خواص جوهر ليمو براي پوست صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

جام جهانی

 

دوره مقدماتی php

 

 

 

نخستین چیزی كه با شنیدن كلمه جوش شیرین به ذهن شما می‌آید ماده‌ای است كه در شیرینی‌پزی از آن استفاده می‌كنند اما این ماده می‌تواند یك ماده زیبا‌كننده فوق‌العاده نیز باشد.

 

جوش‌شیرین از آن دسته موادی است كه از روزگارهای‌ گذشته كاربرد‌های فراوانی هم در آشپزی، هم به‌عنوان یك ماده درمانی و حتی به‌عنوان یك ماده تمیز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانید جوش شیرین می‌تواند یك زیبا‌كننده پوست و مو نیز باشد. در واقع جوش شیرین این ماده همه‌كاره و طبیعی كه از كربنات سدیم ساخته شده است و استفاده‌های فراوانی دارد، از پخت نان و كیك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تمیزكردن خانه و حتی زیبایی!

 

فقط كافی است كمی جوش‌شیرین در منزل داشته باشید تا بتوانید خیلی از محصولات زیبایی را به راحتی در منزل تهیه كنید.

 

یك حمام آرام‌بخش زیبا كننده

 

برای داشتن این حمام لطیف و آرام‌بخش، احتیاج به 4 قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین، حدود 6 قاشق غذاخوری عسل روان، 2 لیوان شیر، 16 قاشق سوپ‌خوری نمك و 3 قاشق غذاخوری روغن بچه دارید.در یك ظرف بزرگ جوش شیرین، عسل، شیر و نمك را مخلوط كنید و به‌خوبی هم بزنید. مخلوط را در وان آب گرم بریزید و سپس روغن بچه را اضافه كنید. برای هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌های‌تان كمك بگیرید و بعد قدم در این حمام تسكین‌دهنده و آرام‌بخش بگذارید. این حمام برای نرم و صاف كردن پوست مفید است.

 

پاهای‌تان را زیبا كنید

 

اگر روی پاشنه‌پاهای‌تان پینه بسته یا خیلی زبر و خشن شده است و این وضعیت آزارتان می‌دهد، جوش شیرین را با آب مخلوط كنید و سپس با این مخلوط چسبی شكل زبری‌های پاشنه را نرم و صاف كنید.

 

اگر هم پاهای‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یك لیتر آب گرم مخلوط كنید و سپس پاها را حدود 10دقیقه در آن بگذارید، با این كار خارش پاها آرام می‌گیرد.

 

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با جوش‌شیرین خستگی ‌پاها را نیز از بین ببرید، كافی‌است 3‌قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك لگن آب گرم حل كنید و سپس پاهای خسته‌تان را درون آن بگذارید تا حسابی خستگی از پاهای‌تان بیرون رود.

 

خمیر دندان سفیدكننده بسازید

 

شما می‌توانید با جوش‌شیرین یك خمیردندان خانگی بسازید. اول باید 3 قسمت جوش‌شیرین را با یك قسمت نمك مخلوط كنید بعد به آن 3 قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه كنید و برای خوشبو شدن نیز 10 تا 20 قطره از یك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا…) به آن بیفزایید. سپس به مقدار كافی آب به آن اضافه كنید تا كاملا حالت خمیری شكل پیدا كند. شما می‌توانید این خمیر دندان را در بطری كوچك نگهداری كنید. از آن جا كه جوش شیرین یك سفید‌كننده دندان طبیعی است این خمیر دندان حسابی دندان‌ها را سفید می‌كند و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌كند، اگر هم فرصت ندارید می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌های‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندان‌های‌تان را مسواك بزیند. همچنین می‌توانید روی خمیردندان اندكی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواك بزنید. برای خوشبو كردن دهان نیز می‌توانید یك قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را در نصف لیوان جوش‌شیرین حل كنید و در دهان غرغره كنید، راه دیگر نیز این است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.

 

برای نرم كردن آرنج

 

بعضی اوقات پوست آرنج یا زانو به دلایل مختلف زمخت و زبر می‌شود و این حالت به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار آزاردهنده است اما یك راه‌حل آسان و كم خرج برای این حالت وجود دارد. شما باید اول مقداری جوش‌شیرین را با مقدار خیلی كمی آب مخلوط كنید تا مخلوط حالت چسبی شكل پیدا كند، حالا این مخلوط چسبی را به زانو یا آرنج بمالید تا پوست زبر و خشن نرم شود.

 

برای درمان آكنه

 

برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آكنه، مصرف موضعی جوش‌شیرین می‌تواند موثر باشد. جوش شیرین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و اسیدمازاد در بدن را خنثی می‌كند و به‌ویژه برای درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستی به‌وجود می‌آید مفید است.

 

كمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آكنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شیرین با خنثی كردن اسید در بدن مانع عفونت‌های باكتریایی در پیاز مو می‌شود و در نتیجه از بروز آكنه پیش‌گیری می‌كند.

 

ژل اصلاح برای آقایان

 

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند اما یك راه‌حل خوب برای این افراد این است، یك قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یك فنجان آب حل كنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یك پارچه مرطوب نخی را به كمی جوش‌شیرین آغشته كنید و روی محل سوزش بگذارید.

 

معجزه جوش‌شیرین برای موها

 

اگر در تمیزی موهای‌تان وسواس دارید: یك قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپوی‌تان اضافه كنید و طبق معمول موهای‌تان را شامپو كنید و سپس با آب، این تركیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این كار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را كه روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاك می‌كند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

 

اگر خیلی عجله دارید: اگر موهای خیلی چربی دارید و به‌دلیلی فرصت شست‌وشوی آن‌ها را ندارید و خیلی عجله دارید، می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان شامپوی خشك استفاده كنید به این طریق كه مقداری از آن را روی موها بپاشید و سپس موها را شانه كنید و سپس با یك سشوار موها را پف دهید.

 

اگر عادت دارید مرتب به استخر بروید: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ می‌كند. برای شست‌وشوی كلر از روی موها، نصف قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در كمتر از نصف لیتر آب حل كنید و موهای‌تان را با آن آبكشی كنید.

 

برای تمیزی شانه و برس‌ها: معمولا اسپری‌ها یا روغن‌های مو روی شانه و برس‌ها می‌نشینند و به مرور آن‌ها را آلوده می‌كنند، برای پاك‌كردن این مواد از روی شانه و برس‌ها در یك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری ماده ضدعفونی‌كننده اضافه شده خیس كنید.

منبع:سلامت نیوز


رازهای زیبایی

منبع = هلپ کده

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

 دکتر منوچهر شهسواری پزشک پوست مو و زیبایی در رابطه با دستگاه لیزر کوترا و مزیت‌های آن دارای فلوشیپ لیزر از دانشگاه مسکو روسیه دارای مدرک طب سوزنی

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

كمي درباره پوست

پوست چه از نظر ساخت و چه از جهت اعمالي كه براي بدن انجام ميدهد بسيار مهم است . سطح پوست انسان از يك و نيم تا دو متر مربع است و ضخامت آنرا از 1% تا 4 ميليمتر . ضخيمترين نقاط پوست بدن در پشت سر و كردن ،در پشت ،كمر و كف دستها و پاها قراردارد . در روي پوست انسان نقشهاي منحصر به فردي وجود دارد كه در تمام  مدت عمر همچنان باقي مي ماند. اين نقشها از فرورفتگيها و برجستگي ها و كانالها و تيغه هاي بسيار كوچك پوست نقش بندي شده اند.

در روي پوست غده هاي ترشح عرق و چربي موجودند . غده هاي عرق بيش از همه در كف دستها و پا ها ،زير بغل ،بين پاها و روي پيشاني و پشت انسان قرار دارند.

غده هاي چربي به جز كف دستها و پاها و قسمت سرخ لبها در تمام سطح پوست وجود دارد . غده هاي ترشح چربي بيشتر از همه جا درروي سينه ،پشت ،وسط صورت ،بيني ،زير چانه و وسط پيشاني قرار دارند. پوست براي انسان اهميت خارجي دارد . پوست با استحكام و نرمي خود عضو هاي داخلي و گوشت بدن را از ضربات و فشارها و كشش هاي بيروني محافظت مي كند و محافظي در سر راه ميكروبها و باكتريها ست .

شكل 1

عرق و چربي ترشح شده از بدن خاصيت اسيدي دارد وخود مانعي است براي رشد و ازديادباكتريها ،چربي پوست ،سايش پوست را كم مي كند و از ورم آن جلوگيري مي نمايد . برروي پوست ،اعصاب موئي بسياري وجود دارد كه احساس سردي ،گرمي ،خشكي ،رطوبت ،سفتي و نرمي را موجب را موجب مي شود .

پوست با جذب اكسيژن و رفع اسيد كربنيك در امر تنفس مشاركت مي كند و بدين وسيله به ششها ياري مي رساند .

پوست حرارت بدن را كنترل مي كند و دماي بدن را متعادل نگه مي دارد و براي فعالبت اعضاي ديگر اهميت حياتي دارد . در موقع سرما رگها باريك و پوست رنگ پريده مي شود ،اما گرماي درون بدن را نگه مي دار د در اين موقع پوست دانه دانه مي شود .

با بالا رفتن دماي محيط رگها منبسط مي شوند و پوست سرخ مي شود و حرارت بدن را به بيرون مي راند . پوست باترشح عرق و چربي به كار كليه ها – كه دفع مواد زائد بدن است – ياري مي رساند . پوست خاصيت جذب كنندگي هم دارد. چربيها ،ويتامينها ،مايعات و … را جذب مي كند . با توجه به همين صفات پوست استفاده از كرمها ،لوسيونها ،ماسكها و ديگر وسايل كاسمتيكي و آرايشي تجويز مي شود .

بعضي از نقاط پوست بدن نسبت به روشنايي نيز حساس است و روشنايي و نور را احساس مي كنند . در آزمايشي كه برروي پوست دست انجام داده اند ،چشمان انسان را بستند تا نور برروي چشم اثر نكند بعد از تابش نوربر پوست دست ،در قسمت حساس چشمان همان دگرگوني روي دادكه معمولا وقت تابش نور به چشمان روي مي دهد .

بجز مطالب ذكر شده پوست خواص فراوان ديگري نيز دار د كه امروزه هنوز به طور دقيق شناخته نشده است و بسياري از خواص آن در مرحله آزمايش است .

ويژگي هاي نمونه هاي مختلف پوست

پوست انسان را با توجه به ميزان ترشح چربي مي توان به سه دسته تقسيم كرد.

1-       پوست نرمال كه مقدار چربي آن متوسط و متعادل است .

2-       پوست خشك كه مقدار بسيار كمي چربي ترشح مي كند .

3-       پوست چرب كه مقدار ترشح و چربي آن زياد است .

پوست نرمال رنگي قرمز و زيبا و مات دارد ،صاف و نرم است ،معمولاً چين و چروك ،غده هاي بزرگ شده ،لك هاي ريز سفيد و سياه و آثار جوش ديده نمي شود . براحتي با آب و صابون شستشو مي شود ،در برابر آب سرد و صابون حساسيت نشان نمي دهد . در برابر تأثير عوامل محيطي مثل تابش آفتلب ،سرما و باد البته تا حدود معيني مقاومت مي كند.

متاسفانه افراد بالغ چنين پوستي ندارند . اين پوست اغلب مخصوص بچه هاست ،و استثنائاً بعضي از خانمهاي جوان و سالمندان از سعادت داشتن پوست نرمال برخوردارند .از سن بلوغ مهمولا ترشح چربي پوست زيادتر مي شود و پوست نرمال به پوست چرب تبديل مي شود در ميان مردم معمولا پوست خشك بيشتر از پوستهاي ديگر به چشم مي خورد .

اگر پوست بيشتر از معمول خشك نباشد رنگ آن سفيد متمايل به سرخ است .سرخ و سفيد – يا سبزه و گندمگون ،هميشه صاف و نازك است ،در وقت لمس كردن خشك و ناهمواري آن احساس مي شود . زيرا رطوبت آن كم است .

اگر ازاين نوع پوست مرتب و به طور صحيح مراقبت شود تا مدت مديدي زيبايي و لطافت خود را حفظ مي كند ،در غيراين صورت پوست چروكهاي ريزي پيدا مي كند و ناهموار مي شود . پوست خشك درمقابل آب حتي بدون استفاده از صابون حساسيت نشان مي دهد .لكه هاي سرخ رنگي برروي آن پيدا مي شود ،كشيده مي شود ،مي خارد، نرمي خود را از دست مي دهد و چين چروك آن اضافه مي شود .چروكها معمولا ابتدا در گوشه چشمها ،روي پيشاني و اطراف لبها ديده مي شود . پوست خشك نسبت به تابش مستقيم افتاب ،وزش باد و هواي سرد نيز حساس است ،پوست چرب بظاهر بي طراوت معلوم مي شود ،زود كثيف مي شود ،رنگ آن در بعضي موارد سبزه است و غده هاي چربي آن بزرگ است . اين نمونه پوست پوست پرتقال را به خاطر مي آورد.

پوست چرب زود كثيف مي شود ،روي آن پولك مي بندد كه اين پولكها ياخته هاي از بين رفته پوست هستند .پوست چرب زيادتر از نمونه هاي ديگر جوش مي زند .

اين نمونه پوست در برابر آب سرد و صابون و عوامل محيطي (باد،سرما و تابش آفتاب ) حساسيت نشان نمي دهد ،مدت مديدي صاف مي ماند نرمي خود را از دست نمي دهد و نسبت به نمونه هاي ديگر پوست ديرتر پير مي شود .

معمولا اغلب مردم پوستي مركب دارند يعني در وسط صورت (پيشاني ،بيني و چانه ) پوستشان چرب است و در اطراف صورت (شقيقه ها و گونه ها ) پوستي نرمال و خشك دارند .

پوست شقيقه داراي غده هاي ترشح چربي كمتري است و تقريبا هيچ وقت چرب نيست . مواظبت از پوست مركب مشكل تر است زيرا هرقسمت از پوست بايد به روش مخصوص خود و با وسايل مخصوص مراقبت مي شود .

ويژگيهاي پوست متغير است و اين تغيير در اثر تغيير روش غده هاي دروني است . مثلا در سن بلوغ  ترشح چربي بيشتر است و پوست چرب مي شود . با گذشت عمر چون مقداري از غده هاي چربي فعاليت خود را از دست مي دهند پوست چربي كمتري ترشح مي كند و خشك مي شود .

كمبود مواد خوراكي وويتامين ها در بدن (مخصوصا كمبود ويتامين A ) مصرف بيش از حد ادويه و خوراك تند مزه ،صرف نوشابه هاي الكلي ،استعمال دخانيات و غيره پوست را بيش از حد خشك يا چرب مي كند.

مواظبت نادرست از پوست ،استفاده بيش از حد آب گرم و صلبون و همچنين لوسيونهايي كه مقدار زيادي الكل دارند تاثير دراز مدت تابش آفتاب برروي پوست ،تاثير باد و سرما معمولا پوست را خشك مي كند .

نوع پوست خود را مي توانيد به طريق زير معين كنيد :

دو ،سه ساعت بعد ا زشستشوي پوست با آب و صابون يك تكه شيشه يا آينه تميز و خشك را برروي پوست بگذاريد . در صورت نبودن شيشه يا آينه از يك تكه كاغذ نرم و تميز استفاده كنيد . اگر برروي شيشه يا كاغذ لكه چربي بر جاي ماند پوست چرب است .. اگر لكه چربي بسيار ناچيز باشدپوست نرمال است . پوست خشك تقريبا از خود لكه اي به جا نمي گذارد.

قاعده هاي اساسي مواظبت از پوست

براي مواظبت از هر نوع پوستي سه عمل زير را بايد انجام دهيد:

1-       پوست را بايد با دقت تميز كنيد و آنرا تميز نگه داريد.

2-       پوست را بايد به روش درست تغذيه نمائيد.

3-       پوست بايد از تاثير بيش از حد عوامل نامطلوب محيطي (آفتاب ،باد،سرما ) محافظت مي شود .

به خاطر داشته باشيد كه در وقت مراقبتهايي مثل ماساژ،ماليدن كرم ،شستشو ،تميز كردن و خشك كردن پوست و … نبايد پوست كشيده شود يا فشار زيادي به پوست وارد شود.

كشيده شدن پوست ممكن است بندهاي ظريف و نازك آن را پاره كنند و پوست نرمي خود را از دست بدهد و ناهموار و پرچروك گردد.

تمام حركات ماساژي روي پوست صورت و گردن بايد دقيقا از زوي خط معيني صورت گيرد كه اين خط ها را خطوط ماساژي مي نامند . پوست در اين خطوط كمتر كشيده مي شود و فرم خود را حفظ مي كند.

خطوط ماساژي(در پوست صورت )

1-       ناحيه چانه : از وسط چانه و زير آرواره ها تا زير گوش

2-       ناحيه گونه ها: از كنج دهان تا گوش ،از كناره بيني به طرف بالاي گوش ،از بغل بيني تا شقيقه ها(در محلي كه دست به پلكها نرسد)

3-       ناحيه پلكها : پلك بالا ،از گوشه دروني چشم به طرف گوشه بيروني چشم ،پلك پايين از گوشه بيروني به طرف گوشه دروني .

4-       ناحيه بيني :‌از بين دو چشم در بالاي بيني تا نوك بيني  ،از بالاي بيني به طرف پايين و در طرف بيني .

5-       ناحيه پيشاني :‌از وسط پيشاني موازي ابروان بطرف شقيقه ها و از بالاي ابروها به طرف موي سر.

6-       ناحيه گردن : در قسمت جلوي گردن ،در هردو طرف ، از پايين به بالا و از بالا به پايين (شكل 2)

مواظبت از پوست صورت

چگونه پوست را تميز كنيم

هر روز صبح بايد تمام سطح پوست را با آب 18-20 درجه سانتي گراد بدون استفاده از صابون شست . آب بهترين وسيله شستشو و تميز كردن پوست مي باشد . اينكه مي گويند خداي زيبايي (افروديت ) از كف امواج دريا متولد شده است بيجا نيست ،آب نه تنها پوست را تميز مي كند بلكه بر سيستم عصبي پوست نيز اثر مثبت دارد .آب مورد استفاده براي شستشوي پوست نبايد سخت باشد ،آب سخت در تركيب خود مقدارزيادي نمك دارد كه با چربي پوست مخلوط شده ماده اي چسبنده به وجود مي آورد كه د آب حل نمي شود . اين ماده برروي پوست كشيده مي شود و غده هاي پوست را مي بندد و مانع تنفس پوست مي شود .

آب سخت را مي توان به صورت زير قابل شستشو براي پوست نمود .

1-    آب سخت را به مدت يك ساعت بجوشانيد ، بعد از 5-6 ساعت كه سرد و نمكهاي آن ته نشين شد آب را از ظرف خالي كنيد طوري كه مواد رسوبي دوباره با آب مخلوط نشود.

2-       در هر ليتر آب سخت يك قاشق چاي خوري بوراكس يا نصف استكان گليسيرين بريزيد.

3-    آب سخت را مي توان با مخلوط كردن با آب خيار ، آب سياه ،آب گوجه فرنگي ،آب كلم ترش سركه مخصوص آرايش يا شير (به مقدار 1 تا 2 قاشق غذا خوري در هر استكان ) قابل استفاده براي شستشو نمود . پيش از شستشوي صورت بسيار مناسب است به مدت 2،3 دقيقه برروي پوست چرب ماسكي از ماست و برروي پوست خشك و نرمال ماسكي از خامه يا سرشير بكشيد. اين ماسك را مي توان با آب گرم و سرد شست ،بايد دو سه بار به نوبت صورت را با آب گرم و بعد باآب سرد بشوئيد و آخرين بار بايد با آب سرد شستشو انجام گيرد . اگر برروي پوست تكه اي يخ بكشيد بسيار مفيد است ،مخصوصا اگر يخ از چايي يا محلولهاي علفهاي دارويي تهيه شده باشد .

براي پوست چرب بهترين گياه گل هميشه بهار است و براي پوست خشك گل بابونه ،نعنا، گلبرگهاي گل سرخ و…..

يخ آماده شده از گياهان را نبايد بيشتر از 6-7 روز در فريزر نگهداري كنيد.بعد از شستشوي صورت برروي پوست مرطوب صورت و گردن كرم روزانه نيمه چرب بماليد و پوست را پودر بزنيد.

اگر پوست بسيار خشك و در برابر آب حساس باشد پيش از شستشو بايد آنرا با كرم چرب مقوي يا روغن نباتي مالش داد.

اگر پوست بسيار چرب باشد و عرق كند صبح بايد آنرا با صابون بچگانه يابهتر آنكه با كرم صابوني كه خودتان را آماده كرده ايد يا كرم براي اصلاح آقايان شستشو دهيد.

در طول روز اگر پوست (به علت كار، گرد و غبار و دود هوا ،گرماي محيط و عرق كردن ) كثيف شود بايد پوست را با لوسيون مناسب تميز كرد.

شبها پوست را بدقت بايد تميز كنيد . پوست چرب را بايد با صابون ،كرم صابون يا كرم اصلاح شستشو دهيد.

شستن پوست نرمال يا خشك بوسيله صابون در هر هفته يكبار در وقت حمام كافي است .

مواد تميز كننده اي كه مي توان به جاي صابون استفاده كرد (براي همه گونه پوست)

كرم صابون :‌1- يك قطعه صابون چرب (صابون بچگانه يا آرايشي )

2- يك قاشق سوپ خوري الكل كافور

3- يك قاشق سوپ خوري محلول آمونياك

4- يك قاشق سوپ خوري گليسيرين

5- نيم قاشق چايخوري اسيد ليمو(جوهر ليمو)

6- نيم استكان الكل كافور

7- يك و نيم تا دو استكان آ ب

صابون را ريز ببريد يا رنده كنيد و به آن آب و گليسيرين اضافه كنيد و بگذاريد سه ساعت بماند (مي توانيد آنرا شب تا صبح نگه داريد ). بعد اين محلول را روي شعله كم قرار دهيد (بهتر است كه روي بخاري نگه داريد) و گرم كنيد.در اين مدت آنرا خوب به هم بزنيد ،بتدريج آمونياك ،الكل كافور و اسيد ليمو را به ان اضافه كنيد ،آنرا همچنان گرم نگه داريد و همچنان هم بزنيد تا كاملا تركيب شوند . بعد ظرف را از روي شعله برداريد و تا سرد شدن محلول هم بزنيد ،سپس به محلول نيم گرم قطره قطره آب اكسيژنه اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد . اگر پوست خشك باشد مي توانيد يك يا دو زرده تخم مرغ پخته خرد شده به محلول اضافه كنيد . كرم آماده شده را در ظرف شيشه اي در دار نگهداري كنيد و روي آن پارچه مرطوبي قرار  دهيد.

صابون كافور

يك تكه صابون دست شويي رند ه شده را با سه چهارم  استكان الكل كافور ،نصف استكان روغن نباتي و يك و نيم استكان آب ،سه چهارم استكان گليسيرين خوب مخلوط كنيد تا صابون كافور آماده شود.

محلول عسل و ليمو: 3 قاشق سوپخوري عسل رقيق (اگر عسل شكرك شده باشد بايد آنرا گرم كنيد تا به عسل رقيق تبديل شود ) را با دو قاشق چايخوري چاي پررنگ آب يك عدد ليمو مخلوط كنيد و خوب هم بزنيد . محلول آماده شده را در جاي سرد و تاريك نگه داريد.

براي پوست نرمال و خشك

مخلوط زرده تخم مرغ يا الكل ساليسيليك (سالي ژين ) . چهار عدد زرده تخم مرغ را با 1 تا 2 قاشق سوپخوري الكل ساليسيليك خوب مخلوط كنيد .مخلوط آماده را در ظرف دربسته و در جاي خنك نگهداري كنيد.

مخلوط زرده تخم مرغ با روغن : زرده تخم مرغ ،روغن نباتي ، آب جوشيده (هرسه به مقدار مساوي )

زرده تخم مرغ را خرد نمائيد و با روغن مخلوط كنيد و به تدريج آب به آن اضافه نمائيد.

پس از شستشو مخلوط را 1 تا 3 دقيقه روي پوست نگه داريد . بعد با آب سرد و گرم به ترتيب بشوئيد .(مي توانيد از آب 20 درجه استفاده كنيد ) اين مخلوط را در ظرف در بسته و در يخچال نگه داريد . اين مخلوط نه فقط پوست را تميز مي كند بلكه ماده مفيدي براي تغذيه پوست نيز هست .

براي شستشوي پوست نرمال و خشك مي توان از سبوس جو يا آرد ذرت استفاده كرد . به اين ترتيب كه مقدار كمي سبوس يا آرد ذرت را برروي پوست مرطوب بماليد و بعد با آب نيم گرم بشوئيد و حتما با آب سرد آبكشي كنيد .(مي توانيد به جاي آب سرد از يخ استفاده نمائيد) مي گويند ملكه مصر (كلئوپاترا ) به جاي صابون براي شستشوي صورت خود از سبوس ،شير ونشاسته استفاده مي كرده است .

شما هم مي توانيد از نمونه زير استفاده كنيد . سبوس يا آرد جو را با شيرخشك و نشاسته به مقدار مساوي با يكديگر مخلوط كنيد ،به هر استكان ازاين مخلوط يك قاشق سوپ خوري روغن نباتي مايع اضافه كنيد و خوب مخلوط نمائيد اين مخلوط را در يك پارچه تميز بپيچيد.پارچه را تر نمائيد . با همين پارچه نه تنها پوست صورت بلكه تمام بدن را مي توانيد تميز كنيد . البته پوست نبايد زياد كثيف باشد صابون رند ه شده با سبوس را هم اگر در كيسه پارچه اي بريزيد و بدن را با آن تميز نمائيد غده هاي روي پوست را باز مي كند و جوشهاي سياه را از بين مي برد . هنگام استفاده از موارد ذكر شده مواد آماده را روي پوست مرطوب بگذاريد و مالش دهيد بعد با آ ب سرد و گرم به نوبت بشوئيد . بجاي شستشو مي توانيد شبها صورت رابا لوسيون تميز كنيد . براي بهتر و دقيقتر تميز كردن پوست مخصوصا وقتي كه روي پوست جوشهاي سياه (كميدون ) وجود دارد پوست را بايد با نمك تميز كرد مخصوصا پوست چرب را 1 يا 2 بار درهفته با نمك تميز مي كنند و پوست نرمال يا خشك را هرماهي 2-3 مرتبه .

در منزل اين كاررا به طريق زيرانجام دهيد:موهاي خود را زيركلاه مخصوص يا روسري پنهان كنيد . صورت را بخور دهيد . (بخور را مي توانيد با بخار آب انجام دهيد اما بخور با محلول علف بابونه بهتر است ) اگر امكان بخور دادن نداريد صورت را با حوله اي كه در آب گرم خيس شده كمپرس كنيد يا صورت را با آب گرم بشوئيد تا پوست گرم مرطوب و نرم شود.برروي پنبه يا پاك كن مرطوب مقداري كرم اصلاح يا كرم صابون (كه در بالا ذكر شد بگذاريد) (مي توانيد پنبه يا پاك كن را صابون بزنيد ) پنبه يا پاك كن صابوني را روي نمك ريز قرار دهيد (مي توانيد به جاي نمك از آب نمك غليظ استفاده كنيد) پاك كن را با حركات دوراني سريع روي پوست برگردانيد (مواظب باشيد پوست خراشيده نشود) به پوست بيني و چانه بيشتر توجه كنيد و آنها را با دقت و تند تميز كنيد .در اين نقاط معمولا پوست بسيار چرب است و بيشتر كثيف مي شود . بعد از خشك شدن صورت را با پنبه يا پاك كن خيس شده با حركات دوراني تميز كنيد و بعد با آب سرد بشوئيد. بعد از تميز كردن پوست با نمك آب صبر زرد پوست را آرام مي كند . بسيار مناسب است كه ماهي يكي دو بار تمام بدن را با نمك تميز كنيد.

براي اين كار بايد 350 گرم نمك را با نيم استكان سرشير مخلوط كنيد و با حركات پرفشار دوراني برروي پوست تمام بدن بماليد ، شدت و فشار مالش را درروي آرنجها و پاشنه پاها زيادتر كنيد .بعد بدن را با آب ولرم و سپس با آب سرد بشوئيد اگر بعد از شستشو و خشك كردن تمام بدن را با كرم تغذيه كنيد بسيار مناسب و بجاست .

لوسيونها براي همه گونه پوست

لوسيون از خيار و عسل : 1-       خيار تازه 300 گرم

2-       زرده تخم مرغ يك عدد

3-       عسل يك قاشق سوپخوري

4-       الكل طبي 50% يك استكان

5-       الكل كافور نيم استكان

6-       ليمو يك عدد

خيارها را تميز بشوئيد و دوبار از چرخ گوشت بگذرانيد . بعد در هاون بكوبيد تا خوب له شود . خيار له شده را در ظرف شيشه اي بريزيد و روي آن آبليمو يا ليموي خرد شده و بدون هسته بريزيد . بعد الكل را اضافه كنيد و بهم بزنيد . مخلوط آماده شده را در ظرف سر بسته بمدت 2-3 هفته درجاي حنك وتاريك نگه داريد . بعد از اين مدت مخلوط را با پارچه ضخيم پنبه اي صاف كنيد و به ان الكل كافور اضافه كنيد . زرده تخم مرغ را بماليد و با عسل مخلوط نمائيد و آن را تدريجا با مخلوط آماده شده مخلوط كنيد و بهم بزنيد . لوسيون را در جاي خنك و تاريك نگهداري كنيد . بجاي الكل طبي مي توانيد از محلول الكلي گل هميشه بهار كه به تناسب يك بر يك با آب مخلوط شده باشد استفاده نمائيد . براي پوست خشك بايد لوسيون را با آب به مدت يك بر دو مخلوط كنيد.

لوسيون خيار و بادام : 300 گرم خيار تازه ، يك قاشق چايخوري موم زنبور عسل، يك قاشق چايخوري روغن زيتون ، يك قاشق چايخوري مغز استخوان يا چربي مرغ ،60 گرم بادام ، يك چهارم استكان گليسيرين ، سه چهارم استكان الكل ساليسيليك .

در ظرف لعابي روي بخار يا آب جوش موم را با مغز استخوان يا چربي مرغ آب كنيد با توجه به اينكه موم ديرتر از مغز استخوا ن يا چربي آب مي شود بايد اول موم را آب كرد و بعد مغز استخوان يا چربي مرغ را اضافه نمود. محلول آب شده را به وسيله دو سه لايي تنزيب صاف نمائيد و به آن گليسيرين و روغن زيتون بيفزائيد . وقتي مخلوط آماده شد اندكي سردتر شد بتدريج آب بادام و خيار را با ان مخلوط كنيد و به هم بزنيد .مجددا محلول را صاف كنيد و با الكل ساليسليك و گليسرين مخلوط نمائيد .

لوسيون زرده تخم مرغ ،خيار و بادام سه عدد زرده تخم مرغ ، 300 گرم بادام ، دو قاشق غذا خوري عسل ، يك استكان الكل طبي 50% (براي تهيه الكل طبي پنجاه درصد به الكل طبي موجود در داروخانه ها به مقدار مساوي آب اضافه كنيد ) نصف استكان الكل كافور ،آب يك عدد ليمو يا دوگرم ويتامين C

بادام تميز و پوست كنده را رنده نمائيد (يا بكوبيد) و بازرده تخم مرغ و عسل و آبليمو مخلوط كنيد . سپس به اين مخلوط به تدريج الكل طبي 50% والكل كافور اضافه كنيد ودر آخر مخلوط را صاف نماييد . لوسيون بايد در محل تاريك و خنك نگهداري شود.

لوسيون خيار :‌250 تا 300 گرم خيار شسته را خرد كنيد و با همين مقدار الكل طبي 50% درصد مخلوط نمائيد ،مخلوط را در ظرف بسته بمدت 2 هفته نگه داريد بعدآن را صاف كنيد و يك تا دو قاشق گليسيرين به آن بيفزائيد . براي پوست چرب مخلوط را با يك پنجم استكان آب و براي پوست خشك با 3 استكان مخلوط كنيد.

لوسيون زرده تخم مرغ و شير: يك عدد زرده تخم مرغ ، يك استكان سرشير يا شير،آب دو عدد ليمو،يك قاشق غذاخوري عسل ،يك قاشق غذا خوري روغن كافور ، يك و يك چهارم استكان آب ،يك تا دو قاشق چايخوري روغن زيتون، و محلول پوست دو عدد ليمو .(محلول پوست ليمو را به اين روش آماده كنيد : پوستهاي تميز شده ليمو را ريز ببريد و با يك استكان آب جوش مخلوط كنيد و 2 تا 3 ساعت در ظرف دربسته نگه داريد بعد آن را صاف كنيد)

زرده تخم مرغ خرد شده را با روغن زيتون مخلوط كنيد و به تدريج به آن شير يا سر شير بيفزائيد (اگر پوست خشك باشد مي توانيد به جاي شير يا سرشير از خامه استفاده كنيد.)

محلول پوست ليمو را با عسل مخلوط و آب ليمو را به آن  اضافه كنيد بعد آن را در مخلوط زرده و روغن و شير داخل  كنيد و يك قاشق روغن كافو ربه آن بيفزاييد . مخلوط را به هم بزنيد و صاف كنيد و در بطري تيره رنگي بريزيد. يك پنجم استكان آب جوشيده اضافه كنيد و در جاي خنكي نگهداري نمائيد.

شيرآرايشي : برروي يك قاشق غذاخوري گندم يك استكان الكل طبي 50% بريزيد و بعد از 3 روز يك زرده تخم مرغ را با آن خوب مخلوط نماييد .

لوسيون از صبر زرد : Alve الويه دوتا سه برگ بزرگ سه ساله الويه بوزن بيشتر از 100 گرم بكنيد و به مدت 7 تا 10 روز در يخچال نگه داريد (توجه : چون برگ داخل كيسه فريزر خراب مي شود آن را داخل بشقاب نگه داريد.)

بعد از اين مدت برگها راازيخچال برداريد ، بشوئيد و با يك تا يك و نيم ليتر آب مخلوط كنيد و به مدت 2 ساعت نگه داريد . بعد آب را  روي آتشي ملايم گرم كنيد تا به حالت جوش برسد محلول را 5 دقيقه بجوشانيد بعد بگذاريد سرد شود . محلول سرد شده را صاف كنيد و در بطري بريزيد و در يخچال نگه داريد. اين محلول را مخصوصا براي افراد مسن كه پوست بسيا ر خشكي دارند مفيد است .

لوسيون از نيلوفر سفيد: 4-5 عدد گل سفيد نيلوفر روي آب ،يك استكان آب ، نيم استكان الكل كافور . گلهاي نيلوفر را 5 دقيقه بجوشانيد .10تا 20 دقيقه صبر كنيد تا سرد شود بعد الكل كافور را اضافه كنيد.

لوسيون از گل بابونه :‌سه چهارم استكان محلول گل بابونه ، يك چهارم استكان الكل طبي 50% و يك قاشق چايخوري گليسيرين را با هم مخلوط كنيد ،لوسيون آماده مي شود .

لوسيون عسلي :‌يك قاشق چايخوري عسل ،نيم استكان گلاب و نيم استكان ادكلن را مخلوط كنيد.

لوسيون از گل هميشه بهار :‌يك تا دو قاشق غذاخوري محلول الكلي گل هميشه بهار را با يك استكان آب جوشيده مخلوط كنيد.

لوسيون نعنايي : 2 قاشق غذاخوري آب نعنا ،دو قاشق چاي خوري گليسيرين و يك قاشق غذاخوري الكل طبي 50% را با دو قاشق غذاخور ي آب مخلوط كنيد.

لوسيون عسلي : گليسيرين

1قاشق چاي خوري  عسل

      1قاشق چاي خوري  گليسيرين

1 قاشق غذاخوري الكل طبي 50%

2 يا 3 گرم بوراكس

يك سوم استكان آب

عسل را با گليسيرين مخلوط كنيد،بوراكس در آب حل شده را به آن بيفزائيد و بعد از الكل طبي 50% را اضافه كنيد.

لوسيون براي پوستهاي خشك و نرمال

لوسيون عسلي :يك قاشق غذاخوري عسل ،  دو قاشق غذاخوري روغن زيتون ،يك استكان سرشير تازه ،دو عدد ليمو ،دو سوم استكان الكل كافور ،يك چهارم استكان آب و دو عدد زرده تخم مرغ . زرده تخم مرغ را خرد كرده سپس با روغن زيتون مخلوط كرده و به تدريج به آن سرشير اضافه نمائيد.آب ليمو ها را بگيريد. پوست خردشده آنها را در آب جوش بگذاريد يك دو ساعت نگه داريد و بعد صاف كنيد.

 به مخلوط روغن وزرده تخم مرغ ،اول آب پوست ليمو و بعد آب ليمو و عسل رااضافه كنيد بعد الكل كافوررا در آن بريزيد ،محلول را صاف كنيد و با اضافه كردن آ ب جوشيده حجم آن را به نيم ليتر برسانيد . درجاي خشك و خنك نگهداري كنيد قبل ازاستفاده شيشه محتوي لوسيون را خوب بهم بزنيد.

لوسيون ليمويي : ليمو يا پرتقال را با پوست رنده كنيد و روي آن نيم استكان آب جوشيده بريزيدودر جاي خنك بمدت 5 تا7 روز نگه داريد . بعد آن را صاف كنيد و باقيمانده آن را فشار دهيد يك قاشق غذاخوري آب و يك قاشق گليسيرين به آن بيفزائيد .

لوسيون از گياها ن دارويي

محل گياهان دارويي براي ماليدن بر پوست  و گاه براي اضافه كردن به كرمها ، لوسيون ها و ماسكها بكار مي رود . محلول گياهي را بايد قبل از استفاده كردن از كرم لوسيون و ماسك بكار بريد چون اين محلولها در تركيب خود الكل ندارند زود فاسد مي شوند وبايد بعد از آماده شدن زودتر مصرف شود محلول گياهي بايد در يخچال نگهداري شود و زمان نگهداري و استفاده از آن 5 تا 6 روز است .

لوسيون ازگلبرگهاي خشك گل رز سرخ :‌يك ونيم تا دو استكان گلبرگ گل رز سرخ را در ظرفي ريخته روي آن روغن بادام ،روغن هسته هلو يا روغن زيتون بريزيد . به اندازه اي كه تما م گلبرگها زيرروغن قرار گيرد.

محلول را روي بخار يا در آب جوش گرم كنيد تا وقتي گلبرگها كاملا بي رنگ شود . با اين محلول روز ي چند مرتبه صورت رامالش دهيد . پوست شما خوشرنگ و لطيف خواهد شد.

محلول گل رز:‌دو قاشق چايخوري گلبرگ خشك شده را با گلبرگ گل بهمن سرخ يا گل تشنگ و گل بابونه در ظرفي قراردهيد . روي آن يك استكان آب جوش بريزيد و به مدت 10 تا 15 دقيقه نگه داريد بعد صاف كنيد.

آب گل رز: روي يك قاشق غذاخوري گلبرگ رز و گل صد توماني (صد برگ ) يك استكان آب جوش بريزيد .(مناسب است نيم قاشق روغن رزبه آن اضافه كنيد)

لوسيون براي پوست چرب

آب خيار :‌خيار رارنده كنيد . روي آن الكل طبي 50% بريزيد . بمدت 10 روز در ظرف شيشه اي نگه داريد بعد آن را صاف كنيد. اگر پوست شما زياد چرب نيست قبل از مصرف محلول را به نسبت يك به يك يا دو به يك با آب مخلوط كنيد.

لوسيون گليسيرين و الكل : دو قاشق چاي خوري گليسيرين ،يك قاشق چايخوري عسل و 5 قاشق چايخوري الكل طبي 50% را با نيم استكان آب مخلوط كنيد .

لوسيون گل بابونه : 15 گرم گل بابونه يا گل

يك استكان آب

دو قاشق غذاخوري الكل طبي 50%

آب يك عدد ليمو

گياه خرد شده را در آب بجوشانيد و بقيه مواد را به محلول آماده شده بيفزائيد .

لوسيون ساليسيليك :‌يك گر م اسيد ساليسيليك ،5 گرم الكل و 4 گرم بوراكس را در يك استكان حل كنيد .

لوسيون كافور :‌الكل كافور و آب به نسبت لوسيون قليايي ويك قاشق چايخور ي بوراكس يا جوش شيرين را در يك استكان آب حل كنيد . لوسيون آماده است .

لوسيون گل هميشه بهار : محلول گل هميشه بهار را به نسبت دو به يك با آب مخلوط كنيد.

لوسيون ليمو: 25 گرم آبليمو ، يك عدد زرده تخم مرغ ،نيم استكان الكل طبي 50% و 50گرم الكل كافور را در يك ظرف خوب به هم بزنيد ، لوسيون آماده مي شود .

لوسيونهاي ديگر :‌نيم استكان سرشير، يك عدد زرده تخم مرغ ،يك قاشق غذا خوري آبليمو ،يك قاشق غذاخوري الكل طيي 0% همه را خوب به هم بزنيد.

ماليدن آب كلم به صورت مي تواند مانند لوسيون مفيد باشد.

لوسيونهاي سفيد كننده

لوسيون ليمو و سركه :‌دو قاشق چايخوري سركه ، يك قاشق چايخور ي آب ليموو يك قاشق چايخوري آب .

محلول جعفري سبز: يك قاشق غذاخوري جعفري خرد شده را در نيم استكان آب جوش بريزيد .

به مدت 10 تا 15 دقيقه نگهداريد بعد صاف كنيد.

لوسيون آب اكسيژنه :‌ دو قاشق غذاخوري سركه ، آب دو عدد ليمو، يك قاشق غذاخوري الكل طبي 50% ، يك قاشق غذاخوري آب اكسيژنه ، يك گرم اسيد ساليسيليك ،تمام مايعات را در بطري بريزيد بطري را تكان دهيد تا خوب مخلوط شوند ، بعد اسيد ساليسيليك را به آن اضافه نمائيد . روز ي دو سه بار با اين محلول صورت را مالش دهيد .

لوسيون از ريشه خردل :‌200 گرم ريشه تازه خردل رنده شده را با يك ليتر سركه در ظزف شيشه ها ي دربسته به مدت 2 هفته نگهداريد و بعد آن را صاف كنيد.

قبل از مصرف دو قاشق غذاخوري محلول را در يك استكان آب جوشيده سرد شده بريزيد . هرروز يك يا دو بار اين محلول را به صورت بماليد .

لوسيون از گل قاصد: دو قاشق غذاخوري گل و برگ گل قاصد را دريك و نيم استكان آب به مدت 20 دقيقه بجوشانيد و بعد از سرد شدن استفاده نمائيد.

بجز لوسيونهايي كه در بالا ذكر شد، براي سفيد كردن پوست مي توانيد از مواد زير استفاده كنيد.

1-       محلول 10 تا 15 درصد جوش شيرين براي گرفتن لكه هاي صورت

2-       محلول يك استكان آب برنج (آب شستشوي برنج ) و آب يك عدد ليمو.

3-       گليسيرين تميز را برروي لكه هاو كك ومك صورت بماليد

4-       نم نمودن پوست با آب اكسيژنه و آمونياك :

نيم استكان آب اكسيژنه را با يك قاشق چاي خوري محلول آمونياك مخلوط كنيد . پنبه يا پارچه را در محلول تر كنيد، بمدت 10 تا 15 دقيقه روي پوست بگذاريد .

مي توانيد با ماليدن طرف داخل پوست هندوانه ،خربزه ، پرتقال ، نارنگي و همچنين پياز ،شير و ماست صورت را سفيد كنيد.

اگر پوست صورت راروزي دو،سه مرتبه با چاي يا آب هويج بماليد بماليد رنگ پوست گندمگون مي شود و لكه هاي پوست كمتر ظاهر مي شود .

توجه ! در وقت سفيد كردن پوست صورت متوجه باشيد كه مواد سفيد كننده ، لوسيونها و ماسكها به مو و ابروها و مژه هاي چشم نرسند . زيرا اين مواد مو را نيز بي رنگ مي كنند .

ماسكها

بجز كرمهاي تغذيه پوست ، ماسكها نيز مي توانند پوست را خوب تغذيه كنند.ماسكهاي تغذيه پوست ساده و مفيد هستند .

در صورت استفاده درست و مرتب از ماسك پوست مدت زيادي طراوت و زيبايي خود را حفظ مي كند .

ماسكها روكش نسبتا ضخيمي هستند كه مثل كمپرسي گرم كننده ،پوست را گرم ،غده هاي چربي و عرق را فعال و قابليت جذب پوست را بيشتر مي كنند . در نتيجه پوست مواد غذايي را بهتر جذب و تغذيه مي كند .وقت خشك شدن ماسك حجم آن كم مي شود ، پوست فشرده و چروكهاي آن صافتر مي شوند .

ماسكها رايكي دو بار در هفته روي پوست صورت مي كشند و پس از 15 تا 20 مرتبه كشيدن ماسك را تا يك يا دو ماه متوقف مي كنند و بعد كشيدن ماسك را تكرار مي كنند .

معمولا تركيب ماسكها  از مواد خوراكي است . مانند تخم مرغ ،عسل ،سرشير،ماست،خامه ،شير،آرد ،سبزيجات و ميوه هاي گوناگون (بغيراز ميوه هايي كه روي پوست رنگ به جا مي گذارند ).اكثر ميوه ها مخصوصا به ،خرمالو،خربزه ،موز،هندوانه، توت فرنگي ،گوجه فرنگي ،ترب ،سيب ، ريشه خردل و خيار براي پوست بسيار مفيد هستند.

اگر بعد از خرد كردن ميوه ها آب آنها كافي نباشد مي توانيد به آن شير اضافه كنيد. اگر بعد از خرد كردن ميوه ها بسيار آبكي باشند مي توان آردهاي مختلف به آن اضافه كرد كه در حد خامه غليظ شوند . ماسكها ر ا معمولا مانند خمير روي پوست مي گذارند يا اينكه پارچه را با آب ميوه ها تر مي كنند و سپس آن را روي پوست قرار مي دهند و خميررا روي آن مي كشند . معمولا ماسكها براي صورتهاي پرلك و پرچين و چروك استفاده مي شود .

ماسكهايي كه ازعلفهاي درماني ساخته شوند بسيار مفيدند و اغلب براي تغذيه پوست همراه با ويتامين ها و مرطوب كننده ها استفاده مي شوند . ماسكها را از گياهاني مثل گل بهمن سرخ يا تشنك ،بابونه ،نعنا ،پونه، گل محمدي يا گلاب ،گل صد توماني ،جعفري و… آماده مي كنند . مي توان ماسكهاي گياهي دارويي را به تنهايي استفاده كرد يا به ماسكهاي ديگر مثل محلولها ،آب ميوه ها ،جوشانده ها ، علفهاي گياهي خرد شده اضافه نمود.

ماسكها بسته به تركيب موادي كه در آنها به كار مي رود خواص مختلف دارند .

ماسكهاي تغذيه كننده .

ماسكهاي رنگ بندي .

ماسكهاي سفيد كننده .

ماسكهاي مرطوب كننده.

ماسكهاي معالجه كننده .

بعضي از ماسكها فقط براي يك نمونه پوست قابل استفاده هستند . مثلا فقط براي پوست خشك يا فقط براي پوست چرب .بنابراين در استفاده از ماسكها بايد دقيقا دستور العمل كتاب را اجرا كرد . اگر پوست خشك باشد و در تركيب ماسكها مواد چرب مثل روغن نباتي ،چربي ،زرده تخم مرغ و خامه استفاده نشده باشد . قبل ازاستفاده از ماسك بايد صورت را با كرمهاي چرب يا روغن نباتي چرب نمود .

از پارچه سفيد پنبه اي يا تنزيب دو سه لايه بايد ماسكي به اندازه اي كه تمام صورت و گردن را بگيرد آماده نمود و فقط جاي چشمها ،دهان و بيني را باز گذاشت .در روي شقيقه ها قشر نازكي از كرم تغذيه كننده بكشيد ،بسيار مناسب است در وقت كشيدن ماسك پنبه اي را با چاي نم كنيم و رو ي شقيقه ها بگذاريم . عموما روي شقيقه ها هيچ گونه ماسكي نمي كشند .

ماسكها را بايد در مقابل آئينه روي پوست قرار دادو بايد قبلا تمام وسايل و مواد لازم را آماده كرد :‌ماسك ،كرم ،قلم موي پهن يا پنبه ، روسري براي پنهان كردن موي سر، حوله يا پارچه براي پوشاندن لباس . ماسكها را قبل از استفاده آماده كنيد.

دروقت كشيدن ماسك صورت بايد بدون حركت باشد . نبايد مطالعه كنيد يا حرف بزنيد . بهتر است آرام بمانيد و به موضوع خوشايندي فكر كنيد . ماسك را به مدت 20 دقيقه روي پوست نگه داريد و بعد پوست را با آب سرد شستشو دهيد . بعضي ماسكها مثلا ماسكهاي روغني شسته نمي شوند و بايد آنها را با پنبه يا پارچه يا دستمال كاغذي خشك پاك كرد  و يا براي اين كار از لوسيون هاي لازم استفاده كرد.

ماسك براي همه نمونه هاي پوست (صورت و گردن)

ماسك از شير خشك : يك قاشق چاي خوري شير خشك را با مقداري آب گرم مخلوط كنيد تا در حد خامه غليظ شود . بعد يك قاشق چايخوري عسل گرم را به آن اضافه نمائيد (ماسك آماده است ) .

ماسك شيرو آرد جو: دو قاشق چايخوري آرد جو (جو دو سر) و يك قاشق چايخوري عسل رقيق را در شير نيم گرم حل نمائيد .(حجم شير را به اندازه اي افزايش دهيد تا ماسك رادر حد خامه غليظ بماند ) اين ماسك براي معالجه تورم صورت و پوسته  پوسته شدن بسيار مفيد است .

ماسك شيرو سيب زميني : سيب زميني را آب پز كنيد ،پوست آنرا بكنيد و آنرا خوب بكوبيد ،بتدريج به آن شير ،آب ميوه يا عصاره سبزيجات اضافه كنيد .(آب ليمو،پرتقال،توت فرنگي ، گوجه فرنگي ،خيارو ….) مخلوط را در حد خامه غليظ نگهداريد .

ماسك از دَلمه (شير بسته ) :دو قاشق غذاخوري دَلمه يا خامه را با شير مخلوط كنيد(براي پوست چرب بايد دَلمه را با ماست يا دوغ مخلوط كنيد) يك قاشق چايخوري عسل ، 10 تا 15 قطره آبليمو و مقدار كمي نمك (به اندازه يك نوك كارد ) به آن اضافه كنيد.

ماسك از شير عسلي :‌يك قاشق چايخوري شير عسلي را با يك قاشق چايخوري آب ميوه (آب سيب ،هندوانه ،توت فرنگي ،هويج و…) مخلوط كنيد.

ماسك ماستي : انواع ماست را مي توانيد روي صورت بگذاريد و بعد برروي آن نيز پارچه اي نازك بكشيد . قبل از استفاده از ماسك ماستي اگر پوست چرب يا نرمال باشد بايد پوست را با كرم تغذيه كننده يا روغن زيتون چرب نمود .

بعد از تميز كردن ماسك ماستي ممكن است برروي پوست صورت لكه هاي سرخي پيدا شود كه بعد از چند لحظه خود بخود از بين مي رود بنابراين نبايد ماسكهاي ماستي را قبل از خروج از منزل استفاده نمود .

ماسك نان :‌ماسك نان را به طور ضخيم برروي پوست صورت و گردن مي كشند و سپس صورت را اول با آب گرم و بعد با آب سرد مي شويند.

طرز آماده كردن ماسك نان : خمير مايه را در آب گرم حل كنيد . بعد پودر نان سنگك را خمير نمائيد ،غلظت خمير بايد در حد خامه باشد .خمير را در جاي گرم نگه داريد تا قدري بالا بيايد (و به قول نانواها ور بيايد) بعد از يك روز خمير براي ماسك آماده است .

حتي پوست خشك بعد ازاستفاده از ماسك ناني نرم و باطراوت مي شود .

ماسك تخم مرغ و عسل و كافور و خميرمايه :

يك عدد تخم مرغ

دو قاشق چايخوري عسل

دو قاشق چايخوري روغن كافور20%

بيست گرم خمير مايه و يك قاشق غذاخوري آرد

اين مواد را براي پوست چرب در آب و براي پوست خشك و نرمال درشير حل كنيد.

ماسك آماده شده بايد در حد خامه غليظ باشد.

ماسك خمير مايه :‌25 گرم خمير مايه را با شير ياروغن زيتون خوب مخلوط كنيد (البته براي پوستهاي خشك و نرمال )

و براي پوست هاي چرب خمير مايه را با آب اكسيژنه مخلوط كنيد . غلظت خمير بايد در حد خامه باشد . براي پوست چرب مي توانيد به اندازه يك قاشق غذاخوري ريشه خردل را رنده و اضافه كنيد . اين ماسك پوست را خوشرنگ و نرم مي كند.

ماسك سفيده و عسل :يك قاشق غذاخوري عسل رقيق (اگر عسل شكرك شده باشد بايد آن را گرم كنيد)

دو قاشق غذاخوري آرد جو.

يك عدد سفيده تخم مرغ.

همه مواد را خوب مخلوط كنيد و با قلم مو برروي پوست بكشيد . اگر پوست بسيار خشك باشد پيش از ماسك روي پوست كرم چرب يا روغن زيتون بماليد.

ماسك تخم مرغي :‌تخم مرغ را بشكنيد و خوب به هم بزنيد و با پنبه برروي پوست بكشيد . اگر پوست خشك يا نرمال باشد پيش از كشيدن ماسك آن را بايد با كرم يا روغن نباتي چرب نمود .

اين ماسك پوست را خوشرنگ ،نرم ،باطراوت مي نمايد.

ماسك عسلي :‌يكي از بهترين مواد براي محافظت از پوست عسل است .در تركيب عسل ويتامين هاي B,B1,B2,C ، اسيد لپنتيك ،آنزيمها ، گلوكز و غيره موجود است .

توجه :‌عسل كه براي مواظبت و معالجه پوست به كار مي رود در بعضي موارد مضر است . اين مواد عبارتند از :

1-       حساسيت پوست در برابر عسل (آلرژي)

2-       پوستهايي كه موي بسيار داشته باشند (گيپرتريخوز)

3-       پوستهايي كه رنگ آنها وسيع شده باشد(تليا كيكتاز )

يك قاشق چاي خوري عسل را با يك قاشق غذاخوري شيرگرم خوب مخلوط كنيد ، مي توانيد به جاي شير از چاي تازه دم استفاده كنيد.

اين محلول را روي پوست بكشيد وبعد از 10 دقيقه با آب گرم و سپس با آب سرد بشوئيد .

ماسك از كلم شور : پيش از استفاده از ماسك پوست را با كرم چرب يا روغنهاي نباتي چرب نمائيد و كلم خرد شده يا پارچه در آب كلم مرطوب شده را برروي پوست بگذاريد .اگر پوست چرب باشد لازم نيست آنرا باروغن ياكرم چرب كنيد.

ماسك از تخم كتان :‌دو قاشق غذاخوري تخم كتان را در دو استكان آب بجوشانيد.محلول داغ را (چنانكه پوست بتواند تحمل كند) برروي پوست بكشيد اين ماسك چروك و حساسيت پوست را از بين مي برد.

ماسك هويج و ليمو:‌آب هويج و آب ليمو را به نسبت سه به يك (سه قسمت آب هويج و يك قسمت آبليمو) خوب مخلوط كنيد.پوست خشك را قبل از كشيدن ماسك با كرم يا روغن نباتي چرب كنيد.

ماسك سيب و خامه :‌سيب را رنده كنيد و يك قاشق چايخوري خامه به آن بيفزائيد و برروي پوست بكشيد بعد از چند دقيقه ماسك را با آب گرم تميز كنيد و صورت را با آب سرد بشوئيد.

ماسك گوجه فرنگي : آب يك تا دوعدد گوجه فرنگي را همراه با نيم عدد  زرده تخم مرغ مخلوط كنيد و سپس به ان آرد جو اضافه كنيد تا غلظت آن به حد خامه برسد.

ماسك را برروي صورت بكشيد و سپس با اب سرد بشوئيد.

ماسك سيب زميني : سيب زميني را رنده كنيد و سپس چند قطره روغن زيتون به آن بيفزائيد و باز يك قاشق چايخوري شير وآرد بلغور به آن بيفزائيد و باز يك قاشق چايخوري شير و آرد بلغور به آن بيفزائيد غلظت ماسك بايد در حد خامه باشد.

ماسك براي پوستهاي چرب

ماسك از زاج سفيد وسفيده تخم مرغ : سفيده تخم مرغ را بهم بزنيد و يك قاشق چايخوري زاج را(در عطاري ها فروخته مي شود) به آن اضافه كنيد و در نيم استكان آب حل نمائيد.

پارچه نرمي را دراين محلول تر كنيد و بمدت 10 تا 15 دقيقه برروي پوست نگه داريد.

ماسك سفيده و ليمو:‌ سفيده را به هم بزنيد تا كف كند ،در وقت هم زدن مقدار يك قاشق چايخوري آب ليمو را قطره قطره به آن بيفزائيد ، اين ماسك براي پوستهاي ناهموارو پرلك و چرك استفاده مي شود .اگر پوست خشك يا نرمال باشد بايد حتما قبل از استفاده از ماسك با كرم يا روغن زيتون چرب شود.

ماسك از گل هميشه بهار: يك قاشق چاي خوري محلول الكلي گل هميشه بهاررا با نيم قاشق غذاخوري آب مخلوط كنيد پارچه نرم را دراين محلول تر نمائيد و  بمدت 10 تا 15 دقيقه روي پوست بگذاريد.

ماسك هويج : هويج را رنده كنيدو روي پوست بگذاريد .آب هويج براي پوستهاي چرب ،جوش دارو رنگ پريده مفيد است .

ماسك گوجه فرنگي :‌گوجه فرنگي را رنده كنيد يا قاچ قاچ ببريد و روي پوست قرار دهيد ،غده هاي ترشحي را باريك و پوست را خوشرنگ مي كند.

ماسك هويج و سفيده تخم مرغ :‌آب هويج را با سفيده تخم مرغ تا وقت كف كردن هم بزنيد اگر محلول رقيق است به آن آرد اضافه كنبد تا به غلظت خامه برسد.

ماسك زردآلو:‌زردآلو را له كنيد ،پوست آن را بگيريد و به نسبت يك به يك با ماست مخلوط كنيد.

ماسك كلم :‌برگهاي كلم رااز چرخ گوشت بگذرانيد و با سفيده تخم مرغ خوب مخلوط كنيد.

ماسك انگور: چند حبه انگور را بكنيد و به آن صورت را مالش دهيد و بعد از 15 تا 20 دقيقه با آب سرد صورت را بشوئيد.

ماسك براي پوستهاي چروكدار ،بسيار خشك ،خشك و نرمال

ماسك مرطوب كننده پوست خشك : پوست را تميز كنيد و بعد با مقدار كمي كرم يا روغن زيتون آن را خوب چرب نمائيد . پنبه اي به ضخامت انگشت را در آب نرم (آب بدون نمك ،ابي كه صابون در آن به آساني كف ميكند) يا در آب مقطر تر كنيد و برروي پوست به مدت نيم ساعت قرار دهيد. دراين مدت چشمها را باز نگه داريد .

روي پنبه را مي توان با پلاستيك پوشاند و روي آن را حوله قرار داد. اين كمپرس پوست را مرطوب و با طراوت ميكند.

ماسك روغني :‌پارچه را در روغ نباتي (روغن زيتون ) گرم مرطوب نمائيد و برروي پوست صورت و گردن قرار دهيد در صورتي كه ماسك را با كاغذ مخصوص يا حوله بپوشانيد تاثيرآن بيشتر است .

د رهر نيم استكان روغن يك قاشق چايخوري عسل و يك قاشق چايخوري محلول علف بابونه اضافه نمائيد .(محلول بايد گرم باشد) بعد از 10 تا 15 دقيقه ماسك را برداريد و پوست را با لوسيون تميز و بعد با حوله خشك كنيد.اين ماسك براي گرم كردن و طراوت پوست خشك و چروك مفيد است . بجاي روغنهاي نباتي مي توان از كرم تغذيه كننده استفاده نمود.

ماسك زرده و  عسل روغني :‌يك زرده تخم مرغ ، يك قاشق چايخوري عسل رقيق و يك قاشق چايخوري روغن زيتون گرم شده را مخلوط كنيد،بعد از استفاده ماسك را با پنبه روغني تميز كنيد و پوست را با آب سرد بشوئيد اين ماسك براي پوست چروك و خشك و نرمال مفيد است .

ماسك زرده تخم مرغ و ماياتر براي پوستهاي خشك و نرمال :‌برروي پوست روغن نباتي گرم (روغن زيتون ) بماليد، انگشتهاي خودر ا با اب گرم تر كنيد و زرده تخم مرغ را برروي صورت بماليد ،بجاي زرده تخم مرغ مي توانيد از ماياتر استفاده كنيد .(در اين وقت انگشت را از روي خطوط ماساژي حركت دهيد)

اين ماسك چروكهاي ريز صورت را مي گيرد و پوست را خوشرنگ مي نمايد.

ماسك هويج و شير:‌ اين ماسك براي پوست خشك مناسب است . قبل از استفاده پوست را باكرم يا روغن زيتون چرب نمائيد.

يك قاشق چايخوري سرشير ر ا با يك قاشق چايخور ي آب هويج مخلوط نمائيد و برروي پوست بماليد . بهتر است كه ماسك را با جوشيده علفهاي گياهي بشوئيد.

ماسك شير و كلم : برگهاي تازه كلم را خوب خرد كنيد و در شير بجوشانيد و بمدت 20 دقيقه د رروي پوست بگذاريد و سپس با آب گرم و بعد با آب سرد بشوئيد.

ماسك از برگ كاهو: برگهاي كاهو راريز ببريد ،بكوبيد و باروغن زيتون كه مخلوط كنيد سپس يك قاشق چايخوري آبليمو به آن اضافه كنيد.

ماسك از كدوي سفيد:‌كدو مسماي خام را ورق ورق ببريد و برروي پوست صورت و گردن بگذاريد و به مدت 20 دقيقه نگاه داريد . سپس صورت و گردن را بالوسيون تميز نمائيد.

ماسك كلم :‌برگهاي كلم تازه رادر آب جوش نگه داريد تا نرم شود بعد بيرون از آب نگه داريد تا آب آن بريزد . روي برگها روغن زيتون بماليد و بمدت 20 دقيقه روي پوست صورت و گردن قرار دهيد در آخر صورت و گردن را با جوشانده علفهاي گياهي (علف بابونه) بشوئيد.

ماسكهاي سفيد كننده

ماسك از ريشه خردل :ريشه خردل رارنده و به تناسب يك به يك با آبليمو وخامه مخلوط كنيد . ماسك را به مدت 10 تا 15 دقيقه نگه داريد . مدت نگهداري ماسكهاي سفيد كننده بهيچ عنوان نبايد بيشتر از مدت ذكر شده باشد.

ماسك از آب اكسيژنه (براي پوستهاي چرب ) : مقدار 2 قاشق غذاخوري محلول 3 تا 6درصد آب اكسيژنه را با يك قاشق چايخوري نشاسته خوب مخلوط كنيد و برروي پوست قرار دهيد . بعد از خشك شدن صورت را كه با اندكي آب ليمو ترش شده باشد (يك قاشق چايخوري آبليمو در نيم استكان آب ) بشوئيد.

ماسك خيار و بوراكس : يك قاشق چايخوري خيار رنده شده و يك قاشق چليخور ي بوراكس ر ا خوب مخلوط كنيد و بمدت نيم ساعت برروي پوست نگه داريد و بعد با آب سرد و صابون بشوئيد.

ماسك ترب:‌يكي دو قاشق غذاخوري ترب رنده شده را با يك قاشق چايخوري روغن زيتون مخلوط كنيد.

ماسك از جعفري و ماياتر براي پوست خشك و نرمال :‌ تا جعفري را در چرخ گوشت چرخ و با ماياتر مخلوط كنيد .ماسك را به مدت 15 تا 20 دقيقه نگهداريد بعد با آب سرد بشوئيد و با حوله خشك كنيد.

ماسك سفيده تخم مرغ :‌ سفيده تخم مرغ را با آبليمو و آب ميوه هاي مختلف مخلوط كنيد .اگر پوست خشك باشد بايد قبل از استفاده از ماسك صورت را باكرم و روغن زيتون چرب كنيد .قبل از استفاده مي توان 5 تا 10 قطره آب اكسيژنه به ماسك اضافه كرد،ماسك را بايد 20 تا 30 دقيقه روي پوست نگه داريد و سپس با آب سرد بشوئيد.

ماسك سفيده تخم مرغ : سفيده تخم مرغ را بايد با آبليموو آبميوه هاي مختلف مخلوط كنيد . اگر پوست خشك باشد بايد قبل از استفاده از ماسك صورت را با كرم يار وغن زيتون چرب كنيد ،قبل از استفاده مي توان 5 تا 10 قطره آب اكسيژنه به ماسك اضافه كرد.ماسك را بايد 20-30 دقيقه روي پوست نگه داريد و سپس با آب سرد بشوئيد.

ماسك توت فرنگي با سفيده تخم مرغ :‌يك قاشق چايخوري آب توت فرنگي ،يك قاشق چايخوري نشاسته و يك عدد سفيده تخم مرغ را خوب مخلوط كنيد . اين ماسك براي پوستهاي چرب استفاده مي شود ،اگر پوست خشك يا نرمال باشد بايد قبل از استفاده از ماسك صورت را با كرم يا روغن زيتون چرب كنيد.

ماسك سيب (براي پوستهاي چرب) : يك قاشق غذاخوري سيب رنده شده ،يك عدد سفيده تخم مرغ و يك قاشق چايخوري نشاسته را خوب مخلوط كنيد.

ماسك سيب زميني و سفيده تخم مرغ :‌سيب زميني خام رارنده كنيد و با سفيده تخم مرغ خوب هم بزنيد و آرد را به آن اضافه كنيد . اگر پوست شما خشك است قبل از استفاده از ماسك پوست را با روغن زيتون چرب كنيد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – یک لیموترش متوسط بدون پوست ، حاوی ارزش غذایی معادل با ۱۷ کالری ، ۰.۶ گرم پروتئین ، ۰.۲ گرم چربی، ۵.۴ گرم کربوهیدرات – شامل ۱.۶ گرم فیبر و ۱.۵ گرم شکر- و ۵۱ درصد از ویتامین C که روزانه بدن ما به آن احتیاج دارد، است.

آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C لیموترش می تواند با  رادیکال های آزاد که عامل ایجاد سرطان هستند مبارزه کنند.

لیموترش می تواند لکه های پوستی که ناشی از تابش آفتاب و آلودگی هوا هستند را از بین ببرد. همچینین میتواند از ایجاد چین و چروک پیشگیری کند و پوستی شاداب تر و شفاف تر را برای شما به ارمغان بیاورد.


طالبی و خربزه را با چه مواد غذایی نخوریم؟


آیا مصرف کنگر مضر است؟


طرز تهیه دتاکس واتر لاغری+ انواع دتاکس واتر


چربی خون بالا دارید، این غذاها را بخورید!

لیموترش برای پوست صورت فواید بیشماری دارد .یکی از خواص لیموترش ، استفاده از آب آن به عنوان ماسک برای صورت می تواند برای بهبودی جوش ها مفید باشد. برای این کار آب یک لیموترش تازه را هر روز تا یک هفته روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده ی روزانه ی ماسک لیموترش برای سفید کردن پوست صورت مفید است. زیرا لیمو یکی از مواد لایه بردار می باشد و سفید کننده ای ملایم برای پوست صورت و دست ها به شمار می رود.

عسل یکی از مغذی ترین  مواد غذایی موجود می باشد و به اندازه ای که شما فکر میکنید حاوی قند نیست. به همین دلیل یکی از خوراکی هایی است که بیشترین تاثیر را برای لاغر کردن شکم دارد.

عسل این توانایی را دارد که شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و مصرف بی رویه ی غذای شما را محدود کند و وقتی آن را با لیموترش میل می کنید می تواند باعث چربی سوزی شود.

استفاده روزانه بیشتر از سه فنجان لیموترش عوارض جانبی جدی ای را برای بدن ایجاد می کند. اسید بالای موجود در لیموترش می تواند عامل این عوارض باشد. در ادامه به مضرات لیموترش برای بدن میپردازیم.

نبض ما– مترجم: مهدیه نجفی

منابع:

medicalnewstoday، curejoy، weightlossvenus

انگور سیاه یا قرمز،کدام مفید تر است؟

مواد غذایی سرطان زا را بشناسیم

چند میان وعده غذایی مقوی از جنس مدرسه

به این دلایل مضرات نوشابه را جدی بگیرید! + ویدئو

چرا همیشه احساس گرسنگی می کنیم؟

بخور و نخورهای گروه خونی O


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


تغذیه در دوران بارداری


درمان و علل کلیه سنگ ساز +ویدئو


با انواع درد بیشتر آشنا شوید


تکرر ادرار چیست و چرا ایجاد می شود؟ +ویدئو

ویدیو های سلامت


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


فشار خون بالا چه بلایی سر ما می آورد؟


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


رفع سریع دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟


آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


لباس مسئولیت پذیری به نوجوان بپوشانید


نکاتی درباره خرید بهترین ماهی قرمز سفره هفت سین


عوارض خود ارضایی در پسران نوجوان


نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .


نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *