بادام هندی خام یا پخته

دوره مقدماتی php
بادام هندی خام یا پخته
بادام هندی خام یا پخته

رژیم غذایی دکتر کرمانی

ترکیب آجیل هرچه باشد، مجموعه‌‌اي از مغزها است که همگی فواید تغذیه‌‌اي بسیار زیادی داشته و سرشار از مواد مغذی هستند. چربی موجود در انواع آجیل از نوع اشباع‌ نشده است که کلسترول خون را پایین آورده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش مي‌‌دهد. چربی اغلب مغزها تا ۹۰ درصد از اسیدهای چرب اشباع‌ نشده تشکیل شده است. آجیل‌‌ها سرشار از پروتئین، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند. ویتامین E و اسید آمینه آرژنین موجود در آجیل به حفظ سلامت رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی کمک می‌کند. خوردن غذاهای حاوی ویتامین E ، از جمله آجیل، باعث کم شدن خطر ابتلا به سرطان می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در آجیل‌‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. آجیل‌‌ها سرشار از فیبر هستند که این فیبرهای غذایی، هم به رفع یبوست کمک می‌کنند و هم با ایجاد احساس سیری، مانع از پرخوری می‌شوند. این فیبرهای غذایی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ هم بسیار مفیدند. مطالعات نشان مي‌‌دهند که مغزهای گردو، فندق، بادام، پسته، بادام‌زمینی و انواع تخمه، دستگاه دفاعی بدن را در مقابله با عوامل خارجی تقویت می‌کنند. پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های دوران پیری نیز از دیگر خواص آجیل‌ها است.

آجیل هر ترکیبی داشته باشد همه ما انواع بوداده و طعم‌دار آن را به علت خوشمزه بودن ترجیح مي‌‌دهیم. اما بو دادن در حقیقت چییست و چطور انجام مي‌‌گیرد؟ بو دادن فرآیندی است که طی آن با استفاده از حرارت مستقیم و بدون استفاده از روغن و آب به عنوان انتقال دهندگان حرارت، مواد غذایی خشک و پخته مي‌‌شوند. بر خلاف دیگر روش‌های حرارت دهی و پختن خشک، بو دادن به منظور خشکاندن و پختن دانه‌ها (مثل گندم، ذرت و شاهدانه) و مغز دانه‌ها (مثل پسته و تخمه) استفاده مي‌‌شود. در حین بو دادن دانه‌ها را کاملا مخلوط مي‌‌کنند تا حرارت به صورت یکنواخت پخش شود. عمل بو دادن را در ماهی تابه‌های گود و دستگاه‌های مخصوص برشته‌سازی مثل آون توستر و مایکروويو انجام مي‌‌دهند. فرآیند بو دادن در حقیقت یک عملیات شیمیایی است که ترکیب پروتئین‌های مواد غذایی را تغییر مي‌‌دهد، این عمل باعث تغییر طعم و مزه دانه‌ها و مغزدانه‌ها مي‌‌شود. همچنین برای خوشمزه‌تر شدن و طعم دادن به مغزها در حین بو دادن از آبلیمو، سرکه، نمک، شکر و زعفران استفاده مي‌‌شود. اما حرارت و اضافه کردن مواد طعم‌دار مختلف بر خواص مواد مغذی آجیل‌‌ها و قابلیت جذب این مواد مغذی تاثیر مي‌‌گذارد.

در طي برشته نمودن دانه‌‌هاي آجيلي تغييرات حاصله در رنگ، طعم، بافت و ظاهر آنها ناشي از واکنش قهوه‌‌اي شدن غير آنزيمي است. این فرآیند باعث از دست رفتن خواص آنتی‌اکسیدانی آجیل‌‌ها و کاهش قابليت هضم پروتئين و از دست رفتن اسيدهاي آمينه ضروري شده، و در نهایت منجر به کاهش ارزش تغذيه‌اي مغزها مي‌‌گردد. همچنین بو دادن به واسطه همین واکنش قهوه‌‌اي شدن غير آنزيمي، سبب افزايش رنگ دانه‌‌ها شده در نتيجه منجر به افزايش دلپذيري کلي فراورده مي‌‌گردد اما به خاطر داشته باشید که همین عمل باعث تولید ترکیبات سرطانزا در مغزها مي‌‌شود. به طور کلی مي‌‌توان گفت بو دادن بر همه مواد مغذی مغزها، از چربی، قند و پروتئین گرفته تا ویتامین‌‌ها تاثیر منفی مي‌‌گذارد.

برشته کردن باعث کاهش پايداري روغن مغزها و اکسید شدن این چربی‌‌ها مي‌‌شود. در حقیقت در طی بو دادن از میزان غیر اشباع بودن چربی مغزها کاسته مي‌‌شود در نتیجه این ترکیبات خاصیت ضد سرطانی، ضد پیری و محافظت کنندگی در برابر بیماری دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را از دست مي‌‌دهند. بودادن بسیاری از ویتامین‌های حساس به حرارت مانند ویتامین B2 و ویتامین C و ویتامین E موجود در مغزها را تا حد بسیار زیادی از بین مي‌‌برد.

بادام هندی خام یا پخته

دوره مقدماتی php

حرارتی که ضمن بو دادن مغزها به این مواد غذایی مي‌‌رسد باعث از دست رفتن تعدادی از اسیدهای آمینه مفید شده و یا این اسیدآمینه‌‌ها را با یکدیگر ترکیب مي‌‌کند، در نتیجه از قابلیت جذب آنها در بدن به شدت کاسته مي‌‌شود؛ بنابراین مي‌‌توان گفت بو دادن از ارزش پروتئینی مغزها مي‌‌کاهد. همچنین نمک که در ضمن بودادن برای طعم دار کردن مغزها به کار مي‌‌رود، اثر مخربی بر بسیاری از اسید آمینه‌‌ها دارد به طوری که سيستئين، هيستيدين، آرژينين، متيونين و تيروزين، پس از برشته کردن و نمک زني تقريبا به طور کامل از بين مي‌‌روند. نکته دیگر اینکه آکریل آمید ترکیب سرطان‌زایی است که طی حرارت دادن از اسید آمینه آسپارژین تولید مي‌‌شود.

بو دادن بر ترکیبات قندی مغزها هم موثر است؛ اگرچه بو دادن باعث کاهش محتوای قندهای ساده و مقدار کل قند در مغزها مي‌‌شود و از این رو مصرف آجیل بو داده برای افراد دیابتی بهتر از مصرف آجیل خام است چون به این ترتیب قند خون را به آرامی افزایش مي‌‌دهد اما در فرآیند بودادن مغزها، از مالتو دکسترین به عنوان ماده نگهدارنده استفاده مي‌‌شود، این ترکیب قند بالایی داشته و قند خون افراد دیابتی را به آسانی بالا مي‌‌برد در حالی‌که این افراد خود از علت بالا رفتن قند خون‌شان آگاه نیستند.

همچنین اگر به پرفشاری خون مبتلا هستید به محتوای نمک آجیل های بوداده توجه داشته باشید چون به راحتی مي‌‌توانند فشار خون شما را بالا ببرند. صرف نظر از افراد دیابتی یا دچار پرفشاری خون، با توجه به توضیحات بالا و اثر منفی بودادن بر خواص مغزها و کاهش ارزش غذایی این مواد غذایی مفید، برای همه افراد بهتر است که آجیل خام را جایگزین آجیل بوداده کنند؛ همچنین به علت محتوای بالای انرژی مغزها، برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در مصرف مغزها میانه‌روی پیشه کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

    بادام هندی درختی گرمسیری و همیشه سبز است که دانهٔ بادام هندی و سیب بادام هندی را تولید می کند. این درخت می تواند تا 14 متر رشد پیدا کند. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده است. کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود. با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.

 

مطالب پر بازدید


Anacardium Occidentale نامی علمی است که برای بادام هندی در نظر گرفته شده است.یک نوع درخت وجود دارد که همیشه سبز است و گرمسیری میباشد.این درخت سیب بادام هندی و بادام هندی را به تولید میرساند.رشد درخت ذکر شده تا چهارده متر میتواند به طول بی انجامد.بادام هندی کالری زیادی در خودش جای داده است.

بادام هندی خام یا پخته


خواص بادام هندی (Cashew) شامل حفظ سلامت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، استحکام و سلامت دندانها، استخوانها و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است.

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا و کلیوی شکل بوده که در پایین یا زیر میوه‌ درختی که بلارد نام دارد، یافت می‌شود. موطن اصلی درخت بادام هندی، آمریکای جنوبی و برزیل می‌باشد که توسط پرتقالیها به سایر نقاط دنیا صادر شده است. امروزه کشور هندوستان بزرگترین تولید کننده این گیاه بوده، جنوب غربی این کشور از مراکز عمدهٔ کاشت درخت بادام هندی می‌باشد. از دانه این گیاه، در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه، کره‌ نرم خوشمزه‌ای درست می‌کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود. در کشور ما بادام هندی به دو صورت خام و بو داده مورد مصرف قرار میگیرد، خواص بادام هندی خام نسبت به بادام هندی بو داده بیشتر بوده، برخی از ریز مغذی‌های بادام هندی خام در اثر حرارت ممکن است از بین برود. ترکیب شیمیایی میوه بادام هندی شامل گلوکز، اسید تانیک، مواد معدنی مانند مس، کلسیم، منیزیم، آهن، پروتئین و چربی است. در ادامه این مطلب با فواید و خواص بینظیر بادام هندی آشنا شوید.

خواص بادام هندی (طبیعت و خواص درمانی)

بادام هندی منبع عظیم مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده از ارزش غذایی بالایی برخوردار می‌باشد و با استفاده معقول و به اندازه از آن نیازهای بدن برطرف شده و دچار کمبود نخواهیم شد. طبیعت بادام هندی گرم و خشک بوده، برخی خواص این میوه عبارتند از:

مضرات بادام هندی (عوارض، موارد احتیاطی و منع مصرف)

علیرغم خواص فراوان بادام هندی، این میوه حاوی مقادیر قابل توجهی از اگزالات بوده، زیاده‌روی در مصرف آن منجر به تجمع و کریستاله شدن این ماده در بدن و در نتیجه ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا میشود. بنابراین افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آورده‌اند باید از مصرف آن پرهیز کنند، همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود. لازم به ذکر است بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و… از دیگر عوارضی است که ممکن است با خوردن بادام هندی در افراد حساس به وجود بیاید.

منبع : ستاره

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

Admin

آذر ۳, ۱۳۹۷
راهنمای خرید, علم و دانش

ارسال دیدگاه
3,045 بازدید

امروزه نام آجیل را معمولا به همراه «خشکبار» می‌شنویم. خشکبار نیز درواقع همان خشکه بار است که مجموعه‌ای از میوه های خشک بود که در گذشته در زمستان‌ها و شب‌نشینی‌ها استفاده می‌شد. آجیل نیز مخلوطی از خشکبار و مغز‌هاست که البته انواع مختلفی اعم از آجیل بوداده و خام دارد و ترکیبات آن بنا به سلیقه‌های مختلف، متفاوت است.

آجیل در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره در مناسبت‌های ویژه ملی و مذهبی ایرانیان به عنوان یکی از اجزای ثابت، حضور داشته است. حتما نام آجیل مشکل‌گشا به گوشتان خورده است! همین مثال، یک نمونه‌ی مهم از استفاده‌ی آجیل در مناسبت‌های مذهبی و مجالسی است که معمولا توسط خانم‌ها بر پا می‌شود. نقش این خوراکی محبوب در میهمانی‌های شب یلدا و عید نوروز نیز بسیار پررنگ است.

آجیل انواع مختلفی دارد که سه نوع از مهم‌ترین انواع آن عبارت‌اند از: آجیل شور، آجیل شیرین و آجیل چهار مغز.

بادام هندی خام یا پخته

نوعی از آجیل است که معمولا ازباقی آجیل‌ها محبوب‌تر است. آجیل شور از مخلوط کردن پسته، تخمه کدو، تخمه ژاپنی، مغز بادام، مغز فندق و بادام هندی تشکیل می‌شود. این نوع آجیل علیرغم اینکه در عید نوروز توسط اکثر مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد، بهتر است کمتر از دیگر انواع آن، مورد استفاده قرار گیرد، چرا که این مغزهای بسیار مفید، در آجیل شور همراه با نمک بوداده می‌شوند و نمک نیز مضرات خاص خودش را دارد. به همین دلیل بهتر است اگر به فکر سلامتی‌مان هستیم، از انواع دیگر آجیل که فواید بسیار زیادی دارند، استفاده کنیم.

محتویاتی مثل مغز گردو، مغز فندق و پسته، کشمش، انجیر خشک، توت خشک، مغز بادام و بادام هندی را دربرمی‌گیرد. این آجیل نسبت به آجیل شور، کمتر مورد استقبال می‌گیرد

همانطور که از نامش پیداست، از مخلوط چهار مغز : فندق، بادام، پسته و بادام هندی تشکیل شده است.

برخی افراد بادام زمینی را هم آجیل به حساب می آورند اما این دانه دراقع نوعی بنشن یا حبوبات (مانند لوبیا) به حساب می آید.

اگر درباره خواص آن مطالعه کنید، متوجه می شوید این خوراکی سودمند، دارای خواص بسیاری است و همواره توصیه شده است که آن را در رژیم غذایی خود به صورت روزانه جای دهید، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما معمولا از آجیل شور در میهمانی‌ها و مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

این خوراکی در حالت عادی (بو نداده) دارای چرعی غیراشباع است که برای بدن مفید بوده و حتی می‌تواند در کاهش کلسترول خون مفید باشد. اما نکته‌ اینجاست که این چربی‌ها در اثر حرارت آسیب می‌بینند. بنابراین آجیل بوداده دیگر خواص آجیل خام را دارا نیستند و از جهاتی می‌توانند برای بدن مضر باشد. به همین دلیل است که بیماران قلبی یا کسانی که فشار خون بالا دارند، از خوردن آجیل منع شده‌اند. بو دادن آجیل، عمر نگهداری و مدت زمان سالم ماندن آن را نیز کاهش می‌دهد.

یکی از خواص مهمی که در اکثر مغزها وجود دارد، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. در برخی مغزها مانند پسته و فندق، این خواص در اثر بو دادن کاهش پیدا نمی‌کنند اما در گردو و بادام، علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، برخی از ویتامین‌ها نیز ساختارشان تغییر کرده و میزانشان کاهش می‌یابد.

آجیل‌ها بعد از بو داده شدن رطوبت خود را از دست می‌دهند و وزنشان سبک‌تر می‌شود. همچنین ترد‌تر و (به سلیقه عموم) خوش‌طعم‌تر می‌شوند. اینطور به نظر می‌رسد که بو دادن یا ندادن، در میزان چربی آن تغییری ایجان نمی‌کند اما ساختار چربی آن را تغییر می‌دهد. برخی افراد تصور می‌کنند بو دادن آجیل با روغن، می‌تواند باعث  افزایش چربی آن شود، اما این میان وعده در واقع به خودی خود یک ماده خوراکی چرب است، و چربی بیشتری را جذب نمی‌کند.

از سوی دیگر آجیل بو نداده از آنجا که حرارت ندیده است ممکن است دارای باکتری‌های مضر باشد. این باکتری‌ها و قارچ‌ها می تواند ناشی از زمین افتادن مغزها در حین برداشت و آلوده شدن آن‌ها باشد.

در مجموع می‌توان گفت هم آجیل بوداده و هم بو نداده دارای خواصی هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند، در این میان آنچه که از خوردن آن منع شده‌ایم؛ نمک است که این نکته را باید همواره در نظر گرفت.

برچسبآجیل ارزان خرید آجیل خرید آجیل ارزان خرید آجیل و خشکبار خرید اینترنتی آجیل خواص آجیل

دی ۲, ۱۳۹۸

خرداد ۱, ۱۳۹۸

خرداد ۱, ۱۳۹۸

آموزشگاه زبان سفیر گفتمان امروزه یادگیری زبان های مختلف برای همه مردم دنیا تنها یک …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بادام زمینی ممکن است طعم مورد علاقه و مطلوب شما باشد. شاید آن را درون یک ظرف بزرگ پر از کره بادام زمینی خامه‌ای دوست داشته باشید که برای سلامتی تان به اندازه ی کیک برنج و کره بادام زمینی خاصیت و فایده دارد، یا در قالب دسرهای بستنی خوشمزه، یا وقتی که با سالاد ترکیب می‌شود و به آن مزه ی قوی و متفاوتی می‌دهد. به هرحال خواص بادام زمینی خام آنقدر زیاد است که این مقاله را به این آجیل خوشمزه اختصاص داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۹ مهمترین فواید و خواص بادام زمینی خام را بدانید.

از طرف دیگر هرچند به نظر می‌رسد بادام زمینی به شکل بو داده، خشک شده، خرد شده، و اشکال دیگر دارای فایده است اما ما می‌توانیم آن را به صورت خام نیز مصرف کنیم. بله شما می‌توانید از خوردن بادام زمینی خام نیز بهره هایی برای سلامتی خود ببرید. آیا از خود می‌پرسید چگونه ممکن است بادام زمینی خام برای سلامتی مفید باشد؟ پس با بازده همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به پاسخ این پرسش خود دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: خواص توت خشک: ۱۹ فایده توت خشک برای سلامتی از نظر طب چینی

بادام زمینی به داشتن خواص و مزایای بسیار برای سلامتی معروف است چه به صورت پخته مصرف شود چه به صورت خام. در این مقاله، قصد داریم درباره ی مزایای خوردن بادام زمینی خام صحبت کنیم. از طرف دیگر، مزایای خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی را به مواد مغذی موجود در این آجیل نسبت می‌دهند. برای شرح و توضیح بیشتر، در ادامه فهرست بالابلندی از مواد مغذی موجود در ۱۴۶ گرم یا یک فنجان بادام زمینی به شما ارائه می‌شود.

بادام هندی خام یا پخته

 

چه فهرست بلند بالایی از مواد مغذی، این طور نیست؟ این فهرست می‌تواند اثباتی بر این مدعی باشد که بادام زمینی خام به نوبه ی خود بسیار مفید و مغذی است. بنابراین خوردن آن قطعا برای سلامتی فایده هایی دارد که در ادامه به ۱۳ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

مطلب مرتبط: خواص بادام : ۴۲ فایده اثبات شده بادام برای سلامتی، پوست و مو

از جمله خواص بادام زمینی خام این است که برای سلامت قلب مفید است. این به خاطر آن است که بادام زمینی خام حاوی چربی تک اشباع شده است که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی مانند ناراحتی عروق کرونر را کاهش دهد. به علاوه، بادام زمینی خام همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

از آنجایی که بادام زمینی سرشار از ویتامین E است، خوردن آن به صورت خام برای ما فایده هایی به همراه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین E در مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار مفید و خوب عمل می‌کند. و همان طور که مطلع هستیم رادیکال‌های آزاد عامل اصلی رشد سلول‌های سرطانی هستند. بنابراین، مصرف منظم بادام زمینی خام در کنار داشتن سبک زندگی سالم در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی بسیار مفید است.

بادام زمینی خام مقدار مناسبی پروتئین و آمینو اسید برای بدن شما فراهم می‌آورد. هرچند این مقدار هرگز با پروتئین و آمینو اسید موجود در ماهی برابری نمی‌کند، اما برای بدن شما کفایت می‌کند. پروتئین حاصل از بادام زمینی خام می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به علاوه، آمینو اسیدها در ترمیم و حفظ بافت بدن نقش برجسته‌ای دارند. سوای پروتئین، بادام زمینی خام قادر است مقدار مناسبی مس تامین کند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

یکی از فایده‌های خوردن بادام زمینی خام آن است که می‌تواند قند خون را تنظیم کند. معروف است که بادام زمینی خام از نوع پخته یا بوداده ی آن مواد معدنی بیشتری دارد. این مورد درباره ی میزان منگنز نیز صدق می‌کند. بادام زمینی خام قادر است منگنز کافی بدن تان را فراهم کند که نقش بزرگی در تنظیم قند خون ایفا می‌کند. در این صورت، ریسک ابتلای شما به بیماری‌های دیابت نوع ۲ پایین می‌آید.

بادام زمینی خام سرشار از مواد معدنی است. یکی از مواد معدنی موجود در بادام زمینی که احتمال دارد برای تنظیم کلسترول مفید باشد مس است. مس قادر است سطح کلسترول را با پایین آوردن سطوح کلسترول بد و افزایش سطوح کلسترول خوب کنترل کند.

تحقیقات اثبات کرده است آدم هایی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی خام می‌خورند نسبت به کسانی که هرگز بادام زمینی مصرف نمی‌کنند احتمال بسیار کمتری وجود دارد که به اضافه وزن دچار شوند. این به خاطر آن است که بادام زمینی خام غنی از فیبر رژیمی است که برای کمک به دستگاه گوارشی مفید است، و البته سوخت و ساز عادی را حفظ می‌کند، در نتیجه اضافه وزن چندانی پیدا نخواهید کرد.

فایده ی دیگر خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی تقویت استخوان‌ها است. همان طور که می‌دانیم، می‌توانیم از مصرف بادام زمینی خام مواد معدنی لازم را تامین کنیم. یکی از مواد معدنی مفید برای استخوان‌ها مس است. علاوه بر اهمیت آن در بهبود سیستم ایمنی بدن، مس همچنین در حفظ قدرت و استحکام استخوان‌ها نیز نقش چشمگیری دارد. این ماده قادر است به تقویت استخوان‌ها کمک کند.

همان طور که در تحقیق‌ها و بررسی‌های صورت گرفته پی برده اند، می‌توانیم از هر اونس بادام زمینی خام ۳۴۲ میکروگرم مس به‌دست آوریم. از طرف دیگر، از بادام زمینی سرخ شده با روغن، فقط می‌توانیم ۱۵۱ میکروگرم مس به‌دست آوریم. می‌توان نتیجه گرفت که مصرف بادام زمینی خام مقدار بهتر و بیشتری از مس را فراهم می‌آورد که برای سلامتی ما حائز اهمیت است.

علاوه بر مس، منیزیم نیز یکی از مواد معدنی موجود در بادام زمینی خام است. منیزیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است چون این ماده عامل ترمیم سریع ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند. درست مانند سایر انواع آجیل ها، بادام زمینی نیز برای بازسازی ماهیچه‌ها خوب است.

ناراحتی سنگ صفرا وقتی به وجود می‌آید که ماده‌ای سفت و ساخته شده از کلسترول و بیلی روبین در کیسه ی صفرا تشکیل می‌شود. در نتیجه، کیسه صفرا قادر نیست خوب عمل کند. نشانه ی سنگ صفرا درد شدید در قسمت فوقانی شکم است. در این صورت، خوردن بادام زمینی خام می‌تواند از شکل گیری سنگ صفرا جلوگیری کند.

در مطالعه‌ای نشان داده شده است که خوردن ۱ اونس بادام زمینی در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش دهد. این مطالعه به مدت ۲۰ سال انجام شده است.

مطلب مرتبط: خواص فندق: ۳۰ فایده فندق برای سلامتی، پوست و مو

بادام زمینی به خصوص بادام زمینی خام حاوی فولات است. همان طور که می‌دانیم، فولات برای باروری و بارداری زنان مفید و ضروری است. بادام زمینی در طول بارداری فواید بسیاری برای سلامت بدن به همراه دارد. در مطالعه‌ای نشان داده شده است که مصرف ۴۰۰ میکرو گرم فولات در روز به طرز چشمگیری به رشد جنین و سلامت نوزاد تازه متولد شده کمک می‌کند.

گفته می‌شود بادام زمینی یک خوراکی مفید برای تقویت بنیه و توان مردها است. این خوراکی قادر است بنیه ی مردها را در رختخواب افزایش دهد و باعث شود بیشتر در نزدیکی‌ها دوام بیاورید. چه خوراکی طبیعی خوبی برای تقویت قدرت مردانگی! مصرف این خوراکی از خوردن داروهای شیمیایی که ممکن است عوارض جانبی بسیاری برای کل بدن به همراه داشته باشند بهتر است.

یکی از آمینو اسیدهای موجود در بادام زمینی خام برای سلامت ذهنی بسیار مفید است. این ماده اسید پانتوتنیک است، که برای تشکیل سروتونین بسیار مهم است. در واقع ماده ی شیمیای مغزی است که بر رفتار و رحیه تاثیر می‌گذارد. هر چه سروتونین کمتری تولید شود، احساس افسردگی بیشتری را ممکن است تجربه کنید. در نتیجه، بهتر است که به طور منظم بادام زمینی خام مصرف کنید تا روحیه ی خوب را در خود حفظ کنید و از افسردگی به دور بمانید.

درست به همان اندازه که بادام‌های گرمسیری برای مغز مفید هستند می‌توانیم از مزایای خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی نیز بهره ببریم. به چند دلیل گفته می‌شود که بادام زمینی خوراکی مناسبی برای مغز به شمار می‌رود. یکی از دلایل آن است که بادام زمینی، به خصوص نوع خام آن، حاوی سطح بالایی از ویتامین B است. در این مورد، ویتامین B۳ یا نیاسین موجود در بادام زمینی خام در تقویت قدرت حافظه و بهبود عملکرد مغزی نقش قابل ملاحظه‌ای دارند.

بادام زمینی دارای ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است، بنابراین یکی از خواص بادامزمنیی خام برای سلامتی این است که منبع خوبی از انرژی است.

مطلب مرتبط: خواص بادام هندی: ۲۵ خاصیت و بادام هندی برای سلامتی و درمان+مضرات

ویتامین E موجود در بادام زمینی به حفظ انسجام غشای مخاطی سلول و پوست کمک می‌کند. این ویتامین، در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب می‌شوند، از پوست محافظت می‌کند.

یک یاز بهترین خواص بادام زمینی خام برای سلامتی این است که می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را، مخصوصا در زنان، کاهش دهد. مصرف بادام زمینی مي‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را در زنان تا ۵۸٪ و در مردان تا ۲۷٪ کاهش دهد. این یکی از بهترین خواص بادام زمینی خام برای زنان است.

بادام هندی خام یا پخته

از جمله خواص بادام زمینی خام این است که به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب می‌تواند عملکرد سلول‌های مغز را بهبود بخشد. به این ترتیب می‌تواند به رفع استرس و نوسانات خلق و خو کمک کند.

بادام زمینی، مواد مغذی زیادی دارد که برای حفظ سلامت مو بسیار مفیدند. بادام زمینی، مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارد که سلامت پوست سر و فولیکول‌های مو را افزایش داده و رشد مو را بهبود می‌بخشد.

مطلب مرتبط: خواص گردو : ۲۵ فایده گردو برای سلامتی که نمی‌دانستید

از جمله خواص بادام زمینی خام برای پوست این است که مواد لازم برای تولید کلاژن را تأمین می‌کند. بادام زمینی، مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن برای حفظ تاندون‌ها، پوست و غضروف ضروری است. این ویتامین، سفتی و انعطاف‌پذیری پوست را تامین کرده و آن را جوان می‌کند.

بله ما می‌توانیم با خیال راحت بادام زمینی خام مصرف کنیم. اما باید از احتمال تشکیل مقدار کمی آفلاتوکسین بر اثر مصرف بادام زمینی آگاه باشید. این یک نوع ماده ی سمی است که ممکن است بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. بنابراین، ما باید به میزان مصرف بادام زمینی خام خود توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال، می‌توانیم یک مشت بادام زمینی خام را چند بار در هفته مصرف کنیم تا مزایایی را که خوردن آن برای سلامتی ما دارد به‌دست آوریم. شما همچنین می‌توانید از بادام زمینی خام در سالاد سبزیجات یا در ترکیب با میوه‌های خشک شده استفاده کنید. ترکیب بادام زمینی و میوه‌های خشک شده قطعا فواید خوبی برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت.

منبع: drhealthbenefits

 

برچسب ها drhealthbenefitsبادام زمینیبادام زمینی خامخواص بادام زمینیخواص بادام زمینی خامخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هافواید بادام زمینی خام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • درخت بید خشت
  • دیدگاه

    وب‌ سایت

    این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود.

    با این که بادام هندی متعلق به جنوب شرقی برزیل است اما در بین مردم تمام جهان محبوب است.

    در قرن 16 میلادی، پرتغالی ها این دانه را با خود به هند و برخی کشورهای آفریقایی بردند.

    امروزه کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده های بزرگ کاشو هستند.

    در برخی کشورها مانند برزیل و نیجریه از این دانه، کره ی نرم خوش مزه ای درست می کنند که بسیار مطبوع است. این کره از چرخ کردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

    بادام هندی خام یا پخته

    برای این که با خاصیت این گیاه بیشتر آشنا شوید متن زیر را مطالعه نمایید:

    فواید مصرف بادام هندی

    * پیشگیری از سنگ های صفراوی

    مصرف کاشو برای پیشگیری از تشکیل سنگ های صفراوی بسیار مفید است؛ یک تحقیق 20 ساله ی جمع آوری شده از 80000 زن پرستار نشان می دهد کسانی که در هفته حدود 30 گرم بادام هندی مصرف نموده اند در مقایسه با دیگرانی که آن را در برنامه شان نداشته اند، 25 درصد کمتر به سنگ های صفراوی مبتلا شدند. بنابراین آن را وارد برنامه ی غذایی روزانه تان نمایید.

    * سلامت استخوان ها و آرامش

    این حقیقت کاملاً جا افتاده است که کلسیم برای استحکام استخوان ها ضروری است، اما بد نیست بدانید که منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان ها حیاتی است. حدود دو سوم منیزیم بدن در استخوان ها وجود دارد.

    منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن لازم است و با تراز کردن میزان کلسیم، به تنظیم تونوسیته ی عصبی و عضلانی کمک می کند. در واقع کلسیم برای انقباض عضلانی و منیزیم برای انبساط آن مورد نیاز است.

    * آنتی اکسیدانی قوی

    از دیگر مواد معدنی موجود در کاشو می توان به مِس اشاره کرد. مس یکی از اجزای مهم آنزیم های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می کند.

    مس برای برداشتن رادیکال های آزاد مُضر در بدن و برای استفاده ی بهینه ی آهن کمک بزرگی است.

    مس برای تولید ملانین و برای پرورش استخوان ها و بافت های ارتباطی بدن ضروری است.

    * کاهش ریسک افزایش وزن

    بر خلاف باور عموم مردم که می گویند مصرف منظم بادام هندی موجب اضافه وزن و چاقی می شود، باید گفت که تحقیقات اخیر نشان داده اند که این تصورات غلط، بی اساس است. در حقیقت افرادی که دو بار در هفته از بادام هندی استفاده می کردند در مقایسه با دیگر افراد مشابهی که اصلاً بادام هندی نمی خوردند اضافه وزن کمتری داشتند. البته بد نیست بدانید که هر 30 گرم بادام هندی حدود 160 کالری انرژی دارد.

    * سلامت قلب و عروق

    بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می کند.

    کاشو فشار خون بالا را کاهش می دهد چرا که به عنوان یک دیوروتیک یا مُدر خوب مطرح می باشد و علاوه بر این عواملی هم چون منیزیم و لینولنیک اسید نیز در آن یافت می شود که از عوامل تنظیم کننده ی فشار خون هستند.

    پس برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب، هفته ای 4 بار و هر بار به اندازه ی یک مشت بادام هندی بخورید.

    به طور کلی بیشتر آجیل ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند.

    احتیاط کنید:

    * بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از اگزالات می باشد. مطالعات نشان داده است که تجمع این مواد در بدن می تواند منجر به کریستاله شدن آن ها و در نتیجه ایجاد مشکل شود.

    از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه ی صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

    * آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و…) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

    بادام هندی می تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالادها، ماکارونی ها، سوپ ها، خورش‌ها و حتی دسرها.

    در غذاهایی که با پختن آماده می شوند معمولا بادام هندی را در مراحل آخر پخت اضافه می کنند، در غیر این صورت بادام هندی ها خیلی زود نرم شده و بافت شان از هم پاشیده می شود.

    در این نوع غذاها، دانه های بادام هندی نرم می شوند و بنابراین صدای خرد شدن شان را در دهان تان مانند دیگر آجیل ها نمی شنوید، اما در سالادها و دسرها می توانید بافت بادام هندی را به همان صورتی که است، در زیر دندان های تان احساس کنید.

    بادام هندی خام یا پخته

    اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

    اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    آجیل چه خاصیتی دارد ؟

    فندق و خواص آن

    پسته، آجیل خندان

    خواص بادام زمینی

    خواص گردو

    خواص مفید بادام

    بادام هندی خام یا پخته
    بادام هندی خام یا پخته
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *