خاصيت ليمو شيرين براي پوست صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

لیمو شیرین گونه ای لیمو از خانواده مرکبات می باشد که شیرین و آب دار بوده و در هند با نام موزامبی شناخته می شود و بومی جنوب شرقی آسیاست. درخت لیمو شیرین در مناطق گرمسیری رشد می کند و زمانی که 5-7 ساله می شود میوه می دهد.

طبع لیموشیرین سرد و خشک می باشد و از نظر ظاهری بسیار شبیه لیمو ترش می باشد. لیمو شیرین غنی از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم می باشد.

لیموشیرین برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

ماسک لیمو شیرین برای پوست

شما می توانید پوست لیمو شیرین را بر روی صورت ماساژ دهید تا آکنه و جوش صورت را درمان کند، همچنین می توانید پالپ های لیمو شیرین را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

آب لیمو شیرین حاوی مواد سفید کننده و پاک کننده ملایم بوده و می تواند به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش صورت استفاده شود.

دوره مقدماتی php

لیمو شیرین برای روشن شدن پوست صورت و درمان سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو مفید می باشد.

هر روز نصف لیمو شیرین را بر روی صورت و یا آرنج و زیر بغل و زانو به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد بشویید تا پوست را روشن و نرم کند.

لیموشیرین به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.

ماسک لیموشیرین و عسل

یک قاشق آب لیمو شیرین را با یک قاشق روغن جوانه گندم و یک قاشق عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ویتامین های موجود در لیمو شیرین باعث تقویت و افزایش رشد موها می شود.

مقداری آب لیمو شیرین را بر روی مو و پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

این میوه همه کاره به عنوان یک جایگزین طبیعی برای درمان موخوره و شوره سر استفاده می شود.

لیمو شیرین حاوی مقادیر بالایی مس بوده که ملانین مو را تقویت کرده و به عنوان یک رنگ موی طبیعی برای موی سر به شمار می رود.

مقداری حنا را با آب لیموشیرین ترکیب کنید و بر روی مو بمالید، بگذارید تا 2 ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

3 تا 4 بار در روز آب لیمو شیرین بخورید تا رنگ لب ها روشن و صورتی شود و لب ها نرم تر شوند، همچنین می توانید روزی 3 بار آب لیمو شیرین را بر روی لب ها بمالید تا رنگ آن ها را روشن تر کند.

لیموشیرین غنی از ویتامین C می باشد که با تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید بوده، همچنین لیمو شیرین به عنوان مدر عمل می کند و در دوران سرما خوردگی برای کاهش تب و سرفه و کاهش طول دوران سرماخوردگی مفید می باشد.

لیموشیرین با تقویت عملکرد کبد و کنترل ترشح صفرا در بدن برای درمان زردی نوزادان و کودکان مفید می باشد.

لیموشیرین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و از سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.

آب لیمو شیرین میزان قابل توجهی کلسیم دارد که برای رشد جنین در دوران بارداری مفید می باشد.

لیموشیرین مغز و عملکرد سیستم عصبی را حفظ کرده و برای جلوگیری از مشکلات ذهنی جنین در دوران بارداری مفید می باشد.

آب لیمو شیرین دارای مقادیر بالای ویتامین C بوده که گردش خون را در بدن افزایش داده و برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.

آب لیموشیرین باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود.

لیموشیرین دارای مقادیر بالای فیبر بوده که باعث کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی می شود و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد. رژیم لیموشیرین می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

خواص لیمو شیرین و عسل

نوشیدن یک لیوان آب گرم با آب لیموشیرین و عسل برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد.

لیموشیرین مقادیر بالایی پتاسیم دارد که به عنوان مدر عمل کرده و برای درمان عفونت کلیه ها و مثانه مفید می باشد.

لیموشیرین منبع غنی از مواد مغذی و فلاونوئیدها است که عملکرد سیستم گوارش را بهبود می بخشد و باعث بهبود هضم غذا می شود.

لیموشیرین برای درمان اختلالات گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال و یبوست مفید می باشد. لیموشیرین اسیدهای اضافی معده را کاهش داده و برای درمان سو هاضمه، معده درد و زخم معده مفید می باشد.

برای درمان زخم معده آب یک لیمو شیرین را با آب یک لیمو ترش ترکیب کنید و بنوشید.

آب لیمو شیرین برای درمان دیابت و کاهش قندخون افراد دیابتی مفید می باشد.

هر روز صبح ناشتا 2 قاشق چای خوری آب لیمو شیرین را با 4 قاشق چای خوری آب میوه آملا و 1 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بخورید تا دیابت را درمان کند.

اسیدهای موجود در لیمو شیرین سموم را از روده دفع می کند، علاوه بر این به دلیل وجود فیبر لیموشیرین یک ملین بوده و می تواند برای درمان یبوست مفید می باشد.

برای درمان فوری یبوست مقداری آب لیمو شیرین را با نمک ترکیب کنید و بخورید.

لیمو شیرین حاوی مقادیر زیادی پتاسیم می باشد که می تواند برای درمان فشار خون بالا مفید باشد. تحقیقات نشان داده که آب لیموشیرین به کاهش فشار خون سیستولیک و فشار خون دیاستولیک کمک می کند.

هر روز صبح آب لیمو شیرین بنوشید تا فشار خون را کاهش دهد.

لیموویید موجود در لیمو شیرین برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها مفید می باشد.

علت تلخی لیمو شیرین وجود آنتی اکسیدان های نارینژین و لیمونین در این میوه می باشد که به سرعت با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شوند.

تاکنون عوارض جانبی برای لیموشیرین گزارش نشده اما ممکن است زیاده روی در مصرف لیموشیرین می تواند باعث حالت تهوع، استفراع و اسهال شود.

منابع : stylecraze – wordsiseek


ختنه دردناک دختران+عکس


لیمو


آبلیمو یک ماده  کاملاً ضروری به عنوان نگهبان پوست های چرب در تهیه مواد آرایشی خانگی به شمار می آید و برای تمیز کردن پوست دستها و زدودن و ممانعت جوش های سر سیاه و یا روشن کردن لکه ها و کک و مک به کار می رود. آبلیمو با سفیده تخم مرغ زده شده ترکیب خوبی برای پوستهای چرب و ترکیب با سایر میوه جات و سبزیجات در مصارف پوستی است.



تمیز کننده دست، لیمو


بسیاری از مردم به پوشیدن و محافظت دستها با دستگش به هنگام کارهای روزمره از جمله ظزفشویی اهمیت نمی دهند. تکه ای از لیموی تازه را در دستشویی آشپزخانه قرار دهید تا خسارت ناشی از شستن ظروف را جیران کند.


پوست و ناخن ها را با یک تکه لیمو ماساژ دهید. این کار باعث محافظت نرمی و تمیزی پوست و پوشش شاخی ناخن ها می شود.


ماساژ بدن


سر تا  سر بدن خود را با  یکی از انواع روغن های سالاد چرب کنید و ترکیبی از آبلیمو و ماده ای زبر مانند نمک را با  حرکات آرام و چرخشی در نواحی برآمدگی ها و نقاطی که پوست دارای سلول های مرده است بمالید تا پوست پاک و تمیز و نرم شود.


لوسیون لیمو


لوسیون لیمو یک ماده قابل اطمینان و مفید برای جلوگیری از  جوش های سر سیاه است و در اثر استفاده مکرر پوست مانند صدف درخشنده می شود.


آب نصف لیمو را بگیرید آن را صاف کرده و به یک سفیده تخم مرغ زده شده در یک ظرف شیشه ای یا استیل اضافه کنید سپس آن را حرارت داده تا غلیظ شود. آن را در ظرفی شیشه ای دهان گشاد بریزید. این ترکیب را می توانید اغلب بر روی پوستهای چرب بمالید تا از چربی پوست کاسته و از وجود جوش های سر سیاه جلوگیری کند. این ماده را باید مدتی (حدوداً 20 دقیقه) روی پوست گذاشته و پس از آبکشی پوست صورت را یک ماده ملایم قابض برای بستن منافذ بمالید.


لوسیون دست و صورت


1 لیموی کامل را آب گرفته و صاف کنید و با 93 گرم گلاب و 31 گرم گلیسیرین مخلوط  کنید. در صورت تمایل می توانید لوسیون گلاب و گلیسیرین را از داروخانه تهیه کنید و حدود 62 تا 93 گرم از آن را با آبلیموی صاف شده مخلوط و استفاده کنید.


روشن کننده پوست صورت، لیمو 


بسیاری از زنان اروپایی آبلیمو و بوراکس (پودری در لوازم آرایش که در داروخانه ها موجود است) و شکر را مخلوط کرده به عنوان یک روش کننده مطلوب استفاده می کردند. این ترکیب چون برای پوست یک ماده خشک کننده است قبل و بعد از استفاده از آن صورت خود را کرم مناسب بمالید.


آب یک عدد لیمو را گرفته آن را صاف کنید و به آن یک قاشق غذاخوری بوراکس و یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید آنها را خوب مخلوط کرده برای سه روز کنار بگذارید. این ترکیب را با برس روی لکه ها و کک و مک ها بمالید. پس از 15 تا 20 دقیقه آن را شسته و کرم مرطوب کننده بمالید.


 


تهیه و تنظیم: نایس کلوب


برگرفته از کتاب الفبای زیبایی با مواد طبیعی


 


برچسب ها:


مطالب دیگر:


E-mail: info@nicecloob.comPhone: 09198145162 – 09381578776آدرس: بابل – خیابان بابلسر – کوچه آخوندی – ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی
شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را
مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه
راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – یک لیموترش متوسط بدون پوست ، حاوی ارزش غذایی معادل با ۱۷ کالری ، ۰.۶ گرم پروتئین ، ۰.۲ گرم چربی، ۵.۴ گرم کربوهیدرات – شامل ۱.۶ گرم فیبر و ۱.۵ گرم شکر- و ۵۱ درصد از ویتامین C که روزانه بدن ما به آن احتیاج دارد، است.

آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C لیموترش می تواند با  رادیکال های آزاد که عامل ایجاد سرطان هستند مبارزه کنند.

لیموترش می تواند لکه های پوستی که ناشی از تابش آفتاب و آلودگی هوا هستند را از بین ببرد. همچینین میتواند از ایجاد چین و چروک پیشگیری کند و پوستی شاداب تر و شفاف تر را برای شما به ارمغان بیاورد.


طالبی و خربزه را با چه مواد غذایی نخوریم؟


آیا مصرف کنگر مضر است؟


طرز تهیه دتاکس واتر لاغری+ انواع دتاکس واتر


چربی خون بالا دارید، این غذاها را بخورید!

لیموترش برای پوست صورت فواید بیشماری دارد .یکی از خواص لیموترش ، استفاده از آب آن به عنوان ماسک برای صورت می تواند برای بهبودی جوش ها مفید باشد. برای این کار آب یک لیموترش تازه را هر روز تا یک هفته روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده ی روزانه ی ماسک لیموترش برای سفید کردن پوست صورت مفید است. زیرا لیمو یکی از مواد لایه بردار می باشد و سفید کننده ای ملایم برای پوست صورت و دست ها به شمار می رود.

عسل یکی از مغذی ترین  مواد غذایی موجود می باشد و به اندازه ای که شما فکر میکنید حاوی قند نیست. به همین دلیل یکی از خوراکی هایی است که بیشترین تاثیر را برای لاغر کردن شکم دارد.

عسل این توانایی را دارد که شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و مصرف بی رویه ی غذای شما را محدود کند و وقتی آن را با لیموترش میل می کنید می تواند باعث چربی سوزی شود.

استفاده روزانه بیشتر از سه فنجان لیموترش عوارض جانبی جدی ای را برای بدن ایجاد می کند. اسید بالای موجود در لیموترش می تواند عامل این عوارض باشد. در ادامه به مضرات لیموترش برای بدن میپردازیم.

نبض ما– مترجم: مهدیه نجفی

منابع:

medicalnewstoday، curejoy، weightlossvenus

انگور سیاه یا قرمز،کدام مفید تر است؟

مواد غذایی سرطان زا را بشناسیم

چند میان وعده غذایی مقوی از جنس مدرسه

به این دلایل مضرات نوشابه را جدی بگیرید! + ویدئو

چرا همیشه احساس گرسنگی می کنیم؟

بخور و نخورهای گروه خونی O


علل و درمان کمردرد در زنان


درمان و علل کلیه سنگ ساز +ویدئو


درمان اسپاسم عضلانی به کمک اوزون تراپی


کنترل بزرگ شدن پروستات با تامسولوسین


تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت ناباروری زنان

ویدیو های سلامت


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


فشار خون بالا چه بلایی سر ما می آورد؟


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟


آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


طریقه مصرف قرص مخمر آبجو چگونه است؟


بیماری های عروقی محیطی را بهتر بشناسیم


بررسی ابعاد مختلف مدارس نوین مذهبی در ایران معاصر


نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .


نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

لیمو ترش یکی از مرکبات بسیار پرفایده و پر مصرف در سبد خانوار می باشد. علاوه بر خاصیت های غذایی و دارویی این میوه خوش طعم از خواص لیمو ترش برای پوست هم مطلع شوید و از آن بهره بگیرید.

     لیمو ترش یک میوه از دسته مرکبات است که دارای ویتامین ث فراوانی می باشد و تاثیر فراوانی بر سلامت پوست و مو و بدن دارد. برای آشنایی بیشتر از خواص لیمو ترش برای پوست در این مقاله همراه ما شوید.

برای حفظ سلامت پوست بهتر است که از مواد طبیعی موجود در دامن مادر مهربان طبیعت استفاده کنیم و حدالامکان از داروهای شیمیایی دور بمانیم. ما در زیر به خواص لیمو ترش برای پوست اشاره می کنیم:

در برنامه غذایی خود لیمو ترش تازه را بگنجانید و از خواص لیمو ترش برای سلامت پوست و مو و همچنین سلامت بدن استفاده کنید. استفاده مداوم از لیمو ترش تاثیرات مثبتی بر روی بدن می گذارد که با چشم هم دیده می شود.

منبع : آرگا



چرا کارکنانم انگیزه کار ندارند؟



با این گیوه های جذاب شیک پوشی در تابستان را تجربه کنید



افزایش فروش بوسیله شبکه های اجتماعی ( قسمت اول )



عکس های دیدنی جزایر اقیانوس هند





راز شاد بودن چیست؟

نظر

نام

ایمیل

وبسایت



جراحی شکم ابدومینوپلاستی یا تامی تاک – دکتر زهرا سعادتی



رِسا – رسانه سلامت ایرانیان

 *خواص:*ویتامین c موجود در آن، در درمان سریع سرماخوردگی موثر است.*عملکرد کبد را تقویت می‌کند و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند.*مانع از بروز بیماری اسکوربوت، نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین ث می‌شود. علایم این بیماری شامل لثه‌های متورم، موارد مکرر سرماخوردگی و آنفلوآنزا و ترک‌خوردگی گوشه لب است.*طعم شیرین لیموشیرین، با تحریک بزاق دهان باعث هضم سریع غذا می‌شود.*اسید موجود در آن سموم را دفع می‌کند.*پتاسیم آن ناراحتی معده، اسهال خونی و اسهال و حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.*لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث شادابی پوست می‌شود.*خاصیت خنک کننده دارد.*بدون چربی و سدیم است.*گلودرد را برطرف می‌کند.*کمبود آب را جبران می‌کند.*لیموشیرین، سرگیجه را برطرف می‌کند.*عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند.*به کاهش وزن کمک می‌کند. *لیموشیرین با بهبود بخشیدن به عملکرد قلب باعث گردش مناسب خون می‌شود.گردآوری : گروه سلامت سیمرغwww.seemorgh.com/healthمنبع : Salamatnews.com مطالب پیشنهادی:فایده مهمی برای لیمو شیرینخواص درمانی آب ليموليمو ترشدر هنگام سرماخوردگی چه بخوریم؟کدام مواد غذایی سرشار از آهن هستند؟  

 


10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *