عوارض بالا بودن کراتين در خون

دوره مقدماتی php
عوارض بالا بودن کراتين در خون
عوارض بالا بودن کراتين در خون

دکتر شهریار ناطق – جراح کلیه و متخصص ارولوژی

عفونت ادراری در زنان

جراحی برداشتن توده کليه همراه با حفظ کلیه (پارشیل نفرکتومی)

کیست کلیه – دکتر شهریار ناطق در برنامه به خانه برمیگردیم عوارض بالا بودن کراتين در خون

کراتینین حاصل مولکول بسیار مهمی به نام کراتین است که نقش به سزایی در تولید انرژی در ماهیچه ها دارد. هر روز تقریباً ۲ درصد از کراتین بدن به کراتینین تبدیل می ‌شود.

دوره مقدماتی php

کراتینین توسط جریان خون به سمت کلیه ها حمل می ‌شود. کراتینین سپس توسط کلیه ها پاکسازی شده و از طریق ادرار دفع می ‌شود. به دلیل ثابت بودن حجم ماهیچه ها در بدن، تولید کراتینین در بدن نیز بدون تغییر خواهد ماند.

کلیه ها میزان کراتینین خون را در سطح نرمال نگه می دارند. از این‌ رو میزان کراتینین نمایانگر عملکرد کلیه ها است. بالا بودن میزان کراتینین حاکی از اختلال در عملکرد کلیه یا بیماری های کلیوی است.

آسیب به کلیه ها بنا به هر دلیلی باعث افزایش سطح کراتینین در خون خواهد شد. این امر به خاطر عدم دفع کراتینین توسط کلیه اتفاق می افتد. بالا بودن غیر طبیعی میزان کراتینین که به وسیله آزمایش خون مشخص می ‌شود، می ‌تواند حاکی از نارسایی های کلیه باشد.

میزان دقیق تر عملکرد کلیه از طریق محاسبه میزان کراتینین پاک‌ سازی شده بدن توسط کلیه، ارزیابی می ‌شود. دفع کراتینین را می ‌توان با استفاده از سطح کراتینین سرم، وزن و سن بیمار به کمک فرمول محاسبه کرد.

در این فرمول سن بیمار را از ۱۴۰ کم کرده و در وزن بیمار ضرب می کنیم (در زنان در ۰٫۸۵ ضرب می ‌شود)، سپس حاصل را بر ۷۲ تقسیم و در سطح کراتینین سرم به میلی گرم/ دسی لیتر ضرب می‌ کنیم.

دفع کراتینین همچنین از طریق جمع آوری نمونه ادرار در ۲۴ ساعت و سپس گرفتن نمونه خون به روش مستقیم نیز قابل ارزیابی است. دفع نرمال کراتینین در زنان ۱۲۸-۸۸ میلی گرم/ دقیقه است و در مردان بین ۹۷ الی ۱۳۷ میلی گرم/دقیقه است. البته سطح نرمال در آزمایشگاه های مختلف متغیر است.

سطح اوره نیتروژن خون نیز یکی دیگر از نمایانگر های عملکرد کلیه است. اوره یکی از فراورده های متابولیکی است. به طور کلی نسبت اوره به کراتینین در مقایسه با سطح کراتینین به تنهایی، اطلاعات دقیق تری در مورد عملکرد کلیه و علل اصلی آن ارائه می‌ دهد. دی هیدراته شدن بدن (کاهش میزان آب و مایعات بدن) نیز می ‌تواند باعث افزایش سطح اوره خون شود.

سطح نرمال کراتینین خون در مردان حدود ۰٫۶ الی ۱٫۲ mg/ dL است، در حالی که این میزان در زنان حدود ۰٫۵ الی ۱٫۱ mg/ dL است. (در سيستم‌ متريک، هر میلی گرم برابر با یک هزارم گرم است و هر دسی لیتر نیز برابر با یک دهم لیتر است). سطح نرمال کراتینین در افرادی که دارای یک کلیه هستند حدود ۱٫۸ یا ۱٫۹ است.

علائماختلالات کلیوی بسیار متفاوت هستند و به طورکلی وابسته به سطح کراتینین خون نیست. آنها عموما با سطح کراتینین در خون ارتباط ندارند. در برخی افراد دیگر علائم مختلف بیماری های کلیوی بسته به علل بیماری ممکن است بروز کنند، که شامل موارد زیر می ‌شوند:

✅ احساس دی هیدراته شدن

✅ خستگی

✅ ورم

✅ نفس تنگی

✅ سرگیجه

✅ حالت تهوع و استفراغ

✅ خشکی پوست

هرگونه اختلال در عملکرد کلیه باعث افزایش سطح کراتینین می ‌شود. به همین دلیل تشخیص به موقع عامل اختلال کلیه بسیار مهم است و در نتیجه درمان آن راحت تر است.

فشار خون بالا و دیابت از مهم‌ ترین عوامل بیماری های کلیوی شدید در بزرگسالان هستند. برخی دیگر از عوامل افزایش سطح کراتینین خون عبارتند از:

❇ برخی دارو ها مانند سايمتيدين‌

❇ مصرف زیاد گوشت و لبنیات به صورت موقت باعث افزایش سطح کراتینین می ‌شود. از این رو مواد غذایی نیز در تغییر سطح کراتینین از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

❇ عفونت های کلیوی و همچنین عفونت مجاری ادراری

✔ سطح کراتینین خون در جوانان ورزشکار و افراد میان ‌سال نسبت به بقیه افراد بالاتر است.

✔ سطح کراتینین خون در افراد پیر نسبت به سطح نرمال پایین تر است. در کودکان نیز سطح نرمال کراتینین بسته به رشد ماهیچه ها حدود ۰٫۲ یا بیشتر است.

✔ در افراد مبتلا به سو تغذیه، کمبود وزن شدید و بیماری های طولانی هستند، ماهیچه ها به مرور زمان تحلیل می روند و به همین دلیل سطح کراتینین آن ‌ها نسبت به سنشان بسیار پایین خواهد بود.

 

دکتر شهریار ناطق جراح کلیه و متخصص ارولوژی

برای پرسش از دکتر بر روی لینک مشاوره پزشکی کلیک کنید.

هدف از ایجاد این وب سایت ارائه اطلاعات صحیح و تخصصی در زمینه اورولوژی با زبانی ساده برای هموطنان ایرانی می باشد. در این وب سایت تلاش می شود تا به تدریج موضوعاتی شامل نشانه ها، تشخیص ، پیشگیری و درمان بیماری های دستگاه ادراری مردان و زنان و همچنین دستگاه باروری مردان به اشتراک گذاشته شود.

مطلب قبلی

کلیه پیوندی چند سال عمر میکند؟[ +عوارض پیوند کلیه ]

مطلب بعدی

سنگ های ادراری [ از علائم تا علت تشکیل آنها ]

عوارض بالا بودن کراتين در خون

روش گذاشتن سوند فولی + عوارض سوند ادراری

ده علت درد کشاله ران در مردان و زنان

اورژانس های اورولوژی

سنگ های ادراری [ از علائم تا علت تشکیل آنها ]

مطالب اخیر

عفونت ادراری در زنان

روش گذاشتن سوند فولی + عوارض سوند ادراری

اندازه طبیعی پروستات در مردان چند سی سی است؟

آیا سرطان مثانه خطرناک است؟

مشترک خبر های تازه ما باشید …

قدرت گرفته از

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

سرطان رکتوم سرطانی است که در سلول های راست روده ایجاد می شود. راست روده و روده بزرگ هر دو بخشی از سیستم گوارشی هستند، بنابراین سرطان های رکتوم و روده بزرگ اغلب در گروه به اصطلاح سرطان کولورکتال (روده بزرگ) قرار می گیرند. رکتوم در زیر روده حلقوی و بالای مقعد قرار دارد. در سرتاسر جهان، سرطان کولورکتال دومین و شایعترین سرطان در زنان و سومین سرطان رایج در مردان است. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سرطان …

توده زیر چانه یک برآمدگی، جرم یا ناحیه متورم است که زیر چانه، فک و یا قسمت جلویی گردن ظاهر می شود. در بعضی موارد، بیش از یک توده نیز ممکن است رشد کند.  توده زیر چانه معمولا بی ضرر هستند. اغلب اوقات، آنها ناشی از گره های لنفاوی متورم هستند. این تورم معمولا در اثر عفونت ایجاد می شود. در این بخش از بیماری های دکتر سلام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تشکیل یک توده در زیر چانه و نحوه درمان این …

آیا نوجوان شما در طول روز فعالیت های بدنی زیادی دارد؟ آیا قصد دارید شیک پروتئین برای نوجوانان خود تهیه کنید تا بتواند سطح انرژی اش را حفظ کند؟ اگر از اهمیت نقش شیک های پروتئین برای نوجوانان در حال رشد خود بی اطلاع هستید ما به شما خواندن این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر نوجوانان در حال رشد، شیک پروتئین در بین علاقمندان به ورزش های سنگین نیز طرفداران بسیاری دارد. اما به راستی بهتر است برای …

آیا از کنده شدن پوست اطراف ناخن رنج می برید؟ کنده شدن پوست اطراف ناخن معمولاً در اثر خشکی پوست بوجود می آید و خطری ندارد. اما کنده شدن پوست اطراف ناخن می تواند در برخی موارد نشان از یک مشکل جدی تر و نا مشخص باشد. مثلاً کمبود شدید ویتامین. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام دلایل احتمالی خشکی و پوست انداختن ناحیه اطراف ناخن ها را بیان کرده و خصوصاً درباره تاثیر کمبود ویتامین یا افزایش میزان ویتامین بدن بر این ناحیه، …عوارض بالا بودن کراتين در خون

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی …

نا امیدی از عدم توانایی در کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی معمولاً مردم را به سوی استفاده از مکمل هایی مانند …

در مورد دارویی آکاربوز چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آکاربوز یکی از داروهای کاهش دهنده قند خون می باشد …

روغن های گیاهی و مهم به طور طبیعی، ترکیبات آروماتیک فراری هستند که از دانه ها، پوست، ساقه، گل و ریشه گیاهان به دست می آیند. اگر قبلا …

سلنا گومز ، خواننده و بازیگر 26 ساله در روز چهارشنبه پس از اینکه مشخص شد اخیراً به علت درمان در مرکز ویژه ی درمان بیماری های روانی …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


محصولات زناشوئی

 

همه مطالب در این شاخه >>>

 

عوارض بالا بودن کراتين در خون

برگه‌ها : صفحه 1 صفحه 2

کراتینین ماده دفعی است که در نتیجه عملکرد ماهیچه ها در بدن آزاد می شود و کلیه با عمل تصفیه، کراتینین و اوره را از بدن دفع می کند. در بیماری های کلیه در نتیجه کاهش عملکرد کلیه، کراتینین در بدن انباشته شده و بدن را مسموم می کند بنابراین با اندازه گیری سطح کراتینین خون می توان عملکرد کلیه را سنجید.

BUN (نیتروژن اوره خون) شاخص مهم دیگری برای اندازه گیری عملکرد کلیه است. در نتیجه سوخت و ساز پروتئین، ذرات دفعی در ادرار آزاد می شوند. بنابراین سطح BUN موثر از رژیم غذایی روزانه و به خصوص جذب پروتئین است.

اندازه گیری سطح BUN و کراتینین دو شاخص مهم هستند که اگر هر دو بالاتر از حد نرمال باشند، نشان دهنده این است که کلیه صدمه دیده است. مقدار نرمال کراتینین در زنان حدود 0.5 تا mg/dl 1.1 و در مردان 0.6 تا 1.2 mg/dl است.

میزان طبیعی BUN حدود 2.86 تا 7.14 mmol/l است. معمولا سطح کراتینین در بزرگسالان نسبت به افراد سالخورده بالاتر است.

از زمانی که افزایش سطح کراتینین و BUN تشخیص داده می شود اقدامات درمانی برای بهبود صدمه وارد شده به بافت کلیوی و بهبود عملکرد آن انجام می گیرد.

نوعی درمان هورمونی موثر در کاهش کراتینین و BUN وجود دارد اما با قطع درمان، مجددا این شاخص ها بالا می روند و از طرفی اثرات جانبی زیادی در نتیجه دریافت طولانی مدت هورمون مشاهده می شود.

نوع دیگر درمان، درمان گیاهی است و در مقایسه با درمان هورمونی اثر بادوام تری دارد و اثرات جانبی و ضرر کمتری دارد اما روند درمان، نسبتا آهسته است. درمان گیاهی عملکردی در جهت گشاد کردن رگ های خونی، اثر ضد انعقاد و ضد التهابی و کاهش ذرات خارج سلولی ایفا می کند تا بتواند کمبود اکسیژن و کم خونی در بافت های کلیه را تسکین دهد.

درمان گیاهی می تواند علایم و اثرات اولیه و جانبی بیماری های کلیه را کاهش دهد. زمانی که عملکرد کلیه بهتر شود سطح کراتینین و BUN کاهش می یابد. همچنین درمان های گیاهی سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند و بیمار را برای مبارزه با بیماری قوی تر می کنند.

زمانی که سطح کراتینین و BUN به طور مداوم بالا باشد سبب اختلال در عملکرد کلیه می شود. در این قسمت به چند راه طبیعی برای کاهش کراتینین خون اشاره می شود.

کراتین به دو علت داخلی و خارجی در خون به وجود می آید علت داخلی این است که کراتینین ماده دفعی فعالیت ماهیچه ای است که در بدن به وجود می آید و علت خارجی این که بسته به میزان پروتئینی که با خوردن غذا جذب بدن می شود، کراتینین افزایش می یابد.

بنابراین گیاه خواری می تواند به کاهش کراتینین کمک کند. خوردن گوشت قرمز گاو، گوسفند،حبوبات، نمک و هر خوراکی که پروتئین بالایی دارد، برای افراد کراتینین بالا، مضر است. در ضمن گیاه خواری به کاهش خطر ابتلا به دیابت و پر فشاری خون کمک می کند. می دانید که دیابت و پرفشاری خون هر دو در وخیم تر کردن بیماری های کلیه موثرند.

در ضمن این بیماران سعی کنند تا حد امکان مصرف داروهای مسکن را کاهش دهند.

اگر بیمار تنها سطح کراتینین خون او بالا باشد ولی فشار خون و التهاب و ورم کلیه نداشته باشد، بایستی مصرف نمک را در رژیم غذایی خود کم کنند. اما اگر هم بیماری ورم و هم فشار خون دارد به طور سختگیرانه ای مصرف نمک را یا حذف و یا بسیار محدود کند.

افرادی که کراتینین بالا دارند باید از غذاهایی که غنی از ویتامین A، B2 و C باشد بیشتر مصرف کنند.

موز منبع خوب پتاسیم است. زمانی که کلیه صدمه می بیند، پتاسیم اضافی به طور کامل از بدن خارج نمی شود و فرد در معرض افزایش خطر پتاسیم در خون قرار می گیرند. علایم افزایش بیش از حد سطح پتاسیم در بدن شامل حالت تهوع و نبض ضعیف و در موارد شدیدتر سبب مشکلات قلبی می شود. پس بیمارانی که کراتینین بالا دارند موز کمتری میل کنند.

خوردن روزانه یک تا دو فنجان چای گزنه به کاهش سطح کراتینین و بهتر کردن عملکرد کلیه موثر است.

به کمک دستکش چند ساقه گیاه گزنه که حاوی تعدادی برگ است را جدا کنید. آن ها را بشویید. هر چند ساقه را با کش یا نخ به یکدیگر متصل کنید و از طناب یا بند لباس آویزان کنید تا خشک شود سپس برگ های خشک شده را آسیاب کرده و در شیشه ای نگهداری کنید.

چند برگ تازه گزنه و یا یک تا دو قاشق برگ خشک و آسیاب شده را در دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 تا 15 بجوشد. سپس نوش جان کنید.


صفحه بعد >>

 

 

 

عوارض بالا بودن کراتين در خون


لطفادرمورد کاهش کراتین مطالبی بذاریدنه اینکه ازنظرعلمی توضیح بدهید

باسلام .یک ماه قبل از آزمایش هروز چای گزنه خوردم ولی روی آزمایش کراتین هیچ اثری نکرد

با سلام خدمت آقا جواد
کلا درمان شیمیایی و گیاهی کاهش کراتین و اوره، زمانبر و دیر بازده است اگر هر دو روش شیمیایی تحت نظر پزشک و روش گیاهی همراه با رعایت صحیح رژیم غذایی با یکدیگر را دنبال کنید زودتر نتیجه می گیرید. در ضمن بایستی چند روش گیاهی را با یکدیگر ادامه دهید و خوردن تنها چای گزنه کافی نیست.

باتشکر ازسمیه خانم. بابت راهنماییتان

دوست عزیز ماده ی دفعی در ادرار کراتینین(creatinine) است نه کراتین (keratine)چون کراتین نوعی پروتین است و وجود این ماده در ادرار اصلا طبیعی نیست همانطور که وجود انواع دیگری از پروتین ها در ادرار حاکی از وجود مشکل است
با تشکر

ماده ی دفعی در ادرار کراتینین(creatinine) است نه کراتین (keratine)چون کراتین نوعی پروتین است و وجود این ماده در ادرار اصلا طبیعی نیست همانطور که وجود انواع دیگری از پروتین ها در ادرار حاکی از وجود مشکل است


با سلام
از تذکر به جای شما متشکریم

با عرض سلام وخسته نباشیدنتیجه ازمایش کراتینین من 1.38است ایا خطر دارد یانه چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

با عرض سلام وخسته نباشیدنتیجه ازمایش کراتینین من 1.38است ایا خطر دارد یانه چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

با سلام
لطفا در رابطه با ورزشهای که برای کراتین کلیه ها مفید است مرا یاری فرمایید. درضمن هم انسولین و هم قرص فشار استفاده میکنم و عمل قلب باز انجام داده ام.
اجرکم عندا…

با سلام
لطفا در رابطه با ورزشهای که برای کراتین کلیه ها مفید است مرا یاری فرمایید. درضمن هم انسولین و هم قرص فشار استفاده میکنم و عمل قلب باز انجام داده ام.
اجرکم عندا…

سلام من رفتم آزمایش دادم کراتین ادرارم 1.98بود اما عوارضی ندارم ممکنه ازمایشم اشتباه شده باشه

سلام خسته نباشید آزمایش شوهرم کراتین 1.7رانشان داده لطفاراهنماییم کنید خطردارد پیش کدام پزشک بایدبرویم.چکارکنم.باتشکر

سلام خسته نباشید. ممنون از مطالب مفیدتون. برادرم کراتین خونش 5.7 و همه راه های سنتی رو امتحان کردیم و بی فایده بوده از جمله پرهیز مطلق٬ عسل و سیاه دانه٬ دمنوش بابونه و کاکل ذرت و…٬ لطفا ی راهکار بدید ک بتونیم کراتینشو پایین بیاریم٬ دیگه راهی ب ذهنمون نمیرسه٬ همه راهکارهای اینترناو انجام دادیم٬ ممنون

ش برای آزمایش چکاپ مراجعه کزدم…در جواب آزمایش المان bun من عدد 7.8 را نشان میدهد در حالی که مینیمم این شاخص عدد ۸.۲ میباشد…آیا مشکل من خیلی جدی است…دقیقا مشکلم چیست؟

آیاباکراتین5کلیه قابل برگشت است یابایدپیوندبشم

باسلام کراتین خونم4/5واوره79الان سه ماهه دیالیزمیشم دکترقرص سیناست تجویزکردن وگفتن بایدپیوندبشم آیاامکان داره کلیهام طبیعی کارکنه وازشردیالیزوپیوندراحت بشم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام کراتینین خون من 1.5 است ولی اوره ام 23 است پروتیین هم دفع نمیکنم خواهرم چون از سال پیش دیالیزی شده من همیشه می ترسم ایا باید کاری بکنم لطفا به جای توصیح راهکارهای کارا ارایه فرمایید

کراتینین خون من 1.5 ولی اوره ام نرمال است فشار خونم کمی بالاست که لوزارتان می خورم لطفا راهنمایی کنید چگونه کراتینینم را کم کنم

با سلام و خسته نباشید ,,میخواستم بپرسم اگر بیمار اوره کاهش وزن داشته باشد مفید است یا مضر ,,
وایا درمان قطعی دارد وشخص بیمار را چه خطراتی تهدید میکند

اینجانب محمد علی آئینه در سال 1381 پیوند کلیه شدم و الان کراتئین خونم حدودا” 2می باشد و اوره هم 60 می باشد لطفا” راهنمائی کنید09126162430همراه

با سلام و خسته نباشید
اینجانب حدودا” 15سال هست که پیوند کلیه شدم و کراتئین خونم شده 2.5 و اسید اوریکم 8 لطفا راهنمائی کنید چکار کنم 09126162430

سلام و خسته نباشید من یک دختر سه ساله دارم که آزمایش ادرار داده و سطح کراتنین و اوره بالا داره که حد نرمال بین 95تا741 باید باشه ولی برای دختر من 854.8 هست خیلی نگرانم ممکن هست راهنمایی کنید

سلام خسته نباشید مادر بزرگم کراتین خونش 2.9اوره اش هم بالاست توصیه شما چیه میشه راهنماییم کنید

عالی بود

سلام
برای کاهش کراتین ریشه ریواز معجزه میکنه
البته ریشه تلخش
هفته ای دوبار یک استکان کوچک
حتی افراد دیالوگی هم جواب داده

سلام من مدت 20 سال است که حس شما چپ وراست بدم متفاوت شده سمت راست بدنم همواره ناراحته الان یک ساله بدم درسمت راست ورم کرده این تورم آیا میتواند ناشی از مشکل کلیه باشد درضمن مقدار کمی آنزیم های کبدم بالاست خواهش میکنم راهنمایی کنید .ممنون

با سلام
اطلاعاتی که دادید ناقص است باید چکاب کامل شوید که علت بی حسی سمت راستتان مشخص شود و علت این مشکل به طور جدی بررسی شود.
ورم کلیه از عوارض مشکلات کلیه می باشد ولی تنها علت ورم، نمی باشد.

سلام آزمایش بنده کراتنین خون ١/٢ نشان میدهد با توجه به اینکه در بازه زمانی مشخصی در هفته ۵-۶ساعت ورزش میکردم آیا میبایست به متخصص مراجعه کنم و نگران کننده است؟

با سلام و احترام
پسرم 2 ماهش بود عمل قلب باز شد ( DTGA ) و الان 2.5 سال از اون تاریخ میگذره و بطور عمومی حالش خوبه ولی اخیراً در جواب آزمایش ادرارش میزان کراتینین 77 نشان میدهد که دوباره تکرار کردیم و منتظر جواب هستیم .
اگر خدای نکرده این عدد درست بوده باشد تکلیف چیست ……

با سلام
عدد 77 برای کراتینین عدد بسیار بالا و عجیبی است در بیشتر موارد پزشکان کراتینین بالای 4 و 4.5 را برای دیالیز می فرستند

باسلام مادری دارم با سن80 سال است با کراتنین 4.60 و اوره 96 چه راهی برای پائین آوردن این دو مورد پیشنهاد میفرمائید؟آیا راهی هست که به دیالیز کشیده نشود ؟
متشکرم

سلام. ببخشید الان ۲ سال هست که مشکل کلیه پیدا کردم .و الان زیرنظر دکتر نفرولوژی هستم کراتین ۱.۲ و بیون ۱۳وهمه ازمایشات دیگه سالم هستند و هیچ مشکلی ندارم حتی قند و فشار خون ندارم تنها مشکل من کوچک شدن کلیه است و از اینده نگرانم علت تشخیص کوچک شدن کلیه سنگ هست وابعاد کلیه راست ۹۰ و چپ ۸۰ هست و داروهایی که مصرف میکنم پودر پتاسیم سیترات و منیزیم و قرص کلروتیازید هست .چکار کنم که بازم کلیه هام کوچک نشود.ممنون از شما ۳۲ سال سن دارم.

با سلام
من تازه آزمایش دادم ، ولی متأسفانه creatinine خونم رو 1.2 , و Uric Acid 7.0 و و cholesterol 259 می باشد . لطفا با توضیحات خوبتون راهنمایی کنید.

سلام خسته نباشین .
من مادرم کانسر پانکراس داشتن .
بعد دو ماه پیش شیمی درمانی شد اونم بعلت عوارض بدش زد روده هاشو سیاه کرد و مجبور شدن رودشو ببرن .
حالا بیس روز میگزره .
کراتین کلیه هاش بالاست .
این دمنوشایی هم ک معرفی کردین دادیم میخوره ولی متاسفانه هیچ اثری نداره .
لطفا یکم بیشتر راهنمایی کنید
متشکر از زحمات شما

سلام
من کراتنین خونم اخیرا بالا رفته (1،46)و اوره (35)
با توجه به اینکه 51 سالم است چکار باید بکنم

باسلام من کلیه ام مقداری پروتئین دفع میکند البته بعدازپنج یاشش ماه که دوباره آزمایش دادم فهمیدم کراتینین 2.1واسیداوریک خونم9.1شده آیامشکل کلیه هام جدی یابارزیم غذایی وورزش حل میشه

سلام

پدر من کلیه اش کیست داشت که خارج کردن ولی الان کراتین خونش هروز بیشتر میشه یکبار تو بیمارستان دیالیز شده الان روی ٨ هست هنوز بستری هست

سلام کراتنین خون بنده 1.58 بود که در عرض یک ماه رسوندم به9 دهم..تنها کاری که کردک عرق خار شتر دم کرده گزنه خوزدم و اب زیاد و هم باشگاه بدنسازیم رفتم به شدت تمرین کردم چون عضلات وقتی تشنه باشن کراتین خون رو جذب میکنن وکراتین خون پایین میاد فقط مصرف گوشت قرمزتونو حذف کنین و یخورد لبنیاتم کم بخورین طی طول درمان

سلام ازمایش کراتین من1.37است ایاضرر دارد؟چه راهکاری راپیشنهاد میکنید؟

خانمی 52 ساله هستم آزمایش کراتینم 1.12 و اوره 38 هست این نشانه بیماریه ؟
لطفا راهنماییم کنید متشکرم

سلام.پدرم63 سال دارد و کراتین خونش 4.8 است.برای تغزیه من رو لطفا راهنمایی کنید.

با سلام. پدر یکی از دوستانم بدنش ورم داشت و کراتین بالا بود…بعد از هزار جور درمان متوجه شدن بخاطر قلبشون بوده…ماهیچه های قلب ضعیف شده بوده و کراتین بالا رفته بوده. نمی دونم چه ربطی داره ولی خواستم بگم کسایی که کراتین بالا دارن قلب رو هم چک کنن..البته پدرشون سالها فشارخون دارن


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل


تصویر امنیتی
*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

عوارض بالا بودن کراتين در خون
عوارض بالا بودن کراتين در خون
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *