فواید لیمو خشک سیاه

دوره مقدماتی php
فواید لیمو خشک سیاه
فواید لیمو خشک سیاه

لیمو عمانی (لیمو امانی) که به نام های لیمو سیاه یا لومی عمانی (در زبان بومی مردم عمان) هم شناخته می شود، در واقع نوعی لیمو ترش خشک شده است که به عنوان ادویه و چاشنی در آشپزی عمانی، ایرانی و کشور های خلیج فارس استفاده می شود.

لیمو عمانی مانند دیگر اعضای خانواده مرکبات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید لیمو عمانی برای سلامتی بدن، طرز تهیه و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای پتاسیم موجود در آن به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و با تقویت عضلات قلب خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

گفته می شود که لیمو سیاه باعث افزایش اشتها می شود، ناراحتی معده را درمان می کند و با بهبود حرکات روده برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

فواید لیمو خشک سیاه

دوره مقدماتی php

لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد و همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی طبیعی به سم زدایی و پاک سازی روده ها کمک می کند.

گفته می شود که برخی ترکیبات لیمو امانی تقسیم سلولی در بسیاری از سلول های سلولی سرطانی را کاهش داده و خطر ابتلا به سرطان را از بین می برد.

لیمو عمانی به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به عفونت های ویروسی را کاهش می دهد.

گفته می شود که مقادیر بالای ویتامین D موجود در لیمو سیاه با تقویت استخوان ها خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را کاهش می دهد و به تقویت عضلات و دندان ها کمک می کند.

لیمو سیاه یکی از بهترین منابع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای جبران عناصر از دست رفته در دوران بارداری است؛ ویتامین C موجود در لیمو عمانی به تقویت سیستم ایمنی بدن زنان پس از زایمان کمک کرده و خستگی و کمبود انرژی در آن ها را کاهش می دهد.

تا کنون هیچ گونه گزارشی از عوارض جانبی لیمو عمانی منتشر نشده است.

طبیعت و مزاج لیمو عمانی سرد و خشک می باشد. لیمو عمانی سرشار از ریبوفلاوین، فولیک اسید، ویتامین C، ویتامین D، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم است.

لیمو عمانی بومی کشور عمان است و به عنوان یک چاشنی پایه در تهیه غذاهای عربی، ایرانی و هندی استفاده می شود.

لیمو عمانی را به دو روش مختلف می توان خشک کرد؛

روش اول : اگر لیمو ترش های شیرازی بر روی درخت خشک شوند، لیمو عمانی به دست آمده به رنگ زرد یا قهوه ای روشن دیده می شود که گوشت درون آن سیاه رنگ و براق است.

این نوع لیمو عمانی طعم شیرین تر و اسیدیته کمتری دارد.

روش دوم : اگر لیمو ترش شیرازی را به مدت مدت پنج دقیقه در آب نمک بجوشانند و سپس به مدت چندین هفته زیر نور خورشید خشک کنند، لیمو عمانی به دست آمده دارای پوست و گوشت سیاه رنگ می شود.

این نوع لیمو عمانی مزه ای تلخ تر دارد و اسیدی تر است.

لیمو عمانی خشک شده را به صورت درسته، خرد شده و پودر یا گرد لیمو (برای تهیه گرد لیمو آن را می شکنند، هسته ها را خارج کرده و سپس در آسیاب پودر می کنند) برای تهیه انواع غذا های ایرانی مانند خورش ها (قورمه سبزی و قیمه)، سوپ، خوراک سبزیجات و انواع غذا های عربی و سس استفاده می کنند.

لیمو عمانی را برای تهیه چای و دمنوش آن به کار می برند.

منابع : omanmagazine – steemit

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

لیمو عمانی، همان لیمو ترش خشک شده است که عطر و طعم خاصی دارد و به همین دلیل به عنوان چاشنی در اکثر خورش‌ها و غذاها استفاده می‌شود.

تاکنون چای عصرانه یا گل‌گاو‌زبان را با لیموعمانی خورده‌اید‌؟ پولکی‌هایی را که با گرد لیموعمانی مزه‌ای ترش و شیرین گرفته‌اند، تست کرده‌اید‌؟ اصلا می‌دانید لیموعمانی چه مزیتی دارد و از چه نوع لیمویی تهیه می‌شود و دلیل تلخ بودن آن چیست‌؟

فواید لیمو خشک سیاه

لیمو عمانی، همان لیمو ترش خشک شده است که عطر و طعم خاصی دارد و به همین دلیل به عنوان چاشنی در اکثر خورش‌ها و غذاها استفاده می‌شود. لیمو عمانی به دو رنگ سیاه و زرد وجود دارد و قبل از استفاده در غذا، آن را سوراخ کرده یا خرد می‌کنند تا عطر و طعم آن به غذا منتقل شود. این میوه خوش عطر دارای خواص زیادی است ولی از آنجا که نمی‌توان از آن به مقدار زیاد در غذا استفاده کرد، می‌توان شربت آن را تهیه کرده و به صورت روزانه استفاده نمود. شربت لیمو عمانی از ترکیب آن با آب و شکر حاصل می‌شود و چون دارای طبیعت خنک کننده است، یک نوشیدنی مناسب برای روزهای گرم تابستان می‌باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه لیمو عمانی در منزل، شربت لیمو عمانی و خواص و فواید آن آشنا سازیم.

طرز تهیه لیمو عمانی در منزل

مواد لازم برای تهیه شربت لیمو عمانی

لیموها را شسته و پس از خشک شدن، آن‌ها را در یک ظرف پر از نمک ریخته و روی آنها را با نمک بپوشانید.

پس از 24 ساعت، لیموها را با آب سرد بشویید.

در یک قابلمه، آب را جوش آورده و 1/2 لیوان سرکه سفید به آن اضافه کنید.

لیموها را در قابلمه ریخته و پس از چند جوش آن را در صافی ریخته و با آب سرد بشویید.

مجددا مراحل 2 و 3 را تکرار کنید با این تفاوت که این بار لیموها را با آب سرد نشسته و اجازه دهید خود به خود سرد شوند.

پس از اینکه لیموها سرد شدند با یک خلال دندان یک سوراخ در آن ایجاد کرده و روی یک پارچه تمیز پهن کنید.

لیموها را به مدت 10 روز در آفتاب قرار دهید و پس از این مدت در سبد ریخته و در سایه قرار دهید تا خشک شوند.

معمولا 2 تا 3 ماه طول می کشد تا لیموها بطور کامل خشک شوند.

طرز تهیه شربت لیمو عمانی

لیمو عمانی را شکسته، تخم‌های آن را جدا کرده و دور بریزید؛ سپس لیموها را به مدت 15 دقیقه در آب بجوشانید.

وقتی لیمو نرم شد آن را از آب خارج کرده، له کنید و از صافی عبور دهید.

شکر را به آن اضافه کرده و مجددا روی حرارت قرار دهید تا قوام آید

این شربت را می‌توانید پس از خنک شدن در بطری شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

به هنگام مصرف، این شربت را به نسبت 1 به 3 با آب و یخ مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نکات مهم و اصولی در تهیه شربت لیمو عمانی

تخم‌های لیمو عمانی را قبل از جوشاندن آن جدا کنید، در غیر اینصورت عصاره حاصل تلخ می‌شود.

رنگ شربت لیمو عمانی بسته به نوع لیمویی که برای تهیه آن استفاده می‌شود زرد یا سیاه خواهد شد.

خواص و فواید لیمو عمانی

کاهش دهنده فشار خون و مفید برای افراد دارای فشار بالا

افراد دارای فشار خون طبیعی می‌توانند از دمنوش لیمو عمانی با عسل استفاده کنند که دچار افت فشار نشوند.

خنک کننده و گرمی و التهاب غذاهای تند را تعدیل می‌کند.

حاوی فلانوئیدها، اسید سیتریک، املاح و ویتامین‌های ضروری بدن از جمله ویتامین C می‌باشد.

فواید لیمو خشک سیاه

حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، بنابراین ضد سرطان است و به شادابی پوست کمک می‌کند.

سرشار از کلسیم و پتاسیم است.

کاهش دهنده چربی خون است و مصرف آن به افراد دارای چربی خون بالا توصیه می‌شود.

ضد نفخ و اشتهاآور بوده و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. 

ضدعفونی کننده دستگاه گوارش است و می‌تواند باعث از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در روده و عفونت‌های مثانه شود.

در بهبود سرماخوردگی و سرفه و مشکلات تنفسی ناشی از سرماخوردگی موثر است.

 

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

لیمو امانی( عمانی)، لیمو ترش شیسه یا تغن (به لاتین: Citrus aurantifulia) میوهٔ خشک‌شده‌ای است که به‌عنوان چاشنی در غذاهای خاورمیانه‌ای خصوصاً ایرانی استفاده می‌شود. لیمو امانی تازه رنگ خردلی دارد و بسیار ترش است، به‌طوری‌که تازه‌اش را معمولاً نمی‌توان به‌تنهایی مصرف کرد؛ بنابراین آن را در آفتاب خشک می‌کنند تا داخل آن به رنگ سیاه درآید. رنگ پوستهٔ خارجی آن از زرد قهوه‌ای تا سیاه بوده و آن را به‌صورت چاشنی در غذا مورد استفاده قرار می‌دهند. لیمو امانی به‌صورت گرد کوبیده‌شده یا درسته عرضه می‌شود.

در لغتنامه دهخدا از این محصول با همین نام یاد شده و آن را «لیمویی ترش که از عمان آرند» معنا کرده، اما شهرت آن احتمالاً به غلط «عمانی» ذکر شده‌است، چراکه کشور عمان فاقد مرکباتی معروف بوده و نام درست لیمو «امانی» است، به دلیل این که شهر امان پایتخت کشور اردن از لحاظ محصول لیمو همچون کشورهای لبنان و فلسطین سرشناس است.

گیاه لیمو امانی بومی آسیای جنوبی بوده و در آمریکا و آمریکای لاتین نیز کشت می‌شود. این گیاه در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرقی ایران نظیر بندرعباس، میناب، جهرم، جیرفت، کهنوج و شیراز، به‌طور فراوان کاشته می‌شود.[۱]

لیمو امانی معمولاً در طبخ خورش‌های ایرانی چون قرمه سبزی و قیمه استفاده می‌شود. آن‌ها را پیش از ریختن در غدا سوراخ کرده، شکسته یا خرد می‌کنند. در کشورهای دیگر گاهی نیز آن‌ها را به‌صورت گرد کوبیده به خوراکهای برنجی می‌افزایند. مثلاً در خوراک خلیجی پرادویه‌ای با نام بهارات یا کبسا. از این محصول در کشورهای عرب همسایه همچون عراق، کویت و بحرین نیز استفاده می‌شود.

گفته می‌شود برای پرهیز از تلخ شدن غذا بهتر است پیش از افزودن آن به غذا تخم‌های آن را درآورد. در ضمن وقتی درسته در غذا انداخته می‌شود محل تجمع روغن شده و خوردن آن هر چند که خود کالری ندارد، توصیه نمی‌شود.[۲]

فواید لیمو خشک سیاه

لیمو امانی همچون دیگر مرکبات طعم ترش دارد ولی فاقد ته‌مزه شیرین در لیموهای تازه است. همچنین به‌دلیل عمل تخمیر انجام شده کمی تلخی در مزه آن احساس می‌شود.

لیموی شسته شده را کاملاً خشک کرده درون سینی قرار داده و در مقابل نور خورشید می‌گذارند. ۲ الی ۳ ساعت اول مرتب زیر و رو می‌کنند تا تمام لیمو خشک شود و سپس به مدت ۳ الی ۴ روز زیر تابش نور خورشید قرار می‌دهند تا کاملاً خشک شود.

در طب سنتی برای لیمو امانی آثار دارویی مقوی معده، ضد نفخ، اشتهاآور، ضدعفونی‌کننده، مسکّن سردرد و رفع‌کنندهٔ علایم سرفه و سرماخوردگی قایل بوده‌اند.[۱] این ماده غذایی ویتامین ث بالایی داشته و برخی منابع آن را به عنوان یک کاهنده فشار خون (به‌صورت دم‌کرده) و حتی چربی خون توصیه می‌کنند.[۲]

Citrus aurantifolia

لیموعمانی یا لیمو امانی، لیمو ترش شیسه یا تغن از میوه‌ هایی است که خشک شده ی آن را معمولا به عنوان چاشنی در طبخ خورش ‌های ایرانی چون قورمه ‌سبزی و قیمه استفاده می‌ کنند.

در لغتنامه ی دهخدا از این محصول با نام لیمو عمانی یاد شده و آن را “لیمویی ترش که از عمان آرند” معنا کرده، اما شهرت آن احتمالا به غلط “عمانی” ذکر شده است، چرا که کشور عمان فاقد مرکباتی معروف بوده و احتمالا نام درست لیمو “امانی” است، به دلیل این که شهر امان پایتخت کشور اردن از لحاظ محصول لیمو همچون کشورهای لبنان و فلسطین سرشناس است.

معمولا لیمو عمانی خشک شده را پیش از ریختن در غذا سوراخ، شکسته یا خرد می‌ کنند یا در کشورهای دیگر گاهی آن ها را کوبیده و به صورت گرد به خوراک‌ های برنجی یا در خوراک‌ های خلیجی پُرادویه با نام بهارات یا کبسا می ‌ریزند.

فواید لیمو خشک سیاه

این چاشنی بیشتر مورد علاقه ی کشورهای عرب همسایه همچون عراق، کویت و بحرین است، اما سوال اینجاست ارزش تغذیه‌ ای لیموعمانی تا چه میزان است؟ آیا می‌ توان از اثرات درمانی‌ این چاشنی سود برد؟

لیمو عمانی گونه ی دیگری از لیمو ترش و درخت آن از خانواده ی نارنج است. لیمو عمانی تازه، رنگ خردلی داشته و بسیار ترش است؛ به طوری که تازه ‌اش را نمی ‌توان به تنهایی مصرف کرد. به همین دلیل آن را در آفتاب خشک می‌ کنند تا قابلیت مصرف آن افزایش یابد.

خواص لیمو عمانی:

عمده ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را لیمونن، آلفا-ترپینئول، گاما ترپینن، ترپینولن، 1 و 8 سینئول و لینالول تشکیل می دهد.

این میوه از نظر کلسیم و پتاسیم غنی بوده و از نظر ویتامین C از سایر مرکبات پیشی گرفته و به عنوان کاهنده ی فشار خون و چربی خون شناخته شده است.

خوردن دم ‌کرده ی آن اغلب با چای و گل گاوزبان در کاهش فشار خون موثر است. برای افراد با فشار خون طبیعی نیز مصرف دم‌ کرده ی آن با عسل یا نبات پیشنهاد می ‌شود.

لیمو عمانی از نظر طب سنتی خنک ‌کننده، اشتهاآور، ضدعفونی ‌‌کننده، مقوی معده، ضد نفخ، موثر برای رفع عوارض کمبود ویتامین C، مسکن سردرد، التیام‌ دهنده ی سرفه و سرماخوردگی است.

این چاشنی به دلیل مواد آنتی‌ اکسیدانی، ضدسرطان شناخته شده و در دفع مواد صفراوی موثر است.

توصیه‌ ها:

2ـ لیمو عمانی درسته در خورش ‌ها و خوراک‌ ها محل تجمع روغن غذا خواهد بود. بنابراین خوردن آن توصیه نمی‌ شود.

3ـ بهترین نوع لیمو عمانی در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرقی ایران نظیر بندرعباس، میناب، جهرم و شیراز و صادراتی آن در اردن پرورش می ‌یابد.

4ـ لیمو عمانی به دلیل دارا بودن مواد فراری که عامل ایجاد عطر و بوی آن است، حتما باید در محل خشک، خنک و در ظروف سربسته و به دور از نور نگهداری شود.

5 ـ بهتر است هنگام تهیه ی انواع خورش ‌ها و خوراک ‌ها به مقدار لازم از لیمو عمانی استفاده کنید تا استفاده از نمک در غذا به حداقل برسد.

6 ـ در برخی مناطق گرمسیر به دلیل این که نگهداری لیموترش مشکل و حمل ‌و نقل آن مقرون به صرفه نیست، آن را با تغییرات ویژه‌ ای تبدیل به لیمو عمانی می ‌کنند تا قابلیت نگهداری ‌اش برای چندین سال افزایش یابد.

7ـ معمولا رنگ لیمو عمانی آفتاب خشک، زرد قهوه ای و داخل آن سیاه رنگ است.

روش آماده‌ سازی:

توجه:

از خرید لیمو عمانی به صورت فله‌ ای و روباز اجتناب کنید. لیمو عمانی‌ هایی را که به صورت سنتی خشک می‌ کنند، غیر بهداشتی و محل تجمع میکروب‌ ها هستند. بنابراین هنگام خرید، محصولاتی را که دارای بسته ‌بندی اصولی، مجوز بهداشت و تاریخ مصرف هستند، انتخاب کنید و بهتر است قبل از مصرف، آن را خوب بشویید.

گردآوری: مریم مرادیان نیری – کارشناس تغذیه تبیان

منابع:

* جام جم

* پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

فواید لیمو خشک سیاه

* هفته نامه سلامت

* ویکی پدیا

 

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

 

* مطالب مرتبط:

  • درمان گياهي سرفه خشک مزمن
  • لیمو بخورید به صد دلیل!

    مصرف لیمو ترش به همراه چای مفید است

    لیمو ترش

    تاثیر لیمو ترش بر ریزش مو

    بخش تغذیه و سلامت تبیان

    09358504040

    ۱۹,۹۰۰ تومان

    این بسته بندی 200 گرم است.

    لیمو عمانی نوعی لیمو ترش خشک شده می باشد که خواص بسیاری دارد و بعنوان چاشنی در انواع خورشت استفاده می شود. به صورت گرد، کروی، خشک شده و درشت می باشد.

    لیمونی عمانی سیاه گونه ای لیموی خشک شده از لیمو ترش تازه می باشد. لیمو عمانی را با نام لیمو امانی نیز می شناسند. این نوع لیمو به دلیل داشتن مزه ترش بیشتر به عنوان چاشنی در غذاها برای طعم دادن استفاده می شود و غذا را خوش طعم و خوش عطر می کند. این نوع لیمو همانطور که از اسمش پیداست به رنگ سیاه گرد و کروی مانند و به صورت خشک شده می باشد که با فشار دست می کشند و اگر به خورشت اضافه شود نرم و در هم می شکند. لیمو امانی سیاه در واقع نام میوه ای خشک شده و خوراکی می باشد.

    فواید لیمو خشک سیاه

    برای تهیه لیمو امانی آن را پس از برداشت طی مراحلی در آفتاب و سایه خشک می کنند و سپس مورد استفاده قرار می دهند. این محصول در بسته بندی 200 گرمی به صورت سلفونی عرضه می شود. به صورت ارگانیک، بهداشتی و تمیز می باشد و بسیار تازه درشت و قابل استفاده می باشد. پس از خرید می توانید این محصول را درب منزل خود تحویل بگیرید. ماندگاری بالایی دارد. در جای خشک و خنک نگهداری شود. لیمو را به صورت کامل یا آسیاب شده به خورشت اضافه می کنند. لیمو امانی طرفداران زیادی دارد و زنان خانه دارد برای طعم دادن به غذای خود از آن استفاده می کنند از ادویه های پرکاربرد آشپزی می باشد.

    لیمو امانی را از لیمو ترش تهیه می کنند. لیمو نام درختچه ای کوتاه می باشد که میوه ای به رنگ سبز یا زرد دارد که طعم ترشی دارد و به دلیل ترشی زیاد بیشتر قابل استفاده نیست به همین ترتیب از آن برای تهیه آبلیمو و لیمو امانی استفاده می کنند. گلهای کوچکی دارد که این گلها پس از مدتی خشک و در نهایت به میوه لیمو تبدیل می شود. درختی پربار می باشد. برگهای این گیاه دندانه دار و به رنگ سبز می باشد. شاخ و برگ این گیاه زیاد می باشد. در بیشتر مناطق رشد می کند. به هنگام برداشت میوه این گیاه را با دست خود بگیرید و بکشید تا از شاخه جدا شود سپس آنها را در درون سبد قرار دهید. برای رشد به آبیاری منظم، نور خورشید، دمای مناسب و خاک حاصلخیز نیاز دارد.

    لیمو امانی دارای خواص بیشماری می باشد که در این بخش به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

    توجه داشته باشید که لیمو امانی سیاه در کنار خواصی که دارد مضراتی نیز دارد پس بنابراین باید به اندازه مصرف شود.

    از لیمو عمانی بعنوان چاشنی در تهیه انواع خورشت به خصوص قرمه سبزی و قیمه بادمجان استفاده می شود. به عنوان ادویه در غذاها مصرف می شود. بعنوان دمنوش مصرف می شود. در چای استفاده می شود.

    برای خرید حبوبات درجه یک می توانید از این لینک استفاده کنید.

    در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید محصولات عطاری میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *

    با توجه به وزن های متغییر محصولات فروشگاه پوپونیک جهت رفاه حال مشتریان این فروشگاه از چهار روش ارسال استفاده میکند که سعی در آن شده است که پایین ترین قیمت ارسال برای محصولات استفاده شود. با توجه به اینکه محصولات بالای وزن 30 کیلوگرم هزینه ارسال با پست زیاد میباشد شرکت پوپونیک گزینه ارسال باربری را هم به روش ارسال خود اضافه کرده تا به صورت انتخابی در صورت رضایت مشتری از این گزینه استفاده شود تا هزینه ارسال کمتر شود فقط ذکر این نکته الزامی است که در صورت انتخاب گزینه باربری تحویل از پایانه مسافربری به عهده مشتری میباشد.

    ارسال با پست 72 ساعته

    کلیه کارت های شتاب

    از ساعت 9 تا 17

    فقط 7 روز

    بالای دویست هزار تومان خرید

    (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    فواید لیمو خشک سیاه

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود

    لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

    حداقل 8 کاراکتر

    تلفن های تماس

    فواید لیمو خشک سیاه

    ۰۲۱۵۵۳۶۷۹۹۰ 

    ۰۲۱۵۵۳۶۷۹۸۹

    یکی از مفیدترین مواد غذایی که در خورش‌هایی مانند قیمه و قورمه‌سبزی نقش مهمی دارد، لیمو عمانی است. در هر خورش تعدادی لیمو عمانی می‌اندازند تا میزان ترشی‌اش را تنظیم کنند. قبل از اینکه لیموها را داخل خورش بیندازند، آن‌ها را سوراخ می‌کنند تا ترشی آن به مواد غذایی منتقل شود.

    تذکر مهم مشتری گرامی به دليل اينکه اين کالا دارای وزن به صورت فله می باشد قبل از ارسال محصول، در مورد وزن مورد نظر شما تماس گرفته ميشود.

    64,000 تومان 59,500 تومان

    در انبار موجود نمی باشد

    گفته می شود لیمو عمانی سیاه بهترین نوع لیمو عمانی است. که درشت و سیاه می باشد. لیمو عمانی نوعی لیمو خشک شده است. که در طی فرآیند خشک شدن به رنگهای سفید، زرد، قهوه ای و سیاه در می آید. این نوع لیمو از دیرباز به عنوان چاشنی ای محبوب در غذاهای ایرانی مثل قرمه سبزی به کار می رفته است. همچنین از آن برای خوش طعم نمودن چای و نوشیدنی ها نیز استفاده می شود. لیمو عمانی می تواند به صورت لیمو عمانی سالم یا پودر لیمو عمانی باشد.لیمو عمانی سیاه تقریباً تمامی خواص لیمو معمولی را دارد. با این تفاوت که مقداری از ویتامین C آن کاهش یافته است. این گیاه دارای خواص بسیار مفیدی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    خواص لیمو عمانی سیاه -ضد نفخ -کاهنده چربی خون -کاهنده فشار خون (به صورت دم کرده می تواند به عنوان کاهنده فشار خون مصرف شود. برای این کار می توانید دو تا سه عدد از آن را پس از در آوردن هسته ها در قوری بیندازید. سپس با مقداری نبات میل کنید. سعی کنید مقدار نبات زیادی مصرف نکنید. اگر هسته ها را خارج نکنید طعم تلخ خواهد شد. -ضد عفونی کننده و تقویت کننده معده (بسیاری گمان می کنند که شاید لیمو عمانی برای معده چندان مناسب نباشد. اما اصلاً اینگونه نیست، لیمو عمانی مقوی معده و درمان کننده زخم های معده است. -آرامش بخش (دم کرده آن به همراه گل گاو زبان می تواند یک دمنوش آرام بخش و خوش طعم باشد. یادتان باشد هسته های لیمو عمانی سیاه را خارج کنید. -ضد سرطان. لیمو عمانی سرشار از مواد ضد سرطان و آنتی اکسیدان است. این گیاه برای مبارزه با انواع سرطان ها مفید دانسته شده است. -جوان کننده و زیبا کننده پوست (مصرف دمنوش آن به عنوان یک نوشیدنی جوان ساز تلقی می شود).

    ادويه و چاشنی

    ايران

    1000 گرم

    ارزش غذایی 100 گرم لیمو عمانی: – پروتئین : 1.1 گرم – کربوهیدرات:9 گرم – سدیم:2 گرم – کلسیم:20 گرم -فاقد چربی

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    دیدگاه شما *

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    فواید لیمو خشک سیاه
    فواید لیمو خشک سیاه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *