خواص کدو سبز براي کودکان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


خواص کدو سبز چیست خواص کدو سبز برای پوست خواص کدو سبز برای کودکان خواص کدو سبز در طب سنتی خواص کدو سبز برای دیابت و سبز دارای خواص درمانی فراوانی است که از بین این خواص می‌توان به درمان آسم و نیز رفع خونریزی روده ومعده اشاره کرد. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه‌شناسی‌، در بخش میوه‌ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.


 


 


 


خواص کدو سبز ضد سرطان


 

دوره مقدماتی php


کدو حاوی مقدار زیادی مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است و مصرف آن از بروز سرطان و پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند. خوردن سبزیجاتی با فیبر بالا از جمله کدو سبز باعث می شود سموم سرطان زا از سلولهای کولون دفع شده و فولات و بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آن از این سلولها در برابر موادشیمیایی که باعث سرطان کولون می شوند محافظت می کند.


 


کدو سبز به دلیل دارا بودن  آلفا و بتا کاروتن در کاهش خطر سرطان پروستات مردان بالای ۶۰ سال موثر است.تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند؛ همان طور که می دانید بزرگی خوش خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می شود؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند. کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است و از سرطان کولون (روده بزرگ) پیشگیری می کند. آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.


 


خواص کدو سبز در کلسترول و فشار خون بالا


 


بیشتر مواد مغذی موجود در کدو سبز به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را به وسیله ی کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد. کدو سبز سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشارخون بسیار مفید است. مصرف کدو از افزایش قند، و چربی خون جلوگیری می کند.


 


کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند. به این ترتیب کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد. آب کدو به صورت ناشتا مصرف شود.


 


 


خواص کدو سبز برای کاهش وزن


 


کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند. کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد. مصرف کدو در کنار غذاهای دیگر می تواند مانع از جذب اضافی مواد چربی و قند شود و یک تعدیل کننده برای دریافت انرژی محسوب می شود. مصرف کدو به علت پر کردن حجم معده و سیری حجمی می تواند به کاهش دریافت انرژی مازاد بینجامد اما توجه داشته باشیم که کدو یک چربی سوز نیست.


 


خواص کدو سبز در بارداری


 


کدو سبز در واقع منبع غنی از ویتامین c، پتاسیم، فیبر  خوراکی منگنز، فولات،اسیدی‌های چرب امگا ۳ و برخی ویتامین های گروه B  است بنابراین مصرف این خوراکی در  برنامه‌ی غذایی به زنان باردار توصیه می‌گردد. مصرف کدوسبز به عنوان یکی از منابع ویتامین A در بارداری مفید است. منابع ویتامین A عبارتند از هویج، کدو تنبل، اسفناج، کدو سبز، برگ چغندر، زردآلو و طالبی. کدو خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد دیابتی دارد و حتی می تواند انسولین خون را در دوران بارداری کنترل کند.


 


 


 خواص کدو سبز برای بیماران قلبی


 


کاهش قند خون و پایین اوردن کلسترول خون از دیگر خواص کـدو سبز بوده، از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند و از اینرو غذای مفیدی برای بیماران مبتلا به قند و چربی خون و یا بیمارن قلبی است. همچنین خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به وسیله کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.


 


خواص کدو سبز  تقویت کننده حافظه


 


این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می شود. بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.


 


 


فرار از پیری با خواص کدو سبز


 


این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می شود. بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.


 


رفع یبوست با خواص کدو سبز


 


یکی از مهمترین خواص کدو سبـز خاصیت ملین بودن آن است. یکی از اصلی‌ترین خواص کدوها، رفع یبوست و درمان آن است. کدو از فیبر بالایی برخوردار بوده و از این رو مصرف خام یا پخته به آن به افرادی که دچار یبوست هستند، توصیه میگردد. از این خاصیت کدو برای لاغر شدن نیز استفاده میشود.


 


 


 


 


 


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


 


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی


خواص کدو سبز برای چربی سوزی , خواص کدو سبز در بدنسازی

نظر

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب با ذكر منبع و لینک فعال بلامانع است

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

چه می شود اگر یک ماه پریود نشوم؟ آرام باشید. این طبیعی است که عادت ماهانه شما طبیعی نباشد – به خصوص در چند سال اول پس از

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

کدو سبز یک میوه نارس تابستانی حاصل از رشد تخمدان گیاه است که به رنگ های کدو سبز تیره و روشن و زرد و نارنجی در طبیعت یافت می شود.

کدو سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص کدو سبز را برای سلامتی بدن و دوران بارداری، نوزادان و کودکان، لاغری و چربی سوزی و همچنین فواید ماسک کدو سبز را برای پوست صورت و تقویت مو شرح داده ایم.

کدو سبز حاوی مقادیر بالای آب، ریبوفلاوین و ویتامین C است که سنتز کلاژن در پوست را بهبود می بخشد و با تولید الاستین به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک صورت کدو سبز برای جوان سازی پوست

2 تا 3 قاشق چای خوری کدو سبز رنده شده را با 1 قاشق چای خوری روغن زیتون، 1 قاشق چای خوری آرد جو دو سر و 1 زرده تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

مقادیر بالای آب و لوتئین موجود در کدو سبز پوست را آبرسانی کرده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند.

ماسک کدو سبز برای آبرسانی پوست

2 قاشق غذاخوری کدو سبز رنده شده را با 1 قاشق غذاخوری آرد جو دوسر و آب ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

کدو سبز غنی از روی و ویتامین C می باشد که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شوند.

ویتامین C موجود در کدو سبز می تواند برای درمان موخوره مفید باشد.

کدو سبز مقادیر بالایی فیبر و آب دارد و می تواند به درمان یبوست و اسهال در نوزادان و کودکان کمک کند.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در کدو سبز برای جلوگیری از مشکلات ریه در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

مقادیر بالای فولات موجود در کدو سبز برای سلامتی زنان باردار در دوران بارداری ضروری است و از نقص های زایمان و مشکلات رشد جنین جلوگیری می کند.

ریبوفلاوین موجود در کدو سبز برای جلوگیری از نقایص مادرزادی جنین در دوران بارداری مفید است. همچنین منیزیم موجود در کدو سبز به پیشگیری از زایمان زودرس در دوران بارداری کمک می کند.

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در کدو سبز باعث افزایش سطح انرژی و بهبود خلق و خو در زنان باردار می شود.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب و فیبر و مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و کالری است که باعث افزایش چربی سوزی بدن شده و با کاهش اشتها به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

کدو سبز مقادیر کمی کربوهیدرات و قند دارد و به دلیل شاخص گلیسمی پایین برای پیشگیری از دیابت مفید می باشد، علاوه بر این الیاف پلی ساکاریدی موجود در کدو سبز از جمله پکتین به تنظیم قند خون افراد دیابتی کمک می کنند.

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد، سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند.

بهتر است کدو سبز خام را با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم زدایی کند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی آب است که باعث بهبود هضم غذا شده، به درمان زخم معده کمک می کند، خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین کدو سبز به راحتی هضم می شود و چون مقادیر بالایی فیبر دارد می تواند به بهبود حرکات روده و درمان یبوست و اسهال کمک کند.

کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

ویتامین C، بتا کاروتن و همچنین محتوای فیبر بالای کدو سبز باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا می شوند و خطر ابتلا به آترواسکلروزیس و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین C، منگنز، بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین می باشد که برای سلامت چشم ها و پیشگیری از ژنراسیون ماکولا، آب مروارید و گلوکوم مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین C و مس موجود در کدو سبز خواص ضد التهابی داشته و می توانند به درمان آسم و کاهش علائم آن کمک کنند.

ویتامین C موجود در کدو سبز باعث کاهش سطح اسید اوریک خون شده و به درمان نقرس کمک می کند.

مقدار بالای کاروتینوئید موجود در کدو سبز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان می شود.

کدو سبز مقادیر بالایی اگزالات است دارد و برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه و سنگ کیسه صفرا مضر می باشد.

زیاده روی در مصرف کدو سبز ممکن است باعث مشکلات گوارشی در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر شود.

کدو سبز می تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در برخی افراد شود.

مقادیر بالای بتا کاروتن موجود در کدو سبز و پوست کدو سبز ممکن است با دارو های کاهش کلسترول خون و داروهای دیگر مانند نیاسین تداخل ایجاد کند.

طبع کدو سبز سرد و تر می باشد.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی انواع ویتامین C، ویتامین های B از جمله فولات و ویتامین A و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و کربوهیدرات، پروتئین و فیبر می باشد.

کدو سبز خام را می توان در انواع سالاد استفاده کرد، کدو سبز پخته را می توان برای تهیه انواع سوپ، خورش و کوکو و کتلت استفاده کرد.

نکته ای که نباید آن را فراموش کنید این است که بهتر است کدو سبز خام و پخته را با پوست بخورید چون پوست آن سرشار از آنتی اکسیدان بتا کاروتن است و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

در ادامه بخوانید : کدو سبز را خام بخوریم بهتر است یا پخته؟ + طرز مصرف آن در خوراکی ها

منابع : draxe – organicfacts – stylecraze


ختنه دردناک دختران+عکس


10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *