خواص كندر چيست

دوره مقدماتی php
خواص كندر چيست
خواص كندر چيست

گیاه کندر که در عربی به آن صمغ معنوی می گویند و در دنیا به نام کندر هندی معروف شده است، نام یک درخت بومی کشور هند و پاکستان، سومالی، عمان و یمن می باشد.

صمغ این درخت شگفت انگیز به خاطر بوی بسیار خوبی که دارد، از دیر باز برای دود کردن و خوشبو کردن مکان های مختلف مورد استفاده بوده و البته مصرف خوراکی نیز دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است.

فواید کندر بسیارند و ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با تمامی خواص کندر و نحوه مصرف آن برای سلامتی بدن، لاغری، تقویت حافظه و پوست و مو آشنا کنیم؛ همراه ما باشید :

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

مقادیر بالای اسید بوسولیکو آنتی اکسیدان های موجود در کندر با افزایش خاصیت کشسانی پوست، به رفع چین و چروک و لکه های پوستی کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

خواص كندر چيست

دوره مقدماتی php

کندر یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان پوست خشک و حساس می باشد.

ماسک کندر برای پوست صورت

2 تکه کوچک کندر را در یک فنجان روغن بادام بریزید و حرارت دهید تا کندر آب شود. مقداری از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا جذب شود و پوست خشک و حساس را درمان کند.

در طب سنتی آیورودا از کندر برای درمان سریع تر زخم ها استفاده می شود؛ استفاده موضعی از کندر، باعث افزایش گردش خون در بدن شده و به درمان سریع تر زخم کمک می کند. علاوه بر این کندر خطر عفونت زخم را کاهش می دهد.

استفاده ی موضعی از کندر بر روی موها و پوست سر با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را درمان می کند.

در طب سنتی از کندر برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می شود؛ به نظر می رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که مصرف کندر خوراکی با بهبود تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می تواند، متابولیسم بدن را افزایش داده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند.

علاوه بر این کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک کرده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

در طب سنتی گفته می شود که خوردن کندر برای درمان زود انزالی مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

مصرف کندر خوراکی به تنظیم تعادل هورمون ها در بدن کمک کرده و علاوه بر این با تحریک جریان خون در رحم و لگن، قاعدگی نامنظم را درمان می کند.

تحقیقات نشان داده که کندر دارای خواص ضد درد طبیعی است و برای درمان درد پریود مفید بوده و خونریزی شدید در دوران قاعدگی و پریودی را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در کندر به دلیل خواص ضد التهابی، نفخ معده را کاهش داده، معده درد و زخم معده را درمان می کند و برای بهبود سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

علاوه بر این کندر به طور مستقیم به کاهش التهاب در روده ها کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را از بین می برد.

تحقیقات جدید بر روی کندر نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در کنار متفورمین، به مدت 12 هفته دو بار در روز و پس از هر وعده ی غذایی 400 میلی گرم کندر مصرف کنند، بهبود قابل توجهی در قند خون ناشتا، میزان هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c)، سطح انسولین خون، کلسترول و تری گلیسیرید خون داشته اند.

در طب سنتی برای کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که کندر بجوند.

کندر به دلیل خواص ضد التهابی و با بهبود گردش خون در بدن می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد.

برخی از تحقیقات نشان داده که کندر با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی خطرناک مانند ام اس (مالتیپل اسکلروزیس) را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده که کندر به دلیل مقادیر بالاب کوکورمین موجود در آن، دارای خواص ضد التهابی بوده و علاوه بر این با تقویت سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری و درمان روماتیسم و آرتروز کمک کرده و درد ناشی از بیماری ها را کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 1998 نشان می دهد که کوکورمین موجود در کندر، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد با اثر بر روی برنش ها، علائم آسم را کاهش می دهد.

مقادیر بالای اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر با جلوگیری از تولید آنزیم های خاصی که بر روی DNA اثر منفی دارند، خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که کندر ممکن است با افزایش مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) به درمان سرطان پیشرفته پستان کمک کرده و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد.

در یک تحقیق دیگر مشخص شده که اسید بوسولیک موجود در کندر، می تواند در کاهش سلول های سرطانی پانکراس موثر باشد.

گفته می شود که مصرف کندر عوارض جانبی ناشی را از شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان کاهش می دهد.

سردرد و میگرن یک نوع التهاب در بدن هستند که باعث تورم مویرگ های سر و گیجگاه شده و باعث درد شدید می شوند. در طب سنتی از گیاه کندر به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگسری و درمان سردرد و میگرن شدید استفاده می شود.

شواهد بی نظیر نشان می دهد که سوزاندن گیاه کندر در خانه به دلیل ترکیبات آروماتیک و تری ترپن های موجود در آن، به کاهش هورمون استرس در بدن کمک کرده و استرس، اضطراب و افسردگی را درمان می کند.

خواص كندر چيست

کندر یکی از بهترین مواد برای افزایش انرژی و استقامت در ورزشکاران و بدنسازان می باشد، همچنین کندر گرفتگی عضلات را کاهش داده و به تقویت ماهیچه ها در بدنسازی کمک می کند.

مصرف کندر در برخی افراد باعث حالت تهوع، رفلاکس معده، اسهال و بثورات پوستی شود.

کندر ممکن است با دارو هایی مانند : ایبوپروفن، آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، تداخل دارویی داشته باشد.

تحقیقیات نشان داده که کندر ممکن است جریان خون را در رحم و لگن تحریک کند و موجب سقط جنین در زنان باردار شود. به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی بهتر است از مصرف کندر اجتناب کنند.

زیاده روی در مصرف کندر در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیش فعالی را در نوزادان و کودکان، افزایش می دهد.

همچنین به دلیل تحقیقات کمی که در مورد اثر مصرف کندر بر روی نوزادان و کودکان انجام شده، توصیه می شود که بهتر است آن ها از مصرف کندر اجتناب کنند.

در موارد نادری گزارش شده که مصرف بیش از حد کندر بر عملکرد و سلامت کبد تاثیر می گذارد.

طبیعت کندر خوراکی (نام علمی درخت : Boswellia serrata) گرم و خشک می باشد. گیاه کندر یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، اسید بوسولیک و ترپن ها می باشد.

در انگلیسی به صمغ درخت کندر (Olibanum یا Indian frankincense یا Frankincense) می گویند.

درخت کندر، دارای یک میوه ی کوچک به اندازه ی نخود است که آن را به صورت خام می خورند یا از آن برای تهیه غذایی به نام آب بنه و یا ترشی بنه شک استفاده می کنند.

  • اخرین مدل لباسشویی بوش اصل المان
  • همچنین صمغ آن را می گیرند؛

    اگر بجوشانند، سقز به دست می آید که مانند آدامس خاصیت ارتجاعی دارد و برای سلامتی دندان ها، تقویت لثه ها  و خوشبو شدن دهان بسیار مفید می باشد.

    کندر به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه لوازم آرایشی و صابون هم استفاده می شود.

    از کندر برای مصارف خوراکی هم استفاده می شود؛ در طب سنتی آن را می کوبند و در یک لیوان آب ریخته و ناشتا می خورند.

    اگر صمغ را خشک کنند، کندر به دست می آید که آن را مانند اسپند برای مصارف آروماتراپی می سوزانند. بهترین صمغ کندر از کشور عمان به دست می آید، اما کندر یمنی و سومالی هم بسیار مشهور هستند.

    از عصاره صمغ کندر در پزشکی استفاده می شود به عنوان مثال می توان با استفاده از آن یک دهانشویه طبیعی تهیه کرد.

    صمغ سفید رنگی که در ایران همراه با اسفند در مجالس مختلف دود می کنند و آن را کندر می نامند ممکن است شیره خشک شده یک درخت دیگر باشد و با کندر هندی اصلی که غالبا به رنگ زرد کم رنگ، نارنجی و قهوه ای قرمز دیده می شود متفاوت باشد.

    پس جهت مصرف خوراکی و یا حتی دود کردن آن در منزل و بهره بردن از خواص درمانی گیاه کندر، صمغ خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

    پیش از مصرف خوراکی کندر حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

    در ادامه بخوانید : خواص دارویی صمغ مصطکی

    خواص كندر چيست

    منابع : healthline – organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مجله باسلام

    مجله » تغذیه، سلامتی و زیبایی » کندر چیست و فوایدش کدام است؟

    کندر (کُندُر) نوعی صمغ است که از پوست درختی بومی مناطق بسیار گرم زمین به دست می‌آید. این صمغ شفاف، خواصی دارد که می‌شود با آن بعضی بیماری‌ها را درمان کرد و به سلامتی بیشتر دست یافت؛ هر چند که طعم این صمغ معطر، کمی تلخ و گس باشد.

    صمغ کندر خواصی دارد که گاهی دور از انتظار و غافلگیرکننده به نظر می‌رسند و تا کسی خودش نیازموده باشد شاید نتواند وجود این‌همه خاصیت را یک‌جا و در یک ماده به ظاهر ساده، باور کند. این‌که چطور یک صمغ ساده می‌تواند این‌همه خاصیت داشته باشد را تنها می‌توان این‌گونه پاسخ داد: این، یکی از رموز آفرینش است.

    خواص كندر چيست

    مصرف کندر می‌تواند قدرت حافظه را تقویت کند و به کسی که از ضعف حافظه و ضعف در به خاطرسپاری رنج می‌برد کمک کند. ولی کندر چطور این کار را می‌کند؟ به نظر می‌رسد از طریق دفع بلغم. بله. کندر می‌تواند غلبه بلغم در بدن را که یکی از عوامل ضعف حافظه است از بین ببرد و ما را صاحب حافظه‌ای قدرتمند نماید.

    از طرف دیگر، مصرف کندر برای مبتلایان به آلزایمر هم که در معرض از دست دادن همیشگی حافظه هستند کمک می‌کند که جلوی پیشرفت بیماری را بگیرند و روند رشد بیماری را کند کنند.

    برای استفاده بیشتر از فواید کندر در تقویت حافظه، می‌توان آن را به صورت ناشتا و همراه با عسل یا مویز مصرف کرد.

    اگر با مشکل گرفتگی صدا مواجه هستید، مصرف کندر را در دستور کار قرار بدهید تا به مرور متوجه باز شدن صدایتان شوید. خوردن صمغ کندر باعث کاهش خش صدا و صاف شدن آن می‌شود. کندر می‌تواند، خلط و ترشحات پشتِ حلقی را برطرف کند و از این طریق، خشونت صدا را برطرف کمد.

    می‌شود کندر را جایگزین آدامس کرد و از فوایدش در استحکام دندان‌ها و لثه بهره‌مند شد.

    تحقیقات نشان داده مصرف روزانه ۸۰۰ میلی‌گرم کندر بعد از هر وعده غذایی، به کاهش چربی خون کمک می‌کند و از این طریق بر روی کاهش میزان قند خون نیز اثر می‌گذارد. بنابراین کندر می‌تواند خوراکی خوبی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ باشد.

    در ترکیبات کندر، موادی وجود دارد که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و از این طریق به کشتن باکتری‌های موجود در دهان و در نتیجه رفع بوی بد دهان کمک می‌کند.

    در صورتی که کندر با آب سرد خورده شود، می‌تواند اسهال را برطرف کند و باعث قطع شدن استفراغ گردد.

    در احادیث هم به کندر اشاره شده است:

    حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: «کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم، و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت، و چشم را جلا می‌بخشد، و فراموشی را از میان می‌برد» (بِحار الاَنوار، ج ۵۹، ص ۲۹۴).

    بهترین نوع کندر، آن کندری است که تازه باشد و در عین حال درونش ناخالصی نداشته باشد. از طرفی دیگر، سفید باشد و خیلی زود شکسته نشود.

    من از کندر مثل آدامس استفاده کردم بوی دهانم خوشبو شد اما معده رو سفت می کنه

    چه جالب

    شما باسلامی‌های عزیز، می‌توانید با عضویت در خبرنامه مجله‌ی باسلام، از آخرین قصه‌های موفقیت غرفه‌داران، محصولات معرفی شده، آموزش‌های روز، مطالب جذاب مرتبط با سلامتی و زیبایی و تغذیه و کلی مطالب مفید دیگر مطلع شوید. برای این کار فقط کافی‌ست آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید و منتظر ما باشید.

    دوات آنلاین-کندر خاصیت‌های بسیار زیادی دارد. تقویت حافظه، آرامش اعصاب، تسکین درد مفاصل و … فقط بخشی از خواص کند است. در ادامه با این گیاه، فواید و نحوه مصرف آن آشنا شوید:

    کندر گیاهی است که خاستگاه آن آفریقای جنوبی خصوصاً سومالی، عمان و یمن است. کندر از درختی به نام Olibanum به دست می‌آید.

     

    شهرت درخت کندر، به خاطر این است که پس از بریدن تنه‌اش به قسمت‌های کوچک‌تر، شیره‌ی سفید شیر مانندی از آن خارج می‌شود که این قطرات با گذشت کمتر یا بیشتر از دو هفته پس از از دست دادن رطوبتش و خشک شدن (غلیظ شدن) تبدیل به یک صمغ نارنجی – قهوه‌ای می‌شود که با نام کندر (Frankincense ) شناخته می‌شود؛ که نیمه‌ی اول نام آن (Frank) به معنی خالص و پاک و قسمت دوم آن به معنی دود کردن است.

    خواص كندر چيست

     

    برای گرفتن روغن کندر، باید قبل از سخت شدن کامل کندر اقدام کرد و بهتر است فرایند روغن کشی با حضور دی اکسید کربن انجام شود تا کلیه‌ی خواص آن حفظ شود. حدود 50000 هزار سال به عنوان بخور خوشبو استفاده می‌شده است و حتی امروزه در کلیساها و معابد به عنوان بخور (شبیه عود) در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود.

     

    کندر و روغن به دست آمده از آن خواص مفید سلامتی و پزشکی دارد و حتی در برخی مناطق به خاطر قدرت معجزه آسا و اسرارآمیز آن مورد توجه قرار گرفته است.

     

    محققان در بسیاری از تحقیقات به بررسی خواص کندر و روغن آن پرداخته‌اند که دامنه‌ی بسیار وسیع داشته و به نتایج قابل اهمیتی دست یافته‌اند.

    کندر علاوه بر خواص درمانی که در تسکین دردهای مفصلی، درمان بوی بد دهان و افزایش میزان هوش کودکان دارد خواص کم نظیر دیگری دارد که به برخی از کاربردی ترین آن ها اشاره می کنیم.

     

    خوردن صمغ کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می شود. این صمغ گیاهی با کاهش خلط و ترشحات حلقی خشونت صدا را برطرف می کند.

     

    تجویز کندر به صورت خوراکی موجب کاهش خونریزی شدید در خانم هایی که خونریزی های بسیار شدید درسیکل قاعدگی دارند، می شود.

     

    درمانگران طب سنتی بر این باورند که مصرف کندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادی که دچار تب و استفراغ هستند بسیار موثر است.

     

    بسیاری از درمانگران بر این باورند، افرادی که بدزخم هستند و زخم های شان در مدت زمان بیشتری خوب می شود با مکیدن یا جویدن یک نخود کندر به صورت روزانه به مدت 3 تا 4 روز می توانند به درمان سریع تر زخم ها کمک کنند.

    کندر برای تقویت حافظه و رفع آلزایمر معجزه می کند جویدن روزانه کندر تاثیر بسیار زیادی در بهبود حافظه خواهد داشت. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها خواهد شد البته زیاده روی ر مصرف کندر بر اساس تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته می تواند سبب پیش فعالی کودک و دردسرهای فراوان شود

     

    بیشتر بخوانید: با فواید تخم شربتی آشنا شوید

     

    کندر خواص بسیاری برای بیماران دیابتی دارد تحقیقاتی که به تلزگی دانشمندان بر روی 60 زن و مرد مبتلا به دیابت نوع ب انجام دادند مشخص گردید که با مصرف روزانه 300میلی گرم کندر سطح گلوگز خون آن ها به شدت کاهش یافت و تاثیر خوبی در افزایش ترشح انسولین در بدن آنها داشت به نوعی که هنوز هم در بسیاری از مراکز درمانی جهان از کندر برای درمان و یا کنترل دیابت استفاده می شد در طب سنتی هم جویدن یا پودر کردن کندر و خوردن روزانه آن به کسانی که مبتلا به قند خون هستند تجویز می شود

     

    بیشتر بخوانید: خاصیت‌های هلیله سیاه چیست

     

    خواص كندر چيست

    افرادی که پوست خشک و زبر دارند، می توانند از این نسخه برای بهبود خشکی پوست خود بهره ببرند. این افراد کافی است 2 نخود کندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زمانی که کندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهید که روغن سرد شود و از آن برای ماساژ پوست دست یا بدن تان استفاده کنید. این روغن تاثیر بسیار زیادی در بهبود خشکی پوست تان خواهد داشت.

    درمانگران طب سنتی ایران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کنجدی که در آن کندر حل شده باشد برای تسکین اعصاب و آرام بخشی بیمار بسیار موثر است. برای تهیه این روغن کافی است به اندازه سرانگشت کندر را درون روغن کنجد انداخته و روغن را روی حرارت بگذارید تا کندر حل شود. پس از خنک شدن این روغن آن را روی ستون فقرات ماساژ دهید، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، این ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده اند می شود.

    * روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گندزدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می‌توان در زخم‌ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت‌های داخلی هم مفید و موثر است.

     

    * کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری‌های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی‌ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می‌شود.

     

    * برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می‌تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.

     

  • فواید خوردن دارچین و عسل ناشتا
  • * به حفظ عملکرد کلیوی کمک می‌کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می‌شود.

     

    * موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول‌های سالم بسیار مفید است.

     

    * در خانم‌ها در طی دوره‌ عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی‌های سنگین با روغن کندر، متعادل شود.

     

    * در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می‌شده است.روغن کندر

    کندر را بهتر است که به خوبی بکوبید و صبح ها بصورت ناشتا میل کنید کافیست یک قاشق چایخوری از آن را در یک استکان آب حل کنید و مصرف کنید البته یکی دیگر از روش های استفاده کردن از کندر جویدن آن شبیه آدامس است که البته اشکال این روش این است که طعم آن کمی تلخ است و ممکن مورد پسند همگان نباشد

     

    خواص كندر چيست

    بیشتر بخوانید: با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

     

    درمانگران طب سنتی برای درمان خواب آلودگی و بی حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه ای دارند که به کمک آن می توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می توانید به داروخانه های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه بر بی خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه بر این همین نسخه می تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. مصرف این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می شود.

     

    باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها می شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از 3 ماه موجب بیش فعالی کودک آن ها شده و این مسئله در آینده آن ها را با مشکلات متعددی روبه رو می کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند و این یک ماه باید بعد از 4 ماهگی جنین صورت گیرد.

     

    منابع: تسنیم- ساعت 24- همشهری- عصر ایران

     

    نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

    کندر صمغ
    نوعی درخت خاردار با ارتفاع تقریبی 2 متر است که در آب و هوای گرم و خشک رشد
    میکند. درخت کندر از درختان بومی مناطق مرکزی ایران است و با ایجاد خراش در تنه
    این درخت،صمغ آن که همان قسمت خوراکی است، ترشح شده و جمع آوری میگردد. اين شيرابه
    در مجاورت هوا به تدريج سفت شده و به صورت كندر خوراکی در بازار عرضه می شود. كندر
    دارای طعمی تلخ و معطر و كمی
    گس است. خواص درمانی کندر بسیار گسترده بوده، تقویت حافظه، درمان اسهال و استفراغ،
    تقویت معده و اعصاب، رفع بوی بد دهان، باز شدن صدا و استحکام لثه از خواص درمانی
    فراوان کندر است. در ادامه با خواص و مضرات این گیاه دارویی بیشتر آشنا شوید.

    گیاه کندر
    دارای طبیعت گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی کندر به طور خلاصه
    عبارتند از:

    خواص كندر چيست

    یکی از
    مهمترین و اصلی ترین خواص کندر تقویت حافظه و استفاده از آن برای درمان فراموشی در
    طب سنتی است. مصرف کندر ضعف حاظه را از بین میبرد.

    یکی از
    خواص کندر درمان اسهال است. به این منظور مقداری کندر را با آب سرد بخورید. همچنین
    استفاده از کندر باعث قطع استفراغ میگردد.

    یکی از
    خواص درمانی بی نظیر این صمغ گیاهی کاهش و درمان خونریزی‌های شدیدی است که در دوران قاعدگی بارها برای زنان و
    دختران جوان اتفاق می افتد، برای این منظور کافی است مقداری از کندر را هر روز
    مانند آدامس جویده و میل نمایید.

    جویدن کندر
    مانند آدامس در استحکام لثه بسیار موثر است، همچنین یکی از راههای درمان بوی بد
    دهان جویدن کندر است.

    خوردن صمغ
    کندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن می‌شود، از خواص کندر کاهش خلط و ترشحات حلقی
    بوده که این امر باعث برطرف شدن خشونت صدا میگردد.

    خوردن
    کندر در بارداری برای افزایش هوش جنین و زیباتر شدن آن بسیار موثر است. در روایات
    دینی ما به زنان باردار توصیه شده در ماه سوم بارداری کندر را مصرف کنند. میزان
    مصرف کندر در بارداری به میزان یک نخود به صورت روزانه است. مصرف کندر بويژه در زنان باردار و تأثير آن
    روی حافظه نوزاد از قديم الايام مورد تأکيد بوده است.

    یکی از
    راههای درمان خانگی زخم خوردن و مکیدن کندر است. متخصصان طب سنی به افرادی که بد
    زخم هستند، توصیه میکنند به مدت 3 تا 4 روز، روزانه به اندازه یک نخود از کندر را
    مکیده و بخورند.

    یکی دیگر
    از خواص کندر که بسیار مورد توجه قرار گرفته، استفاده از روغن این گیاه برای تسکین
    اعصاب و کاهش تپش قلب است. به این منظور مقدار یک نخود از این صمغ را داخل روغن
    کنجد ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید حل شود. سپس از این روغن برای
    ماساژ ستون فقرات استفاده کنید. ماساژ ستون فقرات با روغن کنجدی که در آن کندر حل
    شده است، علاوه بر تسکین اعصاب و ریلکسی، باعث بهبود تپش قلب و آرامش فرد میگردد.

    خواص كندر چيست

    بهبودی
    خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را
    داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد،
    از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از
    صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری
    استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنوان
    درمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

    علیرغم
    خواص درمانی و فواید بیشمار کندر همانند تمام گیاهان دارویی در مورد کندر نیز
    استفاده صیحیح و به اندازه بایستی مورد توجه قرار بگیرد. به ویژه مصرف کندر در
    بارداری که بایستی حتما با احتیاط صورت گرفته و زیاده روی نشود. از مضرات مصرف بیش
    از اندازه کندر در بارداری افزایش احتمال بیش فعالی کودکان است. تحقيقاتی که روی
    بيش از 100 نفر از مادرانی که قبل از زايمان به مدت طولانی (3 الی 4 ماه) از کندر
    استفاده کرده اند معلوم شد که مصرف بيش از حد آن موجب بيش فعالی کودکان آنها شده
    اما مادرانی که به مدت يک ماه يا کمتر از کندر استفاده کرده‌اند کودکانشان بيش فعال نشده و همچنين از هوش بالايی
    برخوردارند.

    تماس بگیرید

    05137238070

    هرآنچه باید درباره فواید و خواص روغن گل رز بدانید – مهم

    فواید و خواص روغن دارچین بر روی سلامتی + نسخه مصرف

    عجیب ترین و شگفت انگیزترین فواید و خواص گیاه مریم گلی

    خواص كندر چيست

    روغن مریم گلی و خواص بی نظیر آن + کاربرد و روش مصرف

    روغن منیزیم و هر آنچه باید درباره فواید و خواص روغن منيزيم بدانید

    روغن لیموترش و خواص بی نظیر این روغن بر روی سلامتی

    هر آنچه باید درباره مضرات و خواص چوب صندل و روغن آن بدانید

    خواص هسته زردآلو ؛ فواید و مضرات آن که باید قبل مصرف حتما بدانید

    زردآلو و عجیب غریب ترین خواص زردآلو که تا به حال نمیدانستید

    فواید و خواص سماق به همراه مهمترین خاصیت های آن + اثبات شده

    قطعا شما همانند اکثر افراد با شنیدن کندر اولین چیزی که به ذهنتان می رسد افزایش هوش می باشد . اما این تنها خاصیت کندر نیست . در این مقاله از رویکا علاوه بر اینکه میخواهیم ببینیم کندر چیست با خواص و فوایدی از کندر آشنا شویم و بدون تردید آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهیم . لازم به ذکر است در صورت مصرف بیش از حد و نادرست کندر ، شاهد عوارض جبران ناپذیری خواهید بود . بنابراین مطالعه این مقاله می تواند کمک بسیاری به شما کند . در انتها هر صورت وجود هر گونه سوال و ابهام حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید . کارشناسان رویکا پاسخگوی شما خواهند بود .

    کندر ( Olibanum ) از دسته گیاهان دارویی می باشد که طبعی گرم و خشک دارد . فواید خارق العاده ای آن ، کندر را به یکی از گیاهان محبوب در میان مردم تبدیل کرده است . بعد از قطع کردن درخت بزولیا ، شیره ی سفیدی از درخت خارج می شود . به مرور زمان طی ۱۰ الی ۱۵ روز شیره ی سفید به صمغ قهوه ای یا نارنجی رنگی تبدیل می شود که به آن کندر می گویند . این تغییر رنگ به علت از دست دادن رطوبت می باشد .

    از شیره آن می توان به عنوان خوش بو کننده  ( همانند عود ) نیز استفاده کرد . در بعضی از استان های ایران کندر را در غذاهای خود استفاده می کنند ، مانند غذای آب بنه در استان فارس . بنه شک ، ترشی است که از کندر نرسیده درست می شود .  در صورتی که کندر را بجوشانید به ماده ای مانند آدامس به نام سقز تبدیل می شود که خاصیت ارتجاعی دارد . بعد از قورت دادن ، سقز بر خلاف آدامس هضم خواهد شد .

     

    آیا میدانید  فواید کندر چیست ؟ از مهم ترین مزایای کندر افزایش ضریب هوشی و حافظه می باشد . در هر رده سنی که هستید می توانید کندر را برای افزایش حافظه مصرف کنید .

    کندر از هزاران سال پیش در طب سنتی به عنوان تسکین دهنده التهاب و درد مورد استفاده قرار گرفته است . این امر سبب شده تا روغن کندر برای دردهای مفصلی از جمله آرتریت یا روماتیسم مفید باشد .

    آنتی اکسیدان های موجود در کندر آن را به یکی ار بهترین گیاهان دارویی تبدیل کرده است که  در سرطان نقش موثری دارد . کندر سرعت تکثیر و رشد سلول های سرطانی را کند کرده و حتی تولید آن ها را مهار می کند . علاوه بر این درد و التهاب ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی را کاهش می دهد . مصرف طولانی مدت کندر احتمال ابتلا به انواع سرطان را پایین می آورد . از کندر برای درمان انواع سرطان ها از جمله سرطان پروستات ، سرطان مثانه و لوسمی استفاده می شود .

    از دیگر خواص کندر می توان به صاف شدن صدا اشاره کرد . خلط و ترشحات موجود در گلو را از بین می برد .

    کندر با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد سلامت قلب را تضمین می نماید . هم چنین با کاهش چربی خون از مسدود شدن رگ های قلبی جلوگیری می کند . مصرف کندر در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

    خاصیت آنتی اکسدانی کندر در سلامت کبد نقش موثری دارد . نتایج مطالعات بر روی موش ها در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد کندر در برابر فیبروز کبد ( آسیب بافت کبد ) و هپاتیت نقش ضد التهابی دارد .

    کندر سبب کاهش خونریزی می شود . این امر به خصوص برای زنان و دخترانی که در دوران قاعدگی خونریزی شدیدی دارند بسیار موثر است . به این منظور روزانه مقداری کندر را مانند آدامس بجویید .

    سندرم روده تحریک پذیر ( IBS ) یک بیماری شایع و طولانی مدت است که بر دستگاه گوارش تاثیر می گذارد . سندرم روده تحريک پذیر یک اختلال عملکردی می باشد . به این معنی که به جای آسیب به بافت های دستگاه گوارش سبب ایجاد مشکل در روند عملکرد سیستم گوارشی می گردد . خطر ابتلا به این بیماری در زنان تقریبا دو برابر بیشتر از مردان می باشد . خاصیت ضد التهابی کندر سبب تسکین سندرم روده تحریک پذیر می شود .

    از خواص کندر خوراکی می توان به افزایش باروری در مردان اشاره کرد . زیرا کندر کیفیت و تعداد اسپرم ها در آقایان را افزایش می دهد .

    همان طور که شنیده اید مصرف کندر در دوران بارداری سبب افزایش ضریب هوشی جنین می شود . البته مصرف بیش از حد کندر در دوران بارداری ممکن است سبب بیش فعالی نوزاد شود . در نتیجه میزان مصرف کندر در دوران بارداری ، یک ماه توصیه شده است . به یاد داشته باشید بعد از ماه چهارم بارداری خوردن کندر را شروع کنید .

     

    دود کندر چرک موجود در مغز که سبب سینوزیت و سردرد می شود را از بین می برد و سبب بهبود می شود . البته می توانبد کندر را با نسبت مساوی با سپند ترکیب کنید . بهتر است استشمام دود کندر به طور غیر مستقیم باشد . هم چنین دود آن از خونریزی بینی جلوگیری می کند .

    خواص كندر چيست

    فیبروم رحم رشد غیر عادی و بیش از اندازه بافت در رحم می باشد . علائم آن عبارتند از درد شکم ، تکرر ادرار و خونریزی غیر عادی واژن . یکی از روش هایی که در طب سنتی برای درمان عفونت های رحم وجود دارد دود کندر می باشد . برای این کار سپند و کندر را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید . آن را بر روی حرارت قرار دهید تا دود کند . بر صورت سرپا ، حالتی که واژن بر روی دود قرار گیرد ، بر روی آن بنشینید تا دود وارد رحم شود . اگر قصد نزدیکی با همسرتان دارید یا در دوران قاعدگی هستنید این کار را انجام ندهید . بهتر است قبل از انجام دادن این روش با پزشک خود مشورت کنید .

     

    آنتی اکسیدان های موجود در کندر سبب جوان سازی پوست و از بین بردن چین و چروک می شود .

    یکی دیگر از خواص کندر درمان پوست خشک و تبدیل کردن آن به پوستی با طراوت و نرم می باشد . برای این کار ابتدا مقداری کندر ( اندازه دو نخود ) را با روغن بادام بر روی حرارت قرار دهید تا کندر داخل روغن باز شود . بعد از سرد شدن روغن ، پوستتان را با آن ماساژ دهید . در صورتی که به روغن کندر دسترسی دارید می توانید از آن استفاده کنید . البته یادتان باشد قبل از استفاده از روغن حتما آن را با روغن های حامل رقیق کنید .

    کندر از جمله مواردی می باشد که برای بهبود زخم ها استفاده می شود . طبق تحقیقات صورت گرفته روغن کندر خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند عفونت و عوامل بیماری زا را از بین ببرد . پزشکان معتقدند مصرف روزانه کندر ( اندازه یک فندق ) به ویژه برای افرادی که مدت زمان بیشتری طول می کشد تا زخمشان ترمیم شوند یا به قول معروف بد زخم هستند ، سبب بهبود زخم ها در مدت زمان کوتاهی می شود . علاوه بر این برای درمان جای نیش حشرات می توان از آن استفاده کنید .

     

     

     

    دانه های کندر را همچون آدامس بجویید ، البته طعم آن مقداری تلخ است . اگر طعم آن را دوست ندارید می توانید آن را به طور کامل قورت دهید اما باید دانه های کندر بسیار کوچک باشند . روش دیگر آن آسیاب کردن کندر است . یک قاشق مرباخوری کندر آسیاب شده را با یک لیون آب ترکیب کرده و هر روز ناشتا آن را بنوشید . برای تاثیر بهتر می توانید کندر را همراه با عسل یا مویز استفاده کنید .

  • مدل ناخن دخترانه کوتاه
  • قبل از مصرف موضعی روغن کندر ابتدا باید آن را رقیق کنید . برای این کار هر قطره روغن کندر به ۲۰ الی ۳۰ گرم روغن حامل نیاز دارد . برای روغن حامل می توانید از روغن نارگیل یا بادام شیرین استفاده کنید .

     

     

    در صورت تمایل به مطالعه مقاله در ارتباط با ” خواص و فواید بی نظیر هلیله سیاه ” بر روی آن کلیک کلید .

     

     

     

    کندر ممکن است سبب سردرد به ويژه در افراد گرم مزاج شود . کسانی که بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون و قند خون دارند در مصرف کندر باید محتاط باشند . همچنین افرادی که سنگ کلیه دارند بهتر است ار مصرف کندر پرهیز کنند . احتمال واکنش آلرژیک نسبت به کندر تقریبا صفر می باشد . عوارضی چون تهوع ، احساس پر بودن شکم ، بی اشتهایی را ممکن است تجربه کنید .

     

    امام علی ( علیه‌السلام ) می فرمایند : جویدن کُندر دندان‌ها را محکم و بلغم را دفع می‌کند و بوی بد دهان را از بین می‌برد .

    خواص كندر چيست

    امام رضا ( علیه‌السلام )  نیز درباره‌ی خواص کندر فرموده‌اند : به زنان حامله کندر بخورانید که اگر بچه‌ ی شکمش پسر باشد با قلبی پاک، دانا و شجاع متولد شود و اگر دختر باشد ، خوش‌ اخلاق می‌شود و نزد شوهرش نیز سعادتمند و خوشبخت می‌گردد .

    حضرت علی ( علیه‌السلام ) می‌ فرمایند : سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می‌برد ، قرائت قرآن ، عسل و کندر .



    فروشگاه اینترنتی رویکا ، با هدف رضایت خاطر شما عزیزان پا به عرصه فعالیت فروش کلیه محصولات بصورت اینترنتی نمود . تمامی فعالیت ها رویکا از سوری سازمان مدیریت و نظارت بر روی کسب و کار اینترنتی نظارت میگردد .
    امید است تا بتوانیم قسمتی کوچک از نیاز های شما هموطنان عزیز را رفع نماییم .

    انبار مرکزی فروشگاه : مشهد ، کلاهدوز ۲۳ پلاک ۴۹

    05137238070 – 021284233

    info[@]royka[.]ir

    پاسخگویی 24 ساعته در تمام ساعات روز

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برای آگاهی از جدیدترین اخبار برندها و دریافت تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، در خبرنامه سایت عضو شوید

    تمامی حقوق این وبسایت متعلق به فروشگاه رویکا میباشد

    خواص كندر چيست
    خواص كندر چيست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *