خوردن انار باعث یبوست میشود

دوره مقدماتی php
خوردن انار باعث یبوست میشود
خوردن انار باعث یبوست میشود

انار میوه ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد .با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار این معجزه الهی و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که نام آن از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و این میوه خواص غذایی و دارویی فراوانی دارد.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد:انار ترش طبعی سرد و خشک وانارشیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است. 

وی با اشاره به اینکه انار آنتی اکسیدانی بسیار قوی است؛ اظهار داشت:طبق بررسی های انجام شده، خاصیت آنتی اکسیدانی انار 3 برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت ها در عروق خونی جلوگیری می کند. 

این پژوهشگر عنوان کرد:مصرف انار سبب تصفیه خون و دفع سموم بدن می شود، همچنین این میوه با از بین بردن اسید های چرب نقش موثری در کاهش چربی های اطراف شکم دارد. خوردن انار باعث یبوست میشود

عظمایی با عنوان اینکه انار تاثیر بسزایی در کاهش فشار و قند خون دارد؛ یادآور شد:مصرف این میوه برای افرادی که دچار خارش بدنهستند و طبع گرمی دارند توصیه می شود، همچنین رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین مصرف آن برای افراد لاغر مفید است.

دوره مقدماتی php

وی ابراز کرد:مصرف انار در دوران بارداری موجب زیبایی چهره نوزاد می شود و مصرف رب انار نیز از ویار حاملگی جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در زمان بارداری مانع از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود. 

این پژوهشگر توصیه کرد:مصرف انار همراه با گلپر از ایجاد دل درد جلوگیری می کند و از طرفی سبب جذب بهتر آن می شود. بهترین زمان مصرف این میوه صبح ناشتا همراه با مقداری گلپر است. 

وی همچنین تصریح کرد:آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است بنابراین مصرف آن نقش چشمگیری در از بین بردن ترک های پوستی دارد و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می شود. 

وی عنوان کرد:مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس تغذیه معتقد است، دانه‌های انار باعث افزایش حرکات روده می‌شود، اما آب انار می‌تواند یبوست را تشدید کند.

یک کارشناس تغذیه معتقد است، دانه‌های انار باعث افزایش حرکات روده می‌شود، اما آب انار می‌تواند یبوست را تشدید کند.

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، خاطرنشان کرد: دانه‌های سفید موجود در دل انار فیبر مضاعفی دارد که برای کاهش کلسترول و اسیداوریک مفید است.

خوردن انار باعث یبوست میشود

وی با رد این موضوع که به عقیده برخی انار یبوست را تشدید می‌کند، عنوان کرد: دانه‌های انار حرکات روده را تحریک می‌کند، اما اگر آب انار به تنهایی مصرف شود می‌تواند باعث یبوست شود. انار باعث کاهش فشار خون افراد می‌شود و مصرف زیاد آن را برای افرادی که فشار خون پایین دارند، توصیه نمی‌شود.

شیرمستی، مصرف انار برای افرادی که مشکل کبد دارند، مانند کسانی‌که دچار کبد چرب هستند و یا با اختلالات آنزیمی کبد مواجهند را مفید، عنوان کرد و افزود: انار به دلیل رنگدانه‌های قرمزی که دارد در پیشگیری از سرطان موثر است.

وی به ویتامین C بالای موجود در انار اشاره کرد و گفت: مصرف این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌ها خصوصا سرماخوردگی در این فصل مفید است.

شیرمستی با اشاره به طبیعت سرد انار در طب سنتی، یادآور شد: گفته می‌شود انار با پوشش سفید اطرافش مصرف شود، زیرا این پوشش سفید از افزایش ناگهانی قند خون پس از مصرف انار نیز جلوگیری می‌کند و از سردی انار هم می‌کاهد. طبع سرد انار می‌تواند نفخ و سوء‌هاضمه را تشدید کند، خصوصا اگر این میوه بلافاصله بعد از غذا مصرف شود. همچنین مصرف انار همراه با گلپر و گلاب توصیه می‌شود، زیرا هم گلپر و هم گلاب طبع گرم دارند و ضد نفخ هستند.


انتهای پیام

انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که از آن به عنوان میوه ای بهشتی هم یاد میشود. این میوه حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان فراوانی است به طوری که از قدیم مورد توجه اطباء بوده و برای آن خواص بی شماری برشمرده اند. نام انار از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و با توجه به خواص غذایی و دارویی فراوانی که دارد ، مصرف آن برای برخی از افراد مضر می باشد. اگر به مصرف انار علاقه مندید ، مضرات این میوه خوشمزه را نیز در نظر بگیرید و در خوردن آن زیاده روی نکنید. در این بخش ازبهداشت و سلامت نمناک به شما می گوییم که مصرف انار برای چه کسانی مضر است.

طبع انار

مزاج انار به طعم آن بستگی دارد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است. انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و بهترین زمان برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است.

خانم های باردار :

انار برای خانم های باردار بسیار مفید است و سبب :خوردن انار باعث یبوست میشود

زیبایی چهره نوزاد ، جلوگیری از ویار حاملگی ، جلوگیری از آسیب رسیدن به مغز جنین می شود. اما متاسفانه با تمام خواصی که دارد می تواند سبب سقط جنین شود، به طوری که در قدیم الایام به عنوان داروی طبیعی سقط از آن استفاده می شد پس اگر در روزهای اول بارداری هستید هرگز از آن استفاده نکنید.

مبتلایان به زخم معده

افرادی که به مشکلات معده و زخم معده مبتلا هستند ، نباید انار ترش مصرف کنند زیرا مصرف انار سبب تشدید زخم معده می شود.

افراد سرد مزاج

مصرف انار در افراد سرد مزاج به علت طبع آن مشکلاتی را به وجود می آورد . مصرف این میوه در این افراد معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند. این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کنند.

افراد دچار یبوست

افرادی که همیشه دچار یبوست هستند ، باید از خوردن انار و رب انار خود داری کنند زیرا مصرف انار همراه با هسته های آن سبب تشدید یبوست شده ، این افراد بهتر است انار را با پرده های سفید داخل آن مصرف نمایند چرا که آنها حاوی فیبرند. این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.

افراد دچار اختلالات جنسی

مصرف بیش از حد انار در مردانی که دچار اختلالات جنسی هستند سبب کاهش نیروی جنسی شده و هورمون های مردانه را کاهش می دهد.

افراد دچار اختلالات هضم

انار به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد و مصرف بیش از حد این میوه دستگاه گوارش را تحریک می کند و باعث اختلالات بسیاری مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و… خواهد شد.

افراد دچار اضافه وزن

مصرف انار و عصاره آن به علت کالری فراوانی که دارد ، سبب افزایش وزن می شود پس اگر رژیم دارید و کالری مصرفی را چک می کنید از خوردن این میوه خودداری کنید.

افراد دچار فشار خون پایین

خوردن انار سبب کاهش فشار خون می شود پس افراد دچار افت فشار خون از فشار خون پایین رنج می برند نباید بیش از حد انار مصرف کنند. مصرف این میوه با انواع خاصی از داروها که برای درمان فشار خون و کلسترول بالا استفاده می شود، مداخله می کند.

جراحی

انار بر فشار خون تاثیر می گذارد. این امر ممکن است با کنترل فشار خون در طول و بعد از عمل جراحی تداخل ایجاد کند پس دو هفته قبل از عمل جراحی انار مصرف نکنید.

افراد مبتلا به دیابت

انار قند بالایی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است پس این افراد باید در خوردن انار احتیاط کنند.

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی باید در خوردن انار احتیاط کنند زیرا این میوه سبب تشدید بیماری آنها می شود.خوردن انار باعث یبوست میشود

افراد دچار اختلالات کبد

اگر داروهای خاصی برای اختلالات کبد دارید، انار را با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف کنید زیرا آنزیم های موجود در انار مانع عملکرد آنزیم های خاصی در کبد می شوند.

آلرژی :

برخی افراد به خوردن انار آلرژی دارند و با مصرف این میوه دچار علائمی مانند بلعیدن دردناک ، خارش ،مشکلات پوستی ، تورم صورت ، سختی در تنفس ،درد و تورم در دهان می شوند. اگر شما نیز این مشکلات را با خوردن انار تجربه می کنید ، از خوردن این میوه اجتناب کنید.

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

انار میوه ای سرشار از خاصیت است که با رسیدن فصل پاییز این روزها بسیار در خانه ها و بازار می بینیم ولی لازم است توجه کنید که مصرف بسیار انار عوارض خطرناکی خواهد داشت. با عوارض باورنکردنی مصرف انار آشنا شوید.

 

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند .انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند ، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می کنند.

 

خوردن انار باعث یبوست میشود

مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می شود :

مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

 

آلرژی :

 

مصرف بسیار انار نیز باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. این نشانه ها عبارتند از :

بلعیدن دردناک

خارش

مشکلات پوستی

تورم صورت

سختی در تنفس

درد و تورم در دهان

 

مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

 

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

شاید فکر کنید انار چون میوه ای پر از خاصیت است اگر بسیار مصرف شود هیچگونه عوارضی ندارد، ولی بشدت در اشتباه هستید زیرا ممکن است برای سلامتی مضر باشد.

به گزارش مشرق،  انار میوه ای سرشار از خاصیت است که با رسیدن فصل پاییز این روزها بسیار در خانه ها و بازار می بینیم ولی لازم است توجه کنید که مصرف بسیار انار عوارض خطرناکی خواهد داشت. با عوارض باورنکردنی مصرف انار آشنا شوید. 

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند. انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند. این آنتی اکسیدان ها با التهاب پوست و درمان آکنه و خال های تیره مبارزه می کنند.

مصرف زیاد انار باعث اختلالات هضم می شود :مصرف بیش از حد انار باعث اختلالات بسیاری می شود. برخی از آن ها حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال هستند. اما این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند . مصرف بیش از حد انار نیز می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.

آلرژی: مصرف بسیار انار نیز باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. این نشانه ها عبارتند از: بلعیدن دردناک، خارش و مشکلات پوستی، تورم صورت، سختی در تنفس، درد و تورم در دهانخوردن انار باعث یبوست میشود

مبتلایان به زخم معده باید از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید زخم معده می شود. همچنین استفاده از انار شیرین در افراد سردمزاج توصیه می شود همچنین این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کند. 

گفتنی است؛ مصرف بیش از حد انار و رب انار سبب یبوست می شود بنابراین مصرف انار همراه با هسته های آن در مبتلایان به اسهال مفید است همچنین زیاده روی در مصرف انار ترش سبب کاهش هورمون های مردانه می شود.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.



 

از فواید انار می توان با کاهش چربی خون اشاره کرد

 

انار از جمله میوه های سالم و بهشتی است. آنها حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید هستند که از نظر مواد غذایی بی نظیر هستند.خوردن انار باعث یبوست میشود

 

مطالعات نشان داده است که آنها ممکن است مزایای زیادی برای بدن شما داشته باشند، و خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.

 

انار ترش طبع  سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد.

 

در اینجا با فایده انار برای سلامتی مبتنی بر شواهد آورده شده است.

 

انارها دارای مشخصات مغذی چشمگیری هستند – یک فنجان آریل (174 گرم) حاوی :

 

فیبر: 7 گرم

پروتئین: 3 گرم

ویتامین C: 30٪ از RDI

ویتامین K: 36٪ از RDI

فولات: 16٪ از RDI

پتاسیم: 12٪ از RDI

با مصرف یک فنجان دانه های انار شیرین 24 گرم قند و 144 کالری بدست می آورید.

 

با این وجود، انارها واقعاً از نظر ترکیبات گیاهی قدرتمند هستند که برخی از آنها دارای خواص دارویی قوی هستند.

 

انار میوه ای است که حاوی صدها دانه است که در کنار هم قرار گرفته اند. آنها غنی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی فعال زیستی هستند، اما همچنین حاوی مقداری قند هستند.

 

انار حاوی دو ماده منحصر به فرد است که بیشتر فواید سلامتی انار را بر عهده دارد.

 

پونیکالاژین ها

پونیکالاژین ها آنتی اکسیدان هایی بسیار قوی هستند که در آب انار و پوست آن یافت می شود. عصاره و پودر انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و پونیکالاژین زیاد معمولاً از پوست آن تهیه می شود.خوردن انار باعث یبوست میشود

 

اسید پونیک

اسید پونیسیک، که در روغن دانه انار یافت می شود، اسید چرب اصلی موجود در دانه های انار است. این نوعی اسید لینولئیک کونژوگه با اثرات بیولوژیکی قوی است.

 

انار حاوی اثرات ضد التهابی می باشد

 

التهاب مزمن یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های جدی است. این شامل بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و حتی چاقی است.

 

وجود آنتی اکسیدان های پونیکالاژین های در انار سبب شده خواص ضد التهابی قوی داشته باشد.

 

  • آدرس شرکت مپنا در کرج
  • مطالعات نشان داده است که آنها می توانند فعالیت التهابی را در دستگاه گوارش و همچنین در سرطان پستان و سلول های سرطانی روده بزرگ کاهش بدهند.

     

    یک مطالعه 12 هفته ای در افراد دیابتی نشان داد که 1.1 فنجان (250 میلی لیتر) آب انار در روز نشانگرهای التهابی CRP و اینترلوکین -6 را به ترتیب 32٪ و 30٪ کاهش می دهد.

     

    اگر شما علاقه مند به کاهش التهاب در بدن خود هستید، انار افزودنی عالی برای رژیم غذایی شما است.

     

    سرطان پروستات نوع متداول سرطان در مردان است. مطالعات نشان می دهد که عصاره انار ممکن است تولید سلول های سرطانی را کند کند و حتی باعث بروز آپوپتوز یا مرگ سلولی در سلول های سرطانی شود.

     

    آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) نشانگر خون برای سرطان پروستات است.

     

    خوردن انار باعث یبوست میشود

    مردانی که سطح PSA آنها در مدت زمان کوتاهی دو برابر می شود، در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات هستند.

     

    جالب توجه است، یک مطالعه انسانی نشان داد که نوشیدن 8 اونس (237 میلی لیتر) آب انار در روز باعث افزایش چشمگیر PSA می شود.

     

    در نتیجه شواهد نشان می دهد که آب انار می تواند در مردان مبتلا به سرطان پروستات مفید باشد، به طور بالقوه از رشد سرطان جلوگیری می کند و خطر مرگ را کاهش می دهد.

     

    سرطان پستان یکی از رایج ترین انواع سرطان در زنان است.

     

    عصاره انار ممکن است از تولید مثل سلول های سرطانی پستان جلوگیری کند، حتی برخی از آنها را از بین می برد. اما این شواهد احتیاج به آزمایش های بیشتری دارد.

     

    از خواص آب انار ترش می توان به کاهش فشار خون اشاره کرد

     

    فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی حملات قلبی و مغزی است. در یک مطالعه، افراد مبتلا به فشار خون بالا پس از مصرف 5 اونس (150 میلی لیتر) آب انار به مدت دو هفته در روز، فشار خون آن ها کاهش قابل توجهی داشتند.

     

    مطالعات دیگر اثرات مشابهی را نشان داده اند، به ویژه برای فشار خون سیستولیک، که بیشترین میزان فشار خون است.

     

    آرتروز یک مشکل شایع در کشورهای غربی است. انواع مختلفی آرتروز وجود دارد، اما بیشتر آنها شامل نوعی التهاب در مفاصل است.

     

    با توجه به اینکه ترکیبات گیاهی انار اثرات ضد التهابی دارند، منطقی است که می توانند به درمان آرتروز کمک کنند. عصاره ی انار باعث تسکین دردهای مفاصل می شود.

     

    انارها دارای ویتامین C هستند که آنتی اکسیدانی عالی برای سلامت پوست است. روند پیری و چین و چروک را به تأخیر می اندازد. گفته شده است که اگر پودر پوست انار را با آب لیمو و مقدار کمی عسل مخلوط کرده و روی صورت بمالیم، گاهی اوقات می تواند سیاهی دور چشم را برطرف کرده و رنگدانه ها را درمان کند.

     

    مطالعات نشان داده است که الاژیتانین در غلظت 500-10000 میلی گرم باعث مهار تولید رادیکال های آزاد شده و از آن در برابر قطعه قطعه شدن DNA ،سوختگی پوست و رنگ آمیزی محافظت می کند.

     

    در حال حاضر بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان است. این یک بیماری پیچیده است که توسط عوامل مختلفی هدایت می شود.

     

    پونیک اسید، اسید چرب اصلی در انار، ممکن است به محافظت در برابر مراحل مختلف بیماری قلبی کمک کند. دانه های انار به طور چشمگیری تری گلیسیرید و کلسترول خون را کاهش می دهند.

    آب انار فشار خون بالا را کاهش می دهد که یکی از عوامل بیماری های قلبی است.

     

    مصرف انار باعث جلوگیری از آلزایمر می شود

     

    آسیب اکسیداتیو می تواند جریان خون را در تمام مناطق بدن از جمله بافت نعوظ مختل کند. نشان داده شده است که آب انار به افزایش جریان خون و پاسخ نعوظ در خرگوش کمک کرده است. اما احتیاج به تحقیقات بیشتری است.

     

    ترکیبات گیاهی موجود در انار می توانند به مبارزه با میکروارگانیسم های مضر کمک کنند.

     

    انار دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است که در برابر بیماری های شایع لثه و عفونت های مخمری مفید است. این بیماری ها شامل التهاب لثه، پریودنتیت و استوماتیت پروتز می باشد.

     

    برخی شواهد نشان می دهد که انار می تواند حافظه را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که مصرف 2 گرم عصاره انار از کمبود حافظه و آلزایمر در افراد مسن و یا پس از جراحی جلوگیری می کند.

     

    انار سرشار از نیترات است، که باعث بهبود عملکرد ورزش می شود.

     

    یک مطالعه روی 19 ورزشکار که روی تردمیل می دوند نشان داد که مصرف یک گرم عصاره انار 30 دقیقه قبل از ورزش جریان خون را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، شروع خستگی را به تأخیر می اندازد و کارایی ورزش را افزایش می دهد.

     

    مطالعات بیشتری مورد نیاز است، اما به نظر می رسد که انار – مانند چغندر – برای عملکرد بدنی مفید است.

     

    درمان قند خون از فواید انار ترش می باشد

     

    همانطور که بارها مطالعه کرده ایم که انار سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین از جفت در برابر گونه های واکنش دهنده به اکسیژن محافظت می کند. آنها همچنین حاوی مقدار کمی فولات هستند که به مبارزه با نقایص مادرزادی کمک می کند.

     

    این می تواند در تصفیه خون کمک کند و می تواند تولید شیر را افزایش دهد. اسید ادرار با مصرف آب انار کاهش می یابد و با جلوگیری از ورود باکتری های مضر به دستگاه ادراری، سلامت مثانه ادرار را بهبود می بخشد. این از التهاب جلوگیری کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهد.

     

    از خاصیت انار ترش می توان به درمان مواردی نظیر سکسکه – قند خون – تب صفراوی و غیره اشاره کرد.

     

    از انار شیرین نیز می توان در مواردی مانند : سرماخوردگی – تقویت نیروی جنسی – گرفتگی صدا – تقویت روده ها – تقویت معده – تقویت ریه – حساسیت – وجود خون در ادرار – مسمومیت – استسقاء – درد گوش – التهاب معده – اسکوربیت – آب ریزش چشم – خون ریزی رحم – خارش پوست – تقویت لثه – تصفیه خون – کم خونی – اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود.

     

    خوردن انار برای مبتلایان به زخم معده و روده مناسب نیست و برای افراد سرد مزاج زیان بخش می باشد و همچنین موجب کاهش جاذبه کبد می شود. افراط در خوردن انار باعث یبوست – ناراحتی معده و زبر شدن گلو می شود در ضمن افرادی که مبتلا به ناراحتی ریوی می باشند در مصرف انار احتیاط کنند.

     

    گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

     

    خوراکی های پرخاصیت

    ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

    لاغری موضعی با لیزر

    قطعات یدکی جاروبرقی،چرخ گوشت،سماور و…

    تنوع بالا و قیمت پایین لوازم آشپزخانه

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشم؟

    کاملترین وارزان ترین بلیطهای زمینی وهوایی

    قطعات یدکی انواع لوازم خانگی رواینجاپیداکن

    درمان وسواس در دوران کرونا

    اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

    خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

    اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

    سرو باکیفیت ترین غذاها در باغ رستوران

    قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خوارکی‌های قاتل سلامتی، کاهش استرس با خوردن ویتامین‌ها، کاهو و خواص خواب آوری طبیعی، ممنوع بودن خوردن انار برای برخی از افراد و کاهش وزن با کمک یک چای تند را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

    به گزارش خبرنگار ایمنا، داشتن برخی از عادت‌های اشتباه در مصرف انواع غذاها و خوراکی‌ها در هر وعده غذایی سبب شده است که به بیماری‌های مختلفی مبتلا شویم. در بسیاری از مواقع درباره عوارض مصرف این خوراکی‌ها اطلاعات چندانی نداریم، اما با شناخت عوارض آن‌ها و کنار گذاشتن عادت‌های اشتباه ما می‌توانیم سلامت خود و اطرافیانمان را حفظ کرده و از طول عمر بیشتری برخوردار شویم.

    کافئین موجود در دسته مصرف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا، هرچند سبب افزایش سطح انرژی و هوشیاری فرد در مدت زمان بیدار ماندن می‌شود، اما به دلیل ایجاد تغییرات در کارکرد و میزان ضربان قلب، امکان بروز سکته قلبی در افراد به شدت افزایش می‌یابد، پس بهتر است به جای مصرف این نوع از نوشیدنی‌ها برای بیدار ماندن با یک برنامه ریزی دقیق به انجام فعالیت و کارهایتان بپردازید.

    کودکان علاقه زیادی برای مصرف تنقلات مضر از قبیل پفک دارند که نه تنها باعث ایجاد اختلال در رشد آنها می‌شود بلکه سلامت جسمی آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. مصرف مکرر چیپس و پفک به دلیل وجود مقدار زیادی روغن در آن‌ها و قرار گرفتن در معرض حرارت بسیار زیاد و دیگر مواد مضر سبب می‌شود تا افراد در اثر مصرف زیاد این نوع از خوراکی‌ها به بیماری‌های قلبی و فشارخون مبتلا شوند.

    غذاهای فست فودی که معمولاً در دسته غذاهای چرب هستند در تهیه آن‌ها چربی‌های ترانس و اشباع شده زیادی بکار می‌رود. استفاده از این غذاها باعث بروز انواع بیماری‌ها از قبیل بیماری کبد چرب، سکته قلبی و مغزی می‌شود. غذاهای چرب معمولاً دیر هضم بوده و همین امر سبب بروز بیماری‌های گوارشی در افراد می‌شود. چاقی، دیابت، بیماری‌های کبدی از جمله اختلالات و بیماری‌هایی است که از مصرف بیش از حد شیرینی‌جات در فرد ایجاد می‌شود. علاوه بر این زیاده روی در مصرف انواع شیرینی سبب می‌شود تا دندان و پوست افراد که یکی از هزاران مؤلفه‌های زیبایی است، از بین برود.خوردن انار باعث یبوست میشود

    فلفل سیاه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که آن را به یک ابرماده غذایی تبدیل کرده که به درمان بیماری‌ها و مشکلات سلامت مختلف و تسریع روند کاهش وزن از طریق تقویت متابولیسم بدن کمک می‌کند. فلفل سیاه به منظور بهبود عطر و طعم غذاهای مختلف به صورت گسترده در نقاط مختلف جهان استفاده می‌شود. همچنین، از این ادویه برای آماده کرده روغن پایه فلفل سیاه استفاده می‌شود که استفاده آن می‌تواند برای افراد مبتلا به آرتریت و روماتیسم مفید باشد.

    مطالعات نشان داده‌اند که مواد غذایی تند به واسطه اثر ترموژنیک یا گرمازایی خود در متابولیسم بهتر غذای مصرفی کمک می‌کنند. اثر تروموژنیک یا اثر گرمایی غذا (TEF) به جهش در سرعت کالری سوزی بدن که پس از گوارش غذا رخ می‌دهد، گفته می‌شود. باور بر این است که اثر ترموژنیک می‌تواند بر میزان کالری سوزی تأثیر گذاشته و به تحقق هدف کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه‌تر کمک کند. افزون بر این، مواد غذایی تند احساس سیری را تقویت کرده و هوس‌های غذایی برای خوراکی‌های ناسالم را کاهش می‌دهند.

    فلفل سیاه حاوی پایپرین (Piperine) است که این ترکیب گوارش و عملکرد متابولیک را تقویت می‌کند. در واقع، پایپرین انباشت چربی در بدن را کاهش داده و به حفظ وزن طبیعی کمک می‌کند. فلفل سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از قدرت پیشگیری یا به تأخیر انداختن آثار مخرب رادیکال‌های آزاد برخوردار هستند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های مضری هستند که به سلول‌های سالم بدن آسیب می‌زنند.

    همچنین، فلفل سیاه به جذب مواد مغذی در بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. خواص ضد التهاب فلفل سیاه می‌تواند برای درمان افرادی که از آرتریت، آلرژی‌های فصلی و آسم رنج می‌برند نیز مفید باشد. پایپرین ممکن است به بهبود عملکرد مغز و متابولیسم قند خون کمک کند. افزودن فلفل سیاه به غذاهای مختلف ساده‌ترین روش برای افزودن این ادویه به رژیم غذایی روزانه است. اما مقدار این ادویه در غذا به طور معمول کم است. از این رو، شاید از تمام فوایدی که مصرف فلفل سیاه دارد، برخوردار نشوید. برای تسریع روند کاهش وزن خود می‌توانید نوشیدن چای فلفل سیاه را امتحان کنید که این نوشیدنی نیز از فواید سلامت جالب توجهی برخوردار است.

    متخصص تغذیه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با اشاره به اینکه کنترل استرس ابزاری قدرتمند برای ارتقای سطح سلامت است، اظهار کرد: رژیم غذایی مناسب راهبردی مؤثر در کنترل استرس است. یک رژیم غذایی درست مبتنی بر سه اصل مهم تعادل، تنوع و البته میانه روی در دریافت گروه‌های غذایی مختلف است و علاوه بر رعایت این اصول کلی باید توجه داشت که نوشیدن آب کافی و فعالیت فیزیکی کافی می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش بروز استرس داشته باشد.

    مرجان عجمی درباره مصرف ویتامین‌ها، افزود: همچنین دریافت منابع غذایی حاوی ویتامین B6، B12 و فولات و پرهیز از دریافت منابع غذایی حاوی کافئین برای کاهش استرس و اضطراب مهم است.

    این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه دریافت غذا به صورت وعده‌های منظم و کوچک و با نمایه گلیسمی پایین به ثبات بیشتر سطح قند خون کمک می‌کند، گفت: توجه کنید که اختلالات قند خون و گرسنگی می‌تواند محرک ایجاد استرس و اضطراب باشد و در صورتی که از منابع غذایی حاوی قند و شکر و یا کربوهیدرات‌های ساده به میزان زیاد در رژیم غذایی استفاده کنید، قند خون و به دنبال آن انسولین در خون افزایش یافته و سپس کاهش پیدا می‌کند.

    مدیر واحد ترجمان دانش و آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، تصریح کرد: نوسانات سریع قند خون و به دنبال آن انسولین می‌تواند باعث ایجاد تغییرات در خلق و خو و رفتار شود و افراد احساس کنند که برای کاهش استرس خود نیاز به مصرف شیرینی‌جات بیشتر دارند و این سیکل معیوب مرتباً تکرار شود؛ بنابراین دریافت فیبر کافی، میوه و سبزیجات به جای قند و شکر و شیرینی‌جات و همچنین دریافت منابع حاوی پروتئین و چربی‌های سالم می‌تواند نوسانات قند خون را کمتر کند و به کاهش احساس استرس و اضطراب کمک بیشتری کند.

    وی با اشاره به اینکه مغزها و دانه‌ها، لوبیای سویا، گردو و روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند، اظهار کرد: مصرف ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین برای کاهش افسردگی و استرس می‌تواند مفید باشد و مصرف آن به ویژه در نوجوانی با عملکرد شناختی بهتر مغز در سال‌های بعدی زندگی همراه است.

    عجمی با بیان اینکه حبوبات از منابع خوب پروتئین است و در عین حال حاوی ریز مغذی‌های ضروری برای بدن است، اضافه کرد: ویتامین D یکی از ویتامین‌های مهم با عملکردهای بسیار در بدن است و کمبود آن می‌تواند با تغییرات خلق و خو در ارتباط باشد. همچنین این ویتامین نقش مهمی در حفاظت از سلامت مغز و عملکرد صحیح ناقل‌های عصبی دارد و حتی به عنوان یک درمان کمکی برای آلزایمر می‌تواند مفید باشد.

    این متخصص تغذیه، تاکید کرد: مصرف جگر، ماهی، شیر و تخم مرغ می‌تواند به دریافت ویتامین D کمک کند، اما راه اصلی تأمین آن سنتز از طریق پوست و قرار گرفتن در مجاورت نور آفتاب است.

    وی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی و کاهش استرس و اضطراب سعی کنید منابع حاوی قند و شکر مثل انواع شیرینی جات، آب میوه‌های سنتتیک، آب نبات، انواع نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قند و یا شکر را محدود کرده و به جای آن منابع حاوی فیبر، میوه و سبزی و غلات کامل و سبوسدار استفاده کنید.

    وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به مصرف قهوه و یا نوشیدنی‌های انرژی زا عادت دارند، افزود: مصرف زیاد کافئین فارغ از اینکه از چه منبع و یا منابعی باشد می‌تواند باعث تغییرات خلق و خو شود و به ایجاد استرس، اضطراب و حتی افسردگی کمک کند.

    عجمی با اشاره به اینکه برای کاهش دریافت کافئین، توصیه می‌شود قهوه را با چای سبز جایگزین کنید، اظهار کرد: چای سبز علاوه بر کافئین کمتر، حاوی اسید آمینه‌ای به نام تیانین است که برای کاهش استرس و اضطراب مفید است؛ همچنین دریافت آب کافی و فعالیت فیزیکی روزانه به حفظ سلامتی و آرامش بیشتر کمک می‌کند.

    کاهو، حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوانی است، به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سبزیجات بشمار می‌رود. این سبزی اغلب در سالادها و انواع غذاها مانند سوپ استفاده می‌شود.

    داشتن تناسب اندام، خواب آوری، تقویت چشم‌ها و مقابله با سرطان از جمله فواید مهم مصرف کاهو محسوب می‌شوند؛ کاهو مانند تمام سبزیحات، مقادیر بسیاری ویتامین دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بتاکاروتن و اسید فولیک اشاره کرد همچنین این سبزی حاوی مقداری ویتامین آهن، منیزیم و کلسیم است.

    خواب آور بودن از مهم‌ترین خواص مصرف کاهو محسوب می‌شود که امروزه از نظر علمی این موضوع به اثبات رسیده است؛ در واقع این سبزی ترکیباتی دارد که باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم و به همین دلیل مصرف آن در آخرین وعده غذایی توصیه می‌شود.

    ماده‌ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام می‌کند. می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روند درمان بی خوابی شما بسیار تأثیرگذار است. کاهو همچنین حاوی مواد دیگری به نام لاکتوسین است که موجب خواب و آرامش می‌شود.

    مصرف تمام سبزیجات خام، نفخ ایجاد می‌کند و البته پختن کاهو سبب کاهش این عارضه می‌شود همچنین مصرف کاهو با مواد ضد نفخ نظیر زیره، رازیانه و گشنیز هم می‌تواند سبب کاهش نفخ حاصل از مصرف این سبزی شود همچنین کاهو دارای طبع سرد و تر است که برای مصرف باید از مصلح آن یعنی سکنجبین، زیره، نعناع و کرفس استفاده شود.

    با توجه به مطالعات شده مصرف آب کاهو به افزایش روابط میان رشته‌های عصبی در مغز کمک می‌کند؛ بنابراین باعث خواهد شد که میزان احتمال ابتلا به آلزایمر به شدت کاهش پیدا کند. این سبزی به دلیل دارا بودن نیترات کافی باعث کاهش احتمال بروز بیماری‌های ناشی از افزایش سن می‌شود. جالب است بدانید کاهو به دلیل داران بودن ویتامین A باعث افزایش گردش خون در پوست صورت شما می‌شود، همچنین فیبر کاهو نیز به طور طبیعی پوست صورت را درخشان‌تر می‌کند.

    انار یک میوه خوش طعم و پرطرفدار پاییزی است که فواید درمانی زیادی دارد اما خوردن آن برای برخی افراد ممنوع است. انار یک میوه پاییزی است که نام آن ریشه در کلمه یونانی به معنای سیب با دانه‌های درشت دارد. این میوه پرطرفدار دارای طبع سرد و خشک است.

    انار دارای دارای ویتامین‌های فراوان، آهن و آنتی اکسیدان است که به میزان ترشی آن مزاج سرد و خشکی‌اش هم متغیر خواهد بود. مصرف میوه انار علی‌رغم فواید بی‌نظیری که دارد برای برخی از افراد مضر است و در صورت مصرف عوارضی را برای آن‌ها خواهد داشت.

    طبق نظر متخصصان افراد داری مزاج سرد به دلیل نفخ زیاد و سست شدن معده باید از مصرف انار پرهیز کنند. همچنین مبتلایان به زخم معده در صورت استفاده از انار دچار تشدید معده درد می‌شوند. به گفته متخصصان هسته‌های انار موجب تشدید یبوست می‌شوند، بنابراین افراد دچار یبوست باید از مصرف این میوه خودداری کنند.

    انار به علت وجود آهن فراوان در آن باعث ایجاد حالت تهوع، درد شکم و استفراغ خواهد شد؛ بنابراین استفاده از این میوه برای افراد دچار اختلالات هضم توصیه نمی‌شود. افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید از مصرف انار پرهیز کنند؛ چراکه انار دارای کالری‌های زیادی است که ممکن است وزن افراد را تا دو برابر افزایش دهد.

    مبتلایان به فشار خون بالا از خوردن انار به دلیل افت ناگهانی فشار به طور جدی باید دوری کنند، همچنین از خوردن انار تا دو هفته قبل از عمل جراحی باید بپرهیزید. به عقیده متخصصان خوردن انار به علت داشتن قند بالا برای افراد دارای دیابت توصیه نمی‌شود.خوردن انار باعث یبوست میشود

    افرادی که هنگام خوردن میوه انار دچار اختلالات پوستی، بلعیدن دردناک، درد و ورم در دهان می‌شوند یا مبتلا به آلرژی هستند باید از خوردن این میوه اجتناب کنند. استفاده از این میوه برای افراد دچار مشکلات کلیوی توصیه نمی‌شود؛ زیرا وجود آنزیم‌های موجود در آن مانع عملکرد صحیح کبد خواهد شد.

    انار دارای هفت گرم فیبر، سه گرم پروتئین، ۳۰ درصد ویتامین سی، ۳۶ درصد ویتامین کا، ۱۶ درصد فولات و ۱۲ درصد پتاسیم است. هر یک لیوان آب انار حدود ۲۱ گرم قند و ۱۴۴ کالری دارد.

    اگر به التهاب فیزیکی ناشی از بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌اید و قصد کاهش آن را دارید، حتماً از انار استفاده کنید؛ چراکه خواص آب انار مانند یک داروی بدون عوارض عمل کرده و توانایی بسیار زیادی در کاهش التهاب‌های مشکل‌ساز دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

    تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

    دفع مضرات دخانیات، تقویت معده، از بین برنده غم و اندوه و افزایش هوش آدمی از جمله 50 خواص خارق العاده انار هستند.

    به گزارش خبرنگار مهر، خداوند متعال در هر فصلی میوه های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از میوه ها استفاده کند. محققان طب قرآنی بر این عقیده اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی از این جهت در فصل پاییز به بار می نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی دانه های انار بسیار مفید بوده و موجب شادابی می شوند.

    همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه خواص انار را به 50 مورد تقسیم کرده اند:


    1. پوست و ریشة انار ضدکرم


    2.انار معتدل، مقوی، ملین، ادار آور و ضد تشنگی

    خوردن انار باعث یبوست میشود

    3.اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود.

    4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن

    5 انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود.

    6 انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (برای کسانی که آواز می‌خوانند)


    7انار شیرین خارشهای بدن را تسکین می‌دهد.


    8 طبع انار ترش سرد است.


    9 مقوی معده و کبد است، البته انار شیرین

    10کسانی که زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

    11 جهت درمان زخمهای دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نمایید.

    12 جهت درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخمها آب انار ترش را بجوشانید تا غلیظ شود، سپس با عسل مخلوط نمایید و بر روی آنها بمالید.


    13 رب انار مقوی بدن و چاق کننده است.


    14 رب انار یبوست می‌آورد.


    15 خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد.

    16 کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود.

    17 خانمهای حامله اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آنها از بین می‌رود.

    18 برای از بین بردن ترشحات سادة زنانگی از دمکردة گل انار روزی 2 استکان استفاده شود. 5 گرم گل خشک در 200 سی‌سی آب جوش 20 دقیقه دم کرده، بنوشید.

    19 برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند صاف کرده و بعد از هر بار اجابت مزاج در داخل آب نیمگرم یا سرد آن بنشینند. برای کسانی که بواسیر دارند این عمل مفید است.

    20 کسانی که کرم دارند حدود سه یا چهار گرم پوست انار را با یک لیوان آب گرم میل نمایند. بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر پوست انار مسهل یا سوپ‌های ملایم بخورند و 2 ساعت بعد از خوردن پودر پوست انار مقداری سوپ میل شود.

    21 کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشاندة برگ انار به عنوان چای استفاده (10 گرم در 250 سی‌سی آب) کنند.

    22  دم کردة برگ انار میگرن را برطرف می‌نماید. 5 عصر و آخر شب یک لیوان میل شود. 5 گرم گل انار در یک لیوان آب جوش دم کرده.

    23 برای درمان کرم کدو بین 60 تا 90 گرم پوست خشک کردة ریشه با ساقة انار را در 2 لیوان آب به مدت 2 شبانه روز خیس کرده سپس با حرارت ملایم آن را جوشانده تا آب به یک لیوان برسد، سپس صاف نموده در 2 یا 3 نوبت با کمی عسل مخلوط کرده میل شود. بعد از آن بیمار هنگام اجابت مزاج بر روی یک ظرف آب نیم گرم بنشیند تا کاملاً کرم کدو که همانا سر آن می‌باشد دفع گردد زیرا اگر سر آن باقی بماند مجدداً رشد می‌نماید. اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است. 

    24 در موقع خوردن جوشانده پوست انار از خوردن روغن کرچک خودداری شود. زیرا ممکن است ایجاد مسمومیت نماید.

    25 جوشاندة پوست انار جهت ترشحات سفید خانم‌ها مفید است.

    26 از ترکیب گلهای له شدة انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.


    27 طبع انار سرد و تر است.

    خوردن انار باعث یبوست میشود


    28 پوست آن سرد و خشک است.


    29 انار شیرین طبیعت سرد، معتدل و کمی تر دارد.

    30 انار تولید کنندة اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.

    31 برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن گاه بخورند بسیار خوب است.


    32 انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.

    33 عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.

    34 گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.

    35 به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. (مورد شماره 34)

    36 کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.


    37 خوردن انار مستی را رفع می‌کند.

  • پروفایل تسلیت عمو
  • 38 انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.

    39 بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.

    40 جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می باشد.

    41 پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

    42 کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آنها مفید است.

    43 اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند.

    44 امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند.

    45 حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند.

    46 کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند.

    47 اگر آب انار را با شکر و نشاسته و صمغ عربی و روغن بادام بجوشانیم و نیم گرم میل شود باز کنندة ادرار و تقویت کنندة دستگاه ادرار و مثانه است.خوردن انار باعث یبوست میشود


    48 انار دفع کنندة مضرات دخانیات می‌باشد.

    49 اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیدة آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند.

    50 اشخاصی که دارای طبع سرد و تر هستند بعد از خوردن انار کمی زنجبیل با نبات بخورند.

    All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

    خوردن انار باعث یبوست میشود
    خوردن انار باعث یبوست میشود
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *