خواص گل ختمي براي مو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

خواص گل ختمی بیشتر در برگ و گل این گیاه می باشد و از گذشته تا به امروز این گیاه در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است .هر کدام از قسمت های این گیاه خواص درمانی متفاوتی داشته و در واقع می توان گفت خواص گل ختمی در درمان بسیاری از بیماری ها فوق العاده و بسیار کاربردیست .برای آشنایی با خواص این گیاه به ادامه نوشته سلامت وب توجه بفرمایید .

 

گل ختمی (Hollyhock) با نام علمی (Alcea rosea) گلیست با رنگ های صورتی ،سفید ،بنفش ،زرد و قرمز که به شکل قیف مانند می باشد و دارای خواص درمانی نظیر درمان تب، درمان گلو درد، بهبود زخم، درمان بیماری های دستگاه گوارش ،درمان کبد چرب،رفع چاقی ،درمان سرطان هاو  رفع مشکلات تنفسی می باشد .زادگاه این گیاه کشورهای آسیایی و اروپایی بوده و در اثر گسترش سطح کشت این گیاه در ایران نیز کاشت و برداشت می شود.

 

دوره مقدماتی php

استفاده از این گیاه در دوران باستان برای درمان تب شدید و رفع احتقان بینی گسترده بوده و حکیمان آن زمان معتقد بودند نوشیدن چای این گیاه در رفع علایم زکام و بهبود سرفه های خشک مفید و سودمند می باشد .

استفاده از برگ های گل ختمی علاوه بر کاهش درد و التهابات پوستی در بهبود و ترمیم زخم ها تاثیر فراوانی به همراه خواهد داشت .کافیست برگ های آب پز شده به طور مستقیم بر روی زخم ها قرار گیرند.

یکی دیگر از خواص گل ختمی  بهبود بیماری های گوارشی می باشد .این گیاه با دارا بودن خواص ضد التهابی و آرام بخش به درمان مشکلات روده  مانند درد شکم، زخم، گاستریت، روده تحریک پذیر و اسهال کمک می کند .

دم کرده این گیاه در افزایش اشتها و در نتیجه افزایش وزن موثر است .ریشه این گیاه حاوی مواد نشاسته ایست که می تواند اشتها را در فرد افزایش داده و از این طریف به بهبود روند وزن گیری کمک شایانی می نماید .

استفاده از گل ختمی برای رفع عفونت های واژینال ،جلوگیری از سقط جنین ،تنظیم عادات ماهیانه و درمان بسیاری از بیماری های زنانه مفید بوده و تاثیرات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت .

یکی از راهکارهای ساده ،کم هزینه و در دسترس استفاده از گل ختمی برای شپش می باشد.برای درمان شپش علاوه بر راهکارهای ارائه شده در نوشته پیشین سلامت وب به نام دانستنی های مفید در مورد حشره خونخواری به نام شپش می توانید از شامپوی گل ختمی سفید استفاده نمایید .در ادامه مطلب روش تهیه شامپوی گل ختمی را برایتان بیان می نماییم.

برای تهیه دم نوش گل ختمی کافیست یک قاشق غذاخوری گل ختمی را درون یک قوری بریزید و سپس با ریختن اب بر روی آن و قرار دادن آن بر رروی حرارت به مدت 15 دقیقه این دم نوش را تهیه نمایید .برای افرادی که دارای طبع سردی می باشند اضافه کردن مقداری عسل به این دم نوش ضروری می باشد .برای تهیه دم نوش ریشه این گیاه ریشه های این گیاه را تمیز کرده و مراحل قبل را انجام داده و تنها تفاوت آن با دم نوش گل ها  زمان دم کشیدن می باشد .زمان دم کشیدن این چای دو برابر بوده و به مدت 30 دقیقه می باشد .

گل ختمی از بهترین گیاهان دارویی برای رشد مو ،،تقویت مو و آبرسانی به موها شناخته شده است .در روایات اسلامی نیز به کرات به استفاده از گل ختمی برای شست و شوی موی سر توصیه شده است و طب سنتی ثابت کرده است استفاده از گل ختمی برای مو بهترین جایگزین شوینده های شیمیایی برای شست و شوی موها می باشد .استفاده از گل ختمی خشک شده برای تهیه این شامپو ضروری می باشد .در زیر عکس گل ختمی خشک شده را مشاهده می نمایید .

شامپوی گل ختمی را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن برای شست و شوی سر خود استفاده نمایید .طرز تهیه شامپو گل ختمی به شرح زیر می باشد :

برای تهیه این شامپو به مقداری گل ختمی سفید خشک شده نیاز داریم .این گل را پس از خشک کردن آسیاب نموده و الک می کنیم و سپس یک قاشق غذاخوری از آن را درون ظرفی که محتوی دو لیوان آب جوش می باشد ریخته و منتظر می شویم تا این گیاه لعاب دهد .سپس این محلول را درون جوراب یا تنظیف ریخته و پس از صاف کردن از آن استفاده می نماییم .این شامپو طبیعی و فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده می باشد فلذا تا 3 روز قابل نگهداری می باشد .

ماسک گل ختمی در زیبایی پوست و مو فواید فراوانی دارد و استفاده از آن می تواند نتایج حیرت انگیزی را به همراه داشته باشد .در زیر به نمونه ای از خواص درمانی ماسک گل ختمی اشاره می نماییم :

برای تهیه ماسک گل ختمی برای مو کافیست این گیاه را در فنجانی ریخته و پس از لعاب دادن آن و جدا نمودن عصاره گل ختمی موهایتان را با این ماسک شست و شو دهید .همچنین بهتر است بدانید ترکیب گل ختمی و حنا در تقویت مو،رفع ریزش مو و نرم شدن مو اثرات اعجاب انگیزی را به همراه خواهد داشت .

شامپو گل ختمی لیلک برای درمان موهای چرب اثرات درمانی بی نظیری را به همراه دارد .قیمت این محصول نسبت به حجم و کارایی آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد .اثرات درمانی این شامپو به شرح زیر می باشد:

برای تهیه این شامپوی ارزشمند و بی نظیر می توانید با کارشناسان بخش فروش فروشگاه ما تماس گرفته و این شامپوی همه کاره را به راحتی خریداری نمایید .

شامپو گل ختمی کاپوس،محصولی از برند کمپانی کاپوس آلمان می باشد .این کمپانی در سال 1848 میلادی توسط فردی به نام جان مارتین کاپوس تاسیس و بنیان نهاده شد .این برند با سال ها فعالیت محصولات بهداشتی و زیبایی خود را در لابراتوارهای مجهز و پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا تهیه  تولید می نماید .شامپو گل ختمی کاپوس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و راز جوانی پوست و مو در آن نهفته شده است .استفاده از گیاه گل ختمی در این گیاه به علت دارا بودن ویتامین ث سبب شده است تا این شامپو علاوه بر تقویت و نرم کردن مو درو درمان موهای آسیب دیده موثر واقع شود و به خوبی بتواند شوره سر را درمان نماید .در زیر به برخی از مزایای این شامپو اشاره می نماییم :

برای تهیه این شامپوی گیاهی بی نظیر کافیست با مشاورین فروشگاه ما تماس گرفته و این محصول را به راحتی ثبت و خریداری نمایید .

 Copyright © 2013 – 2017 salamatweb.ir

طرز تهیه شامپو گل ختمی برای ریزش مو موضوع این بخش از سایت گوهرمند است. خیلی از ما از مشکل ریزش مو رنج می بریم که می توانیم با این شامپو مشکل مان را حل کنیم.

طرز تهیه شامپو گل ختمی برای ریزش مو

برای تهیه شامپو گل ختمی باید گل ختمی سفید خشک شده را آسیاب می کنیم تا نرم نرم شود. حالا آن را الک می کنیم تا نرم تر شود.

البته گل ختمی میتواند هر رنگی باشد ولی خب سفید اثرگذار تر است.

در مرحله بعدی یک قاشق غذا خوری گل ختمی نرم شده را در ظرفی ریخته و روی آن دو لیوان آب داغ یا ولرم می ریزیم.

نیم ساعت صبر می کنیم تا لعاب بیاندازد. سپس با یک جوراب زنانه تمییز آن را صاف می کنیم.

شامپوی ما آماده است. می توانیم از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنیم.

این شامپو قابلیت نگهداری طولانی ندارد و حداکثر تا ۳ روز می توان از ان استفاده کند. چون افزودنی و نگهدارنده ندارد.

ولی شما می توانید همان موقع که حمام رفتید در عرض 5-10 دقیقه آن را تهیه کنید.

قبل از استفاده از این شامپو میتوانید از برگ مورد برای رفع چربی سر و برگ سدر برای رفع وسواس استفاده کنید.

شامپو گل ختمی

از شامپو گل ختمی یا شامپوی ریزش مو میتوانید برای درمان ریزش مو ، شوره سر ، پوسته پوسته شدن و نرم شدن مو استفاده کنید.

فواید گل ختمی

روایت داریم از امام کاظم(ع)که می فرمایند:

شستن سر با گل ختمی در روز جمعه از سنت است ومنافعی دارد:

روزی را زیاد می کند،

فقر را از بین می برد ،

موها را نیکو می کند،

پوست را زیبا میکند

وایمنی از بیماری سودا است.

بهترین چیزی که انسان می تواند بدن خود را با آن بشورد همین گل ختمی است که فواید زیادی دارد

طرز تهیه شامپو

پس سعی کنید حتما از این شامپوی گیاهی برای درمان ریزش مو هایتان استفاده کنید. همچنین می توانید قبل از استفاده از این شامپو از صابون زیتون یا صابون گل ختمی برای شستن چربی های مویتان استفاده کنید.

امیدواریم از این بخش از سایت گوهرمند درباره طرز تهیه شامپو گل ختمی بهره کافی را برده باشید.

وب سایت

ارسال نظر

 +   =  .hide-if-no-js{display:none !important}

صابون گل ختمی

 امام کاظم(ع) می فرمایند: شستن سر با گل ختمی در روز جمعه از سنت است ومنافع زیادی دارد: روزی را زیاد می کند،فقر را از بین می برد ،موها را نیکو می کند،پوست را زیبا میکند وایمنی از بیماری سودا است.

بهترین چیزی که انسان می تواند بدن خود را با آن بشوید همین گل ختمی است که فواید زیادی دارد.  مجله طب اسلامی

۱-کسانی که موی بلند ندارند  گل ختمی را آسیاب کرده و با پودر آن سر را شستشو دهند

.

۲-بهتر است که ،گل ختمی را آسیاب کرده و داخل آب ولرم به مدت نیم الی یک ساعت قرار دهید وبعد آن را با پارچه ی نازک و تمیز صاف کنید که این خود نوعی شامپو است ،و بهترین شامپوی طبیعی است . مجله طب اسلامی

امروزه این شامپو های شیمیایی که در بازار هستن جز ضرر چیزی ندارد چون وقتی سر را با آن می شوییم حتما یه چربی یا چیز دیگری از ماده ی آن شامپو در سر می ماند واین مواد شمیایی ماندنش برای پوست سر وخود موها خطرناک است.امروزه  بیشتر بیماریهایی که برای مو هست مثل کم پشت بودن و و موخوره (موهای بیمار) همش به خاطر استفاده از شامپو ها و صابون های شیمیایی است.در زمان قدیم که خانم ها موهای بلند و محکم و جذاب داشتند به خاطر این بود که از این شامپوی طبیعی استفاده می کردند.این گل ختمی بهترین شامپوی طبیعی برای پوست ومو است کف هم می کند وفواید زیادی دارد و درمان بسیاری از بیماری ها است.

اگر در موقع استفاده برگ و گل آن با هم مخلوط شود بهتر است البته در موارد درمانی گل ارجح تر است. اصولاً چون این گیاه لعاب زیادی دارد برای شوره سر مورد

استفاده قرار می گیرد و همچنین برای طراوت و شادابی پوست صورت از ماسک آن استفاده می شود.

این گیاه یکی از داروهایی است که پوست اندازی را سریع و شادابی پوست را تضمین می کند و ضد عفونی کننده بسیار خوب و ضد قارچ می باشد.

این گیاه در موارد ریزش مو، شوره و چربی سر استفاده می شود.

 

یک قاشق غذا خوری گل ختمی را داخل یک فنجان آب سرد ریخته و خوب به هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید. اجازه دهید تا کاملا ختمی‌ها خیس خورده و رنگ آب بنفش شود،

سپس آن را از صافی رد کرده، آب آن را بنوشید و مواد صاف شده را بر روی پوست صورت، به ویژه روی جوشها بمالید، ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. چنانچه این کار را روزی یک بار انجام دهید حتما تاثیر آن را بر روی پوست‌، به خصوص بر طرف شدن تورم جوشها و از بین رفتن جای جوش خواهید دید .

یک قاشق غذاخوری گل ختمی را با نصف قاشق غذاخوری نشاسته آسیاب کنید، سپس مقداری شیر پر چرب به آن افزوده ، تا به صورت خمیر نرمی درآید. ترکیبات مخلوط شده را بر روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای ایجاد نرمی و لطافت پوست‌های خشک بسیار مفید است.

یک قاشق گل ختمی و یک قاشق گل بابونه را در یک لیوان آب ریخته و بجوشانید، سپس با یک پارچه تمیز آن را صاف کرده، چند تکه پنبه را در آن خیس کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرا دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک برای برطرف کردن و درمان جوش‌های صورت بسیار موثر است.

برای تهیه این ماسک، ماست را با مقداری آویشن ، نعناع ، و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید. دقت داشته باشید چنانچه از گیاهان تازه برای تهیه ماسک استفاده می‌کنید ترکیب ماست با آنها به تنهایی کافی است، اما اگر از خشک شده گیاهان استفاده کردید، باید مقداری آب لیمو به مواد ماسک اضافه کنید. استفاده از این ماسک برای پوست های مختلط و خشک مفید بوده ، باعث شادابی پوست می‌گردد.

یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌های سرسیاه صورت و پاکسازی پوست موثر است ، استفاده از بخور گیاهان دارویی می‌باشد. برای تهیه این بخور، ابتدا پوست را با آب ولرم و صابون شستشو کرده، مقداری بابونه و گل ختمی را مانند چای دم کرده، پوست را بخور دهید.

اثرات قهوه بر کاهش وزن

نظر

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

برآن شدیم که با مشخص کردن هدف و نگاهی به فراسو، با انرژی و برنامه ای مدون فروشگاه نوینی را راه اندازی کنیم که ما را در رسیدن به آرزوهای بزرگمان یاری نماید.

 

تلفن : 9880 409 0901

ایمیل : pabipa.shop@gmail.com

برخی از کارها مانند فشار دادن جوش یا شستن لباس ها با پودر لباسشویی مناسب باعث ایجاد جوش در بدن می شود . و شما باید بدانید فشار دادن جوش کاری اشتباه می باشد که باید بگذارید جوش با گذر زمان درمان شود .

برخی از عوامل مانند مصرف داروهای کورتون‌ ها مثل پردنیزولون و هم چنین یائسگی در خانم ها باعث بروز پرمویی و رشد موهای ضخیم می شود . اولین راهکار برای درمان موهای زائد کم کردن وزن و از بین بردن چربی های بدن می باشد .

اگر می خواهید پیری جوان داشته باشید باید بدانید بعضی از لوازم های آرایشی برای پوست مضر هستند در حالی که بعضی از مواد آرایشی باعث بازسازی پوست می شوند.

دانستن علل مهم برای نازک شدن مو و ریزش موها می تواند شما را آگاه کند تا از ریزش موهایتان پیشگیری کنید . چرا که داشتن موهای پرپشت یکی از عوامل مهم زیبایی می باشد .

در این مطلب شما با تفاوت های میکروپیگمنتیشن با تاتو آشنا خواهید شد و همچنین با روش های مراقبتی پس از میکروپیگمنتیشن و یا تاتو آشنا می شوید.

افزایش دوام آرایش یکی از خواسته های همیشگی بسیاری از خانم ها می باشد . پس برای اینکه بتوانید همیشه زیبا به نظر برسید باید نکته های برای حفظ آرایش خود بدانید .

عسل هم برای موها و هم برای صورتتان کار خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. روغن زیتون هم چیزیست که ما از آن در اکثر ماسک هایمان استفاده می‌کنیم.

تولیدکنندگان این شامپوها مصرف این محصولات را بیشتر به خانم‌ها و آقایانی که موهای خاکستری دارند و دوست دارند به‌تدریج این موهای خاکستری را بپوشانند، توصیه می‌کنند چراکه به موهای روشن بهتر از موهای تیره رنگ می‌دهند.

درست است که سبک زندگی افراد به گونه‌ای شده که آنها را هر روز بیشتر از روز قبل از طبیعت دور می‌کند اما کیست که نخواهد زیبایی طبیعی صورتش را با گیاهانی که در طبیعت موجود است، حفظ نکند؟! یکی از گیاهانی که می‌توانید برای به دست آوردن زیبایی طبیعی روی آن حساب کنید، سدر []




خانه

موبایل

جام جهانی

 

 

 

به گفته محققان تعداد موهای سرحدودا 100000تار است وریزش نرمال تا 100 تار در روز می باشد.ریزش موهای سربه چند عامل بستگی داردکه عبارتند از:

 

1)عوامل فیزیکی:حالت دادن نامناسب مو – بیگودی – بازی کردن و….

 

2)عوامل شیمیایی:شامپو – رنگ شیمیایی و ….

 

3)برخی بیماریها: کچلی- حصبه و…..

 

4)وراثت:ارث از خانواده

 

5)عامل تغذیه:رژیم غذایی نامناسب

 

 

((نسخه های سبز طلایی تقویت و ضد ریزش موی سر)):

الف)تقویت و ضد ریزش موهای خشک و معمولی(موها از سه روز به بالا چرب میشود ):

 

25گرم سیاه دانه +25گرم تخم مورد + 50 گرم گل ریواس + 25گرم گل بابونه شیرازی + 50 گرم برگ مورد + 50 گرم گل شیراز(گل سرشور)+50 گرم گل ختمی + 25 گرم گیاه دم اسب + 25 گرم شلتوک گندم یا برنج+50 گرم تخم شنبلیله.

 

تمامی مواد گیاهی بالا را کاملا ساییده سپس دو قاشق غذاخوری با مقداری آب مخلوط کرده وبه مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و بعد با آب گرم بصورت ملایم بشویید.(دو بار در هفته کافی است).

 

لازم به ذکر است که مواد گیاهی فوق اصلا موها را رنگ نمی کند.

 

برای شستشوی سرمیتوانید از صابونهای مخصوص موهای خشک و معمولی ویا از شامپو ملایم بچه استفاده کنید،که با این کار ریزش مو را به حد اقل می رسانید.

 

روغن های گیاهی نیز برای تقویت موها بسیار موثر هستندمهمترین نتیجه استفاده از روغن های گیاهی بیشتر برای تقویت موهای خشک وجلوگیری از شوره سر میباشد.

 

طریقه استفاده از روغنهای گیاهی به این صورت است که : مقدارکمی روغن را با نوک انگشت به پوست سر ماساژ میدهیم، دراین صورت احتیاج به شستشوی بعد ازماساژ نداریم .همچنین برای استفاده از روغن برای ابرو ،یک قطره روغن را به موازات ابرو(چسبیده و بالای ابرو)روی پوست میکشیم.از مهمترین روغنها میتوان به روغن های:بابونه – مورد – بنفشه – فندق – سیاه دانه – بادام تلخ- زیتون و…. اشاره کرد.

 

 

نرم کننده مو گیاهی:

از نرم کنندهای گیاهی مخلوط 50گرم گل سرشور(گل شیراز) با 50 گرم گل ختمی و10 گرم کتیرای شیشه ای است که آنها را کاملا ساییده وبعد از شستشوی سر، یک قاشق غذاخوری ازآن را با مقداری آب گرم مخلوط و موهایتان را با آن بشویید،در اینصورت موهای نرمی خواهید داشت.

 

 

حالت دهنده گیاهی:

ازبهترین حالت دهندها که تقویت کننده گیاهی نیز به حساب می آید ، می توان به ژل کتیرای طبیعی اشاره کرد.

 

طریقه استفاده از این ماده گیاهی به این صوررت است که مقداری از ژل را با کف شامپو یا صابون با هم روی سر ماساژ و بعدا شستشو انجام می دهیم.همچنین برای حالت دادن به مو ، ابتدا موها را خیس کرده سپس مقداری از ژل را به موها مالش داده و سپس شانه میزنیم، بعد از چند رقیقه موهایمان خوش حالت و براق میشود. امتحان کنید!

 

 

طریقه ساخت ژل کتیرای طبیعی:

یک قاشق مرباخوری از کتیرای شیشه ای ساییده شده را داخل یک لیوان آب سرد ریخته پس از 12 ساعت ژل طبیعی بدست می آید،این ژل چون دارای مواد نگهدارنده نیست پس ازچند روز بوی ترش میگیرد پس آن را داخل یخچال نگهداری کنید و تا هفته ها از آن استفاده کنید.

 

ب)تقویت و ضد ریزش چرب(موها هر روز یا یکروز درمیان چرب می شود):

 

25گرم سیاه دانه + 25گرم تخم مورد + 25 گرم شلتوک گندم یا برنج + 25گرم گل بابونه شیرازی + 50 گرم گل ریواس + 50 گرم سدر + 25گرم گیاه دم اسب+50 گرم برگ مورد+50گرم تخم شنبلیله

 

تمامی مواد گیاهی بالا را کاملا ساییده سپس دو قاشق غذاخوری با مقداری آب مخلوط کرده وبه مدت 10 دقیقه روی سر بگذارید و بعد با آب گرم بصورت ملایم بشویید.(سه بار در هفته کافی است).

 

لازم به ذکر است که مواد گیاهی فوق اصلا موها را رنگ نمی کند.

 

برای شستشوی سرمیتوانید از صابونهای مخصوص موهای چرب استفاده کنید،مانند:صابون سدر – صابون زرد مراغه و …..

 


منبع = هلپ کده


خواص گل ختمی برای مو خواص گل ختمی خبازی خواص گل ختمی در طب سنتی گل ختمی دارای خواص فراوانی بوده و از آن در تهیه داروهای گیاهی استفاده می شود. قسمت انتهایی این گل سفید رنگ و نسبتا شیرین می باشد. به علت استفاده از گل ختمی در تهیه اولین شیرینی مارشمالو، امروزه این گل به مارشمالو معروف است


 



 


 


گیاه گل ختمی چیست؟


 


خَتمی (نام علمی Althaea officinalis) سرده‌ای از گیاهان است از تیره پنیرکیان یکساله و خودرو، گل و میوه و ریشه آن مصرف دارویی دارد. گل ختمی به ارتفاع دو متر گل‌های صورتی، قرمز وسفید دارد که برای روکش داروها استفاده می‌شود. جنس بزرگی از گیاهان گلدار دارای ۲۰۰- ۲۲۰ گونه از نهان‌دانگان می‌باشد. بومی مناطق گرم، زیر گرمسیری استوایی و نواحی گرمسیری بین دو مدار شمال و جنوب استوا در جهان می‌باشد. گل ختمی در درمان امراض کبدی و جوش صورت اثر سودمندی دارد طرز استفاده آن گلبرگهای آنرا خشک نموده وآسیاب کنید سپس برای هر بار استفاده یک قاشق مرباخوری از پودر آسیاب شده را در یک لیوان آب جوشیده سرد شده یا عرق کاسنی برای مدت ۸ ساعت خیسانده و مصرف کنید.


 


برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است. به لحاظ تاریخی گل ختمی در فرهنگ‌های مختلف به عنوان گزینه‌ای برای درمان چندین بیماری کاربرد داشته است. در مصر باستان از دم نوش گل ختمی برای کاهش دمای بدن، درمان بیماری‌های عصبی و قلبی و افزایش دهنده ادرار استفاده می‌کردند.


 



 


نحوه استفاده از گل ختمی


 


ختمی بنفش را میتوانید در آب به مدت ۵ الی ۶ ساعت خیس کرده سپس آنرا صاف کرده و گلهای آنرا فشار داده تا عصاره آنها هم داخل شربت شود سپس کمی شکر به آن اضافه کرده و از شربت آن استفاده کنید که خاصیت درمانی زیادی دارد و برای رفع حرارت بدن و موارد دیگر موثر میباشد که در کل بهترین و ساده ترین راه برای استفاده از بیشترین خواص ختمی بنفش این راه میباشد.


 


خواص گل ختمی


 


دمنوش گل ختمی سرفه های خشک را از بین می برد.


 


این دمنوش ملین و برطرف کننده یبوست است.


 


دم کرده این گیاه برای کاهش یا درمان آلرژی موثر می باشد.


 


دم کرده ریشه این گیاه تب را پایین می آورد.


 


دم کرده ریشه این گیاه قند خون را تنظیم می کند.


 


دمنوش برگ ختمی برای دفع سنگ کیله موثر است.


 



 


خواص گل ختمی برای مشکلات تنفسی


 


استفاده از ریشه گیاه ختمی به عنوان داروی گیاهی برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و دیگر مشکلات تنفسی سابقه‌ای چند هزار ساله دارد که این خاصیت درمانی فوق‌العاده حاصل لعاب زیادی است که از خیس کردن گلبرگ‌ها و ریشه‌ این گیاه به دست می‌آید. همچنین برگ‌های این گیاه برای درمان گازگرفتگی و سوختگی شفابخش است.


 


خواص گل ختمی برای درد دندان


 


همچنین گل ختمی در درمان مشکلات مرتبط با التهاب دستگاه گوارش موثر است و می‌تواند در کاهش التهاب لثه نوزادان در زمان دندان درآوردن آن ها مفید باشد. می‌توان عصاره ریشه و ساقه ختمی را برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی استفاده کرد و درمانی موثر برای کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزماست.


 


خواص گل ختمی برای درمان معده


 


اخیرا، گل ختمی در درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش معده، سوء هاضمه، کولیت زخمی و زخم معده استفاده می‌شود. همچنین محققان در نظر دارند تا کارآیی ختمی را به عنوان درمان طبیعی برای کنترل قندخون در دیابتی‌ها مورد بررسی قرار دهند.


 



 


خواص گل ختمی برای لاغری


 


این گیاه دارای خواصی است که می‌توان از آن در درمان سرطان و کاهش وزن استفاده کرد. در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم اثر می‌گذارد و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند. این گیاه استوایی به عنوان ترکیبی دارویی در درمان شپش سر نیز تاثیرگذار است.


 


خواص گل ختمی برای درمان آسم


 


چای این گل از قدیم به عنوان تسکین دهنده درد، ملین و ادرارآور شناخته شده که تأثیر بسزایی در بهبود اختلالات گوارشی دارد. تانین، فنولیک اسید، فلاونوئید و روغن های فرار چای گل ختمی، التهاب دهان، التهاب ریه و سرفه های مزمن را در دوران سرماخوردگی بهبود می بخشد و کمک زیادی به درمان آسم می کند. 


 


عوارض جانبی خواص گل ختمی


 


ختمی گیاه مفید و بی ضرری است و فقط زنان باردار و مادران شیرده باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند. کسانی که سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند.


 


طرز تهیه شربت گل ختمی


 


یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید و روی آن آب با دمای 70 یا 80 درجه ریخته و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید. برای دم کردن ریشه این گیاه ابتدا ریشه آن را تمیز کرده و در یک لیتر آب جوش ریخته و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه دم بکشد پس از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و در صورت تمایل با عسل شیرین کنید.


 


 


 


 



خواص گل ختمی در دوران بارداری , خواص گل ختمی براب سرفه



خواص گل ختمی در دوران بارداری , خواص گل ختمی براب سرفه



خواص گل ختمی در دوران بارداری , خواص گل ختمی براب سرفه



خواص گل ختمی در دوران بارداری , خواص گل ختمی براب سرفه



 


 


 

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است



برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است.گل ختمی علاوه بر آن که به دلیل داشتن گل‌های رنگی و بزرگش در تزئین خانه یا باغچه استفاده می‌شود، کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد. برگ‌ها و گلبرگ‌های گل ختمی را می‌توان به شکل دم‌نوش و عرقیات مصرف کرد که برای درمان انواعی از بیماری‌ها مفید است.گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است و گیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد…


محمدصالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: گل ختمی یکی از داروهای گیاهی است که دارای موسیلاژی است.گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است و گیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد.





استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: خیلی از افراد زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مجاری تنفسی آنها خشک و تحریکات آن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل افراد مدام سرفه‌های خشک می‌کنند.


می‌توان جوشانده گل ختمی را با یک قاشق عسل مصرف کرد که این محلول ضدسرفه قوی است و تاثیر آن را دو برابر می‌کند.
صالحی سورمقی ادامه داد: گل ختمی از جمله گیاهانی است که در کشورهای اروپایی داروهای فراوانی از آن تهیه کردند و اگر بخواهیم به شکل سنتی از این گیاه استفاده کنیم 5 تا 10 گرم از آن را در قوری ریخته و به مدت 15 دقیقه برروی شعله غیر مستقیم قرار داده شود.
برخی از گیاهان داروی که دارای ترکیبات لعاب دار هستند مانند گل ختمی و گل بنفشه را نباید روی شعله مستقیم آن را قرار داد به دلیل آنکه حرارت مستقیم موجب می‌شود که ترکیبات گیاه تغییر پیدا کند.


همچنین گل ختمی در درمان مشکلات مرتبط با التهاب دستگاه گوارش موثر است و می‌تواند در کاهش التهاب لثه نوزادان در زمان دندان درآوردن آن ها مفید باشد. می‌توان عصاره ریشه و ساقه ختمی را برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی استفاده کرد و درمانی موثر برای کاهش قرمزی و سوزش ناشی از اگزماست.


اخیرا، گل ختمی در درمان مشکلات گوارشی از جمله سوزش معده، سوء هاضمه، کولیت زخمی و زخم معده استفاده می‌شود. همچنین محققان در نظر دارند تا کارآیی ختمی را به عنوان درمان طبیعی برای کنترل قندخون در دیابتی‌ها مورد بررسی قرار دهند.


همچنین بخوانید:


معجزه ای به نام گل ختمی


آشنایی با خواص جالب گل ختمی


آشنایی با فواید بیشمار گل ختمی برای بدن


این گیاه دارای خواصی است که می‌توان از آن در درمان سرطان و کاهش وزن استفاده کرد. در نتایج یک مطالعه دیگر آمده است عصاره گل ختمی روی متابولیسم اثر می‌گذارد و از چاقی و تشکیل چربی در کبد جلوگیری می‌کند. این گیاه استوایی به عنوان ترکیبی دارویی در درمان شپش سر نیز تاثیرگذار است.


چای این گل از قدیم به عنوان تسکین دهنده درد، ملین و ادرارآور شناخته شده که تأثیر بسزایی در بهبود اختلالات گوارشی دارد. تانین، فنولیک اسید، فلاونوئید و روغن های فرار چای گل ختمی، التهاب دهان، التهاب ریه و سرفه های مزمن را در دوران سرماخوردگی بهبود می بخشد و کمک زیادی به درمان آسم می کند.






ختمی گیاه مفید و بی ضرری است و فقط زنان باردار و مادران شیرده باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند. کسانی که سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند.


طرز تهیه شربت گل ختمی


یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید و روی آن آب با دمای 70 یا 80 درجه ریخته و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید. برای دم کردن ریشه این گیاه ابتدا ریشه آن را تمیز کرده و در یک لیتر آب جوش ریخته و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه دم بکشد پس از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و در صورت تمایل با عسل شیرین کنید.



۱)ناراحتی های پوستی را برطرف می کند و پوست را نرم می سازد.


۲)سرفه های خشک را از بین می برد.


۳)تب راپائین می آرود.


۴) ختمی اسهال خونی را شفا می بخشد.


۵)ادرار را زیاد می کند.


۶) ختمی کمی ترشحات عادت ماهیانه را برطرف می کند.


۷)تورم را رفع می کند.


۸)ناراحتی های دستگاه ادراری را برطرف می کند.


۹)قند خون را تنظیم می کند.





۱-ضماد برگ ختمی در برطرف کردن دمل ها و ورم پستان و روم معده موثر است


۲-برای التیام شکستگی ها ، برگ ختمی را بصورت ضماد درآورده و روی محل شکستگی بگذارید.


۳-ضماد برگ ختمی در برطرف کردن درد سیاتیک مفید است.


۴-رعشه را برطرف می کند.


۵-ورم بناگوش را با ضماد برگ ختمی درمان کنید.



مراقب باشید

* با این حال در برخی از مطالعات آمده است گل ختمی می‌تواند در فرآیندی که بدن استامینوفن را فرآوری می‌کند تاثیر بگذارد؛ هرچند این تاثیرگذاری احتمالا بسیار ضعیف است.
* زنان باردار و مادران شیرده باید از زیاد خوردن آن پرهیز کنند.
* کسانی که سرد مزاج هستند باید ختمی را با عسل بخورند. طرز تهیه

یک قاشق غذاخوری گل ختمی را در قوری بریزید و روی آن آب با دمای 70 یا 80 درجه ریخته و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید آن را با کمی عسل شیرین کنید.
برای دم کردن ریشه این گیاه ابتدا ریشه آن را تمیز کرده و در یک لیتر آب جوش ریخته و اجازه دهید که به مدت 30 دقیقه دم بکشد پس از سرد شدن آن را از صافی عبور داده و در صورت تمایل با عسل شیرین کنید.



10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *