نعنا خشک برای لاغری

دوره مقدماتی php
نعنا خشک برای لاغری
نعنا خشک برای لاغری

دمنوش نعناع برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. البته این دمنوش خواص دیگری هم دارد. از جمله می‌توان به کاهش موهای زائد، کاهش درد پریودی، بهبود سیستم گوارش و … اشاره کرد. این دمنوش حاوی مقادیر بالایی از چندین نوع آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای اینکه بدانید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد در ادامه به آن می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست.

خانم‌هایی که در زمان قاعدگی به درد شدید مبتلا می‌شوند، دچار انقباضات و اسپاسم عضلات رحم هستند. این موضوع کاملاً طبیعی است و در بسیاری از بانوان دیده می‌شود. اما یکی از راه‌های کاهش درد پریودی، خوردن چای نعناست. این دمنوش تاثیر زیادی در کاهش نفخ شکم، دردهای شدید شکمی و گرفتگی قاعدگی دارد. همچنین می‌تواند انقباضات دیواره‌ی رحم را کمتر کند. این دمنوش طبع گرمی دارد و می‌تواند درد پریودی را به راحتی تسکین دهد. برای تاثیر بهتر آن توصیه می‌شود در روز قبل از پریودی یا در همان روز اول، ۲-۳ بار در روز دمنوش نعناع را میل کنید.

یکی دیگر از خواص دمنوش نعناع، کاهش موهای زائد است. دلیل وجود موهای زائد در بدن زنان، افزایش هورمون‌های اندروژن و هورمون‌های مردانه است. براساس تحقیقاتی که در زمینه‌ی خواص دمنوش چای نعنا در کاهش موهای زائد صورت گرفته، مشخص شده است که نوشیدن دو فنجان چای نعناع به مدت یک هفته، سطح هورمون آندروژن را کاهش می‌دهد. بنابراین تاثیر زیادی در جلوگیری از رشد موهای زائد دارد.

وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. نعنا خشک برای لاغری

یکی دیگر خواص چای نعناع، تاثیر آن در کاهش وزن و لاغری است. اگر چه نباید گفت که چای نعناع برای لاغری جادو می‌کند، اما تاثیر زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد. وقتی در حال کاهش وزن هستید، در کنار ورزش و رژیم‌غذایی، دمنوش نعناع میل کنید. این کار به روند لاغری کمک می‌کند. از سوی دیگر چای نعناع به هضم سریع‌تر غذا کمک می‌کند. در نتیجه شما سریع‌تر احساس سیری می‌کنید و از غذا خوردن دست می‌کشید. دمنوش نعناع تاثیر زیادی در کاهش اشتهای کاذب دارد. بنابراین در دراز مدت به کاهش وزن کمک می‌کند.

دوره مقدماتی php

یکی دیگر از خاصیت‌های دمنوش نعناع برای لاغری کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. می‌دانید که برای لاغری سیستم گوارش باید به خوبی عمل کند. هضم سریع‌تر موادغذایی و دفع مواد زائد از بدن به لاغری شما کمک می‌کند. دمنوش نعناع دقیقاً همین نتیجه را برای سیستم گوارش به همراه دارد.
این دمنوش ماهیچه‌های دستگاه گوارش را نرم‌تر می‌کند. همچنین با افزایش جریان صفرا، باعث دفع بیشتر کلسترول خون می‌شود. از سوی دیگر به کاهش نفخ معده و سوءهاضمه کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند.

اگر نعناع، زنجبیل و لیمو را با هم ترکیب کنید، خاصیت آن برای سلامت بدن و لاغری بیشتر می‌شود. این دمنوش به حذف مواد زائدِ بدن کمک می‌کند. همچنین با خاصیت چربی‌سوزی و سم‌زدایی برای کاهش وزن مؤثر است. برای درست کردن دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو می‌توانید به صورت زیر عمل کنید: به اندازه‌ی دو لیوان آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس به آن یک قاشق نعناع خشک یا ۱۰ عدد برگ نعناع اضافه کنید. ۱ عدد لیموی تازه را هم به این چای اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا دمنوش به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کتری یا سماور دم بکشد. بعد از این مدت، دمنوش حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید. اگر دمنوش نعناع و زنجبیل و لیمو را قبل از صبحانه بخورید، تاثیر بیشتری بر روی لاغری دارد. زنجبیل و لیمو هر دو خاصیت ضدالتهابی دارند. وقتی با نعناع ترکیب می‌شوند، بی‌تردید تاثیر آن‌ها بیشتر می‌شود.

حالا که متوجه شدید دمنوش نعناع چه خاصیتی دارد خوب است که با آموزش درست کردن آن را هم یاد بگیرید. برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا چند برگ تازه‌ی نعناع را بشویید. سپس داخل قوری بریزید و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کنید. حالا اجازه دهید این چای به مدت ۷ دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم (کتری یا سماور) دم بکشد. بعد از این چای نعناع حاضر است و می‌توانید آن را میل کنید.

یک نکته مهم که باید در مورد دمنوش نعناع رعایت کنید، تعادل در مصرف این چای است. فراموش نکنید که زیاده‌روی در خوردن هر ماده‌ی غذایی یا دمنوش مضراتی را به همراه دارد. پس در مصرف این دمنوش به نکات زیر توجه داشته باشید:

مریم کوهشاری متولد شهریور 1366 هستم که مدرک تحصیلیم رو در رشته‌ی علوم سیاسی و در مقطع کارشناسی ارشد گرفتم. در دروان مدرسه به نوشتن علاقه‌ی زیادی داشتم و در دانشگاه هم همچنان به نوشتن مقالات علمی ادامه دادم. در حال حاضر هم به عنوان کارشناس تولید محتوای وب‌سایت فعالیت میکنم.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.


با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

نعناع یکی از سبزیجات معطر است که دارای خواص درمانی بسیار می باشد.

 

گفتنی است بنا به اظهار نظر کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که استفاده از نعناع خود می‌تواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

باید در نظر داشت که استفاده از ترکیب نعناع و زنجبیل در کاهش وزن افزایش چربی سوزی بسیار موثر است به گونه‌ای که بر اساس تحقیقات به عمل آمده افرادی که از این ترکیب استفاده کرده‌اند میزان چربی سوزی در آنها در مقایسه با افراد دیگر بسیار بیشتر بوده است که این خود می‌تواند مهر تأییدی برای تأثیر گذاری استفاده از نعناع در کاهش وزن باشد.

مواد لازم برای تهیه ترکیب نوشیدنی نعناع

نعنا خشک برای لاغری

8 لیوان آب

1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل

یک خیار خرد شده متوسط

12 برگ نعناع تازه

یک قاشق چایخوری نعناع خشک

نحوه ی آماده کردن نوشیدنی لاغری

همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.

تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که استفاده از چای نعناع نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری از برگ نعنای تازه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار داد تا چای دم بکشد و سپس می توان از این نوشیدنی استفاده کرد هر چند در اینجا باید یادآور شد که استفاده از چای نعناع خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش سیستم ایمنی بدن نیز شود.

بدیهی است که استفاده از چای نعناع خود می‌تواند عاملی برای کاهش استرس نیز باشد از این رو افرادی که ابتلا به استرس و افسردگی هستند استفاده از این نوشیدنی برای آنها بسیار توصیه می‌شود.

جالب است بدانیم که بسیاری از کارشناسان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف چای نعناع در کاهش احساس گرسنگی نیز بسیار موثر خواهد بود بنابراین افرادی که دارای اشتهای کاذب هستند با استفاده از این نوشیدنی می توانند تا حد زیادی اشتهای خود را کنترل کنند.

باید یادآور شد که استفاده از عرق نعناع نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد به گونه ای که بنا به اظهار نظر کارشناسان طب سنتی استفاده از عرق نعناع خود در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و همچنین هضم سریع غذا بسیار موثر می باشد که این موارد در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

اگر می خواهید وزن کم کنید و یا متعادل بمانید، بهترین زمان برای خوردن صبحانه ، ناهار و…

وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، همه به یاد گرسنگی، ضعف و بی حالی می افتند. در حالی که…

ممکن است در ابتدا بدون تلاش بتوانید وزن بسیار زیادی را از دست بدهید. اما، ممکن است کا…

 اگر یک برگ نعناع را بین دندان های خود قرار دهید، در دهان خود احساس خنکی می کنید. به …

11:57

ماسک های جالب مورد استفاده در سراسر جهان در روزهای کرونایی/سری سوم تصاویر

11:55

هدیه خاص تام هنکس و همسرش برای ساخت واکسن کرونا

11:55

امیدی تازه برای درمان کرونا/یک دارو از از سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز گرفت

11:49

سرِ بازنشستگان تامین اجتماعی بی‌کلاهِ ماند!

11:45

نعنا خشک برای لاغری

آیت الله امینی به خاک سپرده شد

11:43

جدیدترین آمار کرونا در استان کرمان اعلام شد

11:43

معرفی و بررسی سریال «دل» / بخش دوم / بی فروغی ستاره های قدیم و درخشش ستارهای جدید

11:39

نان در اردبیل گران شد

11:35

آمار مبتلایان به کرونا در این استان از 2000 نفر گذشت

11:35

  • مدل خط چشم ژاپنی
  • ۱۰۹ نفر از ترس کرونا با خوردن الکل قربانی شدند

    11:34

    ماسک های جالب مورد استفاده در سراسر جهان در روزهای کرونایی/سری دوم تصاویر

    11:30

    کانون شیوع کرونا در بندرعباس تغییر کرد!

    11:26

    اظهارات تتلو درباره حرمسرای دختران 15ساله!/ از بی بی سی شکایت می‌کنم

    11:20

    پزشکان کوبایی در راه آفریقا

    11:15

    نعنا خشک برای لاغری

    آیا استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اجباری می شود؟

    11:14

    تمرینات NBA از جمعه آغاز می‌شود

    11:12

    ماسک های جالب مورد استفاده در سراسر جهان در روزهای کرونایی/سری اول تصاویر

    11:10

    قطر به‌دنبال جذب امید ابراهیمی

    11:08

    تکلیف بازگشایی اماکن مذهبی امروز روشن می شود

    11:04

    بهترین راه ضدعفونی کردن کارت سوخت

    11:03

    زمان و نحوه قرنطینه معتادان در تهران مشخص شد

    10:55

    باران کدام مناطق ایران را در بر می گیرد؟

    10:55

    مارتین فورکل از استقلال شکایت کرد

    10:53

    اعلام حکومت نظامی در ترکیه زیر سایه کرونا/تصاویر

    10:50

    تعلیق لیگ فوتبال تاجیکستان

    10:49

    آخرین اخبار از تولید واکسن کرونا در آمریکا

    10:45

    ۸۴ درصد کرونایی‌های ایران مرخص شدند!

    10:43

    فراخوان سربازی برای متولدین ۸۱ صادر شد

    10:40

    افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تایلند

    10:37

    نحوه ضدعفونی کردن کارت سوخت را یاد بگیرید

    10:35

    اولین واکنش رادیو کره شمالی پس از شایعه مرگ کیم جونگ اون

    10:33

    واژگونی خونین در اتوبان قزوین- تهران

    10:32

    ضدعفونی کردن معابر پایتخت روسیه در مقابله با کرونا/تصاویر

    10:30

    هلاکت هفت داعشی در دیاله

    10:25

    تیم احمق‌های فوتبال معرفی شدند+ عکس

    10:25

    افزایش خرید و فروش وام ازدواج در فضای مجازی

    10:20

    تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در تاجیکستان

    10:17

    رئیس کل بانک مرکزی پیام تسلیت صادر کرد

    سلام‌نو رسانه‌ نسل جدید روزنامه نگاران است و رسالت خود را آگاهی بخشی و تلاش برای گسترش خیر عمومی در جامعه می‌داند.

    کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به
    گروه
    ایده نگاران بینا می‌باشد

    مشروح اخبار

    ترکیبات نوشیدنی نعناع لاغری را سرعت می بخشد ، اکثر افرادی که دستورالعمل معجون کاهش وزن با نعناع و زنجبیل را امتحان کرده اند به خوبی نتیجه ی آن را در خود شاهد بوده اند. دستور لاغری با نعناع امروزه در جهان بیشترعنوانی که خانم ها در مورد ش صحبت می کنند این است که چگونه به سرعت و بدون سختی لاغر شویم و همونطور بمانید .همه ما می دانیم که میلیون ها برنامه غذایی و روش لاغری وجود دارد که تضمین می کنند زود لاغر شوید اما چیزی که ما نمیدانیم این است لاغری می شوید اما بعد از چند روز دوباره به حالت اولیه برمی گردید شما با تغذیه مناسب و سالم فعالیت های فیزیکی روزانه و نوشیدنی های معجز آسا می توانید لاغر شوید

    نسخه لاغری با ترکیبات گیاهی همراه نعناع

    ترکیب خیار ، نعناع و زنجبیل برای لاغری
    مواد اولیه :

    8 لیوان آب
    1 قاشق چای خوری ریشه زنجبیل
    یک خیار خرد شده متوسط
    12 برگ نعنای تازه
    یک قاشق چایخوری نعناع خشک
    نحوه ی آماده کردن نوشیدنی لاغری
    همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.نعنا خشک برای لاغری

    تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

    نحوه آماده کردن نوشیدنی مناسب برای لاغری
    روش مصرف معجون لاغری نعناع و خیار
    یک لیوان از این نوشیدنی را در طول روز بنوشید بهتر است قبل از صبحانه باشد با مصرف این نوشیدنی متوجه کاهش وزن خواهید شد متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف منظم این نوشیدنی و فعالیت فیزیکی موجب لاغری شکم میشود.

    افرادی که این نوشیدنی را مصرف کرده اند اظهار میکنند نتیجه به دست آمده باورنکردنی است.

    این نوشیدنی را 4 روز مصرف کنید و یک هفته استراحت کنید. اگر میخواهید کاهش وزن بهتری داشته باشید این نوشیدنی را با ورزش فعالیت های فیزیکی همراه کنید زیرا ورزش موجب استحکام ماهیچه ها در پوست می شود.

    برچسبخواص داروئی نعناع لاغری و کاهش وزن نعناع نوشیدنی لاغر کننده

    نعنا خشک برای لاغری

    بادرنجبویه گیاه دارویی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی، ابوعلی سینا بوده که از آن جهت …

    هنگامی که ما به ورزشگاه می رویم، اغلب کشش را فراموش می کنیم. اما این …

    تحقیقات جدید نشان داده که نعناع می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن افراد چاق کمک کند.

    محققان ایتالیایی دانشگاه ˈپادواˈ موفق به کشف مکانیزم جدیدی برای لاغر شدن با استفاده از منتول (جوهر نعناع ) کشف کردند.

    محققان ایتالیایی دانشگاه پادوا به ریاست ˈمارکو روساتوˈ موفق به کشف مکانیزم لاغری از طریق استفاده از منتول شدند .این ماده گیاهی توان فریب دادن بدن افراد چاق را برای سوزاندن چربی ها از داخل با تولید حرارت و در نهایت لاغر شدن دارد.

    منتول باعث ایجاد یک مکانیزم مولکولی می شود و بافت چرب سفید را به بافت چرب قهوه ای تبدیل می کند و از این طریق توان سوزاندن چربی های ذخیره شده را از داخل دارد.

    همه با خصوصیات منتول یا جوهر نعناع خشک آشنا هستند که وقتی با پوست و یا مخاط تماس پیدا می کند باعث ایجاد حس خنکی می شود. این ماده گیاهی می تواند با تحریک سلول های بافت چرب سفید آن را از داخل بسوزاند.نعنا خشک برای لاغری

    استفاده از این ماده عوارض جانبی برای انسان ندارد و می تواند راه حل حدیدی علیه چاقی باشد.

    به عقیده محققان بافت چرب سفید دارای سنسورهایی است که توان حس کردن سرما را به طور مستقیم و بدون نیاز به میانجیگری سیستم عصبی دارد بنابراین می تواند توسط منتول و یا سلول های مشابه فعال شود و سوخت و ساز بدن و بافت چرب را افزایش دهند و چربی را از داخل با ایجاد حرارت بسوزانند.

    چاقی یک بیماری است که می تواند به نوبه خود باعث بیماری های مهمی مانند دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی شود. در ایتالیا بیش از 33 درصد مردم اضافه وزن دارند . / ایرنا

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    سماتک

    نعنا خشک برای لاغری

    نعناع یکی از مفیدترین گیاهان دارویی برای بدن انسان است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. روغن نعناع و عرق نعناق از مشتقات نعناع است که در کارخانجات تهیه و تولید می شوند. در ادامه شما را با خواص نعناع آشنا خواهیم کرد.

     

    نعناع نه تنها دارای عطر و رایحه خوبی می باشد بلکه دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد. برای مثال، نعناع منبع غنی ویتامین ها، املاح معندنی و دارای عناصری مانند منگنز، آهن ، مس، کلسیم، پتاسیم، ویتامین C،B2 و A می باشد. به خاطر مقدار متانول بالایی که دارد قرص نعناع هزاران سال است که به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از قرص نعناع در در بسیاری از محصولات مانند مرطوب کننده ها، صابون ها و شامپوها استفاده می شود نباید تعجب کرد.

     

    نعناع به عنوان ِکی از عجیب ترین گیاهان در نظر گرفته می شود، چون دارای خواص ضد میکروبی می باشد و در درمان بیماری های جسمی و روانی بسیار موثر می باشد. آیا می خواهید با مزیت های نعناع برای سلامتی و زیبایی آشنا شوید؟ پس با ما همراه باشید.

     

    1. تسکین درد عضلاتاسانس نعناع به عنوان به عنوان یک تسکین کننده درد عضلات در نظر گرفته شده است.

     

    2.جلوگیری از اشتهای کاذب
    نوشیدن چای نعناع می تواند به کاهش اشتهای کاذب کمک کند و باعث شود به مدت طولانی تری سیر بمانید. می توانید قبل از هر وعده غذایی یک فنجان چای نعناع بنوشید.

     

    3. بهبود هشیاری و تمرکز
    استفاده از روغن نعناع قبل از زمان مطالعه توصیه می شود، چون می تواند هشیاری و تمرکز کودکان را در هنگام مطالعه افزایش دهد. کافیست یک قطره روغن نعناع زیر بینی یا زیر زبانش بریزید.

     

    4.درمان خارش
    درمان خارش یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. می توانید روغن نعناع را در قسمتی از بدن که دچار خارش شده است بمالید، برای گرفتن نتایج بهتر می توانید عطر سنبل هم به همراه روغن نعنا استفاده کنید.

     

    5. کاهش تب

    کودکان نیز می توانند از رون نعناع استفاده کنند. استفاده از روغن نعناع می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. برای درمان تب ، می توانید روغن نعناع را به همراه روغن زیتون مخلوط کنید و روی گردن یا کف پا استفاده کنید.

     

    6. درمان روده تحریک پذیر

    درمان روده تحریک پذیر یکی از مزیت های جالب نعناع محسوب می شود. روغن نعناع به شکل کپسول میتواند باعث کاهش علائم روده تحریک پذیر شود.

     

    7. درمان سردرد
    آیا همیشه سردرد دارید؟ پس نباید مزیت های جالب روغن نعنا را نادیده بگیرید. بسیاری از مطالعات نشان داده است که روغن نعناع درمان خانگی خوبی برای سردرد محسوب می شود.

     

    8. درمان سوء هاضمه و نفخ
    روغن نعناع جایگزین خوبی برای داروای سوء هاضمه و نفخ می باشد. اگر فواید عالی آن را بدانید، بدون شک نمی توانید آن را نادیده بگیرید. می توانید یک قطره روغن نعناع را به یک لیوان آب اضافه کنید و قبل از وعده های غذایی بنوشید.

     

    نعنا خشک برای لاغری

    9. کاهش حالت تهوع و استفراغ
    بر طبق یک بررسی علمی کاهش حالت تهوع یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. اگر حالت تهوع و استفراغ دارید کافیست یک لیوان چای نعناع بنوشید یا چند قطره روغن نعناع را به غذای خود اضافه کنید.

     

    10. تنظیم تعادل هورمونی و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک
    نعناع به خاطر داشتن خواص متعادل کنندگی هورمون ها بسیار شناخته شده است. علاوه بر این، درمان طبیعی اثر بخشی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک محسوب می شود.

     

    11.کاهش پوسیدگی دندان و رهایی از بوی بد دهان
    نعناع یک جایگزین خوبی برای دهانشویه های شیمیایی محسوب می شود، چون برای سلامتی دندان بسیار مفید است. می توانید چند قطره اسانس نعناع را به خمیر دندان یا دهانشویه خود اضافه کنید. می توانید یک الی 2 قطره اسانس نعناع را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید و خودتان دهانشویه درست کنید.

     

    روغن نعناع جایگزین خوبی برای داروای سوء هاضمه و نفخ می باشد

     

    1. حفظ سلامت پوست
    نعناع می تواند التهاب پوستی را درمان کند و سلامت پوست را حفظ کند. می توانید روغن نعناع را به لوسیون بدن اضافه کنید.

     

  • مدل پردهای جدید اتاق خواب کودک 2020
  • 2. درخشان تر کردن پوست
    استفاده از روغن نعناع روی پوست می تواند باعث افزایش درخشندگی پوست شود. منتول موجود در روغن نعناع حاوی تاثیر سرد کنندگی می باشد؛ برای همین پوست شما را درخشان تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این می باشد که چند قطره از روغن نعناع را به نرم کننده خود اضافه کنید.

     

    3. درمان اگزما
    درمان اگزما یکی از مزیت های جالب روغن نعناع محسوب می شود. روغن نعناع حاوی منتول می باشد که باعث نرم شدن پوست می شود. خارش یکی از علائم اگزما می باشد. روغن نعناع می تواند پوست را ضد عفونی کند و موجب کاهش خارش پوست شود.

     

    4. شفاف سازی پوست
    نوشیدن چای نعناع می تواند سطوح استروژن را افزایش دهد و از این رو از بروز مشکلات هورمونی و در نتیجه آکنه جلوگیری می کند.

     

    تقویت رشد مو
    روغن نعناع در بسیاری از محصولات با کیفیت مراقبت از مو یافت می شود. دلیلش هم آن است که نعناع خواص زیادی برای مو دارد. برای مثالف می تواند موجب تقویت مو شود و موهای نازک شما را ضخیم کند. حتی می تواند موی آسیب دیده را ترمیم کند. فقط کافیست که چند قطره روغن نعناع را به شامپوی مورد علاقه خود اضافه کنید. برای درمان ریزش مو هم می توانید از این روش استفاده کنید.

     

    بعد از خواندن مطالب بالا ممکن است از خودتان بپرسید آیا نعناع می تواند دارای عوارض جانبی باشد؟

     

    نعنا خشک برای لاغری

    اگر نعناع را در حد تعادل مصرف کنید هیچ گونه عوارضی ندارد. با این وجود، مصرف روغن نعناع برای افراد زیر توصیه نمی شود:

     

    بیماران مبتلا به رفلاکس معده به مری، سنگ کیسه صفرا، سوزش سر دل و فتق هیاتال .

     

    نوزادان، زنان شیرده و باردار نباید بدون تجویز پزشک از روغن نعناع استفاده کنند.

     

    منبع: nemoneha.com

    فرادید| سبک زندگی ماشینی و کم تحرکی باعث شده چاقی و اضافه وزن به مشکل خیلی‌ها بدل شود. اگر در فضای مجازی کمی جستجو بکنید روش‌های مختلفی برای چربی سوزی به شما پیشنهاد می‌شود از ورزش‌های هوازی گرفته تا رژیم‌های سفت و سخت. شکی نیست که ترکیبی از روش‌های مختلف و داشتن یک سبک زندگی سالم بهترین راه برای چربی سوزی و تناسب اندام است.اما یکی از راه‌هایی که ما در کنار دیگر راه‌ها به شما توصیه می‌کنیم استفاده از دمنوش‌های لاغری است. جایگزین کردن نوشیدنی‌های مضر و شیرین مانند آب میوه‌های صنعتی با دمنوش‌های لاغری می‌تواند تا حدی سایز دور کمر شما را کوچک کند.شما با نوش جان کردن یک دمنوش مناسب علاوه بر لذتی که از نوشیدن آن می‌برید به سلامت بدن تان نیز کمک خواهید کرد.این دمنوش‌ها آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده و آسیب‌دیده دارند. قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.دمنوش‌های لاغری با این مکانیزم‌ها باعث چربی سوزی در بدن ما می‌شوند:غذا را با دفع سریع برای جذب غیر قابل دسترس می‌کنند.چربی‌های بدن را می‌سوزانند.چربی‌های دریافتی را غیرقابل نفوذ می‌کنند.

    حتما می‌دانید که خیلی از دمنوش‌ها علاوه بر تاثیرات جسمی باعث آرامش روانی و کاهش استرس هم می‌شوند. با ما همراه باشید تا برخی از بهترین دمنوش‌های لاغری و روش تهیه آن‌ها را با هم مرور کنیم.۱) دمنوش چای سفیدچای سفید، غنی‌ترین چای جهان از نظر میزان آنتی اکسیدان است. این نوع چای ۳ برابر چای سبز ترکیبات پلی فنول دارد.

    دانشمندان می‌گویند که چای سفید با افزایش چربی سوزی و جلوگیری از ایجاد سلول‌های چربی موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

     

    نعنا خشک برای لاغری

    چای سفید مسدود کننده جذب چربی است

    یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از ۱۰ دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد.۳) دمنوش قهوه سبزانواع قهوه به خصوص قهوه سبز، منبع کافئین است که یکی از مهم‌ترین مواد در رژیم‌های لاغری است. تحقیقات متخصصان تغذیه نشان داده که کافئین می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا مقدار زیادی افزایش دهد.

     

    قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد

    برای تهیه این دمنوش، ابتدا بگذارید لوبیای قهوه سبز به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب خیس بخورد سپس آن را آبکش کنید. بعد از این مرحله لوبیای قهوه سبز را با کمی آب بگذارید تا بجوشد. حالا آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. صبر کنید حدود یک ساعتی تا خنک شود و بعد آن را نوش جان کنید.۴) دمنوش زنجبیلزنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است، ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

    دمنوش زنجبیل یک لاغر کننده قوی است

     

    مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

    ۵) دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعناترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشور‌های خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.۶) دمنوش زرشکمحققان می‌گویند زرشک یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری و تناسب اندام است. با مصرف دمنوش زرشک سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر می‌شود.

     

    زرشک موجب چربی سوزی می شود

    برای تهیه دمنوش زرشک ابتدا مقداری زرشک خشک یا تازه را در آب داغ با دمای ۸۰ درجه بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از ۱۰ دقیقه دمنوش لاغری شما آماده است. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید.۷) دمنوش سیر و لیموترش و عسلبرای تهیه این دمنوش آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. در ادامه عسل و آب لیمو را اضافه کنید. کمی این محلول را هم زده و بعد صاف نمایید. هر روز ۳ بار، نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.۸) دمنوش لاغری چای ترشبا چای ترش می‌توانید یکی از بهترین دمنوش‌ها برای چربی سوزی را درست کنید. دمنوش چای ترش علاوه بر اینکه باعث دفع چربی‌ها می‌شود، به تقویت عضلات نیز کمک بسیار می‌کند.برای تهیه این دمنوش ابتدا آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه به همان حالت بماند. در نهایت چای را صاف کنید.

    دمنوش چای ترش باعث دفع چربی می شود

    دمنوش چای ترش بعد از خنک شدن همراه با یخ نیز بسیار دلچسب خواهد بود. این دمنوش را باید ۱۰ روز، روزی ۲ بار میل کنید و سپس ۵ روز وقفه ایجاد کنید تا نوبت بعدی.۹) دمنوش برگ بو و دارچینبا مخلوط برگ بو و دارچین می‌توانید یکی از موثرترین دمنوش‌های لاغری را تهیه کنید. این دمنوش با افزایش سوخت و ساز به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید.آب را بجوشانید و سپس یک چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. باید ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد ۱۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح ناشتا میا کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید بعد ۱ هفته فاصله بیندازید و دوباره دوره بعدی را شروع کنید.۱۰) دمنوش رازیانهدمنوش لاغری رازیانه، باعث سرعت در متابولیسم بدن می‌شود. در نتیجه کالری‌های دریافتی شما سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند، اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد.

    برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.۱۱) دمنوش گزنهدمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که ۲۰ دقیقه دم بکشد. دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.۱۲) دمنوش زیرهزیره، گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.۱۳) دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترشمریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می‌توانید این درمان را تا ۵ روز ادامه دهید و سپس ۵ روز استراحت کنید.

    بیشتر بخوانید:  ۵ غذایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند

    ۱۴) دمنوش چای سبزچای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود ۴۳ درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.چای سبز تا ۴۳ درصد چربی‌سوزی را افزایش می‌دهدیک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و ۷ تا ۸ دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.۱۵) دمنوش کرفس و چای سبزکرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود. دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده (حدود ۸۵ درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از ۵ دقیقه بنوشید.برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.۱۶) دمنوش گل محمدیفواید و مزایای گلاب که از گل محمدی به‌دست می‌آید، چنان برای ما ایرانی‌ها آشنا و مطلوب است که نیازی به توصیه به استفاده از این ماده معطر و پرفایده نیست. گل محمدی یا همان گل سرخ به‌عنوان یک ماده دیورتیک (ادرارآور) بسیار ملایم عمل می‌کند. مواد دیورتیک باعث می‌شوند کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم توسط ادرار از بدن خارج کنند، بنابراین به سم زدایی بدن کمک می‌کنند.

     

    دمنوش گل محمدی موجب پاکسازی بدن می شود

    نمکِ بیش از حد، آب موجود در خون را کاهش می‌دهد و موجب غلظت خون می‌شود که این موضوع برای گردش خون مطلوب اصلا خوب نیست. از طرفی، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، در واقع مقدار زیادی آب از دست می‌دهید بنابراین باید آب بیشتری دریافت کنید که این آب هم سیستم بدن را پاکسازی می‌کند و هم بدن را هیدراته نگه می‌دارد و باور کنید یا نه، این موضوع برای کم کردن وزن بسیار مفید است.۱۷) دمنوش رزماریچای رزماری از دیگر دمنوش‌هایی است که برای لاغری توصیه می‌شود. این دمنوش با هضم بهتر مواد غذایی باعث چربی سوزی می‌شود. این گیاه خوش عطر و بو همچنین اضطراب را کاهش می‌دهد و حتی بو کردنش باعث احساس آرامش و همین طور تقویت حافظه می‌شود.برای تهیه این دمنوش باید ابتدا یک قاشق چای خوری از برگ‌های رزماری خشک شده یا تازه در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از این می‌توانید دمنوش لاغری تان را میل کنید.نعنا خشک برای لاغری

    بیشتر بخوانید: با این نوشیدنی معجره‌آسا «چربی‌ها» را بسوزانید!

    ۱۸) دمنوش جنسینگجنسینگ آسیایی یکی از گونه‌های یازده‌گانه جنسینگ است که ریشه‌های گوشتی دارد. هرچند انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما دو نوع آمریکایی و آسیایی آن شناخته‌شده‌تر هستند و آنچنان که از مطالعات مختلف درباره این گیاه مشخص شده است، جنسینگ محرکی قوی برای افزایش سوخت‌وساز بدن است. جنسینگ به شما کمک می‌کند بر خستگی غلبه کنید و انرژی و توانایی ذهنی را هم بالاتر می‌برد.در مطالعه‌ای که در این زمینه در یک کلینیک مراقبت از بیماران سرطانی انجام شد، مشخص شد که این گیاه حتی روی فلج ناشی از دارو‌های شیمیایی هم تأثیر مثبتی دارد.

     

    جنسینگ اشتها را کم ‌می‌کند

    همان‌طور که می‌دانید وقتی وزن کم می‌کنیم اگر انرژی کافی نداشته باشیم، ورزش کردن کار مشکلی است و کاهش وزن نیاز به فعالیت بدنی مناسب دارد و جنسینگ می‌تواند برای دریافت انرژی به شما کمک کند. شواهدی احتمالی وجود دارد که نشان می‌دهد جنسینگ به متعادل نگه‌داشتن قندخون هم کمک می‌کند که البته خود این موضوع روی انرژی مورد نیاز بدن و اشتهای فرد تأثیر دارد.برای هر یک لیوان آب، تقریباً ۱ قاشق چای‌خوری ریشه خردشده جنسینگ در لیوان یا فنجان‌تان بریزید. آب را بجوشانید و به آن اضافه کنید. بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه، می‌توانید دمنوش‌تان را صاف کنید و در صورت تمایل با افزودن با عسل یا لیمو، ۱ یا ۲ بار در روز میل کنید.۱۹) دمنوش قاصدک و نعنادمنوش قاصدک و نعنا یکی از دمنوش‌های لاغری فوق العادهاست که به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. حتما می‌دانید که کبد عضو بسیار مهمی است، چون در واقع مسئول تمام سم‌زدایی بدن است؛ بنابراین نقش بسیار کلیدی‌ای در سوخت‌وساز بدن دارد.کبد پر از سلول‌هایی است که چربی را می‌شکنند، آن را به انرژی قابل استفاده بدن تبدیل می‌کنند و سوخت‌وساز را بالا می‌برند. از طرفی این سلول‌ها مسئولیت جریان‌یافتن صفرا را هم به‌عهده دارند که به خردشدن چربی‌ها و بالارفتن سوخت‌وساز کمک می‌کند. هنگام سوخت‌وساز کربوهیدرات، این کبد است که به ثابت ماندن قندخون کمک می‌کند، بنابراین سطح انرژی هم ثابت می‌ماند و اشتها تنظیم می‌شود.کبد به‌عنوان یک مبارز با چربی‌ها نقش بسزایی در مدیریت چربی‌ها و جذب آن‌ها و در نتیجه کاهش وزن ایفا می‌کند. قاصدک و نعنا گیاهانی هستند که به پاکسازی کبد کمک می‌کنند. قاصدک ترکیباتی دارد که از آسیب به کبد جلوگیری می‌کند. قاصدک و نعنا هردو به‌طور خودکار تولید صفرا در کبد را تحریک می‌کنند و به فرایند هضم و جذب موادمغذی هم کمک می‌کنند پس مخلوط این دو گیاه از آن‌ها یک دمنوش قدرتمند برای محافظت از کبد می‌سازد.

     

    دمنوش قاصدک و نعنا سوخت و ساز بدن را زیاد می‌کند

    نعنا خشک برای لاغری
    نعنا خشک برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *