اموزش پخت خاگینه تبریزی

دوره مقدماتی php
اموزش پخت خاگینه تبریزی
اموزش پخت خاگینه تبریزی

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

اموزش پخت خاگینه تبریزی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

❥Please subscribe now ❥http://www.youtube.com/subscription_c…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

اموزش پخت خاگینه تبریزی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

khagineh asl tabriz

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

اموزش پخت خاگینه تبریزی

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

خاگینه را می توان یکی از پیش غذاهای خوشمزه نامید که می تواند انتخاب مناسبی برای عصرانه و مهمانی های دورهمی باشد، از این رو قصد داریم در این مطلب طرز تهیه خاگینه را با دو روش مجزا را معرفی نماییم که با استفاده این دستور پخت ها می توادی اقدام به تهیه خاگینه خوشمزه و پفی نمایید. در ادامه همراه ما بوده و از دستور پخت خاگینه نهایت استفاده را ببرید.

آشنایی با طعم و مزه های جدید برای همه ما جذاب و دوست داشتنی است. در این میان تهیه انواع پیش غذا و عصرانه های مختلف از جذابیت بیشتری برخوردار است که می توان آنها را برای دورهمی های کوچک تهیه نمود. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه دونات و همچنین طرز تهیه دسر پرداختیم که هر یک گزینه مناسبی برای عصرانه محسوب می گردند. در این مطلب نیز با دستوری ویژه و خاص در خدمت شما دوستان هستیم و طرز تهیه خاگینه را مطرح می نماییم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرد.

تخم مرغ : ۵ عدد
ماست : ۶ قاشق غذاخوری
آرد :  ۶قاشق غذاخوری
بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوریشکر : ۲ لیوان سرخالی
آب : ۲ لیوان سر خالی
زعفران : به مقدار لازماموزش پخت خاگینه تبریزی

برای پخت خاگینه ساده ابتدا تخم مرغ ها و ماست را به خوبی مخلوط نموده و کاملا ه مبزنید تا یکدست شود و تغییر حالت دهد. سپس بکینگ پودر و آرد را به آن اضافه نموده و مجددا با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند.

حال در ماهیتابه ایی مناسب دو قاشق روغن ریخته و مواد را همانند کوکو داخل ماهیتابه بریزید. شعله پخش کن را روی اجاق گاز قرار داده و سپس ماهیتابه را روی آن قرار دهید.

توجه داشته باشید که باید حرارت بسیار کم بوده و بر روی در ماهیتابه نیز دم کنی قرار دهید. بعد از نیم ساعت درب آن را برداشته و خاگینه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

برای شربت خاگینه نیز، شکر آب و زعفران را روی حرارت گذاشته تا شکر کاملا حل شود و کمی غلیظ گردد. بعد از اینکه دو طرف خاگینه سرخ شد شربت خنک شده را روی ان بریزید و میل نمایید. توجه داشته باشید که می توانید خاگینه را به شکل دلخواه برش بزنید و همچنین به دلخواه از سبزی کوکو و یا نعناع نیز در آن استفاده نمایید و طعم متفاوتی به آن ببخشید.

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : سه قاشق سوپ خوری
ماست : سه قاشق سوپ خوریبکینگ پودر : یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل : خیلی کم
شکر : یک لیوان
اب ک نصف لیوان
گلاب : چهار قاشق سوپ خوری
زعفران : به مقدار نیاز
گردو : شش عدد خرد شده
پودر هل، پودر دارچین و پودر گل محمدی : هر کدام یک قاشق مرباخوری ( البته با توجه به ذائقه می توانید مقدار هر یک را کم یا زیاد نمایید)

برای تهیه خاگینه تبریزی نیز همانند خاگینه ساده باید ابتدا تخم مرغ ها را با وانیل خلوط کرده و با چنگال هم بزنید.

سپس ماست شیرین را اضافه نموده و مجددا هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

حال ارد و بکینگ پودر را اضافه نمایید و خوب هم بزنید. توجه دشاته باشید که اگر غلظت آن کمتر از فرنی بود باید کمی آرد به آن اضافه نمایید.

در این مرحله تابه را چرب نموده و مایه را داخل آن بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید. و صر کنید تا سرخ شود. سپس خاگینه را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.

حال شعله را خاموش نموده و درب قابلمه را به مدت پانزده دقیقه برندارید تا خاگینه نرم و آماده رول کردن شود.

بعد از گذشت این زمان پودر ها را روی خاگینه پاشیده و گردو ها را وسط آن قرار دهید.

سپس دو طرف آن را برگردانید و به اصطلاح رول نمایید. برای میکس کردن می توانید از خلال دندان نیز استفاده نمایید.

حال شربت را که از ترکیب آب، گلاب، زعفران و شکر بدست آورده ایم ( توجه دشاته باشید که شربت باید آنقدر روی حرارت بماند تا شکر کاملا حل شود و غلیظ گردد، سپس آن را در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود. ) شربت را روی خاگینه ها ریخته و صبر کنید تا جذا آن شود.

خاگینه تبریزی ما آماده است، می توانید به دلخواه آن را برش زده و سپس نوش جان فرمایید.

با طرز تهیه خاگینه این پیش غذای عالی و خوش طعم آشنا شدید، امیدواریم از این دستور فوق العاده لذت برده باشید و حتما آن را در منزل تهیه نموده و در کنار سایر اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین از شما دوستان عزیز دعوت می نماییم با کلیک بر روی آشپزی از دیگر دستورات و ترفند مهم و جدید دیدن فرمایید.

عاشقتم باورت نمیشه این قیقاناخ تو اروپا به روش دیگه درست میکنن البته ظاهرش فرق داره .بعد همین تو ایران بخوای مد کنی میگن مال دهاتیاست.عاشقتم خیلی ممنون که دستور تهیه را گذاشتید
????

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.اموزش پخت خاگینه تبریزی

امتیاز دهید


3.2
از

103

خاگینه دسر خوشمزه ای است، شبیه به پنکیک که به ویژه در بین مردم ترک زبان ایران طرفداران زیادی دارد. خاگینه (به ترکی قیقاناخ) مدل های مختلفی دارد. در اینجا طرز تهیه خاگینه مغزدار رولی را به شما آموزش میدهیم. نوع دیگری از آن خاگینه خرماست که برای سفره شب یلدا  عالی است.

 

 

اموزش پخت خاگینه تبریزی

تخم مرغ ها و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با چنگال مخلوط کنید . ماست را اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود . سپس آرد و بکینگ پودر را اضافه و مخلوط کنید ( غلظت نهایی مواد باید مانند فرنی باشد ).

ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه کمی گرم شد مایه خاگینه را داخل ماهیتابه بریزید و پخش کنید. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ و طلایی شود.

پس از اینکه رولت آماده شد حرارت را خاموش کنید. در ماهیتابه را بگذارید و 15 دقیقه کناری استراحت دهید ( استراحت برای این است که رولت انعطاف پذیر و نرم شود و وقتی میخواهید رول کنید نشکند ).

مغز گردوی خرد شده ، پودر دارچین و پودر هل را مخلوط کنید ، این مواد را در قسمت میانی رولت بریزید و خوب پخش کنید سپس رول کنید.

شیره سرد را روی رولت گرم بریزید ( میتوانید رولت را مجدد کمی حرارت دهید تا گرم شود ). در تهیه خاگینه باید شیره یا رولت سرد و دیگری گرم باشد. این شوک لازم است چون اگه هر دو گرم باشند خاگینه شل میشود و اگر هر دو سرد باشند شیره جذب خاگینه نمیشود.

پس از اینکه تمام سطح رولت به شیره آغشته شد چند ساعت کناری قرار دهید تا شیره کم کم جذب رولت شود. هر 1 ساعت مقداری از شیره را با قاشق روی سطح خاگینه بریزید.

وقتی نصف شیره جذب شد رولت را برگردانید تا طرف دیگر رولت نیز مستقیم روی شیره قرار گیرد ، پس از اینکه شیره کامل جذب شد خاگینه را در ظرف بگذارید ، روی آن مقداری خلال پسته یا بادام بریزید ، برش بزنید و سرو کنید ( میتوانید این دسر را گرم یا سرد سرو کنید ).

 

آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه چند جوش زد از روی حرارت بردارید و زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کنید سپس داخل فریزر قرار دهید تا خوب سرد شود.

اگرچه کیفیت روش طولانی تهیه خاگینه بهتر است اما در صورتی که میخواهید خاگینه را سریع آماده کنید میتوانید پس از ریختن شیره روی رولت آن را روی حرارت ملایم قرار دهید ، مدام با قاشق شیره را روی خاگینه بریزید تا زمانی که کامل جذب شود سپس از روی حرارت بردارید ، برش بزنید و سرو کنید.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام
این دستور هم بسیار عالیه
حتما باید یه روز هفته آینده درست کنم

ایران کوک سایت بسیار خوبی هست و اینجا بین ایرانی های کانادا هم بسیار پر بازدیده
کلا یه وقتایی آشپزی با این دستورهای خوب سرگرمی خوبیه

سلام دوست عزیز….ممنونم از انرژی مثبتی که دادید. باعث افتخار ماست.

خیلی عالیه .دوروز دیگه مهمون دارم حتما درست میکنم.امیدوارم به خوبی مال شما بشه.‌‌

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

اموزش پخت خاگینه تبریزی
اموزش پخت خاگینه تبریزی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *