گل میخک سفید نشانه چیست

دوره مقدماتی php
گل میخک سفید نشانه چیست
گل میخک سفید نشانه چیست

گل در طبیعت کاربرد خاص خود را دارد، اما نزد انسان ها بعضی از گل ها به نماد عشق و سیاست تبدیل شده اند. گل میخک نماد عشق و سیاست است.

در این میان، گل میخک که تا 600 نوع آن در نیمکره شمالی شناخته شده، تنها گلی است که هم نماد عشق است و هم نماد سیاست.

میخک، گل ملی سه کشور اسپانیا، موناکو و اسلوانی و همچنین نماد جزایر دریای بالئار (مایورکا، منورکا، ایبیزا، فورمنترا و کابرا) نیز است.

میخک سفید در قرن پانزدهم میلادی و در اروپا به نمادی برای عشق و ازدواج تبدیل شد.

میخک قرمز در دوران انقلاب فرانسه در سال 1789 به نماد مقاومت اعیان و اشرافی تبدیل شد که با گیوتین گردن زده شدند.گل میخک سفید نشانه چیست

طبق یکی از رسوم دیرین، دانشجویان دانشگاه آکسفورد، در اولین امتحان روی لباس خود گل میخک سفید قرار می دهند. در امتحانات بعدی میخک صورتی و در امتحان آخر از میخک سرخ استفاده می کنند.

دوره مقدماتی php

در روز اول ماه مه، روز جهانی کارگران از نماد گل میخک استفاده می شود. برخلاف گل میخک که نماد سیاسی و عشق بوده است، گل رز قرمز نماد سنتی عشق و محبت بوده است. رز قرمز همواره نماد زیبایی و کمال بوده است.

رز از نظر کثرت قرار گرفتن در جایگاه گل ملی مقام نخست را در میان همه گل ها دارد و در کشورهای، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، رومانی، عراق، عربستان سعودی، مراکش، لوکزامبورگ و بلغارستان به عنوان گل ملی انتخاب شده است.

گل لاله به گل های پیازداری گفته می شود که نام علمی آنها تولیپا و از راستهٔ سوسن سانان و از تیره سوسنیان است که در حدود 100 تا 150 گونه دارد.

لاله، گل ملی کشورهای ایران، افغانستان، ترکیه، هلند، مجارستان و بلژیک به شمار می رود.

در طول تاریخ ایران گرچه لاله هرگز ارزش تجارتی شایانی پیدا نکرد، اما در مینیاتور، نقش قالی، ترانه ها و اشعار ایرانی همواره مورد تحسین و توجه قرار داشته است. لاله در ایران نماد «شهادت» هم است.

گل ارکیده نماد عشق، زیبایی، خرد ورزی و در چین نشانگر خلوص و بیگناهی کودکان است. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا بیانگر جذابیت بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود.(ایرنا)

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

در گفتگو با جام جم آنلاین پاسخ داده شد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

یک کارشناس مسائل خانواده و زنان در گفتگو با جام جم آنلاین؛

ارسال روز

سمبل ‌گرایی گل‌ها و اهمیت مفهوم گل ها از آسیا و خاورمیانه نشأت گرفته است. در این مناطق گل‌های مشخصی مانند نیلوفر، مقدس تلقی می‌شده است.این رویکرد در اثر‌های هنری به‌ جا مانده از آن دوران نیز، منعکس شده است.مثلا در رابطه با نماد گل ها استفاده از بامبو در هنر چینی نشان‌ دهنده‌ طول‌ عمر و ابدیت است.معنی گل ها نیز متفاوت است، با ما همراه باشید تا هنگام خرید گلها مناسب ترین گل را انتخاب کنید.

اگر هنوز با گلهای شاخه بریده آشنایی ندارید مطلب اسم انواع گل طبیعی شاخه بریده با عکس را مطالعه نمایید.

زبان گل‌ها در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط ماری ورتلی (Mary Wortley) که همسرش سفیر ترکیه بود، وارد انگلستان شد.به نحوی که تا دوره‌ ویکتوریا، تقریبا هر گلی یک معنی مخصوص به خود را پیدا کرده بود و هر نماد گل ها برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به عنوان مثال دسته ‌گل ممکن بود شامل گل‌‌های بابونه باشد که منظور یک زن از ارسال دسته گل بابونه می‌توانست «صبر داشتن» بوده باشد.

اگر چه قبلا در پستی به طور مفصل در مورد معانی و مفهوم گل رز در دوره‌های مختلف تاریخ توضیح دادیم اما در این مطلب سعی داریم تا شما را با معنی و زبان برخی از گل‌های رایج آشنا کنیم.گل میخک سفید نشانه چیست

قطعا با دانستن پیام و معنی گل ها می‌توانید راحت‌تر و با دقت بیشتری گل‌های دلخواه تان را انتخاب کنید و  پیام خود را به طرف مقابلتان ارسال کنید.

با شناخت نماد گل ها و معنی گل ها برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید از میان نمونه متن کارت پستال های تهیه شده یکی را انتخاب کنید و همراه گل های خود هدیه دهید..

این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.

مشاهده گل‌های آفتابگردان◄

این گل زیبا در رنگ های زیادی وجود دارد و مهم ترین پیام آن شادی و نیت خیر است. همچنین رنگ زرد آن به معنی گل آلاله شروع دوباره و دوستی است. اگر می خواهید شخص مقابل تان از نیت خوبتان باخبر شود، دسته گلی از آلاله برای او بفرستید.

نماد ثروت، خوشبختی، شانس و دوستی است. رنگ صورتی و قرمزآن نشان گرمی و ابراز محبت نسبت به گیرنده ی گل است و رنگ نارنجی آن به معنای سخت کوشی در راه رسیدن به هدف است. ترکیب آلسترومریای زرد و سفید نشان دهنده ی اهمیت و نگرانی شما نسبت به یک بیمار است.

مشاهده گل‌های آلسترومریا◄

این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است. رنگ قرمز آن نماد عشق و احساسات قوی و رنگ نارنجی نشان سلامتی و شادی است. ‌آماریلیس سفید هدیه ی مناسبی برای خانم هاست چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد.

همچنین از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.

با گل های قلبی شکلش نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی است. رنگ سفید نشان دهنده ی پاکی و بی گناهی، رنگ قرمز نشان دهنده ی عشق و علاقه و رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و اشتیاق است. مفهوم گل های آنتوریم به گونه ای است که می توانید از این گل در میهمانی هایتان و برای تبریک در موقعیت های ارتقای شغلی و فارغ التحصیلی استفاده کنید.

مهم ترین پیام آنمون،‌ شکوفایی و پیش بینی مثبت برای آینده است چون این گل در هنگام شب بسته و صبح دوباره باز می شود. پس برای کسی که در شرف ازدواج است یا به تازگی دارای فرزندی شده است، این گل انتخاب خوبی است. همچنین آنمون سفید نماد پاکی و یادبود درگذشتگان و آنمون قرمز و صورتی نماد عشق فراموش شده است.

این گل زیبا با رنگ های متفاوتش، پیام های خاصی با خود دارد. ادریسی بنفش نماد ثروت و فراوانی است، ادریسی صورتی  انتخاب مناسبی برای دسته گل ازدواج و نشان دادن احساسات قلبی به طرف مقابل است و ادریسی آبی برای رد کردن درخواست ازدواج استفاده می شود و همچنین نماد پشیمانی و درخواست بخشش است.

تمام رنگ های ارکیده نماد عشق و زیبایی اند اما هر رنگ آن معنای خاصی هم دارد. ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است.

پس اگر به دنبال آشتی و از سرگرفتن رابطه تان هستید، می توانید از ترکیب ارکیده ی زرد و قرمز در میان گل هایتان استفاده کنید. 

این گل به طور کلی نماد خاطرات، یادبود و موفقیت است و در کنار گل های دیگر به عنوان مکمل استفاده می شود. پیامی که این گل به همراه دارد، با توجه به مناسبت و دیگر گل های استفاده شده، متقاوت خواهد بود.

می توانید از استاتیس در دسته گل های جشن تولد، میهمانی های دوستانه یا مراسم فارغ التحصیلی استفاده کنید.

معنی گل های استرلیتزیا شادی و وفاداری است و دو رنگ متضاد این گل پیام اشتیاق و انرژی را به همراه دارد. می توانید از این گل برای ابراز هیجان و داشتن آرزوهای خوب برای شخص مقابل استفاده کنید.

مشاهده گل‌های پرنده بهشتی◄

گل پیونی نماد افتخار، ثروت و عشق رمانتیک است. پیونی صورتی رمانتیک ترین رنگ آن است و برای دسته گل عروس و تزیین میزهای عروسی بسیار مناسب است.

پیونی سفید یا صورتی کم رنگ به معنای شرمندگی و پشیمانی است و رنگ قرمز پررنگ پیام آور افتخار، احترام زیاد و ثروت است.

این گل نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. رنگ سفید آن نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه در فرهنگ ایرانی، رنگ قرمز نماد عشق و رنگ زرد آن نماد عشق یک طرفه است.

از این گل از دیرباز برای ابراز عشق  استفاده شده و هر رنگ آن معنای خاص خودش را دارد؛ گل رز قرمز نماد عشق و احساسات زیاد است؛ رز سفید نماد پاکی و شروع تازه، رز سیاه نماد اندوه، رز زرد نماد دوستی و شروع دوباره و رز صورتی نشان قدردانی و شادی است. غنچه ی رز هم نشان جوانی و زیبایی است.

مشاهده گل‌های رز◄

این گل نماد شادی، پاکی و مثبت نگری است. می توانید از این گل برای نشان دادن وفاداری تان به شخص مقابل استفاده کنید یا آن را به کسی هدیه کنید که در حال شروع تغییر بزرگی در زندگی اش است. رنگ صورتی این گل نماد تحسین است.گل میخک سفید نشانه چیست

مفهوم گل سنبل بنفش، بخشش و ابراز تاسف است پس اگر اشتباهی کرده اید و قصد ابراز پشیمانی را دارید از سنبل بنفش استفاده کنید. سنبل سفید نماد دوست داشتنی بودن و سنبل زرد نماد حسادت است.

نماد گل شب بو، زندگی  طولانی همراه با شادی و رضایت است. شب بوی سفید گل مناسبی برای تزیین مراسم عروسی است. شب بوی بنفش نماد شادی است و می توانید از این گل برای مناسبت های مهم زندگی مانند خرید منزل جدید یا به دنیا آمدن فرزند استفاده کنید.

مفهوم گل رنگارنگ و معطر، پاکی و بی گناهی است. یک دسته گل رنگارنگ فریزیا به معنای دوستی و اعتماد است و می توانید آن را به دوستان، همکاران و اعضای خانواده هدیه دهید.

مفهوم گل های لاله در هر رنگ متفاوت است. لاله قرمز نماد عشق و رنگ صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. این گل همیشه پیام آور شادی بوده است.

معنی گل های لیسیانتوس، براز تشکر و قدردانی است. برای دسته گل عروس یا تبریک سالگرد ازدواج می توانید از لیسیانتوس استفاده کنید چون این گل نماد زندگی طولانی دونفر با یکدیگر است.

لیسیانتوس صورتی هدیه ای مناسب برای مادری است که تازه نوزادی را به دنیا آورده است.

لیسیانتوس قرمز نماد عشق و احساسات، لیسیانتوس زرد نماد شادی و انرژی مثبت و رنگ بنفش آن نماد وفاداری و محبت است. اگر شخصی را دوست دارید، حتما در دسته گل خود از لیسیانتوس بنفش استفاده کنید.

این گل زیبا نماد پاکی، زیبایی و اعتماد است. لیلیوم سفید نماد فروتنی و نجابت، لیلیوم نارنجی نماد افتخار و اشتیاق و لیلیوم زرد نماد خوشنودی، سلامتی و بهبودی است. اگر به مراسم عروسی می روید، در دسته گل خود از گل لیلیوم صورتی استفاده کنید چون  رنگ صورتی آن نماد خوشبختی است.

مشاهده گل‌های لیلیوم ◄

این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.

  • مدل مانتو مجلسی با گیپور و حریر
  • مشاهده گل‌های مریم ◄

    مفهوم گل میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی می باشد و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند. میخک صورتی نماد راستگویی و عشق مادرانه و میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش رر فرهنگ معنی گل ها به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.

    مشاهده گل‌های میخک ◄

    این گل در فرهنگ های مختلف تاریخ طولانی داشته است و برای همین می توانیم از آن برای موقعیت های مختلف استفاده کنیم. معنی گل های نرگس تحسین، شجاعت، امید، تولدی دوباره و زندگی طولانی و نماد عشق یک طرفه هم هست.

    هم چنین می توانید از این گل برای همدردی یا عذرخواهی استفاده کنید. در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد.

    مشاهده گل‌های نرگس ◄

    گُل سِتان همیشه برای کمک کردن به شما آماده است! ما می‌توانیم دوست و یا خانواده عزیز شما را با یک دسته گل درخشان و زیبا غافلگیر کنیم. با گل‌هایی زرد و طلایی، یا ده‌ها رز آتشین زیبا! ما شخصیت و ماهیت هر گل را در نظر داریم و متناسب با هر موقعیت خاصی، بهترین گل را پیشنهاد می‌کنیم.

    آیا می‌دانستید توجه کردن به پیام مخصوص هر گل، یک هنر قدیمی است؟  ژاپنی‌ها این هنر را “هاناکوتوبا” نامیده اند. به عنوان یک ایرانی، جالب است بدانید که پادشاه جرج دوم، در قرن هفدهم، این هنر مهم را از ایران به سوئد برده است! فلوراگرافی (به معنی آراستن گل‌ها)، نام انگلیسی این هنر است که از زمان ویکتوریا رایج شده است.

    اگرچه با گذشت زمان، این علم شاخه‌های مختلفی پیدا کرده و تقریبا از مسیر اصلی خارج شده است، اما اگر بخواهیم آن را بهتر معنی کنیم، باید بگوییم که فلوراگرافی، استفاده از گل‌ها باتوجه به معانی و نماد آنها برای بیان احساسات درونی است. احتمالا شنیده اید، که مثلا گل رز به معنی ابراز عشق و علاقه است. این بخشی از هنر فلوراگرافی است. این نمادها می‌تواند برگرفته از معنی اسم گل، یا با توجه به شکل ویژه آن باشد.

     اگر شما هم تمایل دارید که از گل‌ها برای انتقال پیام خاصی استفاده کنید، ما این کار را هم برای شما آسان‌تر کرده ایم. دانشنامه معنی اسم گل‌ها را در این صفحه بخوانید، با توجه به معنی نام هر گل، راز نهفته در آن را پیدا کنید و احساسات خود را با هدیه دادن آن به دیگران نشان دهید. علاوه بر این، یک زبان دیگر هم یاد می‌گیرید، زبان زیبای گل‌ها!گل میخک سفید نشانه چیست

    حالا که با معنی گل ها و انتخاب بهترین گل برای مناسبت و فرد مورد نظر خود آشنا شدید می توانید از میان گلهای تازه گل فروشی آنلاین گل ستان با متن کارت پستال دلخواهتان هم اکنون گل سفارش دهید

    برای سفارش و خرید آنلاین گل های طبیعی و هدیه دادن آنها همراه با یک کارت تبریک با متن دلخواه خودتان از لینک زیر اقدام کنید

    هفت روز هفته، شنبه تا جمعه ساعت 9 الی 19   |  واتس اپ 09120785191  |  تماس 88823690-021

    نوشتن نظر

    استفاده از مطالب گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان تنها برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ارزش آفرینان فردای روشن (گل فروشی آنلاین گُل‌ستان) است.

    گل علاوه بر سمبل زیبایی، یکی از هدایایی است که نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است.هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می آورد که به طور معمول نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می گردد.

    آیا شما زبان گل ها را می دانید٬ نوع و رنگ گل ها معانی خاص خود را دارند. انسان ها، سال های زیادی است که جذب گل ها٬ زیبایی آن ها و رنگ و بوی آن ها شده اند. انسان ها روزانه هزاران گل به یکدیگر هدیه می دهند. معانی گل ها بی پایان است٬ هر گل نماد خاصی دارد٬ از جمله عشق٬ امنیت٬ آرامش و زندگی.

    هرگز با خود فکر کرده اید گلی که به دیگران هدیه می دهید می تواند چه معنی ای داشته باشد؟ گل به تنهایی بسیار زیبا است ولی برای تکمیل این زیبایی بهتر است بدانیم برای چه کسی و در چه زمانی، چه گلی بخریم. در گل ها، رنگ ها بسیار مهم هستند به حدی که هدیه دادن یک شاخه گل مانند گل رز در دو رنگ متفاوت، می تواند تفاوت معنایی بسیاری داشته باشد. به همین دلیل تصمیم داریم امروز این نماد ها و معانی گل ها و رنگ های گل ها را برای شما توضیح دهیم. گل لاله گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست. لاله ی زرد نماد افکار شاد است٬ لاله ی سفید نماد بخشش و گذشت است٬ لاله ی بنفش نشان دهنده ی وفاداری همیشگی است. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است. گل رز گل رز یکی از با قدمت ترین و محبوب ترین گل های جهان است. صدها سال است که نماد عشق است. در یونان باستان و روم باستان، برای مدتی طولانی، گل رز برای انتقال پیام هایی بدون استفاده از کلمات به یک دیگر اهدا می شد. در زبان لاتین کلمه ی محرمانه(Sub rosa) به معنی تحت رز است. این نشان دهنده ی اهمیت و کاربرد گل رز در انتقال پیام های محرمانه در اروپا بوده است. اما هر رنگ گل رز معانی مختلفی را می رساند. از رنگ قرمز شروع می کنیم٬ رز قرمز نماد عشق و شور پایدار است. رز سفید نماد فروتنی و بی گناهی و پاکی است. رز صورتی نماد قدردانی کردن و تحسین است. رز نارنجی نماد شور و اشتیاق است. رز بنفش نماد جادویی بودن و عشق در نگاه اول است. گل نرگس نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد. گل کوکب گل کوکب سال هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور خود کرده است. در دوران باستان تصور می شود با سوزاندن برگ های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است٬ همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است. گل سنبل گل سنبل که یکی از هفت عضو سفره های هفت سین ایرانی هاست، یکی از پر مفهوم ترین گل های موجود است. محبوبیت گل سنبل به ایران باستان باز می گردد و ریشه در باور های کهن ایران باستان دارد. زمان گل دهی سنبل اوایل بهار است و رنگ های سفید٬ صورتی٬ بنفش٬ قرمز و نارنجی و حتی آبی را در بر می گیرد. سنبل نشانه ی وفاداری است. گل میخک (CARNATIONS) گل میخک ٬ یکی از گل هایی بود که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده قرار می گرفت. این گل٬ امروزه نشانه ی عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. گل میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و گل میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. گل داوودی (CHRYSANTHEMUM) سابقه ی این گل به قرن 15 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در اساطیر یونانی معنی طلایی و هم رنگ طلا را داشته است. گل داودی نشانه طول عمر است. هدیه دادن گل داوودی می تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده ی گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده ای است. گل گلایل گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه بازمی گردد. گل سوسن نماد قدرت و تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می شود. گل ادریسی این گل اولین بار در ژاپن کشف شد و گل ادریسی (HYDRANGEA) نامگذاری شد. معنی این لغت در زبان یونانی آب و ظرف آب است. علت این نامگذاری، نیاز زیاد این گل به آب است. گل های ادریسی ستاره ای شکل هستند و دارای محدوده ی سفید رنگ مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن هستند. گل ادریسی نماد صداقت و بی ریایی و بیان گر سپاس گزاری است. گل زنبق گل زنبق یا گل آیریس (IRIS)٬ در یونان باستان در کنار مزار مردگان کاشته می شد. همچنین در تاج فرمانروایان یونانی طرح هایی از زنبق دیده می شد. در دین زرتشتی نیز زنبق جایگاه ویژه ای دارد. گل زنبق نماد خرد و دانایی٬ حکمت و ایمان است. گل ارکیده ارکیده یکی از جادویی ترین گل های زینتی موجود است که رنگ ارغوانی روشن آن در کنار تجملی و با شکوه بودن ارکیده٬ نماد عشق و زیبایی و قدرت است. همچنین گل ارکیده ی صورتی نماد محبت خالص است.

    در تمام کشور ها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل 

    کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه نوشتن ، نگاه کرد

    معمولترین روش استفاده از گل است .خود واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .اما بد

    نیست با نشانه های تمام گل ها قدری آشنا بشویدتا اگر موقعی خواستید احساس خود

    را به عاشق یا معشوق خود عرضه کنید بدانید تا چه گلی را هدیه کنید یا گلی را که هدیه گل میخک سفید نشانه چیست

    گرفته اید چه معنا و مفهومی دارد

     

    ارکیده- Orchid

     

    گل ارکیده نیز دارای ریشه یونانی بوده و تاریخچه آن به هوس، طمع و ثروت پرستی انسان برمی گردد.

    امروزه در حدود 25000 نوع ارکیده پرورش می یابد. گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بی

    گناهی کودکان می باشد. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya)

    بیانگر جذابیت بی انتها بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود

      

    برخی از محققین بر این باورند که نام میخک از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است زیرا این

    گل یکی از گلهایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد. این گل امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می باشد میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است 

    میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی و نوع سفید خط دار آن بیانگر این مطلب است که

    عشق را هرگز نمی توان تقسیم کرد و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی می باشد

     

    گلایل – Gladious

     نام گلایل از کلمه لاتین گلادیوس به معنی شمشیر گرفته شده زیرا برگهای این گل شبیه به شمشیر

    می باشد. در گذشته گل گلایل معرف گلادیاتورهای رم بود گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف 

    مقابل را نشان می دهد

     

     

    زن نشانگر خلوص قلبی است و با وجود آنکه این گل در رنگهای مختلف پرورش می یابد اما بیشتر

    مردم زنبق سفید ترجیح داده و آنرا نشانگر بی گناهی و پاکی می دانند.

     

    گل یاس: نشانه آنست که عشق و دوستی باید دو جانبه باشدوگرنه بی ثمر است و

    علامت آن است که عشق عاشق اگر از جانب معشوقه پذیرفته نگردد او را ترک می نماید و گل میخک سفید نشانه چیست

    فراموشش می نماید.گل زرد: نشانه ای است بر احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش.

     گل بنفشه: نشانه آنست که عاشق از دلدارش می خواهدبا او مهربان باشد اورادوست بدارد و در رنج و

    شادمانیش شریک و سهیم باشد .

     

     گل یخ: نشانه ای است بر نا امیدی و رنج عشق . گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشو قه می خواهد با او یکرنگ باشد.

    گل لاله: نشانه آنست که عاشق حاضر است در راه معشوق از جان خویش هم بگذرد و

    هرچه که او بخواهد انجام دهد.

     گل میخک: نشانه آنست که عاشق قلب خودش را که بهترین هدیه هاست به معشوق

    ز جان گرامی تر تقدیم می کند. 

    گل نسترن: نشان آنست که عاشق از خیانت معشوق به تنگ آمده و دلش می خواهد از او

  • عکس پروفایل برای نامردی رفیق
  • که عشق را با هوس مخلوط کرده است بگریزد. 

    گل مروارید: نشانه ای است بر آخرین حرف های دل عاشق

    و آخرین ناله های قلب دیوانه اش. 

    گل شقایق: نشانه ای است از عشقشور انگیز عاشق به معشوق و

     نشانه ی تپیدن های قلب

     

    گل سرخ : نشانه عشق آتشین است عشقی که عاشق می خواهد

    خود را در میان شعله هایش قربان معشوق نماید.

    گل اطلسی: را هر که برای معشوق بفرستد از او می پرسد که آیا او را دوست دارد یا نه.

    گل بید مشک: نشانه آنست که عاشق کینه معشوقه بی وفا را به دل نمی گیرد و با فرستادن گل میخک سفید نشانه چیست

    شاخه ای از این گل به او می گوید من تو را می بخشم

    زیرا گناه از من و سرنوشت من است

    گل ناز:نشانه آنست که عاشق در عین  حال که ناز معشوقه را دوست دارد دلش می خواهد

    او فسونگری را کم کند و به سوی وی روی آورد . 

    گل مرزنگوش: نشانه نفرت عاشق و نفرین اوست که برای معشوق می فرستد .

    گل شب بو : نشانه آنست که عاشق از معشوق خود تمنای بوسه دارد و از دور او را می بوسد. گل مریم: نشانه نجابت و پاکی معشوق است و اگر عاشقی آن را تقدیم معشوق نماید می خواهد بگوید که به عفت و عشق او اطمینان کافی دارد

     

    غنچه گل : برای نخستین بارقلبم به خاطر تو لرزید

    گل شقایق : زندگیم فقط به خاطر عشق توست

    گل محمدی : ترا از صمیم قلب دوست دارم

    گل همیشه بهار : محبت تو برای همیشه در قلب من رخنه کرده

    گل داوودی : از صدای دل پذیر تو لذت می برم

    گل اشرفی : هدیه ام را بپذیر

    گل اقاقیا سفید : عشق پاک ، نتیجه ازدواج و خوشبختی

    گل میمون : یک بوسه می خواهم نه بیشتر

    گل تاج خروس : از دوریت سرگردان شده ام

    گل لادن : گاهی از من یاد کن

    گل سفید : میسوزم و میسازم

    گل مینا : بی وفا به دلداده خود رحم نکردی

    گل کامیلیا : فداکاری در راه عشق خوشبختی می آورد

    گل زرد : از تو بیزارم

    گل ساعتی : تا واپسین دم زندگی ، خوشبختی تو را می خواهم

    گل پژمرده : افسوس که بهای عشقت را ناچیز پنداشتی

    گل کوکب : چرا بیهوده قلبم را افسرده می سازی

    گل رازقی : شفا و بهبودی تو را آرزو دارم

    گل لاله : تو که دل من را غم زده می خواستی ، این من و این دل دردمند من

    گل سنبل : تو به منزله باغ پر گلی هستی که دل کندن از تو نتیجه ای ندارد

    گل بیدمشک : اگر می سوزم ، گناه از بخت بد من است ؛ ترا می بخشم

    گل رازیانه : هرچند درکنارم نیستی ولی نگاهت مونس من است

    گل ناز : ناز و دلبری جامه ایست که به قامت تو دوخته اند

    گل یاسمن : دستی است که دامن دلدار می گیرد و زبانی است که تمنا میکند

    گل یاس : از من نخواه که جز راستی سخن گویم ، من شیفته تو هستم

    گل چای : بختم بیدار و طالعم میمون است

    گل هرزه : حساس و موشکافم و بر عشق گذشته حسرت می خورم

    گل حنا : بیشتر از این دیگر فریب تو را نمی خورم

    گل شیپوری : به تو اطمینان میدهم که جنجال دگران در دوستی ما اثر نخواهد کرد

    گل مروارید : این آواز حزین دلداده ایست که برای آخرین بار سخن می گوید

    گل سوری : عزیزم با من مهربان تر از گذشته باش

    گل عباسی : تو مایه امید و سرچشمه آرزوهای منی

    گل شمعدانی : عشق لازمه زندگی است و بدون عشق نمی توان زنده بود

    گل نرگس : خود را سزاوار اینهمه عذاب نمی بینم ، دلم از نا مهربانی تو به ستوه آمده است

    تعداد شاخه گل ها نشانه چیست؟ 

     گل ها به دلیل تنوع نامحدودشان در هر شرایطی معانی ویژه و خاصی داشته و تاثیر

    جاودانه ای بر هدیه شوندگان خود دارند. آگاهی از معانی رنگ گل ها، تعداد شاخه های

    گل در یک دسته و غیره می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تاثیرگذاری آنها یاری د

    هد. فراموش نکنید که لازم نیست حتما منتظر موقعیت و اتفاق خاصی برای هدیه گل به

    کسانی که دوستشان دارید باشید، در حقیقت گل هدیه ایست که اگر به صورت غیر

    منتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد. 

    معنی تعداد شاخه گل ها بصورت کلی:

     در یک دسته

    1 شاخه گل: نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل  

    3  شاخه گل: نشانه احترام به طرف مقابل  

    5  شاخه گل:نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل  

    7  شاخه گل: نشانه عشق   

    معنی تعداد شاخه گل های رز در یک دسته

      1  شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای تو  

      3   شاخه رز: دوستت دارم  

      5   شاخه رز: بی نهایت دوستت دارم  

      12   شاخه رز: عشق ما به یک عشق دو طرفه تبدیل شده است 

         36   شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیک 

      99   شاخه رز: عشق من برای تو جاودانه و تا ابد می باشد  

      365   شاخه رز: هر روز سال به تو می اندیشم و دوستت دارم   

    همچنین 10 شاخه گل لاله عموما به نشانه یک عشق بی نظیر بکار برده می شود.

     

      معنی رنگ رزها:

    رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد و رز قرمز پر رنگ به معنی

    زیبایی بی انتهاست. 

    رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی

    کاهش میزان علاقه وفاداری را داشت.

    رز سفید: رز سفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی

    احساس عاشقانه شادی آور می باشد. 

     

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجی به

    معنی «من فریفته و دلباخته تو هستم» می باشد. 

     

    رز معطر: بدین معنی است که عشق در نگاه اول بوجود آمده است. 

    رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می

    باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است.

    به طور کلی تمام رزهای کم رنگ به معنی دوستی با طرف مقابل می باشند. 

    ترکیب رنگ های مختلف رز در یک دسته گل

    ترکیب رز زرد و قرمز در یک دسته گل به معنی «تبریک» در هر مناسبتی می باشد.

    ترکیب رز زرد و نارنجی در یک دسته گل به معنی علاقه زیاد به طرف مقابل است.  

    ترکیب رز قرمز و سفید به معنی یگانگی و اتحاد با طرف مقابل می باشد.

    تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرمیلا می باشد.

    نام کاربری یا بخاطر بسپار

    رمز * فراموشی رمز عبور؟

    وارد حساب کاریری خود شوید

    اضافه کردن به اینجا؟ یک حساب کاربری بسازید

    گل میخک سفید نشانه چیست

    آدرس

    رمز به آدرس ایمیل شما ارسال میشود.

    از داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در سراسر این وب سایت ، مدیریت دسترسی به حساب کاربری خود ، و اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود ، استفاده می شود.

    حساب خود را تنظیم کنید

    قبلا ثبت نام کردید؟ از اینجا وارد شوید

    با عرض پوزش، برای این جستجو چیزی یافت نشد.

    نویسنده : مهشید رزمخواه

    1398-04-16

    دانستنی ها

    گل رز از تیره گل سرخ و حدود 150 گونه دارد.

    گل میخک سفید نشانه چیست

    گل رز یکی از پرطرفدارترین گل ها در تمام نقاط کره زمین است و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. از این رو به این گل ملکه گل ها گفته می شود.

    گل رز در رنگ های مخالف همچون قرمز، سفید، زرد، لب صورتی، صورتی و … وجود دارد.

    گرچه با روش های مختف رنگ آمیزی می توان انواع رنگ را در گل رز سفید ایجاد کرد.

    گل رز در رنگ های مختلفی وجود دارد که هر یک نمادی از بیان احساس خاص می باشد.

    به طور مثال رز قرمز که طرفداران بسیار زیادی دارد نمادی از بیان احساس عاشقانه و شور و هیجان می باشد، رز سفید نمادی از پاکی و خلوص و فروتنی، رز زرد نشانه از دوستی و محبت و رز صورتی برای ابراز تشکر اهدا می شود.

    اما به طور کلی گل رز نمادی از عشق، علاقه و صمیمیت می باشد.

    گل آفتابگردان از تیره آستراسه می باشد و گیاهی بسیار جذاب می باشد.

    خواستگاه اصلی گل آفتابگردان، آمریکا می باشد. با این حال این گل در اکثر نقاط زمین یافت می شود.

    گل آفتابگردان نماد افتخار، ستایش، غرور، عشق ورزی و طول عمر است.

    این گل یاد آور درخشندگی آفتاب زندگی بخش و یاد آور طبیعیت می باشد.

    گل آفتابگردان می تواند هدیه ای شگفت انگیز برای تبریک ازدواج و سالگرد آشنایی باشد.

    گل آلاله از تیره ی آلالگان است. خواستگاه اصلی گل آلاله منطقه مدیترانه شرقی، جنوب غربی آسیا، جنوب شرقی اروپا و شمال شرقی آفریقا می باشد.

    تقریبا 600 گونه آلاله در رنگ های مختلف وجود دارد.

    گل آلاله نمادی از خیر خواهی، دوستی، شادمانی و امید است.

    این گل می تواند هدیه خوبی برای تبریک کسب موفقیت های عزیزان باشد.

    گل آلسترومریا از خانواده آمارانتاسه است و در رنگ های مختلف قرمز، بنفش، نارنجی، زرد، صورتی، سفید و … دیده می شود.

    خواستگاه اصلی و موطن این گل جزایر قناری، استرالیا، مکزیک، نیوزلند و مادیرا می باشد.

    گل آلسترومریا دارای حدود 60 گونه متفاوت می باشد.

    گل آلسترومریا نمادی از شانس، ثروت و خوشبختی است.

    این گل می تواند هدیه مناسبی برای اهدا به کسانی که کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اند باشد.

    همچنین گل آلسترومریا برای ابراز حس امید و خوشبختی و ابراز حس دوستی نیز اهدا می گردد.

    گل میخک سفید نشانه چیست

    گل نسرین از خانواده آماریلیاسه می باشد.

    آماریلیس به دلیل گل های بزرگ و زیبایی که دارد محبوبیت بالایی دارد.

    این گل بومی منطقه آمریکای جنوبی است.

    این گل نمادی از کمال، باور به خود و قدرت است.

    گل نسرین در رنگ های مختلفی همچون قرمز، نارنجی، صورتی و سفید وجود دارد.

    برای هدیه روز زن، روز مادر و  روز دختر آماریلیس سفید می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد چرا که نمادی از زنانگی، معصومیت و پاکی است.

     

    گل آنتوریوم از خانواده شیپوریان می باشد.

    گل آنتوریم بومی کلمبیا می باشد و در رنگ های سفید، قرمز، زرد، بنفش و …وجود دارد.

    گل های زیبای این گیاه به شکل قلب بوده و به رنگ های متنوعی وجود دارد.

  • خواص درماني گياه خرفه
  • به طور کلی آنتوریوم نمادی از قلب عاشق و عشق پاک است.

    این گل که از انواع گل های لوکس محسوب می شود می تواند هدیه مناسبی برای تبریک و ابراز عشق باشد.

    ارکیده تیره ای از مارچوبه سانان می باشد.

    در حال حاضر حدود 25 هزار نوع ارکیده در سراسر زمین پرورش داده می شود.

    با این حال گل ارکیده بومی مناطق گرم و مرطوب می باشد.

    گل ارکیده به رنگ های آبی، بنفش، قرمز، صورتی، سفید، زرد، نارنجی و …. وجود دارد.

    گل ارکیده از گل های بسیار پرطرفدار و لوکس است که در انواع گلدانی و شاخه بریده موجود می باشد.

    گل ارکیده نمادی بی نظیر از عشق و زیبایی است.

    علاوه بر این ارکیده می تواند نمادی از ثروت، احترام، شکوه و خردورزی باشد.گل میخک سفید نشانه چیست

    این گل در مراسم گوناگون از جمله مراسم های ازدواج و جشن های با شکوه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند انتخاب مناسبی برای ادای احترام و عشق باشد.

    گل استرلیتزیا از خانواده استرلیتزیاسه و خاستگاه اصلی آن آفریقای جنوبی است.

    گل استرلیتزیا از گل های بسیار جذاب است و زیبایی چشم گیر آن موجب گردیده است که مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

    استرلیتزیا از انواع گل های خاص و عجیب به حساب می آید.

    این گل نمادی از وفاداری در عشق، دوستی، شکوه و عظمت است.

    این گل می تواند انتخاب خوبی برای ابراز حس دوستی و آرزوی سعادتمندی باشد.

    ژربرا از خانواده آستراسه یا گل ستارگان می باشد.

    گل ژربرا بومی آفریقا می باشد.

    این گل به رنگ های قرمز، صورتی، سفید، نارنجی، زرد و … موجود می باشد.

    این گل نمادی از نگرش مثبت، شادمانی و پیشرفت است.

    تقدیم این گل به مناسبت کسب موفقیت و پیشرفت در کار هدیه بسیار هوشمندانه ای خواهد بود.

    گل سنبل از خانواده سنبل ها و به صورت گلدانی، باغچه ای و شاخه بردیده وجود دارد.

    محبوبیت گل سنبل در ایران به دوران باستان بر می گردد و از دیرباز در ایران شناخته شده و در سفره های هفت سین مورد استفاده قرار می گرفته است.

    گل سنبل به رنگ های بنفش، سفید، آبی، زرد، صورتی و … یافت می شود.

    گل سنبل نمادی از شروع جدید، گذشت، بخشش و صداقت می باشد.

    بنابراین این گل می تواند انتخاب مناسبی برای ابراز تاسف و طلب بخشایش باشد.

    گل لاله از خانواده لیلیاسه و به صورت گلدانی، باغچه ای و شاخه بریده وجود دارد.

    گل لاله در کشورهایی همچون ایران، ترکیه، افغانستان، سوریه و بخشی از ایتالیا و اسپانیا به خوبی رشد می کند.

    در بین رنگ های گل لاله، لاله قرمز طرفداران بیشتری دارد.

    گل لاله در رنگ های قرمز، سفید، زرد موجود می باشد.

    گل لاله نمادی از ایثار، از خود گذشتگی و عشقی عمیق و راستین می باشد.

    این گل انتخاب مناسب برای بیان عشق بی پایان و راستین می باشد.

    لیسیانتوس از خانواده جنتیاسه می باشد و از گل های محبوب دنیا به شمار می رود.

    گل لیسیانتوس بومی منطقه آمریکای شمالی است.

    گل لیسیانتوس در رنگ های مختلف همچون سفید، بنفش، صورتی، نباتی و … وجود دارد.

    این گل نمادی از زندگی عاشقانه و احساس عشق طولانی مدت است.

    گل لیسیانتوس گلی بی نظیر برای ابراز احساسات و قدر دانی از عزیزان می باشد.

    گل سوسن (لیلیوم) از خانواده لیلیاسه می باشد و از گل های لوکس به حساب می آید.

    گل سوسن (لیلیوم) در شکل، اندازه و رنگ های مختلف یافت می شود.

    گل سوسن چلچراغ یا لیلیوم بومی کشور ایران می باشد.

    گل لیلیوم در رنگ های زرد، بنفش، نارنجی، قهوه ای و سفید یافت می شود.

    این گل نمادی از نجابت، اصالت و پاکی است.

    این گل انتخاب بسیار خوبی برای تبریک عروسی و تبریک کسب موفقیت می باشد.

    معمولا به دلیل زیبایی و لوکس بودن گل لیلیوم در سبد گل های خواستگاری و دسته گل های خواستگاری استفاده می شود.

    گل مریم از خانواده مارچوبه سانان است.

    خواستگاه اصلی گل مریم مکزیک است.

    با این حال برخی واریته های این گل در ایران به صورت وحشی وجود دارد.

    این گل به دلیل عطر بسیار دلنشینی که دارد در دنیا طرفدارن بسیار زیادی دارد.

    گل های مریم به رنگ سفید و بسیار زیبا می باشد.

    گل مریم نمادی از پاکی، صداقت و نجابت است.

    گل میخک از خانواده میخکیان و از انواع گیاهان علفی می باشد.

    خاستگاه اصلی این گل منطقه خاور نزدیک می باشد.

    گل میخک در رنگ های مختلف سفید، قرمز، صورتی، زرد و … موجود می باشد.

    این گل از دیر باز در مراسم های تاج گذاری پادشاهان یونانی مورد استفاده قرار می گرفت.

    میخک نمادی از دوستی، عشق، برتری و عشق مادری می باشد.

    دسته گل میخک می تواند هدیه مناسبی برای تقدیر از یک دوست صمیمی، تبریک روز مادر و هدیه سالگرد آشنایی باشد.

    گل نرگس از خانواده نرگسیان می باشد و به دلیل ظاهر زیبا و عطر بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.

    گل نرگس بومی ایران و منطقه فارس می باشد.

    گل نرگس نماد تحسین و غرور، امید و آغاز نو، عشق، شادی و خوشبختی است.

    این گل می تواند هدیه ای بسیار مناسب برای تبریک تولد، آغاز دوباره یک عشق و بیان حس شادی و خوشحالی باشد.

    گل گلایول از خانواده زنبق سانان و در لاتین به معنای شمشیر است و در رنگ های مختلف وجود دارد.

    خواستگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه است.

    گل گلایول به رنگ های سفید، بنفش، صورتی، قرمز و … موجود است.

    گل گلایول نماد به یاد آوردن، احساسات عمیق و قدرت می باشد.

    در فرهنگ ایران گل گلایول بیشتر برای مراسم یادبود و خاکسپاری مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف بالایی در تزیین تاج گل ترحیم و تسلیت دارد.

    با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که هر گل نمادی خاص و معنی ویژه ای دارد. با این حال رنگ های مختلف هر گل می تواند معنی خاص خود را داشته باشد و حسی خاص را در مخاطب ایجاد کند.

    در خبرنامه مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود داشته باشید

    در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

    سبد خرید شما خالی است.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    گل میخک سفید نشانه چیست

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    گل رز سفید یکی از چندین نوع گل رز شناخته شده در دنیا می باشد. در ابتدا بیاید پاسخ سوالی را که در تیتر مقاله مشاهده میکنید را بیابیم:گل میخک سفید نشانه چیست

    معنی گل رز سفید چیست؟ و یا به عبارتی رز سفید نماد چیست؟ گل رز سفید نماد پاکی ، خلوص و طهارت است. خواستگاه این گل آسیای صغیر و غرب آسیا است. در ساقه رز سفید یا خار وجود ندارد یا بیار اندک است. تنها در فصل بهار گل دهی دارد.

    رز رنگ های متفاوتی دارد قرمز صورتی و خیلی رنگ های دیگه.پرورش دهندگان گل رز می دانند که دادن گل رز به عنوان هدیه به دوستانتان چه معنایی برای شما دارد،این گل ها نشان دهنده احساسات شما و حس قدردانی و محبت است.

    گل رز سفید :اغلب برای دسته گل عروس و ماشین عروس استفاده می شود، رز سفید نشانه ای ازمعصومیت،معنویت، عشق خالصانه و پاک میباشد.گل رز سفید گزینه مناسبی برای تکریم و احترام به طرف مقابل و هدیه ای مناسب برای سالگرد ازدواج با عزیزتان است.

    سفید: پاکدامنی، معصومیت، همدردی و معنویتسفید نماد عشق پاک است اما به مرور زمان رز سفید جایش را به رز قرمز داد و قرمز رنگ عشق شد.رز سفید که به رز عروس هم معروف است برای عروسی ها زیاد استفاده می شود چرا که نماد وحدت، تقوا و عشق پاک است. از رز سفید می توان برای تکریم و احترام در مراسم یادبود اشخاص نیز استفاده کرد. می توانید روز اول ازدواجتان برای همسرتان رز سفید بخرید.

    رز  یک کلمه از زبان فرانسوی است و در زبان لاتین با عنوان rosa خوانده می شود که آن هم واژه‌ای برگرفته از زبان یونانی است. ریشه اصلی این واژه در زبان یونانی به صورت نیاهندواروپایی wrdho مورد بازسازی قرار گرفته است. به احتمال بسیار زیاد واژه یونانی نام برده شده به طور مستقیم از نیاهندواروپایی گرفته نشده است بلکه از طریق زبان فارسی باستان با عنوان varda وارد این زبان شده است.

    یک نظریه دیگر در این مورد وجود دارد، و آن نظریه اینگونه است که این واژه یونانی برگرفته از یک زبان تراسی-فریگی و البته برگرفته از نیاهندواروپایی است، و علت آن هم آن است که واژه رز علاوه بر ایران در مقدونیه و ترکیه هم قابل پرورش است.

    معنای گل رز سفید را فهمیدیم اما تا به حال برایتان اتفاق افتاده که خواب گل و یا حتی خواب گل رز ببینید؟ در مقاله تعبیر خواب انواع گل رز به تعبیر همه رنگ های گل رز و خوردن گل رز، خشک کردن گل رز، گل رز پژمرده و….. پرداخته شده است.

    تعبیر خواب گل رز سفید بکارت و پاکدامنی است. این خواب به عشق پاک نیز اشاره دارد که کسی قادر نیست به آن آسیب بزند

    در قرون وسطی، اروپائیان گلهای پونه و گل سرخ وحشی را شوم و نحس و شیطانی می پنداشتند، شاید این اندیشه آنها ازاین نوشته مولنتوف (Mullenthof) نشات گرفته بود (شیطان می خواست به آسمانها دست یابد برای رسیدن این مقصود ، نردبانی از ساقه های نسترن ساخت و از آن نردبان شروع به بالا رفتن کرد ، ولی خدا وند مانع گردید و نردبان پاره شده و با سر به زمین سقوط کرد و تیغهای گل بدنش را مجروح ساخت)

    گل سرخ یکی از پنج پایه اصلی رز در دنیا است و منشأ اصلی آن کشورهای بالکان ، فرانسه ، ترکیه ، مراکش و ایران است. این گل زیبا مظهر محبت و زیبائی است که در آن در صنعت عطر سازی و پزشکی استفاده می شود . پیامبر اسلام نیز به عطراین گل علاقه وافر داشتند و از آن بسیار استفاده می کردند.علاوه بر موارد فوق گل سرخ مصارف زیادی در تهیه دمنوش گیاهی دارد. برای مطالعه بیشتر در مورد خواص فراوان چای گل سرخ مقاله معرفی شده را از دست ندهید.

  • اسامی درمانگاه های تامین اجتماعی مشهد
  • گل رز نه تنها محبوب ترین گل در جهان است ، بلکه گلی است که به عنوان بهترین نماد عشق محسوب میشود. 

    گل رز یک منبع عالی از ویتامین C است و میتوان از آن به عنوان خوراکی نیز استفاده کرد. 

    پرورش دهنده بریتانیایی دیوید آستین انواع مختلفی از رز‌ها را فرآوری کرده هست. برای ایجاد این گل بی نظیر او ۸. ۱۵ میلیون دلار و ۱۵ سال کار سخت نیاز داشت. این رز خوشگل نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه گل بریتیش چلسی به نمایش عموم درآمد. یک دسته گل کوچک از رز سوئیت ژولیت حدود ۱۵۰ دلار و هر گل ۲۵ دلار قیمت دارد. گل ژولیت ترکیبی از فرم آنتیک جذاب، سایه‌های هلویی رنگ ملایم و عطر سبکی از چای رز هست.

    در میان همه گل هایی که در این جهان می رویند و شکوفه می دهند، گل رز تاکنون زیباترین گل بوده است.

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «گل رز سفید نشانه چیست؟» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «گل رز سفید نشانه چیست؟» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    گل میخک سفید نشانه چیست

    منو

    گل ها به دليل تنوع نامحدودشان در هر شرايطي معاني ويژه و خاصي داشته و تاثير جاودانه اي بر هديه شوندگان خود دارند. آگاهي از معاني رنگ گل ها، تعداد شاخه هاي گل در يک دسته و غيره مي تواند ما را در اهداي درست و افزايش تاثيرگذاري آنها ياري دهد. فراموش نکنيد که لازم نيست حتما منتظر موقعيت و اتفاق خاصي براي هديه گل به کساني که دوستشان داريد باشيد، در حقيقت گل هديه ايست که اگر به صورت غير منتظره تقديم شود ارزش بيشتري دارد.رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» مي باشد و رز قرمز پر رنگ به معني زيبايي بي انتهاست.

    رز زرد: امروزه رز زرد به معني شادي و خوشحالي مي باشد ولي در گذشته رز زرد معني کاهش ميزان علاقه و وفاداري را داشت.

    رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادی آور و همچنین عشق مبارک و فرخنده میباشد. پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام دگر معانی آن است و با هدیه دادن این گل به طرف مقابل نشان خواهید داد که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

    رز ارغواني: اين رز به معني تمايل و اشتياق فرد به طرف مقابل مي باشد. گل میخک سفید نشانه چیست

    رز نارنجی: رز نارنجی فریفتگی و دلباختگی را میرساند و گاه در معانی اشتیاق و آرزو نیز به کار میرود.

    رز صورتي: رز صورتي کم رنگ به معني تحسين، ستايش، وقار و شايستگي و زيبايي مي باشد و رز صورتي پر رنگ به معني تشکر از طرف مقابل است.

    گل شقايق: اميد، آرزو و عشق

    گل بنفشه: وفاداري، پاکدامنی و فروتنی.

    گل نسترن: به معنای آرزو ، همدلی است و تقاضای آنکه طرف مقابلتان دوستتان داشته باشد.

    غنچه رز: نماد پاکی و زیبایی، جوانی و عشق نو پا است.

    گل گلایل: گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف مقابل را نشان میدهد.

    گل ارکیده: گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بیگناهی کودکان می باشد. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya) بیانگر جذابیت بیانتها بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود.

    گل نیلوفر آبی : به معنای حقیقت است.

    گل سوسن سفید: به معنای دوشیزگی و پاکی است.

    گل کاملیای صورتی: در آرزوی کسی بودن را میرساند.

    گل رز سفید عروس : عشق مبارک و فرخنده

    گل رز سیاه : مرگ

    ترکیبی از گل رز سفید و سرخ : سازش ، اتحاد

    گل رز کاملاً شکفته : من متعهد به تو هستم ، هنوز دوستت دارم

    دسته گل رز : قدردانی

    آنتوريوم: عشق ، علاقه و محبت

    گل داوودی : تو دوست فوق العاده من هستی

    گل نرگس : غرور ، خودبینی

    گل بنفشه : اندیشه ناگفته ، سفر ، سفر بخیر ، پاکدامنی ، فروتنی

    گل اقاقیا : عشق پاک ، عشق پنهانی

    گل کاملیا قرمز : عشق تو همچون آتشی در قلب من است

    گل کاملیا سفید : تو در خور پرستش هستی.

    گل میخک : شیفتگی ، عشق زن ، ستایش ، بله

    گل کاکتوس: پايداري، استقامت

    گل میخک سفید نشانه چیست

    گل قاصدک : وفاداری ، خوشبختی ، صداقت ، پیام آور عشق ، فراموشم نکن : خاطرات گذشته ، عشق ناب

    گل نسترن : آرزو ، همدلی ، دوستم داشته باش

    گل لاله : عاشق تمام عیار ، باور کن

    کل نرگس زرد : احترام ، جوانمردی ، تا زمانی که تو در کنار من هستی خورشید بر من خواهد تابید

    گل پامچال : بدون تو قادر به زندگی کردن نیستم

    گل یاسمن : شادی ، شیرینی ، دلپذیری وقار

    گل رزماری : یادآوری ، خاطرات ، یادگاری

    گل آلاله : زرق و برق

    گل آفتابگردان : ستایش ، غرور ، پرستش

    گل مریم : لذت

    گل بخش جدایی ناپذیر از دنیای احساسات و عواطف انسان ها بوده و دارای معانی مخصوص به خود است. اکثر ما غافل از این که هر دسته گل بنا بر نوع گل، رنگ گل، تعداد شاخه های گل در یک دسته معنای خاصی را القا می کند، برای دوستان و یا شریک زندگی مان دسته گلی تهیه می نماییم؛ اما پیروی از قوانین حاکم بر دنیای گل ها می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تأثیرگذاری یاری دهد و همچنین احساسات درونمان را بهتر و راحت تر منتقل کند. با گل گیفت بی بهانه خوشحال کنید.

    آخرین باری که یک دسته گل خریدید چه زمانی بوده است؟

    برای چه کسی و به چه مناسبتی؟

    گل بخش جدایی ناپذیر از دنیای احساسات و عواطف انسان ها بوده و دارای معانی مخصوص به خود است. اکثر ما غافل از این که هر دسته گل بنا بر نوع گل، رنگ گل، تعداد شاخه های گل در یک دسته معنای خاصی را القا می کند، برای دوستان و یا شریک زندگی مان دسته گلی تهیه می نماییم؛ اما پیروی از قوانین حاکم بر دنیای گل ها می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تأثیرگذاری یاری دهد و همچنین احساسات درونمان را بهتر و راحت تر منتقل کند.

    گل نرگس: احترام و جوانمردی را می رساند و بدین معنا که تا زمانی که طرف مقابل در کنار شما هست احساس آرامش و گرما خواهید کرد.گل میخک سفید نشانه چیست

    گل میخک: میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پررنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی و نوع سفید خط دار آن بیانگر این مطلب است که عشق را هرگز نمی توان تقسیم کرد و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی است.

    گل گلایل: گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خودشیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف مقابل را نشان می دهد.

    گل زنبق: زنبق نشانگر خلوص قلبی است و با وجود آن که این گل در رنگ های مختلف پرورش می یابد اما بیشتر مردم زنبق سفید را ترجیح داده و آن را نشانگر بی گناهی و پاکی می دانند.

    گل ارکیده: گل ارکیده نیز دارای ریشه یونانی بوده و تاریخچه آن به هوس، طمع و ثروت پرستی انسان برمی گردد. امروزه در حدود ۲۵۰۰۰ نوع ارکیده پرورش می یابد. گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خردورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بی گناهی کودکان است. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن «کاتالیا» بیانگر جذابیت بی نهایت بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود.

    گل داوودی: به معنای حقیقت است و بیان آنکه طرف مقابل دوست فوق العاده شما است.

    گل نیلوفر آبی: به معنای حقیقت است.

    گل بنفشه: به معنای اندیشه ناگفته، پاک دامنی و فروتنی است.

    گل سوسن سفید: به معنای دوشیزگی، پاکی است.

    گل کاملیا صورتی: در آرزوی کسی بودن را می رساند.

    گل کاملیا قرمز: نشانۀ ثابت قدمی در دوست داشتن است.

    گل قاصدک: به معنای وفاداری، خوشبختی و صداقت است.

    گل نسترن: به معنای آرزو، همدلی است و تقاضای آنکه طرف مقابلتان دوستتان داشته باشد.

    گل زنبق: اندوه، تأسف را می رساند.

    اقاقیا: عشق نهانی – عشق پاک

    گل مروارید: خداحافظی – دوستی صادقانه

    لادن: میهن پرستی – پیروزی – غلبه – فتح

    گیاه بامیه: زیبایی و لطافت

    گل رز صورتی: قدردانی، وقار، ستایش همدلی، لطافت، شادکامی، باور کن تو خیلی دوست داشتنی هستی!

    گل کاملیا صورتی: در آرزوی تو هستم

    گل نرگس: غرور. زیبایی

    گل نرگس زرد: احترام، جوانمردی تا زمانی که تو در کنار من هستی خورشید بر من خواهد تابید

    گل حسرت: امید

    گل رزماری: یادآوری، خاطرات، یادگاری

    بنفشه: اندیشه های ناگفته- سفر- «سفربه خیر» -پاک دامنی فروتنی. تواضع

    رز سرخ: زیبایی محصورکننده

    گل میخک سفید نشانه چیست

    سنبل آبی: وفاداری

    لاله: عشق – عاشق تمام عیار – باورم کن – زرق وبرق

    حسن یوسف: رشادت

    پامچال: ابتدای جوانی – بدون تو قادر به زندگی کردن نیستم!

    گل یاسمن: شادی، شیرینی، دلپذیری وقار

    گل میخک: شیفتگی، عشق زن، ستایش، بله

    یاسمن زرد: شادی

    یاس ارغوانی: عواطف عشق

    همیشه بهار: خاطره ی فراموش نشدنی

    داوودی: دوستی – حقیقت، تو دوست فوق العاده من هستی

  • گل گاو زبان فشار خون
  • داوودی قرمز: من عاشقت هستم

    شب بوی زرد: وفاداری و صمیمیت در دوران مصیبت

    مروارید: دوستی صادقانه

    غنچه رز: نماد پاکی و زیبایی-جوانی-عشق نوپا

    رز سفید عروس: عشق مبارک و فرخنده

    رز قرمز سیر: سوگواری

    ترکیبی از رز سفید و سرخ: اتحاد – سازش

    رز کاملاً شکفته: من متعهد به تو هستم ؛ هنوز دوستت دارم!

    دسته گل رز: قدردانی

    دسته گل رز کوچک: من به یاد تو هستم!

    گل میخک سفید نشانه چیست

    رز نارنجی: اشتیاق؛ شیفتگی؛ آرزو

    رز بنفش: عشق در نگاه اول

    رز سرخ: عشق بی ریا، زیبایی، شجاعت، احترام، تبریک، دوستت دارم

    رز سفید: پاکی، معصومیت، راز، سکوت، فروتنی، احترام، عشق من به تو عمیق و خالصانه است!

    رز زرد: شادمانی، رفاقت، شوق، حسادت، آغاز دوباره، فراموش نکن! معذرت می خواهم!

    ارکیده: محبت و زیبایی – عشق

    آفتاب گردان: درخشنده ترین ستاره بودن – پاکی و بی گناهی

    زنبق و سوسن: خلوص و دوست داشتنی بودن

    گل مریم: لذت؛ عشق؛ لذت از زندگی عاشقانه و صداقت در عشق

    گل سوسن سفید: دوشیزگی، پاکی

    میخک: شیفتگی – عشق زن – ستایش

    کاکتوس: پایداری – استقامت

    پیچک: عشق – صداقت – وفاداری

    قاصدک: وفاداری – خوشبختی – صداقت – پیام آور عشق

    نسترن: آرزو – همدلی – دوستم داشته باش

    اطلسی: شرم – ازدواج فرخنده

    یاسمن: شادی – شیرینی – دلپذیری – وقار

    گل مروارید: خداحافظی

    شکوفه ی پرتغال: خلوص و دوست داشتن

    گل برف: پاکی

    خشخاش قرمز: تسلی، دلداری

    بگونیا: هشدار

    کاملیا صورتی: در آرزوی تو هستم

    کاملیا قرمز: عشق تو همچون آتشی در قلب من است

    کاملیا سفید: تو در خور پرستشی فراموشم نکن: خاطرات گذشته- عشق ناب

    گلایل: ستایش – صداقت – به من فرصت بده

    زنبق: اندوه – تأسف

    مرغ بهشتی: شکوه – عظمت

    گل نسترن: آرزو، همدلی، دوستم داشته باش

    گل صدتومانی: حیا

    پیچ امین الدوله: صمیمیت

    یاسمن زرد: شادی

     

    شماره تمـاس:

    66369000 – 021 (98+)

    آدرس ایمیــل: info@gol.gift

    گل میخک سفید نشانه چیست
    گل میخک سفید نشانه چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *