چیکار کنم کوفته هام وا نره

دوره مقدماتی php
چیکار کنم کوفته هام وا نره
چیکار کنم کوفته هام وا نره

یکی از اشکال کوفته مجلسی که به اسم کوفته تبریزی معروف است، کوفته ای است که از نظر مواد و اندازه کوفته کمی بزرگ تر از کوفته ترکی های دیگر مناطق آذربایجان است.کوفته تبریزی یا کوفته ترکی از جمله غذاهای اصیل منطقه آذربایجان است که به شکل های مختلف تهیه میشود. دقیقا مانند طرز تهیه کوفته هایی دیگر که در شهرها و مناطق مختلف ایران به شکل ها و مدل های مختلف آماده می شود و هر کدام از این کوفته ها عطر و طعم بی نظیر خود را دارد. در این مطلب   آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی و اصیل را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم تهیه کرده و دوست داشته باشید.

دقت کنید که اگر قبلا کوفته تبریزی درست کرده اید و کوفته وا رفته است، بخش علت وا نرفتن کوفته تبریزی را به دقت بخوانید.تبریزی های عزیز اگر در دستور پخت کوفته تبریزی مغایرتی وجود دارد در بخش نظرات اعلام کنید تا اصلاح شود.

 

• گوشت چرخ کرده ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم• برنج ۵ قاشق غذا خوری• لپه ۴ قاشق غذاخوری (۱ پیمانه)• تخم مرغ یک عدد : به ازای هر نیم کیلو گوشت یک تخم مرغ لازم است. پس اگر میزان گوشت شما بیشتر از نیم کیلو بود به تناسب تخم مرغ اضافه کنید. • پیاز دو عدد متوسط• سبزی معطر به دلخواه ۲ قاشق غذاخوری : از میان سبزی ها، مرزه ، ترخون ، گشنیز و جعفری کوفته تبریزی شما را خوشمزه تر خواهد کرد. در صورت دلخواه به این سبزی ها میتوانید یک با دو پر نعنا هم اضافه کنید اما دقت کنید که زیاد کردن نعنا در سبزی های معطر، کوفته تبریزی شما را تلخ خواهد کرد.• رب گوجه ۴ قاشق غذا خوری• روغن و نمک و فلفل و زردچوبه و آب به مقدار لازم (ادویه کوفته تبریزی)• مواد بین کوفته : به دلخواه . برای مواد بین کوفته تبریزی اصیل از آلو (آلو برغان یا هر آلویی که دوست دارید)، زرشک و گردو توصیه میشود و لازم است پیش از اضافه شدن به کوفته تبریزی آنها را خیس کنید.• زعفران آب زده : در صورت دلخواه

چیکار کنم کوفته هام وا نره

دوره مقدماتی php

 

برای تهیه کوفته تبریزی اول باید تصمیم بگیرید که تمام مواد را برای پخت یک عدد کوفته خیلی بزرگ میخواهید استفاده کنید و با چند کوفته با سایزهای کوچکتر را ترجیح می دهید.

اگر یک کوفته با سایز بزرگ درست کنید کوفته تبریزی اصل است و اگر چند کوفته در سایزهای کوچکتر درست کنید کوفته اردبیلی خواهید داشت و لازم است تا همان ابتدا مواد اولیه را برای تعداد کوفته مورد نظرتان جدا کنید تا مواد یکسانی در همه ی کوفته ها داشته باشید.

ضمن اینکه در کوفته اردبیلی آلو برغان و زغال اخته و یا آلبالو خشک برای مواد میانی کوفته محبوبیت خاصی دارد. تهیه کوفته تبریزی شامل ۳ مرحله ی اصلی بعد از آماده کردن مواد اولیه ی کوفته است :• آماده کردن مواد اولیه ای که نیاز به پختن دارند• آماده کردن سس مخصوص برای پختن کوفته ها• مخلوط کردن مواد کوفته• گرد کردن کوفته و آماده کردن برای قرار دادن در قابلمهآماده کردن مواد اولیه ای که نیاز به پختن دارند• برنج و لپه را نیم پز و نیم کوب کنید : ابتدا لپه را برای مدتی خیس کنید (به خصوص اگر لپه ی شما دیرپز است). بعد به صورت جداگانه لپه و برنج را نیم پز کنید.

دقت کنید که حتما برنج و لپه را در ظرف های جداگانه نیم پز کنید تا اگر لپه دیرپز بود برنج بیش از حد نپزد و وا نرود. بعد از نیم پز شدن هر دو را در یک طرف مناسب ریخته و نیم کوب کنید. برخی از سایت ها توصیه به میکس کردن برنج و لپه میکنند در صورتیکه اگر بیش از حد برنج و لپه کوفته را له کنید، کوفته شما قیافه ی خوبی نخواهد داشت.• آماده کردن سس مخصوص برای پختن کوفته ها : در حین خنک شدن برنج و لپه نیم کوب شده، یکی از پیاز ها رو رنده میکنیم و در مقداری روغن و زردچوبه تفت میدیم. بعد از اینکه پیازها کمی طلایی شدن رب رو اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم و نمک و فلفل اضافه میکنیم. حالا چهار تا پنج لیوان آب میریزیم و میذاریم کمی بجوشه. بعد هم شعله رو خیلی کم میکنیم و میذاریم آب رب به همون صورت روی گاز باشه.• مخلوط کردن مواد کوفته : یکی از پیاز ها رو با رنده متوسط (نباید درشت باشه) رنده میکنیم و آب اضافیش رو میگیریم. پیاز و گوشت و نمک و فلفل و زردچوبه رو حدود دو سه دقیقه ورز میدیم تا مواد کاملا به خرد هم برن. حالا لپه و برنجی که نیم کوب کردیم به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم و باز پنج دقیقه ای ورز میدیم. نکته مهم در کوفته اینه که مواد کاملا به خرد هم برن و ورز داده بشن. اینطوری هم طعم بهتری داره و هم وا نمیره. وقتی مواد به خرد هم رفتن سبزی رو اضافه میکنیم و باز ورز میدیم. در انتها هم تخم مرغ رو اضافه میکنیم و باز ورز میدیم. چند باری هم مواد رو با دستتون بردارید و به داخل ظرف بکوبید. کوفته رو اونقدر ورز بدید که مواد کاملا به خرد هم برن و به راحتی بتونید یک گلوله گرد باهاش درست کنید.• گرد کردن کوفته و آماده کردن برای قرار دادن در قابلمه : اگر تصمیم به درست کردن یک کوفته تبریزی بزرک گرفته اید، تمام مواد را باید یکجا استفاده کنید یعنی باید از ترکیب ای که در مرحله ی قبل با استفاده از گوشت و لپه و برنج درست کرده بودید، یک گلوله ی بزرگ درست کنید و داخل آن رو با موادی که برای بین کوفته آماده کرده بودید (آلو و …) پر کنید و بعد گلوله ی کوفته را کاملا گرد کنید. بعد خیلی آرام و با دقت گلوله ی گرد شده ی کوفته را در قابلمه ای که سس کوفته در آن روی حرارت ملایم قرار دارد، قرار بدید. البته برای اطمینان میتونید اول گلوله ی کوفته را درون یک تنظیف تمیز قرار بدید و ببندید که این کار کاملا سلیقه ای است. اما اگر چند کوفته در اندازه های کوچکتر دارید که اصلا نیازی به تنظیف هم نیست. فقط دقت کنید که مرحله ی ورز دادن را کاملا با حوصله و دقت انجام بدید و گلوله ی کوفته کاملا منسجم باشد و کاملا آرام وارد قابلمه ی سس بشود.

کوفته باید حدود ۶ ساعت با حرارت ملایم روی گاز بپزد. پس باید کاملا حوصله به خرج بدهید. برای سرو هم ابتدا کوفته ها را به آرامی در ظرف مورد نظر بکشید و بعد آب کوفته (سس) را روی آن بریزید. البته برخی خانواده ها علاقه دارند در آب کوفته نون تیلیت کرده و بخورند که در اینصورت باید آب کوفته را در کاسه سر سفره ببرید. برای تزیین کوفته می توانید از زرشک و آلو ، نارنج و … استفاده کنید.

 

 

• آب پیاز کوفته باید گرفته شود.• لپه و برنج باید نیم پز شوند، خام ماندن یا بیش از حد پختن آنها باعث وا رفتن کوفته می شود. (پختن کامل لپه و برنج دلیل وا رفتن کوفته است.)• متعادل نبودن نسبت مواد اولیه باعث وا رفتن کوفته می شود.• مقدار لپه بیش از حد باعث وا رفتن کوفته می شود.• چرب بودن بیش از حد گوشت : باعث وا رفتن کوفته می شود. به همین دلیل گوشت مصرفی در تهیه کوفته تبریزی بهتر است از تلفیق گوشت گوسفندی و گوشت گوساله انتخاب شود. نسبت استفاده گوشت‌ ها نصف و نصف خواهد بود . در صورت استفاده از چرخ‌ گوشت برای ترکیب مواد، برای اینکه مواد به راحتی از چرخ گوشت رد شوند و به دیواره‌های چرخ نچسبند، قبل از چرخ کردن آن‌ ها کمی فلفل سیاه روی آن‌ها بپاشید.• درست ورز ندادن مایه کوفته باعث وا رفتن کوفته می شود. در هر مرحله از مخلوط کردن مواد باید کاملا آنها را ورز دهید. کوفته به طور کلی باید حدود یک ربع ورز بخورد و این مرحله مهمترین قسمت طرز تهیه کوفته است.• استفاده از یک عدد سیب زمینی باعث می‌شود که احتمال وارفتن کوفته به حداقل برسد.• برنج کوفته تبریزی باید به حالت کته پخته شود که چسبندگی بیشتری داشته باشد. بهتر است از برنج مرغوب ایرانی استفاده شود تا کوفته خوشمزه تری داشته باشیم. (حدودا به مدت ۸ دقیقه در آب جوش نیم‌ پز شود)• گلوله های کوفته باید کاملا یک دست و گرد باشد و خیلی آروم وارد قابلمه بشوند.• حرارت قابلمه ای که سس مخصوص برای پختن کوفته را در آن ریخته اید و کوفته ها در آن قرار داده خواهند شد، باید کاملا کم و ملایم باشد. چرا که اگر آب قابلمه یا همان سس کوفته در حال قل زدن باشد کوفته وا خواهد رفت.• در قابلمه کوفته را به هیچ عنوان اصلا نباید کیپ کنید چون قطعا کوفته وا میرود.• به هیچ وجه تا یک ربع اول به کوفته ها دست نزنید چرا که تکان دادن کوفته ها باعث ترک خوردن و وا رفتن کوفته میشود. برخی معتقدند که باید بعد از انداختن هر کوفته صبر کنید تا آب که دوباره به جوش آید و سپس کوفته بعدی را اضافه کنید و سس آن باید مقداری باشد که روی کوفته ها را بگیرد. 

 

 برای سفت شدن کوفته ترفند مفید یکی از کاربران در بخش نظرات برای وا نرفتن کوفته کاملا عملی بود.به نطرات مراجعه فرمایید.

 

برای تزیین کوفته تبریزی بنا به سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید از گردوی سابیده یا گردوی درسته، زرشک تفت داده شده  سبزیجات بخصوص برگ نعناع ،جعفری ویا پیازچه، زیتون و…. استفاده نمایید.

محتوا کاوی وب

اینترنت

لپ تاپ های دانش آموزی مجهز به ویندوز 10 با قیمت 200 دلار معرفی شد

لپ تاپ و کامپیوتر

برای ارسال نظر، لطفا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام نمایید.

از نان روغنی بعنوان صبحانه و، عصرانه می توانید استفاده کنید.

تاریخ غذاهای آرژانتین به طور دقیق با تاریخ این کشور ارتباط دارد.

غذاهای فرانسوی که به لطف محبوبیت فراوان خود بیشتر مردم جهان با آن آشنایی دارند

غذا های آذربایجانی بسیار شبیه به غذاهای مردم قفقاز است

کابلی پلو یا قابلی پلو یکی از غذا های معروف افغانستانی می باشد.

من این کیک را برای تولد ها درست می کنم زیرا بسیار راحت است

کاربران عزیز می توانند  طرز تهیه انواع سس های دیگر را در بخش نظرات به اشتراک

طرز تهیه پاپ کورن یا همان چس فیل با مایکروویو به صورت زیر است

برگ های ساقه کلم را بکنید و آن ها را در ماهی تابه حاوی آب جوش به مدت چند دقیقه

کوفته تبریزی ، انواع سبزیجات معطر ، ترخون

کلیه حقوق مادی و معنوی برای سایت سیارک محفوظ است.

آشپزی, ترفند و تجربه آشپزی دیدگاهها

انواع کوفته مثل کوفته قلقلی، کوفته تبریزی از غذاهای سنتی ایرانی هستند؛ که بسیاری از ما طرفدار آن‌ها هستیم. اما از مشکلاتی که برای پخت کوفته وجود دارد، این است که کوفته در حین پخت وا میرود. یا خیلی سفت می شود. علت وا رفتن کوفته چیست؟ نکات لازم برای جلوگیری از وا رفتن کوفته و جلوگیری از سفت شدن کوفته مواردی هست که در این پست به آن ها می پردازیم.

۱- برای جلوگیری از وا رفتن کوفته باید به دستور پخت خود یک الی دو قاشق غذا خوری آردنخودچی اضافه کنید یا گندم را بکوبید و داخل مواد کوفته بریزد. تا مواد کوفته شل نباشد و حالت چسبنده بگیرند.

۲- برای اینکه کوفته شل نشود؛ پیاز را با رنده درشت رنده کنید که خیلی آب نداشته باشد. اگر خیلی آب داشت آب پیاز را بگیرید یا مقدار آردنخودچی را که به کوفته میزنید، بیشتر کنید.

۳- یکی  دیگر از علت های وا رفتن کوفته ، گوشت آن است. گوشت کوفته هرچه چرب تر باشد احتمال شل شدن کوفته و وا رفتن آن افزایش می‌یابد. بنابراین اگر گوشت شما خیلی چرب است یک عدد تخم مرغ را به کوفته خود اضافه کنید.

چیکار کنم کوفته هام وا نره

۴- بعد از مخلوط کردن مواد کوفته باید آنها را به خوبی ورز دهید . ورز دادن خوب و کافی باعث جلوگیری از وا رفتن کوفته می‌شود. حداقل ۵ الی ۱۰ دقیقه کوفته را ورز دهید.

۵- بعد از ورز دادن و پیچاندن کوفته ها، باید آن‌ها را حداقل ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید. توجه کنید این یکی از نکات مهم پخت کوفته است که برای جلوگیری از وا رفتن کوفته بسیار مهم است. بنابراین شما هرچه بیشتر کوفته ها را داخل فریزر بگذارید بهتر است حتی یک شبانه روز!

۶- برای پخت کوفته :

توجه کنید! که به هیچ عنوان کوفته را داخل آب سرد نیندازید و وقتی کوفته را به آب جوش اضافه کردید، شعله گاز باید زیاد باشد تا وقتی که آب کوفته دوباره شروع به جوشیدن کند. وگرنه کوفته وا می رود. یکی دیگر از علت های مهم وا رفتن کوفته رعایت نکردن این نکته ساده اما مهم است.

۷- تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه اول که کوفته در حال جوشیدن است از تکان دادن کوفته ها بپرهیزید چون باعث وارفتن کوفته می شود.

حتماً بخوانید: جلوگیری از وا رفتن گوشت قلقلی

۱- گوشت کوفته باید دارای کمی چربی باشد. گوشت کوفته نه باید خیلی چرب باشد تا وا نرود و نه خیلی بدون چربی باشد تا کوفته سفت شود.

۲- برنج و مواد کوفته را آب کنید یا نیمه پز کنید تا کوفته سفت نشود. مواد اگر خام یا آب نکرده باشند کوفته را سفت می کنند.

برای اینکه کوفته خوشمزه تر شود:

اگر شماهم نکته و تجربه ای در زمینه‌ی پخت کوفته و وا نرفتن و سفت شدن آن دارید، برای کامل شدن این پست در قسمت نظرات بفرمایید. تجربه های شما برای چاره دان خیلی ارزشمند است.

برای خوشمزه شدن کوفته های خود چیکار می کنید؟

در ادامه بخوانید: رازهای درست کردن شامی نرم و خوشمزه

برچسب هاتجربه آشپزی خورشت خوشمزه وا رفتن

سلام مال من خیلی عالی شد ممنون فقط من از برنج استفاده نکردم برای وا نرفتن و فقط از لپه استفاده کردم در ضمن ۲ عدد تخم مرغ به جای آرد زدم نه خیلی سفت شد نه وا رفت و برای سسش هم ۴ قاشوق غذا خوری رب گوجه فرنگی رو همراه با اشکنه مرغ کمی روی شعله قرار دادم و کوفته هارو اول کمی تو روغن داغ قرار دادم بعد ۵ دقیقه بهش آب اشکنه مرغ اضافه کردم و در آخر سس رو بهش اضافه کردم و ۵ دقیقه حرارت دادم.

سلام ممنون از تجربه خوبت که برامون نوشتی ?

با سلام کوفته من شل شد بهش ارد و خورده های نان سوخاری زدم.خوب سفت شد

سلام مریم عزیر ممنون که تجربه خوبت رو برای ما هم نوشتی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وقتی دیدگاهم تایید شد من را از طریق ایمیل باخبر کن

چیکار کنم کوفته هام وا نره

جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

میتونی ایمیلت رو وارد کنی تا تازه‌ترین مطالب چاره‌دان رو از دست ندی و هر وقت خواستی از ایمیلت بخونی

آیا میدونید برای اینکه کوفته وا نره، باید چی کار کنید!؟ سس کوفته باید جوشان باشه تا کوفته ها رو به اون اضافه کنید، در غیر این صورت وا میره!۲۰ دقیقه اول پخت، به هیچ وجه درب قابلمه رو نبندید!هر چی بیشتر مواد رو ورز بدید، احتمال وا رفتن کمتره!کوفته ها رو یکی یکی به […]

آیا میدونید برای اینکه کوفته وا نره، باید چی کار کنید!؟

سس کوفته باید جوشان باشه تا کوفته ها رو به اون اضافه کنید، در غیر این صورت وا میره!۲۰ دقیقه اول پخت، به هیچ وجه درب قابلمه رو نبندید!هر چی بیشتر مواد رو ورز بدید، احتمال وا رفتن کمتره!کوفته ها رو یکی یکی به سس اضافه کنید، اگر سس از جوش افتاد، بذارید دوباره به جوش بیاد، بعد یکی دیگه اضافه کنید.با رعایت این نکات، کوفته اصلا وا نمیره!

چیکار کنم کوفته هام وا نره

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .


 


 

ارسال نظر


نظرات شما ( 12 نظر )

یکشنبه 6 اسفند 1391 12:45

چیکار کنم کوفته هام وا نره

شنبه 14 اردیبهشت 1392 12:47

یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 11:30

یکشنبه 19 خرداد 1392 11:40

جمعه 17 خرداد 1392 12:35

سه شنبه 14 خرداد 1392 10:45

شنبه 25 خرداد 1392 11:35

چهارشنبه 22 خرداد 1392 11:32

چهارشنبه 29 خرداد 1392 11:05

چهارشنبه 29 خرداد 1392 12:10

جمعه 31 خرداد 1392 12:46

سه شنبه 4 تیر 1392 11:10

یکشنبه 9 تیر 1392 11:05

سه شنبه 18 تیر 1392 10:15

شنبه 22 تیر 1392 11:47

یکشنبه 13 مرداد 1392 10:33

یکشنبه 20 مرداد 1392 09:33

سه شنبه 22 مرداد 1392 13:40

دوشنبه 1 مهر 1392 07:47

چهارشنبه 15 آبان 1392 13:26

دوشنبه 6 آبان 1392 10:03

دوشنبه 11 آذر 1392 09:50

چهارشنبه 25 دی 1392 15:08

پنج شنبه 4 اردیبهشت 1393 10:51

جمعه 10 بهمن 1393 10:36

ضمیمه این هفته

آشپزی و تغذیه, آموزش انواع غذاها, مطالب ویژه

چرا کوفته های من وا میره؟ / طرز تهیه کوفته خوشمزه

کوفته از جمله غذاهای اصیل ایرانی است که درست کردن آن فوت و فن های زیادی دارد . درست کردن یک کوفته خوشمزه نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد . در این مطلب ما برای شما طرز تهیه یک کوفته خوشمزه همراه با تمامی نکات مهم برای پخت و جلوگیری از وا رفتن آن آورده شده است.

نکات مهم برای وا نرفتن کوفته

چیکار کنم کوفته هام وا نره

متعادل نبودن نسبت مواد اولیه، پختن کامل لپه، مقدار لپه بیش از حد، چرب بودن بیش از حد گوشت، درست ورز ندادن مایه کوفته، کم بودن مایع سس و پائین بودن دمای سس هنگامی که کوفته‌ها را به سس اضافه می‌کنید.

هنگام اضافه کردن کوفته ها به سس باید ابتدا سس جوشان باشد سپس زیر آن را کم کنید و یکی یکی کوفته های آماده را اضافه کنید . به هیچ وجه درب قابلمه را در ۱۰ دقیقه اول نبندید.

هر چی بیشتر مواد رو ورز بدید، احتمال وا رفتن کمتره

گوشت مصرفی در تهیه کوفته تبریزی بهتر است از تلفیق گوشت گوسفندی و گوشت گوساله انتخاب شود. نسبت استفاده گوشت‌ها نصف و نصف خواهد بود.

آب پیاز باید کاملا گرفته شود.

لپه و برنج باید نیم پز باشه. نه اینکه کاملا بپزه و یا خام باشه.

به هیچ وجه تا یک ربع اول به کوفته ها دست نزنید چون هر تکون کوچیک ممکنه باعث ترک خوردنش بشه.

مواد لازم کوفته تبریزی

برنج ۱ پیمانه

لپه ۱ پیمانه

گوشت چرخ‌شده ۵۰۰ گرم ( مخلوط گوساله و گوسفند و کم چرب)

پیاز خام ۱ عدد

سبزی ۵۰۰ گرم( شامل: تره، مرزه، شوید، جعفری، ترخون )

تخم مرغ ۱ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

نمک، فلفل، زیره سبز، زعفران به میزان لازم

طرز تهیه کوفته تبریزی

ابتدا گوشت چرخ‌شده و پیاز رنده شده را درون غذاساز و یا هاون برقی ریخته و برای چند دقیقه کاملا میکس کنید.

لپه نیم پز و سیب‌زمینی پخته و رنده ریز شده (متوسط) را نیز به طور جداگانه درون غذاساز نرم کنید.

برنج را که از قبل به مدت ۸ دقیقه در آب جوش نیم‌پز و میکس کرده‌اید به مواد اضافه کنید و خوب ماساژ دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

همه مواد را به ظرف نسبتا گودی منتقل نمایید و نمک، فلفل، در صورت تمایل زیره سبز، زعفران آب‌زده و تخم مرغ را اضافه کنید و خوب ماساژ دهید. (می‌توانید از غذاساز کمک بگیرید.)

سبزی خردشده را به مواد اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.

در این مرحله یک تنظیف پارچه‌ای را کف یک کاسه قرار دهید و کلیه مواد کوفته را درون تنظیف بریزید.

در تهیه کوفته تبریزی اصل نصف مواد (برنج و لپه ) را میکس میکنند و بقیه را همان طور به مواد اضافه می کنند و ورز می دهند .

مواد لازم داخل کوفته تبریزی

پیاز سرخ‌شده ۲ قاشق غذاخوری

گردو ۱/۴ پیمانه

آلو ۱/۲ پیمانه

زرشک (اختیاری) ۱/۴ پیمانه

تخم مرغ آب‌پز ۱ عدد

پر کردن کوفته تبریزی

در این مرحله گردوی خیس‌خورده، در صورت تمایل تخم مرغ آب‌پز شده، زرشک و آلو را وسط مواد کوفته قرار دهید و تنظیف را به خوبی گره بزنید و با دست مرطوب کوفته را به شکل گرد فرم دهید.

کوفته تبریزی بزرگ

مواد لازم جهت تهیه سس کوفته تبریزی

چیکار کنم کوفته هام وا نره

رب گوجه‌فرنگی۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

آب ۴ پیمانه

نمک، فلفل، زعفران به میزان لازم

طرز تهیه سس کوفته تبریزی

پیاز را سرخ کنید. رب گوجه‌فرنگی را تفت دهید و ادویه‌جات را اضافه کنید و در نهایت آب را بیفزایید.

سپس کوفته را درون سس قرار دهید و به مدت ۵ تا ۶ ساعت با حرارت ملایم پخت کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مواد کوفته را به ۱۰ قسمت تقسیم نمایید و هر کوفته را به طور جداگانه پر کنید. در این صورت نیازی به استفاده از تنظیف نخواهد بود . کوفته ها را به آرامی و یکی یکی به سس اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه درب آن را بگذارید .در این صورت زمان پخت نیز ۴۰ دقیقه می شود . من خودم بیشتر اینجوری درست میکنم .

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

⇐ کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز ⇒

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

۱۳۹۸-۰۲-۲۶

۱۳۹۷-۱۲-۲۲

۱۳۹۶-۰۲-۲۹

ماهنامه سفره ایرانی: موسی دادویرین (Musa Dagdeviren) در سال ۱۹۶۰ در شهر نیزیپ (Nizip) ترکیه …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


 

 

۱-برای اینکه کوفته های شما در آب از هم نپاشد ، قدری آرد و تخم مرغ به مواد آن بیافزائید۲_ می توانید مقداری عدس خام را چرخ کرده و در موادتان از آن استفاده کنید۳_ پس از گلوله کردن کوفته ها و قرار دادن در قابلمه ،حرارت آتش را زیاد کنید تا بجوشد و سپس کم کنید تا با آرامش بپزد.

چند دلیل رایج که باعث باز شدن (وا رفتن) کوفته می‌شود:_ متعادل نبودن نسبت مواد اولیه، پختن کامل لپه، مقدار لپه بیش از حد، چرب بودن بیش از حد گوشت، درست ورز ندادن مایه کوفته، کم بودن مایع سس و پائین بودن دمای سس هنگامی که کوفته‌ها را به سس اضافه می‌کنید.

فوت مهم کوفته‌گری!استفاده از یک عدد سیب زمینی باعث می‌شود که احتمال وارفتن کوفته به حداقل برسد! توجه داشته باشید که سیب زمینی را حتما همراه لپه چرخ کنید. اگر سیب زمینی به تنهایی چرخ شود حالت کشدار پیدا می‌کند که باعث به هم خوردن انسجام و چسبندگی مواد می‌شود.برای اینکه مواد براحتی از چرخ گوشت رد شوند و به دیواره‌های چرخ نچسبند نیز قبل از چرخ کردن آن‌ها کمی فلفل سیاه روی آن‌ها بپاشید

تالار گفتوگوایرانیان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

چیکار کنم کوفته هام وا نره

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

این کوفته یکی از محبوبترین غذاهای منه، عاشقشم، این کوفته های کوچولو را اگه بزرگ درست کنید میشه همون کوفته تبریزی معروف، من و مامان تنها بودیم من کوچولو درست کردم، خیلی هم راحت و بی دردسره، فقط باید میزان موادش را دقیق رعایت کنید، مادر بزرگ خدا بیامرزم اهل تبریز بود و معمولا تو مهمونی ها، مخصوصا مهمونی های پا گشا این کوفته را درست میکرد، خونه ما هم با کمک بابام درست کرده بود، بهتون گفته بودم پدر خدا بیامرزم به آشپزی خیلی علاقه داشت؟

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 2 پیمانه ( گوشت باید کم چربی باشد که کوفته وا نره )

برنج یک  پیمانه

لپه یک پیمانه

سیب زمینی متوسط یک عدد ( این سیب زمینی اجباری نیست و میشه به اندازه اون از لپه استفاده کرد.)

سبزی معطر (جعفری مرزه- ترخون و 
تره) ساطوری شده 1 پیمانه .میشه به جای این سبزیها فقط از تره استفاده کنید
. من هم از سبزی خشک استفاده کردم هم سبزی فریزری.

چیکار کنم کوفته هام وا نره

تخم مرغ یک عدد

پیاز 3 عدد بزرگ ( خلال شده و سرخ شده )

زرشک و گردو به میزان دلخواه

نمک – فلفل- زعفران آب کرده به میزان لازم

 

طرز تهیه:

اولین نکته که باید بگم اینه که میزان
مواد برای کوفته تبریزی اینطوریه که میزان گوشت باید 2 برابر مواد دیگه
باشه. یعنی وقتی گوشت چرخ کرده 2 پیمانه است برنج و لپه باید هر کدوم یک
پیمانه باشه.

دومین نکته اینه که گوشتتون باید حتما کم چربی باشه.

سومین نکته دیگه هم که خیلی مهمه اینه وقتی همه مواد را مخلوط کردین باید حسابی با دست ورزشون بدین تا خوب چسبندگی پیدا کنه.

چهارمین نکته هم این که  سسی که کوفته را توش میندازین باید در حال جوش باشه.

و پنجمین نکته در قابلمه را نذارین البته این مال کوفته های خیلی بزرگه نه این کوفته های کوچولو که من درست کردم.

ششمین نکته که برای خوشمزه شدن کوفته
واجبه اینه که از یک عالمهههه پیاز داغ و مقدار کافی زعفران  هم برای داخل
کوفته هم برای سسش استفاده کنید.

این نکات را که رعایت کنین غیر ممکنه کوفتتون وا بره . خوشمزه نشه !

خب حالا طرز تهیه را میگم براتون

اول از همه گوشتتون را که بهتره دو بار
 چرخ شده باشه  بریزید داخل  غذاساز و چند بار چرخ
بدین بعد بریزینش داخل یک کاسه و بذارید کنار.

لپه و برنج را بذارین جداگانه بپزه . برای
برنج در حدی که میخواین اونو آبکش کنید کافیه. سیب زمینی را هم بذارین
بپزه و بعد پختن رنده اش کنین.

تمام این مواد را همراه با سبزیهای معطر
یک عدد تخم مرغ و نمک و فلفل و زعفران آب کرده و 3 تا 4 قاشق پیاز داغ داخل
گوشت بریزید و یک دستکش روی دستتون بکشید و بیفتید به جون این مواد و
حسابی ورزش بدین.

من همیشه 15 دقیقه این کارو میکنم. فکر کنم قدیمها مواد
کوفته را توی هاون میکوبیدن اما نمیدونم کوفته تبریزی را هم میکوبیدن یا نه
؟ ! من که ندیدم مامان بزرگم این کارو کنه اما یادمه مامانم واسه کوفته
برنجی موادش را میکوبید.

بعد از ورز دادن باید این شکلی بشه

حالا که موادتون حسابی با هم  مخلوط شدن
باقیمانده پیاز داغ را داخل قابلمه بریزید همراه با یکی دو قاشق رب و نمک و فلفل به میزان لازم و 6 7 لیوان آب و بذارین سس
کوفته به جوش بیاد. من کمی تره خرد شده هم اضافه کردم به این مواد.

این مقدار  موادی که من براتون گفتم به من 7 تا کوفته به سایزی که در عکس می بینید داد. موادتون را به قسمت های 
مساوی تقسیم کنید و تو دستتون بهش شکل پرتقال بدین اگه دوست داشتین وسطش
آلو زرشک گردو و پیاز داغ بذارین.

این دست مامان گولوی منه که به کمکم آمد، دستش درد نکنه قربونش برم.

بعد که کوفته شما شکل گرفت به آرامی
بذارینش داخل سس در حال جوش.

همه کوفته هاتون را که گذاشتین تو سس در حال جوش، کمی گردوی خرد شده و زرشک و زعفران آب شده به سس اضافه کنید ( الزامی نیست برای خوشمزه شدن آب کوفته استفاده میشه)

 بعد بذارین کوفته هاتون با حرارت ملایم بپزن.
اگه دفعه اولتونه دارین کوفته درست میکنین درشو نذارین که بخار در قابلمه
نریزه روی کوفته ها و موجب شه کوفته شما وا بره. اما بعد یک دفعه درست کردن
می بینید که در قابلمه را هم بذارین طوری نمیشه.

{3}


نظرات

الي جون مي دوني من چقدر وقته نه كوفته درست كردم و نه كوفته خوردم!!!… الانه اينقدر هوس كردم كه نگو! مخصوصا با اين دستور خوب كه ريز به ريز همه نكات رو گفتي! دست گولوت درد نكنن عزيزم! حتما درست مي كنم و كلي هم يادت مي كنم!


عزیزم درست کردی نوش جونت باشه

وای چه معرکه شده من الان می خواهم الان الان الان


آدرس بده بفرستم برات

سلام الی جونم.دستت درد نکنه عزیزم، غذای مورد علاقه ی منو آموزش دادی.من عاشق کوفته ام ولی تا حالا درست نکردم.هر وقت هوس میکنم زنگ میزنم به مادر شوهرم ویکم خودمو واسش لوس میکنم تا واسم درست کنه.خداییش خیلی خوشمزه درست میکنه.ولی حالا که شما اینقدر خوب آموزش دادی سعی میکنم در اولین فرصت درست کنم.ممنون دوست جونم

سلام نجمه جون، اینبار تو درست کن براشون ببر، باور کن که خیلی راحته

ممنون الى جون از وقتى که مى گذارى.حتما درست مى کنم.در ضمن خدا رحمت کنه پدرتون را.

سلام سحر جون درست کردی نوش جونت باشه عزیزم ، مرسی از لطفت

عالیه عزیزم خیلی خوشگلن حتما به امیدخدا درستش میکنم


مرسی عزیزم نوش جونت باشه

سلام خانوممی میشه لپه وبرنج راباگوشت چرخ گنیم بعدبقیه موادرواضافه وورزبدیم

سلام سپیده جون ، میشه اینکارو کنی چند بار خودم کردم اینکارو ، اما خیلی دیگه مواد با هم قاطی میشن، به نظرم اگه شکل برنج و لپه توش معلوم باشه خیلییی بهتر میشه

یام یام خیلی خوشمزه به نظر میاد ظرفشم خیلی خوشگله الی جونم دستت درد نکنه روح پدر بزرگوارتم شاد


قربون ایکس اس گلم برم من

چیکار کنم کوفته هام وا نره

سلام خانم الی من به تازگی وبلاگ شما را پیدا کردم و از مطالبتون خیلی استفاده می کنم امیدوارم همیشه شاد و پر انرژی باشید


سلام ، خیلی ممنون خوشحال شدم ، شاد باشید

سلام الی خانوم ممنون بابت تبریک سال نو من هم سال جدید رو مجددا تبریک می گم روزهاتون به لذیذی همین کوفته ای که پختین نوش جانتون بشه خدا مادربزرگ و پدر بزرگوارتون رو هم رحمت کنه و در بهشت برین جایگاه خوبی براشون باشه

سلام عزیزم قربون محبتت برم ، کامنتات همیشه سرشار از انرژی مثبته برام، مرسی مرسی حس خیلی خوبی دارم نسبت بهت


خیلی گلی خانوم با خوصله و با سلیقه.

نسرین جونم من دنبال اون دستور کوفته کرمانشاهی هستم میام پیشت دنبالش میگردم ، قربون محبتت برم من

سلام الی جون.وای که دهنم آب افتاد.من که عاشقش شدم.


سلام محبوبه جان ، چند تا بفرستم برات عزیزم؟

وااااااااااای عجب کوفته هایی شدن اینا…محشر شده..خداییش دلم خواست


جات خیلی خالی بود هانی جان


ey junam eli dastet dard nakoneh , che rang dareh dahanam ab oftad.


ey junam eli dastet dard nakoneh che abo rongi dareh dahanam ab oftad


قربون هما جونم برم من


vaghean ali tozih dadin


وای الهام جون من امروز به عقل خودم شک کردم ! من هر روز به وبلاگ قبلی شما سر می زدم و می دیدم که هیچ پست جدیدی نذاشتین ،همیشه اون آش کلم برگ رو می دیدم.و فکر می کردم کارهایی که تو فیسبوک پست می کنید از کار های قدیمیتونه !!! خیلی خنگم نه ؟!و اما در مورده کوفته که من کشته مردشم و اتفاقا دیروز درست کرده بودم ما معمولا چیزی داخلش نمی ذاریم ولی من فکر می کنم دوست داشته باشم ،این دفعه باید امتحانش کنم .فقط جای نون سنگک خالی بود .حداقل ترشی لیته داشتم خیلی باهاش مزه می ده.

آخی ارغوان جونم، نه بابا این چه حرفیه، دیگه با وبلاگم به اون شکل کاری ندارم ، بیشتر وقتم را میذارم واسه اینجاکوفته را با نون سنگک باید خورد والله ، من تنبلی کردم نرفتم بخرم، این جایزه که وسط کوفته میذاریم خیلی خوشمزه میشه ارغوان جونم امتحان کن از الان نوش جونت

وای که چقدر دلم خواست ناهار امروز ما بود ، خیلییییی عالی شده الی جان ، دست مامان گلت هم درد نکنه ، عکسهات با آدم حرف میزنه :))))

قربونت رزی جان، تو که استادی تو درست کردن کوفته، قسمت کوفته های وبلاگت خیلی کامله ، میخوام بزودی کوفته هویجت را درست کنم

سلام شما مطمئن هستید این کوفته تبریزی می باشد ؟

سلام مهتاب خانم بله خود خود کوفته تبریزی است، بعضی ها البته توش سیب زمینی نمیریزن، اگه برای اندازه اش میگید خب نوشتم که کوچولو درست کردم .

دستت درد نکنه عزیزم.رسم خونه ما اینه که هر سیزده بدر کوفته داریم.اونم نه یکی دوتاحدود 40 50 تا!!!!!دست شما و مامان جونتون درد نکنه.خدا پدر و مادر بزرگتون رو هم قرین رحمت کنه.

به به نگین جون ، چه رسم خوبی ، 40 50 تا کوفتههههه، خیلی عالیه ، خدا رفتگان شما را هم رحمت کنه عزیزم

نوش جونتون عاشق اين وبلاگ شدم، از اين به بعد بيشتر سر ميزنم.


عالى بود مرسى اميدوارم منم خوب در بيارم


مرسی سوسن جون حتما خوب در میاری عزیزم


سلام عزیزم همه چی عالیه اینجامن لینک سایتتو هم وارد کردم

سلام مامان جان چشم حتما عصری از خونه لینکت را وارد میکنم عزیزم ، از اینجا نمیتونم سر کار هستم

الی گولو جان…خود خودشه .این کوفته تبریزیه.انقدر قشنگ هست که من اصلا رسپی رو نخوندم.خیلی زیبا و با سلیقه درشت کردی.اینو یه نفر که پدر مادرش تبریزی بودند داره بهت میگه.(البته هر دو به رحمت خدا رفتند)دستت درد نکنه.

آخی مصی عزیز خدا رحمتشون کنه، مرسی عزیزم ، مامان بزرگ منم همینطوری درست میکرد. خدا رحمتشون کنه

مرسی دوست عزیز همیشه دلم میخواست کوفته تبریز درست کنم ولی نمی دونستم چه طوریعالی توضیح دادی وباز هم مرسی

خواهش میکنم به آفرین عزیز ، انشالله که درست میکنی و خوب در میاری


عالی… من خودم به شخصه عاشق کوفته ام


به پیرامید گلم، دلم برات تنگ شده بود

به به الي جون چه كوفته هايي شده، چه عكسهايي چه رنگهايي، دست مادر گلت درد نكنه و خدا رحمت كنه پدر مرحومت رو

مرسی عزیزم جات خالی بود و هنوز که هنوزه دهنم آبش جمع نشده واسه اون کوفته های تو، خدا رفتگان تو رو هم بیامرزه.

سلام ممنون از سایت خوبتون من تاحالا چند تا از غذا هاتون رو درست کردم خیلی خوب شدن ،یه سوال میتونم بپرسم پیمونتون چقدریه اندازش؟

سلام فرزانه عزیز، خوشحال شدم که دستورها براتون مفید بوده ، عزیزم از پیمانه های مخصوص شیرینی پزی که 4 تا سایز دارن و تو لوازم قنادی فروخته میشه استفاده میکنم ، اما پیمانه پلوپز هم میتونی استفاده کنی یا یک لیوان معمولی و همه اندازه هات را با اون انجام بدی

عااااااااااااااااااااااااااالی بودlمخصوصا با تصاویر


مرسی ندای عزیزم

سلام الی جون خوبی فدات شم .من درست کردم طبق دستوری که داده یودی اما یه ذره وا رفت.اما مزه اش خیلی خوشمزه بود.چیکار کنم وا نره؟

پونه جون سلام، گوشتت چرب بود؟ من نوشتم که چرب نباشه ، بعد به اندازه کافی ورز دادی؟ این ورز دادن خیلی ییییی مهمه، میزان گوشت باید 2 برابر مواد دیگه باشه، و این که سس باید در حال جوش باشه که کوفته را بندازی توش ، نکات مهم پخت کوفته را نوشتم همه را رعایت کردی؟ بازم امتحان کن این دفه وا نمیره عزیزم

سلامالی جان ممنون از آموزش عالیت.من درست کردم خیلی خوشمزه شد فقط کوفته من دیگه خیلی سفت شده بود اون حالت نرم رو نداشت.( از اون ور افتادم من) مشکل کارم کجا بوده ؟

سلام بهار جون ها ها مامان منم جوونیهاش کوفته درست میکرد اینقده سفت میشد بابام میگفت اینو بزنیم به دیوار برمیگرده میخوره تو سرمون ها ها ها اندازه ها را رعایت کنی نباید اینطوری شه عزیزم، این دفه یک کم مقدار برنج و لپه را بیشتر کن


salam doste aziz va ba tashakor az shoma ba bate inham zahmat


سلام مرسی لطف دارین

الی گولو خیلی دوستت دارم…من سیدنی استرالیا زندگی میکنم و چند ماه پیش که حامله بودم و این گوشه دنیا تک و تنها بودم و ویار شددددددیییددد داشتم فقط دیدن وبلاگت به من آرامش میداد……ولی کسی نبود که تو اون دوران برام این غذاهای خوشمزه را درست کنه…..

رایا جووونم این پیامت اشک به چشمم آورد ، مرسی که منو مهمون این حس قشنگ کردی عزیزم کاش میتونستم تو اون دوران بهت کمک کنم و برات غذا درست میکردم عزیزم

راستی خیلی وقته هوس کوفته کرده بودم…الان دستوراتتو نوشتم و فردا میپزمش…..


نوش جونتون باشه، نی نی پسره یا دختر؟

يه دنيا ممنون خيلی عالی بود دستت درد نکنه خانمی


خواهش میکنم عزیزم

عالیه . از عصاره زعفران الیت میتونید استفاده کنید

خیلی عالیه عزیزم دستت دردنکنه معلومه خیلی خوشمزه اس حتما درستش می کنم.

سلام
من عاشق كوفته ام. اما هر وقت درست ميكنم انقدر سفت ميشه كه ميتونم باهاش با شوهرم فوتبال بازي كنم! همه ي ريزه كاريهايي كه همه ميگن رعايت ميكنم اما نميدونم چرا انقدر سفت ميشه. نه زيادي ورز ميدم، نه آرد ميزنم. اندازه موادم هم درسته. شما ميدونيد چرا؟ اگه كمكم كنيد دعاي خير يه شوهر گرسنه رو پشت سرتون خواهيد داشت كه ديگه از خوردن كوفته هاي سفت من دل درد نميگيره!

سلام آشپز کوچولوعزیزم چرا سفت میشه؟ مواد را میکوبی تو هاون؟ گوشتت چیه؟ فقط گوساله است یا مخلوط گوساله و گوسفنده؟ میزان گوشتت نباید دیگه خیلییییییی زیاد باشه، اگه گوشت 2 تا پیمونه پلوپزه از بقیه مواد یک پیمونه باید بریزی، یک پیمونه برنج ، یک پیمونه لپه که البته من خودم از ترس وا رفتن همیشه کمتر از این مقدار میریزم. خب تو تخم مرغ نزن وقتی اینطوری میشه. امیدوارم بتونی یک کوفته درست درمون درست کنی ، دعای شوهرت هم پشت سر من باشه

سلام
دست شما درد نكنه از آموزش خوبت. ولي من هر چي كوفته درست ميكنم سفت ميشه. آرد نميزنم و زيادي هم ورز نميدم. سيب زميني هم نمي ريزم. به نظر شما ممكنه از گوشت باشه؟ يا به قول مادربزرگم زيادي خسيسم كه كوفته ام مثل سنگ ميشه؟

سلام عزیزم جواب بالا را بخون ، امیدوارم مفید باشه، واقعا قدیمی ها همچین چیزی میگفتن؟ وای چه جالب نشنیده بودم، خب خسیس نبااااااش

ممنون از راهنمائيت. بله فكر ميكنم ميزان گوشتم زياد بوده. توي هاون كه نميكوبم. همينجوري با دست ورز ميدم. به قدري كه مواد باهم مخلوط بشن. همين! اينبار بايد موادم رو كاملا دقيق بريزم، تخم مرغ هم نزنم. شايد درست بشه. البته بايد اول شوهرم رو از لحاظ رواني آمادة خوردن يه كوفته ديگه بكنم، بعد بپزم اگه درست كردم و خوب از آب دراومد، مراتب سپاسگذاري شوهر را به شما ابلاغ خواهم كرد

آشپز کوچولو جونم مثلا من کوفته آرد نخودچی که درست کردم توش فقط گوشت و آرد نخودچی داشت از این کوفته تبریزی سفت تر میشه، گوشت را زیاد نریز، همون برنج و لپه به نرم شدن کمک میکنه عزیزم ، حتما بیا خبر بده بهم


عالی بود، من با دستور شما پختم.


نوش جان

من دیشب برای افطار درست کردم عجب خوشمززززززززززه بود ( بار اولم بود آخه ما جنوبیا کمتر یا بهتر بگم اصلا این غذاها رو نمیدرستیم) مرسی عزیزم

آزاده جون نوش جونتون باشه عزیزم ، خیلی خوشحال شدم

وقتی که خواستیم گوشت رو تفت بدین باهاش عصاره گوشت الیت هم بریزید بوی گوشت رو می‌گیره و طعم خیلی خوبی بهش‌ می‌ده

سلام عزیزان اگه دنبال این هستین که سبزیهای معطر تو غذاتون بریزید اما نمی‌دونستین از چی استفاده کنین عصاره سبزیجات الیت رو یه بار امتحان کنید بوس بوس

می تونید واسه محکم کاری کوفته که وا نره کوفته های قل قلی رو یه کوچولو تو روغن سرخ کنید.کاملا سفت میشه و هرگز وا نمیره.

مرسی مهری جون، دیدم که بعضی ها سرخ میکنند باید اونم امتحان کنم، روش جالبی است

باسلیقه پراز نشاط حتما خوشمزه ممنون از این همه انرژی….


Thank you very much; I will try to make it, please keep adding Iranian traditional food, Thanks again,

Your wellcome Shahnaz, I hope you have a good Koofte, I try to make more iraian and traditional food

عالی بود دست گل خودت و مامانت درد نکنه من امروز واسه خونه بابام که مهمونه ما هستند مرحله به مرحله مثله شما درست کردم تا الان که خوبه خدا رو شکر انشالله وا نخواهد رفت.اولین کوفته ای هست که دارم درست میکنم البته بخاطر عکس های هر مرحله شماست که اعتماد به نفسم بالا رفته…..مرسیییی

آزاده جون امیدوارم که خوب شده باشه و من شرمنده شما نشده باشم. نوش جان

من الان كانادا هستم و نه ماهه باردار هستم. امروز از ساعت دو بعداز ظهر تا پنج بعداز ظهر همين كوفته اي كه دستورش رو داديد براي اولين بار درست كردم. مادر شوهر دوستم گفتم خيلي خوب شده. خودم هم خيلي حال كردم، ممنون

عزیزم خوشحالم که دوست داشتین، نوش جون خودت و نی نی ، الهی که به سلامتی و دل خوش به دنیا بیاد


اين هم عكس كوفته اي كه درست كردم

به به مرضیه جان نوش جان ، ما هم دیشب همین کوفته را داشتیم جات خالی

همیشه میترسیدم کوفته درست کنم.میترسیدم کوفته ها وابره.برای اولین بار دلو زدم به دریا و با دستور تو نازنین درست کردم.عــــــــــــــــــــــــالی شد.یک دنیا سپاس

عالی توضیح دادین کیف کردم کاش همه اینجوردقیق وباتصویرتوضیح میدادن.تشکرمجدد

ممنون از دستورات عالی تون من سعی می کنم اکثر دستورات رو توی کامپیوترم سیو کنم خیلی عالین


به به به نظر که عالی میااااااااااااد

من تازه وبلاگ شما رو پیدا کردم معلوم کوفته ی خوشمزه ی

سلام مرسی بابت وقتی که گذاشتی الان که دارم مینویسم کوفته هارو گذاشتم داره تو مایش جوش میخوره اومیدوارم خوشمزه بشه و وا نره مرسی بوس بوس

عالی بود من تاحالا دو بار کوفته پختم خیلی خوشمزه شده ولی ییه کمی شل میشه .ازرو این دستور شما میپزم ببینم چی میشه.قدر مامان گلتو بدون من که از داشتنش محرومم ولی تابود ازکدبانوگیش خیلی استفاده کردم.

مرسی زری عزیز، خدا مادر عزیزتون را غرق رحمت کنه

خیلی عالی بود از نکته هات ممنونم می خوام برای اولین بار درست کنم انشاالله که مثل مال شما خوب در بیاد . بازم ممنونم


Aaaaali va khoshgel

الهام خانم جان دستتون درد نكنه من تا حالا كوفته درست نكردم حتماً درست مي كنم چون خيلي دوست دارم .يك دنيا ممنون عزيزم از مامان نازنين هم متشكرم زحمت كشيدند

امروز کوفته درست کردم خیر سرم همشون وارفتن ابرووووووم رفت

سلام
مرسی از آموزش دقیقتون امشب دارم میرم درست کنم با دستور العمل شما امیدوارم وا نره.


عالی بود

سلام من امروز ظهر درست کردم وای فوق العاده شد دست گلت درد نکنه امیر پسرم و باباش همش میگفتن چقد خوشمزه اس .ازت ممنونم منتظر پستهای جدیدتم .

راستی من سیب زمینی نریختم و ارد سوخاری هم اضاف کردم حسابی چسبنده شد اصلنم از هم نپاشید


مرررررررررررررررسى

واااای چ کوفته هایی معلومه خیلی لذیییذه.حیف شوهرمن گوشت نمیخوره مگرنه همین امروز درست میکردم

ببخشید این اصلا شباهتی به کوفته تبریزی نداره ما تبریزی ها لپه رو هم چرخ میکنیم و پیاز رو رنده کرده و ابشو میگیریم و خام داخل موادمون میریزیم سبزی هم ریحان و مرزه و تره هست و برا دو پیمانه کوشت نصف پیمانه برنج استفاده میکنیم وبه مواد حدود 1 قاشق رب اضافه میکنیم و تخم مرغ هم فقط از زرده استفاده میکنیم توصیه میکنم این شکلی هم امتحان کنید و لذت ببرید.

لطفا” در صورت امکان دستورهای غذایی فوق را منجمله کوفته تبریزی و کلم پلو را برایم ارسال و شرایط عضویت را اطلاع دهید.

سلام عزیزم،واقعا لطف کردی،شکلوشو که دیدم دلم آب شد،الان کوفته هام رو گازه،ببینم چی از آب درمیاد

سلام عزیزم،واقعا لطف کردی،شکلوشو که دیدم دلم آب شد،الان کوفته هام رو گازه،ببینم چی از آب درمیاد

سلام عزیزم،واقعا لطف کردی،شکلوشو که دیدم دلم آب شد،الان کوفته هام رو گازه،ببینم چی از آب درمیاد

عالی بود منم اینطوری میدرستم…امشب میرم تا درست کنم

سلام عزیزم دستورات عالی بود,من درست کردم ولی نمیدونم چرا وا رفت بیشترشون

سلا خانم الى گلودستتون درد نكنه . من كوفته رو درست كردم الآن در حال پخت هستظاهراً كه خيلى خوب شدهخيلى ممنون از اينكه اينگونه دقيق و خوب توضيح مى دهيد.

سلام الهام خانممن كوفته رو طبق دستورتون بختم خيلى خوب شدتشكر ميكنم.

سلام. الی جون امروز. خیلی دلم گرفته بود گریه کردم اما بعد از اينكه کوفته های هوشگل تودیدم رفتم سراغش و خیلی زود ناراختی که داشتم بر طرف شد و با یک انرژی مثبت رفتم. داخل آشپزخونه از همه مهمتر حالم خوب. شد کدورت بین من و همسرم هم از بین رفت که کوفته های تو باعثآن شد

سلام. الی جون امروز. خیلی دلم گرفته بود گریه کردم اما بعد از اينكه کوفته های هوشگل تودیدم رفتم سراغش و خیلی زود ناراختی که داشتم بر طرف شد و با یک انرژی مثبت رفتم. داخل آشپزخونه از همه مهمتر حالم خوب. شد کدورت بین من و همسرم هم از بین رفت که کوفته های تو باعثآن شد

خدا براتون نسازه با این غذاهاتون واقعا ضاعقتون افتضاحه ،درست کردم تمام مراحلو هم رعایت کردم ولی افتضاح مزه چکمه میداد

ضاعقه؟ اوه اوه با چه بیسوادی طرف شدمذائقه، ذائقه، ذائقه، …. بیست بار از روش بنویس یاد بگیری.خدا برا من ساخته، خاطرت جمع، دمش گرم و قربون مرامش بشمتو چکمه هم خوردی؟ معلومه با این چیزا که میخوری چه بلایی سر ذائقه ات آوردی.

چرا نظره منو حذف میکنید.شماهم هرچی گیرتون میاد میخورید

سایتمه هر کار دلم بخواد میکنم، اینورا دیگه پیدات نشه که با تیپا پرتت میکنم بیرون، اونی که هر چی گیرش میاد میخوره تو هستی نه من، چکمه هم خوردی تو! جوراب چی؟

این کجاش کوفته تبریزیه؟ آبروی هر چی تبریزی هس رو بردینا. عین مادرشوهر من که درسته لپه و برنجو میریزه تو موادو با هم قاطی میکنه آخرسر هم میگه کوفته تبریزی درست کردم!تبریزیا به ظرافتو ظاهر غذاشونم اهمیت میدن. اینجوری برنجو لپه اصلا نباید مشخص باشه


بلدی بهتر درست کن وگرنه حرف اضافه نزن


از دستور آشپزی خیلی خوب شما مچکرم .

چیکار کنم کوفته هام وا نره
چیکار کنم کوفته هام وا نره
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *