خواص گل گاوزبان برای نوزاد

دوره مقدماتی php
خواص گل گاوزبان برای نوزاد
خواص گل گاوزبان برای نوزاد

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دوره مقدماتی php

خانوما نوزاد۳ماهه من خییلی بیقراره میگن گل گاوزبون خوبه..بدم بهش کیا تجربه دارن؟؟؟

هیچی به نوازاد نمیدن چه دلیل داره 

مگه حجم معدش چقدره بخحاد هضمش کنه

خواص گل گاوزبان برای نوزاد

ابجوش نبات ی کم عرق نعنا البت اگ رفلاکس نداره بده

این داروگیاهیا یهو یپیزیشون میشه

سیخ شاطره‌هم دیدم دم میکنن میدن نوزاد واس‌دل درد ولی من ندادم

۵تا‌قطره عرق نعنا

مامانا در مسابقه نان کید با جایزه های هیجان انگیز شرکت کنین

زیر ۶ ماه فقط شیر همینو بس

بچه ها تو این جور مواقع قلنج میکنن اسم شو نمیدونم ولی به هر حالت که دوست داره بغلش کن 

دل درد هم شایعه و طبیعیه

چه زمانی اینجوریه

وای خدایا به نوزاد 3 ماهه اینو میدی؟

نوزاد تا 6 ماهگی به آب هم احتیاج نداره چون شیر مادرشو میخوره اینا چیه بهش میدی؟

اگه مشکلی داره ببرش دکتر عوض اینا..نکنه حالشو بدتر بکنه اخه مگه معده ی اون ظرفیت گل گاو زبونو داره؟؟؟؟؟؟؟؟

معده ي نوزاد اونقدر پيشرفت نكرده تا انزيم هضم كننده ي اين چيزها رو داشته باشه!!!حتي اب قند هم ندين!!!

ببينين مشكلش چيه اونو رفع كنين

نه ها اصلا نده…نوزاد بی قرار میشه دیگه..حالا یا کولیکه یا چیزه دیگه..ببرش دکتر

گل گاوزبان را به بچه ندید ها 

😱😱😱😱😳😳😳😳

نه خوب نیست که هیچی میگن ضرر هم داره

نه مادران باردار باید بخورن نه نوزاد و کودک

بازم میگم چیزی ندین خدای نکرده تا بزرگسالی دچار مشکل میشه

قدیمیها که از گیاهان دارویی هم استفاده میکردن گل گاوزبان جزو گیاهان دارویی نوزاد نبوده

خواص گل گاوزبان برای نوزاد

🤔

میخای بچت رو بکشتن بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ گل گاو زبان برای سن بالای 20 چون روی فشار خیلی تاثیر داره و باید با احتیاط میل بشه

خودتون چیز نفاخ نخوردی ؟

بی تاثیر نیست 

اگه شبه شاید در طی رئز مثل دخترمن زیاد میخابه و شبا بهانه میگیره

تو نت هم سرچ کنی همه جا نوشته دکتر هم پیشنهاد داد

همون نبات رو هم الان اکثرا مننوع کردن 

  • عکس نوشته نهایت
  • بغلش کن پشتشو ماساز بده روی دستت جوری که به شکم باشه رئی یک دست و بادت دیگه اروم ماساز بدی ارومش میکنه

    چند روزنه اینجوری شده اگه از دیروز پریروزه ببرش دکتر احتما ل زیاد دل درد باشه حتما بعد خوردن شیر عروق بزنه 

    انشالله مشکل خاصی نباشه نگران نباش تو این زمان طبیعیه

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    نکته‌ی دیگری که باید متذکر شد این است که معمولاً با گل گاوزبان، سنبل‌الطیب نیز مصرف می‌شود باید بدانید که مصرف زیاد سنبل‌الطیب، در کنار خاصیت آرام بخشی، می‌تواند باعث مسمومیت شود. مقدار زیاد این داروی گیاهی، علائمی مثل خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی به دنبال دارد و مصرف آن همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی‌ها، ضد اضطراب‌ها، آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.سیر، شوید و مریم‌گلیبیشتر این گیاهان مورد استفاده برای طعم دادن به غذا و گنجاندن در رژیم غذایی روزمره مناسب است، اما برخی از آنها که در مقادیر زیاد یا غلیظ‌شده به شکل دارویی یا در چای‌ها مصرف می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

    زنجبیل و سرخارگل یا اکیناسهبرخی از این گیاهان که اغلب در چای مصرف می‌شود، ممکن است برای مصرف مادران شیرده در دزهای معمول بی‌خطر باشد. اما گیاهان دارویی موجود در چای‌ها همگی غلیظ‌شده است، بنابراین در مورد مصرف تمام انواع چای‌های گیاهی محتاط باشید، به ویژه زمانی که مواد تشکیل‌دهندۀ آن را نمی‌دانید. به‌طورکلی قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی اول با پزشک خود مشورت کنید.

    شنبلیله و رازیانهشنبلیله گاهی برای افزایش تولید شیر استفاده می‌شود، اما ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر نباشد. گیاهانی مانند شنبلیله و رازیانه سال‌ها برای افزایش تولید شیر مادران شیرده استفاده شده‌اند، اما کارشناسان چیز زیادی در مورد میزان اثربخشی این گیاهان در تولید شیر یا چگونگی تأثیر آنها در کودکان شیرخوار نمی‌دانند، پس بهتر است از مصرف این گیاهان در دوران شیردهی خودداری کنید.

    علف چای هزارچشم یا گل راعیاز این گیاه برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. در برخی پژوهش‌ها، سطح این گیاه در خون نوزادان شیرخواری که مادران آنها از این گیاه مصرف می‌کنند، قابل ردیابی نبود و هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است. اما کارشناسان معتقدند که نوزادان شیرخوار مادرانی که علف چای می‌خورند، ممکن است بی‌حال و خواب‌آلود باشند یا دچار قولنج نوزادی شوند. بنابراین از خوردن آن در دوران شیردهی خودداری کنید. این گیاه همچنین می‌تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد و اثربخشی قرص‌های ضدبارداری را نیز کاهش دهد.

    بابونه یا بابونه‌شیرازیاین گیاه برای درمان میگرن استفاده می‌شود و مشکلی در ارتباط با خوردن آن در دوران شیردهی گزارش نشده است، اما کارشناسان می‌گویند بهتر است از خوردن آن در دوران شیردهی پرهیز کنید، زیرا اطلاعات کافی در مورد بی‌خطر بودن آن وجود ندارد.

    خواص گل گاوزبان برای نوزاد

    پنجه‌ مریم یا نگون‌ساراگرچه این گیاه از گذشته برای افزایش تولید شیر استفاده شده است، اما به ‌طور بالقوه خطرناک است و برخی مطالعات نشان داده است که این گیاه در واقع تولید شیر را کاهش می‌دهد.

    گیاهان نامناسب در شیردهیپژوهشگران توصیه می‌کنند علاوه بر خودداری از مصرف گیاهان دارویی، در دوران شیردهی از مصرف برخی گیاهان و دم‌نوش‌ها نیز خودداری کنید، زیرا برخی از آنها با تولید و ترشح شیر تداخل دارد و برخی دیگر می‌تواند برای کودک شما مضر باشد.- شنبلیله‌- رازیانه و دانۀ رازیانه- گل گاوزبان- برگ تمشک- خار مقدس- گزنه- ریشۀ ریواس- مریم‌گلی- سداب بز- ریشۀ مشعل شیطان- گل شاه‌پسند یا گل ماهور- پوست و دانۀ فرانگولا- کوهوش آبی- روغن زیرۀ سیاه یا سیاه‌دانه- ارجنگ- سنفیتون یا اذن‌الحمار- سیزاب- انجبار هندی- چای ماته- کاوا- روغن شال سنجان- دارواش- روغن پونه- روغن نعنا- عرقچین- انگور خرس

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);

    سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آداب مصرف گیاهان دارویی اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که گیاهان دارویی و داروهایی که پایه گیاهی دارند، نمی‌توانند مشکلی برای سلامتی ایجاد کنند و بر این باورند که مصرف گیاهان دارویی، اگر فایده نداشته باشد، ضرر هم ندارد؛ در حالی که گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هم مانند هر داروی شیمیایی، عوارض خاص خودشان را دارند و لازم است پیش از مصرف، نسبت به آنها آگاهی کافی پیدا شود.

    وی ادامه داد: حتی اگر قرار باشد ماده‌ای مانند آب به‌عنوان دارو مصرف شود، باید نکات و ضوابط مربوط به داروها را در نظر داشت, مواد گیاهی ممکن است به‌عنوان غذا هم مصرف شود؛ زمانی که از این مواد به‌عنوان دارو استفاده می‌شود، باید آنها را بر اساس نظر فردی متخصص، در زمانهای مشخص، و به‌مقدار معین مصرف کرد, متخصص پس از بررسی وضعیت سلامت فرد، بیماریهایی که دارد و داروهای دیگری که مصرف می‌کند، نوع، مقدار و روش مصرف داروی گیاهی مورد نظر را تعیین می‌کند و به بیمار درباره احتمال بروز عوارض نیز توضیح لازم را می‌دهد تا بیمار بداند در صورت بروز عوارض، چه اقداماتی باید انجام دهد.

    این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: داروهای گیاهی معمولاً نسبت به داروهای شیمیایی ایمنی بیشتری دارند اما با این حال نباید خودسرانه این داروها را مصرف کرد چرا که مصرف خودسرانه این داروها، می‌تواند عوارض ناگواری به‌جای بگذارد برای نمونه، مصرف خودسرانه گل‌گاوزبان به‌عنوان دارو، برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، مضر است؛ یا زنجبیل می‌تواند برای کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، مشکل ایجاد کند.

    علوی بیان کرد: همه فرآورده‌های گیاهی احتمال ایجاد حساسیت دارند, بسیاری از فرآورده‌های گیاهی (با مقادیر دارویی) در دوران بارداری منع مصرف دارند و ممکن است باعث وارد آمدن صدمه به جنین شوند بنابراین حتماً پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی یا داروی گیاهی در دوران بارداری و حتی شیردهی باید با پزشک یا متخصص طب و داروسازی سنتی مشورت کرد همچنین مصرف ترکیبات گیاهی، به‌ویژه در کودکان زیر 2 سال, می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند واکنش‌های حساسیتی شود؛ بنابراین در این موارد باید احتیاط کرد.

    انتهای پیام/*

    در اين مقاله از 7 گنج ، خواص و مضرات گل گاو زبان را براي علاقمندان گردآوري كرده ايم .با ما همراه شويد…

    گل‌گاوزبان دارای طبع گرم و خشک است.

    برای این گیاه، فواید زیادی نام برده‌اند، مهم‌ترین آن‌ها که به اثبات رسیده و تقریباً تمامی اطبا از گذشته تا حال بر آن توافق دارند؛ عبارت است از:

    1- تقویت‌کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط‌آور است.

    2- در درمان اختلال حواس کاربرد فراوانی دارد.

    خواص گل گاوزبان برای نوزاد

    3- شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد.

    4- در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق، موثر است.

    5- برای درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و گلودرد، مفید است؛ به‌ویژه زمانی‌که با عسل طبیعی مخلوط شود.

    5- برگ تازه آن برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است.

    6- عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.

    7- دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند.

    دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است . این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است.

    گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است. در درمان سرفه‌های خشک می‌توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل‌الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار بنوشید.

    شربت تهیه شده از دَم کرده گل این گیاه دارویی به عنوان ترکیبی خلط آور برای درمان سرفه قابل استفاده است.

     

    جوشانده گل گاو زبان دارای خواص دیگری از جمله تقویت کلیه ها به دلیل ادرار آور بودن و آرامبخش بودن می باشد.

    جوشانده گل گاو زبان دارای اسید های چرب ضروری مورد نیاز بدن است که می توانند بر روی وضعیت روحی، روانی یا التهاب داخلی اثر مستقیم داشته باشند.

    جوشانده گل گاو زبان باعث تصفیه خون می شود.

    بی‌اختیاری دفع ادرار را نیز درمان می‌کند.

    همچنین کاربردهای ویژه گل گاوزبان شامل رفع علائم سودایی از مغز، تقویت اعضای رئیسه بدن، جلوگیری از پیری زودرس، ضدگرگرفتگی، تنظیم عادات ماهیانه و درمان انزال زودرس است.

     

     

    زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.
    بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد. این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

    همچنين گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید براي زنان شيرده و کودکان نيز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

    با اين حال ، کارشناسان مصرف دَم کرده برگ گل گاوزبان همراه با رازیانه را برای افزایش شیر مادران شیرده توصیه می نمایند.

    در مراحل اولیه ناراحتی های ریوی و یا سرماخوردگی های همراه با تب، بهره گیری از دَم کرده برگ های گل گاوزبان توصیه می شود.

    نوشیدن روزی سه بار و هربار 10 میلی لیتر آب برگ تازه یا افشره گل گاوزبان برای رهایی از افسردگی، اندوه و یا اضطراب تاثیرگذار است.

    برای استفاده از این گیاه، کافی است مقداری گل‌گاوزبان(دو تا پنج مثقال) را با نیم‌ لیتر آب جوش، همانند چای روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری یا سماور گذاشته و بگذارید تنها 10 دقیقه دم بکشد، بهتر است پس از دم‌کشیدن، ده دقیقه بماند و بعد آن را میل کنید، زیرا در این صورت است که دمنوشِ شما لعاب بسته و خوش‌‎طعم‌تر می‌شود.
    خاصیت آرام‌بخشی گل گاوزبان باعث می‌شود مصرف آن به عنوان نوشیدنی پس از شام توصیه شود.

     

    مصرف این گیاه در دوز زیاد یا دراز مدت، به دلیل داشتن موادشیمیایی خطرناکی به نام آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS)  می تواند باعث بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی شود.

    خواص گل گاوزبان برای نوزاد

    به دلیل داشتن آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) زنان باردار باید حد الامکان از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شمیایی ممکن است باعث شود که نوزاد در زمان تولد ناقص به دنیا بیاید. همچنین مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، حدالامکان از مصرف گل گاو زبان خودداری کنند زیرا احتمال انتقال این ماده شیمیائی خطرناک از طریق شیر مادر به نوزاد وجود دارد.

    مصرف روغن گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی زخم ها باید بسیار با احتیاط انجام شود.

    مصرف آن همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مانند ضد افسردگی‌ها، ضد اضطراب‌ها، آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

    گردآوري و نوشته شده توسط گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

    برگرفته از منابع و كتب مختلف طب سنتي

    * كپي برداري بدون ذكر نام و لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

  • عکس پروفایل امیر رسام
  • من هر وقت گل گاوزبون با چای سبز قاطی میکردم عصبی و پرخاشگر میشدم تازه ترک اعتیاد هم کرده بود دفعه اول حالم خوب بعد از خوردن مخلوط گل گاوزبان و چای سبز حالت پرخاشگری پیدا کردم گفتم شاید واسه ترک اعتیاد واسه اونم میشد ولی من یک دقیقه قبلش هیچ مشکلی نداشتم دفعه دوم بعد خوردن گاوزبون و چای سبز مخلوط همین مشول براش پیش اومد و دفعه سوم واسه اینکه مطمین بشم ازمص رف مخلوط گل گاوزبون و چای سبز هست دوباره رو خودم تست کردم و بازم همین اتفاق عصبی شدن و پرخاشگری واسم اتفاق افتاد گفتم بدونید تو بعضی سایت دمنوش مخلوط گل کاوزبون چای سبز میفروشن

    ممنون عالی.

    با سلام ، شاید باور نکنید دو نفر از آشناهای ما که همدیگر را نمی شناختند هر روز بجای چای دو سه استکان دمکرده گل گاوزبان میخوردند هردو بعد از چند سال بدلیل سرطان فوت کردند و یکی از آنها مقیم تهران بود. دوباره چند سال از روی آن گذشته بود که یک فامیل ما که در امریکا زندگی میکند و شغلش پزشک و محقق است به ما می گفت که در امریکا تحقیق کردند و دیدند در گل گاوزبان خاصیت سرطان زایی هست و در مداومت سرطان میآورد.

    سلام ممنون میشم جواب بدین من روزی یکی قرص دوکسپین 25 مصرف میکنم یعنی نباید گل گاوزبان بخورم؟

    برای استفاده هرگونه دارو کنار این دمنوش گیاهی باید با دکتر مربوطه مشورت کنید دوست عزیز

    ممنون كه جواب دادين وتشكر از سايت خيلي خوبتون

    متشكر از شما، وظيفه ست…

    خواص گل گاوزبان برای نوزاد

    شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.

    bultannews@gmail.com

    خواص گل گاوزبان برای نوزاد
    خواص گل گاوزبان برای نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *