کمپوت آلوئه ورا در بارداری

دوره مقدماتی php
کمپوت آلوئه ورا در بارداری
کمپوت آلوئه ورا در بارداری

خوردن آلوئه‌ ورا در بارداری برای خانم های تا حدی آسیب زا می باشد و می تواند مشکلاتی برای مادران باردار به همراه داشته باشد .

آلوئه ورا از جمله گیاهانی است که فواید زیادی برای درمان انواع بیماری ها همچون یبوست ، زخم معده و مشکلات پوستی دارد . اما آیا خوردن آلوئه‌ ورا در بارداری برای خانم ها مجاز است ؟! برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید .

در چندین سال اخیر، آلوئه‌ ورا به‌عنوان نوعی خوراکی یا نوشیدنی سالم تبلیغ می‌شود که برای سلامت روده‌ها نیز خیلی مفید است، چون مواد مغذی و فیبر زیادی دارد. آلوئه‌ورا می‌تواند به‌عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود.

با این‌حال، آلوئه‌ورا می‌تواند به‌عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود.

بنابراین خانم‌های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه‌ورا استفاده کنند.
از طرف دیگر، آلوئه‌ ورا حاوی نوعی ماده ملیّن قوی به‌نام آنتراکینون است که معمولا در ساخت انواع داروهای ملیّن استفاده می‌شود. توصیه متخصصان این است که خانم‌های باردار باید از استعمال داخلی محصولات حاوی آلوئه‌ورا که ممکن است آنتراکینون داشته باشند، پرهیز کنند. البته استعمال خارجی محصولات حاوی آلوئه‌ورا در دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمی‌کند.کمپوت آلوئه ورا در بارداری

نوشابه‌های گازدار نیز جزء نوشیدنی‌هایی هستند که خانم‌ها نباید در دوران بارداری از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر کافئین این نوشیدنی‌ها که برای بارداری مضر است، قندها و حباب‌های نوشیدنی‌های گازدار به نفخ آزاردهنده منجر می‌شود و حتی می‌تواند باعث سوزش سر معده شود.

دوره مقدماتی php

برخی متخصصان با خانم‌های بارداری مواجه شده‌اند که نسبت به مصرف این نوشیدنی‌ها واقعا اعتیاد دارند و به سلامتی خودشان آسیب می‌رسانند. قطع کردن مصرف نوشیدنی‌های گازدار واقعا برای بعضی افراد خیلی سخت است و حتی مشکلاتی مثل سردرد ایجاد می‌کند.

کپسول‌ آلوئه ورا برای درمان یبوست:

کپسول آلوئه‌ورا به‌صورت صنعتی از پودر برگ آن تولید می‌شود. ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم از آن، برای درمان یبوست مفید است.

نحوه مصرف آلوئه ورا برای افزایش رشد مو:

برای رشد مو می‌توانید ۲ قاشق چای‌خوری از ژل آلوئه‌ورا را با نصف فنجان بابونه ترکیب کرده و از آن به‌عنوان نرم کننده، برای مو استفاده کنید.

محلول آلوئه‌ورا و گل رز برای تحریک حواس:

این محلول از گلاب و روغن شمعدانی تهیه می‌شود. آلوئه‌ورا و گلاب هر دو ماده‌ای لطیف و خنک هستند که محلول آنها سبب شفاف شدن پوست‌های کدر و فرسوده می‌شود.

برای‌ اینکه این محلول در آب‌وهوای گرم تازه بماند می‌توانید بطری‌ آن را در یخچال نگهداری کنید. این محلول برای تحریک حواس بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه محلول:

یک چهارم فنجان آب مقطر

۲ قاشق چای‌خوری آب آلوئه‌ورا

۲ قاشق چای‌خوری گلاب

۳ قطره روغن گل رز

۳ قطره روغن شمعدانی

۱ قطره روغن نعنای هندی

نحوه تهیه محلول:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید.

محلول را در یک بطری شیشه‌ای تیره و کاملا تمیز بریزید و قبل از هر بار استفاده بطری را خوب تکان دهید تا محلول در هم ترکیب شود. این محلول را می‌توانید تا ۲ ماه نگهداری کنید.

روغن کندر ماده‌ا‌ی قابض است و تاثیرات مفیدی روی پوست دارد. ترکیب این روغن با روغن مرکباتی مانند ترنج محلولی معطر را به‌وجود می‌آورد که سبب شادابی هر نوع پوستی می‌شود. از این محلول می‌توانید به عنوان ماده انرژی‌زا استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه محلول:

پنج و نیم قاشق غذاخوری آب مقطر

۲ قاشق چای‌خوری آب آلوئه‌ورا

۱ قاشق چای‌خوری آب گل اسطو‌خودوس

۴ قطره روغن کندر

کمپوت آلوئه ورا در بارداری

۲قطره روغن ترنج

۲قطره روغن پرتقال

نحوه تهیه محلول:

تمام مواد را با هم ترکیب کنید.

محلول را در یک بطری شیشه‌ای تیره و کاملا تمیز بریزید و قبل از هر بار استفاده بطری را خوب تکان دهید تا مواد داخل محلول کاملا ترکیب شود. این محلول را می‌توانید به مدت ۲ ماه نگهداری کنید.

خوردن این گیاه به افراد در حال کاهش وزن یا روزه‌دار پیشنهاد می‌شود چرا که مصرف میوه و سبزی در شرایط آن‌ها باید افزایش یابد. فیبر موجود در این مواد غذایی مانع از بروز یبوست شده و به دلیل دیرهضم بودن، احساس سیری ماندگاری را در فرد ایجاد می‌کند.

مصرف آلوئه‌ورا برای افرادی که در کنار رژیم لاغری، ورزش هم می‌کنند و در نتیجه بیش از هر زمان دیگری در معرض استرس و ضعف سیستم ایمنی هستند توصیه می‌شود. محدود کردن دریافت مواد غذایی ارزشمند و تحرک زیاد، بدن را خسته می‌کند به ویژه اگر رژیم غذایی پرپروتئین و مقدار میوه و سبزی مصرفی حداقل باشد. از این رو، خوردن کمپوت آلوئه‌ورا می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

باید محصولات گیاه آلوئه‌ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ‌های آن که به بسته بندی‌های فویل شده در سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

راسخون – دکتر سلام


  • مدل سارافون بچه گانه دخترانه 98





  • ©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

    مصرف آلوئه ورا علاوه بر تاثیر بر زیبایی جنین خواص دیگری برای مادر و جنین در پی دارد.

    به گزارش جی پلاس، زن‌ها بارداری را تجربه می‌کنند. در این لحظه‌ی مهم، زن باردار باید مصرف مواد مغذی را ادامه دهد. چون هر غذا و نوشیدنی را نمی‌توان مصرف کرد تا باعث حفظ رشد سالم جنین در رحم بشود. یکی از نوشیدنی‌های توصیه شده در طول بارداری آب آلوئه ورا است. آب آلوئه ورا فقط جنبه‌ی کمک به زیبایی را ندارد. بلکه اثبات شده است آلوئه ورا فایده‌های زیادی برای زنان باردار دارد. چون آلوئه ورا حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است. در ادامه ۸ فایده فوق‌العاده آب آلوئه ورا در دوران بارداری برای مادر و جنین را با هم می خوانیم.

    مواد مغذی موجود در آب آلوئه ورا

    – روی

    – آهن

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    – سدیم

    – پتاسیم

    – کلسیم

    – کرومیوم

    – منیزیم

    – ویتامین A

    – ویتامین C

    – ویتامین E

    – فلاونوئیدها

    – فنول

    فایده آب آلوئه ورا در دوران بارداری

    این مواد مغذی متعدد موجود در آب آلوئه ورا فایده‌های زیادی برای سلامتی بدن به  همراه دارد که عبارتند از:

    ۱. به عنوان یک آنتی اکسیدان

    آنتی اکسیدان‌ها در کل برای بدن ضروری هستند نه فقط برای دوران بارداری. آنتی اکسیدان‌ها به پیشگیری از پیری زودرس کمک می‌کنند. البته، راه طبیعی مصرف آن‌ها هیچ گونه عوارض جانبی برای زنان باردار ندارد.

    ۲. از بیماری قلبی پیشگیری می‌کند

    حمله‌ی قلبی معمولا مرگبارترین و رایج‌ترین بیماری‌ها است. شایع‌ترین علت بیماری قلبی وقوع گرفتگی و انسداد در رگ‌های خونی است. برای جلوگیری از آن، مصرف آب آلوئه ورا به شدت توصیه می‌شود. چون حاوی  ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای بدن ضروری هستند.

    ۳. حفظ عملکردهای بدن

    یکی از الزامات داشتن بدن سالم آن است که تمام ارگان‌ها طبق عملکرد مورد انتظارشان کار کنند. مصرف آب آلوئه ورا می‌تواند به حفظ عملکرد بدن در طول بارداری کمک کند چون حاوی ویتامین‌های B1، B2، کولین و فولیک اسید است.

    ۴. تسکین درد

    زنان باردار اغلب در بخش های خاصی از بدن‌شان احساس درد می‌کنند. معمولا کمر و پاها چون بار بیشتری را تحمل می‌کنند. برای حذف درد این قسمت‌ها زنان باردار می‌توانند آب آلوئه ورا مصرف کنند که حاوی ویتامین B است.

    ۵. حفظ ایمنی

    موقع بارداری، زنان باردار باید از سلامتی خود با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های مغذی مواظبت کنند. یکی از تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی بدن در دوران بارداری مصرف آب آلوئه ورا است چون حاوی ویتامین ‌C است.

    ۶. حفظ سلامت پوست

    تغییرات هورمونی ممکن است در دوران بارداری اتفاق بیفتد و اغلب باعث حساس‌تر شدن پوست زن باردار می‌شود. گاه و بی‌گاه پوست تیره می‌شود و ناسالم به نظر می‌رسد. پس برای حفظ سلامت پوست، مصرف آب آلوئه ورا که حاوی ویتامین E است می‌تواند راه حلی طبیعی و بی‌خطر باشد.

    ۷. برآورده کردن نیازهای معدنی بدن

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    نه تنها ویتامین‌ها، بلکه زنان باردار به مواد معدنی کافی نیز نیاز دارند. خبر خوش آنکه، آلوئه‌ ورا حاوی مواد معدنی است که برای برآورده کردن نیازهای روزانه‌ی بدن کاملا کافی هستند.

    ۸. پیشگیری از بی آب شدن بدن

    دهیدراته شدن یا کم آب شدن بدن زنان باردار را نباید نادیده یا دست کم گرفت. چون اثرات دهیدراته شدن هم برای مادر و هم برای جنین بسیار بد و خطرناک است. برای جلوگیری از این اتفاق، زنان باردار باید مصرف مایعات را افزایش دهند. یکی از آن نوشیدنی‌های سالم مفید برای پیشگیری خوردن آب آلوئه ورا در دوران بارداری است.

    هرچند آب آلوئه ورا فایده‌های زیادی برای زنان باردار دارد،‌ اما همیشه برای اتخاذ بهترین روش با پزشک مشورت کنید. چون زنان باردار محدودیت دارند و نمی‌توانند هر خوراکی یا نوشیدنی را برای حفظ سلامتی بدن مصرف کنند.

     


    دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام مطالب مفید بود ممنون اما جایی خوندم که آلوورا قاعده آوره و مصرفش برای زنان باردار میتونه سقط جنین رو به همراه داشته باشه

    :با امام

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    اگر پوست بدنتان دچار مشکلاتی شده و شما برای بهبود آن تلاش می­کنید، هیچ چیزي قوی­تر و مفیدتر از گیاه آلوئه­ ورا پيدا نخواهيد كرد. با توجه به طبیعت درمانی آب گیاه آلوئه ­ورا، مصرف این گیاه به طور معجزه­ آسایی می­تواند بسیاری از مشکلات پزشکی را در بدن زنان باردار التیام بخشد. اما سوال این جاست که آیا زنان حامله می­توانند گیاه آلوئه ­ورا را با خیال راحت در دوران بارداری خود مصرف کنند؟ خواندن مقاله زیر همه چیز را در مورد این گیاه شگفت ­انگیز برای شما روشن خواهد نمود.

    یادتان باشد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا عصاره برگ­های این گیاه است، كه خواص تسکین­ دهنده بسیاری دارد. در واقع، مي­توان ادعا كرد كه ژل گیاه آلوئه­ ورا یک ماده خنک­ کننده مي­باشد. آیا می­دانید كه وجود چه خواصی در ژل گیاه آلوئه ­ورا، این گیاه را برای درمان بیماری­های پوستی موجود در بدن زنان باردار مفید کرده است؟ آب و یا ژل گیاه آلوئه­ ورا دارای خواص درمانی بسیاری بوده و مصرف آن برای بدن زنان باردار بسیار مفید می­باشد. در ادامه این مقاله، تعدادی از خواص شگفت­انگیز این گیاه برای بدن زنان باردار بیان شده است، که عبارتند از:

    یادتان باشد كه مصرف ژل گیاه آلوئه­ ورا بهترین درمان طبیعی براي مشکل پوست­هایی است که مستعد آکنه هستند. در واقع، ژل این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی بوده و نقش مهمی در جلوگیری از بروز عفونت­های پوستی در بدن نان باردار ایفا می­کند.

     همچنين، جالب است بدانيد كه كه قدمت استفاده از این گیاه به 3500 سال پیش برمی­گردد. اما، همچنان مصرف آن تا به امروز هم رواج داشته و به عنوان یک عامل محبوب برای درمان مشکلات پوستی محسوب مي­شود. علاوه بر اين موارد، ژل گیاه آلوئه­ ورا یک ملین طبیعی براي بدن زنان باردار به شمار می­رود.  ژل گیاه آلوئه­ ورا یک داروی موثر برای درمان اختلالاتی مانند صرع، آسم، دیابت و یبوست در زنان باردار است.    همچنین، ژل این گیاه برای درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار موثر می­باشد، زیرا مصرف این ماده می­تواند سطح قند خون را در بدن زنان باردار تنظیم نماید. به خاطر داشته باشید كه مصرف موضعی ژل گیاه آلوئه ­ورا می­تواند آفتاب­ سوختگی­های شدید و خارش ناشی از آن را هم در بدن زنان باردار درمان نموده و از رشد باکتری­های مضر موجود در پوست­های حساس اين افراد جلوگیری کند.همچنین، مصرف این گیاه شگفت­ انگیز به بدن مادران باردار کمک می­کند تا سوزش سر دل را در معده خود کنترل کرده و از بروز زخم معده در بدنشان جلوگیری کنند.در نهايت، یادتان باشد كه با توجه به بالا بودن قدرت ایمنی این گیاه، این ماده در طب سنتی بهترین جایگزین برای افزایش­دهنده­هاي شيميايي سیستم ایمنی بدن زنان باردار به شمار می­رود. در واقع، گیاه آلوئه­ورا شامل ترکیبات خاصی است که می­تواند سیستم ایمنی بدن را زنان باردار و حتي، جنين داخل رحم آن­ها را تقویت کند. کمپوت آلوئه ورا در بارداری

     نکته مهم در مورد میزان مصرف گیاه آلوئه­ ورا، توجه نمودن به توصیه­ های دکتر متخصص زنان و زايمان قبل از شروع مصرف این گیاه برای اهداف دارویی است. با این که گیاه آلوئه ­ورا طبیعی بوده و ترکیبات خاصی ندارد، اما مصرف آن در دوران بارداری زنان می­تواند برای سلامت جنين داخل رحم برخی از زنان حامله نامناسب باشد. با توجه به اين توصيفات، مهم است که زنان باردار در مورد دوز مصرفی این گیاه به توصیه­ های دکتر معالج خود توجه داشته باشند.

    مصرف بیش از حد هر نوع ماده خوراکی و دارویی، حتی غذاهای طبیعی می­تواند برای بدن زنان باردار مضر باشد. اما به طور معمول، مصرف 0.04-0.17 گرم گیاه خشک آلوئه ­ورا به عنوان یک عامل ملین طبیعی در براي زنان حامله امن خواهد بود. فراموش نکنید كه کودکان زیر 18 سال نباید این گیاه را مصرف کنند، زیرا مصرف آن می­تواند سطح قند خون اين افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نکته مهم دیگر این است که مصرف منظم و مداوم عصاره گیاه آلوئه­ورا به مدت یک هفته می­تواند نوعي وابستگی خاصي را در بدن فرد به وجود آورد! به همین دلیل، بهتر است كه زنان باردار از مصرف مداوم آن جلوگیری كنند، تا دچار عوارض بعدی این ماده معجزه­ آسا نشوند.

    به گزارش انجمن بارداری آمریکا، زنان حامله باید از مصرف آب گیاه زرد و یا آلوئه ­ورا اجتناب کنند، زیرا مصرف این گیاه خطر ابتلا به انقباضات رحمی را در زنان حامله به میزان قابل توجهی افزایش می­دهد. به همین دلیل، مصرف بيش از حد آب اين گياه می­تواند سلامت مادر باردار و جنين داخل رحم او را در طي كل دوران بارداری تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات منفی در بدن خود مادر و جنین بگذارد. همچنین ،فراموش نکنید كه مصرف آب گیاه زرد در دوران بارداری باعث کاهش سطح قند خون در بدن زنان حامله مي­شود. بروز این حالت هم می­تواند به طور بالقوه، برای سلامت خود مادر باردار و نوزاد متولد نشده او خطرناک باشد. پس، كه از محصولات گیاه آلوئه ­ورا به عنوان یک ملین استفاده مي­كنيد، بدانید که ترکیبات موجود در عصاره آن می­تواند سطح الکترولیت­های خون را در بدن شما کاهش داده و برای روند بارداری بدنتان ناامن باشد. با این حال، برخی از مطالعات اولیه محققان نشان می­دهد که مصرف دوزهای کوچک گیاه آلوئه­ ورا در دوران بارداری زنان ایمن است . اما، هنوز برای تایید این واقعیت، محققان نیاز به انجام تحقیقات بیشتری دارند!

    علاوه بر اين موارد، مادران شیرده هم باید در نظر داشته باشند که عصاره آلوئه­ورا از طریق شیر به بدن نوزاد شیرخواره منتقل شده و با خواص ملینی قدرتمند خود می­تواند به سیستم گوارشي بچه آسیب برساند. به همين دليل، پزشكان متخصص اطفال ادعا مي­كنند كه مصرف عصاره آلوئه­ ورا توسط زنان شيرده مي­تواند سبب بروز مشکل اسهال و استفراغ در كودكان اين افراد شود.

     اگر حامله و یا شیرده هستيد و می­خواهید كه عصاره گیاه آلوئه­ورا را مصرف کنید، بايد به توصیه­ های پزشک معالج خود قبل از مصرف دقت نمایید، تا دچار عوارض بعدی نشوید. يادتان باشد كه پیشگیری بهتر از درمان بوده و جلوی بروز بحران را در مراحل بعدی زندگي شما و جنين داخل رحمتان خواهد گرفت.

    مطالب پیشنهادی:

    1) با این گیاهان دارویی بعد از چهل سالگی باردار شوید

    2) معجزه سنبل هندی

    عالی بود ممنون عزیزم

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    ورود | عضویت

    توصیه ها و هشدارهای دکتر محمدحسین صالحی سورمقی متخصص فارماکوگنوزی

    حقایق تاریخی نشان داده‌اند که گیاه آلوئه‌ورا قدمتی طولانی دارد. نقاشی‌هایی از این گیاه روی کنده‌کاری‌های دیوارهای معابد مصری دیده شده که مربوط به ۴هزار سال قبل از میلاد است بنابراین قدمت شناخت آن به‌وسیله بشر به ۵ هزار سال می‌رسد…

    در ادامه به نکاتی که دکتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماکوگنوزی و استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، درباره این گیاه به آنها اشاره کرده‌اند، توجه کنید.

    ▪ آقای دکتر! آلوئه‌ورا را به چه نامی در ایران می‌شناسیم و چه ترکیباتی دارد؟کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    – در ایران این گیاه علفی با نام فارسی «صبر زرد» و «شاخ بزی» شهرت داشته است. آلوئه یا آلوئه‌ورا حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه‌رزین A، B و C است. این ترکیبات آثار سطحی دارند. همچنین قندهای گلوکز و مانوز، آنزیم‌های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین‌های B۱، B۲، B۶، C، E و اسیدفولیک و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از مواد مغذی موجود در آن (البته در مقادیر کم) هستند.

    ▪ امروزه این گیاه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، خوردن آن چه خواصی دارد؟

    – خاصیت اصلی آلوئه‌ورا، مسهل بودن است. به علاوه می‌توان آن را یک ضد ورم، ضدمیکروب، التیام‌‌بخش زخم‌ها، ضدآفتاب و ضدسوختگی به حساب آورد. از قدیم از این گیاه به عنوان مرهم سوختگی استفاده می‌شد. مصرف ژل خوراکی این گیاه به مدت ۶ ماه برای کنترل زخم‌معده و کاهش شدت آسم بسیار موثر است. می‌توان گفت آلوئه?ورا ضدآلرژی، ضدسرطان، ضدقارچ، ضدویروس، تا حدودی کاهش‌دهنده قندخون و قاعده‌آور، تقویت‌کننده معده و کبد و از بین برنده انگل و کرم در بدن است. ژل آلوئه‌ورا آثار مفیدی روی سوختگی‌های معمولی، سوختگی‌های حاصل از اشعه به خصوص اشعه ایکس، زخم‌ها و صدمه‌های دیگر پوست دارد. به علاوه، کرم‌های تهیه‌شده از ژل آن در تسکین پسوریازیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    امروزه علاوه بر ژل، محصول‌های مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت تولید می‌شوند و شرکت‌های سازنده این نوشیدنی‌ها مدعی هستند که مصرف آنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تا حدودی موثر است.

    ▪ بهترین شیوه مصرف این گیاه چیست؟

    – برگ‌های خود این گیاه به صورت تازه در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. استفاده از این گیاه به دو شکل موضعی و خوراکی است. برای استفاده مستقیم از ژل آلوئه‌ورا می‌توان برگ‌های گیاه را قطع کرد. در محل قطع شده ژل بی‌رنگ نمایان خواهد شد. با فشردن برگ گوشتی گیاه، ژل بیرون می‌زند. می‌توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب‌سوختگی، زخم، سوختگی‌های معمولی و نرم‌ کردن اگزمای زیرچشم استفاده کرد. فراموش نکنید که ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می‌دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره مایل به سیاه در می‌آید.

    در نوع خوراکی نیز می‌توان از انواع کمپوت‌، دراژه، قرص و نوشیدنی‌های آلوئه‌ورا که تا حدودی خواص ملینی، ضدمیکروبی و… دارند، استفاده کرد. خوردن کمپوت آلوئه‌ورا به دلیل اینکه مولکول‌های پلی‌ساکارید موجود در آن می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری‌زا به خصوص ویروس‌ها مقاوم کنند، مفید است.

    ▪ آیا شروط خاصی برای مصرف آن وجود دارد؟

    – بله. در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه بیش از یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌ها و در نهایت کم‌آبی بدن، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود زیرا خاصیت مسهلی آلوئه‌ورا باعث دفع بیش از حد آب بدن و در نتیجه بروز ضایعات کلیوی و اسهال خونی می‌شود.

    ▪ در چه مواردی آلوئه‌ورا منع مصرف دارد؟

    – از آلوئه‌ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون‌ریزی‌ رکتال (مقعد) و ضعف شدید استفاده کرد. در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرفش ممنوع است.

    ▪ مصرف آن در دوران بارداری ممکن است همراه با چه عارضه‌ای باشد؟

    – هر گیاه یا ماده‌ای که خاصیت ملینی قوی دارد، در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، باعث تحریک شدید روده و در نتیجه فشار بر رحم و سقط جنین می‌شود. به همین دلیل مصرف آلوئه‌ورا در زمان بارداری بدون دستور پزشک ممنوع است. میزان مصرف معمولی آن به عنوان ضدیبوست، ۲/۰ گرم است. مصرف بیش از این مقدار در افراد عادی باعث دل‌پیچه و در خانم‌های باردار باعث سقط جنین می‌شود.

    ▪ آیا مصرف این گیاه همراه با میوه‌های دیگر یا سالاد میوه اشکالی دارد؟

    – مصرف آلوئه‌ورا به مقدار توصیه‌شده در کنار میوه‌های دیگر یا سالاد میوه منعی ندارد اما از مصرف مداوم و روزانه آن باید پرهیز شود. مصرف مداوم این گیاه با تمام خاصیت‌ها و فوایدی که دارد به کلیه‌ها آسیب جدی می‌رساند.

    ▪ در پایان…

    – باید محصولات گیاه آلوئه‌ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ‌های آن که به بسته‌بندی‌های فویل‌شده در سوپرمارکت‌ها یا داروخانه‌ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

    راضیه پاشایی

    مصاحبه با میلاد بیک خواننده

    مصاحبه با محسن اورنگ

    مصاحبه با سید رضا اورنگ

    مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

    اجاق گاز

    با دنیای هنر گچبری آشنا شویم

    سه راه عالی برای افزایش عزت نفس

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    اگر مشکلی برای ساختمان پیش آید و نیاز به تعمیرات داشته باشیم چه کاری باید انجام داد؟

    بهترین موسسه ریاضی تهران کجاست؟

    فروش انواع ریمل در فروشگاه اینترنتی آرایشی پیراکده

    جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

    ۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

    تلگرام آفتاب

    اینستاگرام آفتاب

    +۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

  • مدل فرش آشپزخانه مدرن
  • ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چندین سال اخیر، آلوئه‌ورا به‌عنوان نوعی خوراکی یا نوشیدنی سالم تبلیغ می‌شود که برای سلامت روده‌ها نیز خیلی مفید است، چون مواد مغذی و فیبر زیادی دارد. با این‌حال، آلوئه‌ورا می‌تواند به‌عنوان نوعی عامل محرک برای رحم عمل کند و به انقباض رحم منجر شود. بنابراین خانم‌های باردار، در دوره بارداری نباید از آلوئه‌ورا استفاده کنند.

    به گزارش سایت سلام دکتر، از طرف دیگر، آلوئه‌ورا حاوی نوعی ماده ملیّن قوی به‌نام آنتراکینون است که معمولا در ساخت انواع داروهای ملیّن استفاده می‌شود. توصیه متخصصان این است که خانم‌های باردار باید از استعمال داخلی محصولات حاوی آلوئه‌ورا که ممکن است آنتراکینون داشته باشند، پرهیز کنند. البته استعمال خارجی محصولات حاوی آلوئه‌ورا در دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    نوشابه‌های گازدار نیز جزء نوشیدنی‌هایی هستند که خانم‌ها نباید در دوران بارداری از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر کافئین این نوشیدنی‌ها که برای بارداری مضر است، قندها و حباب‌های نوشیدنی‌های گازدار به نفخ آزاردهنده منجر می‌شود و حتی می‌تواند باعث سوزش سر معده شود.

    برخی متخصصان با خانم‌های بارداری مواجه شده‌اند که نسبت به مصرف این نوشیدنی‌ها واقعا اعتیاد دارند و به سلامتی خودشان آسیب می‌رسانند. قطع کردن مصرف نوشیدنی‌های گازدار واقعا برای بعضی افراد خیلی سخت است و حتی مشکلاتی مثل سردرد ایجاد می‌کند.

    منبع: دکترسلام

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    انتهای پیام/

    وبلاگ – تیماپ اولین فروشگاه اینترنتی خرید تیمی

    طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا امری است که سعی بر آن داریم تا همراه با فوت‌وفن‌های لازم آن را به شما عزیزان آموزش دهیم؛ اما شما هم بدون شک تمایل دارید پیش از آماده‌سازی یک کمپوت خوشمزه برای اعضای خانواده خود نسبت به مزیت‌های آن اطلاعاتی را کسب کنید. کمپوت آلوئه ورا چه مزیت‌های را برای شما به همراه دارد و آیا خوردن آن برای خانم‌های باردار، افراد کهن‌سال و بچه‌های کوچک بی‌ضرر است. گیاه آلوئه ورا را به‌منظور از بین بردن آفتاب‌سوختگی، حساسیت، ورم، کشتن میکروب و التیام بخشی زخم‌ها نیز استفاده می‌شود. ژل آلوئه ورا و کمپوت آن خاصیت‌های بسیاری دارد شما می‌توانید آن را برای پوشش سطح خارجی بدن و مصرف به‌عنوان‌یک ماده غذایی مورداستفاده قرار دهید.

     

    فهرست عناوین

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا مطلبی است که در طی این مقاله قصد داریم به آن اشاره‌کنیم اما بهتر است به ذکر چند نکته پیش از آن اشاره شود. این را به یاد داشته باشید که هر گیاه یا ماده غذایی که ملین است به دلیل تحریک بیشتر از حد استاندارد رودها سبب فشار بر رحم و درنتیجه سقط‌جنین می‌شود. پس استفاده از کمپوت آلوئه ورا در طی دوران بارداری ممنوع است زیرا خانم‌های باردار را بادل پیچه و گاها سقط‌جنین همراه می‌کند. مصرف کمپوت آلوئه ورا با مشاهده این علائم باید به‌سرعت قطع شود.

     

    کمپوت آلوئه ورا و استفاده آن هزاران سال است که در طب سنتی به آن سفارش شده است. با استفاده از این گیاه جادویی می‌توانید بیش از ۷۵ ترکیب بالقوه را که سرشار از مواد مغذی است را برای بدن خود فراهم کنید. کمپوت آلوئه ورا سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنزیم‌ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، پلی ساکاریدها و بسیاری مواد مفید دیگر است. خوردن کمپوت آلوئه ورا سطح قند خون شمارا کاهش می‌دهد و سیگنال‌های التهابی را سرکوب می‌کند. همچنین شما با مصرف این کمپوت که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است به افزایش سطح آنتی‌اکسیدان خون خود کمک خواهید کرد و با رادیکال‌های آزاد نیز مبارزه می‌کند.

     

    طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا روند پیچیده و سختی ندارد همانند سایر کمپوت‌های خانگی دیگر این گیاه را باید با استفاده از شربتی قوام آماده پخته و نوش جان کرد. شما می‌توانید به‌صورت کنسروی نیز کمپوت آلوئه ورا را خریداری کنید اما به دلیل مواد نگه‌دارنده‌ای که برای ماندگاری بیشتر کمپوت‌ها غالباً توسط کارخانه‌های تولیدی استفاده می‌شود خیلی تأکید به استفاده کمپوت آلوئه ورا از پیش تهیه شده نداریم. از همین رو سعی بر آن داریم تا صفرتا صد طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا را به شما عزیزان آموزش دهید.

    اگر می‌خواهید به روش خانگی و برای مصرف روزانه کمپوت را بدون نیاز به شیشه تهیه کنید. پس از جدا کردن ژله از پوسته سبز و ریز کردن آن‌یک ظرف که ترکیبی از شکر، آب و آب‌لیمو است و به‌خوبی روی شعله گاز قوام آماده است را در ابتدا آماده کنید. سپس آلوئه وراها را به آن اضافه کنید. برای این منظور دیگر به ریختن این ژل داخل شیشه نیست. کافی است بیست دقیقه برای پخته شدن آلوئه ورا زمان بدهید و سپس شعله گاز را خاموش‌کنید. این روش تهیه کمپوت ماندگاری زیادی ندارد و باید در کمتر از دو الی سه روز کمپوت استفاده شود تا فاسد نشود.

     

    برای آماده‌سازی کمپوت آلوئه ورا بسته به میزان گیاه به شیشه نیاز دارید؛ یعنی هرچقدر گنجایش ظرف‌های شیشه‌ای شما بیشتر باشد ژل بیشتری برای تهیه کمپوت نیاز است.

    آماده‌سازی کمپوت آلوئه ورا استفاده از این گیاه جادویی را حتی در فصل‌های که دسترسی به آن ممکن نیست را برای شما فراهم می‌کند. باید بگویم طعم و مزه آلوئه ورا تازه تقریباً شیرین است. اگر تمایلی به استفاده آلوئه ورا به‌صورت خام ندارید می‌توانید پخته‌شده آن را مورداستفاده قرار دهید. پس برای شروع توصیه می‌شود چند برگ آلوئه ورا تازه خریداری کنید و برگ سبز روی آن را به‌خوبی بشورید. به‌آرامی با یک چاقو ژل وسط آلو ورا را جدا کنید. برای این امر باید آلوئه ورا را به دو قسمت تقسیم کنید و تمام ژل را از دو طرف پوست سبز آن جدا کنید.

    پس از جدا کردن آلوئه ورا از پوست سبز و زمختش به یک ژل شفاف و بی‌رنگ دست پیدا می‌کنید. در این مرحله باید ژل‌های به‌دست‌آمده را نگینی خردکنید. اندازه قطعات آلوئه ورا به سلیقه شما بستگی دارد اما ترجیحا بهتر است خیلی له نشود زیرا بیشتر شبیه مارمالات می‌شود.

    پس از اینکه آلوئه وراهای شما تماما از پوست آن جدا شد و به قطعات ریز تقسیم شد زمان آن رسیده است که شیشه‌های استریل شده را برای آماده‌سازی کمپوت مهیا کنید. داخل شیشه‌ها را با آلوئه ورا و ترکیب یکسان و اندازه آب و آب‌لیمو شکر پر می‌کنید. اگر شیرینی بیشتری را از کمپوت خود می‌خواهید بهتر است شکر را از مقدار عنوان‌شده بیشتر در نظر بگیرد.

    آیا ارزانترین تن ماهی ها کیفیت پایینی دارند؟

    مادران باردار مضرات تن ماهی را جدی بگیرید

    طرز پخت ماهی تن به روشی آسان و سریع

    قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و داخل آن را با آب گرم پر کنید. اجازه دهید آب به‌خوبی جوش بیاید و سپس شعله گاز را کم کنید. اکنون زمان آن رسیده است که شیشه‌های پر شده از آلوئه ورا و شربت را داخل این ظرف آب جوش به‌منظور پخته شدن قرار دهید. حتماً درب شیشه‌ها را محکم کنید و آب باید به اندازه ای باشد که داخل شیشه آب نرود.

     

    در طی مقاله پیش رو دستور تهیه و آماده‌سازی کمپوت آلوئه ورا را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم اما در ادامه برخی از نکاتی که به‌منظور خوشمزه شدن کمپوت نیاز است عنوان می‌کنیم.

    برای آماده‌سازی یک کیلو آلوئه ورا به کمپوت تقریباً به دویست گرم شکر نیاز است اما اگر شربت شیرین‌تری را تمایل داشتید که برای کمپوت خود داشته باشید می‌توانید سه قاشق غذاخوری شکر بیشتر برای هر شیشه کمپوت استفاده کنید.

    اضافه کردن آب‌لیمو امری اختیاری است که بر اساس نظرات دوستان به‌منظور جلوگیری از کپک زدن کمپوت مورداستفاده قرار می‌گیرد از همین رو شما می‌توانید به‌صورت اختیاری آن را داخل کمپوت خود بریزید یا اینکه از مصرف آن خودداری کنید.کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    موقع جدا کردن ژله از برگ سبز آن توصیه می‌شود حتماً زردی برگ گرفته شود زیرا بسیار تلخ است و سبب بدمزه شدن کمپوت شما می‌شود.

    اگر می‌خواهید کمپوت آلوئه ورا شما شفاف‌تر شود به شما توصیه می‌کنیم زمان برش دادن آن و ریختن در ظرف پیش از پخته شدن مقداری سرکه روی آن بریزید این امر زردی آن را می‌گیرد و به‌طور قابل‌توجهی ژله شما را شفاف‌تر می‌کند.

    شما می‌توانید به‌عنوان چاشنی برای کمپوت‌های خود از دارچین، هل، پوست لیمو رنده شده و نعناع استفاده کنید. اضافه کردن گلاب، عرق بهارنارنج و مواد معطر گیاهی دیگر نیز به میل و اختیار شما بستگی دارد.

    اگر می‌خواهید در طی گذر زمان شاهد کپ زدن کمپوت خود نباشید به شما توصیه می‌کنیم روش آماده‌سازی کمپوت داخل ظرف‌های شیشه‌ای را دنبال کنید زیرا روش طبخ به‌صورت مستقیم در آب دلیل بارز کپ زدن کمپوت عنوان‌شده است.

     

    طرز تهیه کمپوت آلوئه ورا و آماده‌سازی آن برای اعضای خانواده شما مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد اما ازآنجای که آلوئه ورا در رده گیاهان ملین است و هر گیاهی که مسهل باشد برای خانم‌های باردار ضرر دارد بهتر است در طی دوران بارداری کمپوت این گیاه خوشمزه استفاده نشود. همان‌طور که در طی این مقاله اشاره شد شما می‌توانید به‌صورت سنتی یا به روش کارخانه‌ای داخل شیشه آماده سازی کمپوت آلوئه ورا را دنبال کنید. امید است نکات ارائه‌شده به جهت بهتر شدن کمپوت شما مفید فایده واقع‌شده باشد.

     

  • عکس های خنده دار از کیک تولد
  •  

    پست قبلی

    گرانترین برنج ایرانی را بشناسید و دلیل قیمت بالای آن

    پست بعدی

    طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

    آیا ارزانترین تن ماهی ها کیفیت پایینی دارند؟

    مادران باردار مضرات تن ماهی را جدی بگیرید

    طرز پخت ماهی تن به روشی آسان و سریع

    آموزش ۹ نوع خوراک تن ماهی با دستور پخت آسان و سریع

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    سوالات زیادی درباره مصرف آلوئه ورا وجود دارد و کمتر به این گیاه اشاره شده است. در این مقاله سعی کرده ایم تا سوالات متنوعی را درباره این گیاه پاسخ دهیم. نکته ای که وجود دارد این است که «مادران باردار» نباید در مصرف این گیاه زیاده روی کنند.

    در چه مواردی آلوئه ورا منع مصرف دارد؟
    از آلوئه ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون ریزی رکتال (مقعد) و ضعف شدید استفاده کرد. در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرفش ممنوع است.

    بهترین شیوه مصرف این گیاه چیست؟
    برگ های خود این گیاه به صورت تازه در عطاری ها و داروخانه ها به فروش می رسد. استفاده از این گیاه به دو شکل موضعی و خوراکی است. برای استفاده مستقیم از ژل آلوئه ورا می توان برگ های گیاه را قطع کرد. در محل قطع شده ژل بی رنگ نمایان خواهد شد. با فشردن برگ گوشتی گیاه، ژل بیرون می زند. می توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب سوختگی، زخم، سوختگی های معمولی و نرم کردن اگزمای زیرچشم استفاده کرد. فراموش نکنید که ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره مایل به سیاه در می آید.

    در نوع خوراکی نیز می توان از انواع کمپوت ، دراژه، قرص و نوشیدنی های آلوئه ورا که تا حدودی خواص ملینی، ضدمیکروبی و… دارند، استفاده کرد. خوردن کمپوت آلوئه ورا به دلیل اینکه مولکول های پلی ساکارید موجود در آن می توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری زا به خصوص ویروس ها مقاوم کنند، مفید است.
    مصرف آن در دوران بارداری ممکن است همراه با چه عارضه ای باشد؟
    هر گیاه یا ماده ای که خاصیت ملینی قوی دارد، در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، باعث تحریک شدید روده و در نتیجه فشار بر رحم و سقط جنین می شود. به همین دلیل مصرف آلوئه ورا در زمان بارداری بدون دستور پزشک ممنوع است. میزان مصرف معمولی آن به عنوان ضدیبوست، ۲/۰ گرم است. مصرف بیش از این مقدار در افراد عادی باعث دل پیچه و در خانم های باردار باعث سقط جنین می شود.

    با توجه به فواید زیاد آلوئه ورا در مورد مصرف آن در دوران بارداری زیاده روی نکنید و حتما با پزشک خود مشورت کنید. عصاره‌ی آلوئه‌ورا به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان التهاب مفید است. این ماده به کاهش تحریک حاصل از برگشت اسید معده کمک می‌کند. آلوئه‌ورا حاوی موادی مانند پولی‌ساکاریدها و گلیکوپروتئین‌هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. در عین حال پولی‌ساکاریدها به ترمیم پوست کمک می‌کنند و گلیکوپروتئین‌ها برای کاهش درد و التهاب مفید هستند.
    خوردن ژل آلوئه‌ورا پیش از غذا مفید است. مقداری از این ژل را می‌توانید همراه چای یا آبمیوه نیز میل کنید. آب آلوئه‌ورا شامل ویتامین‌های مختلف، موادمعدنی و آنزیم‌های مفید برای سیستم ایمنی است. همچنین این گیاه، شامل فیبر است که به تنظیم حرکات روده و کاهش یبوست نیز کمک می‌کند و برای بیماری رفلاکس معدهمفید است.کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    آیا مصرف این گیاه همراه با میوه های دیگر یا سالاد میوه اشکالی دارد؟
    مصرف آلوئه ورا به مقدار توصیه شده در کنار میوه های دیگر یا سالاد میوه منعی ندارد اما از مصرف مداوم و روزانه آن باید پرهیز شود. مصرف مداوم این گیاه با تمام خاصیت ها و فوایدی که دارد به کلیه ها آسیب جدی می رساند.

    باید محصولات گیاه آلوئه ورا را که به صورت پماد، کرم، کمپوت و… برگ های آن که به بسته بندی های فویل شده در سوپرمارکت ها یا داروخانه ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف کرد.

    آیا شروط خاصی برای مصرف آن وجود دارد؟
    بله. در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه بیش از یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت ها و در نهایت کم آبی بدن، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود زیرا خاصیت مسهلی آلوئه ورا باعث دفع بیش از حد آب بدن و در نتیجه بروز ضایعات کلیوی و اسهال خونی می شود.


    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار


    ثبت نام بسته شده است.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    خوردن آب آلوئه ورا در دوران بارداری بی خطره؟ خوردن چه مقدار آلوئه ورا برای خانوم های باردار مجازه؟ فواید آلوئه ورا در حین بارداری چیست؟ خوردن آلوئه ورا میتونه برای زن های باردار خطرناک هم باشه؟

    حتما اثرات مفید آلوئه ورا برای پوست رو میدونید، همین طور خوردن عصاره گیاه آلوئه ورا برای درمان بیماری های معده و روده خیلی مفیده.کمپوت آلوئه ورا در بارداری

    آیا نوشیدن آب آلوئه ورا در دوران بارداری بی خطر است؟

    اگرچه آب آلوئه ورا یکی از سالم ترین نوشیدنی ها محسوب می شود، اما همیشه برای خانم های باردار بی خطر نیست. ماهیت ملین آلوئین و لاتکس موجود در آلوئه ورا، باعث انقباضات رحمی و عدم تعادل الکترولیت در روده می شود. بنابراین، اگرآلوئه ورا با احتیاط مصرف نشود، می تواند برای مادر و نوزاد خطرناک باشد.

    دوز توصیه شده آلوئه ورا برای زنان باردار چه مقدار است؟

    برای درمان یبوست در زنان باردار معمولاً 0.04 – 0.17 گرم آلوئه ورا خشک استفاده می شود. با این حال ، هیچ پشتوانه علمی برای این امر وجود ندارد. بنابراین ، با پزشک خود مشورت کنید.

    فواید آلوئه ورا در حین بارداری 

     

    مصرف آلوئه ورا به صورت ژل یا به عنوان آبمیوه مزایای زیر را در دوران بارداری برای شما به همراه دارد:

    توجه داشته باشید که این مزایا ممکن است برای همه زنان مؤثر نباشد.

    خطرات مرتبط با مصرف بیش از حد آلوئه ورا در دوران بارداری 

    آلوئه ورا باعث افزایش خطر انقباضات رحمی می شود و در نتیجه خطر سقط جنین را افزایش می دهد. همچنین در مواردی دیده شده است که مصرف بیش از حد آلوئه ورا باعث نقص جنین هنگام تولد می شود.

    مصرف بیش از حد آب آلوئه ورا همچنین خطر ابتلا به یبوست را افزایش می دهد ، زیرا استفاده طولانی مدت از ملین باعث ضعف عضلات روده می شود و بیشتر باعث یبوست می شود تا درمان آن.

    مصرف بیش از حد آلوئه ورا در دوران بارداری می تواند به ضعف عضلات و ضربان قلب غیرمعمول منجر شود.

    اگر به گیاهان خانواده Liliaceae حساسیت داشته باشید ممکن است با خوردن آلوئه ورا دچار واکنشهای آلرژیک شوید. علائم آلرژی شامل خارش پوست ، تورم پوست و سفتی قفسه سینه است.

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    کمپوت آلوئه ورا در بارداری
    کمپوت آلوئه ورا در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *