طرز تهیه روغن حیوانی با کره

دوره مقدماتی php
طرز تهیه روغن حیوانی با کره
طرز تهیه روغن حیوانی با کره

Завантаження…

Завантаження…

دوره مقدماتی php

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه روغن حیوانی با کره

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

 

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید document.getElementById(‘cloak26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb’).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addy26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb=’rangol.ir’+’@’;addy26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb=addy26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb+’yahoo’+’.’+’com’;var addy_text26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb=’rangol.ir’+’@’+’yahoo’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloak26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb’).innerHTML+=’‘+addy_text26d7163e0ae3050ca3033cffdd4e8beb+’‘; ایمیل :

44942031 021 تلفن تماس :

09196271007                                   

طرز تهیه روغن حیوانی با کره

 

طرز تهیه روغن حیوانی با کره

این روغن از کره بدون نمک تهیه می شود، با توجه به ذائقه خود می توانید از کره گاو یا گوسفند برای تهیه این روغن استفاده نمایید.

مغمولا فصل بهار بهترین زمان تهیه این روغن می باشد.

این روغن به نسبت دیگر روغن ها سالم تر می باشد و معمولا خطر لخته شدن خون در رگ کمتر است.

مصرف این روغن، در دوران بارداری، زمان زایمان زن زائو و برای کودک در حال رشد بسیار مقوی و سالم است.

علاوه بر پخت و پز، برای ماساژ و گرم نگهداشتن بدن به هنگام درد کمر و استخوان و یا حتی سرماخوردگی هم قابل استفاده است.طرز تهیه روغن حیوانی با کره

 

کره حیوانی (گاو یا گوسفند): نیم کیلوگرم

 

کره را به برشهای کوچکی تقسیم کرده درون تابه متوسطی بریزید و روی اجاق قرار دهید.

بدون اینکه تابه را تکان دهید و یا کره را هم بزنید اجازه دهید روی حرارت کم اجاق، کره ها به آرامی ذوب شوند.

زمانی که کره ها ذوب می شوند و قطعات باقی مانده بصورت شناور در می آیند کف سفید رنگی روی ظرف می آید.

بوسیله قاشق بزرگی یا یک ملاقه، به آرامی کفهای رو آمده را بردارید تا روغن زلالی درون ماهی تابه باقی بماند.

تابه را از روی اجاق بردارید. بوسیله یک الک و یک پارچه توری خانه ریز، روغن درون ماهی تابه را از صافی رد کرده درون ظرف مخصوص درب داری بریزید.

اجازه دهید روغن در دمای محیط سرد شده و جامد گردد.

مدت زمان نگهداری این روغن در درون یخچال ۶ ماه و در بیرون از یخچال و در دمای محیط ۳ ماه است.

نوش جان

Please be polite. We appreciate that. Your email address will not be published and required fields are marked

سه روش خانگی موثر برای از بین بردن زگیل تناسلی

حمام با جو دو سر برای از بین بردن بیماریهای پوستی مانند زگیل و آبله مرغان

روش پاک کردن لکه های سفید (لکه های نمکی) از روی پوتین های جیر UGG

طرز تهیه عصاره خانگی

طرز تهیه فاجیتا ( نوعی غذای مکزیکی – آمریکایی) با حرارت پایین

روش ساخت کرم ضد آفتاب طبیعی خانگی

Copyright © 2015 – chioche

کره ، نمک و آب را در قابلمه بزرگی ریخته و روی گاز بگذارید تا کره آب شود. موقع آب شدن کره مرتبا باید هم بزنید چون کف کرده و بالا می آید. مراقب باشید تا سر نرود. سپس حرارت را ملایم کرده تا قل قل کرده و بجوشد. بگذارید به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بجوشد. در یک ساعتی که روغن در حال جوش است به صورت مایع غلیظی می باشد ولی بعد از این مرحله تکه تکه یا بریده بریده می شود.

بعد از تکه تکه شدن روغن، اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بجوشد. حرارت را کم کنید و آرد را اضافه کرده و مرتب هم بزنید چون به شدت کف می کند. هم بزنید و مراقب سر رفتن روغن باشید. کم کم روغن زلال شده و کف تقریبا تمام می شود.

آرد در ته دیگ ته نشین شده و رنگ صورتی متمایل به سرخی یه خود می گیرد مراقب باشید آرد سرخ و سیاه نشود و روغن نسوزد در این مرحله قابلمه را از روی حرارت برداشته کنار می گذاریم تا کمی سرد شود. با ملاقه ای تمیز و خشک روغن زلال را از روی قابلمه برداشته و آن را با یک پارچه توری خانه ریز (پارچه مرمر)  کاملاً صاف کنید.

در حالیکه هنوز روغن ولرم است آن را داخل ظرف هایی جهت نگهداری روغن بریزید توجه داشته باشید که ظرف ها باید پر شود و سر خالی نباشد بهتر است 3 تا 4 روز درب ظرف را باز گذاشته و برای اینکه گرد و خاک روی آن ننشیند پارچه ای تمیز روی ظرف بیندازید. و در جای سرد که تغییرات دمای آن کم باشد قرار دهید.

ظرف هایی که برای نگهداری روغن زرد (حیوانی) استفاده می شود شیشه ای یا روحی مخصوص باشد ظرف های روحی مخصوص روغن حیوانی را از بازار تهیه کنید. اگر از ظروف شیشه ای و روحی هر دو استفاده کردید بهتر است ابتدا روغنی که در ظروف شیشه ای قرار دارد استفاده کنید چون مدت ماندگاری آن کمتر است.طرز تهیه روغن حیوانی با کره

هنگامی که می خواهید از این ظرف روغن بردارید باید توجه داشته باشید که قاشق مورد نظر خیس یا مرطوب نباشد و بعد از هر بار مصرف درب ظرف را محکم ببندید.

****************

***

دستور شماره دو:

كره و روغن حيواني كرمانشاهي

مواد لازم:

ـ سرشير ۲ پيمانه

طرز تهيه کره و روغن حیوانی:

سرشير را معمولا”بعد از جوشاندن شير محلي و طي چند مرحله تا سرد شدن شير ، از روي شير جمع آوري مي كنند.پس از جمع آوری ، سرشير را در يخچال گذاشته تا سرد شود .بعداز يكي دو ساعت از يخچال درآورده و با میکسر یا چنگال هم زده و دوباره در يخچال گداشته شود. بعد از تکرار دو الي سه بار  سر شیر ،بافت یک دستی پیدا کرده که اصطلاحاٌ خامه گفته میشود .با تکرار همزدن ،خامه  شكل دانه دانه به خود گرفته که تبدیل به کره میشود  با اضافه کردن  يخ  و یا آب سرد  ودوباره میکس کردن آن  ، دانه های کره به هم چسبیده از آب جدا میشود البته داخل آب هنوز مقداری شیر باقیست که طی این مراحل درآب حل شده و با تعویض آب   بایستی جدا شود   . سرد بودن این مواد مهمترین عاملی است که  به جدا سازی سریعتر کره کمک می کند  .  کره همانطور که در تصویر می بینید در سطح آب جمع شده که با جمع آوری و فشرده کردن از آب جدا می شود .

.

براي نگهداري كره حيواني چند بار آنرا زير آب سرد بشوييد و در ظرف درب داری نگهداری کنید و روی آن آب بريزيد طوری که سطح کره با آب پوشانده شود ودر یخچال نگهداری کنید و هر دو روز یکبار آب آنرا عوض کرده تا تازه بماند  .

براي تهيه روغن حيواني : باحرارت بسيار ملايم كره را آب كنيد .چون هنوز حاوي كمي شير است وبا گرم کردن، درته ظرف از كره جدا ميشود. قسمت بالا را جدا و روغن حيواني تهيه كنيد.

يكي از معروفترين سوغاتي هاي شهرما روغن كرمانشاهي ( روغن دان ) ميباشد كه دوغ را در ظروف مخصوصي ميريزند ومرتب تكان ميدهند تا كره از دوغ جدا ميشود. ولي شما با همان روش بالا ميتوانيد در منزل همين روغن را باهمان طعم و عطر مخصوص تهيه كنيد

butter

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مراحل تهيه كره حيواني

******************************

*******

دستور شماره سه:

 ******************************

این روغن را در منطقه کرمانشاه از شیر گاو و گوسفند به دست می‌آورند و طریقه تهیه سنتی آن این‌گونه است که ماست را دوغ کرده و درون مشک می‌ریزند و آنقدر تکان می‌دهند که گویچه‌های روغنی به صورت کره به یکدیگر می‌چسبند. کره را از دوغ جدا کرده و آنقدر حرارت می‌دهند تا آب کره تبخیر و به 0.2 درصد و چربی‌اش به 99.8 درصد برسد. این روغن در مقایسه با کره‌های صنعتی که 80 تا 85 درصد چربی دارد پرچرب‌تر بوده و خواص تغذیه‌اش بیشتر است و عطر و طعمش بسته به نوع و کیفیت علف‌های معطری که دام مصرف می‌کند، متفاوت است. این روغن اگر گوسفندی باشد کمی دیرهضم و در مقایسه با روغن گاوی کلسترول بالاتری دارد، اما لذیذتر و خوش‌عطر‌تر و البته گران‌تر است.

اگر قرار باشد بین روغن حیوانی و روغن نباتی جامد یکی را انتخاب کنیم، روغن حیوانی مناسب‌تر است چون از لبنیات تهیه شده و خواص شیر را دارد ضمن این‌که روغن نباتی مایع وقتی جامد (هیدروژنه) می‌شود، اسیدهای چرب غیراشباع آن اشباع شده و در روند جامد شدن بر میزان اسید‌های چرب ترانس آن افزوده می‌شود. البته اگرچه روغن یا کره اصیل حیوانی به‌طور ذاتی خود دارای اسیدهای چرب اشباع و برای سلامت زیان‌هایی دارد، اما فرقش با روغن جامد گیاهی این است که به‌طور مصنوعی جامد نمی‌شود و حاوی اسیدهای چرب ترانس نیست. از روغن اصیل حیوانی می‌توان برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد.

طبق تحقیقی که اخیرا در دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران صورت گرفته گرم و سرد یا خشک و مرطوب بودن مزاج افراد در تعیین مصرف روغن کرمانشاهی نقش دارد. به طوری که مصرف متعادل این روغن برای مزاج گرم و خشک مشکلی ایجاد نمی‌کند، ولی مصرف بیش از یک قاشق مرباخوری آن برای افراد سالم با مزاج سرد و مرطوب می‌تواند دردسرساز باشد. ضمن این‌که مصرف روغن کرمانشاهی برای افراد مسن، سیگاری، چاق و کم‌تحرک منع شده است. حکمای طب سنتی روغن حیوانی را از روغن‌های نباتی جامد و پیه و دنبه حیوان مفیدتر می‌دانند. براساس تحقیق دیگری که در یکی از دانشگاه‌های تهران انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف روغن کرمانشاهی در کوتاه‌مدت تاثیر سویی بر روی چربی و کلسترول خون ندارد، اما بررسی آثار بلندمدت آن نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

چند تفکر اشتباه

طرز تهیه روغن حیوانی با کره

درست است که روغن حیوانی از روغن نباتی جامد و دنبه بهتر است، اما این دلیل نمی‌شود که برخی افراد تصور کنند دلیل طول عمر یا سلامت نسل قدیم مصرف این روغن بوده یا آن‌که این روغن در بهبود رشد کودکان موثر است. در قدیم چون جنب و جوش و تحرک زیاد و هوا سالم بوده بدن با سوخت و سازی مطلوب می‌توانسته مواد زائد این روغن را دفع کند. از طرفی تاکنون در هیچ جای دنیا تاثیر مثبت مصرف این روغن بر روی رشد کودکان به اثبات نرسیده است. البته ناگفته نماند کالری بالای این روغن می‌تواند قوای جسمانی از دست رفته برخی بیماران یا زنان تازه زایمان کرده را جبران کند و برای ماساژ و گرم نگه داشتن استخوان‌ها مفید است.

پیشنهاد ما:

برچسبروغن حیوانی روغن کرمانشاهی طرز تهیه روغن حیوانی طرز تهیه روغن کرمانشاهی طرز تهیه کره حیوانی طرز تهیه کره کرمانشاهی

1397/11/12

1397/09/23

1397/09/23

با سلام ممنون بابت مطالب خوبتون /

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

هفت
 + 

 = 
سیزده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

طرز تهیه روغن حیوانی با کره
طرز تهیه روغن حیوانی با کره
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *