خواص کاهو چيني

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای نظر‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

دوره مقدماتی php

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

ممکن است شنیده باشید که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند و اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. شما می توانید تبدیل به یک نابغه فوق العاده شوید و یا قدرت‌های روانی مانند ذهن‌خوانی و حرکت اجسام با نیروی ذهن را به دست آورید.

این “افسانه ده درصد الهام‌بخش منابع بسیاری در خیالپردازی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال، در فیلم لوسی محصول سال ۲۰۱۴ ، یک زن با مصرف مواد مخدر، ۹۰ درصد از مغزش را که قبلا غیرقابل دسترس بوده را رها می‌کند و قدرت‌های خدامانند را در خود پرورش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۳ که توسط بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون انجام شد، بسیاری از مردم، ازجمله حدود ۶۵ درصد آمریکایی‌ها این افسانه را باور دارند. در مطالعه دیگری که از دانشجویان پرسیده شد انسان‌ها از چند درصد مغزشان استفاده می‌کنند، حدود یک سوم دانشجویان رشته‌های روانشناسی، پاسخ دادند.۱۰ درصد.

با این حال، بر خلاف اسطوره ده درصد، دانشمندان نشان داده‌اند که انسان هر روز از تمام ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند.

چندین مورد از شواهد وجود دارد که افسانه ده درصد را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازسازی سلولهای مغزی

اندازه مغز با میزان هوش چه ارتباطی دارد؟

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه ۱۰ درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه ۱۰ درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که ۸۵ در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از ۱۰ درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را رمزگشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها ۱۰ درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۳۰، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با رمزگشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

کاهو یکی از سبریجات برگ سبز است که هزاران سال پیش توسط مصری ها کشت شد، مصری ها از دانه های کاهو برای تولید روغن و از برگ های این سبزی مفید به عنوان غذا استفاده می کردند.

امروزه کاهو را به صورت کاهو خام در سالاد و کاهو پخته در سوپ و انواع غذاها استفاده می کنند.

طبع کاهو سرد و تر است و مصلح کاهو سکنجبین، زیره، نعناع و کرفس می باشند. کاهو برگی، کاهو پیچ، کاهو موج‌ دار یا کاهو سردسیری، کاهو کله‌ روغنی، کاهو چینی و کاهو ساقه‌ای از انواع مختلف کاهو در طبیعت هستند.

کاهو حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، امگا 3، مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین های B-6، C، A، E و ویتامین K می باشد.

ویتامین A موجود در کاهو پوست باعث افزایش گردش خون در پوست صورت می شود، همچنین فیبر کاهو نیز به طور طبیعی پوست صورت را درخشان تر می کند.

ویتامین C موجود در کاهو به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند.

کمپرس و ضماد کاهو پخته برای درمان آفتاب سوختگی مفید است.

ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B موجو در کاهو برای پیشگیری و درمان جوش صورت مفید هستند.

ماسک کاهو برای پوست چرب و جوش صورت

هر روز صبح صورت خود را با آب کاهو بشویید تا چربی پوست را کنترل کند و پوست شما را نرم و درخشان سازد.

ویتامین K موجود در کاهو باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

ماسک آب کاهو برای مو

قبل از حمام رفتن مقداری آب کاهو را بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

کاهو یکی از سبزیجات با کالری پایین است و چون فیبر بالایی دارد باعث کاهش اشتها شده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. همچنین آب و فیبر موجود در کاهو نفخ و تجمع آب در بدن را از بین می برد و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

کاهو توانایی بالایی برای سم زدایی از بدن دارد، مواد معدنی موجود در کاهو سموم کبد را از بین می برد و به درمان کبد چرب کمک می کند.

کاهو حاوی مقادیر بالایی فولات است که برای سلامتی زن حامله مفید است و از نقایص مادر زادی در جنین پیشگیری می کند.

ویتامین K موجود در کاهو خونریزی پس از زایمان را کاهش می دهد. فیبر موجود در کاهو می تواند از یبوست در زنان باردار پیشگیری کند.

ویتامین C موجود در کاهو برای تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان مفید می باشد. همچنین ویتامین A موجود در کاهو برای تقویت بینایی و جلوگیری از عفونت های چشمی در کودکان مفید است.

مقادیر بالای آهن معدنی موجود در کاهو برای تولید هموگلوبین و درمان کم خونی در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

تغذیه نوزادان و کودکان با آب کاهو برای کاهش میکروب های عفونی در بدن مفید می باشد. بهتر است نوزاد و کودک خود را با آب کاهو یا کاهوی بخار پز شده تغذیه کنید.

مطالعات نشان داده که کاهو دارای شاخص گلیسمی پایینی است و می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد، کاهو همچنین دارای مقادیر بالایی کاروتنوئید ضد دیابتی است که سطح گلوکز خون را کاهش داده و می تواند برای درمان دیابت مفید باشد.

فیبر موجود در کاهو هضم را بهبود می بخشد، نفح را درمان می کند و همچنین می تواند معده درد را کاهش دهد.

کاهو حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که فشار خون را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

مقادیر بالای فیبر و سلولز موجود در کاهو حرکت روده ها را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

کاهو سرشار از سالیسیلات است که به عنوان رقیق کننده خون شناخته شده و به درمان غلظت خون کمک می کند.

تحقیقات نشان داده که کاهو دارای خواص درمانی استرس، اضطراب و افسردگی می باشد.

یکی از مهمترین استفاده های سنتی از کاهو در پزشکی درمان بی خوابی می باشد، تحقیقات نشان داده که مغز کاهو حاوی لاکتوکاریوم است که اثرات آرام بخش داشته و باعث بهبود کیفیت خواب در افراد می شود.

مطالعات نشان داده است که کاهو دارای آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد را که عامل انواع سرطان و تومور هستند از بین می برد.

همچنین آب برگ های کاهو برای درمان سرطان های لوسمی و سرطان پستان مفید می باشد.

کاهو غنی از ویتامین A و C و یکی از سبزیجات مفید برای کاهش کلسترول بالای خون و پیشگیری از حمله قلبی و سکته قلبی می باشد.

همچنین اسید های چرب امگا 3 موجود در کاهو سلامت قلبی را بهبود می بخشند.

مقادیر بالای ویتامین های A و C در کاهو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

کاهو حاوی مقادیر بالایی آهن و فولات است که هر دو برای درمان کم خونی مفید هستند، همچنین کاهو برای تامین ویتامین B12 در افراد گیاهخوار و خام گیاهخوار مفید می باشد.

آب کاهو نقش موثری برای کاهش مرگ سلول های عصبی و نورون ها که ناشی از محرومیت گلوکز یا سرم است، دارد و می تواند به درمان آلزایمر کمک کند.

کاهو یکی از سبریجاتی است که در کنار تمرینات بدنسازی به رشد عضله کمک می کند، پروتئین موجود در کاهو برای عضله سازی سالم در بدنسازان و ورزشکاران موثر می باشد.

آب کاهو حاوی مقادیر زیادی ویتامین B1 یا تیامین است که برای سلامت پوست و مو و چشم ها ضروری است.

ویتامین A موجود در آب کاهو به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کرده و سلول های بدن را از آسیب رادیکال های آزاد و سموم محیطی محافظت می کند، بنابراین آب کاهو برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشد.

پتاسیم موجود در آب کاهو برای کاهش فشار خون بالا و سلامت بدن مفید می باشد.

فسفر موجود در آب کاهو برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید می باشد.

دانه های کاهو برای درمان بیماری دستگاه ادراری و درمان ادرار قطره قطره مفید می باشند. از دانه های کاهو نوعی روغن استخراج می شود که برای درمان بی خوابی و هیپنوتیزم مفید می باشد.

منابع : organicfacts _ stylecraze – draxe – drhealthbenefits – livestrong


ختنه دردناک دختران+عکس

www.724press.com/social/8326

انواع و اقسام بسیاری از کلم چینی با نام علمی «Brassica  Pekinensis » وجود دارد؛ اما ما همگی آن‌ها را به یک نام می‌شناسیم. از آن‌جا که ما در ایران به آن‌ کاهوی چینی می‌گوئیم از این پس آن‌را با این نام خواهیم خواند. با ۷۲۴ پرس همراه باشید تا درباره‌ی این سبزی پرخاصیت اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاهوی چینی دارای بافت سفید و محکم بوده و برگ‌هایی به رنگ سبز روشن دارد که به خوبی در کنار هم پیچیده شده‌اند. کاهوی چینی غنی از ویتامین سی و دیگر مواد مغذی است. کالری بسیار پائینی دارد. دارای آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی بوده و فیبر بسیار زیای دارد. بنابر یافته‌های برخی دانشمندان با گنجاندن کاهوی چینی به رژیم غذایی روزانه می‌توانیم از خود در برابر  سرطان محافظت نمائیم، علاوه بر این‌که این سبزی کمک زیادی به کاهش سطح چربی LDL خون می کند. منبع غیر‌قابل باوری از فولیک اسید و ویتامین بی و همینطور ویتامین کا است.

همانند پنیر توفو، کاهوی چینی نیز طعم مواد اطرافش را به خود جذب می‌کند و این دلیلی است که چرا تعداد زیادی از مردم چین تمایل دارند از این کاهو در انواع سوپ استفاده کنند. این سبزی را می‌توان به صورت خام مصرف کرد یا سرخ شده و یا حتی به صورت بخارپز.

هنگام خرید کاهوی چینی باید توجه کنید که برگ‌های سبز آن پژمرده یا خراب  نبوده و  کرم خورده نباشند. کاهو را در یک کیسه‌ی پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید.

به خاطر شیوع بالای بیماری عدم تحمل لاکتوز در بین جمعیت‌های آسیای شرقی، به ندرت محصولات لبنی در چین مصرف می‌شوند. به طور سنتی کاهوی چینی خامه‌ای را با شیر کامل تهیه می‎‌کنند اما احتمالاً  بتوانید این ترکیب را با خامه نیز پیدا کنید.

کاهوی چینی کمی طعم شیرین دارد و با ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی‌تر نیز می‌شود. به سبک سنتی، این کاهوی طعم‌دار  سرد سرو می‌شود به همراه سُسی از سرکه که دقیقاً قبل از مصرف بر روی آن ریخته می‌شود. اگر قصد کمی تفت دادن آن‌را داشته باشید، استفاده از روغن چیلی تند پیشنهاد می‌شود.

        در این شیوه به کاهوی چینی و پیاز ، سُس چیلی اضافه کرده و آن‌را سرخ می‌کنند.

اغلب این گوشت‌های قِل‌قِلی را به همراه کاهوی چینی می‌پزند. برگ‌های این کلم آب‌گوشت را جذب کرده و طعم بی‌نظیری به غذا می‌بخشند.

 

ابتدا قسمت انتهایی کاهو را جدا کنید تا بتوانید برگ‌های آن‌را به راحتی از هم جدا کنید. برگ‌ها را تک‌تک زیر آب سرد بشوئید و سپس به‌خوبی خشک کنید؛ آن‌گاه بسیار نازک و رشته‌ای خرد کنید. پیاز و فلفل را به همین ترتیب خرد کنید. پنیر توفو را به قطعات مکعبی کوچکی برش بزنید. هر چه قطعات کاهو و پیاز و فلفل نازک‌تر باشد بهتر مواد را به خود جذب خواهند کرد.

کاهو، پیاز، فلفل و پنیر را در یک ظرف بریزید، بادام زمینی را خرد کنید و به آن اضافه کنید. باقی مواد را بر روی آن‌ها ریخته و به خوبی مخلوط کنید. این سالاد باید بلافاصله بعد از تهیه، مصرف شود زیرا ادویه‌هایی که در آن به کار رفته باعث خیس خوردن کاهو خواهد شد. از خواص آن لذت ببرید.

www.724press.com/social/8326

تبلیغات | درباره ما | تماس با ما

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

كاهو یكی از قدیمیترین سبزیجات دنیا است منشاء آن در هندوستان وآسیای مركزی می باشد . كاهو طبق مداركی كه بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یك قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است .كریستف كلمب تخم كاهو را به دنیای جدید برد بطوریكه از اوائل قرن پانزدهم میلادی كاهو در هائیتی و باهاما كشت می شده است.كاهو گیاهی است یكساله كه دارای برگهای پهن و دراز و سبز روش می باشد و با طعم كمی شیرین .

انواع مختلف كاهو كه در حال حاضر در آمریكا كشت می شود حدود 16 نوع می باشد كه در تمام طول سال وجود دارد روی هم رفته دو دسته كاهو وجود دارد :

 1- كاهوی پرورشی و اهلی كه در سالاد استفاده می شود كه كاهوی گرد Head Lettuce و كاهوی ایرانی Romano Lettuce از انواع مهم آن است .

2- كاهوی وحشی یا كاهوی خودرو كاهوی ایرانی از نظر مواد غذایی از كاهوی گرد بهتر است.كاهوی گرد ارزش غذایی چندانی ندارد زیرا دارای مقدار زیادی الیاف است كه تولید گاز و نفخ در معده می كند .   تركیبات شیمیایی: در صد گرم كاهوی ایرانی مواد زیر موجود است :

 

آب                             94 گرم

انرژی                       18 كالری

پروتئین                     1/2 گرم

موادنشاسته ای        0/1 گرم

كلسیم                    65 میلی گرم

فسفر                      25 میلی گرم

آهن                        1/5 میلی گرم

چربی                     0/2 گرم

كلسیم                   18 میلی گرم

سدیم                    10 میلی گرم

پتاسیم                  250 میلی گرم

ویتامین آ                500 واحد

ویتامین ب 1           0/5 میلی گرم

ویتامین ب 2           0/08 میلی گرم

ویتامین ب 3          0/4 میلی گرم

ویتامین ث             10 میلی گرم

ارسنیك                0/02 میلی گرم

اسید اگزالیك         0/003 میلی گرم كاهو ضمنا دارای مواد معدنی مانند نیكل،کبالت،سولفور و مس می باشد .

مواد شیمیایی كاهو عبارتند از : لاكتوكاروم Lactucarum ( كه ماده ای است مخدر ) موم،رزین،مالیك اسید و سوكسی نیك اسید،لاكتوم كاروم خواب آور و مسكن است . از لاكتوم كاروم بعنوان داروی خواب آور و مسكن و نیز در چشم پزشكی برای گشاد كردن مردمك چشم استفاده میشود .

خواص داروئی: خواص گیاه كاهو

كاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و مرطوب است 1) كاهو تمیز كننده خون است

2) كاهو بعلت داشتن آهن خونساز است   3) ضد تورم است

4) كاهو خواب آور و آرام بخش است

5) كاهو برای ضعف اعصاب مفید است

6) كاهو ملین و ادرار آور است

7) خوردن كاهو برای مالیخولیا مفید است

8) كاهو زخم های مجاری ادرار و مثانه را درمان می كند

9) اگر كاهو را با سكنجبین و یا سركه بخورند اشتها آور است

10) كاهو اثر ضد تشنج درد

11) درد معده را تسكین می دهد

12) كاهو قوای جنسی را تقویت می كند

13) برای برطرف كردن درد سینه كاهو را بپزید و بخورید

14) زنان شیرده اگر می خواهند كه شیرشان زیاد شود باید كاهوی پخته بخورند

15) ورم غدد لنفاوی را برطرف می كند

خواص تخم كاهو تخم كاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشك است

1- تخم كاهو مخدر و خواب آور است

2- خوردن تخم كاهو زكام را برطرف می كند

3- تخم كاهو برای درد سینه مفید است

4- خوردن تخم كاهو برای دستگاه ادراری نافع است و آنهائیكه قطره قطره ادرار می كنند باید تخم كاهو بخورند ( در حدود 10 گرم روزانه ) تا این مرض برطرف شود .   مضرات : اگر در خوردن كاهو افراط نكیند این گیاه به هیچ وجه مضر نیست زیاده روی در خوردن كاهو باعث كم شدن قدرت جنسی ، فراموشی و كم شدن حافظه ، ضعف دید چشم و نفخ شكم میشود .برای برطرف كردن این عوارض می توان كاهو را با نعناع ، كرفس و زیره میل كرد .




9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *