روغن زیتون برای پوست کودک

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای پوست کودک
روغن زیتون برای پوست کودک

 

ماساژ یکی از مهمترین راه‌های مراقبت از پوست نوزاد است. البته دکترها و کارشناسان این حوزه نسبت به تأثیر این کار بر روی پوست نوزادان نظرات بسیار مختلفی دارند، اما به عقیده بسیاری ماساژ روغن خوب باعث به آرامش رسیدن نوزاد میشود.

همچنین یکی دیگر از فواید بکارگیری ماساژ روغن نرم شدن و لطیف کردن پوست و همچنین حفظ رطوبت آن است.

فواید ماساژ با روغن زیتون برای نوزاد

در کشور هندوستان ماساژ روغن یکی از معمولترین کارها برای مراقبت از نوزادان و کودکان است، بخصوص قبل و بعد از حمام.

روغن زیتون برای پوست کودک

دوره مقدماتی php

بعضی از مهمترین مزیتهای ماساژ با روغن شامل موارد زیر است :

باعث آرامش نوزاد شما و تسکین عضلات و اندامهای خسته میشود.

باعث تقویت شدن پوست و تغذیه بهتر آن میشود.

یکی از مزیتهای پنهان این ماساژ تماس پوست شما با پوست نوزاد است که باعث میشود رابطه عاطفی خوبی بین شما شکل گیرد.

همانطور که روش ماساژ دادن نوزاد بسیار مهم است نوع ماده‌ای که برای ماساژ استفاده میکنید نیز اهمیت زیادی دارد.

از هر روغن یا کرمی روی پوست نوزاد نمیتوان استفاده کرد. از آنجاییکه پوست نوزادان و کودکان بسیار لطیف و حساس است در مورد روغنی که برای ماساژ استفاده میکنید باید خیلی دقت به خرج دهید. پوست نوزاد متولد شده خیلی خشک بوده و می تواند بسیار حساس باشد و اکثر مواقع در معرض هوا قرار دارد . اگر میزان خشکی پوست بیش از حد شود میتواند موجب بروز ناراحتیهای بیشتری مانند اگزما و خارش شود.

خیلی مهم است از روغنی استفاده شود که پوست نوزاد را مرطوب و سالم نگه میدارد.

روغن زیتون یکی از بهترین روغن های شناخته شده برای این مورد بوده و یکی از محبوبترین روغنها برای ماساژ پوست نوزاد می باشد .

خیلی از برندهای معروف دنیا در روغنهای ماساژی که تولید میکنند از روغن زیتون بعنوان ماده اصلی استفاده میکنند. اما باید توجه داشت تنها در صورتی از روغن زیتوناستفاده شود که اثری از خارش، اگزما، زخم و یا آلرژیهای مختلف روی پوست مشاهده نشود.

خواص روغن زیتون برای کودکان

روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است .

با مصرف روغن زیتون از سرطان دور می شوید.روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است.

در روغن زیتون ۳ نوع چربی موجود است که حدود ۹۰ درصد را اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل می دهد . در ادامه به چند خاصیت بسیار مفید روغن زیتون اشاره خواهیم کرد .

معجزه روغن زیتون در افزایش حافظه و یادگیری کودکان

استفاده از روغن پرخاصیت زیتون برای کودکان در سن رشد باعث بهبود حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری شان می شود . خانم های باردار نیز می توانند برای تامین چربی مورد نیاز بدن شن از روغن های گیاهی چون روغن زیتون استفاده کنند .

معجزه روغن زیتون در شادابی و زیبایی پوست

چربی روغن زیتون باعث کاهش LDL یا کلسترول بد خون می شود و از ابتلا به بیماری ها و سکته قلبی دور خواهید بود . البه روغن زیتون کلسترول مفید یا همان HDL را افزایش می دهد .روغن زیتون دارای مقادیر زیادی ویتامین سی است و استفاده از این ویتامین برای سلامت پوست و مو ضروری است . مصرف مداوم روغن زیتون باعث شادابی پوست شده و باعث می شود سلول های پوست انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند .

معجزه روغن زیتون در پیش گیری از بروز سرطان

چربی روغن زیتون از جمله چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و به سلول ها خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی می دهد ، یعنی با مصرف روغن زیتون مقاومت سلول ها و بدن در برابر بیماری سرطان افزایش خواهد یافت . بنا بر مطالعات انجام گرفته مصرف روزانه زیتون و روغن زیتون در کشورهای مدیترانه ای ، از ابتلا به بیماری سرطان و سکته های قلبی جلوگیری می کند و آمار ابتلا به این بیماری ها در کشورهای مدیترانه ای کمتر از دیگر نقاط جهان می باشد .

منبع:  نی نی بان

 

admin

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

روغن زیتون برای پوست کودک

وبسایت

این ماده غذایی بهترین منبع DHA ، اسید چرب مفید و امگا۳ است که به رشد مغزی کودک و… ادامه مطلب

مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا نوع پرک شده آن دارای ارزش غذایی… ادامه مطلب

کنجد به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان می‌تواند به عنوان یک داروی ضدسرطانی مورد استفاده قرار گیرد. ادامه مطلب

12,144 بازدید

دكتر مهرداد منصوری

محققان دانشگاه منچستر میگویند مالیدن روغن زیتون یا آفتابگردان به پوست نوزادان سالم بیش از نفع موجب صدمه به آنها میشود. این كار مانع تكامل سد پوستی سالم در آنها شده كه در نهایت احتمال آلرژی و عفونت های پوستی در ایشان را بیشتر میكند. نتایج این تحقیق در مجله Acta Dermato-Venereologica منتشر شده است.

بعضی خانم ها بطور سنتی به مادران جوان توصیه میكنند كه اگر پوست نوزادشان خشك است به آن روغن زیتون بزنند ولی محققان میگونید این كار موجب افزایش بروز اگزما در بچه میشود. در حدود 70 سال قبل تنها 15-5 درصد كودكان اگزما داشتند ولی اینك این آمار به حدود 30 درصد رسیده است.

در تحقیق جدید محققان 115 نوزاد را گرفته و به پوست تعدادی از آنها روغن زیتون زدند. به عده ای دیگر روغن آفتابگردان زده و عده دیگر را بدون روغن كاری نگه داشتند. این كار دو بار در روز و به مدت یك ماه انجام شد. تنها چند قطره روغن بر روی پوست. محققان متوجه شدند در نوزادانی كه به پوستشان روغن زده بودند رشد و تكامل لایه چربی محافظ پوست به تاخیر افتاده است. آنها میگویند همین امر میتواند منجر به افزایش بروز آلرژی و اگزما و بدنبال آن عفونت های پوستی شود.

روغن زیتون برای پوست کودک

این مقاله چقدر مفید بود ؟

لطفا در زیر امتیاز بدهید

2020-07-11

2020-05-07

2020-04-10

2020-03-10

2020-02-14

2020-01-31

2019-12-20

2019-12-13

2019-12-06

2019-12-03

2019-11-24

2019-11-10

  

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

روغن زیتون برای پوست کودک

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

وقتی صحبت از آشپزی و غذا می‌شود، روغن زیتون یک روغن سالم است؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که روغن زیتون برای پوست شما یا کودکتان بهترین نیست. روغن زیتون را به مقدار کم روی پوست فرزند کوچک خود استفاده کنید؛ اما اگر پوستی خشک یا اگزما دارد هرگز این کار را انجام ندهید

چطور با ماساژ دل‌درد کودک را آرام کنید؟

 تاثیر روغن ‌های ماساژ بر پوست

نوزاد بدن ظریف و نحیفی دارد و اگر مراقبت های لازم از آن صورت نگیرد مشکلاتش با بالا رفتن سنش بیشتر میشود و بروز میکند.این مراقبت ها باید از همان پوست شروع شده تا آخرین جزء بدنش.برخی از والدین نوزادشان را با روغن گیاهی ماساژمیدهند و فکر میکنند کار درستی است،اما واقعاً اینگونه است؟آیا ماساژ دادن نوزاد با روغن گیاهی خوب است یا با مضراتی همراه است؟

پزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن های گیاهی ماساژ داد، زیرا موجب آسیب طولانی مدت به پوست می شود.

به گفته پزشکان والدین با ماساژ دادن پوست نوزاد خود با روغن زیتون و آفتاب گردان آنان را در معرض ابتلا به اگزما و دیگر مشکلات پوستی قرار می دهند، زیرا تصور می کنند این محصولات طبیعی به پوست آسیبی وارد نمی کند.

اغلب والدین به لحاظ تاثیرات عاطفی، بدن نوزاد خود را ماساژ می دهند. همچنین معتقدند این کار به تقویت سیستم گوارشی نوزاد و رشد مغز او کمک می کند. هرچند محققان دانشگاه منچستر انگلیس دریافتند حتی روغن های طبیعی می تواند موانع حفاظتی در پوست نوزاد را از بین ببرد.

روغن زیتون برای پوست کودک

در حال حاضر از بین هر سه نوزاد یک نفر دچار اگزمای پوستی می شود که این رقم در دهه 1940 به ازای هر 20 نفر یک مورد بوده است. به اعتقاد کارشناسان فاکتورهای محیطی همچون تمایل والدین به استفاده از محصولات مختلف برای کودکان، رقم ابتلا به بیماری های پوستی را افزایش داده است.

به گفته پزشکان این روغن ها روی پوست به اسیدهای چرب تبدیل شده و به ساختار پوست آسیب می زنند. همچنین به مواد حساسیت زا اجازه می دهند به پوست نفوذ کنند و آب زیادی از پوست دفع شود؛ این وضعیت خشکی و بروز بیماری های پوستی از قبیل اگزما را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، از دیدگاه طب سنتی ایران زیتون رسیده دارای طبع گرم و قابض، میوه نارس زیتون دارای طبع سرد و خشک، روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک و برگ درخت زیتون نیز دارای طبع گرم و خشک است.

آثار و خواص درمانی زیتون:

1. روغن زیتون نرم کننده و صفرابُر است.

2. روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است؛ برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد.

3. برای رفع خارش گزیدگی حشرات، روغن زیتون را به محل گزیدگی مالش داده شود. کمپرس پوست با روغن زیتون در موارد آفتاب زدگی، سرما زدگی، گزش مار ، عقرب و حشرات سبب تسکین درد ، سوزش و التیام می‌شود.

روغن زیتون برای پوست کودک

4.ماساژ بدن بچه‌های مبتلا به نرمی استخوان و کم‌خونی با روغن زیتون اثرات مفیدی بر ای آنها دارد.

5. برای برطرف کردن خراش و ترک پوست، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و روی پوست مالش دهند.

6. اگر همراه با غذا خورده شود، مقوی معده و اشتهاآور است.

7. برای رفع پیوره لثه، روغن زیتون را بر روی لثه بمالند.

8. دم کرده برگ درخت زیتون تب‌بر است.

9. جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و رماتیسم است.

10. برای سر باز کردن جوش‌ها و کورک‌ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالند.

11. دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب‌بر و درمان کننده مالاریا است.

12. پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی و زخمهای باز و بسته مفید است.

13. جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخمهای دهان مفید است.

14. برای رفع سستی و تقویت نیروی جنسی در سردمزاجان، باید 80 گرم روغن زیتون را با 14 گرم کندر و 16 گرم سیاه دانه مخلوط کرده و به مدت سه روز از آن بخورید.

15. مصرف روغن زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند.

16. روغن زیتون کرم کشُ است.

17. روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است.

18. قند خون را تنظیم می‌کند.

19. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی مثل پلی فنول ها و فلاوونوئیدها است که این آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش پراکسیداسیون چربی‌ها در بدن و به دنبال آن کاهش استرس اکسیداتیو می‌شوند.

20. همچنین به علت خاصیت آنتی اکسیدانی خود دیواره سرخرگ ها را از گزند رادیکال های آزاد محافظت کرده و چسبیدن LDL را به دیواره سرخرگ‌ها، کاهش می‌دهد و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

21. بدن را از صدمه رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند و بدین طریق باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌، خصوصاً سرطان پوست، روده و سرطان سینه در زنان می‌شود.

22. ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده، مژه و ابرو را تقویت می‌کند. این درحالی است که ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای سپیدشده را سیاه می‌‌کند.

23. چند قطره روغن زیتون سریعاً خارش و سوزش چشم و پلک را تسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.

24. برگ زیتون با اثر مقوی، درمان کننده فشار خون و زخم‌های عفونی است.نکته:- با گرم شدن، کمی از طعم و بوی روغن زیتون از دست می‌رود. گرم شدن در دمای بالا می‌تواند باعث بی ثباتی و ناپایداری روغن شود، که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی در مصرف کنندگان می‌شود.

– مصرف زیاد میوه زیتون نیز سبب لاغری، بی‌خوابی و اختلالات تنفسی می‌شود.

انتهای پیام/



روغن زیتون یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین روغن‌های گیاهی با عطر و طعم دوست‌داشتنی است که خواص آن برای سلامتی این روزها دیگر بر کسی پوشیده نیست. (برای آشنایی به خواص بی‌نظیر روغن زیتون اینجا کلیک کنید.)

اما روغن زیتون با این همه خواص برای کودکان هم مفید است؟ آیا می‌توان از این روغن مفید در رژیم غذایی کودکان نیز استفاده کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باید از کیفیت آن مطمئن شوید تا مشکلی برای سلامت کودک دلبندتان پیش نیاید و بتوانید با خیال راحت این روغن مفید را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید تا از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.

برای اینکه افراد به عطر و طعم روغن زیتون عادت کنند بهتر است روغن زیتون از کودکی در غذاهای موردعلاقه آنها مورداستفاده قرار گیرد.

روغن زیتون برای پوست کودک

شما می‌توانید با تائید پزشک از ۶ ماهگی به بعد روغن زیتون را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی جامد و سرخ‌کردنی را با روغن زیتون برای کودک آماده کنید، آنرا به برنج پخته شده اضافه کنید و یا در ترکیب سس‌های سالاد و غذای کودک مصرف کنید تا یک رژیم غذایی سالم و پرانرژی برای کودک‌تان فراهم کنید.

روغن زیتون با کالری بالا یک ماده مغذی مفید جهت تامین انرژی برای فعالیت روزانه کودک شما است. این کالری مفید آسیبی به سلامت کودک وارد نمی‌کند.

تحقیقات نشان داده است که اختلالات بیش‌فعالی یا  ADHDبه دلیل کمبود برخی ریزمغذی‌ها در بدن کودکان بروز می‌کند و این روزها شیوع مشکل بیش‌‎فعالی در کودکان افزایش یافته است. با اینکه علت اصلی این عارضه در کودکان هنوز ناشناخته باقی مانده، اما مصرف روغن زیتون یکی از بهترین راه‌های بهبود اختلالات بیش فعالی یا ADHD  در کودکان است.

مصرف روغن زیتون در کودکان در سنین رشد باعث بهبود حافظه و بالا رفتن قدرت یادگیری می‌شود. حتی اگر مادر باردار از روغن زیتون استفاده کند می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی حافظه کودک در آینده داشته باشد.

مصرف منظم روغن زیتون در وعده‌های غذایی کودک با پایین آوردن سطح تری‌گلیسیریدها در بدن کودک برای حفظ سلامت قلب و عروق کودکان مفید بوده و کودک را از ابتلا به این بیماری‌ها محافظت می‌کند.

مصرف روغن زیتون با دارا بودن پلی‌فنولهای فراوان با خواص آنتی‌اکسیدانی با تولید رادیکال‌های آزاد در بدن مقابله کرده و خطر ابتلا به سرطان را به شدت کاهش می‌دهد و از طرفی بازسازی بافت‌های آسیب دیده بدن کودک را نیز تسریع می‌کند.

روغن زیتون به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا به رشد و توسعه مغز و سیستم عصبی در کودکان کرده و آنها را باهوش‌تر می‌کند.

آنتی‌اکسیدانهای فراوان موجود در روغن زیتون از جمله اسکوالین و محتوای ویتامین C آن به حفظ سلامت پوست و مو و رشد منظم موها در کودک شما کمک کرده و باعث انعطاف‌پذیری و شادابی پوست کودک خواهد شد.

کودکان برای رشد و سلامت مناسب به ویتامین‌های مختلف نیاز دارند و روغن زیتون حاوی ویتامین‌های متعددی از جمله ویتامین A برای حفظ سلامت چشم‌ها، ویتامین B برای رشد مغز و همچنین ویتامین‌های D و E برای حفظ سلامت استخوان‌های کودکان است.

تحقیقات نشان داده است کودکانی که در رژیم غذایی روزانه خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند کمتر از سایر کودکان دچار اضافه وزن می‌شوند.

مصرف منظم روغن زیتون در کودکان به درمان و پیشگیری از یبوست در آنها کمک خواهد کرد زیرا روغن زیتون یک ملین خانگی شناخته‌شده است.

هنگامی که کودک سرما خورده و سرفه می‌کند می‌توانید روغن زیتون را در ترکیب با روغن نعناع، رزمای و اکالیپتوس قبل از خواب به پشت و سینه کودک بمالید تا خواب آرامی داشته باشد.

ماساژ بدن کودک با روغن زیتون به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌تواند به برطرف کردن بثورات جلدی، خشکی پوست و اگزمای کودکان کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که ماساژ منظم پوست کودک با روغن زیتون به حفظ رنگ پوست کمک کرده و باعث محکم شدن استخوان کودکان می‌شود.

در نهایت شما می‌توانید با افزودن روغن زیتون به رژیم غذایی خانواده به سلامت همه افراد از جمله کودکان کمک کنید و از خواص شگفت‌انگیز روغن زیتون بهره‌مند شوید.

 

آیا روغن زیتون برای کودکان مفید است؟برای استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باید از کیفیت آن مطمئن شوید تا مشکلی برای سلامت کودک دلبندتان پیش نیاید و بتوانید با خیال راحت این روغن مفید را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید تا از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.برای اینکه افراد به عطر و طعم روغن زیتون عادت کنند بهتر است روغن زیتون از کودکی در غذاهای موردعلاقه آنها مورداستفاده قرار گیرد.شما می‌توانید با تائید پزشک از ۶ ماهگی به بعد روغن زیتون را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی جامد و سرخ‌کردنی را با روغن زیتون برای کودک آماده کنید، آنرا به برنج پخته شده اضافه کنید و یا در ترکیب سس‌های سالاد و غذای کودک مصرف کنید تا یک رژیم غذایی سالم و پرانرژی برای کودک‌تان فراهم کنید.

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

ماساژ دادن بدن نوزاد با انواع روغن‌ها بسیار مفید است. اما مهم‌تر از آن انتخاب روغن مناسب می‌باشد. ماساژ دادن ملایم بدن هر نوزادی می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی در سلامت بدن او به دنبال داشته باشد. این کار نه تنها به فرزند کوچک شما آرامش داده و درد شکم او را تسکین می‌دهد، بلکه سبب تغذیه مناسب او شده و سلامت بدن و پوست او را به همراه خواهد داشت. ولی در نظر داشته باشید که همه این اثرات بستگی به نوع روغن انتخابی مادر دارد. اگر به عنوان یک مادر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی، روغن ماساژ مناسب را برای ماساژ دادن فرزند کوچک خود انتخاب کنید، طوری که استفاده از آن بتواند عامل خوشحالی و سلامت او باشد، حتما مقاله زیر را بخوانید!

قبل از اینکه عمل ماساژ دادن را با هر نوع روغنی بر روی پوست کودک خود امتحان کنید، ابتدا کمی از آن را بر روی دست خود مالیده و مدتی صبر کنید تا بررسی کنید که آیا روغن با پوست شما سازگار است یا خیر. بعد از ماساژ دادن، اگر هنگام استفاده از روغن انتخابی پوست کودک را تحریک نموده و باعث بروز بثورات جلدی بر روی پوست او شد، بلافاصله استفاده از آن روغن را متوقف کنید. با این حال، فراموش نکنید که اکثر روغن‌های طبیعی ملایم بوده و با پوست صورت و بدن نوزادان سازگار است. یادتان باشد که روغن زیتون برای همه نوزادان مناسب بوده و همه درد و ناراحتی‌های آن‌ها را از بین خواهد برد. 

برای استفاده از روغن زیتون، نوزاد را بر روی پشت خوابانده، کمی از آن را بر روی شکم کودک او بمالید و با آرامش کامل این ناحیه را ماساژ دهید. برای اثر کردن این روغن اصلا لازم نیست که فشار اضافی بر روی شکم و یا پوست نواحی مختلف بدن نوزاد وارد کنید. طبق نظر پزشکان متخصص اطفال، مدت زمان خاصی برای ماساژ دادن نوزادان با انواع روغن‌ها وجود ندارد. این کار را فقط تا زمانی ادامه دهید که نوزاد شما ظرفیت آن را داشته باشد، زیرا راحتی نوزادان در این مقطع زمانی بسیار مهم است. در نهایت، به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه به یاد داشته باشید که شما باید برای انتخاب درست زمان ماساژ، چرخه خواب نوزاد را در نظر گرفته و سپس در مورد زمان ماساژ، مطابق با راحتی فرزند خود اقدام نمایید.

روغن زیتون برای پوست کودک

به عنوان مادر یک نوزاد یادتان باشد که روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماساژ نوزادان در فصل گرم تابستان بوده و در آب و هوای مرطوب بهتر جواب می‌دهد، زیرا بافت این نوع روغن بسیار سبک بوده و به راحتی در پوست نوزادان جذب می‌شود. همچنین، استفاده از روغن نارگیل اثر خنک‌کنندگی زیادی بر روی پوست صورت و بدن نوزادان دارد. جالب است بدانید که روغن نارگیل یک روش درمانی مؤثر برای پوست‌های حساس محسوب شده و مشکلات پوستی مانند اگزما، بثورات جلدی، خشکی پوست و درماتیت نوزادان را به راحتی از بین می‌برد.

برای استفاده از مزایای روغن نارگیل، کافی است مقدار کمی از روغن را پس از حمام کردن نوزاد خود، بر روی پوست بدن او مالیده و رطوبت لازم برای بدن او را تامین کنید. البته، ماساژ دادن ملایم پوست صورت و بدن نوزادان در هنگام روغن زدن فراموش نشود. علاوه بر مزایای ذکر‌شده، از آن‌جایی که روغن نارگیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای لوری و کاپریل است، برای پوست بدن نوزادان گزینه بسیار مناسبی بوده و با خواص ضدباکتریایی و ضدقارچ خود، یک انتخاب ایده‌آل برای پوست کودکان به شمار می‌رود. بهترین روغن نارگیلی که مادران می‌تواند برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت کودک خود استفاده کنند، روغن نارگیل ارگانیک و ​​طبیعی است.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که روغن انتخاب‌شده برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان باید عاری از هرگونه مواد  شیمیایی و ماده خوشبو‌کننده مانند عطر باشد. رایحه آرام‌بخش روغن نارگیل، خود، کودک را از لحاظ جسمی و ذهنی آرام می‌کند. البته روغن آفتابگردان نیز برای پوست بدن نوزادان منحصربه فرد بوده و آن را به خوبی تغذیه می‌کند. از دیگر گزینه‌های مهم، روغن آرگان آلی است که غنی از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای سلامت پوست بدن و صورت نوزادان بسیار مفید است. روغن کنجد نیز جایگزین دیگری برای روغن نارگیل است که مادران می‌توانند در طول فصل گرم تابستان از آن برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزاد خود استفاده کنند.

کنجد نیز به عنوان یک روغن محبوب، در کشور ما برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان استفاده می‌شود، زیرا دارای انواع ویتامین‌ها و مواد آلی فراوانی است. البته روغنی که از دانه‌های کنجد سیاه استخراج شده باشد، بهترین گزینه برای این کار در نظر گرفته می‌شود، زیرا این روغن ماساژ کاملا آئورودیک نوزاد است.

به یاد داشته باشید که روغن خردل بهترین روغن برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت کودکان در طول زمستان است، زیرا اثر گرمابخشی زیادی بر روی پوست انسان دارد. البته به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که روغن به طور مستقیم بر روی پوست نوزادان قرار داده شود. مادر باید همیشه قبل از مصرف این روغن، آن را با سایر روغن‌های ملایم ترکیب نموده و سپس برای نوزاد خود استفاده کند. جالب است بدانید که در شمال و شرق هند، روغن خردل را با دانه‌های سیر و دانه‌های روغنی مناطق گرمسیری ترکیب می‌کنند، زیرا گیاه سیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید بوده و روغن پنبه سیاه نیز سبب لطافت پوست بدن کودکان می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان، استفاده از مخلوط روغن خردل با دانه‌های کرم است. این ترکیب کمک می‌کند تا مشکل کولیک نوزادان از بین رفته و کودک کاملا آرام شود. اگر ترجیح می‌دهید که از روغن خردل برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت فرزند کوچک خود استفاده نکنید، می‌توانید روغن زیتون یا روغن بادام را انتخاب کنید که گزینه بسیار مناسب و بی‌خطری‌تری هستند.

 همه ما می‌دانیم که روغن زیتون، در دنیا بسیار محبوب بوده و به عنوان یک روغن مناسب جهت ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان محسوب می‌شود. البته، امروزه مارک‌های مختلفی برای این روغن وجود دارد، ولی مادران باید سعی کنند تا روغن زیتون طبیعی را که فقط از دانه‌های گیاه زیتون استخراج شده و کاملا اصل است، برای ماساژ دادن نوزاد خود استفاده کنند. استفاده از روغن زیتون طبیعی برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت همه کودکان ایمن بوده و هیچ گونه اثراتی مانند بثورات جلدی، ترک برداشتن پوست، اگزما یا سایر آلرژی ها را ایجاد نخواهد کرد. اما مادران توجه داشته باشند که اگر پوست نوزاد آن‌ها بسیار حساس است، از روغن زیتون استفاده نکنند، زیرا این نوع روغن دارای خواصی است که نفوذپذیری پوست را افزایش داده، باعث می‌شود که رطوبت پوست سریع‌تر از بین رفته و موجب خشکی و پوسته پوسته شدن آن شود. البته، در برخی موارد نادر هم استفاده از روغن زیتون، مشکلات پوستی موجود در بدن نوزادان را افزایش می‌دهد.

امروزه روغن بادام یک عنصر رایج در بین روغن‌های مختلف برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان است، زیرا دارای ویتامین E فراوانی بوده و برای پوست و موی انسان بسیار مفید شده است. البته روغن بادام انتخابی شما باید کاملا خالص بوده و دارای هیچ  نوع مواد معطری نباشد. فراموش نکنید که اگر روغن بادام، روغن زیتون و روغن گل‌کلم بروکلی را با هم ترکیب کنید، برای حفاظت کامل از پوست بدن و صورت کودک شما گزینه مناسبی خواهد بود. مادران می‌توانند از آن به عنوان روغن حمام نیز استفاده کنند، زیرا ترکیب متعادل این روغن‌ها کودک را آرام نموده، اضطراب موجود را در بدن او را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده و بهتر شدن روند خواب را برای این کودکان به دنبال خواهد داشت.

اگر پوست نوزاد شما بسیار حساس و مستعد ابتلا به اگزما یا خشکی می‌باشد، هرگز از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن آفتابگردان استفاده نکنید، زیرا این نوع روغن‌ها حاوی اسید اولئیک بوده و پوست جوان بدن را خشک می‌کند. البته برخی از روغن‌های گیاهی که حاوی اسید لینولئیک هستند، هم گزینه مناسبی برای پوست حساس نوزادان بوده و ممکن است هنگام ترکیب شدن با روغن‌های ماساژ دیگر که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای اسیولی یا لینولئیک می‌باشند، برای مراقبت از پوست نوزادان و ماساژ دادن آن‌ها بسیار مناسب هستند. روغن‌های گیاهی که حاوی مقادیر زیادی اسیدهای لینولئیک بوده و برای پوست‌های حساس نوزادان در نظر گرفته شده‌اند، عبارتند از:

امروز در تمام قسمت‌های مختلف جهان، روغن آفتابگردان به عنوان یک روغن خوراکی استفاده شده و برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادان گزینه ایمنی محسوب می‌شود. این نوع روغن حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب است و به تغذیه پوست کودکان کمک شایانی  می‌کند. ولی فراموش نکنید که اگر کودک شما دارای پوست فوق‌العاده حساسی است و یا پوست استثنایی دارد، هرگز از این روغن برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت او استفاده نکنید.

طبق نظر محققان، روغن گیاه بابونه برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت نوزادانی که دارای پوست بسیار  حساسی هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. البته این روغن برای درمان بثورات جلدی و از بین بردن ترک‌های پوست نوزادان نیز بسیار مفید است. مالیدن این روغن بر روی شکم نوزادانی که از مشکل کولیک رنج می‌برند و ماساژ دادن آن به خوابیدن راحت آن‌ها کمک خواهد نمود.

 به غیر از روغن‌های طبیعی، روغن درخت چای نیز دارای خواص ضدعفونی بالایی بوده و برای درمان بسیاری از آلرژی‌های پوستی بسیار مفید است، زیرا مصرف آن احساس آرامش را در انسان به دنبال دارد.

روغن اسانس‌دار دیگری که همه مادران می‌توانند برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت کودک خود استفاده کنید، روغن کالاندولا است. از این روغن می‌توان بعد از حمام  کردن نوزادان، برای مرطوب نگه داشتن پوست بدن آن‌ها با خیال راحت استفاده کرد، زیرا هیچ گونه اثر منفی بر روی پوست کودک نمی‌گذارد. در نهایت، لازم است به عنوان یک مادر جوان و بی‌تجربه بدانید که عطر و اسانس موجود در این روغن کاملا طبیعی است و با وارد شدن در بینی کودک عوارضی در بدن او برجای نخواهد گذاشت.

طبق نظر محققان، به مادرانی که دارای نوزاد کوچک هستند، توصیه می‌شود تا همیشه قبل از حمام بردن نوزاد خود از روغن کرچک برای ماساژ دادن پوست بدن و صورت او استفاده کنید. این روغن برای درمان خشکی پوست، موها و ناخن انسان بسیار مهم بوده و کاملا بی‌ضرر است. اما نکته مهم در هنگام استفاده از روغن کرچک این است که در هنگام مصرف از این روغن در نواحی اطراف چشم و لب‌های کودکان مراقب باشید.

نکته مهم دیگر برای ماساژ دادن نوزادان، انتخاب زمان مناسب می‌باشد، زیرا فرایند ماساژ دادن یک راه عالی برای برقراری ارتباط با نوزاد است. اگر به عنوان یک مادر از انواع روغن‌ها برای ماساژ دادن پوست نوزاد خود استفاده می‌کنید، بدانید که زمان ماساژ دادن، نباید بیش از چند دقیقه در روز طول بکشد تا مادر و نوزاد بتوانند علاوه بر استفاده از مزایای انواع روغن‌ها، پیوند عاطفی و دوست داشتن همدیگر را به میزان مناسب و برای همیشه تقویت کنند.

سلام
یسناجونم 18 ماهش هست.
من میتونم روغن خردل و زیتون و بادام شیرین رو ترکیب کنم و ماساژش بدم؟؟؟
و اینکه میشه محدوده ماساژ رو بگین؟ و اینکه از این ترکیب برای صورت هم میشه استفاده کرد؟؟؟

سلام
ترکیب روغن ها در اول کار خوب نیست چون ممکنه نوزاد شما به یکی از روغن ها حساسیت داشته باشه و اگر شما روغن ها رو مخلوط کنید نمیفهمید که به کدوم یکی حساسیت داره، برای یادگیری ماساژنوزاد فیلمی که در لینک پایین هست رو نگاه کنید، آموزش کامل…

سلام
ترکیب روغن ها در اول کار خوب نیست چون ممکنه نوزاد شما به یکی از روغن ها حساسیت داشته باشه و اگر شما روغن ها رو مخلوط کنید نمیفهمید که به کدوم یکی حساسیت داره، برای یادگیری ماساژنوزاد فیلمی که در لینک پایین هست رو نگاه کنید، آموزش کامل ماساژنوزاده …https://mamanam.com/video/nini/%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DA%98-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF

 فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل 8 کاراکتر

روغن زیتون برای پوست کودک

روغن بچه وی کر حاوی روغن زیتون و روغن کالاندولا است. مناسب برای پوست های خشک و حساس است، این محصول سبب نرمی و لطافت پوست کودک شده، آنتی اکسیدان، ضد میکروب و برطرف کننده التهابات پوستی نیز می باشد.

۹,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

روغن بچه وی کر حاوی روغن زیتون حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین های مورد نیاز پوست است. این روغن موجب نرمی و لطافت پوست شده و مناسب پوست های خشک و حساس کودکان می باشد. روغن بچه وی کر علاوه بر روغن زیتون حاوی روغن کالاندولا (گل همیشه بهار) می باشد. روغن کالندولا گردش خون را تحریک کرده و با ایجاد عرق، دمای بدن را کاهش می دهد. همچنین با خاصیت ضد التهابی بالا برای درمان زخم های مقاوم، بثورات جلدی، اگزما و آفتاب سوختگی مفید می باشد.
روغن زیتون علاوه بر اینکه حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی بوده با داشتن مونواستئارات اسید باعث مرطوب ماندن و نرم شدن پوست است و نیز حاوی ماده ای به نام هیدروکسی تیروزول می باشد که علاوه بر اینکه آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده آنتی باکتریال مناسب نیز محسوب می شود. روغن بچه وی کر حاوی روغن زیتون به دلیل نداشتن روغن های معدنی، پارافین و مواد نگهدارنده و آلرژی زا حس مطبوع و خوشایندی را برای کودک به همراه دارد. ماساژ دادن بدن کودک با روغن بدن باعث آرامش نوزاد می شود. این روغن بدون ایجاد احساس چسبندگی و سنگینی بر روی پوست سریعا جذب شده و به شکل مطلوبی به پوست کودک طراوت و تازگی می بخشد. برای ماساژ بدن کودک و بزرگسالان می توان از بچه وی کر حاوی روغن زیتون استفاده کرد و یا در زمان قرار گرفتن در زیر آفتاب برای حفظ چربی پوست و برنزه شدن روغن را به پوست مالید.
از روغن بچه برای موهای حساس و شکننده نیز می توان استفاده کرد، روغن بچه وی کر ساقه موها را نرم و مرطوب کرده و در نتیجه از شکنندگی و ایجاد موخوره بر روی ساقه مو جلوگیری می کند.

پارافین مایع، روغن زیتون، روغن کالندولا، عطر، هیدروکسی تیروزول، مونواستئارات اسید

روی پوست تمیز بدن ماساژ دهید.

در جای خشک و خنک و دور از آفتاب نگهداری شود.
دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

استفاده از شامپو بدن یا صابون بچه قبل از مصرف روغن توصیه می شود.

6267914501267

مرطوب کننده

روزانه

روغن زیتونروغن کالاندولا (گل همیشه بهار)

پوست حساسپوست خشک

روغن

کودکان

200 میلی لیتر

پلاستیکی

ایران

رز آرا آسیا

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید.

به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما *

روغن زیتون برای پوست کودک

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

0 محصول


کد تایید *

روغن زیتون برای پوست کودک
روغن زیتون برای پوست کودک
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *