خواص پودر سنجد براي بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

با آگاهی از حفظ امنیت مادر و جنین مقاربت صحیح در دوران بارداری و شیردهی امکان پذیر است اما درک متقابل باعث می‌شود این دوران با چالش کمتری مواجه شود

اگر می خواهید با یکی از خویشاوندان و نزدیکان در فامیل وصلت کنید پیشنهاد می کنیم آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج را از یاد نبرید.

در دوران نامزدی با صیغه محرمیت شرایط شناخت بهتر برای دختر و پسر فراهم می‌شود به شرطی که محدودیت‌های روابط را دانسته و رعایت کنند.

برای تقویت و افزایش میل جنسی می توانید از روش های خوراکی مختلف کمک بگیرید. عوامل مختلفی در بدن باعث کاهش میل جنسی می شوند. برای بهبود عملکرد جنسی رژیم غذایی خود را تغییر داده و از محصولات مفید در این زمینه بهره مند شوید.

تاثیرات رابط‌ه جنسی زودگذر بر سلامت فرد در جوامع امروزی انکار ناپذیر است در این رابطه عدم رضایت مندی کاملا مشهود است.

تخمین اندازه متوسط کودک شما خیلی سخت است اما یک نوزاد به طور متوسط حدود 3175 گرم وزن و حدود 60 سانتی متر طول دارد. هر روز که می گذرد کودک شما کمی بزرگتر می شود.

دوره مقدماتی php

یکی از شیرین ترین مراحل زندگی در طول دوران زندگی شما، می تواند دوران بـارداری، زمان انتظار و آماده شدن شما برای پذیرش مسئولیت بزرگ مادر شدن باشد. با وجود این، تغییرات فیزیولوژیکی و روانی دوران بارداری می تواند اثر قابل توجهی را بر فعالیت های روزانه شما داشته باشد. پزشکان طب اسلامی، نکات ویژه ای را برای این دوران در نظر گرفته اند که می تواند در توانمندسازی شما در مراقبت از خود و داشتن تجربه بارداری سالم و خوشایند بیشترین تأثیر را داشته باشد. در ادامه، توجه شما را به خواندن این مطالب جلب می کنیم.

یکی از نکاتی که می تواند، در سلامت روانی و جسمی افراد بیشترین تأثیر را داشته باشد، توجه به سلامت آن ها در دوران جنینی است. برای این که بارداری سالم و بی دغدغه ای را تجربه کنید و آن چه را که در مورد کودک آینده ی خود انتظار دارید حتی در این دوران هم تحقق بخشید (در قسمت قبل از بارداری مطالبی در این مورد بیان شده است)، به مطالبی که در ادامه آمده است، توجه ویژه ای داشته باشید.

در دوران بارداری به دلیل اهمیت فوق العاده ای که می تواند بر ساختار بدنی افراد بگذارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توصیه های زیر که با استفاده از نظرات پزشکان طب سنتی اسلامی گردآوری شده است، به شما کمک می کند تا بارداری سالم و خوشی را تجربه نمایید. در بعضی از موارد، به طور ویژه قسمتی برای آن در نظر گرفته شده است که در بخش های بعدی آمده است.

1. از سویق گندم وجو استفاده کنید. سبوس و آرد گندم و جو را جداگانه تفت داده و سپس مخلوط کنید و آن را هرروز ناشتا به میزان 2 الی 3 قاشق غذا خوری به صورت خشک (همراه با چیزی مصرف نگردد) مصرف نمایید. مصرف سویق گندم به خصوص در هفته های 3، 4 و 5 بارداری در جلوگیری از  بوجود آمدن مشکلات قلبی در جنین بسیار مفید است.

2. سعی کنید یکی از مواد تشکیل دهنده ی غذای روزانه شما، جو و یا سویق آن باشد. مصرف جو در دوران بارداری  در پیش گیری از ابتلا مادر به دیابت بارداری بسیار مفید است. مصرف انار نیز در پیش گیری از ابتلا مادر به دیابت بارداری و  کک و مک صورت بسیار  مفید است.

3. در چهار ماه آخر و یا حداقل در یک ماه آخر روزی به اندازه یک نخود کندر بجوید.

4. مصرف خربزه، پنیر (بهتر است این دو همراه باهم مصرف گردد و اصلا به صورت ناشتا استفاده نگردد) و به در ماه آخر بارداری و هم چنین مصرف انار شیرین در پیش گیری از ابتلا نوزاد به زردی، بسیار مفید است.

5. در دوران بارداری، از گلابی، سوق سنجد (منبع غنی از کلسیم)، تره ( منبع خوبی از آهن)، خرما ( بخصوص در ماه آخر) و کاسنی (دوست کبد و متعادل کننده ی طبع) و عسل استفاده نمایید. هم چنین بهتر است از سیب در پایان غذاها استفاده گردد. مصرف سیب بدون پوست در پیشگیری از یبوست و نفخ معده بسیار مفید است. هم چنین رنده سیب و گلابی در رفع ویار بارداری مفید است.

6. در صورت ابتلا به مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی به جای استفاده از نمک، از سرکه طبیعی (یک گرم) استفاده نمایید. در صورت ابتلا به دیابت و یا مسمومیت بارداری، مصرف خیار بدون نمک در کاهش فشار و قند خون مؤثر است.

7. مصرف موضعی روغن زیتون، وازلین، لوسیون کالامین دی و کرم های چرب می تواند در بهبود چین های پدید آمده پوستی شکم ناشی از رحم در حال رشد، کمک کننده باشد.

5. از مصرف کنسرو، مواد غذایی منجمد شده و غذای شب مانده پرهیز نمایید.

وضعيت تغذيه در دوران بارداری و تأمین مواد مغذی ضروری جنين، نه فقط بر نتيجه بارداری، بلکه بر سال های اوليه زندگی کودک نیز مؤثر است. برای این که کودکی باهوش داشته باشید، باید به وضعیت تغذیه خود توجه کنید و همه گروه های غذایی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. (برای اطلاعات بیشتر به قسمت تغذیه دوران بارداری مراجعه فرمایید) بعضی از خوراکی ها می توانند اثر ویژه ای را بر هوش کودک دلبند شما داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

به عقیده ی پزشکان طب اسلامی، مصرف کندر در دوران بارداری در باهوش شدن کودکتان و حتی در پیشگیری از معلولیت کودک بسیار مؤثر است. هم چنین خوردن کندر در دوران بارداری در خوش اندامی و حتی شکل گیری ویژگی های اخلاقی خوبی مانند شجاعت، می تواند تأثیر ویژه ای بر کودک داشته باشد (کافی، ج، ص).

برای خوردن کندر در غیر از دوران بارداری نیز خواصی ذکر شده است، از جمله: رفع فراموشی، تقویت بینایی، تیزی ذهن و افزایش هوش (طب النبی، ص).

دو نوع کندر وجود دارد: کندر نر و کندر ماده که کدر و زرد رنگ و تلخ مزه است. کندر نر شیرین بوده، رنگ آن زرد و شفاف و کمی کشیده است و اگر آن را بشکنید داخل آن شبیه آب است. پزشکان طب اسلامی توصیه به خوردن کندر نر می کنند.

در دوران بارداری حداقل روزی ده گرم (2 قاشق مربا خوری) کندر نر آسیاب شده تا یک ماه مصرف کنید. کندر باید جویده شود. بهتر است کندر، در ماه پنجم بارداری به مدت 1 ماه مصرف شود.

پزشکان طب اسلامی می گویند، خوردن شیر در افزایش هوش جنین تأثیر ویژه ای دارد (بحارالأنوار، ج، ص). اگر به شیر طبیعی دسترسی دارید، بهتر است بدانید که شیر گوسفند سیاه بهتر از شیر گوسفند ق است و شیر گاو ق بهتر از شیر گاو سیاه است (بحار الأنوار، ج، ص). علت پرخاصیت بودن شیر گاو این است که گاو از انواع گیاهان تغذیه می‌کند و به همین علت مفید معرفی شده است.

در قسمت قبل از بارداری، توصیه هایی برای زیبایی کودک بیان شد. در دوران بارداری نیز توصیه هایی بیان شده است که در ادامه توجه شما را به آن ها جلب می کنیم.

پزشکان طب اسلامی، برای پیشگیری از خطر سقط جنین و حتی جلوگیری از آن در کسانی که در معرض خطر سقط هستند و با مشکل لکه بینی در دوران بارداری مواجه می شوند، توصیه های قابل توجهی دارند. این نکات شامل

1. خوردن سویق گندم

پزشکان طب اسلامی، توصیه زیادی به مصرف سویق گندم کرده و خواص زیادی را برای آن ذکر می کنند، از جمله:

أ. روش استفاده از سویق گندم

پزشکان طب اسلامی توصیه می کنند، پدر و مادر حداقل چهارده روز قبل از تصمیم به بارداری و خود مادر در دوران بارداری حداقل به مدت یک ماه، از سویق گندم استفاده کند. سویق هر بار دو کف (معادل دو یا سه قاشق غذاخوری) خورده می شود، البته بیشتر هم اشکال ندارد. بهترین حالت خوردن سویق این است که به تنهایی خورده شود، مخلوط با چیزی نباشد و هم چنین ناشتا خورده شود، ولی می‌توان با خرما، عسل و یا روغن زیتون هم آن را مصرف کرد.

ب. طرز تهیه سویق گندم

سویق از سبوس گندم و آرد گندم و سبوس جو و آرد جو تهیه می شود، هرکدام به مقدار مساوی جداگانه آسیاب می شود و نیز به صورت مجزا حرارت داده شده و سپس با یکدیگر مخلوط می گردد. گندم چاق کننده و جو تقویت کننده می باشد.

2. به غیر از خوردن سویق، برای جلوگیری از سقط جنین توصیه می شود که خانم های باردار، روغن کوهان شتر(سنام) را به کمر بمالند.4. مصرف آبنوس هندی که در مناطق استوایی و شبه استوایی می روید و بومی هندوستان و ماداگاسکار است در پیش گیری از سقط جنین بسیار مؤثر است.

3. هم چنین پزشکان طب اسلامی، دارویی به نام فرفيون را برای جلوگیری از سقط جنین تجویز می کنند. نحوه ی مصرف آن به اندازه یک عدس همراه با قرص خون (نوعی داروی گیاهی جایگزین قرص آهن) به مدت سه شب، می باشد.

در دوران بارداری، تأمین مواد مورد نیاز بدن مادر از اهمیت خاصی برخوردار است و شکل گیری اعضای بدن کودک کاملا وابسته به موادی است که مادر دریافت می کند. در این میان ، تأمین بعضی از املاح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای آگاهی از این اثرات ، در ادامه توجه شما را به خواندن این مطالب جلب می کنیم.

أ. کلسیم

تأمین کلسیم بدن مادر در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. در صورت کمبود کلسیم بدن مادر، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از ذخیره کلسیم بدن مادر که عمدتاً استخوان ها و دندان ها می باشند برداشت کرده و همین امر باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای بدن مادر می شود. لذا توصیه می شود در غذاهای مصرفی خود دقت نمایید تا از میزان کافی کلسیم در غذاهای خود اطمینان حاصل کنید. پزشکان طب اسلامی معتقدند توصیه های زیر، بهترین مواد در تقویت استخوان ها به حساب می آیند و می توانند پیشنهاد خوبی برای تأمین کلسیم بدن شما باشند.

ب. آهن

هم چنین بهتر است بدانید، تأمین آهن در دوران بارداری شما به خصوص در 3 ماهه ی دوم و سوم بارداری، که میزان نیاز بدن مادر به آهن  افزایش ویژه ای می یابد، از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر مبتلا به کم خونی هستید و یا به دنبال تأمین آهن مورد نیاز بدن خود می باشید، بهتر است توصیه های زیر را بخوانید.

مصرف یک قاشق غذاخوری عسل شب ها قبل از خواب  در درمان کم خونی مفید است.

مصرف بیشتر میوه ها مثل سیب ،انجیر ،انگور و خرما، روزی 21دانه مویز.

مصرف سمنو و روزی 14عددبادام درختی که مثل آدامس جویده شود در درمان کم خونی مفید است..

می توانید هفته ای 5وعده شیره انگور با ارده میل کنید.

پرهیز جدی از مصرف سردی ها بخصوص لبنیات، چای، عدس،گوشت گاو، ماهی، سوسیس وکالباس، قند و شکر و سرخ کردنی ها در درمان کم خونی مفید است.

ج. اسید فولیک در بارداری

مصرف اسید فولیک در بارداری ، در پیش گیری از مشکلات مغزی در جنین و یا به عبارت دیگر، مشکلات لوله عصبی در جنین بسیار کمک کننده است. برای تأمین اسید فولیک به مواردیزر توجه فرمایید.

از آن جایی که مشکلات دهان و دندان در بارداری، زایمان زودرس را در پی دارد، سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای در این دوران، برخوردار است. برای این که سلامت دهان و دندان خود را تأمین کنید، به ادامه مطالب توجه فرمایید.

أ. بهترین مسواک

بهترین مسواک، مسواکی است که به آن چوب مسواک یا چوب اراکی می گویند (رساله الذهبيه، ص). چوب اراک همان چوب هایی است که بیشتر در مکه رشد می‌کند و قسمت های مختلف دارد. قسمتی که زیر خاک قرار می گیرد خوش بو است و اصل مسواک نیز همین می باشد. چوب درخت زیتون نیز برای مسواک زدن مفید است.

ابتدا باید تکه ای حدود یا سانت از چوب مسواک یا چوب زیتون را تهیه کنید. حدود دو سانت از ابتدای پوست را جدا کنید. سپس می توانید مقداری از محدوده ای که پوست آن جدا شده را با وسیله ای مانند انبر، نرم کنید تا قابل استفاده شود. این مسواک بعد از دو یا سه بار استفاده، کاملاً نرم می شود. اگر از چوب درخت مسواک که مقداری نرم تر است استفاده می کنید، قطر سر مسواک یا میلیمتر هم باشد، خوب است ولی در چوب زیتون به علت سفت بودن باید با قطر کمتری باشد، مثلا یا میلیمتر مناسب است. طرز تهیه دیگری هم بیان شده است، به این صورت که، مقداری از پوست ابتدای چوب را جدا کنید و آن مقدار را تا سه روز داخل آب بگذارید، تا مقداری الیاف از هم جدا شود و نرم کردن آن راحت تر باشد.

بهتر است، توصیه های زیر را نیز در هنگام مسواک زدن دندان های خود به کار گیرید.

ب. معرفی خمیردندان

محتویات این خمیر دندان شامل: چوب اراک، سعد کوفی، اذخر، عاقرقرحا، هلیله زرد، خردل و میخک، عسل و سرکه است. در بعضی موارد نمک و کف دریا را به این ترکیب اضافه می کنند که خاصیت سفیدکنندگی دندان دارند. از این ترکیب هفته ای دو بار می توان استفاده کرد نه هر روز. بهترین زمان استفاده از این ترکیب، ناشتا است. این خمیردندان برای دندان، جرم دندان، لثه و غلبه بلغم مفید است. یکی از علل بدبویی دهان بلغم است که با این خمیر دندان برطرف می شود. سعد کوفی به کار رفته در این ترکیب، برای دهان و دندان و مخصوصاً برای لثه مفید است. هم چنین برای درد دندان نیز، مفید واقع می شود. هلیله زرد میکروب کش است و باعث برطرف شدن خلط و بلغم می شود.

ج. پوسیدگی و پرکردن دندان

برای پرکردن دندان و رفع پوسیدگی، سه قطره روغن حنظل را داخل سوراخ دندان پوسیده، می ریزند و سپس یک نخ کتان را آغشته به روغن حنظل می کنند و محکم و بافشار در سوراخ دندان قرار می دهند. به مدت سه شب این کار انجام می شود. بعد از چند روز کم کم دندان پر می شود.

د. التهاب ریشه دندان (دندان بدون سوراخ)اگر دندان خورده (سوراخ) نشده و صرفاً یک آبسه است، از روغن حنظل در سوراخ گوشی که در سمت دندان مورد نظر است، دو الی سه قطره می ریزند به مدت سه الی پنج شب (اصول کافی، ج، ص). اگر ریشه دندان مشکل داشته باشد روغن حنظل را در گوش می ریزند.

ه. حجامت زیر چانه

حجامت زیر چانه فوائد زیادی دارد و برای بسیاری از بیماری های دهان و دندان مفید است، از جمله: بهترین درمان آفت دهان، لثه و آبسه‌ی لثه، حجامت زیر چانه می باشد.

و. استفاده از انجیر

همه میوه ها به شرطی که برسند و کال نباشند، می توانند به عنوان درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند. غرره انجیر خصوصاً اگر با شیر پخته شود برای بیماری های دهان و دندان مانند: لقی فک، مشکلات لثه و مشکلات زبان کوچک مفید است. انجیر بدبویی دهان را از بین می برد و دهان را محکم می‌کند. استخوان را تقویت می‌کند و سبب رویش مو می شود (المحاسن، ج، ص 554).

ز. درد دندان

میخک اثر تسکین دهنده دارد و برای درد دندان مفید است. امروزه در دندان پزشکی برای بی حس کردن از میخک استفاده می کنند. اگر دچار درد دندان شدید می توانید با گذاشتن میخک روی دندان‌، درد خود را تسکین دهید. اگر هم مشکلات لثه داشته باشید می توانید با گذاشتن میخک روی آن، لثه خود را ضدعفونی کنید.

ح. جرم دندان

برای مسواک زدن می‌توان از چوب زیتون استفاده کرد که در درمان جرم دندان نیز کاربرد دارد. هم چنین می توانید برای از بین بردن بردن جرم دندان، انار را با پیه آن (پوشش سفید رنگ که روی دانه را می پوشاند) استفاده کنید (المحاسن،ج 2، ص 356).

ط. بدبویی دهان

برای رفع بد بویی دهان، توصیه های زیر ارائه شده است:

در دوران بارداری ممکن است با تغییراتی در بدن خود مواجه شوید که برای پذیرش کودک شما و مواجه با این موجود زیبا لازم و ضروری است. اگر شما با این تغییرات آشنا باشید (در قسمت بارداری و زایمان به طور مفصل راجع به این تغییرات، توضیحاتی بیان شده است) و با تدابیری که در ادامه برای حل این مشکلات آمده است آشنا شوید، می توانید علاوه بر تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود و کودک دلبندتان، بارداری سالم و خوشایندی را تجربه کنید. توصیه های زیر می تواند شما را در حل این مشکلات، توانمند سازد.

در دوران بارداری، معمولاً با بالا آمدن دیافراگم ناشی از رحم بزرگ شده و درنتیجه تحت فشار قرار گرفتن معده و هم چنین هورمون های مترشحه از جفت مانند: پروژسترون، ممکن است گاهی اوقات، به درجاتی دچار مشکلات گوارشی ای مانند: نفخ معده، سوزش سر دل که اصطلاحاً به آن هات برن نیز گفته می شود و مشکلاتی در هضم غذا و… شوید. برای این که بارداری خوشایندی را سپری کنید، توصیه های زیر می تواند در رفع این مشکلات تا حدودی مؤثر باشد.

1. نفخ معده

اگر در دوران بارداریتان دچار نفخ معده شدید، توصیه های زیر می تواند نفخ شما را بهبود بخشد. ضمناً این توصیه ها در زمان غیر از بارداری نیز می تواند حلال این مشکل باشد.

2. تقویت معده

اگر مبتلا به ضعف معده هستید علاوه بر رعایت نکاتی که در قسمت قبل گفته شد، رعایت نکات زیر نیز می تواند در تقویت معده شما مؤثر باشد.

یکی از مشکلاتی که در دوران بارداری معمولاً از هفته 7 بارداری به بعد با آن مواجه می شوید و البته عده ای ممکن است حتی زودتر با آن مواجه شوند، تهوع و استفراغ در دوران بارداری است. در طب اسلامی، درمان هایی برای رفع این مشکل آمده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

یکی از مشکلاتی که خانم ها در دوران بارداری به علت هورمون پروژسترون و یا فشار رحم بزرگ شده بر دستگاه گوارش مانند روده، خصوصا در3 ماهه سوم بارداری با آن مواجه هستند، مشکل یبوست و در بعضی موارد هموروئید می باشد. هموروئید که در واقع به آن پرخونی رگ های اطراف مقعد نیز گفته می شود، در موارد شدید می تواند با خونریزی مواجه شود. پزشکان طب اسلامی برای رفع این مشکل توصیه هایی دارند که شامل موارد زیر است.

1. پیشگیری از هموروئید

2. درمان هموروئید خون ریزی دهنده

3. داروها

گرفتگی عضلات ساق پا که به آن سندرم پای بی قرار گفته می شود و بیشتر  در شب ها در بعضی از افراد را درگیر خود می کند، می تواند علل متعددی مانند: علل ژنتیکی و یا ثانویه به بیماری هایی مانند: افزایش اوره خون در اثر نارسایی کلیه و یا مصرف بعضی از غذاها و… و یا کمبود کلسیم داشته باشد. این اختلال در دوران بارداری در 2 الی 3 ماه آخر بارداری در افرادی که استعداد ابتلا به این مشکل در آن ها بالاست رخ دهد. توصیه های زیر می تواند شما را در رفع این مشکل یاری دهد.

شما هم یکی از اعضای خبرنامه جذاب مادری باشید

مادری، همراهی است دلسوز برای حس زیبای مادری … تمام تلاش مادری، تشکیل جمعی متخصص و ماهر در حوزه های زنان و مامایی، تغذیه، تناسب اندام، روانشناسی و کودکان در کنار شماست، برای احساس اطمینان و شادابی دوران زیبای قبل از بارداری، دوران شیرین بارداری و دوران پر از عشق بعد از بارداری…
ما و شما برای آموختن بیشتر، مشاوره ها و همدلی های بیشتر و پاسخ به دغدغه ها و مسایل احتمالی دوران پر هیجان مادری دست در دست هم گذاشته ایم. سلامت، زیبایی، روحیه شاد و خندان و عشق شما به فرشته ناز و کوچولویتان آرزوی قلبی ماست. در هر لحظه همراهی ما را حس کنید.


سلامت نیوز: یک نماینده مجلس با بیان اینکه چهارماه فرصت برای ابلاغ مصوبه شورای عالی بیمه وجود داشته، بی توجهی مسئولان مربوطه برای ارائه گزارش به مجلس را عامل اصلی بی نظمی در دریافت تعرفه ها دانست. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدجواد جمالی

رییس جمهور آمریکا در توییتی نوشت وزارت دادگستری آمریکا به تازگی گزارشی درباره مک کیب منتشر کرده است که این گزارش یک فاجعه است.

با مداد امروز شنبه فرودگاه مزه، مرکز پژوهش‌ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه مورد حملات هوایی و موشکی سه کشور آمریکا،انگلیس و فرانسه قرار گرفتند.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...