خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن گیلاس ناشتا در بارداری
خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

گیلاس سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و… است که برای بدن بسیار ضروری اند.با توجه به اینکه زنان باردار به مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند، این میوه برای آن ها بسیار مفید است.گیلاس کمک می کند بدن مادر و جنین مواد مغذی لازم را دریافت کند و سلامت بدن تضمین شود. 

ویتامین A، C، E، K، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر از جمله مواد مغذی موجود در گیلاس اند.همچنین گیلاس سرشار از آنتی سیانین ها و دیگر مواد مغذی است.

خوردن گیلاس در هر حالت برای بدن مفید است، مگر اینکه به آن آلرژی داشته باشید. هسته گیلاس تنها قسمتی است که نباید خورده شود. استفاده بی رویه از گیلاس توصیه نمی شود زیرا به دلیل گازهای موجود در آن تولید نفخ می کند، اما استفاده پیوسته و منظم از آن بسیار مفید است.

این بخش از نکات تغذیه در دوران بارداری در نمناک به میوه ی خوشمزه و پرخاصیت گیلاس پرداخته ایم و خواهیم گفت که مصرف ان در دوران بارداری چه فوایدی برای جنین و مادر دارد.

خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

1- افزایش سطح ایمنی بدن

دوره مقدماتی php

گیلاس به دلیل داشتن ویتامین C که نوعی آنتی اکسیدان است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین رادیکال ها را (که باعث بروز انواع عفونت ها و بیماری ها می شوند) از بین می برد. در دوران بارداری سطح ایمنی بدن پایین می آید و گیلاس درمان طبیعی مناسبی است.

2- تقویت سلول های جدید مغز

آنتی سیانین های موجود در گیلاس می توانند از سلول های جدید محافظت کنند و سلامتی مغز جنین را افزایش می دهند. گیلاس بالاتون که نوع جدیدی از گیلاس است، مغز شما را تقویت می کند و از بی حواسی ناشی از بارداری جلوگیری می کند..

3- درمان تورم و التهاب

آنتی سیانین موجود در گیلاس قرمز تورم، التهاب بدن و درد مفاصل که ناشی از بارداری است را التیام می بخشد. 

4- پیشگیری از ابتلا به دیابت

گیلاس قند خون را کنترل می کند و باعث می شود جنین دچار دیابت نشود.

5- رفع خستگی

آب موجود در گیلاس باعث رفع خستگی می شود و سطح انرژی بدن را بالا می برد. 

6- کنترل فشار خون

این میوه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. به همین دلیل فشار خون را تحت کنترل قرار می دهد و خطر پریکلامپسیا (فشار خون بالا، حالت تهوع و…) را کاهش می دهد. 

7- خواب راحت

آنتی اکسیدان موجود در گیلاس که ملاتونین نام دارد باعث می شود راحت بخوابید. ممکن است در دوران بارداری خوابیدن برایتان دشوار باشد.

قبل از خواب یک لیوان آب گیلاس بنوشید، بهتر است به جای گیلاس شیرین از گیلاس ترس استفاده کنید زیرا آنتی اکسیدان موجود در آن بیشتر است.

8- تقویت رگ های خونی

ویتامین C باعث تقویت رگ ها و خون رسانی بهتر به جنین می شود.

9- خلط آور

گیلاس خلط آور است و باعث می شود سرماخوردگی، سرفه و برونشیت بهبود یابد.

10- درمان یبوست

فیبر زیادی در گیلاس وجود دارد بنابراین خوردن آن باعث بهبود عملکرد روده و رهایی از یبوست که مشکل تمام زنان باردار است می شود. 

11- کم کالری

اگر در هنگام بارداری نگران افزایش وزن خود هستید می توانید بدون نگرانی گیلاس بخورید زیرا این میوه کالری خیلی کمی دارد. خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

12- از بین برنده درد عضلانی

گیلاس به دلیل ضد التهاب بودن برای درد عضلانی و دردهای مانند آن که در دوران بارداری زیاد اتفاق می افتد بسیار مفید است. 

13- التیام بخش سردردهای میگرنی

پزشکان معتقدند پریکلامپسیا و نوسان هورمون استروژن در بارداری باعث ایجاد سردردهای میگرنی می شود. گیلاس به دلیل وجود فلاونوئید و آنتی سیانین سردردهای میگرنی را التیام می بخشد.

علی رغم همه این مزیت ها گیلاس در بعضی زنان باردار ایجاد نفخ می کند؛ یا اینکه بعضی ها به طور کلی به گیلاس آلرژی دارند. 

چنانچه در نمناک گفته شده است اگر بعد از خوردن گیلاس احساس ناخوشایندی داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید. 

برگ، پوست و هسته گیلاس حاوی هیدروسیانیک اسید است که یک نوع ماده شیمیایی سمی است. 

اگر دیابت ژنتیکی دارید، گیلاس برای شما مضر است.

پیش از خوردن، آن ها را بشویید تا باکتری ها و آلودگی ها پاک شوند. 

  • شروع بارداری با درد زیر شکم
  • اگر قصد دارید گیلاس را به رژیم روزانه خود اضافه کنید با پزشکتان مشورت کنید.

     

    گیلاس ویتامین C فراوانی دارد، اما آیا می توان در دوران بارداری گیلاس مصرف کنیم؟ در دوران بارداری، شما باید در مورد فواید و عوارض جانبی چیزی که می خورید اطلاعات داشته باشید.

    گیلاس ها غنی از کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که مواد مغذی و ضروری برای رشد و توسعه جنین هستند. با این حال، مصرف بیش از حد از آنها می تواند منجر به افزایش قند خون شود. این یک واقعیت شناخته شده است که خوردن گیلاس در دوران بارداری برای مادر و جنین مفید است. با این حال، به یاد داشته باشید که در خوردن آنها اعتدال را رعایت کنید. گیلاس خشک شده آغشته به سولفیت است. بنابراین، مصرف آن در دوران بارداری ممکن است باعث التهاب در بانوان بارداری که حساس به سولفیت هستند، شود.

     

    شما می توانید در دوران بارداری، گیلاس مصرف کنید. گیلاس غنی از ویتامین C و سایر مواد مغذی است که باعث افزایش ایمنی بدن در بانوان باردار می شوند.خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    گیلاس یک منبع غنی از مواد مغذی است. در زیر فهرستی از فواید خوردن گیلاس در طول سه ماهه اول بارداری و بعد از آن را آورده ایم.

     

    گیلاس مواد مغذی و ویتامین های فراوانی دارد. با این حال، ممکن است خوردن آن در دوران بارداری با مشکلاتی همراه شود.

    مصرف بیش از حد گیلاس می تواند بسیار مضر باشد، حتی اگر شما به گیلاس حساسیت ندارید. ممکن است در موارد نادر، شوک آنافیلاکتیک یا آنافیلاکسی رخ دهد که می تواند مرگ آور باشد.

    در اینجا برخی از اقدامات مهم که قبل از خوردن گیلاس باید انجام دهید، را آورده ایم.

    به یاد داشته باشید قبل از مصرف گیلاس حتما آنها را بشویید. اگر گیلاس ها به خوبی شسته نشود، ممکن است باعث عفونت شود که می تواند برای مادر و جنین مشکل ایجاد کند. قبل از مصرف گیلاس در دوران بارداری حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    گیلاس خشک با سولفیت ها پوشش داده می شود تا آنها بهتر حفظ شوند. بنابراین، اگر به سولفات آلرژی دارید، از خوردن آنها اجتناب کنید. در صورتی که شما تمایل به خوردن گیلاس خشک دارید، آنها را نیم ساعت در آب گرم غوطه ور کنید تا سولفیت آنها قبل از خوردن شسته شود.

     

    مطالعه بیشتر:

    1- آیا خوردن گیلاس در دوران بارداری مفید است؟

    2- ارزش غذایی و فواید میوه گیلاس

    3- خوردن تمشک قرمز چه خواص و مضراتی دارد؟

    4- خوردن کیوی چه فوایدی برای بدن دارد؟

    5- فواید و عوارض خوردن توت فرنگی

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    گیلاس، میوه‌ای ریز و قرمز با طعم و بویی شیرین است. این میوه منبعی از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و غیره است. این میوه برای زنان باردار بسیار مفید و سالم است. در واقع، زنان باردار در دوران بارداری به مقدار کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. دریافت مواد مغذی مناسب، برای مادر و جنین ضروری است. گیلاس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر دارد. گیلاس به دلیل داشتن آنتوسیانین، برای زنان بهترین چیز است. اگر دوست دارید خواص گیلاس برای سلامتی را بدانید این مطلب را بخوانید. در این مطلب درمورد فواید خوردن گیلاس در بارداری صحبت می‌کنیم.

    زنان باردار باید غذاهای خوب و مناسب بخورند تا از سلامت جنین اطمینان حاصل کنند. انتخاب گیلاس در این دوران، ایده خوبی است. چون گیلاس حاوی آنتوسیانین است از سلول‌های عصبی محافظت کرده و سلامت مغزی جنین را افزایش می‌دهد. خیلی خوب است که بتوانید عملکرد مغزی نوزاد خود را افزایش دهید.

    ویتامین C یکی از ویتامین‌هایی است که نقش مهمی را در افزایش سلامت جسم ایفا می‌کند. ویتامین C در سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود. وقتی زنان باردار گیلاس مصرف می‌کنند، مواد مغذی لازم برای سلامتی خود و جنین را ریافت می‌کنند. ویتامین C در برابر آسیب محیطی و خطرات بیماری از بدن محافظت می‌کند. در واقع،  ویتامین C با باکتری‌های و ویروس‌های موجود در بدن مبارزه می‌کند.

    ویتامین C موجود در گیلاس مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این ماده آنتی اکسیدانی در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کند. همچنین،تاثیر رادیکال‌های آزاد را نیز مهار می‌کند. بنابراین چون زنان باردار باید از خود و جنین‌شان مواظبت کنند، خوردن گیلاس برای‌شان ضروری می‌شودخوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    این خبر برای مادرانی خوب است که می‌خواهند در دوران بارداری، اندام خود را حفظ کنند. با این‌که می‌دانیم زنان در دوران بارداری چاق می‌شوند اما مصرف خوراکی‌های درست می‌تواند به این مسئله کمک کند. درنتیجه، گیلاس بهترین میوه برای کنترل وزن است زیرا کالری پایینی دارد. خیلی خوب است که هم بهترین مواد مغذی را از این میوه دریافت می‌کنیم و هم در وزن ایده‌آل خود می‌مانیم. پس منتظر چه هستید؟ این میوه‌های قرمز دوست داشتنی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

    یکی از مشکلات دوران بارداری، یبوست است. خوردن گیلاس خیلی به این مشکل کمک می‌کند زیرا فیبر دارد. می‌دانیم که فیبر نقش مهمی را در افزایش سلامت دستگاه گوارش ایفا می‌کند. فیبر موجود در گیلاس به طبیعی شدن حرکات روده کمک کرده و سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد. خوب حالا که گیلاس تا این حد در دوران بارداری مفید است، چرا امتحانش نمی‌کنید؟

    یکی از خواص گیلاس برای سلامتی در دوران بارداری، درمان سردردهای میگرنی است. این خاصیت به وجود آنتوسیانین و بیوفلاونوئیدها ربط دارد. معمولا زنان باردار به دلیل نوسان هورمون استروژن در دوران بارداری دچار سردرد می‌شوند. بنابراین، برای جلوگیری و یا درمان سردرد می‌توانید استراحت کرده و گیلاس نیز بخورید.

    در بسیاری از موارد زنان باردار به ورم و درد مفصل دچار می‌شوند. گیلاس در این‌جا نیز به شما کمک می‌کند! این میوه به دلیل داشتن آنتوسیانین که رنگدانه قرمز این میوه است، برای کاهش ورم خوب است. بنابراین اگر به ورم و درد مفصل دچار شدید، گیلاس را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

    زنان باردار معمولا در دوران بارداری دچار التهاب می‌شوند. گفته می‌شود گیلاس به رفع این مشکل کمک می‌کند. این به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان است که مانند یک عامل ضد التهاب عمل می‌کنند. بنابراین اگر در دوران بارداری دچار التهاب شدید، مصرف گیلاس به رفع آن کمک می‌کند.

    وقتی باردارید، بدن شما بیشتر احساس ضعف و خستگی می‌کند. برای رفع این مشکل، باید گیلاس بخورید. دلیلش هم این است که گیلاس مقدار زیادی آب دارد. گیلاس شما را از شر خستگی مزمن نجات می‌دهد. علاوه بر این، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن نیز باعث بالا رفتن انرژی شما می‌شوند.

    گیلاس منبعی از پتاسیم است که به بالا رفتن انرژی زن باردار کمک می‌کند. این خاصیت خیلی خوبی است زیرا زن باردار در دوران بارداری، دچار خستگی خفیف می‌شود. این ویژگی گیلاس به مواد مغذی موجود در آن نیز ربط دارد. بنابراین، اگر جسمی قوی‌تر و سالم‌تر را در دوران بارداری می‌خواهید، اضافه کردن گیلاس به ظرف ماست خود، ایده خوبی است.

    گیلاس به دلیل داشتن پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می‌کند. این خیلی خاصیت خوبی است زیرا فشار خون زنان باردار را کنترل کرده و از بیماری‌های قلبی مانند سکته و حمله قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین چون زنان باردار بیشتر در معرض استرس قرار دارند، کنترل فشار خون تا حدودی از استرس نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین گیلاس، بهترین میوه برای زنان باردار محسوب می‌شود.

    زنان باردار با مصرف غذاهای خوب، یک سبک زندگی سالم را انتخاب می‌کنند تا هم خودشان و هم جنین‌شان سالم بمانند.  اگر باردارید می‌توانید برای تقویت رگ‌های خونی خود، گیلاس را در برنامه روزانه خود بگنجانید. این به دلیل وجود ویتامین C است. این ویتامین به رگ‌های خونی کمک می‌کند که خون را به بدن جنین برسانند. همچنین از طریق خون، انرژی و مواد مغذی را به جنین می‌رساند.

    گیلاس نه تنها برای زنان باردار بلکه برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است. می‌دانیم که دیابت یکی از بیماری‌های مزمن است و به پیشگیری و درمان نیاز دارد. چون گیلاس می‌تواند قند خون را کنترل کند، برای دیابت نیز مفید است.

    یکی از خواص مهم گیلاس این است که مانند اکسپکتورانت یا داروی خلط آور عمل می‌کند. زنان بارداری که اغلب مریض می‌شوند می‌توانند برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آسم خود گیلاس بخورند. گیلاس یکی از میوه‌های درمان کننده است و خوردن آن خواصی برای شما دارد که فکرش را هم نمی‌کردید.

    یکی دیگر از خواص گیلاس در دوران بارداری بهبود کیفیت خواب است. زنان باردار به دلیل شرایطی که دارند، به اختلالات خواب دچار می‌شوند. گیلاس در این‌جا نیز کمک می‌کند! چون گیلاس حاوی آنتی اکسیدانی به نام ملاتونین است، مانند یک محرک خواب عمل می‌کند. در واقع آنتی اکسیدان‌های موجود در گیلاس نه تنها در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت می‌کنند بلکه اختلالات خواب را نیز رفع می‌کنند.

    همه ما می‌دانیم که زنان باردار باید از خود و جنین‌شان محافظت کنند. بهترین راه برای این کار، مصرف غذاهای خوب و درست است. آن‌ها می‌توانند انواع محصولات لبنی، میوه و سبزیجات مصرف کنند. وجود مواد مغذی مفید مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان در گیلاس به مهار رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. آن‌ها از بروز عفونت و بیماری در بدن نیز جلوگیری می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانیم، سیستم ایمنی زنان باردار ضعیف بوده و مصرف گیلاس، راه خوبی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود.

    حالا که خواص گیلاس برای بارداری را می‌دانید، بیایید به نکاتی درمورد مصرف آن نیز نگاهی بیندازیم.

    – خوردن گیلاس به عنوان میوه خیلی خوب است. به هرحال توصیه می‌کنیم آن را به صورت متعادل مصرف کنید زیرا مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث نفخ و دردهای شکمی شود.

    – شما باید گیلاس را به صورت بدون هسته بخورید زیرا پوست، برگ و هسته‌های این میوه دارای هیدروسیانیک اسید هستند که یک ماده شیمیایی سمی است.

    – اگر پس از خوردن این میوه دچار واکنش‌های آلرژیک شدید، مصرف آن را قطع کرده و فورا به پزشک مراجعه کنید.

    درنتیجه، چون زنان باردار معمولا به یبوست و برخی ناراحتی‌ها دچار می‌شوند، گیلاس می‌تواند در رفع این وضعیت به آن‌ها کمک کند. با گنجاندن گیلاس در برنامه غذایی خود، آنتوسیانین بیشتری دریافت می‌کنید. آنتوسیانین به حفظ سلامتی در دوران بارداری کمک می‌کند. همچنین چون گیلاس سرشار از مواد مغذی است، خوردن آن در دوران بارداری کار درستی است. سالم بمانید!

    منبع:drhealthbenefits

     

    برچسب ها آلبالوبارداریگیلاسگیلاس در بارداری

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    وب‌ سایت

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

    خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

     منبع:بهداشت نیوز

    انتهای پیام/ 

    بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

     

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلامت نیوز: برنامه غذایی شما طی دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله مهم‌ترین بخش‌های این برنامه غذایی میوه و سبزیجات می‌باشند. در اینجا با میوه‌های مناسب بارداری آشنا می‌شوید.به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، خوردن غذا‌های سالم غنی شده از ویتامین، فیبر و مواد معدنی نه تنها سلامت شما را تضمین می‌کند، بلکه مواد مغذی مورد نیاز جنین‌تان را نیز فراهم می‌کند.

    اهمیت میوه در برنامه غذایی شمامیوه از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که شما باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.میوه مواد غذایی مورد نیاز شما و نوزادتان، همانند بتاکاروتن را فراهم می‌کند که به رشد بافت‌ها و رشد سلول‌ها کمک کرده و سیستم ایمنی قوی‌تری را ایجاد می‌کند.ویتامین C موجود در میوه‌ها برای پروسه دندان و استخوان حیاتی می‌باشند، در حالی که فولیک اسید به جلوگیری از نقص رشد جنین کمک می‌کند.میوه‌های غنی از فیبر به رخ ندادن مشکلاتی همانند یبوست و ایجاد هموروئید کمک می‌کند.در اینجا به تعدادی از بهترین میوه‌هایی که می‌توان طی دوران بارداری مصرف کرد، اشاره می‌کنیم.زردآلو و بارداریزردآلو میوه ای خوشمزه است که حاوی ویتامین‌های E,C,A، بتاکاروتن و مواد معدنی فسفر، سیلیکون، کلسیم، آهن و پتاسیم می‌باشد.زردآلو منبع غنی آهن است و از آنمی ( کم خونی) جلوگیری می‌کند.

    گیلاس و بارداریگیلاس منبع غنی ویتامین C می‌باشد. در دوران بارداری شما به مقدار زیادی ویتامین C برای مقابله با بیماری‌های عفونی متداول همانند سرماخوردگی نیاز دارید.از طرفی خوردن گیلاس به تامین خون کافی برای جفت و نوزاد کمک می‌کند.گیلاس همچنین دارای ملاتونین می‌باشد، هورمون قدرتمند آنتی اکسیدان که به تحریک رشد سلول‌ها طی دوران بارداری که شکم شما بزرگ می‌شود کمک می‌کند.متخصصان می‌گویند ملاتونین با توجه به عامل ضد استرس خود، خواب راحتی را در شب فراهم می‌کند.

    انگور و بارداریانگور را می‌توان به عنوان میان وعده ای مناسب طی دوران بارداری در نظر داشت.انگور سرشار از موادمغذی ضروری همانند گلوکز، فروکتوز، گالیک اسید، اسید سیلیسیک، اسید اگزالیک، پکتین، منیزیم،کلسیم، آهن، فولیک اسید و ویتامین‌های B1,B2,B6,B12,A,C وK می‌باشد.

    کیوی و بارداریکیوی میوه ای پر آب و خوش طعم می‌باشد. این میوه شامل مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های C, E, A و مواد معدنی پتاسیم، منیزیم، فسفر، فولیک اسید و فیبر می‌باشد.کیوی بر روی سیستم تنفسی انسان نیز تاثیر می‌گذارد. در صورت مصرف روزانه کیوی، احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی، سرفه و خس خس کردن کاهش می‌یابد.این میوه به علت فسفر زیاد از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. کیوی همچنین جذب آهن را تسهیل می‌کند.سیب و بارداریسیب توانایی سیستم ایمنی جنین‌تان را بالا می‌برد.در صورت مصرف روزانه سیب، احتمال خس‌خس کردن، آسم و اگزما برای نوزادتان نه تنها در دوران کودکی بلکه در مراحل بعدی زندگی او نیز کاهش می‌یابد.خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    انبه و بارداریاگر شما از مادرانی می‌باشید که علاقه زیادی به انبه دارند، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم طی دوران بارداری این میوه را بخورید.انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین C می‌باشد که عمل گوارش را منظم‌تر کرده، یبوست را کاهش می‌دهد و از عفونت‌های جزئی جلوگیری می‌کند.از آن جایی که این میوه تابستانی می‌باشد، اگر شما در طول این فصل باردار هستید، حتما از وجود این میوه خوشمزه در رژیم غذایی خود اطمینان کسب کنید.

    

    گلابیخوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند میشود. به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان نیکو و زیبا و اخلاقشان را خوب میکند . گلابی مایه قوت قلب ،پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه میشود.

    گلابی دارای ویتامین ب1 ، ب2 ، ب6 ، ث ، منیزیوم و فسفر است.

    کاسنیبرای افزایش فرزند مفید است . آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور(پسر)بودن را زیاد میکندخوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    خربزهاگر زن باردار بخورد فرزند خوشرو و خوش خلق میشود.

    کندورباعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر میشود

    شلغمبه علت خواص زیاد به زنان باردار و شیرده توصیه میشود و خوردن شربت آن در بارداری باعث رشد کودک ، آسانی دندان درآوردن ، استحکام استخوان ، زود به راه افتادن ، زود حرف زدن و مقاومت در برابر بیماریها میشود

    شربت شلغموسط یک شلغم را گود کرده و از شکر پر کنید و بگذارید آب بیاندازد این مرهم سینه است

    شنبلیلهاگر میخواهید فرزندتان خرمن گیسو باشد در بارداری شنبلیله بخصوص خام مصرف شود

    روغن زیتونبرای اینکه نوزاد پوست خوب و روشن داشته باشداز روغن زیتون ، روغن ماهی ، کره و روغنهای نباتی ، خیار ، کاهو ، هویج ، شیرخشت ، ترانجبین ، گرانگبین، زرشک، بیدخشت،شکرتیغار و عناب و نعناع مخصوصا دم کرده آن استفاده کنید

    ویتامین ثخوردن میوه ها و سبزی هایی که ویتامین ث دارند رنگ نوزاد را زیبا میکنند

    ویتامین داگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین د ، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیار و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ میشود اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد . مثلا استحمام زیاد مادر ، عدم استفاده از نور خورشید ، نطفه مرد الکلی یا پیر موثر است.

    ویتامین آسبب مو خرمایی شدن فرزند میشود

    آب دریااگر خانمها روزی یک قاشق مربا خوری آب دریابنوشند یا میوه درایی بخورند موی فرزندشان طلایی میشود

    بابونهخوردن بابونه و گل آن و دم کرده بومادران خصوصا گل آن در بور شدن موی نوزاد موثر است

    تخم مرغ دو زردهاگر مادر از تخم مرغ دوزرده استفاده کند چشم نوزاد را آبی میکند

    نکته مهممادر اگر در دوران بارداری دچار ترس شدید شود پوست جنین دچار لکهای تیره میشود . در موارد ترس مادر سریع باید از سربتهای میوه بخصوص آب هندوانه شیرین یا خربزه یا میوه شیرین دیگر استفاده کند و از ترشیجات بپرهیزد

    پرخوری و خوردن غذای یکنواخت و غذاهای مانده و فاسد مخصوصا گوشتی رنگ نوزاد را تیره میکند

    استنشاق دود زغال و دخانیات و تنفس در جای پرجمعیت رنگ نوزاد را تیره میکندمنبع:lalay.ir

    بارداری و زایمان راحت با…

    حراج عطر و ادکلن اورجینال در جمعه سیاه

    هر کسب وکاری داری اینجا رایگان تبلیغ کن

    به روزترین مقالات درمان باگیاهان دارویی

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

    پاسخ سوالات زناشویی‌ را تلفنی دریافت کنید

    درمان گیاهی حیوانات خانگی

    مشاوره تلفنی طلاق

    لیزر موهای زائدبابهترین دستگاه های روزدنیا

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

    خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره

    کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

    پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

    موهات می تونه ساعت ها مثل حالت اول بمونه

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    با ما همراه شويد تا با خواص بي نظير و مضرات اين ميوه خوشمزه تابستاني بيشتر آشنا شويد…

    گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها 1 تا 3 روز به خوبی نگهداری نمایید.

    ارزش تغذیه‏ ای گیلاس:

    فواید گیلاس:

    فوايد گيلاس براي كاهش چربي خون:

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری

    فوايد گيلاس براي گواتر:

    فوايد گيلاس براي ميگرن:

    فوايد گيلاس براي كبد ، كليه و مثانه:

    مصرف گيلاس در بيماران قلبي _ عروقي:

    مصرف گيلاس در مبتلايان به آرتريت و نقرس:

    مصرف گيلاس در رژيم هاي لاغري:

    فوايد گيلاس براي پوست:

    مصرف گيلاس در افراد ديابتي:

    مصرف گيلاس در بارداري:

    مصرف گيلاس در شيردهي:

    نكات مهم در مصرف گيلاس:

    آلبالو و گیلاس برای کودکان زیر 3 سال ممنوع:


    كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    چقدر مضحک و شرم اور که تو متن نوشته برای پسردار شدن گیلاس بخورید واقعا تو قرن بیست و یک متاسفم که هنوز به جنسیت فرزندتون حساسیت نشون میدید

    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری
    خوردن گیلاس ناشتا در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *