ژل الو ورا

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

کولونوسکوپی یک روش تشخیصی درمانی است . پزشک بوسیله آن به بررسی روده بزرگ می پردازد. به روده بزرگ، کولون  گفته می شود. کولونوسکوپی یک روش مفید و موثر برای تشخیص پولیپ وسرطان روده بزرگ است، که همراه با بی حسی و خواب آلودگی و بدون درد، قابل انجام است. رشد بعضی از انواع پولیپ ها در روده بزرگ ممکن است به سرطان منجر شود. اگر بیمار پولیپ روده بزرگ داشته باشد، پزشک معمولا با کولونوسکوپی پولیپ را برداشته و برای آزمایشگاه می فرستد .

ژل مرطوب کننده آلوئه وراژل مرطوب کننده آلوئه ورامحصولی کاملاً طبیعی از گیاه آلوئه وراست که تجربۀ واقعی شادابی و جوانی را به پوست شما می دهد. اگر پوستتان چرب هست و یا خشک و یا مختلط و مستعد جوش، این ژل جادویی کمک ویژه ای به شما خواهد کرد. ژل آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی ، ضد جوشی وضدچروکی و ترمیم کنندگی دارد و برای تمامی پوست ها؛از خشک تا چرب و جوش دار مناسب هست. شاید برای شما جالب باشد که آلوئه ورا يکي از قديمي ترين مرطوب کننده هاي جهان و عنصرکليدي در فرمولهاي مرطوب کننده آرایشی و بهداشتی به شمار می آید.این ماده ژلاتینی سبک ، بواسطه داشتن خواص ويژه و مواد غذایی بالا همچون اسيدهاي آمينه، مواد معدني، ويتامين ها، آنزيم ها، پروتئين ها، پلي ساکاريدها و محرکهاي بيولوژيک ، به عنوان یک عامل موثر در جهت مراقبت از پوست و مو بويژه پوست ها و موهاي حساس به شمارمی آید و موجب تسکين ناراحتي هاي پوست، حفظ رطوبت و جواني پوست، برطرف شدن تحريکات پوستي و محافظت از پوست در برابر اثرات نامطلوب اشعه خورشيد و آفتاب سوختگي مي شود.

دوره مقدماتی php

تاریخچه گیاه آلوئه وراگیاه آلوئه ورا به عنوان یک گیاه طبی سابقه طولانی مدت دارد و قدمت استفاده از آن به سال ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح برمی گردد و در کتاب مقدس به عنوان یک چوب معطر یاد می شود. این گیاه بومی آفریقای شمالی است وامروزه آلوئه ورا در اغلب مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری از قبیل منطقه کارائیب، جنوب ایالات متحده، آمریکای لاتین و خاورمیانه می‌روید. شاید این نکته جالب باشد که برخی از مردم، این گیاه را در گلدان‌های  کوچک در منازل خود به منظور درمان سوختگی‌ها و بریدگی‌های جزیی پرورش می‌دهند.

آلوئه ورا چیست ؟گیاه آلوئه ورا با نام علمی  Aloe Vera یک گیاه بادوام هست که در آب و هوای گرم وخشک رشد می کند.  این گیاه کاکتوسی دارای گل‌های زرد است که فاقد ساقه می باشد ولی برگ‌های آن دراز و تا ارتفاع ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. گل‌های این گیاه در انتهای ساقه‌ای که از وسط برگ‌ها خارج می‌شود، می‌روید. برگ‌های سخت آبدار و نیزه‌ای این گیاه به طول ۲۰ اینچ رشد می‌کند و طول کل گیاه تا۴ پا می‌رسد. تنها برگ‌های این گیاه ارزش دارویی دارند.

ژل آلوئه وراژل آلوئه ورا، ماده ژلاتینی شفاف و سفتی است که از قسمت‌های داخلی برگ  آلوئه ورا ترشح می‌شود. در سال های اخیر، این ماده ژلاتینی ارزشمند بواسطه داشتن ویژگی های خاص و مفیدش،  به شکل وسیع در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است و محصولات ارزشمندی به اشکال و محصولات مختلفی از این ژل به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کِرِم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت ،ذتولید و روانه بازار شده است.

ترکیبات شیمیایی ژل آلوئه وراژل آلوئه ورا ، حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن از جمله آلوئین‌های A2 و B به میزان ۴۰–۲۵٪ کل ترکیبات و مشتقات کرومون از جمله آلوئه رزین A2،B و C است. ترکیبات مهم دیگر آلوئه ورا شامل قندها از جمله: گلوکز، مانوز و سلولز، آنزیم‌ها از جمله: اکسیداز، آمیلاز و کاتالاز، هچنین ویتامین‌هایی نظیر: B1،B2،B6،C،E واسیدفولیک و مواد معدنی مانند: کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم می‌باشند.خواص درمانی ژل آلوئه وراژل آلوئه ورا بواسطه ی خواص طبیعی و مواد غذایی موجود در آن، جز فرآورده های گیاهی پر طرفدار در زمینه مراقبت از پوست و مو بويژه پوست ها و موهاي حساس به حساب می آید. برخی از مزایایی که سبب می‌شود ژل آلوئه ورا برای پوست استفاده گردد عبارتند از:

روش مصرف ژل آلوئه ورامقداری از ژل آلوئه ورا را بر روی پوست صورت و گردن تمیز زده و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست گردد و در صورت نیاز در طول روز تکرار نمایید.

اطلاعات تماس جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتردفتر فروش : 66965219 – 021موبایل: 09124663086آدرس : تهران ، میدان توحید، خ نصرت ، پلاک 92

ژل آلوئه ورا , ژل مرطوب کننده آلوئه ورا , ژل آلوئه ورا برای پوست , ژل آلوورا ,Iranian Dates , Kiwi Fruit , Fruit Company , Fruit Exporter, Pomegranate Supplier ,Pomegranate Seed , Saffron from Iran , پودر نارگیل

با جزئیات جالب از آرایش صورت و استایل مو انتخابی مگان مارکل در روز عروسی اش با پرنس هری آشنا شوید.

با چند ترفند حرفه ای از زبان یک میکاپ آرتیست بین المللی برای داشتن آرایشی با جلوه کاملا طبیعی آشنا شوید.

با آموزش ساده و آسان کوتاه کردن موهای جلو سر یا چتری مو در منزل آشنا شوید.

چند سالی است که تولیدکنندگان محصولات بهداشتی به خواص مفید ماده ای به نام زغال فعال پی برده اند. این ماده تاثیر فوق العاده ای در جذب آلودگیها و چربی زدایی دارد.

روغن بادام برای رفع کدری موهایتان بسیار مفید است. سرشار از ویتامین D، ویتامین E، کلسیوم، منیزیوم، و چربی است.

برخی از محصولات آرایشی و مراقبت پوست در بین مدل ها و سوپرمدل ها محبوبیت زیادی دارند که با آنها آشنا خواهید شد.

حتما برای شما نیز پیش آمده، زمانی که لاک می زنید بعد از مدت خیلی کوتاهی لاک از گوشه های ناخنتان پاک شود و باعث شود ناخن های زیبایتان نامرتب و زشت دیده شود.

  ژل آلوورا یکی از شگفت انگیزترین درمان های شفابخش طبیعی است. از ژل آلوئه ورا می توان برای درمان آفتاب سوختگی، مرطوب کردن پوست و تسکین التهاب های پوستی استفاده کرد.

 برای اینکه بتوانید خودتان ژل آلوئه ورا استخراج و آماده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک برگ آلوئه ورای سالم است.

همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را با سایر مواد ترکیب کنید تا بتوانید ماندگاری ژل آلوئه ورا را افزایش دهید.

 

مواد تشکیل دهنده:

 

 

 

این نکته مهم است که دست هایتان را تمیز کرده و از ابزارهای پاک استفاده کنید تا مطمئن شوید که ژل آلوده نخواهد شد.

 

 

 

برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا به احتمال زیاد بالغ هستند. برگ آلوئه ورای بالغ حاوی مقدار زیادی ژل تازه و سالم می باشد. به دنبال برگ های بیرونی گیاه آلوئه ورا باشید، که پایه های نزدیک به زمین داشته باشند. با استفاده از یک چاقوی تیز، یک برش تمیز در برگ آلوئه ورا در نزدیکی پایه گیاه ایجاد کنید.

 

 

 

 

 برگ های آلوورا را در یک فنجان بگذارید تا صمغ زرد تیره رنگ آن تخلیه شود. این صمغ حاوی لاتکس است که می تواند کمی پوست را تحریک کند. بهتر است آن را تخلیه کنید تا وارد ژل نشود.

 

 

 

 

با استفاده از یک چاقوی مخصوص کشاورزی، قسمت های سبزرنگ را از برگ آلوورا جدا کنید. مطمئن شوید که به عمق کافی نفوذ کرده اید و می توانید به راحتی ژل را از درون آن خارج کنید. در روی هر برگ آلوورا، پوست سبز رنگ یک طرف برگ ها را جدا کنید به طوریکه ژل آلوورا به سمت دیگر برگ چسبیده باشد.

 

 

 

 

 

 

ژل نرم و شفاف آلوورا به راحتی با قاشق قابل حمل است. تمام ژل را درون یک کاسه تمیز بریزید تا هیچ چیز در برگ باقی نماند.

 

 

 

 

اگر مقدار زیادی ژل آلوورا دارید و می خواهید آن را برای یکی دو ماه نگه دارید، به ازای هر یک چهارم فنجان ژل آلوورا، 500 گرم پودر ویتامین C یا 400 واحد ویتامین E با ژل مخلوط کنید. همه ی مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا خوب باهم مخلوط شوند. ابتدا ژل بصورت کف بنظر می رسد.

 

 

 

اگر از مواد نگهدارنده در ژل آلوورا استفاده کرده اید، ژل برای چند ماه در یخچال قابل نگهداری خواهد بود. بدون یخچال، ژل به مدت یک الی دو هفته نگهداری می شود.

 

 

 

اکنون ژل آلوورا آماده است تا آن را به محل آفتاب سوختگی یا سایر سوختگی های جزئی، اعمال کنید. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند به عنوان یک مرطوب کننده پوست یا یکی از مواد بکاررفته در محصولات مربوط به بدن خانگی (مانند ماسک ها، لوسیون ها و کرم ها) استفاده شود.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

 

تکثیر و کشت گیاه آلوئه ورا، تنها با استفاده از یک برگ آلوئه ورا

چگونه آلوورا بکاریم؟

خواص دارویی گیاه آلوئه ورا

 

خیلی عالی بود برای کاشتش کودمخصوص داره

سلام. خیر ولی ترجیها خاک شنی و سبک باشد.
فقط، خاک شنی مورد استفاده شور نباشد.

خیلی عالی و جامع بود ممنون

 

آلوئه ورا را به پوستتان نزنید

بیشترین اثر آلوئه ورا در آبرسانی به پوست است و باعث رطوبت رسانی به پوست و مو می شود و مانع از خشکی و ترک خوردگی پوست می شود.متخصص پوست، مو و زیبایی و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  در خصوص خواص آلوئه ورا بر پوست گفت: گیاه آلوئه ورا بیشتر نقش مرطوب کننده برای پوست دارد و این گفته ها که ژلاتین این گیاه برای جوانسازی موثر است صحت ندارد، اما در داروهایی که برای جوان سازی استفاده می شود، یک دوزاژی از عصاره آلوئه ورا در آن موجود است.وی اظهار داشت: بیشترین اثر آلوئه ورا در آبرسانی به پوست است و باعث رطوبت رسانی به پوست و مو می شود و مانع از خشکی و ترک خوردگی پوست می شود.وی در ادامه گفت: در کتابهای قدیم اثری از آلوئه ورا برای جوان سازی پوست قائل بودند و می گفتند؛ موادی درآلوئه  ورا موجود است که مانع چروک پوست می شود، ولی اینها بیشتر در طب سنتی مطرح است و در طب نوین نقش این گیاه فقط به عنوان مرطوب کننده مطرح است.این متخصص پوست گفت: ما هرگز به بیمار توصیه استفاده از ژلاتین این گیاه بر روی پوست نمی کنیم، زیرا یکسری مواد شیمیایی و عناصر دیگری هم در این گیاه است که امکان ایجاد حساسیت روی پوست می کند.وی در پایان گفت: آلوئه ورایی مفید است که در کارخانه فرآوری شده و مواد مضری که ممکن است تحریک پوستی ایجاد کند از آن جدا شده باشد.منبع:صدف نیوز


دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...