روغن زیتون برای مو نوزاد

دوره مقدماتی php
روغن زیتون برای مو نوزاد
روغن زیتون برای مو نوزاد

ژنتیک نقش مهمی در پر پشتی یا کم پشتی موی نوزادان دارد. ضمن اینکه ممکن است کم پشتی موی نوزاد ناشی از کمبود مواد مغذی یا برخی بیماری ها باشد و از آنجا که مو ها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی ایفا می کند، بنابراین در این مطلب به بیان راهکارهایی برای تقویت رشد موی نوزاد می پردازیم.

چون معمولا نوزادان مدت زمان طولانی را به پشت می خوابند، بنابراین مو هایشان اغلب حالت چسبنده، خیس و گره خورده پیدا می کند که در صورتی که این گره ها باز نشود، مجبور می شوید با قیچی آن را کوتاه کنید، از این رو باید قبل از ایجاد گره از بروز این مشکل جلوگیری کنید؛ مو های نوزاد خود را بیش از حد نشویید، همچنین هنگام شست و شو از صابونی کردن زیاد مو ها خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن مو ها و گره خوردن بیشتر می شود. همچنین با استفاده از یک برس نرم مخصوص مو های نوزاد، به آرامی مو های او را شانه کنید. در صورتی که نوزاد در هنگام شانه کردن بی قراری می کند، می توانید برای وی شعر و قصه بخوانید؛ شانه کردن مو ها موجب می شود تا خون در پوسته سر به جریان افتاده، فولیکول های مو تقویت شده و به پرپشت شدن مو ها کمک خواهد کرد.

اگر چه مو های نوزادان زیاد کثیف نمی شود، اما به منظور از بین بردن شوره سر و رفع پوست های اضافی سر نوزاد که مانع از رشد و پر پشت شدن موی نوزاد می شود، بهتر است، هفته ای یکبار مو های وی را با استفاده از شامپو بچه بشویید.

نکته :  بهتر است از شامپو بچه بدون اشک که چشمان نوزاد را نمی سوزاند، خریداری کرده و دقت کنید که مواد تشکیل دهنده شامپو حتما ارگانیک باشد. ضمن اینکه در هنگام شامپو زدن به سر وی می توانید نوزاد را با اسباب بازی هایی مناسب در داخل حمام سرگرم کرده و به آرامی سر او را ماساژ داده و شست و شو دهید.

روغن زیتون برای مو نوزاد

دوره مقدماتی php

در صورتی که مو های نوزادتان خشک و فر است و یا آب و هوا بر روی بافت موی نوزاد تاثیر گذاشته است، می توانید با استفاده از نرم کننده های طبیعی که در زیر به معرفی چند مورد پرداخته ایم به تقویت رشد موی نوزاد خود کمک کنید.

نصف پیمانه عسل+ نصف پیمانه روغن زیتون که راهکار عالی برای تقویت مو است را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید، سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

یک عدد موز رسیده له شده را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و سپس کمی ماست یونانی به آن اضافه کنید. مخلوط آماده شده  را به سر نوزاد مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

خواص آلوورا برای پوست و مو زیاد است. اگر در باغچه منزلتان گیاه آلوورا کاشته اید، می توانید از آب آن به صورت خالص برای مراقبت و پر پشت شدن موی نوزاد خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا ژل داخل برگ های آلوورا را با آب مقطر مخلوط کرده و در حمام به سر موزاد بمالید.

تحقیقات علمی نشان داده است که ژلاتین در رشد مو تاثیر دارد، زیرا این ماده حاوی دو آمینو اسید ضروری به نام های گلیسین و پرولاین می باشد؛ این نوع آمینو اسید ها که باعث پر پشت شدن موی نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن وی می شوند، در رژیم غذایی نوزادان وجود ندارد.

از این رو برای تقویت رشد موی نوزاد خود می توانید پودر ژلاتین را با مقدار مساوی از آب سرد و گرم به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد ماساژ دهید و بگذارید خشک شود، سپس بعد از چند دقیقه با شامپو، سر نوزادتان را بشویید.

هیچگاه از سشوار برای خشک کردن موی نوزاد استفاده نکنید، زیرا استفاده از هوای گرم برای خشک شدن مو حتی برای افراد بزرگسال نیز مضر می باشد.

اگر چه هیچ یافته علمی تا کنون، بهبود سریع مو به دلیل کوتاه کردن مو ها را تایید نکرده است اما با این حال کوتاه کردن و شکل دادن به مو ها باعث آراسته شدن ظاهر شده، ضمن اینکه مو ها را هم پر پشت نشان می دهد. برای اطمینان خاطر، بهتر است مو های نوزاد خود را نزد آرایشگاه مخصوص کودکان کوتاه کنید.

رژیم غذایی سالم در رشد و تقویت مو ها تاثیر زیادی دارد. بنابراین برای پر پشت شدن موی نوزاد می توانید در برنامه غذایی وی مقدار زیادی پروتئین که در غذا هایی مثل سالمون، اسفناج و تخم مرغ یافت می شود، قرار دهید. ضمن اینکه ویتامین D برای داشتن مو های سالم ضروری می باشد. همچنین مواد غذایی مثل گردو، سیب زمینی شیرین، بادام، هویج و کدو حلوایی باید در برنامه غذایی کودک باشد.

از آنجا که خشکی پوست سر باعث خارش سر و در پی آن ممکن است ریزش قسمتی از مو های سر نوزاد را به دنبال داشته باشد، بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست سر نوزاد می توانید با روغن چرب نمایید. برای این کار از روغن های مخصوص نوزادان که سبک تر هستند، استفاده نمایید.

همچنین برای تقویت رشد موی نوزاد و پر پشت شدن آن لازم است از بستن سفت مو ها با کش و بافت مو های کودک پرهیز کنید، زیرا این عمل موجب آسیب رسیدن به ریشه مو ها و وارد آمدن فشار بر ساقه مو ها خواهد شد.

با دادن روزی ۵ لیوان آب به کودک خود، بدن وی را هیدراته نگه دارید، همچنین می توانید یک یا دو بار آب میوه به صورت روزانه نیز به وی دهید.

توجه داشته باشید که نباید رژیم غذایی کودک را یکباره تغییر داد، به تدریج مواد مغذی را در برنامه غذایی کودک اضافه کرده و منتظر نتیجه آن باشید.

لبنیات سرشار از کلسیم بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پوست و مو دارند، از آنجا که ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است، مصرف آن می تواند برای تقویت مو موثر واقع شود.

توجه داشته باشید که کودکان با یکدیگر متفاوت هستند. ممکن است مو های یکی پر پشت و دیگری کم باشد. همچنین قرار نیست با به کار بردن این راهکار ها یک شبه مو های نوزادتان تقویت و پرپشت شود، بلکه با کمی صبر، حفظ آرامش و با رعایت راه حل های گفته شده در این مطلب، می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.


ما را دنبال کنید:

سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

ممکن است نوزاد شما با یک سر پر از مو متولد شده باشد یا ممکن است موهایش پراکنده باشد به هر حال نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند.نباید برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد.درست مانند جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در این بخش از نمناک چگونگی مراقبت از آن را آورده ایم.

در این بخش از نکات مراقبت از کودک در نمناک ده راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و زیبا نگه داشتن مو وجود دارد.

1. شامپو کردن:

یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی است.حتما موهای نوزاد خود را شامپو کنید و پوست سرش را در زمان شامپو کردن سه بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک است استفاده کنید. لازم نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.

روغن زیتون برای مو نوزاد

2. ماساژ روغنی:

ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید است، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو کمک میکند و همچنین کمک می کند تا او را به راحتی بخوابانید علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر کمک می کند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند.

روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش دهید ؛ شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده کنید.

3. مشکل پوستی کردل کپ:

کردل کپ به علت تولید بیش از حد سبوم است، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ می کند. این وضعیت ممکن است بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد. مشکلی رایج است و معمولا در 8-12 ماهگی از بین می رود. بهترین راه این است که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه کنید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری کنید.

4. مراقبت از موی کودک و نوزاد با روش صحیح شانه کردن:

شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک می کند و به تولید سبون سالم کمک می کند. حتما شانه کردن را آرام انجام دهید زیرا پوست سر نوزاد حساس است. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده کنید این کار را زیاد و چند بار زیاد در روز انجام ندهید فقط یک یا دو بار در روز کافی است.

5. مرطوب کننده:

اگر کودک کچل است، مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده کنید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. این کار کمک می کند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

6. مرتب کردن مو:

یکی از بهترین راه های حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام می شود. این کار مانع از موخوره و مسائل مرتبط با خشکی می شود همچنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات کمک کند.

7. تراشیدن سر:

یک روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش است. این کار می تواند در صرفه جویی زمان هم به شما کمک کند.

8. انتخاب محصول مناسب :

از محصولات بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست نوزادتان را خشن کند. محصولات کودک مخصوص آنها طراحی شده اند، و حساسیت آنها را در نظر گرفته اند. فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود باعث ایجاد صدمه نمی شود.

9. مراقبت های اضافی برای موهای بلند:

اگر تصمیم بگیرد موهای نوزاد خود را بلند کنید باید هوشیار باشید. موی کودک باید مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود.اجازه ندهید روغن روی موی کودک زیاد بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب می کند ؛ همچنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب کنید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

10. موهای ژولیده:

روغن زیتون برای مو نوزاد

این یک مشکل رایج است که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از یک نرم کننده خوب مخصوص کودک یک راه خوب برای عالی نگه داشتن موها است همچنین، به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیش از حد شانه کنید.

مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس نباید فکر کنید کار دشواری است هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر است زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست تنها موضوع اصلی که باید به دنبال آن باشید، کردل کپ است که می تواند به طور موثر توسط شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

 

به گزارش «شیعه نیوز»، اینکه نوزاد تازه متولد دارای پوشش کمی از مو روی سر خود دارد بسیار طبیعی است، البته کم پشتی مو در همه نوزادان رایج نیست در هر صورت نوزاد در اولین ماه های تولد خود بیشتر موهای خود را از دست خواهد داد که بعد از آن به تدریج رشد مو های جدید آغاز می شود، رشد موها به دلیل نازکی و ظریف بودنش بسیار کم پشت دیده می شوند از این رو می توانید با تقویت موی نوزاد خود به پرپشت شدنش کمک کنید.

کم پشت بودن مو سر یک عامل ژنتیکی است و تا حد زیادی هم به نوع تغذیه مادر در دوران بارداری بستگی دارد. از این رو مادران نباید نگران کم پشت بودن موی سر نوزاد خود باشند چرا که یک مسئله طبیعی است مانند افتادن دندان های شیری، اما اگر قصد جدی در پر پشت کردن موهای نوزاد خود را دارید بهتر است به نکته هایی که در اختیارتان قرار می دهیم توجه کنید.

نکات مهم برای تقویت موی نوزاد

۱. زمانی که نوزاد شما رو به پشت خوابیده باشد باعث می شود که موهای پشت سرش در اثر تعریق به هم چسبیده شود سعی کنید با یک دستمال مرطوب عرق آن را بگیرید تا موها از حالت چسبندگی خارج شود.

۲. زمانی که نوزاد خود را به حمام می برید از صابون برای شستن موهایش استفاده نکنید زیرا اینکار باعث می شود موهای نوزاد خشک شود و در هم گره بخورد.

روغن زیتون برای مو نوزاد

۳. استفاده از زیتون برای تقویت موی های نوزادان می تواند موثر باشد، به این منظور مقداری کمی از روغن را روی موهای نوزاد ریخته و به آرامی شروع به ماساژ سر او می کنید.

۴. موهای نوزاد خود را با شانه های مخصوص شانه کنید زیرا زمانی که شانه می کنید باعث می شود که گردش خوش در زیر پوست سر بیشتر جریان یابد در نتیجه به تقویت رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

۵. استفاده از شامپو های بچه برای رشد بیشتر و تقویت موی نوزاد بسیار موثر است، زمانی که شما از شامپو بچه استفاده می کنید باعث می شوید که پوست های اضافی روی سر نوزاد از بین برود در نتیجه به رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

۶. معمولا در کف سر نوزادان پوسته هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از روغن نارگیل به تقویت و موی نوزاد و رفع این پوسته ها بپردازید.

۷. استفاده از آلوئه ورا کمک زیادی به تقویت موی نوزاد می کند کافیست مقداری از آب آن را خارج کرده و سپس بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید.

۸. ژلاتین دارای عناصری مفید در جهت رشد موی سر است که و به دلیل اینکه در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد می توانید از آن جهت پرپشت کردن موی نوزاد استفاده کنید. برای استفاده کافیست مقداری از پودر ژلاتین را با آب باز کنید و سپس آن را روس سر نوزاد خود ماساژ دهید. نگذارید ژلاتین روی سر زیاد خشک شود.

۹. داشتن یک رژیم سرشار از املاح و مواد مغذی برای مادر می تواند به تقویت موی نوزاد کمک کند، چراکه هر آنچه که برای رشد مو لازم است می تواند از طریق شیر وارد بدن نوزاد شود.

۱۰. هیچگاه نگذارید پوست سر نوزادتان خشک شود زیرا خشک بودن کف سر موجب ریزش موی سر نوزاد می شود. شما می توانید با استفاده از روغن های مخصوص و ارگانیک مخصوص نوزادان سر نوزاد خور را چرب کنید.

نکات مهم

به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای تقویت موی نوزاد خود استفاده نکنید زیرا می تواند منجر به حساسیت نوزاد شود.مادر نوزاد باید تغذیه ای سالم داشته باشد تا بتواند به رشد و نمو نوزاد خود کمک کند.موهای نوزاد خود را همیشه تمیز نگه دارید تا از جم شدن چربی جلوگیری شود.از دادن قطره آهن به نوزاد خود غافل نشوید.استفاده روزانه از بادام به نوزادان بالای ۶ ماه جهت رشد مو مفید است.استفاده از مواد غذایی با میزان اسید فولیک بالا به تقویت مو کمک می کند.

منبع : آرگا



روغن زیتون مایعی است که از طیف وسیعی زیتون تازه به دست می آید

 

آیا شما به عنوان یک پدر و مادر در مورد استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود فکرکرده اید؟ اگر شما یک پدر و مادر عاقل بوده و خواستار سلامتی کودک خود باشید، از روغن زیتون که امروزه به سرعت جایگاه حقیقی خود را در آشپزخانه های سراسر جهان پیدا کرده و بر خلاف دیگر مواد و مدل های سلامتی، که سر و صدای زیادی می کنند، بی سر و صدا اما با فواید فراوان پا به این عرصه گذاشته اند، می توانید نهایت بهره ببرید.اما بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند چرا این ماده ی غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی فرزندشان خوب و مفید است. اگر شما می خواهید با اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی کودک خود، نیاز آن ها را به مواد مغذی مختلف برطرف نمایید، باید در مورد کیفیت آن مطمئن شوید. همچنین، شما به عنوان یک مادر باید بدانید که چه مواد مغذی و ویتامین هایی در آن وجود دارد، که برای بدن کودکان حیاتی می باشد.اجازه دهید ما شما را با کاربردهای مفید روغن زیتون آشنا کنیم، تا آن را بخشی از رژیم غذایی کودک خود قرار بدهید.روغن زیتون چیست؟روغن زیتون مایعی است که از طیف وسیعی زیتون تازه به دست می آید. از این ماده ی غذایی اعجاب انگیز در سراسر جهان برای پخت و پز، مراقبت های زیبایی، و یا به عنوان دارو استفاده می شود، و حتی به عنوان سوخت نیز در بعضی از مصارف مورد استفاده قرار می گیرد.روغن زیتون برای اولین بار به احتمال زیاد از آشپزخانه های اروپایی و اسپانیایی آمده است، چون اسپانیا تقریبا 44 درصد از تولید روغن زیتون جهان را در اختیار دارد. این روغن سالم با عنوان های مختلف در سراسر جهان به کار می رود، که عبارتند از: ویرجین برای استفاده در سالاد کودک:ویرجین و یا روغن زیتون فوق العاده که عاری از هرگونه مواد شیمیایی تولید می شود و شما می توانید از این روغن برای پخت و پز و سس سالادها برای کل اعضای خانواده استفاده کنید. لمپانت برای پخت و پز غذای کودک:این نوع روغن زیتون برای مصارف غذایی مناسب نیست. اما اگر آن را تصفیه کنند، ممکن است بتوانید از آن در پخت و پز و انواع مصارف خوراکی استفاده کنند. روغن تولید شده از تفاله ی زیتون برای کودک:این روغن عمدتا برای پخت و پز استفاده می شود که از خمیر زیتون استخراج شده و با استفاده از حلال ها و دادن گرما از آن جدا می شود.7 فایده شگفت انگیز مصرف روغن زیتون برای کودکبدون شک، سلامت کودک یک اولویت در زندگی شما و همسرتان خواهد بود. شما زمانی می توانید از سلامتی فرزند خود اطمینان حاصل کنید که کودکتان از یک رژیم غذایی متعادل تغذیه نماید. اما این اطمینان، به آسانی حاصل نخواهد شد. بنابراین، شما می توانید فقط یک کار انجام دهید، و آن اینکه شروع به استفاده از روغن زیتون در برنامه ی غذایی روزانه ی فرزند خود نمایید. در این مقاله برخی از دلایل عمده ای که باید روغن زیتون بخش مهمی از رژیم غذایی یک کودک باشد، را برای شما بیان می کنیم. این دلایل عبارتند از:1. کاهش پیش فعالی کودک با روغن زیتون: اختلالات پیش فعالی یا ADHD در کودک به دلیل کمبودهای موجود در بدن آن ها، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. با اینکه هنوز هم علت این اختلالات در کودکان ناشناخته می باشد، اما این اختلالات می-تواند در مدرسه برای کودک شما به یک کابوس ترسناک تبدیل شود. روغن زیتون به عنوان بهترین راه مقابله برای اینگونه کودکان که دارای علائم اختلالات پیش فعالی یا ADHD هستند، عمل خواهد کرد.2.جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها درکودکان  :روغن زیتون حاوی پلی فنل است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است. این ماده ی -غذایی اعجاب انگیز برای پایین آوردن سطح تری گلیسیرید در بدن کودک شما مفید بوده و از سلامت قلب و عروق او محافظت خواهد کرد. همچنین، مصرف روغن زیتون در وعده های غذایی کودک شما، باعث بازسازی بافت های آسیب دیده بدن او شده و خطر ابتلا به سرطان را به اندازه ی قابل توجهی پایین می آورد.3. رشد و توسعه ی مغز کودک با روغن زیتون:روغن زیتون به دلیل سرشار بودن از اسیدهای امگا، یک ماده بسیار خوب برای توسعه و رشد مغز کودک شما می باشد.

روغن زیتون برای مو نوزاد

روغن زیتون حاوی پلی فنل است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است

  4. روغن زیتون غنی از ویتامین برای سلامتی کودک:کودک برای سلامتی و رشد مناسب بدن خود به ویتامین های مختلفی نیاز دارد. روغن زیتون از جمله مواد غذایی شگفت انگیزی است که حاوی ویتامین های متعددی است. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین A که برای سالم نگه داشتن چشم های کودک شما ضروری است، ویتامین B که به رشد مغزکودکان کمک می کند و همچنین، ویتامین D و ویتامین E هست که در حفظ سلامت استخوان های کودک مفید می باشند، اشاره کرد.5. روغن زیتون و حفظ سلامتی پوست و موی کودک:روغن زیتون حاوی تعداد زیادی از آنتی اکسیدان ها از جمله اسکوالین است، که می تواند به حفظ سلامت موها و پوست کودک شما و همچنین رشد سالم آن ها کمک کند.6. وجود کالری بالا در روغن زیتون برای کودک:روغن زیتون حاوی کالری بالایی است که می تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه ی کودک شما را تامین کند. اما این کالری بسیار “خوب” بوده و به سلامتی بدن کودک شما آسیبی نمی رساند.7. روغن زیتون، خطر ابتلا به چاقی در کودکان را کاهش می دهد:کودکانی که در رژیم غذایی روزانه خود از روغن زیتون بهره می برند، نسبت به کودکان دیگر کمتر دچار چاقی می شوند. شما می توانید از چربی های مفید این ماده غذایی اعجاب انگیز برای سلامتی اعضای خانواده به ویژه کودک خود بهره ببرید.اگر شما به عنوان یک مادر شروع به استفاده کردن از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک خود بنمایید، می-توانید هدیه ی سلامتی را به آن ها دهید. در مورد روغن زیتون این نکته بیشتر جالب توجه است، که شما هم اکنون می توانید از روغن زیتون هایی که ویژه ی بچه ها ساخته شده، خریداری کنید. برخی از مارک های روغن زیتون که دارای عطر و طعم میوه ای بوده و برای بچه هایی که در خوردن روغن زیتون بهانه گیری می کنند و آن را دوست ندارند، مناسب هستند. عطر و طعم خوشمزه روغن زیتون ویژه کودکان، ممکن است به شما در علاقه مند شدن کودک به آن کمک کند. همچنین، لازم است بدانید که روغن زیتون به عنوان بهترین ماده برای درمان یبوست نوزادان شناخته شده است.شما می توانید استفاده از روغن زیتون برای طبخ غذای کودک را بعد از شش ماهگی او شروع کنید. اما، قبل از آغاز مصرف این روغن، حتما با پزشک کودک خود مشورت کنید.نحوه ی استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان:اگر شما تصمیم به اضافه کردن روغن زیتون در رژیم غذایی کودکتان گرفته اید تا با این کار مراقب سلامتی او باشید، باید چگونگی استفاده از این ماده غذایی شگفت انگیز را یاد بگیرید:روش استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی نوزادان:اگر دکتر کودک شما استفاده از روغن زیتون را برای فرزندتان تایید کرده باشد، شما می توانید شروع به اضافه کردن آن در رژیم غذایی کودک خود نمایید. به یاد داشته باشید که حتما این روغن را فقط برای آماده کردن مواد غذایی جامد به کار ببرید. می توانید یک قاشق مرباخوری از این روغن را به غذای جامد آماده شده ی کودک خود اضافه کنید. این یک راه عالی برای افزودن یک طعم جدید به غذای کودک خود می باشد.استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان نوپا و بزرگ تر:شما می توانید مواد غذایی روزانه ی کودکتان را در روغن زیتون آماده کنید. بچه ها در این سن معمولا عاشق غذاهای سرخ شده هستند. اگر شما از روغن زیتون برای تهیه ی غذای کودک خود استفاده کنید، به شما امکان آماده کردن مواد غذایی سرخ شده ی سالم را خواهد داد! شما حتی می توانید از این ماده غذایی شگفت-انگیز برای پخت و پز هم استفاده کنید. اگر شما می خواهید یک پیش غذای خوشمزه برای کودکتان حاضر نمایید، می توانید از روغن زیتون به عنوان یک سس فوق العاده طعم دار استفاده کنید و یک غذای پر از سلامتی و انرژی را به کودک خود ارزانی نمایید.آیا قیمت روغن زیتون گران است؟ بله، آیا پولی که صرف خرید آن می کنیم ارزشش را دارد؟ شرط می بندیم هنگامی که پای سلامتی کودک شما وسط می آید، مصلحت این است که از روغن زیتون استفاده کنید. توصیه می شود شما حتی به خرید بهترین نمونه از این روغن که ویژه ی بچه هاست، برای لذت بردن کودک خود از طعم و مزایای روغن زیتون، اقدام نمایید. انتخاب یک نام تجاری خوب و استاندارد از روغن زیتون که برای پخت و پز آماده شده است، می تواند یک گزینه ی عالی برای حفظ سلامتی کودک شما باشد!

منبع: وب سایت مامانی

سفت کردن صورت بدون جراحی

تا 70% تخفیف تور کیش

دامن شلواری ترند رو باتنوع رنگ ازاینجا بخر

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

یک جفت عدسی بلوکنترل مکسی نصف قیمت!

کسب و کار اینترنتی، پر سودترین هستند

پرسودترین راه کسب و کار در این کساد بازار

کودکتان از درس فراریست؟

مواد لازم برای یک صبحانه کامل و خوشمزه

چگونگی برخورد صحیح با فرزند

مشاوره تخصصی فروش در اینستاگرام

کفش اسپرت بچگانه در طرح های شیک و لاکچری

از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

خرید کفش بچگانه از تولیدی با قیمت ارزان!

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

آیا روغن زیتون برای کودکان مفید است؟برای استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باید از کیفیت آن مطمئن شوید تا مشکلی برای سلامت کودک دلبندتان پیش نیاید و بتوانید با خیال راحت این روغن مفید را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید تا از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.برای اینکه افراد به عطر و طعم روغن زیتون عادت کنند بهتر است روغن زیتون از کودکی در غذاهای موردعلاقه آنها مورداستفاده قرار گیرد.شما می‌توانید با تائید پزشک از ۶ ماهگی به بعد روغن زیتون را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی جامد و سرخ‌کردنی را با روغن زیتون برای کودک آماده کنید، آنرا به برنج پخته شده اضافه کنید و یا در ترکیب سس‌های سالاد و غذای کودک مصرف کنید تا یک رژیم غذایی سالم و پرانرژی برای کودک‌تان فراهم کنید.

روغن زیتون به دلیل داشتن فایده برای پوست و مو به خوبی شناخته شده است. از گذشته بسیار دور، روغن زیتون بخشی از ضروریات آشپزخانه در سراسر جهان بوده است. یک مطالعه مقدماتی روی روغن زیتون و روغن آفتابگردان برای درمان خشکی پوست بدن نوزاد و ماساژ توسط دانشگاه منچستر انجام شد، که نشان می دهد ماساژ با این روغن ها هیداتاسیون را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. با این حال، مزایای مختلفی در مورد استفاده از روغن زیتون برای نوزادان یافت شده است.

روغن زیتون یک چربی است که با فرآوری تمام زیتون به دست می آید، این درخت از گیاهان مدیترانه ای محسوب می شود. روغن تولید شده به روش های مکانیکی و بدون هیچگونه تغییرات شیمیایی روغن بکر نامیده می شود. روغن زیتون فرابکر، روغنی است فاقد هیچ ماده شیمیایی اضافی که از گرما برای تهیه آن استفاده نشده است. این روغن از میوه های درخت زیتون استخراج شده است که هیچ آفت یا بیماری نداشته است، در زمان مناسب محصول برداشت شده و فوراً فرآوری شده است.

طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، یک قاشق غذا خوری از روغن زیتون حاوی این موارد است:

روغن زیتون از ترکیب استرهای تری گلیسرید از اولئیک اسید، پالمیتیک اسید و دیگر اسیدهای چرب به علاوه میزان جزئی استرول و اسکوالن ها تشکیل شده است. فنول ها شامل تیروزول، اولئوکانتال، هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین چند جزء دیگر هستند.

روغن زیتون برای مو نوزاد

ماساژ فرصتی برای تقویت پیوند والدین و نوزاد است. ماساژ باعث آرام شدن کودک می شود و به خواب، رشد و سلامت او کمک می کند. یک نکته مهم انتخاب روغن مناسب است. والدین می توانند بدون هیچ مشکلی از روغن زیتون برای ماساژ کودک استفاده کنند. روغن زیتون بکر به دلیل داشتن ترکیب اسیدهای چرب متعادل و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای پوست کودک، گزینه بهتری محسوب می شود. در زیر برخی از مزایای ماساژ کودک با روغن زیتون بیان شده است:

توصیه می شود که پس از شش ماهگی، از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک استفاده کنید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده (اسیدهای چرب تک غیر اشباعی) است که برای قلب و پانکراس مفید است. روغن زیتون خوب است، اما هرگز نباید بیش از یک چهارم قاشق چایخوری برای 50 گرم از غذای نوزاد استفاده کنید. مصرف بیش از حد روغن منجر به اسهال می شود. وقتی میزان مناسبی از روغن زیتون به کودک داده شود، می تواند بر سلامت کلی کودک موثر باشد.

یک نکته طبیعی برای رفع یبوست نوزاد یا تسکین دادن کولیک، مالیدن روغن زیتون گرم به شکم کودک و مالش دادن در جهت حرکت عقربه های ساعت است. این کار مانع از نفخ می شود و موجب خواب آرام او خواهد شد. همچنین روغن زیتون در رژیم غذایی کودک به مقابله با یبوست کمک می کند. افراد بسیاری از آن به عنوان درمان خانگی رفع یبوست استفاده می کنند. با این حال، این راهکار با تحقیقات تایید نشده است. توصیه می شود برای مقابله با یبوست در نوزادان به توصیه پزشک توجه کنید.

گزارش ها حاکی از موثر بودن روغن زیتون برای نوعی شوره سر نوزاد است که منجر به ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن سر کودک می شود. خاصیت آبرسانی روغن زیتون می تواند به عنوان یک درمان طبیعی در از بین بردن این خشکی پوست سر مفید باشد.

استفاده از روغن زیتون علاوه بر نرم شدن موهای زبر و درشت، می تواند به تقویت موهای کودک نیز کمک کند.

استفاده از امولسیون روغن زیتون در درمان سوختگی پای نوزاد به خاطر پوشک نیز فوق العاده عمل می کند.  

پزشکان توصیه می کنند که هر زمان کودک شما بیمار باشد، شیر مادر بهترین درمان است! شیر مادر می تواند کودک را تقویت کند. گاهی اوقات مالش روغن طبیعی می تواند کودک را تسکین دهد.

مقادیر مساوی روغن و آب را در یک ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا کودک را ماساژ دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه ماساژ، از آب ولرم برای تمیز کردن کودک استفاده کرد. بدن نوزاد را کاملاً تمیز کنید تا از باقی ماندن بثورات پوستی جلوگیری شود.

روغن زیتون زمانی مفید است که نوزاد پوست طبیعی دارد. اما اگر پوست کودک شما حساس است از مصرف آن پرهیز کنید زیرا این روغن سرشار از اولئیک اسید است که باعث می شود پوست نفوذ پذیر شود و دفاع طبیعی آن را ضعیف می کند. همچنین میزان کمتری لونئیک اسید دارد، اسید چربی که دفاع پوستی را تقویت می کند. اگر کودک دچار اگزما یا آسیب پوستی شود، روغن زیتون می توان شرایط را بدتر کند.

ژن ها چهره کودک را تعیین می کنند و ما نمی توانیم هیچ کاری برای تغییر آن انجام دهیم. مشکلات سلامتی و زیست محیطی می تواند تاثیر موقت بر رنگ پوست کودک بگذارد که پس از برطرف شدن مشکل، پوست به حالت طبیعی برمی گردد. در حال حاضر هیچ تحقیقاتی صورت نگرفته است که نشان دهد روغن زیتون باعث تغییر در پوست صورت کودک می شود.

ریختن روغن در بینی و گوش برای تمیز کردن آنها یک روش متداول است. اما به شدت توصیه می شود از ریختن روغن در این اندام های بدن کودک جلوگیری کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

صرف نظر از فواید مرتبط با روغن زیتون، همیشه قبل از استفاده آن برای کودک از متخصص اطفال سوال کنید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

فقط 17 هفته و 6 روز به تولد باقی مونده !

اگر تو هم مثله من استرس جواب آزمایشتو رو داری

بدونه اینکه از خونه خارج شی .

روغن زیتون برای مو نوزاد

اینجا میتونی جوابشو آنلاین بگیری

عزیزم روغن زیتون و بادام رو موهای دخترتون تاثیری داشت؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

مادر شدن‌تان را تبریک می‌گوییم. حالا که پس از 9 ماه انتظار نوزاد کوچکی در بغل دارید و شاد و خندان به صورت و بدن فرزندتان نگاه می کنید و غرق در لذت و هیجان حضور او هستید، احتمالا تازه متوجه می شوید که پوست و ظاهر این کوچولوی دوست داشتنی با آنچه در تصور شما بود کمی متفاوت است.

پوست نوزاد به نرمی و زیبایی که معمولا تصور می‌شود نیست. پوست او احتمالا خشک و پوسته‌پوسته است و مقداری هم مو دارد، شاید هم زیاد!! احتمالا به این فکر می کنید که برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟ با این‌که پرپشتی یا کم موی سر نوزاد از نظر والدین طبیعی است، اما موی بدن نوزاد می‌تواند مقداری ناراحت‌کننده باشد. ولی نباید نگران باشید.

مویی که روی پوست بدن نوزاد می‌بینید کرک جنین نام دارد که ریشه آن (لانوگو) لانا به معنای پشم است.

نقش مو روی بدن نوزاد

روغن زیتون برای مو نوزاد

دلیل مشخصی برای وجود این موها روی بدن نوزاد وجود دارد:

بنابراین حتی اگر خیلی زیبا به نظر نرسد، این موی اولیه برای کوچولوی شما منافع بسیاری داشته است.

با این‌که موی بدن نوازان بین یک تا چهار ماه پس از تولد خود‌به‌خود و بصورت طبیعی از بین می‌رود، اما اگر می خواهید این روند را سرعت ببخشید، برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد به بدن او روغن زیتون طبیعی بمالید و روزی دو بار ماساژ بدهید، این کار علاوه بر تسریع روند ریزش موهای لانوگو، برای پوست بسیار حساس نوزاد نیز مناسب است.

ماساژ علاوه بر کمک به از بین رفتن موها باعث می‌شود رابطه بیشتری با نوزاد خود پیدا کنید. اما یادتان باشد ماساژ باید خیلی نرم و آرام باشد.

مشکلات مربوط به موی بدن نوزادان

در برخی موارد موی بدن نوزاد می‌تواند نگران‌کننده باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که کرک جنین به خوبی از بین نمی‌رود و تبدیل به موهای قوی‌تری می‌شود:

اگر موی بدن نوازد از بین نرفت چه؟

اگر موی بدن نوازد شما تا حداکثر شش ماهگی نریخت، یا تبدیل به موهای تیره‌تر شد، باید با پزشک مشورت کنید.

گرچه که به شما گفتیم برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چه کنیم اما برای بیشتر والدین، تنها راه چاره انتظار برای از بین رفتن موهاست. وقتی این موها ناپدید شود جای آن‌ها را موهای بسیار لطیف خواهد گرفت که به سختی می‌توان آن‌ها را دید. بنابراین مخلص کلام این است که همه‌چیز مرتب است!

 

بیشتر بدانید:

1- نحوه مراقبت از پوست نوزاد

 2- مزایای برقرای تماس پوست با پوست و رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد

3- موی نوزاد شما

4- چرا موی سر نوزاد می ریزد؟آیا این ریزش مو طبیعی است یا نه؟

منبع: momjunction 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

خواب نوزاد

روانشناسی نوزاد

روانشناسی نوزاد

روانشناسی نوزاد

این بخش در حال طراحی می باشد

خانه > فواید،علائم،خواص > روغن زیتون برای موی نوزاد

روغن زیتون برای موی نوزاد

ژنتیک نقش مهمی در پر پشتی یا کم پشتی موی نوزادان دارد. ضمن اینکه ممکن است کم پشتی موی نوزاد ناشی از کمبود مواد مغذی یا برخی بیماری ها باشد و از آنجا که مو ها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی ایفا می کند، بنابراین در این مطلب به بیان راهکارهایی برای تقویت رشد موی نوزاد می پردازیم.

چون معمولا نوزادان مدت زمان طولانی را به پشت می خوابند، بنابراین مو هایشان اغلب حالت چسبنده، خیس و گره خورده پیدا می کند که در صورتی که این گره ها باز نشود، مجبور می شوید با قیچی آن را کوتاه کنید، از این رو باید قبل از ایجاد گره از بروز این مشکل جلوگیری کنید؛ مو های نوزاد خود را بیش از حد نشویید، همچنین هنگام شست و شو از صابونی کردن زیاد مو ها خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن مو ها و گره خوردن بیشتر می شود. همچنین با استفاده از یک برس نرم مخصوص مو های نوزاد، به آرامی مو های او را شانه کنید. در صورتی که نوزاد در هنگام شانه کردن بی قراری می کند، می توانید برای وی شعر و قصه بخوانید؛ شانه کردن مو ها موجب می شود تا خون در پوسته سر به جریان افتاده، فولیکول های مو تقویت شده و به پرپشت شدن مو ها کمک خواهد کرد.

روغن زیتون برای مو نوزاد

اگر چه مو های نوزادان زیاد کثیف نمی شود، اما به منظور از بین بردن شوره سر و رفع پوست های اضافی سر نوزاد که مانع از رشد و پر پشت شدن موی نوزاد می شود، بهتر است، هفته ای یکبار مو های وی را با استفاده از شامپو بچه بشویید.

نکته :  بهتر است از شامپو بچه بدون اشک که چشمان نوزاد را نمی سوزاند، خریداری کرده و دقت کنید که مواد تشکیل دهنده شامپو حتما ارگانیک باشد. ضمن اینکه در هنگام شامپو زدن به سر وی می توانید نوزاد را با اسباب بازی هایی مناسب در داخل حمام سرگرم کرده و به آرامی سر او را ماساژ داده و شست و شو دهید.

در صورتی که مو های نوزادتان خشک و فر است و یا آب و هوا بر روی بافت موی نوزاد تاثیر گذاشته است، می توانید با استفاده از نرم کننده های طبیعی که در زیر به معرفی چند مورد پرداخته ایم به تقویت رشد موی نوزاد خود کمک کنید.

نصف پیمانه عسل+ نصف پیمانه روغن زیتون که راهکار عالی برای تقویت مو است را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید، سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

یک عدد موز رسیده له شده را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و سپس کمی ماست یونانی به آن اضافه کنید. مخلوط آماده شده  را به سر نوزاد مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

خواص آلوورا برای پوست و مو زیاد است. اگر در باغچه منزلتان گیاه آلوورا کاشته اید، می توانید از آب آن به صورت خالص برای مراقبت و پر پشت شدن موی نوزاد خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا ژل داخل برگ های آلوورا را با آب مقطر مخلوط کرده و در حمام به سر موزاد بمالید.

تحقیقات علمی نشان داده است که ژلاتین در رشد مو تاثیر دارد، زیرا این ماده حاوی دو آمینو اسید ضروری به نام های گلیسین و پرولاین می باشد؛ این نوع آمینو اسید ها که باعث پر پشت شدن موی نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن وی می شوند، در رژیم غذایی نوزادان وجود ندارد.

از این رو برای تقویت رشد موی نوزاد خود می توانید پودر ژلاتین را با مقدار مساوی از آب سرد و گرم به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد ماساژ دهید و بگذارید خشک شود، سپس بعد از چند دقیقه با شامپو، سر نوزادتان را بشویید.

هیچگاه از سشوار برای خشک کردن موی نوزاد استفاده نکنید، زیرا استفاده از هوای گرم برای خشک شدن مو حتی برای افراد بزرگسال نیز مضر می باشد.

اگر چه هیچ یافته علمی تا کنون، بهبود سریع مو به دلیل کوتاه کردن مو ها را تایید نکرده است اما با این حال کوتاه کردن و شکل دادن به مو ها باعث آراسته شدن ظاهر شده، ضمن اینکه مو ها را هم پر پشت نشان می دهد. برای اطمینان خاطر، بهتر است مو های نوزاد خود را نزد آرایشگاه مخصوص کودکان کوتاه کنید.

رژیم غذایی سالم در رشد و تقویت مو ها تاثیر زیادی دارد. بنابراین برای پر پشت شدن موی نوزاد می توانید در برنامه غذایی وی مقدار زیادی پروتئین که در غذا هایی مثل سالمون، اسفناج و تخم مرغ یافت می شود، قرار دهید. ضمن اینکه ویتامین D برای داشتن مو های سالم ضروری می باشد. همچنین مواد غذایی مثل گردو، سیب زمینی شیرین، بادام، هویج و کدو حلوایی باید در برنامه غذایی کودک باشد.

از آنجا که خشکی پوست سر باعث خارش سر و در پی آن ممکن است ریزش قسمتی از مو های سر نوزاد را به دنبال داشته باشد، بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست سر نوزاد می توانید با روغن چرب نمایید. برای این کار از روغن های مخصوص نوزادان که سبک تر هستند، استفاده نمایید.

همچنین برای تقویت رشد موی نوزاد و پر پشت شدن آن لازم است از بستن سفت مو ها با کش و بافت مو های کودک پرهیز کنید، زیرا این عمل موجب آسیب رسیدن به ریشه مو ها و وارد آمدن فشار بر ساقه مو ها خواهد شد.

با دادن روزی ۵ لیوان آب به کودک خود، بدن وی را هیدراته نگه دارید، همچنین می توانید یک یا دو بار آب میوه به صورت روزانه نیز به وی دهید.

توجه داشته باشید که نباید رژیم غذایی کودک را یکباره تغییر داد، به تدریج مواد مغذی را در برنامه غذایی کودک اضافه کرده و منتظر نتیجه آن باشید.

لبنیات سرشار از کلسیم بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پوست و مو دارند، از آنجا که ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است، مصرف آن می تواند برای تقویت مو موثر واقع شود.

توجه داشته باشید که کودکان با یکدیگر متفاوت هستند. ممکن است مو های یکی پر پشت و دیگری کم باشد. همچنین قرار نیست با به کار بردن این راهکار ها یک شبه مو های نوزادتان تقویت و پرپشت شود، بلکه با کمی صبر، حفظ آرامش و با رعایت راه حل های گفته شده در این مطلب، می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

روغن زیتون برای مو نوزاد

ممکن است نوزاد شما با یک سر پر از مو متولد شده باشد یا ممکن است موهایش پراکنده باشد به هر حال نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند.نباید برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد.درست مانند جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در این بخش از نمناک چگونگی مراقبت از آن را آورده ایم.

در این بخش از نکات مراقبت از کودک در نمناک ده راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و زیبا نگه داشتن مو وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی است.حتما موهای نوزاد خود را شامپو کنید و پوست سرش را در زمان شامپو کردن سه بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک است استفاده کنید. لازم نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.

ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید است، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو کمک میکند و همچنین کمک می کند تا او را به راحتی بخوابانید علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر کمک می کند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند.

  • درمان صداي مفاصل در طب سنتي
  • روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش دهید ؛ شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده کنید.

    کردل کپ به علت تولید بیش از حد سبوم است، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ می کند. این وضعیت ممکن است بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد. مشکلی رایج است و معمولا در 8-12 ماهگی از بین می رود. بهترین راه این است که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه کنید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری کنید.

    4. مراقبت از موی کودک و نوزاد با روش صحیح شانه کردن:

    شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک می کند و به تولید سبون سالم کمک می کند. حتما شانه کردن را آرام انجام دهید زیرا پوست سر نوزاد حساس است. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده کنید این کار را زیاد و چند بار زیاد در روز انجام ندهید فقط یک یا دو بار در روز کافی است.

    اگر کودک کچل است، مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده کنید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. این کار کمک می کند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

    روغن زیتون برای مو نوزاد

    یکی از بهترین راه های حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام می شود. این کار مانع از موخوره و مسائل مرتبط با خشکی می شود همچنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات کمک کند.

    یک روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش است. این کار می تواند در صرفه جویی زمان هم به شما کمک کند.

    از محصولات بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست نوزادتان را خشن کند. محصولات کودک مخصوص آنها طراحی شده اند، و حساسیت آنها را در نظر گرفته اند. فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود باعث ایجاد صدمه نمی شود.

    اگر تصمیم بگیرد موهای نوزاد خود را بلند کنید باید هوشیار باشید. موی کودک باید مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود.اجازه ندهید روغن روی موی کودک زیاد بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب می کند ؛ همچنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب کنید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

    این یک مشکل رایج است که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از یک نرم کننده خوب مخصوص کودک یک راه خوب برای عالی نگه داشتن موها است همچنین، به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیش از حد شانه کنید.

    مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس نباید فکر کنید کار دشواری است هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر است زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست تنها موضوع اصلی که باید به دنبال آن باشید، کردل کپ است که می تواند به طور موثر توسط شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

    به گزارش «شیعه نیوز»، اینکه نوزاد تازه متولد دارای پوشش کمی از مو روی سر خود دارد بسیار طبیعی است، البته کم پشتی مو در همه نوزادان رایج نیست در هر صورت نوزاد در اولین ماه های تولد خود بیشتر موهای خود را از دست خواهد داد که بعد از آن به تدریج رشد مو های جدید آغاز می شود، رشد موها به دلیل نازکی و ظریف بودنش بسیار کم پشت دیده می شوند از این رو می توانید با تقویت موی نوزاد خود به پرپشت شدنش کمک کنید.

    کم پشت بودن مو سر یک عامل ژنتیکی است و تا حد زیادی هم به نوع تغذیه مادر در دوران بارداری بستگی دارد. از این رو مادران نباید نگران کم پشت بودن موی سر نوزاد خود باشند چرا که یک مسئله طبیعی است مانند افتادن دندان های شیری، اما اگر قصد جدی در پر پشت کردن موهای نوزاد خود را دارید بهتر است به نکته هایی که در اختیارتان قرار می دهیم توجه کنید.

    ۱. زمانی که نوزاد شما رو به پشت خوابیده باشد باعث می شود که موهای پشت سرش در اثر تعریق به هم چسبیده شود سعی کنید با یک دستمال مرطوب عرق آن را بگیرید تا موها از حالت چسبندگی خارج شود.

    ۲. زمانی که نوزاد خود را به حمام می برید از صابون برای شستن موهایش استفاده نکنید زیرا اینکار باعث می شود موهای نوزاد خشک شود و در هم گره بخورد.

    ۳. استفاده از زیتون برای تقویت موی های نوزادان می تواند موثر باشد، به این منظور مقداری کمی از روغن را روی موهای نوزاد ریخته و به آرامی شروع به ماساژ سر او می کنید.

    ۴. موهای نوزاد خود را با شانه های مخصوص شانه کنید زیرا زمانی که شانه می کنید باعث می شود که گردش خوش در زیر پوست سر بیشتر جریان یابد در نتیجه به تقویت رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

    ۵. استفاده از شامپو های بچه برای رشد بیشتر و تقویت موی نوزاد بسیار موثر است، زمانی که شما از شامپو بچه استفاده می کنید باعث می شوید که پوست های اضافی روی سر نوزاد از بین برود در نتیجه به رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

    ۶. معمولا در کف سر نوزادان پوسته هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از روغن نارگیل به تقویت و موی نوزاد و رفع این پوسته ها بپردازید.

    ۷. استفاده از آلوئه ورا کمک زیادی به تقویت موی نوزاد می کند کافیست مقداری از آب آن را خارج کرده و سپس بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید.

    ۸. ژلاتین دارای عناصری مفید در جهت رشد موی سر است که و به دلیل اینکه در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد می توانید از آن جهت پرپشت کردن موی نوزاد استفاده کنید. برای استفاده کافیست مقداری از پودر ژلاتین را با آب باز کنید و سپس آن را روس سر نوزاد خود ماساژ دهید. نگذارید ژلاتین روی سر زیاد خشک شود.

    ۹. داشتن یک رژیم سرشار از املاح و مواد مغذی برای مادر می تواند به تقویت موی نوزاد کمک کند، چراکه هر آنچه که برای رشد مو لازم است می تواند از طریق شیر وارد بدن نوزاد شود.

    ۱۰. هیچگاه نگذارید پوست سر نوزادتان خشک شود زیرا خشک بودن کف سر موجب ریزش موی سر نوزاد می شود. شما می توانید با استفاده از روغن های مخصوص و ارگانیک مخصوص نوزادان سر نوزاد خور را چرب کنید.

    به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای تقویت موی نوزاد خود استفاده نکنید زیرا می تواند منجر به حساسیت نوزاد شود.مادر نوزاد باید تغذیه ای سالم داشته باشد تا بتواند به رشد و نمو نوزاد خود کمک کند.موهای نوزاد خود را همیشه تمیز نگه دارید تا از جم شدن چربی جلوگیری شود.از دادن قطره آهن به نوزاد خود غافل نشوید.استفاده روزانه از بادام به نوزادان بالای ۶ ماه جهت رشد مو مفید است.استفاده از مواد غذایی با میزان اسید فولیک بالا به تقویت مو کمک می کند.

    آیا روغن زیتون برای کودکان مفید است؟برای استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی کودکان باید از کیفیت آن مطمئن شوید تا مشکلی برای سلامت کودک دلبندتان پیش نیاید و بتوانید با خیال راحت این روغن مفید را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید تا از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آن بهره‌مند شود.برای اینکه افراد به عطر و طعم روغن زیتون عادت کنند بهتر است روغن زیتون از کودکی در غذاهای موردعلاقه آنها مورداستفاده قرار گیرد.شما می‌توانید با تائید پزشک از ۶ ماهگی به بعد روغن زیتون را وارد رژیم غذایی کودک‌تان کنید. برای این کار می‌توانید مواد خوراکی جامد و سرخ‌کردنی را با روغن زیتون برای کودک آماده کنید، آنرا به برنج پخته شده اضافه کنید و یا در ترکیب سس‌های سالاد و غذای کودک مصرف کنید تا یک رژیم غذایی سالم و پرانرژی برای کودک‌تان فراهم کنید.

    روغن زیتون به دلیل داشتن فایده برای پوست و مو به خوبی شناخته شده است. از گذشته بسیار دور، روغن زیتون بخشی از ضروریات آشپزخانه در سراسر جهان بوده است. یک مطالعه مقدماتی روی روغن زیتون و روغن آفتابگردان برای درمان خشکی پوست بدن نوزاد و ماساژ توسط دانشگاه منچستر انجام شد، که نشان می دهد ماساژ با این روغن ها هیداتاسیون را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. با این حال، مزایای مختلفی در مورد استفاده از روغن زیتون برای نوزادان یافت شده است.

    روغن زیتون یک چربی است که با فرآوری تمام زیتون به دست می آید، این درخت از گیاهان مدیترانه ای محسوب می شود. روغن تولید شده به روش های مکانیکی و بدون هیچگونه تغییرات شیمیایی روغن بکر نامیده می شود. روغن زیتون فرابکر، روغنی است فاقد هیچ ماده شیمیایی اضافی که از گرما برای تهیه آن استفاده نشده است. این روغن از میوه های درخت زیتون استخراج شده است که هیچ آفت یا بیماری نداشته است، در زمان مناسب محصول برداشت شده و فوراً فرآوری شده است.

    طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، یک قاشق غذا خوری از روغن زیتون حاوی این موارد است:

    روغن زیتون از ترکیب استرهای تری گلیسرید از اولئیک اسید، پالمیتیک اسید و دیگر اسیدهای چرب به علاوه میزان جزئی استرول و اسکوالن ها تشکیل شده است. فنول ها شامل تیروزول، اولئوکانتال، هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین چند جزء دیگر هستند.

    ماساژ فرصتی برای تقویت پیوند والدین و نوزاد است. ماساژ باعث آرام شدن کودک می شود و به خواب، رشد و سلامت او کمک می کند. یک نکته مهم انتخاب روغن مناسب است. والدین می توانند بدون هیچ مشکلی از روغن زیتون برای ماساژ کودک استفاده کنند. روغن زیتون بکر به دلیل داشتن ترکیب اسیدهای چرب متعادل و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای پوست کودک، گزینه بهتری محسوب می شود. در زیر برخی از مزایای ماساژ کودک با روغن زیتون بیان شده است:

    توصیه می شود که پس از شش ماهگی، از روغن زیتون در رژیم غذایی کودک استفاده کنید. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده (اسیدهای چرب تک غیر اشباعی) است که برای قلب و پانکراس مفید است. روغن زیتون خوب است، اما هرگز نباید بیش از یک چهارم قاشق چایخوری برای 50 گرم از غذای نوزاد استفاده کنید. مصرف بیش از حد روغن منجر به اسهال می شود. وقتی میزان مناسبی از روغن زیتون به کودک داده شود، می تواند بر سلامت کلی کودک موثر باشد.

    یک نکته طبیعی برای رفع یبوست نوزاد یا تسکین دادن کولیک، مالیدن روغن زیتون گرم به شکم کودک و مالش دادن در جهت حرکت عقربه های ساعت است. این کار مانع از نفخ می شود و موجب خواب آرام او خواهد شد. همچنین روغن زیتون در رژیم غذایی کودک به مقابله با یبوست کمک می کند. افراد بسیاری از آن به عنوان درمان خانگی رفع یبوست استفاده می کنند. با این حال، این راهکار با تحقیقات تایید نشده است. توصیه می شود برای مقابله با یبوست در نوزادان به توصیه پزشک توجه کنید.

    گزارش ها حاکی از موثر بودن روغن زیتون برای نوعی شوره سر نوزاد است که منجر به ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن سر کودک می شود. خاصیت آبرسانی روغن زیتون می تواند به عنوان یک درمان طبیعی در از بین بردن این خشکی پوست سر مفید باشد.

    استفاده از روغن زیتون علاوه بر نرم شدن موهای زبر و درشت، می تواند به تقویت موهای کودک نیز کمک کند.

    استفاده از امولسیون روغن زیتون در درمان سوختگی پای نوزاد به خاطر پوشک نیز فوق العاده عمل می کند.  

    پزشکان توصیه می کنند که هر زمان کودک شما بیمار باشد، شیر مادر بهترین درمان است! شیر مادر می تواند کودک را تقویت کند. گاهی اوقات مالش روغن طبیعی می تواند کودک را تسکین دهد.

    مقادیر مساوی روغن و آب را در یک ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا کودک را ماساژ دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه ماساژ، از آب ولرم برای تمیز کردن کودک استفاده کرد. بدن نوزاد را کاملاً تمیز کنید تا از باقی ماندن بثورات پوستی جلوگیری شود.

    روغن زیتون زمانی مفید است که نوزاد پوست طبیعی دارد. اما اگر پوست کودک شما حساس است از مصرف آن پرهیز کنید زیرا این روغن سرشار از اولئیک اسید است که باعث می شود پوست نفوذ پذیر شود و دفاع طبیعی آن را ضعیف می کند. همچنین میزان کمتری لونئیک اسید دارد، اسید چربی که دفاع پوستی را تقویت می کند. اگر کودک دچار اگزما یا آسیب پوستی شود، روغن زیتون می توان شرایط را بدتر کند.

    ژن ها چهره کودک را تعیین می کنند و ما نمی توانیم هیچ کاری برای تغییر آن انجام دهیم. مشکلات سلامتی و زیست محیطی می تواند تاثیر موقت بر رنگ پوست کودک بگذارد که پس از برطرف شدن مشکل، پوست به حالت طبیعی برمی گردد. در حال حاضر هیچ تحقیقاتی صورت نگرفته است که نشان دهد روغن زیتون باعث تغییر در پوست صورت کودک می شود.

    ریختن روغن در بینی و گوش برای تمیز کردن آنها یک روش متداول است. اما به شدت توصیه می شود از ریختن روغن در این اندام های بدن کودک جلوگیری کنید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

    صرف نظر از فواید مرتبط با روغن زیتون، همیشه قبل از استفاده آن برای کودک از متخصص اطفال سوال کنید.

    ماساژ یکی از مهمترین راه‌های مراقبت از پوست نوزاد است. البته دکترها و کارشناسان این حوزه نسبت به تأثیر این کار بر روی پوست نوزادان نظرات بسیار مختلفی دارند، اما به عقیده بسیاری ماساژ روغن خوب باعث به آرامش رسیدن نوزاد میشود.

    همچنین یکی دیگر از فواید بکارگیری ماساژ روغن نرم شدن و لطیف کردن پوست و همچنین حفظ رطوبت آن است.

    در کشور هندوستان ماساژ روغن یکی از معمولترین کارها برای مراقبت از نوزادان و کودکان است، بخصوص قبل و بعد از حمام.

    بعضی از مهمترین مزیتهای ماساژ با روغن شامل موارد زیر است :

    باعث آرامش نوزاد شما و تسکین عضلات و اندامهای خسته میشود.

    یکی از مزیتهای پنهان این ماساژ تماس پوست شما با پوست نوزاد است که باعث میشود رابطه عاطفی خوبی بین شما شکل گیرد.

    همانطور که روش ماساژ دادن نوزاد بسیار مهم است نوع ماده‌ای که برای ماساژ استفاده میکنید نیز اهمیت زیادی دارد.

    از هر روغن یا کرمی روی پوست نوزاد نمیتوان استفاده کرد. از آنجاییکه پوست نوزادان و کودکان بسیار لطیف و حساس است در مورد روغنی که برای ماساژ استفاده میکنید باید خیلی دقت به خرج دهید. پوست نوزاد متولد شده خیلی خشک بوده و می تواند بسیار حساس باشد و اکثر مواقع در معرض هوا قرار دارد . اگر میزان خشکی پوست بیش از حد شود میتواند موجب بروز ناراحتیهای بیشتری مانند اگزما و خارش شود.

    خیلی مهم است از روغنی استفاده شود که پوست نوزاد را مرطوب و سالم نگه میدارد.

    روغن زیتون یکی از بهترین روغن های شناخته شده برای این مورد بوده و یکی از محبوبترین روغنها برای ماساژ پوست نوزاد می باشد .

    خیلی از برندهای معروف دنیا در روغنهای ماساژی که تولید میکنند از روغن زیتون بعنوان ماده اصلی استفاده میکنند. اما باید توجه داشت تنها در صورتی از روغن زیتوناستفاده شود که اثری از خارش، اگزما، زخم و یا آلرژیهای مختلف روی پوست مشاهده نشود.

    روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است .

    با مصرف روغن زیتون از سرطان دور می شوید.روغن زیتون عصاره میوه زیتون و یکی از بهترین و محبوب ترین روغن های گیاهی است.این روغن علاوه بر طعم مطلوب دارای خواص بسیار مفیدی است.

    در روغن زیتون ۳ نوع چربی موجود است که حدود ۹۰ درصد را اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل می دهد . در ادامه به چند خاصیت بسیار مفید روغن زیتون اشاره خواهیم کرد .

    معجزه روغن زیتون در افزایش حافظه و یادگیری کودکان

    استفاده از روغن پرخاصیت زیتون برای کودکان در سن رشد باعث بهبود حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری شان می شود . خانم های باردار نیز می توانند برای تامین چربی مورد نیاز بدن شن از روغن های گیاهی چون روغن زیتون استفاده کنند .

    چربی روغن زیتون باعث کاهش LDL یا کلسترول بد خون می شود و از ابتلا به بیماری ها و سکته قلبی دور خواهید بود . البه روغن زیتون کلسترول مفید یا همان HDL را افزایش می دهد .روغن زیتون دارای مقادیر زیادی ویتامین سی است و استفاده از این ویتامین برای سلامت پوست و مو ضروری است . مصرف مداوم روغن زیتون باعث شادابی پوست شده و باعث می شود سلول های پوست انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند .

    چربی روغن زیتون از جمله چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و به سلول ها خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی می دهد ، یعنی با مصرف روغن زیتون مقاومت سلول ها و بدن در برابر بیماری سرطان افزایش خواهد یافت . بنا بر مطالعات انجام گرفته مصرف روزانه زیتون و روغن زیتون در کشورهای مدیترانه ای ، از ابتلا به بیماری سرطان و سکته های قلبی جلوگیری می کند و آمار ابتلا به این بیماری ها در کشورهای مدیترانه ای کمتر از دیگر نقاط جهان می باشد .

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا نوع پرک شده آن دارای ارزش غذایی… ادامه مطلب

    کنجد به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان می‌تواند به عنوان یک داروی ضدسرطانی مورد استفاده قرار گیرد. ادامه مطلب

    این ماده غذایی بهترین منبع DHA ، اسید چرب مفید و امگا۳ است که به رشد مغزی کودک و… ادامه مطلب

    مادر شدن‌تان را تبریک می‌گوییم. حالا که پس از 9 ماه انتظار نوزاد کوچکی در بغل دارید و شاد و خندان به صورت و بدن فرزندتان نگاه می کنید و غرق در لذت و هیجان حضور او هستید، احتمالا تازه متوجه می شوید که پوست و ظاهر این کوچولوی دوست داشتنی با آنچه در تصور شما بود کمی متفاوت است.

    پوست نوزاد به نرمی و زیبایی که معمولا تصور می‌شود نیست. پوست او احتمالا خشک و پوسته‌پوسته است و مقداری هم مو دارد، شاید هم زیاد!! احتمالا به این فکر می کنید که برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چه کاری می توان انجام داد؟ با این‌که پرپشتی یا کم موی سر نوزاد از نظر والدین طبیعی است، اما موی بدن نوزاد می‌تواند مقداری ناراحت‌کننده باشد. ولی نباید نگران باشید.

    مویی که روی پوست بدن نوزاد می‌بینید کرک جنین نام دارد که ریشه آن (لانوگو) لانا به معنای پشم است.

    دلیل مشخصی برای وجود این موها روی بدن نوزاد وجود دارد:

    بنابراین حتی اگر خیلی زیبا به نظر نرسد، این موی اولیه برای کوچولوی شما منافع بسیاری داشته است.

    با این‌که موی بدن نوازان بین یک تا چهار ماه پس از تولد خود‌به‌خود و بصورت طبیعی از بین می‌رود، اما اگر می خواهید این روند را سرعت ببخشید، برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد به بدن او روغن زیتون طبیعی بمالید و روزی دو بار ماساژ بدهید، این کار علاوه بر تسریع روند ریزش موهای لانوگو، برای پوست بسیار حساس نوزاد نیز مناسب است.

    ماساژ علاوه بر کمک به از بین رفتن موها باعث می‌شود رابطه بیشتری با نوزاد خود پیدا کنید. اما یادتان باشد ماساژ باید خیلی نرم و آرام باشد.

    در برخی موارد موی بدن نوزاد می‌تواند نگران‌کننده باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که کرک جنین به خوبی از بین نمی‌رود و تبدیل به موهای قوی‌تری می‌شود:

    اگر موی بدن نوازد شما تا حداکثر شش ماهگی نریخت، یا تبدیل به موهای تیره‌تر شد، باید با پزشک مشورت کنید.

    گرچه که به شما گفتیم برای از بین بردن موهای زائد بدن نوزاد چه کنیم اما برای بیشتر والدین، تنها راه چاره انتظار برای از بین رفتن موهاست. وقتی این موها ناپدید شود جای آن‌ها را موهای بسیار لطیف خواهد گرفت که به سختی می‌توان آن‌ها را دید. بنابراین مخلص کلام این است که همه‌چیز مرتب است!

     2- مزایای برقرای تماس پوست با پوست و رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد

    4- چرا موی سر نوزاد می ریزد؟آیا این ریزش مو طبیعی است یا نه؟

    سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

    سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

    خواب نوزاد

    روانشناسی نوزاد

    روانشناسی نوزاد

    روانشناسی نوزاد

    سلامت، مراقبت و رشد نوزاد

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.


    فقط 18 هفته و 1 روز به تولد باقی مونده !

    عزیزم روغن زیتون و بادام رو موهای دخترتون تاثیری داشت؟

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    روغن زیتون برای موی نوزاد

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    روغن زیتون برای مو نوزاد
    روغن زیتون برای مو نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *