گیاه برگ بیدی سبز

دوره مقدماتی php
گیاه برگ بیدی سبز
گیاه برگ بیدی سبز

معرفی و نگهداری برگ بیدی : یکی از گیاهان آپارتمانی که خیلی راحت میتونید تو خونه هاتون نگهداری کنید و به عنوان گیاهی که در طاقچه نگهداری میشه و در خیلی از مواقع به عنوان گیاه آویز هم ازش استفاده میکنند نام برد. تکثیر این گیاه بسیار راحت بوده و شما میتونید در یک سال از این گیاه 5 گلدان هم جدا کنید. در اصل گیاهی علفی هست که در شرایط نگهداری ایده آل به گل هم میشینه و در رنگها مختلف در بازار میتونید اونو تهیه کنید. پس با من همراه باشید تا این گیاه زیبا را معرفی کنم و نیازهای نگهداری اونو براتون بیان کنم.

برگ بیدی به نام علمی Tradescantia albiflora شناخته میشود که از خانواده  Commelinaceae به حساب می آید و در اصل بومی آفریقای جنوبی و داری 60 گونه مختلف می باشد. که بیشتر گونه های علفی این گیاه به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری میشود که برگهایی تخم مرغی شکل و پهن که بدون دم برگ است دارد و به رنگ سبز روشن با نوار سفید یا کرم در بازار بافت میشود.

جالب است بدانید یکی از گیاهانی که میتوانید به راحتی در آب نگهداری کنید همین برگ بیدی خودمون هست که ولی بهتره بعد از مدتی که گیاه رشد کاملی کرد و دارای ریشه شد حتما به خاک منتقل کنید تا مواد مغذی که نیاز دارد را از خاک تامین کند.

در کل برای نگهداری این گیاه نیاز به نور متوسط و غیر مستقیم ، دمای نسبتا زیاد (این گیاه به سرما به شدت حساس است) و خاکی مرطوب نیاز دارد ولی در ادامه به بررسی کامل نیازهای برگ بیدی می پردازیم.

دمای زیاد را دوست دارد و تا دمای 30 درجه سانتی گراد را تحمل میکنید و در دمای بالا رشد بهتری خواهد داشت ولی به دمای پایین حساس است و کمترین دمایی که گیاه میتواند تحمل کنید 10 درجه سانتی گراد می باشد. بالکن و پشت پنجره در تابستان بهترین محل برای نگهداری انی گیاه زیبا می باشد و در زمستان حتما گیاه را داخل منزل نگهداری کنید.گیاه برگ بیدی سبز

گیاهی است که رطوبت را دوست دارد ولی نه به این مضور که حتما باید برای گیاه رطوبت زیاد فراهم کرد رطوبت معمول اتاق برای گیاه کفایت میکند.

دوره مقدماتی php

نیاز نوری خیلی بالایی ندارد و نباید آن را در محلی که نور خیلی کم دارد نگهداری کرد به نور متوسط و فیلتر شده نیاز دارد البته در گونه های مختلف نیاز نوری هم متفاوت می باشد مثلا گونه های ابلق نیاز نوری بیشتری دارند. ولی پنجره جنوبی اصلا برای این گیاه مناسب نیست چون نور زیاد برای گیاه به همراه دارد که موجب سوختگی برگها می شود.

حتما برای آبیاری این گیاه دقت کنید که بین دو آبیاری حتما خاک گلدان تا عمق 2 الی 3 سانتی متری خشک شود و سپس اقدام به آبیاری کنید. البته توجه کنید که وقتی از برگ بیدی به عنوان گیاه آویز استفاده میکنید نیاز آبی آن افزایش پیدا خواهد کرد آن هم به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و بالا رفتن دما. ولی حتما در زمستان آبیاری را کمتر کنید.

خاک مناسب برگ بیدی و هر گیاه علفی که رشد خوبی به گیاه شما بدهید ترکیبی از خاک باغچه، ماسه و تورب یا خاک‌برگ است. توجه داشته باشید که حتما از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد در غیر اینصورت باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد.

شما میتوانید از کود گیاهان زینتی به میزان 3 گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار از اوایل بهار تا اواخر تابستان به گیاه به صورت آبیاری بدهید.توجه داشته باشید که در کوددهی به هیچ وجه زیاده روی نکنید که منجر به کم رنگ شدن برگهای گیاه میشود.

همانطور که در سایر گیاهان نیز گفته شده زمانی که ریشه گیاه از زیر گلدان خارج شود زمان تعویض گلدان فرا رسیده است و شما باید گیاه را فقط با گلدانی با اختلاف یک سایز تعویض کنید.همچنین میتوانید هر سه هفته یکبار با استفاده از غبارپاشی برگها را تمیز کنید.دقت کنید که به هیچ وجه از مواد براق کننده شیمیایی برای تمیز کردن برگها استفاده نکنید چون باعث ایجاد سوختگی قهوه ای رنگ روی برگها میشود.

تکثیر برگ بیدی

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم تکثیر برگ بیدی بسیار راحت بوده و شما میتوانید در طول سال از این گیاه قلمه گرفته و آن را به راحتی ریشه دار کنید. نحوه ریشه دار کردن این گیاه بسیار راحت بوده و میتواند هم در خاک و هم در آب آن را ریشه دار کنید.

برای تکثیر برگ بیدی و کاشت آن در خاک گلدان را با ساتفاده از مخلوط خاک برگ و شن پر کنید،گلدان را قبل از کاشت آبیاری کنید تا کاملا نشست کنند، حالا با استفاده از خودکار و یا مداد سوراخ هایی در داخل گلدان ایجاد کنید و قلمه های را در داخل سوراخ ها قرار دهید. توجه داشته باشید که با حدف جوانه های انتهایی برای تهیه قلمه و تکثیر علاوه بر تولید گیاهان و گلدان های جدید در حقیقت باعث بیدار شدن جوانه های جانبی و در نتیجه پر پشت شدن و توپی شدن گیاه میشود.

البته میتوانید قلمه ها را داخل آب قرار داده و پس از ریشه دار شدن آنها را به خاکی سبک منتقل کنید. در ضمن سعی کنید در هر گلدان حداقل 5 قلمه قرار دهید.

همانطور که در بالا گفتیم سرما برای این گیاه مضر است اگر مشاهده کردید که برگ های آن نرم و آبکی میشوند جتما گیاه را به محلی گرم منتقل کنید و حتما از گیاه قلمه بگیرید تا در صورت از بین رفتن گیاه شما گیاه جدید داشته باشید. و همچنین تاکید میکنم از کوددهی بیش از حد خودداری کنید در غیر این صورت برگ گیاهان شما ضخیم و سبز روشن خواهد شد.

از عوامل پوسیدگی در گیاهان آبیاری بیش از حد و همچنین مناسب نبودن زهکشی گلدان می باشد که حتما بین دو آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود و در صورت پوسیدگی حتما از گیاه خود قلمه بگیرید چون دیگر امیدی به بازگشت گیاه شما نمیباشد.

بالا بودن دمای هوا و همچنین کم بودن رطوبت عامل این مشکل می باشد سعی کنید گلدان را به محلی با دمای پایین تر منتقل کنید و به هیچ وجه گلدان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

معرفی و آموزش نگهداری زبرینا

گل های آپارتمانی سایه دوست

چه گیاهانی مناسب بالکن هستند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

گیاه برگ بیدی سبز

تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

گیاه برگ بیدی سبز

گلی است علفی و خزنده. بسیار مناسب برای بانک ها ، ادارات و کارخانجات ، به صورت آویز بوده و زیبایی خاصی به دفتر شما می دهد، البته نیاز به نور متوسط دارد.

برگها بیضی شکل و نوک تیز با لکه های نقره ای و بنفش در متن سبز،در صورت عدم وجود نور کافی برگ ها به رنگ سبز در می آیند،حذف جوانه های انتهایی به منظور پر پشت شدن و توپی شدن گیاه ضروری است.بهتر است از ساقه های دراز و منحرف به منظور تکثیر استفاده شود. این گیاه برای پوشش گلدان های بزرگ مناسب است.

برگ بیدی به نور قوی و کافی احتیاج دارد واز نور مستقیم وسط روز به خصوص از پشت شیشه بیزار است.در صورت کم نور بودن گل شما دراز و بی قواره خواهد شد . بین دو آبیاری خاک خشک شود.
برگ بیدی گیاهی است از خانواده کملیناسه و جهت تزئین طاقچه ها و گلخانه ها و پشت پنجره مورد استفاده قرار میگیرد،گیاهی است زیبا و سریع الرشد و کم توقع و ارزان ، به طوری که از یک گلدان ان در یک سال متوالی میتوان ۵ گلدان جدید تهیه و تکثیر کرد،شاید به همین دلیل باشد که در بعضی کتب ان را بی ارزش خوانده اند و به آن گیاه ” لش” گفته میشه ،نگهداری و تکثیر ان ساده و گیاه مناسبی برای پوشش گلدان های بزرگ و کاشت گروهی است،ساقه ها رونده و برگها بیضی شکل که در بعضی واریته های سبز یکسدت و بعضی دیگر ابلق با رگه های سفید و به شکل برگ بید است.

گرفتن قلمه در کلیه فصل های سال از شاخه ها و کاشت هر ۵ عدد در یک گلدان
به‌سادگی و از راه قلمه ساقه علفی انجام می‌شود. برای این کار می‌توانید از ماه اردیبهشت تا شهریور در طی روند سر زنی که برای قوت بیشتر گیاه انجام می‌دهید، شاخه‌های هرس شده را در آب یا خاک ریشه‌دار کنید. قلمه‌های برگ بیدی کمتر از یک ماه در شرایط مناسب ریشه می‌دهند.

گلدان های جدید را انتخاب و درون انها مخلوط خاک برگ و شن بریزید،گلدان ها را قبل از کاشت ابیاری کنید تا کاملا نشست کنند،با مفتول سیمی باریک یا مداد سوراخ هایی در خاک ایجاد کنید و قلمه های حداقل با دو جفت برگ درون انها کاشت کنید،به طوری که یک جفت برگ زیرین درون خاک قرار گیرد.

با حذف جوانه های انتهایی برای تهیه قلمه و تکثیر علاوه بر تولید گیاهان و گلدان های جدید در حقیقت باعث بیدار شدن جوانه های جانبی و در نتیجه پر پشت شدن و توپی شدن گیاه میشود.

نوک برگها به طرف سطح بالایی برگ خم می شوند سپس سقوط میکنند:هوای محیط گرم و خشک است،گلدان را به محل خنک تر منتقل نمایید و غبارپاشی را فراموش نکنید،آبیاری را زیادتر و گلدان را در معرض اشعه مستقیم افتاب قرار ندهید.

هوای سرد باعث یخ‌زدگی برگ‌های برگ بیدی می‌شود و آنها را نرم و آبکی می‌کند و برگ‌ها هم کم‌رنگ می‌گردند.
کوددهی بیش‌ازحد نیاز باعث کم‌رنگ شدن و ضخیم شدن برگ‌ها می‌شود.
چنانچه می‌بینید نوک برگ‌ها به سمت بالا برگشته و ریزش دارند بدانید که رطوبت محیط کم و دما بالا است.
همیشه آبیاری بیش‌ازاندازه مشکل‌ساز است و در برگ بیدی موجب پوسیدن ساقه سطح خاک می‌شود.
اگر محیط منزل شما خشک است به‌هیچ‌وجه برگ بیدی را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید تا دچار لکه‌های قهوه‌ای نگردد.

یک برنامه نویس علاقه مند به پرورش گل و گیاه های آپارتمانی. به خاطر علاقه ای که به گل و گیاه دارم، دائم مشغول تحقیق و مطالعه راجع به گل ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی هستم، از این رو تصمیم گرفتم تجربیات و دانشم در این زمینه رو با شما به اشتراک بزارم.

دیدگاه

آدرس

وب سایت

مرسی میثم عالی بود 👌

من دارم خیلی گیاه دوس داشتنیه و نگهداریش راحته حتی واس منی ک گیاه زیاد کشتم این شاید راحت ترین گیاه برای نگهداری باشه تکثیرشم راحته تو اب سریع ریشه میده

خیلی ممنون بابت قرار دادن دانشتون برای همه

ممنون نظر لطف شماست.

سلام وقت بخیر من از این گیاه دارم اما برگاش چند وقته داره کوچیک میشه و مثل قبل نیست

سلام گل های من زرد شدن برگاش ولی رشدشون خوبه دلیلش چیه ؟

🙏👌👍

سلام.گل های من از بالا برگاش خشک میشه اما ساقش سالمه باعث میشه برگاش کم بشه.مشکل از چیه؟

دلایل زیادی میتونه داشته باشه اما این موارد رو بررسی کنید : ۱- مطمئن بشید بخاطر آبیاری زیاد ریشه گل پوسیده نشده باشه ۲- با غبار پاشی آب، محیط گل رو مرطوب نگه دارید. ۳- خاک گلدون رو تقویت کنید.گیاه برگ بیدی سبز

من چند وقته گلدون برگ بیدی رو اوردم تو خونه پشت پنجره ولی صب که پا میشم میبینم یه چیزی برگا رو خورده، هر چی میگردم چیزی پیدا نمیکنم ، علتش چیه؟؟؟

سلام من این گلو چند روزه خریدم بهمراه گل برگ انجیری و دراسنا،میشع راجب این دوتا هم توضیح بدین مختصر

گلدون سبز رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. مطالب این وب سایت به محض انتشار در این شبکه ها منتشر خواهد شد.

گیاه برگ بیدی یکی از انواع گیاهان زینتی آپارتمانی می باشد که قادر است در محیط خانه به خوبی رشد کند طوری که شما می توانید در منزل به راحتی به تکثیر برگ بیدی بپردازید و از آن نگهداری کنید، برگ های این گیاه در رنگ های مختلفی مانند سبز، کرمی و بنفش وجود دارد که نوع بنفش آن از زیبای خاصی برخوردار می باشد.

گیاه برگ بیدی همانند سانسوریا، پتوس از آن دسته گیاهانی است که تقریبا در تمامی خانه ها به چشم می خورد، با وجود اینکه گیاهی کاملا بی آزار می باشد وجود آن در منزل می تواند زیبایی دوچندانی را ایجاد کند، نگهداری، پرورش و تکثیر برگ بیدی نیاز به شرایط ویژه ای ندارد.

گیاه شناسی برگ بیدی: برگ بیدی بومی منطقه آمریکا آمریکای جنوبی می باشد که به دلیل برگ های دو رنگش مورد توجه همگان قرار گرفته است، نوع این گیاه علفی بوده و دارای رشد خزنده ای می باشد، برگ های این گیاه به شکل قلب بوده که دارای سرتیزی می باشند با توجه به گونه مختلف آن رنگ متفاوت می باشد، اما اغلب بیشتر افراد به پرورش و تکثیر برگ بیدی بنفش می پردازند، برگ این گیاه دارای دو رنگ بوده با خطوط سبز و بنفش است.گیاه برگ بیدی سبز

گیاه برگ بیدی به طور کلی دارای ۳ گونه اصلی می باشد که این گونه ها شامل: برگ بیدی با برگ های سبز، برگ بیدی با برگ های بنفش، برگ بیدی موسی در گهواره می باشد که از مهم ترین گونه های اصلی برگ بیدی به شمار می رود. تکثیر برگ بیدی همانگونه که اشاره کردیم کار بسیار آسانی می باشد طوری که می توانید با قلمه ساقه آن در آب، خاک، ماسه صاحب یک گیاه برگ بیدی دیگر شوید.

۱٫برای تکثیر برگ بیدی از راه قلمه زدن بایددر فصل تابستان اقدام نمایید بدین ترتیب ابتدا باید یک ساقه محکم از گیاهتان توسط یک چاقو تیز جدا کنید، قلمه ای باید حداقل ۷ سانتی متر باشد و همچنین ساقه دارای گره هایی باشد، در انتهای قلمه هر چه برگ وجود دارد را جدا کنید طوری که ۱ الی ۲ عدد برگ بر روی قلمه باقی بماند.

۲٫ بعد از آماده شدن قلمه ها باید آن ها را برای ریشه دهی در بستری با خاک کمپوست و ماسه بکارید، همچنین شما می توانید قلمه هایی را که آماده کردید را درون یک لیوان آن یا تنگ آب قرار دهید تا ریشه دار شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر قلمه هایتان را درون خاک قرار دادید اقدام به تعویض روزانه آب کنید، آبی که برای قلمه ها تهیه می کنید باید بدون املاح و کلر باشد.

۳٫ برای کاشت قلمه ها درون گلدان باید قبل از اینکه قلمه ها را در خاک بکارید ابتدا خاک آن را آبیاری نمایید و بعد با استفاده از مداد و یا خودکار در خاک سوراخ ایجاد کنید و بعد قلمه را درون آن بکارید.

۴٫ بعد از اتمام کاشت باید بستر هایی که قلمه ها را درون آن کاشتید را به مکانی منتقل کنید که دارای ۱۸ تا ۲۰ درجه دما باشد. از گذاشتن قلمه ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری نمایید، در طول دوران ریشه دهی توجه داشته باشید تا خاک گیاه خشک نشود.

* قلمه های برگ بیدی به سرعت ریشه می دهند طوری که بعد از ۱ هفته شاهد رشد گیاهتان خواهید شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ورود


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


رنگ بندی زیبا، وجود طرح خاص روی برگها و ساقه های آویز از خصوصیات منحصر به فرد گل برگ بیدی است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم. برگ بیدی از زمانهای قدیم تا اکنون، گیاهی محبوب در خانه و یا باغچه ها بوده است. نگهداری از این گیاه خوشرنگ در یک گلدان آویز و یا در کنار گیاهان سبز برگ، طیف رنگی چشمگیری به فضا می‌دهد و زیبایی آن را دو چندان می‌کند. برگ بیدی نگهداری آسانی دارد اما برای داشتن یک گیاه سالم و شاداب در این مقاله همراه ما باشید تا با نگهداری گیاه برگ بیدی یا زبرینا آشنا شوید.

گل برگ بیدی

گل برگ بیدی یا زبرینا ( Wandering jew ) گیاهی زیبا و خوشرنگ از خانواده Commelinaceae است و زادگاه اصلی آن جنوب کانادا تا شمال آرژانتین است. برگ بیدی گیاهی کم توقع با قیمت مناسب است که رشد سریعی دارد و تکثیر آن بسیار آسان است. برگهای بیضی شکل در طرح های متنوع و ساقه های رونده، این گیاه را برای پر کردن داخل باغچه، گلدان های بزرگ و گلدان های آویز مناسب کرده است. برگ بیدی بیش از 60 گونه متفاوت دارد و برگهای این گیاه زیبا در شکل ها و رنگهای متنوعی رشد می‌کنند و گل برگ بیدی بنفش نسبت به انواع دیگر آن در ایران بیشتر یافت می‌شود.

گل برگ بیدی

تمامی انواع برگ بیدی نگهداری آسانی دارند و نور فراوان از جمله نیاز های ضروری آنها محسوب می‌شود، بنابراین پشت پنجره جنوبی و یا قرار گیری آنها در فضای باز بهترین مکان برای نگهداری آنهاست. توجه داشته باشید در صورتی که از برگ بیدی در فضای باز نگهداری می‌کنید، در فصول سرد سال آن را به داخل منتقل کنید زیرا هوای سرد سبب از بین رفتن برگهای آن می‌شود. نام “Wandering jew” در واقع به سه گونه مختلف در جنس Tradescantia اشاره دارد : fluminensis ،zebrina و pallida که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم :گیاه برگ بیدی سبز

1. Tradescantia pallida

نوع محبوب برگ بیدی با شاخ و برگ ارغوانی است که برگهای کشیده و باریکتری نسبت به انواع دیگر دارد. این گونه در فصل تابستان گلهایی ظریف و کوچک به رنگ صورتی تولید می‌کند. 

برگ بیدی

 

2. Tradescantia zebrina

این گونه دارای برگهای بیضی شکل به رنگ سبز و بنفش و با نوار های کرم رنگ است که زیبایی منحصر به فردی به آن داده است. 

گل برگ بیدی بنفش

3. Tradescantia fluminensis

این برگ بیدی ظاهری کلاسیک و شیک دارد و به برگ بیدی سه رنگ معروف است. برگهای سبز با نوارهای صورتی و قرمز ظاهری خاص به این گیاه بخشیده است.

برگ بیدی صورتی

نیاز آبی گیاه برگ بیدی نسبتا زیاد است و از خشکی دادن بیش از حد به گیاه خودداری کنید. بعد از کمی خشک شدن خاک به آبیاری اقدام کنید و در روزهای گرم تعداد دفعات آبیاری را بیشتر کنید. حساسیت برگ بیدی به آبیاری تا حدی است که در صورت نگهداری از آن به صورت آویز به آبیاری بیشتری نیاز دارد زیرا گرما مدام در حال جابه جایی و بالا رفتن است.

برگ بیدی نیازمند نور متوسط غیر مستقیم است و در سایه نیز رشد می‌کند. پشت پنجره جنوبی بهترین مکان برای قرار گیری برگ بیدی است و در صورت دریافت نور کم ساقه ها علفی رشد می‌کنند و گیاه بی حال می‌شود. واریته های ابلق برگ بیدی برای داشتن برگهایی زیبا به نور بیشتری نیاز دارند.

برگ انجیری دوستدار هوای گرم است و نسبت به سرما حساس است. از سرما دادن به این گیاه خودداری کنید و در روزهای سرد آن را از لب پنجره و یا باغچه دور نگه دارید.

برگ بیدی نیز مانند تمامی گیاهان دوستدار هوای مرطوب است و در آن رشد بهتری دارد. رطوبت نسبی بین 50 تا 70 درصد را می‌طلبد و از طریق غبار پاشی و یا ساخت جزیره می‌توانید رطوبت آن را تامین کنید. ساخت جزیره به این صورت است که داخل زیر گلدانی را پر از سنگریزه و آب می‌کنیم و گلدان را روی آن قرار می‌دهیم به صورتی که آب با انتهای گلدان در تماس نباشد.

خاکی سبک با زهکش بالا برای این گیاه مناسب است. خاک ماسه، خاک و کود اماده و خاک مخصوص گیاهان آپارتمانی مناسب گیاه برگ بیدی است.

برگ بیدی به کوددهی حساسیت زیادی ندارد و برای داشتن رشد بهتر و در صورت نیاز می‌توانید در فصول رشد مانند بهار و تابستان هر 2 هفته یکبار گیاه را تغذیه کنید.

هر یک یا دو سال یکبار بهتر است گلدان را تعویض کنید و یا خاک سطحی را با خاکی کامل و نو تعویض کنید. در صورت بیرون زدن ریشه ها نیز بهتر است گلدان را تعویض کنید.

تعویض گلدان برگ بیدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

ایران درخت

گیاه برگ بیدی سبز

امروز ، فروشگاه اینترنتی گل و گیاه  ایران درخت با بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی ، انواع تقویت کننده ها و کود های گل و گیاه ، انواع گلدان های پلاستیکی ، سفالی ، سرامیکی و … ، انواع خاک های مخصوص گیاهان توانسته است نیاز های گل و گیاه شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.

آدرس ایمیل:

کلمه کاربری یا ایمیل *

رمز عبور *

ورود

شاید دلتان بخواهد که این گیاهان بنفش رنگ را در کالکشن گیاهان خانگی خود داشته باشید .گیاه قلب ارغوان به خانواده گیاهان عنکبوتی برمی گردد و نگهداری و مراقبت از آن نیز بسیار راحت می باشد .

مراقبت از گیاه برگ بیدی بنفش در فضای خانه باعث می شود که محیط را بسیار زیبا کند و شما می توانید گیاه برگ بیدی بنفش را درون یک گلدان بنفش قرار دهید و جذابیت آن را چند برابر کنید.

برای نگهداری از گیاه ترادسکانتیا پالیدا باید با احتیاط زیاد با ساقه های آن رفتار کنید زیرا احتمال شکستن آن ها بالاست و این گیاه را در جایی قرار دهید که احتمال برخورد با آن کمتر باشد .

 گیاه ترادسکانتیا پالیدا در فصل بهار شروع به شکوفه زدن می کند و اگر در فصل تابستان گیاه ترادسکانتیا پالیدا را در حیاط خانه می گذارید، حتما مراقب باشید که نور مستقیم با آن برخورد نکند و همچنین یک روز در میان خاک آن را بررسی کنید تا ببینید که خشک شده است یا خیر و در صورت خشک شدن، به آن آب دهید . 

– نور خورشید

گیاه برگ بیدی سبز

گیاه خود را در محیطی قرار دهید که نور به آن برسد :گیاه   قلب ارغوان یا همان  ترادسکانتیا پالیدا توانایی رشد در محیط های کم نور را نیز دارد اما برگ های آن به جای بنفش کم کم سبز می شوند و اجازه دهید که نور به این گیاه برسد اما در بهترین حالت آن را در معرض نور جانبی قرار دهید تا باعث پلاسیده شدن آن نشوید.

– برش

ساقه های جدید را در ابعاد کوچک برش دهید تا قلمه زدن آن راحت تر باشد و دوباره رشد خود را از سر بگیرد و مراقب باشید که ساقه ها پاره نشوند و اگر گیاه شما در بین برگ ها فاصله زیادی داشت، می توانید تا 15 سانتی متر آن را هرس کنید .

 – عوض کردن گلدان برگ بیدی بنفش در فصل بهار

چنانچه در نمناک گفته شده است زمانی که دیدید ریشه ها از قسمت نقاط زهکشی خاک بیرون زده اند، آن ها را به یک گلدانی به اندازه 2.5 تا 5 سانتی متر منتقل کنید و همچنین از گلدانی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و از گل شدن خاک جلوگیری کند و باعث پوسیده شدن ریشه نشود . 

– آب

به گیاه برگ بیدی بنفش به طور کامل آب دهید و اجازه دهید که حدود 2.5 سانتی متر از روی خاک خشک شود و بعد دوباره آب بدهید و در فصل زمستان نیز میزان آب دادن را کاهش دهید که بیش از حد آب دادن باعث پوسیده شدن ساقه می شود که نشان دهنده پوسیدگی ریشه است .

 – رطوبت

 گیاه قلب ارغوان را در اتاقی قرار دهید که 40 درصد رطوبت داشته باشد. نوک قهوه ای برگ ها نشان دهنده خشکی هوا می باشد .

 

– دما

دمای متوسط از 18 تا 27 درجه سانتی گراد برای گیاه قلب ارغوان مناسب است.  گیاهان برگ بیدی بنفش می توانند دماهای بسیار پایین را تا 10 درجه سانتی گراد تحمل می کند اما در هر حال بهتر است که محیط را برای  گیاه  برگ بیدی بنفش گرم کنید. 

– خاک

از خاک گلدان ارگانیک برای گیاه قلب ارغوان استفاده کنید . 

– کود گیاهی

در فصل بهار و تابستان ماهی یک بار به گیاه قلب ارغوان کود دهید و سعی کنید که کود محلول در آب بگیرید.

– هرس کردن

10 سانتی متر از نوک ساقه های این گیاه را در فصل بهار یا در اوایل تابستان برش دهید که گیاهان  در گلدان مرطوب به راحتی ریشه می زنند.

گیاه برگ بیدی سبز
گیاه برگ بیدی سبز
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *