خواص شير موز با عسل

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


خواص شیر موز برای کودکان خواص شیر موز برای پوست خواص شیر موز خرما خواص شیر موز در بارداری شیر موز به نظر یک ماده بسیار شیرین و وسوسه کننده است اما اگر با مواد سالم تهیه شود می‌تواند مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم آورد. شما می‌توانید از موز و شیر کم چرب برای تهیه شیر موز استفاده کنید تا چربی و کالری اضافی وارد بدنتان نشود. ماست ساده یا ماست کم چرب به آن اضافه کنید. شما می‌توانید میوه‌های یخ زده همچون توت فرنگی، انبه یا سایر مواد را به شیر موز خود اضافه کنید تا ارزش تغذیه‌ای آن را چند برابر نمایید.

 

 

 


اثرات موز و شیر موز بر بدن

دوره مقدماتی php

 


موز اثرات شدید اسیدی بودن معده را که منجر به زخم معده می شود را خنثی کرده و مهار کننده های انزیم پروتئاز موجود در موز کمک به از بین بردن باکتریهای مضرر در دستگاه گوارش می کند .همجنین این ماده غذایی منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک است که ارائه دهنده تغذیه برای  پروبیوتیکهاست.پروبیوتیک ها یک قسمت ضرری از بهداشت و درمان است که وظیفه دفاع از بدن در برابر میکروب های مضر وجذب بهتر مواد غذایی را دارد. ما بدنسازان باید به این مسئله واقف باشیم که هر چقدر خوب تمرین کنیم، بهترین تغذیه را داشته باشیم اگر در دستگاه گوارش هضم و جذب خوبی نداشته باشیم بی فایده است.

 

 

 


بالا بردن سطح انرژی با خواص شیر موز

 


موز حاوی سه قند طبیعی ساکاروز- فروکتوز و گلوگز می باشد که به همراه فیبر موجود برای بالا بردن سطح انرژی بصورت فوری و مستمر توصیه می شود. در بدنسازی سوخت اصلی عضلات کربو هیدرات ها هستند. کربوهیدراتها از کربن وهیدروژن و اکسیژن ساخته شده اند که در بدن بصورت گلیکوژن ذخیره می شود و چون موز ترکیبی از سه قند وفیبر می باشد که گزینه بسیار مناسبی جهت پر کردن سریع ذخایر گلیکوژنی و تولید انرژی مستمر در حین تمرین می باشد به صورت که ۲عدد موز متوسط می تواند انرژی یک تمرین شدید ۸۰ دقیقه ای را برای ما به ارمغان بیاورد.

 


کاهش و افزایش وزن خواص شیر موز

 


اگرچه بیشتر افراد در مورد مزایای شیر موز برای سلامتی آگاهی دارند اما از آن چشم پوشی می‌کنند زیرا فکر می‌کنند که مصرف شیر موز می‌تواند باعث افزایش وزن شود. این موضوع در واقع صحیح نیست. وجود مواد معدنی که در بالا نیز به آن‌ها اشاره کردیم می‌تواند به بدن انسان کمک کند. شما می‌توانید از مزایای موز برای بدن استفاده کنید.

 


برای کاهش وزن سالم:

 


یک عدد موز بزرگ به تنهایی حاوی ۱۰۸ کالری و ۱۷.۵ گرم کربوهیدرات است که برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. از آنجایی که موز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است ، به شما کمک می‌کند کمتر گرسنه شوید. همین امر نیز باعث می‌شود کمتر غذا بخورید. موز همچنین شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارد و می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند.

 


برای افزایش وزن سالم:

 


از آنجایی که موز مقادیر خوبی کالری دارد می‌توانید از آن برای افزایش وزن استفاده کنید. موز همچنین حاوی ویتامین B12 است و می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد. استفاده از شیر موز برای کاهش وزن یا افزایش وزن کاملا به ترکیب نهایی شما بستگی دارد، اگر از شیر کم چرب به همراه مواد سالم و کم کالری استفاده کنید پس شیر موز بهترین اسموتی برای کنترل وزن است و اگر از شیر پرچرب در کنار افزودنی‌های پرکالری استفاده کنید پس شیر موز یک اسموتی پرکالری است که می‌تواند در افزایش وزن‌تان موثر باشد.

 

 

 


خواص شیر موز در طب سنتی

 


در طب سنتی هند موز نارس را ایجادکننده یبوست می دانند. در واقع موز در صورتی که رسیده باشد، ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم های روده را تسریع می کند.

 


به دلیل جذب سریع قند موز، این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است. موز رسیده برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. همچنین افرادی که تمایل به کنترل وزن دارند، نباید از موز رسیده استفاده کنند.

 


برای از بین بردن زگیل، پوست موز را از طرف داخل بر روی آن قرار می دهند و آن را با دقت با یک نوار چسب می بندند تا پوست تکان بخورد و زگیل را برطرف کند.

 


مبارزه با کم خونی با خواص شیر موز

 


موز به دلیل غنی بودن از آهن و ویتامین c می تواند تولید هموگلوبین در خون را تحریک وکمک به حداکثر رساندن گلبو لهای ق خون که نیاز مهم ورزشکاران جهت حمل اکسیژن به ما هیچه هاست. همچنین ویتامین c موجود در موز کمک در جذب بهتر آهن مواد غذایی دارد.

 

 

 


تمرکزبیشتر، خواب بهتر با خواص شیر موز

 


تریپتوفان یکی از آمینو اسیدهای ضروری است که بدن برای سنتز پروتئین ها به آنها نیاز دارد و نقش مهمی در سیستم عصبی وخواب دارد. تریپتوفان دارای ۲ عملکرد مهم است: اول اینکه: مقدار کمی از این آمینو در رژیم غذایی ما توسط کبد به ویتامین B3(نیایسن) تبدیل می شود تا با کمبود این ویتامین رو به رو نشویم.  دوم اینکه: باعث افزایش سطح سروتین از کمبود تریپتوفان ایجاد می شود. این کمبود ممکن است منجر به افسردگی ،اضطراب تحریک پذیری عصبی، بی قراری ،افزایش وزن، پرخوری میل شدید به کربوهیدراتها وبی خوابی همراه باشد. نیاز تریپتوفان زنان بالای ۲۰ سال حدود ۳۹۵ میلی گرم نیاز تریپتوفان زنان باردار حدودا تا ۴۵۰ میلی گرم می رسد.

 


جلوگیری از حملات قلبی با خواص شیر موز

 


موز با داشتن اسید فولیک وسطح بالایی از ویتامین های گروه B وC وA می تواند سطح آمینو اسید هموسیستئن خون را که محصول جانبی مضر از گوشت را پایین بیاورد، در ارتباط با امینو اسید هموسیستئین و حملات قبلی و سکته های مغزی رابطه وجود دارد،سطح بالای این اسید امینه با تنگ کردن عروق منجر به انواع سکته ها می شود. سطح بالای هموسیستئین در خون نیز ممکن است تمایل خون به لخته شدن را افزایش دهد.

 


مصرف مداوم موز حدود ۴۰درصد از سکته های مغزی و قلبی جلوگیری می کند. مصرف غذاهایی با منشاء ویتامین گروه B و اسیدفولیک از بالا رفتن این محصول جانبی جلوگیری میکند. همچنین موز به دلیل بالا بودن ویتامین های ذکر شده و همچنین منیزیم و پتاسیم کمک بسیار بزرگی برای بهبود یافتن عوارض ترک سیگار (نیکوتین)میکند.

 


بطور خلاصه این ماده غذایی تشکیل شده از یک سری مواد مفید برای بدن انسان که توصیه میشود حداقل روزانه از ۲ عدد موز در میان وعده های غذایی به همراه شیر قبل از خواب استفاده کنید،تا از خواص اعجاب انگیز این میوه مطلع شوید.

 

 

 

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 


خواص شیر موز در طب سنتی , خواص شیر موز برای لاغری

 

 

 

 اگر از طرفداران همیشگی شیرموز هستید و به علت چاقی و یا رژیم نمی توانید شیرموز بخورید باید بدانید که مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند.

 یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.»

مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند زمانی که می‌خواهند شیر را به همراه عسل میل کنند، موم عسل را جدا کنند چرا که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی‌شود، می‌تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. از طرفی شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شوند.

 

برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود.

 از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود 2 گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود 3 گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی و سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، پتاسیم موجب تسهیل رشد ماهیچه ای و هم چنین سوخت و مصرف انرژی می شود.

شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( نسبتاً پائینی هستند و موجب افزایش قند خون نمی شوند و لذا اگر موز با شیر کم چرب مصرف شود با توجه به ترکیب مناسب آنها، از نظر سلامتی برای افراد مفید است.

منبع : pardad.ir

شیر را با موز، خرما و یا عسل بخورید

امروزه، اکثر بچه‌ها قبل از رفتن به مدرسه اصلاً صبحانه نمی‌خورند، در عوض در زنگ‌های تفریح از انواع شکلات، کاکائو، چیپس و بیسکویت استفاده می‌کنند. در هنگام برگشت به خانه هم با آلوچه و لواشک، اشتهای خود را کور می‌کنند و جایی برای ناهار باقی نمی‌گذارند. به جای یک عصرانه‌ی مغذی به خوردن شیرینی‌جات می‌پردازند و کمتر از میوه، شیر و لبنیات و انواع سبزی‌های خام استفاده می‌کنند.

بعضی از بچه‌ها به دلیل بوی شیر، آن را دوست ندارند و اصلاً از این نوشیدنی استفاده نمی‌کنند در حالی که می‌توان به جای شیر، شیر موز، شیر کاکائو ( با کاکائوی کم ) و شیر هویج را به کودک داد. با این کار یک عادت بد به یک عادت خوب تبدیل می‌شود همچنین می‌توان با استفاده از ذرت بو داده ( پاپ کورن ) و انواع کیک‌های خانگی در کنار شیر یک عصرانه‌ی کامل برای بچه‌ها تهیه کرد.

مصرف فرآورده‌های لبنی نظیر شیر و ماست در دوران کودکی به دلیل پروتئین و کلسیم فراوانی که دارند، نه تنها مانع از بروز پوکی استخوان در سنین سالمندی می‌شود بلکه میزان قد را نیز افزایش می‌دهد، زیرا در صورتی که فرد استعداد بلندی قد را از نظر ژنتیکی نیز داشته باشد، عواملی چون عدم تأمین ریز مغذی‌ها و سیری زودرس ناشی از مصرف تنقلات مصنوعی در کوتاه قدی بسیار موثر است. با وجودی که روز به روز از شیوع بیماری‌های عفونی کم می‌شود ولی بر شمار مبتلایان به بیماری‌هایی افزوده می‌شود که با نحوه‌ی زندگی خصوصاً عادات روزانه‌ی ما ارتباط دارند.

 

یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد: برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.

دکتر عزیز الله کمال زاده گفت: مصرف شیر با آب میوه‌های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه‌ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تأثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند، شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می‌شوند.

این متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین خاطر نشان کرد: از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود 2 گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود 3 گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی، سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز

منبع : tebyan.net

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید


خواص شیر خرما موز , مصرف شیر و خرما , خرما با شیر گرم , تاثیر شیر و عسل , کالری شیر موز , عسل و شیر داغ

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخت لونگان x بخوانید...