خواص بادام هندی و مضرات آن

دوره مقدماتی php
خواص بادام هندی و مضرات آن
خواص بادام هندی و مضرات آن

    بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است که دانهٔ بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می کند. این درخت می تواند تا 14 متر رشد پیدا کند. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده است. کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود. با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.

 

مطالب پر بازدید


دوره مقدماتی php

Anacardium Occidentale نامی علمی است که برای بادام هندی در نظر گرفته شده است.یک نوع درخت وجود دارد که همیشه سبز است و گرمسیری میباشد.این درخت سیب بادام هندی و بادام هندی را به تولید میرساند.رشد درخت ذکر شده تا چهارده متر میتواند به طول بی انجامد.بادام هندی کالری زیادی در خودش جای داده است.

خواص بادام هندی و مضرات آن


خواص بادام هندی (Cashew) شامل حفظ سلامت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، استحکام و سلامت دندانها، استخوانها و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است.

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا و کلیوی شکل بوده که در پایین یا زیر میوه‌ درختی که بلارد نام دارد، یافت می‌شود. موطن اصلی درخت بادام هندی، آمریکای جنوبی و برزیل می‌باشد که توسط پرتقالیها به سایر نقاط دنیا صادر شده است. امروزه کشور هندوستان بزرگترین تولید کننده این گیاه بوده، جنوب غربی این کشور از مراکز عمدهٔ کاشت درخت بادام هندی می‌باشد. از دانه این گیاه، در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه، کره‌ نرم خوشمزه‌ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود. در کشور ما بادام هندی به دو صورت خام و بو داده مورد مصرف قرار میگیرد، خواص بادام هندی خام نسبت به بادام هندی بو داده بیشتر بوده، برخی از ریز مغذی‌های بادام هندی خام در اثر حرارت ممکن است از بین برود. ترکیب شیمیایی میوه بادام هندی شامل گلوکز، اسید تانیک، مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منیزیم، آهن، پروتئین و چربی است. در ادامه این مطلب با فواید و خواص بینظیر بادام هندی آشنا شوید.

خواص بادام هندی (طبیعت و خواص درمانی)

بادام هندی منبع عظیم مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و با استفاده معقول و به اندازه از آن نیازهای بدن برطرف شده و دچار کمبود نخواهیم شد. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده، برخی خواص این میوه عبارتند از:

مضرات بادام هندی (عوارض، موارد احتیاطی و منع مصرف)

علیرغم خواص فراوان بادام هندی، این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی از اگزالات بوده، زیاده‌روی در مصرف آن منجر به تجمع و کریستاله شدن این ماده در بدن و در نتیجه ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا میشود. بنابراین افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آورده‌اند باید از مصرف آن پرهیز کنند، همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود. لازم به ذکر است بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و… از دیگر عوارضی است که ممکن است با خوردن بادام هندی در افراد حساس به وجود بیاید.

منبع : ستاره

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بادام هندی

بادام هندی یا کاشو درختی گرمسیری و همیشه سبز می باشد که تا ۱۴ متر رشد می کند و یکی از تنقلات خوشمزه و پرطرفدار در جهان محسوب می شود که از خانواده پسته ها محسوب می شود ، این آجیل خوشمزه بومی شرق برزیل است.

بادام هندی حاوی کالری زیادی است و دارای طبع گرم و خشک است. برای سلامت قلب ، داشتن عضلات قوی ، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است. بادام هندی از دیابت و کم خونی و سنگ کیسه صفر جلوگیری می کند.

بادام هندی میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این میوه ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص بادام هندی در ادامه با پارسی دی همراه باشید.

خواص بادام هندی و مضرات آن

خواص بادام هندی

پزشکان کشور ایتالیا اعتقاد دارند مصرف روزانه آجیل من جمله آجیل هندی برای باروری مردان مفید است. بادام هندی تاثیر زیادی بر کیفیت اسپرم گذاشته و باروری را زیاد می کند.

بادام هندی دارای مس و آهن می باشد که از چروک پوست جلوگیری می کند. بادام هندی باعث جوان سازی پوست شده و از سرطان جلوگیری می کند.

بادام هندی به عنوان یک آجیل با کالری بالا در نظر گرفته می شود اما چربی های آن بسیار مفید است و جزو کلسترول بد نیست ، خوردن این بادام دو روز در هفته باعث افزایش انرژی می شود. بادام هندی به سم زدایی سیستم گوارش و افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که بادام هندی به سم زدایی بدن انسان کمک می کند و برای درمان کبد چرب موثر است. بادام هندی خطر ابتلا به سنگ های صفراوری را کاهش می دهد.

بادام هندی مقادیر کمی قند و کلسترول دارد و یکی از بهترین آجیل ها برای افراد دیابتی می باشد. بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم می شود. عصاره هیدرو اتانولی موجود در این آجیل برای جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش مقاومت به انسولین موثر است.

بادام هندی حاوی مقادیر بالای فیبر است که می تواند برای پیشگیری و درمان یبوست مفید باشد.

تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در بادام هندی که شامل فلاونول ها و پرو آنتوسیانیدین می باشند برای درمان سرطان موثر است.

بادام هندی سرشار از مس می باشد که در متابولیسم آهن کمک کرده و باعث تشکیل گلبول های قرمز خون می شود. این بادام هندی به رفع خستگی و درمان کم خونی کمک می کند.

بادام هندی یک منبع غنی از انرژی می باشد که برای زنان باردار موثر است و به عنوان یکی از بهترین میان وعده ها در دوران بارداری محسوب می شود. بادام هندی مقادیر زیادی از ویتامین سی را دارا می باشد و برای کاهش ترک خوردگی شکم در دوران بارداری موثر است.

بادام هندی باعث تنظیم فشار خون شده و برای جلوگیری از فشار خون بالا در زنان باردار موثر است. بادام هندی مقادیر زیادی منیزیم دارد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان باردار موثر است.

همچنین این آجیل سطح آهن بدن در دوران بارداری را کنترل کرده و مانع از کم خونی در زنان باردار می شود. آهن موجود در بادام هندی برای سلامت جنین مفید است.

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی برای درمان ترک پا استفاده می شود. روغن بادام هندی دارای اثرات ضد زخم بوده و برای نیش مار موثر است.

بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند. سلنیوم موجود در بادام هندی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و جای جوش را درمان می کند.

بادام هندی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که بدن انسان را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان دریافته اند که مصرف بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می شود.

بادام هندی حاوی مس بوده و به عنوان یک روش طبیعی به تقویت مو و افزایش رشد مو کمک کرده و از ریزش مو سفیدی مو جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد که بادام هندی حاوی زیادی از فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع می باشد که پتاسیم و منیزیم موجود در این آجیل برای درمان چربی و کلسترول خون مفید است.

بادام هندی دارای کالری بالایی می باشد و زیاده روی در مصرف این بادام باعث افزایش وزن شده ، بادام هندی برای چاقی صورت مفید است.

بادام هندی برای درمان کم خونی در کودکان استفاده می شود چون این بادام غنی از پروتئین می باشد.

میوه بادام هندی دارای خواص ضدباکتری بوده و برای درمان زخم معده و ورم معده مفید است.

بادام هندی یک دیورتیک بوده و دارای پتاسیم و منیزیم است که برای درمان فشار خون موثر است.

بادام هندی منبع غنی از چربی های مفید می باشد که برای قلب مفید است و از گرفتگی رگ ها و سکته قلبی جلوگیری می کند.

مضرات بادام هندی

بادام هندی خواص بسیار زیادی دارد ولی مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلاتی برای بدن ایجاد کند. یکی از این مشکلات ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا است ، بنابراین توصیه می شود کسانی که مشکل کلیوی و کیسه صفرا دارند با مشورت پزشک بادام هندی مصرف کنند.

همچنین ببینید

بادام هندی آجیلی است به شکل کلیه انسان و از یک درخت گرمسیری بومی برزیل به نام “آناکاردیوم” به دست می‌آید، که در مناطق بسیاری از آسیا نیز رشد می‌کند. این محصول، برای مدت‌های طولانی در طب سنتی به عنوان دارو برای بیماری‌ها استفاده می‌شد. و در حال حاضر به عنوان یک ماده مغذی مورد توجه قرار گرفته است. باتوجه به فواید بادام هندی، این دانه یک میان وعده مناسب و عالی است که مصرف مقدار مناسب آن می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان، بیماری‌ های قلبی عروقی، چاقی مفرط و دیابت را کاهش دهد. مطالعات همچنین به مزایای بادام هندی برای پوست و مو و حتی اعصاب به دلیل محتوای مواد مغذی قوی آن اشاره می‌کند. در این مقاله در مورد فواید تغذیه ای و عوارض جانبی مصرف بیش از حد بادام هندی اطلاعات بیشتری به دست می آورید.

یک عدد بادام هندی حاوی ۲۱ درصد پروتئین، ۴۶ درصد چربی و ۲۵ درصد کربوهیدرات است. یک چهارم فنجان بادام هندی حاوی ۲۰۰ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی است. بادام هندی مقدار متناسب چربی دارد- ۶۲ درصد از چربی بادام هندی اسید چرب غیر اشباع است، در حالیکه ۱۸ درصد آن چربی غیر اشباع است. درحالیکه بسیاری از آجیل‌ها دارای مقادیر بالایی از چربی های غیر اشباع هستند که باعث التهاب می‌شوند، بادام هندی دارای مقدار نسبتاً کمی چربی غیر اشباع است که مانع عدم تعادل امگا ۶ و امگا ۳ می‌شود. با توجه به مقدار اسید چرب غیر اشباع و چربی های غیر اشباع، مصرف بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، چاقی مفرط و بیماری های قلبی می‌شود.

 

از مهمترین فواید بادام هندی خواص ضد سرطانی آن است. بادام هندی مملو از پروآنتوسیانیدین است، که نوعی فلاونوئید است که از رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

خواص بادام هندی و مضرات آن

اسیداولئیک موجود در بادام هندی، با کاهش سطح تری گلیسرید که با خطر بیماری های قلبی مرتبط است، سلامتی قلب را تامین می‌کند.

منیزیم و مس موجود در بادام هندی به تقویت توده استخوانی کمک می‌کند که خود از مهمترین فواید بادام هندی محسوب می شود. بیشتر منیزیم بدن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود، پس اگر دچار کمبود این ماده باشید، استخوان‌های شما از این کمبود رنج می‌برند. مس باعث انعطاف پذیری استخوان‌ها و مفاصل با ترکیب کلاژن و الاستین می‌شود.

منیزیم موجود در بادام هندی مانع تحریک بیش از حد سلول‌های عصبی شده و آنها را آرام می‌سازد. این عمل رگ‌های خونی و عضلات شما را نیز استراحت می‌دهد. (ممکن است توجه کرده باشید که در صورت کمبود منیزیم در بدنتان، دچار گرفتگی عضلات می‌شوید.)

محتوی مس بادام هندی به تولید آنزیم‌های مختلف که در تشکیل هموگلوبین و کلاژن درگیر هستند کمک می‌کند. کلاژن پروتئین ساختاری اصلی در پوست و مو است که به آن انعطاف پذیری می‌بخشد. بنابراین می‌توانید از مس به عنوان کلید زیبایی یاد کنید.

بادام هندی حاوی چربی کمتری نسبت به بقیه آجیل‌ها از جمله بادام زمینی، گردو آمریکایی، بادام و گردو است. با این حال آنچه باعث می‌شود بادام هندی به عنوان “آجیل کاهش وزن” شناخته شود این است که مغذی و انرژی زا است و دارای فیبر بالا نیز می‌باشد، که باعث احساس سیری می‌شود- یک مزیت برای مدیریت وزن.

از دیگر فواید بادام هندی، کنترل قند خون است. اخیراً مطالعه‌ای نشان داد که بادام هندی باعث کاهش فشار خون می‌شود و غلظت کلسترول خوب را در افراد دیابتی افزایش می‌دهد.

 

بادام هندی یک میوه خشک است که در سرتاسر دنیا به اشکال مختلف مثل میان وعده، یکی از اجزاء شیرینی‌ها و به عنوان کامل کننده غذای افراد گیاه خوار مصرف می‌شود. مصرف بادام هندی به دلیل تعدد مواد مغذی سالم  موجود در آن، مثل ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و غیره، بسیار مفید است. با این حال، مانند هر ماده غذایی دیگر ریسک‌ها و عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از اندازه بادام هندی وجود دارد. در ادامه، ما درباره این عوارض و اینکه باید از این آجیل به مقدار متعادل مصرف کرد بحث خواهیم کرد.

مصرف بادام هندی به اندازه متناسب ممکن است به حفظ وزن متعادل کمک کند اما در صورت مصرف بیش از اندازه، می‌تواند نتیجه منفی و معکوس داشته باشد. بادام هندی به دلیل کالری بالا، منبع خوبی از انرژی است، که به این معنی است که می‌توان مقدار زیادی از انرژی مورد نیاز روزانه خود را فقط با خوردن یک مشت بادام هندی به دست آورد.

این خوراکی همچنین منبع مناسبی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که سیستم قلبی عروقی را سالم نگه می‌دارد، اما حتی چربی های مفید نیز در صورت مصرف بیش از اندازه می‌توانند برای بدنمان خطرناک باشند.

مصرف یک اونس یا حدود 30 گرم بادام هندی خشک بو داده، ۱۶۳ کالری تولید می‌کند و اگر شما حدود یک فنجان بادام هندی مصرف کنید، این رقم می‌تواند تا ۷۸۶ کالری افزایش پیدا کند.

مصرف حدود یک فنجان بادام هندی حدود ۴۰ درصد از نیاز روزانه ما به کالری را تامین می‌کند (بر اساس رژیم بر پایه کالری روزانه). مصرف کالری بیشتر ممکن است باعث اضافه وزن شود که اصلاً برای سلامتی مفید نیست، زیرا این امر موجب چاقی مفرط و سایر مشکلات سلامتی مثل کلسترول بالا، دیابت، سندرم متابولیک، سرطان، سکته، مشکلات قلبی عروقی و غیره … می‌شود.

به دلیل ریسک افزایش وزن در رابطه با مصرف بادام هندی، توصیه می‌شود همیشه بادام هندی را در اندازه محدود مصرف کنید و آن را به عنوان یک میان وعده در هنگام تماشای تلویزیون استفاده نکنید، زیرا احتمال زیاده روی در مصرف که باعث چاقی و مشکلات دیگر می‌شود را افزایش می‌دهد.

میزان سدیم در بادام هندی بسیار بالا نیست و در واقع فقط ۱۲ میلی گرم سدیم در ۱۰۰ گرم بادام هندی وجود دارد. با این حال به عنوان یک میوه خشک، بادام زمینی اکثر اوقات به صورت شور مصرف می‌شود و میزان سدیم در بادام هندی شور حدود ۱۸۱ میلی گرم به ازای هر سی گرم بادام هندی، است (که معادل است با ۶۳۸ میلی گرم سدیم در هر ۱۰۰ گرم بادام هندی).

این میزان بالای سدیم برای سلامت ما بسیار خطرناک است، زیرا ممکن است فشار خون را افزایش دهد و موجب بالا رفتن خطر مشکلات قلبی عروقی شود.

بر طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، افراد سالم نباید روزانه بیشتر از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم مصرف کنند و اشخاصی که در معرض خطر بیماری های قلبی هستند، نباید بیشتر از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم دریافت کنند.

اگرچه سطح سدیم در بادام هندی (حتی در نوع شور آن) بالا به نظر نمی‌رسد، اما مهم است که توجه داشته باشیم که اگر در مصرف آن زیاده روی شود، این مقدار می‌تواند به سرعت اضافه شود.

ما همچنین سدیم را از سایر اقلام غذایی که می‌خوریم نیز دریافت می‌کنیم و به این دلیل که مردم امروزه غذاهای ناسالم (که حاوی نمک بالا هستند) می‌خورند ریسک دریافت سدیم بیش از حد لزوم، افزایش می‌یابد.

بهترین راه مقابله با این مشکل، مصرف بادام هندی به اندازه مناسب است. و بهتر است بادام هندی بدون نمک مصرف کنید. اگر طعم و مزه آن برایتان مهم است، می‌توانید هرازگاهی بادام هندی شور را به مقدار محدود مصرف کنید.

اگر در معرض بیماری قلبی عروقی یا فشار خون هستید بهتر است نظر پزشک خود را درباره مصرف بادام هندی شور جویا شوید.

مصرف بیش از حد بادام هندی به دلیل .جود اگزالات در درون آن می تواند سبب ابتلای مادر به بیماری های کلیوی و نیز آسیب کیسه صفرا گردد. بعلاوه لازم به ذکر است که تجمع اگزالات در بدن مانع از جذب کلسیم می شود. در نتیجه اگر در مصرف بادام هندی در دوران بارداری زیاده روی کنید، ممکن است جذب کلسیم در بدنتان با اختلال مواجه شود. 

اگرچه این روزها پیدا کردن بادام هندی خام یا با پوست در فروشگاه‌ها معمول نیست، اما حتی اگر شما آن را پیدا کنید، بهتر است از مصرف آن خودداری کنید و مصرف بادام هندی‌های تجاری آماده را ترجیح دهید.

این به آن دلیل است که بادام هندی‌های خام با پیچک سمی و گزنه سماق مرتبط هستند و روغن موجود در پوست بادام هندی می‌تواند باعث خارش و واکنش‌های ناخوشایند روی پوست شود.

بادام‌های آماده کارخانه‌ای امن تر و سالم‌تر هستند، زیرا آنها را در دمای بالا از پوست جدا کرده و بو می‌دهند و این عمل باعث از بین رفتن هرگونه روغن سمی ماندگار می‌شود و آنها را برای مصرف ایمن می‌سازد.

مصرف بادام هندی برای سلامتی ما به دلیل وجود مقادیر بالای مواد مغذی در آن مفید است، اما حتی با وجود مقادیر زیادی مواد مغذی در بادام هندی، غذای کاملی نیست و بدن ما نیازمند سایر مواد مغذی است که در غذاهای دیگر مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات و غیره وجود دارند.

خواص بادام هندی و مضرات آن

به همین دلیل بهتر است که بادام هندی را به مقدار محدودی مصرف کنید و بر طبق توصیه و دستورالعمل وزارت کشاورزی آمریکا، پروتئین را از موادی مثل آجیل‌ها، لوبیاها، پنیر سویا و ماهی تا حدود ۱۵۰ گرم روزانه دریافت کنید.

با مصرف بادام هندی (و سایر مواد پر پروتئین ) به مقدار محدود، اطمینان پیدا می‌کنید که محل کافی برای سایر مواد غذایی مهم نیز وجود دارد. بنابراین، برای سلامتی خود، بادام هندی را در مقادیر محدود مصرف کنید و اجازه ندهید این آجیل یا هر نوع غذای دیگر رژیم غذایی شما را تحت الشعاع خود قرار دهد.

مصرف بادام هندی به مقدار زیاد، با توجه به خطر واکنش‌های آلرژیک مرتبط با آن، برای سلامتی ما خطرناک است. همانطور که در یک مطالعه منتشر شده در نسخه دسامبر ۲۰۰۳ مجله “آلرژی”  آلرژی‌های مرتبط با بادام هندی روز به روز خطرناکتر می‌شوند و این واکنش های آلرژیک حتی جدی تر هستند؛ زیرا آنها بر کودکانی که قبلاً در معرض این آلرژی قرار نگرفته‌اند نیز ممکن است تاثیر بگذارند.

همانطور که در مقاله دیگری منتشر شده در مجله “بایگانی بیماری در دوران کودکی” یافت شد، آنافیلاکسی یا تنگ شدن راه‌های هوایی، بیشتر در میان افرادی که از آلرژی بادام هندی رنج می‌برند شایع است، تا افرادی که دچار آلرژی ناشی از بادام زمینی هستند.

بادام هندی منبع عالی منیزیم (25/5 در هر ۳۰ گرم بادام هندی) است که مزایای بسیاری از جمله تنظیم دمای بدن، سم زدایی، حفظ سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها و بسیاری فواید دیگر را دارا است. با این حال، برخی از خطرات در رابطه با منیزیم وجود دارد، که یکی از خطرات آن احتمال تداخل در تعدادی از داروها است.

همانطور که در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اشاره شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که تعدادی از داروها با منیزیم (که در بادام هندی به میزان زیاد موجود است) تداخل دارند و تاثیر این داروها را مختل می‌کند. آنتی بیوتیک‌های کینولون مانند سیپروفلوکساسین و منیزیم با هم متصل شده و ممکن است مانع از جذب کافی آنتی بیوتیک‌ها شوند. منیزیم همچنین ممکن است با داروهای ضد فشار خون و مسدود کننده کانال کلسیم ارتباط برقرار کند و ریسک عوارض جانبی مرتبط با این داروها را افزایش می‌دهد و باعث تهوع و احتباس آب در بدن می‌شود. این می‌تواند با داروهای دیابت، داروهای تیروئید و … واکنش دهد.

بنابراین اگر شما تحت درمان با هر نوع دارویی مانند داروهای دیابت، آنتی بیوتیک‌ها، داروهای تیروئید و غیره… هستید، بهتر است ابتدا با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و فقط در صورت توصیه پزشک می‌توانید بادام هندی مصرف کنید.

خوردن تعداد زیادی بادام هندی شور ممکن است بر سطح فشار خون بدن تاثیر گذاشته و موجب افزایش فشار خون و سایر مشکلات سلامتی به دلیل سطح بالای سدیم (حدود ۱۸۱ میلی گرم سدیم به ازای حدود ۳۰ گرم بادام هندی) موجود در بادام هندی شور ‌شود.

مهم است که توجه داشته باشید میزان سدیم بادام هندی بی نمک خیلی پایین است (حدود ۱۲ میلی گرم سدیم در هر ۱۰۰گرم بادام هندی) که به این معنی است که بهتر است بادام هندی بی نمک مصرف کنید و از خوردن بادام هندی شور خودداری کنید.

اگر هنوز می‌خواهید بادام هندی شور بخورید، فقط گاهگاهی و آن هم در اندازه متناسب و متعادل مصرف کنید. اگرچه مقدار سدیم در بادام هندی بی نمک خیلی بالا نیست (در مقایسه با بادام هندی شور) اما بهتر است حتی بادام هندی بی نمک هم به اندازه محدود مصرف شود. (برای اجتناب از عوارض جانبی زیاده روی در مصرف بادام هندی).

  • عکس پروفایل هایده
  • مصرف بادام هندی برای افرادی که از سردرد و میگرن رنج می‌برند به دلیل اسید آمینه‌هایی مثل تیرامین و فنیل اتیل آمین موجود در آنها مناسب نیست. اگرچه این اسید آمینه‌ها برای سلامتی بدن مفید هستند و به حفظ فشار خون متعادل و احساس سلامتی کمک می‌کنند، اما این اسید آمینه ممکن است باعث ایجاد سر درد در افرادی که به این اسید آمینه حساس هستند شود.

    به یاد داشته باشید که علی رغم فواید بادام هندی، حدالامکان باید مغزها ازجمله بادام هندی را به صورت تازه مصرف کرد. از خریدن باهام هندی که مدت هاست در فروشگاه مانده و طعم مطلوبی ندارد پرهیز کنید. این جور آجیل ها معمولا مقدار زیادی خاک بر روی آنها است و طعم لذیذ اولیه خود را تا حدی از دست داده اند.

     

    مطالعه بیشتر:

    1- آیا خوردن بادام هندی در بارداری بی خطر است؟

    2- فواید و عوارض جانبی خوردن پسته در بارداری

    3- آیا خوردن بستنی در بارداری مضر است؟

    4- آیا خوردن قهوه در بارداری مضر است؟

    5- فواید خوردن کشمش در دوران بارداری

     

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    بادام هندی یک آجیل خوشمزه و پرطرفدار است. شاید همین حالا دل‌تان هوس خوردن بادام هندی کرده باشد، آن هم با آن سر و شکل تازه، ترد و خوشمزه‌اش. درباره خواص بادام هندی چه می‌دانید؟ مجله دلتا شما را به خوردن یک کاسه آجیل متنوع و خوشمزه دعوت می‌کند البته به همراه بادام هندی پرخاصیت. با ما همراه باشید.

    بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است. این درخت می‌تواند تا ۱۴ متر رشد کند. طبع بادام هندی گرم و خشک و به جرأت می‌توان گفت که یک آجیل پرطرفدار است. بادام هندی در واقع نوعی مغز از خانواده Anacardiaceae است؛ انبه و پسته نیز از همین خانواده محسوب می‌شوند. این آجیل خوش رنگ و لعاب در اصل به سواحل شمال شرقی برزیل تعلق دارد.

    بادام هندی یک آجیل بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است. مواد معدنی موجود در آن مس، کلسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، پتاسیم و زینک (روی) است. این ماده خوشمزه را می‌توان به عنوان یک میان وعده کامل غذایی مصرف کرد. در ادامه درباره فواید و خواص این آجیل پر خاصیت بیشتر صحبت می‌کنیم.

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    درباره خاصیت بادام هندی چه می‌دانید؟ یک کاسه بادام هندی ترد و خوشمزه این خاصیت‌ها را دارد:

    بادام تلخ و خانواده آن مثل بادام زمینی یا بادام هندی یک منبع غذایی غنی و سرشار از چربی مفید و فیبر است. هر ۳۰ گرم بادام هندی حدود ۱۶۰ کالری دارد که می‌تواند به عنوان یک میان وعده غذایی شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن و لاغری شود.

    بادام هندی در دوران بارداری به عنوان یک قرص و ویتامین طبیعی شناخته می‌شود؛ حدود ۳۰ گرم از این آجیل حاوی بیش از ۴ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۳ گرم چربی سالم، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید و لازم برای رشد جنین است؛ بنابراین در طول دوران بارداری یا شیردهی مصرف آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

    میزان بالای فیبر در بادام هندی، یبوست و اسهال را به خصوص در دوران بارداری کاهش می‌دهد؛ بنابراین مصرف این آجیل با فیبر طبیعی را فراموش نکنید.

    بادام هندی حاوی مقدار اندک قند که باعث می‌شود تا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کاهش پیدا کند. البته بادام هندی در عین حال کلسترول بد هم دارد.

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره درمان دیابت با آجیل ” آجیل شفابخش برای دیابتی ها ” را مطالعه کنید.

    این آجیل مانند پسته منبع غنی از آهن است که نقش اساسی در انتقال اکسیژن به سراسر بدن را دارد. بادام هندی یک دیورتیک طبیعی است . پتاسیم و منیزیم موجود در این آجیل برای درمان فشار خون بالا، کلسترول و چربی خون بسیار مفید است.

    مس و آهن موجود در این آجیل مانند فندق باعث جوان شدن پوست و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود. این آجیل از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. سلنیوم موجود در بادام هندی برای درمان جوش‌های پوستی و آکنه مفید است. مس موجود در بادام هندی باعث تقویت و رشد مو می‌شود. اگر مشکل ریزش یا سفیدی مو دارید، این آجیل را به صورت روزانه مصرف کنید.

    اگزالات موجود در این آجیل در صورت مصرف بیش از حد منجر به تجمع و کریستاله شدن در بدن و در نتیجه سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا می‌شود.

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاع بیشتر درباره خواص انواع آجیل ” پیشگیری از بیماری قلبی با مصرف آجیل ” را مطالعه کنید.

    ۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۲:۳۲ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۲۰ ب٫ظ

    پاسخ

    ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    ایمیل

    وب‌ سایت

    در یکی از این تحقیقات که در دانمارک انجام شده است، پژوهشگران داده‌های مربوط به افرادی را ت…

    سِت مبلمان راحتی نیم دایره شکل در اتاق نشیمن معمولا برای سبک‌های مدرن ایده ال اند و زیبایی خاصی را در فضای نشیمن این‌گونه خانه ها به وجود می‌آورند.

    بادام هندی نوعی میوه درختی است که در خانواده پسته ایان قرار می گیرد و بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات بادام هندی در ادامه با چی شی همراه باشید.

    اگر از لاغری رنج می برید و می خواهید وزن اضافه کنید توصیه ما به شما استفاده از بادام هندی می باشد. بادام هندی دارای کالری بسیار مناسبی می باشد و مصرف آن در یک رژیم غذایی سالم می تواند علاوه بر اضافه وزن باعث چاقی صورت و زیبایی بیشتر آن شود.

    بادام هندی یکی از آجیل هایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم شود، به دلیل وجود کلسترول و قند بسیار پایین می تواند تا حدودی به کاهش سطح خون و کمک به بهبود دیابت نیز مفید باشد.

    بادام هندی به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی از آهن و مس می باشد می تواند به سلامت پوست کمک کند. علاوه بر اینکه مصرف بادام هندی باعث می شود چین و چروک های پوست کاهش یافته و از پیری زودرس پوست جلوگیری شود.

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    یکی از دلایل مهمی که توصیه می شود کودکان از بادام هندی استفاده کنند وجود پروتئین های طبیعی این میوه می باشد. اگر می خواهید کودکان شما دارای استخوان های قوی و محکم تری باشند حتما بادام هندی را در رژیم غذایی شان قرار دهید.

    اگر از فشار خون بالا رنج می برید توصیه می شود با مشورت پزشک بادام هندی را به رژیم غذایی خود بیافزایید. بادام هندی علاوه بر اینکه به عنوان یک دیورتیک طبیعی محسوب می شود، حاوی مقادیر غنی از پتاسیم و منیزیم می باشد که به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

    نتیجه تحقیقان نشان داده است که بادام هندی دارای مقادیر غنی از چربی های غیر اشباع، پتاسیم، فیبر رژیمی و منیزیم می باشد و به همین دلیل شما می توانید با مصرف بادام هندی در یک رژیم غذایی سالم علاوه بر درمان چربی خون، کلسترول بالای خون را نیز کاهش دهید.

    برخی پزشکان متعقدند که مصرف بادام هندی می تواند به درمان ناباروری در مردان کمک کند. آنها بر این بارو هستند که مصرف روزانه بادام هندی می تواند باعث افزایش کیفیت اسپرم ها و همچنین افزایش تولید اسپرم شود که در نتیجه به افزایش باروری کمک می کند.

    کبد چرب یکی از بیماری های شایع کبدی است که معمولا با افزایش وزن و مصرف مواد غذایی چرب، مشروبات الکی، فشار خون بالا و … به وجود می آید. این بیماری در نتیجه باعث کاهش وزن و اشتها و مشکلات بسیاری برای بدن می شود.

    به طور کلی بیماری کبد چرب باعث مسموم شدن کبد می شود که در نتیجه باعث کاهش عملکرد صحیح کبد می شود. برای جلوگیری و درمان این بیماری باید از مواد غذایی طبیعی و دارای خاصیت سم زدایی استفاده شود.

    بادام هندی به دلیل اینکه می تواند به سم زدایی بدن کمک کند، برای درمان و پیشگیری از ابتلا به کبد چرب بسیار مفید است. علاوه بر این مصرف بادام هندی در یک رژیم غذایی صحیح می تواند به پیشگیری از ابتلا به سنگ صفرا نیز کمک کند.

    بادام هندی همانطور که می دانید دارای چربی و کالری بالایی می باشد و به همین دلیل خیلی از افراد تصور می کنند که بادام هندی برای افزایش وزن مفید است. اما جالب است بدانید که از بادام هندی برای کاهش وزن هم استفاده می شود.

    اولین نکته که در مورد بادام هندی باید بدانیم این است که چربی های موجود در این میوه از چربی های مفید محسوب می شوند و به همین دلیل باعث افزایش وزن نمی شود. البته نکته مهم در مورد مصرف بادام هندی این است که درست مصرف شود.

    اگر مصرف بادام هندی بدون برنامه باشد می تواند باعث افزایش وزن شود، ولی اگر در یک رژیم سالم غذایی قرار بگیرد علاوه بر این که به طور کلی به سلامت بدن کمک می کند، می تواند به کاهش وزن و لاغری نیز کمک کند.

    مصرف بادام هندی می تواند باعث کاهش اشتها شود که به همین دلیل می تواند از پرخوری جلوگیری کند. از دیگر خاصیت های بادام هند برای سلامتی بدن می توان به افزایش سوخت و ساز بدن و سم زدایی سیستم گوارش اشاره کرد.

    بادام هندی از میوه هایی محسبو می شود که ممکن است برخی افراد به مصرف خوراکی یا موضعی ان حساسیت داشته باشند. علائم اصلی حساسیت به بادام هندی سرفه های شدید، تنگی نفس و آبریزش بینی هستند و کسانی که به این میوه حساسیت دارند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند.

    بادام هندی در میان ایرانیان به عنوان آجیل شناخته می شود، اما در کشورهایی مثل هند به عنوان یک ماده غذایی در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از این غذاهای خوشمزه هندی باتر چیکن نام دارد که می توانید در ادامه آموزش آن را مطالعه نمایید.

    بادام هندی  میوه‌ی خشک محبوبی است که در سرتاسر جهان به وفور و به روش‌های مختلفی مثلا به عنوان جزئی از غذاها، و به عنوان چاشنی برای گیاه‌خواران و غیر گیاهخواران مصرف می‌شود. خوردن بادام هندی  برای سلامتی‌مان بسیار مفید است چون تعدادی از مواد مغذی سالم در آن وجود دارد مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها. با وجود این، درست مانند هر چیز دیگری، مصرف بیش از حد بادام هندی  نیز خطرات و عوارض جانبی به همراه دارد، و در این مقاله، ما این مضرات بادام هندی را و دلیل اینکه باید به اندازه بادام هندی  مصرف کنیم خواهیم شناخت.

    خوردن بادام هندی  به میزان متوسط و معتدل ممکن است به کنترل وزن کمک کند اما اگر بادام هندی  به مقادیر بیش از حد مصرف شود می‌تواند به ویژگی منفی تبدیل شود. بادام هندی  منبع خوبی برای انرژی است چون ارزش کالری بالایی دارد، که یعنی رد می‌تواند فقط با خوردن یک مشت بادام هندی  انرژی قابل توجهی کسب کند. این آجیل همچنین منبع خوب چربی تک اشباع شده است که سیستم قلب و عروقی ما را سالم نگه می‌دارد اما حتی چربی‌های مغذی هم اگر به مقدار بیش از حد مصرف شوند می‌توانند برای بدن‌مان خطرناک باشند.

    خوردن فقط یک اونس بادام هندی  بوداده‌ی خشک ۱۶۳ کالری دارد و این تعداد می‌تواند تا ۷۸۶ افزایش پیدا کند اگر که حدود یک فنجان مصرف شود، که در رفتن حساب کتاب خوردن‌ از دست‌مان خیلی هم غیر عادی نیست و ممکن است زیاد اتفاق بیفتد!

    مطلب مرتبط: مضرات روغن هیدروژنه: ۵ عارضه جانبی مصرف روغن جامد هیدروژنه

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    سطح سدیم موجود در بادام هندی  در حقیقت چندان بالا نیست، در هر ۱۰۰ گرم بادام هندی  فقط ۱۲ میلی گرم سدیم هست. اما، به عنوان یک میوه‌ی خشک، زمان‌های زیادی هست که بادام هندی  به شکل شور و نمک زده مصرف می‌شود و هر اونس آن تقریبا در ۱۸۱ گرم نمک خوابانده می‌شود.

    این مقدار بالای سدیم برای سلامتی‌مان بسیار خطرناک است چون ممکن است سطح فشار خون‌مان را افزایش دهد و باعث افزایش مشکلات قلبی عروقی بشود.

    بهترین راه مقابله با این مشکل آن است که بادام هندی  را به اندازه مصرف کنیم و بیشتر انتخاب‌مان آجیل غیر نمکی باشد. اگر مزه برای‌تان اهمیت زیادی دارد در آن صورت خوردن گاه به گاه بادام هندی  نمکی اشکالی ندارد البته به مقدار محدود.

    مطلب مرتبط: مضرات اسفناج: ۱۰ عارضه جانبی مصرف زیاد اسفناج

    هرچند این روزها پیدا کردن بادام هندی  خام دارای پوست چندان آسان و رایج نیست اما حتی اگر پیدا هم کنید بهتر است از خوردن آن اجتناب کنید و ترجیح‌تان را بگذارید روی بادام هندی ‌هایی که از قبل آماده شده‌اند و در بازار وجود دارند.

    چون شکل خام بادام هندی  با پیچک سمی و سماق سمی در ارتباط است و روغن‌های موجود در پوسته‌ی آن می‌تواند باعث خارش و واکنش‌های ناخوشایند پوستی بشود.

    اما بادام هندی ‌های آماده‌ی موجود در بازار بی‌خطر هستند چون پوست‌شان کنده و در حرارت بالا بو داده شده‌اند و همین امر روغن سمی موجود در رویه‌ی آن را نابود می‌کند و باعث می‌شود کاملا خوردن آن بیخطر باشد.

    خوردن بادام هندی  برای سلامتی خوب است چون تعداد مواد مغذی زیادی در آن وجود دارد اما حتی با وجود مواد مغذی بسیار در آن، غذایی کامل به حساب نمی‌آید و بدن‌مان به مواد مغذی مهم دیگری هم نیاز دارد که آن‌ها را از مواد غذایی دیگر مانند میوه‌ها، سبزیجات، و دانه‌ها و غلات و … به دست می‌آورد.

    به همین علت، بهتر است بادام هندی  را در مقادیر کم مصرف کنیم و به مصرف میزان بالای پروتئین موجود در آجیل‌ها، لوبیا، توفو و ماهی در طول روز نیز ادامه دهیم.

    خوردن بادام هندی  (و سایر خوراکی‌های دارای پروتئین بالا) به مقدار محدود ما را مطمئن می‌سازد که برای سایر مواد غذایی در بدنمان فضای کافی وجود دارد. بنابراین، به طور خلاصه، خوردن بادام هندی  (به حد اعتدال) برای سلامتی خوب است اما هرگز نگذارید بادام هندی  یا هر خوراکی دیگری بر رژیم غذایی شما سلطه پیدا کند به عبارت دیگر اندازه نگه دار که اندازه نکوست!

    خوردن بیش از حد بادام هندی  برای سلامتی‌مان خطرناک است چون خطر بروز واکنش‌های آلرژیک را افزایش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای که در دسامبر ۲۰۰۳ در ژورنال «آلرژی» به چاپ رسید، آلرژی ناشی از بادام هندی  هر روز خطر بیشتری پیدا می‌کند و این واکنش‌های آلرژیک حتی به خاطر آنکه کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که هرگز قبلا چنین واکنش‌هایی را تجربه نکرده‌اند، به مشکلی بغرنج‌تر نیز تبدیل می‌شوند.

    مطابق مقاله‌ی دیگری، دریافتند که آنافیلاکسی یا انسداد مجاری تنفسی در آدم‌هایی که به بادام هندی  آلرژی دارند بیشتر رواج دارد.

    بادام هندی  منبع بی‌نظیری از منیزیم است که فایده‌های فراوانی دارد مانند تنظیم دمای بدن، سم زدایی، حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان و بسیاری از مزایای دیگر. با وجود این، مصرف زیاد منیزیم هم می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد و یکی از این خطرها توانایی آن‌ها تداخل ایجاد کردن در روند عملکرد بعضی از داروها است.

    حتی ممکن است منیزیم با داروهای فشار خون و مسدود کننده‌ّهای کانال کلسیم تداخل پیدا کند و خطر عوارض جانبی مرتبط با این داروها را افزایش دهد و باعث حالت تهوع و احتباس آب بشود. حتی می‌تواند با داروهای دیابت، داروهای تیروئید، ادرار آورها و پنی‌سلامین واکنش بدهد.

    بنابراین، اگر در حال مصرف کردن هر یک از داروهای دیابت، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای تیروئید و … هستید، پس بهتر است ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید و بادام هندی  را فقط به اندازه‌ی تجویز شده توسط پزشک مصرف نمایید.

    خوردن بادام هندی  شور بیش از حد ممکن است سطح فشار خون را در بدن افزایش بدهد و باعث بیماری فشار خون و سایر مشکلات سلامتی بشود چون سطح بالای سدیم موجود در نمک بادام هندی  خطرناک است. مهم است که ذکر کنیم سطح سدیم موجود در بادام هندی  نمک نزده بسیار پایین است که یعنی بهتر است این نوع آجیل را مصرف کنیم به بادام هندی ‌های شور نه بگوییم.

    خوردن بادام هندی  برای کسانی که از سردرد و میگرن رنج می‌برند مناسب نیست چون حاوی آمینو اسیدهایی مثل تیرامین و فنیل‌تیلامین است. هرچند این آمینو اسیدها برای سلامتی‌مان خوب هستند و به حفظ سطح فشار خون در حد نرمال کمک می‌کنند و احساس سلامتی ایجاد می‌کنند، اما همین آمینو اسید ها ممکن است باعث سر درد در افرادی بشوند که به خوردن چنین آمینو اسید هایی حساسیت دارند.

    منبع: goodhealthall

     

    برچسب ها بادام هندیمضراتمضرات بادام هندی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » بادام هندی: خواص، مضرات، طبع، کالری / بادام هندی برای کبد چرب و بارداری

    بادام هندی : در این مقاله از وبسایت نایریکا در بخش خواص خوراکی ها به خواص بادام هندی, مضرات بادام هندی, طبع بادام هندی, بادام هندی چند کالری دارد, بادام هندی در بارداری, بادام هندی و کبد چرب, بادام هندی خام سمی است می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    بادام هندی, خواص بادام هندی, مضرات بادام هندی, طبع بادام هندی, بادام هندی چند کالری دارد, بادام هندی در بارداری, بادام هندی و کبد چرب, بادام هندی خام سمی است

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    بادام هندی حاوی ماده مهمی به نام پروانتوسایانیدین (فلاونول) می باشد که با رشد و تکثیر سلول های سرطانی مبارزه کرده و محتوای مس بالای آن باعث پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پروستات، روده بزرگ و غیره می شود.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان، روی و ویتامین K موجود در بادام هندی نیز از ابتلا به عفونت های مختلف و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و مانع رشد تومورهای سرطانی از جمله سرطان کبد و سیروز می شود.

    خواص بادام هندی

    بادام هندی حاوی مقادیر کمتر چربی نسبت به سایر آجیل ها بوده و آنتی اکسیدان ها و اسید اولئیک موجود در آن برای قلب مفید است.

    همچنین محتوای منیزیم موجود در بادام هندی باعث کاهش فشار خون بالا می شود، فشار خون بالا از جمله عوامل اصلی حملات و بیماری های قلبی عروقی می باشد.

    مصرف بادام هندی از جذب گلوکز در بدن جلوگیری و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

    بادام هندی همچنین باعث کاهش عوارض ناشی از دیابت می شود که از آن جمله می توان به کاهش تری گلیسیرید خون اشاره کرد.

    منیزیم ماده اصلی موجود در بادام هندی می باشد و از مزایای آن می توان به حفظ سلامت و تقویت استخوان ها اشاره کرد.

    منیزیم موجود در بادام هندی در سطح استخوانی ذخیره شده و مانع ورود کلسیم به سلول های عصبی می شود و همین امر در آرام نگه داشتن رگ های خونی و عضلات نقش مهمی را ایفا می کند.

    از طرفی، کمبود منیزیم علاوه برای مشکلات عصبی، باعث بروز فشار خون بالا و سردردهای میگرنی می گردد.

    مصرف روزانه بادام هندی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

    سنگ کیسه صفرا، سنگ های رسوبی می باشد که معمولا شامل کلسترول بوده و در کیسه صفرا انباشته می شود.

    مصرف منظم بادام هندی از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

    اگرچه مصرف بادام هندی به نظر چاق کننده می رسد، اما برخلاف باور عمومی، بادام هندی حاوی کلسترول خوب می باشد و افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی مصرف می کنند کاهش وزن بیشتری نسبت به سایرین داشته اند.

    با وجود اینکه بادام هندی یکی از آجیل های با کالری بالا در نظر گرفته می شود، اما چربی های موجود در آن مفید هستند و تحقیقات نشان داده افرادی که حداقل دو بار در هفته بادام هندی مصرف می کنند وزن کمتری نسبت به کسانی که کمتر غذا می خورند، دارند.

    بادام هندی باعث کاهش اشتها شده و به سم زدایی سیستم گوارش و افزایش چربی سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند

    بادام هندی منبع غنی آنتی اکسیدان های حیاتی مانند سلنیوم، مس و منیزیم می باشد.

    این آنتی اکسیدان ها با عوارض ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از ابتلا به انواع بیماری ها و عفونت پیشگیری می کنند.

    بادام هندی در سنتز اسید نوکلئیک و بهبود عمل هضم تاثیر بسزایی دارد.

    مصرف بادام هندی در درمان بیماری های روده از جمله یبوست نیز معجزه می کند.

    اصولاً هر ماده غذایی و یا آجیلی که دارای فیبر باشد برای سیستم گوارش مفید است، بادام هندی نیز دارای فیبر بوده و از این رو در رفع یبوست مؤثر و مفید می باشد.

    بادام هندی حاوی مقادیر بالای ویتامین هایی همچون ریپوفلاوین، اسید پانتوتنیک، تیامین و نیاسین می باشد.

    این ویتامین ها احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می دهند.

    مقادیر بالای منیزیم در بادام هندی در سلامت استخوان ها، دندان ها و تقویت لثه موثر است.

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    همچنین فسفر برای رشد سالم استخوان و دندان‌ها حیاتی است که میزان زیادی از آن در بادام هندی یافت می‌شود.

    این ماده در سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات و چربی‌ها و همچنین حفظ سلامت سلولی نقش دارد.

    مصرف بادام هندی به خصوص در دوران یائسگی به داشتن خواب آرام و با کیفیت کمک بسزایی می کند.

    بادام هندی غنی از مس می باشد که در سوخت و ساز آهن کمک کرده و باعث بهبود تشکیل گلبول های قرمز خون می شود و در سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

    مس برای سیستم عصبی و اسکلتی بدن ضروری بوده و کمبود مس باعث پوکی استخوان، ضربان قلب نامنظم و کم خونی می شود.

    بادام هندی دارای مقادیر بالای آهن می باشد که برای اکسیژن رسانی و بهبود عملکرد آنزیم ها حیاتی بوده و کمبود آهن باعث بروز خستگی، کم خونی و افزایش حساسیت به عفونت ها می شود.

    محتوای روی در بادام هندی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع عفونت های میکروبی، سنتز پروتئین و بهبود زخم ها دارد.

    مقادیر بالای مس در بادام هندی باعث حفظ عملکرد مغز شده و قدرت مغز و حافظه را بهبود می بخشد.

    مصرف بادام هندی باعث افزایش تولید سلول های مغزی شده و با ترشح دوپامین و ملانین از بروز افسردگی، اختلالات عصبی و سندرم های خستگی مزمن جلوگیری می کند.

    عصاره بادام هندی به دلیل مقادیر بالای مس به رشد و تقویت موها کمک کرده و موها را پرپشت می کند.

  • نقاشی از فصل بهار ساده
  • بادام هندی به علت دارا بودن ترکیبات غنی و ارزشمند همچون مس؛ می تواند در افزایش رشد، تقویت و جلوگیری از ریزش  مو و سفیدی مو مؤثر باشد

    مس موجود در بادام هندی برای برخی آنزیم ها از جمله تیروزنیاز مهم می باشد.

    تیروزیناز آنزیمی است که در تبدیل ترروزین به ملانین (رنگدانه پوست و مو) نقش مهمی را ایفا می کند.

    مصرف منظم بادام هندی موها را نرم و براق کرده و از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

    نیاسین موجود در بادام هندی از بروز بیماریهای پوستی مانند دراماتیت جلوگیری می کند.

    محتوای مس در بادام هندی باعث جوانسازی پوست و رفع چین و چروک صورت شده و با مبارزه با رادیکال های آزاد نقش مهمی در سلامت و درخشندگی پوست ایفا می کند.

    کرم خانگی لایه بردار: تعدادی بادام هندی را با نصف فنجان شیر و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و آسیاب کنید.

    آن را در یک ظرف دردار به مدت ۱۵ روز نگهداری و مصرف کنید.

    کرم پوست بادام هندی، از پوست لایه برداری کرده و برای سلامت آن مفید است.

    ماسک روشن کننده پوست: مقداری بادام هندی، بادام درختی، عصاره گل رز، کرم شیر و ویتامین E را با هم مخلوط کرده و بکوبید.

    خواص بادام هندی و مضرات آن

    هنگامی که خمیر غلیظی به دست آمد به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس با آب معمولی بشویید.

    برای تاثیر بهتر هر هفته این ماسک را روی پوست خود قرار دهید.

    برای تهیه اسکراب لب بادام هندی، ۵ عدد بادام هندی را با ۳ عدد بادام درختی مخلوط کرده و آسیاب کنید.

    سپس چند قطره روغن بادام و عصاره گل رز را به آن افزوده و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه روی لب ها بمالید.

    این اسکراب لب باعث از بین رفتن سلول های مرده می شود و لب ها را نرم و لطیف می کند.

    خواص ویژه ای که در آب میوه بادام هندی وجود دارد سبب شده تا از آن برای درمان و کاهش دردهای روماتیسم استفاده نمایند.

    مردانی که به دنبال افزایش و تقویت قدرت باروری، افزایش تولید اسپرم و بالا بردن کیفیت اسپرم هستند بادام هندی مصرف کنند زیرا برای مردان بسیار مفید می باشد.

    بادام هندی حاوی کالری بالایی بوده و زیاده روی در مصرف آن باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

    همچنین بادام هندی برای چاقی صورت مفید می باشد.

    بادام هندی حاوی نمک اگزالات است که باعث جذب کلسیم در بدن می‌شود.

    کلسیم بیش‌ازاندازه در بدن به‌صورت سنگ در کلیه انباشته می‌شود.

    تحقیقات نشان داده است که افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه باید مقادیر اندکی از انواع بادام‌ها را مصرف کنند.

    مضرات بادام هندی

    باوجود تمامی خواص دارویی و درمانی بادام، مصرف این خوراکی می‌تواند برای بسیاری از افراد حساسیت‌زا باشد.

    بدیهی است که در صورت تغییردادن ماهیت اصلی ماده در تولید غذاها، چنین حساسیت‌هایی در نواحی مختلف کشورها در اَشکال متفاوتی ظاهر می‌شود.

    مغزهای درختی مثل انواع بادام‌ها، گردو و پسته، ‌دو نوع حساسیت شدید و خفیف را ایجاد می‌کنند.

    بنابراین اگر علائم چنین حساسیت‌هایی را دارید، ‌قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

    درماتیت بیماری خارش پوستی است که در اثر تماس با آلرژن (ماده‌ی حساسیت‌زا) ایجاد می‌شود.

    کهیر و تورم نیز از دیگر علائمی است که گاهی اوقات در اثر تماس با بادام یا غلاف آن ظاهر می‌شود.

    اسید آناکاردیک موجود در بادام نیز می‌تواند سبب بروز خارش و حساسیت پوستی شدید شود.

    حساسیت به انواع بادام‌ها به‌شکل حالت تهوع، اسهال،‌ دل درد، سرفه و استفراغ نیز ظاهر می‌شود.

    از انواع دیگر علائم حساسیت به بادام می‌توان به آبریزش بینی، سرفه، تنگی نفس نیز اشاره کرد.

    واکنش‌های شدیدتر مثل یبوست گلوتاتی و آنافیلاکسی می‌توانند مهلک و کشنده باشند.

    آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک پیشرفته‌ی سریع است و بسته‌به ماده‌ی شیمیایی که بدن به آن حساسیت دارد، می‌تواند در تمام قسمت‌های بدن پخش شود.

    این حالت بیشتر به‌دلیل آلرژی‌های غذایی ایجاد می‌شود.

    تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهند خطر ابتلابه این آلرژی در بادام هندی بسیار زیاد است.

    این واکنش آلرژیک با علائمی مثل تنفس پرسروصدا، بی‌هوشی، رنگ‌پریدگی، ‌تورم گلو یا زبان و تغییر صدا همراه است.

    درصورت بروز چنین علائمی باید سریعا به پزشک مراجعه شود.

    طبع بادام هندی گرم و خشک است.

    طبع بادام هندی

    بادام هندی (۱۰۰ گرم) ۵۷۴ کالری دارد

    بادام هندی چند کالری دارد

    ارزش غذایی بالا و خواص بیشمار بادام هندی باعث شده است، مصرف بادام هندی در دوران بارداری به عنوان یک قرص ویتامین طبیعی شناخته شود به طوریکه، حدود ۳۰ گرم بادام هندی حاوی بیش از ۴ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۳ گرم چربی سالم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید و لازم برای رشد جنین است.

    به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری بسیار مفید خواهد بود.

    بادام هندی سطح آهن بدن در دوران بارداری را کنترل کرده و مانع از کم خونی زنان باردار می شود، همچنین آهن موجود در بادام هندی برای سلامت جنین و رشد اندام های او ضروری می باشد.

    بادام هندی در بارداری

    از جمله فواید خوردن بادام هندی در بارداری، خاصیت ضد باکتریایی بادام هندی بوده که به مقابله با عفونت ها در طی دوران بارداری کمک می کند.

    یکی از مهمترین خواص بادام هندی در دوران بارداری، تامین انرژی مورد نیاز برای زنان در طول این دوران است.

    میزان بالای فیبر در بادام هندی، یبوست و اسهال در دوران بارداری که در بیشتر زنان باردار شایع است، را کاهش می دهد.

    یکی از موثرترین خواص بادام هندی در بارداری، توسعه و استحکام دندان ها و استخوان های کودک است که به دلیل میزان بالای کلسیم و منیزیم در بادام هندی می باشد.

    بادام هندی غنی از منیزیم است.

    این ماده معدنی از بدن زنان باردار در برابر گرفتگی های عضلانی، فشار خون بالا، دردهای عضلانی، سردرد و خستگی محافظت می کند و در درمان میگرن موثر است.

    خوردن بادام هندی در بارداری به تامین انرژی و کالری مورد نیاز بدن در این دوران کمک کرده، بدون اینکه باعث افزایش وزن بیش از اندازه زنان در دوران بارداری گردد.

    بادام هندی مقادیر بالای ویتامین C دارد و برای کاهش ترک خوردگی شکم در طول بارداری می شود

    بادام هندی مقادیر بالایی منیزیم دارد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی در زنان باردار مفید است

    همانند سایر مواد غذایی و گیاهان دارویی، استفاده بیش از اندازه از هر ماده غذایی در دوران بارداری ممکن است برای مادر و جنین خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد،

    لذا توصیه می شود در استفاده از انواع آجیل ها از جمله بادام هندی در این دوران جانب اعتدال را رعایت نمود.

    با توجه به اینکه بادام هندی سرشار از اگزالات بوده و تجمع اگزالات در بدن خود مانع جذب کلسیم خواهد شد، لذا زیاده روی در مصرف بادام هندی باعث کاهش جذب کلسیم شده و این کمبود کلسیم، مشکلاتی را برای مادر و کودک در آینده به وجود می آورد،

    همچنین بهتر است زنان در دوران بارداری از مصرف بادام هندی بو داده و شور پرهیز کرده، آن را به صورت خام مصرف نمایند

    چرا که مصرف بالای نمک در بارداری باعث افزایش فشار خون مادر شده و خطرات بسیار و حتی خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت.

    مطالعات نشان داده بادام هندی به سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان کبد چرب و بیماری های کبدی مفید می باشد، همچنین مصرف منظم بادام هندی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ های صفراوی شود.

    بادام هندی و کبد چرب

    بادام هندی، مغز دانه ای است که مس فراوان دارد و پوسته آن دارای سمی ملتهب کننده است .

    تماس آن با پوست ایجاد ناراحتی پوستی می کند از قبیل سوزش و خارش می شود.

    بادام هندی خام سمی است

    به همین دلیل است که پوست بادامهای هندی قبل از عرضه شدن کنده می شوند و بادام ها به صورت خشک شده است.

    بادام هندی خام حاوی ماده شیمیایی سمی به نام «اوروشیاول» است.

    هضم این ماده به میزان بالا می تواند کشنده باشد.

    اگرچه مسمومیت با بادام هندی نادر است اما تولید کنندگان که باید به آن دست بزنند تا پوست آن را بکنند، دچار عارضه جانبی می شوند.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

    فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    خواص بادام هندی و مضرات آن
    خواص بادام هندی و مضرات آن
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *