خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص گیاه مریم گلی برای لاغری
خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

  بیوگرافی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با عکس های همسرش بریژیت تروینو و داستان ازدواج با همسر او را می خوانید   بیوگرافی امانوئل مکرون و همسرش     امانوئل مکرون متولد 21 دسامبر 1977 در فرانسه ، مدیر مالی و سیاستمدار است   فارغ التحصیل فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه نانتر و تحصیلکرده […]

.

 

 

خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

دوره مقدماتی php

 

 

مریم گلی گیاهی علفی و از خانواده نعناعیان می باشد، گونه های آن بسیار متنوع بوده و در مناطق خشک و سنگلاخی قابل رشد و نمو می باشد.

 

مریم گلی از گیاهان دارویی می باشد که هم در طب سنتی و هم در طب نوین بسیار قابل توجه می شود.این گیاه در اغلب نقاط ایران قابلیت رویش را دارد.

 

خاصیت مریم گلی چیست

 

 

خواص مریم گلی بسیار جالب توجه می باشد، مهمترین خاصیت آن خاصیت ضد التهابی قوی آن می باشد که در درمان بسیاری از بیماریها اثربخش می باشد

 

در این مطلب به سوال مریم گلی چه خواصی دارد جواب داده شده است

 

 

مریم گلی با داشتن خاصیت ضد التهابی قوی در درمان التهاب لثه ها بسیار مفید می باشد و از سوی دیگر با دارا بودن ویتامین C در ترکیب خود،در سلامت لثه ها نقش اثربخشی دارد.

 

 

روغن مریم گلی می تواند جریان خون رسانی به پوست سر را تقویت نموده و علاوه بر شادابی و طراوت موها، ریزش آنها را کنترل و همچنین رشد آنها را تضمین نماید.

 

 

دم کرده و دمنوش مریم گلی به عنوان شادی بخش و دور کننده استرس و اضطراب و همچنین آرامبخشی قوی شناخته می شود.

 

 

یکی از عوارض خشک شدن شیر مادران امکان ابتلای مادر به مشکل ماستیت می باشد.ترکیبات مریم گلی امکان شکل گیری این اختلال را در بانوان کاهش می دهد.

خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

 

 

خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی گیاه مریم گلی باعث می شود تا در التیام سریعتر زخم ها و عفونت آنها بسیار نتیجه بخش و مؤثر باشد.

 

 

خواص ضد التهابی، ضد عفونی و آنتی اکسیدانی قوی گیاه مریم گلی سبب می شود تا در رفع جوش های پوستی و جای آنها مفید باشد

 

کمپرس و بخور مریم گلی را امتحان کنید.

 

 

  • ایا در صورت پریود شدن احتمال بارداری وجود دار
  • مریم گلی سرشار از ویتامین K می باشد

     

    وجود این ویتامین ارزشمند در رفع بسیاری از مشکلات استخوان بندی و اسکلت بدن و همچنین رفع پوکی استخوان و … بسیار اثر بخش می باشد.

     

     

    این گیاه دارویی به سبب دارا بودن فیبر غنی در ترکیب خود، می تواند در رفع و بهبود بسیاری از اختلالات سیستم دستگاه گوارش موثر و نتیجه بخش باشد.

     

     

    مریم گلی مقدار عرق بدن را کاهش می دهد؛

     

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    به همین سبب این گیاه دارویی به عنوان ضد بوی بدن شناخته می شود مصرف آن برای افرادی که از بوی بدن ناشی از عرق بالا رنج می برند، توصیه می گردد.

     

     

    به دلایل مختلف برخی از افراد در سنین مختلف، دچار سفیدی موی سر می شوند یکی از بهترین روشهای غیر شیمیایی مبارزه با آن، استفاده مرتب و منظم ار روغن گیاه دارویی مریم گلی می باشد.

     

     

    از دیگر خواص ارزشمند مریم گلی، نقش قابض بودن آن می باشد، این نقش سبب می شود تا بتوان آن را در گروه گیاهان دارویی قرار داد که در درمان اسهال مفید می باشد.

     

     

    خاصیت جالب دیگر مریم گلی این است که روغن برگهای این گیاه دارویی جریان گردش خون را در بدن بهبود بخشیده و به همین سبب مانع از پیری زودرس و چین و چروک های پوستی می گردد.

     

     

    نتایج یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که گیاه مریم گلی حاوی آنزیم کولین استراز می باشد.این آنزیم تمرکز را افزایش داده و در تقویت حافظه و سیستم عصبی مفید می باشد.

     

     

    وجود ویتامین C غنی در ترکیب مریم گلی، این گیاه علفی را در گروه گیاهان دارویی قرار داده است که با رفع التهابات مختلف، نقش مفیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

     

     

    به شکل طبیعی برخی از پوست ها چرب هستند و مشکلاتی را در افراد بوجود می آورند. روغن مریم گلی می تواند این چربی ها را رفع نماید.

     

     

    مریم گلی از گیاهان دارویی می باشد که از قدیم الایام به عنوان گیاه ضد نفخ شناخته شده است، خاصیت ضد نفخ بالا سبب شده تا در رفع و برطرف کردن علایم سوء

    هاضمه نقش مفیدی داشته باشد.

     

     

    مریم گلی از تعرق و خارج شدن بی رویه آب بدن از روزنه های پوستی جلوگیری می کند و به عنوان یک گیاه دارویی ضد عرق بی رویه شناخته می شود.

     

     

    از خواص منحصر به فرد و کم نظیر مریم گلی، خاصیت ضد التهابی آن می باشد، این خاصیت سبب شده در درمان التهابات و عفونت های پوستی بسیار مورد توجه باشد.

     

     

    دمنوش و غرغره کردن چای مریم گلی به عنوان رفع و درمان بسیاری از دردها و علایم و همچنین عوارض ناشی از گلو درد و التهابات سینه ای می باشد.

     

     

    مریم گلی حاوی ترکیبات متنوعی مانند آپژنین و … می باشد که همگی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند.این ترکیبات در درمان افسردگی بسیار مفید می باشند.

     

     

    وجود ویتامین C و بسیاری از ترکیبات دیگر، خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای به این گیاه دارویی بخشیده است به همین سبب به عنوان یک گیاه دارویی ضد آرتریت و روماتیسم شناخته می شود.

     

     

    اگر از آلزایمر خفیف رنج می برید و یا یکی از نزدیکان شما مبتلا به آلزایمر خفیف شده است به شکل منظم دمنوش مریم گلی را مصرف نمایید

     

    مریم گلی در درمان آلزایمر خفیف بسیار مفید می باشد.

     

     

    از دیگر خواص مفید گیاه دارویی مریم گلی خاصیت ضد نفخ آن می باشد، چای مریم گلی برای افرادی که از مشکل نفخ رنج می برند می تواند اثربخش و مؤثر باشد.

     

     

    زنانی که می خواهند شیر آنها خشک شود؛ به شکلی منظم دم کرده و دمنوش مریم گلی را مصرف نمایند زیرا، اثر استروژنی این گیاه در خشک نمودن شیر مادران نتیجه بخش می باشد.

     

     

    گیاه دارویی مریم گلی فاقد کلسترول می باشد به همین سبب در گروه گیاهانی قرار می گیرد که مصرف آن به افرادی که از مشکل کلسترول رنج می برند توصیه می گردد.

     

     

    ترکیبات ارزشمند و مفید موجود در مریم گلی باعث می شود که با تنظیم و کنترل اسید ترشح شده در دستگاه گوارش، در رفع سوزش سر دل نتیجه بخش باشد.

     

     

    انفوزیون موجود در ترکیب مریم گلی به عنوان بر طرف کننده اختلال گاستریت در داخل معده عمل می نماید از این رو به عنوان یک گیاه دارویی ضد استفراغ شناخته می شود.

     

     

    در برگهای گیاه مریم گلی ترکیبی به نام انفوزیون وجود دارد که خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارد.این خاصیت سبب می شود تا بتوان غرغره کرده چای مریم گلی را در رفع التهاب لوزه ها تجویز نمود.

     

     

    مهمترین و اثربخش ترین خاصیت مریم گلی،خاصیت ضد التهابی آن می باشد، این خاصیت سبب شده تا بسیاری از التهابات موجود در سیستم بدن، با مصرف دمنوش این گیاه دارویی ارزشمند رفع گردد.

     

     

    سیستم بانوان با شروع دوره یائسگی دچار تغییرات و اختلالاتی می گردد گیاه مریم گلی می تواند در رفع و کاهش بسیاری از این اختلالات، از جمله گرگرفتگی های این دوره اثر بخش باشد.

     

     

    از دیگر خواص ارزشمند موجود در مریم گلی، وجود کلسیم و پتاسیم می باشد، این ترکیبات در تنظیم و رفع برخی از مشکلات سیستم قلبی و عروقی اثر گذار هستند.

     

     

    برای لاغری با مریم گلی پیشنهاد ما تهیه دمنوش مریم گلی به ترتیب زیر است :

     

    مواد لازم؛

     

    آّب : 1 لیتر

    عسل : 1 قاشق غذاخوری

    مریم گلی تازه یا خشک : 15 گرم

    آب لیمو ترش : 1 عدد

     

    طرز تهیه ؛

     

    مریم گلی عسل را به مقدار آب جوش اضافه کرده و بگذارید به مدت 20 دقیقه بجوشد، سپس شعله را خاموش کرده ئ 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد

     

    سپس دمنوش را صاف کرده و آب لیمتورش را به آن اضافه کنید

     

    این دمنشو را در طلو روزه میل کنید، 5 روز استفاده و 5 روز استراحت کنید، و در چند هفته ادامه بدید، حتما تاثیر آن بر کاهش وزن و لاغری را می بینید

     

     

    ● مریم گلی با داشتن خاصیت ضد التهابی، از دمنوش های مفید در دوران بارداری برای زنان می باشد.

     

    ● زنان باردار در دوران باردار نباید بی رویه مصرف کنند زیرا سبب انقباضات رحمی می شود.

     

     

    ● دمنوش مریم گلی در رفع گلو درد و درمان التهابات لوزه در کودکان مفید می باشد.

     

    ● ویتامین K در ترکیب مریم گلی نقش خوبی در رفع بسیاری از مشکلات استخوان بندی کودکان دارد.

     

     

    ● مصرف آن در افرادی که مشکل هورمونی دارند باید با مشورت با پزشک صورت گیرد.

     

    ● ممکن است سبب تداخل دارویی گردد.

     

    ● ممکن است برخی از معضلات خفیف گوارشی را در پی داشته باشد.

     

    ● به شکل نادرممکن است سبب التهابات پوستی گردد.

     

     

    در این مطلب بصورت کامل با خواص مریم گلی آشنا شدید، ما پیشنهاد می کنم از خواص اسطوخودوس و سپس خواص زنیان هم اطلاعاتی کسب کنید

     

    مریم گلی چه خواصی دارد | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    برگ های مریم گلی رو برای دمنوش استفاده می کنند

    درود بر شما خواستم بدونم مریم گلی به عنوان دمنوش لاغری که فرمودید ایا برگهای مریم کلی رو‌باید دمنوش کرد و‌یا گل اون رو‌ من از عطاری گلهای پنبه ای سفیدی رو‌به اسم مریم گلی گرفتم ممنون میشم به ایمیلم پاسخ رو‌بفرستید

    سلام ممنون از مطالب بسیار عالی وآموزندتون .خداخیرتون بده ..پاینده باشید

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

    با گیاه مریم گلی آشنا هستید؟ آیا می دانید از این گیاه در چه مواردی استفاده می شود و نحوه ی مصرف …

    پکیج لاغری+مشاوره و پشتیبانی ازشنبه به عنوان بهترین و موثرترین کلینیک رژیم درمانی سال تو این روزا که هممون خونه نشین شدیم …

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    صفحه اصلی » مریم گلی برای لاغری

    مریم گلی / خواص و مضرات مریم گلی برای پوست و رحم / طریقه مصرف و دمنوش مریم گلی / سالویا مریم گلی تیره Labitae نام علمی Salvia Officinalis L. مریم گلی مریم گلی گیاهی پرشاخه، شبه بوته ای، دارای …

    صفحه اصلی » مقالات » آشپزی » دمنوش » دمنوش مریم گلی / خواص دمنوش مریم گلی / دمنوش مریم گلی برای لاغری / عوارض دمنوش مریم گلی / نام دیگر مریم گلی

    دمنوش مریم گلی: مواد لازم برای دمنوش مریم گلی: مریم گلی خشک یک و نیم قاشق چایخوری یا 3 قاشق چایخوری برگ مریم گلی تازه به ازای هر لیوان آب عسل

    دمنوش مریم گلی: برگ خشک مریم گلی یا برگ تازه مریم گلی را داخل قوری ریخته و آب جوش را روی آن بریزید و بگذارید تا حداقل به مدت 20 دقیقه دم بکشد. سپس عسل را به آن اضافه کرده و روزانه چند بار از این دمنوش بنوشید.

    اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی بسر می برید از مصرف مریم گلی خودداری کنید.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    مریم گلی تازه یا خشک – ۱۵ گرم آب – یک لیتر آب لیموترش – یک عدد عسل – یک قاشق غذاخوری

    مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کنید و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

    نام های دیگر مریم گلی : مریمی ، مریم چمنی، خزنه، مریمیه، شالبیه، مریمیه صغیره می باشد.

     

    همچنین بخوانید:

    عوارض مریم گلی + خواص مریم گلی برای رحم + خواص مریم گلی برای پوست

     

    دمنوش مریم گلی خاصیت آرامش‌بخش دارد.دمنوش مریم گلی پایین آورنده قندخون است.برگ‌های مریم گلی خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی دارند به همین دلیل نوشیدن دمنوش مریم گلی باعث تسکین گلو درد می شود. همچنین دمنوش مریم گلی خلط آور است و نوشیدن آن در زمان سرماخوردگی مفید می باشد.دمنوش مریم گلی سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.دمنوش مریم گلی برای معده بسیار مفید و مقوی می باشد.

    ممکن است مصرف زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب یا تشنج ‌شود در ضمن مصرف دمنوش مریم گلی برای افراد دارای فشار خون بالا توصیه نمی شود.

    مریم گلی طبع گرم و خشک دارد وبرای رفع استرس بسیار توصیه شده است . این گیاه یک آرامش بخش قوی به حساب می آید. همچنین مریم گلی را برای پیشگیری از آلزایمر هم می توان مصرف کرد. مریم گلی، یک گیاه مدیترانه ای با برگ های بیضی شکل و مجعد به رنگ خاکستری مایل به سبز که تند و کمی تلخ است و عطر و طعم نعناعی دارد.

    برگ های مریم گلی را با آب سرد بشویید و در قوری چینی بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم روی کتری قرار دهید تا دم بکشد.

    ضدتشنج برای رفع خستگی ذهن و برای افزایش قدرت تمرکز مفید است. جالب است بدانید که برگ های مریم گلی رفع کننده سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم است.

    مریم گلی محرک رحم است و برای تسکین درد قاعدگی، درمان مشکلات قاعدگی و گرگرفتگی های دوران یائسگی بانوان استفاده می شود. البته مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند، باید کمتر از این دمنوش استفاده کنند زیرا باعث کاهش شیر می شود.

    دم‌ کرده مریم گلی به میزان پنج تا شش قاشق در رفع عرق شبانه و عرق ناشی از ضعف که معمولاً در بیماران مبتلا به تب‌ های قطع نشدنی ایجاد می شود، بسیار موثر است. در ضمن برای رفع شوره سر یا بازگرداندن رنگ موی سر کاربرد دارد.

    مریم گلی باعث تولید فیتواستروژن می‌شود. فیتواستروژن همان استروژن‌های گیاهی است که مانع از افت شدید استروژن در خانم‌ها می شود و در نتیجه حالت گرگرفتگی را کاهش می‌دهد. باید بدانید که حالت گرگرفتگی در خانم‌های یائسه به دلیل افت میزان استروژن آن‌هاست. امریم گلی همچنین حاوی اسید اورسولیک است که خاصیت قابضی و ضدعفونی‌کننده دارد. به همین دلیل نیز باعث تنظیم میزان تعریق می‌شود.

    مریم گلی خاصیت ضد اسپاسم دارد و همین اثر را در دستگاه گوارش نیز به جا می‌گذارد.در واقع این گیاه پرخاصیت باعث تسکین گرفتگی عضلانی معده می‌شود، دردهای مربوط به عادت ماهانه را تسکین می‌دهد و نقش موثری در حفظ عملکرد دستگاه گوارش دارد. به خصوص اینکه از سوزش معده جلوگیری می‌کند. از همه مهم تر اینکه مریم گلی یکی از گیاهان بسیار موثر برای مقابله با نفخ و گاز معده نیز محسوب می‌شود. اگر شما هم از چنین مشکلاتی رنج می‌برید، می‌توانید با مشورت با داروساز یا عطار مصرف گیاه مریم گلی را آغاز کنید.

    گیاهان از زمان های قدیم به خاطر تنوع مواد مغذی خود و نیز ارزش داروییشان ارزش یافته اند. اکثر آن ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهند. مریم گلی یک گیاه است که از زمان باستان شناخته شده است و همچنین یک گیاه همیشه سبز دائمی که متعلق به خانواده نعناعیان همراه با گیاهان نظیر پونه کوهی، رزماری، اسطوخودوس، ریحان و آویشن است. این شهر بومی مدیترانه و جنوب شرقی اروپا است و نام علمی آن برگرفته از کلمه لاتین “سالور” است که به معنای “نجات دادن” می باشد.

    مریم گلی کلاری:

    این گیاه با برگ های معطر قوی مشخص می شود و عمدتاً در محلول های غرغره گلو و عطریات به کار می رود.

    مریم گلی 3 جزئی:

    این یک بوته چند ساله با برگ های چند قسمتی است و بومی کشورهای مدیترانه ای است و اغلب برای درست کردن چای به کار می رود.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    مریم گلی آناناسی:

    برگ های تازه این نوع برای افزودن طعم به نوشیدنی ها و دسرها به کار می رود.

    مریم گلی لاجوردی:

    این نوع بومی مکزیک است. یک گیاه بزرگ با گل های آبی است و به عنوان یک نوش دارو گیاهی استفاده می شود.

    مریم گلی فواید سلامتی و خواص دارویی خود را مدیون ارزش مواد مغذی غنی خود است. این گیاه همانطور که در بخش سلامت نمناک آورده ایم سرشار از ترکیبات شیمیایی مشتق شده از ویتامین ها, مواد معدنی و روغنش است. پروفایل تغذیه ای آن در جدول زیر توضیح داده می شود.

    ویتامین A:مریم گلی منبع بزرگی از ویتامین A است. در 100 گرم از مریم گلی خشک شده حدود 5900 واحد ویتامین A وجود دارد که 196% میزان دریافت روزانه برای هر فرد است.

    ویتامین C:برگهای مریم گلی تازه غنی از ویتامین c است. در 100 گرم از آن حدود 32.4 میلی گرم یا 54% ویتامین C روزانه هر فرد موجود می باشد.

    ویتامین های B:علاوه بر ویتامین a و c, این گیاه دارای سطوح بالایی از ویتامین های گروه B مانند اسید فولیک, پیریدوکسین, تیامین و ریبوفلاوین نسبت به مقادیر توصیه شده روزانه می باشد.

    مواد معدنی:مریم گلی تازه و خشک منبع خوبی از مواد معدنی مانند پتاسیم, کلسیم, منگنز, منیزیم, روی, آهن و مس است.

    روغن گیاهی:برگ مریم گلی شامل ترکیبات خاصی مانند سینئول, اسید تانیک, کلروژنیک اسید, کافئیک اسید, کافئیک و نیکوتینی اسید, نیکوتین آمید, فلاون و استروژنیک, و همچنین مواد تلخ مثل اوره و اسید لاکتیک است.

    مریم گلی می تواند پوست شما را سالم و زیبا نگه دارد و گیاهان شیمیایی مشتق شده از ترکیبات شیمیایی، روغن های اسانس آن حاوی ویتامین هایی برای مراقبت از پوست هستند.

    مزایای سلامتی مریم گلی:

    1. ضد پیری:

    آنتی اکسیدان ها نشانه های سالخوردگی مثل چین و چروک، خطوط ظریف و خال های پیری را معکوس می کنند. این آنتی اکسیدان ها از رادیکال های آزادی محافظت می کنند که به سلول های پوست آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس پوست می شوند. این گیاه غنی از کلسیم و ویتامین A است که از پوست شما در برابر هجوم رادیکال های آزاد محافظت می کند و به بازسازی روزانه سلولی کمک می کند و باعث به حداقل رساندن و به تاخیر افتادن ظهور چین صورت می شود.

    2. تونر پوست های چرب:

    مریم گلی به عنوان یک تونر عالی با تنظیم تولید چربی عمل می کند. شما می توانید یک تونر خانگی را با جوشاندن یک قاشق مریم گلی در حدود 250 میلی لیتر آب آماده کنید. 30 دقیقه صبر کنید و بعد صافش کنید. آن را بعد از سرد شدن به صورت خود بزنید.

    3. گیاه مریم گلی برای درمان مشکلات پوستی:

    خاصیت ضد باکتری این گیاه شگفت انگیز، از وقوع عفونت های پوستی جلوگیری می کند. هم چنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که به درمان آکنه و نیز تسکین علایم اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

     

    مریم گلی گیاه است و عصاره آن برای مو با بسیاری از روش ها مفید بوده است. برخی از فوایدش برای مو به شرح زیر هستند.

    4. گیاه مریم گلی برای درمان ریزش مو:

    از زمان باستان برای مبارزه با ریزش مو و طاسی استفاده می شد. مریم گلی حاوی بتا – سیتواسترول است که یک ترکیب آلفا-5 است که در درمان طاسی سر مرد موثر بوده است. توصیه می شود که 3 تا 4 قطره روغنش را با مقادیر برابری از روغن رزماری و نعناع ترکیب کنید و با 1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون رقیق کنید. پوست سر خود را دو بار در روز با آن ماساژ دهید.

    5. گیاه مریم گلی برای داشتن موهایی براق:

    استفاده از چای مریم گلی را می توان برای درخشان کردن موها استفاده کرد. شما می توانید آن را با جوشاندن 1 قاشق سوپ خوری برگ های خشک مریم گلی در یک فنجان آب آماده کنید. این عصاره به درمان شوره سر کمک می کند.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    6. گیاه مریم گلی برای تقویت رشد مو:

    ترکیبی از مریم گلی و رزماری بسیار عالی است و می تواند موی شما را ضخیم تر، محکم تر و قدرتمندتر کند. مریم گلی به ویژه در تقویت رشد موی جدید موثر است چون گردش پوست سر را بهبود می بخشد و مواد مغذی بیشتری را برای کیسه های ترشحی مو تامین می کند. یک محلول شستشو از مریم گلی و رزماری را می توان با جوشاندن این دو گیاه در آب آماده کرد. این عصاره گیاهی می تواند کیفیت موهای شما را بهبود ببخشد و باعث احیای موهای خشک و نازک شود. می تواند هر روز یا یک یا دو بار در هفته برای حفظ درخشش مو و ضخامت به کار رود. به دلیل خاصیت سفت کنندگی اش، شوره سر را کاهش می دهد و از انسداد کیسه های ترشحی مو جلوگیری می کند.

    7. گیاه مریم گلی تیره کننده موها:

    مریم گلی می تواند برای تیره کردن و تشدید رنگ مو به کار رود. تنها کاری که باید بکنید این است که بعد از شامپو زدن, از آن استفاده کنید. دم کرده برگ های مریم گلی تازه می تواند موهای خاکستری را تیره کند و رنگ مو قهوه ای یا سیاه را عمیق تر کند و به آن درخشندگی بدهد.

    8. لوسیون مریم گلی:

    مریم گلی می تواند برای تهیه یک لوسیون برای تنظیم موها و بهبود بافت آن استفاده شود. تعدادی از برگهای مریم گلی را با مقدار مساوی رز ماری ترکیب کنید. آن ها را در حدود 6 اونس آب بجوشانید و بگذارید چند دقیقه به آرامی بجوشد. اجازه دهید تا 3 ساعت بماند و سپس موهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

    فواید سلامتی گیاه مریم گلی:

    مریم گلی فواید سلامتی مختلفی دارد. از اعراب تا چین, همه این گیاه را به عنوان کلیدی برای زندگی سالم تشخیص داده اند. در واقع, به دلیل برخورداری از ویژگی های سلامتی و درمانی اش, عنوان ” گیاه سال ” توسط انجمن بین المللی گیاه دارویی در تاجیکستان انتخاب شد. در متن زیر برخی از فواید سلامتی این گیاه معطر آورده شده است.

    9. ویژگی های ضد التهابی گیاه مریم گلی:

    طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه وین در اتریش, مریم گلی دارای ویژگی های ضد التهابی شگفت انگیزی است. چای مریم گلی اغلب به عنوان یک شست وشو دهنده برای التهاب آرامش بخش استفاده می شود.

  • مدل تخت خواب دونفره سلطنتی جدید
  • عصاره مریم گلی, بافت و روغنش به راحتی در فروشگاه های پزشکی موجود است برای درمان التهاب دهان و گلو استفاده می شوند. این گیاه برای استفاده خارجی و موضعی توسط کمیسیون آلمانی درمان ورم مخاط دهان و گلو توصیه شده است.

    مطالعه اخیر در آلمان نشان داده است که استفاده از عصاره برگ خشک و یا محلول برگ مریم گلی باعث کاهش عرق کردن تا حدود 50 % می شود. خشک می کند و به حذف بوی بدن کمک می کند.

    11. گیاه مریم گلی برای درمان سو هاضمه و عدم هاضمه:

    مریم گلی برای درمان مشکلات گوارشی ملایم و عدم هاضمه استفاده می شود. این یک ماده مقوی محرک است که می تواند ضعف معده و ضعف دستگاه گوارش را درمان کند. چای مریم گلی یا دم کرده اش در این خصوص بسیار موثر است. این اثر با تحریک ترشح گوارشی بالا, جریان صفرا, تحرک روده ای و عملکرد پانکراس, می تواند علائم سوهاضمه را حذف کند.

     

    12. گیاه مریم گلی برای درمان گلو درد:

    محلول مریم گلی در درمان گلو التهاب و لوزه و گلو زخم موثر است. برای این هدف, شما می توانید کمی از برگه ای مریم گلی خشک را در حدود 1 میلی لیتر آب بریزید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. معجون را صاف کنید و آن را با کمی عسل شیرین کنید. استفاده از آن دو بار در روز باعث آرامش خواهد شد.

    13. گیاه مریم گلی برای سلامت دندان:

    این گیاه می تواند نقش مهمی در برنامه دندان پزشکی شما ایفا کند. از آن می توان به عنوان دهان شویه موثر در درمان بیماری های لثه, گلو و برفک استفاده کرد. اگر دچار مشکل هستید, می توانید به سادگی چای مریم گلی قوی بخورید یا آن را در مکعب های یخ منجمد کنید. برای تسکین درد یکی از این مکعب ها را در دهان خود بریزید.

    14. گیاه مریم گلی برای درمان آسم:

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    اثر ضد تشنجی مریم گلی باعث کاهش تنش در عضلات می شود و می تواند برای جلوگیری از حملات آسم مورد استفاده قرار گیرد. این بیماری در رفع گرفتگی مخاط در مجاری هوایی و جلوگیری از عفونت های ثانویه موثر است.

    15. گیاه مریم گلی برای پیش گیری از دیابت:

    مطالعات متعددی ثابت کرده اند که عصاره مریم گلی دارای خاصیت ضد هیپرگلیسمی است که با مهار ترشح گلوکز ذخیره شده از کبد, قند خون را کاهش می دهد. به عبارت ساده تر, کاهش سطح کلسترول و تری گلیسرید در بیماران دیابتی نوع 2 موثر است. با این حال, تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

    16. منافع عصبی گیاه مریم گلی:

    مصرف منظم مریم گلی باعث بهبود حافظه و پردازش اطلاعات در افراد مبتلا به آلزایمر می شود. این امر ممکن است به این دلیل باشد که اسانس مریم گلی باعث بهبود سطوح استیل کولین استراز در مغز می شود. این آنزیم تمرکز را بهبود می بخشد و به درمان کاهش حافظه مربوط به آلزایمر کمک می کند.

    17. گیاه مریم گلی مفید برای زنان:

    این مزایا را می توان به حضور تانن سفت در مریم گلی نسبت داد. به نظر می رسد که تاثیر استروژنیک آن برای زنانی که مایل به خشک کردن شیر مادر خود هستند, مفید باشد. با این حال, داده های بالینی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

    18. گیاه مریم گلی برای درمان افسردگی:

    محلول مریم گلی اغلب به عنوان چای شناخته می شود که حاوی توجون است که GABA و سروتونین ( 5-HT3) گیرنده آنتاگونیست است. علاوه بر بهبود تمرکز و توجه, به مقابله با اندوه و افسردگی کمک می کند. همچنین مریم گلی اغلب به عنوان درمان طبیعی برای افسردگی استفاده می شود. حضور آنتی اکسیدان های سنتزی مانند اپیژنین, دیوزمتین و لوتئولین آن را قادر می سازد تا با افسردگی و استرس مقابله کند. نوشیدن یک فنجان چای مریم گلی رزحیه شما را بهبود می دهد, در نتیجه به شما اطمینان می دهد که بر افکار منفی ناشی از افسردگی غلبه می کنید.

    19. فواید قلبی عروقی گیاه مریم گلی:

    مریم گلی سه جزئی شامل یک فلاون به نام سالیوژینین است. این شل کننده عروقی است که در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می کند.

    20. گیاه مریم گلی مفید برای قلب:

    2 قاشق چایخوری مریم گلی حاوی حدود 20 میلی گرم کلسیم و مقدار زیادی پتاسیم است که برای عملکرد مناسب سیستم قلبی عروقی و حفظ ریتم ضربان قلب ضروری هستند. این گیاه فاقد کلسترول است و سدیم کمی دارد. از این رو، باید کسانی استفاده کنند که دارای مشکلات کلسترولی هستند تا از اختلالات قلبی و عروقی محافظت کنند.

    21. مریم گلی درمانی طبیعی برای از بین بردن سلولیت:

    همان طور که ذکر شد، روغن برگ مریم گلی گردش خون را افزایش می دهد. هرچه گردش خون بهتر باشد، سم زدایی بیشتر خواهد بود. وقتی سموم دفع می شوند، سلولت کم تری قابل مشاهده می شود. استفاده منظم از این روغن می تواند به جلوگیری از برگشت سلولیت کمک کند.

     

    22. مریم گلی یک آنتی اکسیدان است:

    چای مریم گلی یک نوشیدنی آنتی اکسیدانی است که بدن را از سرطان محافظت می کند و باعث ایجاد حفاظتی دربرابر رادیکال های آزاد و سموم از طریق متابولیسم می شود. در حقیقت، ترکیبات منفی را از طریق ادرار بیرون می ریزد. خاصیت ادرار آوری هم دارد.

    23. چای مریم گلی برای درمان سرفه:

    چای مریم گلی به عنوان یک راه حل برای سرفه کار می کند، زیرا دارای خاصیت خلط آوری و ضد التهابی است. خلط آور دارویی است که ترشح خلط را از طریق راه هوایی تنفس می کند. برای از بین بردن سرفه, گلودرد, و یا شرایط مشابه با استفاده از چای مریم گلی, آن را به طور مرتب مصرف کنید تا این که شرایط تسکین پیدا کند.

    24. چای مریم گلی برای تسکین علائم یائسگی:

    چای مریم گلی, گرگرفتگی و همچنین عرق ناشی از یائسگی را تسکین می دهد. این ادعا پس از مشاهده زنانی که به مدت هشت هفته به صورت روزانه این گیاه را مصرف کردند, انجام شد. نتایج حاکی از کاهش گرگرفتگی در طول چهار هفته و در هفته هشتم بود.

    25. چای مریم گلی مفید برای تنظیم کلسترول:

    چای مریم گلی می تواند به کاهش سطوح کلسترول بالا نیز کمک کند! تحقیقات نشان داده اند که مریم گلی, کلسترول را با کاهش میزان تری گلیسرید و کلسترول منفی (ldl یا لیپوپروتئین با دانسیته کم) کاهش می دهد در حالی که افزایش کلسترول خوب یا hdl را افزایش می دهد.

    26. آرام کردن ذهن با چای مریم گلی:

    چای مریم گلی ذهن را با محافظت از اضطراب آرام می کند. اضطراب یک اختلال در سلامت روانی است که با نگرانی یا ترس مشخص می شود که به اندازه کافی قوی است که زندگی روزمره را مختل کند. اضطراب در بین نوجوانان و افراد میانسال شایع تر است و نمونه های علائم اضطراب شامل اختلال اضطراب و اختلال وسواس فکری (ocd) است. اضطراب می تواند ارزیابی شود و به حداقل درمان پزشکی نیاز دارد.

    27. سایر مزایا مریم گلی:

    روغن مریم گلی حاوی شامل مواد فراری مانند کامفن، سینول، بورنول، و بورنیل است که به عنوان خواص تونر، قابض، روان کننده، و محرک شناخته می شوند. این روغن می تواند به صورت خارجی برای تسکین دردهای دردناک مانند سفتی ماهیچه, روماتیسم و سایر بیماری های عفونی استفاده شود. علاوه بر این, از آن برای آروماتراپی در عصبانیت, استرس, خستگی, سردرد و اضطراب استفاده می شود. محلول یا چای مریم گلی دارویی مفید برای درمان تب حصبه, اسهال, مشکلات کبد, مشکلات کلیوی, خونریزی ریه یا معده و سرخک است.

    توصیه هایی برای مصرف چای مریم گلی:

    مریم گلی یک ماده غذایی رایج است. بنابراین, بسیاری تصور می کنند که مصرف مریم گلی را باید در حد محدوده کاملاً ایمن نگه داریم.

    مریم گلی, سرشار از کافور و ترشحات ضروری است که ممکن است هنگام مصرف زیاد, خطراتی را برای بدن ایجاد کند. عوارض جانبی ناشی از کافور و پرخوری بیش از حد شامل تشنج و آسیب تدریجی اندام می باشد.

    چگونه می توان چای مریم گلی را تهیه کرد؟!

    برای تهیه چای مریم گلی, دو قاشق سوپ خوری برگ های مریم گلی تازه (یا یک قاشق سوپ خوری برگ های خشک شده) را به یک لیوان اضافه کنید.

    لیوان را با آب تقریباً جوش پر کنید. برای چند دقیقه روی آن را بپوشانید. چای را برای برداشتن برگ ها صاف کنید.

    در بسیاری از فروشگاه های غذاهای طبیعی می توان کیسه های چای مریم گلی را یافت.

    چای مریم گلی هم در مخلوط با چای معمولی یافت می شود.

    مریم گلی عموماً در آشپزی استفاده می شود که ممکن است باعث شود شما باور کنید که کاملاً ایمن است.

    در حالی که مریم گلی عموماً زمانی ایمن در نظر گرفته می شود که طبق دستور العمل های بالا به طور معمول در دستور العمل های غذایی یافت می شود, مریم گلی دارای ترشحات ضروری است که اگر به مقدار کافی به صورت خوراکی مصرف نشود و بیشتر مصرف شود، دارای اثرات نامطلوبی جدی مانند تشنج و آسیب به اندام ها است.

    در حالی که یک محدوده امن قابل قبول هنوز برایش مشخص نشده است, اما کمیته آژانس داروهای گیاهی اتحادیه اروپا در گزارش فراورده های گیاهان دارویی توصیه می کند که یک حد بالای 6 میکروگرم از محصولات مورد استفاده برای اهداف دارویی استفاده نشود.

    یک مطالعه مقدماتی حاکی از آن است که می توان هر روز سه تا شش فنجان چای مریم گلی مصرف شود بدون اینکه به آستانه سم شناسی برسد. به هر حال, مطالعه دیگری پیشنهاد می کند که مصرف روزانه باید براساس یافته های آن ها کم تر باشد.

    میزان دریافت, کافور و ترکیبات دیگری که در چای مریم گلی استخراج می شوند, بسته به عواملی که بر قدرت مانند فرآیند ساخت موثر هستند, متفاوت است. اگر چه چای مریم گلی برای کاهش عرضه شیر مادر در مادران شیرده توصیه می شود, اما زنان شیرده باید قبل از استفاده از آن با پزشکان خود مشورت کنند.

    عوارض جانبی مریم گلی همانطور که در بخش سلامت نمناک برایتان آورده ایم شامل شکایات گوارشی خفیف, تهوع, استفراغ, خس خس, خس خس پوستی, فشار خون بالا و پایین (بسته به گونه), واکنش های آلرژیک و پایین آوردن سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت است.

    در میان سایر اثرات جانبی، چای مریم گلی می تواند مشکلاتی در هضم, التهاب پوستی, نوسان فشار خون و کاهش قند خون در بیماران دیابتی به صورت خفیف تا شدید شود.

    به زنان باردار توصیه نمی شوند که هر نوع نوشیدنی یا غذایی که حاوی مریم گلی است را مصرف کند، چون ممکن است موجب انقباضات رحمی شود.

    می تواند باعث انقباض رحمی, سفت شدن و کوتاه شدن ماهیچه های ادراری شود. در زنان باردار, انقباضات رحمی منجر به سقط جنین می شود.

    برخی از زیر گونه ها مانند مریم گل، مانند مریم گلی اسپانیایی ممکن است اثرات استروژن – مانندی را ایجاد کنند, بنابراین برای افراد با مشکلات هورمونی دردسرساز است.

    اقتصادنیوز: لاغر شدن یکی از دلایلی است که باعث می‌شود هر کدام از ما به سراغ یک روش برویم، عده‌ای به سراغ رژیم های لاغری و ورزش و عده‌ای دیگر از دمنوش لاغری استفاده می‌کنند.

    آدرس : تهران – هفت تیر – خیابان قائم مقام فراهانی – ضلع شمالی میدان شعاع – پلاک 108


    تلفن : 42710210

    عکس، ویدیو یا مطالب خود را برای ما به آدرس ایمیل

    content@eghtesadnews.com

    ارسال کنید یا از طریق شماره تلفن ۴۲۱۷۱۰۲۱۱ با ما در تماس باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

    طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    رژیم غذایی دکتر کرمانی

    چندسالیست که استفاده از دمنوش لاغری بین مردم رواج پیدا کرده . اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از چاقی رنج می برند، حتما فکر مصرف دمنوش به ذهنتان خطور کرده. چای و دمنوش های لاغری ادعا دارند که به سم زدایی و کاهش وزن کمک می کنند، اما مدارکی که گواه این ادعا باشند، وجود ندارد. حتی دمنوش ها ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم بدن داشته و سبب افزایش اشتها و پرخوری شوند. جالب است بدانید که مصرف دمنوش ها در طولانی مدت اثربخش هستند در عین حال مصرف طولانی مدت آنها به بدن آسیب می رساند.

    چای و دمنوش های لاغری که غالبا با اسامی (slimming tea ) یا (weight-loss tea ) شناخته می شوند بر پایه گیاه دارویی سنا هستند که سازمان غذا و دارو آمریکا ( FDA ) آن را برای درمان یبوست تایید کرده. سنا حاوی مواد شیمیایی است که روده بزرگ را تحریک می کند و تاثیر ملین دارد. در نتیجه با دفع مقدار زیادی آب از بدن موجب لاغری می شوند، درست مثل قرص های لاغری گیاهی.

    زنجبیل به دلیل داشن طعم و طبع گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است می توانید زنجبیل تازه را به صورت معکب های کوچک خرده کرده، خشک کنید و آن را به غذاها، چای و … اضافه کنید.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می کند. قهوه سبز به عنوان یک راه حل طبیعی برای کاهش وزن نیست بلکه کارایی رژیم غذایی و ورزش را تا حدودی افزایش می دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.

    چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش ها نشان داده اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا می تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، اما یک روش جادویی برای کاهش وزن نیست.

    مصرف نعناع سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی ندارد اما تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

    چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می شوند. برخی تحقیقات نشان داده اند افرادی که چای سبز می نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار سخت و رنج آوری است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید، چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می شود.

    دکتر کرمانی درباره چای سبز می گوید:

    هل میوه ای از خانواده زنجبیل است که در انواع مختلفی همچون هل سیاه، سفید و سبز وجود دارد. هل، فیبر بالایی دارد در نتیجه احساس سیری را در فرد را افزایش داده و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. همچنین ملاتونین موجود در آن مانند یک چربی سوز طبیعی عمل می کند. استفاده از هل همراه با برنامه غذایی سالم کمک کننده است.

    ریبوس به چای قرمز معروف است. این چای آنتی اکسیدان بالایی دارد که بدن را از تخریب رادیکال های آزاد نجات می دهد و نسبت به چای سیاه و سبز مزایای بیشتری دارد. افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، می توانند از این دمنوش استفاده کنند چون از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی کند. پژوهش ها نشان داده اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت های چربی می شود، اما به تنهایی نمی تواند به کاهش وزن کمک کند.

    در طول رژیم بدن آب زیادی از دست می دهد. مواد موجود در گل محمدی کمک می کند کلیه ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج و بدن را سم زدایی کند. علاوه بر این بدن را نیز هیدراته نگه می دارد (یعنی مانعِ از دست دادن آب بدن می شوند).

    کلمه جینسینگ از عبارت چینی «ریشه های مرد» گرفته شده که بخاطر شباهت عجیب ریشه های این گیاه به پاهای انسان است. این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است. جینسینگ سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای از دست دادن چربی های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد و سبب می شود به راحتی ورزش کنیم. جینسینگ به تعادل قندخون نیز کمک می کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (رژیم و ورزش) موثر است.

    این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد. سلول های موجود در کبد، چربی ها را می شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می برند و اشتها را تنظیم می کنند. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب موادمغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمند برای محافظت از کبد است.

    مریم گلی طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه به عنوان یک آرام بخش قوی شناخته شده است. برگ های مریم گلی برای سوء هاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مفید است. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است که بدن را پاکسازی می کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد. هرچند در فواید این گیاه شکی نیست، اما تاثیر چندانی بر روی لاغری ندارد.

    زرشک میوه ای ترش و سرشار از خاصیت است که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست. دمنوش زرشک سبب افزایش چربی سوزی در بدن می شود اما هیچ کس تاکنون با مصرف یک نوع دمنوش به وزن ایده آل خود نرسیده است. می توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید تا تاثیر آن را افزایش دهید.

    استرس و اضطراب از عوامل بی خوابی هستند، از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می شود. این دمنوش، آنتی اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی ها و بافت های مرده کمک می کند. از همه مهمتر یک آرام بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است.

    رزماری گیاهی معطر است که در اغلب نقاط ایران رشد می کند.  این گیاه، آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد. علاوه بر این گیاه رزماری آنزیم لیپاز را مهار می کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول های چربی را می شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می شود.

    این دمنوش سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد درنتیجه کالری های دریافتی شما سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. همچنین این دمنوش احساس گرسنگی را کاهش می دهد. درست است که تا حدودی این دمنوش به کاهش وزن کمک می کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع تر نخواهد کرد. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن با کمک به هضم و جذب مواد مغذی موثر است. باید حواستان باشد که قبل از استفاده از داروهای گیاهی برای لاغرشدن به تغذیه و ورزش توجه کنید.

    چای ترش را به نام های چای قرمز یا مکه هم می شناسند که با چای سفید، سبز و سیاه کاملا متفاوت است. چای ترش دارای انواع آنتی اکسیدان است که تاثیر زیادی بر روی دفع چربی ها، بافت های مرده و آسیب دیده دارد. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس کرده و جذب کربوهیدرات را کاهش می دهد.

    گزنه گیاهیست که سبب تغذیه عمیق به سلول ها، کاهش میل به غذا و سم زدایی بدن می شود. این دمنوش سرشار از موادمغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، آهن، پتاسیم و … است که موجب کاهش اشتها می شود. این دمنوش علاوه بر سوزاندن چربی ها، بدخلقی و بی حوصلگی را نیز برطرف می کند.

    این گیاه با نام های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می شود که برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی خوابی مفید است. آنتی اکسیدان بالای این گیاه به سم زدایی روده ها کمک می کند و با کاهش جذب چربی ها سبب مقدار ناچیزی از کاهش وزن می شود.

    گیاه یونجه دارای انواع ویتامین ها، موادمعدنی و پروتئین است به همین دلیل آن را سلطان گیاهان می نامند. مصرف این دمنوش دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و برای رفع یبوست بسیار مفید است. دمنوش یونجه منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که احساس سیری را در فرد بالا می برد. یونجه دارای ساپونین است که سبب محلول شدن چربی ها می شود و علاوه بر آن سلامتی رگ های خونی را نیز تضمین می کند.

    این چای آمریکایی جنوبی از برگها و شاخه های نازک گیاهان ماته درست می شود که دارای مواد تحریک کننده کافئین و تئوبرومین است. همچنین دارای ساپونین نیز هست که به محلول شدن چربی ها کمک می کند. ترکیبات موجود در این گیاه در شکلات نیز موجود است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آنهایی که یرباماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    زردچوبه چربی سوزی بدن را بالا می برد و سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. پژوهش ها بر روی دو گروه از موش ها نشان داد که میزان چربی در گروهی که همراه با غذای خود زردچوبه مصرف می کردند، کمتر از گروه دیگر بود. هرچند زردچوبه به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود، اما از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری ها می توان استفاده کرد.

    برگ بو دارای ویتامین های زیادی از قبیل C ,A و ب کمپلکس است. همچنین نقش مهمی در تقویت معده و هضم غذا دارد. دارچین هم برای چربی سوزی بسیار موثر است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. وجود این دو گیاه در کنار یکدیگر قندخون را کاهش می دهد که خود نقش موثری در کاهش میل به شیرینی ها دارد و جلوی احساس ضعف و گرسنگی را می گیرد.

    کرفس خام به دلیل کالری پایین و هضم آهسته، احساس گرسنگی فرد را کنترل می کند. چای سبز هم موجب چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شود. ترکیب این دو گیاه در کنار رژیم غذایی و ورزش تاثیر گذار خواهد بود، اما نباید از آن توقع معجزه داشت.

    به لیمو گیاه بومی آمریکای جنوبی با خواص دارویی بسیار زیاد است. دمنوش به لیمو باعث می شود تا افراد، کمتر دچار ریزه خواری شوند. این دمنوش به چربی سوزی و تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین مشکلات معده و سوء هاضمه را برطرف و اشتها را کم می کند. استفاده از این دمنوش علاوه بر تقویت عضلات در جلوگیری از آسیب به ماهیچه ها در طول تمرین موثر است.

    چای سبز و لیمو دو ماده مفید در چربی سوزی هستند که تا حدودی سوخت و ساز بدن را بالا می برند. علاوه بر آن عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

    مصرف چای سیاه در کشور ما بسیار مرسوم است. طعم این چای بسیار قوی است و مانع جذب چربی ها در روده می شود. با این حال نمی توان به طور قطع گفت که به کاهش وزن کمک می کند.

    هر فنجان چای دارچین تنها ۲ کالری دارد. حال اگر این نوشیدنی را جایگزین نوشیدنی های پرکاری مانند نوشابه کنیم، میزان کالری های دریافتی روزانه را کاهش داده ایم. از طرف دیگر دارچین قند خون را کنترل کرده و ثابت نگه می دارد. تثبیت قند خون باعث کنترل هوس های غذایی می شود.

    این نوع چای با خشک کردن برگ های چای در آفتاب گرم تهیه می شود. چای اولانگ نیز مانند چای سبز سرشار از کاتچین است. هر چند فواید بی نظیر این چای را در سلامت قلب، پوست، تقویت حافظه و پیشگیری از سرطان نمی توان منکر شد، اما نمی توان از آن به عنوان یک دمنوش لاغری موثر استفاده کرد.

  • ما فائدة قشر الرمان للتضييق
  • زیره مانند بسیاری از ادویه ها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. زیره سطح کلسترول و چربی خون را کاهش و چربی سوزی را افزایش می دهد. وجود فیبر بالا در این دمنوش به کاهش اشتها کمک می کند، به همین دلیل است که آن را دمنوش لاغری می نامند.

    این چای کمترین فرآیند فرآوری را تجربه کرده و طعمش کمی شیرین است، اما آیا برای کاهش وزن هم کاربرد دارد؟ چای سفید می تواند به تجزیه سلول های چربی موجود در بدن کمک و از شکل گیری سلول های چربی جدید جلوگیری کند. با این حال پژوهش های انجام شده بر روی حیوانات بوده و هنوز مشخص نیست که همین تاثیر بر روی بدن صدق می کند یا نه. علاوه بر این مصرف زیاد چای سفید سبب از بین بردن مینای دندان در طولانی مدت می شود.

    ایـن شـرایط کرونایـی باعـث شـده همـه خونـه نشـین بشـیم و فرصـت خوبیـه کـه یـه تغییـر بـزرگ بدیـم و بـرای مهمونیا و عروسیای بعد از کرونا همه رو سوپرایز کنیم.

    کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که میخـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه ارزوشو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

    نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش لاغری شما را به همان سایز قبلی باز نمی گرداند. هرچند برخی پژوهش ها نشان داده اند که مصرف چای تاثیر ناچیزی در کاهش وزن دارد که آن هم در صورت استفاده همزمان چای با رژیم و ورزش امکان پذیر است. این را نیز در نظر بگیرید که اگر چای و دمنوش جایگزین یک نوشیدنی پرکالری مثل موکا لاته شود، روزانه ۳۰۰ کالری کمتر مصرف می کنید.

    چای دارای ماده ای (کاتچین) است که سوخت و ساز بدن را تقویت و به سوزاندن سریعتر چربی ها کمک می کند. کافئین موجود در بیشتر چای ها انرژی مورد نیاز را تامین می کند.این دو ماده به خوبی در کنار هم به لاغری کمک می کنند. در نظر داشته باشید وقتی وزن کم می کنید، سرعت سوخت و ساز بدن شما پایین می آید.

    مضرات داروهای گیاهی چربی سوز را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

    خیر، بدنتان طوری طراحی شده که خودش به صورت طبیعی سم زدایی می کند. البته مصرف روزانه سبزیجات و میوه های تازه نقش مهمی در سم زدایی بدن دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، کربوهیدرات و فیبر، موجب افزایش انرژی، سوخت و ساز و سم زدایی بدن می شود.

    محصولات سنا عوارض جانبی دارند با این حال این چای ها روی جعبه خود برچسب هشداری ندارند. سازمان غذا و دارو آمریکا مصرف کوتاه مدت این گیاه را توصیه می کند و عوارض جانبی مثل ناراحتی معده، گرفتگی و اسهال را به دنبال دارد. این دارو برای کسانی که کمبود پتاسیم، بیماری قلبی، کمبود آب و مشکلات دستگاه گوارشی دارند یا افرادی که داروهایی خاصی مصرف می کنند، منع شده است.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری

    پژوهش ها نشان می دهند استفاده طولانی مدت از سنا باعث می شود روده ها به صورت طبیعی کار نکنند و فرد به مسهل ها وابستگی پیدا کند. همچنین مقدار مواد شیمیایی موجود در خون را تغییر می دهد که موجب اختلال در عملکرد قلب، ضعف عضلانی، آسیب به کبد و دیگر آسیب ها می شود.

    اگر دوست دارید می توانید به همراه صبحانه، میان وعده عصر و یا حتی به تنهایی چای بنوشید و از آن لذت ببرید. تا زمانی که کافئین تاثیر بدی روی بدنتان نداشته باشد، نوشیدن چای ایرادی نخواهد داشت. همچنین مواد موجود در چای و دمنوش ها شما را در برابر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی ایمن می کند.

    اما به خاطر داشته باشید که نوشیدن چند فنجان چای به صورت روزانه، اثر کمی در کاهش وزن دارد و شما نباید انتظار معجزه از آن داشته باشید. کاهش وزن واقعی نیازمند تغییر اساسی در سبک زندگی است. چای و دمنوش خواص بسیار مفیدی دارند اما متاسفانه مورد سوء استفاده های تبلیغاتی قرار گرفته اند و تولید کنندگان با هدف قرار دادن نقاط ضعف مردم ( کاهش وزن بدون تلاش و زحمت ) محصولات خود را به فروش می رسانند.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    نظر شما

    نام
    *

    ایمیل

    آیا میشه همه این دمنوشهاراباهم قاطی کرد و روزی دو وعده مصرف کرد

    دوست عزیز، مصرف دمنوش‌ها تاثیر زیادی در کاهش وزن نداره و ترکیب اون‌ها نمی‌تونه خاصیت چربی‌سوزی رو افزایش بده. موردی که در کاهش وزن بیشترین تاثیر رو داره، رژیم لاغری و کاهش کالری مصرفی روزانه هست.
    برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه کنید.

    سلام و خسته نباشید برای وبسایت خوبتون؛
    من داخل مقاله‌ای خوندم عرق بابون به صورت غیر مستقیم و با افزایش اشتها باعث افزایش وزن میشه! خواستم بدونم آیا متابولیسم خاصی داره این گیاه که باعث افزایش وزن مستقیم بشه؟

    ندای عزیز، اگر منظور شما عرق بابونه هست، این نوشیدنی تاثیر کمی بر افزایش اشتها داره اما مصرف اون به تنهایی نمی‌تونه باعث افزایش وزن بشه.

    کار میکنه

    ممنون از راهنمایی های بسیار خوبتون
    موفق باشید

    لطفا طرز ته را بنویسید ممنونم

    امیر عزیز، به زودی دستور تهیه نوشیدنی‌های مناسب کاهش و افزایش وزن در سایت قرار خواهد گرفت.

    برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری
    خواص گیاه مریم گلی برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *