اقشار و همه آدم‌ها را با بهانه‌هایشان برای نخواستن امر ظهور، دقیق و ظریف معرفی می‌کند، تا آنجاکه حتی به راوی هم رحم نمی‌کند و در فضایی بسیار بدیع، خودش را هم در معرض این امتحان می‌گذارد.

قیدار

رضا امیرخانی هم از دهه ۷۰ تا کنون جزء نویسندگانی بوده که کتاب‌هایش پرفروش شده‌اند. کتاب «قیدار» او که از سوی نشر افق به چاپ رسیده و ۵۴ هزار نسخه از آن به فروش رفته، توانسته یکی از کتاب‌های پرفروش دهه ۹۰ باشد.

او خودش درباره این کتاب می‌گوید: «قیدار حتی در عرصه داستانی ضعف‌های بی‌شماری – که خودم هم آنها را می‌دانم – دارد و خودم می‌گویم «قیدار» اصلا رمان نیست. واقعیت این است که طرح «قیدار» از تصویر استقبال تختی و همراهی او با یکی از بستگان که در سال ۱۳۴۵ قصد سفر حج را داشته بود، شکل گرفت و اگر در داستان شخصیت قیدار با تختی ارتباط پیدا می‌کند، به خاطر وجود بن‌مایه‌های این تصویر در شکل‌گیری قیدار است. من نیز خود یک وقت‌هایی راجع به تختی رگ‌گردنی می‌شوم و این به خاطر این است که از تختی غیرمعقول استفاده می‌کنیم. تختی ابتدا به شاپور سلام کرد چون در فضای استبدادی آن دوره تختی هیچ‌وقت نمی‌توانست توی گوش شاپور بزند، حتی کسی نمی‌توانست به یک مأمور و استوار محله نیز در گوشی بزند. قصدم این بود که «قیدار» را به دهه ۸۰ بیاورم ولی منصرف شدم و آن را به دهه ۵۰ بردم. در نگارش متن سعی کرده‌ام از هیچ متن نوستالژیکی استفاده نکنم و در تمام لحظات راوی شیفته «قیدار» را روایت کند. اما شاید اگر یکی از شخصیت‌ها یا افراد گاراژ راوی می‌شد، قصه متفاوت از آنچه امروز هست، می‌شد و این‌گونه به معنی داستانی نزدیک‌تر می‌شد؛ اما من تعمد داشتم که قصه را یک راوی شیفته روایت کند.»

رهش

امیرخانی در رمان «رهش» که برعکس شده کلمه شهر هم می‌تواند باشد، موضوع توسعه شهری را دستمایه قرار داده و تاثیرات آن را بر عرصه‌های زندگی انسان معاصر در قالب داستان زوجی معمار در تهران امروز به تصویر می‌کشد.

این اثر یک رمان معمارانه است و مولف در آن بیشتر به سراغ واکاوی این مساله می‌رود که چه اتفاقی برای شهر در حال رخ دادن است. به نظر مولف در دنیا، شهرهای بزرگ، الگوهای توسعه متفاوتی دارند.

از توسعه شهرهای بزرگ معمولا به‌عنوان عبرت بزرگ یا عبرت منفی یاد می‌کنند. مثلا در آمریکا شهری مانند لس‌آنجلس توسعه بزرگی داشته اما همه آن را شهر از دست‌رفته معرفی می‌کنند.

همه شهردارهای آمریکا هم می‌دانند که نباید شهرشان مانند لس‌آنجلس شود. در ایران مساله برعکس است. شهری مثل تهران تا این اندازه که می‌بینیم بزرگ می‌شود، آلودگی هوا پیدا می‌کند اما از طرفی دیگر همه شهرهای دیگر کشور سعی دارند مثل تهران شوند.

تاکنون ۴۲ هزار نسخه از این کتاب در نشر افق به چاپ رسیده است.

طریق بسمل شدن

«طریق بسمل شدن» رمانی است درباره‌ جنگ ایران و عراق و هسته‌ اصلی روایت آن در خط مقدم جبهه، بر تپه‌ای با نام «تپه صفر» و در میان سربازانی شکل می‌گیرد که در محاصره‌ دشمن قرار گرفته‌اند و به دنبال راهی برای رسیدن به تانکر آب پایین دره هستند.

محمود دولت‌آبادی برای همه کتابخوان‌ها چهره جذابی است. این کتاب که بعد از سال‌ها مجوز نشر گرفت، توسط نشر چشمه به چاپ رسید و تاکنون ۴۰۰۰ نسخه از آن خریداری شده است.

انتهای پیام

کاملا غیر حرفه ای درباره کتاب قهوه سرد آقای نویسنده نوشته اید بدون هیچ دلیل و منطق و مرجعی. احتمالا قصد کوبیدن این کتاب نوآورانه را داشتید.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

همه‌ی ما عاشق فیلم‌های عاشقانه هستیم. حرف‌های عاشقانه، نامطمئن‌بودن از ادامه‌ی رابطه، دعوای زوجین و نهایتا نقطه‌ی اوج داستان، همه بی‌نهایت جذاب هستند. فیلم‌های کلاسیک و قدیمی و همچنین فیلم‌های مدرن و جدید هر کدام جذابیت خودشان را دارند. رمان های عاشقانه هم می‌توانند به همین اندازه جذاب باشند. شاید برای همین است که بیشتر این کتاب‌ها تبدیل به فیلم می‌شوند. در این مقاله تعدادی از بهترین رمان های عاشقانه که برای هر خواننده‌ایی می‌توانند جذاب باشند را معرفی می‌کنیم.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

شاید شما هم مانند شخصیت «غرور و تعصب» به دنبال آقای دارسی خودتان می‌گردید. شاید هم مثل داستان «گرگ‌ومیش» بین «ادوارد» و «جیکوب» گیر افتاده‌اید، یا شاید مثل داستان «دفترچه» هربار می‌شنوید «اگر تو پرنده‌ای، من هم پرنده‌ام» قلب‌تان تندتر می‌زند. به‌هرحال باید بگوییم شما درگیر بهترین کتاب‌های عاشقانه دنیا شده‌اید.البته همه می‌دانند کتاب از فیلم بهتر است!

این مقاله را بخوانید تا با چند رمان عاشقانه‌ی برتر آشنا شوید.

این کتاب برای جوانان نوشته‌شده‌است. البته مطمئنا یکی از رمان‌های کلاسیک‌ دوران خود خواهد بود. «همه‌چیز همه‌چیز» داستان «مدی» (Maddy) را تعریف می‌کند. «مدی» به نوعی بیماری خودایمنی مبتلاست. به همین خاطر از کودکی مجبور بوده، در خانه بماند، ولی وقتی با اولی (Olly) آشنا شد، همه‌ چیز تغییر کرد.

در سال ۲۰۱۷ فیلمی خیلی عالی هم از روی کتاب ساخته شد.

این یکی از بهترین رمان های عاشقانه‌ی موجود است. درحال‌حاضر «اسپارکس» یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های عاشقانه‌ی دنیاست. حداقل نیم دو جین از کتاب‌های او می‌توانند، در این لیست باشند. ولی رمان «دفترچه» از همه‌ی آنها بهتر است. البته بخشی از این محبوبیت مدیون فیلم عالی آن در سال ۲۰۰۴ است.

نوا (Noah) و الی (Allie) حدود سال ۱۹۰۰ ، برای اولین بار همدیگر را ملاقات کردند و عاشق هم شدند، ولی بعد از آن به خاطر اختلاف طبقاتی از هم دور افتادند. سال‌ها بعد این دو به هم رسیدند. احتمالا خیلی دیر شده‌ بود؛ چون الی نامزد داشت.

اگر دل‌تان رمان عاشقانه می‌‌خواهد، بهتر است به سراغ‌ این رمان کلاسیک هم بروید. «بوریس پاسترناک» در سال ۱۹۵۷ این رمان را نوشت. او در سال ۱۹۵۸ جایزه‌ی نوبل برای ادبیات را دریافت کرد.

این رمان جذاب داستان کلاسیک عشق ممنوعه را تعریف می‌کند. پسر ثروتمند یک سرمایه‌دار باید بین شغل، خانواده و عشق خود یکی را انتخاب کند. او در بحبوحه‌ی انقلاب روسیه عاشق شد و اصلا نمی‌توانست از عشق خود دست بکشد.

به خاطر همین فراز‌ونشیب‌هاست که خواندن «دکتر ژیواگو» اینقدر جذاب است. این رمان در سال ۱۹۶۵ تبدیل به فیلم شد. همچنین در سال ۲۰۰۲ سریال کوتاهی در مورد این داستان ساخته‌ شد.

«جین آستن» سمبل رمان های عاشقانه‌ی کلاسیک است. «غرور و تعصب» یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها به زبان انگلیسی است. این کتاب همچنین یکی از رمانتیک‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی تاریخ است.

«الیزابت بنت» (Elizabeth Bennet) چهار خواهر دارد. همه‌ی آنها منتظر موقعیتی برای ازدواج هستند. در همین حین الیزابت با مردی به نام آقای دارسی (Darcy) آشنا شد. این دو تصمیم گرفتند در جامعه‌ی قرن نوزدهم انگلستان کمی بیشتر باهم آشنا شوند؛ ولی رابطه‌ی ناخوشایند آنها کم‌کم پیچیده‌تر شد.

این خاص‌ترین کتاب این لیست است.

در «همسر مسافر زمان»، هنری (Henry) در زمان سفر می‌کند. اما دست او نیست که چه وقت و به کجا می‌رود یا وقتی سفر می‌کند کجای زندگی خود قراردارد. به همین خاطر رابطه‌ی او با کلر (Clare) در تمام مقاطع زندگی او شکل می‌گیرد. داستان این رابطه ممکن است محکوم به شکست باشد، ولی خواندن آن بی‌نهایت جذاب‌هم هست.

«بلندی های بادگیر» یکی از غم‌انگیز‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی تاریخ است. وقتی برای اولین بار منتشر شد منتقدان آن را زننده‌ خواندند. بیشتر خوانندگان از شخصیت‌های داستان انتقاد کردند.

البته حالا پیچیدگی‌های رابطه‌ها را بهتر درک می‌کنیم. این پیچیدگی‌ها نشان می‌دهند استاندارد‌های اجتماعی نباید تعیین‌کننده‌ی خوشبختی ما باشند.

این رمان داستان عشق بین «کاترین» (Catherine) و «هیثکلیف» (Heathcliff) است. عشق آنها هم نابودکننده‌ی آنهاست و هم تضمین‌کننده‌ی زندگی آنها.

از تیتر رمان معلوم است که باید آن را در این لیست گذاشت.

در «تاریخ عشق» لئو (Leo) و آلما (Alma) سالها از هم جدا هستند. ولی رابطه‌ی آنها نزدیک‌تر از آنی است که فکر می‌کنند. آلما تلاش می‌کند برای مادرش عشق تازه‌ای پیدا کند. در این مسیر او با لئو آشنا می‌شود. داستان آنها به شکل زیبا و بی‌نظیری شکل می‌گیرد.

دستمال‌ کاغذی‌ها را آماده کنید. وقتی رمان «به پیوست دوستت دارم» را بخوانید مطمئنا در اشک‌های خود غرق می‌شوید و البته عاشق هر لحظه از این اشک‌ریزی هم خواهید بود.

هالی (Holly) عشق زندگی‌ خود گری (Gerry) را از دست می‌دهد. او اصلا نمی‌داند بعد از مرگ همسرش چه‌ کند. بعد او یادداشت‌هایی را پیدا می‌کند که گری قبل از مرگش برای او به‌جای گذاشته‌ است.

این یادداشت‌ها تا یک سال هر ماه به دست او می‌رسند. هالی از طریق همین نامه‌ها یاد می‌گیرد که زندگی، عشق و جستجو برای خوشبختی همیشه ادامه خواهد‌داشت.

مایر موج داستان‌های نوجوانانه‌ و عاشقانه‌ی ماورا الطبیعی را به بازار کتاب بازگرداند. خون‌آشام‌ها وگرگینه‌ها با چهره‌ی جدیدی در این کتاب ظاهر شده‌اند. چه دوست داشته‌باشید و چه نه، این کتاب‌ها ماندگار هستند.

در «گرگ و میش» بلا (Bella) عاشق خون‌آشامی به نام ادوارد (Edward) می‌شود. این‌دو به شدت عاشق هم هستند. ولی عشق همیشه آسان نیست. مخصوصا ولی معشوق شما زندگی ابدی دارد.

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد. سه سال بعد فیلمی از روی آن ساختند که جوایز اسکار زیادی برد. همان موقع هم افراد زیادی این کتاب را اثر کلاسیک می‌دانستند. البته این شهرت تا امروز ماندگار بوده‌است.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

اکثر افراد این کتاب را اثری تاریخی می‌دانند. ولی نمی‌توانیم عشق دوران جنگ بین رت (Rhett) پرشروشور و اسکارلت (Scarlett) جنوبی ساده را نادیده بگیریم. این دو به خاطر جنگ از هم جدا می‌شوند. رابطه‌ی آنها تا سال‌ها غیرممکن به نظر می‌رسد. ولی آنها بالاخره بعد از اتمام جنگ به هم می‌رسند.

اگر تابه‌حال عاشق شده‌اید، این داستان عاشقانه شما را به قصه‌ی خودتان باز می‌گرداند. این کتاب کاری می‌کند قدر روزهای شیرین عشق اول خودتان را بیشتر بدانید. لحظاتی که حتما دوام هم نداشته‌اند.

این کتاب، داستان عجیب و غیرمنتظره‌ و درعین‌حال هیجان‌انگیزی را تعریف می‌کند. «من پیش از تو» داستان لو (Lou) را تعریف می‌کند. او مشغول زندگی معمولی و قابل‌پیش‌بینی خود است. تا اینکه با ویل (Will) آشنا می‌شود. ویل مرد فلجی است که امید زیادی برای آینده ندارد.

اگر می‌خواهید داستانی رمانتیک، ولی عجیب بخوانید این کتاب برای شما عالی است.

اگر این فیلم غصه‌دار را تابه‌حال ندیده‌اید، حالا وقت آن است که داستان غم‌انگیز آن را بخوانید. «خطای ستارگان بخت ما»، ششمین کتاب «جان گرین» است. این کتاب در سال ۲۰۰۲ منتشر شد. این داستان از زاویه‌ی دید یک بیمار سرطانی ۱۶ ساله نوشته‌ شده‌ است.

هیزل (Hazel) به سرطان مبتلاست. والدینش او را محبور می‌کنند در جلسه‌های گروه‌ درمانی بیماران سرطانی شرکت کند. در یکی از همین جلسات است که او با عشقش آشنا می‌شود. حتما می‌توانید داستان غم‌انگیز این دو را حدس بزنید.

احتمالا فیلم جدیدی را که براساس این کتاب ساخته‌شده را دیده‌اید. «رابرت پتین‌سون» (Robert Pattinson) و «ریس ودراسپوون» (Reese Witherspoon) ستارگان این فیلم هستند. این یکی از وقت‌هایی است که اکثر افراد اعتقاد دارند، این فیلم بهتر از کتاب است. در داستان «آب برای فیل‌ها» با جیکوب (Jacob) آشنا می‌شویم. جیکوب دانشجوی رشته‌ی دام‌پزشکی است که به خاطر شرایطی ناگوار سوار قطاری می‌شود که به سیرک تعلق دارد. در سیرک او با دختری زیبا آشنا می‌شود به نام مارلنا (Marlena).

علاقه‌ی مشترک آنها برای یک فیل، و البته علاقه‌ی آنها به یکدیگر داستان عاشقانه‌ی زیبایی را به وجود می‌آورد. پس‌زمینه‌ی دوران ممنوعیت الکل و رکود اقتصادی در آمریکا به همراه این این قصه‌ی عاشقانه واقعا خواندنی است.

خواندن این داستان عاشقانه‌ی کلاسیک هرگز خالی از لطف نیست. البته این را مدیون «لئوناردو دی‌کاپریو» (Leonardo DiCaprio) و فیلم دیدنی این داستان هستیم. «گتسبی بزرگ» داستان زرق‌وبرق، درد و ثروت را تعریف می‌کند. این کتاب کوتاه، راحت و خواندنی است. همسایه‌ی خانواده‌ی گتسبی داستان عشق «جی گتسبی» (Jay Gatsby) و «دیزی باکنان» (Daisy Buchnan) را در اوائل دهه‌ی ۱۹۲۰ تعریف می‌کند. البته این عشق با میهمانی‌های پرزرق‌وبرق و ثروت‌بی‌اندازه‌ی گتسبی همراه است.

احتمالا به خاطر نسخه‌ی هالیوودی آخر داستان را می‌دانید. ولی به‌هرحال گتسبی را به خاطر قصه غصه‌دار و هیجان‌انگیزش باید خواند.

این کتاب در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. البته فیلم‌ آن هم موفقیت‌های زیادی کسب کرد. ولی بهتر است کتاب را بخوانید. شخصیت‌های کتاب و فیلم یکی هستند. ولی در کتاب داستان بیشتر روی پت (Pat) تمرکز می‌کند. پت تلاش می‌کند با بیماری روانی مبارزه کند و دل همسرش را هم دوباره به دست بیاورد. حتی می‌توانیم بگوییم کتاب از فیلم واقع‌گرایانه‌تر است. البته فیلم نمی‌تواند به اندازه‌ی کتاب جزئیات و عمق را در خود بگنجاند.

به‌هرحال عشق همیشه واقعی و پیچیده‌ است. ولی گاهی‌اوقات زیادی پیچیده می‌شود.

اگر طرفدار سریال «خون واقعی» بودید، حتما درگیر این کتاب خواهید شد. فصل اول این سریال کاملا از روی کتاب ساخته‌شده است. ولی اصلا اهمیت ندارد. چون داستان عاشقانه‌ی «سووکی استک‌هوس» (Sookie Stackhouse) با خون‌آشام‌ها و سایر موجودات ماورا الطبیعی به‌شدت جذاب و خواندنی است.

اگر به دنبال یک داستان عاشقانه‌ی آسان برای تابستان هستید، این کتاب برای‌تان عالی‌ست.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

دفترچه واقعا رمان زیباییه من زبان اصلیش رو خوندم و واقعا فوق العاده بود

بله. این رمان یکی از عاشقانه‌ترین داستان‌های چند سال اخیره. فیلم خیلی خوبی هم از این داستان ساخته شده. توصیه می‌کنم حتما ببینید.

سلام مقاله خوبی بود.

خوشحالم که دوست داشتید.

ممنون مطلب خوبی بود خیلی

خوشحالم مورد پسندتون واقع شد و ممنون که با ما همراه هستید.

معرفی کتاب

بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانید

کتاب اعتماد به نفس؛ معرفی ۸ کتاب پرفروش برای افرایش اعتماد به نفس


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی

معرفی کتاب شدن؛ روایت زندگی میشل اوباما از زبان خودش

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود؛ اثری تأثیرگذار از دبی فورد

آخرین مطالب

۱۹ عبارتی که هرگز نباید به کودکان‌تان بگویید

جاهای دیدنی کردستان ایران؛ ماجراجویی در گنجینه‌های غرب کشور

۶ روش مؤثر برای درمان افسردگی و اضطراب با تغییر سبک زندگی

پنج عامل بزرگ شخصیت و اهمیت آنها در دوران بلوغ و رشد نوجوانان

برونگرایی چیست و افراد برونگرا چه ویژگی‌هایی دارند؟

ترین های جهان


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

پرفروش ترین فیلم های جهان؛ ۲۵ فیلمی که گیشه را از آن خود کرده‌اند

بهترین هتل های جهان؛‌ ۲۵ هتل حیرت‌انگیز دنیا


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

نوشتن از کتاب‌­ها و به توصیف درآوردن کلماتی که از دل نویسندگان بزرگ برآمده، شاید در نگاه اول سخت و غیرممکن باشد، اما لذتی نهفته در دل کنکاش احساسات این نویسندگان وجود دارد که سختی و بزرگی کار را آسان­‌تر می‌­کند. نوشتن از کتاب‌ها و خواندن درباره کتاب‌­ها همیشه جزو علایق هر عاشق کتابی بوده و هست. خواندن قصه­‌ها صرف‌نظر از اینکه به قلمِ کدام نویسنده است، همیشه تصویری ذهنی از شخصیت‌پردازی و فضای کلی داستان در اختیار ما می‌گذارد که به‌نظرم به میزان خلاقیت و نوع درگیر شدن با داستان بستگی دارد. از این رو هر کس، برداشتی کاملا شخصی و تصویرسازی‌ای ذهنی از کلیت هر قصه­‌ای در ذهن خود خواهد داشت.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

به اشتراک گذاشتن این برداشت‌­ها از داستان‌­ها خودش دنیای شیرین دیگری ا­ست که هر عشق به کتابی را درگیر خواندن بیشتر می‌کند. از این رو، در این نوشته سعی کرده‌ام به معرفی چند رمان برتر ایرانی بپردازم؛ رمان‌­های نام‌آشنایی که حتی اگر نخوانده باشیم، نام‌شان بارها به گوش­‌مان خورده است. هرچند تعداد رمان‌­های ایرانی ارزشمند، بسیار بیشتر از این چند کتاب معرفی‌شده است، اما فهرست زیر تنها تعداد کمی از چند رمان ایرانی­ است که شاید معروف‌تر و همه‌پسندتر باشند. شاید هم بهتر باشد عنوان دیگری هم برای این نوشتار در نظر بگیریم: «معرفی ۱۰ رمان ایرانی که حتما باید خواند!»

کِلیدَر نام کوه زیبایی است که بین شهرهای سبزوار، نیشابور و قوچان در استان خراسان قرار دارد. جایی که تمام داستانِ بلند و البته واقعی دولت‌آبادی در آنجا روایت می‌شود. این رمان بلندترین اثر محمود دولت‌آبادی است که در حدود ۳۰۰۰ صفحه و ده جلد به چاپ رسیده و روایت زندگی یک خانواده کرد ایرانی است که به سبزوار خراسان کوچ کرده‌اند.

شخصیت اول این رمان شخصی به نام گل‌محمد است که دولت‌آبادی بیش از ۱۵ سال عمرش را صرف نگارش آن کرده است. کلیدر سرنوشت رعیت‌های ایرانی و قبایل چادرنشین را در دوره‌ای که سیاست زور حاکم است، به تصویر می‌کشد. اما با این حال داستان حماسی و قهرمان‌پرور کلیدر آنچنان با روایت­‌های عاشقانه گره خورده که هرچند خواننده در بطن یک داستان واقعی قرار دارد، اما سراسر درگیر پیوند شاعرانه و البته تبحر ادبی دولت‌­آبادی در به هم پیوستن خیال و واقعیت خواهد شد.

دولت­‌آبادی در دست‌نوشته‌های خود قبل از تمام کردن کلیدر این‌چنین آورده است: «به پایان رساندن کلیدر، آن‌طور که مطلوب و موردپسند خودم باشد، برای من یک آرزوی مهم است… چون اطمینان دارم که رمان کلیدر یک یادگاری برای مردم آیندهٔ ما خواهد بود؛ که در عین حال من هم با این کار دِینم را به مردمی که در میان‌شان پرورش‌یافته‌ام تا حدی ادا کرده‌ام.»

با این همه، اگر تا کنون شاهکار بلند کلیدر را نخوانده‌­اید، آن را در فهرست خواندنی‌­های خود قرار دهید.

شما با یک داستان معمایی روبه‌­رو هستید! داستانی ساده و روایتی روان به دور از توضیح و توصیف اضافی. کتاب چشم‌هایش معروف­‌ترین اثر بزرگ علوی است که در آغاز رمان، تهران و خفقان حاکم بر آن توصیف می­‌شود. نقاش بزرگ، استاد ماکان، درحالی‌که بیش از سه سال در تبعید بوده به‌صورت مشکوکی می‌­میرد. از استاد ماکان تابلویی به نام چشم­‌هایش به‌جا مانده و داستان در پی کشف راز این تابلو به یک معما تبدیل شده است.

راوی این داستان، ناظم مدرسه‌­ای‌ است که بعد از مرگ استاد ماکان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است. او به‌دنبال کشف راز تابلوی چشم­‌هایش، با زنی به نام ‌فرنگیس آشنا می‌­شود که گویی مدل آن تابلوی نقاشی است. فرنگیس عشقی پنهان را روایت می‌­کند. داستان این رمان موضوعی مشخص را روایت می­‌کند و شاید نقطه­‌ٔ قوت آن در این باشد که فضای کلی داستان با شخصیت‌­ها و جزئیات زیاد پیچیده نشده است. بزرگ علوی، معصومیت عشق یک زن و فداکاری او برای نجات این عشق را به‌خوبی توصیف می‌کند.

زویا پیرزاد از آن‌ دسته نویسندگانی ­است که می‌­شود کتاب­‌هایش را بدون وقفه و یک‌نفس خواند! جزئی‌نگری، توصیف دقیق هر آنچه هست و قلمِ روایی پیرزاد بسیار خوشایند است. داستان رمان چراغ‌­ها را من خاموش می­‌کنم در دههٔ ۴۰ در محلهٔ بوارده آبادان رخ می‌دهد که راوی آن زنی ارمنی به نام کلاریس آیوازیان است. کلاریس نمونهٔ کامل زنی خانه­‌دار است که در جریان زندگی، دچار روزمرگی، نارضایتی باطنی و در نتیجه فراموشی اهمیت خویشتن شده است.

نویسنده، عادی و یک‌نواخت بودن کلاریس برای اطرافیان ازجمله شوهرش را به‌خوبی توصیف می­‌کند؛ درحالی‌که در تفکر کلاریس همواره اطرافیان و دیگرانی وجود دارند که از خود او مهم­‌ترند. اما داستان اصلی در واقع از نيمه و با ورود همسايه‌ای جديد به زندگی کلاریس آغاز می­‌شود و زندگی یک‌نواخت او با حضور خانواده سیمونیان در همسایگی‌­شان دچار دگرگونی بزرگی می‌­شود. وجود امیل سیمونیان، مرد جوانی که همسرش را از دست داده و دختری به نام امیل دارد، باعث اوج‌گرفتن تضادهای درونی کلاریس می‌شود. از اینجا به بعد خواننده با توصیف طرف دیگر احساسات، عواطف و حتی منطق رشدیافته در کلاریس روبه­‌رو می‌­شود.

جایزه ادبی یلدا، جایزه بهترین رمان سال بنیاد گلشیری و جایزه کتاب سال، تنها بخشی از افتخارات این اثر پیرزاد است.

مِرگان سر از بالین که برداشت، سلوچ نبود. سلوچ نیست و نبودن او تمام این کتاب را پر کرده است. حالا مرگان مانده است با حداقلی از احساس به سلوچی که رفته و آینده‌­ای که پیشِ رویش به بن‌بست رسیده است انگار. جای خالی سلوچ رمانی از محمود دولت‌آبادی است که در دوره­ ی سه‌ساله حبس خود، در ذهنش پرورانده و بلافاصله پس از آزادی از زندان ساواک طی ۷۰ روز نوشته ‌است.

سلوچ که کسب‌و‌کار درست‌وحسابی ندارد، زن و بچهٔ خود را رها می­‌کند و به‌دنبال کار روانه شهر می­‌شود. او بدون هیچ خبری محل زندگی خود را ترک می­‌کند و دولت آبادی به زیباترین شکل ممکن احساسات و مشکلات زندگی مِرگان، زن سلوچ را بعد از رفتنش به تصویر می‌­کشد. مرگان دو پسر به نام‌های عباس و اَبراو و دختری به نام هاجر دارد. سلوچ حضور مستقیمی در داستان ندارد و تنها شخصیت‌پردازی او از طریق روایت اطرافیانش شکل می­‌گیرد؛ به‌طوری‌که در انتهای داستان می‌­توانید به توصیف دقیقی از شخصیت سلوچ برسید. دولت­ آبادی در این کتابِ خود نیز از زندگی می­‌نویسد. از واقعیت. دیالوگ‌ها به فارسی عادی و گاه همراه با تعابیر و کلمات محلی است. زبان دولت‌­آبادی زبانی گیرا و دلنشین است.

سمفونی مردگان کتابی بسیار تراژدیک و غم‌انگیز است! بله، غم انگیزترین کتابی که به زیباترین شکل ممکن در ذهن شما باقی خواهد ماند. سمفونی مردگان از آثار برگزیدهٔ عباس معروفی در دهه شصت است که یک حادثه را از دید چند ناظر روایت می‌کند.

شخصیت اصلی داستان شاعر جوانی است به نام آیدین که گرفتار خشم پدر سنتی خود می‌شود. آیدین، شخصیت دوست‌داشتنی، جذاب و متفاوت سمفونی مردگان، پسری روشن‌فکر، شاعر، بسیار فعال و رادیکال است که در خانواده‌ای به‌شدت سنتی و پدرسالار زندگی می­‌کند که نه‌تنها شخصیت­‌های داستان، قلباً او را دوست دارند و ستایش می‌­کنند، بلکه خواننده هم جذب شخصیت متفاوت او خواهد شد. در مقابل لطافت چنین شخصیتی، برادر آیدین، اوراهان، فردی است که فضای سرد جامعه را پذیرفته و خودش را با شرایط آن روزگار وفق داده است. حسد و در نتیجه برادرکشی ندایی­ است که هر لحظه در وجود اورهان شنیده می­‌شود.

راوی داستان در این رمان بارها عوض می‌­شود و خواننده بارها در فضا و زمانی متفاوت از حال سیر می­‌کند. فضای کلی داستان و بیشتر اتفاق­‌هایی که در آن می­‌افتد، در زمستان و در فضای يخ‌زده و منجمد جامعه به تصویر کشیده می­‌شود. با وجود غم جاری و روان در تمام داستان، سمفونی مردگان کتابی ا­ست که هر چقدر آن را بخوانید، جذاب­‌تر می­‌شود، چراکه معروفی به‌قدری شخصیت­‌های رمانش را خوب به‌تصویر کشیده که می­‌توانید خودتان را جای تک‌تک آن‌ها بگذارید و با درد و غم زندگی هر یک، زندگی کنید.

سَووشون یا سیاوشان به معنی سوگ سیاوش است و مدلی از عزاداری‌ ا­ست که سالانه برای سیاوش، قهرمان اسطوره‌ای ایران باستان، در بعضی از روستاهای کشور همچنان انجام می­‌شود. سَووشون نام نخستین رمانِ سیمین دانشور است و علت نام‌گذاری این کتاب هم، تشابه سرنوشت یکی از شخصیت‌های داستان با سرنوشت سیاوش بوده است.

دانشور در این داستان پرحرکت و ماجرا، با نثری شاعرانه، دقیق و محکم، تصویری درونی و هنرمندانه از تحولات منطقه فارس در سال‌های جنگ دوم جهانی خلق می‌کند. سووشون در واقع داستانی از زندگی یک خانواده در زمان جنگ دوم جهانی و سلطنت رضا شاه پهلوی در شیراز است. داستان سووشون را زری روایت می­‌کند. زری، قهرمان رمان، در همه­ چالش‌های داستان حضور دارد و وقایع را به ترتیب توالی زمان واقعی نقل می‌کند. او زنی تحصیلکرده، صلح‌جو و باعاطفه است که می­‌خواهد به هر طریقی خانواده­‌اش را از خطر اتفاقات بیرون حفظ کند؛ زنی که پابه‌پای مردان، بار حوادث تلخ را به دوش می‌کشد. در مقابل زری، یوسف قرار دارد که علی‌رغم عشق و علاقه­ زیاد به زری، به‌نوعی با هم در تضاد هستند. عقاید یوسف برای زری قابل‌فهم و حتی مورد ستایش است، اما رفتار او و ناسازگاری با شرایط و آدم‌هاست که زری را می‌ترساند.

دانشور در این اثر خود تاریخ را از دریچه ادبیات به تصویر می‌­کشد. همچنین شخصیت­‌پردازی قوی از خصوصیت بارز قلم نویسنده در سووشون است؛ آن‌قدر که نام­‌ها را برای همیشه در ذهن خواننده ماندگار کند.

بی شک قلم سیدمهدی شجاعی یکی از بهترین‌­ها در حوزه موضوعات مذهبی ­است. این کتاب به شرح حال واپسین روزهای حضرت زهرا سلام الله علیها می­‌پردازد و اگرچه کتاب­‌های زیادی در مورد زندگی آن حضرت در دسترس است که بیشتر ذکر مصیبت دارند و به ارائه یک بیوگرافی از زندگی آن حضرت بسنده کرده‌­اند، این کتاب روایت افراد مختلف از ایشان و خطاب به اوست. در واقع این کتاب سوگنامه­‌ای است که از ۱۴ فصل تشکیل شده و راوی اول شخص در هر کدام از فصل‌‌ها، یکی از وابستگان نزدیک حضرت فاطمه سلام الله علیها هستند.

صادق کرمیار نویسنده کتاب «نامیرا» می‌گوید: سید‌مهدی شجاعی برای اولین‌بار با کتاب کشتی پهلو گرفته نشان داد که ادبیات مدرن امروز می‌تواند مفاهیم دینی را نیز بیان کند. از میان سایر آثار شجاعی، نثر روان و گیرایی قلم نویسنده در این کتاب به اوج خود رسیده است. توصیف آن حضرت از زبان پدر، همسر، فرزندان و حتی آسمان، با زیباترین و ناب‌ترین تعابیر نگاشته شده است.

شاید بهتر باشد معرفی این کتاب را از زبان خود نویسنده بخوانیم: «هر کدام از شخصیت‌های داستان درگیر مسائل متفاوتی هستند. یکی با مهاجرت درگیر است، بعدی با هویت شغلی و اجتماعی و دیگری با روابط عاطفی. بعد از بحران‌هایی که چند سال پیش رخ داد و خیلی‌ها را دچار سردرگمی کرد، دلم می‌خواست داستانی بنویسم که شخصیت‌هایش در کنار هم معرف و نماینده‌ی نسلی باشند که خودم جزء آن هستم. شخصیت‌ها، داستان‌هایشان و فرم روایت را بر این اساس انتخاب کردم.»

این کتاب در دو بخش تابستان و پاییز و هر بخش به قول نویسنده در سه تکه نگاشته شده است. لیلا، شبانه و روجا زنان قصه‌ی این کتاب هستند؛ سه دوست که از زمان دانشگاه با هم آشنا شدند و حالا راه‌شان کاملاً از هم جداست. مرعشی در این کتاب نه‌تنها به قضاوت شخصیت‌ها نپرداخته، بلکه حتی پایانی هم برای داستان آن‌ها مشخص نکرده است. شاید بتوان بهترین ویژگی‌ این کتاب را واقعی ‌بودن داستان و شخصیت‌ها دانست؛ آن‌طور که همه­ ما بتوانیم هر سه شخصیت را درک کنیم و زندگی هر کدام را تداعی‌گر دغدغه‌ها و خلق‌و‌خوی مشترک زنانهٔ خودمان بدانیم.

اولین دلیل جذابیت این کتاب برای خواندن، نام آن خواهد بود: روی ماه خداوند را ببوس!

اولین رمان مصطفی مستور، در حقیقت داستان شک به چیستی وجود انسان و خداست؛ داستان زندگی مردی که در مورد خودش و خدایی که تا چندی قبل می­‌شناخته، دچار شک و تردید می‌­شود. شخصیت اصلی این داستان، یونس، دانشجوی دکترای پژوهشگری اجتماعی است که برای تز دکترا در حال تحقیق و جست‌وجوی دلیل جامعه‌شناختی خودکشی دکتر جوانی به اسم پارسا است. تلاش انسان برای کشف خود و کشف خدای خود، هم به‌عنوان دغدغه­ اصلی یونس و هم به‌عنوان دغدغه­ اصلی هر یک از انسان­‌های جست‌وجوگر جامعه­ امروز، به‌خوبی در این کتاب توصیف شده است.

گفت‌وگوی میان یونس و دوست خود، علیرضا، که معرفت و خداباوری عمیقی دارد، از بخش‌­های پرچالش و البته جذاب این کتاب است. نوع گفت‌وگو در بین شخصیت‌­های این کتاب به‌گونه‌ای است که هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص خود را جذب کرده و به تفکر درباره حرف­‌های ردوبدل‌شده میان آنها مجبور می­‌کند. روی ماه خداوند را ببوس شاید جوابی قطعی برای گذشتن از ایستگاه شک نباشد، اما سؤال­‌های مشترکی را درباره وجود خدا، عدم قطعیت و تنهایی انسان‌­ها از زبان شخصیت‌­هایش بیان می­‌کند.

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

اگر به‌دنبال جملات و توصیفات بسیار زیبا هستید، این رمان برای شماست! این کتاب در کنار کتاب یک عاشقانه آرام در زمرهٔ عاشقانه‌ترین کتاب­های نادر ابراهیمی است که با توجه به حجم کمی که دارد از تأثیرگذاری چشمگیری برخوردار است.

بار دیگر شهری که دوستش داشتم، داستان عشقی بین پسر مردی کشاورز است که دلباخته دختر خان شده و هنگامی این داستان را روایت می­‌کند که عشقش هلیا او را تنها رها کرده و به خانه بازگشته است. مرد عاشق به شهری باز می‌‌گردد که روزگاری به‌خاطر این عشق از آن گریخته بود و از آن طرد شده بود: شهری که دوستش داشته!

این کتاب مجموعه­‌ای است از جملات قصار که با دنبال کردن‌شان تا انتهای کتاب به داستان نهفته در لابه‌لای آن‌ها پی خواهید برد. نادر ابراهیمی به‌بهترین‌نحو ممکن تنهایی و غم یک انسان احساسی را که از عشق، خانواده و وطن رانده شده، به تصویر کشیده است.

کتاب­‌ها و اندیشه‌ها تمامی ندارند؛ آن‌قدر که می­‌شود تا بی‌نهایت از کتاب‌­ها نوشت و از کتاب­‌ها خواند، اما همان‌طور که در مقدمه هم خواندید، این ۱۰ رمان، تنها بخش کوچکی از خواندنی­‌های ایرانی­ است که در این نوشتار کوتاه به معرفی آن‌ها پرداختیم.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

;!( function( w, d ) {
'use strict';
var ad = { user: "1563102114", width: 728, height: 90, id: 'adro-' + ~~( Math.random() * 999999 ) },
h = d.head || d.getElementsByTagName( 'head' )[ 0 ],
s = location.protocol + '//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js';
if ( typeof w.adroParams != 'object' )
w.adroParams = {};
d.write( 'div#’ + ad.id + ‘ {margin:0 0 20px 0;} @media only screen and (min-device-width: 1200px){div#’ + ad.id + ‘ {float: none !important;margin: 0 12px!important;}}

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

نام و ایمیل مرا در این مرورگر برای افزودن دیدگاه در آینده، ذخیره کن.

مجموعه ای کم نطیر از بهترین نمایش قلم بزرگان مفید واقع شد سپاس”

سلام
ممنون بابت مطلب خوبتون.
ولی بنظرم به هیچ وجه نمی‌توان کتاب “آتش بدون دود” نادر ابراهیمی رو نادیده گرفت، اثری کم‌نظیر که به جرأت از بهترین کتاب‌های فارسی هست.
کتاب “منِ او” رضا امیرخانی هم بسیار خوبه.

از نظر گلچین کردن کتابهای ایرانی به کتابهای خوبی اشاره شده بود چندتا از کتابهایی که معرفی کرده بودید را خوانده ام. ولی از نظر من که تقریبا کتاب زیاد میخونم کم لطفی اس که به کتابهای “من او” و ” بیوتن” از رضا امیرخانی اشاره نشده است. اگر نثر این دوتا کتاب کمی سنگین است ولی بازهم این دوتا کتاب از نظزر خط داستانی و شخصیت پردازیهایی که داشته اند بهتر بود در لیست شما قرار میگرفتند.

کاملا موافقم!

معرفی کتاب

کتاب اعتماد به نفس؛ معرفی ۸ کتاب پرفروش برای افرایش اعتماد به نفس

معرفی کتاب شدن؛ روایت زندگی میشل اوباما از زبان خودش


بهترین رمان های جهان؛ ۹۹ رمان خواندنی


معرفی کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود؛ اثری تأثیرگذار از دبی فورد

آخرین مطالب

۱۹ عبارتی که هرگز نباید به کودکان‌تان بگویید

جاهای دیدنی کردستان ایران؛ ماجراجویی در گنجینه‌های غرب کشور

۶ روش مؤثر برای درمان افسردگی و اضطراب با تغییر سبک زندگی

پنج عامل بزرگ شخصیت و اهمیت آنها در دوران بلوغ و رشد نوجوانان

برونگرایی چیست و افراد برونگرا چه ویژگی‌هایی دارند؟

ترین های جهان


ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

جشن عروسی… مهم ترین اتفاق در زندگی هر کس… همه ی زوج ها دوست دارند که اون روز براشون منحصر به فرد باشه. یک شغل وجود داره… طراح جشن عروسی! یک مدیر حرفه ای که مثل یه فرشته برای این زوج هاست. توی این صنعت رقابت زیاده و هر طراحی دوست داره بهترین باشه! آویسا یه مدیر جشن عروسیه و توی کارش موفقه. رقبای زیادی داره و همه دوست دارن اونو کنار بزنند، اما اون به این سادگی ها تسلیم نمیشه و با کمک دوستش به جنگ با این رقبا میره. همه چیز خوب پیش میره تا اینکه… 

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

2.رمان هوای دونفره

 

هوای من….هوای تو…هوای ما…هوایی که هر لحظه تو رو یادم میاره…بارون روی سرم میریزه و میگه: عشقت…نیمه ی گمشده ات اینه…اینه که هر لحظه داره ازت دور میشه…دور میشه و بارون خاطره هاشو یادت میاره… اون لحظه است که با خودت میگی….نمیخواستم بره ولی …رفت با بی رحمی تمام…نذاشتن بهش برسم…اونا ما رو از هم دور کردن…مگه چه گناهی کرده بودم که این اتفاق باید مصوب جداییم از عشقم میشد…مغرور بودم…شیطون بودم…ولی بارون همه چیز رو خراب کرد… دیگه این دختری که زیر بارون وایساده من نیستم…چرا حالا که بارون خاطره ها رو به یادم میاره و زجرم میده…همیشه دله آسمون گرفته است…همیشه میباره…

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 3.رمان آغاز سرنوشت

در مورد دختری به نام آوا ست که در تصادف مادرش رو از دست میده و چون پدرش هم سالها قبل فوت شده به ناچار به خونه ی خاله اش میره…..

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 

4.رمان تو هنوز اینجایی

 دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 5.رمان ته دیگمو پس بده

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف

یه دختر و یه پسر که تو کار خرابکاری زیاد دارن. برای مستقل شدن نیاز به کمک دارن. کمک از یه بزرگتر. کمک از پدر بزرگشون و این دست یاری شرط و شروط داره.شرایطی که با قبولش مستقل می شن و با ردش ….. زمین خورده.یه رستوران راه نجاته به رستوران مخروبه و دور افتاده تو جاده و شرط کمک سر پا کردن این رستورانه اونم نه تنها شریکی .حالا ببینیم این شراکت دونفره با این دختر و پسر.. یکی تخس و یکی آروم چی میشه.یه شراکت دو نفره یه شراکتی که مجبور به خیلی کارها میکندشون……

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 6.رمان آی پارا

در مورد یه خان زاده ی آذری به اسم آی پاراست که در اثر ناملایمات زندگی و خیانت های اطرافیانش از محل زندگی خودش یعنی روستای کندوان به اجبار به عنوان خدمتکار به خونه یه خان زورگو به نام میرزا تقی خان ، به شهر اسکو می یاد و اونجاست که آی پارا نشون می ده با وجود رده ی پایینی که تو اون خونه داره هنوز هم خون یوسف خان تو رگاش جاریه و کل حکومت اون خونه رو عوض می کنه و تو این راه ، زندگی خودش و تک پسر خان ، یعنی تایماز رو دستخوش تغییر می کنه و….

 دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 7.رمان پرچین عشق

سالهاست که پرنیا چند جمعه در میان به همراه پدر بر سر مزار مادرش میآید . فاتحه ای میخوانند و بعد از اینکه سعید سالاری یعنی همان پدر پرنیا لحظاتی چند به دور دستها مینگرد و گاهی نم اشکهایش را با پشت دست پاک میکند و زمزمه هایی با کسی که سالهاست در زیر خروارها خاک خوابیده است میکند بلند میشود و..

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 8.رمان تاس عشق

تاس عشق زندگی دختر یکی یکدانه ی پدر و مادری پزشک را روایت میکند که بر خلاف علاقه ی خود در رشته ای قبول میشود که مسیر زتدگیش را تغییر میدهد به عبارتی روی دیگر زندگی را می تواند لمس کند و… …

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 9.رمان تقدیر تصادفی

داستان درباره ی دختریه که با یه تصادف همه چی رو از یاد می بره. هیچ مدرکی هم همراهش نبوده که بفهمن کی هست و خانوادش کجان! خلاصه بعد از بهبود می ره پیش خانواده ای که پسرشون بهش زده بود و با اونا زندگی می کنه. اونا براش اسم نسیم رو انتخاب می کنن. تقریبا می شه عضوی از اون خانواده.. تا اینکه عاشق می شه و ازدواج می کنه اما…

 10. رمان مهندسین اخمو و شیطون

مثل همه ی رمانها یه دختر داریم و یه پسر …و یه سری اتفاقات …دختر قصمون شغلش ؟! شغلی مخالف رشته تحصیلیش …پسر قصمون ولی مطابق رشته تحصیلی … ولی تو یه محیط کاری … اوه اوه …هر دو شوخ … پررو … کل کلی … مهربون … مغرور … گاهی عصبی … ولی …غم هم دارن غصه هم دارن …داستان از تصادفی شروع میشه که هیچ کدوم خودشونو مقصر نمیدونن و …

 دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

11.رمان ببار بارون

دختری به اسم کیانا که یک بار طعم شکست رو چشیده بهش این فرصت داده میشه تا روی پاهای خودش وایسه و زندگیشو اونجور که دوست داره بسازه تا شاید توی این راه طعم عشق واقعی رو با تمام پستی و بلندیهاش بچشه…

دانلود برای اندرویدبرای دانلود پی دی اف، جاوا اینجا کنید

 13.رمان محله ممنوعه

داستان در مورد پسری به اسم حسامه. این آقا یه روز با رفیقش سیاوش میره یه مهمونی. اونجا دختری رو میبینه و ناخواسته دل میبنده. بدون این که بدونه اون دختر چیه و کیه. بعد از اون مهمونی اتفاق هایی برای حسام میوفته که خیلی هم خوشایند نیستن و حسام بارها و بارها راهی بیمارستان میشه. با حقیقت هایی رو به رو میشه که براش غیر قابل باورن اما راحت اونا رو میپذیره. حقیقت هایی که باعث میشه حسام بفهمه نصف بیشتر وجودش انسان نیست. با کمک دوستاش میخواد بفهمه که چیه. در این بین سحر و دوستانش هم به کمک حسام میان.

 دانلود کتاب برای کامپیوتر (نسخه PDF)

 دانلود کتاب برای موبایل (نسخه کتابچه -JAVA)

 دانلود کتاب برای اندروید (نسخه APK)

14.رمان بهادر

 در مورد یه مرد جوون خودساخته هست که به عشق و عاشقی اعتقادی نداشته تا اینکه اونم یه روز عاشق میشه اون هم عشق در نگاه اول..“ با بلند شدن صدای اذون سرمو چرخوندم سمت مسجد محل…همونجایی که یکماه پیش دل و دینم رو باخته بودم…منی که به عشق و عاشقی اعتقادی نداشتم چوب بی ایمونیم رو بد رقم خوردم و تو همون نگاه اول شدم اواره یه جفت چشم عسلی .چشمایی که اگر چه حتی نیم نگاهی هم به من نکرد اما از همون دور هم وجودمو به اتیش کشوند و رفت..”

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 15.رمان کوه غرور

داستان درباره ی پسری به اسم سام هستش که بر اثر اتفاقاتی به زندان میفته و بعد از آزاد شدنش به کلی تغییر میکنه و از همه ی ادما متنفر میشه و کسی جز خودش براش مهم نیست تا اینکه…

دانلود پی دی اف

16.رمان همسایه مغرور من

درباره ی دختری 17 سالس که تو یه ساختمون 5 طبقه با مادرش در طبقه پنجم زندگی می کنن.یه پسری هم طبقه اول زندگی میکه که تا به حال ندیدتش که سر یه موضوع میشه که…دختری از جنس باد…نرم و لطیف….مانند نسیمی لذت بخش که دل هر کسی رو میبره…..پسری از جنس سنگ…..سخت و غیر قابل نفوذ….ولی او نمی تونه جلوی این دختر دووم بیاره….دل و ایمونشو از بین میبره……ولی انقدر سرد و مغروره مه حتی به روی خودش هم نمیاره…………و این براش مشکل بزرگی و به وجود میاره…..دختری با زیبایی خیره کننده …….به پاکی و زلالی اب……ولی دختر شیطون و شاد ما عاشق نمی شه و این کار پسر مغرور و سخت میکنه……اون سخت عاشق میشه….خیلی سخت……و حالا معلوم نیست که عشق چه کسی رو به قلب پاکش هدیه خواهد کرد…..؟

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

17.رمان لالایی بیداری

داستان در مرود یه دختره شایدم بیشتر از یه دختر یه خانواده یا یه محله ( سیاهی لشگر زیاد داره).خونه ی این دختر تو طرح شهرداری برای ساخت بزرگراه قرار می گیره و در نتیجه کل محل باید اونجا رو تخلیه کنن. اما بعد این همه سال مثل یه خانواده شدن. اونقدر نزدیک که دور بودنشون از هم سخته. و این میشه که تصمیم می گیرن با پول فروش خونه یه آپارتمان 10 واحدی چند محله بالاتر بگیرن که همه بتونن با هم باشن و باز هم همسایه و داستان از این خونه شروع میشه از یه واحد خالی مونده که یه همسایه جدید واردش میشه…

دانلود رمان مخصوص گوشی های اندرویدی (APK)

.

دانلود رمان مخصوص گوشی های جاوا (JAR)

.

دانلود رمان مخصوص کامپیوتر (PDF)

 18.رمان تردید در احساس

داستان درباره ی دختریه که برای اولین بار میخواد طعم شیرین عشق رو بچشه و شیرین و آن را احساس کند…اما این حس دوام نمیابد…چرا که هیچکس به این عشق راضی نیست…تردیدی عجیب ب وجود میاید میان عشق و دوست داشتن

 19.رمان ما عاشقیم

داستان درباره ی پدر و دختری است که بعد از هیجده سال به ایران میان و پیش خانواده ای میرن که ازش طرد شده بودن اما در این بین یک اتفاقی میفتد که……..

 20.رمان نه دیگه نمی بخشم

من را شراره نام نهاده اند …زیرا پدرم اعتقاد داشت با شراره های آتش وجودم در هنگام تولد زندگیش را به آتش کشیده ام …من را شراره صدا زدند خواهر و برادری که مگسان دور شیرینی بودند و هرچه پدر میگفت گوش می نهادندمن شراره بودم و آنها برای خاموش کردن شعله های درونم با نفرت و آزارهایشان آبی می شدند بر روی آتش وجودم ….حال مردی میگوید با شراره های عشق شعله کشیدم وجودش رامردی که خود خاکسترم کرد و چیزی از من باقی نگذاشت

لطفا قسمت سوم رمن ببا بارون هم بزارین درضم من عاشق رمان قرار نبود وگناهکار هستم

فقط رمانای عسل ، غزال ، چشم هایی به رنگ عسل ، کژال ، بامداد خمار، دبیرستان عشق ، کیمیا ، همسایه من ، دالیت ، مدیسا ، اتاناز ، یاسمین ف پریچهر ،  و تمام رمان های خانوم  دل آرا دشت بهشت  ،

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالین

salam

be nazare manam tamame roman ha mozakhraf va vaght hadar midan man ba in ke 15 salame va be 3 zaban mosalat hastam va kheyli chizaye diga va hamintoor ba tajroobe ke daram mitoonam begam tanha zendegi name adamhayee mesle galilee va shekspear va kheyli adamaye dige arzeshe khoondan dare na in mozakhrafate ye mosh adame taze be dooran reside be doostan ham pishnahad mikoonam in rooman ha ro nakhoonan va hamoontoor ke danesh Mandan be natije residan ma ensan ha hata az yek sevoome maghzemoon ham estefade nemikoonim pas behtare be khoondane ketab haye ba arzesh ghadre maghzhamoon ro bedoonim

 

ba tashakoor

سلام به نظر من بهترین رمانها گناهکار ، تقاص ، طراوت باران ، قرعه بنام سه نفر ، اسطوره ،و آقای مغرور و خانم لجبازه خیلی قشنگند حتما بخونینشون.

سلامRoshanakro عزیز من اولین کتابی که خوندم طراوت باران بود و پیشنهاد می کنم تاآخرش رو بخونی چون این کتاب خیلی جذابه . من این رو ازبرنامه رمان ها خوندم که ازبرنامه بازار گرفتم  .

یه رمان بود که اسم دختره یاس بود ولی در واقع یاسمین ، این دختر خانوم بعد از مرگ خانواده اش کنار خانواده عموش زندگی میکنه ، وقتی که بزرگ میشه عموش واسه اینکه ثروت پدر یاس تو خانواده خودشون بمونه میخواد که یاس با پسرش ازدواج کنه که یاس اصلا دلش نمیخواد و سر سفره عقد میگه نه …عموش هم از خونه پرتش میکنه بیرون و یاس هم باکمک وکیل خانوادگیشون میره اسمو فامیلشو عوض میکنه و یه زندگی جدید تا اینکه یاس مجبور میشه واسه خرج و مخارجش بره تو یه خونه کار کنه اسم پسره یادم نیس ولی اونم به خاطر دوس دختره قبلیش که با کلک خواسته با داداشش ازدواج کنه از خونه میره و معتاد میشه …یاس میره تو خونه که هم جای خواب داشته باشه هم به دانشگاهش برسه

 

*خوااااااااااااااااهشا اگه میدونید اسم این رمان چیه برام بنویسید …خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده*

سلام دوستان

یه چیزی رو میخواستم در مورد رمان اسطوره بگم :راستش اونقدرا هم که بعضیا تعریفش میکنن به نظرم جالب و خوندنی نیست ،به نظر من وقتی یه نویسنده بیش از اندازه رو یک مسئله زوم میکنه زیبایی نوشته اش رو از بین میبره تو رمان اسطوره خیلی درمورد نژاد کرد بودن تاکید کرده و در مورد کردستان حرف زده من بع هیچ وجه نمیخوام بین قومیتا تبعیض بزارم و اینو هم میدونم با وجود زحمت و رشادتای کردستانیای عزیزه که کشورمونو یه وجب هم از دست ندادیم ….ولی خوب مضمون کلیش خوبه اگه نویسنده این مسئله رو تو رمان تکرار نمیکرد

 

این نظر شخصیه منه …هر کسی یه نظری داره

 

 

راستی قبلا تو همین نظرا چندتا رمان رو گفتم الان هم یه دو سه تا بگم

 

 

14.رمان تقاص ( با اینکه رمان قشنگی بود ولی اینکه یه پسر این همه عاشق بمونه یکم افسانه اییه 😐 )

 

15. میرغضب مهربون (اینم قشنگه ولی نویسنده میتونست بیشتر مسائل رو باز کنه و هیجانی ترش کنه )

 

16.بانوی قصه (اینم  قشنگه کلا از اون رماناس که مردش مغروره :d  )

 

17.بغض ترانه ام شو

 

18.آسمان امشب آسمان دیشب ( راستش رو بخواید من این رمان رو به هیچ کس پیشنهاد نمیکنم چون که خیلی رمان آرومی هستش و جونت در میاد تا تموم شه و از اخلاقیات درختر داستان نگم که دوس داری کلتو بکوبی به دیوار ….)

 

19. رمان زیتون 

 

20. دروغ شیرین  🙂

 

 

متاسفانه من اسم رمانا رو خیلی یادم نمیمونه و رمانای خیلی قشنگی خوندم ولی حضور ذهن ندارم در کل

 

****بهترین رمانایی که تا الان خوندم : 1*****

.بگذار آمین دعایت باشم 2.گناهکار 3.سفر به دیار عشق

4.معشوقه شیطان 5.در امتداد باران 6.در همسایگی گودزیلا

7.وقتی او آمد

سلام من دنبال یه رمانی می گردم که درباره یه دختر به نام فرشته است که مجبور میشه به ازدواج اجباری با مردی به نام آرشام تن بده و تازه همسر دومشم بشه تا براش پسر بیاره…

کسی اسم این رمان رو نمی دونه؟

لطفا اگه می دونید بگید.

توی تلگرام می خوندم. آی دی کانالشو گم کردم، دارم دیوونه میشم که ادامش چیه.

ممنون.

Thank you ever so for you article
post.Really looking forward to read more.

pls see my site

سلام.

رمان های گناهکار قرار نبود   من عاشقم یا تو (اولاش خوب نیست ولی بقیش عالیه)   افسونگر    آبی به رنگ احساس من( جلد دومشه جلد اول ) هکر قلب    قرار نبود   جدال پرتمنا   در همسایگی گودزیلا بی عشق    اگرچه اجبار بود   تاوان عشق تو  و فیلتر قرمز جز رمان های مورد علاقه منن

دانلود تحقیق های رشته هنر

دانلود تحقیق های رشته ادبیات

دانلود تحقیق های رشته برق

دانلود تحقیق های رشته اقتصاد

دانلود تحقیق های رشته نساجی

دانلود تحقیق های رشته الکترونیک

دانلود تحقیق های حقوق

دانلود تحقیق های رشته پزشکی

دانلود تحقیق های رشته سیالات

دانلود تحقیق های حیوانات

دانلود تحقیق های راه و ترابری

دانلود تحقیق های رشته ریاضی

دانلود تحقیق های رشته روانشناسی

دانلود تحقیق های شیمی

دانلود تحقیق های مدیریت

دانلود تحقیق های رشته ریخته گری

دانلود تحقیق های رشته صنایع

دانلود تحقیق های رشته هنر

دانلود تحقیق های رشته ادبیات

دانلود تحقیق های رشته برق

دانلود تحقیق های رشته اقتصاد

دانلود تحقیق های رشته نساجی

دانلود تحقیق های رشته الکترونیک

دانلود تحقیق های حقوق

دانلود تحقیق های رشته پزشکی

دانلود تحقیق های رشته سیالات

دانلود تحقیق های حیوانات

دانلود تحقیق های راه و ترابری

دانلود تحقیق های رشته ریاضی

دانلود تحقیق های رشته روانشناسی

دانلود تحقیق های شیمی

دانلود تحقیق های مدیریت

دانلود تحقیق های رشته ریخته گری

دانلود تحقیق های رشته صنایع

دانلود تحقیق های رشته هنر

دانلود تحقیق های رشته ادبیات

دانلود تحقیق های رشته برق

دانلود تحقیق های رشته اقتصاد

دانلود تحقیق های رشته نساجی

دانلود تحقیق های رشته الکترونیک

دانلود تحقیق های حقوق

دانلود تحقیق های رشته پزشکی

دانلود تحقیق های رشته سیالات

دانلود تحقیق های حیوانات

دانلود تحقیق های راه و ترابری

دانلود تحقیق های رشته ریاضی

دانلود تحقیق های رشته روانشناسی

دانلود تحقیق های شیمی

دانلود تحقیق های مدیریت

دانلود تحقیق های رشته ریخته گری

دانلود تحقیق های رشته صنایع

رمانهای عاشقانه ایرانی معروف
رمانهای عاشقانه ایرانی معروف
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *