خواص کندر تلخ چیست

دوره مقدماتی php
خواص کندر تلخ چیست
خواص کندر تلخ چیست

گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد.

صمغ این درخت شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

فواید کندر بسیارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با تمامی خواص کندر و نحوه مصرف آن برای سلامتی بدن، لاغری، تقویت حافظه و پوست و مو آشنا کنیم؛ همراه ما باشید :

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

مقادیر بالای اسید بوسولیکو آنتی اکسیدان های موجود در کندر با افزایش خاصیت کشسانی پوست، به رفع چین و چروک و لکه های پوستی کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.خواص کندر تلخ چیست

کندر یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوست خشک و حساس می باشد.

دوره مقدماتی php

ماسک کندر برای پوست صورت

2 تکه کوچک کندر را در یک فنجان روغن بادام بریزید و حرارت دهید تا کندر آب شود. مقداری از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا جذب شود و پوست خشک و حساس را درمان کند.

در طب سنتی آیورودا از کندر برای درمان سریع تر زخم ها استفاده می شود؛ استفاده موضعی از کندر، باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به درمان سریع تر زخم کمک می کند. علاوه بر این کندر خطر عفونت زخم را کاهش می دهد.

استفاده ی موضعی از کندر بر روی موها و پوست سر با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که مصرف کندر خوراکی با بهبود تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می تواند، متابولیسم بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

علاوه بر این کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

در طب سنتی گفته می شود که خوردن کندر برای درمان زود انزالی مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف کندر خوراکی به تنظیم تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و علاوه بر این با تحریک جریان خون در رحم و لگن، قاعدگی نامنظم را درمان می کند.

تحقیقات نشان داده که کندر دارای خواص ضد درد طبیعی است و برای درمان درد پریود مفید بوده و خونریزی شدید در دوران قاعدگی و پریودی را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در کندر به دلیل خواص ضد التهابی، نفخ معده را کاهش داده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و برای بهبود سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

علاوه بر این کندر به طور مستقیم به کاهش التهاب در روده ها کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را از بین می برد.

تحقیقات جدید بر روی کندر نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار متفورمین، به مدت 12 هفته دو بار در روز و پس از هر وعده ی غذایی 400 میلی گرم کندر مصرف کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، میزان هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، سطح انسولین خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته اند.

در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که کندر بجوند.

کندر به دلیل خواص ضد التهابی و با بهبود گردش خون در بدن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

برخی از تحقیقات نشان داده که کندر با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک مانند ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده که کندر به دلیل مقادیر بالاب کوکورمین موجود در آن، دارای خواص ضد التهابی بوده و علاوه بر این با تقویت سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز کمک کرده و درد ناشی از بیماری ها را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 1998 نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر با جلوگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی DNA اثر منفی دارند، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کندر ممکن است با افزایش مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک کرده و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد.

در یک تحقیق دیگر مشخص شده که اسید بوسولیک موجود در کندر، می تواند در کاهش سلول های سرطانی پانکراس موثر باشد.

گفته می شود که مصرف کندر عوارض جانبی ناشی را از شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

سردرد و میگرن یک نوع التهاب در بدن هستند که باعث تورم مویرگ های سر و گیجگاه شده و باعث درد شدید می شوند. در طب سنتی از گیاه کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگسری و درمان سردرد و میگرن شدید استفاده می شود.

شواهد بی نظیر نشان می دهد که سوزاندن گیاه کندر در خانه به دلیل ترکیبات آروماتیک و تری ترپن های موجود در آن، به کاهش هورمون استرس در بدن کمک کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند.خواص کندر تلخ چیست

کندر یکی از بهترین مواد برای افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان می باشد، همچنین کندر گرفتگی عضلات را کاهش داده و به تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

مصرف کندر در برخی افراد باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی شود.

کندر ممکن است با دارو هایی مانند : ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تداخل دارویی داشته باشد.

تحقیقیات نشان داده که کندر ممکن است جریان خون را در رحم و لگن تحریک کند و موجب سقط جنین در زنان باردار شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف کندر اجتناب کنند.

زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.

همچنین به دلیل تحقیقات کمی که در مورد اثر مصرف کندر بر روی نوزادان و کودکان انجام شده، توصیه می شود که بهتر است آن ها از مصرف کندر اجتناب کنند.

در موارد نادری گزارش شده که مصرف بیش از حد کندر بر عملکرد و سلامت کبد تاثیر می گذارد.

طبیعت کندر خوراکی (نام علمی درخت : Boswellia serrata) گرم و خشک می باشد. گیاه کندر یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید بوسولیک و ترپن ها می باشد.

در انگلیسی به صمغ درخت کندر (Olibanum یا Indian frankincense یا Frankincense) می گویند.

درخت کندر، دارای یک میوه ی کوچک به اندازه ی نخود است که آن را به صورت خام می خورند یا از آن برای تهیه غذایی به نام آب بنه و یا ترشی بنه شک استفاده می کنند.

  • مدل مردان ایران
  • همچنین صمغ آن را می گیرند؛

    اگر بجوشانند، سقز به دست می آید که مانند آدامس خاصیت ارتجاعی دارد و برای سلامتی دندان ها، تقویت لثه ها  و خوشبو شدن دهان بسیار مفید می باشد.

    کندر به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه لوازم آرایشی و صابون هم استفاده می شود.

    از کندر برای مصارف خوراکی هم استفاده می شود؛ در طب سنتی آن را می کوبند و در یک لیوان آب ریخته و ناشتا می خورند.

    اگر صمغ را خشک کنند، کندر به دست می آید که آن را مانند اسپند برای مصارف آروماتراپی می سوزانند. بهترین صمغ کندر از کشور عمان به دست می آید، اما کندر یمنی و سومالی هم بسیار مشهور هستند.

    از عصاره صمغ کندر در پزشکی استفاده می شود به عنوان مثال می توان با استفاده از آن یک دهانشویه طبیعی تهیه کرد.

    صمغ سفید رنگی که در ایران همراه با اسفند در مجالس مختلف دود می کنند و آن را کندر می نامند ممکن است شیره خشک شده یک درخت دیگر باشد و با کندر هندی اصلی که غالبا به رنگ زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای قرمز دیده می شود متفاوت باشد.

    پس جهت مصرف خوراکی و یا حتی دود کردن آن در منزل و بهره بردن از خواص درمانی گیاه کندر، صمغ خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

    پیش از مصرف خوراکی کندر حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

    در ادامه بخوانید : خواص دارویی صمغ مصطکی

    خواص کندر تلخ چیست

    منابع : healthline – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا را به راحتی امکان پذیر است اما مصرف طولانی مدت کندر عوارضی نیز دارد. بهترین مدت برای مصرف کندر دو هفته می باشد.

    در این مطلب می خوانید

    شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا آرزویی دست نیافتنی نیست. کندر سرشار از خواص پزشکی می باشد و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده … بوده است. با مطالعه این مقاله خواص کندر و نحوه ی استفاده آن را بیاموزید.

    صبح ناشتا کندر بجوید

    دارچین با عسل میل کنید

    خواص کندر تلخ چیست

    زنجبیل با عسل مصرف کنید

    چای سبز میل کنید

    دم‌کرده تخم کتان بنوشید

    آب کرفس هفته‌ای سه روز میل شود

    سرکه سیب مصرف شود

    روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

    جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

    روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گند زدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می توان در زخم ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت های داخلی هم مفید و موثر است.

    کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می شود.

    برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.

    به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می شود.

    موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است

    در خانم ها در طی دوره ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی های سنگین با روغن کندر، متعادل شود

    در آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی خوابی دارد.

    در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شده است.

    برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می شود. همچنین برای افرادی که از کابوس های شبانه و خستگی رنج می برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می شود.

    خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.

    کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس های عمیق مفید می باشد.

    در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.

    کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند.

    بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنواندرمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

    آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

     

    سقف متحرک

    خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

    خواص کندر تلخ چیست

    تور آنتالیا

    خرید بلیط هواپیما

    تور سریلانکا

    تور کیش

    هدایای تبلیغاتی

    دوربین هایک ویژن

    سئو سایت

    مهاجرت به استرالیا

    کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

    مجله باسلام

    مجله » تغذیه، سلامتی و زیبایی » کندر چیست و فوایدش کدام است؟

    کندر (کُندُر) نوعی صمغ است که از پوست درختی بومی مناطق بسیار گرم زمین به دست می‌آید. این صمغ شفاف، خواصی دارد که می‌شود با آن بعضی بیماری‌ها را درمان کرد و به سلامتی بیشتر دست یافت؛ هر چند که طعم این صمغ معطر، کمی تلخ و گس باشد.

    صمغ کندر خواصی دارد که گاهی دور از انتظار و غافلگیرکننده به نظر می‌رسند و تا کسی خودش نیازموده باشد شاید نتواند وجود این‌همه خاصیت را یک‌جا و در یک ماده به ظاهر ساده، باور کند. این‌که چطور یک صمغ ساده می‌تواند این‌همه خاصیت داشته باشد را تنها می‌توان این‌گونه پاسخ داد: این، یکی از رموز آفرینش است.

    خواص کندر تلخ چیست

    مصرف کندر می‌تواند قدرت حافظه را تقویت کند و به کسی که از ضعف حافظه و ضعف در به خاطرسپاری رنج می‌برد کمک کند. ولی کندر چطور این کار را می‌کند؟ به نظر می‌رسد از طریق دفع بلغم. بله. کندر می‌تواند غلبه بلغم در بدن را که یکی از عوامل ضعف حافظه است از بین ببرد و ما را صاحب حافظه‌ای قدرتمند نماید.

    از طرف دیگر، مصرف کندر برای مبتلایان به آلزایمر هم که در معرض از دست دادن همیشگی حافظه هستند کمک می‌کند که جلوی پیشرفت بیماری را بگیرند و روند رشد بیماری را کند کنند.

    برای استفاده بیشتر از فواید کندر در تقویت حافظه، می‌توان آن را به صورت ناشتا و همراه با عسل یا مویز مصرف کرد.

    اگر با مشکل گرفتگی صدا مواجه هستید، مصرف کندر را در دستور کار قرار بدهید تا به مرور متوجه باز شدن صدایتان شوید. خوردن صمغ کندر باعث کاهش خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. کندر می‌تواند، خلط و ترشحات پشتِ حلقی را برطرف کند و از این طریق، خشونت صدا را برطرف کمد.

    می‌شود کندر را جایگزین آدامس کرد و از فوایدش در استحکام دندان‌ها و لثه بهره‌مند شد.

    تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ۸۰۰ میلی‌گرم کندر بعد از هر وعده غذایی، به کاهش چربی خون کمک می‌کند و از این طریق بر روی کاهش میزان قند خون نیز اثر می‌گذارد. بنابراین کندر می‌تواند خوراکی خوبی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ باشد.

    در ترکیبات کندر، موادی وجود دارد که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و از این طریق به کشتن باکتری‌های موجود در دهان و در نتیجه رفع بوی بد دهان کمک می‌کند.

    در صورتی که کندر با آب سرد خورده شود، می‌تواند اسهال را برطرف کند و باعث قطع شدن استفراغ گردد.

    در احادیث هم به کندر اشاره شده است:

    حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: «کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم، و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت، و چشم را جلا می‌بخشد، و فراموشی را از میان می‌برد» (بِحار الاَنوار، ج ۵۹، ص ۲۹۴).

    بهترین نوع کندر، آن کندری است که تازه باشد و در عین حال درونش ناخالصی نداشته باشد. از طرفی دیگر، سفید باشد و خیلی زود شکسته نشود.

    من از کندر مثل آدامس استفاده کردم بوی دهانم خوشبو شد اما معده رو سفت می کنه

    چه جالب

    شما باسلامی‌های عزیز، می‌توانید با عضویت در خبرنامه مجله‌ی باسلام، از آخرین قصه‌های موفقیت غرفه‌داران، محصولات معرفی شده، آموزش‌های روز، مطالب جذاب مرتبط با سلامتی و زیبایی و تغذیه و کلی مطالب مفید دیگر مطلع شوید. برای این کار فقط کافی‌ست آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید و منتظر ما باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی گلرنگ است. ۱۳۹۶ © توسعه توسط گلرنگ سیستم

    همه ما با آدامس آشنایی داریم. می‌دانیم آدامس چیست و جویدن آدامس چه فوایدی بعد از خوردن غذا برای بدن دارد. آدامس‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کس با توجه به ذائقه و سلیقه خود آدامس موردنظرش را می‌خرد. این روزا این‌قدر تنوع در طعم و مزه‌های آدامس بسیار است که گاهی گیج می‌شویم کدام آدامس را خریداری کنیم. آدامس‌های هندوانه‌ای، موزی، توت‌فرنگی، نعنایی، اکالیپتوس و ….

    برخی آدامس‌ها سالم‌تر و فاقد آسپارتام هستند. آدامس‌های سقز و کندر نیز از این دسته آدامس‌ها هستند.

    بعضی شرکت‌های تولید آدامس هستند که می‌توانند از پودر خالص کندر استفاده کنند و آدامسی به بازار عرضه کنند که دارای طعمی جذاب با ته‌مزه ملایم تلخی همراه با رایحه پوست گردو داشته باشد.

    اما قبل از اینکه این آدامس فوق‌العاده را خریداری کنیم باید کندر را بشناسیم و با خواص آن آشنا شویم.خواص کندر تلخ چیست

    کندر نام درختی است که از صمغ و میوۀ آن در صنایع دارویی و غذایی مصرف می‌شود. مزۀ آن تلخ و گس است و خواص فراوانی دارد. مهم‌ترین خاصیت کندر، تأثیر آن بر قدرت یادگیری و تقویت حافظه عنوان‌شده است که از زمان‌های گذشته و در طب سنتی نیز استفاده می‌شده است. کندر را می‌توان به‌صورت خوراکی، بخور(یا سوزاندن آن همراه اسپند) و موضعی مصرف کرد. کندر در دستۀ گیاهان گرم و خشک می‌گنجد و طبع گرمی نیز دارد. در کتب قدیمی این گیاه بانام صمغ معنوی معروف شد. از گذشته به‌عنوان خوشبو کردن دهان نیز جویده می‌شده است. خاصیت کشسانی و چسبندگی آن باعث می‌شود در دهان منسجم بماند. عصاره و روغن این گیاه نیز به‌عنوان خوشبوکننده در صنایع عطرسازی، محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست استفاده می‌شود.

    کندر خواص زیادی دارد و برای انواع مشکلات موضعی پوست و مو، مراقبت‌های پوستی، بیماری‌های التهابی، حتی برخی تحقیقات نشان داده که کندر برای بیماری‌های التهابی و درمان سرطان مفید است. کندر درگذشته بیشتر به‌عنوان بخور استفاده می‌شد و هنوز هم برای آروماترپی استفاده می‌شود. و در حمام‌های سنتی برای جذب آن از طریق پوست در فضا بخور یا دود می‌شد. خوردن یا همان جویدن کندر نیز از گذشته مرسوم بوده و برای بهداشت دهان و دندان و خوشبو کردن آن استفاده می‌شده است. به عبارتی می‌توان کندر و سقز را پیشینۀ آدامس‌های امروزی دانست. خواص بی‌نظیر این ماده برای حافظه نیز از موارد مهم و مورد اهمیت این ماده و مصرف خوراکی آن است.

    در ادامه به چند خواص مهم کندر می‌پردازیم تا هرچه بیشتر با این مادۀ شگفت‌انگیز آشنا شوید:

    یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های کندر که به آن نیز معروف است، خاصیت تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز آن است. استفاده از کندر به‌صورت خوراکی، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی (آلزایمر) مؤثر بوده و قدرت خارق‌العاده‌ای در بهبود یادگیری دارد. با بهبود گردش خون، خطر ابتلا به انواع بیماری‌های خطرناک زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

    کندر به‌عنوان یک ضدعفونی‌کنندۀ قوی برای از بین بردن باکتری‌ها و پلاک‌های دهان بسیار عالی عمل می‌کند. خاصیتی که در بهبود زخم‌های دهانی دارد، از دیرباز نیز شناخته‌شده و در کتاب‌های علمی قدیمی هم‌چو.ن کتاب این سینا نیز از آن یادشده است. جویدن معمول آن نیز موجب استحکام لثه و دندان‌ها می‌شود و دهان را نیز خوشبو می‌کند.

    روغن یا عصارۀ کندر از زمان‌های بسیار دور به‌عنوان یک التیام دهندۀ قوی زخم‌های موضعی استفاده می‌شده است. امروزه نیز در صنایع دارویی در ترکیبات التیام‌بخش به‌نوعی وجود دارد.

    تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کندر می‌تواند خواصی در رابطه با محافظت از قلب داشته باشد. به نظر می‌رسد این کار با کاهش چربی خون و خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد، انجام می‌دهد. در طولانی‌مدت و استفادۀ تدریجی کندر، احتمال ابتلا به سکته‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

    برای استفاده: اسانس‌های رقیق‌شده را به‌صورت موضعی، ۱ تا ۳ قطره را روزانه به نقاطی مانند گردن یا مچ دست بمالید.

    خواص آنتی‌اکسیدانی کندر برای کبد نیز مفید است. آزمایش در سال ۲۰۱۳ نشان داده که آنتی‌اکسیدان روغن کندر به محافظت از سلول‌های کبدی کمک می‌کند. تحقیقت دیگری در سال ۲۰۱۱ که بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که بر روی هپاتیت و فیبروس کبدی، خاصیت ضدالتهابی دارد.

    با کمک کردن به سلول‌سازی و تنظیم گردش خون به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

    کندر تأثیر شگفت‌انگیز در درمان سرطان دارد. تحقیقات نشان داده که روغن‌های مختلف هرکدام می‌توانند تأثیری متفاوت بر بیماری سرطان داشته باشند. از طرفی آزمایشی در سال ۲۰۱۱ نشان داده که روغن کندر می‌تواند رشد و سکونت سلول‌های سرطانی در بدن را کاهش دهد. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که کندر می‌تواند درد ناشی از بیماری سرطان و پرتودرمانی را کاهش دهد.

    کندر خود به‌عنوان آدامس نیز استفاده می‌شود، اما طعم تلخ و مزۀ گسی دارد. درست است که کندر مانند سقز می‌تواند به‌صورت خوراکی و مانند آدامس جویده شود، اما طعم تند آن برای همه ممکن است خوشایند نباشد. خاصیت دارویی بسیار بالای این مادۀ گیاهی و مفید بودن آن برای بدن بسیار از متخصصان صنایع غذایی و دارویی را بر آن داشته تا از آن برای مواردی همچون آرایشی و بهداشتی، تسکین اعصاب و آرامش‌بخشی پوست و اعصاب استفاده کنند.

    حال که با خواص کندر و آدامس کندر آشنا شدید به‌راحتی می‌توانید با انتخاب مارک‌های خوب آدامس کندر طبیعی و روغن گردو سلامتی را به بدن خود هدیه دهید.

    کندر طعمش خیلی تنده برای من، میتونم به جاش از آدامس کندر استفاده کنم؟ یعنی آدامس کندر واقعاً توش کندر داره یا اسانسه؟

    بله، آدامس کندر، آدامسی است که در آن از خود کندر استفاده می‌شود، بنابراین همه خواص کندر را دارد. بهتر است اگر از آدامس کندر استفاده می‌کنید، بدون قند باشد تا به دندان‌ها آسیب نرسد.

    کندرر چطور به تقویت حافظه کمک میکنه؟ این واقعن اثبات شده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    کندر خیلی تلخه. نمی دونستم آدامسش هست. حتما شیرینه دیگه؟

    شیره کندر هم برا دیابت عالیه

    بهترین حالت مصرف کندر این است که کندر جویده شود مثل آدامس

    خواص کنار به تلخی است حتما که نباید دارو شیرین باشد

    من تا حالا اصلا کندرر نخوردم ونمیدونم که چه کوفتیه اصلا هم که تعریف شو شنیدم اصلا خوب نیست

    کندور خیلی خوبه من از بچگی استفاده میکردم به تلخیش عادت میکنی اولش تلخه ولی واقعا من تاثیرش توی هوش رو فهمیدم خیلی جواب میده حتما به کودکتون بدید

    میگم راستی این ادامس تو دیواندره نیست چیکار کنم؟😐😐😐خواص کندر تلخ چیست

    واقعا عاااالیه؛همیشه استفاده میکنم؛

    خیلی عالیه و خاصیت های بسیاری داره

    »[ خیلی ^_^ عالیه و خاصیت های بسیاری داره ]«

    کندر نام گیاهی دارویی است که بومی کشور هند بوده است و صمغ آن کاربرد زیادی در طب سنتی دارد.

    از جمله خواص کندر می‌توان به لاغری، سلامت قلب، کبد، مغز، درمان بیماری‌های خود ایمنی، آرتریت و فشار خون بالا اشاره کرد. این ماده برای افراد دیابتی، زنان و مردان مفید است و دود آن به آرام‌بخشی و کاهش استرس و اضطراب شهرت دارد و برای خوشبو کردن منزل به همراه اسپند دود می‌شود؛ با مجله دلتا همراه باشید.

    کندر خواص زیادی برای سلامت بدن دارد؛ از جمله اینکه روی فعالیت مغز و حافظه اثر مثبت می‌گذارد البته در مصرف آن نباید زیاده‌روی شود.

    کندر حاوی مقادیر فراوانی گاگلسترون است که غده تیروئید را تقویت می‌کند و تأثیر مثبتی در لاغری دارد؛ زیرا تیروئید نقش مهمی در متابولیسم و سوزاندن کالری‌های بدن دارد و عملکرد ضعیف غده تیروئید باعث تجمع چربی‌ها در بدن می‌شود و به چاقی و اضافه‌وزن منجر خواهد شد.خواص کندر تلخ چیست

    این ماده دارویی حاوی ترکیب اسید بتا‌بوسولیک است که خاصیت ضد توموری دارد. مصرف کندر از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و تأثیر درمان‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که این ماده علائم ناشی از شیمی‌درمانی را نیز کاهش می‌دهد.

    نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد که مصرف کندر از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

    کندر با تقویت سیستم ایمنی از بدن در برابر بیماری‌های خود ایمنی محافظت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های لوپوس، آرتریت روماتوئید و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

    کندر خاصیت آرام‌بخش و تسکین‌دهنده دارد و مصرف آن در دوزهای بالا برای آرام‌سازی عروق خونی و کاهش فشار خون بالا مؤثر است.

    مصرف منظم کندر با کاهش فشار خون بالا و حفظ سلامت عروق خونی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

    صمغ کندر برای درمان دیابت استفاده می‌شود؛ زیرا اثر ضد هایپرگلیسمی (ضد دیابتی) دارد و به تنظیم و کنترل سطح قند خون طبیعی بدن کمک می‌کند.

    مطالعات نشان داده است که مصرف اسید بوسولیک یا کندر در افراد مبتلا به آسم باعث کاهش علائم و حملات تنفسی می‌شود.

    کندر به دفع خلط از ریه و دستگاه تنفسی کمک می‌کند و به دلیل خاصیت ضد التهابی برای کاهش ورم در کانال‌های بینی و تنفس راحت مفید است و علائم سرماخوردگی را تسکین می‌بخشد.

    این ماده مغذی برای پیشگیری و درمان عفونت ناشی از ویروس هپاتیت C مفید است. مطالعه انجام‌شده در مصر نشان می‌دهد مصرف مرتب و روزانه کندر در افراد مبتلا به هپاتیت C به مدت ۱۸ ماه تأثیر قابل توجهی در کاهش علائم این بیماری داشته است.

    مصرف کندر به کاهش التهاب روده کمک می‌کند که تأثیر عالی در کاهش مشکلات گوارشی همچون سندرم روده تحریک‌پذیر، یبوست و ناراحتی‌های معده دارد.

    کندر جذب مواد مغذی در سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد و به درمان اسهال، نفخ و گرفتگی معده کمک می‌کند و خطر بروز سرطان روده و زخم معده را نیز کاهش می‌دهد.

    استنشاق دود صمغ کندر به عنوان آرام‌بخش و برای کاهش استرس مفید است و در آروماتراپی استفاده می‌شود.

    سردرد نوعی عارضه التهابی است و تورم مویرگ‌های ناحیه سر در نزدیکی شقیقه از عوامل اصلی بروز سردرد و میگرن هستند. در طب سنتی  از این ماده مغذی برای درمان سریع سردرد استفاده می‌شود.

    کندر التهاب مفاصل و عضلات بدن را برطرف می‌کند و با افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان به تقویت ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند.

    مصرف کندر چه به صورت عصاره یا روغن کندر برای تعادل هورمونی در بدن مفید است و به بهبود خلق و خو، کاهش استرس، افزایش متابولیسم، کاهش علائم قاعدگی و افزایش انرژی در بدن کمک می‌کند.

    کندر به دلیل خواص ضد التهابی به عنوان مسکن و ضد درد طبیعی شناخته شده است.

    در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و بهبود یادگیری استفاده می‌شود.

    تحقیقات نیز نشان داده است قدرت یادگیری و حافظه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت موش‌هایی که مادرشان در طول بارداری کندر مصرف کرده‌اند، نسبت به سایر موش‌ها بیشتر بوده است.

    کندر به روشن شدن و جوانی پوست کمک می‌کند و علائم پیری همچون چین و چروک و خطوط ناخوشایند و تیره و لکه‌های قرمز پوست را کاهش می‌دهد.

    استفاده منظم از کندر به درمان ریزش مو کمک کرده و ریشه موها را تقویت می‌کند.

    شما می‌توانید کندر را بکوبید و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و میل کنید.

    همچنین می‌توانید آن را در دهان بگذارید و به صورت آدامس از آن استفاده کنید اما مزه آن کمی تلخ است.خواص کندر تلخ چیست


    ۲۶ مهر، ۱۳۹۸ در ۲:۲۵ ب٫ظ


    حرف نداره


    پاسخ


    ۲۶ مهر، ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ


    سلام بسیار مطالب عالی واموزنده


    پاسخ


    ۹ مهر، ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ


  • طرز تهیه دلمه برگ کلم خانم گلاور
  • کندر


    پاسخ


    ۸ مهر، ۱۳۹۸ در ۴:۲۱ ب٫ظ


    خوب بود


    پاسخ


    ۸ مهر، ۱۳۹۸ در ۴:۱۷ ب٫ظ


    تشکر


    پاسخ

    خواص کندر تلخ چیست


    ۸ مهر، ۱۳۹۸ در ۲:۵۶ ب٫ظ


    بسیار عالی


    پاسخ


    ۲۶ مهر، ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۵ ب٫ظ


    خوب بود


    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    عوامل زیادی هستند که باعث احساس سرگیجه و خستگی در شما خواهند شد. گاهی این علل سرگیجه موقتی…

    لباس متولدین هر ماه در بین خانم‌ها متفاوت است و هر ماه استایل خاص خود را دارد. تا به حال با خود فکر کرده‌اید چرا همیشه یک نوع لباس خاص می‌خرید یا چرا به استایل خاصی علاقه دارید؟ با مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید تا با لباس متولدین هر ماه و استایل خاص آنها آشنا شوید.

    خواص کندر تلخ چیست
    خواص کندر تلخ چیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *