دسر شیری گل

دوره مقدماتی php
دسر شیری گل
دسر شیری گل

اگر به دنبال درست کردن یک دسر ساده اما خوشمزه هستید، جای درستی آمده اید! فلن شیری یک دسر خوشمزه مبتنی بر تخم مرغ است که در فیلیپین بسیار محبوب است و معولا با عسل یا خامه تزیین می شود. این دسر با رنگ نارنجی خود، زیبایی خاصی به سفره های مهمانی شما خواهد داد. در ادامه با طرز تهیه فلن شیری در خدمت شما پین ورکی ها هستیم:

مواد لازم:

۱/۳ پیمانه / ۷۵ گرم شکر
۷ تخم مرغ
۴۰۰ گرم شیر تغلیظ شده
۳۸۰ گرم شیر خشک

۱) انتخاب ظرف مناسب دسر

ظرف پخت دلخواه خود را انتخاب کنید. می توانید از ظروف سرامیکی مخصوص فر نیز استفاده کنید. داخل ظروف را کمی با کره آب شده چرب کنید. می توانید این کار را با اسپری کردن روغن انجام دهید.

دسر شیری گل

دوره مقدماتی php

۲) نحوه ی درست کردن کارامل

یک تابه را روی شعله ی متوسط بگذارید. شکر را داخل تابه بریزید و هم بزنید. این کار ممکن است ۱۰دقیقه زمان ببرد. مرتب به هم زدن ادامه دهید تا شکر به مایع یکدست کرم رنگ تبدیل شده و نسوزد. بعد از اتمام این مرحله و قبل از سفت شدن آن، بلافاصله کارامل را درون قالب ها بریزید.

۳) اجازه بدهید کارامل به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه درون قالب ها باقی بماند تا کمی سفت شده و شکل ظرف را به خود بگیرد.

۴) شیر خشک و شیر تلیظ شده را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و تا یکدست و روان شدن کامل خمیر، آن را هم بزنید.

برای طعم دار کردن آن به لخواه، میتوانید از ۱ قاشق چایخوری اسانس لیمو یا وانیل استفاده کنید!

۵) مخلوط را داخل قالب هایی که از قبل کارامل در آن ها سفت شده است بریزید. قالب را تا لبه آن پر کنید. این کار باعث می شود موقع برعکس کردن قالب، دسر راحت تر از آن جدا شده و نشکند.

۶) فر را به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) برسانید.

۷) فوت کوزه گری این دسر خیلی ساده است! تنها کافی است ظرف های دسر را در یک سینی حاوی آب قرار دهید. اینکار باعث می شود که دسر کاملا پخته شده و خشک نشود.

دقت کنید که بیش از حد سینی را از آب پر نکنید. زیرا ممکن وارد قالب دسر شده و آن را خراب کند!

۸) سینی دسر را داخل فر قرار دهید و یک ساعت به آن زمان بدید تا پخته شود. برای تست پخته بودن دسر می توانید وسط قالب را چک کنید. اگر شل بود نیاز به زمان بیشتری دارد. این نکته را به خاطر دشته باشید که آب نباید به جوش بیاید. زیرا باعث بیش از حد سفت شدن خمیر می شود. اگر آب در حال جوش بود به آن کمی آب سرد اضافه کنید!

بعد از پخت اجازه دهید دسر خارج از فر ۱۰ دقیقه خنک شود.

۹) دسر ها را برای مدت کوتاهی در یخچال قرار دهید. اینکار باعث راحت تر جدا شدن دسر از قالب می شود.

۱۰) یک چاغو را زیر شیر آب گرم بگیرید. سپس لبه های دسر را از قالب جدا کنید.

دسر خوش رنگ و خوش طعم شما آماده ست! می توانید آن را با خامه یا عسل سرو کرده و نوش جان کنید!

اگر شما هم جزو طرفدار های دسر  هستید، می توانید طرز تهیه دسر انجیر و دسر مگنولیا را با رسپی های ساده ی پین ورک امتحان کنید!



تمامی حقوق برای پین ورک محفوظ است.


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار

دسر شیری گل

دسر شکلاتی لیوانی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرها می باشد و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که عاشق شکلات هستند. امروزه به دلیل اینکه خیلی از افراد عاشق شکلات هستند، تعداد دسر، شیرینی و کیک هایی که با شکلات درست می شوند روز به روز بیشتر می شود. برای مثال از کوکی شکلاتی گرفته تا کیک شکلاتی و …

به هر حال ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر شکلاتی لیوانی برای 4 نفر را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر شکلاتی لیوانی خوشمزه و مجلسی درست کنید و از مهمان های خود با این دسر فوق العاده پذیرایی کنید.

1. برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. سپس شیر و شکر را در یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. بعدش تخم مرغ را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم و بعد از آن آرد و پودر کاکائو را به تدریج و به آرامی اضافه می کنیم و به صوت مرتب هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.

2. پس از اینکه تمامی مواد باهم مخلوط شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و در حالی که به صورت مرتب هم می زنیم، صبر می کنیم تا موادمان به قوام محلبی همانند غلظت فرنی برسد. فقط باید در این مرحله به صورت مرتب هم بزنید در غیر اینصورت ته می گیرد.

3. بعد از اینکه مواد داخل قابلمه جوشید، مارگارین و شکلات را اضافه می کنیم و سریع هم می زنیم تا شکلات آب شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برمیداریم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود. در این مدت زمان هر از گاهی هم بزنید تا مواد داخل قابلمه پوسته نبندد.

دسر شیری گل

4. پس از اینکه موادمان سرد شد، آن را داخل ظرف های دسر خوری می ریزیم و روی آن را با توجه به سلیقه و ذائقه خود با توت فرنگی، موز و … تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم. من برای لایه وسط، کیک و موز گذاشتم و بعدش دوباره مواد را ریختم. امیدواریم از خوردن این دسر شکلاتی لیوانی لذت ببرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

دسر شیری گل
دسر شیری گل
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *