طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی که بیشتر با نام “حافظ” شهرت دارد شاعر ایرانی است که آثار او یکی از ارجح ترین متون ادبیات فارسی به شمار می رود و دیوان اشعار او تقریبا در خانه هر فارسی زبانی یافت می شود و فال حافظ یکی از مشهورترین فال های مورد علاقه ایرانیان است .

زندگی و شعرهای او تاکنون بارها سوژه تحلیل گران در سراسر دنیا بوده و بیش از هر نویسنده دیگری در نوشتار فارسی زبانان پس از قرن چهاردهم تاثیر گذاشته است. همچنین باید گفت تاثیر اشعار حافظ تنها برای ایرانی ها و یا فارسی زبانان نبوده بلکه آثار او بسیاری از افراد برجسته تاریخ را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

از جمله گوته شاعر و نویسنده معروف آلمانی اثریبه نام “دیوان غربی شرقی” دارد که مجموعه ای از اشعار او به سبک و سیاق فارسی و تاثیر پذیرفته از اشعار حافظ است. و یا در نمونه ای دیگر نویسنده، فیلسوف، شاعر و آهنگ ساز آلمانی فریدریش نیچه بارها در نوشته هایش از حافظ نام برده است. جان پاین شاعر و مترجم انگلیسی و مترجم دیوان حافظ، از این شاعر به عنوان یکی از سه تن شاعران بزرگ دنیا یاد کرده و از دیدگاه او در کنار حافظ، دانته و ویلیام شکسپیر بزرگ ترین شاعران دنیا هستند.

با وجود تاثیر زیادی که حافظ در زندگی و فرهنگ ایرانی ها داشته ولی جزئیات محدودی از زندگی او به خصوص اوایل عمرش در دست است و بیشتر اطلاعات موجود برگرفته از حکایات مختلف است. حافظ در شیراز و در حدود سال های ۷۲۰ تا ۷۲۹ قمری به دنیا آمده، ظاهرا مادرش اهل شهر کازرون بوده و پدرش بهاءالدین محمد نام داشته و در طول دوره سلطنت اتابکان در فارس، از اصفهان به شیراز مهاجرت می کند.

در برخی متون آمده حافظ شیرازی در دوران کودکی پدرش را از دست می دهد و برادران بزرگتر او و مادرش را رها می کنند و وی برای امرار معاش در نانوایی مشغول به کار می شود ولی از آنجا که علاقه زیادی به کسب دانش داشته، در کنار آن به تحصیل علم مشغول می شود. همچنین معروف است که وی از همان کودکی قرآن را با چهارده روایت متفاوت حفظ کرد و از این رو ملقب به “حافظ” شد که بعدها آن را به عنوان تخلص خود انتخاب نمود.

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

دوره مقدماتی php

حافظ در دوران حیاتش حمایت چندین حکام وقت را داشت. او به دربار شاه شیخ ابواسحاق راه یافت (گفته می شود وقتی حافظ در سنین نوجوانی بود، این شاه بر مسند قدرت نشست) و در دوره شاه مبارزالدین محمد از شاهان آل مظفر نیز حضور داشته که احتمالا به شغل دیوانی می پرداخته و منبع در آمد او از شغل دیوانی بوده است. ولی شکوفایی آثار او بیشتر در زمان ۲۷ سال فرمانروایی شاه جلال الدین (شجاع شاه) بود.

برخلاف تاریخ تولد او که چندان دقیق نیست، ولی زمان فوت او را بسیاری از مورخان متفق القول سال ۷۹۲ قمری می دانند. یکی از حکایات نقل شده و قابل توجه در این زمان که بی ربط به دیوان فال حافظ (که در خطوط بعدی بیشتر به آن می پردازیم) نیست، مربوط به خاکسپاری حافظ است. گفته می شود از آنجا که حافظ در اشعار خود به وفور از نوشیدن می و شراب خواری سخن رانده، در زمان فوت او در بین بسیاری جدال پیش آمد که آیا حافظ به راستی مسلمان بوده و یا آیا باید وی را طبق رسوم مسلمانان به خاک بسپارند. از این رو تصمیم بر این شد که تفالی به دیوان حافظ زده ( فال حافظ ) و از خود وی چاره جویی کنند. ولی با آمدن بیت زیر همه آنها مجبور به سکوت شده و دست از جدال برداشتند:

قدم دریغ مدار از جنازهٔ حافظ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت تفاوت اشعار حافظ با دیگر شاعران صاحب نام

با مطالعه اشعاری از شاعران بسیار نامی نظیر انوری، نظامی، مولوی، سعدی و دیگر کسانی که به خوبی برای علمای شرقی نام آشنا هستند، می توان مشاهده کرد که هریک به شیوه خود پیامی برای بشریت دارند. ولی اگر با تدبر بیشتری به این اشعار توجه کنیم، نقطه اساسی پیام همه آنها این است که بزرگترین گنج و دارایی انسان، همانا روح و روان باطنی نهفته در اوست که با وجود یک جرقه الهی حقیقی در آن، می تواند بر همه عناصر متخاصم و ناخوشایند طبیعت فائق آید. در حالی که ایمان در روح انسان می تواند به شیوه های مختلف بزرگ و برجسته در قالب نظم و نثر یا هنر و ساختار توصیف شود ولی ایمان تنها یک عقیده مذهبی یا عرفانی نیست بلکه یک ارتباط همه جانبه با این حقیقت است که هر انسانی منشاء وجود است.

و بعد حافظ می آید، شاعری که می توان گفت بزرگترین خواننده روح انسان است. در او تمام تلاش ها، غم و اندوه ها، پیروزی و شادی ها، امیدها و ناامیدی های تک تک انسان ها نمایان گر می شود. در اشعار حافظ ارتباط مستقیم و بی درنگ با جهان بیرونی و یا به بیان دیگر، واقعیت بی نهایت جهان ماده و آینه روح ابدی را می بینیم، وجود مطلقی که در آن ماده و روح یکی بوده ولی هر دو دارای جنبه ها و حالت های بی نهایتی هستند.

بی دلیل نیست که “دیوان اشعار” او در سراسر شرق، تبدیل به کتاب بزرگ فال نما در سراسر دنیا و نه فقط ایران شده تا حدی که بسیاری او را “لسان الغیب” می نامند، بدین معنی که گویی از ضمیر غیب آگاه است. گرچه خود حافظ خلاف این نظر را داشته و هیچکس را آگاه ازغیب نمی داند، چراکه در یکی از ابیاتش می خوانیم:

ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

شاید بتوان گفت حافظ بزرگ ترین شاعر عرفانی ایران باشد، شاعری که بینش معنوی و الهام بخش فوق العاده ای دارد. با وجود آنکه نزدیک به شش قرن از حیات حافظ و شعرهایش می گذرد، هنوز هم غزل های او در زندگی مردم تاثیرگزار است.

بسیاری از ایرانی ها رسم دارند هر زمان به مشکل و یا گره ای در کارشان برخورد می کند و یا حتی یک سوال کلی در ذهن خود دارند، آن سوال را در ذهن خود نیت کرده و سپس از غزل های حافظ شیرازی راهنمایی می خواهند و یا حتی با خواندن اشعار او، نسبت به آن موضوع آرامش خاطر بیشتری دست پیدا می کنند.

اکثر اوقات نیز حافظ به روش مبهم و مرموز خود از طریق غزل هایش، سوال کننده را وا می دارد تا به آینه درون خود نگاه کند و با منعکس شدن آینه درون در غزل حافظ، آن شخص به یک جواب، راهنمایی و یا مسیر الهام بخش دست پیدا می کند.

در فال حافظ ، رسم است که اولین خطی که چشم خواننده به آن می افتد، جواب مستقیمی به سوال اوست و باقی غزل به نوعی روشن کننده بیشتر آن موضوع است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

امتیاز دهید


3.2
از

112

دسرهای شب یلدا تنوع زیادی دارند. در این میان پاناکوتای انار یا پاناکوتا با ژله انار یکی از ساده ترین و جذابترین دسرهاست که از یک لایه دسر پاناکوتا و یک لایه ژله انار تهیه میشود و بسیار هم خوشمزه است. اگر فرصت دارید و میخواهید برای شب یلدا سنگ تمام بگذارید حتماً از دسر انار سه لایه و رولت انار هم دیدن کنید. برای انتخاب از میان گزینه های بیشتر هم میتوانید از صفحه پیشنهادهای ویژه یلدا بازدید کنید.

 

 

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

 

پودر ژلاتین را داخل شیر بریزید و کناری قرار دهید تا ژلاتین داخل شیر حل شود ( مخلوط نکنید ).

 

خامه و عسل را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید ، خامه را هم بزنید تا بپزد  ، چوب دارچین را نیز اضافه کنید ، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید ، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید ( دقت کنید خامه نجوشد ، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید ).

 

 

لیوان های دسر را بصورت کج داخل قالب های کاپ کیک قرار دهید ( میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان ها استفاده کنید ) ؛ پاناکوتا را تا نیمه داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

 

 

برای تهیه ژله ابتدا 2 بسته پودر ژله انار را در 2 لیوان آب جوش حل کنید ، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس 2 لیوان آب سرد به آن اضافه نمایید ، لیوان های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله انار را روی آنها بریزید ، چند دانه انار داخل هر لیوان بریزید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.

 

پس از اینکه دسر آماده شد از یخچال خارج کنید ، روی هر لیوان چند دانه انار برای تزئین قرار دهید و سرو کنید.

 

 

نکته ها : در صورتی که میخواهید ژله انار سفت تری داشته باشید میتوانید برای حل کردن 2 بسته ژله فقط از 2 لیوان آب جوش استفاده کنید ، همچنین میتوانید بجای عسل از همان مقدار شکر استفاده کنید.

 

 

همچنین میتوانید به دلخواه جای دو لایه قرمز و سفید را با هم عوض کنید.

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

به نظرم این دستور پاناکوتا خیلی سنگینه. حداقل من که ترجیح میدم دفعه بعد برای هر لیوان پاناکوتا رو کمتر کنم که دل رو نزنه! نسبت به این عکس آخر (قاشق) احساس می‌کنم مال من بافت سفت‌تری داره. ژلاتین رو کم کنم؟

میتونین ژلاتین رو کمی کمتر کنید اگر دوست دارید بافت پاناکوتا شل تر باشه.

سلام. چهار ساعت پیش درست کردم با اینکه هنوز از قالب در نیاوردم به نظر میاد گرفته ممنونم.

باید حتما پودر ژلاتین رو اضافه کنیم نمیشه حذفش کرد؟

نه… آخه بدون ژلاتین بسته نمیشه.

عالی بود

با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر به خاطر زحماتتون
ببخشید سرکار خانم,ژلاتین رو داخل شیر سرد بریزیم?

بعد شیر سرد رو داخل خامه داغ بریزیم خراب نمیشه?

ببخشید چوب دارچین رو برای چی استفاده میکنیم?
ممنون میشم بفرمایید.

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

سلام میشه مواد رو نصف کرد ؟

بله زهرا جان. میتونی مواد رو نصف یا دو برابر کنی.

میشه موادو نصف کرد

حتما باید خامه هم داشته باشه

واقعیت را بگویم خوب بود

سایتتون عالیه خسته نباشید

من این دسرو درست کردم مرسی خیلی عالی بود

خواهش میکنم ، خوشحالم خوشت اومده مرجان عزیز

من میخام برای شب یلدا درست کنم اما خیلی میترسم بعد بشه پدر شوهرمینا میخان بیان

نیلوجان چوب دارچین چیه؟ ازکجاتهیه کنم؟

چوب دارچین نمیدونی چیه واقعا ؟ ? عطاری عزیزم

مرسی . مرسی از دستورات خوب غذایی تان

نیلوفر خانم این دستور واسه چند نفره؟

شیما جان این دستور برای 4-6 نفره ، بستگی به حجم لیوانت داره ?

چرادیگه نمیشه مطالب سایت را کپی کرد؟؟؟؟؟ از وقتی که دیگه کپی نمیشه کرد برخلاف میلم به سایتایی که میشه کپی کرد میرم چون در همون لحظه حوصله ی نوشتن و خوندن ندارم کپی میکنم و موقع استفاده با خیال راحت میخونم ولی تو سایت شما این امکان وجود نداره

زهره جان هم بالای هر پست و هم پایین هر پست امکان پرینت یا کپی مطلب هست ، شما روی لینک بالایی کلیک کن تا ببینی میشه کپی کرد یا نه ؟!

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

سرآشپزباشی / شیرینی پزی / دسر / پاناکوتا با ژله انار

نوشته شده توسط مهرشین. در دسته دسر, یلدا, آشپزی بدون فر, ولنتاین و سپندارمذگان, پاییز, دسر, زمستان, دسرهای ژلاتینه

برجسب شده در: دسر ایتالیایی, دسر با انار, دسر شب یلدا, پاناکوتا, پاناکتا, دسر با خامه, پاناکوتا با ژله انار, پاناکوتای انار, ژله انار, ژله شب یلدا, دسر شب چله, پاناکوتا شب چله, خوراکی شب یلدا

انتشار یافته در آذر ۲۳, ۱۳۹۳ با ۵۲ دیدگاه

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

۵۲ دیدگاه در پاناکوتا با ژله انار در حال حاضر وجود دارد . آیا شما مایل به افزودن نظر شخصی خودتان هستید؟

آذر ۲۳, ۱۳۹۳ در ۵:۲۸ ب.ظ

عالیییییییییییییییییی
نووووووش جان

پاسخ

آذر ۲۴, ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۴ ق.ظ

ممنون عزیزم.

پاسخ

آذر ۲۸, ۱۳۹۳ در ۳:۲۱ ب.ظ

سلام مهرشين جان
ممنون از دستور خوبت
من مبخوام براي شب يلدا اين دسرو درست كنم.فقط يه سوال داشتم
اين 3 قاشق جايخوري منظورت اون قاشق خيلي كوجيكاست يا همين قاشق مرباخورياي خودمون?

پاسخ

آذر ۲۹, ۱۳۹۳ در ۳:۳۹ ب.ظ

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

سلام عزیزم. منظور از قاشق چایخوری قاشق استاندارد چایخوریه. فکر میکنم همون مرباخوری ما بشه حدودا.

پاسخ

آذر ۲۹, ۱۳۹۳ در ۲:۰۷ ب.ظ

بسیار زیبا خسته نباشی
منم اپم مهرشین جان

پاسخ

آذر ۲۹, ۱۳۹۳ در ۳:۵۹ ب.ظ

ممنون. اومدم پیشت فیروزه جون الساعه.

پاسخ

آذر ۲۹, ۱۳۹۳ در ۵:۳۸ ب.ظ

سلام مهرشین جان ‘متشکرم عالیییی’یه سوالی داشتم میشه به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین استفاده کرد

پاسخ

آذر ۳۰, ۱۳۹۳ در ۱:۴۷ ق.ظ

سلام عزیزم. بله میشه. فقط هر 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل سه ورق ژلاتینه.
بذار با شیر خیس بخوره و نرم بشه بعد مطابق دستور عمل کن.

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۹:۰۶ ب.ظ

میشه با ژله موز درست کرد? توی هر دو قسمت هم تکه های موز میخوام بریزم’میشه?

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۹:۴۲ ب.ظ

مریم جان میخوای پاناکوتای موز با ژله موزی درست کنی؟ بله میشه. ژله موز رو که طبق معمول درست کن و توش تکه های موز بریز.
برای پاناکوتا هم موز پوره شده رو با خامه و وانیل اضافه کنید و بقیه مراحل…

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۲ ب.ظ

عزیزم این مقدار چندتا لیوان میشه?

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۷ ب.ظ

مریم جان برای 6 نفره. جلوی مواد لازم نوشتم گلم.
بستگی به سایز لیوانت هم داره.

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۰ ب.ظ

ژژله رو درست کردم تو یخچاله’صبح پاناکوتا رو درست میکنم فقط اگر بگی چندتا لیوان با این مقدار میشه درست کرد ممنون میشم

پاسخ

دی ۱۷, ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۸ ب.ظ

6 تا لیوان متوسط. موفق باشی.

پاسخ

بهمن ۲۳, ۱۳۹۳ در ۹:۱۴ ب.ظ

خیلی غذاهاتون خوشمزه س.خیلیم واضح و خوب توضیح میدین.ممنون

پاسخ

بهمن ۲۵, ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۷ ق.ظ

ممنون عزیزم. خوشحالم خوشت اومده.

پاسخ

تیر ۳, ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۴ ب.ظ

درست کردم خوشمزه شد مرسی

پاسخ

تیر ۳, ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۵ ب.ظ

نوش جانتون کدبانو.

پاسخ

مرداد ۲۹, ۱۳۹۴ در ۷:۳۹ ب.ظ

ممنون از دستور دسر بسیار زییییییییییییییییییییییییییییییبا و ممنون که تمام فوت هاشوهم میگین

پاسخ

مرداد ۳۱, ۱۳۹۴ در ۲:۰۸ ب.ظ

ممنون از حضور شما ناهید جان.

پاسخ

شهریور ۳۰, ۱۳۹۴ در ۸:۲۴ ق.ظ

سلام عزیزم چه خامه ای استفاده کردی

پاسخ

شهریور ۳۱, ۱۳۹۴ در ۹:۵۵ ق.ظ

سلام. خامه صبحانه پاکت صورتی.

پاسخ

مهر ۶, ۱۳۹۴ در ۶:۵۷ ب.ظ

سلام مهرشین جون من اولین باره که پودر ژلاتین خریدم، باهاش ژله درست کردم. خیلی بد بود. سوالم اینه چرا اینقدر بوی بدی میداد؟ بوش طبیعیه؟یا پودرش خراب بوده؟ چه کار کنم بو نده؟ ممنون

پاسخ

مهر ۸, ۱۳۹۴ در ۴:۴۲ ب.ظ

سلام. بو نباید بده زری جان. اصلا بوی خاصی نداره پودر ژلاتین. کاملاً بدون بوئه.
شاید خراب بوده.

پاسخ

مهر ۱۰, ۱۳۹۴ در ۱:۴۹ ب.ظ

سلام مهرشين عزيزم
بازم ي عالمه خسته نباشيد ميگم بهت و اميدوارم بهترين روز هارو بگذروني
خواستم بگم امكانش هست تهيه ژله تصويري رو هم آموزش بدي
از اينايي كه روش نوشته هم داره ( مثلا تولدت مبارك و … ) …

تو اينترنت زياده اما آموزش لحظه به لحظه تصويري شما رو بيشتر ميپسندم
ممنووونم ازت خانمي

پاسخ

مهر ۱۲, ۱۳۹۴ در ۹:۲۱ ق.ظ

سلام. ممنون عزیزم.
بله چشم در برنامه هست. ولی نمیتونم زمان دقیق بگم.
ممنون از اعتمادتون.

پاسخ

آبان ۱۵, ۱۳۹۴ در ۳:۰۵ ب.ظ

درود مهرشین بانو. ممنون از آموزش بسیار خوبتون. پاینده باشین

پاسخ

آبان ۱۶, ۱۳۹۴ در ۹:۴۲ ق.ظ

سلام عزیزم. قربان شما. ممنون از حضورتون.

پاسخ

آذر ۲, ۱۳۹۴ در ۶:۰۶ ب.ظ

سلام دوست عزیز من تازه با سایت عالیتون آشنا شدم و از این بابت خیلی خوشحالم. یه سوال دارم میتونیم با همین رسپی پاناکوتا رو در قالب درست کنیم و برگردونیم؟ برمیگرده؟ شل نمیشه؟

پاسخ

آذر ۴, ۱۳۹۴ در ۹:۱۳ ق.ظ

سلام خیلی خوش اومدید.
بله برگردونده میشه به راحتی. در کل دسرهای ژلاتینه هر چی بیشتر بمونن راحت تر در میان.

پاسخ

آذر ۴, ۱۳۹۴ در ۱:۴۸ ب.ظ

سلام مهرشين جان
ممنون از اين همه غذاهاي خوشمزه و صد البته زيبا، من ژله رو درست كردم حالا ميخام برم سراغ مرحله بعد، ي سوال داشتم ، يعني يك ونيم ليوان خامه بريزم؟

پاسخ

آذر ۷, ۱۳۹۴ در ۹:۳۵ ق.ظ

سلام عزیزم. بله 1.5 لیوان خامه لازم داره.

پاسخ

آذر ۱۱, ۱۳۹۴ در ۴:۲۶ ب.ظ

مرسي مهرشين جان بسيار عالي بود

پاسخ

آذر ۱۳, ۱۳۹۴ در ۸:۱۵ ب.ظ

خواهش میکنم عزیزم.

پاسخ

دی ۱۸, ۱۳۹۴ در ۴:۵۷ ق.ظ

من این پاناکوتا رو درست کردم جدا از ظاهر خوشگلش خیلی خوشمزه شد ممنون از رسپی های دقیقتون ^____^ بوس :))

پاسخ

دی ۱۹, ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۱ ب.ظ

نوش جانتون. خوشحالم راضی بودید.

پاسخ

آذر ۲۲, ۱۳۹۵ در ۲:۵۴ ب.ظ

سلام فدات بشم.ممنون از توضیحاتتون.یه سوال داشتم میشه بجای پودر ژلاتین از ژله الوورا استفاده کرد؟و اینکه میخوام برای ۲۰ نفر درست کنم نمیدونم مواد رو چقدر زیاد کنم.خواهشا جواب بدین

پاسخ

دی ۸, ۱۳۹۵ در ۱۰:۴۳ ق.ظ

سلام. اگه از ژله آلوورا استفاده میکنید شکر رو حذف کنید. برای ۲۰ نفر اگه تو لیوانای کوچیک کیترینگ درست میکنید مواد رو دوبرابر کنید کافیه ولی اگه لیوان بزرگتر باشه سه برابر کنید.

پاسخ

بهمن ۱۶, ۱۳۹۵ در ۱:۲۵ ب.ظ

سلام. درست کردم خیلی خوب شد. ممنونم

پاسخ

بهمن ۲۹, ۱۳۹۵ در ۹:۳۲ ق.ظ

سلام. نوش جانتون. خوشحالم راضی بودید.

پاسخ

فروردین ۲۸, ۱۳۹۶ در ۴:۲۶ ب.ظ

چه خامه اب باید استفاده بشه

پاسخ

فروردین ۳۰, ۱۳۹۶ در ۶:۵۷ ب.ظ

خامه صبحانه معمولی.

پاسخ

مهر ۱۷, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۲ ب.ظ

سلام مهرشین جون و سپاس از آموزش های زیباتون.
من با سایت شما از آشپزی لذت میبرم.
ببخشید من خامه شیرین شده آماده دارم، باید شکر رو حذف کنم؟

پاسخ

مهر ۱۸, ۱۳۹۶ در ۹:۵۲ ق.ظ

سلام عزیزم. خوشحالم از سایت راضی هستید.
بله عزیزم شکر رو حذف کنید.

پاسخ

آذر ۲۸, ۱۳۹۶ در ۷:۱۷ ب.ظ

سلام مهرشین جون امکانش هس ژله تزریقی رو ب همین صورت واضح و زیبا بزارین تو سایتتون

پاسخ

دی ۲, ۱۳۹۶ در ۴:۴۹ ب.ظ

سلام. حتما به زودی عزیزم.

پاسخ

آذر ۲۹, ۱۳۹۶ در ۲:۲۰ ب.ظ

سلام
خسته نباشی خانمی ، من میخوام برای ۱۵ نفر درست کنم چقدر موادو بیشتر کنم ؟

پاسخ

دی ۲, ۱۳۹۶ در ۴:۵۳ ب.ظ

سلام. سه برابر عزیزم. بستگی به سایز لیوانتون هم داره.

پاسخ

دی ۲۵, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۲ ق.ظ

سلام عزیزم،ممنون ازسایت خوبتون.
مهرشین جان برای دو نفر چه میزان ازمواد و پودر ژله لازم دارم؟؟؟

پاسخ

بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱:۰۶ ب.ظ

سلام. مواد رو تقسیم بر ۳ کنید عزیزم.

پاسخ

دی ۲۹, ۱۳۹۷ در ۶:۲۹ ب.ظ

سلام. اگه بخام این دسر و با ژله درست کنم میشه؟ مثلا توی قالب یه لایه ژله و یه لایه پاناکوتا؟ برای ۲۰ تا ۳۰ نفر چقدرمواد لازمه؟

پاسخ

بهمن ۸, ۱۳۹۷ در ۴:۳۴ ب.ظ

سلام. بستگی به سایز قالبتون داره که چقدر میخواید توش بریزید. ولی بین ۳ تا ۴ برابر لازمه.

پاسخ

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

خوش آمدید.
من مهرشین هستم، سرآشپزباشی این وب سایت.
اینجا سعی کردم دستورات شیرینی، کیک و غذاهایی که می پزم رو به صورت مرحله به مرحله و مصور قرار بدم. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.
برای ارتباط با من میتونید با ایمیل زیر در تماس باشید:
sarashpazbashi@gmail.com

جهت ثبت سفارش دلخواهتون، در تلگرام با آی دی زیر میتونید با من در ارتباط باشید:
telegram.me/mehrshinsarashpazbashi

برای پیدا کردن دستور دلخواهتون از ابزار جستجو که در قسمت بالای این متن قرار گرفته استفاده کنید.

لطفاً سوالات مربوط به هر پست رو در قسمت کامنت های همون پست مطرح کنید و از ارسال ایمیل در این رابطه خودداری کنید.

برای عضویت در کانال تلگرام سرآشپزباشی لطفاً روی لوگوی زیر کلیک کنید:

© حق نشر 2019 سرآشپزباشی.

بازگشت به بالا

© 2014-2019 تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه سانازسانیا و برای این گروه محفوظ است.

پاناکوتای انار بسیار خوشمزه و خوش طعم برای افرادی که علاقه زیادی به انواع دسر دارند، مناسب است. در ادامه این مطلب طرز تهیه پاناکوتای انار را آموزش می دهیم.

 پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است، پاناکوتای انار از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است، که می توانید به آسانی  در منزل با مواد اولیه خامه صبحانه، شیر و پودر ژلاتین تهیه نمایید، در این مطلب طرز تهیه پاناکوتای انار را گرد آوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

پاناکوتا یک دسر خوشمزه است که که آن را می توانید برای مجالس و مهمانی های خود سرو کنید، پاناکوتای وانیلی و پاناکوتای شکلاتی و پاناکوتا انار در بین رده های سنی مختلف طرفداران زیادی دارد.

برای تهیه پاناکوتا انار ابتدا آب را درون ظرفی بریزید و بگذارید بجوشد، سپس ژله انار را در ظرفی بریزید، آب جوش را به آن اضافه کرده، در روی بخار کتری قرار دهید تا با حرارت دانه های ژله باز شود،

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار

شیر را درون ظرفی بریزید در روی حرارت قرار دهید، پودر ژلاتین، شکر و وانیل را به آن اضافه کرده تا حل شود،

خامه و عسل را داخل ظرف پیرکس بریزید، روی بخار آب قرار دهید، خامه را هم بزنید، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید به دمای جوشیدن می خواهد برسد، شیر و ژلاتین و شکر حل شده را درون ظرف خامه بریزید، مواد مخلوط شده را از روی حرارت بردارید تا خامه نجوشد. لیوان هایی که برای دسر آماده کرده اید را در کاپ کیک و یا در ظرفی به طور کج قرار دهید، تا نیمه مواد را داخل لیوان ها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا تا بسته شود، لیوان ها را از یخچال بیرون آورید، انار داخل آن ها بریزید،

در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتای انار, دو لیوان آب سرد درون ژله بریزید، به آرامی ژله انار را درون لیوان ها بریزید، سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شوند، بعد از بسته شدن ژله از یخچال بیرون آورید چند عدد انار روی آن ها بریزید، می توانید این کار را برعکس نیز انجام دهید، ابتدا ژله و انار را داخل لیوان بریزید، داخل یخچال قرار دهید بعد از بسته شدن شیر، ژلاتین و خامه را روی آن بریزید، این کار بستگی به سلیقه شما همراهان گرامی دارد.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98



آداب و رسوم و فرهنگ مردم تایلند


راحت ترین اقدام برای تعمیرات لوازم خانگی در شب عید


چگونه عمر باتری موبایل و لپ تاپ را افزایش دهیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار
طرز تهیه پاناکوتای وانیلی با ژله انار
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *