درمان دل درد دل پيچه

دوره مقدماتی php
درمان دل درد دل پيچه
درمان دل درد دل پيچه

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– دل پیچه بسیار شایع است به طوری که هرکسی یک یا چندبار آن را تجربه کرده است. دلایل متعددی وجود دارد که شما ممکن است دچار دل درد شوید. اکثر این علت ها جدی نیستند و زودگذر می باشند. از این رو احتمالا برای درمان دل پیچه و دل درد می توانید از راه حل های خانگی استفاده نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.

برای درمان دل درد می توانید از پد حرارتی استفاده نمایید و یا این که چای بابونه و نعناع را امتحان نمایید. در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید تا بدن شما آب کافی داشته باشد.

موارد زیر به عنوان توصیه هایی کلی برای درمان دل پیچه به شما کمک می نماید:

هنگامی که احساس دل پیچه می کنید، یک پد حرارتی یا بطری آب گرم را می توانید پیدا کنید که شما را آرام کند. همچنین می توانید پتوی الکتریکی خود را دربربگیرید تا آرام بمانید تا زمانی که علائم دل درد بگذرند.

درمان دل درد دل پيچه

دوره مقدماتی php

گرما بر روی معده، گرفتگی و درد را از شما رد می کند و همچنین می تواند ماهیچه های شما را آرام کند و حالت تهوع شما را کاهش دهد. با این حال، استفاده بیش از حد طولانی از آن می تواند به پوست شما آسیب بزند.

آب برنج دقیقا همان آبی است که پس از پختن برنج اضافه می آید و می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین می دهد.

اگر مشکل شما سوء هاضمه باشد، آب لیمو به دل دردتان کمک می کند. سطح اسیدیته بالا باعث تولید اسید هیدروکلریک می شود که مواد غذایی را تجزیه می کند. افزایش تولید مقدار HCL به شما کمک می کند تا هضم همراه با سرعتی طبیعی انجام شود. علاوه بر این شما مزیت هیدراسیون را هم دریافت می کنید که باعث می شود، دفع و ادرار بهتر انجام گیرد.

برخی از گیاهان هم به صورت چای و یا غیرچای به درمان دل درد کودکان می تواند کمک کند.

از زمان های قدیم، زنجبیل را به عنوان درمانی برای هرچیزی از درد گرفته تا تهوع می دانستند. مطالعات نشان داده اند که زنجبیل می تواند یک درمان بسیار موثر برای برخی از ناراحتی معده باشد.

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است که در بسیاری از فرم ها موجود است و می تواند به همه کمک کند. جویدن آن و استفاده از مکمل آن آسان است. با این وجود افرادی ترجیح می دهند از آن به شکل نوشیدنی استفاده کنند. برای درمان دل پیچه یک زنجبیل طبیعی را امتحان کنید یا این که ریشه تازه آن را ریز ریز کرده و با چای بنوشید.

یک فنجان از چای بابونه می تواند به به عنوان یک ضد التهاب به کاهش درد ناشی از ناراحتی معده کمک کند. این خواص ضد التهابی به ماهیچه های شکم کمک می کند که آرام باشند،  و در نتیجه می تواند درد، گرفتگی و اسپاسم را کاهش دهد و در درمان دل پیچه در کوتاه ترین زمان کمک کننده است.

لکه های کبدی خطرناک است؟

چرا معده عصبی می شود؟ 

پنج راه برای خوابیدن بهتر افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو

مراقبت های بعد از آزمایش ERCP

اگر دل درد شما ناشی از سوهاضمه باشد، جویدن دانه های رازیانه می تواند به شما کمک کند. این دانه ها حاوی آنتول هستند، یک روغن فرار که می تواند ترشح مایع گوارشی را تحریک کند تا مواد غذایی بتواند در کنار هم در مسیر گوارشی حرکت کنند.

همچنین می تواند باعث التهاب و کاهش درد ناشی از آن شود. اگر از گاستریت، التهاب معده، رنج می برید استفاده از رازیانه ممکن است برخی از ناراحتی ها را تسکین دهد. دانه ها رازیانه به نوعی در بهبود و درمان دل پیچه شما موثر است.

چای نعنا تازه می تواند به آرام شدن عضلات شکم کمک کند. همچنین به بهبود ترشح صفرا نیز کمک می کند، که باعث هضم بهتر می شود. استفاده از نعنا به خصوص در صورتی که از سوء هاضمه یا نفخ رنج می برید می تواند مفید باشد.

برای درمان دل پیچه در کودکان علاوه بر استفاده از مواردی که در قبل بیان شد، می توانید از موارد زیر نیز استفاده نمایید.

ماست یک خنثی کننده خوب برای گرفتگی های معده و اسهال است. اگر درد معده کودک شما با اسهال همراه است، باکتری های خوبی که باعث می شود میزان مصرف مواد مغذی در معده متعادل شود با دفع روده ای از دست می روند. این ماده در درمان دل پیچه و اسهال در کودکان موثر است.

ماست شامل باکتری های مفید و سالمی است که می تواند جایگزین باکتری های از دست رفته شود. این باکتری ها به بدن کمک می کند تا به جای از دست دادن مواد مغذی، آن ها را استفاده نماید.

عسل یک ترکیب ملایم از آنتی اکسیدان ها، قندها و کربوهیدرات ها است. با این حال برای کودکان زیر ۱ سال به دلیل خطر بوتولیسم توصیه نمی شود. می توانید عسل را به همراه کمی چای و یا آب گرم به کودک خود دهید و یا این که یک قاشق از عسلی که در دمای اتاق قرار دارد به او بدهید، این ترکیب ملایم می تواند در درمان دل پیچه موثر واقع شود.

موارد زیر نیز به عنوان توصیه هایی کلی به شما کمک می کند

– برای درد ناشی از نفخ، داروهایی که سیتریکون آنها را تشکیل می دهد مثل (Mylanta، Gas-X) می توانند کمک کند.

– برای سوزش سر دل ناشی از بیماری ریفلاکس معده، آنتی اسیدهایی مثل (Pepcid AC، Zantac 75) را امتحان کنید.

– برای یبوست، یک نرم کننده یا ملین کننده مدفوع خفیف ممکن است به شما کمک کند.

– برای انواع دیگر درد، استامینوفن (Liquiprin، Panadol، Tylenol) ممکن است مفید باشد. اما از ضد التهاب غیر استروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Midol، Motrin)، یا ناپروکسن (Naprosyn، Aleve، Anaprox، Naprelan) اجتناب کنید چرا که می توانند معده شما را تحریک کنند.

ممکن است دل درد شما به دلیل وجود کولیت روده باشد!

نشانه های کولیت روده چیست؟

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

منابع:

Webmd- healthline– everydayroots- newkidscenter

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد؛ همچنین لطفاً درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

درمان دل درد دل پيچه

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

باسلام دختر بیست ساله من ازکودکی معده ای حساس داشت مدتها بود بطور نامنظم دچار دل پیچه واسهال میشد (ازیکسال پیش ) الان حدود یک ماه است مرتب دچار دل پیچه و اسهال نه چندان شدید میشود لطفاً دکتری معرفی نمایید تا به ایشان مراجعه کنیم

سلام برای درمان دل پیچه چ چیزی خوب است ممنون میشم کمکم کنید

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

سزارین یا طبیعی ؟ عمل زایمان خانم های باردار+فیلم

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

درمان شگفت انگیز زانو درد

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

ریتم نامنظم قلبی یا آریتمی چیست؟

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

تغذیه کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. بخصوص زمانی که دادن غذای کمکی به شیرخوار شروع می شود و شما باید در کنار تغذیه با شیر، غذاهای کمکی را نیز شروع کنید. آیا احساس می کنید نیاز به ایده و نمونه برنامه هفتگی برای تغذیه کودک تان دارید؟ از این برنامه های غذائی نمونه برای نوزادان 6-12 استفاده کنید تا تغذیه ای مفید برای آنها فراهم کنید. در این مقاله از بخش تغذیه و سلامت کودک دکتر سلام به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. تغذیه …

آشالازی بیماری نادری است که منجر به سختی در بلع می ‌شود. لوله ای که انتهای گلو را به معده وصل می‌کند، مری نام دارد. در آشالازی ، عضلاتی که منجر به انقباض مری و حرکت رو به پایین غذا می‌ شوند، به درستی کار نمی ‌کنند. در این وضعیت انقباضات عضلانی ضعیف و بی نظم می‌ شوند و انتهای مری منقبض باقی می ‌ماند. در برخی موارد آشالازی می ‌تواند بخاطر سوابق خانوادگی ایجاد شود. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام …

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می آید و باکتری ها نقشی در این فرسایش ندارند. سایش شیمیایی دندان نه تنها بر زیبایی دندان ها تاثیر می گذارد، بلکه موجب بروز عوارضی مانند حساسیت شدید دندان و سایش شیمیایی تدریجی دندان ها می شود. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم و علائم و علل آن را …

بیماری کرون روده بیماری التهاب روده (IBD) است. این یک بیماری مزمن است که ممکن است در زمان ‌های مختلفی در طول عمر تکرار شود. این بیماری معمولا روده کوچک و اغلب قسمت پایینی به نام دراز روده را درگیر می کند. با این حال، التهاب ممکن است بر کل دستگاه گوارش، از جمله دهان، مری، معده، روده اثنی عشر، آپاندیس یا مقعد تاثیر بگذارد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم. چه چیزی موجب بیماری کرون …

سیاهی زیر بغل ، گردن، زانوها و آرنج ها معمولا نشانه یا علائم چیز جدی و خاصی نیستند. با این حال، این وضعیت در برخی افراد ممکن است باعث خجالت آنها شود به ویژه در هنگام پوشیدن مایو یا لباس رکابی. سیاهی زیر بغل باعث می شوند تا از پوشیدن لباس های بدون آستین و تاپ خجالت و ناراحت شویم. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام بهترین درمان های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل، زانوها، گردن و آرنج ها …

درمان دل درد دل پيچه

مراقب باشید، مصرف بعضی از غذاها ممکن است استخوان ‌های شما را ضعیف کند. پوکی استخوان یک بیماری است که بسیاری از ما به آن مبتلا هستیم اما …

در مورد رژیم لاغری دش (DASH) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید با کمک این رژیم لاغری می توانید فشار خون خود را کاهش دهید؟ به نظر می رسد که …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع است که در زمان …

تغذیه کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. بخصوص زمانی که دادن غذای کمکی به شیرخوار شروع می شود و شما باید در کنار تغذیه با شیر، غذاهای کمکی …

آشالازی بیماری نادری است که منجر به سختی در بلع می ‌شود. لوله ای که انتهای گلو را به معده وصل می‌کند، مری نام دارد. در آشالازی ، …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر …

تمرینات کگل معکوس یک تمرین کششی ساده است که به شما کمک می کند که کف لگن خود را شل و آرام کنید. انجام …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

دل پیچه یا دل درد علاوه بر ایجاد درد موجب اختلال در کارهای روزمره ما نیز می شود. دل پیچه را می توان با روش های ساده و به صورت خانگی درمان کرد که در این مقاله با چند راهکار مفید و موثر برای درمان دل پیچه در منزل آشنا خواهید شد.

اصطلاح دل پیچه یا دل درد به درد خفیف شکم گفته می شود که معمولا این درد موقتی و در اکثر اوقات مشکل جدی نمی باشد. ایجاد درد در ناحیه شکم بیشتر موجب نگرانی می شود به خصوص اگر غیر منتظره و به یک باره شروع شود، به ویژه اگر درد در یک ناحیه متمرکز باشد و یا همچنین دل درد در کودکان ایجاد شود باید اقدامات لازم برای درمان دل پیچه یا دل درد را آغاز نماییم.

دل پیچه و دل درد از مشکلاتی هستند که زندگی را برای هر انسانی مختل می کند. دل پیچه یا دل درد به دلایلی مختلفی ایجاد می شود و تقریبا تمام اعضای داخل شکم از روده های بزرگ و کوچک گرفته تا پانکراس، کبد، طحال، کیسه صفرا و کلیه ها در آن دخیل هستند. یکی از عوارض معمول گرمای هوا عفونت گوارشی، استفراغ و اسهال است که این عامل موجب ایجاد دل درد و دل پیچه خفیف می شود.

درمان دل درد دل پيچه

دل پیچه از دلایل احتمالی درد شکم مربوط می شود. اکثر درد های شکم و به اصطلاح دل پیچه را می توان به سادگی در منزل با روش های بسیار راحت درمان کرد، اما برای بهبود بعضی درد های شکم و دل درد باید به بیمارستان رفت. با انجام روش های درمان خانگی زیر که مشاهده خواهید کرد، درد ظرف چند ساعت کاهش می یابد، اما اگر این بهبودی حاصل نشد، بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید.

یکی از راه های مفید برای رفع دل پیچه استفاده از مخلوط چند گیاه نعناع، بادرنجبونه، بابونه و انیستون است. برای تهیه مخلوط نعناع ۲۰ گرم، بابونه ۱۰ گرم، بادرنجبویه ۱۰ گرم و انیسون ۵ گرم را با بکوبید به طوری که نرم شده باشند سپس در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن این محلول رل صاف نمایید و صبح و شب هر بار یک فنجان میل نمایید تا دل پیچه شما به طور کامل بهبود و درمان شود.

تمام انواع دل پیچه و دل درد قابل پیشگیری نیستند. با این حال می‌توان احتمال ایجاد این دل پیچه را با رعایت نکات زیر کاهش دارد.

همچنین خوردن و یا افراط در خوردن برخی از مواد غذایی موجب ایجاد دل پیچه می شوند.

دل پیچه و یا دل درد ممکن است در هر زمانی و برای همه افراد در هر سنی ایجاد شود. معمولا دل پیچه ها جدی نیستند و بعد از چند ساعت با درمان های گیاهی موثر و مفیدی که در این مقاله ملاحظه کردید بهبود می یابند، اما اگر این دل پیچه بهبود نیافت ممکن است نشانه بروز یک بیماری جدی باشد و باید به پزشک مراجعه کرد. در این مقاله با موثرترین روش های خانگی برای درمان دل پیچه آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات کافی برای بهبود و درمان انواع بیماری با راهکار های ساده در منزل به بخش درمان خانگی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس



بهترین رستوران های ایرانی در دبی



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



کرم نرم کننده دست و صورت جوجوبا مای


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



ترنس چیست؟ به چه کسانی ترنس گفته می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

درمان دل درد دل پيچه
درمان دل درد دل پيچه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *