خواص کاهو در دوران بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی در سال ۷۲۷ هجری قمری به دنیا آمد . حافظ به لسان الغیب معروف است و در سال ۷۹۲ هجری قمری از دنیا رفت .شاعر بزرگ قرن هشتم ایران و یکی از سخنوران مشهور ایران و تمام جهان است .

تعداد بسیاری از شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. سمت و سوی حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذارن بر شاعران بعد از خود شناخته می‌شود. در قرن های هجدهم و نوزدهم شعرهای او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و اسم او به نوعی به محافل ادبی جهان غرب نیز راه پیدا کرد . هرساله در تاریخ بیستم مهرماه مراسم بزرگ‌داشت محمد حافظ شیرازی در محل آرامگاه او در شهر شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. طبق تقویم رسمی ایران این روز را روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده‌اند.

اطلاعات زیادی از خانواده و جدهای حافظ شیرازی در دست نیست و ظاهراً اسم پدرش «بهاءالدین محمد» است و مادر او اهل کازرون بوده‌است. در شعرهای او که می‌تواند تنها منبع موثّق و مطمئن زندگی او باشد اشاره‌های کمی از زندگی شخصی و خصوصی او پیدا می‌شود. آنچه از فحوای تذکره‌ها به دست می‌آید بیشتر افسانه‌هایی است که از این شخصیّت در ذهن عوام ساخته و پرداخته شده‌است. با این همه آنچه با تکیه به اشارات دیوان او و برخی منابع معتبر قابل بیان است آن است که او در خانواده‌ای از نظر مالی در حد متوسط جامعه زمان خویش متولد شده‌است. (با این حساب که کسب علم و دانش در آن زمان اصولاً مربوط به خانواده‌های مرفه و بعضاً متوسط جامعه بوده‌است). در نوجوانی قرآن را با چهارده روایت آن از برکرده و از همین رو به حافظ ملقب گشته‌است.

دوره مقدماتی php

آرامگاه حافظ در شهر شیراز و در منطقهٔ حافظیّه واقع شده‌است. امروزه این مکان یکی از جاذبه‌های مهمّ گردشگری به‌شمار می‌رود.

در زبان اغلب مردم ایران، رفتن به حافظیّه معادل با زیارت آرامگاه حافظ گردیده‌است. برخی از معتقدان به آیین‌های مذهبی و اسلامی، رفتن به آرامگاه او را با آداب و رسوم مذهبی همراه می‌کنند. از جمله با وضو به آنجا می‌روند و در کنار آرامگاه حافظ به نشان احترام، کفش خود را از پای بیرون می‌آورند.

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

مشهور است که امروز در خانهٔ هر ایرانی یک دیوان حافظ یافت می‌شود. ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می‌گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس به‌طور تصادفی صفحه‌ای را از کتاب حافظ می‌گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می‌کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحه‌ای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

برخی حافظ را «لسان‌الغیب» می‌گویند یعنی کسی که از غیب سخن می‌گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ‌کس زبان غیب نیست: ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

یکی از صنایع شعری ایهام است بدین معنی که از یک کلمه معانی متفاوتی برداشت می‌شود. ایهام در اشعار حافظ به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته. همچنین از مهم‌ترین خصوصیات شعر حافظ گستردگی مطالب ذکر شده در یک غزل اوست؛ به گونه‌ای که در یک غزل از موضوع‌های فراوانی حرف می‌زند. از طرفی هر بیت شعر حافظ نیز به‌طور مستقل قابل تفسیر است. این ویژگی‌های شعر حافظ باعث شده که هر کس با هر نیتی که دیوان حافظ را بگشاید و غزلی از آن را بخواند در مورد نیت خود کلمه یا جمله‌ای در آن می‌یابد و فرد فکر می‌کند که حافظ نیت او را خوانده و به وی جواب داده‌است. غافل از اینکه این ویژگی شعر حافظ است و در بقیه غزلیات او نیز کلمات یا جملاتی همخوان با نیت صاحب فال وجود دارد.

حافظ زمانی که درمانده می‌شود به فال روی می‌آورد: از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش زده‌ام فالی و فریاد رسی می‌آید

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


بررسی ها نشان می دهند، اگر خانم های باردار در دوران بارداری هر روز کاهو مصرف کنند فرزندشان تا سال ها در برابر بیماری تنفسی بیمه خواهد بود.


گفتنی است؛ آمار های داخلی نشان می دهند که حدود 13 درصد کودکان به بیماری اسم و تنفسی دچار می شوند و این در حالی است که آمار کودکان مبتلا به این بیماری روز به روز بالاتر می رود.


اسیدفولیک موجود در برگ کاهو باعث پیشگیری از نقائص هنگام تولد کودک شده و فیبر موجود در آن نیز منجر به هضم مناسب تر غذا و پیشگیری از یبوست می شود.


با این حال دو خطر مهم درباره مصرف کاهو در زمان حاملگی وجود دارد؛ اول اینکه لازم است بدانید تجمع ماده مضر “نیترات در سبزیجاتی مثل کاهو و اسفناج بیشتر از سایر سبزی هاست؛ به خصوص ساقه(مغز) کاهو که بیشترین محل تجمع نیترات در این گیاه است.


پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:
کاهو خواب را به همراه می‌آورد و غذا را نیزهضم می‌نماید.
امام صادق (ع) می‌فرماید:
شما را به خوردن کاهو سفارش می‌کنم چرا که خون راتصفیه می‌نماید.
کاهو جزیی از سبزی‌های سرد و تر است.
کاهو دارای ویتامین‌های A,B1,B2,B3,C است.
این سبزی شامل بسیاری از املاح است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
آهن، ارسنیک، پتاسیم، سدیم، روی، فسفر، کلسیم، مس، منیزیم و منگنز.
از فواید درمانی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای درمان آفتاب سوختگی
برای تنظیم فشار خون.
برای درمان یبوست و روماتیسم تاثیر بسزایی دارد.
یرقان را درمان و مسکنی برای دلهره و بیماری‌های اعصاب است.
کاهو خواب آور است و بی خوابی را درمان می‌کند، آرام بخش است وخستگی را از بین می‌برد.
اشتها آور است و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.
توان جنسی را افزایش می‌دهد.
هر چند برگ‌های کاهو برای کسانی که تنگی نفس توصیه نمی‌شود، ولی مغزآن دارویی است برای تنگی نفس.
از عصاره آن برای محافظت و رطوبت پوست استفاده می‌شود.
نه تنها خون را تصفیه می‌کند بلکه خون ساز نیز هست.
کاهو درد معده را تسکین می‌دهد وبرای ضعف اعصاب مفید است.
ملین است و ادرار آور، زخم‌های مجاری ادرار و مثانه را نیز بهبود می‌بخشد کاهوی پخته شیر زنان را افزایش می‌دهد و درد سینه را کاهش می‌دهد.
کاهو اثر ضد تشنج دارد.
تخم کاهو نیز دارای طبیعتی سرد وخشک است.
تخم کاهو نیز خواب آور است، زکام را درمان و درد سینه را بهبود می‌بخشد. خوردن تخم کاهو برای مجاری ادرار مفید است.


مضرات کاهو
اگر در خوردن کاهو افراط نکیند این گیاه به هیچ وجه مضر نیست زیاده روی در خوردن کاهو باعث کم شدن قدرت جنسی ، فراموشی و کم شدن حافظه ، ضعف دید چشم و نفخ شکم می‌شود. 


برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید…


 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 


زیبایی و سلامت جنین در دوران بارداری از نظر طب سنتی و اسلامی



قبل از بارداری این خوراکیها را مصرف کنید
خوردن سیب، به، گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.در دوران بارداری
در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.


و خوراکی های زیر را بخورید:
به
هلو
خربزه
پیازچه
انگور
سبزیجات
آناناس (صدای بچه را قشنگ می كند)
پرتقال (قد بچه را بلند می كند)
روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می كند)
رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می كند)
اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشكی)


این غذاها کودک را زشت می کند!
فست فود ممنوع
تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
غذاهای مانده رنگ بچه را تیره می كند.
فلفل
ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
خیارشور
سوسیس و كالباس
انواع سس ها
نوشابه
كنسرو ها
چای و قهوه
سركه
مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
مصرف زیاد سیب زمینی
مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.


این موارد هم كم مصرف شوند
زعفران
جعفری
غوره
آبغوره
مارچوبه
انسیون
زیره
دارچین


سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.


و از قدیم گفته اند که:
1. خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
2. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.
3. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
4. خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
5. خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
6. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
7. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
8. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
9. مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.


10. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
11. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
12. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
13. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
14. اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
15. خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.


باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و … 


از چه گروه هاي غذايي مصرف كنيم؟


مهمترين گروه غذايي براي جنيني كه در حال رشد است پروتئين هاست زيرا پروتئين باعث تشكيل و رشد بدن جنين مي شود و براي همين ما به مادر توصيه مي كنيم روزانه از گوشت سفيد و قرمز و تخم مرغ استفاده كند.


توصيه بر مصرف مواد غذايي از هر چهار گروه غذايي است. براي مثال يك تا دو ليوان شير يا ماست در روز كه تامين كننده كلسيم بدن است و از گروه كربوهيدرات ها كه شامل نشاسته و برنج مصرف روزانه تاكيد نمي شود،


بلكه مصرف بايد به صورتي باشد كه بدن مادر به آن احساس نياز مي كند. در آخر مصرف ميوه ها و سبزيجات تازه كه حاوي مواد معدني هستند بسيار حايز اهميت است.


در اين دوران مادران بايد آب فراوان ميل كنند زيرا حجم خون مادر در اثر افزايش جريان خون چند برابر مي شود. در نتيجه بدن نياز به آب فراوان دارد تا اين گردش خون را حفظ كند.


گرسنه نمانيد


از نظر تغذيه؛ توصيه ما به مادران اين است: به جهت فشاري كه به دستگاه گوارش او طي حاملگي مخصوصا ماه هاي آخر وارد مي شود .


حتي به دليل به هم ريختگي هورمون ها ممكن است مادر حالت تهوع داشته باشد و اسيد معده زياد ترشح شود تغذيه با حجم كم و دفعات زياد صورت گيرد به هيچ وجه گرسنه نماند.


زيرا گرسنگي عوارض جدي و خطرناكي براي جنين دارد و از طرفي غذاي سنگين مصرف نكند زيرا باعث سنگيني معده مادر مي شود و هضم غذا را مختل مي كند.


چه چيزهايي نخوريم


پرهيز مادر در اين دوران بايد از غذاهاي تند و ترش و ادويه دار و همچنين نوشابه هاي گازدار باشد. چاي زياد و قهوه نيز باعث ترشح بيش از حد اسيد معده مي شود و احساس سوزش معده را افزايش مي دهد.


افرادي كه بيشتر دچار حالت تهوع خصوصا در سه ماهه اول بارداري مي شوند بايد از مصرف غذاهاي پرحجم و چرب خودداري كنند، زيرا حالت تهوع را افزايش مي دهند.


اين غذاها را بخوريد


در مورد تهوع بارداري كه اغلب مشكل صبحگاهي مادران است و گاهي مادر در طول روز هم با آن مواجه است، يكي از مشكلات اساسي در اين دوران است.


عده زيادي از مادران با اين حالت درگير هستند و عده ديگر حالت خفيف آن را تجربه مي كنند، به طوري كه وعده غذايي را مي توانند مصرف كنند.


ولي اشتهاي كمي دارند، درصدي ديگر حالت شديد تهوع را تجربه مي كنند و عده اي از آنها نياز به بستري شدن در مراكز درماني دارند كه از اين دسته آزمايش هاي متعدد و سونوگرافي هاي مخصوص گرفته مي شود تا بررسي شود.


آيا مشكل خاصي نظير حاملگي هاي خارج از رحم وجود دارد يا خير؟ اگر حالت عادي باشد توصيه هايي نظير عدم استفاده از غذاهاي تند، ترش و پرچرب پيشنهاد مي شود و همچنين مصرف برخي مواد غذايي حاوي ويتامين B6 تهوع را كم مي كند.


به طور مثال سيراب شيردان گوسفند يا پودر زنجبيل كه در آب حل شود تهوع را كاهش مي دهد. مصرف ويتامين B6 نيز توصيه مي شود.


اگر مادر دچار التهاب معده باشد از شربت هاي معده نظير آلومينيوم ام جي استفاده مي كنيم. اين روش ها خط اول درمان ما هستند.


ولي اگر مشكل شديدتر باشد از داروهاي ديگر و سرم تراپي و تزريق آمپول هاي ضدتهوع كمك مي گيريم تا معده آرام تر شود و بتواند تغذيه مناسب را دريافت كند.


نكته ديگر اينكه؛ تغذيه اين دسته از مادران هر دو ساعت به دو ساعت با حجم كم است به طوري كه هم معده تحمل كند و هم حالت تهوع كمتر شود. اگر صبح هنگام يك ماده غذايي مثل بيسكويت و نان سوخاري خشك مصرف كنند، تهوع كاهش مي يابد.


مادران چاق كمتر وزن گيرند


اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداري اشتهاي بيشتري پيدا مي كنند زيرا تهوع كاهش مي يابد و مشكلات گوارش كمتر مي شود.


ما به مادران مي گوييم هر چه ميل دارند مصرف كنند. نكته اي كه مهم است اينكه وزن مادر و اينكه در چه گروه وزني قرار مي گيرد.


در نوع و مقدار تغذيه نقش دارد. مادري كه چاق است زماني كه اشتهاي سه ماهه دوم او زياد شود و هر چه خواست به هر ميزان مصرف كند باعث مي شود بيشتر چاق شود.


و اين اضافه وزن مورد نياز جنين نيست و تنها چربي بدن مادر زياد مي شود كه در هنگام زايمان مشكل آفرين مي شود.


ولي توصيه ما به طور كلي اين است كه مادران باردار داراي وزن نرمال، هر زمان كه احساس گرسنگي مي كنند غذا ميل كنند و به هيچ عنوان گرسنه نمانند.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

مصرف کاهو در بارداری گرداوری شد

 

در خصوص مصرف میوه ها و سبزیجات همیشه توصیه به انجام آن می شود . فرقی ندارد که شما در چه شرایطی باشید استفاده از کاهو همواره توصیه می شود. کاهو در بارداری بسیار مفید است و می تواند تمامی مواد مغذی و ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن شما و جنین در حال رشد منتقل نماید. در داخل برگ های کاهو یک ماده ی مفید معدنی به نام اسید فولیمک وجود دارد. شاید درصد موجود و میزان جذب آن در مقایسه با سایر مواد غذایی نباشد اما در هر صورت در حدی وجود دارد که بتوان با استفاده از آن اندکی از نیاز بدن را جبران کرد.

اما چرا مصرف کاهو در بارداری با خطر نیز همراه است ؟ همانطور که می دانید بخش هایی از کاهو دارای مواد سمی و بیماری زایی می باشد. این بخش دقیقا در همان قسمت میانی کاهو قرار دارد. برخی از افراد خوردن این بخش را بسیار دوست دارند در حالی که مواد سمی به نام نیترات دقیقا در همان قسمت انباشته شده است. این ماده برای زن باردار حکم یک خودکشی برای جنین را برعهده دارد. بنابراین در دوران بارداری از خوردن این قسمت از کاهو خودداری نمایید.

پس از آن نوبت به عامل دیگر خطرزا برای مصرف کاهو در بارداری می رسد. این عامل همان آلودگی های موجود بر روی برگ ها و لابه لای کاهو می باشد. آلودگی ها می تواند شامل انگل ها ، باکتری ها و . . . باشد که از طریق آبیاری نامناسب کاهو به آن منتقل شده است. پس حتما قبل از مصرف کاهو به خوبی توسط آب شستشو دهید و برای ضد عفونی کردن با مواد موجود از پزشک خود مشورت بخواهید. در دوران بارداری خود تا حد امکان از رفتن به رستوران ها و سفارش دادن سالادی که در داخل آن کاهو به کار رفته پرهیز نمایید زیرا ممکن است موارد ذکر شده در هر رستورانی رعایت نشود و در نتیجه منجربه انتقال بیماری شود.

نظر

نام

ایمیل

وبسایت

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

 + 
یک
 = 
هشت

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


(sc_adv_out = window.sc_adv_out || []).push({
id : 505818,
domain : n.ads3-adnow.com
});

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *