معنی گل میخک قرمز

دوره مقدماتی php
معنی گل میخک قرمز
معنی گل میخک قرمز

ارسال روز

سمبل ‌گرایی گل‌ها و اهمیت مفهوم گل ها از آسیا و خاورمیانه نشأت گرفته است. در این مناطق گل‌های مشخصی مانند نیلوفر، مقدس تلقی می‌شده است.این رویکرد در اثر‌های هنری به‌ جا مانده از آن دوران نیز، منعکس شده است.مثلا در رابطه با نماد گل ها استفاده از بامبو در هنر چینی نشان‌ دهنده‌ طول‌ عمر و ابدیت است.معنی گل ها نیز متفاوت است، با ما همراه باشید تا هنگام خرید گلها مناسب ترین گل را انتخاب کنید.

اگر هنوز با گلهای شاخه بریده آشنایی ندارید مطلب اسم انواع گل طبیعی شاخه بریده با عکس را مطالعه نمایید.

زبان گل‌ها در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط ماری ورتلی (Mary Wortley) که همسرش سفیر ترکیه بود، وارد انگلستان شد.به نحوی که تا دوره‌ ویکتوریا، تقریبا هر گلی یک معنی مخصوص به خود را پیدا کرده بود و هر نماد گل ها برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. به عنوان مثال دسته ‌گل ممکن بود شامل گل‌‌های بابونه باشد که منظور یک زن از ارسال دسته گل بابونه می‌توانست «صبر داشتن» بوده باشد.

اگر چه قبلا در پستی به طور مفصل در مورد معانی و مفهوم گل رز در دوره‌های مختلف تاریخ توضیح دادیم اما در این مطلب سعی داریم تا شما را با معنی و زبان برخی از گل‌های رایج آشنا کنیم.

معنی گل میخک قرمز

دوره مقدماتی php

قطعا با دانستن پیام و معنی گل ها می‌توانید راحت‌تر و با دقت بیشتری گل‌های دلخواه تان را انتخاب کنید و  پیام خود را به طرف مقابلتان ارسال کنید.

با شناخت نماد گل ها و معنی گل ها برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید از میان نمونه متن کارت پستال های تهیه شده یکی را انتخاب کنید و همراه گل های خود هدیه دهید..

این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.

مشاهده گل‌های آفتابگردان◄

این گل زیبا در رنگ های زیادی وجود دارد و مهم ترین پیام آن شادی و نیت خیر است. همچنین رنگ زرد آن به معنی گل آلاله شروع دوباره و دوستی است. اگر می خواهید شخص مقابل تان از نیت خوبتان باخبر شود، دسته گلی از آلاله برای او بفرستید.

نماد ثروت، خوشبختی، شانس و دوستی است. رنگ صورتی و قرمزآن نشان گرمی و ابراز محبت نسبت به گیرنده ی گل است و رنگ نارنجی آن به معنای سخت کوشی در راه رسیدن به هدف است. ترکیب آلسترومریای زرد و سفید نشان دهنده ی اهمیت و نگرانی شما نسبت به یک بیمار است.

مشاهده گل‌های آلسترومریا◄

این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است. رنگ قرمز آن نماد عشق و احساسات قوی و رنگ نارنجی نشان سلامتی و شادی است. ‌آماریلیس سفید هدیه ی مناسبی برای خانم هاست چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد.

همچنین از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.

با گل های قلبی شکلش نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی است. رنگ سفید نشان دهنده ی پاکی و بی گناهی، رنگ قرمز نشان دهنده ی عشق و علاقه و رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و اشتیاق است. مفهوم گل های آنتوریم به گونه ای است که می توانید از این گل در میهمانی هایتان و برای تبریک در موقعیت های ارتقای شغلی و فارغ التحصیلی استفاده کنید.

مهم ترین پیام آنمون،‌ شکوفایی و پیش بینی مثبت برای آینده است چون این گل در هنگام شب بسته و صبح دوباره باز می شود. پس برای کسی که در شرف ازدواج است یا به تازگی دارای فرزندی شده است، این گل انتخاب خوبی است. همچنین آنمون سفید نماد پاکی و یادبود درگذشتگان و آنمون قرمز و صورتی نماد عشق فراموش شده است.

این گل زیبا با رنگ های متفاوتش، پیام های خاصی با خود دارد. ادریسی بنفش نماد ثروت و فراوانی است، ادریسی صورتی  انتخاب مناسبی برای دسته گل ازدواج و نشان دادن احساسات قلبی به طرف مقابل است و ادریسی آبی برای رد کردن درخواست ازدواج استفاده می شود و همچنین نماد پشیمانی و درخواست بخشش است.

تمام رنگ های ارکیده نماد عشق و زیبایی اند اما هر رنگ آن معنای خاصی هم دارد. ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است.

پس اگر به دنبال آشتی و از سرگرفتن رابطه تان هستید، می توانید از ترکیب ارکیده ی زرد و قرمز در میان گل هایتان استفاده کنید. 

این گل به طور کلی نماد خاطرات، یادبود و موفقیت است و در کنار گل های دیگر به عنوان مکمل استفاده می شود. پیامی که این گل به همراه دارد، با توجه به مناسبت و دیگر گل های استفاده شده، متقاوت خواهد بود.

می توانید از استاتیس در دسته گل های جشن تولد، میهمانی های دوستانه یا مراسم فارغ التحصیلی استفاده کنید.

معنی گل های استرلیتزیا شادی و وفاداری است و دو رنگ متضاد این گل پیام اشتیاق و انرژی را به همراه دارد. می توانید از این گل برای ابراز هیجان و داشتن آرزوهای خوب برای شخص مقابل استفاده کنید.

مشاهده گل‌های پرنده بهشتی◄

گل پیونی نماد افتخار، ثروت و عشق رمانتیک است. پیونی صورتی رمانتیک ترین رنگ آن است و برای دسته گل عروس و تزیین میزهای عروسی بسیار مناسب است.

پیونی سفید یا صورتی کم رنگ به معنای شرمندگی و پشیمانی است و رنگ قرمز پررنگ پیام آور افتخار، احترام زیاد و ثروت است.

این گل نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. رنگ سفید آن نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه در فرهنگ ایرانی، رنگ قرمز نماد عشق و رنگ زرد آن نماد عشق یک طرفه است.

از این گل از دیرباز برای ابراز عشق  استفاده شده و هر رنگ آن معنای خاص خودش را دارد؛ گل رز قرمز نماد عشق و احساسات زیاد است؛ رز سفید نماد پاکی و شروع تازه، رز سیاه نماد اندوه، رز زرد نماد دوستی و شروع دوباره و رز صورتی نشان قدردانی و شادی است. غنچه ی رز هم نشان جوانی و زیبایی است.

مشاهده گل‌های رز◄

این گل نماد شادی، پاکی و مثبت نگری است. می توانید از این گل برای نشان دادن وفاداری تان به شخص مقابل استفاده کنید یا آن را به کسی هدیه کنید که در حال شروع تغییر بزرگی در زندگی اش است. رنگ صورتی این گل نماد تحسین است.

معنی گل میخک قرمز

مفهوم گل سنبل بنفش، بخشش و ابراز تاسف است پس اگر اشتباهی کرده اید و قصد ابراز پشیمانی را دارید از سنبل بنفش استفاده کنید. سنبل سفید نماد دوست داشتنی بودن و سنبل زرد نماد حسادت است.

نماد گل شب بو، زندگی  طولانی همراه با شادی و رضایت است. شب بوی سفید گل مناسبی برای تزیین مراسم عروسی است. شب بوی بنفش نماد شادی است و می توانید از این گل برای مناسبت های مهم زندگی مانند خرید منزل جدید یا به دنیا آمدن فرزند استفاده کنید.

مفهوم گل رنگارنگ و معطر، پاکی و بی گناهی است. یک دسته گل رنگارنگ فریزیا به معنای دوستی و اعتماد است و می توانید آن را به دوستان، همکاران و اعضای خانواده هدیه دهید.

مفهوم گل های لاله در هر رنگ متفاوت است. لاله قرمز نماد عشق و رنگ صورتی آن نماد درک متقابل است. هم چنین لاله ی بنفش پیام آور قدرت، فراوانی و خوشبختی، لاله زرد نماد شادی و عشق یک طرفه و لاله سفید نماد بخشش است. این گل همیشه پیام آور شادی بوده است.

معنی گل های لیسیانتوس، براز تشکر و قدردانی است. برای دسته گل عروس یا تبریک سالگرد ازدواج می توانید از لیسیانتوس استفاده کنید چون این گل نماد زندگی طولانی دونفر با یکدیگر است.

لیسیانتوس صورتی هدیه ای مناسب برای مادری است که تازه نوزادی را به دنیا آورده است.

لیسیانتوس قرمز نماد عشق و احساسات، لیسیانتوس زرد نماد شادی و انرژی مثبت و رنگ بنفش آن نماد وفاداری و محبت است. اگر شخصی را دوست دارید، حتما در دسته گل خود از لیسیانتوس بنفش استفاده کنید.

این گل زیبا نماد پاکی، زیبایی و اعتماد است. لیلیوم سفید نماد فروتنی و نجابت، لیلیوم نارنجی نماد افتخار و اشتیاق و لیلیوم زرد نماد خوشنودی، سلامتی و بهبودی است. اگر به مراسم عروسی می روید، در دسته گل خود از گل لیلیوم صورتی استفاده کنید چون  رنگ صورتی آن نماد خوشبختی است.

مشاهده گل‌های لیلیوم ◄

این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.

  • آلوئه ورا برای جوش
  • مشاهده گل‌های مریم ◄

    مفهوم گل میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی می باشد و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند. میخک صورتی نماد راستگویی و عشق مادرانه و میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش رر فرهنگ معنی گل ها به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.

    مشاهده گل‌های میخک ◄

    این گل در فرهنگ های مختلف تاریخ طولانی داشته است و برای همین می توانیم از آن برای موقعیت های مختلف استفاده کنیم. معنی گل های نرگس تحسین، شجاعت، امید، تولدی دوباره و زندگی طولانی و نماد عشق یک طرفه هم هست.

    هم چنین می توانید از این گل برای همدردی یا عذرخواهی استفاده کنید. در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد.

    مشاهده گل‌های نرگس ◄

    گُل سِتان همیشه برای کمک کردن به شما آماده است! ما می‌توانیم دوست و یا خانواده عزیز شما را با یک دسته گل درخشان و زیبا غافلگیر کنیم. با گل‌هایی زرد و طلایی، یا ده‌ها رز آتشین زیبا! ما شخصیت و ماهیت هر گل را در نظر داریم و متناسب با هر موقعیت خاصی، بهترین گل را پیشنهاد می‌کنیم.

    آیا می‌دانستید توجه کردن به پیام مخصوص هر گل، یک هنر قدیمی است؟  ژاپنی‌ها این هنر را “هاناکوتوبا” نامیده اند. به عنوان یک ایرانی، جالب است بدانید که پادشاه جرج دوم، در قرن هفدهم، این هنر مهم را از ایران به سوئد برده است! فلوراگرافی (به معنی آراستن گل‌ها)، نام انگلیسی این هنر است که از زمان ویکتوریا رایج شده است.

    اگرچه با گذشت زمان، این علم شاخه‌های مختلفی پیدا کرده و تقریبا از مسیر اصلی خارج شده است، اما اگر بخواهیم آن را بهتر معنی کنیم، باید بگوییم که فلوراگرافی، استفاده از گل‌ها باتوجه به معانی و نماد آنها برای بیان احساسات درونی است. احتمالا شنیده اید، که مثلا گل رز به معنی ابراز عشق و علاقه است. این بخشی از هنر فلوراگرافی است. این نمادها می‌تواند برگرفته از معنی اسم گل، یا با توجه به شکل ویژه آن باشد.

     اگر شما هم تمایل دارید که از گل‌ها برای انتقال پیام خاصی استفاده کنید، ما این کار را هم برای شما آسان‌تر کرده ایم. دانشنامه معنی اسم گل‌ها را در این صفحه بخوانید، با توجه به معنی نام هر گل، راز نهفته در آن را پیدا کنید و احساسات خود را با هدیه دادن آن به دیگران نشان دهید. علاوه بر این، یک زبان دیگر هم یاد می‌گیرید، زبان زیبای گل‌ها!

    معنی گل میخک قرمز

    حالا که با معنی گل ها و انتخاب بهترین گل برای مناسبت و فرد مورد نظر خود آشنا شدید می توانید از میان گلهای تازه گل فروشی آنلاین گل ستان با متن کارت پستال دلخواهتان هم اکنون گل سفارش دهید

    برای سفارش و خرید آنلاین گل های طبیعی و هدیه دادن آنها همراه با یک کارت تبریک با متن دلخواه خودتان از لینک زیر اقدام کنید

    هفت روز هفته، شنبه تا جمعه ساعت 9 الی 19   |  واتس اپ 09120785191  |  تماس 88823690-021

    نوشتن نظر

    استفاده از مطالب گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان تنها برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ارزش آفرینان فردای روشن (گل فروشی آنلاین گُل‌ستان) است.

    گل علاوه بر سمبل زیبایی، یکی از هدایایی است که نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است.هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می آورد که به طور معمول نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می گردد.

    آیا شما زبان گل ها را می دانید٬ نوع و رنگ گل ها معانی خاص خود را دارند. انسان ها، سال های زیادی است که جذب گل ها٬ زیبایی آن ها و رنگ و بوی آن ها شده اند. انسان ها روزانه هزاران گل به یکدیگر هدیه می دهند. معانی گل ها بی پایان است٬ هر گل نماد خاصی دارد٬ از جمله عشق٬ امنیت٬ آرامش و زندگی.

    هرگز با خود فکر کرده اید گلی که به دیگران هدیه می دهید می تواند چه معنی ای داشته باشد؟ گل به تنهایی بسیار زیبا است ولی برای تکمیل این زیبایی بهتر است بدانیم برای چه کسی و در چه زمانی، چه گلی بخریم. در گل ها، رنگ ها بسیار مهم هستند به حدی که هدیه دادن یک شاخه گل مانند گل رز در دو رنگ متفاوت، می تواند تفاوت معنایی بسیاری داشته باشد. به همین دلیل تصمیم داریم امروز این نماد ها و معانی گل ها و رنگ های گل ها را برای شما توضیح دهیم. گل لاله گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست. لاله ی زرد نماد افکار شاد است٬ لاله ی سفید نماد بخشش و گذشت است٬ لاله ی بنفش نشان دهنده ی وفاداری همیشگی است. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است. گل رز گل رز یکی از با قدمت ترین و محبوب ترین گل های جهان است. صدها سال است که نماد عشق است. در یونان باستان و روم باستان، برای مدتی طولانی، گل رز برای انتقال پیام هایی بدون استفاده از کلمات به یک دیگر اهدا می شد. در زبان لاتین کلمه ی محرمانه(Sub rosa) به معنی تحت رز است. این نشان دهنده ی اهمیت و کاربرد گل رز در انتقال پیام های محرمانه در اروپا بوده است. اما هر رنگ گل رز معانی مختلفی را می رساند. از رنگ قرمز شروع می کنیم٬ رز قرمز نماد عشق و شور پایدار است. رز سفید نماد فروتنی و بی گناهی و پاکی است. رز صورتی نماد قدردانی کردن و تحسین است. رز نارنجی نماد شور و اشتیاق است. رز بنفش نماد جادویی بودن و عشق در نگاه اول است. گل نرگس نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد. گل کوکب گل کوکب سال هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور خود کرده است. در دوران باستان تصور می شود با سوزاندن برگ های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است٬ همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است. گل سنبل گل سنبل که یکی از هفت عضو سفره های هفت سین ایرانی هاست، یکی از پر مفهوم ترین گل های موجود است. محبوبیت گل سنبل به ایران باستان باز می گردد و ریشه در باور های کهن ایران باستان دارد. زمان گل دهی سنبل اوایل بهار است و رنگ های سفید٬ صورتی٬ بنفش٬ قرمز و نارنجی و حتی آبی را در بر می گیرد. سنبل نشانه ی وفاداری است. گل میخک (CARNATIONS) گل میخک ٬ یکی از گل هایی بود که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده قرار می گرفت. این گل٬ امروزه نشانه ی عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. گل میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و گل میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. گل داوودی (CHRYSANTHEMUM) سابقه ی این گل به قرن 15 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در اساطیر یونانی معنی طلایی و هم رنگ طلا را داشته است. گل داودی نشانه طول عمر است. هدیه دادن گل داوودی می تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده ی گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده ای است. گل گلایل گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه بازمی گردد. گل سوسن نماد قدرت و تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می شود. گل ادریسی این گل اولین بار در ژاپن کشف شد و گل ادریسی (HYDRANGEA) نامگذاری شد. معنی این لغت در زبان یونانی آب و ظرف آب است. علت این نامگذاری، نیاز زیاد این گل به آب است. گل های ادریسی ستاره ای شکل هستند و دارای محدوده ی سفید رنگ مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن هستند. گل ادریسی نماد صداقت و بی ریایی و بیان گر سپاس گزاری است. گل زنبق گل زنبق یا گل آیریس (IRIS)٬ در یونان باستان در کنار مزار مردگان کاشته می شد. همچنین در تاج فرمانروایان یونانی طرح هایی از زنبق دیده می شد. در دین زرتشتی نیز زنبق جایگاه ویژه ای دارد. گل زنبق نماد خرد و دانایی٬ حکمت و ایمان است. گل ارکیده ارکیده یکی از جادویی ترین گل های زینتی موجود است که رنگ ارغوانی روشن آن در کنار تجملی و با شکوه بودن ارکیده٬ نماد عشق و زیبایی و قدرت است. همچنین گل ارکیده ی صورتی نماد محبت خالص است.

    سبد خرید شما خالی است.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار .btnh:hover { background-color: #d2a56a !important; } .btnh{ min-width: 150px; float: left; margin-top: 10px!important; background-color: #800020!important; cursor: pointer; font-size: 14px; color: #fff; padding: 14px 20px; text-decoration: none!important; border: none; transition: all .6s cubic-bezier(.77,0,.175,1); }ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    معنی گل میخک قرمز

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    نام خانوادگی *

    نام فروشگاه *

    آدرس فروشگاه * https://vipshop.flowers/market/

    شماره تلفن*

    قوانین و شرایط را خوانده و قبول دارم.

    مشتری هستم فروشنده هستم

    عضویت

    توجه داشته باشید که گلها تنها یک هدیه ی زیبا محسوب نمی شوند، بلکه گلها انتقال احساسات، عواطف و احترامات عمیق می باشند. حتما شما نیز هنگام خرید گل با این چالش مواجه شده اید که چه نوع گلی، چه رنگ گلی و با چه دیزاینی برای فرد مورد نظرتان یا موقعیتی خاص انتخاب نمایید. خرید گل همیشه به همین دلایل از حساسیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل توصیه ما به شما در هنگام خرید گل این است که پیش از هر چیزی حتما این را در نظر داشته باشید که برای چه موقعیتی، برای چه کسی و چه مناسبتی قصد خرید گل را دارید.

    انتخاب گل و سفارش گل از این جهت حائز اهمیت می باشد که عموما در فرهنگ خریداری گل در تمام دنیا، هر گل نمادی خاص بوده و رنگ گلها نیز به همان میزان در مفهوم گل ها دخیل و اثربخش می باشد. برای درک بهتر این مطلب به این مثال که حتما تاکنون در هنگام خرید گل تجربه کرده و یا دیده اید توجه کنید: “عموما برای ابراز علاقه به فردی خاص از گل رز و ترجیحا رنگ قرمز آن استفاده می شود” همانطوری که می بینید هم نوع گل و هم رنگ آن می تواند احساساتی که قصد انتقالش به فردی را دارید برجسته تر کند.

    در ادامه ی این مطلب شما را با مفاهیم هر یک از گلها آشنا خواهیم کرد.

    گلهای رز عموما نماد بیان عواطف و عشق، تعهد، زیبایی مجذوب کننده، شیفتگی و سپاسگذاری ست.

    حتما در گلفروشی ها گلهای مرغ بهشتی را از نزدیک دیده اید. ترکیب رنگ و شکل خاص و منحصر به فرد این گلها نمادی از شکوه، جلال و عظمت می باشد. این گلها عموما حالتی رسمی و سنگین دارند.

    گل مریم با عطر سرمست کننده اش و حس از تازگی از بوییدنش درونتان احساس می کنید نماد بسیار زیبایی از احساس رضایت از زندگی و پاکی و معصومیت دارد.

    این گل زمستانی زیبا و ظریف می تواند بیانگر گرمای عشق حتی در روزهای سرد پاییزی و زمستانی باشد. بوییدن آن حسی از آرامش و امنیت خاطر و دلگرمی را برایتان به ارمغان می آورد.

    گل های میخک با رنگ های سرزنده و متنوع شان می توانند نماد بسیار دلچسبی از هیجانات مثبت در زندگی، خوش شانسی و انرژی مثبت باشند. اگر در منزلتان یک دسته میخک همیشه بر روی میز باشد احساس خواهید کرد که تا چه اندازه احساس تازگی، سرزندگی و انرژی مثبت در اتمسفر خانه پراکنده می شود.

    ارکیده را می توان یکی از منحصر به فرد ترین و اشرافی ترین گل های موجود دانست. گلی که نماد قدرت، عشقی آرام و پاک و خالص و معصومیت و جذابیت مسخ کننده می باشد.

    گل های بنفشه دوست داشتنی و ساده اند. در فرهنگ گل ها آنها را نماد پاکدامنی، فروتنی و خلوص نیت می دانند. احساساتی ساده اما ارزشمند.

    آفتابگردان ها گونه ای خاص از گل ها می باشند. رنگ شان، طرحشان و اندازه شان به آنها شکلی از منحصر به فرد بودن را بخشیده است و آنها را گلهایی که بیانگر ستایش و پرستش، غرور و اعتماد به نفس می باشند کرده است.

    مقاله امروز هم به پایان رسید مقاله امروز چه طور بود؟ در معرفی و توضیح «مفهوم گل های متفاوت» موفق بودیم؟ اگر سوالی در گوشه ذهنتان جا مانده، در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
    سعی میکنیم خیلی زود جوابتان را بدهیم. در آخر هم اگر نظری درباره مقاله «مفهوم گل های متفاوت» دارید که فکر میکنید جایش در مقاله خالی است حتما مطرح کنید تا بتوانیم از آن استفاده کنیم 😊 این مقاله به کوشش اعضای تیم VIP تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت خرید آنلاین گل و گیاه و مقالات داشته باشیم. در پایان اگر فکر میکنید خواندن این مقاله میتواند برای دوستان شما مفید باشد حتما آن را به اشتراک بگذارید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    معنی گل میخک قرمز

    ایمیل

    وب‌ سایت

    در تمام کشور ها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل 

    کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه نوشتن ، نگاه کرد

    معمولترین روش استفاده از گل است .خود واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .اما بد

    نیست با نشانه های تمام گل ها قدری آشنا بشویدتا اگر موقعی خواستید احساس خود

    را به عاشق یا معشوق خود عرضه کنید بدانید تا چه گلی را هدیه کنید یا گلی را که هدیه

    معنی گل میخک قرمز

    گرفته اید چه معنا و مفهومی دارد

     

    ارکیده- Orchid

     

    گل ارکیده نیز دارای ریشه یونانی بوده و تاریخچه آن به هوس، طمع و ثروت پرستی انسان برمی گردد.

    امروزه در حدود 25000 نوع ارکیده پرورش می یابد. گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بی

    گناهی کودکان می باشد. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya)

    بیانگر جذابیت بی انتها بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود

      

    برخی از محققین بر این باورند که نام میخک از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است زیرا این

    گل یکی از گلهایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد. این گل امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می باشد میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است 

    میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی و نوع سفید خط دار آن بیانگر این مطلب است که

    عشق را هرگز نمی توان تقسیم کرد و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی می باشد

     

    گلایل – Gladious

     نام گلایل از کلمه لاتین گلادیوس به معنی شمشیر گرفته شده زیرا برگهای این گل شبیه به شمشیر

    می باشد. در گذشته گل گلایل معرف گلادیاتورهای رم بود گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف 

    مقابل را نشان می دهد

     

     

    زن نشانگر خلوص قلبی است و با وجود آنکه این گل در رنگهای مختلف پرورش می یابد اما بیشتر

    مردم زنبق سفید ترجیح داده و آنرا نشانگر بی گناهی و پاکی می دانند.

     

    گل یاس: نشانه آنست که عشق و دوستی باید دو جانبه باشدوگرنه بی ثمر است و

    علامت آن است که عشق عاشق اگر از جانب معشوقه پذیرفته نگردد او را ترک می نماید و

    معنی گل میخک قرمز

    فراموشش می نماید.گل زرد: نشانه ای است بر احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش.

     گل بنفشه: نشانه آنست که عاشق از دلدارش می خواهدبا او مهربان باشد اورادوست بدارد و در رنج و

    شادمانیش شریک و سهیم باشد .

     

     گل یخ: نشانه ای است بر نا امیدی و رنج عشق . گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشو قه می خواهد با او یکرنگ باشد.

    گل لاله: نشانه آنست که عاشق حاضر است در راه معشوق از جان خویش هم بگذرد و

    هرچه که او بخواهد انجام دهد.

     گل میخک: نشانه آنست که عاشق قلب خودش را که بهترین هدیه هاست به معشوق

    ز جان گرامی تر تقدیم می کند. 

    گل نسترن: نشان آنست که عاشق از خیانت معشوق به تنگ آمده و دلش می خواهد از او

  • مدل شینیون موی خیلی کوتاه دخترانه
  • که عشق را با هوس مخلوط کرده است بگریزد. 

    گل مروارید: نشانه ای است بر آخرین حرف های دل عاشق

    و آخرین ناله های قلب دیوانه اش. 

    گل شقایق: نشانه ای است از عشقشور انگیز عاشق به معشوق و

     نشانه ی تپیدن های قلب

     

    گل سرخ : نشانه عشق آتشین است عشقی که عاشق می خواهد

    خود را در میان شعله هایش قربان معشوق نماید.

    گل اطلسی: را هر که برای معشوق بفرستد از او می پرسد که آیا او را دوست دارد یا نه.

    گل بید مشک: نشانه آنست که عاشق کینه معشوقه بی وفا را به دل نمی گیرد و با فرستادن

    معنی گل میخک قرمز

    شاخه ای از این گل به او می گوید من تو را می بخشم

    زیرا گناه از من و سرنوشت من است

    گل ناز:نشانه آنست که عاشق در عین  حال که ناز معشوقه را دوست دارد دلش می خواهد

    او فسونگری را کم کند و به سوی وی روی آورد . 

    گل مرزنگوش: نشانه نفرت عاشق و نفرین اوست که برای معشوق می فرستد .

    گل شب بو : نشانه آنست که عاشق از معشوق خود تمنای بوسه دارد و از دور او را می بوسد. گل مریم: نشانه نجابت و پاکی معشوق است و اگر عاشقی آن را تقدیم معشوق نماید می خواهد بگوید که به عفت و عشق او اطمینان کافی دارد

     

    غنچه گل : برای نخستین بارقلبم به خاطر تو لرزید

    گل شقایق : زندگیم فقط به خاطر عشق توست

    گل محمدی : ترا از صمیم قلب دوست دارم

    گل همیشه بهار : محبت تو برای همیشه در قلب من رخنه کرده

    گل داوودی : از صدای دل پذیر تو لذت می برم

    گل اشرفی : هدیه ام را بپذیر

    گل اقاقیا سفید : عشق پاک ، نتیجه ازدواج و خوشبختی

    گل میمون : یک بوسه می خواهم نه بیشتر

    گل تاج خروس : از دوریت سرگردان شده ام

    گل لادن : گاهی از من یاد کن

    گل سفید : میسوزم و میسازم

    گل مینا : بی وفا به دلداده خود رحم نکردی

    گل کامیلیا : فداکاری در راه عشق خوشبختی می آورد

    گل زرد : از تو بیزارم

    گل ساعتی : تا واپسین دم زندگی ، خوشبختی تو را می خواهم

    گل پژمرده : افسوس که بهای عشقت را ناچیز پنداشتی

    گل کوکب : چرا بیهوده قلبم را افسرده می سازی

    گل رازقی : شفا و بهبودی تو را آرزو دارم

    گل لاله : تو که دل من را غم زده می خواستی ، این من و این دل دردمند من

    گل سنبل : تو به منزله باغ پر گلی هستی که دل کندن از تو نتیجه ای ندارد

    گل بیدمشک : اگر می سوزم ، گناه از بخت بد من است ؛ ترا می بخشم

    گل رازیانه : هرچند درکنارم نیستی ولی نگاهت مونس من است

    گل ناز : ناز و دلبری جامه ایست که به قامت تو دوخته اند

    گل یاسمن : دستی است که دامن دلدار می گیرد و زبانی است که تمنا میکند

    گل یاس : از من نخواه که جز راستی سخن گویم ، من شیفته تو هستم

    گل چای : بختم بیدار و طالعم میمون است

    گل هرزه : حساس و موشکافم و بر عشق گذشته حسرت می خورم

    گل حنا : بیشتر از این دیگر فریب تو را نمی خورم

    گل شیپوری : به تو اطمینان میدهم که جنجال دگران در دوستی ما اثر نخواهد کرد

    گل مروارید : این آواز حزین دلداده ایست که برای آخرین بار سخن می گوید

    گل سوری : عزیزم با من مهربان تر از گذشته باش

    گل عباسی : تو مایه امید و سرچشمه آرزوهای منی

    گل شمعدانی : عشق لازمه زندگی است و بدون عشق نمی توان زنده بود

    گل نرگس : خود را سزاوار اینهمه عذاب نمی بینم ، دلم از نا مهربانی تو به ستوه آمده است

    تعداد شاخه گل ها نشانه چیست؟ 

     گل ها به دلیل تنوع نامحدودشان در هر شرایطی معانی ویژه و خاصی داشته و تاثیر

    جاودانه ای بر هدیه شوندگان خود دارند. آگاهی از معانی رنگ گل ها، تعداد شاخه های

    گل در یک دسته و غیره می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تاثیرگذاری آنها یاری د

    هد. فراموش نکنید که لازم نیست حتما منتظر موقعیت و اتفاق خاصی برای هدیه گل به

    کسانی که دوستشان دارید باشید، در حقیقت گل هدیه ایست که اگر به صورت غیر

    منتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد. 

    معنی تعداد شاخه گل ها بصورت کلی:

     در یک دسته

    1 شاخه گل: نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل  

    3  شاخه گل: نشانه احترام به طرف مقابل  

    5  شاخه گل:نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل  

    7  شاخه گل: نشانه عشق   

    معنی تعداد شاخه گل های رز در یک دسته

      1  شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای تو  

      3   شاخه رز: دوستت دارم  

      5   شاخه رز: بی نهایت دوستت دارم  

      12   شاخه رز: عشق ما به یک عشق دو طرفه تبدیل شده است 

         36   شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیک 

      99   شاخه رز: عشق من برای تو جاودانه و تا ابد می باشد  

      365   شاخه رز: هر روز سال به تو می اندیشم و دوستت دارم   

    همچنین 10 شاخه گل لاله عموما به نشانه یک عشق بی نظیر بکار برده می شود.

     

      معنی رنگ رزها:

    رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد و رز قرمز پر رنگ به معنی

    زیبایی بی انتهاست. 

    رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی

    کاهش میزان علاقه وفاداری را داشت.

    رز سفید: رز سفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی

    احساس عاشقانه شادی آور می باشد. 

     

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجی به

    معنی «من فریفته و دلباخته تو هستم» می باشد. 

     

    رز معطر: بدین معنی است که عشق در نگاه اول بوجود آمده است. 

    رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می

    باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است.

    به طور کلی تمام رزهای کم رنگ به معنی دوستی با طرف مقابل می باشند. 

    ترکیب رنگ های مختلف رز در یک دسته گل

    ترکیب رز زرد و قرمز در یک دسته گل به معنی «تبریک» در هر مناسبتی می باشد.

    ترکیب رز زرد و نارنجی در یک دسته گل به معنی علاقه زیاد به طرف مقابل است.  

    ترکیب رز قرمز و سفید به معنی یگانگی و اتحاد با طرف مقابل می باشد.

    تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

    آخرین باری که یک دسته گل خریدید چه زمانی بوده است؟ برای چه کسی و به چه مناسبتی؟ گل بخش جدایی ناپذیر از دنیای احساسات و عواطف انسانها بوده و دارای معانی مخصوص به خودش میباشد. اکثر ما غافل از اینکه هر دسته گل بنابر نوع گل، رنگ گل، تعداد شاخه های گل در یک دسته معنای خاصی را القا میکند، برای دوستان و یا شریک زندگیمان دسته گلی تهیه مینماییم. اما پیروی از قوانین حاکم بر دنیای گلها میتواند ما رادر اهدای درست و افزایشتاثیرگذاری یاری دهد و همچنین احساسات درونمان را بهتر و راحتتر منتقل کند.

     

    معنی رنگ رزها

    معنی گل میخک قرمز

     

    • رز قرمر: رزقرمز کم رنگ به نشانه ” دوستت دارم” میباشد و رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بیانتهاست. عشق بیریا ،زیبایی ،شجاعت و احترام از دیگر معانی آن میباشد.

    • رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی میباشد ولی درگذشته این رنگ رز معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت. شادمانی، رفاقت، شوق، حسادت، آغاز دوباره و معذرت خواهی از دیگر معانی آن میباشد.

    • رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادیآور و همچنین عشق مبارک و فرخنده میباشد. پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام دگر معانی آن است و با هدیه دادن این گل به طرف مقابل نشان خواهید داد که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

    • رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابلاست.

    • رز نارنجی: رز نارنجی فریفتگی و دلباختگی را میرساند و گاه در معانی اشتیاق و آرزو نیز به کار میرود.

    • رز صورتی: رز صورتی کمرنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار، شایستگی و زیبایی میباشد و رز صورتی پر رنگ بهمعنی تشکر از طرف مقابل است. قدر دانی، وقار، ستایش، همدلی، لطافت، شادکامی و بیان آنکه شما طرف مقابلتان را بسیار دوست داشتنی میدانید.

    • رز سفید: رز سفید به معنای پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام میباشد. با هدیه دادن رز سفید به طرف مقابل نشان میدهید که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

     

    چند نکته

     

    • غنچه رز: نماد پاکی و زیبایی، جوانی و عشق نو پا میباشد. • شما با هدیه دادن یک شاخه گل رز، سادگی، سپاسگذاری و عشق تازه را به شریکتان نشان خواهید داد. • دسته گل رز نشانۀ قدردانی میباشد.

     

    سایر گلها

     

    گل نرگس: احترام و جوانمردی را میرساند وبدین معنا که تا زمانی که طرف مقابل در کنار شما هست احساس آرامش و گرما خواهید کرد.

    گل میخک: میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی و نوع سفید خط دار آن بیانگر این مطلب است که عشق را هرگز نمیتوان تقسیم کرد و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی میباشد.

    گل گلایل: گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف مقابل را نشان میدهد.

    گل زنبق: زنبق نشانگر خلوص قلبی است و با وجود آنکه این گل در رنگهای مختلف پرورش مییابد اما بیشتر مردم زنبق سفید را ترجیح داده و آن را نشانگر بیگناهی و پاکی میدانند.

    گل ارکیده نیز دارای ریشه یونانی بوده و تاریخچه آن به هوس، طمع و ثروت پرستی انسان برمیگردد. امروزه در حدود ۲۵۰۰۰ نوع ارکیده پرورش مییابد. گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بیگناهی کودکان میباشد. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya) بیانگر جذابیت بینهایت بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده میشود.

    گل داوودی : به معنای حقیقت است و بیان آنکه طرف مقابل دوست فوق العاده شما میباشد.

    گل نیلوفر آبی : به معنای حقیقت است.

    گل نرگس : غرور، خودبینی طرف مقابل را میرساند.

    گل بنفشه : به معنای اندیشه ناگفته، پاکدامنی و فروتنی میباشد.

    گل سوسن سفید : به معنای دوشیزگی ، پاکی میباشد.

    معنی گل میخک قرمز

    گل کاملیا صورتی : در آرزوی کسی بودن را میرساند.

    گل کاملیا قرمز : نشانۀ ثابت قدمی در دوست داشتن است.

    گل قاصدک : به معنای وفاداری، خوشبختی و صداقت میباشد.

    گل نسترن : به معنای آرزو ، همدلی میباشد و تقاضای آنکه طرف مقابلتان دوستتان داشته باشد.

    گل زنبق : اندوه ، تأسف را میرساند.

    اقاقیا: عشق نهانی – عشق پاک

    گل مروارید:خدا حافظی – دوستی صادقانه

    لادن:میهن پرستی – پیروزی – غلبه – فتح

    گیاه بامیه:زیبا یی و لطافت

    گل آفتابگردان : ستایش – غرور – پرستش

  • مدل تزیین سالاد الویه برای تولد
  • گل صورتی:عشق

    گل رز صورتی : قدردانی ، وقار ، ستایش همدلی ، لطافت ، شادکامی ، باور کن تو خیلی دوست داشتنی هستی

    گل کاملیا صورتی : در آرزوی تو هستم

    گل نرگس:غرور . زیبایی

    گل نرگس زرد : احترام ، جوانمردی ، تا زمانی که تو در کنار من هستی خورشید بر من خواهد تابید

    گل حسرت:امید

    گل رزماری : یادآوری ، خاطرات ، یادگاری

    تاج الملوک:حماقت و دیوانگی

    بنفشه: اندیشه های ناگفته- سفر- “سفر بخیر” -پاكدامنی فروتنی. تواضع

    رزسرخ:زیبایی محصورکننده

    معنی گل میخک قرمز

    سنبل آبی:وفاداری

    لاله: عشق – عاشق تمام عیار – “باورم كن -زرق و برق

    حسن یوسف:رشادت

    پامچال :ابتدای جوانی – “بدون تو قادر به زندگی كردن نمیباشم

    گل یاسمن : شادی ، شیرینی ، دلپذیری وقار

    گل میخک : شیفتگی ، عشق زن ، ستایش ، بله

    یاسمن زرد: شادی

    یاس ارغوانی:عواطف عشق

    همیشه بهار: خاطره ی فراموش نشدنی

    داوودی : دوستی – حقیقت ، تو دوست فوق العاده من هستی

    داوودی قرمز: من عاشقت هستم

    شب بوی زرد: وفا داری و صمیمیت در دوران مصیبت

    مروارید: دوستی صادقانه

    غنچه رز: نماد پاكی و زیبایی-جوانی-عشق نوپا

    یك شاخه گل رز: سادگی-سپاسگزاری-عشق تازه

    یك شاخه گل رز سرخ: “دوستت دارم- سادگی ، سپاسگذاری-عشق تازه

    رزسفید عروس: عشق مبارك و فرخنده

    رز قرمز سیر: سوگواری

    رز سیاه: مرگ

    تركیبی از رز سفید و سرخ: اتحاد-سازش

    رز كاملا شكفته: “من متعهد به تو هستم”-“هنوز دوستت دارم

    دسته گل رز: قدردانی

    دسته گل رز كوچك: “من به یاد تو هستم

    رز نارنجی: اشتیاق-شیفتگی-آرزو

    رز بنفش: عشق در نگاه اول

    رز سرخ: عشق بی ریا-زیبایی-شجاعت- احترام-تبریك-دوستت دارم

    رز سفید: پاكی-معصومیت-راز-سكوت-فروتنی-احترام- “عشق من به تو عمیق و خالصانه است

    رز صورتی: قدردانی- “متشكرم” وقار-ستایش-همدلی-لطافت شادكامی- “باورم كن” – “تو خیلی دوست داشتنی هستی”

    گل رز زرد : شادمانی ، رفاقت ، شوق ، حسادت ، آغاز دوباره -فراموش نکن – معذرت می خواهم

    اركیده : محبت و زیبایی – عشق

    آفتاب گردان : درخشنده ترین ستاره بودن – پاکی و بی گناهی

    زنبق و سوسن : خلوص و دوست داشتنی بودن

    گل مریم : لذت – عشق – دوست داشتن

    گل نیلوفر آبی : حقیقت

    گل سوسن سفید : دوشیزگی ، پاکی

    میخك: شیفتگی – عشق زن – ستایش

    كاكتوس: پایداری – استقامت

    پیچك: عشق – صداقت – وفاداری

    قاصدك: وفاداری – خوشبختی – صداقت – پیام آور عشق

    نسترن: آرزو – همدلی – دوستم داشته باش

    اطلسی: شرم – ازدواج فرخنده

    یاسمن: شادی – شیرینی – دلپذیری – وقار

    رزماری: یادآوری – خاطرات – یادگاری

    گل مروارید: خدا حافظی

    شکوفه ی پرتغال:خلوص و دوست داشتن

    گل برف:پاکی

    خشخاش قرمز:تسلی، دلداری

    بگونیا: هشدار

    كاملیا صورتی:در آرزوی تو هستم

    كاملیا قرمز: عشق تو همچون آتشی در قلب من است

    كاملیا سفید: تو در خور پرستشی فراموشم نكن: خاطرات گذشته- عشق ناب

    گلایل: ستایش – صداقت – “به من فرصت بده

    زنبق: اندوه – تاسف

    آنتوریوم: عاشق

    مرغ بهشتی: شكوه – عظمت

    گل نسترن : آرزو ، همدلی ، دوستم داشته باش

    گل سرخ: عشق بی ریا-زیبایی-شجاعت-احترام-تبریك- دوستت دارم

    گل صدتومانی:حیا

    یچ امین الدوله:صمیمیت

    یاسمن زرد:شادی

    مرغ بهشتی: شكوه – عظمت

    مریم: لذت از زندگی عاشقانه و صداقت در عشق

     

    معنی تعداد شاخه گلها بصورت کلی در یک دسته:

     

    • 1شاخه گل نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل است. • ۳شاخه گل نشانه احترام به طرف مقابل است. • ۵شاخه گل نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل میباشد. • ۷شاخه گل نشانه عشقبیانتها به طرف مقابل میباشد.

     

    معنی تعداد شاخه گل های رزدر یک دسته:

     

    • ۱شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای طرف مقابلتان. • ۳ شاخه رز: به معنای “دوستت دارم” میباشد. • ۵ شاخه رز: به معنای “بی نهایت دوستت دارم” میباشد. • ۱۲شاخه رز : به معنای “عشق ما به یکعشق دو طرفه تبدیل شده است” میباشد. • ۳۶شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیکرا نشان میدهد. • ۹۹ شاخه رز: بیان آنکه عشق من برای تو جاودانه و تا ابد میباشد. • ۳۶۵ شاخه رز: هر روز سال بهتو میاندیشم و دوستت دارم.

    همچنین ۱۰ شاخه گل لاله عمومآ به نشانه یک عشق بینظیر است.

     

    فراموش نکنید

     

    لازم نیست حتما منتظرموقعیت و اتفاق خاصی برای هدیه گل به کسانی که دوستشان دارید باشید، در حقیقت گلهدیه ایست که اگر به صورت غیر منتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد

    خیلییییی خوب بود مرسی

    بسیار عالیییی من عاشق اینم که گل هدیه بگیرم

    سلام عزیزم مرسی از نظرت شما خودت گلی

    تشکر من به شخصه گل رز رو خیلی دوست دارم

    کاش عکس گلاکنار مطلب بودولی خیلی قشنگ وخوب بود

    مث همیشه مطلب خوبی بود .

    منم بلخره تونستم هف تا رز رنگین کمان پرورش بدم !

    درضمن تا یادم نرفته

    بعنوان کاربر همیشگی “باغ شیشه ای” یه پیشنهاد داشتم ، اینکه اگه مفهوم

    خاص هر گل رو تو قسمت مربوط به توضیحات اون گل هم درج کنید خیلی عالی میشه .

    البته ببخشید فقد یه نظر شخصی بود !

    سلام آقای سجادی ممنون از راهنمایی خوبت خودت گلی ??

    سلام پس من باید برم سراغ تاج الملوک..هی تند تند برای خودم تاج الملوک بخرم…..حالا چه شکلی هست این تاج الملوک..با این وضعیتی که من دارم خونمون پر میشه از تاج الملوک…..ای خدا برس به دادم ¡!¡!!!!!!!!

    سلام مطلبتون خیلی جالب هستن ممنونم

    خواهش میکنم عزیزم

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر سیستم خلاء https://parsvacuumpumps.com/

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    Upload attachment  (Allowed file types: jpg, gif, png, maximum file size: 1MB.

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    تست یکتشت

    باغ شیشه ای – جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران – سایتی برای با کلاس ها

    Your email:

     

    البرز – کرج

    شماره تماس های مستقیم 09124689158

    ایمیل سایت info@glassy-garden.com

    کانال تلگرامی باغ شیشه ای

     

    ارکیده – Orchid

    گل ارکیده نیز دارای ریشه یونانی بوده و تاریخچه آن به هوس، طمع و ثروت پرستی انسان برمی گردد.

    امروزه در حدود 25000 نوع ارکیده پرورش می یابد. گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بی

    معنی گل میخک قرمز

    گناهی کودکان می باشد. ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya)

    بیانگر جذابیت بی انتها بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود

    برخی از محققین بر این باورند که نام میخک از کلمه تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است زیرا این

    گل یکی از گلهایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد. این گل امروزه بیشتر

    نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و

    احساسات بسیار عمیق است.

    میخک سفید بیانگر عشق خالص و خوش شانسی و نوع سفید خط دار آن بیانگر این مطلب است که

    عشق را هرگز نمی توان تقسیم کرد و میخک بنفش نشانگر دمدمی مزاج بودن و تنوع پرستی می

    باشد.

     

    گلایل – Gladious

    نام گلایل از کلمه لاتین گلادیوس به معنی شمشیر گرفته شده زیرا برگهای این گل شبیه به شمشیر

    می باشد. در گذشته گل گلایل معرف گلادیاتورهای رم بود. گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف

    مقابل را نشان می دهد.

    زنبق نشانگر خلوص قلبی است و با وجود آنکه این گل در رنگهای مختلف پرورش می یابد اما بیشتر

    مردم زنبق سفید ترجیح داده و آنرا نشانگر بی گناهی و پاکی می دانند.

     

    نرگس‌ها شاید آسانترین و مطمئن‌ترین پرورش از میان خانواده تمام گلها هستند و برای افراد مبتدی در

    باغبانی ایده‌ آل است. پیاز و برگها حاوی کریستالهای سمی هستند که فقط حشرات اصلی می‌توانند

    بدون آسیب رساندن به آن از آن مصرف کنند هر چند ممکن است جانوران آنها را از زیر خاک بیرون بیاورند.

    نرگس‌ها به دو روش تکثیر می‌شوند. 1- روش تکثیر غیر جنسی (تقسیم پیاز) که دقیقاً نتیجه‌اش گلی

    است مانند گل پیاز اصلی. 2- روش تکثیر جنسی (دانه) که نتیجه‌اش گلهایی خواهد بود جدید و متفاوت.

    دانه‌ها در بخش تخمدان ایجاد می‌شوند این بخش متورم در پشت گلبرگهاست. پس از شکوفه کردن

    بخش تخمدان متورم می‌شود اما خالی از دانه است. گهگاه باد یا حشرات با آوردن گرده‌های جدید از

    معنی گل میخک قرمز

    گلهای دیگر می‌توانند باعث گرده افشانی گل در طول مدت گلدهی آن شوند. وقتی این اتفاق روی داد در

    تخمدان یک یا تعداد کمی دانه ایجاد می‌شود. نرگس‌های دورگه به‌وسیله گرده افشانی گل‌ها با تماس

    دادن و مالیدن دانه گرده از یک گل به کلاله گل دیگر بوجود می‌آیند در نتیجه تخمدان می‌تواند تا 25 دانه را

    در خود ایجاد کند. که هر کدام از آنها یک گیاه کامل را بوجود خواهد آورد. اما برای گلدهی گیاهی که از

    دانه پرورش می‌یابد باید تا 5 سال صبر کرد.

    گلدار بودن نرگس از شش هفته تا شش ماه طول می‌کشد که این بستگی به جایی که شما زندگی

    می‌کنید و همچنین نوع گونه‌ای که پرورش می‌دهید دارد. بعد از گلدهی اجازه دهید تا گیاه نرگس پیازش

    را برای سال بعد بازسازی کند. برگها تا آن هنگام سبز هستند. هنگامی که برگها زرد شدند شما

    می‌توانید آنها را قطع کنید.

     

  • عکس نوشته شیک و مفهومی
  • نوع اول- شیپوری: یک گل روی ساقه، تاجی به شکل شیپور که حدوداً به اندازه گلبرگ‌ها و گاهی بلندتر

    از گلبرگهاست.

     

    نوع دوم- تاج بلند: یک گل روی ساقه که اندازه تاج آن بین تا یک گلبرگ کامل است.

     

    نوع سوم- تاج کوتاه: یک گل روی ساقه و اندازه تاج آن کمتر از بلندی گلبرگ‌هاست.

     

    نوع چهارم- دوگانه: نرگس‌هایی که دارای گلبرگ‌ها و یا تاج خوشه‌ای هستند. و روی یک ساقه می‌تواند

    یک یا بیش از یک گل داشته باشد.

     

    معنی گل میخک قرمز

    نوع پنجم- سه پرچمی: معمولاً بیش از یک گل روی ساقه دارند سرگل افتاده و بخش گلبرگها عموماً به

    صورت تاب خورده و برگشته و دارای بافتی ابریشمی است. گلهای این نوع نرگس مانند زنگ‌های آویزان

    است.

     

    نوع ششم- سیکلامینوس: یک گل روی ساقه گلبرگ‌ها به طور مشخصی برگشته هستند و تاج آن

    کشیده و باریک است (مثل این می‌ماند که گلبرگها به‌وسیله باد خم شده‌اند)

     

    نوع هفتم- جانکوئیلا: دارای گلهای کوچک و گلبرگهای پهن است. عموماً چندین گل روی ساقه است. و

    گلها بسیار معطر هستند ساقه دارای مقطع عرضی گرد و بخش‌های ساقه و برگ آن نازک شبیه به نی

    است.

     

    نوع هشتم- تا زِ تا: عموماً دارای 3 الی 20 گل روی یک شاخه قوی است. گلها عموماً خوشبو و دارای تاج

    بسیار کوتاهی هستند. گلبرگ‌ها گرد و تا حدی مضرس هستند.

     

    نوع نهم- شاعرانه: عموماً یک گل روی ساقه دارد گلبرگهای سفید رنگ که در بعضی موارد با رنگ تاج در

    محل اتصال رنگین شده با تاج کوچک صافی که دارای بله‌های قرمز رنگ است. این گل معطر است.

     

    نوع دهم- بالبوکدیم دورگه: گلهایی کوچک شبیه «دامن دورچین» دارد.

     

    نوع یازدهم- تاج مضرس (شکاف دار) : لبه‌های تاج آن دارای شکاف عمیق است (معمولاً شکافها به ا

     

    ندازه طول تاج هستند)

     

    نوع دوازدهم- نرگس‌های متفرقه: نرگس‌هایی که در رده‌بندی‌های ذکر شده بناشده. و عموماً جزء

     

    نرگسهای دو رگه هستند.

     

    نوع سیزدهم- انواع گونه‌های وحشی و دورگه

    نکاتی برای موفقیت در پرورش نرگس

    ماههای مرداد و شهریور بهترین زمان برای کشت نرگس در انگلیس هستند تا ریشه‌ها قبل از شروع

    زمستان قابلیت رشد را پیدا کنند اگر چه پیازها باید تا ماه مهر کشت شوند ولی تا آبان ماه قابل کشت

    هستند.

    برای کشت، آنها را بطور مجزا با فاصله‌های cm 15 در یک خاک با زهکشی خوب و مناسب کشت کنید به

    طوری که حدود cm 10 خاک روی پیازها باشد. یک مقدار کود معمولی را با خاک مخلوط کنید و در زیر

    محل کاشت بریزید و اگر خاک رسی و سنگین است مقداری شن با آن مخلوط کنید تا به زهکشی خاک

    کمک کند. پیازها را در زمینی که از آب اشباع است نکارید.

    نرگس‌ها برای گلدهی سال بعد خود نیاز به انرژی سرازیر شده از ساقه و برگ به پیازها دارند. به همین

    دلیل برگها را از محل طوقه قطع نکنید چون این کار باعث می‌شود آنها ضعیف شوند. هنگامی که 6 هفته

    سپری شد بعد از گلدهی می‌توانید برگها را قطع کنید چون تأثیری بر گلدهی سال بعد ندارد.

    بعد از پژمرده شدن گلها آنها را از بخش زیرین و پشت تخمدان قطع کنید.

    هر پیازی را که در ساقه و برگ آن نشانی از بیماری است خارج کرده و آن را بسوزانید.

    پس از گلدهی گیاه را هفته‌ای یک بار آبیاری و به‌وسیله کودهای غنی از تپاس تغذیه کنید تا هنگامی که

    برگها زرد شوند.

    تعداد زیادی از نرگس‌ها، خیلی خوب به طور طبیعی سبز شده و نیاز به جابجایی ندارند. اگر شما باغ

    کوچکی دارید و دسته‌های نرگس خیلی زیاد و بزرگ شده‌اند می‌توانید آنها را خارج کرده و تقسیم کنید.

    پیازهای خارج شده را در مکانی خنک تاریک و با تهویه مناسب تا زمان کشت بعدی ذخیره کنید.

    هم قبل از انبار کردن هم قبل از کشت دوباره، تمام پیازهایی را که هنگام لمس کردن حس می‌کنید نرم

    هستند یا حالت اسفنجی پیدا کرده‌اند را جدا کرده و بسوزانید.

    پیازهای کشت شده در گلدان (برای 16 الی 20 هفته) باید حداقل در عمق 5 تا 10 سانتی متری کاشته

    شوند. که این بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

    بهترین گونه‌ها برای پرورش بستگی به مکانی دارد که می‌خواهید کشت کنید. اگر محیط بزرگی از زمین

    سبز دارید که می‌خواهید در آنجا نرگس‌ها را کشت کنید نوع «نرگس نما» بهترین نتیجه را دارد. گونه‌های

    مختلف را در یک بخش با هم مخلوط نکنید که این یک نتیجه کشت خوب نیست.

    برای حاشیه و کناره‌های کوچک باغهای سنگی بهتر است از انواع کوچک‌تر برای پرورش مانند «دو به دو»

    یا «پرتاب شعله» استفاده شود.

    در طول زمان پرورش، حداقل دوبار به‌وسیله قارچ کش شاخ و برگ نرگس‌ها را سمپاشی کنید.

     

    بهتر است شما از گلدانهای دو گالنی به عنوان اندازهٔ استاندارد نرگس‌ها و از گلدانهای یک گالنی برای

    نرگس‌های مینیاتوری و پیازهای کوچک استفاده کنید. بهتر است گلدانها را با کلراکس ضدعفونی کرده و

    اجازه دهید خاکشان به خوبی زهکشی شود. ترکیب خاکی که من استفاده کردم عبارتست است از یک

    بخش پرلیت و سه بخش خاک استرلیزه. در انتهای گلدان بر روی یک لایهٔ نازک خاک یک مشت از کود 0-

    10-10 بریزید. اجازه ندهید پیازهای نرگس با کود تماس داشته باشند. و سعی کنید پیاز در 3/1 فوقانی

    قرار گیرد. اگر پیاز را نزدیک سطح خاک بکارید ریشه‌ها پیاز را به سمت بیرون از خاک هل می‌‌دهند. فقط

    پیازهای متوسط را در گلدانهای یک گالنی بکارید. براساس اندازهٔ پیازها می‌توانید سه الی چهار پیاز را در

    یک گلدان بکارید. اگر ملاحظه کردید که مقداری از یک پیاز به خارج از خاک آمده است خاک را به آرامی و

    با دقت کنار زده و پیازها را در سطوح پایین تری از خاک بکارید. برای نمایش پیازها ترجیح دادم که آنها با

    هم در تماس نباشند. روشی که اتخاذ کردم ای بود که پیازها را حداقل به اندازهٔ قطر یک پیاز از هم دور

    قرار دهم و با فاصلهٔ برابر از لبه‌های گلدان. بعد از اول نوامبر گلدان را آبیاری سنگین نمایید و اجازه دهید

    پیت ماس سطح خاک کاملاً از آب اشباع شود. برای هفتهٔ اول هر روز آبیاری کنید. اگر ملاحظه کردید که

    خاک فوقانی گلدان در حال خشک شدن است به آن آب اضافی دهید. اگر خاک شما قلیایی است از

    آنجایی که نرگس محیط اسیدی را ترجیح می‌‌دهد برای حفظ اسیدیتهٔ خاک برای گلدانهای یک گالنی یک

    قاشق چای خوری Iron rite و دو قاشق برای گلدانهای دو گالنی اضافه کنید. بعد از شکوفه زدن یک

    مشت کود 5-10-10 به گلدان اضافه کنید. این امر با اضافه کردن کمی پتاسیم کمک می‌کنند که گیاه برای

    گلدهی سال بعد پیاز خود را بازسازی کند نرگس نیاز به یک دورهٔ تابستانهٔ گرمایی دارد. پیازهای نرگس

    در گلدانها و مخازن عمیق که به ریشه‌ها اجازهٔ رشد می‌‌دهند بیشتر رشد می‌کنند. می‌توانید پیاز را برای

    2-3 سال در داخل گلدان نگهداری کنید. می‌توانید پیازها را در آورده تمییز نمایید و در یک کیسهٔ کاغذی یا

    نایلونی ریخته برچسب زده و در یک جای خشک و خنک تا پاییز نگه داری کنید.

     

     

    گونه های مهم تجاری:

    P. densiflora                                        

    P. geminiflora                   P. pringlei                              

    P. elongata                        P. ensifolia

    P. revoluta                        P. pygmaea

     

    عوامل موثر برای نگهداری پیازمریم:

         

    دمای مناسب برای نگهداری پیاز در انبار 5/4 درجه سانتیگراد می باشد. برای افزایش

     

     

    کیفیت پیازها بهتر است 8 هفته قبل از کاشت، آنها را در هوای آزاد قرار داد. گاهی هم به

    مدت 6 هفته پیازها را در دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری می کنند. چنانچه پیازها به

    مدت بیشتری در دمای 30 درجه سانتیگراد نگهداری شوند تعداد سنبله گل بیشتر می شود

    ولی کیفیت سنبله و تعداد پیازچه های تولیدی کم خواهد شد. تعداد پیازچه های تولیدی به

    زمان کاشت، عمق و فاصله کاشت و حاصلخیزی خاک بستگی دارد. به علاوه توانائی گلدهی

    پیازهای جانبی هم مهم است. برای بالا رفتن این توانائی باید تعداد پیازهای جانبی در هر

    پیاز مادری کم باشد. برای اینکار از هورمون های گیاهی استفاده می شود. کاربرد

    هورمونهائی مانند اسید جیبرلیک و کلرومکوآت ، رشد پیازهای جانبی را تحریک کرده

    و به این ترتیب اندازه آنها بزرگ می شود

     

    گیاه گوشتی کوچک بنام لیتوپس از خانواده كاكتوس  (Lithops )

     

    گیاه سنگی (گل سنگ) یا لیتوپس Lithops گیاه فوق‌العاده جالب و کوچکی از نوع گیاهان

    گوشتی است. ومرکب از دو برگ جفت شده است که شکل گوه ای دارند .این گیاه در ظاهر،

    شبیه سنگریزه‌های کوچک هستند؛ اگر گل نداده باشند، ممکن است فکر کنید خرده سنگ‌اند،

    ولی وقتی به آنها دست بزنید می‌بینید نرم و توپر هستند. محل زندگی این گیاهان صحرا و

    منطقه های گرم است. حیوانها علاقه زیادی به خوردن آنها دارند، چرا که آبدار هستند و خوردن آ

    نها به رفع تشنگی کمک می‌کند. البته اگر حیوانی بتواند میان ریگزار این ریزهای خوشمزه را

    تشخیص بدهد!

     

    لیتوپس از جنوب افریقا و کشور نامبیا منشا گرفته است وبه شرایط گرم وخشک سازگار شده

    است.در مناطقی که لیتوپس بومی انجاست ماههای زیادی از سال بدون بارندگی می باشند

    بنابراین نگهداری اب برای گیاه بسیار مهم است حالت گرد شده و شبیه سنگریزه برگ باعث

    میشود گیاه اب کمتری را از دست بدهد و از این طریق به بقا گیاه کمک کند و از طرفی شکل

    ظاهری گیاه باعث می شود که از دید حیوانات علفخوارمخفی بماند و این تقلید در رنگ و شکل

    گیاه بهترین راه برای ماندن در طبیعت وبقا می باشد                                           .لیتوپس،

    گیاهی کُند رشد است و بعضی از انواع آن در طول سال، فقط یک ‌میلی‌متر رشد می‌کند. این

    گیاه می‌تواند تا 4000سال عمر کند.

     

    لیتوپس را می توان گیاهانی تنبل نامید. بسیاری از آن‌ها از نظر متابولیکی فقط یک ساعت و یا

    کم‌تر از آن در روز فعالیت می‌کنند، اما همین زمان کوتاه هم کافی است که احتیاج خود را

    تأمین کنند.

     

    دمای مورد علاقه این گیاه، حدود 20 درجه سانتی‌گراد است و زیادشدن آن از راه کاشت بذر،

    از اول تا آخر فصل بهار است. همچنین می‌توان پاجوش‌های کوچک آن را از پایه مادر جدا کرد.

    لیتوپس اساسا ساقه ندارد و نمی تواند به طور گسترده روی زمین قرار گیرد و  بین انها

    شکافی است که عمق ان بستگی به واریته گیاه دارد و بعضی واریته های ان به صورت کمی

    بر امده روی سطح زمین قرار دارد .

    پیش از آنکه بخواهیم با اهدای چند شاخه گل رز کسی را تحت تاثیر قرار دهیم آیا با معنی و مفهوم تعداد

    شاخه های گل رز آشنایی داریم:

    ۱ شاخه گل رز : عشق در اولین نگاه ، تو یگانه ای ، تمام عشق استثنائیم از آن توست

    ۲ شاخه گل رز : عشق دو طرفه ، عمیقا عاشق شدن از هر دو سو

    ۳ شاخه گل رز : دوستت دارم

    ۶ شاخه گل رز : میخواهم مال تو باشم

    ۷ شاخه گل رز : با تو از خود بیخودم

    ۹ شاخه گل رز : عشق ابدی ، با هم تا زنده ایم

    ۱۰ شاخه گل رز: آخرشی

    ۱۱ شاخه گل رز: گنج منی ، کسی که در زندگی بیشتر دوستش دارم

    ۱۲ شاخه گل رز: همیشه با من باش ، پیوند خجسته و دو سویه

    ۱۳ شاخه گل رز: ستاینده ناشناس

    ۱۵ شاخه گل رز: براستی متاسفم ، مرا ببخش

    ۲۰ شاخه گل رز: مرا باور بدار ، صمیمانه در کنار توام

    ۲۱ شاخه گل رز: جانم بفدایت

    ۲۴ شاخه گل رز: در 24 ساعات هر روز ، ناتوانم از نیندیشیدن بتو

    ۳۳ شاخه گل رز: از صمیم قلب « دوستت دارم »

    ۳۶ شاخه گل رز: لحظات عاشقانه مان را بیاد خواهم داشت

    ۴۰ شاخه گل رز: عشق من بتو خالص است

    ۴۴ شاخه گل رز : میثاق تغییر ناپذیر تا ابد

    ۵۰ شاخه گل رز: اینست عشق بدون پشیمانی

    ۵۶ شاخه گل رز : عشق من

    ۹۹ شاخه گل رز: تا زنده ام دوستت خواهم داشت ، عشق با درک و تفاهم آنرا جاودانه میسازد

    ۱۰۰ شاخه گل رز: با هم بودن برای یک قرن ، در کنار هم ماندن تا سنین پیری

    ۱۰۱ شاخه گل رز: یگانه شخص و تنها عشق منی

    ۱۰۸ شاخه گل رز: لطفاً با من ازدواج کن

    ۱۱۱ شاخه گل رز : عشق جاودان

    ۱۲۳ شاخه گل رز : عشق آزاد و بی قید و شرط

    ۱۴۴ شاخه گل رز : جاودانه ، روز و شب ، دوست داشتنت

    ۳۶۵ شاخه گل رز: امروز و هر روز از نیندیشیدن بتو ناتوانم ، هر روز بتو اندیشیدن ، هر روز دوستت دارم

    ۹۹۹ شاخه گل رز: عشق ازلی و ابدی

    ۱۰۰۱ شاخه گل رز : عشق صادقانه ، تا ابد

     

     

     

    گلها به دليل تنوع نامحدودشان در هر شرايطي معاني ويژه و خاصي داشته و تاثير جاودانه اي بر هديه

    شوندگان خود دارند. آگاهي از معاني رنگ گلها، تعداد شاخه هاي گل در يك دسته و غيره مي تواند ما را در

    اهداي درست و افزايش تاثيرگذاري آنها ياري دهد.

    فراموش نكنيد كه لازم نيست حتما منتظر موقعيت و اتفاق خاصي براي هديه گل به كساني كه دوستشان داريد

    باشيد، در حقيقت گل هديه ايست كه اگر به صورت غير منتظره تقديم شود ارزش بيشتري دارد.

    معني تعداد شاخه گلها بصورت كلي در يك دسته

    1 شاخه گل نشانه توجه يك فرد به طرف مقابل 

    3 شاخه گل نشانه احترام به طرف مقابل 

    5 شاخه گل نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل 

    7 شاخه گل نشانه عشق

    معني تعداد شاخه گل هاي رز در يك دسته 

    1 شاخه رز : يك احساس عاشقانه فقط براي تو 

    3 شاخه رز: دوستت دارم

    5 شاخه رز: بي نهايت دوستت دارم 

    12 شاخه رز : عشق ما به يك عشق دو طرفه تبديل شده است 

    36 شاخه رز : احساس وابستگي رمانتيك 

    99 شاخه رز : عشق من براي تو جاودانه و تا ابد مي باشد 

    365 شاخه رز : هر روز سال به تو مي انديشم و دوستت دارم

    همچنين 10 شاخه گل لاله عمومآ به نشانه يك عشق بي نظير است بكار برده مي شود.

    معني رنگ رزها

     رز قرمز : رز قرمز كم رنگ به نشانه ” دوستت دارم” مي باشد و رز قرمز پر رنگ به معني زيبايي بي ا

    نتهاست.

     رز زرد : امروزه رز زرد به معني شادي و خوشحالي مي باشد ولي در گذشته اين رنگ رز معني كاهش

    ميزان علاقه و وفاداري را داشت.

     رز سفيد : رز سفيد به معني عشق روحاني و پاك است و در دسته گل عروس به معني احساس

    عاشقانه شادي آور مي باشد.

    رز ارغواني : اين رز به معني تمايل و اشتياق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجي به معني “من فريفته و

    دلباخته تو هستم” مي باشد.

     رز معطر : بدين معني است كه عشق در نگاه اول بوجود آمده است.

     رز صورتي : رز صورتي كم رنگ به معني تحسين ، ستايش ، وقار و شايستگي و زيبايي مي باشد و رز

    صورتي پر رنگ به معني تشكر از طرف مقابل است.

    به طور كلي تمام رزهاي كم رنگ به معني دوستي با طرف مقابل مي باشند. تركيب رنگهاي مختلف رز در يك دسته گل

    • تركيب رز زرد و قرمز در يك دسته گل به معني” تبريك ” در هر مناسبتي مي باشد.

    • تركيب رز زرد و نارنجي در يك دسته گل به معني علاقه زياد به طرف مقابل است.

    • تركيب رز قرمز و سفيد به معني يگانگي و اتحاد با طرف مقابل مي باشد. گل سرخ : عشق آتشین مرا بپذیر

    غنچه گل : برای نخستین بارقلبم به خاطر تو لرزید

    گل میخک : قلبم را به تو تقدیم میکنم

    گل شقایق : زندگیم فقط به خاطر عشق توست

    گل بنفشه : همیشه به یاد من باش

    گل اطلسی : نمیدانم مرا دوست داری یا نه

    گل محمدی : ترا از صمیم قلب دوست دارم

    گل شب بو : در شب مهتاب ، رویت را می بوسم

    گل همیشه بهار : محبت تو برای همیشه در قلب من رخنه کرده

    گل داوودی : از صدای دل پذیر تو لذت می برم

    گل اشرفی : هدیه ام را بپذیر

    گل اقاقیا سفید : عشق پاک ، نتیجه ازدواج و خوشبختی

    گل میمون : یک بوسه می خواهم نه بیشتر

    گل یخ : از دوستی و محبت تو نا امیدم

    گل تاج خروس : از دوریت سرگردان شده ام

    گل لادن : گاهی از من یاد کن

    گل سفید : میسوزم و میسازم

    گل مینا : بی وفا به دلداده خود رحم نکردی

    گل کامیلیا : فداکاری در راه عشق خوشبختی می آورد

    گل زرد : از تو بیزارم

    گل نسترن : شهرت را بر دوستی و محبت رجحان دادی

    گل ساعتی : تا واپسین دم زندگی ، خوشبختی تو را می خواهم

    گل پژمرده : افسوس که بهای عشقت را ناچیز پنداشتی

    گل مریم : به پاکدامنی تو دورود می فرستم

    گل کوکب : چرا بیهوده قلبم را افسرده می سازی

    گل رازقی : شفا و بهبودی تو را آرزو دارم

    گل لاله : تو که دل من را غم زده می خواستی ، این من و این دل دردمند من

    گل سنبل : تو به منزله باغ پر گلی هستی که دل کندن از تو نتیجه ای ندارد

    گل بیدمشک : اگر می سوزم ، گناه از بخت بد من است ؛ ترا می بخشم

    گل رازیانه : هرچند درکنارم نیستی ولی نگاهت مونس من است

    گل ناز : ناز و دلبری جامه ایست که به قامت تو دوخته اند

    گل یاسمن : دستی است که دامن دلدار می گیرد و زبانی است که تمنا میکند

    گل یاس : از من نخواه که جز راستی سخن گویم ، من شیفته تو هستم

    گل چای : بختم بیدار و طالعم میمون است

    گل هرزه : حساس و موشکافم و بر عشق گذشته حسرت می خورم

    گل حنا : بیشتر از این دیگر فریب تو را نمی خورم

    گل شیپوری : به تو اطمینان میدهم که جنجال دگران در دوستی ما اثر نخواهد کرد

    گل مروارید : این آواز حزین دلداده ایست که برای آخرین بار سخن می گوید

    گل سوری : عزیزم با من مهربان تر از گذشته باش

    گل عباسی : تو مایه امید و سرچشمه آرزوهای منی

    گل شمعدانی : عشق لازمه زندگی است و بدون عشق نمی توان زنده بود

    گل نرگس : خود را سزاوار اینهمه عذاب نمی بینم ، دلم از نا مهربانی تو به ستوه آمده است

    گلهای رز حدود سی و پنج میلیون سال قدمت دارند و نمادینه شدن رنگ

    رزها به پیش از قرن پانزدهم میلادی برمیگردد .

     


    هر گلی بویی دارد و مفهوم و معنی خاص ؛ با تقدیم گلها به دوست و آشنا ، همراه زیبایی و رایحه خوش

    گلها ، پیامی برگرفته از معانی آنها نیز تقدیم میشود گرچه شاید کمتر به آن توجه میشود .

     


    استحکام در شخصیت ؛ خلوص ؛ سخاوت ؛ زیبایی طبیعی ؛ دلپذیر ؛ تابش ؛ شور عشق ؛ درآتش شهوت سوختن

    Gladiolus

    هر گلی بویی دارد و مفهوم و معنی خاص ؛ با تقدیم گلها به دوست و آشنا ، همراه زیبایی و رایحه خوش گلها ،

    پیامی برگرفته از معانی آنها نیز تقدیم میشود گرچه شاید کمتر به آن توجه میشود .

     

    در تمام کشور ها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل

    کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه نوشتن ، نگاه کردن ..اما

    معمولترین روش استفاده از گل است .خود واژه ی گل سمبل عاشقی می باشد .اما بد

    نیست با نشانه های تمام گل ها قدری آشنا بشویدتا اگر موقعی خواستید احساس خود

    را به عاشق یا معشوق خود عرضه کنید بدانید تا چه گلی را هدیه کنید یا گلی را که هدیه

    گرفته اید چه معنا و مفهومی دارد …

     

    گل مریم: نشانه نجابت و پاکی معشوق است و اگر عاشقی آن را تقدیم معشوق نماید

     می خواهد بگوید که به عفت و عشق او اطمینان کافی دارد .

     

     

    علامت آن است که عشق عاشق اگر از جانب معشوقه پذیرفته نگردد او را ترک می نماید و

    فراموشش می نماید.

     گل زرد: نشانه ای است بر احساسات تنفر آمیز عاشق نسبت به معشوق خویش.

     گل بنفشه: نشانه آنست که عاشق از دلدارش می خواهد با او مهربان باشد اورادوست بدارد و در رنج و

    شادمانیش شریک و سهیم باشد .


     

     گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشو قه می خواهد با او یکرنگ باشد. 

    هرچه که او بخواهد انجام دهد. 

    ز جان گرامی تر تقدیم می کند. 

     

     

    گل نسترن: نشان آنست که عاشق از خیانت معشوق به تنگ آمده و دلش می خواهد از او

    که عشق را با هوس مخلوط کرده است بگریزد. 

     

    و آخرین ناله های قلب دیوانه اش. 

    گل شقایق: نشانه ای است از عشق شور انگیز عاشق به معشوق و

     نشانه ی تپیدن های قلب

     

     

     اوست در آرزوی دیدار معشوق .

     

    خود را در میان شعله هایش قربان معشوق نماید.

     

     

     

    گل اطلسی: را هر که برای معشوق بفرستد از او می پرسد که آیا او را دوست دارد یا نه.

     

    شاخه ای از این گل به او می گوید من تو را می بخشم

    زیرا گناه از من و سرنوشت من است. 

    گل ناز: نشانه آنست که عاشق در عین  حال که ناز معشوقه را دوست دارد دلش می خواهد

    او فسونگری را کم کند و به سوی وی روی آورد . 

     

    گل مرزنگوش: نشانه نفرت عاشق و نفرین اوست که برای معشوق می فرستد . 

    گل شب بو : نشانه آنست که عاشق از معشوق خود تمنای بوسه دارد و از دور او را می بوسد. 

     

    تعداد شاخه گل ها نشانه چیست؟ 

     

     گل ها به دلیل تنوع نامحدودشان در هر شرایطی معانی ویژه و خاصی داشته و تاثیر

    جاودانه ای بر هدیه شوندگان خود دارند. آگاهی از معانی رنگ گل ها، تعداد شاخه های

    گل در یک دسته و غیره می تواند ما را در اهدای درست و افزایش تاثیرگذاری آنها یاری د

    هد. فراموش نکنید که لازم نیست حتما منتظر موقعیت و اتفاق خاصی برای هدیه گل به

    کسانی که دوستشان دارید باشید، در حقیقت گل هدیه ایست که اگر به صورت غیر

    منتظره تقدیم شود ارزش بیشتری دارد. 

    معنی تعداد شاخه گل ها بصورت کلی:

     در یک دسته

    1 شاخه گل: نشانه توجه یک فرد به طرف مقابل  

    3  شاخه گل: نشانه احترام به طرف مقابل  

    5  شاخه گل:نشانه علاقه و محبت به طرف مقابل  

    7  شاخه گل: نشانه عشق   

    معنی تعداد شاخه گل های رز در یک دسته

      1  شاخه رز: یک احساس عاشقانه فقط برای تو  

      3   شاخه رز: دوستت دارم  

      5   شاخه رز: بی نهایت دوستت دارم  

      12   شاخه رز: عشق ما به یک عشق دو طرفه تبدیل شده است 

         36   شاخه رز: احساس وابستگی رمانتیک 

      99   شاخه رز: عشق من برای تو جاودانه و تا ابد می باشد  

      365   شاخه رز: هر روز سال به تو می اندیشم و دوستت دارم   

    همچنین 10 شاخه گل لاله عموما به نشانه یک عشق بی نظیر بکار برده می شود.

      معنی رنگ رزها:

    رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد و رز قرمز پر رنگ به معنی

    زیبایی بی انتهاست. 

    رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی

    کاهش میزان علاقه وفاداری را داشت.

    رز سفید: رز سفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی

    احساس عاشقانه شادی آور می باشد. 

     

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل است و رز نارنجی به

    معنی «من فریفته و دلباخته تو هستم» می باشد. 

     

    رز معطر: بدین معنی است که عشق در نگاه اول بوجود آمده است. 

    رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می

    باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است.

    به طور کلی تمام رزهای کم رنگ به معنی دوستی با طرف مقابل می باشند. 

    ترکیب رنگ های مختلف رز

     در یک دسته گل

    ترکیب رز زرد و قرمز در یک دسته گل به معنی «تبریک» در هر مناسبتی می باشد.

    ترکیب رز زرد و نارنجی در یک دسته گل به معنی علاقه زیاد به طرف مقابل است.  

    ترکیب رز قرمز و سفید به معنی یگانگی و اتحاد با طرف مقابل می باشد.

    نویسنده : مهشید رزمخواه

    1398-04-16

    دانستنی ها

    گل رز از تیره گل سرخ و حدود 150 گونه دارد.

    معنی گل میخک قرمز

    گل رز یکی از پرطرفدارترین گل ها در تمام نقاط کره زمین است و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد. از این رو به این گل ملکه گل ها گفته می شود.

    گل رز در رنگ های مخالف همچون قرمز، سفید، زرد، لب صورتی، صورتی و … وجود دارد.

    گرچه با روش های مختف رنگ آمیزی می توان انواع رنگ را در گل رز سفید ایجاد کرد.

    گل رز در رنگ های مختلفی وجود دارد که هر یک نمادی از بیان احساس خاص می باشد.

    به طور مثال رز قرمز که طرفداران بسیار زیادی دارد نمادی از بیان احساس عاشقانه و شور و هیجان می باشد، رز سفید نمادی از پاکی و خلوص و فروتنی، رز زرد نشانه از دوستی و محبت و رز صورتی برای ابراز تشکر اهدا می شود.

    اما به طور کلی گل رز نمادی از عشق، علاقه و صمیمیت می باشد.

    گل آفتابگردان از تیره آستراسه می باشد و گیاهی بسیار جذاب می باشد.

    خواستگاه اصلی گل آفتابگردان، آمریکا می باشد. با این حال این گل در اکثر نقاط زمین یافت می شود.

    گل آفتابگردان نماد افتخار، ستایش، غرور، عشق ورزی و طول عمر است.

    این گل یاد آور درخشندگی آفتاب زندگی بخش و یاد آور طبیعیت می باشد.

    گل آفتابگردان می تواند هدیه ای شگفت انگیز برای تبریک ازدواج و سالگرد آشنایی باشد.

    گل آلاله از تیره ی آلالگان است. خواستگاه اصلی گل آلاله منطقه مدیترانه شرقی، جنوب غربی آسیا، جنوب شرقی اروپا و شمال شرقی آفریقا می باشد.

    تقریبا 600 گونه آلاله در رنگ های مختلف وجود دارد.

    گل آلاله نمادی از خیر خواهی، دوستی، شادمانی و امید است.

    این گل می تواند هدیه خوبی برای تبریک کسب موفقیت های عزیزان باشد.

    گل آلسترومریا از خانواده آمارانتاسه است و در رنگ های مختلف قرمز، بنفش، نارنجی، زرد، صورتی، سفید و … دیده می شود.

    خواستگاه اصلی و موطن این گل جزایر قناری، استرالیا، مکزیک، نیوزلند و مادیرا می باشد.

    گل آلسترومریا دارای حدود 60 گونه متفاوت می باشد.

    گل آلسترومریا نمادی از شانس، ثروت و خوشبختی است.

    این گل می تواند هدیه مناسبی برای اهدا به کسانی که کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اند باشد.

    همچنین گل آلسترومریا برای ابراز حس امید و خوشبختی و ابراز حس دوستی نیز اهدا می گردد.

    معنی گل میخک قرمز

    گل نسرین از خانواده آماریلیاسه می باشد.

    آماریلیس به دلیل گل های بزرگ و زیبایی که دارد محبوبیت بالایی دارد.

    این گل بومی منطقه آمریکای جنوبی است.

    این گل نمادی از کمال، باور به خود و قدرت است.

    گل نسرین در رنگ های مختلفی همچون قرمز، نارنجی، صورتی و سفید وجود دارد.

    برای هدیه روز زن، روز مادر و  روز دختر آماریلیس سفید می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد چرا که نمادی از زنانگی، معصومیت و پاکی است.

     

    گل آنتوریوم از خانواده شیپوریان می باشد.

    گل آنتوریم بومی کلمبیا می باشد و در رنگ های سفید، قرمز، زرد، بنفش و …وجود دارد.

    گل های زیبای این گیاه به شکل قلب بوده و به رنگ های متنوعی وجود دارد.

  • عکس نوشته سهیلا
  • به طور کلی آنتوریوم نمادی از قلب عاشق و عشق پاک است.

    این گل که از انواع گل های لوکس محسوب می شود می تواند هدیه مناسبی برای تبریک و ابراز عشق باشد.

    ارکیده تیره ای از مارچوبه سانان می باشد.

    در حال حاضر حدود 25 هزار نوع ارکیده در سراسر زمین پرورش داده می شود.

    با این حال گل ارکیده بومی مناطق گرم و مرطوب می باشد.

    گل ارکیده به رنگ های آبی، بنفش، قرمز، صورتی، سفید، زرد، نارنجی و …. وجود دارد.

    گل ارکیده از گل های بسیار پرطرفدار و لوکس است که در انواع گلدانی و شاخه بریده موجود می باشد.

    گل ارکیده نمادی بی نظیر از عشق و زیبایی است.

    علاوه بر این ارکیده می تواند نمادی از ثروت، احترام، شکوه و خردورزی باشد.

    معنی گل میخک قرمز

    این گل در مراسم گوناگون از جمله مراسم های ازدواج و جشن های با شکوه مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند انتخاب مناسبی برای ادای احترام و عشق باشد.

    گل استرلیتزیا از خانواده استرلیتزیاسه و خاستگاه اصلی آن آفریقای جنوبی است.

    گل استرلیتزیا از گل های بسیار جذاب است و زیبایی چشم گیر آن موجب گردیده است که مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

    استرلیتزیا از انواع گل های خاص و عجیب به حساب می آید.

    این گل نمادی از وفاداری در عشق، دوستی، شکوه و عظمت است.

    این گل می تواند انتخاب خوبی برای ابراز حس دوستی و آرزوی سعادتمندی باشد.

    ژربرا از خانواده آستراسه یا گل ستارگان می باشد.

    گل ژربرا بومی آفریقا می باشد.

    این گل به رنگ های قرمز، صورتی، سفید، نارنجی، زرد و … موجود می باشد.

    این گل نمادی از نگرش مثبت، شادمانی و پیشرفت است.

    تقدیم این گل به مناسبت کسب موفقیت و پیشرفت در کار هدیه بسیار هوشمندانه ای خواهد بود.

    گل سنبل از خانواده سنبل ها و به صورت گلدانی، باغچه ای و شاخه بردیده وجود دارد.

    محبوبیت گل سنبل در ایران به دوران باستان بر می گردد و از دیرباز در ایران شناخته شده و در سفره های هفت سین مورد استفاده قرار می گرفته است.

    گل سنبل به رنگ های بنفش، سفید، آبی، زرد، صورتی و … یافت می شود.

    گل سنبل نمادی از شروع جدید، گذشت، بخشش و صداقت می باشد.

    بنابراین این گل می تواند انتخاب مناسبی برای ابراز تاسف و طلب بخشایش باشد.

    گل لاله از خانواده لیلیاسه و به صورت گلدانی، باغچه ای و شاخه بریده وجود دارد.

    گل لاله در کشورهایی همچون ایران، ترکیه، افغانستان، سوریه و بخشی از ایتالیا و اسپانیا به خوبی رشد می کند.

    در بین رنگ های گل لاله، لاله قرمز طرفداران بیشتری دارد.

    گل لاله در رنگ های قرمز، سفید، زرد موجود می باشد.

    گل لاله نمادی از ایثار، از خود گذشتگی و عشقی عمیق و راستین می باشد.

    این گل انتخاب مناسب برای بیان عشق بی پایان و راستین می باشد.

    لیسیانتوس از خانواده جنتیاسه می باشد و از گل های محبوب دنیا به شمار می رود.

    گل لیسیانتوس بومی منطقه آمریکای شمالی است.

    گل لیسیانتوس در رنگ های مختلف همچون سفید، بنفش، صورتی، نباتی و … وجود دارد.

    این گل نمادی از زندگی عاشقانه و احساس عشق طولانی مدت است.

    گل لیسیانتوس گلی بی نظیر برای ابراز احساسات و قدر دانی از عزیزان می باشد.

    گل سوسن (لیلیوم) از خانواده لیلیاسه می باشد و از گل های لوکس به حساب می آید.

    گل سوسن (لیلیوم) در شکل، اندازه و رنگ های مختلف یافت می شود.

    گل سوسن چلچراغ یا لیلیوم بومی کشور ایران می باشد.

    گل لیلیوم در رنگ های زرد، بنفش، نارنجی، قهوه ای و سفید یافت می شود.

    این گل نمادی از نجابت، اصالت و پاکی است.

    این گل انتخاب بسیار خوبی برای تبریک عروسی و تبریک کسب موفقیت می باشد.

    معمولا به دلیل زیبایی و لوکس بودن گل لیلیوم در سبد گل های خواستگاری و دسته گل های خواستگاری استفاده می شود.

    گل مریم از خانواده مارچوبه سانان است.

    خواستگاه اصلی گل مریم مکزیک است.

    با این حال برخی واریته های این گل در ایران به صورت وحشی وجود دارد.

    این گل به دلیل عطر بسیار دلنشینی که دارد در دنیا طرفدارن بسیار زیادی دارد.

    گل های مریم به رنگ سفید و بسیار زیبا می باشد.

    گل مریم نمادی از پاکی، صداقت و نجابت است.

    گل میخک از خانواده میخکیان و از انواع گیاهان علفی می باشد.

    خاستگاه اصلی این گل منطقه خاور نزدیک می باشد.

    گل میخک در رنگ های مختلف سفید، قرمز، صورتی، زرد و … موجود می باشد.

    این گل از دیر باز در مراسم های تاج گذاری پادشاهان یونانی مورد استفاده قرار می گرفت.

    میخک نمادی از دوستی، عشق، برتری و عشق مادری می باشد.

    دسته گل میخک می تواند هدیه مناسبی برای تقدیر از یک دوست صمیمی، تبریک روز مادر و هدیه سالگرد آشنایی باشد.

    گل نرگس از خانواده نرگسیان می باشد و به دلیل ظاهر زیبا و عطر بی نظیرش طرفداران زیادی دارد.

    گل نرگس بومی ایران و منطقه فارس می باشد.

    گل نرگس نماد تحسین و غرور، امید و آغاز نو، عشق، شادی و خوشبختی است.

    این گل می تواند هدیه ای بسیار مناسب برای تبریک تولد، آغاز دوباره یک عشق و بیان حس شادی و خوشحالی باشد.

    گل گلایول از خانواده زنبق سانان و در لاتین به معنای شمشیر است و در رنگ های مختلف وجود دارد.

    خواستگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه است.

    گل گلایول به رنگ های سفید، بنفش، صورتی، قرمز و … موجود است.

    گل گلایول نماد به یاد آوردن، احساسات عمیق و قدرت می باشد.

    در فرهنگ ایران گل گلایول بیشتر برای مراسم یادبود و خاکسپاری مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف بالایی در تزیین تاج گل ترحیم و تسلیت دارد.

    با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که هر گل نمادی خاص و معنی ویژه ای دارد. با این حال رنگ های مختلف هر گل می تواند معنی خاص خود را داشته باشد و حسی خاص را در مخاطب ایجاد کند.

    در خبرنامه مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود داشته باشید

    در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

    قطعا هدیه دادن گل یکی از مرسوم‌ترین هدیه های مردم سرتاسر جهان است ولی اما نشانه گل ها در هدیه دادن چیست؟ گلها چه معنایی دارند؟ پس بهتر است معنی گل ها را بدانیم !

    در این بخش شروع‌ میکنیم به‌ نوشتن معنا و‌‌ مفهوم گل ها در هدیه دادن و پرداختن به این که شما عزیزان معنی خاص هدیه خود را به عزیزانتان القا کنید.

    شما عزیزان میتوانید با وسائل دم دستی در خانه شمع تزیینی زیبایی بسازید و‌ هدیه دهید.

    معنی گل ها رز قرمز: رز قرمز کم رنگ به نشانه «دوستت دارم» می باشد .

    گل رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بی انتهاست.

    معنی گل میخک قرمز

    معنی گل ها رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت.

    رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادی آور و همچنین عشق مبارک و فرخنده میباشد. پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام دگر معانی آن است و با هدیه دادن این گل به طرف مقابل نشان خواهید داد که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابل می باشد.

    معنی گلها رز نارنجی: رز نارنجی فریفتگی و دلباختگی را میرساند و گاه در معانی اشتیاق و آرزو نیز به کار میرود.

    رز صورتی: رز صورتی کم رنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار و شایستگی و زیبایی می باشد و رز صورتی پر رنگ به معنی تشکر از طرف مقابل است.

    نشانه گل ها گل شقایق: امید، آرزو و عشق گل بنفشه: وفاداری، پاکدامنی و فروتنی.

    معنی گل ها گل نسترن: به معنای آرزو ، همدلی است و تقاضای آنکه طرف مقابلتان دوستتان داشته باشد.

    غنچه رز: نماد پاکی و زیبایی، جوانی و عشق نو پا است.

    گل گلایل: گلایل به معنی به یاد کسی بودن است و به دریافت کننده خود شیفتگی و احساسات عمیق قلبی طرف مقابل را نشان میدهد.

    معنی گلها گل ارکیده: گل ارکیده پیام آور عشق، زیبایی و خرد ورزی در جهان است. در چین این گل نشانگر خلوص و بیگناهی کودکان می باشد.

    ارکیده صورتی بیانگر عشق پاک و نوع بسیار مشهور آن کاتالیا (Cattalya) بیانگر جذابیت بیانتها بوده که بیشتر در روز مادر از آن در دسته های گل استفاده می شود.

    گل نیلوفر آبی : به معنای حقیقت است.

    گل سوسن سفید: به معنای دوشیزگی و پاکی است.

    گل کاملیای صورتی: در آرزوی کسی بودن را میرساند.

    گل رز سفید عروس : عشق مبارک و فرخنده

    گل رز سیاه : مرگ

    ترکیبی از گل رز سفید سرخ : سازش ، اتحاد

    نشانه گل ها گل رز کاملاً شکفته : من متعهد به تو هستم ، هنوز دوستت دارم

    دسته گل رز : قدردانی

    آنتوریوم: عشق ، علاقه و محبت

    گل داوودی : تو دوست فوق العاده من هستی

    معنی گل ها گل نرگس : غرور ، خودبینی

    گل بنفشه : اندیشه ناگفته ، سفر ، سفر بخیر ، پاکدامنی ، فروتنی

    گل اقاقیا : عشق پاک ، عشق پنهانی

    گل کاملیا قرمز : عشق تو همچون آتشی در قلب من است

    معنی گل میخک قرمز

    نشنانه گل ها گل کاملیا سفید : تو در خور پرستش هستی.

    گل میخک : شیفتگی ، عشق زن ، ستایش ، بله

    گل کاکتوس: پایداری، استقامت

    معنی گل ها گل قاصدک : وفاداری ، خوشبختی ، صداقت ، پیام آور عشق ، فراموشم نکن : خاطرات گذشته ، عشق ناب

    گل نسترن : آرزو ، همدلی ، دوستم داشته باش

    گل لاله : عاشق تمام عیار ، باور کن

    نشانه گل ها گل نرگس زرد : احترام ، جوانمردی ، تا زمانی که تو در کنار من هستی خورشید بر من خواهد تابید

    گل پامچال : بدون تو قادر به زندگی کردن نیستم

    گل یاسمن : شادی ، شیرینی ، دلپذیری وقار

    گل رزماری : یادآوری ، خاطرات ، یادگاری

  • land rover discovery wallpaper 4k
  • گل آلاله : زرق و برق

    معنی گل ها گل آفتابگردان : ستایش ، غرور ، پرستش

    گل مریم : نشانه نجابت و پاکی

    ببخشید منبع این اطلاعات چیه؟

    اگه یه جستجو کنید به منبع میرسید

    من عاشق گل نرگس هستم ولی نمی دونستم که نشانه ی چی هست و همیشه به دوستانم گل نرگس هدیه می دادم ولی از این به بعد گل داوودی می خرم براشون ممنونم از مطلب عالیتون.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    معنی گل میخک قرمز

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    هر گل نماد چیست؟

    گل ها سمبل زیبایی هستند و نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف . هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می آورد که به طور معمول نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می گردد. اما هر کدام از گل ها معنا و مفهوم متفاوتی دارند و رنگ های آنها هر کدام یک معنی خاص را دارد . انسان ها، سال های زیادی است که جذب گل ها٬ زیبایی آن ها و رنگ و بوی آن ها شده اند. انسان ها روزانه هزاران گل به یکدیگر هدیه می دهند. معانی گل ها بی پایان است٬ هر گل نماد خاصی دارد٬ از جمله عشق٬ امنیت٬ آرامش و زندگی.

    زبان گل‌ها در اوایل قرن هجدهم میلادی توسط ماری ورتلی (Mary Wortley) که همسرش سفیر ترکیه بود، وارد انگلستان شد. به نحوی که تا دوره‌ ویکتوریا، تقریبا هر گلی یک معنی مخصوص به خود را پیدا کرده بود. و هر گل پیام و مفهوم خاصی را می‌رساند. به عنوان مثال دسته ‌گل ممکن بود شامل گل‌‌های بابونه باشد که منظور یک زن از ارسال دسته گل بابونه می‌توانست «صبر داشتن» بوده باشد.

    شما با دانستن پیام و معنی گل‌ها می‌توانید راحت‌تر و با دقت بیشتری گل‌های دلخواه تان را انتخاب کنید و  پیام خود را به طرف مقابلتان ارسال کنید.

      

    معنی گل میخک قرمز

    گل لاله

    گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت. گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست. لاله ی زرد نماد افکار شاد است٬ لاله ی سفید نماد بخشش و گذشت است٬ لاله ی بنفش نشان دهنده ی وفاداری همیشگی است. داستان شیرین و فرهاد را همه شنیده اند٬ زمانی که خبر دروغین مرگ شیرین به فرهاد داده شد٬ او از شدت ناراحتی با تیشه بر فرق سر خود کوبید و جان سپرد. در قصه های کهن فارسی گفته می شود که از هر قطره ی خون فرهاد یک لاله ی سرخ روییده که نماد عشق بی پایان و بسیار عمیق است.

    گل رز

    گل رز یکی از با قدمت ترین و محبوب ترین گل های جهان است. صدها سال است که نماد عشق است. در یونان باستان و روم باستان، برای مدتی طولانی، گل رز برای انتقال پیام هایی بدون استفاده از کلمات به یک دیگر اهدا می شد. در زبان لاتین کلمه ی محرمانه(Sub rosa) به معنی تحت رز است. این نشان دهنده ی اهمیت و کاربرد گل رز در انتقال پیام های محرمانه در اروپا بوده است.  اما هر رنگ گل رز معانی مختلفی را می رساند که در ادامه به توضیح هر رنگ میپردازیم

    رز قرمز: رزقرمز کم رنگ به نشانه ” دوستت دارم” میباشد و رز قرمز پر رنگ به معنی زیبایی بیانتهاست. عشق بیریا ،زیبایی ،شجاعت و احترام از دیگر معانی آن میباشد.

    رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی میباشد ولی درگذشته این رنگ رز معنی کاهش میزان علاقه و وفاداری را داشت. شادمانی، رفاقت، شوق، حسادت، آغاز دوباره و معذرت خواهی از دیگر معانی آن میباشد.

    رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به معنی احساس عاشقانه شادیآور و همچنین عشق مبارک و فرخنده میباشد. پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام دگر معانی آن است و با هدیه دادن این گل به طرف مقابل نشان خواهید داد که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

    رز ارغوانی: این رز به معنی تمایل و اشتیاق فرد به طرف مقابلاست.

    رز نارنجی: رز نارنجی فریفتگی و دلباختگی را میرساند و گاه در معانی اشتیاق و آرزو نیز به کار میرود.

    رز صورتی: رز صورتی کمرنگ به معنی تحسین، ستایش، وقار، شایستگی و زیبایی میباشد و رز صورتی پر رنگ بهمعنی تشکر از طرف مقابل است. قدر دانی، وقار، ستایش، همدلی، لطافت، شادکامی و بیان آنکه شما طرف مقابلتان را بسیار دوست داشتنی میدانید.

    رز سفید: رز سفید به معنای پاکی، معصومیت، سکوت، فروتنی و احترام میباشد. با هدیه دادن رز سفید به طرف مقابل نشان میدهید که عشق و احترام شما نسبت به وی عمیق و خالصانه است.

    گل نرگس

    نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد.

    گل کوکب

    گل کوکب سال هاست ک با بافت شاد و سرسبز خود همه را محسور خود کرده است. در دوران باستان تصور می شود با سوزاندن برگ های این گل، اهریمن از مردم دور خواهد شد و پاکی و خوبی جایگزین آن خواهد شد. از این رو گل کوکب نماد پاکی معنوی و عشق است٬ همچنین نماد صبر و شکیبایی نیز است.

    گل سنبل

    گل سنبل که یکی از هفت عضو سفره های هفت سین ایرانی هاست، یکی از پر مفهوم ترین گل های موجود است. محبوبیت گل سنبل به ایران باستان باز می گردد و ریشه در باور های کهن ایران باستان دارد. زمان گل دهی سنبل اوایل بهار است و رنگ های سفید٬ صورتی٬ بنفش٬ قرمز و نارنجی و حتی آبی را در بر می گیرد . سنبل بنفش نماد بخشش و ابراز تاسف است پس اگر اشتباهی کرده اید و قصد ابراز پشیمانی را دارید از سنبل بنفش استفاده کنید. سنبل سفید نماد دوست داشتنی بودن و سنبل زرد نماد حسادت است.

    گل لیسیانستوس

    لیسیانتوس گل ابراز تشکر و قدردانی است. برای دسته گل عروس یا تبریک سالگرد ازدواج می توانید از لیسیانتوس استفاده کنید چون این گل نماد زندگی طولانی دونفر با یکدیگر است. لیسیانتوس صورتی هدیه ای مناسب برای مادری است که تازه نوزادی را به دنیا آورده است. لیسیانتوس قرمز نماد عشق و احساسات، لیسیانتوس زرد نماد شادی و انرژی مثبت و رنگ بنفش آن نماد وفاداری و محبت است. اگر شخصی را دوست دارید، حتما در دسته گل خود از لیسیانتوس بنفش استفاده کنید.

    معنی گل میخک قرمز

    گل میخک

    گل میخک ٬ یکی از گل هایی بود که در مراسم تاج گذاری پادشاهان یونان باستان مورد استفاده قرار می گرفت. این گل٬ امروزه نشانه ی عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. میخک پیام آور دوستی، افتخار و زیبایی است و رنگ های مختلف آن معنی متفاوتی دارند . گل میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و گل میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.  میخک قرمز نماد عشق و تحسین است. میخک بنفش به معنای غیرقابل پیش بینی بودن است و میخک سفید به معنای خوش شانسی، پاکی و عشق خالص است.

    گل داوودی

    سابقه ی این گل به قرن 15 قبل از میلاد مسیح بر می گردد. در اساطیر یونانی معنی طلایی و هم رنگ طلا را داشته است. گل داودی نشانه طول عمر است. هدیه دادن گل داوودی می تواند به این معنا باشد که فرد گیرنده ی گل برای اهدا کننده دوست فوق العاده ای است.  این گل نماد مثبت بینی، شادی و زندگی طولانی است. رنگ سفید آن نماد وفاداری به معشوق و نماد غم و اندوه در فرهنگ ایرانی، رنگ قرمز نماد عشق و رنگ زرد آن نماد عشق یک طرفه است.

    گل گلایل

    گل گلایل (GLADIOLUS) در زبان لاتین به معنی شمشیر است. جایگاه اصلی این گل به شمال آفریقا و منطقه ی مدیترانه بازمی گردد. گل سوسن نماد قدرت و تمامیت و کمال اخلاقی است. اما گل گلایل سفید به معنی روان پاک است و برای ادای احترام به درگذشتگان استفاده می شود.

  • عکس اتاق هتل مدینه الرضا مشهد
  • گل ادریسی

    این گل اولین بار در ژاپن کشف شد و گل ادریسی (HYDRANGEA) نامگذاری شد. معنی این لغت در زبان یونانی آب و ظرف آب است. علت این نامگذاری، نیاز زیاد این گل به آب است. گل های ادریسی ستاره ای شکل هستند و دارای محدوده ی سفید رنگ مایل به آبی، صورتی و بنفش روشن هستند. گل ادریسی نماد صداقت و بی ریایی و بیان گر سپاس گزاری است.

    گل زنبق

    گل زنبق یا گل آیریس (IRIS)٬ در یونان باستان در کنار مزار مردگان کاشته می شد. همچنین در تاج فرمانروایان یونانی طرح هایی از زنبق دیده می شد. در دین زرتشتی نیز زنبق جایگاه ویژه ای دارد. گل زنبق نماد خرد و دانایی٬ حکمت و ایمان است.

    گل ارکیده

    ارکیده یکی از جادویی ترین گل های زینتی موجود است که رنگ ارغوانی روشن آن در کنار تجملی و با شکوه بودن ارکیده٬ نماد عشق و زیبایی و قدرت است. همچنین گل ارکیده ی صورتی نماد محبت خالص است. تمام رنگ های ارکیده نماد عشق و زیبایی اند اما هر رنگ آن معنای خاصی هم دارد. ارکیده ی قرمز نماد عشق، ارکیده ی سفید نشان فروتنی، ارکیده ی بنفش نماد تحسین، احترام و وفاداری و ارکیده ی زرد نماد شادی و شروع دوباره است. پس اگر به دنبال آشتی و از سرگرفتن رابطه تان هستید، می توانید از ترکیب ارکیده ی زرد و قرمز در میان گل هایتان استفاده کنید.

    گل آفتابگردان

    معنی گل میخک قرمز

    این گل نماد زندگی طولانی و شاد، احترام و افتخار به شخص مقابل و نشان وفاداری نسبت به معشوق است. به همین دلیل آفتابگردان انتخاب مناسبی برای گل مراسم سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی است و می توانید آن را در کنار گل های دیگر در یک دسته گل استفاده کنید.

    گل آلاله

    این گل زیبا در رنگ های زیادی وجود دارد و مهم ترین پیام آن شادی و نیت خیر است. همچنین رنگ زرد آن به معنای شروع دوباره و دوستی است. اگر می خواهید شخص مقابل تان از نیت خوبتان باخبر شود، دسته گلی از آلاله برای او بفرستید.

    گل آلسترومریا

    نماد ثروت، خوشبختی، شانس و دوستی است. رنگ صورتی و قرمزآن نشان گرمی و ابراز محبت نسبت به گیرنده ی گل است و رنگ نارنجی آن به معنای سخت کوشی در راه رسیدن به هدف است. ترکیب آلسترومریای زرد و سفید نشان دهنده ی اهمیت و نگرانی شما نسبت به یک بیمار است.

    گل آماریلیس

    این گل به طور کلی نماد اعتماد به نفس، قدرت و زیبایی است. رنگ قرمز آن نماد عشق و احساسات قوی و رنگ نارنجی نشان سلامتی و شادی است. ‌آماریلیس سفید هدیه ی مناسبی برای خانم هاست چون مفهوم زنانگی و پاکی را با خودش دارد. همچنین از رنگ صورتی آن می توانید برای نشان دادن محبت به همه ی آدم ها بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت شان استفاده کنید.

    گل آنتوریوم

    با گل های قلبی شکلش نماد مهمان نوازی، شادی و فراوانی است. رنگ سفید نشان دهنده ی پاکی و بی گناهی، رنگ قرمز نشان دهنده ی عشق و علاقه و رنگ صورتی نشان دهنده ی عشق مادرانه و اشتیاق است. می توانید از این گل در میهمانی هایتان و برای تبریک در موقعیت های ارتقای شغلی و فارغ التحصیلی استفاده کنید.

    گل آنمون

    مهم ترین پیام آنمون،‌ شکوفایی و پیش بینی مثبت برای آینده است چون این گل در هنگام شب بسته و صبح دوباره باز می شود. پس برای کسی که در شرف ازدواج است یا به تازگی دارای فرزندی شده است، این گل انتخاب خوبی است. همچنین آنمون سفید نماد پاکی و یادبود درگذشتگان و آنمون قرمز و صورتی نماد عشق فراموش شده است.

    گل لیلیوم

    این گل زیبا نماد پاکی، زیبایی و اعتماد است. لیلیوم سفید نماد فروتنی و نجابت، لیلیوم نارنجی نماد افتخار و اشتیاق و لیلیوم زرد نماد خوشنودی، سلامتی و بهبودی است. اگر به مراسم عروسی می روید، در دسته گل خود از گل لیلیوم صورتی استفاده کنید چون  رنگ صورتی آن نماد خوشبختی است.

    گل مریم

    این گل معطر و زیبا نماد نجابت، پاکی و صداقت در عشق است و اگر آن را به معشوق خود هدیه دهید، به این معناست که به پاکی و نجابت او ایمان دارید.

    معنی گل میخک قرمز
    معنی گل میخک قرمز
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *