خواص گل محمدي براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

سلامت پوست و مو

گل سرخ دارای بوی فوق العاده ای است و همین رایحه آن می تواند پوست شما را به حالت طبیعی خود حفظ کند. دلیل اصلی این امر هم وجود آنتی اکسیدان در گل سرخ است که از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.
خواصی که گل سرخ ( گل محمدی) برای زیبایی دارد واقعا شگفت انگیز است. در تهیه بسیاری از لوازم آرایشی و زیبایی گران قیمت از گل سرخ استفاده می شود. در زیر چندی از خواص زیبایی گل سرخ را برای شما بیان می کنیم.

۱-پوستتان را تمیز می کند

گل سرخ دارای بوی فوق العاده ای است و همین رایحه آن می تواند پوست شما را به حالت طبیعی خود حفظ کند. دلیل اصلی این امر هم وجود آنتی اکسیدان در گل سرخ است که از پوست در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. پوست صورت خود را با پودر گل سرخ و عسل پاک کنید سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید این امر موجب روشن تر شدن پوست صورتتان می شود.

دوره مقدماتی php

فواید گل سرخ برای پوست و مو

۲- کنترل چربی پوست با ماسک گل سرخ

بسیاری از مرطوب کننده های صورت دارای الکل یا فندق در خود هستند که این عمر باعث خشک شدن شدید پوست می شود. گل سرخ باعث نرم شدن پوست صورت می شود از آنجایی که این گل سرخ برای پوست خاصیت نرم کنندگی دارد باعث نرم شدن پوست و شاداب نگه داشتن آن می شود.

می توانید یک مقدار گل سرخ تازه یا خشک شده را با کمی آب قاطی کرده و بجوشانید. به این شکل آب را شروع به جوشاندن کنید سپس گل های سرخ را داخل آن بریزید بگذارید حدود ۳۰ دقیقه به جوش بیاید. بعد از اینکه به جوش آمد آنرا از روی اجاق برداشته و سپس در شیشه اسپری ریخته وقتی تعریق انجام شد آنرا بر روی صورت خود بیافشانید.

۳- ماسک گل سرخ برای طراوات و رفع افتادگی پوست

۷۰ سی سی آب مقطر در حال جوش را روی ۳۰ گرم غنچه گل سرخ ( تازه یا خشک)ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. این مخلوط را از صافی ریزی عبور داده و گل ها را خارج نموده و با چاقوی تیزی خوب خرد کنید. سپس دوباره گل ها را به آب مقطر برگردانده و پس از آن که آن را کمی گرم کردید، ۳۰ گرم جوی پرک آسیاب شده و ۲۰ گرم عسل را اضافه کنید.حال مخلوط فوق را خوب ورز دهید تا به صورت خمیری شکل در آید.

سپس پوست صورت و گردن و سینه را تمیز نموده و مقداری از این ماسک خمیری شکل را بر روی این نواحی بمالید (از مالیدن آن به دور چشم خودداری کنید). پس از۳۰ دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

مواد موجود در گل سرخ باعث رفع افتادگی پوست شده و به آن طراوت می بخشد. به علاوه گل سرخ توانایی برطرف کردن جوش ها و سایر اختلالات پوستی را دارد.

در ضمن مواد فعال کننده ی موجود در عسل باعث ترمیم و تجدید سلول های پوستی می شوند.

۴- مرطوب کننده – تسکین دهنده

گل سرخ ارگانیک برای همه نوع پوستی مناسب است و استفاده از آن سبب مرطوب سازی پوست می شود و این برای پوست های حساس بسیار مناسب می باشد. روغن موجود در گل سرخ باعث می شوند تا رطوبت به طور مستقیم وارد سلول های پوست شود و به آن ها آب رسانی شود.

یک چهارم لیوان گل سرخ خشک شده را با ۱ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. ۱۵ دقیقه بگذارید این ماسک روی پوست خود بماند.

۵- از بین بردن لکه های صورت با ماسک گل محمدی

گل سرخ غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هاست. ویتامین C باعث افزایش کولاژن پوست می شود و باعث سفت تر شدن سلول های پوست صورت می شود. این باعث می شود تا آکنه ها و لکه های روی صورت به راحتی از بین بروند.

۶- ماسک گل سرخ و گوجه فرنگی یا خیار برای رفع جوش

یک قاشق غذاخوری گل سرخ پودر شده را با نصف فنجان آب و نصف فنجان آب گوجه فرنگی یا آب خیار به خوبی مخلوط کرده و آن را روی پوست صورت و گردن قرار داده و بعد از۳۰ دقیقه آن را بشویید این ماسک در صورتی که هر هفته یک تا دو بار روی پوست قرار داده شود جوش ها را از بین برده و در محو کردن چین و چروک های صورت موثراست.

۷-حمام گل سرخ

گلبرگ رز یک فنجان • عصاره گل سرخ یک دوم فنجان • شیر نارگیل یک دوم فنجان همه این مواد را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط می توانید به عنوان یک لوسیون ایده آل در وان حمام تان استفاده کنید. کمی از این مخلوط را در وان بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان استراحت کنید. سپس بدن تان را آبکشی کنید و مرطوب کننده بزنید.

۸- جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست

گل سرخ خشک دارای خواصی است که باعث می شود پوست تا عمق آن تمیز شود. باعث از بین رفتن کثیفی و سلول های مرده پوست صورت می شود. گل سرخ ارگانیک را پودر کنید. سپس آنرا بر روی منافذ پوست خود قرار دهید.

۹-ماسک گل سرخ ، ضد التهاب طبیعی

در گل سرخ ماده ای وجود دارد که می تواند باعث آرام شدن التهاب پوستی مانند آکنه شود. گل سرخ یا روغن آن را بروی پوست سرخ یا باد کرده قرار دهید و ببینیند چگونه قسمت سرخ شده آرام می شود.

۱۰-ضد آفتاب طبیعی

ویتامین C موجود در گل سرخ می تواند از پوست صورت در مقابل اشعه های آفتاب محافظت کند. ویتامین باعث افزایش مقاومت پوست در برابر UV آفتاب می شود. گل سرخ را بر روی بدن و پوست صورت خود بمالید و خواهید دید که چگونه از آفتاب سوخته شدن پوست جلوگیری می کند.

۱۱- کمک به افزایش رشد مو

گل سرخ باعث تقویت فولیکول های مو می شود و باعث افزایش رشد مو ها می شود. همچنین گل سرخ نرم کننده فوق العاده ای برای مو ها است. گل سرخ را بر روی پوست سر بمالید این امر باعث افزایش گردش خون بر روی پوست سر می شود و باعث تحکیم موها می شود.

۱۲- درخشندگی پوست با ماسک گل سرخ

گل سرخ خواصیت آرام بخشی دارد این خاصیت باعث می شود که استرس دور شود و دور شدن استرس باعث می شود که پوست صورت حالت درخشندگی به خود بگیرد.

۱۳-پیشگیری از آکنه با ماسک گل سرخ

گل سرخ باعث آرام شدن آکنه هایی که باعث ایجاد خارش می شوند می شود. گل سرخ یک آنتی باکتریال قوی است که باعث مبارزه با آکنه و جرم های صورت می شود.

۱۴-ماسک کششی پوست

یک مشت پودر گل سرخ ۲۵ گرم آب و نصف قاشق چایخوری پودر آگارآگار را مخلوط کنید

ابتدا گیاه را با آب جوش خیسانده به مدت یکساعت تامل کنید محلول را تصفیه و مقدار ۷۰ گرم آن را جدا کرده پودر آگارآگار بیافزایید بهم زده و مخلوط را در ظرفی روی آبجوش قرار دهید تا گرم شود و مجدداً به هم بزنید این ماسک آماده استفاده برای پوست صورت و گردن است. بعد از ۲۰ دقیقه ماده سفت شده را بلافاصله با حوله نم دار خیس کرده و از پوست جدا کنید با آب گرم فراوان شستشو دهید و خشک کنید این ماسک به هلتار و پیشتن معروف است.

۱۵-لوسیون گل سرخ

در ظرفی ۲ قاشق چایخوری موم را گرم کنید و ۲ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید، یک فنجان گلاب و عصاره گل سرخ را کم کم به آن اضافه کنید و بگذارید محلول کمی غلیظ شود.

از این ترکیب می توانید به عنوان لوسیون بدن استفاده کنید. روغن بادام و گلاب به عنوان یک مرطوب کننده٬ ایده آل عمل می کند.

۱۶-کرم گل سرخ

یک قاشق چایخوری موم را گرم کرده و یک قاشق چایخوری لانولین را به آن اضافه کنید. بعد از کمی گرم شدن٬ ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین٬ ۲۰­- ۱۰ قطره عصاره گل سرخ را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد. بعد از این که غلیظ شد٬ بگذارید سرد شود و به عنوان کرم از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست و مو دارد .در این مطلب با

جراحی پلک که لیفت چشم یا بلفاروپلاستی نیز خوانده می شود جراحی پلک که لیفت

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد، متاسفانه بيماري ام‌ اس همچنان مي‌تازد و زندگي خيلي از افراد را درگير كرده بدون اينكه علت مشخصي براي درمان يا حتي پيشگيري داشته باشد. امروزه با وجود پيشرفت علم پزشكي تنها راه برای درمان و مقابله با بيماري ام‌اس شايد فيزيوتراپي باشد كه مي‌تواند تا حدودی رنج افراد مبتلا به اين بيماری را بكاهد.

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


فروردین ۱۹ام, ۱۳۹۶ خواص گیاهان دارویی 0 نظرات
2087

گل محمدی بیشتر در مناطق خشک و در استان های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کرمان کشت می شود. در این مطلب با خواص گل محمدی آشنا می شوید. برای تهیه یک لیتر اسانس از گل محمدی به 4 تن گلبرگ نیاز است. از گل محمدی عرق گیری و گلاب گیری می شود. همچنین گل برگ های خشک نیز از آن تهیه می شود که در عطاری های موجود است.

گلها در طب سنتی و علم امروزی کاربرد گسترده ای برای درمان بیماری ها و حفظ سلامت و زیبایی دارند در مقالات گذشته با خواص گل ختمی، خواص گل سرخ و خواص گل بابونه آشنا شدیم در این مطلب شما را با خواص گل محمدی آشنا خواهیم کرد. فواید گل محمدی در غنچه، گلبرگ و گلاب وجود دارد. از غنچه و گلبرگ گل محمدی برای تسکین صفرا استفاده می شوند. همچنین مسهل و رقیق کننده بلغم است.

از ضماد برگ گل محمدی می توان برای درمان بیماری های مختلف مانند از بین بردن زخم، جوش، آبله، ناراحتی های پوستی، درمان شکستگی عضلات، درمان ورم مقعد و از بین بردن خون ریزی رحم اشاره کرد.

می توان از این ضماد برای درمان سر درد، گوش درد، چشم درد، ترمیم زخم دهان، تقویت لثه و دندان نیز استفاده کرد.

برای بهره بردن از خواص گل محمدی می توان از بخور آن نیز استفاده کرد. از این بخور برای درمان بیماری های مربوط به دستگاه تنفس مانند عفونت بینی، گلودرد، درد سینه و سرفه استفاده می شود.

از گل برگ های خشک گل محمدی نیز برای درمان بعضی امراض استفاده می شود. گفتنی است که خواص گل محمدی در عصاره خشک شده آن حفظ می شود. از این عصاره برای درمان یبوست، درمان بیماری قلبی، از بین بردن خون ریزی سینه، از بین بردن رطوبت معده و قطع اسهال استفاده می شود.

عده ایی از امراض با خوردن گلبرگ گل محمدی درمان می شود. بیشترین موارد مصرف گل محمدی برای مشکلات گوارشی و معده است. به عنوان مسکن معده، درمان دل پیچه، دل درد، درمان زخم های روده و اسهال به کار می رود. مدفوع را نرم می کند. همچنین با خوردن گلبرگ های گل محمدی می توان گرفتگی سینه و خشونت صدا را درمان کرد.

جالب است بدانید که بوییدن گل محمدی نیز می تواند باعث تقویت حس بویایی شود. قادر است سر درد و درد چشم را درمان کند. همچنین در بالا بردن سطح هوشیاری نیز موثر است و باعث ایجاد حس نشاط می شود.

از خواص گل محمدی  تقویت حافظه را می توان نام برد. گل محمدی در تقویت قدرت یادگیری نیز موثر است. افراد مسن می توانند از گل محمدی برای جلوگیری از کاهش حافظه و آلزایمر استفاده کنند. گل محمدی آرام بخش بوده و دارای خواص ضد افسردگی است. به همین خاطر در مراسم های سوگواری از گلاب استفاده می شود تا اثرات غم را رفع کند.

از دیگر خواص دارویی گل محمدی می توان به ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد. التیام زخم های عفونی، عفونت های ادراری و عفونت های مجاری تنفسی با گل محمدی درمان می شوند.

برای درمان سر درد استفاده از عصاره گل محمدی توصیه می شود. از این عصاره چند قطره در بینی بچکانید تا سر درد رفع شود. علاوه بر درمان سردرد با گل محمدی می توان برای پایین آوردن تب نیز از آن استفاده کرد. از گلاب برای درمان سر دردهای ناشی از هوای آلوده یا گیجی و منگی استفاده می شود.

گلاب در از بین بردن استرس و اضطراب موثر است. مصرف گلاب به تنهایی یا استفاده از آن در نوشیدنی ها می تواند تا حد زیادی در از بین بردن استرس موثر باشد.

مصرف گلاب یا آغشته کردن آن به پوست در از بین بردن لک های پوستی و اگزما موثر است. جوش ها، آبله و اگزماهای پوستی با گلاب درمان می شوند برای استفاده از این روش توصیه می شود که یک پنبه را به گلاب آغشته کرده و روی جوش ها بزنید سپس بعد از گذشت ده دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. از این روش می توانید دو بار در طی روز تا از بین رفتن جوش ها و ناراحتی پوستی استفاده کنید.

مصرف گلاب در خون سازی موثر است و به عنوان درمان کم خونی به شمار می رود. گلاب خون را رقیق کرده و از بیماری های خونی نیز جلوگیری می کند. استفاده از گل محمدی نیز در خون سازی موثر است.

امیدواریم که مطالعه مطلب خواص گل محمدی و آشنایی با فواید این گیاه برای شما همراهان عزیز مفید بوده باشد.

برای رهایی از اضطراب و استرس و رسیدن به آرامش دمنوش به لیمو را امتحان کنید!

گل محمدی که به نام گل سرخ هم شناخته می شود نوعی گل رز است که در فصل بهار باز می شود و از آن برای تهیه گلاب استفاده می شود.

روغن گل سرخ فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص روغن گل رز محمدی را برای سلامتی و پوست و مو شرح داده ایم.

روغن گل محمدی خواص ضدعفونی کننده قوی دارد و اگر آن را بر روی زخم های پوستی بمالید به درمان زخم و جلوگیری از عفونت کمک می کند.

در سال 2010 محققان چینی کشف کردند که روغن گل محمدی دارای خواص ضد باکتریایی قوی بوده و می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

ماسک گل محمدی برای صورت

سه بار در روز مقداری روغن گل محمدی را با روغن نارگیل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک علاوه بر درمان جوش صورت به درمان جای جوش هم کمک می کند.

روغن گل محمدی با بهبود جریان خون در پوست و افزایش کلاژن پوست به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

علاوه بر این مقادیر بالای ویتامین C موجود در روغن گل محمدی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست صورت شده و به درمان چین و چروک پوست صورت و چرئک دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

مقادیر بالای ویتامین C و آمنی اکسیدان های موجود در روغن گل محمدی به پاکسازی پوست صورت کمک می کند و باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

روغن گل محمدی با افزایش جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکو های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

همچنین روغن گل محمدی به عنوان آبرسان عمل کرده و با رطوبت رسانی ها به مو ها از ریزش مو جلوگیری می کند.

بیشتر روغن های گل سرخ یا گل محمدی خوراکی نیستند، بنابراین پیش از خوردن باید از خوراکی بودن آنها اطمینان حاص کنید. در واقع بیشترین فواید و نحوه مصرف روغن گل سرخ برای ماساژ بر روی پوست و بوییدن می باشد.

دمنوش گل محمدی بهترین روش برای برخورداری از خواص دارویی این گل خوشبو می باشد که می توانید جایگزین روغن خوراکی کنید و با خیال راحت آن را نوش جان کنید.

روغن گل محمدی خوراکی به عنوان یک ملین طبیعی بدون عوارض جانبی استفاده شود، روغن گل محمدی با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

گفته شده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در روغن گل رز سرخ جریان خون را در بدن بهبود می بخشد و می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.

در یک تحقیق نشان داده شده که روغن گل محمدی با مسدود کردن کانال کلسیم به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

روغن گل محمدی با ترشح هورمون هایی که باعث تنظیم قاعدگی می شوند، به عنوان یک قاعده آور طبیعی شناخته می شود، همچنین به کاهش گرفتگی و درد پریود کمک کرده و سندرم پس از یائسگی را کاهش می دهد.

گفته می شود که روغن گل محمدی می تواند از بسیاری از مشکلات زنانه نظیر تومور رحم، خونریزی بیش از حد و و بی نظمی قاعدگی و سندروم پیش از قاعدگی پیشگیری کند.

بوییدن روغن گل محمدی به درمان اختلالات نعوظ در مردان کمک کرده و باعث افزایش میل جنسی و درمان ناباروری در مردان می شود.

روغن گل محمدی بر عضلات روده و مقعد اثر گذاشته و به پاک سازی و سم زدایی روده ها کمک می کند و با افزایش چربی سوزی می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

بوییدن روغن گل محمدی به عنوان یک داروی طبیعی ضد افسردگی برای تقویت اعصاب استفاده می شود، روغن گل محمدی با بهبود ترشح هورمون های شادی آور به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

تحقیقاتی که در سال 2017 انجام شده نشان می دهد که روغن گل محمدی با تقویت حافظه برای جلوگیری از ابتلا به پارکینسون، آلزایمر و زوال عقل مفید می باشد.

روغن گل محمدی خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی دارد و می تواند به پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و آسم کمک کند.

روغن گل محمدی خواص ضد التهابی دارد و می تواند برای درمان تب بالا مفید باشد.

روغن گل محمدی به پاک سازی و سم زدایی خون و کبد کمک کرده و به پیشگیری و درمان بیماری های کبد کمک می کند.

روغن گل محمدی با تنظیم اسید معده به درمان نفخ و بهبود هضم غذا کمک می کند، معده درد را درمان می کند، از ابتلا به زخم معده پیشگیری می کند و برای درمان سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و حتی شرایط جدی مانند سرطان کولورکتال هم مفید است.

روغن گل محمدی خواص ضد التهابی قوی دارد و ماساژ آن بر روی کمر و زانو می تواند به درمان بیماری های روماتیسم و آرتروز کمک کند.

روغن گل محمدی اگر در غلظت های کم استفاده شود، می تواند سردرد را درمان کند اما زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث تشدید سردرد شود.

جنین و زنان باردار : گفته می شود مالیدن روغن گل محمدی به کمر برای درمان کمردرد در زنان باردار مفید است اما توصیه شده که بهتر است از روغن گل محمدی در دوران بارداری استفاده نشود چون ممکن است باعث سقط جنین شود.

نوزادان و کودکان : هنوز عوارضی برای روغن و دمنوش گل محمدی در نوزادان و کودکان گزارش نشده ولی بهتر است قبل از استفاده از گل محمدی برای نوزادان و کودکان با پزشک مشورت کنید.

شما به دو صورت می توانید روغن گل محمدی را در منزل تهیه کنید؛ در روش اول گل محمدی را با پایه روغن زیتون یا کنجد ترکیب می کنند و در روش دوم مستقیما روغن خود گل سرخ را خارج می کنند.

روش اول در ایران مرسوم تر و آسان تر است که در ادامه آموزش تهیه روغن گل محمدی را شرح خواهیم داد :

اخطار : این روغن گل سرخ برای مصرف خوراکی نیست.

مرحله اول : چهار لیوان آب را در ظرفی ریخته، بجوشانید و از روی حرارت بردارید

مرحله دوم : یک فنجان روغن جوجوبا یا روغن زیتون را در یک ظرف شیشه ای بریزید . گفته شده که روغن جوجوبا رایحه و عطر و بوی گل سرخ را بیشتر جذب کرده و ماندگاری بیشتری دارد . ولی روغن زیتون هم کاملا مناسب این کار است

مرحله سوم : شیشه حاوی روغن را در ظرف آب جوشی که قبل ذکر کردیم بگذارید . این کار در مرحله بعد به جذب رایحه و اسانس گل سرخ توسط روغن از گلبرگ ها کمک می کند

مرحله چهارم : یک فنجان از گلبرگ گل سرخ را در هاون ریخته و کمی له کنید. گلبرگ ها را داخل شیشه حاوی روغن بریزید و در شیشه را ببندید. می توانید هنگامی که آب جوش در ظرفی که ذکر کردیم سرد شد شیشه را برداشته و در جای آفتاب گیر بگذارید

مرحله پنجم : میتوانید ظرف را از 24 ساعت تا یک هفته به حال خود بگذارید تا رایحه و اسانس گل سرخ در روغن جذب شود

مرحله ششم : گلبرگ های گل سرخ را در آورده و باقیمانده روغن آنها را در شیشه بچکانید

مرحله هفتم : روغن را از صافی ریز عبور دهید تا تمیز و صاف شود

مرحله هشتم : مراحل را با همین روغن و گلبرگ های جدید تکرار کنید و باز هم در مرحله پنجم می توانید روغن را هفت روز به حال خود بگذارید

مرحله آخر : روغن گل سرخ آماده است. آن را همواره در یک شیشه تیره قرار دهید و یا در جای تیره نگه داری کنید

نکته : مرحله پنجم انعطاف پذیر بوده و میتوانید با توجه به میزان دلخواه رایحه ای که انتظار دارید مخلوط گلبرگ و روغن را در شیشه نگه دارید.

اخطار : اگر در حین استفاده خارش، سوزش و تغییر رنگ در پوست احساس کردید سریعا دست نگهدارید

اخطار : این روغن گل سرخ که در خانه تهیه کردیم برای مصرف خوراکی نیست .

گلبرگ های گل محمدی تازه را جدا کنید و در ظرفی بریزید.

یک کاسه بزرگ بردارید و گلبرگ های گل محمدی را همراه با مقداری آب در آن بریزید، آب باید روی گلبرگ ها را بپوشاند. یک تکه سنگ بزرگ و تمیز را بر روی گلبرگ ها بگذارید و بر روی آن یک کاسه کوچک قرار دهید، کاسه بزرگ را بر روی اجاق بگذارید و درب آن را با یک تابه بگذارید و درون تابه آب سرد بریزید.

بگذارید آب درون تابه داغ شود اما نجوشد، هر دفعه که آب درون تابه در حال جوشیدن بود مقداری آب سرد به آن اضافه کنید تا روغن گلبرگ ها به خوبی جدا شد.

حالا اجاق را خاموش کنید، ماده ای زرد رنگ را شناور بر روی آب درون کاسه می بینید، این همان روغن گل محمدی است که با استفاده از یک سرنگ به آرامی می توانید آب درون ظرف را خالی کنید تا روغن آن باقی بماند.

روغن گل محمدی را بهتر است در جای تاریک و خشک و خنک نگهداری کنید.

روغن گل محمدی را می توان روزی دو بار به طور موضعی برای ماساژ پوست و قسمت های مختلف بدن استفاده کرد، همچنین از روغن گل محمدی می توان برای کمپرس آب سرد و گرم بهره برد.

امروزه کپسول های خوراکی روغن گل محمدی هم در داروخانه ها عرضه شده است.

منابع : organicfacts – draxe


ختنه دردناک دختران+عکس


گل محمدی (سرخ)



روغن گل سرخ عموماً به عنوان ملکه روغن ها شناخته شده است. و از اولین روغن هایی است که در قرن دهم میلادی به وسیله ابوعلی سینا، طبیب ایرانی تقطیر شد.


خواص ویژه گل سرخ قرن ها است که شناخته شده و به عنوان مظهر عشق و زیبایی شهرت دارد. روغن گل سرخ یکی از گران ترین روغن ها است. هزاران کیلو گل مصرف می شود تا مقدار کمی روغن حاصل شود ولی به سبب رایحه قوی و گل مانند می توان از روغن آن به مقدار کم مصرف کرد.


عطر گل سرخ بیشتر در مراکش مرکز پرورش گل محمدی به وسیله تقطیر با بخار تهیه می شود. این روغن بیشتر در رایحه درمانی استفاده می شود و گلاب تولید جنبی آن است. نوع دیگری روغن تولید می شود به نام روغن ابسولوت که با تقطیر حلال از گلبرگ های تازه حاصل می شود با این روش روغن در مقدار زیاد برای مصرف در صنایع عطر سازی تولید می شود به این سبب ارزان است.


روغن گل سرخ بی رنگ است با بوی شیرین و ملایم و اندکی ادویه مانند با رایحه گلی و سکر آور روغن ابسولوت به رنگ زرد تیره مایل به قرمز با رایحه ای شیرین، تند، مطبوع و گلی است.


در تولید روغن گل سرخ از دو گونه گل استفاده می شود. رز دمشق، (گل محمدی) به رنگ صورتی پر رنگ و بیشتر در بلغارستان ترکیه و ایران پرورش داده می شود و رز کلمی یا رز سنتیفولیا، صورتی کم رنگ، که بیشتر در مراکش، تونس و فرانسه کشت می شود.


 


خواص


روغن گل سرخ، خویشاوندی ویژه ای با زنان و رحم دارد. برای استفاده در بیماری های تناسلی از جمله عوارض قبل از عادت ماهانه، یائسگی، ضعف ماهیچه های رحم، تنظیم دوره عادت ماهانه و موارد نازایی سودمند است. ضد افسردگی ملایمی است به ویژه اگر مربوط به اشکالات جنسی و تناسلی باشد در افسردگی پس از زایمان نیز موثر است. هم چنین محرکی است در موارد سرد مزاجی و ناتوانی جنسی مرد و برای هر نوع فشار روحی و عصبی مفید است.


استفاده از روغن گل سرخ برای مراقبت های پوستی پیشینه طولانی دارد. بیشتر اشخاص به خاصیت گلاب برای تقویت پوست آشنا هستند. گلاب برای هر نوع پوست به ویژه پوست اشخاص بالغ، خشک یا پوست های حساس مفید است. استفاده از آن در دراز مدت مویرگ های گونه را کاهش می دهد.


روغن گل سرخ برای ناراحتی های دیگر چون تب یونجه، زکام، سرفه و جریان خون ضعیف مفید است. گرچه برای این نوع بیماری ها می توان از روغن ارزان تر استفاده کرد. روغن گل سرخ معمولاً در رایحه درمانی به سبب تاثیرات روحی و فواید آن برای سیستم تناسلی زنان استفاده می شود.


  


کاربردها


افشانه و چراغ شمعی


– فشار روحی                                                     – مصیبت


– فشار عصبی                                                    –  قطع رابطه


– افسردگی بعد از زایمان                                      – اضطراب


– درد و رنج 


           


رقیق شده در وان حمام


– عوارض قبل از عادت ماهانه                                – عادت ماهانه نامنظم


– عقیم بودن                                                       – پایین افتادگی رحم


– سرد مزاجی                                                     – ناتوانی جنسی


– فشار روحی                                                     – اضطراب


– فشار عصبی                                                    – مصیبت


– افسردگی بعد از زایمان                                      – قطع رابطه


– درد و رنج


 


رقیق شده در کرم پایه 


– پوست خشک                                        –   پوست اشخاص بالغ


– پوست حساس                                      – مویرگ ها 


 


حدود قیمت : گران


 


مخلوط شدن


روغن گل سرخ با اکثر روغن ها  از جمله اترج، بابونه، شمعدانی عطری، مریم گلی، یاسمن، اسطوخودس،


بهار نارنج و چوب صندل مخلوط می شود.


 


نت مخلوط :میانه  تا پایه


 


موارد عدم استعمال


روغن گل سرخ ناسازگاری ندارد و استفاده از ان بی خطر است. چون باعث قاعدگی می شود بهتر است در سه ماهه اول بارداری از آن پرهیز شود.  


 


 


 


 


گردآوری و تنظیم : نایس کلوب


برگرفته از کتاب رایحه درمانی نوشته لوسیندا دیکن – دیویس ، ترجمه شهین دخت سرلتی (صنعتی) ، تهران نشر فرهنگ معاصر 66417018


برچسب ها:


مطالب دیگر:


E-mail: info@nicecloob.comPhone: 09198145162 – 09381578776آدرس: بابل – خیابان بابلسر – کوچه آخوندی – ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی
شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را
مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه
راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *