گلپر خواص و مضرات

دوره مقدماتی php
گلپر خواص و مضرات
گلپر خواص و مضرات

گیاه گلپر از دسته گیاهان دارویی بوده که علاوه بر ارزش خوراکی که دارد در طب سنتی و صنعت داروسازی نیز از آن استفاده‌های فراوانی میشود. این گیاه دارای مواد معطر مخصوص و مرکب از صمغ‌‌های مختلف است. جوانه‌‌ها، ساقه‌‌ها و غنچه‌های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. دانه‌های خشک این گیاه معطر است که همراه با اغذیه و به عنوان ادویه مصرف عمومی‌دارد. خواص گلپر شامل خاصیت ضد نفخ، رفع سوء‌هاضمه، دفع کننده باد و نفخ شکم و کمک به درمان خانگی سکسکهاست. همچنین از این گیاه در صنعت به عنوان طعم‌دهنده در صنایع غذایی و دارویی، دهان شویه‌ها، معطر کننده صابون و خمیر دندان و عامل ضد نفخ در مصارف دارویی استفاده میشود.  اخیراً محققان به این نتیجه رسیده اند که این گیاه پتانسیل کاربردهای درمانی جدیدی در آینده دارد. گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد. گلپر گیاهی است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.در ادامه برخی از مهمترین کاربردهای درمانی و خواص گلپر در طب سنتی گردآوری شده است.

این گیاه، خواص ضد التهابی مشخصی دارد. بنابراین برای درمان بیماری هایی مانند ورم مفاصل و نقرس مفید است. اینها التهاب مفاصل استخوان هستند و می توانند باعث درد شدید شوند. با کاهش تورم, درد در بیماران ورم مفاصل و نقرسکاهش می یابد.

بررسی هایی بر روی خواص ضد دردی این گیاه انجام شد. استفاده از این گیاه، برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. کاربرد عصاره گیاه روی زخم ها، به ضد عفونی کردن آن ها و جلوگیری از گسترش آن ها کمک میکند.

مطالعه سطوح چربی در گروه هایی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر، نشان داد که پس از تجویز عصاره گلپر, میزان تری گلیسرید سرم خونی در گروه بیماران کاهش معنی داری پیدا میکند. مطالعات کوتاه مدت به هیچ بهبود قابل توجهی اشاره نکردند. شما می توانید مکمل دوره های طولانی مدت گلپر را مصرف کنید و ببینید که آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

یکی از بیماری های شایع قارچی، کف پای ورزش کاران است. این بیماری عمدتاً در افراد با سیستم دفاعی ضعیف رخ می دهد، همچنین در صورتی رخ می دهد که فرد دیابت و یا تحت درمان سرطان قرار داشته باشد. از این گونه گل کوهی در منطقه آسیب دیده استفاده کنید. بگذارید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا اینکه عفونت درمان شود.

گلپر خواص و مضرات

دوره مقدماتی php

خواص ضد میکروبی اش به توقف رشد میکروارگانیسم ها کمک می کند. برای مثال، آنتی بیوتیک ها به جلوگیری از رشد باکتری ها کمک می کنند. می توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک نیز استفاده کنید. این محلول را در مکان هایی که میکرو ارگانیسم ها رشد می کنند، بزنید.

مطالعه پروفایل لیپید نشان می دهد که استفاده از عصاره گلپر ایرانی در بهبود سلامت بیماران قلبی مفید است.

این گیاه در درمان تشنج بسیار موثر است. به دلیل حضور تریترپنس، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها در این گیاه، درمان اولیه ای را برای جلوگیری از تشنج و کنترل کردن آن است. داشتن یک شیشه انفوزیون ساخته شده از برگ این گیاه کمک خواهد کرد که فرکانس تشنج را پایین بیاورید.

برخی از ویژگی های ایمن سازی گلپر مانند سرکوب تکثیر سلولی T، اتمام و سرکوب تکثیر سلولی B برای کنترل بازسازی بافت عضله، استخوان و غضروف مفید هستند. می توانید از بیماری های دستگاه ایمنی مثل آرتریت روماتوئید وگرافت – در مقابل – میزبان و سپسیس استفاده کنید. هم چنین برای ژن درمانی هم مفید است. برای درمان موثر از عصاره اش استفاده کنید.

گلپر ایرانی برای بررسی اثر آن بر فولیکولوژنز و بافت تخمدان مورد بررسی قرار گرفته است، مطالعات نشان می دهد که عصاره این گیاه می تواند اثر مهاری بر فولیکولوژنز داشته باشد. بنابراین استفاده از عصاره گلپر می تواند باعث بروز نازایی در زنان شود.

هنگامی که عصاره این گیاه فعالیت ضدمیکروبی خوبی دارد، قارچ کاندیدا به دلیل حضور مخمر رشد می کند. معمولاً، باکتری های لاکتوباسیلوس رشد مخمر را کنترل می کنند. اگر این اتفاق نیافتد، باید از عصاره گلپر ایرانی برای پایین آوردن عفونت کاندیدا استفاده کنید.

استفاده از عصاره گلپر در ایجاد کاهش علائم دیابتی ها کمک می کند.
دو عامل اصلی ریسک، عبارتند از:هیپرتریگلیسریدمیا و هیپوکلسترولمی برای دیابت.
شایع ترین بیماری ها، عبارتند از:آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر.
این مشکلات پس از بروز دیابت در بیمار رخ می دهد.
استفاده از عصاره گلپر به کاهش این عوامل خطر کمک می کند.

مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث «سقط جنین» می‌شود.
 گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

خواص و مضرات گلپر

گلپر یک گیاه گلدار می باشد که چند ساله است ، این گیاه بومی کشور ایران می باشد و در کوهستان های ایران می روید. گونه های مختلف گلپر معطر هستند و برخی از ایرانی ها به عنوان ادویه از گلپر استفاده می کنند.

گلپر گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص گلپر را برایتان در دسته بندی خواص گیاهان جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت پارسی دی همراه باشید.

خواص گلپر

گلپر خواص و مضرات

عصاره گلپر برای کاهش علائم بیماری دیابت موثر است. دو عامل خطرناک در بیماری دیابت هیپرتریگلیسریدمیا و هیپوکلسترولمی می باشد و شایع ترین بیماری های ایجاد شده توسط دیابت آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر می باشد که توسط عصاره گلپر کاهش پیدا می کند.

خاصیت ضد میکروبی گلپر باعث توقف رشد میکرو ارگانیسم های بدن می شود. شما می توانید از عصاره گلپر به عنوان یک آنتی بیوتیک عالی استفاده کنید.

این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد ، برای درمان بیماری های مختلف مانند ورم مفاصل و نقرس می توان از این گیاه استفاده نمود. کسانی که التهاب مفاصل استخوان دارند بهتر است گلپر را در رژیم غذایی خود قرار دهند. این گیاه برای ورم مفاصل و کاهش نقرس موثر است.

عصاره گلپر دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد ، از گیاه گلپر برای پایین آوردن عفونت کاندیدا استفاده می شود.

عصاره گلپر ایرانی باعث بهبود سلامت بیماران قلبی می شود.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که گلپر دارای خواص ضد درد می باشد. شما از این گیاه برای درمان زخم های پوستی می توان استفاده کنید. عصاره گلپر برای کاهش زخم ها و ضدعفونی کردن آن موثر است.

عصاره گلپر می تواند باعث مهار اثر فولیکولوژنز شود. شما می توانید از گیاه گلپر برای جلوگیری از نازایی در زنان استفاده کنید.

عصاره گلپر میزان تری گلیسیرید سرم خونی در گروه بیماران عروقی را کاهش می دهد. شما می توانید دوره طولانی گلپر مصرف کنید تا ببینید چه تاثیری بر رو بدن شما خواهد گذاشت.

گلپر دارای برخی ویژگی های مفید برای جلوگیری از بیماری های دستگاه ایمنی بدن می باشد. شما می توانید از گلپر برای ژن درمانی استفاده کنید. گلپر می تواند از بیماری های دستگاه ایمنی مانند آرتریت روماتوئید و … جلوگیری کند.

گلپر برای درمان بیماری تشنج مفید است ، این امر به خاطر وجود تریترپنس، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها در این گیاه می باشد. اگر می خواهید از تشنج پیشگیری کنید می توانید از گلپر استفاده کنید. داشتن یک شیشه انفوزیون ساخته شده از گلپر می تواند با کاهش تشنج شود.

یکی از بیماری های قارچی مربوط به پای ورزشکاران می باشد. این بیماری به دلیل سیستم دفاعی ضعیف رخ می دهد. اگر شخص تحت درمان سرطان یا دیابت قرار داشته باشد ممکن است این اتفاق رخ دهد. شما می توانید از گلپر برای درمان مناطق آسیب دیده استفاده کنید.

مضرات گلپر

عصاره این گیاه سمی می باشد ، اگر در تماس با پوست قرار بگیرد باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود. از عوارض حساسیت پوستی گلپر می توان به خارش ، قرمزی ، اگزما و سوزش اشاره کرد.

همچنین ببینید

گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد. گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

خواص گلپر:

در طب سنتی، گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضد نفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید. از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را پودر و استفاده کنند.

خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد.

گلپر خواص و مضرات

برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.

غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، “تلطیف گوشت‌ها” به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

مضرات گلپر:

>>> اما مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث “سقط جنین” می‌شود. گاهی مصرف گلپر در افراد گرم مزاج باعث سردرد می‌شود، در این صورت می‌توانند گلاب بو کنند تا سردردشان رفع شود.

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

ایا چای گلپر باعث بی خوابی هم میشود

ازخواص گلپر روی هفت گنچ خیلی متشکرم.

خواص گلپر / طریقه مصرف گلپر / خواص گلپر برای پوست / گلپر، گیاهی برای درمان سیاهی دور چشم / ترکیبات شیمیایی گیاه گلپر / چه گلپری را مصرف کنیم؟ / مضرات گلپر / فواید گلپر / خواص معجزه آسای گلپر

خواص گلپر

گلپر گیاهی است معطر که می‌ توان از تمام بخش های آن در صنعت غذا و دارو استفاده کرد. گلپر گیاهی چند ساله از تیره جعفری است که بیشتر در نقاط مرتفع کوهستان های ایران و نقاط دیگر می روید، با ریشه های ضخیم و برگ های کاملا بریده که پیشینیان برای آن خواص بسیاری شمرده اند، از جمله اینکه موجب نیروی بدن می شود ولی متاسفانه زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

در طب سنتی، گلپر، هضم کننده غذا و تقویت کننده معده است. برای بهره بردن از خواص ضد نفخ گلپر، بهتر است یک گرم از پودر دانه‌های این گیاه را همراه رازیانه بعد از غذا و با آخرین لقمه به اندازه نصف قاشق غذاخوری بخورید. از آنجا که گلپر طبیعت گرم و خشکی دارد، افراد گرم مزاج باید دانه‌های این گیاه را یک شب در سرکه بخوابانند و بعد از ۲۴ ساعت و خشک شدن دانه‌ها، آن را پودر و استفاده کنند.

خوردن گلپر ذهن را باز و حافظه را زیاد و نسیان را کم می کند و ابلهی و حماقت را از بین می برد.

گلپر خواص و مضرات

برای فلج، لقوه و بی حسی اعضا مفید است.

غیر از خواص درمانی از دیگر کاربردهای گلپر در طب سنتی، “تلطیف گوشت‌ها” به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت ماهی از گلپر استفاده کنید.

طریقه مصرف گلپر

بهتر است دانه گلپر را تا هنگام مصرف پودر نکنیم البته این در مورد تمام دانه های گیاهان خانواده جعفری مثل زیره، رازیانه و گشنیز صدق می کند زیرا اسانس در دانه گیاهان محبوس است و اگر آنها را در شرایط درست نگهداری کنیم، تا ۳ ۲ سال قابل استفاده اند اما وقتی دانه ها پودر می شود، اسانس آنها به سرعت تبخیر می شود و خاصیتش را از دست می دهد و دوام آنها در شرایط مناسب نگهداری به ۶ ماه می رسد. البته بهتر است دانه ها را هنگام مصرف یا حداکثر یکی دو هفته قبل از مصرف پودر کرد.

شیشه های رنگی تیره یا ظروف فلزی با در محکم، بهترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار هستند. دانه ها را باید در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کرد. بدترین ظروف برای نگهداری دانه های اسانس دار، ظروف پلاستیکی است. اندازه ظرف نیز باید با حجم ادویه متناسب باشد زیرا هوای داخل ظرف می تواند باعث اکسیده شدن اسانس شود و بو و خاصیت آن را تغییر دهد

خواص گلپر برای لاغری

گلپر دارای مواد معطر مخصوص، مرکب از صمغ های مختلف است. جوانه ها، ساقه ها و غنچه های نورسته آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های خشک این گیاه که بسیار معطر است همراه با غذا و به عنوان ادویه مصرف عمومی و همگانی دارد. برگ ها و ساقه های گلپر در زمستان از بین می رود ولی ریشه های ضخیم آن باقی مانده و در بهار سال بعد ساقه های بلند دیگری از آن ها رشد کرده و میوه اش پس از رسیدن سفید و مدور و پهن و شبیه به سکه پول بوده و بسیار خوش بو است.

ساقه و برگ گلپر که گلپر ترشی نامیده می شود، دارای همان خواص است و خوردن آن با خوراک و یا افزودنش به ترشی ها بسیار مفید بوده و از فساد و خراب شدن ترشی نیز جلوگیری می کند. طبیعت گلپر گرم بوده و آن را با نام کاشم می شناسند.

مصرف همزمان آن با ماست و انار، سیب زمینی پخته، باقلای پخته توصیه می شود تا از نفخ جلوگیری کند. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد و کشنده باکتری هاست. فارسی گلپر انگدان است که عده ای آن را انجدان نامیده اند.

خواص گلپر برای پوست

در این مقاله به شما مطالبی را در زمینه ی خواص معجزه آسای گلپر ارائه می دهیم:در طب سنتی ایران نسخه ای ساده و بسیار کاربردی وجود دارد ، که برای درمان کبودی و سیاهی دور چشم از سوی درمان گران توصیه شده است ، برای تهیه ی این نسخه نیاز به برگ های خشک شده ی گلپر و مقداری روغن زیتون داریم .

گلپر از جمله گیاهان دارویی گرم و خشک است که بسیاری از ما ایرانی ها از آن برای خوش عطر و خوشبو کردن غذاها استفاده می کنیم ولی غافل از خواص معجزه آسای آن در زمینه ی زیبایی پوست هستیم.

گلپر، گیاهی برای درمان سیاهی دور چشم

برای تهیه ی این مخلوط کافی است برگ های گلپر را درون مخلوط کن به صورت پودر در آورده و ان را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی حلقه ی چشم و سیاهی های زیر چشم ماسک کنید سپس این ماسک را برداشته و صورتتان را با آب نیم ولرم بشویید و حتی الامکان این کار را هر شب تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری ببینید.

مواد شیمیایی موجود در گلپر عبارتند از: استات هکسیلیک، استات استیلیک و بوتیرات متیلیک و بوتیرات اتیلیک و اسیدهای مختلف دیگر که بوی تند آن از آنهاست. همچنین در گیاه گلپر نوعی اسانس روغنی و فرار نیز وجود دارد که از گرد آن برای معطر ساختن بعضی غذاها استفاده می شود.

چه گلپری را مصرف کنیم؟

اگر دانه ها در گونی در معرض گرما یا نور قرار گیرند به مرور زمان کهنه می شوند ولی در بسته بندی، ماندگاری گلپر بالاتر می رود اما پلاستیک بدترین ظرف برای نگهداری دانه های اسانس دار است زیرا اسانس ها پلاستیک را حل و خلل و فرجی ایجاد می کنند که با چشم دیده نمی شود ولی اسانس از میان آنها تبخیر می شود. بهتر است به محض خرید دانه ها، آنها را از بسته بندی خارج و به ظروف شیشه ای رنگی یا فلزی منتقل کرد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

گلپر خواص و مضرات
گلپر خواص و مضرات
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *