علت بوي بد واژن کودکان

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

تعریق عادی ناحیه تناسلی نیز باعث بوی بد واژن می شود

 

علل بوی غیرطبیعی در ناحیه تناسلی زناندر حالت عادی، ناحیه واژن کمی بو دارد. اما اگر بوی تندی دهد، غیرطبیعی است و می تواند نشانه یک مشکل باشد. معمولا بوی غیرعادی واژن با علائم دیگری در واژن مانند خارش، سوزش و ترشحات غیرطبیعی همراه است.

 

 علل بوی غیر طبیعی واژن- مقاربت جنسی : بوی واژن در طی دوره قاعدگی تغییر می کند، به خصوص بلافاصله بعد از مقاربت جنسی با همسر، قابل توجه است.- تعریق عادی ناحیه تناسلی : تعریق عادی ناحیه تناسلی نیز باعث بوی بد واژن می شود. اگرچه خانم ها سعی می کنند با استفاده از دوش واژینال و یا دئودورانت، بوی آن را کم کنند، ولی این فراورده ها باعث ناراحتی واژن و بروز علائمی مانند خارش و سوزش می شود.- واژینوز باکتریایی : واژینوز باکتریایی (رشد بیش از حد باکتری هایی که به طور طبیعی در واژن زندگی می کنند)، شایع ترین نوع عفونت واژن است که باعث بوی نامطبوع در واژن می شود.-تریکومونیاز : تریکومونیاز (عفونت منتقله از راه تماس جنسی) نیز باعث بوی واژن می شود.عفونت های کلامیدیا و سوزاک معمولا باعث بوی واژن نمی شوند. عفونت های قارچی واژن نیز بو ندارند.به طور کلی اگر بوی واژن با سایر علائم آن مانند سوزش و خارش همراه نباشد، غیرطبیعی نیست.

 

 علل شایع بوی غیرعادی واژن عبارتند از:

– تریکومونیاز- واژینوز باکتریایی- تمیز نگه نداشتن ناحیه تناسلی- عدم تعویض به موقع نوار بهداشتی کثیف موقع قاعدگی

 

تریکومونیاز (عفونت منتقله از راه تماس جنسی) نیز باعث بوی واژن می شود

 

بیماری های زیر نیز با شیوع کمتری باعث بوی غیرعادی واژن می شوند:

– سرطان گردن رحم- سرطان واژن- فیستول واژن مقعد (رکتوواژینال) : وجود منفذ غیرطبیعی بین واژن و مقعد باعث ورود مدفوع از مقعد به واژن می شود.اگر شما در مورد بوی غیرطبیعی و یا دائمی واژن خود نگران هستید، به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر سایر علائم مانند سوزش، خارش و ترشحات غیرعادی واژن را دارید.

 

کارهایی که برای کاهش بوی واژن میتوان انجام داد عبارتند از :√ قسمت بیرونی ناحیه تناسلی خود را بشویید.هنگام استحمام با کمی صابون، قسمت خارجی اندام تناسلی خود را کف مالی کنید و سپس با آب فراوان بشویید. توجه داشته باشید که هرگز قسمت داخلی اندام تناسلی خود را با صابون نشویید، زیرا این کار باعث خارش و عفونت واژن می شود.

√ از دوش واژینال استفاده نکنید.واژن سالم به طور طبیعی دارای تعدادی باکتری و قارچ است. اسیدیته طبیعی واژن، این باکتری ها و قارچ ها را تحت کنترل قرار می دهد تا بیماری زا نشوند. ولی استفاده از دوش واژینال این تعادل طبیعی را به هم می ریزد و باعث بیماری ناحیه واژن می شود.

منبع : tebyan.net


آنچه بانوان باید بدانند

منبع = هلپ کده

افرادی که به پولیپ روده بزرگ دچار می شوند، خطر ابتلا به سرطان روده بخصوص سرطان کولوروکتال در آنها بیشتر می شود. آیا می دانید چگونه می توان با استفاده از روش های طبیعی و گیاهی از بروز این پولیپ ها پیشگیری کرد؟ چگونه میتوان به مبارزه با آنها پرداخته و خود را درمان کنیم؟ ما در این مقاله از بخش بیماری های به بررسی علائم، عوامل خطر و راه های درمان این بیماری می پردازیم. در نهایت به راهکارهایی می پردازیم که

رژیم غذایی مورد علاقه شما چیست؟ اگر به این فکر هستید که یک استیک آبدار بزرگ برای صبحانه سفارش دهید، ممکن است جدیدترین رژیم غذایی خود را پیدا کرده باشید: رژیم غذایی گوشتخواری. آیا می دانید با پیروی از این رژیم، چه غذاهایی را میتوان در برنامه غذایی خود بگنجانید یا برای چه افرادی مناسب می باشد؟ این رژیم غذایی دارای مزایا و معایبی است که قصد داریم در این مقاله از بخش تغذیه ، به آن بپردازیم. تمام رژیم های غذایی دارای فواید

آیا مردان هم می توانند به بیماری های مقاربتی و عفونت جنسی مبتلا شوند؟ آگاهی و داشتن اطلاعات درباره علائم و نشانه های بیماری های مقاربتی، برای مردان مهم است، زیرا خیلی کمتر از زنان، در رابطه با این گونه عفونت ها، مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورتی که افراد مبتلا به عفونت جنسی ، زود تحت درمان قرار بگیرند، امید زیادی به بهبودی آنها وجود دارد. در این مقاله از بخش جنسی و بیماری های ، به برخی از علل رایج

تصور کنید که همیشه مجبور هستید که شکم خود را بخارانید، یا اینکه در خانه، محل کار، ملاقات کاری یا مهمانی مدام یک دستتان با شکمتان درگیر است. از دید یک فرد این کار بسیار عجیب است اما فقط یک زن باردار می تواند بفهمد که چقدر غلبه بر خارش شکم در دوران حاملگی سخت است. هنگامی که شما شکم خود را برای تسکین موقت خارش می خارانید، سوال بزرگی که ایجاد می شود این است که آیا باید بخارانید یا نه. در این مقاله

در مورد بی خوابی چه می دانید؟ افراد زیادی با مراجعه به پزشک از این مشکل، شکایت دارند و اذعان می دارند که ساعت های زیادی را باید در رخت خواب بیدار بمانند تا خواب به سراغشان بیاید. آیا با عوارض بی خوابی آشنایی دارید؟ راه های درمان آن را می شناسید؟ آیا می دانید چگونه با راهکارهای طبیعی و گیاهان دارویی می توانید آن را درمان کنید؟ با این مقاله از بخش پزشکی همراه باشید تا شما را با انواع، علل، راهکارهای

شایع ترین علت ادم لنفی درمان های انجام شده برای سرطان سینه می ‌باشد، اما اگر بخواهیم علت اصلی این بیماری را در دنیا نام ببریم باید به

افرادی که به پولیپ روده بزرگ دچار می شوند، خطر ابتلا به سرطان روده بخصوص سرطان کولوروکتال در آنها بیشتر می شود. آیا می دانید چگونه می توان

از غرغر و زمزمه‌های دوست داشتنی تا “گو-گو-گا-گا و “دادا و “ماما، کودک شما همان طور که رشد می ‌کند کلمات جدید را یاد می ‌گیرد و از

یکی از موارد موثر در سلامتی کودک، خواب کودک است. نوزاد تازه متولد شده یا بزرگتر، زمان زیادی از روز را در خواب می‌ گذراند. همان طور که

رژیم غذایی مورد علاقه شما چیست؟ اگر به این فکر هستید که یک استیک آبدار بزرگ برای صبحانه سفارش دهید، ممکن است جدیدترین رژیم غذایی خود را پیدا

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

بارداری از لحاظ فیزیکی و احساسی در شما تغییراتی را به وجود می آورد. برخی از این تغییرات خوشایند هستند و برخی دیگر نیستند.

بسیاری از متخصصان به افرادی که به ادم لنف دچار هستند توصیه می کنند تا بطور منظم ورزش ملایم انجام دهند. تمرینات هوازی مانند پیاده روی یا شنا کردن می ‌تواند به جا به جایی مایع لنفاوی کمک کرده و باعث بهبود ورم در ناحیه خیز شود.

یک رژیم غذایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی ضروری باشد، می تواند به محافظت از روده بزرگ کمک کرده و برای مبارزه با سرطان روده مفید باشد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برخی از بهترین سبزیجات و میوه ها برای محافظت در مقابل سرطان عبارتند از سبزیجاتی از خانواده کلم ها مانند بروکلی و گل کلم و سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج.

ورزش از بروز پولیپ های روده بزرگ و سرطان روده به دلیل کاهش التهاب، بهبود گردش خون، حمایت از سیستم ایمنی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش استرس کمک کرده و از دیابت و چاقی جلوگیری می کند. برخی مطالعات نشان داده است که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به سرطان کولون را به میزان 40 تا 50 درصد کاهش دهد.

اختلالات زبان کودک از اختلالات گفتاری متفاوت هستند. اختلال گفتار، ناتوانی کودک در ایجاد صداهای گفتاری است. اما در اختلال زبان، کودک آواها را تولید می ‌کند و گفتارش واضح است. کودکانی که اختلال زبان دارند در فهم گفته ‌های دیگران (زبان دریافتی) یا در بیان خودشان (زبان بیانی) دچار مشکل می‌ شوند.

رژیم گوشتخواری جزء رژیم های غذایی جدید است که باعث کاهش وزن می شود. از معایب آن میتوان به فشار وارد شدن بر روی کلیه ها در اثر متابولیسم پروتئین زیاد، کم شدن فیبر و کاهش آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E در بدن اشاره کرد.

تحقیقات جدید نشان داده اند که تغذیه با شیر مادر باعث کشتن باکتری ها در بدن نوزاد می شود. برای افزایش شیر خود از سیر، جو، دانه کنجد و سبزیجاتی همچون هویج و سبزیجات برگدار سبز استفاده کنند.

در مطالعه جدید نشان داده شد افرادی که مبتلا به اختلالات عاطفی مانند افسردگی و دوقطبی هستند، سمت چپ هیپوتالاموس مغزشان، 5 درصد بزرگتر است. محققان با توجه به شواهد اظهار داشتند ممکن است پاسخ به استرس در عدم تقارن ساختاری و عملکردی این ناحیه از مغز، نقش داشته باشد. یافته ها همچنین نشان داد هیپوتالاموس نقش اساسی در اختلالات خلقی دارد.

رژیم غذایی مدیترانه ای، خطر سکته را کاهش می دهد:

دانشمندان در بزرگترین تحقیق در این زمینه، نتیجه گرفتند که پیوستن به رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد. این مزایا بخصوص برای زنان بالای 40 سال، بیشتر است.

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

ترشحات واژن در خانمها شامل یکسری باکتری های مفید است که برای حفظ سلامت آن ضروری و بسیار لازم هستند . در مواردی وجود دارد یک ترشحات بوی نا مطبوع داشته و سبب ناراحتی فرد و زوج او می شود .توصیه های زیر شما را درکاهش و رفع بوی نا مطبوع دستگاه تناسلی کمک می کند.محیط دستگاه تناسلی در زن و مرد از مناطقی اسات که اگر به نظافت آن توجه نشود باعث بروز آلودگی شدید و حتی بیماریهای گسترده می شود .

لکوره خود یک بیماری نیست بلکه تظاهری از تخمک گذاری یا یک بیماری موضعی یا سیستمیک هست .

در هر سنی ممکن است دیده شود و تقریبا کلیه زنان را در دوره ای از عمر مبتلا می کند . شایعترین علت آن عقونت قسمت تحتانی اعضای تناسلی است . علل دیگر عبارتند از التهاب ، تحریک استروژنی ، تحریک روحی ، تومورها و محرومیت استروژنی .

ترشحات لکوره معمولا به علت وجود سلولهای کنده شده از مخاط یا سلول های شرکت کننده در التهاب سفید رنگ است .

وجود مقدار کمی ترشح موکوس واژنی به طور ثابت امری کاملا طبیعی است اما در صورتی که مقدار ترشح زیاد و موجب آلوده کردن لباس گردد یا همراه با درد و ناراحتی باشد صورتی غیر طبیعی پیدا می کند .

در بانوان غدد داخل واژن و دهانه رحم به طور مداوم مقدار کمی مایع ترشح می کنند. این مکانیسم کمک به سلامت و پاک شدن مجرای تناسلی می کند. این ترشحات اکثراً بیرنگ و یا حداکثر شیری کم رنگ و بدون بو هستند، ولیکن بسته به سیکل ماهیانه در خانم ها رنگ و غلظت آن تغییر پذیر است. به طوریکه در زمان تخمک گذاری، حاملگی،شیر دادن و نزدیکی جنسی مقدار این ترشحات بیشتر می شود . بنابراین با توجه به نکات ذکر شده باید توجه داشت که افزایش ترشحات واژن در زنان در بسیاری موارد طبیعی است، به ویژه اینکه ترشحات باعث مرطوب شدن مجرای تناسلی زنان می شود،که این خود کمک بسیار در پیشگیری از بیماری گوناگون در این ناحیه می کند.

ترشح از واژن، علامت شایعی است. فرد گرفتار ممکن است مدتی تحمل کند و نگرانی ناشی از این که آیا به بیماری مقاربتی مبتلا شده یا نه را به جان بخرد؛ یا اینکه ممکن است همین نگرانی باعث مراجعه به این پزشک و آن پزشک و حتی متخصص زنان یا متخصص ارولوژی شود. آیا هر نوع ترشح واژن نشانه بیماری است؟ چه موقع باید نگران بود؟ این ترشحات با چه مکانیسمی ایجاد می‌شوند؟ مقاله زیر به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. اول از همه باید دانست که ترشحات واژن دو نوعند.

ترشحات طبیعی (فیزیولوژیک) و ترشحات غیر طبیعی که نیاز به درمان دارند. اما کدام ترشحات طبیعی هستند و کدام غیرطبیعی؟

هر خانمی کیفیت طبیعی ترشحات خود را می‌داند و در واقع می‌داند که چه ترشحاتی در وی قابل قبول است و کدام ترشحات بیش از حد طبیعی است. اما نکته اینجاست که کیفیت و کمیت ترشحات واژن در هر زن در طول زمان و حتی در طول یک دوره ماهانه می‌تواند تغییر کند؛ مثلاً ترشحات قبل از بلوغ با ترشحات دوران بارداری و ترشحات پس از یائسگی متفاوت است. به همین ترتیب، هورمون‌ها تاثیر مهمی روی ترشحات واژن دارند و در نتیجه بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری ترشحات واژن را تغییر می‌دهد. در طول قاعدگی و دوره پس از زایمان هم کیفیت یا میزان ترشحات ممکن است تغییر کند. حتی عواملی مثل ورود منی به داخل واژن یا عادات مربوط به بهداشت فردی هم روی این ترشحات موِ‌ثر است.

ترشح زیاد تر از معمول ، ممکن است با بوی بدن توام شود و آن را افزایش دهد که در این حالت استحمام زیاد و خشک کردن اعضای تناسلی کافی است اما در صورتی که بوی زننده داشته باشد حاکی از عفونت واژن است.

این ترشحات با درد یا بدون درد و ناراحتی ممکن است با خارش همراه باشد که معمولا هنگام آلوده شدن مدخل واژن به ادرار عارض می شود . نواحی تناسلی بیمار ممکن است دچار حالت تحریک و التهاب با شد به علاوه گاه پروکتیت و درد به هنگام نزدیکی وجود دارد . در بعضی حالات هم علامت خاصی به جز ترشح وجود ندارد .

در افرادی که دارای این مشکل می باشند آزمایش خون ممکن است شواهدی از وجود عفونت خفیف بدن را نشان دهد . تهیه فورتی میکروسکپی از ترشحات واژن و آزمایش سلول شناسی آن برای کلیه زنان بالاتر از ۲۵ سال و در مواردی که احتمال وجود سرطان در کار باشد ، ضروری است .

لکوره در صورتی که با تست سرولوژیک مثبت همراه باشد ممکن است مربوط به سفلیس باشد .



واژینیت چیست ؟

به عفونت دستگاه تناسلی زنان که در اثر باکتری یا عوامل بیماری زا می باشد گفته می شود.



پیش گیری از واژینیت :

در هنگام مقاربت باید مرد از واسائل پیشگیری و حفاظتی استفاده کند تا از عقونت جلوگیری به عمل آید . همچنین تجویز آنتی بیوتیک بمدت طولانی مدت ممکن باعث رشد قارچ کاندیدا و واژینیز ناشی از آن شود.



راه های درمانی :

الف – درمان های اختصاصی : عفونت با داروهای که در زیر نام برده شده اند درمان می شود ، هرگاه مقاومت میکربی عارض شود یا بیمار به دارو حساسیت نشان دهد بلافاصله باید دارو قطع شود و داروی دیگری جانشین آن نمود .


– واژینیت ناشی از تریکوموناواژینالیس :

این نوع عفونت توسط یک انگل میکروسکوپی بوجود می آید که علائم آن غالباً بلافاصله بعد از شروع خونریزی قاعدگی به اوج خود می رسد .دوره کمون تقریباً ۲۰ روز می باشد و علائم بصورت ترشحات کف آلود و فراوان و درد و تحریک موضعی می باشد . سوزش ادرار و مقاربت دردناک و درد مبهم قسمت تحتانی شکم ممکن است وجود داشته باشد و گاهی اوقات ، خارش شایعترین علامت موضعی در این بیماران می باشد و ترشح فراوان و کف آلود به رنگ سفید مایل به زرد تا سبز دیده می شود .قبل از درمان باید یک پاپ اسمیر ( تست ترشحات دهانه رحم ) انجام گیرد و سپس براساس جواب پاپ اسمیر و تائید تشخیص توسط پزشک و یا ماما ، درمان انجام گیرد .

مترونیدازول به مقدار ۲۵۰ میلی گرم ۳ بار در روز به مدت یک هفته تجویز می شود .

درمان با دوز بالا به مدت ۵-۳ روز، تجویز همزمان مترونیدازول خوراکی و مهبلی و تزریق وریدی مترونیدازول می باشد .اگر علائم بیماری بعد از درمان باقی بمانند، توصیه می شود که مجدداً به پزشک معالج خود مراجعه شود .تمام شرکای جنسی، حتی اگر بدون علامت باشند باید درمان گردند، چرا که بسیاری از زنان از شریک جنسی درمان نشده خود مجدداً آلوده می شوند. به زوجین توصیه می شود که تا پایان دوره درمان و از بین رفتن علائم ، از نزدیکی جنسی خودداری کنند .

در سه ماهه اول بارداری مصرف مترونیدازول توصیه نمی شود ، در این حالت می توان از کلوتریمازول موضعی استفاده نمود .

درمان در زنان غیر باردار : آزیترومایسین ۱ گرم از طریق دهانی در یک روز و یا داکسی سیکلین ۱۰۰ میلی گرم ۲ بار در روز به مدت ۷ روز و یا اریترومایسین اتیل ساکسینات ۸۰۰میلی گرم ۴ بار در روز به مدت ۷ روز .


– واژینیت ناشی از کاندیدا البیکانس :

تجویز داروهای ضد بارداری را باید متوقف نمود و به جای آن موقتا از کاندوم استفاده کرد.

شیاف های واژنی ۱۰۰ میلی گرمی Clotrimazole یا کرم های ۲% Miconazole هر شب موقع خواب به مدت یک هفته بسییار موثر است .


– واژینیت ناشی از کورینی باکتریوم واژینال و کلامیدیا :

شایعترین بیماری مقاربتی است . که در افراد جوانتر از ۲۵ سال و در زنان مجرد و در زنانیکه از روشهای غیر سدی جهت پیشگیری از بارداری استفاده می کنند ، شیوع بیشتری دارد .

کلامیدیا یک انگل باکتریایی است که علائم آن بصورت لکه بینی بین قاعدگی ها با یا بدون تایید عفونت دستگاه تناسلی فوقانی می باشد .

آمپی سیلین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم ۴ بار در روز از راه دهان به مدت ۵ روز مصرف شود .

مترونیدازول به مقدار ۵۰۰ میلی گرم از راه دهان ۲ بار در روز به مدت ۵ روز به کار رود .


– واژینیت اتروفیک یا Senile Vaginitis :

شیاف واژنی حاوی ۰٫۵ میلی گرم دی اتیل استیل بسترول هر ۳ روز یک عدد به مدت ۳ هفته استعمال شد و سپس یک هفته برای ایجاد ایجاد قاعدگی ( پریود ) استعمال دارو را قطع می کنند و مجداد بههمین روش ۳ هفته و یک هفته درمان را به طور نا محدود ادامه می دهند . همین درمان را نیز می توان با کرم واژینال Dienestrol ( دو اپلیکاتور در روز به مدت ۳ هفته با یک هفته استراحت ) به مدت نامحدود ادامه داد.



ب- درمان های عمومی :

استفاده از تامپون های داخلی مربوط به دوران پریود باعث کاهش رطوبت واژن و خارش و بوی بد می شود .

آلودگی های تریکومونا و کاندیدا مستلزم درمان هر دو طرف یعنی زن و شوهر به صورت همزمان باید باشد.



ج – درمان های موضعی :

شستشوی مرتب با محلول آب نمک و اسید استیک ( ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید در هر لیتر آب ) می تواند در درمان لکوره مفید باشد . دوش های قلیایی نباید هرگز به کار رود زیرا موجب بالا رفتن PH واژن شده تضعیف فلوره واژن را در پی خواهد داشت.



موارد زیر در بهداشت دستگاه تناسلی-ادراری بویژه خانم ها بسیار کمک کننده است :


•زدودن موهای زائد ناحیه دستگاه تناسلی-ادراری . استفاده از موبرهای بهداشتی که در داروخانه موجود می باشد و در اسلام نیز به استفاده از ان توجه زیادی شده بسیار مناسب است و در از بین بردن میکروب و باکتری های مرده محیط بسیار کمک می کند .


•استفاده از لباس زیر – شورت – مناسب : هیچگاه از لباس زیر ارزان که از جنس مواد نا مناسب تهیه می شوند استفاده نکنید


•استفاده مرتب و دقیق از لباس زیر و شورت تمیز : اجازه ندهید شورت به ترشحات شما مرطوب شود . ترشحات که سبب رطوبت و لک روی شوت می شوند مواد آلوده و باکتری های مرده هستند که باعث تشدید بوی دستگاه تناسلی-ادراری می شوند.


•شستشوی مرتب و دقیق دستگاه تناسلی . خانمها بدلیل شکاف و شیارهای موجود در دستگاه تناسلی-ادراری باید درنظافت خود بویژه با آبگرم دقت کنند .


•استفاده از مواد معطر و خوشبو کننده توصیه نمی شود . چون سبب نابودی باکتری های مفید محیط دستگاه تناسلی-ادراری شده و این سبب بروز مشکلاتی در آینده برای شما می شود .


•سعی کنید محیط مدخل واژن را تمیز نگه دارید


•از نوار بهداشتی ارزان استفاده نکنید و در تهیه نوار بهداشتی نکات و علائم معتبر و استاندارد را رعایت کنید .


•در دوره پریودی خود حتما حداقل هر ۳ ساعت و حداکثر هر ۶ – ۱۲ ساعت نوار بهداشتی را تعویض کنید .



چه زمانی این افزایش ترشح طبیعی نیست؟

اگر افزایش ترشح باعث تغییر رنگ، بو ، التهاب ناحیه تناسلی، خارش، سوزش بشود غیر طبیعی خواهد بود به ویژه اینکه اگر بیمار در زمان عادت ماهیانه نباشد ولیکن ترشح خونی داشته باشد، حتماً باید به پزشک مراجعه کند.



چه چیز باعث این تغییرات می شود؟

هر عاملی که تغییر در محیط طبیعی واژن بدهد، و به عبارتی PH آن را تغییر بدهد، سبب افزایش ترشح غیر طبیعی از واژن می شود مانند: استفاده از بعضی صابونها، آنتی بیوتیکها، بیماری قند، حاملگی، عفونتها، و یا حتی پاک کردن مجرای تناسلی توسط اسپری های مخصوص ناحیه تناسلی و یا Vaginal douchمی توانند این مشگل را سبب شوند.



چگونه Vaginal Douching سبب عفونت می شود.؟

بسیاری از بانوان فکر می کنند این روش بسیار خوبی برای پاکیزه نگهداشتن واژن است. اگر چنانچه احساس بو در ناحیه تناسلی می کنید این بو اکثراً از قسمت خارجی دستگاه تناسلی است و شما می توانید با آب و صابون قسمت خارجی دستگاه تناسلی را تمیز نگاه دارید و همان حمام روزانه برای این پاکیزگی کافی است.

در حالیکه با گرفتن دوش واژینال و استفاده از مواد شیمیائی محیط طبیعی واژن را به هم می ریزید که این خود سبب عفونت می شود. از طرفی دیگر توسط Vaginal Douching (شستشوی واژن) باکتریهای موجود در واژن را به قسمت دهانه رحم خود و خود رحم روانه می کنید که این خود سبب عفونت در این نواحی خواهد شد.

چه عوامل دیگری سبب افزایش ترشح واژن می شوند؟

افزایش ترشح واژن به گونه غیر طبیعی به دلایل گوناگون خواهد بود که به طور کلی به نام Vaginitis نامیده می شوند.




۱- عفونتهای قارچی واژن :

درواژن زنان قارچ به مقدار کم به طور طبیعی زندگی می کند، محیط اسیدی واژن مانع از رشد این قارچها می شود. حال اگر به دلیلی از اسیدی بودن محیط واژن کاسته شود قارچها رشد بیشتر خواهند کرد و سبب عفونت قارچی در واژن می شوند. حاملگی، بعضی از آنتی بیوتیکها، مصرف قرصهای جلوگیری از حاملگی، بیماری قند، استفاده از کورتون ، زمان سیکل ماهیانه، روابط جنسی، نیز از عواملی هستند که باعث تغییر محیط طبیعی واژن و افزایش رشد قارچها و در نتیجه باعث عفونت در واژن می شوند.



علائم عفونت قارچی چیست؟

باید بگویم که این بیماری بسیار شایع است. بیمار احساس نارحتی در ناحیه تناسلی دارد که به صورت سوزش، خارش در دهانه واژن و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی احساس می شود. ترشحات واژن به رنگ سفید و بسیار غلیظ در می آید که می توان آن را به شکل تکه های ریز پنیر مانند دید. بیمار احساس سوزش در زمان نزدیکی دارد. و همینطور احساس تورم در قسمت خارجی دستگاه تناسلی می کند.

ولیکن به یاد داشته باشید که اگر مکرراً و یا به گونه شدید بیماری مبتلا شوید که گاهی هم به درمان جواب نمی دهد و بلافاصله پس از درمان بیماری باز می گردد باید از نظر سایر بیماریهای سیستمیک به ویژه بیماری قند بررسی شوید.



چگونه درمان می شوید؟

درمان این بیماری بسیار ساده و معمولا با استفاده از کرمهای موضعی ضد قارچ مخصوص دستگاه تناسلی بانوان و یا گاهی هم اگر قادر به استفاده از کرم واژینال نباشید، با خوردن دارو درمان پذیر می باشد. گاهی توسط داروهائی که احتیاج به نسخه پزشک ندارد این بیماری به راحتی درمان پذیر است. ولیکن باز هم تکرار می کنم، چنانچه حامله هستید و یا به طور مکرر درگیر این بیماری می شوید، باید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید که علت اصلی را جویا شوید.



چگونه از ابتلا مکرر به این بیماری پیشگیری کنیم؟

به نکات زیر توجه داشته باشید.

•حتماً از شورت های کتانی استفاده کنید.


• تا آنجا که ممکن است از پوشیدن شورت های پلاستیکی و یا بسیار تنگ و چسبان خودداری کنید.

از کاغذهای توالت حاوی مواد معطر و رنگی، Tampon، Pad های معطر و Bubble Bath و یا به طور کلی نشستن در وان حمام پرهیز کنید.


• اگر باز هم گرفتار عفونت مکرر قارچی واژن شدید به پزشک خود حتماً مراجعه کنید به دو دلیل نخست اینکه ممکن است علت بیماریهای سیستمیک بدن باشد و دو م گاهی لازم است که پزشک شما را برای مدت چند ماهی روی درمان بگذارد که از تکرار عفونت جلوگیری شود.



آیا همسر شما باید درمان بشود؟

در این عفونت یا ر شما احتیاج به درمان ندارد و این بیماری اکثراً او را گرفتار نخواهد کرد مگر اینکه همسر شما مشکل دیگری ازنظر بیماری سیستمیک داشته باشد.




۲-عفونت های میکروبی واژن

این عفونت Bac terial Vaginitis خوانده می شود.

محیط واژن حاوی نوعی باکتری است که به نام باکتری خوب واژن معروف است و همینطور حاوی باکتری دیگری است که به نام Anacrobes نامیده می شوند. گاهی بدون دلیل ویژه این نوع باکتری بیش از انداره رشد کرده و سبب بیماری می شوند.



عفونت های میکروبی واژن چه علائمی دارند؟

گاهی بیمار اصلاً علائمی ندارد، گاهی این بیماری سبب افزایش ترشح واژن می شود که اکثراً آبکی است. یا گاهی رنگ زرد کمرنگ یا پررنگ تر دارد. گاهی بودار می شود که به اصطلاح Fishy Smell خوانده می شود که بیماران این بو را اکثراً پس از نزدیکی با همسر احساس می کنند، و گاهی بیمار احساس سوزش و خارش دارد.

عفونت های میکروبی واژن چگونه تشخیص داده می شود؟

به پزشک مراجعه کنید. ترشح شما را در مطب آزمایش می کند و بلافاصله تشخیص داده خواهد شد.



آیا این نوع عفونت ازطریق نزدیکی منتقل می شود؟

اگر چه این بیماری در بانوانی که فعالیت جنسی دارند بیشتر دیده می شود ولیکن ارتباطی به نزدیکی ندارد و یار مقابل هم احتیاج به درمان ندارد. مگر اینکه بیمار مکرراً گرفتار این بیماری بشود.



عفونت های میکروبی واژن چگونه درمان می شود؟

با تمام سادگی این بیماری احتیاج به درمان دارد چراکه اگر درمان نشود عفونت به سمت دهانه رحم، رحم و لوله ها می رود و سبب مشکلات بسیار و بدتری خواهد شد. به ویژه اگر اینکه زن حامله باشد. این بیماری را می شود به طور موضعی و یا خوراکی درمان کرد ولی درمان این بیماری حتماً احتیاج به مراجعه به دکتر و نسخه پزشک دارد .

عفونت شایع دیگر واژن Trichumoniasis است

عامل این بیماری یک نوع انگل به نام تریکومونا است که اکثراِ در اثر نزدیکی با فرد مبتلا ، بیمار درگیر آن خواهد شد. گاهی بیمار مدتها این بیماری را دارد بدون اینکه علائمی داشته باشد.



چه علائمی دارد؟

افزایش ترشح واژن، تغییر رنگ آن به صورت آبکی، یا زرد رنگ و یا گاهی سبز کمرنگ، بوی بد، خارش و سوزش، درد و سوزش در هنگام دفع ادرار از علائم آن است. اکثراً احتیاج به درمان خوراکی دارد. در این نوع گرفتاری همسر بیمار هم بهتر است که درمان بشود.

در اینجا باید یاد آور شوم که عفونتهای دیگر ناحیه تناسلی در ارتباط با رابطه جنسی ونزدیکی بیمار به آنها مبتلا می شود ازقبیل «کلامید یا»، سوزاک، هم می تواند سبب افزایش ترشح واژن بشود، ولیکن اینها عفونت هائی هستند که ابتدا دهانه رحم را گرفتار می کنند و گاهی تنها علامت آنها افزایش ترشح واژن است که در این نوع عفونتها زن و مرد هر دو باید درمان بشوند. ولیکن به خاطر داشته باشید که در این مقاله فقط سخن بر سر عفونت های شایع ناحیه واژن است نه سایر قسمتهای تناسلی



نکاتی که برای پیشگیری از عفونت واژن باید رعایت شود:


۱- هرگز از دوش واژینال استفاده نکنید


۲- از مواد عطری- اسپری عطری، Tamponsو همینطور از Pad های معطر در زمان خونریزی ماهیانه پرهیز کنید.


۳- همیشه شورت های کتانی که زیاد هم تنگ و چسبان نباشند، بپوشید.


۴- همیشه ناحیه تناسلی و مقعد را از جلو به عقب پاک کنید این روش تا آنجا که ممکن است از انتقال عفونت از ناحیه رکتوم به واژن جلوگیری خواهد شد.


۵- گاهی این خارش و سوزش در ناحیه تناسلی ممکن است به دلیل آلرژی به مواد پاک کننده باشد در این صورت بهتر است که پودر لباسشوئی و کاغذ یا مایع نرم کننده پارچه را در موقع شستشو عوض کنید.


۶- گاهی کاندوم یــــا «دیافراگم» و یا Sperm Killing Gel که برای پیشگیری از حاملگی مصرف می شود ممکن است سبب حساسیت و خارش و سوزش در ناحیه واژن بشود، در اینصورت بهتر است روش دیگری را جایگزین کنید.


۷- پس از دوش روزانه ناحیه خارجی تناسلی را با حوله خوب خشک کنید.

چرا نباید از دوش واژینال استفاده نکرد دلیلش چی هستش

با سلامدوش واژینال بددون مواد شوینده فقط با اب استریل مشکلی ندارد. سایر مواد باعث واکنش هال التهابی در واژن میشوند با احترام

سلام و خسته نباشید
اول از مطالب آموزندتون تشکر میکنم.
دوم اینکه جدیدا بعد از سکس واژنم بوی خیلی خیلی بدی میده و هر چقدر فاصله اونها کمتر بشه این بو هم بیشتر میشه و بعد از چند روز بدون سکس ازبین میره،البته ترشحات طبیعی هستن.روش پیشگیری هم کاندوم هست.
علت چیست و باید چکار کنم؟
(این اتفاق دو بار افتاده)

با سلاماولا اگه از کاندوم های به اصطلاح طعم دار استفاده میکنید حتما تبدیل به کاندوم ساده کنید..در ضمن نوع شرکت سازنده کاندوم رو عوض کنید. سوما گاها بسته به وضعیت تغذیه و روحی و حتی زمان نزدیکی یا دوری از پریود ترشخات ممکن بدبو شوند..اگر مکررا تکرار شد حتما به متخصص زنان رجوع نمایید. با احترام

با سلام اقای دکتر من ترشحات زیاد با بوی بد دارم به نظر شما استفاده از داروهای گیاهی مناسبتره یا شیمیایی لطفا راهنماییم کنید ممنون

با سلامباید حتما علت ترشح بدبو مشخص شود. بهتره به متخصص زنان زایمان برای مشخص بودن عفونی بودن یا التهابی یا واکنشی بودن ان مراجعه کنید. درمان دقیق باید صورت گیرد..با احترام

سلام آقای دکتر
خسته نباشید
من سه ماهه ازدواج کردم و قصد دارم زود باردار بشم. چون ۳۰ سالمه و نمی تونم بیشتر به خودم فرصت بدم.
از آغاز پریودم همیشه نا منظم بود و تنبلی تخمدان هم داشتم. و موهای زائد.
برای برقراری رابطه جنسی من و همسرم تفاهم خوبی داریم.
اما چند وقته به خاطر عفونت قارچی واژن دارم دارو مصرف می کنم. کلوتریمازول واژینال و برای سطح خارجی و قرص مترونیدازول و کپسول فلوکونازول. روزهای اول این قدر وضعیت بدی داشتم که با سرکه سیب و آب گرم ناحیه تناسلیم رو خودم می شستم. روزی سه بار. به این ترتیب که دو قاشق سرکه سیب رو با یه لیوان کوچک آب گرم قاطی می کردم و با دست می شستم. خیلی موثر بود.
متاسفانه همسرم نمی تونه زیاد صبر کنه تا من کاملا خوب بشم و خواستار برقراری نزدیکی است. بنده خدا حق هم داره.

چند روز پیش سونوگرافی که دادم دو تا کیست ۲ و ۴ سانتی در تخمدان سمت راستم تشخیص دادن که یکیش هم قبلا پاره شده بود. خیلی ترسیدم. دکترم مصرف دو ماه قرص hd رو تجویز کرد.
خیلی خیلی نگران هستم. البته امید هم دارم. چون واقعا دوست دارم زود بچه دار بشم. همسرم هم همینطور.

این مشکلات به کنار، همسرم بعد از نزدیکی از بوی بد واژن گلایه داره. این در حالیه که من این مدت خیلی خوب رعایت می کنم. به نظرتون من چکار کنم؟

یه مشکل دیگه هم دارم. چند سال پیش تصادف کردم و یه ماه به خاطر ضربه مغزی خفیفی که داشتم همش دراز بودم. به خاطر نداشتن تحرک و خوردن موز زیاد و غذاهایی که اون مدت می خوردم یبوست شدید گرفتم و بعد از اون از سوراخ مقعدم یک تکه گوشت اضافی بیرون اومد. تا دو سال بعدش ماه رمضان درد شدیدی داشتم و یکبار هم به پزشک مراجعه کردم و داروهایی داد که درد رو کمتر کرد. اما هنوز هم اون تیکه گوشت بیرونه. بعد از ازدواجم همسرم بارها و بارها بهم گوشزد کرده که چندشش میشه می بینتش. خب خودم بیشتر عذاب می کشم. اما چون دنبال پزشک داخلی خانم هستم تا جراحیش کنم طول کشیده. همسرم اصرار داره که یکبار از ناحیه مقعد نزدیکی داشته باشیم و من تا کنون اجازه ندادم و نخواهم داد. چون می دونم مضره و به سلامتی خودم اهمیت میدم. و چون اجازه ندادم چند وقته توی نزدیکی هامون برای اینکه منی رو بتونه بریزه، من پشتم رو بهش می کنم و قمبل کرده دخول رو به این شکل انجام میده. خیلی اذیت می شم اما چاره ای ندارم. شایدم مجبورم.

خواهش می کنم با توجه به مطالبی که خدمتتون گفتم پاسخم رو بدید. نمی دونم باید چکار کنم.

ممنونم

با سلاماگر علت بوی بد واژن از عفونت باشد باید درمان کامل گردد. گاها به دلیل ژنتیک یا نوع تغذیه یا فاز قاعدگی، بوهای خاص در ناحیه واژن وجود دارد که کلا نمیشه کار چندانی براش کرد. بهداشت ناحیه رو مرتب حفط ظ نگه داریددر خصوص زائده گوشتی، احتمال قوی بواسیر یا همورویید است بنابراین به جراح عمومی مراجعه نمایید. کسیت تخمدان شما با درمان درست، برطرف میشه و چندان تداخلی در بچه دار شدن شما یا اعمال جنسی شما نخواهد داشت. با احترام

بی نهایت ممنونم جناب آقای دکتر

با سلام آقای دکتر. من الان وضیت پیچیده ای دارم. تقریبا ۲ ساله که واژن من بوی بد گرفته. البته قبلا دایم نبود ولی الان ۴ الی ۵ ماهه که دایم شده. این بو از بیرون نیست و فقط از محیط داخل رحم من هست. چرا که خودشو موقع سکس که ترشحات زیاد میشه نشون میده. باید بگم که من ۱ دختر ۷ ساله دارم. تا ۲ سال پیش قرص میخوردم. اما از بس با نظم این قرصها بازی کردم و خراب مصرف کردم، ۲ سال پیش دیدم همراه با قرص لکه بینی دارم. قرص رو گذاشتم کنار. ولی ازون موقع تا حالا من همیشه ۷ یا ۸ یا ۱۰ روز قبل از پریودی موقع دستشویی لکه بینی داشتم و موقع سکس ترشحات رحم من تقریبا بوی بد پریودی رو میداد. تازه ۱۰ روز بعدش من پریود میشدم. و مدتی بدش بوی بد رفع میشد یا خیلی کم میشد. اما این چند ماه بصورت مکرر موقع سکس ترشحات من بوی بد میده و منو عاصی کرده. میشه منو راهنمایی کنید؟ با تشکر

با سلامعلل بوی بد واژن از عفونت رحم و واژن گرفته، تا سایر بیماریها و حتی نوع غذا و بهداشت و در مواردی گاها ژنتیک ناشی میشه. بنابراین حتما به یک متخصص زنان زایمان مراجعه نمایید. با احترام

Lotfan javabo vasam b email am hatman befrestid va inke pishe che doktori beram

با سلاممن پیغام شما رو روی صفحه نیاوردم.حتما به متخصص عفونی که استاد دانشگاه هم باشه مراجعه کنید هرچه سریعتر. با احترام

مرسی ولی من آزمایش ادرار دادم عفونت خیلی کمی گفت داره که قرص داد استفاده کردم ولی مشکل رفع نشد

با سلامباید متخصص عفونی تایید کنه شما عفونت ادرار و واژن و رحم نداریدمراحل بعد درمان بعد این معلوم میشه..با احترام

سلام من ی دختر ۲۱ ساله هستم
من ترشحات زیاد بی رنگ دارم که همراه با بوی بد هست،گاهی اوقات هم احساس درد دارم
دلیلش چیه؟
خیلی جدی هستش؟

با سلام..باید توسط متخصص زنان زایمان ویزیت شده و احتمالا یه کشت ترشحات هم بدهید. در کل میتواند از واژن یا رحم باشد یا حتی از دستگاه ادراریبا احترام

باسلام من از بوی شدید وازن رنج می برم به بزشک رفتم گفته عفونت دارم چندین دوره کرم و قرص مصرف کردم ولی فایده نداشته البته جندین ساله که اینجوریم دیگه از بس که کرم مصرف کرده ام خسته شده ام من باید چی کار کنم چقدر باید کرم مصرف کنم ایا می تونم حامله هم بشم .

با سلام..بله حامله که میتوانید بشید. ولی اگر کشت ترشحات شما انجام شده و چیزی نبوده است احتمال اینکه این بوی ناحیه واژن بخاطر اودورهای خاص که بیشتر حالت ارثی دارد یا حتی نوع تغذیه و گاها بهداشت خاص منطقه باشه. با احترام

با سلام خدمت اقای دکتر وضمن تشکر .بله من کشت ترشحات هم داده ام گفته اند چیزی نیست .بهداشت رو رعایت می کنم اگه ارثی باشه چی کار باید بکنم در ضمن من چند تا مشکل دیگه هم دارم یکی اینکه با عرض معذرت موقع نزدیکی همیشه درد دارم یعنی ۱۰ ساله که من ازدواج کرده ام ولی چون درد داره همسرم رعایت میکنه مثلا در طول سال فقط سه یا چهار بار نزدیکی میکنیم(البته من وهمسرم خیلی همدیگر رو دوست داریم)یکی هم اینکه بنج سال بیش به من گفتندmsدارم این اواخر یه حمله شدید داشتم امدم تهران بیش دکتر دیگه بعدازکلی ازمایشات گفت من msندارم عفونت ویروس ابله مرغانه دیگه داروهامو قطع کردم .من یه دختر ۸ساله دارم می خواستم دوباره حامله بشم ایا با همه این مشکلاتم میتونم حامله بشم .در ضمن من مشکل فتق دیسک هم دارم کمرم درد میکنه .و۳۲ ساله ام.با تشکر ازلطف شما

با سلام. امکان حاملگی که قطعا دوباره وجود دارد..درد مزمن شما باید بررسی دقیق شود که ریشه جسمی نداشته باشد هرچند که دردهای روانشناختی هم داریمبله بوی ترشحات میتواند ارثی هم باشد و شاید نشه کار چندانی کرد.با احترام

با سلام. منظور شما از بررسی چیه چون من برای معاینه خیلی دکتر رقتم .درد روانشاختی چیه چون من با همسرم هیچ مشکی ندارم خواهش می کنم بیشتر راهنماییم کنم .با تشکر

با سلام. گاها مثلا شما کمردرد دارید عکس میندازید و میگن سالمه. یعنی دردهای روان تنیممکنه شما هم در دستگاه تناسلی دچار اینگونه دردهایی باشید. لطفا به یک متخصص زنان کاربلد رجوع کنید. با احترام

من دختر ۲۰ ساله هستم،ترشحات سفید رنگ دارم
بوی زیادی ندارد
اما خود ترشحات زیاد
از چی هست؟
امکان نازایی به وجود میاره؟

با سلام. باید کشت بدهید. اگر طبیعی باشه مشکلی برای حاملگی ایجاد نخواهد کرد. با احترام

سلام من چند ماهه خون قاعدگی هم بوی خیلی بد و چرک میده خواهش میکنم کمکم کنید

با سلام. در کامنت قبل جواب دادم. با احترام

سلام من خون قاعدگی ام بوی خیلی بد و علت ان چیست

با سلام..عوامل خیلی زیادی دخیل هستند از ارث گرفته تا عفونت واژن و.. به متخصص زنان زایمان مراجعه کنید. با احترام

سلام خسته نباشید من ۳ماه برای بارداری مجدد اقدام کردم ولی متاسفانه هیچ خبری نیست:-) البته قبلا بطور طبیعی جلوگیری میکردم،ولی متاسفانه از زمانیکه اقدام به حاملگی کردم دچار عفونت شدم یا قارچ،دکتر برام قرص مترونیدازول واژینال تجویز کرده میخواستم بدونم آیا همزمان استفاده از دازو امکان حاملگی هست یا نه؟!
الان همسرم قرص کوتریماکسازول مصرف میکنه گفتم شاید ایراد از همسرم باشه.
با این همه،آیا امکان حاملگی برایم هست در این دوران یا نه؟ چون بعد از مصرف قرص بدنم پاکه ولی زمانیکه نزدیکی انجام میشه و جلوگیری نمیکنم دوباره دچار سوزش و خارش میشوم.
ممنون

با سلام..بله امکان حامله شدن هم میسر است و مشکلی نیست. فقط آنالیز مایع منی همسر را توسط آزمایشگاه چک کنید. با احترام

ممنون از پاسختون دکتر:-)

سپاسگزارم

باسلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم قرصمترونیدازول(واژینال)باعث از بین رفتن نطفه میشود چون برای بارداری اقدام کردم قرصم برای قارچ مصرف میکنم و در حین مصرف قرص جلوگیری نمیکنیم آیا احتمال داره باردار بشوم ؟
۲.آیا قرص های ضد بارداری میتونه از این عفونتها جلوگیری بکند؟
واقعأ این قرص نقشی در حاملگی دارد؟

با سلام..قرص مترونیداژول واژینال مانع حاملگی نیست ولی چون محیط واژن رو کمی اسیدی میکنه در زمان مصرف آن اگر با رابطه زناشویی فاصله اندکی داشته باشه شانس رسیدن اسپرم به تخمک را کم میکنه چون اسپرم به محیط اسیدی حساس است. قرص ضدبارداری اثری خاص در خصوص این بیماریها عفونی ندارد مگر علت عفونت بخاطر خشکی واژن ناشی از کمبود استرون باشد با احترام

با تشکر فراوان و سایت بسیار جامع شما.

با سلام خدمت شما.
من برای بارداری مجدد اقدام کردم که الان۳ماه،ولی متاسفانه دچار سوزش وخارش شدم که دکتر گفت رحمت زخم شده و قارچ گرفتی که با داروی مترونیدازول واژینال و آزیترومایسین بهتر شدم ولی هر بار که جلوگیری نمیکنم(قبلأ بصورت طبیعی جلوگیری میکردم)دچار سوزش و خارش میشم (ترشحاتم هیچ بویی نمیده و زیادم نیست)و قارچ میگیرم که با مصرف مترونیدازول بهتر میشم میخواستم بدونم با مصرف قرص که الان کوتریماکسازول میخورم و جلوگیری نمیکنم آیا احتمالش هست باردار بشوم یعنی نطفه رو از بین نمیبره؟
(یه پسر۳ساله دارم)
احتمال میدم شوهرم تو این مریضیم دخالت داره اگه به اونم این قرصو بدم(کوتریماکسازول) دیگه دچار این خارش و سوزش نمیشوم؟!سابقه هیچ سوزش و خارشی نداشتم این اولین بارمه!!

با سلام . قضیه شما کمی پیچیده است. ولی مصرف این قرص مانع بارداری نمیشود ولی برای جنین ضرر دارد. به محض بارداری باید با متخصص زنان مشورت نمایید. با احترام

با سلام.چند سال است که با ترشحات فراوان واژن گرفتارم.بارها ویزیت و درمان که کوچکترین اثری نداشته.بحدی دیسشارژ زیادی دارم که قادر به مقاربت نیستم.همسرم هم یک دوره درمان شده.چندبار پاپ و دو بار کولپوسکوپی شده ام.نظر همه دکتر ها با هم فرق دارد و همه شان بی تاثیر.حتی بیوپسی سرویکس شدم که بعضی اساتید موافق نبودند.ترشحات اغلب تکه ای و غلیظ سفید و زرد گاهی بوی پنیر گندیده بدون درد و خارش.ممنون

با سلاماین مساله داری دو جنبه ارثی و اکتسابی است..یعنی بعضی زنان بدون هیچگونه مشکل عفونت، دارای ترشحات فراوان غلیط گاها بدبو هستند و واقعا کار چندانی نمیشه کرد. ولی اگر ناشی از عفونت یا بیماری یا حتی نوع تغذیه( اکتسابی) باشد قابل درمان است. با احترام

با تشکر.میخواستم نظر جنابعالی رو در مورد کرایو برای درمان خودم بدونم

با سلامکرایو برای چه بیماری؟

با سلام آیا قرصی هست برای بارداری؟!
من یه بچه دارم و میخوام دوباره برای بچه دار شدن اقدام کنم.
تروخدا راهنماییم کنید الان ۵ماه که جلوگیری نمیکنم ولی خبریم از بچه نیست،قبلأ بصورت طبیعی جلوگیری میکردم.
الان ۲۷سالمه احساس میکنم نازا شدم:-(
تروخدا راهنماییم کنید

با سلام..قرص خاصی نیست. حتما ازمایش مایع منی همسر و نیز سونوگرافی تخمدان و رحم و بررسی عفونتهای احتمالی انجام شود. در ضمن وسط دوران قائدگی مهمترین زمان حاملگی است. با احترام

با عرض سلام.اقای دکتر .ترشحاتم خیلی بوی بدی گرفته و زیاد شده تقریبا بوی ترشی و ماهی و بعضی اوقات جوش شیرین میده.دوبار منی توی واژنم ریخته شده و میشه گفت از همون زمان ترشحاتم زیادتر و بدبوتر شده.چندساعت بعد از استحمام دوباره و مخصوصا اگه عرق کنم واژنم بوی خیلی بدی میگیره.دکتر نمیرم چون امکان پاپ اسمیر و معاینه فیزیکی ندارم.اگه میشه بگید من چه کنم؟؟من ازدواج نکردم.

با سلامنیاز به آزمایش ترشح داریداحتمال عفونت با این تیپ ترشح زیاده. با احترام

اقای دکتر راستی من ازون قرص دو قلوها هم مصرف کردم

راستی اقای دکتر من ازون قرصای دوقلو برای جلوگیری از بارداری خوردم

سلام آقای دکتر من ۸ ماه باردار هستم و از بوی بد واژن رنج می برم لطفا مرا راهنمایی کنید که چه دارویی مصرف کنم البته دکتر قرص نیتروفورانتوئین رو داده مصرف کردم تاثیر نداشته البته به تازگی دچار گرفتگی عضلات و ضعف شدید و سرگیجه شده ام لطفا راهنمایی کنید

با سلام. بذارید بارداری تمام بشه. احتمالا خودش خود به خود خوب میشه. گاها ترشحات بدبو هیچ ربطی به عفونت ندارند و ناشی از فلور واژن هستند. با احترام

سلام اقای دکتر ترشحات من عادی ولی همراه با مقدار کمی خون است و بوی بدی هم دارد ایا این نشانه عفونت است.

با سلام. بله میتواند باشد حتما به پزشک عفونی یا متخصص زنان زایمان رجوع کنید.با احترام

با عرض سلام و احترام
من ۳۷ ساله هستم و ۹ سال است که ازدواج کردم. من با مصرف قرص استروژن کونژوگه و مدروکسی پروژسترون ماهیانه عادت می شوم.البته تحت نظر دکتر غدد از این داروها استفاده می کنم. ۳ – ۴ ماهی است که بدنم بوی بدی می دهد و ترشحاتم زیاد و خیلی رقیق مثل آب می باشد به طوری که مدام احساس می کنم خیس هستم و باید لباسم را تعویض کنم و قرمزی در کشاله رانم مثل عرق سوز ایجاد می شود. البته سابقه نداشته که اینطوری بشوم . در ضمن تو این ۳-۴ ماه ۲ -۳ بار به طور نامنظم پریود شدم( یعنی ۲ بار دز یک ماه ) و دفعه آخری خیلی شدید بود به طوری که لخته های زیاد و تیره دفع کردم. درباره علت این ترشحات در نت سرچ کردم و نگران شدم , آیا ممکن است به سرطان دهانه رحم مبتلا شده باشم ؟ ممنون می شوم از پاسخ جنابعالی
با سپاس فراوان

با سلام..بعید به نظر میرسهاز علامتهای آن خونریزی به شکل لکه بینی ( نه در زمان پریود) و درد حین مقاربت و ..می باشد. با این حال لطفا جهت ویزیت به متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. در ضمن مصرف اون قرص ها میتواند تغییرات هورمونی و بعضی علامتها بدهد هرچند که باید شدت خونریزی را متعادل کند و پریود را منظم که در شما اتفاق نیافتاده است. با احترام

سلام آقای دکتر من قبلا زخم دهانه رحم داشتم و ۵ ماه پیش مداوا کردم و به تازگی معاینه شدم و مشکلی نداشتم هیچ عفونتی هم نداشتم ولی به تازگی اقدام به بچه دار شدم کردم تقریبا یک ماه دیگه جولوگیری نمیکنیم و از وقتی که جلوگیری نمیکنیم واژنم بوی خیلی بدی میده و خیلی اذیت میشم راهی داره ؟ آیا شستشوی واژن با آب به صورت داخلی ضرری ندارد ؟

با سلاماگه عفونت ندارید شستشوی واژن با اب اشکالی نداره البته اگه توی تشت آب که یه کمی توش بتادین ریخته شده بشینید از شستشوی مستقیم واژن بهتره ولی بعد حامله شدن نباید این کارها رو انجام دهید..خود فرص های جلوگیری بخاطر تغییرات هورمونی میتونه باعث بشه بعد قطعش میزان اسیدیته واژن عوض بشه.با این حال پیگیر داستان توسط متخصص زنان زایمان باشید. با احترام

با سلام. من چند سأله که درگیر بری بد واژن هستم چندین مرحله از کرم های واژینال و قرص خوراکی استفاده کردم اما هیچ فایده ای نداشته.
دکتر تشخیص عفونت داده. اما راه حلها هیچ فایده نداشته. و این موضوع بسیار ناراحت کننده برای من و همسرم هست.
بوی بد از داخل رحم هست. و با نظافت فراوان و تعویض لباس زیر و شستشو تنها چند دقیقه از بین میرود. و دوباره مانند اول میشود. لطفاراهنمایی کنید.
و در مورد قرص انزارا توضیح بدهید. که ایا تأثیر دارد و از کجا میتوان تهیه کرد
با تشکر

با سلام..اون فرص ، نوعی قرص پروبیوتیک است و در داروخانه ها وجود دارد. در خصوص بوی بد واژن لطفا به سوالات قبلی و پاسخها توجه کنید جواب خودتون رو میگیرید. با احترام

ببخشید آیای دکتر یعنی اگه عفونت نباشه خود منی مرد ممکنه داخل واژن باعث این بو بشه هیچ نداره که این بو از بین بره چون هر موقع جلوگیری نمیکنیم این بو پدیدار میشه همیشه عفونتیم نداشتم

با سلامخیلی ارتباط به مایع منی مرد نداره فقط بعضی زنها ممکنه به مایع منی همسرشون آلرژی داشته باشند و باعث مشکلاتی بشه. در ضمن خود قرص جلوگیری میتونه توازن واژن رو تا حد زیادی حفظ کنه با احترام

با سلام . دکتر من چند ماهی میشه که عفونت ناحیه تناسلی گرفتم رفتم دکتر و تحت درمان قرار گرفتم . از اون روز به بعد کلا ناحیه تناسلیم بوی بدی گرفتی به طوری که موقع سکس با همسرم به محض اینکه شورتم رو درمیارم بوشو خودم حس میکنم همسرم خیلی بم احترام میزاره اما دیگه دهانی ارضام نمیکنه و از این امر هردوتامون ناراحتیم دکتر من خیلی احساس خجالت میکشم طوریکه دیگه همش از زیر سکس در میرم و خودم رو به خواب میزنم دکتر تو رو خدا یه درمان اساسی بهم بگید یکی که جواب بده خواهش میکنم

با سلاماگه از عفونت مشکل بوی واژن پیدا کردید با درمان درست بو برطرف میشه مگه درمان کامل صورت نگرفته یا عفونت به صورت غیرعلامتدار هنوز وجود داره. لطفا پیگیر مجدد و کشت ترشحات باشید . با احترام

با درود بنده در شرف ازدواج قرار دارم و بسیاری از نظر ها بین من و همسرم روشنه یکی از مشکلاتی که من دارم این هست که با رعایت نظافت و حتی استفاده از صابون آنتی باکتریال و شستشوی سطح آلت تناسلی باز هم دچار بوی بد ترشحال وازینال می شوم!!! حتی باز هم با استفاده از بادی اسپلش در اطراف ناحیه تناسلی بوی بد آن مستور نمی گردد خواهشمندم جهت رفع این مشکل مر راهنمایی فرمایید.

با سپاس

با سلام.در خصوص این مشکل لطفا به پرسشها و پاسخهای مربوط به بوی بد واژن نگاه کنید. مبسوط در کامنتهای مختلف توضیح دادم. با احترام

باسلام اقای دکتر من یه مشکلی دارم از شما راهنمایی میخواهم من هنگام نزدیکی باهمسرم بوی بدی از وازن احساس میکنم که این بو باعث ناراحتی همسرم نیز میشود ولی هیچگونه خارش یا سوزشی ندارم با تشکر فاطمه از مرند

با سلام..در خصوص بوی بد واژن کلی صحبت شده است. لطفا کامنتها رو بخونید براحتی پاسخ خودتون را می یابید . با احترام

آقای دکتر شمشیری ؛
با سلام و احترام فراوان
ضمن تشکر از ارائه خدمات صادقانه و کامل و آموزنده جنابعالی بدینوسیله موفقیت شما را به واسطه حس مسئولیت شناسی و قلب مهربانتان از صاحب دانای به تمام علوم پنهان و آشکار خواستارم . با احترام

با سلام. بزرگواری همراهان سایت همچون شما بنده را برای ادامه راه ترغیب میکند. در پناه ایزد منان باشید

با سلام
من ۶ ماه هست که نامزد کردم ولی هنوز رابطه کامل نداشته ام. در حین رابطه جنسی بوی بد ترشحات باعث ناراحتی من و همسرم میشه.
با توجه به اینکه دختر هستم آیا پزشک میتونه من معاینه کنه و نوع عفونت را تشخیص بده؟
با توجه به مطالب بالا فکر میکنم عفونت باکتریایی داشته باشم.

با سلامبله احتمالش هست..البته بوی بد واژن به دلایل زیادی غیر عفونت هم میتونه باشه. پزشک مراجعه نمایید. با احترام

سلام
میشه لطفا بگید چه دلایلی غیر از عفونت می تونه باعث این مسئله بشه/
آخه راستش من به پزشک مراجعه کردم ولی اصلا به خودشون زحمت ندادن واسم توضیح بدن.
الان هم دارم داکسی سایکلین می خورم و می خوام بعد اتمام قرص یه آزمایش خون و ادرار بدم و بعد برم پیش پزشک (آیا این دو آزمایش کافیه یا آزمایش دیگه ای هم هست؟)
ولی اینکه فرمودین دلایلی غیر از عفونت ممنون بشم توضیح بدین
ببخشی اگه وفتتون گرفتم.
با تشکر

با سلام..کامنتها قبلی در این خصوص رو بخونید توضیحات کامل وجود داره. با احترام

با سلام خدمت آقای دکتر. من یه دختر ۴ ماهه دارم و برای جلوگیری از قرص لاینسترنول استفاده میکنم.ترشحات من در حالت عادی بوی بد نمیده فقط چند دقیقه که از سکس میگذره یه دفعه بوی بدی میاد که همسرم اصلا راضی نیست.دکتر رفتم بهم کرم وازینال داده ولی استفادش سخته واسم. تست پاپ اسمیر دادم گفتن التهاب داری.بجای استفاده از کرم میشه از قرص استفاده کرد که به بچه آسیب نرسه جون شیر خودمو میخوره.ممنونم

با سلام..اگه مصرف قرص کوتاه مدت باشه برای بچه ضرری نخواهد زد البته بستگی به نوع قرص هم داره. در کل یکی از علل بوی بد واژن میتونه عفونت باشه ولی دهها علت دیگه هم میتونه داشته باشه. با احترام

با سلام.ممنون از پاسختونموقع نزدیکی ترشحاتم زیاده طوری که همسرم نمیتونه ادامه بده و به من میگه چقدر زود ارضا میشی.نمیدونم باید چیکار کنم

به خاطر بویه بد یک ثانیه هم نمی تونستم نزدیک همسمرم بشم. خوشبختانه با مصرف این کرمها ؛(میکونازول۲٪ و تریامسینون ان ان ) یه هفته است که هیچ بوی به مشامم نمی رسه اما نمی دونم در اینده چطور خواهد بود ولی بازم اگه خوب نشد از همسرم می خواهم که این کرمها را برایه هر وقت و یا شاید برایه همیشه استفاده کند ! می خواستم این سوال رو از شما اقایه دکتر بپرسم ! ایا با مصرف طولانی و دایم این نوع کرمها عوارضی پدیدار می شود ؟؟؟؟ و این هم بگویم که همسرم الان ۴ ماهه که بارداره

با سلام..احتمالا همسر شما عفونت واژن داشته که با مصرف اینها درمان میشه و مشکل رفع میشه. عفونت های واژن گاها راجعه هستند و باید درمان دوره ای شوند ولی در صورت عدم وجود عفونت نیاز به ادامه درمان نیست. مصرف مادام العمر قطعا مضر است و در ضمن اثربخشی نخواهد داشت. با احترام

با سلام
بنده حدود دو سال است گرفتار بوی بد وازن هستم،کرم و قرص به صورت مقطعی درمان کرد ولی متاسفانه جواب دائم نداد.همسرم به شدت با خوردن قرص مترونیدازول که توسط پزشک زنان تجویز کرد مخالفت کرد و خوردن من به تنهایی کمکی نکرد. لطفا راهنمایی کنید با توجه به این شرایط چه کنم.خواهش میکنم مرا برای رفتن به پیش دکتر زنان تشویق نکنید دیگر خسته شده ام، خودتان راهنمایی کنید

با سلام..سوالات زیادی در این خصوص در این بخش پرسیده شده است. لطفا پاسخ ها را مطالعه نمایید تا به جواب سوالتون رو بیابید. با احترام

با سلام من فکر میکنم ترشحاتم طبیعی باشه ولی همین که یک روز از وقت حمام بگذره واژنم بوی بد میده به نظرتون لازمه برم دکتر با تشکر

با سلامبله لازمه. با احترام

با سلام
من حدود یک یال هست که ترشحات واژنم بوی بدی داره اما سوزش یا خارش ندارم.در ضمن اینکه در چند روز اول پس از قاعدگیم ترشحات رقیق و به تدریج غلیظ و کمی زرد رنگ می شوند.آیا مبتلا به عفونت هستم و راه درمان چیست؟
با تشکر

با سلامتشخیص عفونت فقط با ازمایش ممکنهلطفا از ازمایشگاه یک ظرف استریل بگیرید و نمونه ترشح واژن خودتون رو بدید برای تست میکروبی و کشت..بله اگه عفونت باشه درمان پذیره. با احترام

با سلام و ضمن تشکر بابت اطلاعات خوبتون
من حدود ۳ سال پیش یه عفونتی داشتم که بعد از مراجعه به پزشک با سیپروفلاکسسین حل شد ولی از اون به بعد تقریبن سالی ۳-۴ بار عفونت تکرار میشه و من با همون قرص رفعش میکنم.و یه مسئله دیگه بوی بده.ممنون میشم از نظر تغذیه ای بهم کمک کنید چی بخورم بهتره

با سلام..در خصوص تعذیه صحبت در سایت شده است. لطفا مطالعه نمایید. قسمت پسر میخواهید یا دختر. اونجا در این خصوص هم توضیح داده شده است. با احترام

باسلام خدمت شما دکتر محترم. یه مشکلی دارم خواهشن راهنمایی بکننین،الان دارم برای بچه دار شدن اقدام میکنیم ولی بعد از نزدیکی فرداش ترشح بابوی خیلی تیزی مثل بوی ماهی اب منی دارم که داره ازارم میده آیا این نشانه ی عفونته یا طبیعیه

با سلاماگه فقط بعد از نزدیکی و فرداش این داستان است و زمانهای دیگر وجود ندارد خیلی بعید است که ناشی از عفونت باشه..برای اطمینان یک ازمایشگاه برید و نمونه طرف استریل بگیرید و ترشحاتتون رو داخل ان ریخته و برای ازمایش بدهید. با احترام

سلام دکتر ، من تمام متن و اکثر کامنتها و جوابها رو خوندم . متاسفانه جواب سوالی که ذهنم درگیرش شده رو نگرفتم . پس به ناچار می پرسم

من تا حالا تصور می کردم ترشح های بدن طبیعی هستن. حتی اگه مقدارش زیاد باشه . چون دوران خوابگاه دوستایی داشتم که درتمام مدت حتی وقتی که تو دوران قاعدگی نبودن از پدبهداشتی استفاده می کردن برای ترشح هاشون !! و به همین خاطر هم من تصور کردم در مقایسه با دوستانم تو وضعیت عادی تری هستم ! ولی حالا با خوندن مطالبتون ترس وجودم رو فرا گرفته . چرا که همین مشکل ِ بوی ناراحت کننده رو من تقریبا در نصف هر ماه دارم و تا حالا فکر نمی کردم چیز عجیبی باشه ? میشه بگید برای دخترا این چه علامتیه ؟ بیشتر کامنتا برای خانوما بود تورو خدا نگید می تونه نشون عفونت و اینا باشه ?

با سلامبعضی زنان ترشحاتشون بیشتر است و غیرطبیعی نیست. ولی حتما نمونه به ازمایشگاه بدید عفونی نباشه..دخترها هم میتونن عفونت بگیرند و این هیچ رابطی به روابط جنسی و غیره نداره. گاها فلور واژن به هم میریزه. با احترام

سلام راه ارطباط با شما جطور امکان داره از دکتر خجالت میکشم لطفا بگید

با سلام.راه ارتباط با بنده همینجا است در سایت و مطببا احترام

سلام وتشکر بابت وقتی که میذارید و جواب سوالاتمونو میدید
من ۲۱ سالمه و مجردم ترشحاتم سفید و تقریبا شبیه کِرِمه و بویی مثل ترشی داره میخواستم بپرسم طبیعیه یا ممکنه عفونت باشه؟

با سلام..این نوع ترشحات طبیعی است سفید مایل به کرم..ولی بوی ترشی کمی مشکوکه..لطفا کشت ترشحات بدهید. با احترام

با سلام
آقای دکتر منظور من از کرم در کامنتم حالتی شبیه کرم بو نه رنگ کرم.متشکر میشم اگه جوابمو بدید

با سلامبعیده این رنگ هم مشکلی داشته باشه ولی ترجیحا یک کشت ترشحات بدهید و خودتون رو راحت کنید. با احترام

باسلام.من ۲۲سالمه و ازدواج کرده ام،همیشه بعدازنزدیکی باشوهرم ناحیه ی بیرونی دستگاه تناسلی ام ملتهب میشودآیاغیرطبیعی است؟وسوال دیگراینکه هرگاه که چندبارمکررمنی درواژنم ریخته میشود برای مدت طولانی درواژنم خصوصاموقع ادراردردشدیدی دارم،دلیل آن چه میتواندباشد؟وسوال آخراینکه جدیدا ترشحاتم خیلی زیادشده اندجوری که هرگاه بیشترراه میروم ترشحاتمم خیلی بیشترمیشودوسفیدرنگ است.آیاعفونت است؟متشکرم

با سلامنباید ملتهب بشه البته به نوع روش رابطه زناشویی هم ربط داره..بعضی افراد حساسیت به مایع منی دارند و بهتره چند بار مایع منی داخل واژن ریخته نشه تا ببینید اصلاح میشه یا نه..ترشحات سفید بدون بو علامت خاصی نیست ولی بهتره کشت بدهید. با احترام

سلام.باتشکرازجواب شما.بله وقتی که مایع منی برای مدتی درواژنم ریخته نمیشودهیچگونه مشکلی ندارم ولی وقتی ریخته میشودچندروزمتوالی دردمیکشم،اگرحساسیت باشدبایدچکارکنم؟برای بارداری چکارکنم؟آیاممکن است شوهرم عفونت یامشکلی داشته باشد؟

با سلامنگران نباشید. برای بارداری فوقش یکی دو بار این علایم رو تحمل میکنید. در ضمن اگه کلینیک های آلرژی برید هم کمک میکنند تا حد زیادی نسبت به این قضیه حساسیتتون رفع بشهالبته اگه واقعا بخاطر همین دلیل باشه. با احترام

سلام.مجرد و ۲۳ساله هستم.قسمت تناسلیم بوی خاصی داره که خوب نیست. خارش سوزش و نرشح غیر عادی ندارم ولی این بو نمیدونم دلیلش چی هست.. تو محلول اب و سرکه هم نشستم ولی اثر نداشت با ژل بهداشتی هم شستشوکردم هم تاثیر نداشت. دلیلش چیست؟

با سلاملطفا کامنتهای قبلی رو بخونید. توضیح کامل در اکثرشون دادم. با احترام

اقای دکتر چرا جواب نمیدین :-(

با سلام.سوالتون چیه؟ اینقدر سوال زیاده گاها از دستم در میره پاسخ دهی. با احترام

با سلام
آقای دکتر.. جدیدا برای دومین باره که ترشحات واژنم بوی بدی گرفته مثل بوی ماهی!!
دفعه اول حدود ۳ ماه قبل از این دفعه بود و ترشح زیادی داشتم و ۱ هفته طول کشید تا با شستشو با ژل مخصوص و رعایت بهداشت خوب بشه
اینبار ۲ روزه به این وضع دچار شدم ترشحاتم برعکس دفعه اول زیاد نشده اما این بوی بد ماهی واقعا عصبیم میکنه
توو ناحیه واژنم ترشحات تقریبا پنیریه سبز کمرنگ هم مشاهده کردم اما خیلی کم. زیر شکمم هم درد خفیف دارم مثه پریود
میدونم عفونت گرفتم اما راه درمانش و نمیدونم
۲۶ سال سن دارم و این دومین بار توو این ۲۶ سال و توو طول ۶ ماه این اتفاق برام میفته
لطفا راه حلی بدید. یا نظرتون و بگید
با تشکر

با سلام..باید دارو زیر نظر متخصص زنان مصرف کنید..احتمال خیلی قوی واژینیت یعنی عفونت واژن گرفتید. از نام بردن دارو به دلیل مسایل قانونی و پزشکی معذورم. با احترام

با عرض سلام
من ۲۱سالمه و مجردم
از بوی بد واژنم واقعا خسته شدم
در دوران قاعدگیم هم درد بسیار زیادی رو تحمل میکنم و رنج میبرم
تا اونجایی که ممکنه باشه سعی میکنم,اون ناحیه ارو خشک نگه دارم
ودر استحمام هم بخوبی شست و شو میدم ,اما همچنان این بوی بد همراهمه,
لطفا کمکم کنید
در ضمن بگم که در دوران قاعدگیم قرصای بروفن و ژلوفن بعلت درد زیادی که دارم مصرف میکنم ممکنه دلیلش این باشه؟
راهنمایی میخوام

با سلاماون قرص ها ربطی به بوی بد واژن نداره..اگه کامنتای دوستان و پاسخ های من رو بهشون بخوانید براحتی جواب سوالتون رو میگیرید. با احترام

سلام آقای دکتر ممنون از لطفتون.من و همسرم به محض نزدیکی و انجام عمل دخول بوی شدیدا نا مطبوعی حس میکنیم که هر دو زوداز هم فاصله میگیریم.قبل از دخول هیچ کدوم بدنمون بوی بدی نمیده حتی اگه خیس باشه.این اتفاق دوماهه که آزارمون میده.ممنونم از راهنماییتون انشاالله همیشه سلامت باشید.

با سلامترشحات واژن بعضی خانمها به دلایل مختلف میتونه بعد فعال شدن بو نامتناسبی متصاعد کنه. اگه توی همین قسمت سوالها و پاسخ ها رو بخونید اطلاعات خیلی خوبی وجود دارد. با احترام

سلام و خسته نباشید
من هفته ۲۹ بارداری هستم ترشحات آبکی دارم البته اوایل بارداری زیاد بود ولی رفته رفته کم شده ولی مشکل اینجاست که خارش واژن دارم سوختگی پا هم دارم به خاطر عرق کردن و من برا درمانش دو بار از بتادین استفاده کردم همینجوری ریختم روش خوب شد میخواستم بدونم برا بچه ام که مشکلی پیش نمیاد خدای نکرده، خیلی نگرانم

با سلامدر صورت مصرف مداوم ممکنه باعث اختلال تیرویید کودک و مادر بشه..ولی با این روش شما بعید میدونم با یکی دوبار این اتفاق بیفته..ولی حتما با متخصص زنان خودتون مشورت نمایید. با احترام

سلام آقای دکتر من مشکلم اینه که بوی نامطبویی داره قسمت آلت تناسلیم و این هم خودمو اذیت میکنه هم نامزدمو
چجوری باید این مشکل رفع بشه؟

با سلام..لطفا سوال و جواب های این تاپیک رو بخونید. با احترام

سلام آقای دکتر، خسته نباشید
آقای دکتر من مجردم و نزدیک به ۱۰ روزه که بوی خیلی زننده ای از ناحیه واژن دارم، در حالیکه نه ترشح دارم و نه قارچی هستم و ادرارم هم کاملا شفافه. و سوزش و خارش هم ندارم. و شاید روزی ۴ دفعه لباس زیرمو عوض میکنم و حموم میرم اما تاثیری نداشته. در این مدت پریود شدم و گفتم شاید بعد از پریود خوب بشه که نشد. ممنون میشم علتشو بگید. با تشکر

با سلام..خیلی علل زیادی میتونه در این زمینه دخیل باشه..از عفونت رحم تا ابسه یا فیستول تا تغییرات غذایی یا فلور واژن و. حتما به متخصص زنان زایمان مراجعه نمایید. با احترام

خیلی از لطفتون ممنونم.مشکل منم مثل خانمای دیگست.من یه سال پیش عمل افتادگی مثانه انجام دادم.زایمان سختی داستم.دکترم چهار روز سوند واسم گذاشت.از اون موقع من عفونت و بوی شدید واژن دارم.همه درمان هارو امتحان کردم ولی بعداز دوره درمان بازم عفونت و بوی بد دارم

با سلام..در کل خیلی سخت نگیریدباید علتش دقیقا کشف شود..متخصص زنان خودتون حتما مشورت کنید. با احترام

سلام آقای دکتر.
۳۳سالمه یکسال و نیمه که ازدواج کردم جلوگیریم طبیعی بوده ماه پیش که رفتم چکاپ ترشحم یکم زیاد بود دکتر گفت دهانه رحمت ملتهبه قرص سفکسیم و کپسول فلوکونازول و شیاف کلیندامایسین دالاواگ تجویز کرد تست پاپ اسمیرم دادم فقط التهاب رو نشون داد.هفته پیش که رفتم پیش دکتربعدازمصرف داروها گفت هنوز دهانه رحمم ملتهبه.ترشحم برطرف شده اما تکرر ادرار و سوزش گرفتم.اینباردکتر شیاف نیستاتین و قرص مترونیدازول و نالیدیکسیک اسیدتجویز کرده.سوالم اینه که آیا عفونتم یاسوزشم قارچیه؟من این ماه اقدام کردم واسه بارداری آیا این داروها ضرری نداره؟شستشوبا محلول آب و سرکه سفید ونمک میتونه روش خوبی باشه واسه سوزش؟چون من دوباراستفاده کردم سوزش ادرارتسکین داده،ضررنداره؟
ممنونم

با سلام..قبل درمان کامل باردار نشوید..اون داروها اخر میتونه برای بچه مشکل ساز باشه..بدون کشت ترشح نمیشه گفت قارچی یا میکروبی است ولی درمانش خوب بوده است. شستشو با اونها مخصوصا سرکه ممکن در نهایت التهاب واژن رو بیشتر کند. خودسرانه عمل نکنید و با دکتر خودتون مشورت نمایید. با احترام

با سلام بابت مطالب خوبتون ممنونم

من ۲۱سالمه الان چهار ماهه عفونت بد بو دارم بطوری ه روز چند بار شورتمو عوض میکرم و شتشو میدادم اما فونتبد بو شدیدی ذاشتم به پزشک متخصصم مراجعه کردم بهم پماد و قرص تجویز کرد
و به من پیشنهاد کردن که هروز نیم ساعت در جوش شیرین و بتادین بشنم برای مدتی خوب شداما باز وازنم بوی بد میده اما ن به اون شدت قبل باید چیکار کنم ؟
و اخرین مطلب این که پریودمم بوی بد میده.

با سلاماگر پرسش ها و پاسخ های این قسمت رو دقیق بخونید پاسخ سوالتون رو بارها من داده ام. با احترام

باسلام.خدا قوت.۲۵سالمه چاق هستم.ناحیه تناسلیم بوی ترش میده.فقط بااستروژن وپروژسترون پریودمیشم.بنظرتون حامله میشم؟کسی بوده ک مث من باقرص پریود بشه وبچه داشته باشه؟باتشکر

با سلامبستگی به تخمک داخل تخمدان و نوع ازاد شدن و نبودن مشکل در رحم و خیلی چیزهای دیگه داره. اینکه هورمونها چطور هستند و غیره..حتما متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

سلام من دختری ۲۰ ساله هستم ( مجردم) که در ناحیه تناسلی بوی بد احساس میکنم و این منو اذیت میکنه، و بر روی لباس زیر ترشحات زرد رنگی میبینم میشه خواهش کنم اسم قرص ها رو برای من بفرستید حتما جواب رو برای من ایمیل کنید خواهش میکنم

با سلامشما حتما باید به متخصص زنان برای بررسی دقیق مراجعه نمایید. با احترام

باعرض سلام من۲۰سالمه ومجردم ناحیه تناسلیم بوی خیلی بدی میده به طوری که شلوارموتندتند عوض میکنم اصلاشورتم نمیپوشم وازناحیه تناسلیم یه چیزسفیدبیرون میاد توروخدااقای دکترراهنماییم کنید،باتشکر.

با سلام.. لطفا سوال و جواب های این مبحث رو بخونید. با احترام

سلام اقای دکتر خسته نباشین.من ۲۲ سالمه و متاهل هستم.الان حدود دو ماهه که ناحیه ی تناسلیم بوی خیلی بدی مثل بوی ماهی میده.از نظر شکلی هم بعضی اوقات مثل کف میمونه.بعضی اوقات خیلی غلیظ و چسبندست.این اتفاق بعد از دوبار نزدیکی ای که با همسرم داشتم افتاد.بعد از نزدیکی هم قرص ارژانسی خوردم.لطف کنین بگین من باید چکار بکنم.ممنون

با سلام..احتمال خیلی قوی عفونی است.لطفا به متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

سلام آقاى دکتر,خوبین؟

من تقریبا ۸۰ درصد مواقع بعد از نزدیکى وبا گذشت چند ساعت از نزدیکى ترشحات بى رنگ و زدبو با بوى تند دارم که گاهى همسرم که کنارم نشسته متوجه میشه,مدتى هست درحال اقدام براى اولین باردارى هستم,این ترشحات بعد از دوروز خودبخود از بین میرود و بوى واژن طبیعى میشود,ولى باز با اولین نزدیکى دوباره ایجاد میشود و اجازه نزدیکى مداوم جهت باردارى را
نمیدهد,آزمایش خون وهورمون و پاپ اسمیر در زمان بدبو شدن انجام داده ام,همه سالم بودند,انواع پمادها و قرصهاى واژینال و مترونیدازول را استفاده کرده ام,ولى دوباره با اولین نزدیکى بو میگیرد,همسرم هم آزمایش اسپرم داده ,همه چیز نرمال بوده است,مانده ام چه کنم؟؟؟؟؟؟/

نمیدهز من

با سلامبه این سوالات کاملا قبلا پاسخ داده ام..لطفا سوال و جواب ها را دقیق بخونید. با احترام

سلام آقای دکتر.
۲۱ سالمه.ازدواج کردم.
مدتی هس ک ادرارم بوی بد میده.حامله هم نیسم.
ترشحم هی کم میشه.البته کم میشه و بعداز مدتی درست میشه.
خارش هم دارم ولی کم.
پشکل مهمی دارم؟
دوم: ۱ ماه پیش از یه ژل آنتی باکتریدل زود انزالی ک تاریخش ۵،۶ ماه گذشته بود استفاده کردم.امکانش هس از این باشه؟اگه هس،چیکاربایدبکنم؟
راستی دل درد هم گاها دارم
قبلا کیست داشتم.میتونه ازاین باشه؟یه دوره ی ۳ ماهه حامله بودم و ۱ کیست سمت چپم درناحیه تخمدان داشتم .بچه رو خودم سقط کردم با کمک پزشک و آمپول.میتونه بخاطر کیست باشه یا کیست؟کیستم ۷ سانت ونیم بود.ولی دیه بعداز سقط بچه نرفتم دکتر.
ممنون .منتظر جوابتونم.

با سلاماگه ادرار بوی بد میده حتما باید انالیز و کشت ادرار بدید و سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادرار. خارش اگه در واژن هست باید حتما بررسی بشه. نه اون ژل ربطی به داستان نداره. کیست تخمدان باعث بوی ادرار یا ترشحات بدبوی وازن نمیشه. سقط هم نمیتونه باعث بدبوی ادرار یا واژن بشه ولی میتونه رحم یا واژن رو عفونی کنه و بدبویی واژن از اون باشه..خارش و بدبویی واژن باید حتما توسط متخصص زنان چک شود. با احترام

من از وقتی میتراندازول خوردم غفونتم قطع شده خوشحالم

با سلام..پس احتمالا عفونت داشتید. با احترام

با سلام. بنده یک ماه از ازدواجم میگذره و قصد بچه دار شدن دارم.ِ..از زمان اولین سکس تا اکنون در هربار سکس واژنم تمام مایع منی رو پس میده بیرونو طی هفته اخیر واژنم بوی بدی میده
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر

با سلامباید اولا مطمئن باشید همسر شما موقع انزال سعی در دخول کامل داشته باشه..دوما اگه ادامه داشت حتما باید برید متخصص زنان برای معاینه واژن ممکنه مثلا گاها تنگی یا چیز دیگری باعث پس زدن بشه که در معاینه براحتی دیده میشه.در خصوص بوی بد واژن لطفاسوال و جوابها رو بخونید تا پاسخ بگیرید. با احترام

با سلام و احترام
۲۵ ساله هستم و قصد بارداری دارم به متخصص زنان مراجعه کردم ویکسری آزمایش و سونوگرافی انجام دادم که مشکلی نبود و برایم قرص اسید فولیک تجویز کرده و گفته بهتره کمی وزن کم کنم ولی قبلا چند بار سابقه عفونت قارچی داشتم و دارو و پمادمصرف کردم ولی دکتر هیچ نمونه کشتی از من نخواسته در ضمن من متوجه بوی بدی احساس نمی کنم و همسرم تا کنون چیزی نگفته و این باعث نگرانیمه! به نظرتون دکترم رو عوض کنم؟فکر می کنم حساسیت لازم رو به خرج نمی ده! و در ضمن چند بار بعد از نزدیکی که منی داخل واژینال ریخته شده بعد از چند ثانیه از واژن بیرون ریخته می شه اینا می تونه طبیعی باشه؟؟؟و سوال دیگه اینکه منظور از دوش واژینال چیه؟به شستشوی خارجی واژن و تمام شکاف ها که از بیرون انجام میشه و چیزی داخل نمیشه دوش واژن گفته میشه؟؟خواهش می کنم در این مورد توضیح کامل برام بدید چون تمام کامنت ها رو خوندم ولی باز هم درگیرم!!!!
با سپاس فراوان و خسته نباشید

با سلام دوش واژینال چیست؟

دوش کلمه ای فرانسوی است که بمعنی شستشو یا خیس میباشد.

این روش برای شستشوی مهبل(واژن)استفاده میباشدومعمولا مخلوطی

ازآب وسرکه است.(۴قاشق چایخوری سرکه درنیم لیترآب نیمه گرم)

دوشی که درداروخانه هاویاسوپرمارکتهابه فروش میرسد,حاوی ضدرایحه

میباشدومعمولا داخل بطری یاکیسه میباشدکه ازطریق یک لوله به سمت بالا,

درداخل واژن اسپری میشود.

مزایای استفاده ازدوش واژینال چه هستند؟

برخی اززنان می گوینددوش واژینال باعث میشودآنهااحساس پاک شدگی(تمیزی)

داشته باشند.هرچندشواهدعلمی بسیارکمی مفیدبودن یابهره مندی ازدوش

واژینال وجوددارند.

پژوهشهای مثبت نادری دراین زمینه وجوددارندواغلب دارای یک سیرنزولی

می باشند.مطالعات نشان میدهدکه دوش واژینال درطول شش ماه

قبل ازبارداری,خطرزایمان زودرس راکاهش میدهد.بااین حال,دراین مطالعات,

دوش واژینال دردوران بارداری,باافزایش خطرتولدزودرس,مرتبط میباشد.

معایب استفاده ازدوش واژینال چه هستند؟

به طورکلی خطرات ناشی ازدوش واژینال,به مراتب سنگین ترازمزایای آن میباشد.

دراینجا به برخی ازمشکلات وبیماریهای ناشی ازاستفاده دوش واژینال

اشاره میشود.

۱-عفونت های واژن(مبتلایان به واژینوزباکتریای): مطالعات نشان داده که زنانی

که دوش واژینال رامتوقف کرده اند,احتمال کمتری برای ابتلابه واژینوباکتریال

دارند.

داشتن بیماری واژینوباکتریال,میتواندخطرزایمان زودرس وآندومتریوز

راافزایش دهد.

۲-بیماریهای التهابی لگن(PID : (PID بیماری عفونت رحم ,لوله های فالوپ یا

تخمدان است.تحقیقات نشان میدهدکه درزنانی که ازدوش واژینال

استفاده میکنند-, ریسک ابتلابه PID , بالای۷۳%میباشد.

۳-عوارض بارداری:زنانی که بیش از یک باردرهفته ازدوش واژن استفاده میکنند,

دارای بارداری مشکل تری نسبت به سایرزنان دارند.

دوش,همچنین خطرابتلابه بارداری خارج رحمی راافزایش میدهد.

درحاملگی خارج رحمی, جنین درخارج ازرحم کاشته میشود که درحال

حاضرآمارحدود۹۶%درصدی دارند.

همچنین این افرادبیشتردرمعرض خطرحاملگی ناخواسته می باشند.

۴-سرطان دهانه رحم:انجام دوش واژینال, حداقل یک باردرهفته, باافزایش

احتمال ابتلابه سرطان گردن رحم مرتبط می باشد.

۵-بیماری تعادل طبیعی باکتری های موجوددرمهبل به نام(فلورواژن):

این تغییرات,محیط مناسبی برای رشدباکتریهایی که باعث ایجادعفونت واژن

میشوند رافراهم میکند.

به گفته کارشناسان بهداشت ودرمان کالج آمریکایی زنان وزایمان(ACOG), شماباید از

دوش واژینال پرهیزکنید.داشتن برخی بوی های بد درواژن طبیعی است

بااین حال, اگرشمامتوجه بوی بدبسیارقوی شده اید, این میتواندنشانه ای از

عفونت باشد
در ضمن همیشه نیاز به کشت نیست. اگه گاها مایع منی بیرون بزنه و البته نه همیشه مشکل خاصی نیست ولی بهتره داخل واژن معاینه بشه. با احترام

با سلام
خیلی ممنون که در کمال حوصله پاسخ بنده رو دادید.
خسته نباشید

خواهش میکنم

با سلام پسری ۲۲ ساله هستم چند وقتی میشه که ادرارم بوی خیلی بدی میده ولی ازمایش دادم عفونت نداشته راهنماییم کنید

با سلام..باید با دکتر کلیه و مجاری ادرار صحبت کنید و این در تخصص اینجانب نیست. با احترام

سلام
من چند وقت قبل ینی حدود یک ماه و نیم قبل قارچ گرفتم و رفتم دکتر و درمان شدم
با قرص و کرم واژینال
۵ روز قبل وقت پریودم بود که تا دو روزش خون ریزی داشتم, روز سوم ی لکه کوچیک بود
الانم که دیگه انگار تموم شده
ولی هنوز بوی پریودی یا یهمون یه بوی بد واژنم میده
بخاطر مشکل پریودیمه؟؟؟ یا هنوز عفونته؟؟؟
در ضمن متاهلم, امکان حاملگی هست؟؟؟

با سلاماگر خونریزی نامنظم یا گاها زمانش کم باشه و بعد لکه بینی ببینید به هر حال یکی از دلایلش میتونه حاملگی باشه و باید آزمایش BHCG خون بدهیدبوی بد واژن میتونه از بقایای خون تمام نشده رحم هم باشه و هر عفونتی هم الزما باعث بوی بد نمیشه..ترجیحا متخصص زنان بروید دوباره. با احترام

ینی میشه که خونریزی که زمانش کم باشه عاملش غیر از حاملگی چیز دیگه ای باشه؟؟

با سلامچرا خیلی عوامل دیگه هم میتونه در اون دخیل باشه و من گفتم احتمال حاملگی ناخواسته یا نابجا در لوله رحم یا رحم که البته احتمالش خیلی کمه..ترجیحا باید متخصص زنان نظر بدهند. با احترام

سلام
من تازه ازدواج کردم و فعلا قصد بچه دار شدن ندارم
۲۰ سالمه
۱ ماهه تقریبا ازدواج کردم
برای جلوگیری سختمه از کاندوم استفاده کنم, یجورایی غیر قابل تحمله برام
از چه قرصی استفاده کنم که مشکلی نباشه برام؟؟؟

با سلامقرص LD کاملا موثره..جماع منقطع یعنی همسر مایع منی در واژن نریزه هم خیلی خوبه فقط درصد موفقیتش بستگی به مهارت همسر داره. با احترام

سلام
من چند روزه,ینی ۲ روز, سر سینه م درد میکنه
سینه سمت راستم رو که فشار بدم گاهی یه ترشح شیری رنگ خیلی کم ازش بیرون میاد
پریودمم این دفعه ۳ روز شد, دیگه خونریزی نداشتم, الان ۴ روزه ک از تموم شدن پریودم میگذره
نطر شما چیه؟باید چیکا کنم؟
متاهلم

با سلامحتما باید تست هورمونی بدهید و احتمال اختلال هورمونی قویا مطرحه..لطفا متخصص زنان بروید. با احترام

سلام
چرا هرچی میپرسم جواب نمیدین
من وضع خیلی بدی دارم خواهشا راهنماییم کنین

من متاهل و ۳۱ سالمه. ۲ ساله ازدواج کردم.
از چندین سال پیش و شاید همون اوایل پریود شدنم لکه بینی دارم و الان پریودم از شروع تا پاک شدن کامل حدود ۱۳-۱۴ روز طول میکشه. انواع قرهای LD و آمپول را دکترها دادن و خوردم. تعداد روزها کمتر شده و مثلا از ۱۶ روز شده ۱۴ روز اما خیلی طولانیه و اذیتم میکنه. عرق رازیانه هم چند ماهه میخورم تقریبا از روز ۵ پریود. اما اثر چندانی نداشته.هنوز اقدام به بارداری نکردم و میخوام قبلش این مشکلم حل بشه.
الان معمولا ۱۳-۱۴روز پریودم و حدود ۱۵ روز پاک.
در ضمن قبل از آخرین دوره ی مصرف قرص برای تنظیم پریودم که یاسمین مصرف کردم سیکلهام ۳۴ روزه بود تقریبا اما الان در حدود ۲۸ روز.
لطفا کمکم کنین مشکلم حل بشه.
؟

با سلاممن برای اولین بار است از شما سوالی میبینم!!!به هر حال دلایل بسیار زیادی وجود داره که باعث طولانی شدن خونریزی میشه. از به هم خوردن هورمون ها تا پولیپ های یا تومورهای رحم تا بیماریهای التهابی لگن یا بیماریهای داخلی مثل لوپوس یا اختلالات انعقادی و عوامل دیگه ای که واردش نمیشم مثل کیست تخمدان و مشکلات تیرویید . هرچند که علت اصلی همین اختلال عملکرد رحم است. باید حتما زیر نظر متخصص درمان دقیق و با شناسایی علل زمینه صورت بگیرد. با احترام

سلام دکتر جون
ممنون از جوابتون
من خیلی دکتر رفتم. LD ، مارولون، یاسمین، آمپول استرادیول و .. دادن بی فایده.. فقط شاید اگه درست یادم باشه تعداد روزهام بیشتر بود مثلا ۱۶ روز که الان شده ۱۴ روز. سونو هم مشکلی نداشتم. معاینه کردن گفتن عفونت هم نداری. فقط خودم تو آزمایشات ۳-۴ سال پیشم میبینم پروژسترون رو زده ۰٫۰۵ که فک کنم کمتر از نرماله. آره؟؟
حالا با این شرح حال میگین چیکار کنم

با سلام..اون پروژسترون تقریبا مهم نیست..به هر حال این دلیل نمیشه اگه شما زیاد پزشک رفتید حتما چیزی نیست..باید مرتب پیگیر باشید. با احترام

سلام
ممنون ک راهنمایی کردین. من رفتم دکتر برای ترشح سینه م, ازمایش دادم و گفت یه هورمون زیادی ترشح میشه تو بدنم
ولی باز سوال دارم ازتون
من ترشحی نداشت واژنم, فکر نمیکردم عفونتی باشه
ولی دکترم بهم کرم واژینال داد, از وقتی استفاده میکنم, همراه کرم ها تترشح سبز رنگ از واژنم بیرون میاد دلیلش چیه؟؟؟ تابحال اینطوری نبود,
و اینکه کیست ۴٫۳ میلیمتری دارم
عمل کردن واجبه برای من؟؟ مشکلی برای باردار شدن نداره؟؟؟
و اینکه چه چیزی باعث کیست میشه
ببخشید خیلی سوال شد ?

با سلام..شما یه کتاب پزشکی هستید و باید حتما از متخصص زنان و زایمان این مسایل رو بپرسید. با احترام

با سلام,ایا ژل لوبریکانت تاثیری بر اسپرم دارد,من قصد بارداری دارم و نمیدونم از چه لغزنده کننده ای استفاده کنم,ممنون

با سلام..باید حتما ژل لوبریکنت بر پایه آب از داروخانه بگیرید و نه بر پایه چربی.ژل بر پایه اب به ناحیه واژن اسیب نمیزنه و حساسیت زا نیست و باعث سقط نمیشه و کمترین اثر مهاری رو بر روی اسپرم ها داره. هرچند بهتره واقعا طبیعی لغزنده شوید و علل خشکی خودتون رو پیدا کنید. با احترام

سلام اقای دکتر:
من دختری ۲۰ساله هستم.و واژنم به طور شدیدی بوی بد میده و ترشحات زرد رنگ داره! همیشه هم نظافتمو رعایت میکنم تا حدی که بتونم.و تا حالا سکس نداشتم و ازدواج هم نکردم.ولی الان قصد ازدواج دارم و میترسم که بخاطر این موضوع طرف مقابلم دلسرد بشه.اگه میشه پاسخم رو بدین چون نمیتونم همه ی کامنت های بالا رپ بخونم.

با سلامباید کامنتها رو بخونید تا بدونید چه دلایلی باعث این کار میشه.از عفونت و نوع تغذیه و ژنتیک گرفته تا بیماریهای واژن و رحم و .. در آن دخیل هستند. حتما به متخصص زنان رجوع نمایید چون میتواند قطعا بعد ازدواج در رابطه زناشویی شما اثر منفی بذارد. با احترام

سلام .من اقدام به بارداری کردم میخواستم بدونم قرص های چرک خشک کن مثل مترونیدازول سفکسیم وبر روی تخمک یااسپرم تاثیردارد؟مثلا ازباردارشدن جلوگیری کند؟

با سلام..نه این قرصها اثر مستقیم بر تخمک و اسپرم ندارند. هرچند بهتر است اول درمان بشویم و قرص ها رو قطع کنیم و بعد اقدام به بارداری کنیم. با احترام

سلام علیکم.
من خیلی اتفاقی به این پیج رسیدم.
تمام کامنت هارو خوندم چون خواستم ببینم نوع پاسخگویی تون چجوری هست(تا ببینم برای مسائل زناشویی خودم و نامزدم-همسر آیندم- میتونم به سایتتون اعتماد کنم یا نه)
همینطور وقتی جواب یکی که ظاهرا رابطه ی جنسی غیر عرفی و دینی رو انجام میداد رو ندادین ، یه لایک بهتون دادم.
وقتی هم کسایی که توی دوتا کامنت پشت سر هم سوال یه جور رو می پرسیدن ، خیلی خوب منطقی و جواب میدادین.
واقعا ازتون تشکر میکنم که دلسوزانه مشاوره میدین کمک میکنین به هموطن هامون.
انشالله که زندگی تون پر از خوب بختی باشه و رزقتون پر برکت
حق نگه دارتون ✨

با سلامممنون از فیدبک مثبت شما. در این سایت هم دوستان با هویت مذهبی برای سوال می ایند و هم با هویت غیرمذهبی. من تمام تلاشم اینه که بگم سکس با رویکرد معنوی لذتش خیلی بیشتر است و سکس اخلاق مدار باعث رشد شخصیتی میشه و این در تمام جهان مورد تایید اکثر محقیقن است. با احترام

با سلام و خسته نباشید
آقای دکتر می خواستم بپرسم که بعد از رابطه ی جنسی وقتی که منی داخل واژن ریخته میشه اگر کمی از اون بیرون بیاد مشکلی هست؟یا مثلا بهد از اینکه سرپا ایستادیم بیرون تراوش می کنه؟اگه چقدر بیرون بیاد مشکل سازه؟
ممنون میشم اگر جواب کامل بهم بدید

با سلام..اگه قصد بچه دار شدن نداشته باشید هیچ مشکلی نیست ولی در صورت تمایل برای بچه دار شدن، ممکن است احتمالش را بخاطر کاهش تعداد اسپرم هایی که باید به رحم برسن کم کند. با احترام

سلام جناب دکتر.ممنون که به سوالم جواب دادید.امایک سوال مهمترداشتم که تاحالاهیچ دکتری جواب قانع کننده بهم نداده.من روی مسایل بهداشتیم خیلی رعایت میکنم اماهمیشه عفونت میگیرم.مثلایک دوره کامل قرص استفاده میکنم توی رابطم مشکلی ندارم اماهمینکه قرصهام تموم میشه سریع عفونت میگیرم وبعدسوزش ادرار. حالاچه باهمسرم رابطه داشته باشم یانداشته باشم.البته همسرم عفونت نداره وهمیشه ازژل بهداشتی استفاده میکنه.امامن همیشه بایدقرص استفاده کنم تاسوزش نداشته باشم.حال سوالم اینه چراهمیشه عفونت دارم؟بااینکه مراقب بهداشتم هستم.باتشکراز سایت خیلی خیلی خوبتون.

با سلام.. در واژن هم میکروب های مفید هست و هم مضر و در ضمن نوع ترشح و بوی ان خیلی به ژنتیک بستگی دارد. مثل بوی بدن افراد که بستگی به تعداد غدد عرق و نوع اسید چرب و املاح دفعی کاملا فرق دارد. گاها هیچ مشکل نیست و فقط ژنتیک است که با توجه به نوع غدد ترشحی واژن، باعث این کار میشود.هر چیزی که بالانس میکروبی مفید واژن رو کم کنه و مضرها رو افزایش بده باعث عفونت میشه و بعضی افراد مستعد بیماری هستند مثلا بعضی ها تند تند سرما میخورن و.. با احترام

آقای دکتر
با سلام و احترام
حقیر با توجه کامل تمامی پاسخ هایتان را در خصوص مسائل مطروحه خواندم و چون می خواستم مشکل مربوط به همسرم را در بین پرسش و پاسخ های حضرتعالی پیدا کنم از اینکه حوصله به خرج دادین و به نحو احسن به سوالات هم وطننان عزیز و با دقت خاصی پاسخ دادین به عنوان یک هموطن سپاسگزام امیدوارم موافق و موید باشید.

با سلام و سپاسگزار از حضور شما. با احترام

با عرض سلام خدمت جناب دکتر
دختری ۲۶ ساله هستم و مجرد,حدود دو هفته هست که سمت راست مهبلم یه دقیقه ورم میکنه یه ددقیقه نه چیزی نیست,پیش متخصص زنان هم رفتم معاینه کرده گفته چیزی نیست.سونو هم دادم گفته همه چیزا نرماله ولی دلیل این تورم رو نمیدونم.بعد ترشحات من بوی شیر خشک میده مشکلی نداره؟یه چیز دیگه جدیدا خون قاعدگیم بعضی وقتا بوی ترشیدگی میده ممنون میشم راهنمایی کنید.

با سلام..چطور شما حس میکنید سمت راست مهبل یه دقیقه ورم میکنه من متوجه نشدم. چون که شما نمیتونید اون قسمت رو براحتی ببینید و اگر دختر باکره باشید پرده که اصلا اجازه نمیده ولی اگه متخصص زنان گفته چیزی نیست دیگه خب احتمالا نباید چیزی باشه.. بوی ترشیدگی خون قاعدگی اگر گاها باشه مشکلی نیست ولی اگر مداوم باشه باید بررسی حتما بشه. با احترام

سلام.خسته نباشید.
من ۵ماهه باردارم.در آزمایش ادرارم کمی باکتری بود دکترم سفالکسین تجویز کرد و بدلیل ترشحاتم که تغییر رنگ داده بود همزمان پماد کلوتریمازول.بعد از مصرف داروها ترشحاتم زیاد و زرد رنگ و بودار اما بدون سوزش و خارش است.من خیلی رعایت میکنم اما نمیدونم باید چیکار کنم تا نوبت بعدی دکترم دوهفته مانده.میترسم مشکلی برای جنین پیش بیاد استرس دارم.آیا خطرناک است و زودتر به دکتر مراجعه کنم؟خواهش میکنم کمکم کنید.

با سلام.ترشحات زردرنگ و زیاد و بودار ممکنه نیاز به بررسی پزشک داشته باشه.حتما هر چه سریعتر تلفنی با پزشکتون مشورت کنید و در صورت نظر ایشون، زودتر مراجعه نمایید. با احترام

با سلام و احترام
خانم ۲۵ ساله و متاهل هستم.قبلا دوره پریودم ۲۸و۲۹ روزه بود ولی الان ۳۱ یا ۳۲ روزه شده و این ماه نیز ۳۶ روزه بوده.۲ ماه پیش سونو گرافی و معاینه زنان رفتم ولی مشکلی نبود.پس دلیل این بی نظمی چیست؟ممکن است در حاملگی مشکلی به وجود بیاد؟؟

با سلام..بسیاری از عوامل میتوانند باعث بی نظمی شوند که در درجه اول استرس های زندگی است. در حاملگی مشکلی پیش نمی اید مگر اینکه مشکل عضوی خاصی باشد که شما طبق معاینات زنان ندارید. نگران نباشید . با احترام

سلام خسته نباشید زمانی که التم خانومم رومیخورم ترش هست ایامشکلی داره لطفا راهنمایی کنید

سلام..در کل طعم ترشحات زنان مختلف کاملا فرق میکنه و فی النفسه ترش بودن دلیل بر مشکل دار بودن نیست هر چند کشت ترشحات واژن تعیین میکند. ولی لیسیدن دستگاه تناسلی زنان بخاطر احتمال انتقال بیماریهای زیاد چندان توصیه نمیشه. با احترام

سلام
ترشحات من همراه با بوی بده و به خاطره همین موضوع به متخصص زنان مراجعه کردم و شیاف واژینال بهم تجویز کرد حدودا تا یک سال خوب بود ولی الان مدتیه تکرار میشه مثلا ۲ یا ۳ هفته خوبه و دوباره بوی بد میده. بهداشتم رو کاملا رعایت میکنم. لطفا راهنماییم کنید علت از چیه؟ باید چیکار کنم که تکرار نشه؟ ایا همیشه باید دارو مصرف کنم؟ ایا برای باردار شدنم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

با سلام..برای بارداری مشکل نداره اگر ترشحات شما عفونی نباشه.. اگر سوالات در این زمینه رو دقیقا بخونید که پاسخ دادم به دیگران، کاملا با این داستان اشنا میشوید. با احترام

با سلام و احترام
آقای دکتر چند روز پیش سوال کردم که سیکل پریود من از ۲۸ روز به ۳۱ روز رسیده بود ولی این ماه به ۳۶ روز افزایش پیدا کرده شما نیز فرمودید که ممکن است از استرس باشد.ولی الان در روز ۱۲ دچار لکه بینی شدم(علائم پریود رو دارم) که این اولین بار است چنین اتفاقی می افتد.البته من در روز ۶ یک آمیزش مشکوک داشتم که ۲ قرص ld مصرف کردم.می خواستم ببینم دلیل این لکه بینی چیست؟؟۲ ماه پیش سونوگرافی و معاینه رفتم هیچ مشکلی نبود!ویزیت مجدد دکتر لازمه؟؟؟؟
سپاس بی نهایت از اینکه وقت گران قیمتتان را در اختیار ما گذاشتید

با سلامقرص ال دی که به صورت دوتایی برای جلوگیری از بارداری خورده میشه تا مدتها میتونه ریتم قاعدگی رو بهم بزنه و گاها حتی لکه بینی ایجاد کنه. ولی با این حال این حالت مشکوک و حتی وقتی فرد حامله بشه لکه بینی میبینه یا در مواردی مثل عفونت واژن و بیماریهای دیگر..لطفا به متخصص زنان مشورت کنید. با احترام

باسلام من فیبروم داشتم و به تازگی لاپاراسکوپی کردم وسه ماه ازقرص دوفاستون ازهشت پریودروزی دوعدداستفاده نمودم.هرماه سه روزبعدازاتمام قرص پریودمیشدم وخونریزی زیادی داشتم اماروزششم پاک میشدم.این ماه خونریزی خیلی کمی داشتم وهنوز ده روز است که پریودهستم وتخمدان سمت چپ وراستم گاهی اوقات دردمیگیرد.کمی حالت تهوع کمردردهم دارم.میخواستم بدانم دلیلش چه میتواندباشدآیاباردارهستم؟البته بی بی چک منفی بود.باتشکرازشما.

با سلام..بی بی چک خیلی مطمئن نیست. باید ازمایش خون بدهید. در ضمن گاها خونریزی بخاطر مسایل خیلی زیادی شکلش فرق میکنه ولی بهتره با پزشک خودتون مشورت نمایید. با احترام

با سلام . مدتی است که واژنم بوی نسبتا بدی می دهد و اصلا عادت ندارم روزانه شورت عوض کنم . چند دفعه ای ترشحات خیلی غلیظ و لخته مانند سفیدی ازم آمده که بوی ماست ترش میدهند و باقی اوقات عادی و بی رنگ و رقیق اند . در ضمن چند وقتی است که بعد از روز سوم پریودی ام خون قطع میشود ولی نه به صورت کامل و بعد از آن خونابه های قهوه ای که انگار خون مانده و کهنه و کثیف باشند می آید . مشکلات من چیست ؟ببخشید فراموش کردم خدمتتون عرض کنم که ۲۷ سالمه ، مجرد هستم و تاکنون سکس نداشته ام و از رفتن به دکتر زنان هم هم هراس دارم و هم خجالت . خواهش میکنم تا جایی که برایتان مقدور است جوابگویم باشید . تشکر از محبتتان با تشکر

با سلام..راستش بدون ویزیت متخصص صحبت سخت است اما اگر در اکثر اوقات ترشحات شما عادی و رقیق و بی رنگ است و درد و سوزش ناحیه واژن و تب ندارید مشکل خاصی وجود ندارد. خونابه های ذکر شده بعد از پریود میتواند هم طبیعی باشد اما حتما باید سونوگرافی رحم و تخمدان برای اطمینان بدهید. در کل بهتره دکتر زنان مراجعه نمایید. با احترام

آقای دکتر خیلی ممنون از پاسخگوییتون . هم به موقع و هم یا حوصله جوابگو بودید . تشکر .

موفق باشید

باسلام وخسته نباشیدخدمت جناب دکتر.همسرم برای بارداری آزمایش اسپرم داده است ومشخص شده اسپرم هایش کمی ضعیف هستند.دارو استفاده میکنداماهنوز باردارنشده ام.آیااین آزمایش برای مردان کفایت میکندیا اینکه آزمایش های دیگری هم وجوددارد؟مثلاامکان داردهمسرم دچاربیماریهای دیگرمردان ویااسپرم یابیضه باشد؟چطورباید متوجه بشوم؟چهآزمایشهای دیگری مردان بایدبرای ناباروری انجام دهند؟

با سلام..لطفا یک سونوگرافی بیضه و پروستات و مجاری ادرار انجام دهند. بعد یک ماه دوباره اسپرم ها رو هم تست کنند. ازمایش خونی و هورمونی LH/FSH/Free Testosterone/EStradiol/FBS//Tsh/prolactine را هم فعلا بدهند تا ببینیم نیاز به آزمایشات تکمیلی هست یا نه. با احترام

با سلام خدمت آقای دکتر . دو سوال از خدمتتون داشتم ، اول اینکه آیا با آزمایش خون و شمردن گلبولهای سفید آن میتوان مطمین شد که عفونت داریم و مربوط به عفونت واژن است ؟
سوال دومم هم این است که آیا افت ناگهانی فشار خون و افتادن آن میتواند به علت وجود عفونت در بدن باشد و عامل افت فشار خون عفونت باشد ؟

با تشکر از شما .

با سلام عفونت در اکثر وقتها ازمایش خون و گلبولها رو تحت تاصیر قرار میده..اما در خصوص منافذ بدن مثل واژن ممکنه گاها طبیعی هم باشه افت ناگهانی فشار خون اگه از عفونت باشه احتمالا باید با تب همراه باشه که بهش میگن شوک عفونی به خودی خود خیلی بعیده و حتما باید دکتر داخلی ویزیت کنه. با احترام

با سلام من حدود یکماه است که عمل هیستروکتومی انجام دادم در بیمارستان انتی بیوتیک بهم تزریق شدو به مدت یک هفته سفکسیم خوردم اما بعد از ان ترشحات بد بویی دارم ایا علتش عفونت است.عملم از طریق لاپاراسکوپی بود.با تشکر

با سلام..عمل جراحی میتونه فلور طبیعی واژن رو بهم بریزه مخصوصا اگه انتی بیوتیک هم مصرف کنید باکتریهای مفید هم در واژن میمیرند. باید کشت ترشحات بدهید. با احترام

با سلام و خسته نباشید. من ۳۰ سالمه و یه دختر ۵ ساله دارم .از وقتی که دخترم به دنیا اومده.بعد از عمل سزارین ۵ ساله که از محل برش سزارین درد مزمنی دارم همراه با ترشحات با بوی پنیر گندیده که خیلی اذیتم میکنه و وقتی ترشحات زیاد میشه محل برش تقریبا به اندازه نیم سانت از سمت راست شدیدا دچار درد و خارش میشه به نظرتون اون قسمت دچار عفونت شده؟

با سلام..بله احتمال وجود فیستول در ان ناحیه است و باید حتما دقیقا توسط متخصص زنان معاینه شوید. با احترام

سلام
موقع نزدیکی احساس سوزش قسمت خارجی دارم و همین آزارم میده البته بعد از زایمان و در دوران شیردهی هستم.راهنمایی کنید.سپاسگزارم.

با سلام..عوامل بسیاری در این زمینه دخیل هستند..اسیب های جزیی حین زایمان تا عفونت تا عدم لغزندگی واژن حین رابطه زناشویی. لطفا متخصص زنان رجوع نمایید. با احترام

سلام اقای دکتر خسته نباشید
یه سوال دارم. اینه که عفونت داشتم که با کلی دارو و دوره رفع شد. ینی دکتر معاینه کرد و گفت خوب شده. به بهداشت فردیمم میرسم
ترشحی هم ندارم
ولی وقتی با همسرم نزدیکی میکنم . یه مایع سفید بدون بو اولش بیرون میاد ک برام زننده است. اولای سکس اینطوری میشل. دیگه موردی پیش نمیاد
این برای چیه؟ مشکلی دارم؟ ربطی ب عفونت داره؟

با سلاماین مایع ترانسودا نام داره و طبیعی است اگر شرح شما درست باشه. با احترام

با عرض سلا خدمت آقای دکتر.۱۸ سالمه..ترشات واژنی زیادی دارم.بوی زننده ای داره و گاهی هم انقد غلیضه که ب صورت تکه های ریز پنیر مشاهده میشهمیخاسم ببینم تشخیص شما چیه?
ب پزشک مراجعه کن؟درمانش چطور خواهد بود؟
با تشکر

با سلام..واضحا عفونت است. حتما پزشک زنان برای ویزیت و انجام کشت و درمان دارو مراجعه نمایید. با احترام

با سلام

آقای دکتر ممنون از جواباتون
من همه کامنتا رو خوندم!اچنتا از کرم هاتونم یادداشت کردم که استفاده کنم.من ناحیه تناسلیم بوی خیلی بدی میده البته خودمم حساسم و دوست دارم همیشه بوی خوبی بدم!این موضوع بوی دستگاه تناسلیم آزارام میده.میشه لطف کنید شما بگید چه کرمی استفاده کنم که این بو تکرار نشه!!مجردم و عفونت هم تا حالا نداشتم!ممنونم
من اتفاقی با سایتتون آشنا شدم و از متانتی که برای جواب دادن استفاده می کنید تشکر می کنم.

با سلام. تا زمانی که ریشه بو مشحص نباشه درمان بی فایده است. دارو و کرم خیلی زیاده و توصیه میکنم خودسرانه درمان نکنید. ممنون از فیدبک مثبت شما. با احترام

با سلام
دختر باکره میتونه آزمایش پاپ اسمیر انجام بده؟
ممنون از سایت خوبتون

با سلام و ممنون از فیدبک مثبت شما. توی سنین پایین پاپ اسمیر که نیاز نیست. میشه انجام داد ولی سواپ نمونه گیری خاصی وجود داره که خیلی نازکه و پزشک انجام دهنده هم باید با دقت خیلی زیاد انجام بده به پرده اسیبی ایجاد نشه. در کل توصیه نمیشه مگر در شرایط خاص پزشکی..با احترام

با سلام و خسته نباشی
میخواستم بپرسم من ۴ ماه میشه زایمان کردم و از بعد زایمانم گرفتار بوی بد دستگاه تناسلی شدم خیلی از خودم بدم میاد دلیل این بو آیا عفونت میتونه باشه. ؟!و راه درمانش چی میتونه. باشه.

با سلام. این بو از خیلی چیزها میتونه باشه. راستش بدون معاینه و کشت ترشح واژن نمیتونم دقیقا بگم علتش چیه. با احترام

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر.
بنده با مطالعه ی کامنت های قبل جواب سوال خودم رو دریافت نکردم.اگه میشه راهنماییم کنین:
شش ماهه نامزد کردم و در حین رابطه ی جنسی بوی بد آلت تناسلی همسرم مانع ادامه ی رابطه ی جنسی ما نشده. ولی مشکلی بزرگتر از اون اینه که دقیقا یه مدتی هست که من همان بوی بد آلت همسرم رو در ادرار خودم احساس میکنم.آیا ممکنه عفونت همسرم به بدن نیز منتقل شود؟؟و اگه این امر ممکنه چیکار باید کنم؟

با سلام..بله اگر واژن عفونت داشته باشه مرد هم میتونه بگیره. لطفا هر دو کشت در ازمایشگاه بدهید شما برای ادرار و همسر شما ترشحات واژن. با احترام

با سلام اقای دکتر شمشیری و خسته نباشید
من ماه قبل تصمیم به بارداری داشتم اما مریض شدم بخاطر قرصهایی که استفاده میکردم دکتر از بارداری منعم کرد.. خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید من ۲۰ روز پیش عفونت ادراری با برگشت ادرار داشتم که حتی مثانه و کلیه هام ورم کرده بود و ادرارم که با مدفوع اول صبح همراه بودادرارم قطع و وصل میشد و با فشار اب تا ۱۵ دقیقه ادرارم قطع و وصل میشد.بعضیها گفتند از استرسه اما دکتر قرص خشک کننده ادراری بهم داد.حالا که کشت ادرار و ازمایش معده انجام دادم دکتر گفت ادرارت دیگر عفونتش تمام شده اما قطع و وصل ادرارم خوب نشده و گفت به پزشک زنان مراجعه کن شاید افتادگی مجرای ادراری داری، اما عفونت معده داری و بهم اموکسی سیلین ۵۰۰ که هر۱۲ ساعت دو تا و قرص کلارکسیر ۵۰۰ که هر ۱۲ ساعت یکی و قرص امپرازول۲۰ روزی دو تادکتر گفت قرصات که تموم بشه اقدام به حاملگی بکناما من امروز روزه ششم پریودیم و من روز ۱۴ میخام برای زمان تخمک گذاری سونوگرافی برم. ایا تاثیر دارد؟.اما قرصای معده ام روزه ۱۷ تمام میشه..بنظر شما قرصها رو روزه ۱۴ دیگر نخورم ، و این عفونت معده روی جنین مشکل ایجاد میکنه؟.در ضمن پریودهام مرتبه و از کاندوم در ۳ سال استفاده میکردمو ۴ ماهه رژیم پسر دار شدن گرفته امخیلی شوهرم ،پسر دوست داره..حالا بنظر شما این قرصها اثر بد روی حاملگی من داره یعنی ممکنه احتمال پسربودن جنین پایین بیاد؟و یا اثر بد روی جنین از لحاظ سلامتی بذاره و اینکه ماما گفت برای اینکه ترشحاتت زیاد نباشه و امکان حاملگیت بالا باشه از ژل شستشوی هیدروم استفاده کن و خودتو خشک کنبنظر شما از ژل استفاده کنم؟ و تا روز چهاردهم چی بخورم امکان پسر دار شدن بیشتر بشه؟
من خیلی استرس حاملگی را دارم چون پدر و مادرم ،پسر عمو و دختر عمو بوده آند ، و عمه پدر و مادرم ،دو جنس بوده که متاسفانه ،خواهرم هم مشکل دو جنسی داشتو مادرم خیلی داغون شد،من استرس میگیرم که نکنه به بچه من هم برسهو من و شوهرم فامیل نیستیم..بنظر شما لازمه ازمایش ژنتیک انجام بدم؟ هزینه هاش زیاده؟؟و طول میکشه جوابش بیاد؟؟؟خیلی دوست دارم این ماه حتما حامله بشوم
در ضمن سه سال و نیم پیش من تو عقد ،از طریق نزدیکی بدون حتی دخول شدن ،حامله شدم، اما بنا به دلایلی با قرصهای واژینالی و امپول فشار مجبور به سقط جنین ۳۵ روزه شدم که تصمیم به دادن دیه دارماما وجدانم بخاطر گناهی که مرتکب شدم ناراحتهلطفا مرا راهنمایی کنید
همیشه دعا گوی سلامتی شما خواهم بود فقط تو رو خدا زود جوابمو بدهید..از این همه سوال شرمنده هستم..
منتظرم ممنون

با سلام. احتمال انتقال ژنتیکی میزانش فعلا مشخص نیست و ازمایش خاصی نداره ولی میتونید در زمان تشکیل کیسه جنینی، نمونه گیری هم برای ژنتیک داشته باشید ولی احتمال انتقالش خیلی کمه. در خصوص سقط، خب احتمالا در اون زمان هنوز روح در جنین دمیده نشده و خداوند هم بخشاینده مطلق هست نگرانی خاصی نیازی نیست و شرایط حکم میکرده نه مخالفت با خداوند. توصیه میکنم با توجه به خوردن این قرص ها و احتمال تغییر اسیدیته واژن، این ماه بچه دار نشوید اما خود این دارو ها حدودا تا دو هفته در خون بعد قطع شدن هم هستند ولی خیلی بعیده برای بچه مشکل ساز شوند. با احترام

سلام آقای دکتر.پزشکم بخاطر عفونت و زخم دو بسته فلوکونازول۱۰۰ که هر شب باید بخورم و ۱دوره۷روزه از پماد واژینال کلوتریمازول برایم تجویز کردند وتاکید داشتند که در طول استفاده از کرم نزدیکی نداشته باشم.اما متاسفانه دیشب که شب پنجم استفاده از پماد بود من نزدیکی داشتم که منی همسرم کامل داخل واژن ریخته شد.این چند روز زمان تخمک گذاریم هم هست.من خیلی نگرانم به نظر شما با وجود استفاده از این پماد احتمال بارداری هست؟و اگر بار دار شده باشم مشکلی برای جنین یا خودم پیش میاد؟پیشاپیش از جوابتون ممنونم

با سلام..بله احتمال بارداری است..برای جنین هم با بارداری مشکلی با کرم پیش نمی اید اما فلوکونازول روی جنین تاثیراتی دارد. باید با پزشک خودتون مشورت نمایید. با احترام

مجدد سلام آقای دکتر یک سوال دیگر از حضورتون داشتم.من در روز چهارم سیکل ماهیانه سونو تخمدان انجام دادم که یک فولیکول۱۵ میلی در تخمدان راست مشاهده شد که پزشکم یک دوره قرص ال دی تجویز کردن که از شروع سیکل بعدی خورده شود.من از قرص ضد بارداری متنفرم چون سه سال پیش در اوایل ازدواجم دو دوره مصرف کردم که خیلی اشتهام زیاد شد وچاق شدم.حالا سوال من از شما اینه که میتونم قرص رو نخورم واگه نخورم ممکنه این کیست بزرگتر بشه؟این کیست برای بارداریم مشکل ساز میشه یا نه؟باز هم ازتون ممنونم

با سلام..با یه دوره خوردن ال دی کسی چاق نمیشه.. ممکنه اگه درمان نشه بعدها برای بارداری هم مشکل ایجاد کنه البته فکر نکنم یه دوره ال دی هم کافی باشه.. به هر حال پزشک شما باید تصمیم بگیره. با احترام

سلام آقای دکتر. خسته نباشید
فکر کنم شدن مریض دایمی این صفحه. هر چی میشه سریع میام اینجا و ازتون راهنمایی میخوام
در حال حاضر آنجنان ترشحی ندارم. شاید ۲ ۳ روزی یه کوچولو ترشح سفید بی بو ببینم که فک نکنم مشکلی باشه
فقط چند روزه موقع نزدیکی به همسرم دنه اینکه بی میل باشم ولی مایع لیزی نیست یا خیلی کمه. که مشکله برا رابطه برقرار کردن با شوهرم. این مشکله ؟ باید چیکار کنم؟
در ضمن سینه هامم بزرگ تر و خیلی سفت شدن. اینا باعث مشکل نیست؟
لطفا راهنمایی کنین. ممنون

با سلام.باید برید متخصص زنان چک هورمونی و پزشکی شوید..ممکن است مشکلی پیش امده باشد. با احترام

سلام خسته نباشین
ممنون از سایت خوبتون و راهنمائیاتون.
من ۲۹ سالمه ۵ ماهه ازدواج کردیم. موقع رابطه جنسی همیشه انزال دارم ،مقدار و طرز پاشیدن همونطوره که دکترا گفتن یعنی ۱/۵ تا ۲ فنجون که با فشار پاشیده میشه ولی بو داره ، اوایل بوی شیرین داشت ولی بعضی وقتا انقدر بوی بدی داره که فک میکنم ادراره که خارج شده و از شوهرم خیلی خجالت میکشم و تصمیم گرفتم خودمو نگهدارم و نزارم خارج بشه.
لطفاً راهنمائیم کنین < آیا مایع خارج شده ادراره ؟ و اگه نیست چرا بو داره؟ البته اینو بگم که خودم و همسرم بهداشت شخصی و خیلی رعایت میکنیم ولی این بو.

خیلی ممنون

با سلام.. هنوز به درستی این مساله معلوم نشده ولی احتمال قوی ادرار نیست و ربطی به اون قضیه بو و..نداره. بوش و سایر مسایلش اگه مشکلی عفونی در مسیر نباشه بیشتر ژنتیکیه و مقداری هم محیطی. با احترام

من ۲۴ سالم هست و مجردهستم نزدیک به دوسال که در یک طرف واژن احساس سوزش میکنم و این سوزش در ران و حتی مچ پام احساس میشه وقتی خیلی سرپا می ایستم یا بار سنگین بلند میکنم بدتر میشه .به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم گفت: دچار خشکی واژن هستم .کرم داد ولی خوب نشد . چیکار کنم بهتر بشه؟ با تشکر

با سلامباید چک اپ هورمونی بشوید و همچنین داخلی مثل قند و غیره و سونوگرافی..در صورت عدم وجود مشکل در این زمینه، باید درمان دیگری شوید. به کلینیک ما یا پزشک مورد اعتماد خودتون مراجعه نمایید

با عرض سلام و ادب.
من ۳۴ سالمه. متاهل و یک پسر ۸ ساله دارم. دو بار آخر پریودم مخصوصا روز دوم و سوم درد شدیدی زیر شکمم دارم و واژنم بشدت درد می کنه بطوری که نمی تونم بشینم. اخرین بار بعد از پریود ترشحاتم زیاد شده اما بوی بدی نمیده. ممنون میشم بفرمایین چیکار باید بکنم. چند ماه قبل هم سونوگرافی برای رحمم رفتم که خدا رو شکر مشکلی نداشتم. اما این درد واژن بعد از سونوگرافی رحمم بوده. با سپاس از راهنماییتون.

با سلام..شما باید قبل پریود مثلا بروفن بخورید ( قبل شروع پریود دو روز قبل) و دو روز حین پریود ترشخات زیاد خیلی خوب هم هست و نیاز به درمان نداره. با احترام

سلام
ممنون که وقت میذاریدویه سوالهاجواب میدید؛خداخیرتون بده
من تقریباکامنتهاروخوندم ولی جوابم روپیدانکردم
تقریبا۲،۳روزقبل اززمان تخمک گذاری باهمسرم رابطه داشتم،که سریعابعدش ادرارکردم ممکنه همه اسپرم هابیرون ریخته باشن؟
الان۱۲ روزازرابطه میگذره،تقریبااین۳،۴روزه بعدازاینکه ازخواب بیدارمیشم شورتم بوی بدی میده که وقتی شورتمودرمیارم بعدتقریبا۱ساعت بوی شورتم رفع میشه
مخواستم ببینم آیااین نشانه بارداریه یاعفونت؟
درضمن من خارش ودردم ندارم.
ممنون میشم سریع جواب بدید.

با سلام. با ادرار که اسپرم ها بیرون ریخته نمیشه!! واژن ربطی به پیشابراه نداره. فعلا نمیشه چیزی گفت اما ربطی به بارداری نداره . لطفا اگر در اخر دوره خونریزی نکردید فورا با بی بی چک یا ازمایش خون وضعیت حاملگی چک شود. توصیه به مراجعه به متخصص زنان یا ماما میشود. با احترام

با عرض سلام و خسته نباشید

آقای دکتر من قراره عمل هیستروکتومی انجام بدم و دو سوال از خدمتتون داشتم :

۱-آیا عوارض بعد از این عمل اونطور که گفته میشه انقدر حاد و مشکل آفرینه ؟

۲- برداشتن رحم چه تاثیری در عمر جنسی زن داره و اگر من برای مثال بعدها بخوام با کسی که بچه
نمی خواد ازدواج کنم آیا می تونم یک رابطه زناشویی عادی داشته باشم ؟
ضمناً من ۳۸ سال دارم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
باسپاس فراوان

با سلام. بالاخره یک عضو بدن خارج میشه و میتونه روی عملکرد ذهنی و فردی و اینکه دیگه توان مادر شدن نداره اثرات روانشناختی جدی بذاره. اگه تخمدان ها سالم باشه عمر جنسی خیلی تحت تاثیر قرار نمیگیره مگر اینکه فرد خودش رو از لحاظ جنسی به صورت ذهنی جذاب ندونه بعد عمل ولی رابطه زناشویی عادی اکثرا خواهند داشت. با احترام

آقای دکتر بابت پاسخ سوالم و وقتی که به دادید خیلی متشکرم .

موید باشید

خواهش میکنم

باسلام وخسته نباشید من همیشه بوی بد وازن همراهمه دارو های دکتر تازمانی که مصرف میکنم خوبه بعداز اتمام داروها دوباره این بوها شروع میشه وهمیشه احساس گرما یادربعضی موافع تب در ناحیه تناسلی دارم برای درمان چکار کنم در ضمن میل جنسی بالای دارم بعداز ۵سال ازدواج در روز چندبار هم تمایل جنسی دارم برای کاهش میل جنسی اگر داروی هست لطفا کمکم کنید

با سلام. در این خصوص مفصل صحبت شده. لطفا کامنتها رو بخونید در این میحث. با احترام

با عرض سلام
آقای دکتر همسر بنده بعد از دومین مقاربت زندگیمون دچار درد هایی مبهم در زیر ناف و گاهی هم خودش نمی دونه درد در کجای شکمشه ، ترشحات مایل به زرد از واژنش داره ، ادرارش بوی بد میده ( خودش میگه بوی چرک ) ، به بوهای بد هم حساس شده ، به نظرتون این مشکل از چیه ؟
قبول هم نمی کنه پیش دکتر متخصص بریم من موندم چیکار کنم

با سلام..باید حتما متخصص برای کشت ترشحات و ادرار و همچنین ویزیت برود. با احترام

با سلام وخسته نباشید
من هفته پیش درهفته۵بارداری دچارخونریزی شدم وبعداز۳روز جنینم سقط شدوخونریزی تا۳روز بعداز اون هم ادامه داشت ولی توی این مدت خونریزیم با بوی بسارمتعفنی همراه بود میخواستم بپرسم ایا من مشکل خاصی دارم؟قبلا سابقه همچین بویی رو نداشتم لطفا راهنماییم کنید
باسپاس فراوان

با سلام.. بعد سقط ممکنه این حالت پیش بیاد. ولی اگه طولانی بشه باید پزشک زنان برید. با احترام

سلام وخسته نباشین اقای دکتر
دختری هستم ۱۹ساله.از پنجم ابتدایی پیریود شدم.واز دوم راهنمایی
واژنم بوی خیلی شدیدی میده.تاجایی که شلواریاشرتی رو مجبورم بعضی وقتا دور بندازم بخاطر بوی بدش.بعضی وقتا بویی حس نمیکنم اما بعضی اوقات خیلی بوی بدی اذیتم میکنه.حموم که میرم بعد دو یا سه روز میبینم که شورتم تغییررنگ داده و قهوه ای یا سیاه میشه.هرچی هم میشورم رنگش خیلی کم میره.ازوقتی از ژل شستشو استفاده کردم خارشم از بین رفته الان خیلی وقته ژلو کنارگذاشتم اماخارشی ندارم.موقعی که ترشح دارم کمرم خیلی درد میکنه.دوستم مامایی خونده ازش پرسیدم بمن قرص مترونیدازول و پیشنهادکرد و الان دارم استفاده میونم چندروزه ترشحم کمترشده ولی بوی بدنه.وقتی هم قرص و میخورم کمردردم خوب میشه تانزدیک به نوبت بعدی شروع به درد میکنه.طبع خیلی گرمی هم دارم و زیر نظر دکتر سنتی رفتم و نتونست حرارت و گرمی بدنم و کم کنه.
نمیخوام به دکتر مراجعه کنم چون خجالت میکشم.ممنون میشم راه حلی رو بمن پیشنهاد بدین.بنظر خودم و دوستم قارچه.چون اندام تپلی دارم و چند وقت پیش هم زیر سینه هام همش عرق سوز میشد و خیلی اذیتم میکرد الان مشکل اون هم خدارو شکرحل شده.فقط بوی بدواژنم اذیتم میکنه.پریودیمم منظمه.خونریزیشم طبیعیه.درد هم فقط وقتی دارم که خونریزیم کمه.اماوقتایی که خونریزیم زیاده هیچ دردی ندارم.مرسی اززحمتاتون

با سلام.. اول یه کشت ترشح واژن برید در یک ازمایشگاه مستقیم بدید نیازی به ویزیت پزشک نیست. جوابش رو به من بگید تا راهنمایی کنم. با احترام

باسلام وتشکر فراوان از اینکه جواب سوالم رو دادید.
لطفا در مورد مراقبتها و تقویتهای دارویی وغذایی وومدت استراحت در صورت نیاز پس از سقط وهمینطور زمان لازم تا بارداری بعدی راهنماییم کنید. همونطور که قبلا گفتم من در هفته پنجم بارداری دچار خونریزی وسقط شدم والان یک هفته از این موضوع میگذره ومن هنوز درد در ناحیه رحم وپهلوها دارم ایا این موضوع طبیعیه؟
ممنون میشم بطورکامل راهنمایی وکمکم کنید. باتشکرقبلی از زحمات و وقتی که میگذارید.

با سلام.این موارد رو لطفا از پزشک ماما یا متخصص زنان زایمان جویا بشید. با احترام

سلام اقا دکتور
من۲۶ سالمه
۵سال میشه که ازدواج کردم ویک دختر ۴ساله دارم
میخواهم که دوباره باردار بشم حدود یک هفته میشه که ار هیچ وسیله جلوگیری استفاده نکردیم
ار دیروز برایم یه مشکلی پیش امده ادرارم سوزش و خیلی بوی بد داره

با سلام.احتمال عفونت هست.به پزشک مراجعه نمایید. با احترام

باسلام ۳ساله ازدواج کردم و توی این مدت طبیعی جلوگیری میکردم.
الان میخام باردارشمپریودیم منظم بود فقط ماه پیش ۱۰روز عقب افتاد که رفتم دکتر سونو رفتم توی سونو نوشته بود کیست های کوچک فولیکولی هستدر ضمن سال گذشته نیز کیست داشتم که با دوبسته یاسمین رفع شدو الان نیز دکتر برام یه بسته یاسمین و یه دوبسته متفورمین تجویز کرده
خیلی استرس دارم از اینکه باردار نشمیعنی امکانش هست؟؟؟
و عفونت شدید واژن و زخم هم داشتمروی بارداریم تاثیر میذاره؟؟؟
این کیستها چقد روی بارداریم تاثیر میذاره؟؟
بچه هم ندارمو ۲۴سال سنمه

با سلام..این کیست ها در این شکلش خیلی روی بارداری اثر منفی ندارد. عفونت واژن و رحم درمان نشه بارداری احتمالش خیلی کم میشه. با احترام

سلام.من سه روز پیش به دکتر متخصص زنان مراجعه کردم وتشخیص دادن کمی عفونت دارم .یه دونه کرم وازینال دالاواگ ۲ درصد شبی ۱ بار و ۳ ورق قرص مترونیدازول هر ۱۲ ساعت ۲ تا استفاده کنم .اما من سوزش و خارشم بهبود پیدا نکرده.میشه کرم وازینال بهم نساخته باشه یا بهش حساسیت داشته باشم.

با سلام. احتمالا نیاز به تعویض انتی بیوتیک شما هست. با احترام

با سلام خدمت آقای دکتر
آقای دکتر مدتی هست که درگیر یه مشکلی هستم ؛ در دستگاه تناسلی خارجی من یه سری بریدگی ایجاد شده که خیلی ظریفن انگار با کاغذ بریده شده که خیلی خارش داره و اگه بخارونم سوزش هم میگیره و مدتیه احساس میکنم ترشحاتم بوی بد هم میده ؛ خیلی دارم اذیت میشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ؛ با تشکر

با سلام. حتما باید مراجعه به متخصص زنان کنید. احتمال عفونت زیاده. با احترام

با سلام لطفا منو راهنمای کنید
بعد ازنزدیکی واژن متورم شده فقط اولش
پروییدم هستم تیکه های سفیدکوچیک از تنم میادبیرون پرویید امم خیلی کمه یه خورده درد و خارشم داره

با سلام. باید متخصص زنان معاینه کند . با احترام

سلام .من ۲۳ سال سن دارم و مجرد هستم ولی حدود سه هفته س که ترشحات واژنم بوی بدی داره.فقط بوی بد،علائم دیگه ای ندارم. این نگران کننده س؟

با سلام. باید کشت ترشحات بدید و ویزیت شوید. با احترام

سلام من ۲۱سالمه سه ساله ازدواج کردم هیچ مشکل عفونتی هم ندارم تازگیا بعداز مقاربت باههمسرم ترشحاتی با خون دارم دلیلشو میشه بفرمایید چون تو سایتها خوندم سرطان رحم و اینا خیلی میترسم خواهش میکنم کمم کنید ممنون

با سلام. توی سن شما سرطان خیلی بعیده. بیشتر احتمال التهاب یا خشکی مخاط واژن است. باید متخصص زنان برای بررسی دقیقتر بروید. با احترام

سلام دختری ۲۰ساله هستم وکمترازیک هفته است که مایعی زردرنگ بابوی بد ازواژنم خارج میشه.میگم مایع چون بیشترازترشحات سفیدیه که قبلا داشتمهیچ دردیاسوزشی هم ندارم
ممکنه که عفونت گرفته باشم؟؟؟؟

با سلام. باید کشت ترشحات بدهید. با احترام

خیلی آموزنده بود و واقعا سپاسگزار از جواب های دکتر عزیز!
من چهارساله که برای جلوگیری از بارداری از دستگاه ایودی بهره میبرم,بعد از اتمام خونریزی قایدگی تا چند روز لکه بینی به صورت ترشحات قهوه ای رنگ دارم
هم چنین چند ماه یکبار دچار عفونت قارچی میشم که با کلوتریمازول برطرف میشه.
ایا اینها از عوارض همون دستگاه هست ؟

با سلام. بله میتونه باشه. با احترام

با سلام ۴۳ سالمه و ۲۳ ساله ازدواج کردم یک سالی هست که ترشحات سبز رنگ داشته ام چند سری دکتر رفتم اول به مدت دو الی سه ماه داروهای هورمونی خوردم (دانازول و ترنسید) بعد قرص مترونیدازول و امپول سفتریاکسن و پماد کلوتریمازل را مصرف کردم الان از ناحیه ی تناسلی مشکل پیدا کردم از پشت خارش دارم از جلو کمی سوزش و قرمزی دارم
الان چند روزی از کرم ایپانتن استفاده کردم مدتی خوب می شه و دوباره شروع میشه ولی هنوز کامل خوب نشدم لطفا مرا راهنمایی کنید

با سلام..ممکنه شما به مایع منی همسر حساسیت داشته باشید. حتما مایع منی در داخل وازن ریخته نشه تا ببینیم موضوع حساسیتی هست یا خیر. با احترام

سلام..۲۳سال دارم.یک ماهه ازدواج کردم.بعداز نزدیکی که بکارتم از بین رفت تا ۷روز ترشحات شدید قهوه ای داشتم.بعد به مدت ۴-۵روز خونریزی خیلی خیلی کم داشتم..مثل خونریزی پریود نبود..البته روز شروع پریودیم ۲۰دی بود..این خونریزی خیلی کم که اصلا درد پریودی هم نداشتم ۱۷تا۲۱دی ادامه داشت..۳-۴روز بعد از اتمام این خونریزی یهوی همراه ترشحاتم خون ابه در حد چند قطره داشتم..میترسم اینا برای لانه گزینی باشه..۱۷روز بعد نزدیکی تست بتا دادم منفی بود۲۳روز بعد نزدیکی هم ببی چک منفی بودولی اینم بگم که انزال داخل صورت نگرفت..دخول با فشار بود..یعنی سه بار در یک ساعت..بار اول بود..هردوناوارد بودیم درد فراوان داشت..الان من هم از بارداری میترسم چون زوده واسمونهم ازینکه ادرارم اول صبح ها ازون روز بوی خیلی بدی میده مثل سرکه..دکتر هم گفت خونریزی از پشت پردست..ربطی به زخم پرده نداره..الان نمیدونم بارداری هست یا نه..ببخشید طولانی شد سوالم..خواهش مکنم پاسخ بدین..ممنون

با سلام. اگر پریود شما به موقع انجام نشد بعد یک هفته تست بتا هاش سی جی خون بگیرید. بعید است اون قضیه خونابه ربطی به لانه گزینی داشته باشد. ممکن است با حاملگی کمی لکه بینی گاها دیده شود ولی نه به این شکل. با احترام

با سلام
من ۳۲ سالمه و ۷ ماهه که ازدواج کردم،از یک ماه قبل از ازدواج ترشح داشتم اون زمان قهوه ای رنگ بود با بوی بد بعد از ازدواج به دکتر مراجعه کردم که ایشون برام سیپروفلوکساسین،آزیترومایسین و میترونیدازول واژینال تجویزکردند،کمی بهتر شد،یعنی رنگش تقریبا بی رنگ شد ولی خوب نشد دوباره مراجعه کردم اینبار تاوانکس و میترونیدازول واژینال برام تجویز کردند،کمترشد ترشحاتم ولی کاملا از بین نرفت و به مرور زمان که دیگه دارو مصرف نمیکردم باز بیشتر شد اینبار به دکتر دیگری مراجعه کردم ایشون تست پاپ اسمیر گرفتن و جوابش طبیعی بود گفتن قارچ داری،برای خودم فلوکونارول،دالاوگ و یک پماد تجویز کردند و برای همسرم هم فلوکونازول، تاثیر چندانی نداشت و دوباره پیش دکتر دیگری رفتم،ایشون برام کشت ترشحات واژن نوشتند اما جواب کشت این بود که من اصلا قارچ ندارم،برام قرص داکسی سایکلین ۱۰۰ تجویز کردند،میزان ترشحاتم کم شده اما باز هست و در ضمن بوی خوبی هم نداره و کمی هم خارش دارم،دیگه نمیدونم باید چیکار کنم،همه جوره هم بهداشت رو رعایت میکنم اما واقعا دیگه خسته شدم از این همه داروی الکی خوردن ممنون میشم راهنماییم کنین

با سلام. ترشحات واژن گاها هیچ ربطی به عفونت نداره و میتونه ارثی یا تغذیه ای و غیره باشه که در سایت توضیحات کامل داده شده است. با احترام

سلام من اصلا ترشح ندارم فقط نزدیک پریودم یکم ترشح دارم اونم رنگش سفیده ولی ادرارم نارنجیه به قرمزی میزنه انتی بیوتیکم برای عفونت ادرارم خوردم ولی بهتر نشدم کمر دردم دارم میشه راهنمایی کنید؟؟؟؟

با سلام. شما حتما باید دکتر داخلی مراجعه نمایید. با احترام

سلام آقای دکتر ممنون از وبسایت خوبتون
۵ ساله ازدواج کردم الان شش ماهی هست که قرص دزوسپتیو رو به خاطر موهای زاید مصرف میکنم، قبل از اون هم یکسال اسپرینولاکتون صد روزی یکعدد مصرف میکردم، احساس میکنم از وقتی دزوسپتیو میخورم ترشحات واژنم غلیظ و پنیری شده، بوی بدی هم میده و درد هم هنگام نزدیکی دارم، به همراه خارش خفیف، چنتا دکتر زنان هم رفتم و انواع قرصا و کرمهای واژینال رو استفاده کردم مثه مترونیدازول فلوکونازول کوتریمازول و انواع زول ها!!
ولی هیچ تاثیری نداشته نه کم شده نه زیاد، بهداشت رو هم رعایت میکنم ولی بازم همون طوریه، تو عوارض قرص دزوسپتیو دیدم که ترشحات واژن هست، ینی به همین دلیله؟ یا مشکل از چیز دیگس؟ خسته شدم ازین ترشح لعنتی!!!!!
در ضمن ٢٧ سالمه!
ممنون میشم جواب بدین

با سلام. اول باید کشت بدهید برای ترشحات. قرص میتونه اینکار را بخاطر بهم ریختن بالانس واژن بکنه ولی نه تا این حد. با پزشکی که قرص را داده برای تعویض ان مشورت نمایید تا ببینم واقعا از اون هست یا نه. با احترام

خیلی ممنون آقای دکتر،
کشت چی هست؟ تا حالا نشنیدم و ندیدم! میشه بگین چیه و چه جوریه؟ آدم یاد نمونه برداری واسه سرطان میوفته! همونه؟! میترسم!!

با سلام. کشت ترشحات برای مشخص شدن عفونی بودن یا نبودن ان است و ربطی به سرطان ندارد. با احترام

سلام خسته نباشید میخاستم بدونم آیا ۱۰روز بعد از (نزدیکی)آزمایش خون تست بارداری میتونه درست باشه یا حتما باید از زمان پریود بگذره؟ممنون میشم اگه زودتر جوابگو باشید .

با سلام. بله میتونه درست باشه ولی بهتره یک هفته بعد از تاخیر پریود انجام بشه تا دقیق تر معلوم کنه. با احترام

باسلام من ٢۶ سالمه ۵سال میشه که ازدواج کردم یه دختر چهار ساله دارم من یه ما میشه که جلو گیری نمی کنم تست بارداری دادم منفی بود پریودم ممنظم نمیباشد ایا من تخمدان پلیکستیک دارم یاکدام مشکلی دگه

با سلام. باید سونوگرافی و تست های هورمونی دهید تا معلوم شود. با احترام

سلام ممنون از مطلبتون
من با نامزدم رابطه از پشت داشتم برای اولین بار و نزدیک یک هفته آلتم بو گرفته
بو بدی نیست ولی دلیل میخواستم بدونم
بگید خیلی ممنون میشم

با سلام. بدنبال سکس مقعدی گاها دفع ترشحات مدفوعی یا خود مدفوع هم صورت میگیره که در ذهن بعضی ها اثرات خیلی بدی میذاره. مشکل شما قریب به یقین ذهنی است نه بوی خاص. با احترام

سلام اقای دکتر میخواستم بپرسم حدودا بیست روزه برای حاملگی اقدام کردم واحتمال نوددرصد حامله ام تست زدم مثبت بود اما چندروزه ازواژنم ترشحات سفیدرنگ مایل به زرد وسبز به همراه سوزش وخارشدارم میخواستم بپرسم الان اگه قرص میترومندازول بخورم واز کرم واژینال استفاده کنم برای بچه مضر ه یانیست میتونم استفاده کنم؟درضمن ماه گذشته هم همین عفونت وبه همین شکل داشتم درمان کردم وهفت ماه پیش سقط هم داشته ام توسه ماهگی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

با سلام. راستش باید با نظر پزشک هر دارویی را مصرف کنید و مترونیدازول هر چند در بارداری هم قابل تجویزه اما در سه ماهه اول عوارض بیشتری در روی بچه دارد. بدون مشورت پزشک هیچ دارویی نباید مصرف کنید متخصص زنان زایمان باید اجازه مصرف مترونیدازول را به شما بدهد و اینکه اصلا این ترشحات نیاز به درمان دارد یا خیر. با احترام

با سلام و خسته نباشید
من با توجه به این که قبلا هم واژنم دچار عفونت شده و بوی بد ان را متوجه میشوم ولی یه چند ماهی هست وازینالم دقیقا از داخل وازینال چون سطحش این بو رو نمیده یه بویی حالت بوی پیاز رو میده و واقعا داره اذیتم میکنم همچنین تو رابطه با همسرم تاثیر گذاشته تو روحیه خودمم تاثیر گذاشته با سرکه و آب شسته شو دادم نواربهداشتی روزانه استفاده کردم همیشه تمیز نگهش میدارم ولی واقعا بوش ازار دهندست ولی بوی قارچ و نمیده باید چیکارکنم لطفااااااا

با سلام. توضیحات مفصل در این خصوص در کامنتها هست. عنایتا مطالعه فرمایید. با احترام

سلام دکتر خسته نباشین.من دختری نوزده ساله هستم.پارسال عفونت واژن گرفتم و سوزش و خارش شدید.رفتم دکتر قرص مصرف کردم خوب شد.الان چند وقتهرطوبه لباس زیرمم همش مرطوب میشه و بو بد میگیره.اکثر اوقات وقتی دست میزنم وسط واژنم ناخن بکشم ماده ای مثل چرک میاد ریر ناخنم.میترسم.مجرد هستم

با سلام. باید کشت ترشحات و احتمال سونوگرافی و معاینه واژن بشوید توسط متخصص زنان. با احترام

دکت. من گاهی اوقات وقتی خارش واژن دارم آب داغ میگیرم به واژنم.ممکنه اون چرک مانند بخاطر این آب داغ باشه؟

با سلامو ارتباطی ندارد. با احترام

باسلام خدمت آقای دکتر.وقتتون بخیر.
من الان یک سالی میشه واژنم چرک میگیره و این مسئله واقعا عذابم میده من اصلا ترشح ندارم فقط مرطوب بودن و چرک واژنم اذیت میکنه..آیا راهی هست برای رفعش؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

با سلام. تا زمینه ان معلوم نشه خب درمانی هم نمیشه داد. در همین قسمت کلی علل و راهکار درمان وجود دارد. لطفا مطالعه نمایید. با احترام

باور کنید گشتم ولی همه در ارتباط با قارچ و . من نمیدونم بوی شبیه پیاز مربوط به چه چیزی میتونه باشه

با سلام. احتمال عفونت زیاده با این بو. با احترام

سلام.ممنون از وقتی که برای پاسخ میزارید من ۲۷ سالمه و ازدواج نکردم . تنبلی تخمدان دارم که دوسال بدون وقفه قرص سیپروترون کامپاند و سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون ۱۰۰ مصرف کردم.بعد از دوسال شیش ماه نخوردم و دوباره شروع کردم تا ۵ماه.یک ماه پیش دوباره قرصهارو برای فاز استراحت بجز اسپیرو نولاکتون حذف کردم.باید پریود میشد که عقب افتاده و نشونه هاشم هنوز نیست.و اینکه تو این تقریبا سه سال از ترشحات مداوم سفید و یا زرد رنگ واژن واقعا اذیت میشم .هم بوی بدی داره هم خیلی زیاده.با اینکه تمام نکات بهداشتی رو هم رعایت میکنم و دکتر ها فلوکونازول و مترونیدازول و چندتا آنتیبیوتیک دیگه بهم دادن اما به صورت دائم تاثیر مثبت نداشته روم.مثلا بعد از یک دوره استفاده یه هفته خوب شدم و بعد دوباره ترشحات رو داشتم.خارش ندارم.اما گاهی زیر دلم به شدت درد میگیره.من چیکار کنم و این دوره های درمان رو دوباره شروع کنم ؟ تا کی ادامه بدم؟

با سلام.راستش در این خصوص کلی توضیحات مفصل داده شده است. لطفا کامنتها رو در این قسمت پیگیری کنید . این سوالات مشابه و کاملا تکراری هستند. با احترام

با سلام جناب دکتر من نزدیکه ٨ماهه با نامزدم نزدیکی دارم دفعات نزدیکمون هم زیاده بعضی مواقع در حین نزدیکی و ترشح بوی خیلی بدی واژنم میگیره که باعث ازار هر دومونه و بعد از نزدیکی هم درد شدیدی گاهن بصورت نیش دارم چکار کنم.. ممنونم

با سلام. توضیحات کامل در کامنتهای قبلی داده شده است و این سوال از بس تکراری است که میتوانید رد کامنتهای قبلی براحتی جوابش رو پیدا کنید. با احترام

ممنون از پاسختون دکتر.ولی من نمیتونم به دکتر مراجعه کنم فعلا.به نظرتون ممکنه مشکل خطرناکی باشه؟من قرص اتیسترون و اسپیرونولاکتون هم استفاده میکنم.
تا ۴ ماه آینده نمیرسم برم دکتر.کنکور دارم اصلا وقت نمیکنم.ولی اگه فکر میکنین خطرناکه لطفا بهم بگین که سعی کنم زودتر برم دکتر.خیلی ممنونم

با سلام. به هر حال اگر عفونت یا مسایل خاصی باشد میتواند خطرناک هم باشد. ترجیحا ویزیت ضروری است برای اطمینان بیشتر. با احترام

سلام و وقت بهخیر.خانمی ۳۶ ساله هستم و حدود ۴ تا ۵ سال است که آبی بیرنگ و بد بو چندین بار در روز از بدنم خارج میشه در هنگام نزدیکی درد هم دارم .حتی قسمت کلیتوریس هم درد میکند. قبلا عفونتی داشتم که با مصرف دارو خوب شد ولی این مشکلم برطرف نشده. نزد چندین پزشک مراجعه کردم که نتوانستند علت را متوجه و درمان کنند. (سابقه یک زایمان در ۱۲ سال پیش دارم). عاجزانه تقاضا دارم کمکم کنید.خسته شده‌ام. اگر امکان دارد جواب را در ایمیلم داشته باشم ممنون میشوم.

با سلام..عنایتا فقط در همین جا پاسخ میدهم.. این ترشحات بدبو اگر به عفونت ربط نداشته باشد باید ریشه یابی شود. در کامنتها به طور مکرر در خصوص این داستان و علل ان توضیح داده ام. عنایتا مطالعه نمایید به پاسخ خودتون میرسید. با احترام

با سلام . من خانم ۲۴ ساله هستم. نامزد هستم و سکس همراه دخول نداریم. ترشحات زیادی دارم. که سفیدمایل به زرد است. و روی شورت به حالت خشک و تکه تکه در می اید. بوی تند و بدی دارد. ترسحاتی که هنگام تحریک شدن بیرون می آید هم بسیار بدبو هستند. درمانش چیست؟
سوال دیگری که دارم این است که آیا در سکس زمانی که هنوز دخول صورت نگرفته است اگر آب منی روی واژن بریزد امکان اینکه منی در واژن برود و حاملگی صورت بگیرد هست؟

با سلام. در خصوص سوال اول در کامنتها بقدری صحبت شده است که تکراری است. در خصوص سوال دوم بله احتمالش است اما خیلی کم است. با احترام

سلام
من هفته ۳۳ باردار ام
۲۶ سالمه و اولین بارداری بدون سقط یا کورتاژ وتجربه میکنم و به صورت طبیعی باردار شدم
تا دو هفته پیش هیچ مشکلی نداشتم و بدون کوچکترین تهوع و درد و
هفته ی ۳۱ بارداری نزدیکی داشتم دانه ی رحمم به گفته ی پزشکم دچار خونریزی شده بود شیاف پروژسترول استفاده کردم . و مشکل حل شد
از اونروز کمردرد شدید دارم
موضوعی که نگرانم کرده وجود یک زائده ست ک از واژنم بیرون زده شبیه رگی ک از یه جایی قطع شده
در ضمن حرکات جنینم خوبه نوار قلب و سونو هم سلامت جنین و کیسه آبم و تایید کرده
میخام اگه ممکنه بدونم اون زائده چیه؟ و ایا موضوع نگران کننده ایه؟

با سلام. راستش بدون معاینه چیزی نمیشه گفت. با احترام

من و همسرم در زمینه رابطه جنسی با هم تفاهم نداریم
شش ساله ک ازدواج کردیم و تقریبا پنج ساله که من تو این زمینه باهاش مشکل دارم
لطفا کمک کنید که در مورد این موضوع باید به کجا مراجعه کنم؟
ایا از طریق همن تریبون هم میتونم از خودتون سوال کنم؟
ممنون

با سلامباید پیش روانپزشک یا رواشناس سکس تراپ برید. کلینیک ما هم میتوانید بیایید. با احترام

ضمنا
چطور میشه زمان دقیق زایمان و فهمید ؟
دقیقا ۷ تا ۱۴ مرداد ۹۳ پریود شدم و تاریخ ۱۵ مرداد تنها اقدامم برای بارداریم بوده
با اینکه تاریخ دقیقشو دارم تاریخ زایمانم و با تلورانس یک ماهه در سونو گرافی های مختلف تشخیص دادند

با سلام. تاریخ دقیقش معلوم نمیشه و حدودی است. بستگی به سیر انقباضات رحم در حاملگی داره شاید ۸ ماهگی یا ۹ ماهگی و غیره. با احترام

با سلام آقای دکتر من یه دختر ۱۹ سالم ک دارم برا کنکور درس میخونم و ساعت ها رو صندلی میشینم و جدیدا لای پام خیلی عرق میکنه ترشحاتم تقریبا مثله قبله و مقدارش زیاد نشده ولی جدیدا بوی خیلی خوبی نمیده.با توجه به اینکه چند ماهیه ک این مشکل به وجود اومده آیا این بوی بد میتونه ناشی از عرق لای پام و باقی موندن ترشحات روی لباس زیرم باشه؟؟ یا مشکل جدی تری هست؟

با سلام .میتونه ربط داشته باشد ولی در این حد احتمالا ناشی از ترشحات واژن است و باید بررسی شود. با احترام

سلام من مدت ۳ساله که وازکتومی کردم همسر من اصرار بر این داره که پس وازکتومی من موارد عفونتی او بیشتر شده البته به نظر من فکر نمیکنم که نبود اسپرم در اقایان باعث جلوگیری عفونت در خانمها بشه . الان مشگل بد بوی در وازن رو داره من داشتم در این باره مطالعه میکردم ایا میتونه مشگل از من باشه .متشکرم

با سلام. وازکتومی هیچ ربطی به داستان ندارد. اگر شما عفونتی داشته باشید و درمان نشده باشد ممکن است وگرنه اکثر موارد مربوط به خود خانم میشود. با احترام

سلام ببخشید من ۲۱ سالمه حدودا از اولین رابطم ۲ سال میگذره توی این ۲ سال چند باری رابطه داشتم. اما الان دیگه ندارم آیا لازمه پاپ اسمیر انجام بدم؟ و اینکه واکسن زگیل زدنش ضروریه؟

با سلام. پاپ اسمیر نیازی نیست . واکسن زگیل خیلی گرونه و هر کسی نمیتونه بزنه سه نوبتش رو..ولی اگر کسی بزنه هر دو نوع واکسن رو به شرطی که قبلا زگیل نگرفته باشد ( گاها زگیل هم میگیریم ولی دیده نمیشود) دیگه واکسن هم اثری ندارد. با احترام

سلام من ۱۸ ماه پیش زایمان کردم ترشحاتم بیشتر شده ولی علائمی از عفونت نمیبینم فقط دچار بوی بد واژن شدم ایا علت ان تغییرات هورمونی یا شیر دهی است؟ موقتی است ؟ چون قبل بارداری مشکلی نداشتم .برای رفع ان باید چه کاری انجام دهم

با سلام. خیلی توضیح در سوالات دادم. مطالعه نمایید. با احترام

با سلام..منمدتی پریودی هام مرتب ۲۴ روزه شروع میشد و ۸٫۹٫۱۰ روزه تمام میشد دکتر رفتم و سونو دادم تخم دان سمت راستم ۲ کیست داشت با مصرف قرص سیپترو کامپاند در ۲ دوره و نیم بر طرف شد روز ۱۵ پریودی رفتم سونو دادم گفت کیست بر طرف شده دکتر گفت قرص ها رو میتونی قطع کنی منم قطع کردم ۹۳٫۱۲٫۱۲ سو نو دادم و قرصارو قطع کردم همیشه ۲ روزبعد پریود میشدم این بار ۱۹ پریود شدم تا ۱۲٫۲۷ من پاک شدم .. در روز ۹۴٫۱٫۸ لکه بینی داشتم تا دو سه روز و دوباره پریود شدم تا ب امروز لکه داره برا بارداری هم اقدام کردم . ازمایش بتا دیروز دادم منفی بود خیلی نگرانم. الان وضعیت تخمک گذاری من چطور ب حساب میاد؟ ایا در زمان خونریزی تخمک گذاری صورت میگیره؟مثلا من الان زمان تخمک گذاری این ماه تمام شده ؟
با تشکر..

با سلام. بخاطر خوردن قرص چند دوره ممکن است تخمک گذاری نامنظم داشته باشید. البته از شروع پریود حدود ۱۴ روز میانگین طول میکشد. با احترام

سلام.دختری۲۳سالمه ومجرد.۲ ماه است که درترشحات بد بود و زرد رنگ وتکه ای دارم
ودرناحیه دستگاه تناسلی وداخلی وزیرشکم احساس دردمیکنم

برای افرادمجرد طبیعی هستش؟

با سلام. احتمال عفونت مطرح است. پزشک زنان مراجعه نمایید. با احترام

سلام ببخشید من دختری۲۲ساله هستم ترشحات سفید رنگ غلیظ با بوی نامطبوع دارم چیکار باید بکنم

باسلام. اتدا باید ویزیت توسط متخصص زنان و کشت ترشحات و احیانا سونوگرافی شوید تا ریشه داستان مشخص شود. با احترام

سلام.کرم واژینال اثری درانعقادنطفه دارد؟بعدازچه مدت ازنزدیکی بارداری حاصل میشود؟بهترین زمان بارداری چه زمانیست؟

با سلام. میتواند کمی سرعت اسپرم را بگیردبسته به زمان نزدیکی دارد. اگر وسط دوره باشد در عرض دو روز اتی اسپرم و تخمک لقاح می یابد. زیر ۳۵ سال برای زن بهترین زمان است مخصوصا بین ۲۵ تا ۳۲ سال حدودا. با احترام

با سلام

فقط مطالبم نشون داده نشه

با سلام. بله همه رو استفاده کنید. پاپ اسمیر در سن بالای ۴۰ الزامی است و در سن پایین تر بستگی به نظر پزشک دارد. با احترام

سلام خسته نباشید.. دختری هستم ۲۲ساله که نزدیک به ۱تا۱٫۵سال ترشح بسیار دارم، این ترشحات به حدی است که حتما باید نوار بهداشتی بزارم،در ضمن ترشح من بی رنگ اما همراه با لخته های خون مثل سفیده تخم‌مرغ خام اما داخلش خونه وگاهی هم همین لخته های خون است، عفونته یا نه؟؟ ممنون میشم

با سلام. راستش در این خصوص خیلی در کامنتها توضیح داده ام. لطفا مطالعه در این قسمت بکنید. نیاز به کشت ترشحات دارید. با احترام

سلام آقای دکتر من ٢١سالمه و مجردم. چند وقتی است که دچار خارش مخصوصا در ناحیه ی ادرار هستم و بد از خارش ترشح زرد رنگ با کمی بوی ترشی بیرون می آید. بعضی وقتها از شدت خارش سوزش پیدا میکنم.خارش بیشتر در ناحیه ی خروج ادرار است ولی دو سه بار در ناحیه ی واژن دچار خارش شدم، علت آن چیست بسیار نگرانم.

با سلام . احتمال عفونت است. متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

با سلام. من ۲۰ سالمه،۴ سال و نیمه که نزدیکی دارم،تا حالا از قرص های ضدبارداری استفاده نکردم و به روش طبیعی جلوگیری میکنم،زایمان هم نداشتم،توی این ۵ سال هیچ وقت ترشح و عفونتی نداشتم، اما ۷ ماه پیش دچار سوزش ادرار شدم، به صورتی که مدام احساس ادرار داشتم اما وقتی برای اجابت مزاج میرفتم ادراری نداشتم یا حداکثر چند قطره همراه با سوزش مداوم، حدودا ۲ ماه سوزش داشتم، چه ادرار داشتم و چه نداشتم دائم دچار سوزش بودم به طوریکه حتی نمیتونستم از درد سوزش بخوابم، در این مدت یکبار دچار درد شدید در قسمت راست مثانه م شدم، درد خیلی شدیدی بود که نمیتونستم هیچ تکونی بخورم،بعد از یک ساعت درد شدید خوب شدم،سوزش ادرارم بعد از حدودا ۲ ماه بدون مراجعه به پزشک خوب شد، اما یک ماه بعدش برای اولین بار دچار ترشحات بدبوی واژن شدم، اوایل کم بود اما جدیدا شدید شده، ترشحات به صورت بسیار رقیق به رنگ سفید و زرد کم رنگ، بد بو و بدون کوچکترین درد و سوزشی.در این مدت دوباره یک ماه پیش همون درد شدید سمت راست مثانه ام به سراغم اومد،این دفعه ۵ ساعت درد شدیدی داشتم که دردش رفته رفته به سمت ناف و قفسه ی سینه م میومد، اما بازم خودش بعد از چندساعت خوب شد، اما الان ترشحات رقیق و بدبویی که دارم اذیتم میکنه. قبل از نزدیکی دوش واژینال بدون هیچ ماده ی شیمیایی فقط با آب میگیرم تا در حین نزدیکی از بوی بد اذیت نشم. الان مشکلم فقط ترشحاتم هست اما در مورد سوزش ادرار و اون دوبار درد مثانه م توضیح دادم گفتم شاید به هم ربطی داشته باشه. به نظرتون مشکل من چیه و از داروهای گیاهی استفاده کنم یا شیمیایی؟ پیش چه متخصصی برم؟

با سلام. ترجیحا حتما متخصص زنان بروید. با احترام

سلام من دختری۱۹سال هستم ۲و۳ سالیه که ترشحات سبز گاهی تیره و گاهن زرد و پنیری که همیشه بدبو هسن دارم.۲بار پیش متخصص رفتم مترونیدازول و چن تا قرص دگ داد تا۲ هفته که میخوردم خوب بود بعدش ک قرصا تمومید بازم بو میده.خیلی اذیتم میکنه.البته سوزش و خارش ندارم.سونوگرافیم رفتم کیست ندارم.خیلی نگرانتم.نمیدونم چیکار کنم.راهنمایی کنین ممنون

با سلام. در این خصوص در کامنتهای قبلی توضیحات کامل هست. عنایتا مطالعه بفرمایید. با احترام

سلام
ترشحات من تازگی روی پوستم میماسه و یکم سفت شده
مشکل چیه؟؟

با سلام. با متخصص زنان زایمان مشورت نماید. با احترام

سلام خسته نباشید من مدت سه چهار ماه است که قبل یا بعد پریود شدنم رحمم بوی خیلی بدی میده دکتر هم رفتم تازمانی که دارو می خورم بو نمی ده بعد قطع دارو دوباره ترشحات غلیظ با بوی بسیار بد طوریکه اصلا قابل تحمل نیست نه برای خودم ونه همسرم لطفا راهنمایی کنین ممنون

با سلام. توضیحات مفصل در کامنتها در این قسمت است. سوالات تکراری است. با احترام

ببخشید من قصد حاملگی دارم امابااین ترشحات بوی بد داخل وارژنم میترسم چون سابقه دوسقط داشتم ویک دختر۸ساله دارموسنمم۳۱سال است یکی ازدلایل زایمان زود رس عفونته میترسم ازمایش چکاپ کامل هم دادم از نظر دکترم ایرادی نداشت خیلی زود به زود هم دچار سوزش ادرار میشوم ممنون میشم راهنمایی کنین اولینبار یک هفته بعد از پریودی رحمم بوی بد میداد دکتررفتم بادارو رفع شد ماه دوم خوب بودم اما ماه سوم دوباره یک هفته به قاعدگی ام مانده بود رحمم بو میداد وحالا هم قبل وهم بعدپریودی بو میده لطفا راهنمایی کنین ممنونم

با سلام. در این خصوص کلی کامنت و پاسخ است. بوی بد همیشه نشانه عفونت نیست و مسایل زیادی در ان دخیل است و تضادی با بارداری در کل ندارد. با احترام

با سلام و احترام.
جناب آقای دکتر من مدت کوتاهی هست که بوی نامطبوع واژن دارم. ناگفته نماند که من دختر هستم. تا به حال اینطوری نبوده و حتی میتونم بگم هیچ بویی نمیداد. شاید علتش اینه که از شستشوی واژن استفاده میکنم (به روش صحیح) ترشحاتم هم طبیعیه.اما حدود یک هفته هست که بوی بدی میده ترشحاتم.. و این موضوع مرا ترسانده است
لطفا راهنمایی کنید.

باتشکر از زحمات بی دریقتون

با سلام. احتمال عفونت همیشه هست. باید با پزشک مشورت نمایید. با احترام

با سلام
من مدت ۴ماه عروسی کرده ام موقع نزدیکی با همسرم بوی بد واژن همیشه همسرم را اذیت میکنه و بیشتر وقتها از ناحیه مثانه احساس درد و سوزش میکنم و همیشه باید به مقدار زیاد اب مصرف کنم تا از سوزش مثانه و واژن راحت بشم لطفا مرا راهنمایی کنید
متشکرم

با سلام. کامنتهای فراوان در این خصوص در سایت هست مطالعه نمایید پاسخ سوالتون رو میگیرد. با احترام

سلام من برای عفونت ۴ عدد قرص تینیدازول و شوهرم یک هفته مترونیدازول مصرف کرد و بلافاصله بعد از اتمام قرص برای بارداری اقدام کردیم . حالا متوجه شدم که در زمان مصرف مترونیدازول نباید برای بارداری اقدام می کردم. حالا استرس دارم نمیدونم چه اتفاقی برای جنین میوفته اگه باردار بشم. خیلی میترسم. آیا اسپرم ها و تخمک آسیب دیدن؟ ایا بچه با ناهنجاری متولد میشه؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید

با سلاماحتمالش کم است مشکلی ایجاد کند اما باید با متخصص زنان زایمان مشورت کنید. با احترام

کامنتای قبلیو خوندم ولی چیزی نتونسم پیدا کنم به دردم بخوره.میدونم عفونت باکتریایی هسش ولی چن تا دکتر رفتم خوب نشد.نمیدونم چیکار کنم..ممنون

با سلام. هر عفونتی به انتی بیوتیک پاسخ میدهد. در صورت تکرار عفونت باید مسایل ایمنی شما دقیق بررسی شود و نیز وضعیت داخل واژن و رحم که شاید فیستول یا ابسه و غیره باشد. با احترام

سلام اگه بکارت از یک ساعت اسیب دیده باشه بانگاه کردن خود شخص در اینه دن احتمال بیشتر اسیب هست؟؟ فورشت وبکارت از هم جدا هستن؟اسیب بکارت فقط از طرف حلقه ی بکارت به سمت واژن امکان داره؟پرده بکارت به واژن اتصالی دارد؟درد از بین رفتن بکارت زیاده؟چقدر وقت میبره بهبود پیدل کنه؟

با سلام. خیر.بله.خیر.بله.خیر. بستگی به عوامل زیادی دارد. با احترام

زنی ۲۳ ساله هستم. ترشح رقیق و سفید رنگ دارم. هوراه با بوی بد فراوان بدون هیچ گونه احساس درد یا سوزش و خارش. علت چیست؟؟؟

با سلام. لطفا سوالات قبلی رو بخونید. توضیحات جامع داده شده است. با احترام

من بعد ۴ ماه رابطه داشتم و بعد این رابطه اول ترشح پنیری داشتم بعد چند روز ترشح ها کفی و سبز رنگ شد.۳۰ تا مترونیدازول خوردم ۲۰ تا داکسی سایکلین. ترشحات سبز قطع شد و به جاش بعد ادرار ترشح مایل به زرد رقیق دارم گاهی سوزش. راهنماییم کنید

با سلام. متخصص زنان حتما مراجعه نمایید. با احترام

با سلام. جناب دکتر من مجردم۲۷ سالمه و از زمانی که یادم میاد ناحیه تناسلیم بوی بد میداده باور کنین ۲۰ ساله این مشکلو دارم. جوری که بچه که بود از بوی بدش لباس زیرمو تو دستشویی میشستم یعنی خیس بودن لباسمو و اینکه خانوادم بد بهم نگاه کنن ترجیح میدادم به اون بوی بد.
الان نمیدونم این بوی بد واقعا ربط به واژنم داره یا دستگاه ادراری؟ اما هر موقع که آزمایش ادرار دادم عفونتی گزارش نشده
ادرارم گاهی غلیظ و بوی بد میده
مشکل اصلیم با دفع ادراره شبا نیم ساعت به نیم ساعت دستشویی میرم و همیشه احساس میکنم ادرار دارم. ادرارم قطره ای نیس اما نمیدونم مگه میشه آدم اینهمه تکرر ادرار داشته باشه؟
عمده ترین مشکلم اینه که ادرارم باید به زور خارج بشه و باید حدود ۳۰ -۴۰ ثانیه آبو با فشار به ناحیه تناسلیم بگیرم تا کل ادرارم تخلیه شه یعنی تخلیه کامل حتما باید با تحریک ناحیه تناسلی باشه اگر نه روزی ۵۰ بار باید برم دستشویی و بازم میگم چند بار تست ادرار دادم (البته نه بخاطر این مشکلم) عفونت نیست و ۲۰ ساله این مشکلاتو دارم از بچگی
بنظرتون مشکلم چی میتونه باشه؟
ممنون

با سلام. در این مبحث توضیحات کافی و چندباره در این خصوص داده شده است. لطفا کامنتهای قبلی رو مطالعه نمایید. با احترام

با سلام
آقای دکتر من از ١٢ سالگی به دیابت مبتلا شدم و به طور معمول قندم را چک میکنم و در صورت نیاز انسولین تزریق میکنم.
میخواستم بدونم که دیابت من تاثیری در بوی بد ناحیه ی واژن دارد یا خیر چون بوی تند و شدیدی دارد که آزارم میدهد.نبض هایی مکرری هم گاها حس میکنم که آزارم میدهد.
اگر لطف کنید میخواستم بدونم علاوه بر این ها چه مشکلاتی برای من که به دیابت مبتلا هستم ممکنه از نظر جنسی بوجود بیاد. راستش چون ١٧ سالمه و خجالت میکشم نمیتونم به کسی چیزی بگم یا به دکتر مراجعه کنم. در اینترنت زیاد به دنبال جواب گشتم اما به طور کلی نوشته شده بود و مطالبی بود که درباره ی من صدق نمیکرد، به این سایت مراجعه کردم و جواب علمی و دقیق شما را که به بقیه خواندم. ممنون میشم اگه کمکم کنید

با سلام. دیابت در بوی بد واژن تا حدی تاثیر خواهد داشت. از عوارض دیگرش اگر کنترل نشود کاهش میل جنسی و کاهش ارگاسم و سرد مزاجی است. با احترام

باسلام وخسته نباشید

من دختری ۲۷ساله هستم حدود۱سال ازبوی شدیدواژنم احساس ناراحتی میکنم.بوی رطوبت همراه بالکه های خفیف زرد رنگ درلباس زیر.البته بوی بددرفصل تابستان بسیار شدیدترمیشود.البته درمدت همین سال من دقت کردم که مادرم نیزمشکل مرا دارد.نمی دانم تازگیها دچارشده یا خیلی وقته این مشکل رو داره!
آقای دکترسوال من ازشما اینه که آیابوی بدواژن من ارثیه یا نه؟
واگه ارثی باشه آیا من باید تاآخرعمرم تحمل کنم؟
اگه ارثی باشه چه توصیه هایی دارین؟
ویه سوال دیگه اینکه اگه میشه راجع به داروی انزارا همنظرتونو بفرمایید.

درضمن من یه مدت از لوسیون آنتی اودور استفاده کردم که اوایل خوب بود ولی دیگه ۲-۳ماهه که اونم جواب نمیده.
ممنون ازصبروحوصله تون برای همه ی جواباتون.
منتظرجوابتون میمونم

با سلام.توضیحات کامل در کامنتهای فوق داده شده است به دلیل تکراری بودن مطلب. با احترام

با سلام خسته نباشید
حدود یک ماه ونیم ازدواج کردم و رابطه ام دارم ولی هیچ مایع منی داخل واژنم ریخته نشده و ترشحاتم زیاد شده وشیری رنگ اوایل رابطه آبکی بود الان نه
بوی بدی نمیده و درد وسوزشم ندارم
زمان مجردیم هر ده روز یک بار پریود میشدم با قرص خوب بودم ولی این یک ماه و نیم فقط یک بار پریود شدم و دو بار هم لکه بینی مایل ب قهوه ای داشتم
عاید عفونت دارم؟خیلی ذهنم در گیر شده
خجالت میکشم ب دکتر مراجعه کنم

با سلام. با این توضیحات شما احتمال عفونت کمتر مطرح است. با احتارم

آقای دکتر شما چه نظری دارین اگه عفونت نیست پس چیه

با سلام. از خیلی چیزها میتونه باشه. باید کشت بشه و حتی واژن دقیق معاینه بشه و حتی سونوگرافی رحم و غیره. با احترام

سلام خسته نباشید اقای دکتر اقای دکتر من دختری مجرد و ۱۹ساله هستم از بوی بد واژن رنج میبرم ترشحاتم سفید وبدبو و بقدری هست که شرتمو خیس میکنه .میخاستم ببینم اگه قرص مترونیدازول بخورم مشکلی که برام نداره

با سلام. اگر کشت شما عفونت دارد یا واژن شما عفونی است زیر نظر پزشک میتوان از انتی بیوتیک استفاده کرد. با احترام

با سلام
من مجرد هستم تا الان مشکل عفونت نداشتم ولی آخرین باری که استخر رفتم هم زیر دلم درد گرفت هم ترشحاتم بیشتر شد
باید چیکار کنم یعنی دیگه نباید استخر برم؟؟؟
و سوال دیگه ام این بود که باید با بوی بد مدفوع چیکار کرد

با سلام. بعضی ها در استخر وضعیتشان بدتر میشود اما ربط مستقیم ندارد. سوال دوم رو باید از متخصص گوارش بپرسید. با احترام

با سلام و احترام
جناب آقای دکتر من مدتی است که به بوی بد ادرار دچار شدم که این بو شبیه بوی مصرف آنتی بیوتیک در ادرار است در صورتی که دارویی استفاده نمی کنم
در ضمن قبلا دچار عفونت قارچی شدم و با مترونیدازول درمان شدم.
به نظر شما علت این امر چیست؟

با سلام. احتمال عفونت ادرار یا وجود سنگ کلیه یا مثانه عفونی ووجود دارد. پزشک کلیه مراجعه نمایید. با احترام

سلام آقای دکتر من الان حدود نه ماهه ترشح وارنم بوی بد مثل بوی آمونیاک میده حتی ادرارم هم همین بورو میده دیگه همه چی رو این بو میفهمم آزمایش کاشت ادرار هم دادم ولی دکتر گفت مشکلی ندارم ولی هنوز ترشحات وادرارم بوی تندی میدن هر روز حمام میکنم ولی باز چند ساعت بعد دوباره ترشحانم بوی تند مبدن نمیدونم لطفا علتشو بهم بگین ممنون میشم .

با سلام. گاهی علی رغم سلامت دستگاه تناسلی، هر واژنی فرمون یا ماده شیمیایی مخصوص خودش را دارد. در کامنتها توضیحات مفصل دادم. لطفا مطالعه نمایید. با احترام

من ی مشکل دارم اونم اینه ک واژنم بوی نامطبوع داره و ی خورده هم ترشحم زیاده.. اما سوزش ادرار ندارم لباس زیرم هم رنگ خاصی نداره.. سفیده عادی و .. فقط بوی نامطبوع داره.. دکتر رفتم و برام دو تا پوماد و و قرص مترونیدازول تجویز کرد ولی بعد از مدتی باز بوی نامطبوع برگشت.. میشه بگین باید چیکا کنم..دیگ خسته شدم از بس ب پزشک مراجعه کردم خب همون قرص رو میده کاری نمیکنه.. شما قرص قوی تری معرفی کنید

با سلام. گاهی بخاطر اودور ترشحات واژن این بو حادث میشود که عود کننده است. با احترام

سلام.
من حدود یک ماه پیش قارچ کرفتم اما با مصرف دارو و استفاده از اب و سرکه چند روزه خوب شدم.اما الان چند روز بعد از قاعدگی ترشحاتم نسبتا زیاد و بد بو(کم)شده و احساس خارش کمی هم دارم عات چیه و ایا باید به پزشک مراجعه کنم؟
لطفا به ایمیلم پاسخ بدید.
خیلی ممنون

با سلام. احتمالا هنوز عفونت شما کامل برطرف نشده است. با احترام

سلام دکتر .
مرسی که جواب سوالات رو میدید . ممنونم
من ٢۴ سالمه . نمیدونم عفونت قارچی هست یا باکتریایی . خارش ندارم ، کمی درد شکمی و داخل و اطراف واژن جرم سفید رنگی میشینه ، و کمی بو داره ، ترشحاتم زیاده رفتم دکتر و معاینه کردن و پماد کلوتریمازول ١٪ سه بار در روز تجویز کردن اما متاسفانه هیچ تاثیری نداشت . فکر میکنید اشکال از کجاست ؟ چیز قویتری هست که بشه استفاده کرد ؟ ?

با سلام. احتمال عفونت قارچی است. اگر خوب نشدید باید از نوع خوراکی داروی ضد قارچ زیر نظر متخصص استفاده کنید. با احترام

باسلام و خسته نباشید
من در دوره ی پریودی بوی بد در واژن احساس کردم از روز سوم پریودی بو شدید ترشد(اولین باره این اتفاق افتاده)و کمتراز یک ساله ک ازدواج کردم چ بیماری ای گرفتم ؟
لطفا راهنمایی بفرماییداصلا نیاز به دکتر دارم یا خیر

با سلام..بله یکبار حتما برای ویزیت باید متخصص زنان زایمان برید تا ببینم علت ان چیست. گاهی هیچ علت خاصی نمیشه پیدا کرد . اودور بو تغییر میکند. با احترام

سلام خسته نباشید
من یه مشکل دارم واقعا نیاز به مشورت دارم
من وقتی میخوان با همسرم رابطه داشته باشیم با اینکه کلی قبلش پیش نوازی هست ولی نمیتونم انجامش بدم. فوق العاده دردناکه.
رفتم دکتر زنان معاینه کرد.دو روز هم خارش داشتم. گفتش که عفونت خیلی خفیفه دارو داد. الان ۳ ۴ روزه دارو استفاده میکنم هم خارش هست هم درد. باید چیکار کنم

با سلام. احتمال قوی واژینیسموس دارید.با احترام

با سلام و احترام. من برای مشکل مشابه خانمم کامنتا و راهنماییهای دکتر رو خوندم . بسیار مفید کاربردی و آموزنده بود . خیلی چیزا دستگیرم شد . سپاس.

موفق باشید

سلام من همیشه خود به خود سوزش میگیرم چه دستشویی برم چه نرم خود به خود اونجام سوزش میگیره.بعضی وقتام بعد از دستشویی.ضمن اینکه دختری مجرد هستم الان یک سال ونیمه ازمایش قندم دادم نداشتم همیشه خوبم بعد چندروز بازم میگیرم لطفا راهنمایی کنید

با سلام. منظورتون ناحیه پیشابراه است یا واژن؟ با احترام

باسلام خدمت آقای دکتر. من چند ماه پیش نمونه برداری از رحم کردم و آزمایش دادم و دکترم گفت که به موقع مراجعه کردم و ۳دوره قرص و کرم استفاده کردم و دیگه ادامه ندادم الان بعد از چند ماه دوره قبلی عادتم یه هفته زودتر شد چون فعالیت فیزیکی خیلی زیادی داشتم و این دوره تو همون تاریخ باز عادت شدم ولی عادتم خیلی زیادبد بو بود به خصوص روزای اخرم و ۲روز هم بیشتر طول کشید. لطفابفرمایید آیا لازمه باز دکتر برم و احتماله عفونت هستش؟ چون واقعا از قرص خوردن و اینکه دکترم بگه دوباره و۳ باره بیا ببینمت عذاب میکشم.

باسلام. راستش متخصص شما باز باید شما رو معاینه کند. با احترام

سلام.۳۸ سالمه چهار ساله که ازدواج کردم.واژن بد بو یا عفونت نداشتم.ودر این چند سال بدلیل درد، با توافق همسرم نزدیکی رو به شکل دخول انجام نمیدادیم و هر دومون هم لذت میبریم. در حال حاضر که قصد باردار شدن دارم (در دوران تخمک گذاری )با ریختن منی در رحم ،واژن تا دو روز بوی بد میدهد. وبعد خوب میشه. لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا مشکلی وجود دارهلازم به ذکر که بعد از نزدیکی پاها رو تا یک ساعت بالا میگیرم.با تشکر.

باسلام. گاهی واژن زن به منی مرد واکنش حساسیت میده و الرژیک میشود. اگر فقط بعد رابطه جنسی است در کل مشکلی نیست هرچند متخصص زنان یا ماما هم یکبار باید ویزیت کند. با احترام

سلامسال پیش باردار شدم در هفته هفتم با قرص اقدام به سقط کردم.خروج جنین و جفت رو دیدم.به دلایلی نتونستم به پزشک مراجعه کنم و سونو انجام بدمبعد از چهل روز خونریزی و قطع اون،تا امروز پریودهای منظمی دارم ولی از بوی بد واژنم بخصوص در زمان پریودو نزدیکی با همسرم مشکل دارم.دلیل بوی بد چی میتونه باشه.ترشحات سفید رنگ و گاهی زرد هم دارم.

باسلام. حتما متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

با سلام
دختری ٢٣سالمه هستم،حدود یک هفته است که ترشحاتم خیلی بد بو و آزار دهنده شده ،هیچ سوزشی هنگام ادرار ندارم و از علائم عفونت فقط بد بو بودن ترشح را احساس میکنم،حتی خارش یا تورم هم ندارم
این مشخصات نشان دهنده ی عفونت است؟بدون مراجعه به پزشک میشه با شستشو با ژل بهداشتی و آب و سرکه درمان کرد ؟

با سلام. احتمال عفونت هست و حتما به پزشک مراجعه نمایید. با احترام

سلام زنی ۲۵ ساله هستم تازه ازدواج کردم ، از کودکی تا الان در ناحیه تناسلیم بین لبها چربی های سفید رنگی ایجاد میشه، از بلوغ به بعد هم در بین لب های بزرگ و کوچک و در چین و چروک های لبهای کوچک همیشه این چربی ها هست که با شستشو برطرف میشه ولی ی روز بعد دوباره چرب میشه، تقریبا مثل چربی روی پوست سرمه ولی سفیدتر و نرمتر، همیشه فکر می کردم طبیعیه ولی الان می ترسم نکنه مشکلی باشه، آیا طبیعیه و بقیه هم از این چربی ها دارند؟

باسلام.راستش باید توسط متخصص زنان ویزیت و نمونه ترشحات بررسی شود.بااحترام

با سلام
آقای دکتر من ۲۷ سال دارم ۵ ماهه ازدواج کردم. این مدت هم برای جلوگیری از بارداری از کاندوم استفاده کردم. ولی چون شوهرم از کاندوم ناراضی هست نمیدونم باید از چه روشی برای پیشگیری استفاده کنم .چون نمیخوام تا دو سال دیگه بچه دار بشم.به نظر شما چه روشی مناسبتر هست؟در مورد قرص درسته که میگن تا قبل از اولین بارداری نباید بخورید چون باعث نازایی میشه؟
تشکر از راهنمایهاتون

باسلام. راههای زیادی برای جلوگیری از بارداری است.با ماما یا متخصص زنان لطفا مشورت کنید.بااحترام

سلام بارداریه ناخواسته داشتم تو هفته پنجم با قرص سیتوتک سقط کردم بعد گذشت ۵ روز خونریزی روز ششم مقدار ان بیشتر شد البته ۳ ساعت بعد از مصرف قرص سقط کردم با درد و خونریزی شدید ولی همچنان خونریزی ادامه داره،طبیعیه؟۳ روز بعدش هم سونو گرافی رفتم و زده بود یه چیزی داخل کاویته رحم دیده میشه که نشان از بقایاست روزی که رفتم سونو خونریزی خیلی کم شده بود ولی دوباره زیاد شده علتش چیه؟

باسلام. فورا باید متخصص زنان مراجعه کنید اگر بقایای جفت باقی مانده باشد احتمالا نیاز به کورتاژ دارید. با احترام

سلام اقای دکتر
من دختر ۱۶ سال ای هستم که دوساله با مشکل عفونتی مواجه شدم از بوی بد ترشحاتم خیلی خیلی رنج میبرم
سه بار به دکتر مراجعه کردم ولی خوب نشدم .به نظرتون چه کاری باید انجام بدم خواهش میکنم راهنماییم کنید

با سلام. توضیحات کامل در کامنتهای قبلی در گذشته دادم لطفا مطالعه نمایید. با احترام

سلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگوار ازینکه باحوصله به سوالات پاسخ میدید
من مجردم وهنوز ازدواج نکردم چند ماهیه از بوی بد واژن رنج میبرمالبته این بو موقع سکس خیلی بیشتر میشه وازار دهندسموارد بهداشت رو خیلی رعایت میکنمواقعا این مساله دااره اذیتم میکنهجایی ک سکونت دارم دسترسی به پزشک زنان هم ندارملطفا اگه میشه راهنمایی کنیدوبگید درحال حاضرذ با چه داروهایی میتونم پیشگیری کنم.تاکیید میکنم که این بود در عین رابطه ی جنسی شدت میگیرهباتشکر از شما وسایت خوبتون

باسلام. در خصوص علل بوی بد واژن بدون عفونت توضیحات زیادی در این قسمت در کامنتها داده شده است. بدون ویزیت پزشک دارو مصرف نکنید چون شاید مشکل شما اصلا عفونی نباشد. با احترام

سلام من حدود ۶_٧ماهی هست ک ترشحات زرد سبز دارم تا همین یک ماه پیش هیییچ بویی نداشت ولی الان بوی ترش زننده پیدا کرده لازم ب ذکر است ک من ی رابطه محافظت نشده داشتم خواستم انتی بیوتیک زیاد استفاده کردم با تجویز پزشک ولی تاثیری نداشته کشت ترحات انجام دادم گفتن نشانه های کاندیدیاس در صورتی کککاندیدیا پنیری شکل و سفید و ترشحات من زرد سبزه میخوام بدونم من باید چکار کنم واقعا کلافه شدم میترسم واسه بارداریم مشکلی پیش بیاد و من درمان نشم

باسلام. ترشحات انواع کاندیدیا ممکنه شکلهای مختلف بگیرد. در ضمن سایر ارگانیسم ها حین کشت گاهی دیده نمیشوند. به توصیه های پزشک خود عمل کنید. با احترام

سلام خسته نباشیدخواستم بپرسم پرده ای ک در اثر فشار الت تناسلی مرد ب واژن بدون دخول همون لاپا توسط پزشک قابل تشخیص است؟ا

باسلام. خیر. با احترام

سلام
مطالبتون عالی بود
والا من ۲سال تقریبا ازدواج کردم سنمم۲۰ ساله
تو این ۲سال پیشگیری طبیعی کردم ولی حالا قصد باردار شدن دارم.
قبل اینکه اقدام به بارداری کنم رفتم پیش دکتر گفت عفونت داری و فریز کرد و  دارو و داد و مصرف کردم بعد دوباره رفتم گفت عفونتت برطرف شده.حتی ازمایش تروئید و چکاب کلی هم دادم ک جوابش خوب بوده.
دکتر گفت برای اقدام به بارداری ۱۰روز بعدپریودت ۱هفته بصورت یک شب در میون نزدیکی کن.
منم طبق گفته دکتر اینکارو کردم
از ۲۵بم اقدام کردم
تو این یع هفته ترشح تقریبا کرمی رنگ داشتم و کمردرد شدید
ولی الان چند روزیه ترشح زرد رنگ شده بدون بو و درد و خیلی هم تکرار دفعاتش بالاست.
استرس شدید دارم ک نکنه ترشح حتما بخاطر اینکه باز عفونت دارم.
دکتر تروخدا جواب بدین که بدجور استرس منو گرفته

باسلام. به هرحال احتمال عفونت برای ترشحات واژن همیشه مطرح است. با احترام

سلام دکتر.وقت بخیر
من متاهلم یک ماهی میشه ک ترشحم خیلی زیاد شده و بوی بدی داره
اما خارش ندارم وترشحم زرد رنگ نیست.ی مدتی هم هست ک از قرص HD استفاده میکنم
ممکنه عفونت داشته باشم؟ باید چکارکنم لطفاراهنماییم کنید

باسلام. ترجیحا متخصص زنان زایمان مراجعه نمایید. احتمال عفونت به هر حال است. با احترام

سلام میخواستم بدونم عفونتی ک با هیچ دارویی درمان نشه رو باید چکار کرد!؟؟تمام انتی بیوتیک ها رو استفاده کردم البته ب توصیه پزشک همه رو مصرف کردم ولی هیییچ تغییری توی ترشحاتم ندیدم تازه جدیدا بودار هم شده واقعا چرا تشخیص درست داده نمیشه من اگ بعد مشکلی برای بارداریم پیش بیاد چکار کنم؟ترشحاتم سبزببا بوی ترش بدون خارش و درد هستش مث میوه گندیده بو میده خواهش میکنمششما ی راهنمایی کنید نکنه سوزاک گرفتم و من خبر ندارم!

باسلام. کشت ترشحات حتما بدهید. گاهی وقتها ترشحات هیچ ربطی به عفونت ندارند. با احترام

سلام آقای داکتر :
من ٢٣ سالم است و تازه یک و نیم ماه میشه که ازدواج کردم در روز های اول دچار عفونت شدم که با مراجعه به داکتر و استفاده از دارو دوباره صحت یاب شدم اما بعد از آن زمان پریودم به مدت یک هفته به تعویق افتاد و تازه یک هفته است که پریودم خوب شده اما بعد از تمام شدن پریودم ترشعات ام ادامه داشته البته خیلی هم زیاد نیست اما خیلی خیلی بو بد دارد و همچنان با ترشعات ام با خون یکجا است و بعد از خوب شدن پریودم با هر بار نزدیکی بوی خیلی بد میده و ترشعات زیاد شده البته با رنگی کاملاً خونی و بعد از نزدیکی خیلی احساس سوزش در قسمت پایانی واژانم میکنم ،، البته باید بگویم که من از قرص های ضد بارداری هم استفاده میکنم.
با احترام
ممنون

باسلام. عفونت شما هنوز برطرف نشده است. همچنین باید واژن و رحم شما دقیق چک شود. با احترام

سلام.ممنون از مطالبتون.
من ۲۳ سالمه ۳ ساله ازدواج کردم موقع نزدیکی و تحریک شدن خیلی خیلی ترشح دارم شاید طبیعی باشه ولی باعث شل شدن واژنم میشه .چکار باید کرد تا این ترشح کمتر بشه؟!
با تشکر

باسلام. بعضی قرصهای بدون عارضه هستند که میشود قبل رابطه مصرف کرد. با احترام

چه قرصایی مثلا اگه امکانش هس چن نمونه اسم ببرین.ممنون

باسلام . امکان درمان دارویی در سایت نیست بخاطر محدودیتهای قوانین پزشکی. با احترام

سلام.وقتتون بخیر.من ۲۲سالمه و مجردم.من همیشه قبل از پریودی متوجه بویی میشم که همراه با ترشحات کمی هس.و چند روز بعد پریود میشم.الان متوجه شدم که خیلی از دوستام،این علائم رو ندارن و اصن بویی حس نمیکنن.این بویی که برای من ایجاد میشه،طبیعیه؟
مرسی از جوابتون: )

باسلام. اگه قبل پریود فقط باشد مشکل خاصی در کل نیست. با احترام

سلام وقتتون بخیر
ترشحات سفید که روی دستمال به رنگ مایل به سبز کمرنگ هستش و بوی عفونت میده نشان دهنده ی چ عفونتی هست؟بوی موندگی میده بوی ترشی
گاهی مقدارش کم میشه ولی تا حالا نشده ک قطع بشه
خواهشا راهنماییم کنید در ضمن من با نامزدم رابطه دهانی داشتم خواستم بدونم عفونت ب این خاطره یا که ن!؟

باسلام. ربطی به رابطه دهانی ندارد هر عفونتی ممکن است باید کشت داده شود. با احترام

باسلام
اقای دکتر ایا میتوان با مصرف دارویی بوی بد واژن که قبل از پریود به ان دچار میشوم رو کنترل کنم؟(ترشح و سوزش ندارم وفقط چند روز قبل از پریود این بوی تند از داخل واژن میاد)

باسلام. بعضی ژل های ضدعفونی کننده وخوش بوکننده تا حدی کمک می نماییند. با احترام

با سلام خدمت دکتر مرسی ک با صبر و حوصله ب سوالات ما پاسخ میدین واقعا ممونو خواستم یباردیگه سوالمو بپرسم ک رابطه دهانی باعث عفونت میشه؟من خیلی جاها خوندم ک از طریق دهان منتقل میشه و خواستم بدونم دهانه رحم میتونهااز این طریق گرفتار بشه!!؟؟

باسلام. رابطه دهانی منظورتون برای کدام عفونت است؟سوالتون شفاف نیست. با احترام

سلام منظور من عفونت هایی ک از طریق رابطه جنسی منتقل میشه

باسلام. بله در ایجاد بوی بد واژن کاملا موثر هستند. با احترام

باسلام منهمونطور ک فرمودید کشت انجام دادم ولی اثری از عفونت باکتریایی نبود اما سوال من این چرا عفونتم پس بو میده و زرد سبزه؟؟؟

باسلام. اگر کشت منفی باشد دیگر اسمش عفونت نیست و ترشح استچرا بوی بدن بعضیها مثلا تند است؟ بخاطر فرمون های شیمیایی و غدد چربی و عرق خاص..ترشحات واژن بعضی افراد بوی مخصوص خودش را دارد. با احترام

گرم اسمیر:جواب کشت Many garam positive cocci with long chain and moderate yeast and moderate WBC
Culture:heavy growth bhemolytic strep

باسلام. عفونت دارید و باید درمان شوید. با احترام

باسلاوخسته نباشید!
من دختری۲۸ساله مجردم

باسلام. باید حتما برید متخصص زنان و کشت ترشحات بدهید. باید ببینیم اگر عفونت است به رحم شما یا واژن شما اسیب زده یا خیر. با احترام

خب دکتر چ نوع عفونتی هست؟قارچی یا باکتریایی؟خواهشن بیشتر توضیح بدید

با سلام. اگه یادم نرفته باشد نوشته کوکسی گرم مثبت..نوعی باکتری هست و اندکی قارچ. با احترام

و اینکه درمان رایج ان چی هست؟

باسلام. بستگی به علت ان دارد. گاهی شاید غیرقابل درمان باشد و به نوعی فرمون ارثی بدن باشد. با احترام

سلام. خسته نباشید
متاسفانه من هم دچار این مشکل هستم. طبق مطالبی که خوندم از وان سرکه و آب استفاده کردم و نیم ساعت تو محلول آب و سرکه نشستم اما بلافاصله بعد خارج شدن از آب عفونت زیادی ازم خارج شد و بوی واژنم بیشتر شده. عفونتم همچنان داره ازم خارج میشه.
این غیر عادیه یا نه؟

باسلام.. این روشها برای درمان کارساز نیستند و حتی ممکنه اسیب زا هم باشند. با احترام

استرپتوکوک بتاهمولیتیک اخرش نوشته این چ عفونتیه؟مترونیدازول استفاده کردم اصلا اثر نکرد

باسلام. باکتری است. باید مراجعه به پزشک کنید. با احترام

بله ممنونماین بیماری قابل انتقال ب همسر هست؟؟

باسلام. بله در صورت عدم درمان. با احترام

باسلام جناب دکتر من دوهفته هست عروسی کردم اصلا نمیتوانم نزدیکی داشته باشیم درده غیره قابل تحمل دارم بارها شبانه از شدت درد به اورژانس مراجعه کردم گاها ادرار خونی سوزش و درده زیره شکم و مقعد داشتم به متخصص زنان هم مراجعه کردم سونوگرافی آزمایش ادرار همه چی شده ولی چیزی نبود البته آنتی بوتیک میخوردم حتی معاشقه طولانی و نرم کننده استفاده کردیم موقع دخول احساس ادرار و درده در زیره شکم دارم که همسرم نمیتونه تکون بخوره همانطوری تا حرکات شروع میشه درده شدید زیره دلم دارم همسرم داره سرد میشه خواهش میکنم بگید چیکارکنم درضمن از ترشحات همسرم( اون آبی که موقع تحریک شدن هست)بوی خیلی بدی داره اون علتش چیه؟با تشکر

باسلام. شما احتمالا واژینیسموس دارید. اگر منظورتون بوی بد مایع منی همسر است باید انالیز منی بدهند. با احترام

سلام.من ۲۰سالمه مجرد هستم یه ماهه که ترشح زیاددارم و بوش اذیتم میکنه خواهشا یه دارو برام توصیه کنید که بتونم استفاده کنم چون دخترم میشه از واژینال استفاده کنم؟منتظره جوابتون هستم

باسلام. فقط با مراجعه به متخصص زنان یا عفونی ممکن است. با احترام

با سلام و خسته
من ۲۵ سالم و متاهلم چند وقته مه همسرم بهم میگه که بعد از نزدیکی از واژنم بوی خیلی بدو نامطبوعی میاد که فضا رو پر میکنه ولی من خودم اصلا این بو رو حس نمیکنم و نمی فهمم حتی سوزش و خارش هم ندارم ترشح هم ندارم و بهم میگه که این بوی بد از همون اول رابطه مون بود که حدودا ۸ سال ولی به تازگی بهم گفته چون فک میکرده که من ناراحت بشم
علتش چیه و باید چیکار کنم

باسلام. در این خصوص لطفا کامنتهای سوالات این بخش رو مطالعه نمایید. توضیحات کامل داده شده است. با احترام

سلام..خواستم بپرسم چرا برای درمان گنوره سفتریاکسون ب طور عضلانی تجویز میشه؟چرا وریدی تجویز نمیکنن چون عضلانی عوارضش بیشترهو اینکه اگ وریدی استفاده بشه اثر درمان کمتره؟؟؟

باسلام. عوارض وریدی بیشتر و گاهی تهوع و استفراغ. در ضمن در حالت عصلانی ازاد شدنش با سطح پایداری مناسب است .از طرفی اگر گنوره عارضه دار شود و ارگانهای بدن را هدف بگیرد حتما وریدی تزریق به مدت حدود دو هفته میشود. با احترام

خب از کجا میشه فهمید ک گنوره عارضه داره یا ن؟؟؟

باسلام. فقط توسط پزشک متخصص. با احترام

سلام .خسته نباشید من خانم ۲۸ ساله هستم.سه ساله ازدواج کردم.جدیدا احساس میکنم ناحیه تناسلیم بوی بدی میده.اما ترشحات ندارم گهگاهی ناحیه مابین لب کوچک و بزرگ حالت سفید رنگه.روز ۱۶ سیکلم ترشحات پنیری سفید بدون بو دارم خارش ندارم دو سه روز بعدش قطع میشه.وقت نزدیکی درد در ناحیه ورودی واژن دارم انگار تیغ میکشی روش اما در داخل واژن درد ندارم اگر وقت رابطه به سرویکسم برخورد کنه درد شدیدی تو شکم مخصوصا ناحیه تخمدانام میپیچه البته خیلی سرد مزاجم.طی یکبار معاینه و پاپ اسمیر بهم گفتن که خشکی شدید واژن دارم.و تست پاپ اسمیر مقدار کم عفونت رو میگفت.پریودم ۳ روزه و بسیار دردناک و حجم خونریزیم خیلی کمه.معمولا از ده روز قبل تاریخ پریودی انقباضات رحمی دارم با ورم برستو دردناک شدنشون.سیکلم کاملا منظمه دوره ۳۰ روزه داره.ایا این دردهام طبیعیه؟بنظرتون عفونت باعث بوی بد شده؟این مشکلات قبل پریودی سندروم پیش از قاعدگیه یا اختلال هورمونی دارم؟برای چک کدوم ازمایشات رو بهتره انجام بدم؟احتمال تخمدان پلی سیستیک دارم؟ممنون میشم پاسخ بدین از نگرانی در بیام.

باسلام. حتما متخصصص زنان حاذق مراجعه نمایید. با احترام

سلام آقای دکتر
من دختر بیست و سه ساله هستم
قاعدگی نامنظمی ودر زمان قاعدگی درد بسیاری دارم،واژن من از زمانی که یادم میاد بوی خیلی بد و زننده ایی داشته،در ابتدا فکر میکردم طبیعیه،اما الان متوجه شدم غیرعادیه
و خیلی از این مسئله رنج میبرم،در شرف ازدواج هستم،آیا این مسئله باعث میشه همسرآینده ام هم به قارچ یا همین بیماری مبتلا بشه؟
مشکلم چیه؟کمکم کنید
خیلی رنج میبرم

باسلام. اگر واژن شما عفونی باشد بله ممکن است همسر مبتلا شود. حتما متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

با سلام خسته نباشید خدمت خانم دکتر محترم من متاهلم الان ۴سال ازدواج کردم یه بچه سه ساله دارم تا حالا واسم این مشکل پیش نیومده بودمشکلم اینه که چرا به تازگی ناحیه تناسلی من و ترشحاتش بو دار شده خیلی بوی بدی میده شبیه بوی آب مرد هستش

باسلام. من مذکر هستمخیلی دلایل میتواند از عفونت تا غذا و اب و هوا و حساسیت به منی مرد .باید متخصص زنان مراجعه نمایید. با احترام

سلام آقای دکتر من بعد از چند ماه جدایی با همسر جدید نزدیکی داشتیم ولی به صورت فشرده اویل هیچ مشکلی نبود ولی بعد یک بار موقع نزدیکی یکهو حدود یک فنجان آب از من خارج شد مثل اینکه کیسه آب برکه یا یک تاول بزرگ برکه آبش مثل آب تا ل بود بعد از من تکه های پوست مثل پوست تاول خارج میشد تا چند وقت همینطور بود همراه با ت ش و بعد بوی بد که بعد بوی بد ماهی رو گرفت میخواست بدونم ممکنه بر اثر اصطحکاک زیاد دیواره واژن تاول برنه؟بعد پیش دکتر هم رفتم فقط گفت چیز مهم نیست باکتری است و آنتی‌بیوتیک داد ولی او هم نفهمیدم که او آب و پوستها مرده از کجا و بر اثر چی بوده الان بهترم ولی هنوز ترشح یک کم بو میده

باسلام. امکان ابسه یا کیست هم هست. همینکه متخصص گفته مشکلی ندارید دیگه حل است.بااحترام

سلام آقای دکتر،
من خشکی واژن دارم و همچنین در شروع ادرار در کلیتوریسم درد دارم،این مشکل حدود ۴.۵ساله وجود داره .
۳.۴ماه اول ازدواجم همه چیز خوب بود اما دو روز بعد از تست پاپ اسمیر این مشکل واسم بوجود اومد،موقع گرفتن پاپ مقداری خونریزی داشتم که بعد از چند ساعت برطرف شد. ممکنه بخاطر استریل نبودن وسیله ای که با اون نمونه گرفته این مشکل بوجود اومده باشه؟آزمایش هورمونی دادم و از لحاظ هورمونی مشکل نداشتم،پاپ اسمیر هم مشکلی رو نشون نداد.البته سابقه التهاب مثانه و تنگی مجرای ادراری هم دارم که بطور کامل درمان شده.ولی همچنان حین رابطه خشکی واژن دارم،قرصهای افزایش میل جنسی هم کمکی به من نکرده ومجبورم از لوبریکانت استفاده کنم.ممنون میشم منو راهنمایی کنید، راهی برای درمان این مشکل وجود داره؟درد کلیتوریس هم بعد از عفونت شدید ادراری بوجود اومد که با وجود درمان کامل همچنان ادامه داره. ممنون میشم راهنماییم کنید.
با تسکر از سایت خوبتون

باسلام. اصل خشکی واژن مسایل روانی است اما اسیبهای دردناک واژن مثل اسیب پاپ اسمیر اگر درست بگید هم میتواند با القای درد، لغزندگی واژن را دچار اختلال کند.مراجعه حضوری برای درمان لازم است. بااحترام

سلام.
آقای دکتر من ۲۲ سالمه.چند وقتیه که عفونت دارم.عفونت من طوریه که واژنم بوی بد گرفته.بویی مثل ماهی گندیده.
یکبار از کرم واژینال دالاواگ ۲% استفاده کردم و بو از بین رفت ولی سری دوم که استفاده کردم بعد از چند روز بوی بد دوباره برگشت.میشه راهنمایی کنید؟

باسلام. کشت ترشحات نیاز دارید. بااحترام

سلام آقای دکتر من ۲۹ سالمه ۵ سال ازدواج کردم اما ۴ سال عروسی کردم از شهرستان اومدم تهران میخوام بچه دار شم ولی تا حالا فقط یه حاملگی پوچ سال اول داشتم الان ۳ سال که دیگه باردار نشدم عکس رنگی رحم و همه آزمایشات خودم و همسرم دادیم که گفتن مشکلی ندارین البته تو این ۳ سال و نیم بعد از سقط که اقدام کردیم شاید کلا ۶ ماه رابطه یک روز در میان اونم فقط تقریبا تا ۲۵ ام پریود بود بقیه بخاطر وضع زندگیمون برامون میسر نبوده که بصورت جدی اقدام کنیم ولی حداقل ۴ یا ۵ بار در ماه رابطه داشتیم فاصله پریودام هم از اول ۳۰ ال ۳۷ روز طول میکشید سالی یه بار هم بیشتر از ۴۰ روز بندرت هم ۲۷ یا ۲۸ روز طول میکشه تو ۶ روز نهایت ۷ روز پاک میشم فقط وقتایی که میرم مسافرت بعضا بیشر از ده روز طول میکشه تا پاک بشم از آبانماه ۹۴ تا حالا هم بعضی وقتا بین فواصل پریود دچار لک بینی میشم الانم بعد ۱۰روز پریود با خونریزی کم که تموم شد عکس رنگی رحم گرفتم حالا ۶ روز میگذره ولی خونریزی بند نیومده هنوز یعنی با پریودم ۱۶ روز خونریزی دارم که مثل خونریزیه روز دوم پریود هستش که دو سه روز هستش که از این خون بوی ماهی میاد روزی دو تا داکسی سایکلین هم میخورم ۲ بسته خوردم تا کی باید ادامه بدم؟به دکتر متخصص زنان هم گفتم فقط گفت روزی ۳ تا مفنامیک بخورم که اونم تاثیر نکرده حالا چیکار کنم مشکلم چیه؟ چرا خون بند نمیاد؟چرا بچه دار نمیشم؟شما چی توصیه میکنید؟لطفا اگه میشه یه دکتر زنان حاذق هم معرفی کنین که محض رضای خدا اینهمه پول که میگرن لااقل حرفای مریض هم بشنون یکم براشون وقت بذارن
مرسی از لطفتان

باسلام. دکتر زنان باید بروید اما کدام حاذق تر هستند واقعا من نمیدونم. بااحترام

سلام آقای دکتر خسته نباشید
من یکشنبه ۱۰مرداد هیستروسالپنتوگرافی دادم که نتیجش گفتن مشکلی نداری الان خونریزی(مثل روز دوم پریود) دارم هنوز تموم نشده از ۱مرداد هم پریود(با خونریزی کم) بودم یکشنبه ۱۰ام تموم شد همون روز هم عکس رنگی گرفتم امرو۱۸ روز شد که خونریزی دارم سرم و چشمام خیلی درد میکنه ۲بسته داکسی سیکلین هم دیروز۱۷ام تموم شد بازم بخورم یا نه۱۶و۱۷ام هم از خونریزیم بوی بد مثل بوی گند ماهی میومد همشم میترسم نکنه موقع عکس گرفتن رحم یا لوله ها رو سوراخ کرده باشن و خونریزی داخلی باشه و عفونت گرفته باشم میترسم با اینهمه خونریزی مشکلی برام بوجود بیاد به دکتر متخصص زنان و ماما هم مراجعه کردم چیزی نگفتن لطفا بگین الان چیکار کنم خیلی نگرانم

باسلام. اگر سوراخ شده بود یا خونریزی فعال داشتید یا شکم تون مثل سنگ سفت بود یا بزرگ شده بود. نگرانی خاصی به نظر نمی رسد. بااحترام

سلام آقای دکتر وقت بخیر. بنده کارشناسی ارشد میکروبیولوژی هستم اینکه چون خانم بنده مشکل بوی بد واژن رو داشت بعد از سزچ گرفتن و دیدن سوالای دوستان لازم دونستم این نکته رو در جواب دوستانی که گفته بودند بعد از ریختن اسپرم همسرمون توی واژن بوی بد شروع شد دلیلش حساسیت خانم به اسپرم آقا نیست بلکه غنی بودن اسپرم از مواد مغذی بوده که به عنوان یک محیط کشت غنی برای میکروارگانیسم ها و خصوصاً باکتری ها می باشد که باعث میشه جمعیت لاکتری ها زی تصاعد هندسی بالابره و مکانیسم بیماری زایی بعضی از پاتوژن ها و پارازیت ها وابسته به جمعیت اونا می باشد و اینکه رابطه مقعدی عوارض زیادی می تونه داشته باشه یکیش همینه که ریختن اسپرم تو اون ناحیه که مملو از میکروارگانیسمه می تونه با افزایش جمعیت اونا وارد فاز بیماری زایی بشه. در مستند به سند شدن عرض می کنم که تخصص بنده دقیقاً طراحی محیط کشت برای باکتری ها در اشل صنعتیه. واقعاً از وقتی که میزارید ممنونم. خدا خیرت بده. یاعلی

باسلام. ضمن تشکر در خصوص کامنت شما، حقیقتا من از اینکه مایع منی، منبع تغذیه میکروارگانیسم ها بتواند شود اطلاعی نداشتم و در این خصوص و کامنت شما بخاطر تخصص تون حتما مطالعه خواهم کرد. جسارتا رفرنسی هم برای دانش افزایی اینجانب در این خصوص دارید من مطالعه نمایم. بااحترام

سلام من ۱۵سالمه ترشخات بدبو از واژنم دارم.گاهی اوقات هم در هنگام ادرار درد دارم. دلیلش چیه؟

باسلام. احتمالا عفونت. باید متخصص مراجعه نمایید.بااحترام

سلام وقت بخیر.
قبل از اینکه در ذیل جند نمونه از رفرنس ها رو خدمتتون معرفی می کنم. این مقدمه لازمه اجزاء تشکیل دهنده اسپرم رو از نظر عنصری بدونیم:
اجزاء این مایع شامل
فروکتوز و سایر مواد موجود در آن ارزش غذایی قابل ملاحظه ای برای اسپرمهای انزال شده تا هنگامیکه یک از آنها تخمک را بارور سازد. اسپرم هنگام عبور از مجرا ممکن است با باکتریهای مجرا الوده شده (تا اینجا رو از نت گرفتم و منبع علمی رو نداشتم) پس نتیجه می گیریم اسپرم هم مغذیه و هم مستعد آلودگی به خاطر غنی بودنش. لازم به ذکره که جهت تکثیر عوامل مهار زیستی به صورت انبوه و در حجم زیاد، محیط کشت باید به گونه¬ای باشد که با حداقل هزینه اقتصادی، حداکثر میزان رشد سلولی و متابولیت¬های آنتی¬بیوتیک با کیفیت بالایی تولید شود (Lewis, 1991). منابع کربن و ازت ونسبت آن¬ها در محیط کشت از جمله مهم¬ترین عواملی به شمار می¬روند که روی شرایط محیط کشت اثرگذار می¬باشند (Costa et al., 2001). کربن جزء اصلی تشکیل دهنده مواد سلولی است و %۵۰ وزن خشک باکتری¬ها و قارچ¬ها را تشکیل می¬دهد. طیف منابع کربن خصوصاً برای رشد باکتری¬ها بسیار وسیع است. منبع کربن برای کلیه فعالیت¬های بیوسنتزی که منجر به تولید مثل، تشکیل فرآورده و بقای سلول می¬شود مورد نیاز است ( قاسمی، ۱۳۹۰). در حال حاضر بیشترین منابع کربن مورد استفاده در صنایع فرمنتاسیونی از دسته کربوهیدرات¬ها هستند. از میان منوساکاریدها، گلوکز و فروکتوز اهمیت بیشتری دارند ( قاسمی، ۱۳۹۰).در ضمن برای رشد باکتری آمینواسید لازمه که توی اسپرم هم پیدا میشه.منایعه زیاده می تونید توی google scholar عنوان Effect of some carbon and nitrogen sources on biomass in bacteria رو سرچ کنید منابعه زیادی می آد

باسلام. بسیار سپاسگزارم از دانش افزایی . حتما این مقوله را بیشتر پیگیری خواهم کرد تا اشراف بیشتری به ان پیدا نمایم. لطفا باز هم در مسایل مختلف اگر مقالاتی دارید در سایت هم اپلود به اسم شما خواهم کرد .بااحترام

سلام خسته نباشید..خواستم بپرسم امکانش هست ک توی جواب کشت ازمایش ترشحات واژن کوووکسی گرم مثبتت باشه بعد عفونت از نوع مقاربتی یعنی گنوره یا کلامیدیا باشه و مشخص نشده ؟منظورم اینه مخفی شده و نشون نداده اون یاکتریرم مثبت ها روچون جواب ازمایش من کوکوسی گرم مثبت بوود و چون با فردی ک مشکوک ب بیماری های مقاربتی بود نگران هستم و خیلی پشیمونم چون الان هر جایی میرم اصلا طرمان درستی واسه من ا انجام نمیدن و من نگرانم ب یک بیماری مربتی مبتلا باشم و ندونم ترشحاتم ژله ای کشدار زرد کمرنگ مایل ب سبز هستش و همیشه هم دارم ن سوزش ن خارش ن التهاب فقد ترشحات رنگی کشدار..خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم و چون دختر هسم امکان معاینه واسه من مقدور نیست و نرگانم تا زمانی تاهلم مشکلی پیش بیاد خواهشا واسه ما دخترا ک مبتلا ب این بیماریه ا شدیم بدون هیچ اطلاعی از قبل راهنمایی کنیدمرسی از صبر و حوصله ک همیشه ب خرج دادیددر اخر تصحیح میکنم ک منظورم مخفی شدن باکتری گرم منفی

باسلام. احتمال دیده نشدنش در کشت است اما خیلی احتمال کمی است و شما میتوانید در یک ازمایشگاه معتبر دیگر کشت دهید. بهترین کار رفتن پیش یک متخصص عفونی است تا تستهای عفونی را براتون بنویسه نرمال بودن ای اس ار و سی ار پی هم علامت خوبی در کل هست. بااحترام

سلام اقای دکتر من یک ماهه ازدواج کردم بعد از اخرین رابطه باهمسرم ترشح ام بوی نامطبوعی گرفته و زیاد شده ایا من عفونت گرفتم؟؟بعد از اولین رابطه ام خستگی مفرط دارم ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟

باسلام. باید متخصص زنان بروید. یک کیت بی بی چک از داروخانه بگیرید و ببینید باردار هستید یا خیر.بااحترام

باسلام و خسته نباشید خدمت شما
من خانمی ۳۲ ساله هستم حدود ۸ سال از امپولهای پیشگیری سه ماهه استفاده میکردم یه پسر ۱۲ ساله هم دارم پارسال به مدت یکسال پیشگیری نکردم ولی حامله نشدم امسال دوباره اقدام کردم سه چهار مرتبه نزدیکی داشتم الان احساس میکنم ترشحات زرد مایل به سبز دارم هیچ درد و خارش و سوزشی هم ندارم ترشحاتم هم زیاد زیاد نیست فقط وقتی دستشویی میرم یه کم ترشح دارم الان خیلی نگران هستم خواستم بدونم این ترشحات باعث نازایی و یا بیماری هپتیات در من نشده است لطفا مرا راهنمایی کنید در ضمن ترشحات یه کم بوی ماهی میدهد ممنون

باسلام. این ترشحات ربطی به نازایی و هپاتیت ندارد. چون ۸ سال امپول زدید زمان میبرد سیستم هورمونی و رحمی شما دوباره به حالت عادی برگردد و جای نگرانی خاصی نیست اما برای ترشحات بوی ماهی که احتمالا نشانه عفونت است متخصص زنان مراجعه نمایید.بااحترام

باسلام .آقای دکتر من ۲۷سالمه .شوهرم مرتب سکس میخواد ازم .اما بخاطر مشکل بوی بدواڗن که مثل بوی پیاز تندوبدبوهستش اززیرسکس درمیرم.خیلی بهداشت ورعایت میکنم .حتی گفتم شاید عفونت داشته باشم قرص میترونیدازول هردوازده ساعت دوعدد میخوردم باکپسول فونوکونازول.امابوی بدرفع نمیشه.نمیدونم دلیلش چیه .قبلا اینجورنبودم که بگیم ارثیه .بعدازبچه دارشدنم اینجورشدم .یه دختر سه ساله دارم.ترشحاتمم خیلی زیاده .موقع سکس فقط بومیده .روزی هفت هشت بار لباس زیرموعوض میکنم .نخی هم میپوشم نمیدونم چیکارکنم .خسته شدم دیگه .توروخداکمکم کنین .چندوقت پیش تو تلگرام تویه کانالی عضوبودم طب سنتی بود .نوشته بود دلیل بوی بدواژن میتونه عفونت .فیبروم .کیست .ویاسرطان واژن باشه امااگه اینهانبود وارثی بود با گل سرخ خوشبوکنید .یکم گل سرخ آسیاب شده بذارین توواژن شب موقع خواب .رفع میشه اما من انجام ندادم بنظرتون تأثیرداره باتشکرازشما

باسلام. اولا ترشحات واژن باید کشت در ازمایشگاه شود دوما هیچ چیز داخل واژن نذارید. جواب کشت اگر منفی بود دلایل خیلی زیادی دخیل است که در سوالات بالا کاملا قبلا توضیح داده ام.بااحترام

باسلام خدمت شما
من اولین باره از طریق ایمیل و اون هم در این صفحه با شما صحبت میکنم
من متاهل و دارای یک فرزند دختر سه سال و نیم هستم. مدتی هست تقریبا میتونم بگم از عید تا الان که مدام دچار مشکلات ناحیه واژن میشم.
قبلا در دفعات قبل خارش شدید بیرون ناحیه تناسلی و داخل واژن رو داشتم جوری که گاهی از خارش شدید دوست داشتم زمینو گاز بزنم و با یه چیزی مدام بخارونمش حتی با وجود درد در حین نزدیکی تمایل داشتم به اینکار چون واقعا نزدیکی اون کار خاروندن رو برام انجام میداد و راحت میشدم از داخل. به غیر از خارش شدید که پماد موضعی میزدم و اروم تر و التهاب کمتر میشد درد در هنگام نزدیکی و ترشح زیاد داشتم ترشحات پنیری سفیدو تکه تکه و البته زیاد حتی گاهی مایل به زرد جوری که یه بار با نزدیکی از طریق کاندوم تمام ترشحات به بیرون می ریخت
هر وقت اینجور میشم کلی تو اینترنت سرچ میکنم خوب مطمئنا عفونت گرفته بودم که رفتم بهداشت و همین رو بهم گفتن و داروی موضعی و واژینال دادن که واژینال رو کامل استفاده نکردم متاسفانه
ولی در کل من تقریبا مدتیه هر ماه دچار این مشکل میشم
آدمی هستم که بهداشت فردیم رو خوب رعایت میکنم. لباس زیرام همه نخی و روزانه عوض میکنم شاید به روزی دوبار هم برسه تعویضشون و حمام هر روز نباشه یک روز در میان و اینکه از ژل شستشوی بانوان استفاده میکنم اما تا به امروز دلیلش رو نفهمیدم . الان هم دوباره چند روزه که ترشحات زیاد آبکی داشتم جوری که مدام لباس زیرم رو تعویض میکردم و سکس داشتم اما موقع سکس محل تلاقی آلت تناسلی همسرم با انتهای واژنم یه دردی رو اون ته احساس میکردم و احساس ناراحتی داشتم از داخل واژن کلا .روی کاندوم مقداری ترشحات مایل به زرد بود یعنی روی دستمال کاغذی زرد میشد الان بعد از دو روز از نزدیکی ترشحاتم مایل به خاکستری شده و بوی بدی واژن و لباس زیرم میده ترشحاتم کلا بد بو شدن شبیه بوی ماهی که باز مطمئنم عفونت هست اون هم احتمال قوی عفونت باکتریایی اما من دلیل گرفتاری مداومم رو واقعا نمیدونم . وسیله جلوگیری ما کاندوم هست البته گاهی فقط دقایقی که همسرم میخواد ارضا شه کاندوم رو میشکه تا قبل اون طبیعیه ممکنه از همسرم و بخاطر ارتباط جنسی باشه
واقعا منم خسته شدم از این وضع . علی رغم اینکه از دکتر زنان رفتن بدم میاد ولی تصمیم دارم برم اما گفتم برای اولین بار با شما هم درمیون بذارم . در حال حاضر خارش ندارم اگر هم باشه خیلی کمتر از دفعات قبله فقط ترشحات بد بود آبکی یا خاکستری و زرد رنگ دارم که وقتی از بدنم دفع میشه واقعا مشخصه عفونت گرفتم و درد در حین نزدیکی. سال پیش تست در پاپ اسمیرم التهاب وجود داشت
لطفا هر کمکی از دستتون برمیاد برای راهنمایی من انجام بدید و قبل از هر چیز از شما بخاطر پاسخگویی خوبتون در این صفحه متشکرم . لطفا جواب رو به ایمیل من بفرستید اگر امکان داره
ممنون میشم

باسلام. پاسخ ایمیلی نداریم. بله احتمال عفونت یا التهاب در شما وجود دارد. باید حتما ویزیت توسط متخصص شوید و این دو مورد دقیق بررسی شوند. بااحترام

مفید بود سپاس

سپاسگزارم

با سلام و خسته نباشید
من بمدت ۶_۷ ماه برای بارداری تلاش کردم با کلومید جواب نداد متفورمین برای ۱ هفته استفاده کردمو الان ۳ماه باردارم.
بوی بد واژن همیشگی دارم ک خودمو خییییلی ازار میده بدون سوزش و خارش فقط گااااهی بعد نزدیکی شااااید ترشح زرد داشته باشم ( روزی ۲ بار حموم و ۴ بار لباس زیرمو عوض میکنم اما باز بیفایدست )
تحت نظر دکتر زنان هستم و با این علائم ازش قرص عفونت خواستم وبعد اتمام دوره هنوز تاثیری در بو نذاشته و ب همون شکل باقیه بخاطر شرایط بارداریم ک گاهی لکه بینی دارم استراحت مطلق بهم داده نمیتونم برای ازمایشو درمان بیرون برم چ کنم اخه برای رفع این مشکل ک بچمم اسیب نبینه؟؟؟؟

باسلام. فعلا تا زمان زایمان صبر کنید. ممکن است با زایمان مشکل شما برطرف شود . اگر برطرف نشد راههای زیادی هست گاهی هم مجبور به پذیرشش هستید بخاطر ژنتیک. بااحترام

باسلام اقای دکتر من بعد از ارگاسم لکه بینی دارم موقع نزدیکی باهمسرم .اما درصورتی ک به ارگاسم نرسم و فقط نزدیکی داشته باشم لکه ای وجود نداره.عفونت ام ندارم بعد از مراجعه ب دکتر نمیدونم دلیلش چیه

باسلام. حتما باید ویزیت دقیق شوید. فقط عفونت نیست باید واژن شما دقیق از نظر تغییرات التهابی بررسی شود. بااحترام

باسلام و خسته نباشید
اقای دکتر من بعدازنزدیکی با همسرم تنها درصورتی که به حالت ارگاسم برسم لکه و خون میبینم دکتر ام مراجعه کردم عفونت ندارم.وجود این لکه ها منو نگران میکنه

باسلام. باید حتما دقیق چک شوید توسط متخصص زنان. بااحترام

با سلام. آقای دکتر من دختری ۳۰ ساله هستم. تا بحال رابطه جنسی نداشتم. مدت سه ساله کیست آندومتریوز دارم. دکترم میگه تا ازدواجت نباید عمل کنی. مدتیه واژنم بو میده خیلی اذیت میشم شغلمم طوری که روزی چندین ساعت متوالی میشینم.
معمولا با ژل بهداشتی واژنمو میشورم ولی تاثیرش خیلی کمه. همیشه هم شلوار و لباس زیر نخی میپوشم.
ممکنه بخاطر کیستم باشه؟
سایز کیستمم ۴۲ میلیمتره

باسلام. خیلی بعیده به خاطر کیست شما باشد. دکتر درست گفته تا زمانی که انشالله مادر نشده اید نباید عمل کنید. بااحترام

سلام خسته نباشید من ۲۹سالمه و ازدواج کردم وطلاق گرفتم نزدیک یک ساله متاسفانه ازبوی بدواژن رنج میبرم دوسال پیش که به دکتر مراجعه کردم به علت درد در زیرشکمم که کیست داشتم با قرص رفع شد وبه پزشک مراجعه کردم از بوی بد واژن فقط کلوتریمازول را استفاده کردم وسوزش وخارش دارم وترشحات کف مانند در واژن بوجود میاید علت بوی بد واژن من چیست چیکار کنم تا بوی بد رفع بشه لطفا راهنماییم کنید

باسلام. در پاسخهای قبلی کاملا توضیح داده ام. بااحترام

سلام آقای دکتر
من حدود ۱ ماه قبل به علت افزایش ضخامت لایه اندو متر رحمم کورتاژ انجام دادم چون میخوام بچه دار بشم
فعلا بچه ای ندارم
دکتر بعد از بیوپسی و پاپ اسمیر گفت عفونت دارم
یه دوره ۲۰ تایی داکسی سایکلین مصرف گردم و تا شیاف واژینال کلوتریمازول
بعد از پریودی کامل علائم عفونت آم برطرف شده بود
ولی دوباره ترشح و بوی ماهی گندیده دارم
خیلی نگرانم چون میخوام بچه دار بشم
لطفا منو راهنمایی کنین.
متاسفانه ایران هم نیستم که دسترسی به دکتر داشته باشم

باسلام. اگر کشت شما منفی باشد بوی ترشحات شما تداخلی با بچه دار شدن ندارد. بااحترام

سلام ببخشید من یه هفته اس که ترشحم بوی بد گرفته قبل ازاینکه این بو رو بگیره برای نزدیکیم از ژل و وازلین استفاده کرده بودم تا حالا هم سابقه نداشته که اینجوری بو بده به نظرتون با پرید شدنم ممکنه خوب شه یا باید برم دکتر؟

باسلام. بذارید پریود بشید و تمام شود تا ببینیم باز بو ادامه دارد یا خیر. بااحترام

سلام م دوساله ازدواج کردم اوایل ازدواج موقع نزدیکی اصلا ترشح نداشتم و وازنم بوی خوبی میداد ولی چندماهه ک موقع نزدیکی ترشحات سفیددارم و بوی نامطبوعی میده ک شوهرمو اذیت میکنه ترشحات موقع نزدیکی اصلا ب همسرم حس خوبی نمیده و حسش میپره دلیلش چیه راه درمانی داره ک مث قبل بشم؟!دکترم رفتم گفتن عفونته ولی اصلا تغییری نکردم

باسلام. اگر قبلا نداشتید حتما کشت ترشحات واژن رو بگیرید و همچنین تا مدتی از انزال داخل رحمی منی به واژن ممانعت کنید و بعد دو ماه باز به من خبر بدید. بااحترام

سلام
آیا بوی بد واژن زن در موقع سکس به مرد هم منتقل میشه که بعدا آلت مرد هم بو بده؟ یا اینکه بیماری هست که منتقل بشه به مرد؟

باسلام. خیر. گاهی میتونه بیماری اگر بوی بد از عفونت باشد منتقل گردد. بااحترام

سلام اقای دکتر
من دختری ۳۱ ساله و مجردم تاکنون تاریخ پریودیم بسیار منطم بود الان دو دوره است که تاریخش نامنظم شده و امروز متوجه شدم که یک زائده گوشتی قهوه ای خیلی تیره رنگ در دهانه ورودی واژنم قرار گرفته که یک تیکه به شکل زبان کوچک اویزان هست. درد و سوزش و خارشم نداره وقتی بهش دست زدم یک کوچولو دستم خونی شد. خیلی نگرانم. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

باسلام. باید متخصص زنان ویزیت کنند. باحترام

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر گرامی
من دو سال که ازدواج کردم و ۲۳سالمه از روز اول ازدواجم بعد ازنزدیکی لکه خون داشتم همراه با بوی بد تا یکسال و چند ماه من فکر میکردم این یه امر طبیعیه و به پزشک مراجعه نکردم تا این که بوی بد زیاد شد و رفتم پزشک پماد و چهل عدد قرص متانیزول هر هشت ساعت مصرف کردم و خوب شد اما همین که داروم قطع شد بعد از چند روز دوباره بوی بد شروع شد ولی لکه خون از بین رفت دوباره رفتم دکتر و متانیزول مصرف کردم خوب شد ولی دوباره دارو که قطع شد بعد از چند روز بو ی بد شروع شد باز رفتم دکتر پاپ اسمیر انجام دادم گفتن التهاب خفیفی دارم داروی جدید بهم دادن که اصلا تاثیری نداشتtabvy kactovy وcap laclofemو قرص ویتامینE دوباره به مد ت دوماه متانیزول روزی یکی مصرف کردم و بو از بین رفت ولی اواخر دو ماه همینجور که قرص میخوردم بو میداد دوباره داروی جدید مصرف
Cap Doxycycline 100 mg
هر ۸ ساعت
Tab Ciprofluxacin 500 mg
هر ۱۲ ساعت
بو از بین رفت ولی دوباره بوی بد برگشته و خیلی خیلی خیلی هنگام نزدیکی بوی بدی از بدنم خارج میشه تا جایی که همسرم به خاطر این بو دیگه میلی به نزدیکی نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید منو چرا هرچی دکتر میرم و دارو میخورم به محض قطع دارو دوباره بو بعد از مدت کمی بر میگرده؟؟؟و خوب نمیشه؟شنیدم دارو گیاهی ملق ارزق برای عفونت رحم خیلی خوب و کار آمده درسته؟؟در ضمن روش جلو گیری من به صورت طبیعیه امکانش هست که مشکل از همسرم باشه؟و این که تا حالا دو بار به فاصله ی یک سال از هم بعد از نزدیکی خیلی خیلی زیر شکمم دچار درد شد به مدت یک ساعت و هر از گاهی در طول روز دچار سرگیچه و کمر درد میشم همچنین به صورت خفیف زیر شکمم هم هر از گاهی درد میکنه و ترشحاتمم زیاد هستن بعد از هر بار ادرار ترشح دارم یا گاهی وقتها خود به خود ترشح دارم که بوی بدی میده البته ناگفته نماند که کم خون هم هستم

باسلام. راجع به اون گیاه من منبع معتبری ندیدم. میتواند همسر شما هم در این مشکل دخیل باشد. بااحترام

ﺑﺎﺳﻼﻡ و ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﺧﺪﻣﺖ ﺷﻤﺎ ﺩﻛﺘﺮ ﮔﺮاﻣﻲ
ﻣﻦ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻟﻪ اﺯﺩﻭاﺝ ﻛﺮﺩﻡ و ﺑﭽﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻧﺪاﺭﻡ.
ﺩﻭﺭﻩ ﻋﺎﺩﺕ ﻣﺎﻫﺎﻧﻢ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﻣﻨﻆﻢ ﺑﻮﺩﻩ. اﻳﻦ ﺳﺮﻱ اﺧﺮ ﻳﻪ ﻫﻔﺘﻪ اﺯ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﻋﻘﺐ اﻓﺘﺎﺩ ﺳﻮﻧﻮ ﺩاﺩﻡ ﻳﻪ ﻛﻴﺴﺖ ۲۵mm ﺩاﺷﺘﻢ. ﺩﻭﺗﺎ اﻣﭙﻮﻝ ﭘﺮﻭﮊﺳﺘﺮﻭﻥ ﺯﺩﻡ ﺑﻌﺪ ﻳﻪ ﻫﻔﺘﻪ ﭘﺮﻳﻮﺩ ﺷﺪﻡ اﺯ ﺭﻭﺯاﻭﻝ ﻗﺎﻋﺪﮔﻲ ﻗﺮﺹ ﺭﻭﻛﻴﻦ ﻣﺼﺮﻑ ﺩاﺭﻡ ﻣﻴﻜﻨﻢ اﻻﻥ ﻧﻪ ﺭﻭﺯ اﺯ ﭘﺮﻳﻮﺩﻡ ﮔﺬﺷﺘﻪ و ﻣﻦ ﻫﻨﻮﺯ ﻟﻚ ﺑﻴﻨﻲ ﺧﻮﻥ ﺩاﺭﻡ و ﺧﻮﻥ ﻫﻢ ﺑﻮﻱ ﻧﺎﻣﻂﺒﻮﻋﻲ ﺩاﺭﻩ. ﺩﺭﺣﺎﻟﻴﻜﻪ ﻗﺒﻼ ﺳﺮ ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯ ﭘﺮﻳﻮﺩﻡ ﻗﻂﻊ ﻣﻴﺸﺪ و ﺑﻮﻳﻲ ﻧﺪاﺷﺖ. ﺑﻨﻆﺮ ﺷﻤﺎ ﻋﻠﺖ اﻳﻦ ﺑﻮﻱ ﺑﺪ و ﻗﻂﻊ ﻧﺸﺪﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﭘﺮﻳﻮﺩ اﺯ ﭼﻲ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﺑﺎﺷﻪ? ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﻴﺸﻢ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻴﻢ ﻛﻨﻴﻦ. ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ

باسلام.مصرف هر هورمونی میتواند تا مدتی بو را تغییر دهد اما باز باید کشت داده شود البته با نظر متخصص زنان. بااحترام

سلام دکتر .
من مدت زیادیه که خود ارضایی میکنم . جدیدا از ترشحاتم کرم های سفیدی هم بیرون میاد که خیلی منو نگران کرده . یعنی وجود این کرم ها در ترشحاتم برای چی میتونه باشه؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

باسلام. کرم منظورتون یعنی جاندار کرم است یا رنگ کرم. اولی که تا حالا من نشنیدم و باید فورا متخصص بروید دومی میتواند نرمال یا عفونی باشد و باز متخصص باید بروید. بااحترام

با سلام و خسته نباشید
من ۳۱ سالمه الان ده ماهی میشه که بعد از پریودم واژنم بوی بد میده مثل بوی ماهی و تقریبا بعد یه هفته برطرف میشه و بوی عادی خودشو داره با توجه به اینکه تازه عقد کردم برام سخته که همسرم متوجه این موضوع بشه لطفا راهنماییم کنید آیا با درمان خانگی مثل استفاده از سرکه سفید مشکلم حل میشه یا باید به پزشک مراجعه کنم؟

باسلام. بهترین کار مراجعه به پزشک است. بااحترام

سلام آقای دکتر خسته نباشید من۲۰ سالمه و با همسرم ۷ روز پیش رابطه جنسی داشتم و مجبور شدم قرص اورژانسی ضد بارداری بخورم برای اولین بار
اول اینکه میخواستم بدونم این قرص مشکلی در آینده برای بارداری من ایجاد میکنه یا خیر ؟
بعد ممکنه با وجود این قرص باز هم حاملگی رخ بده ؟
بعدم الان چند روزه واژن من بوی سیر میده و ترشحاتم ترش شده البته رنگش طبیعیه
باید چه کار کنم ؟
با تشکر

باسلام. مشکلی برای بارداری ندارید. احتمال حاملگی زیر ۱% است یعنی خیلی خیلی کم. احتمال قرص هورمونی تناژ ترشحات رو تغییر داده منتظر بمانید بعد پریود ببینیم وضعیت چطور میشود. بااحترام

خیلی ممنونم?

موفق باشید

سلام آقای دکتر. من ۲۹ سالمه. یک بار ازدواج کردم و جدا شدم. دو ماه بعد از ازدواج دچار عفونت ادراری شدم. از وقتی جدا شدم ترشحاتم بد بو شده و به رنگ زرد و گاهی سبز. بوی مخمر می ده. بوی خیلی آزار دهنده. مدت یک ماه خام گیاه خوار بودم. متوجه شدم ترشحات و بو تقریبا از بین رفتن. اما بعد از دوره ی خام گیاه خواری ترشحات خیلی بیشتر و بد بو تر از قبل شدن. دکتر رفتم و مترونیدازول و سیپروفلوکساسین ۵۰۰ تجویز شد. سعی کردم منظم بخورم ولی هفته ی آخر منظم نخوردم. به نظر ترشحات خیلی کمتر شده. اما بوی بد همچنان باقی مونده. طبق تجربه ای که داشتم از دارو می دونم که عفونت برمی گرده. سوال من اینه: آیا واقعا خام گیاه خواری می تونه علاج قطعی باشه در مورد من؟ ممنونم از همکاری بی دریغتون.

باسلام بعید است ربطی به رابطه زناشویی شما داشته باشد. تغذیه در بوی واژن تا حدی اثر دارد. خیلی وقتها بدون عفونت هم بوی واژن ممکن است بد باشد. دلایل زیادی است.بااحترام

بازم اضافه می کنم ببخشید. بهداشت رو خیلی رعایت می کنم. اضطراب شدید و مداوم می تونه باعث تشدید عفونت تناسلی باشه؟ اگر از نظر روحی بهبود پیدا کنم آیا بدنم مقاومت پیدا می کنه در برابر عفونت های تناسلی؟

باسلاتم. بله استرس شدید میتواند سیستم ایمنی را ضعیف کند. بااحترام

باسلام ببخشیدمن دوسال پیش ازمایش دادم دکترم گفت عفونت لگن دارم بم دارودادمنم مصرف کردم قبل ازاونم ترشحاتم زیادبودولی بامصرف داروتغییری نکردهنوزک هنوزه ترشحات سفیدبابویه تندمثل ترشی وپنیری شکل دارم ایاعلت همون عفونت لگنه یاب واژنم مربوطه توروخداکمکم کنینترشحاتم‌واقعن کلافم کرده مخصوصن بویه بدش کلن لباسامومجبورم‌عوض کنم هرروزدرضمن تازگیام احساس سوزش شدیدی تویه واژنم احساس میکنم بعدشن تویه مقعدم یه گوشت اضافه خیلی کوچیک دراومده اون چیه ایاباعفونت لگنم ارتباط داره گاهی اوقات دردعجیبی دارهه ومن واقعن خجالت میکشم این موضوعوباخانوادم درمیون بذارم توروخداکمکم کنین

باسلام. اون گوشت اضافه ممکنه بواسیر باشد در کل باید متخصص زنان شما را ویزیت و درمان کند. بااحترام

با سلام و خسته نباشید
لطفا من را راهنمایی کنید چون من تا بحال که ۲۸سال سن دارم نزد پزشک زنان نرفته ام. و قصد رفتن هم ندارم به دلیل خجالت!
مدتی است که احساس میکنم در بدنم تغییراتی در حال وقوع است.
اولین تغییر این بود که در یکی از تخمدان هایم احساس تیر کشیدن و گزگز شدید میکردم.بعد از مدتی یکی از سینه هایم ترشحات بی رنگ و بد بو دارد مثل بوی کره.
مدتی بعد احساس خارش شدید در اطراف دهانه ی رحم و مقعد کردم و مدام در حال خارش بودم به شکلی که زخم میشد.البته تشدید این اتفاق در تابستان و بعد از استفاده از نوار بهداشتی معطر بود.همچنان در حین و بعد از پریود خارش شدید دارم.
تابستان احساس کردم که زگیل تناسلی دارم که استفاده ی موضعی از داروی اسید سالیسیلیک کامپاد رو شروع کردم که تاثیری حاصل نشد.تا اینکه داروهای عصابمو قطع کردم.بغیر از دو سه عدد برجستگی نسبتا سفت چیزی باقی نماند. لکن در حال حاضر بدلیل احساس تغییر در واژنم و احساس خشکی شدید از پماد واژینال لکورکس به مدت هشت شب استفاده کردم . احساس سوزش شدید دارم و احساس میکنم درون واژنم زخم است به دلیل مشاهده ی ترشح کدر صورتی رنگ . علاوه بر آن بعد از مقاربت سوزش شدید مشاهده ی ماده ی صورتی و درد در تخمدان و همچنین بوی تند ماهی صورت گرفت.من واقعا نمیدونم چکار کنم .لطفا یه راهکار برای درمان یا حدود بیماریم به من بگید دکتر. آیا برای همسرم مشکلی پیش میاد؟نیاز به درمان برای ایشون هم هست؟چکار کنم!!!!

باسلام. حتما باید متخصص زنان مراجعه کنید و تحت درمان باشید چون ممکن است همسر خود را هم درگیر کنید.بااحترام

بدشم خاستم بگم ک من مجردهستم.ورابطه ی مقاربتیم نداشتلطف کنین راهنماییم کنین ک شچیکارکنم واگ نیازب درمانهجدی هست پیگیری کمنم باتشکر.ل

باسلام. در این مبحث کلی توضیحات هست مطالعه بفرمایید پاسخ های این قسمت رو. بااحترام

سلام من ۱۷ ساله ام دو ماه میشه عروسی کردم از افغانستلن هستم مشکل منم بوی بد واژن همسرم خیلی ناراحته بخاطر این موضوع

باسلام. در همین مبحث، توضیحات مفصل در این خصوص در سوالات اوایل وجود دارد و در سایت هم تویحات کامل. لطفا مطالعه بفرمایید. بااحترام

سلام اقای دکتر من حدود شش ماهه ک سوزش ادارار دارم و ب متخصص اورولوژی مراجعه کردم بمن قرص سفیکسیم و ازیترومایسین دادن ک فقد درزمان مصرف خوب بودم بعد دوباره سوزش داشتم ک حتی خون درادرارم دیده شد و دکترم گفتن ک مشکلی نیس با توجه ب سنم.بعد ازمدتی متوجه شدم که عفونت واژن دارم و بوی بد مثل بوی ماهی داره واژنم و ترشحات پنیری دارم ب متخصص زنان مراحعه کردم و باز قرص سفیکسیم وازیتروماسین و دالاواگ واژینال دادن ک فقد زمان مصرف خوب بودم و باز بمن قرص کنازومیکس و سیپروفلوکساسین وکنازول دادن ک باز هم جواب نداد و هنوز ترشحات و بوی بد رادارم.دیگه خسته شدم

باسلام. در همین قسمت در سوالات و پاسخها در این خصوص کلی جواب داده ام. مطالعه بفرمایید بیشتر با ماهیت ان اشنا میشیود. بااحترام

سلام. خسته نباشید. من ۲۶سالمه و تقریبا ۴ساله ازدواج کردم. سه ماه واسه بارداری اقدام کردم ولی هنوز حامله نشدم. پیش متخصص رفتم که سونو انجام دادم رحم وتخمدان ها سالم بود. به علاوه فولیک اسید و ویتامین دی. واسه عفونت هم پمادواژینال بهم داد مصرف کردم. و خوب شدم. اما بعد سه ماه تو هفته گذشته که باهمسرم چندبار نزدیکی داشتم به قصد حاملگی اما بعد چندروز ترشحات قهوه ای بدبو دارم که قبلا اینطوری نبودم. این ترشحات که دو سه روزه که دارم چی میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی کنید.ممنون

باسلام. باید کشت از انها انجام شود. بااحترام

ممنون از تینکه وقت گذاشتید. اجرتون با خدا.

در پناه ایزد منان

سلام .خسته نباشید من تازه حدود یک هفتس با بوی بد واژن مواجه هستم که بشدت آزارم میده این بو
لطفا راهنمایی کنید

باسلام. اولین کار کشت ترشحات واژن است البته باید بگذارید یک پریود ببینید و در ادامه اگر بوی بد وجود داشت برای عفونت در درجه اول بررسی گردید. بااحترام

من ۳۷ ساله و مجرد هستم. در جنوب زندگی میکنم. اکثرا چون کارم نویسندگی هست و با لپ تاپ کار میکنم توی یک اتاق گرم میشینم. الان دو روزه که مرتب باید دستشویی برم و اگه دیر برم دچار پهلو درد میشم و امروز هم ترشحات زرد رنگ داشتم البته در مورد رنگش دقیقا مطمئن نیستم شاید هم سفید بود. ناحیه واژن بدبو شده اما خارش چندانی ندارم. گاهی اوقات درد در ناحیه واژن دارم

باسلام.کشت ترشحات بدهید. باحترام

سلام.من یک هفته قبل پریود واژنم بوی بسیار بدی میگیره و من همیشه یک هفته قبل پریود به خاطر بود بد اب و واژنم خجالت میکشم با همسرم نزدیکی کنم.ایا این بو یک هفته یا چند روز قبل پریودم طبیعیه.
این مسیله هر ماه دقیقا قبل پریودم تکرار میشه.لطفا راهنماییم کنید. ا

باسلام. اگر فقط در ان زمان باشد بخاطر تغییر ترشح ناشی از هورمونها، میتواند طبیعی هم تلقی شود. بااحترام

سلام.مدت چهار ماه هست تورم و ورم بیش از حد شکم دارم .سمت راست پایین شکمم درد میگیره گاهی و ترشح سفید رنگ دارم .و بوی بد رحم باید چکار کنم .تورم شکمم خیلی زیاده به حدی که انگار شش ماهه باردارم

باسلام. حتما متخصص زنان مراجعه کنید. بااحترام

سلام.من یک دوماه هست یه سوزش خفیف در لبه های واژن دارم دایم نیست بعضی روزا اصلا نیست بیشترموقع گرما.ژل بهداشتی بانوان زدم خیلی خوب شدم مثلا شایددرهفته چند بار کوتاه زمان ورزش که عرق میکنم کمی سوزش دارم.مشکل اصلی اینه حدود یکی دوماه هست زمان ادرار بوی شبیه بوی پیاز احساس میکنم درضمن دراینمدت قرص دپاکین۲۰۰ وپرانول میخورم بهخاطر سر درد.ایاازمایش انالیز ادرارکافیه برای علت بوی بد ادرار؟یاحتماکشت؟ممکنه به خاطرداروها باشه؟؟؟موقع ادراراصلا سوزش ودرد ندارم فقط بوی بد.دخترمجرد

باسلام. بهتر است متخصص زنان زایمان شما را معاینه کند. ازمایش و کشت ادرار توامان بهتر است. بااحترام

باسلام و عرض خسته نباشید .ببخشید دکتر شوهر من از بعد از ازدواج بیش از حد بدنش جوش میزنه.من تو یکی از کامنتهاتون خوندم ک فرموده بودید رابطه دهانی باعث انتقال میکروب میشه.از اونجایی ک شوهرم دکتر رفته و گفته شده مشکل خاصی ندارن ینی احتمال این هست ک بخاطر رابطه دهانی اینطور شده باشن ؟البته لازمه بگم ک خ وقته رابطه دهانی یا نداره یا خ خ کم بوده.ولی همچنان شدیدا جوش میزنن.البته مجرد هم بودن خیییلی جوش میزدن ولی فک میکردیم بعد ازدواج درست شه ولی نشده.درضمن ایشون طبیعت صفراوی دارن و حجامت کردن.زالو انداختن.حتی یبارهم خون دادن ولی فایده ای نداشت۸۲۷G

باسلام. رابطه دهانی ربطی به جوش بدن ندارد. حجامت و زالو هم اثر خاصی ندارند. عنایتا با متخصص پوست مشورت نمایید. بااحترام

سلام من چندروز پیش باهمسرم رابطه داشتیم و بعد از ان احساس میکنم واژنم بوی بدی میدهد خارش شدید دارم همیشه از کاندوم معمولی استفاده میکردیم ولی این سری کاندوم میوه ای استفاده کرد و بعد از ان اینجوری شد میشه راهنماییم کنید بگین چیکارکنم خوب شم؟؟باتشکر

باسلام. شستشو با اب فراوان و در صورت نیاز مراجعه به متخصص زنان.بااحترام

سلام خسته نباشید
من تازه ازدواج کردم و دوبار بیشتر از جلو سکس نداشتم
تو این مدت رابطه حفاظت نشده از عقبم داشتم ک دوبارم از روش اورژانسی استفاده کردم
اولین رابطم از جلو بین طول مدت قاعدگیم بود و رابطه دوم نزدیک پریودیم ک هردوتاش واژنم ی بوی خاصی میداد مث پودر پیاز!
با اینکه رابطمونم حفاظت شده با کانددم بود و خب من الان ۲۱ سالمه و مشکلی نداشتم تاحالا ک بخام بگم عفونت دارم و با توجه به اینکه تازه بکارتمو از دست دادم همون روز ک عفکنت نمیگیرم!
بوی طبیعی واژنمه؟
من ازین بو بدم میاد مث بوی خون یا پیاز هس!چیکار کنم:((((

باسلام. باید ببینیم تکرار میشود یا نه؟ شاید بوی ترشحات ارگاسمتان باشد که کار چندانی نمیشود کرد ان وقت. بااحترام

با تشکر از مطلب خوبتون

موفق باشید

سلام وقت بخیرآقای دکتر،من ۴ماهه باردارم ۶ماهی هم هست ازدواج کردم دقیقا ازوقتی ازدواج کردم ماهی دو سه بار سوزش ادرارشدیدمیگیرم طوریکه ازدردنزدیکه از حال برم هربارکه رفتم دکترباسرم ومسکن آروم شده دردم ولی خوب نشده ترشحات زردرنگ وپنیری هم دارم نزدیکی کردن برام شده کابوس چون تاچندروز بایددردوسوزشو تحمل کنم لبهای خارجی واژنم متورم میشه وخارش داره الانم که باردارم حالم بدترشده باهربار ادرارکردن واژنم ازداخل میسوزه وتیرمیکشه شیاف مترانیدازول پمادکلوتریمازول وان ان هم مصرف کردم بی فایده بوده خسته شدم آقای دکترازاین دردهمیشگی چیکارکنم ؟

باسلام. حقیقتا دلایل زیادی برای این قضیه است اگر کشت ترشحات شما منفی باشد مسایل حساسیتی یا غذایی هم میتواند مطرح شود باید با متخصص زنان مشورت کنید در کل . بااحترام

سلام دکتر عیدتون مبارک. لطفا کمکم کنید امکان حضوری رفتن پیش دکتر رو ندارم. من مرداد امسال سقط با قرص انجام دادم تا قبل از اون هیچ مشکلی نداشتم. بعد از سقط تا چندین هفته حدود ۷هفته خونریزی داشتم که خیلی بیشتر از حالت معمول بود و با قرص مترژن خونریزیم قطع شد. بعد از یه ماه وطبیعی پریود شدم و مشکلی نبود. ولی ماه دوم پریودیم خونریزیه خیلی زیادی داشتم و اصلا قطع نمیشد که هفته دومش رفتم دکتر قرص مدرکسی پروژسترون رو برام تجویز کردن و گفتن تا ۳ماه ماهی دوهفته بخورمش الان خونریزی درست شد ولی مشکلی که پیدا کردم اینه ترشح آبکی زیاد با بوی بد دارم با اینکه نظافت رو کاملا رعایت میکنم ولی دیگه دارم دیوونه میشم مخصوصا بعد از سکس خیلی خیلی بوی بدش بلند میشه و شوهرمم داره اذیت میکنه. چیکار کنم؟ خواهش میکنم راهنماییم کنید

باسلام. گاهی مصرف قرص هورمونی شرایط رحم و واژن را تغییر میدهد. این قسمت سایت را مطالعه نمایید. بااحترام http://drshamshiri.com/?page_id=1437

سلام اقایه دکتر من هنوز ازدواج نکردم چن ساله هم بای پسر رابطه دارم که واقن همدیگرو دوس داریم و چون دوسش دارم و نمیخوام از دستش بدم مجبور شدم باهاش رابطه داشته باشم..بعد سه سال تازگیا واژنم بوی بدی میده که خودمم خجالت میکشم در حین نزدیکی هم ترشحات سفید پنیری مانند هم میاد چون نمیخوام تو خونه بفهمن که من با دوس پسرم رابطه دارم بخاطر اون نمیتونم به پزشک مراجعه کنم!!!!میشه کمکم کنید؟
آ درضمن پریودمم زمانه مشخصی نداره دو سه مثلا ۱۳اُم پریود میشم دوسه ماه هم۱۸اُم!!

باسلام. لطفا در سایت مبحث بوی بد واژن را مطالعه نمایید. بااحترام http://drshamshiri.com/?page_id=1437

سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه و رابطه هم دارم. تقریبا ۲ ماه پیش دچار عفونت پنیری واژن شدم و بعد رفع شد اینماه پریودیم بر عکسه همیشه که عادی بود با لکه بینی شروع شد و ۴ روز خونریزی خیلی کم داشتم و الان خونریزیم بیشتر شده اما بوی خیلی بدی مثل خون مونده میده ۳ روزه اول تیره بود و الان روشنه.البته کم خونی دارم.
بوی خودمو کاملا حس میکنم حتی وقتی تازه از بدنم خارج شده و توی خونم ی آساری مثل پوست های ریز هست که از واژنم خارج میشه لطفا بگید این بوی بد برای چیه لطفا اکر ممکنه توضیح بدید چون فعلا دسترسی برای رفتن به دکتر ندارم.

باسلام. حقیقتا علل زیادی دارد اولین مرحله کشت ترشحات شماست. بااحترام

سلام آقای دکتر. من هفته ۱۹ بارداری هستم.. حدود سه روزه که واژنم بوی بدی گرفته اما ترشحاتم بدون رنگ و بو هست.. میخواستم بپرسم امکان داره دلیلش عفونت باشه؟

باسلام. خب امکانش هست هرچند تنها علتش نیست. بااحترام

سلام.خسته نباشین
یه سوال خدمتتون داشتم.
چند وقتی هست بوی بد واژن رو حس میکنم و گاهی شورتم هم خیس میشه و دستشویی کوچیک هم گاهی میسوزه
وقتی دست به پایین تنه میزنم بوی بد واژن رو میفهمم .البته شورتمم لکه زرد رنگ میشه و خیس میشه
چیکار باید کنم لطفا راهنمایی کنین.
یه مشکل دیگه هم داشتم از معقد دچار خون ریزی یه روزه شدم و الان یه سالی میشه این اتفاق دوباره نیوفتاده
علتش بنظر شما چی هست ممنون میشم جواب بدین

باسلام. باید کشت ترشحات واژن بدهید. مورد دوم باید دکتر جراح عمومی نظر دهد. بااحترام

سلام اقای دکترمن درتخمدان سمت راستم کیست دارم وازابتدای ماه رمضان به مدت سه ماه باید قرص جلوگیری استفاده کنم روضه هم میگیرم.علاوه برحالت تهوع ومعده درد خیلی سردردهای شدیدی دارم طوری که دائم سرم گیج میره. ایا این مشکل ازمصرف قرص هاست؟؟؟پیشنهادتون برای روضه چیه چون نمیتونم قرص رو نخورم؟؟

باسلام. میتواند از قرص باشد.بااحترام

سلام .
دکتر من ورجین نیستم‌ و مجردم . چند وقتی هست ترشحات زیاد و بدبو دارم و واژنم بوی بدی گرفته . تا حالا هم پیش دکتر نرفتم ‌ خواستم بپرسم تست هارو با اینکه مجردم هم ازم میگیرن یا نه ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟

باسلام. بله و مشکلی هم پیش نمی اید. بااحترام

سلام خسته نباشید
من دوهفته پیش رابطه جنسی داشتم منی داخل واژنم ریخته شد اما بعدش دوتا قرص اورژانسی ضد بارداری خوردم هفته بعد دوباره رابطه داشتیم و از ژل لوبریکانت استفاده کردیم و کاندوم. ۵ روزی هست ک اردارم ب شدت بوی بدی میده و حس میکنم غلظت داره.عفونت هم ندارم.۲۳سالمه و اولین رابطم بوده بعد از ازدواج

باسلام. ازمایش ادرار بدهید. بااحترام

سلام آقای دکتر خسته تباشید. آقای دکتر من واقعا نگرانم تورو خدا کمکم کنید من ۲۴ سالمه و مجرد هستم. قبل از عید خارش و سوزش شدید داشتم دکتر بهم مترونیندازول داد و پماد ان ان. استفاده کردم و خوب شدم بعد از ۴ ماه دوباره خارش و سوزش شدید گرفتم پماد ان ان و مترونیندازول رو استفاده کردم اما این دفعه ترشح زرد رنگ هم اضافه شد بهش و خوب نشد. دکتر رفتم و من رو ترسوندن گفتن تو که ازدواج نکردی تباید ترشح زرد رنگ داشته باشی!یک قرص نوشتن که به گفته ی خودشون از لبنیات هستش و گیاهی هستش و باکتریهای خوب رو افزایش میده اما تاثیری نذاشته. هنوز هنگامی که ترشح ازم میاد متوجه میشم چون همون لحظه سوزش دارم ترشح هم غلیظ نیست بسیار رقیقه و رنش روی پد زرد هستش. تورو خدا راهنماییم کنید وختر خانمهایی که هنوز مجرد هستن و رابطه جنسی نداشتن هم میتونن ترشح همراه با سوزش داشته باشن؟یا فقط مختص به خانمهاییه که رابطه جنسی داشتن. من خیلی میترسم چون بهم گفتن تو ازدواج نکردی نباید ترشح زرد دلشته باشی!اگر این عفونت فقط از رابطه ی جمسی میاد من که مجردم یعنی رابطه ی جنسی داشتم که این نوع عفونت را گرفتم؟تورو خدا کمکم کنید خیلی نگرانم جرات ندارم دوباره برم دکتر.

باسلام. خیر ربطی به رابطه جنسی ندارد. ولی یک کشت حتما از ترشحاتتون در ازمایشگاه بدهید ببینیم عفونت دارید یا خیر. بااحترام

سلام خسته نباشید ١٣سالم خون پریودیم بوی ترشی میدی مال جیه؟

باسلام. احتمال قوی عفونت. بااحترام

با سلام من دختری ۱۸ساله هستم.و تازه متاهل شدم ولی از دوران مجردی مشکل بدبویی واژن داشتم که هنوزم این مشکلو دارم.لطفا کمکم کنین که چیکار کنم.با تشکر

باسلام. طبیعتا دکتر زنان حتما مراجعه کنید چون دلایل فراوانی دارد. بااحترام

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

تلفن تماس با منشی: 88347862 – 88347863 (021)
ساعت تماس و کار کلینیک : 15 تا 20 شب( 3 تا 8 شب)
بجز روزهای 5شنبه و تعطیلات رسمی
مشاوره تلفنی : هماهنگی با منشی
مشاوره صوتی یا تصویری از طریق اسکایپ
آدرس : تهران. خیابان شهید مطهری. بین خیابان سنایی و قائم مقام. جنب بانک شهر. پلاک 356. طبقه 3. واحد 8

– انجام تست ها روانسجی و چک لیستی برای تشخیص درصد مردانه و زنانه بودن مغز و شخصیت افراد دچار انواع اختلالات هویت جنسی مثل افراد ترانس و همچنین در افراد دوجنس گرا و همجنس گرا که بخصوص در مشاوره پیش از ازدواج و نیز در تشخیص و درمان اختلالات فوق حائز اهمیت فراوان است

– مرکز اختصاصی درمان واژینیسموس( قفل شدن زن در حین رابطه زناشویی و عدم اجازه به همسر برای رابطه) با تلفیق رفتار درمانی و روانکاوی و تزریق بوتاکس زیر بی حسی در کمترین زمان ممکن و بیشترین موفقیت به صورت تخصصی

– مشاوره پیش از ازدواج و نیز زوج درمانی با رویکرد تلفیقی و انجام انواع تست های شخصیتی و هوش هیجانی

– ارائه کارگاههای مختلف در زمینه تربیت جنسی کودک و نوجوان و بزرگسال و نیز تشخیص و درمان اختلالات جنسی کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت تخصصی و نیز کارگاههای مشاوره ازدواج و زوج درمانی و دارو شناسی با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه تهران و دارای امتیاز بازاموزی

این وبسایت را چگونه ارزیابی میکنید؟

مشاهده نتایج

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *