بيماري ام اس چيست؟ علت و درمان جمشيد خدادادي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی



کتاب پانزده روز تا سلامتی نوشته استاد خدادادی یکی از پرفروش ترین کتاب های مرتبط با سلامتی و طب سنتی اسلامی قیمت : 30000 تومان  توضیحات بیشتر …

کتاب ارمغان تندرستی نوشته استاد خدادادی شامل دستور تهیه صدها نوع غذا و.. با اصول طب سنتی اسلامی قیمت : 35000 تومان  توضیحات بیشتر…

کتاب کلید ورود به طب قدیم نوشته استاد خدادادی کتابی مفید در شناخت طب سنتی و داروهای گیاهی قیمت : 25,000 تومان توضیحات بیشتر…

کتاب عسل درمانی استاد خدادادی شامل راهکار های طب قرآنی برای درمان و پیشگیری از کلیه بیماری ها
قیمت :25000تومان توضیحات بیشتر …

دوره مقدماتی php

کتاب راز کامیابی در زندگی زناشویی جمشید خدادادی .
توضیحات بیشتر…

کتاب جدید ارمغان الهی ( غذاهای خام گیاهی) جمشید خدادادی .
توضیحات بیشتر…

مقاله استاد خدادادی

نوشته شده در تاریخ ۳ آبان ۸۴

 

 


مقدمه

با پیشرفت علم و صنعت و ماشینی شدن جامعه کنونی رفتار و کردار و طرز تفکر انسانها نیز دستخوش تغییر و تحول شده است.یکی از دستاوردهای مهم صنعتی شدن جامعه کنونی,‌ افزایش بی حد و اندازه آلودگیها، از جمله آلودگی آب و هوا, و آلودگی کلیه مواد غذایی است. ممکن است سؤال شود آلودگی مواد غذایی چرا؟

امروزه با افزایش جمعیت و به قول جامعه شناسان غرب, کمبود مواد غذایی باعث شده است که در صنعت کشاورزی و ژنتیک تغییرات عظیمی صورت گیرد و با تغییرات ژنتیکی گیاهان و استفاده از انواع کودهای شیمیایی برای افزایش محصول, این امر باعث شده تعادل مواد در خاک به هم خورده و بیشتر موادی که در کود شیمیایی وجود دارد جذب گیاهان شده و تعادل مواد غذایی گیاه هم دستخوش دگرگونی شود در نتیجه با مصرف این نوع مواد غذایی تعادل بدن انسان نیز مسلماً بهم خواهد خورد. آلودگی هوا, فکر می کنم که نیازی به توضیح نباشد,‌ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. ولی توضیح مختصری را خدمت عزیزان عرض می کنم.

امروزه با افزایش بی حد و حساب انواع اتومبیلها و اتوبوسها و مینی بوسهای نفت و گازسوز و افزایش بی رویه کامیونهای دیزلی موجب آلودگی هوا شده و مونوکسید کربن بمقدار زیاد در هوا پخش می شود و از طرفی وجود کارخانجات صنعتی و اضافه شدن پسابهای صنعتی به آبهای جاری و دریاها و دریاچه ها نگرانی انسانها را دو چندان کرده است. متأسفانه کاری هم در مورد رفع آن صورت نگرفته است و مهمتر و ا سف بار تر از همه تبلیغ غذاهای غربی با آب و رنگ زیبا و محتوای پوچ نگرانی را بیش از پیش از حد و اندازه افزایش داده است.

از طرفی پائین بودن ارزش مواد غذایی, مانند: سوسیس و کالباس و اضافه نمودن مواد نگهدارنده ای بنام سدیم نیتریت وضع را خراب تر کرده است. و جای بسی تاسف است که امروزه تبلیغاتی فراوان در مورد غذاهای سرپایی ( Fast Food )‌ انجام می شود و مردم را تشویق به استفاده از این نوع غذاها می کنند. اگر شبی در سطح شهر گشتی بزنیم می بینیم که اکثر افراد از غذاهای سرپایی و انواع ساندویچ استفاده می کنند که این نوع غذاها عاملی است مهم برای انواع بیماریها از قبیل ناراحتیهای عصبی, بیماریهای بدخیم از قبیل انواع سرطانها و کیستهای جور وا جور و در نتیجه برای درمان هم مشخص است که چه باید کرد!

اول جراحی سپس شیمی درمانی و در نهایت رادیو تراپی, آیا شکم ارزش این همه بدبختی و بیچارگی را دارد؟ غذاهای سنتی خودمان چه اشکالی دارد که پناه بر غذاهای غربی و کنسرو شده برده ایم؟

یکی از بیماریهای قرن حاضر که متاسفانه اکثرا جوانها خصوصا دختران و زنان جوان به این بیماری مبتلا می شوند بیماری ( MS )‌ می باشد که هنوز از نظر پزشکان متخصص دنیا علت آن مشخص نیست و متاسفانه نظریات گوناگونی را عنوان می کنند که پایه و اساس علمی درستی ندارد.

این بیماری را اتوایمیون یا ویروسی می نامند و دلیل قانع کننده ای هم برای آن ندارند و جالبتر اینکه ویروسی بودن این بیماری را یکی از دلائل می دانند در حالیکه هنوز برای خودشان هم اثبات نشده است ولی اینترفرون درمانی را شروع می کنند و هزینه گزافی را به بیمار درمانده تحمیل می کنند.

توجه :
در مسائل علمی نظریه زمانی ارزش پیدا می کند که اثبات شده باشد در غیر اینصورت ارزش علمی نخواهد داشت.

سوال اینجاست که این اصل هنوز اثبات نشده چگونه بخود اجازه درمان با ضد ویروس را می دهند؟‌

در حالیکه بنده حقیر سالها روی این بیماری (‌ MS )‌ کار کرده و علت و درمان آن را کشف کرده ام چون پزشک نیستم و هر جا علت بیماریها را مطرح می کنم اولین سوالی که از من می پرسند این است که تخصص شما چیست؟‌

بنده هم که دروغ نمی توانم بگویم حقیقت را عنوان می کنم و میگویم بنده سرمتخصص موتورهای جت فوق مدرن هواپیمای شکاری هستم!‌

با شنیدن این مساله برای پزشکان محترم خیلی گران تمام می شود و در جواب می گویند موتور چه ربطی به پزشکی دارد؟‌

ولی بنده سوالی که از این عزیزان دارم این است که چه کار به تخصص من دارید؟‌ به حرفی که می زنم توجه کنید! اگر علمی نیست براحتی رد کنید.

دیگر عصبی شدن و از دست دادن تعادل چه معنی و مفهومی دارد. مگر علم پزشکی علم آزمایش و تجربه نیست؟ از عزیزان تقاضا می کنم که کمی منطقی باشند. سوال دیگری که مطرح می شود این است که چرا علم پزشکی، خود را محدود به دارو کرده و درمان کلیه بیماریها را در تجویز دارو می دانند و بس.

حال اگر روزی دارو در دسترس پزشک نباشد, پزشک محترم چه باید بکند و تکلیف بیمار چیست؟‌ با این همه تجهیزات و بالا بودن فن و تکنیک آزمایشگاهی، چرا دنبال علت بیماریها نیستند؟

آ
یا برای بیماری ( MS )‌ علم پزشکی راه پیشگیری هم دارد یا خیر؟

اگر هست پس چرا ارائه نمی کنند تا این همه جوانها از این بیماری نجات پیدا کنند و اما بنده حقیر علتی که برای این بیماری کشف کرده ام از این قرار است:

۱ـ عصبی شدن و حساس بودن و زودرنج شدن و پیله کردن افراد:‌

۲ـ استفاده از غذاهای سردی بخش (اسیدی مانند لبنیات و ترشیجات) بطور مداوم در افرادی که از نظر ژنتیکی دارای طبع سردی هستند.

۳- یبوست مزاج.
بازگشت به فهرست مقاله


MS چیست؟‌

ام اس یعنی:‌ Multiple Sclerosis

این بیماری مختص اعصاب مرکزی بوده ( مغز و نخاع ) و ایجاد لکه های سفید یا پلاکهای متعددی در مغز می کند.

پلاکها گویای سفت شدگی غلافهای سلولهای (میلین ها) عصبی مغز می باشند, که این سفت یا سخت شدگی جلوگیری از انتشار جریان الکترو شیمیایی رشته های عصبی و اختلال در حرکات می شود.

در نتیجه فرمانی که از مغز صادر می شود براحتی به اعضاء و ماهیچه ها نمی رسد و کار براحتی انجام نمی شود. مغز فرمانده, کل بدن بوده و در جایگاه رفیعی قرار دارد. شخص باید دقیقا این اندام مهم و حیاتی را بشناسد و حداکثر مراقبت را از این اندام مهم بنماید.

زیرا هر عضوی از بدن کار خاصی را انجام می دهد و تغذیه خاصی را نیز دارد.

مساله مهم و حیاتی این که کلیه اندامهای انسان تحت نظارت و کنترل این عضو مهم یعنی مغز می باشد و کوچکترین عصبیت ها و نگرانی های بی مورد در این عضو اثر مخربی داشته و کار کرد این اندام را مختل خواهد کرد.

درآینده د رمورد حساسیت ها,‌ عصبیت ها و نگرانی ها صحبت کرده و علت آن را بیان خواهم کرد. شما عزیزان با رعایت نکات بیان شده, از حساسیت و عصبی شدن و نگران بودن بلطف پروردگار ایمن خواهید شد. تا این عضو حاکم بر جهان تن و بدن سالم بماند و در واقع با این روش از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می شود.

امروزه بر همگان روشن و مسجل است که پیشگیری مهمتر از درمان بوده و هزینه ای در بر ندارد و اما عدم رعایت مسائل گفته شده انواع بیماریهای جسمی خصوصا بیماری های اعصاب و روان را ایجاد خواهد نمود از جمله بیماری قرن حاضر یعنی بیماری ( MS ) که از نظر علم پزشکی روز (‌مدرن‌)‌ ناشناختـــــــه باقی مانده و تاکنون درمانی بر آن نیافته اند. در واقع این نوع بیماری علائم و خصوصیات خاص خود را دارد از جمله: بیمار مبتلا به این مرض نمی تواند براحتی حرکت کند. این بیماری مثل سایر بیماری ها دارای علائم بالینی خاصی می باشد که شخص مبتلا به این بیماری چنین علائمی را در خود می بیند و آن را حس می کند.

 


بازگشت به فهرست مقاله

علائم بیماری MS

دوبینی, مورمور شدن انگشتان دست یا پا,‌ بی حس شدن و کرخ شدن بعضی انگشت های دست یا پا, حالت برق گرفتگی لحظه ای در بدن, یخ زدگی قسمتی از بدن، داغ شدن قسمتی از بدن,‌ عدم هماهنگی اعضاء‌ خصوصا پاها هنگام راه رفتن,‌ عصبی شدن بی مورد, خواب زیاد, لخت شدن بدن, تنبلی و بی حسی, خستگی زودرس, ضعف عمومی بدن,‌ اسپاسم ماهیچه ای,‌ عدم هماهنگی بین کلمات در سخن گفتن,‌ سنگینی سر و بدن, دفع بیش از حد ادرار نسبت به دیگران,‌ دیر هضم شدن غذا, حساس و زود رنج شدن, یبوست مزاج, دیدن کابوس در بعضی افراد,‌ علاقه به خوردن غذاهای سردی بخش (اسیدی)‌ مانند لبنیات مخصوصا ماست و بستنی,‌ در صورت پیشرفت بیماری عدم کنترل ادرار, یا از دست دادن کامل بینایی, عدم تحمل هوای گرم و آب گرم, عدم تحمل آب سرد و هوای سرد کم شدن میل جنسی,‌ در صورت داشتن همبستری ضعف شدید خصوصا در آقایان, زود انزالی در آقایان, افسردگی و خودخوری,‌ انزوا طلبی و گوشه گیری,‌ نداشن تعادل, داشتن لرزش هنگام حرکت,‌ یاری نکردن‌ ‌ ماهیچه های پا هنگام راه رفتن,‌ سرما سرما شدن استخوانهای بدن خصوصا پاها.

 


بازگشت به فهرست مقاله

انواع بیماری MS

بیماران ( MS ) را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد:

۱ـ بیمارانی که ابتدا از طریق بینایی مورد حمله قرار می گیرند.

۲ـ‌ بیمارانی که ابتدا از طریق پا مورد حمله قرار می گیرند.

گروه اول:

این نوع بیماران اگر سریع تشخیص داده شوند, بسرعت به درمان جواب می دهند, و در مدت زمان کوتاهی بهبودی کامل به لطف خداوند متعال حاصل می شود.

این گروه بیماران باید از خوردن بستنی و مواد غذایی یخ زده و سرد مطلقاً پرهیز نمایند

گروه دوم:

این نوع بیماران نیز اگر سریع تشخیص داده شوند به درمان جواب خوبی را می دهند و اگر در درمان کوتاهی شود, این گروه در معرض حملات متعددی قرار می گیرند و هر چقدر که این حملات ادامه یابد, درمان نیز به همان نسبت دشوارتر می شود.

بیماران باید بیشتر رعایت کنند تا سریعتر درمان شوند. ضمنا اگر بیمار علت بیماری خود را بداند می تواند به راحتی با این بیماری کنار آمده و آن را درمان کند و سلامتی خود را هر چه سریعتر بدست آورد. حال علت این بیماری را برای عزیزان شرح می دهم.

 


بازگشت به فهرست مقاله

چه کسانی دچار بیماری MS می شوند؟

عموما دو گروه از اشخاص دچار این بیماری ( MS ) می شوند:

۱ـ‌ گروه اول:‌

این نوع افراد عموما اشخاصی هستند فوق العاده حساس, زودرنج و عصبی و با کمترین ناملایمات از حالت عادی خارج شده و تعادل خود را از دست می دهند و ساعت ها فکر خود را مشغول کرده و به خود و دیگران پیله می کنند.

۱ـ گروه دوم:

افرادی هستند که از نظر ژنتیک دارای طبع سردی بوده و مدام از غذاهای سردی بخش (غذاهائی با pH اسیدی) به حد وفور استفاده می کنند و علاقه زیادی به خوردن ترشی, سرکه, تمبر هندی,‌ ماست,‌ قره قورت و امثالهم دارند.

حال این دو گروه افراد را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار می دهیم تا علت های این بیماری دقیقا مشخص شود و سپس به درمان این بیماری لاعلاج و یا صعب العلاج از نظر علم پزشکی روز (مدرن) که شناخته شده نیست می پردازیم,‌ تا شما عزیزان متوجه شوید که این بیماری غیر قابل علاج از نظر پزشکی، در واقع علاج پذیر بوده و می توان آن را به لطف خداوند درمان کرد.

البته هر چه سریعتر شناخته شود به همان نسبت به درمان سریعتر جواب می دهد و شخص از این گرفتاری نجات پیدا می کند.

متاسفانه علم پزشکی روز در دنیای مدرن امروزی فقط و فقط درمان را در دارو می بیند و بس! خصوصا علم پزشکی در کشور عزیز ما ایران چشم به دست پزشکان غرب خصوصا دکتران دارو ساز غرب دوخته و منتظرند که چه زمانی آنان اعلام کنند که داروی فلان بیماری کشف و ساخته شد و پزشکان ایران از آن استفاده نمایند‌.

در اینجا سوالی پیش می آید که آیا این امکان وجود ندارد که بیماریها را بدون استفاده از دارو درمان کرد؟‌

چرا پزشکان محترم به جای اینکه وقت با ارزش خود را صرف کشف و ساختن دارو نمایند این وقت را صرف تشخیص و کشف علت بیماری ها نمی کنند؟‌

در حقیقت بیماری علت نیست که می خواهیم با دارو از بین ببریم بلکه معلول است اگر علت را کشف کردیم و آن را از بین بردیم معلول نیز از بین خواهد رفت یعنی بیماری دیگر مفهومی ندارد و مسلماً با این روش بیماری براحتی از بین خواهد رفت.

ضمنا پیشگیری مهمتر از درمان است! چرا پیشگیری نکنیم؟‌ در حالیکه پیشگیری هزینه ای ندارد.

 


بازگشت به فهرست مقاله

علت بیمار شدن گروه اول:

۱ـ‌ حساس بودن‌, زودرنج شدن و عصبی بودن و پیله کردن:‌

یکی از عمده ترین علت های این بیماری عصبی شدن افراد است که آن را مورد مطالعه و بررسی قرار میدهیم. یکی از عمده علتهای عصبی شدن در واقع کمبود مواد غذایی یا مواد معدنی و ویتامین ها در بدن بوده و همچنین مواد زائد در سلولها و بافتها ست.

هرگاه شخص از نظر فیزیولوژی دچار اختلال شود از نظر سیستم عصبی نیز دچار ناراحتی روحی و روانی خواهد شد و با کمترین برخوردی عکس العمل نشان خواهد داد. برای درک بهتر این مساله می توانیم (همو ستاز) را مورد بررسی قرار دهیم.

 


بازگشت به فهرست مقاله

هموستاز چیست؟‌

اصطلاح هموستاز در فیزیولوژی به معنای ثابت نگاه داشتن مواد موجود در محیط داخلی بدن است اساساً تمام اندام ها و بافت های بدن اعمالی را انجام می دهند که به حفظ این شرائط ثابت کمک می کند.

ریه ها اکسیژن مورد نیاز سلول ها را تهیه می کنند,‌ کلیه ها غلظت های یونی را ثابت نگاه می دارند دستگاه گوارش مواد غذایی اندامها را تامین می کند.

مادامی که اکسیژن,‌گلوکز,‌ یون های مختلف, ‌اسیدهای آمینه و ذرات چربی به مقدار کافی و با غلظت های مناسب در محیط داخلی وجود داشته باشند سلولها می توانند به زندگی,‌ رشد و انجام وظائف خود ادامه دهند باز برای درک بیشتر این مساله (‌پروتوپلاسم)‌ را توضیح می دهم.

 


بازگشت به فهرست مقاله

پروتوپلاسم شامل پنج بخش می باشد که عبارتند از:‌

آب,‌الکترولیت ها,‌ پروتئین ها, ‌لپیدها و کربوهیدرات ها می باشد.

الکترولیت ها,‌ موجب انتقال امواج الکتروشیمیایی در رشته های عصبی و عضلانی می شوند و همچنین فعالیت واکنشهای مختلف آنزیمی را برای متابولیسم سلولی تضمین می کنند.

برای پی بردن به علت دقیق عصبی شدن لازم است علاوه بر این توضیحات مایعات بدن را نیز توضیح مختصری بدهم تا مساله کاملا مشخص شود. از عزیزان تقاضا می شود به مطالبی که گفته می شود دقیقاً عنایت فرمایند تا مساله مشخص شود.

 


بازگشت به فهرست مقاله

مایعات داخل و خارج سلولی:‌

حدود دو سوم بدن انسان را مایع تشکیل می دهد اگر چه قسمت اعظم این مایع در داخل سلول ها قرار دارد که آن را مایع داخل سلولی می نامند.

حدود یک سوم آن در فضاهای خارج سلولی قرار داشته و آن را مایع خارج سلولی می نامند.

مایع داخل سلولی,‌اختلافات قابل ملاحظه ای با مایع خارج سلولی دارد.

بعنوان مثال:‌

یونهای سدیم و کلر در مایع خارج سلولی بیشتر از مایع داخلی سلولی و غلظت یونهای پتاسیم,‌ منیزیم و فسفات به عکس در مایع داخل سلولی بیشتر از مایع خارج سلولی است.

هیچ سلولی نیست که فاصله اش تا مویرگها از ۲۵ تا ۵۰ میکرون بیشتر باشد. همین امر تقریباً انتشار هر نوع ماده ای را از مویرگهای به سلول در ظرف چند ثانیه تضمین می کند.

مایع خارج سلولی: ‌محتوی مقدار زیادی یونهای سدیم,‌کلر و بیکربنات, ‌مواد غذایی لازم برای سلول ها از قبیل اکسیژن,‌ گلوکز,‌اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه و انیدرید کربنیکی که می باید از طریق ریه ها دفع شود. (‌مواد زائد)‌

و فرآورده های سلولی دیگری که می باید از راه کلیه ها دفع شوند (‌مواد زائد)‌

نتیجه:‌
مطالبی که بیان شد نشان می دهد که هر نوع کمبود موادی در مایعات بدن موجب عدم انتشار امواج الکتروشیمیایی رشته های عصبی می شود که این امر موجب عصبی شدن در افراد می شود.

 


بازگشت به فهرست مقاله

۲ـ ‌علت حساس و زود رنج بودن:

وقتی که تعادل املاح معدنی در بدن بهم می خورد,‌ انسان با کمترین برخوردی عصبی می شود و هم چنین کار غدد درون ریز در بدن مختل می شود. همین امر موجب می شود که ترشحات طبیعی معده مختل شده و دو برابر حد طبیعی اسید ترشح شود.

روزانه معده یک انسان بالغ حدود ۲ لیتر اسید کلریدریک ترشح می کند که در هضم غذا نقش اصلی را ایفا می کند. وقتی که انسان دچار عصبیت می شود این مقدار اسید به دو برابر حجم واقعی و طبیعی خود می رسد که در واقع روزانه ۴ لیتر اسید معده که فوق العاده قوی است ترشح می شود. همچنین با عصبی شدن کار غدد درون ریز از جمله:‌ غده هیپوفیز در مغز,‌ غده تیروئید در جلوی گردن و غدد پاراتیروئید و غده مهم و حیاتی لوزالمعده (پانکراس) و غده فوق العاده حیاتی فوق کلیه که اپینفرین و نوراپینفرین و کورتیزول ترشح می کنند مختل شده و تخمدان ها در خانم ها و بیضه ها در آقایان نیز کارشان مختل می شود.

اختلال در غدد درون ریز موجب می گردد که سیستم داخلی بدن بهم ریخته و انسان از حالت تعادلی روحی و روانی خارج گردد اگر بخواهیم همه غدد درون ریز را بطور مفصل و جداگانه توضیح دهیم از حوصله این مقاله خارج است و به همین مقدار اشاره بسنده می کنیم تا علت روشن شود. چون غدد درون ریز در بدن یک حالت پس خورد (‌ FeedBack )‌ را دارد و با سیستم عصبی و محرکهای شیمیایی کار می کند اگر این سیستم مختل شود، نتیجه مشخص است و آن عدم هماهنگی بین اندام های بدن است و این عدم هماهنگی یعنی اختلال در کلیه سیستمهای بدن انسان، در نهایت خارج شدن انسان از حالت تعادل و بیماری است.

یکی از عوارض مهم عصبی شدن اثرات مخرب روی سیستم گوارش است که مقداری در این باره صحبت می کنم تا علت پیله کردن در افراد مشخص شود و شما عزیزان به این مساله آگاه شوید.

 


بازگشت به فهرست مقاله

۳ـ‌ علت پیله کردن در افراد عصبی و حساس و زود رنج چیست؟‌

همان طور که قبلا بیان شد بر اثر عصبی شدن اسید معده دو برابر حجم طبیعی خود ترشح می شود و همین امر موجب می شود که ناراحتی های گوارشی افزایش یابد و در نهایت شخص دچار زخم معده و زخم اثنی عشر شده و بیشتر عصبی می شود و همین امر موجب می گردد که مواد لازم به اندازه کافی به سلول ها و در نهایت به اندام ها نرسد.

یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی یبوست مزاج است که همین امر باعث می شود که شخص مبتلا به بیماری یبوست شود در این حال بیمار فوق العاده عصبی و حساس و زودرنج می شود. علی الخصوص به خود و یا به دیگران پیله می کند.

حال یبوست مزاج چطور چنین کاری را موجب می شود.

بر اثر یبوست توقف غذا در روده بزرگ (‌کولون)‌ بیش از حد طبیعی شده و همین امر موجب می گردد که تخمیر زیادی توسط باکتری ها بوجود آید و انواع گازهای سمی و سم خطرناک پتومائین در روده بزرگ افزایش یابد و آسیب های جبران ناپذیری را متوجه شخص نماید. بر اثر یبوست این گازها و سموم خطرناک دفع نشده و دوباره از طریق جداره روده جذب شده و وارد خون می شود در واقع خون را آلوده کرده و می توان گفت تا حدود زیادی خون را مسموم می کند در نتیجه خون مسموم در کلیه اندام ها به جریان در آمده خصوصا از این مواد آلوده سلول های مغز و اعصاب استفاده کرده و از حالت طبیعی خارج می شوند.

همین امر موجب می گردد که شخص تعادل روحی و روانی خود را از دست دهد و بیمار گردد و اما سمومی که در روده بزرگ ایجاد می شوند عبارتند از:‌

گازهای سمی مانند:‌ اندل, ‌اسکاتل, ‌فنل,‌ سولفور و هیدروژن و سم خطرناک پتومائین که بر اثر تخمیر در روده بزرگ ایجاد می شود.

همان طور که گفته شد این سموم وارد خون شده و سلول های مغز و اعصاب از این خون تغذیه می کنند حال خود در این مورد قضاوت کنید تا نتیجه بر شما مشخص شود. مطالبی که بیان شد عوارض یبوست بود. یبوست عوارض بی شماری را در بر دارد که به چند تای آنها اشاره می کنم تا خود بر صحت گفتار این حقیر پی ببرید و در رفع آن کوشا باشید تا انشاء اله حالت هائی که این بیماری در پی دارد بر آن فائق شده و نجات پیدا کنید.

علائم بالینی که این گونه افراد (‌ یبوست مزاج ) دارند عبارتند از: ‌

بوی بد و تنفر آمیز دهان,‌ تلخ بودن دهان,‌ داغ شدن بدن خصوصا ناحیه شکم و روده ها, ‌ریزش مو, ‌موخوره,‌کم اشتهایی و بی اشتهایی,‌ حالت تهوع,‌ عصبی شدن بی مورد,‌ پیله کردن و گیر دادن, ‌جوش صورت و پشت در قسمت شانه ها, ‌ناراحتی های پوستی از قبیل لکه های سفید در صورت یا لکه های قهوه ای در بدن, شوره سر, سردردهای میگرنی (‌ قسمتی از سریا نیمه سر)‌, ضعیف شدن چشم, ‌تار شدن بینایی یا حالت دوبینی,‌ بی حوصلگی و امثالهم

افرادی که دچار چنین ناراحتی هائی هستند با مراجعه مکرر به انواع متخصصین در نهایت به نتیجه مطلوبی نرسیده و سردرگم می شوند و مهمتر این که علت مسائلی را که برایشان پیش آمده نمی دانند. البته یبوست علائم عدیده ای دارد و بنده به چند مورد اساسی آن اشاره کردم و الا خود نیاز به جزوه جداگانه است.

در حالت یبوست مواد غذایی داخل خون کم شده و انواع سموم در آن افزایش می یابد و در حقیقت بدن شخص خصوصاً سلول ها و اندام ها دچار فقر غذایی می شوند و ناخودآگاه شخص حساس,‌ زود رنج و عصبی می شود و به خود یا دیگران پیله می کند.

زیرا مواد غذایی کافی به سلول ها و اندام ها نرسیده و آنان به خوبی نمی توانند وظائف خود را انجام دهند.

نتیجه
:‌

نتیجه ای که از گفتار بالا بدست می آید این است که یبوست در بیماران مبتلا به (‌ MS ) فوق العاده خطرناک بوده و تعادل روحی و روانی و حرکتی آنها را مختل کرده و موجب می گردد که حملات یکی پس دیگری متوجه این بیماران شده زیرا اینگونه افراد به انرژی زیادی نیاز دارند و قبلا بیان شد که یبوست فقر غذایی ایجاد می کند و همین امر موجب شدت بیماری خواهد شد و خدای ناکرده این گونه بیماران زمینگیر خواهند شد.

یکی از مهمترین مسائلی که این گونه بیماران باید توجه نمایند کنترل سیستم گوارشی است خصوصاً یبوست مزاج که باید از ان بر حذر باشند در غیر این صورت کار مشکل تر خواهد شد.

عزیزان باید دقت نمایند تا از اجابت مزاج خوبی برخوردار شوند تا مساله ای پیش نیاید پس با رژیم غذایی مناسب و طبیعی می توانند سیستم گوارش خود را فعال نگه دارند و اجازه ندهند که چنین معضلی به سراغشان بیاید در غیر این صورت بیماران مبتلا به ( MS )‌که دارای یبوست مزاج هستند هنگام راه رفتن از تعادل فیزیکی برخوردار نخواهند شد.

باور ندارید؟‌ امتحان کنید، تا به این مهم پی ببرید

مژده به بیماران مبتلا به ( MS )‌ در مورد تغذیه روزانه خویش:‌

بنده حقیر در مورد مزاج غذاها در جزوه ای مختصر کلیه غذاهای مصرفی را بیان کرده ام که هر مواد غذایی از چه طبعی برخوردار است و شما عزیزان با مراجعه به آن جزوه می توانید غذاهای انرژی زا و مفید را انتخاب کرده و مصرف کنید تا دچار مساله ای نشوید. به امید روزی که همه عزیزان بیمار را در نهایت سلامتی و تندرستی ببینیم که انشاء الله آن روز نزدیک است عزیزان سعی کنند که مطالبی که عرضه می شود با نهایت دقت و صبر و حوصله مطالعه کنند.

تا به مطالب مندرج پی ببرند و عمل نمایند تا هر چه سریعتر از این بیماری نجات پیدا کنند عزم و اراده شما عزیزان بیش از نیمی از درمان است سعی کنید که مایوس و نا امید نشوید زیرا نا امیدی بزرگترین گناه است.

علم پزشکی فعلا دنبال داروی این بیماری است نه علت آن و اگر به امید دارو بنشینید وقت از دست خواهد رفت ولی بنده دنبال علت بوده ام نه دارو و به همین منظور خداوند عزیز لطف کردند و علت را شناختم پس جای نگرانی نیست.

با مطالعه این جزوه و عمل به آن خود به این مساله پی خواهید برد که چرا بیمار شده اید و الان می توانید خود را درمان کنید. درمان این بیماری فوق العاده ساده و عملی است ناامید نشوید و توکل بر خدا کنید تا هر چه سریعتر شفای عاجل نصیب شده چون شفا فقط دست خدا است. متاسفانه علم پزشکی درمان خیلی از بیماری ها را هنوز نشناخته و به علت آن ها پی نبرده است. مگر بیماری میگرن تا کنون از نظر علم پزشکی شناخته شده که MS شناخته شود.

در حالیکه علت میگرن کاملا مشخص بوده و در حداقل زمان حدود یک هفته به لطف الهی درمان می شود چون علت مشخص است در واقع درمان ما,‌ خلاصه می شود در از بین بردن علت,‌ نه تجویز دارو.

 


بازگشت به فهرست مقاله

افرادی هستند که از نظر ژنتیک دارای طبع سردی بوده و مدام از غذاهای سردی بخش (غذاهایی با pH ا سیدی)‌ به حد وفور استفاده می کنند. قبل از این که در مورد گروه دوم صحبتی شود برای روشن شدن افکار شما عزیزان مطالبی را باید عنوان کنم تا شما عزیزان متوجه شوید که گروه دوم چگونه افرادی هستند و چرا دچار این بیماری می شوند. اگر کلیه انسان های موجود در کره خاکی را دقیقا مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم به چنین نتیجه ای خواهیم رسید انسان ها را به ۳ گروه عمده تقسیم می کنیم

۱ـ‌ افرادی که دارای طبع سردی هستند.

۲ـ‌ اشخاصیکه از طبع گرمی برخوردارند.

۳ـ کسانیکه دارای طبع معتدلی هستند.

 


بازگشت به فهرست مقاله

طبع چیست؟‌

حالتی است که عواملی چون محیط زیست شرائط آب و هوایی,‌ نوع تغذیه، عوامل جغرافیایی, دمای محیط و نحوه زندگی و نژاد حالتی را از نسلی به نسل دیگر انتقال می دهد و آن حالت ارثی است این حالت ها در افراد مختلف متفاوت بوده و بعضی از افراد بدنشان گرایش به حالت اسیدی داشته که این حالت را از نظر طب قدیم (طبع سرد)‌ می نامند. و این طبع تا آخر عمر با شخص بوده و تغییری نمی کند.

و اما افرادی که بدنشان گرایش بسوی بازی (قلیایی) دارند به آن دسته از افراد می گوییم که از طبع گرمی برخوردارند.

و اما طبع معتدل طبعی است میان سرد و گرم که در واقع حالت تعادل را دارد و عموما اینگونه افراد نسبت به دو گروه دیگر کم بوده و کمتر دچار انواع بیماری ها می شوند. یعنی pH بدن اینگونه افراد بیشتر حالت تعادل را دارد و براحتی تغییر نمی کند.

نتیجه:‌
پس طبع سرد که ارثی است و افرادی که دارای چنین طبعی هستند اگر در مورد غذای مصرفی روزانه خود دقیق نباشند بیشتر در معرض بیماری ( MS ) ‌ قرار می گیرند. زیرا مواد غذایی هم مثل انسان دارای طبایع مختلف بوده و باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا طبع مواد غذایی مشخص شود در غیر این صورت افراد دچار انواع بیماری ها خواهند شد.

بعنوان مثال:‌ آیا تاکنون اندیشیده اید که فرق ماست با ترشی و خرما چیست؟‌

هر کدام چه اثرات مفید یا مخربی را در مغز و سایر اندام های بدن ایجاد می کنند یا خیر؟‌

بدن انسان هم از اندام های مختلفی تشکیل شده و هر کدام دارای طبع مختلفی هستند که مختصری به آن می پردازیم. جالب توجه این که بدن انسان از اندام های مختلفی تشکیل شده است مانند:

مغز,‌ کلیه ها,‌ کبد,‌ استخوان ، سیستم گوارش و امثالهم از نظر طب قدیم هر کدام از این اندام ها دارای طبع خاصی بوده که باید مورد شناسایی قرار گیرد, تا اشخاص در نوع غذای مصرفی خود دقت بیشتری را مبذول دارند.

بعنوان مثال ‌سیستم مغز و اعصاب (اعصاب مرکزی) از طبع سردی برخوردار است یعنی این اندام گرایش بحالت ا سیدی دارد و اگر افراد از غذاهای سردی بخش (‌اسیدی)‌ مرتب استفاده نمایند این عضو حساس را دچار اختلال و بیماری خواهند نمود از جمله ( MS )‌,‌ برای درک بیشتر این مطلب ناچاراً اصطلاح (pH )‌ را باید توضیح دهم تا مسائل برای شما عزیزان روشن تر شود و علت بیماری خود را بدانید و با رعایت مسائل بیان شده خود را از این حالت نجات دهید. انشاء‌ الله

 


بازگشت به فهرست مقاله

pH چیست؟

‌ pH یعنی غلظت یون هیدروژن در مایع خارج سلولی است.

بر اثر نوع تغذیه در بدن انسان حالتی بوجود میآید (‌کاهش یا افزایش یون هیدروژن) که گرایش بحالت اسیدی یا بازی دارد که آن حالت را pH گویند. که در بدن باید حالت ثابتی را داشته باشد. غلظت یون هیدروژن در مایع خارج سلولی بطور طبیعی در حد ثابت تقریبا

اکی والان در لیتر می باشد این مقدار می تواند تا

بدون ایجاد مرگ تغییر کند در واقع pH برای بیان غلظت هیدروژن مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر بخواهیم بطور ساده تر بیان کنیم چنین می شود:

pH طبیعی خون در حالت عادی ۳/۷ است و گاهی اوقات بر اثر نوع تغذیه تغییر می کند اگر تغییرات کاهش یابد و pH بطرف (‌۴/۷ – ) برود این حالت را (‌اسیدوز) ‌می نامند و اگر افزایش یافته بطرف (‌۴/۷ + )‌ برود آن حالت را (‌ آلکالوز)‌ گویند.

عموما در بیماران مبتلا ( MS )‌ pH اکثراً گرایش به حالت اسیدی داشته و اگر این حالت بر اثر نوع تغذیه تکرار شود بیمار در معرض حملات مداوم قرار خواهد گرفت,‌ و حال بیمار بمرور رو به وخامت خواهد رفت. جالب توجه اینکه غذاهائی که این حالت (اسیدوز)‌ را ایجاد می کنند این نوع بیماران علاقه وافری به مصرف آن نشان می دهند.

مانند: ‌ماست,‌ بستنی,‌ ترشی,‌ تمبر هندی,‌ ماهی و امثالهم

توجه:‌
این گونه بیماران باید از مصرف غذاهای اسیدی دوری جسته و رعایت حال خویش را بنمایند.

 


بازگشت به فهرست مقاله

اسید و باز چیست؟‌

تعریف اسید: اسید مولکول یا یونی است که می تواند یک هیدروژن به محلول اضافه کند یا بهتر و ساده تر بگویم اسید دهنده هیدروژن می باشد.

تعریف باز:‌ باز مولکول یا یونی است که بتواند با یون های هیدروژن ترکیب شود و یا بهتر بگویم بازگیرنده هیدروژن است.

 


بازگشت به فهرست مقاله

تعادل اسید و باز

منظور از تعادل اسید و باز تنظیم غلظت یون هیدروژن در مایعات بدن است.

توجه:‌
تغییرات مختصری در غلظت یون هیدروژن نسبت به مقدار طبیعی موجب تغییرات بارز در سرعت واکنشهای شیمیایی در سلول ها می گردد.

به این معنی که بعضی از واکنشها را آهسته و بعضی را تسریع کند,‌ به همین دلیل تنظیم غلظت یون هیدروژن یکی از جنبه های مهم هموستاز است هموستاز را قبلا توضیح داده ام که یعنی ثابت نگاه داشتن مواد لازم در محیط داخلی بدن است. که این کار را اندام های مختلف بدن انجام می دادند تا بدن دچار اختلال نشود. حال برای درک بهتر و بیشتر مطالب فوق اثرات اسیدوز و آلکالوز را توضیح می دهم تا شما عزیزان به علت بیماری خود پی ببرید.

 


بازگشت به فهرست مقاله

اثرات اسیدوز و آلکالوز بر روی بدن

اسیدوز: اثر عمده اسیدوز تضعیف سیستم عصبی مرکزی است هنگامی که pH خون از ۲/۷ کمتر می شود سیستم عصبی آنقدر تضعیف می گردد که شخص در ابتدا حواس خود را از دست داده و بعداً دچار اغماء‌ می شود.

بیماری ( MS ) چون بیماری اعصاب مرکزی است با هر اسیدوزی این سیستم تضعیف شده و به مرور پلاک های متعددی در مغز یا نخاع به وجود می آید, این نوع بیماران جدا از حالت اسیدوز باید بدور باشند تا درمان شوند در غیر این صورت بیماری پیشرفت کرده و درمانی نخواهد داشت زیرا بر اثر پیشرفت بیماری غلاف های نرون یعنی (‌میلین ها) از بین رفته و بدن به راحتی نمی تواند آن را ترمیم کند.

آلکالوز: ‌اثر عمده آلکالوز بر روی بدن افزایش تحریک پذیری است که سیستم عصبی را تحریک می کند این اثر هم در سیستم عصبی مرکزی و هم در سیستم عصبی محیطی حادث می شود.

معمولا اعصاب محیطی قبل از سیستم عصبی مرکزی مبتلا می شوند. بطور اتوماتیک و مکرر امواج عصبی از خود صادر می کنند در نتیجه عضلات وارد یک حالت تتانی یعنی یک حالت اسپاسم تونیک می شوند. تتانی معمولا در ابتداء‌ در عضلات ساعد ظاهر شده و به سرعت به عضلات صورت و سرانجام به سراسر بدن منتشر می شود.

توجه:‌
عموما افرادی که دچار اسیدوز یا آلکالوز شدید می شوند ابتدا به حالت اغماء فرو رفته و بعد در آن حال می میرند.

در واقع اسیدوز و آلکالوز نتیجه نوع تغذیه بوده و افزایش یا کاهش یون هیدروژن ( pH )‌ عامل اصلی این جریانات می باشد.

در بیماران مبتلا به ( MS ) اکثرا دچار اسیدوز شده و بمرور تعادل خود را از دست می دهند مصرف غذاهای سردی بخش (اسیدی )‌ این حالت را ایجاد کرده و اگر همین طور ادامه یابد تشدید می شود و همین امر موجب حملات به شخص می شود. آیا بدن مجهز به سیستمی نیست که این حالت را کنترل کند؟‌ و آنها کدامند؟

‌ در جواب عرض می شود که چرا، اندام هایی هستند که این حالت را تا حد امکان کنترل می کنند و تا حدی کاهش می دهند بشرطی که ما هم با آن اندامها همکاری نزدیکی داشته باشیم و سعی کنیم که باری را از روی دوش آن اندامها برداریم نه این که بر خلاف آنها عمل کنیم.

فعلا این سیستم را توضیح میدهم و شما عزیزان بدقت مطالعه کرده تا مسائل روشن شود.

 


بازگشت به فهرست مقاله

اندامهای کنترل کننده اسیدوز و آلکالوز

دو اندام مهم و حیاتی در بدن وجود دارند بنام های ریه ها و کلیه ها,‌ این اندام ها تلاش مستمری را انجام می دهند تا حالت های اسیدوز و آلکالوز را کنترل نمایند و (‌ PH ) ‌را به حد طبیعی برسانند البته ناگفته نماند تلاش این اندامها بستگی به مقدار یون هیدروژن در بدن می باشد که در این حال ریه ها وارد عمل شده (اسیدوز یا آلکالوز تنفسی) و بمرور هیدروژن را از طریق بازدم به بیرون دفع می کنند اما کلیه ها در این حالت (اسیدوز یا آلکالوز متابولیسمی)‌ باید کار مداوم و طاقت فرسایی را تحمل کنند تا هیدوژن اضافی موجود از طریق ادرار دفع شود. به همین دلیل است که ادرار همیشه اسیدی است و همین امر سالم بودن کلیه را نشان می دهد.

کلیه ها قادرند در ظرف یک تا سه روز (‌ pH )‌ مایعات بدن را مجددا به مقدار تقریبا طبیعی بازگردانند.

توجه:‌ حال اگر فردی هر روز از غذاهای سردی بخش (ا سیدی) مرتب استفاده نماید و مرتب بدن وی دچار اسیدوز شود,‌ هر چقدر هم که ریه ها و کلیه ها وارد عمل شوند قادر نخواهند بود که pH بدن را به حالت طبیعی برگردانند زیرا همانطور که بیان شد کلیه ها حدود ۱ تا ۳ روز متوالی باید تلاش کنند تا حالت اسیدوز یا آلکالوز را خنثی نمایند.

پس در نتیجه اسیدوزهای مکرر بر روی اعصاب مرکزی اثر گذاشته و آن را به مرور تضعیف نموده و عاملی است مهم در ایجاد پلاک ها و عدم فعالیت نرون ها.

توجه
:
هر نوع اسیدی فعالیت های نرون های مغزی را شدیداً کاهش می دهد.

پس مهمترین علت بوجود آمدن ( MS ) در افراد وجود طبع سرد و خوردن غذاهای سردی بخش و همچنین عصبیت های مکرر و حساسیت و زود رنجی است. با آگاهی به این مطالب و شناخت طبع خود و شناخت طبع مواد غذایی می توانید از این بیماری لا علاج به قول پزشکان نجات پیدا کرده و به زندگی عادی خود ادامه دهید. پس عزیزان با در نظر گرفتن مطالب گفته شده سعی کنید اراده ای محکم و آهنین پیدا کرده و خود را به راحتی درمان کنید.

 


بازگشت به فهرست مقاله

متابولیسم مغز

مغز و متابولیسم مغز ویژگیهای خاصی دارد که توضیح مختصری بیان می شود.

میزان کل متابولیسم و میزان متابولیسم نورون ها:‌

متابولیسم مغز در حال استراحت ۱۵ درصد متابولیسم کل بدن را تشکیل می دهد با وجودی که جرم مغز فقط ۲ درصد جرم کل بدن است.

بنابراین متابولیسم مغز در حال استراحت حدود ۵/۷ برابر متابولیسم بقیه بدن ا ست قسمت اعظم بافت های بدن می توانند برای چندین دقیقه و بعضی تا نیم ساعت بدون اکسیژن به کار خود ادامه دهند. در این مدت سلول های بافتی انرژی خود را از طریق متابولیسم بی هوازی بدست می آورند که به معنی آزاد شدن انرژی تجزیه نسبی گلوکز و گلیکوژن اما بدون ترکیب با اکسیژن ا ست.

اما متاسفانه مغز قادر به انجام متابولیسم بی هوازی زیادی نیست, زیرا متابولیسم بسیار زیاد نرون ها اجازه چنین کاری را نمی دهند زیرا انرژی بسیار زیادی که برای هر سلول مغز در مقایسه با بیشتر بافتها مورد نیاز است. دلیل دیگر مقدار گلیکوژن انبار شده در نورون ها بسیار مختصر است.

سومین دلیل به ذخائر اکسیژن در بافتهای مغزی نیز بسیار اندک است بنابراین فعالیت نورون های مغز بستگی به رسیدن ثانیه به ثانیه اکسیژن خون دارد. با کنار هم گذاشتن این عوامل مختلف می توان براحتی درک کرد که چرا قطع ناگهانی جریان خون به مغز یا کمبود ناگهانی اکسیژن در خون می تواند در ظرف ۵ تا ۱۰ ثانیه موجب از هوش رفتن انسان شود.

نتیجه:‌ افرادی که مبتلا به بیماری MS هستند باید از غذاهای انرژی زا مانند عسل و لیموترش تازه مرتب استفاده نمایند واز هوای پاک که دارای اکسیژن کافی است همچنین برخوردار شوند.

تا این بیماری بسرعت از بین برود با آگاهی از شرائط مغز بیماران از خوردن غذاهای سردی بخش یا (ا سیدی) و یا غذاهای کم انرژی پرهیز نمایند. زیرا نتیجه عکس خواهد شد و این گونه بیماران دچار کمبود انرژی شده و بسرعت خسته خواهند شد. زیرا خوردن ماست یا برنج سفید آن انرژی لازم را برای مغز ایجاد نمی کند و به همین دلیل اکثر بیماران مبتلا به ( MS )‌ از کمبود انرژی و خسته شدن شکایت دارند. برای جبران این نتیجه باید از عسل بمقدار ۲۰۰ گرم روزانه مصرف نمود,‌ زیرا یکی از مهمترین شگفتی های عسل این است که برای جذب نیاز به انسولین ندارد. ثانیا بسرعت جذب سلولهای مغزی می شود ثالثاً چون از نوع قندهای چپ گرا می باشد در ساختمان اسید آمینه ها بکار می رود و الا آخر.

 


بازگشت به فهرست مقاله

غذای اصلی سلولهای مغز

در شرائط طبیعی تقریباً تمام انرژی مصرف شده توسط سلولهای مغز بوسیله گلوکز تامین می شود که از خون گرفته می شود همانطور که در مورد اکسیژن نیز صدق می کند. قسمت اعظم این گلوکز دقیقه به دقیقه و ثانیه به ثانیه از خون مویرگی گرفته می شود و کلا حدود ۲ دقیقه ذخیره گلوکز بطور طبیعی بصورت گلیکوژن در نورون ها در هر زمان معین انبار می شود یک صفت ویژه حمل گلوکز به نورون ها این است که انتقال گلوکز به داخل نورون ها از طریق غشاء سلول بر خلاف تقریبا تمام سلول های بافتی دیگر بستگی به انسولین ندارد انجام می شود.

حتی در بیمارانی که دیابت شدید دارند و ترشح انسولین در آنها صفر است گلوکز کماکان به آسانی بداخل نورون ها انتشار می یابد که جای بسی خوشوقتی است. زیرا این روش مانع از این می شود که عمل مغز در بیماران دیابتی مختل شده و از بین برود. در بیماران مبتلا به ( MS ) هم اگر انرژی کافی به مغز نرسد همان طور که قبلا متذکر شدم دچار کمبود انرژی و خستگی زودرس خواهند شد و مشکلات زیادی بسراغ آنان خواهد آمد. و دچار عدم تعادل خواهند شد پس عزیزان در غذای مصرفی روزانه خود کمال دقت را مبذول دارند تا دچار مساله ای نشوند.

 

منبع : سایت طب قرآنی

 

 

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

تغذیه یکی از عوامل اصلی بیماری ام اس

آکاایران : در این مقاله قصد داریم شما را با بیماری ام اس و یکی از دلایل اصلی به وجود این بیماری در بدن با شما صحبت کنیم، همانطور که میدانید بیماری ام اس یکی از بیماریهای شایع در بین زنان و مردان می باشد که فرد کنترل سیستم بدنی خود را از دست می دهد، این بیماری متاسفانه در سراسر جهان و به خصوص ایران بسیار دیده می شود و پزشکان و متخصصان بسیاری در این زمینه در حال تحقیق و پیدا کردن راه درمان های مختلف هستند. با این حال در این قسمت از بخش سلامت آکاایران میخواهیم به تغذیه یکی از عوامل اصلی بیماری ام اس بپردازیم .

نارسایی کلیه

عوارض بیماری ام اس چیست

سلام دوستاندر بحثهایی که در مورد تغذیه داشتیم، بعضی مطرح کردند که دلایل علمی نداره.این هم دلایل علمی که تغذیه (و در واقع خودمان) باعث این بیماری شده ایم:غذاها معمولا به سه دسته تقسیم میشوند: اسیدی- قلیایی- خنثی (یعنی بین این دو)اسید ماده ای است دهنده هیدروژن و باز ماده ای است گیرنده آن. اسیدهای مهم در بدن عبارتند از: اسید لاکتیک، اسید اوریک، اسید استیک، فسفات اسید سدیم و … اسیدها دارای حالت اسیدی و بازها دارای حالت قلیایی هستند. 

تنظیم تعادل اسیدی و بازیهنگامیکه از تعادل اسیدی و بازی صحبت میشود منظور تنظیم غلظت یون هیدروژن در مایعات بدن، خصوص در مایع خارج سلولی است. غلظت یون هیدروژن در محلولهای مختلف میتواند کمتر از 10 به توان منهای 14 اکی والان در لیتر تا 10 به توان صفر اکی والان در لیتر در تغییر باشد. غلظت یون هیدروژن در بدن انسان تقریبا بین این دو حد قرار دارد. مختصر تغییری در غلظت یون هیدروژن نسبت به مقدار طبیعی آن میتواند موجب تغییرات بارز در سرعت واکنشهای شیمیایی در سلولها گردد. یعنی بعضی از واکنشها را تند و بعضی را آهسته میکند. به همین دلیل تنظیم غلظت یون هیدروژن یکی از مهمترین جنبه های هموستاز (ثابت نگاه داشتن محیط داخلی بدن) است.افزایش غلظت یون هیدروژن در داخل بدن را اسیدوز و کاهش این غلظت را آلکالوز می نامند. با توجه به آنچه در رابطه با اسید و باز گفته شد میتوان علت خیلی از بیماریها، کسالتها و ناراحتی های عصبی را مشخص کرد.PH چیست؟

PH عبارتست از غلظت یون هیدروژن در مایع خارج سلولی. بر اثر نوع تغذیه ای که انسان میکند، واکنش هایی در بدن صورت میگیرد و در نتیجه آن، یا حالت اسیدی یا حالت بازی غلبه پیدا میکند. طب روز یا مدرن این واکنش ها را تغییرات PH مینامد.اگر PH بدن انسان برابر با 7 باشد، دارای حالت خنثی و اگر کمتر از 7 باشد دارای حالت اسیدی و اگر بیشتر از 7 باشد دارای حالت بازی یا قلیایی است.PH طبیعی خون بدن انسان 3/7 است که معمولا باید ثابت باشد. این عدد بر اثر استفاده از مواد غذایی گوناگون ممکن است نوسان پیدا کند. اگر این عدد به بیشت از 3/7 برسد، ممکن است تغییرات اساسی ای در بدن انسان بوجود آید. در این حالت ریتین و کلیه ها وارد عمل میشوند تا PH خون را به حالت طبیعی بازگردانند.تغییرات PH در سیستم تنفسی بردن را اسیدوز یا آلکالوز تنفسی می گونید و در این حالت، ریه وارد عمل میشود و هیدروژن موجود را به حالت تعادل درمی آورد. همچنان که تغییرات PH در متابولیسم بدن را اسیدوز یا آلکالوز مینامند. در این حالت کلیه ها برای ایجاد تعادل وارد عمل میشوند.اثرات اسیدوز و آلکالوز بر روی بدن:

اثر عمده اسیدوز تضعیف سیستم عصبی مرکزی است. هنگامی که PH خون از 3/7 کمتر شود، سیستم عصبی آنقدر تضعیف میگردد که شخص در ابتدا حواس خود را از دست میدهد و به تدریج دچار اغما میشود. بر این اساس، بیمارانی که بر اثر اسیدوز دیابت ی، اسیدوز اوریک و سایر اسیدوزها فوت میکنند، معمولا در حالت اغما در میگذرند.

متابولیسم بدن

عوارض بیماری ام اس چیست

به نقل از آکاایران: در اسیدوز متابولیک غلظت زیاد یون هیدروژن موجب افزایش تعداد و دامنه حرکات تنفسی میشود. بر همین اساس، یکی از علائم تشخیص اسیدوز متابولیک افزایش تهویه ی ریوی است. از طرف دیگر در اسیدوز تنفسی، علت اسیدوز تضعیف تنفس است و این امر برعکس چیزی است که در اسیدوز متابولیک دیده میشود. در طب قدیم، ابوعلی سینا این حالت را جنون سرد مینامد.اثر عمده ی آلکالوز بر روی بدن افزایش تحریک پذیری سیستم عصبی است. در طب قدیم، این حالت را جنون گرم می گویند. این اثر در سیستم عصبی محیطی و پس از آن در سیستم عصبی مرکزی حادث میشود. در این حالت، اعصاب چنان تحریک پذیر میشوند که بوسیله محرکهای طبیعی تحریک نمیشوند و به طور خودکار و مکرر امواج عصبی از خود صادر میکنند. در نتیجه عضلات وارد یک حالت تتانی، یعنی یک حالت اسپاسم تونیک میشوند. این تتانی در ابتدا در عضلات ساعد ظاهر شده و به سرعت به عضلات صورت و سرانجام به سراسر بدن سرایت میکند. بیماران مبتلا به آلکالوز بسیار شدید ممکن است در اثر تتانی عضلات تنفسی فوت کنند.اسیدوز و آلکالوز حالتهایی هستند که در اثر مصرف غذاهای اسیدی یا بازی به سراغ انسان می آیند و سیستم اعصاب مرکزی را مختل میکنند. اعصاب مرکزی عبارتست از: مغز، مخچه، بصل النخاع، نخاع و تمام رشته های عصبی.در این جا ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که به هنگم بروز اسیدوز یا آلکالوز چه اتفاقی می افتد؟ جواب آن است که ریه ها و کلیه ها بطور خودکار وارد عمل میشوند و افزایش یا کاهش PH خون را تنظیم میکنند. بنابراین چه فرقی دارید که ما چه غذایی بخوریم!جواب: مسائلی که بیان شده صحیح است ولی به این سادگی هم که شما فکر میکنید نیست. اکنون توضیحی عرض میشود که بهتر است دقت لازم شود.درست است که اگر بدن به اسیدوز یا آلکالوز مبتلا شود، ریه ها و کلیه ها به صورت خودکار فعال میشوند و PH خون را تنظیم میکنند ولی مسئله اینجاست که باید توجه داشت برای هر بار که اسیدوز و یا آلکالوز بروز میکند، یک تا سه روز بدن وقت لازم دارد که ریه ها و کلیه ها به شدت فعالیت کنند تا PH خون را تنظیم کنند.

 

آلکالوز تنفسی

عوارض بیماری ام اس چیست

حال اگر نوع غذا رعایت نشود چه پیش می آید:1- مدام اسیدوز یا آلکالوز صورت می گیرد.2- کلیه ها بر اثر کارکرد مداوم فرسوده شده و از کار می افتند (خرابی نفرون های کلیه ها).3- دفع پروتئین و سایر مواد حیاتی از طریق ادرار.4- ایجاد کم خونی و کسالت و بی حالی بر اثر نارسایی کلیه ها.5- انواع بیماریهای لاعلاج و یا صعب العلاج مانند صرع، ام اس MS و روماتیسم.6- بدن فرصت جبران نوسانات PH خون را ندارد زیرا حدودا سه روز باید مدام کار و فعالیت کند که تا سیستم تنظیم شود.

به هر حال، عدم کنترل اسیدوز و یا آلکالوز نهایتا روی اعصاب مرکزی اثر میگذارد و ای سیستم باارزش و حیاتی را مختل و انسان را به انواع بیماریها مبتلا میکند. بیماریهایی مانند ام اس (MS)، ای ال اس (ALS)، پارکینسون، آرترید روماتوئید و صرع در اثر عدم کنترل PH خون و بروز اسیدوز یا آلکالوز به وجود می آیند.

 

برگرفته از کتاب 15روز تا سلامتی جمشید خدادادیمنبع:ام اس سنترویرایش و تلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

علت بیماری ام اس چیست؟ , عوامل ام اس , دلایل ام اس

Post on 10-Apr-2015

23.860 views

Category:

33 download

DESCRIPTION

TRANSCRIPT

Recommended

Copyright © 2017 VDOCUMENTS



Please fill this form, we will try to respond as soon as possible.

در اين سايت

کتاب جدید استاد جمشید خدادادی به زودی آماده عرضه خواهد گردید. این کتاب که کلید ورود به طب قدیم نام دارد در 310 صفحه و با مقدمه دکتر محمدهادی موذن جامی توسط موسسه نشر شهر منتشر گردیده است. استاد خدادادی در این کتاب به معرفی خواص داروهای گیاهی و بررسی عوارض داروهای شیمیایی پرداخته است. این کتاب در اواخر خرداد ماه سال جاری آماده عرضه خواهد گردید.

عنوان کتاب: کلید ورود به طب قدیم تالیف: جمشید خدادادیبا مقدمه دکتر محمد هادی موذن جامی ناشر: موسسه نشر شهر (سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)به سفارش موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی نوبت چاپ: اول چاپ اول: بهار 1388310 صفحهتیراژ: 13000 نسخهقیمت: 4500 تومان عناوین فصول اصلی این کتاب عبارتند از:- طب قدیم (سنتی) – طب مدرن (روز)- داروهای گیاهی- معرفی داروهای مفرده- داروهای شیمیایی و اثرات جانبی آنها

– براي رفع‎‎‎كلسترول‎‎‎خون،روزي‎‎‎چند عدد سيب با پوست و دانه بخوريد، ورزش و راهپيمايي نماييد.

– پائين آوردن چربي بالا: تمبر هندي يك بسته، زرشك آبگيري  250گرم، قره‎‎‎قروت  100گرم، گلاب نصف استكان، سركه سيب يك ليوان. تمبر هندي را در دو ليوان آب حل نموده و صاف كنيد. زرشك آبگيري را در يك ليتر آب ريخته، بجوشانيد تا آب آن نصف شده و سپس صاف كنيد. آبهاي تمبر هندي و زرشك را با هم مخلوط نموده، قره‎‎‎قروت را در آن حل نموده و گلاب و سركه به آن اضافه كنيد. روزي سه بار و هر بار يك قاشق غذاخوري از اين مخلوط را در يك ليوان آب خنك حل نموده و  5/2  ساعت بعد از غذا ، آرام آرام ميل كنيد. اگر فردي ناراحتي معده دارد، به همراه آن زنيان نيز مصرف كند. افرادي كه به هيچ وجه چربي آنها پايين نمي‎‎‎آيد، اين مخلوط بسيار مفيد است.

اگر بيماري عفوني شديدي گرفتيد، بين  48  تا  72  ساعت غذاي شما فقط شربت  عسل بايخ به همراه سيب باشد. هردو ساعت به دو ساعت، ابتدا شربت و دو ساعت بعد سيب  به همين ترتيب و هيچ چيز ديگري نخوريد.

درمان ديابت:

 كلغوره  50گرم، ليمو عماني با پوست و دانه  50گرم، بذر شنبليله  100گرم، قره‎‎‎قات  50گرم، عدس‎‎‎الملك  25گرم،نارنج  2عدد، گزنه  50گرم، ريشه باباآدم  50گرم. نارنجها را از وسط بريده، پوست و دانه‎‎‎ها را جدا نموده، خشك كنيد. همه مواد را آسياب نموده و با هم مخلوط نماييد. روزي سه مرتبه و هربار يك قاشق مرباخوري از اين مخلوط را در يك استكان آب ولرم ريخته، هم زده و قبل از غذا بخوريد. اين نسخه براي افرادي است كه انسولين مصرف مي‎‎‎نمايند. رژيم غذايي براي اين افراد، در شبانه‎‎‎روز يك وعده غذاي پخته به همراه سالاد، و دو وعده ديگر غذاي خام بخورند. همچنين روزي  3  تا  4  قاشق مرباخوري عسل بخورند.

– هنگام خروج از حمام، چند ثانيه آب سرد بر روي پاهايتان بگيريد تا از واريس جلوگيري شود.

– شب ادراري: بر دو نوع است، يا از گرمي است و يا از سردي. بچه‎هايي كه از گرمي به اين حالت دچار مي‎شوند، قبل از خواب دچار عطش زيادي شده و آب زيادي مي‎خورند كه صفراوي مزاج هستند. و بچه‎هايي كه اين حالتها را ندارند از سردي است و بلغمي مزاج مي‎باشند كه بايد رژيمهاي مربوط به مزاجها را رعايت نمايند.

– رفع شب ادراري: نخوردن مرغ، ماست، برنج و ترشي و شبها سه ساعت قبل از خواب،اين غذا را به فرد بدهيد: 5 عدد خرما، 5 عدد مغز بادام خام، يك قاشق پودر نارگيل، 2 قاشق چايخوري دارچين. قبل از خواب حتما دستشويي برود، چند روزه مشكل حل مي‎شود.

– دفع ادرار: اگر ادرار خوب دفع نمي‎شود، به علت خوردن غذاهاي سديم دار است كه براي رفع آن بايد غذاهاي پتاسيم دار مانند ته خيار، موز، كاهو و بادام خورد.چنين افرادي دست و پا و زير چشمهايشان ورم مي‎كند.

– كسي كه زياد مي‎خوابد، طبعي سرد و بلغمي دارد، غذاهاي گرمي بخورد.

– درمان اسهال خوني: اگر كسي دچار اسهال خوني ،خونريزي از مدفوع دارد، سه روز غذا فقط آب و عسل و خاكشير بخورد، مشكل حل مي‎شود.

– براي رفع موهاي خشن در بدن عصبي نشويد.

– اگر غذاهاي تبليغي نخوريد، هرگز آلرژي به سراغ شما نمي‎آيد.

– براي ناراحتي‎هاي اعصاب و لرزش دست، چاي، قهوه و نسكافه مطلقا نخوريد.

– رفع وسواس: غذاهاي سردي بخش نخورند. روزي حداقل دو ليوان آب سيب با ليمو ترش تازه و دو ليوان شير بادام استفاده نمايند.

– منشا ام‎اس : حرص خوردن بيش از حد، حساس و زود رنج بودن و عصبي شدن و خوردن غذاهاي سردي بخش.

به امیر جون باید بگم متاسفم!من همه سایت ها را برای اپلود امتحان کردم ~ به دلیل حجیم بودن فایل و سرعت کم اینترنت فقط روی این سایت می شد اپلود کرد حتی من کافی نت هم رفتم!؟نشد!!!!!!!!!ببخشید

– فرد اگر غذاي خود را اصلاح كند، حتي سرما هم نمي‎‎‎خورد.

– سرماخوردگي تارهاي صوتي: بهترين چيز استفاده از بذرهاي ملين به همراه عسل كه به صورت شربت در آمده است، مي‎‎‎باشد.آنرا به صورت جرعه جرعه بنوشيد و تا  48  ساعت غذاي پخته، شور و چرب نخوريد.

– براي رفع سينوزيت، ماست و ترشي نخوريد.

– براي پايين آوردن تب از هلو و يا برگه هلو استفاده كنيد.

– ذات‎‎‎الريه، به علت فعاليت شديد ، عرق زياد و خوردن باد سرد مي‎‎‎باشد.

– سرماخوردگي شديد: سيب و عسل ميل كنيد، تا سه روز رفع مي‎‎‎شود. تركيب سيب و عسل، نوعي آنتي بيوتيك است.

– رفع اختلالات حنجره: نخود سفيد را به مدت  24  ساعت در آب خيس نموده، آب آنرا در ليواني ريخته و با عسل شيرين نموده بخوريد. مجددا بر روي نخودها آب ريخته و  24  ساعت بعد آب آنرا با عسل بخوريد. سپس بگذاريد نخودها جوانه زده و آنها را بخوريد، مشكل حل مي‎‎‎شود. افرادي كه مداحي و يا آواز مي‎‎‎خوانند ، براي باز شدن حنجره همين روش را انجام دهند.

– درمان عفونت گلو: يك ليوان شربت آب و عسل را تهيه نموده، سه جرعه آنرا قرقره نموده و بيرون بريزيد و مابقي را بنوشيد. يكبار صبح ناشتا و يكبار شب و تا  2  ساعت هم چيزي نخوريد.

– رفع سرفه: 100  گرم پودر ريشه شيرين بيان كه زرد رنگ باشد را با يك  ليوان آب دم كرده و در طول روز بخورند.

– كساني كه سرفه آنها كهنه شده، علاوه بر دم كرده شيرين بيان، از بذرهاي ملين نيز استفاده كنند.

– به حالت اسيدي سرد و به حالت بازي گرم گفته مي‎‎‎شود.

– عناصر اربعه: صفرا، سودا، بلغم و خون.

-عناصر تشكيل دهنده زمين: آب، خاك، هوا و آتش.

– صفرا=آتش=گرم و خشك

– سودا=خاك=سرد و خشك

– بلغم=آب=سرد و تر

– خون=هوا=گرم وتر

– بدن انسان از عناصر اربعه تشكيل شده است كه در مجموع، اندامها و اخلاط بدن از آنها ساخته شده است.

– اگرصفرا،خون،بلغم وسودا به حالت تعادل دربدن باشد، مزاج متعادل بوده وشخص سالم مي‎‎‎ماند.

– در حالتهايي مزاجهايي غلبه مي‎‎‎كند:

اگر صفرا غلبه كند، مي‎‎‎گويند شخص صفراوي مزاج شده است.

اگر سودا غلبه كند، مي‎‎‎گويند شخص سودابي مزاج شده است.

اگر بلغم غلبه كند، مي‎‎‎گويند شخص بلغمي مزاج شده است.

اگر خون غلبه كند، مي‎‎‎گويند شخص دموي مزاج شده است.

– نشانه‎‎‎هاي غلبه صفرا: تلخي دهان،تشنگي و عطش، سوزش جگر، زبري و خشكي پوست دست و صورت، زردي سفيدي چشم، كدر شدن رنگ ادرار، عصبي شدن، ناراحتي معده، كم اشتهايي، حالت تهوع، زياد ترش كردن كه همراه آن گلو مي‎‎‎سوزد، سردرد، شقيقه درد و نبض زدن، تاريكي و سياهي رفتن چشم در هنگام بلند شدن، سرگيجه، خشكي پوست و ترك خوردن پوست، خشك شدن لبها،سوختگي و پوست پوست شدن  دور پلكها،گرمي بدن(معمولا  2  درجه تب دارند)،گرمي زير دنده راست، جوشش دريچه معده( جايي كه مري به معده متصل مي‎‎‎شود)، ديدن خوابهاي هولناك( خصوصا افتادن از بلندي)، شوره سر، وجود لكه‎‎‎هاي سفيد و قهوه‎‎‎اي در پوست، ريزش تكه تكه موها، علاقه زياد به خوردن آب يخ و يخ، يبوست مزاج، تند خو، بهانه‎‎‎گير .

– نشانه‎‎‎هاي غلبه خون: شيريني دهان، سنگيني سر و خميازه كشيدن،چرت زدن، كندي حواس، لزج بودن آب دهان (كش آمدن در هنگام انداختن آب دهان)، قرمزي شديد زبان، خارش در بدن، دمل و جوش در قسمت پيشاني و پشت در قسمت گرده، نبض بالا، داغي بدن، لپ‎‎‎هاي گل انداخته، عجول و مضطرب، خونريزي از لثه‎‎‎ها، كسالت و خمودگي زياد.

– نشانه‎‎‎هاي غلبه بلغم: ترشي دهان، سفيدي بدن، پوستي شل و ول و آبكي، زود سفيد شدن موها، سردي دست و پا(هميشه دست و پا سرد است)، دير هضم شدن غذا( توقف زياد غذا در معده و آروق زدن ترش)، خواب آلودگي و زياد خوابيدن، جاري شدن آب از دهان در خواب، رقيق بودن آب بيني(ترشح زياد بيني)، فراموشي و كند ذهني، كم حواسي، زيادي دفع ادرار، سستي و بي حالي، دفع ادرار با فشار زياد، ريزش مو زودتر از موعد مقرر، درد معده، قلنج( درد كمر و گرده‎ ‎ ‎ و شانه‎‎‎ها)، گرفتگي ماهيچه‎‎‎هاي پشت و گردن، زانو درد و پا درد، بيماري پاركينسون، بيماري پيسي، نقرس، تنگي نفس، طپش قلب( به خصوص در هنگام برخواستن از خواب)، سرفه زياد، ضعف مثانه، لك‎‎‎هاي قهوه‎‎‎اي در چشم.

– نشانه‎‎‎هاي غلبه سودا: شوري دهان، حرص خوردن زياد، خستگي و كوفتگي بيش از حد بدن، لاغري، پژمردگي جسم و روح، بي‎‎‎نشاطي، يبوست شديد مزاج، خودخوري شديد، داشتن سوزش هنگام دفع ادرار، ادرار به سياهي و تير‎‎‎گي مي‎‎‎زند، تهوع زياد، سياه بودن مدفوع، بوي بد دهان، تاريكي و سياهي رفتن چشم در مواقع مختلف، تير‎‎‎گي رنگ صورت و پوست، ديدن كابوس در خواب( ديدن چيزهاي عجيب و غريب و غير واقعي)، شب كوري، سوزش معده، فكر زياد بدون دليل، لكه‎‎‎هاي سياه در بدن، خارش شديد پوست( كه بر اثر آن پوست ترك مي‎‎‎خورد)، خشكي پوست، قلنج روده و معده، فراموشي.

– غذاهايي كه باعث تحريك و تغيير مزاجها مي‎‎‎شود:

– غذاهاي چرب و شيرين صفرا را زياد مي‎‎‎كند.

– غذاهاي مانده و بيات، شور و نمك سود ، سودا را زياد مي‎‎‎كند.

– غذاهاي سردي بخش، لبنيات ، ترشي و سركه بلغم را زياد مي‎‎‎كند.

– پرخوري خون را زياد مي‎‎‎كند.

– براي رفع‎‎‎ناراحتي‎‎‎معده، غذاكم بخوريد، غذا راخوب بجويد وآب را به روش‎‎‎صحيح استفاده نماييد.

– نمك زياد ،موسين معده را از بين مي‎‎‎بردو باعث زخم معده مي‎‎‎شود.

– زخم اثني عشر: براي درمان زخم  اثني عشر،روزي سه قاشق عسل با موم بخوريد.

– نفخ معده: مواد شيرين باعث نفخ معده مي‎‎‎شود.براي رفع نفخ معده، زنيان را آسياب نموده، يك قاشق چايخوري بعد از غذا بخوريد. به علت تلخي، زنيان را در كپسول بريزيد و بخوريد.

– براي رفع نفخ و ترشي معده، دوبار انگشت را در نمك زده و بچشيد، مشكل در يك دقيقه برطرف مي‎‎‎شود.

– منشا ميگرن گوارشي است، كساني كه ماكاروني، چاي، شيريني‎‎‎جات قنادي، سرخ‎‎‎كردني، پنير استفاده مي‎‎‎كنند، دچار سردرد مي‎‎‎شوند. اين مواد در روده بزرگ به الكل تبديل شده و ايجاد سر درد مي‎‎‎كنند.

– كساني كه ميگرن دارند، شيريني،مواد شيرين و چاي شيرين نخورند.

– بچه‎‎‎هايي كه در درس خواندن كند هستند، ناراحتي گوارشي دارند.

– در روزسه وعده غذا بخوريد و بين غذا فقط ميوه بخوريد.

– براي جلوگيري از چاق شدن ، سالاد را قبل از غذا بخوريد.

– هميشه  3/2  معده را پر كنيد و  3/1  آن را خالي نگهداريد.

– استراحت بعد از غذا: بعد از غذا دراز كشيده، دستها را زير سر گذاشته و پاي راست را روي پاي چپ قرار دهيد و به همين صورت  10  دقيقه بدن را آرام نموده و به چيزي فكر نكنيد، نفس عميق بكشيد و سعي كنيد خوابتان نبرد.با اين كار احساس سبكي به شما دست مي‎‎‎دهد.

– بيماري آسم كودكان وجود ندارد، بلكه ناراحتي معده دارند و براي رفع آن، غذاهاي تبليغي، ماست، شير و آب با غذا نخورند.

– غذاهاي مضر براي كبد: غذاهاي فريز شده،زودپز شده، ترشيجات، رب، سس، نمك زياد، چاي، ادويه‎‎‎جات تند، غذاهاي ساندويچي، شيريني‎‎‎جات قنادي، پيتزا، غذاهاي تبليغي(پفك، چيپس، شكلات،بيسكويت…)،گوشت زياد، سرخ‎‎‎كردني، تخم مرغ، غذاهاي چرب و پر حجم، سير داغ، پياز داغ، ماست، خوردن مايعات همراه غذا.

–  غذاهاي مفيد براي كبد: آب، ميوه‎‎‎جات، سالاد(كاهو، خيار، هويج، جوانه‎‎‎ها)، ليمو ترش تازه، سوپ جو هفته‎‎‎اي يكبار به همراه آلو بخارا، استفاده  2  تا  3  قاشق عسل بصورت شربت عسل، استفاده از ترشيجات طبيعي( زرشك، شاتوت،…)، انواع مركبات، توت فرنگي، هويج، روغن زيتون ،عناب، بالهنگ و خاكشير.

– كساني كه كبد آنها مشكل دارد تا چهل روز از خوردن غذاهاي سرخ‎‎‎كردني و فرآورده‎‎‎هاي حيواني پرهيز كنند.

– اگر كبد دچار اشكال شود، فرد دچار افسردگي، نگراني، اضطراب، خمودگي، بي‎‎‎حالي، چهره‎‎‎درهم كشيده، چهره رنگ و رو پريده، چهره تيره، ديدن كابوس و گوشه‎‎‎گيري مي‎‎‎شود.

– هميشه شبها به سمت راست بخوابيد.

– از علائم اشكال در كبد، يبوست و پف كردن زيرچشم پس ازبيدارشدن، ريزش‎‎‎موو وجود لك در صورت.

– تب خال:به علت كمبود ويتامين در بدن، و يك شوك عصبي، كبد دچار مشكل شده و فرد تب‎‎‎خال مي‎‎‎زند.

– دم كرده پوست سيب براي تب خال بسيار مفيد است.

– اكثر بيماريهاي پوستي در ارتباط با كبد است.

– غذا را سرخ نكنيد كه باعث فشار بر كبد و عصبي شدن شما مي‎‎‎شود.

– شاتوت بهترين دارو براي انواع هپاتيت است.

– يك نوشيدني مفيد براي كساني كه كبد آنها مشكل دارد: تركيبي از آب ليمو شيرين، آب ليمو ترش، آب نارنج، آب پرتقال و آب سيب. اگر كساني نمي‎‎‎توانند ترشيجات بخورند: يك ليوان آب سيب با آب يك عدد ليمو ترش تازه.

– بهترين دارو براي كبد: هويج، روغن زيتون، ليمو ترش تازه و توت فرنگي.

– يك غذاي مفيد براي كبد: پوره كدو حلوايي و هويج، كدو حلوايي و هويج را بخار پز نموده و سپس رنده مي‎‎‎كنيم، ليمو ترش تازه و عسل را به آن اضافه مي‎‎‎نماييم، پوره آماده مي‎‎‎شود.

– اين پوره براي بچه‎‎‎هايي كه ناآرام و عصبي هستند، مفيد است.

– اضطراب، ناراحتي، ترس و عصبانيت آنزيمهاي كبد را بالا برده و شخص را بيمار مي‎‎‎كند، براي پائين آوردن آن، انار بهترين درمان است.

– افراد لاغر مشكل كبدي دارند، اگر بر طرف شود چاق مي‎‎‎شوند. غذا را خوب بجوند و با غذا ماست و آب نخورند.

– قارچ پوستي: نشانه ناراحتي كبدي است، براي رفع آن، پوست را بايد با روغن كنجد ماساژ داد و غذاهاي موافق مزاج خورد.

– ناراحتيهاي پوستي: يا از گرمي ايجاد مي‎‎‎شود و يا از سردي، كساني كه ناراحتي كبدي دارند و يا صفراي بالايي دارند بر روي كتف آنها و يا پشت كتف جوش مي‎‎‎زند ولي كساني كه از سردي دچار ناراحتي پوستي مي‎‎‎شوند، پوست خشك شده ، خارش زيادي داشته و ترك مي‎‎‎خورد و خون مي‎‎‎آيد.

– ترك پاشنه پا: نشانه اشكال در كبد است. خورشت آلو، اسفناج، سيرابي، انار، پاچه گوسفند، زرشك و عناب استفاده شود.

– غذاهاي مضر براي كليه: غذاهاي ساندويچي، شيريني‎‎‎جات قنادي،غذاهاي تبليغي، غذاهاي رستورانها، نوشابه، ماست، چاي، انواع دارو( خصوصا آنتي بيوتيك جنتامايسين) وآب يخ.

– غذاهاي مفيد براي كليه: آب، كاهو، سيب درختي( با پوست و دانه) ، مغز بادام خام، ليمو ترش تازه، انجير، عسل، خيار( خيار درختي استفاده نكنيد).

– استفاده زياد از آنتي بيوتيكها باعث از كار افتادگي كليه‎‎‎ها مي‎‎‎گردد.

– علامت اشكال در كليه ضعف و خستگي است.

– آب يخ باعث ايجاد شوك در كليه‎‎‎ها و كبد مي‎‎‎گردد.

– غذاهايي استفاده كنيد كه هم دماي بدن باشد.

– اولين چيزي كه كليه را از كار مي‎‎‎اندازد،چاي است.

– سرماخوردگي و فشار رواني براي كليه‎‎‎ها بسيار مضر مي‎‎‎باشد.

– هندوانه:

– هندوانه كليه، حالب،مثانه و پروستات را شستشو مي‎‎‎دهد.

– كساني كه مشكل پروستات دارند ،هندوانه را با پوست و دانه بخورند.

– كساني كه ديابت دارند، در سالاد پوست هندوانه رنده كرده ،مصرف نمايند.

– نفخ معده بعد از خوردن هندوانه با خوردن كمي از پوست آن بر طرف مي‎‎‎شود.

– پوست هندوانه كار رانيتيدين را انجام مي‎‎‎دهد و براي نفخ معده و كساني كه ديابت دارند بسيار مفيد است.

خربزه:

– خربزه آلرژي ايجاد نمي‎‎‎كند.

– خربزه بهترين دارو براي سيستم كليه، مثانه و مجاري ادرار است. پوست آن شستشو مي‎‎‎دهد، مغز آن غذاست، پوشالش سنگ شكن است و دانه‎‎‎هاي آن بسيار مفيد است.

– كساني كه سنگ كليه دارند، دانه‎‎‎هاي خربزه و پوست آنرا خشك نموده و آسياب كرده و استفاده نمايند، بسيار مفيد است.

– پوست خربزه ادرار آور است و براي كساني كه مايعات بدن آنها خوب دفع نمي‎‎‎شود، بسيار مفيد است.

– مغز خربزه بهترين غذا براي كساني است كه طبع سردي دارند و بيماريها را مشخص كرده و نشان مي‎‎‎دهد.

– پوشال خربزه براي شكستن سنگ كليه،بسيار مفيد است. با رژيم خربزه در يك هفته ، سنگهاي كليه دفع مي‎‎‎شود.

– علائم كم خوني: بي‎‎‎اشتهايي،سرگيجه، رنگ و روي زرد، بي‎‎‎حوصلگي، بي‎‎‎نشاطي، خواب‎‎‎آلودگي و سردرد كه يكي از علل كم خوني، وجود مشكل در كليه مي‎‎‎باشد.

– رفع درد كليه: دم كرده پونه كوهي و آويشن شيرازي،براي كساني كه درد شديد كليه، ناراحتي كليه و عفونت دارند و همچنين براي كساني كه ماهيچه‎‎‎هاي كليه آنها سرما خورده و درد شديدي دارند ، بسيار مفيد است.

– غذاهاي مضر براي گوش: غذاهايي كه خون را غليظ مي‎‎‎كنند مانند ماست و ماكاروني.

– رفع گوش درد اطفال: آب پياز را روي پنبه ريخته و در گوش مي‎‎‎گذاريد، در عرض  2  تا  3  ساعت، آرام مي‎‎‎گيرد. اگر درد ساكت نشد، يك قاشق چايخوري روغن زيتون را گرم نموده و در گوش مي‎‎‎ريزيد و درد ساكت مي‎‎‎شود.

– رفع وزوز گوش:كساني كه دچار وزوز در گوش مي‎‎‎شوند به علت غلظت خون است، كه بايد از خوردن نوشابه با غذا، آب يخ و غذاهاي چرب و غذاهاي تبليغي( پفك، شكلات، ماكاروني، پيتزا، ساندويچها و…) بپرهيزند. براي رفع وزوز گوش، سه روز ماست و چاي و موارد فوق را نخورند و روزي شش ليوان  آب كه در هر ليوان يك قاشق آب ليمو ترش تازه باشد، را به روش صحيح استفاده نمايند.

– رفع صداي گوش: اگر بر اثر ناراحتي اعصاب، گوش آسيب ببيند و صدا دهد، براي رفع آن ، ماست و چاي و غذاهاي تبليغي نخوريد و روزي شش ليوان آب به روش صحيح نوشيده، غذا را خوب بجويد و پرخوري نكنيد.

– از گوش پاك كن استفاده نكنيد وگوش را با مواد شيميايي شستشو ندهيد.

– قبل ازحمام، يك قطره روغن بادام تلخ در گوش چكانده و يكساعت بعد پاك كنيد.

– براي رفع خارش گوش، غذاهاي ممنوعه را نخوريد.

– گرفتگي دو گوش، به علت عصبي بودن، غلظت خون، چربي خون يا يبوست است.

– بهترين دارو براي چشم، آب ليمو ترش تازه است. در آب جوشيده چند قطره آب ليمو ترش ريخته و چشم را با آن شستشو دهيد.

– غذاهاي مضر براي چشم: چاي،ماست، آب خوردن بين غذا، تنقلات(پفك،چيپس،…)،ماكاروني، غذاهاي ساندويچي،شيريني‎‎‎هاي قنادي.

– غذاهاي مفيد براي چشم: نوشيدن  6  ليوان آب در روز به روش صحيح،سوپ جو هفته‎‎‎اي يكبار، خوردن سالاد قبل ازغذا، خوردن3  عددسيب باپوست ودانه، جويدن خوب غذا، كم خوردن گوشت.

– يبوست بدترين چيز براي چشم است. بچه‎‎‎هايي كه يبوست دارند ، عينكي مي‎‎‎شوند و دهانشان بو مي‎‎‎دهد و اينطور بچه‎‎‎ها اكثرا بي‎‎‎قرار،ناآرام و عصبي هستند.

– داغي كف پا:كساني كه كف پاي آنها داغ مي‎‎‎شود، سه روز چاي نخورند و به جاي آن به روش صحيح آب بنوشند، چنين افرادي دچار يبوست مي‎‎‎باشند.

 – پوكي استخوان از زانو درد شروع مي‎‎‎شود.

 – كلسيم را با فسفر مصرف كنيد، مثلا پنير با گردو.

– پنير را در شب استفاده كنيد نه صبح.

– به جاي پنير پاستوريزه، از پنير محلي كه مطمئن است ، استفاده نماييد.

– براي بالارفتن ضريب هوشي بچه‎‎‎ها درشب امتحان پنير باگردو به همراه نعنا يا پونه و پياز بدهيد.

– هميشه در شب، در تاريكي مطلق بخوابيد و از چراغ خواب استفاده نكنيد.

– كساني كه پوستي تيره و جوش صورت دارند ،با غذا پياز بخورند.

– پياز داراي گوگرد است و باعث رقيق شدن خون و افزايش هوش مي‎‎‎شود.

– كساني كه دچار افسردگي مي‎‎‎شوند، به هيچ وجه عدس نخورند.

– سوسيس و كالباس باعث افسردگي و پريشاني در خواب مي‎‎‎شود.

– خوردن زياد كشك باعث خرابي پوست مي‎‎‎شود.

– براي جلوگيري از ريزش مو و براي داشتن پوستي سالم و شاداب،شير بادام بنوشيد. شير بادام محتوي مغز بادام، آب و عسل مي‎‎‎باشد.

 – براي سه عضو بدن هيچگاه دارو استفاده نكنيد: چشم،گوش و بيني.

– به جاي ماست از سالاد استفاده كنيد.

– ماست را بصورت ماست چكيده، به همراه پونه كوهي، موسير و كاكوتي اضافه نماييد و بخوريد. البته،ماستي كه از حيواني كه در صحرا تغذيه كرده، تهيه شده باشد.

– بچه‎‎‎هايي كه به ماست علاقه زيادي دارند، مطلقا ماست ندهيد،دچار ناراحتيهاي مغزي مي‎‎‎شوند.

– كساني كه دست و پا آنها عرق مي‎‎‎كند، چاي و ماست نخورند.

– براي رفع ترس و اضطراب ،بچه‎‎‎ها ماست و ترشي نخورند.

– رفع عفونت و دندان درد: از خوردن فرآورده‎‎‎هاي حيواني، پرهيز كنيد و روزي يك تا سه حبه سير را، بسته به سن افراد، به اندازه عدس خوب ريز كرده، 5/2  ساعت بعد از غذا، بدون جويدن با آب ببلعيد.

– جلوگيري از ابتلا به عفونت دندان: سردي‎‎‎ها را كم استفاده نموده و روزي چند بار ، با انگشت به نمك زده و دندانها را ماساژ دهيد.

– براي درمان آفت دهان: عسل را روي آفت ماليده و روزي چند عدد سيب بخوريد.از غذاهاي ممنوعه پرهيز نماييد.  و يا مي‎‎‎توانيد، عسل را روي سيب ماليده و آنرا به صورتي كه مدت زيادي در دهان بماند، جويده و بخوريد. اگر آفت در دهان زياد است و جويدن درد آور است ، مي‎‎‎توانيد در آب سيب ، عسل ريخته، و آنرا جرعه جرعه بنوشيد، بطوريكه براي مدتي ، در دهان نگهداريد.

– خمير دندان: پوست چوبي بادام را بر روي توري و شعله قرار داده و ذغال نماييد. ذغالها را آسياب نموده والك كرده و به آن نمك اضافه نماييد. مسواك زدن با اين ماده، دندانها سفيد و براق شده و هيچگاه خراب نمي‎‎‎شود.

– تركهاي روي زبان: به علت ترشي زياد ايجاد مي‎‎‎شود، كه براي رفع آن ترشي را حذف و غذاهاي لعابدار و ژلاتيني استفاده نماييد.

– افراد بيمار از فرآورده‎‎‎هاي حيواني استفاده نكنند. گوشت باعث درد زياد در بيمار مي‎‎‎شود.

– بيشترين پتاسيم در ته خيار است و براي اينكه تلخي آن مشخص نباشد ،خيار را از ته بخوريد.

– هورمونهاي تزريق شده به مرغ‎‎‎در بال و پوست آن جمع مي‎‎‎شود، از خوردن آنها جدا پرهيز نماييد.

– خوردن انجير و زيتون، از ابتلا به ‎‎‎بيماريهاي‎ ‎ ‎ گوارشي‎ ‎ ‎ جلوگيري‎ ‎ ‎ كرده و باعث كاركرد خوب روده مي‎‎‎شود.

– انجير و زيتون را در برنامه غذايي خود بگنجانيد تا هيچگاه بيمار نشويد.

– خوردن نوشابه و آب يخ با غذا باعث قلنج روده مي‎‎‎شود و درمان آن خوردن انجير مي‎‎‎باشد.

– به بچه‎‎‎هاي در حال رشد، كشمش و مويز بدهيد.

– براي رفع سرطان غذاهاي گياهي بهترين است و استفاده از فرآورده‎‎‎هاي حيواني مناسب نمي‎‎‎باشد.

– براي رشد بچه‎‎‎ها، غذاهاي زير را حذف كنيد: شيريني،چاي و سرخ كردني.

– دير خوابيدن در شب و دير بيدار شدن در روز، باعث كوتاهي عمر مي‎‎‎شود.

– در آزمايشگاه براي كشت ميكروب از مواد زير استفاده مي‎‎‎كنند: آب گوشت، شكلات، بلادونا، خون و آگار .

– از دو مكان هرگز خريد نكنيد: قنادي و ساندويچي.

انگل به سراغ كساني مي‎‎‎آيد كه يبوست دارند.

دانه همه ميوه‎‎‎جات ضد انگل است.

بوي بد دهان نشانه يبوست مي‎‎‎باشد.

بچه‎‎‎هايي كه پرخاشگر هستند، يبوست دارند.

رفع يبوست: خورشت آلو با اسفناج هفته‎‎‎اي  2  بار، سيرابي هفته‎‎‎اي  2  بار و سوپ جو با پاچه گوسفند مفيد است.

بچه‎‎‎هاي زير  2  سالي كه دچار يبوست مي‎‎‎شوند، بهترين چيز برايشان شيرخشت، ترانجبين و انگبين است.

براي رفع يبوست از انجير استفاده نماييد.

ام الامراض و منشا تمام بيماريها، سرماخوردگي و يبوست مي‎‎‎باشد.

كمي قبل از سير شدن، دست از غذا بكشيد.

شب ،هنگام خواب، اجابت مزاج انجام دهيد.

زمانيكه سالم و شاداب هستيد، از مزه‎‎‎ها، هرچه هوس كرديد، ميل كنيد.

هنگام كسالت، هرچه هوس كرديد، ميل نكنيد.

هنگام كسالت، هرچه هوس كرديد، عكس آنرا ميل كنيد.

هنگام صرف غذا، اولين لقمه كه در دهان گذاشتيد، اگر احساس خوبي نداشتيد، آن غذا را نخوريد تا اشتهاي شما باز شود.

      برای چاق شدن فقط کافی است که مواد غذایی که در بخش مواد غذایی جایگزین گفتم بخورید و مطالبی که درباره ی روش غذا خوردن در وبلاگ نوشتم بخونید و عمل کنید ؛زیاد سخت نیست. همین شیر بادام که خیلی مفید است برای چاق شدن خیلی خوب است چون 650 کالری دارد الان براتون حساب می کنم.50*10=500 خوب سه تا قاشق غذا خوری عسل میشه: 3*50=150 روهم رفته میشه 650 کالری .

راستی سعی کنید به این آدرس ها بروید ، ضرر نمی کنی.

 

 

http://www.tebbeghorani.com/reasons.htm

http://www.tebbeghorani.com/references.htm

یک لیوان آب هویج به همراه یک قاشق غذاخوری عسل. همین! کسانی که خونریزی های شدید دارند روزی دو تا سه لیوان میل کنند. برای اینکه یبوست ایجاد نکند میتوانید  ۲  قاشق غذاخوری خاکشیر خیس شده در آن بریزید. البته خود عسل هم از یبوست جلوگیری میکند.دم کرده برای خانم هایی که در هنگام پریود دارای دردهای شدید هستند:

یک قاشق از آویشن کوهی و یک قاشق پونه کوهی را به همراه  ۳  لیوان آب در قوری چینی به مدت  ۳۰  دقیقه دم کنید و گرم گرم با عسل آن را میل کنید. درد سریع فروکش میکند.

15 روز غذای پخته نخورید ، همان غذاهایی که خداوند در سوره ی مبارکه ی ابس ، ایه ی 24 تا 32 گفته بخورید .

بعد از 15 روز ازمایش دهید همه چیز نرمال است ، اگر کسی دقیق رعایت کنه روزی که شروع می کنه به این روش غذایی می تواند قرص را قطع کند بعد از 15 روز ازمایش بده به شرطی که کامل انجام بده اگر انجام نداد باید قرص بخورد .

  برای رشد قد ، بیشتر غذاتون گیاهی باشه . پروتئین گوشتی زیاد استفاده نکنید .

  برای عینک عرض کنم  که سعی کنند  که روزی دو تا سه بار معده شون و روده شون  کار کنه تا عینک را بزارند کنار . مثلا سوپ جو بخورند  ، پاچه گوسفند ، آلو بخارا ، گشنیز ، اسفناج ، بیشتر غذاشون این باشه . یا هفته ای یک بار سیراب شیردون  استفاده بکنند ، ورزش بکنند . بعد این چیزی که میگم درست کنند  بریزن تو چشمشون . نصف استکان آب جوشیده  خنک شده  ، ده قطره آب لیمو ترش تازه . هر روز چند بار بریزن تو چشمشون ، چند قطره تو چشم میریزید .

به مرور آب لیمو این محلول را زیاد میکنید  . روزی دو بار این کار را بکنید .

اونهایی که میخواهند دقیقا بدونند این حرف من درسته یا نه ، اکثر بچه ها  یا بعضی از بزرگترها دچار کرم کدو  یا کرمک میشوند . کرمهای ریز کوچولو هست . اینها شب دو تا یا سه تا قاشق غذاخوری مغز تخم کدوی خام بخورند ، صبح میبینند تمام این انگلها دفع میشود .                               

و تمام این هسته پرتغال ، هسته سیب و … اینها همه ضد انگلند . اگر شما این میوها را با هسته بخورید ، تا آخر عمرتون یه دونه انگل نمیبینید .

برای چربی دور شکم به همون روشی که گفتم غذا بخورین ، ورزش هم بکنین .

در روز هم چندتا سیب را با پوستش و دونش بخورین !  بله دونش را هم بخورین ، اشکالی داره ؟   پیتزا را با سسش میخورین .

اونهایی که التهاب مخاط بینی دارند و اونهایی که سینوزیت دارند ، به جای آنکه برند جراحی کنند ، آنتی بیوتیک بخورند ، سیستم گوارشیشون را به هم بریزه ، میآیند  یک قاشق غذاخوری  گل بابونه را میریزند توی کاسه  آب جوش به مدت یک ربع این آرام آرام  میجوشه ، اینو بخور میدهند تا نرم بشه  ، بعد به پشت میخوابند  ، پنج تا  از این قطره بینی  ، یک قطره تو این بینی و یک قطره تو اون بینی  ، یه دقیقه صبر کنید . دوباره یه دونه تو این و یه دونه تو اون ، دوباره یک دقیقه صبر میکنید  تا پنج قطره .

اگر دیدید درد شدید تو این سینوسها  و پیشونیتون  ایجاد شد ، میآئید با روغن زیتون  ماساژ میدهید .

                                           

و هر باری که استفاده میکنید ، این دردها کم میشه  . این عفونتها سرازیر میشه و میآید پائین .

آب و عسل و لیمو ترش و یخ ، آرام آرام میل بکنید  ، یعنی هفت روز به جز این چیزی نخورید .  یعنی عفونتهایی که بوده سه روزه که من گفتم انجام دادند به لطف خدا مسئله ای نبوده و حل شده .

عفونت را اگر میخواهند سریع درمان کنند ، مثلا دندونشان الآن آب سه  کرده ، غذاشون آب و عسل باشه . در طول روز هم سه تا دونه حبه  سیر را که جوانه نزده باشه ، ریز به اندازه  ماش  خورد میکنند . با یک حبه سیر ، یک لیوان آب و عسل میخورند . سریع این   آب سه شون میخوابه و عفونتشون از بین میره .

من مکانیزم آلرژی را بگم خدمت شما ، ببینید درمانش خیلی راحته . این که من میگم آلرژی بوده که  سه روزه درمان شده ، بدترین آلرژی ها خیلی سریع درمان شدند .

ببینید  عزیزان این چیزی که من میگم اگر توجه کنید ، خیلی از درها به سوی شما باز میشه . حالا اصلا علت آلرژی را من میگم برای شما .

ببینید عزیزان در جهان خلقت یکی از مخلوقات ما هستیم . بقیه مخلوقات همون چیزی که خداوند برای آنها مقدر کرده ، همون را میخورند .یعنی شما اگر جلوی گربه علف بریزی نمیخوره و جلوی بره گوشت بریزی نمیخوره .

تنها موجودی که پایش را از گلیمش دراز میکنه انسان هست همه چیز میخوره . یه مثال جالب میزنم برای شما در مورد اینکه همه مخلوقات بر طبق فطرت خودشون تغذیه میکنند ولی انسان این طور نیست شما یک کرمی که کشمش خوار هست را از کشمش جدا کنید ، کشمش آفتابی را میخوره . شما یه سه روز به این کرم غذا ندین  بعد کشمش تیزابی بریزید جلوش ، این از گرسنگی میمیره . می آید بو میکنه ، میبینه تیزابی هست نمیخوره . جالب اینجاست که ما فقط میریم تیزابیها را میخوریم !  چرا ؟ برای اینکه بر خلاف فطرت و غریزه خودش این کرم  قدم برنمیداره . این میشه توحید دیگه .

حالا ما چه کار میکنیم . هر چی برخلاف  فطرت و غریزه مون  هست را همون راه را میریم. اما سلولهای بدن ما اینجوری نیستند . سلولهای ما سلولهایی هستند که اون چیزهایی که خدا برایش تعیین کرده دوست داره بخوره . شما میرید یه پیتزا میخورید ، یه لیوان دوغ هم بعدش میخوری ، عرض کنم یه نوشابه  بعدش هم میخوری ، یه شیرینی پلومبیر (یه شیرینی تو  مایه های بستنی و خامه) که اون را هم میخورید دیگه وا مصیبتا هست . بعد میبینید که دچار آلرژی شدید ، چرا ؟

 گفتم که هر سلولی با مویرگش بین بیست و پنج تا پنجاه هزارم میلیمتر(میکرون) فاصله داره . وقتی که شما این غذا را میخورین ، این غذا از طریق معده وارد روده میشه ، وارد لنف میشود ، نهایت وارد خون میشود ، وارد کبد میشود . حالا از کبد خارج شده  میخواد بره غذای سلولها را بده . سلولها میبینن که این غذا بدرد نمیخوره  . پیتزا ، پلمبیر ، سس و کچاپ توشه ! می آیند چه کار میکنند ؟

                    

سلول یه ماده از خودش ترشح میکنه  و دور خودش را احاطه میکنه . یه حصاری دور خودش ایجاد میکنه ، به این میگویند  هیستامین . سلول هیستامین ایجاد میکنه که این غذاها نیاد طرفش ، چون مسموم میشه .

بعد شما میرید  مراجعه میکنید  به پزشک ، میگه  خوب کاری نداره ، این دو تا آنتی هیستامین را بخور ! بله  آنتی هیستامین را میخورین ، میبینید ، به ! حالت خوب شده . باب پزشک معجزه میکنه .

نه . در واقع سلولهای شما فلج شده . معجزه نشده . شما با خوردن آنتی هیستامین در واقع کار سلول خودت را مختل کردی . این دیگه نمیتونه هیستامین تولید کنه . این دیگه فلج شده .

ما میگیم خوب درمانش چیه ؟ غذاهایی که هیستامین تولید میشه را نخور . یکیش ماست هست ، یکیش غذاهای ساندویچی هست ، یکیش همین پولمبیر هست  ، یکیش نون خامه ای هست ، یکیش نمک زیاد هست . با غذات چه خبره اینقدر خیارشور میخوری ؟

                          

دقت فرمودید . پس علت آلرژی این هست . ما میآئیم در واقع با بدن خودمون رابطه درستی ایجاد میکنیم  ، درست که ایجاد شد  آلرژی از بین میره  دیگه . ما میآئیم علت را بر میداریم . اون غذاهایی که هیستامین ایجاد میکنه  تو بدنمون نمیریزیم و آلرژی درمان میشه . بهترین راه درمانش این هست .

 

اولین چیزی که باید  انجام بدهند  یبوست  او را برطرف  کنند  . غلظت خونش  را برطرف کنند . غذاهایی که تبلیغ میشه را نخورن . مرتب در روز  ۱۰  الی  ۱۵  تا   آلوبخارا  را بخورند یا یه دونه کیوی .

عین سخنان دکتر خدادادی

از تمام بازدید کنندگان متشکرم بخصوص علی جون

یک لیوان آب هویج به همراه یک قاشق غذاخوری عسل. همین! کسانی که خونریزی های شدید دارند روزی دو تا سه لیوان میل کنند. برای اینکه یبوست ایجاد نکند میتوانید  ۲  قاشق غذاخوری خاکشیر خیس شده در آن بریزید. البته خود عسل هم از یبوست جلوگیری میکند.دم کرده برای خانم هایی که در هنگام پریود دارای دردهای شدید هستند:

یک قاشق از آویشن کوهی و یک قاشق پونه کوهی را به همراه  ۳  لیوان آب در قوری چینی به مدت  ۳۰  دقیقه دم کنید و گرم گرم با عسل آن را میل کنید. درد سریع فروکش میکند.

یک لیوان آب. یک قاشق غذاخوری عسل به اون اضافه میکنیم و بعد یک لیموترش تازه رو توی اون میچلونیم!!! بعد دو تا قالب یخ توی لیوان میندازیم.

برای اینکه این شربت رو راحت درست کنید اول کمی آب ولرم ( مثل آب لوله) توی لیوان بریزید و یک قاشق عسل رو توی اون حل کنید. بعد آب خنک بریزید تا لیوان پر شود. البته جا برای لیموترش و یخی که بعد میخواید بریزید بذارید. حتماْ لیموترش تازه استفاده کنید و از آبلیمو استفاده نکنید و تا لیموترش رو قاچ کردید به شربت اضافه کنید. چون ویتامین C در مجاورت هوا بسیار فراره!

این شربت بسیاری از بیماریها رو درمان میکنه! عفونت معده. یرقان و خیلی از بیماریها در عرض سه روز با این شربت درمان میشوند. فقط کافیست سه روز غذای شما فقط همین شربت باشد و چیز دیگری مصرف نکنید. 

سلام

آرزوی تندرستی و شادابی براتون دارم و اميدوارم که سال خوبی داشته باشين .

¤ طب قرآني يكي از طبهاي موجود در جهان است كه شگفتي مي آفريند. ¤ در اين طب بسياري از جراحي ها نياز نبوده و با يك رژيم غذائي مناسب بيماري بهبودي خواهد يافت. ¤ داروهاي اين طب همان موادغذائي روزمره زندگي است و هيچگونه عوارض جانبي نخواهند داشت.

این پست به درخواست شادی خانوم گذاشته شده است که کاملاْ واقعی است

از شادی خانوم می خواهم وقتی که درمان شدند حتماْ به ما خبر بدن.


امروز می خوام به معرفی یک بیماری بپردازم که خیلی هم شایع هست و بسیاری از مردم به اون دچار هستن . می دونم که تعداد زیادی از شما عزیزان تا حالا حتی اسمش رو نشنیدید . اسم این بیماری  MS    ( ام اس )  هست . یه بیماری که تا حالا علم پزشکی علت اون رو کشف نکرده و متاسفانه پزشکان متخصص دنیا نظریات گوناگون و بی پایه و اساس علمی در مورد این بیماری بیان کردند . برای اهمیت   فقط همین نکته رو میگم که سالانه پنجاه درصد  سوبسید دولت برای واردات دارو  به دو داروی خاص تعلق میگیره که یکیش  همین بیماری هست .

اگه اطلاعات بیشتری در مورد بیماری MS (ام اس) خواستید  یه سری به سایت طب قرآنی بزنید . اونجا   اطلاعات زیادی در مورد این بیماری و درمان اون میتونید مشاهده کنید . 

بچه هایی که شب ادراری دارند سردی بهشون ندید ، شب ها بهشون ماست ندید ، بچه اگر ماست بخورد شب ادراری می گیرد. چرا؟ چون نورون های مغزی انسان را فعالیتشان را کم می کند. دید وقتی کسی ماست می خورد 4 ساعت می خوابد ، خوب به بچه تون چرا ماست می دید ، فردا درس هم نمی خونه ، اگر زیاد ماست بدهید عزیزان این بچه تبدیل می شود به بچه پیش فعال. ان هایی که روان شناسی خوندن می فهمن من چی می گم ، بچه ای که پیش فعال شد نه درس می خونه نه کار می کنه و از در و دیوار هم بالا می رود.چرا؟ چون بستنی و ماست این کار را انجام می دهد ، دلایل علمی هم فوق العاده زیاد است ، من اگر بخواهم بگم باید درس پزشکی بهتون بگم.

خوب بچه هایی که شب ادراری دارند باید درمان شوند درمانش این است، سه ساعت قبل از غذا سه تا چهار خرما چنتا مغز بادام یک قاشق مربا خوری پودر نارگیل یک نصف قاشق چایی خوری دارچین را می پاشند روی این خرما به بچه می دهند و بعد می خوره سه ساعت قبل از خواب موقع خواب هم می برند بچه را دستشوی دیگه این بچه شب ادراری نمی کنه، ان شاالله. اگه نتیجه نداد دیگه از خود بچه است که براش مهم نیست.

 درمان یبوست بهترش این است که غذا را دو برابر دندان هایتات بجوید ، دو قاشق کمتر بخورید، نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان اب بنوشید ، دو ساعت و نیم بعد از غذا هم یک لیوان اب بنوشید.

این هم بگم که امام صادق فرموده اند: زمانی که صرف نشتن بر سفره می کنید از زمان عمرتان محسوب نمی شود. و این یکی هم بگم که ائمه ما بسیار تاکید داشتند که غذا را خوب بجوید.

معصوم فرموده اند ابتدا و انتهای غذا نمک بخورید.ما یک درمانی دارم با نمک این را از ما به عنوان یادگاری داشته باشید. کسانی که دچار ترشی معده می شوند دو بار انگشت صد بابه را بزنند به نمک و بچشند کمتر از دو دقیقه ترشی معده از بین خواهد رفت. ولی شما

می روید  3 خیارشور می خورید معصوم کی سه تا چهار تا خیارشور می خورد معصوم کی شور می خورد همراه غذا کی نوشابه

می خوردکی یا  کی  یک پارچ دوغ می خورد. حالا نمک چکار میکنه؟ ما می گیم ابتدا غذا که انگشت می زنید به نمک و می خورید این باعث می شود که این حالت اسیدی معده از بین برود. یک درمان دیگه براتون می نویسم. ان های که می خواهند هیچ موقع دندانشان کرم خورده نشده بیان روزی 2 بار تا 3 بار انگشت بزنند به نمک و بعد لثه هایشان و دندان هایشان را ماساژ بدهند. حالا دلیل علمی چیه؟ خداوند این دندان ها را طوری افریده که وقتی بدن با کمبود کلسیم دچار می شود از کلسیم دندان ها برداشته نمی شود . خوب علت کرم خوردگی چیه؟ ما اگر ترشی و شور زیاد خوردیم بزاق دهان ما اسیدی می شود وقتی این بزاق دهان اسیدی شود کلسیم دندان را بر می دارد . خوب حالا ما با نمک این حالت اسیدی را خنثی می کنیم.راستی علت اینکه معده  ترش می کنه این است که غذای چرب و سرخ کردنی می خوریم. شاید کسانی که این مطلب را می خوانند شاید شیمی خوانده باشند به ان ها می گم اشتباه نکنید نمک با اسید تر کیب نمی شود بلکه واکنشش را خنثی می کند. این را به یاد داشته باشید که معصومین نمک نمی خوردند بلکه می چشیدند.

ان هایی که موهای زائد زیاد دارند نباید عصبی بشوند.من 26 سال در اصفهانم ، یک دختر یا خانومی که اعصاب آرامی داشته باشه ندیدم.

یکی از عمده علت هاش عصبی شدن است، خوردن شیرینی های قنادی هاست، غذاهای ساندویچی و مرغ است.نمک زیاد خوردن ادم را عصبی می کند.در پست بعدی درباره فواید و ضرر های نمک می نویسم.

کسانی که می خواهند هیچ وقت گوارش ششان دچار مشکل نشه بیان دندان هایشان ضبدر 2 کنند یک مقدار قذا را بیشتر بجوند هم لاغر می شوند هم بدنشان تناسب پیدا می کنه و هیچ موقع مریض نمی شوند.دیگه این خانوم ها هم نمی خواهند پول حاجاقا ببرند بدن دکتر ژل لاغری بگیرند بعد رژیم لاغری بگیرند یا بروند عطاری و یک لیوان سرکه بخورند و بعد استخوان درد بگیرند و مراجعه بکنند به پزشک فکر کنه که سرطان مغز و استخوان گرفتند. چون یک مریضی بود من رفتم بالا سرش درد شدید استخوانی داشت حتی این ها مجبور شدند نمونه مغز و استخوان از بیمار بگیرند دیدن هیچ چیش نیست من رفتم بالا سرش گفتم چکار کردی گفت من رژیم لاغری گرفتم.چی خوردی ، روزی یک لیوان سرکه می خوردم.نزدیک 400 هزار تومان خرجش شد بهش گفتیم این اثرات اون سرکه ای بود که خوردی استخوان درد گرفتی. بعد یکسری از خانوم ها دلش می خواهد هرچی می خواهند بخورن بعد یک قرص بخورند لاغر بشوند.ما چنین چیزی نداریم.

 

 

 

 

کسانی  که نمی خواهند دچار افسردگی، نگرانی و ناراحتی های عصبی شوند این این روشی که می گم انجام بدن.

 

50 عدد بادام درشت را خیس می کنند، پوس می کنند، می شویند و بعد می ریزند داخل مخلوط کن ، سه الی 4 قاشق عسل می ریزند و چهار لیوان اب خنک می ریزند و بعد 5 دقیقه این محلول را مخلوط می کنند.

یک شیر فوق العاده سفید، چرب، خوشمزه و شیرین به دست می اید. این را آرام،آرام میل می کنند و هر نوع نگرانی، افسردگی ، ناراحتی های عصبی دارند از بین می رود انشاالله.

 

 
این به دوستان بگویم که درمان میگرن، ارترز، رماتیسم و بیماری های دیگرکه درمان درست حسابی ندارند در قران درمانشان است.
زمانی که بازید کنندگان زیاد شد میزارم.

 

 

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

مصاحبه بی-بی-سی فارسی با پروفسور جمشید دونلو پیرامون بیماری ام-اس

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird geladen…

Wird verarbeitet…

Playlists werden geladen…

نظر‌ها برای ماهی و ماست و ترشی و دوغ با هم خوردن و مضراتش عامل ام اس و نفخ شکم بسته هستند

???#ماهی وماست و مضرات خوردن ترکیبی آن در کتب طب از خوردن ماهی به همراه ماست یا ترشی نهی شده است. ⇦زیرا خوردن ماهی همراه موادغذایی با طبع سرد، ایجاد نفخ میکند و مسبب بیماری ام اس است. ☜【طب شیعه】 ? @tebshia20?? ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس یا ms در طب سنتی راهکاردرمانی قطعی و لیکن بشرط همت و کوشش دارد بسته هستند

????? ام اس چیست چراازام اس ماراترسانده اند ریشه آن ازخوردن سردیجات زیاد و درایام زمستان و دوری از خوردن گرمیجات است ام اس درمناطق سردسیر و مرطوب و جزیره انگلیس و بتازگی درایران فعال شده ام اس دربین زنان یسیار بیشتز ازمردان است و اکنون درایران به زیر ۱۸ سال رسیده است چرا ⁉️⁉️ ️چرا در هندوستان که جمعیت … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس و علل رشدش در ایران به علل کمبود ویتامین دی و مصرف دخانیات و عفونتها بسته هستند

?ایران در منطقه پرخطر «ام اس» – موج خطرناک ام اس در راه است‼️ ?دبیر سیزدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران با بیان اینکه موج خطرناک ام اس در راه است، گفت: طی سال‌های اخیر شمار مبتلایان در کشور افزایش یافته است. ?به گزارش خبرگزاری سینا، عبدالرضا ناصرمقدسی، دبیر سیزدهمین کنگره بین‌المللی ام اس ایران در آستانه برگزاری سیزدهمین … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس و پارکینسون و لقوه و راهکارهای درمانی بر مبنای نطریات اساتید طب سنتی بسته هستند

‌‌?درمان ام اس? ?آیت الله ضیایی? ☢تصلّب متعدّد شرائین مغز خصوصیات بیماری MS: ۱⃣بیماری غیرقابل پیشبینی است. ۲⃣بیماری عودکننده و قابل بهبودی است. ۳⃣بیماری اِم اِس سه مرحله دارد: أ.حمله، ب:عود، ج:خاموش، ۴٫ بیماری خود ایمنی است که به چربی خاصّ تارهای عصبی حمله می کند. ❇️علائم بیماری MS❇️ ۱⃣گِزگِز انگشتان دست و پا که معمولا ۲۴ ساعت طول میکشد،. … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس درمانی و راهکارهای آن بر مبنای طب سنتی بسته هستند

?درمان ام اس? ?دکتر جمشید خدادادی? ✍روش درمان این بیماری، متعادل کردن اسید و باز در بدن است و این امر با نوع غذا تحقق می پذیرد. برای نمونه اگر بیمار ام اس، به مدت دست کم ۳ روز، از سیب زمینی آب پز، ماست، ترشی، ماهی?، عدس پلو، دوغ، قارچ و سایر غذاهای سردی بخش?یا اسیدی استفاده کند، حالش … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس و راهکارهای درمانی فقط بر مبنای طب سنتی بسته هستند

?درمان ام اس? ?دکتر غلامرضا کردافشاری?  ?روغنمالی در درمان ام اس تاثیر بسزایی دارد. ✍روغن مرغ ۲ سیر، روغن زیتون سبز ۱سیر، روغن کرچک ۱ سیر، جوهر سقز ۱سیر ?همه را با هم مخلوط کرده و یک شب در میان سرتاسر بدن به غیر از سر و صورت را چرب کرده کاملا ماساژ دهید و مرتب حمام هفت روز در … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس و راهکارهای مقابله با نگاهی به طب سنتی بسته هستند

?درمان ام اس? ?استاد طالقانی? ✍۶۰-۷۰درصد علت ام اس استرس مزمن ?هست کسی که سالها استرس داشته و داخل خودش ریخته دچار ام اس شده است.? ✍وعلت دیگر آن سرد شدن بیش از حد مغز است باید مغز را گرم بکنیم خیلی از اساتید و اطبای طب سنتی برای ام اس گرمی تجویز میکنند خب کبد این فرد نمیتواند تحمل … ادامه مطلب »

نظر‌ها برای ام اس یا ms یا به معنی طب سنتی غلبه خلط بلغم و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی بسته هستند

سوال ???استاد بنده متاهل و مونث هستم مدتی است لرزش ساق پاها گرفته و میخواهم زمین بخورم و قدری هم ام اس دارم و بعد نزدیکی دردساقها چندبرابر میشه لطفا با طب سنتی راهکاربدهید چون با طب امروزی به نتیجه نرسیدم جواب  درطب سنتی غلبه ام اس یعنی بخشی از شکل تهاجم درعروق بدن یعنی غلبه بلغم یعنی سردی و تری … ادامه مطلب »

۱۴ مهر ۱۳۹۶

نظر‌ها برای ام اس درمانی با مزاج بلغم و یا مزاج صفرا بر مبنای طب سنتی با زنبور درمانی بسته هستند

‍ ?پرسشهای شما و پاسخهای استاد سام دلیری درباره ام اس . ✳️ضمن عرض سلام و خسته نباشید .سوال این است که طبق تحقیقات مشخص شده است که زنبوردرمانی نه تنها تاثیری در درمان بیماریMSندارد بلکه وضعیت بیمار را تشدید میکند حتی در سایت انجمنMSایران هم به این موضوع پرداخته شده است.لطفا پست زنبوردرمانی را که در روزهای اخیر در … ادامه مطلب »

۱۴ مهر ۱۳۹۶

نظر‌ها برای زنبور درمانی برای ام اس و مفاصل و نیروی جنسی و نقرس و کمردرد برمبنای طب سنتی بسته هستند

?کاربردهای زنبوردرمانی : ?درمان بیماری MS ?درمات آرتریت روماتویید ?ناتوانیهای جنسی ?درمان بیماری زونا ?درمان بیماریهای خودایمنی ?درمان بیماری نقرس ?کمردردهای شدید @sinohehsamdaliri ادامه مطلب »10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *