خاصيت پوست هندوانه براي سنگ کليه

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

سنگ کلیه پدیده ای است که معمولًا باعث درد در پھلوی راست یا چپ میشود.سنگ دستگاه ادراری یکی از ناراحت کننده ترین بیماری ھا است.
اغلب بیماران مبتلا به سنگھای کلیه معمولًا در سالھای اولیه بلوغ مراجعه می کنند . بطور کلی سنگھای کلیه در مردان برابر زنان است انواع مختلف سنگ ادراری وجود دارد ولی اغلب سنگھا از جنس کربنات کلسیم ھستندانواع دیگر سنگھا عبارت اند از: استروایت یا عفونی، اگزالاتی و اسیداوریکی. سنگ ھا در لگنچه،میزنای،مثانه ودر پیشابراه دیده می شوند.

رژیم غنی ازکلسیم – سدیم – پروتئین و ھمچنین عدم تحرک افراد، در ابتلا به سنگ نقش مھمی دارد. درد حاد اغلب ناشی از گیرکردن سنگ در مجاری ادراری است وگرنه خود سنگ اغلب علامتی ندارد. انسداد، عفونت، خیز درد شدیددر منطقه دنده ای مھره ای، تھوع،استفراغ و اسھال است. درد بسیار شدید و شبیه به درد زایمان است، یا خون ادراری در این افراد دیده می شود.
ھدف فوری درمان درد و ھدف طولانی جلوگیری از تخریب نفرون است. نفرون نام واحدھای ساختاری کلیه است که لوله پیچیده ای متشکل از یک لایه بافت پوششی است و در یک انتھا بسته و در انتھای دیگر به درون لگنچه باز می شود. سنگ کلیه می تواند کشنده باشد.

افرادی که سنگ کلیه داشته یا دارند بھتر است ھر شب لیوان چای دارچین غلیظ بنوشند(حتی در مرحله شروع درد میتوانند از)این چای که دستور تھیه آن در مطلب بعدی نوشته میشود استفاده کنند.
توجه: در زمان شروع درد در کنار پنجره یا جایی که بتوانید نفس عمیق ھمراه با اکسیژن داشته باشید تا دقیقه نفس عمیق بکشید

جھت دفع سنگ:
یک ھندوانه تا کیلویی را در نظر گرفته با پوست بشویید و با گفتن نام خدا آن را با پوست خرد کرده و در قابلمه بریزید (قابلمه خالی و بدون آب باشد) سپس زیر گاز را روشن کنید و پس از جوش آمدن عدد چوب دارچین حدود سانتیمتری را در آن انداخته و درب قابلمه را بسته و پس از تا دقیقه بدون برداشتن از روی گاز با گوشت کوب شروع به له کردن آن میکنیم(ھندوانه را با پوست له میکنیم) و مجدد تا دقیقه میگذاریم بعد از له شدن بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا ولرم شود بعد آن را صاف کرده و چوب دارچین را مجدد داخل قابلمه ای که آب صاف کرده را در آن ریختیم می اندازیم بماند.

نکته مھم: در ھنگام نوشیدن این معجون حتما بنشینید چون ایستادن باعث فشار به مثانه و تخلیه سریع آن میشود.
بین ساعت تا عصر کنار تخت نشسته و لیوان آب ھندوانه صاف شده را با قاشق مربا خوری عسل و چوب دارچین را درون لیوان انداخته و به آرامی میل شود
بعد از نوشیدن روی تخت دراز بکشید بعد از حدود دقیقه احساس درد خواھید کرد عمل دفع را انجام داده مجدد به تخت برگردید و لیوان دوم را میل کنید بعد از انجام عمل دفع پس از لیوان دوم ، سومین لیوان را میل کرده تا ساعت بعد از خوردن این سه لیوان عمل دفع سنگ باید انجام شود.
اگر دفع انجام نشد روز بعد مجدد آن را تکرار کنید.

موارد قابل توجه:
_اگر ھنگام شروع درد در صبحگاه باشد میتوانید آب ھندوانه و عسل را بنوشید ولی بین تا عصر ھم حتما تا لیوان میل شود
_کسانیکه خلوص خون یاخونشان کم است و خون سنگ ساز است و مصرف کلسیم و اسید اوریک سنگ ساز شده است بین تا عصر حداقل لیوان میل کنند
_کسانیکه سودایی مزاج ھستند یا رماتیسم دارند یا سردی خیلی زود اثر دارد حتما در ھر لیوان قاشق مربا خوری دارچین ھم اضافه کنند. اما ساعت میل کردن این افراد باید بین تا شب تا لیوان و بین شب تا بامداد مابقی که مانده را بخورند
_کسانیکه مشکل خون ندارند ولی بصورت ارثی سنگ کلیه دارند فقط بین ساعت تا بامداد تا لیوان میل کنند
_کسانیکه نه مشکل اسید اوریک و نه مشکل ارث دارند فقط چاقی علت داشتن سنگ است تا شب تا لیوان میل کنند ادامه بین ساعت تا بامداد
_ھمراه با ادرار دفع سنگ انجام میشود. اگر دفع سنگ ھمراه با خون باشد نشانه این است که احتمالًا سنگ خارا بوده است
در ضمن هندوانه دیمی باشد بهتر است.

دوره مقدماتی php


تغذیه و طب سنتی بخش مهم سبک زندگی اسلامی است که رو به فراموشی رفته است. آنچه مسلم هست اینکه این سبک غذایی و زندگی، بسیار شیرین تر از زندگی های بی روح مدرن امروزی است. پس پیش بسوی آداب و رسوم سنتی!

سلام بعد از درست کردن خنک بنوشیم یا دوباره گرم کنیم ؟؟؟

سلام. بعد از درست کردن بگذارید سرد شود و قبل از خوردن هم بزنید و میل کنید. عموما گرم آن طعم جذابی ندارد.

سلام یکی از فامیلم سنگ کلیه داره اندازه سنگ کلیش /هست درد شدیدی هم داره دکتر رفت بهش گفت در حال دفع شدنه لطفا پاسخ بدین

استروایت یا عفونی، اگزالاتی و اسیداوریکی. سنگ ھا در لگنچه،میزنای،مثانه ودر پیشابراه دیده می شوند.

رژیم غنی ازکلسیم – سدیم – پروتئین و ھمچنین عدم تحرک افراد، در ابتلا به سنگ نقش مھمی دارد .درد حاد اغلب ناشی از گیرکردن سنگ در مجاری ادراری است وگرنه خود سنگ اغلب علامتی ندارد. انسداد، عفونت، خیز درد شدیددر منطقه دنده ای مھره ای، تھوع،استفراغ و اسھال است. درد بسیار شدید و شبیه به درد زایمان است، یا خون ادراری در این افراد دیده می شود.

ھدف فوری درمان درد و ھدف طولانی جلوگیری از تخریب نفرون است. نفرون نام واحدھای ساختاری کلیه است که لوله پیچیده ای متشکل از یک لایه بافت پوششی است و در یک انتھا بسته و در انتھای دیگر به درون لگنچه باز می شود. سنگ کلیه می تواند کشنده باشد

توجه:در زمان شروع درد در کنار پنجره یا جایی که بتوانید نفس عمیق ھمراه با اکسیژن داشته باشید 2 تا 3 دقیقه نفس عمیق بکشید

جھت دفع سنگ:

یک ھندوانه 2 تا 3 کیلویی را در نظر گرفته با پوست بشویید و با گفتن نام خدا آن را با پوست خرد کرده و در قابلمه بریزید (قابلمه خالی و بدون آب باشد) سپس زیر گاز را روشن کنید و پس از جوش آمدن 1 عدد چوب دارچین حدود 10 سانتیمتری را در آن انداخته و درب قابلمه را بسته و پس از 30 تا 35 دقیقه بدون برداشتن از روی گاز با گوشت کوب شروع به له کردن آن میکنیم(ھندوانه را با پوست له میکنیم) و مجدد 10 تا 15 دقیقه میگذاریم بعد از له شدن بجوشد

سپس از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا ولرم شود بعد آن را صاف کرده و چوب دارچین را مجدد داخل قابلمه ای که آب صاف کرده را در آن ریختیم میاندازیم بماند

اگر دفع انجام نشد 45 روز بعد مجدد آن را تکرار کنید.

موارد قابل توجه:

1_اگر ھنگام شروع درد در صبحگاه باشد میتوانید آب ھندوانه و عسل را بنوشید ولی بین 5 تا 7 عصر ھم حتما 2 تا 3 لیوان میل شود

 2_کسانیکه خلوص خون یاخونشان کم است و خون سنگ ساز است و مصرف کلسیم و اسید اوریک سنگ ساز شده است بین 5 تا 7 عصر حداقل 2 لیوان میل کنند

3_کسانیکه سودایی مزاج ھستند یا رماتیسم دارند یا سردی خیلی زود اثر دارد حتما در ھر لیوان 1 قاشق مربا خوری دارچین ھم اضافه کنند. اما ساعت میل کردن این افراد باید بین تا 11 شب 2 تا 3 لیوان و بین 11 شب تا 1 بامداد مابقی که مانده را بخورند4_کسانیکه مشکل خون ندارند ولی بصورت ارثی سنگ کلیه دارند فقط بین ساعت 11 تا 1 بامداد 2 تا 3 لیوان میل کنند5_کسانیکه نه مشکل اسید اوریک و نه مشکل ارث دارند فقط چاقی علت داشتن سنگ است تا 11 شب 2 تا 3 لیوان میل کنند ادامه بین ساعت 11 تا 1 بامداد 

6_ھمراه با ادرار دفع سنگ انجام میشود. اگر دفع سنگ ھمراه با خون باشد نشانه این است که احتمالًا سنگ خارا بوده است

در ضمن هندوانه دیمی باشد بهتر است.

 

 

 

مصرف هندوانه پخته برای رساندن بخشی از خواص این میوه پرخاصیت به بدن است ، گفتنی است خوردن عصاره هندوانه ای که پخته شده است تاثیر فوق العاده ای در رفع مشکلات داخلی بدن دارد.
هندوانه پخته چاق کننده است با لاغر کننده؟

هندوانه دارای طبع سرد و تر است که گوشت و پوست این میوه قابلیت مصرف خوراکی و اثر دارویی دارد. پختن هندوانه و گرفتن عصاره آن سبب تعادل اعمال کبد و اندام هایی که تحت نظر کبد وظایف خود را انجام می دهند مانند کلیه و دستگاه ادراری می شود. اگر مزاج کبد به سمت سردی یا گرمی بیشتر برود عارضه هایی مانند سنگ کلیه، دیابت و کاهش یا افزایش قوای جنسی در بدن ایجاد می شود، هندوانه نقش موثری در تعادل عملکرد اعضایی از بدن که توسط کبد کنترل می شوند، دارد.

هندوانه پخته

همه افراد می توانند هندوانه را مصرف کنند. ولی اشخاصی مزاج سرد دارند مانند میانسال و کهنسالان باید پس از مصرف هندوانه مقداری عسل یا حلوا میل کنند.

هندوانه از 2 درصد آب تشکیل شده است. فاقد چربی و پروتئین است و درصد گلوسید (قند) آن پایین است. به همین دلیل یکی از آن میوه های کم کالری است. می شود از این میوه حتی به عنوان دسر لذت بخش افرادی که رژیم لاغری گرفته اند استفاده کرد.جوانان و افرادی که مزاج گرم و تر یا کبد گرم دارند باید یک ترکیب غذایی را خورده و پس از آن هندوانه را میل کنند. در این صورت حرارت معده صرف ماده اولیه می شود.کبد تولید کننده حرارت بدن است و هندوانه در کاهش حرارت کبد نقش دارد، در نتیجه هندوانه می تواند در تنظیم حرارت بدن و کنترل تشنگی و عطش موثر باشد.

اگر برای رشد هندوانه از کود شیمیایی استفاده شده باشد خاصیت نفاخ بودن آن بیشتر می شود، همچنین افراد باید از مصرف هندوانه هایی که در داخل آنها ریشه وجود دارد، خودداری کنند.

هر چه هندوانه قتر باشد، خواص آن افزایش پیدا می کند. مصرف این میوه باعث ایجاد رطوبت شیرین در بدن می شود و از آنجایی که اعضای بدن انسان شیرین دوست هستند این رطوبت شیرین می تواند بر روی مزاج اعضای بدن انسان تاثیرگذار باشد.

خوردن آب هندوانه و عسل

در پاسخ به این سوال که هندوانه چاق کننده است یا لاغر کننده باید گفت :هندوانه یکی از میوه های کم کالری است

در بازار هندوانه زرد (نباتی یا عسلی) و ق وجود دارد، اشخاص باید هندوانه را همراه با تخم آن مصرف کنند، زیرا تخم هندوانه سبب کاهش نفخ این میوه می شود.

هندوانه رقیق کننده غلظت خون است. این میوه به اعضایی از بدن مانند کبد کمک می کند که در ترشح صفرا یا پروتئین هایی که مورد نیاز بدن است، تعادل را ایجاد کند. اگر در عضوی مانند کلیه، سنگ به صورت های مختلف شکل گرفته باشد، مصرف هندوانه سبب تسهیل دفع آن می شود. 70 تا 80 درصد از سنگ های کلیه به وسیله خود کلیه قابلیت دفع دارند.

مصرف این میوه علاوه بر اینکه به تعادلِ حرارت معده کمک می کند در جابجایی غذا از معده به روده نیز نقش دارد و اشخاصی که ماندگاری غذا در معده آنها بیشتر است باید هندوانه مصرف کنند.

مربای پوست هندوانه در درمان برخی از سردرد ها در افرادی که مزاج گرم رو به سردی دارند و در اشخاص میانسال و کهنسال که مزاج سرد دارند، مفید است.

افرادی که گرم مزاج هستند باید مربای پوست هندوانه را داخل سکنجبین حل کرده و میل کنند، مصرف پوست هندوانه نیز در مبتلایان به وسواس ذهنی ضروری است، مربای پوست هندوانه نیز نقش ملین در افراد مبتلا به یبوست را دارد.

اشخاصی که دچار ضعف هضم در معده هستند باید پس از غذا مربای پوست هندوانه استفاده کنند و این مربا در تقویت هاضمه در معده و کل اعضای بدن تاثیرگذار است.

مصرف هندوانه برای همه سنین مفید است و افرادی که مزاج سرد دارند به خصوص جوانان باید آب هندوانه را با 2 قاشق غذاخوری سکنجبین در یک لیوان مخلوط کنند، سپس این ترکیب را قرقره کرده و بنوشند. مصرف این نوشیدنی به مدت سه تا چهار هفته سبب دفع سودای حاصل از صفرا از سیستم اعصاب مرکزی می شود.

نوشیدن آب هندوانه با سکنجبین، آب هندوانه و عسل برای میانسال و کهنسالان و آب هندوانه به تنهایی برای افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، مفید است. آب هندوانه به هضم غذا کمک می کند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...