چیکار کنم جوش چرکی نزنم

دوره مقدماتی php
چیکار کنم جوش چرکی نزنم
چیکار کنم جوش چرکی نزنم

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.

درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا 10 راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

۱ – صورت خود را بیش از حد نشویید

تنها کثیف بودن پوست منجر به بروز آکنه و جوش نمی شود، بلکه بسیاری از انواع لکه ها و جوش های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می آیند، زیراشستشوی زیاد سبب تحریک پوست می شود. مواد شوینده پوست، مثلا صابون ها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجربه کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود. می توان مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم، روزی دو بار شست تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی را به حداقل رساند.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

دوره مقدماتی php

 

۲ – از صابون های بدون چربی استفاده کنید

چربی صابون وارد خلل و فرج پوست شده و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند، به همین منظور، از صابون هایی که بر روی آنها نوشته شده ضد آکنه، استفاده کنید. صابونها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجر به کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود.

 

۳ – می توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید

این تفکر درست نیست که خوردن شکلات و غذاهای چرب ارتباط مستقیم با بروز جوش و آکنه دارد. آکنه زمانی رخ می دهد که منافذ پوستی توسط چربی سلول های پوستی و باکتری های طبیعی پوست بسته شوند و سبب بروز ورم و التهاب شوند. استفاده از برخی غذاها منجر به بروز واکنش های هورمونی در بدن می شود که باعث تولید بیش از حد سلول های پوست و یا تولید چربی بیش از حد خواهد شد. ولی باید از مصرف بیش از حد غذاهای چرب مثل پیتزا و نیز شکلات خودداری کنید.

۴ – به مقدار زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز سبب می شود تا بدن شما دچار کم آبی نشود.

۵ – کرم ضدآفتاب بزنید

از کرم های ضد آفتاب بدون چربی، با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده کنید تا از رسیدن طیف وسیعی از اشعه فرابنفش نور آفتاب به پوست جلوگیری نمایید. حتما کرم بدون چربی بخرید تا منافذ پوست را مسدود نکند و منجر به بروز آکنه های پوستی نشود. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

۶ – به صورت مداوم از مواد آرایشی استفاده نکنید

از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی را ایجاد می کند. از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند که احتمال بروز جوش و آکنه را کمتر می کند. قبل از استفاده از مواد آرایشی، صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از پاک کردن آرایش نیز حتما صورت خود را شستشو دهید.

۷ – از برنزه کردن پوست به شدت اجتناب کنید

این تفکر نادرست است که می گوید: برنزه کردن سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود. این یک واقعیت است که اشعه فرابنفش، خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین و چروک را افزایش می دهد. همچنین استفاده از برخی مواد و داروها، قبل و حین برنزه کردن، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می کند.

۸ – از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن موها می شود اجتناب کنید

از موادی مانند ژل مو که حاوی چربی زیادی است اجتناب کنید. همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید. اگر موهای چربی دارید، روزانه آنها را بشویید.

۹ – حتی المقدور از تماس زیاد موهای سر با پوست جلوگیری کنید

به خاطر داشته باشید که مو حاوی چربی است و تماس زیاد چربی آن با پوست، سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و جوش های پوستی ایجاد می کند.

۱۰ – جوش های خود را نترکانید

ترکاندن جوش ها سبب بدترشدن اوضاع می شود و فرایند بهبودی را کندتر می کند. جوش ها حاوی مواد آلوده ای هستند که با ترکیدن، مواد آلوده خود را به دیگر مناطق پوست انتقال می دهند.

تصویر امنیتی جدید

دانشمندان می گویند آن نگاه مظلومانه سگ که انگار حرفی برای گفتن یا نیاز به توجه شما دارد، می تواند نتیجه فرآیند تکامل برای بازی با احساسات شما باشد.
محققان دری…

“میلان کوندرا در چکسلواکی به دنیا آمده. در ۱۹۷۵ساکن فرانسه شده.” تا مدت‌ها این دو جمله کوتاه به عنوان معرفی میلان کوندرا در ابتدای آثارش نوشته می‌شد. نه کمتر نه بیشتر.
اما امسال همزمان با نود…

شخصیت آدمها هر طور که باشد می‌توان آنها را به دو نوع مختلف برونگرا و درونگرا تقسیم کرد. اگر شخصیت کلی یک انسان را پشت بام یک خانه فرض کنیم آدم برونگرا یا درونگرا، نماینده دو س…

در این روزهای پایانی سال که بازار خانه تکانی بسیار گرم شده است، روش‌های مختلف شست‌وشو و تمیز کاری، می‌تواند روند کار شما را سریع‌تر کند و نتیجه بهتری هم بر جای بگذارد. آیا می‌دانستید که شستن بالشت ه…

کفش پاشنه بلند بدون شک یک انتخاب مناسب برای داشتن استایل زیبا و رسمی‌تر است و از زمانی که پای خود را در عرصه مد و فشن وارد کرد، طرفداران بسیاری را به سمت خو…

تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 200 گرم
وانیل: یک هشتم ق چ
روغن مایع: یک و یک چهارم پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آرد: 300 گرم
پودر کاکائو: 3 ق س
بیکینگ پودر: 2 ق چ
نمک: کمی
میوه…

مردان هرگز تنهایی زنان را درک نخواهند کرد. مرد از همان دوران جنینی وقتی در درون رحم زن جا دارد برای این است که از آن تغذیه کند و رشد کند و برخیزد و پا به درون د…

آیا کسی هم هست که پوستی زیبا، تمیز و بی عیب و نقص را دوست نداشته باشد؟ پوست زیبا می‌تواند احساس آرامش و دلگرمی خاصی به شما بدهد. یکی از مشکلات متداول که این احساس خوب را خراب می‌کند، جوشهای سرسفید هستند. آن‌ها می‌توانند مشکلات فراوانی بوجود بیاورند. آیا شما هم روی صورتتان چنین جوش‌هایی دارید؟

اگر بخواهم ساده بگویم، جوش‌های سرسفید یکی از انواع آکنه است که بر روی صورت شما رشد کرده، دلیل اصلی بوجود آمدنش هم چربی مازادی است که در منافذ پوست یا فولیکول‌های موهایتان متراکم شده است.

هیچ‌کس دوست ندارد که با وجود جوش‌های سرسفیدی روی صورتش جلوی دیگران راه برود، اینطور نیست؟ اگرچه دریافت مشاوره از یک متخصص بیماری‌های پوستی مطمئن ترین راه برای از بین بردن انواع آکنه است، اما خیلی مواقع شما فرصت ملاقات با یک پزشک را پیدا نخواهید کرد. در این مورد، باید بدانید که چطور با جوش‌های سرسفید مبارزه نمایید. برای از بین بردن جوش‌های سرسفید می‌توانید این دو راه را انجام دهید:

در بازار محصولات پاکسازی متنوعی همچون چسبهای پاکسازی وجود دارد. این چسب‌ها می‌توانند پوست را در حالتی قرار دهند تا جوش‌های سرسفید را از بین ببرد. این راه در مجموع راه گرانی نیست، همچنین پوست شما را بدون هیچ زحمتی سالم و درخشان نگاه خواهد داشت.

درباره‌ی اینکه خودتان جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین ببرید، خیلی حرف و حدیث وجود دارد. ما به شما نشان خواهیم داد که چطور می‌توانید آن جوش‌های سرسخت را بصورت امن از پوستتان حذف کنید. پاکسازی جوش‌های سرسفید یک فرایند ساده اما در عین حال دشوار است! هنگامی که می‌خواهید یک جوش سرسفید را از بین ببرید باید مراقب خیلی چیزها باشید.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

برای از بین بردن چنین جوشی، اولین مرحله این است که پوستتان را تمیز کرده سپس لایه برداری کنید. می‌توانید از یک پاک‌کننده‌ی پوست با کیفیت برای از بین بردن آلودگی و سلول‌های مرده‌ی پوستتان استفاده نمایید. مرحله‌ی بعدی این است که صورتتان را بخار دهید. برای این کار می‌توانید پارچه‌ای روی سرتان انداخته و صورتتان را مستقیماً بخور دهید یا اینکه با روشی ساده‌تر، حوله‌ای را در آب گرم فرو برده و حداقل ۵ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید.

این راه صحیحی نیست که جوش‌هایتان را بدون هیچ اقدامی با دستانتان بچلانید. با این کار هنگامی که جوش سر باز می‌کند، میکرب و باکتری‌هایی را از انگشت‌هایتان به لایه‌های عمیق‌تر پوستتان منتقل می‌کنید. پس برای جلوگیری از انتقال این باکتری‌ها باید از دستکش یا یک دستمال پاکیزه بعنوان حصاری در مقابل انتقال آلودگی بیشتر استفاده نمایید. دستمال را دور انگشت‌هایتان بپیچید و به آرامی جوش سرسفید را فشار دهید تا سر باز کند.

بسیار خب تمام شد، فراموش نکنید هنگامی که جوشتان سر باز کرد، اطراف آنرا با یک ماده‌ی ضد عفونی کننده تمیز نمایید. همچنین همیشه بخاطر داشته باشید صورتتان را با دست‌های آلوده لمس نکنید.

راه های از بین بردن جای جوش سر سفید

پوستتان را از هر آرایشی دور نگاه دارید و صورتتان را هر زمانی که می‌توانید با آب بشویید تا از شر جوش ها خلاص شوید. و هیچ وقت جوش هایتان را فشار ندهید و نترکانید، چرا که ممکن است زخم شوند. جایی که از جوش ها باقی می‌ماند، در‌واقع زخمی است که در نتیجه ی سرباز کردن یک جوش بوجود می‌آید. معمولا این علائم به سختی از بین می‌روند و برای محو شدن نیاز به زمان دارند.

برای درمان جای جوش، محصولات تجاری و راه‌های درمانی خانگی مختلفی وجود دارد. با این روش‌ها، اغلب لکه های پوستی سطحی از بین خواهند رفت. اما چنانچه این لکه ها عمیق‌تر باشند، شاید به عمل زیبایی احتیاج پیدا کنید! برخی از این عمل‌ها عبارتند از میکرودرمابراشن، پیلینگ شیمیایی و لیزر درمانی. در هر حال می‌توانید یکی از راه حل‌های خانگی را برای از بین بردن جای جوش هایتان امتحان کنید.

خمیر پودر چوب صندل می‌تواند با مالیده شدن بر سطح پوست در محو کردن علائم جوش کمک کند. همچنین عسل هم برای محو کردن این علائم مفید است. هر روز مقدار کمی عسل بر روی جای جوش هایتان بمالید، سپس حدود ۵ دقیقه بعد، با آب گرم آنرا آبکشی کنید.

ماسک صورت شیر و بلغور جو دوسر نیز می‌تواند جهت از بین بردن زخم جوش ها موثر باشند. مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی جای جوش ها بگذارید، سپس بشویید. ماسک صورت سفیده ی تخم مرغ نیز می‌تواند برای محو کردن علائم جوش استفاده شود. فقط سفیده ی تخم مرغ را روی صورتتان بمالید، اجازه دهید تا سفیده خشک شود، سپس پوستتان را بشویید.

آنیروتا چاکلدا، متخصص آرایش می‌گوید: مخلوط خمیر چریش با پودر چوب صندل بهترین راه برای خلاصی از علائم بر جای مانده از جوش هاست. چنانچه شما هم راه حلی برای از بین بردن جای جوش می‌شناسید، لطفا آنرا با ما و دیگران به اشتراک بگزارید.

سلام دوستان علت‌کلیه‌جوش‌های‌سرسفیدبه‌دوروش‌بستگی‌داردیکی‌این‌است‌که‌غددهای‌وربی‌داخل‌پوست‌به‌منافظ‌پوست‌هجوم‌میارند‌بعدش‌‌تبدیل‌به‌جوش‌های‌سرسفیدمبتلامی‌شوندبعدش‌تعدادغددچربی‌درفولیکل‌هائ‌موتوتغیرات‌هورمونی‌بدن‌درسن‌بلوغ‌تعدادزیادی‌جوش‌درمیاریم‌‌راهکارش‌بااین‌جیمیل بدید

واقعا ممنون از مطلب خوبتون????

من کلا خیلی جوشای سر سفید میزنم قبلا این مشکلو نداشتم جدیدا اینطوری شده یعنی کارم شده ک هر روز برم حموم اگه یه روز حموم نکنم صورتم پوست پوست میشه جوشای سر سفیدم درمیاد دیگه خسته شدم واقعا.راهنمایی کنید لطفا

سلام
جوش میتونه از چند راه در بیاد سر سفید و سر سیاه و ریز و درشت فرقی نداره
۱-استرس
۲-خوردن چیز های شیرین
۳-دوران بلوغ برای دختر پسران و دوران حاملگی برای خانم ها
راه درمان:شست شوی مرتب صبح به صبح جوش ها و استفاده از ژل الوعه ورا ضد اکنه صبح بعد از بیدار شدن موقع دست و رو شستن با صابون های گیاهی روتونو بشورید بعد بزارین خشک شه صورتتون بعد یه تیکه ژل میمالید رو جوش ها و بعد از ۲۰ دیقه با اب سرد میشورید شب ها قبل خواب هم همینطور دو یا سه هفته تاثیرشو میبینید من خودم ۱۷ سالم بود جوش میزدم از جوشای بزرگ و کوچیک روی گونم رفتم پزشک این ژلو داد مرتب زدم الان ۱۹ سالمه واقعا تمیز شده صورتم موفق و پیروز باشین.

چه ژلی میزدی؟

برای از بین بردن بوی بد عرق بدن مخصوصا زیر بغل از سنگ مرداب یا سرکه سیب استفاده کنید.

ورزش های هوازی که موجب عرق کردن شوند برای جوش های سر سفید خیلی خوبه پس ورزش کنید

واااااای کلافه شدم از دست این جوشای مزخرف پیشونیم نصفش پر جوش سرسیاهه نصف دیگش پر جوش سر سفیده،الان یک ماهه همش دکتر میرم هرشبم رو صورتم ماسک میذارم ولی دریغ از پنهون شدن ی جوش،خواهش میکنم کمکم کنید ???????

)-:

یه ماسک درست حسابی معرفی کنین بزنیم به صفتمون درست شه دیگه
طبیعی باشه بهتر. )-:

وااااااااااااای من رو سینم جوش های خیلی بزرگ میزنه و جاش همه هم کامل میمونه تو رو خدا بگین چیکار کنم…

چه جوری جوشای صورتم رو از بی ببرم

سلام من پس فردا جشن دارم ولی جوش سرسفید روی صورتم زده حالا باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بسیار تشکر

سلام من قبلا پوست خیلی صاف و بی عیبو نقصی داشتم اما چند ماهیه ک جوش زدم متاسفانه جاشونم مونده و جوش سر سفیدم میزنم لطفا راهنمایی کنید چجوری باید از شرشون خلاص شم من 15سالمه ممنون

سلام عزیزم آگه میخوای حلال شی از شر جای جون و حتی خدا چون یه راه طبیعی هست ماسک لیمو و عسل ۱ قاشق چایخوری عسل و سه قاشق لیمو رو با هم مخلوط کن طی چند روز به پوستت بزن معجزه میکنه

سلام دوستان اگه ج ش میزنین و سنتون از زمان بلوغ گذشته قطعا به پزشک مراجعه کنین چون ممکنه اختلال هورمونی داشته باشین که جوش میزنین

چرا چرت وپرت تحویل مردم می دهید

واااااى به دادم برسید
من براى اولین بار یکی از جوش های سر سفیدمو کندم
الان دو روزه گذشته سرش مثل زخم سیاه شده
چیکار کنم؟
اینم بکنم؟ یا دست نزنم؟
خواهشا جواب بدید

واقعا thank you

خیار هم خیلی خوبه روی جوش سر سفید بذاری سریع میره

عالی بود مرسی برای از بین جای جوش باید چه کرد؟

سلام هستی عزیز؛

به این مقاله مراجعه کنید: http://bit.ly/S3S92G

من واقعا از دست جوش ها کلافه شده ام چند بار هم به پزشک مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم
بوی عرق بدی هم دارم که بعد از چند ساعت که از زمان دوش گرفتنم گذشت دوباره ظاهر میشود بدون اینکه فعالیت زیادی داشته باشم
لطفا در این دو مورد راهنماییم کنید

باید شوهر کنی روزی سه مرتبه کتک بخوری با نیت سلامتی

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

برای از بین رفتن بوی بد بدن از عطاری مردار سنگ بگیر انگشتتو خیس کن بزن به مردار سنگ بعد بمال زیر بغلت فوری بوی عرق ازبین میره تا حموم بعدی هم ماندگاری داره

بادی اسپلش … این راه درمانته … بعد از دوش گرفتن در حالی که بدنت نمه به گل بدنت اسپری کن

از زیر بغل(مام رول) با مارک بهامین استفاده کنید که ارزونم هست. در مورد بوی عرق معجزه میکنه

میناجون ازسنگ مرداب استفاده کن بعدازدوش گرفتن مقداری ازپودرآن رابمال ب زیربغلت

دوست عزیز شما کبدتون مشکل داره .هفته ای سه مرتبه میوه به میل کن .انشاا… مشکل بوی بد عرقت رفع میشه.mohtra.66@gmail.com اینم ایمیلم اگه سوالی دیگه داشتی

ميتوني براي بوي بد عرق،زمانييکه از حمام اومدي بيرون از پماد زينک اکسايد استفاده کني براي زيربغلت،فقط اندازه نخود از پماد رو به زير بغلت بمال،،واقعا عاليه،،،،
من خودم هم همين مشکل رو داشتم ولي الان راحت راحت شدم…حتما حتي يکبار هم شده امتحان کن.

عالیـــــــــــــــــ

مرسی !

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

تا به حال شده که شب هنگام خواب، ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت تان خودنمایی می کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه تنها زشتی جوش آزار دهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می شود اما نگران نباشید. راه حل های اورژانسی وجود دارد که می تواند در این مواقع به کمک تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست تان شوند و در نتیجه کار را خراب تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.


چطور قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید

1. قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده ای که حاوی دانه های اسکراب و پاک کننده باشد تا سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول هاست که اصلی ترین عامل ایجاد آکنه است.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم


2. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش پاک کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش ها بمالید. سرکه سیب باکتری های مولد آکنه و سلول های مرده سطح پوست را از بین می برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته است.


3. قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضد آکنه روی جوش ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول های مرده سطحی را بر دارد.


4. قطره ضد قرمزی چشم هم می تواند به شما کمک کند یعنی قطره چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم ها استفاده می شود. اگر کرم ضد آکنه ندارید می توانید به جای آن از چنین قطره ای استفاده کنید. این قطره می تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش ها ندارد.


نکته: مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

 


روغن درخت چای را نیز می توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود. البته باید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری کنید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

 


1. باید پوست تان را با یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه های سر سیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛ به همین دلیل تمیز نگه داشتن پوست می تواند به پاک کردن دانه های سر سیاه کمک کند.


2. با یک لایه بردار ملایم سلول های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول های مرده روی پوست هم می تواند عامل ایجاد جوش و دانه های سر سیاه باشد.


3. یک حوله را داغ کنید و روی این دانه های سر سیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می شود که دانه های سر سیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه های سر سیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.


4. نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می تواند التهاب ایجاد کند.


5. در نهایت با یک کرم مخصوص دانه های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.


مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می خورید، توصیه می کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.

 


راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش ها استفاده از روغن های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن های تقطیر شده ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی شود.

 



اگر برای درمان سریع جوش ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می کند اما باید بدانید با مصرف طولانی مدت این داروها آکنه بدتر می شود اما در کوتاه مدت چنین داروهایی می تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش ها کاهش می یابند. باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش ها بر نگردند.

 


اگر پوستی حساس دارید توصیه می کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید 3درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش پاک کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری های عامل آکنه را می کشد، همچنین کاری می کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می شود و هم راحت تر نفس می کشد.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم



یادتان باشد که این راه ها نمی توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می توانند به طور خیلی موقت جوش ها و آکنه ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش ها دوباره بر می گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می کند. 



راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش ها

1. مهم ترین قدم برای از بین بردن جوش ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست های چرب ایده آل است.


2. یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود 15 تا 20 دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بر دارید.


3. خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید، درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سردترین باد را داشته باشید. باید حدود 3 تا 5 دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید. حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده است، کار را متوقف کنید.


4. قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان های ژله ای هم برای این کار مناسب نیستند.


5. صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.


6. حالا می توانید باقی مانده جای جوش را با کانسیلر و یا ماده آرایشی دیگر بپوشانید.


مشاوره سلامتی

منبع: مجله سیب سبز

تنظیم: گل محمدی

مرکز مشاوره

چطور میتونم جوش های صورتمو از بین ببرم؟ تورو خدا کمکم کنید!!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چیکار کنم جوش چرکی نزنم


Current ye@r *


Leave this field empty

سلام.هرروز ب صورتم جوش درمیاد خیلی اذیتم میکنه دیگ از زندگی کردن هم پشیمون شدم بقران.هرروز ب صورتم جوش درمیاد نمیدونم از چیه.توروخدا کمکم کنید

هرکاری کردم ک جوشام از بین بره اما نرفته از پوست خیار بگیر تا ابلیمو عسل گلاب سیر خمیر دندون جوش شیرین همه چی ولی اصلا خوب نمیشه تورو خدا راهنمایی کنید میخوام ک تا ۱ هفته دیگه خوب بشه

من پسرم بخدا دارم دیونه میشم رفیقام مسخرم میکنن میگن چندشی صورتت بد شده تو رو خدا کمکم کنید زو پیشونیم و زیر گردنم جوش زده بخدا پولم بخاید میدم

من با این که سن بلوغ نیستم ولی همش رو گونه و گردنم جوش میزنه جاهاش هم مونده خیلی دکتر رفتم ولی موقتیه

سلام من ۲۱سالمه هر کار میکنم بازم صورتم جوش میزنه چکار کنم کمکم کنید حتی جاهاشون مونده

سلام دوسنان من یه شب پر صورتم شد جوش چیکار کنم خوب شه لطفا کمکم کنبد

سلام من جوش دارم صورتم چربه همیشه جوش سر سیاه جوش ک چرک توش هس هم تو بدنم هم تو صورتم تو بدنم یعنی کمرم زیاده کلا ادم گرم مجازم چی کار کنم

چطور میتونم جوش های صورتمو از بین ببرم؟ تورو خدا کمکم کنید

جوش صورتم از بین زود بره

صورتم جوش چرکی میزنه هم جوش قرمز چکار کنم

صورتم جوش چرکی میزنه هم جوش قرمز چکار کنم کمکم کنید

… یک قاشق چایخوری از دانه های خار مریم را با یک لیوان آب در قوری ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه آن را دم کرده سپس صاف نموده میل کنید عالیه

خوب گوش کنید فقط یه راه داره اگه میخاین الورا خیلی تاثیر داره الان باید جوشامو ببینین

بچ ها اگه میخاین جوشاتون خوب شه قرص ویتامین cک توش مواد داررو شب دارین میخابین بزنین بخدا خیلی خوبه من صورتم خیلی جوش داشت زدم خوب شد

صورت من خیلی جوش زده نمیدونم چیکار کنم جوش قرمز هم زده چیکار کنم

من پویا هستم ۱۸ سالمه صورت جوش داره بزرگ کوچیک دیگه اصابمو خورد کرده میشه راهنمایی کنید خجالت میکشم برم بیرون

من ۱۸ سالمه صورتم جوش زیاد داره بعضیاش بزرگ کمک کنید تروخدا چیکار باید کنم دیکع خجالت میکشم بیرون برم

جوشای صورتم داره دیوونم میکنه سرسیاه و سرقرمز همه کار کردم نمیشه

چکار کنم جوش هایم از بین برود و دیگر جوش نزند به صورتم

پوستم چربه خیلی جوش دارم جوش های ریز دارم

من سن بلوغم گزشته صورتم جوش میزنم چکار کنم ک دیگه جوش نزنه

چه کار کنم جوشم برم هروز صورتم پره جوشه

سلام من پوستم خشکه
ولی یک ماه میشه صورتم پر جوشه هر کار که میکنم خوب نمیشه .چیکار باید بکنم

سلام خوبیدوست من 15سالمه از13سالگی تا الان جوش دارم و تموم یا کم نمیشع چکار کنم

برترین آرایشگاه های عروس تهران

دوست داری عروس های واقعی رو از نزدیک ببینی و مدل میکاپ روز عروسیت رو انتخاب کنی؟

همه چیز را امتحان کرده‌اید؟ بخش قابل توجهی از حقوق‌تان را برای تهیه کرم‌های معجزه‌بخش خرج کرده‌اید و از حجامت گرفته تا گیاهخواری را هم تجربه کرده‌اید، اما فایده‌ای نداشته؟ تصور می‌کنید جوش‌های روی پوست‌تان از هیچ راهی رام نمی‌شوند و در روز عروسی هم دست از سر شما برنمی دارند؟ میخواهید از پیشنهاد ما برای درمان خانگی جوش صورت استفاده کنید؟ شاید برای بازسازی پوست آسیب‌دیده‌تان، تنها به کمی حوصله نیاز دارید. 

• پاک‌کننده گوگردی

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

• مرطوب‌کننده بدون چربی

• سرم ویتامین A

• کپسول روغن ماهی

• ماسک خاک رس

روز اول: دست‌اندازهای روی پوست‌تان را لمس نکنید. تحریک کردن جوش‌ها نه‌تنها کمکی به از بین رفتن‌شان نمی‌کند، بلکه ظاهر آزاردهنده‌تری را هم برای‌شان می‌سازد.

روز دوم و سوم:نتیجه آزمایش‌های‌تان را به یک متخصص زنان نشان دهید. شاید نوسانات هورمونی برای پوست‌تان مشکل‌ساز شده باشد.

روز چهارم: اگر اوضاع هورمونی‌تان بسامان بود، باید نگاهی به رژیم غذاییتان بیندازید. کربوهیدرات‌های غیر ضروری و قندهای فرآوری شده را بی‌خیال شوید تا التهاب پوست‌تان بخوابد.

روز پنجم: حالا که کندن جوش‌ها از سرتان افتاده، کمی به تمیز شدنش فکر کنید. شب‌ها صورت‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی گوگرد که ضدعفونی کننده و ضدالتهاب باشد پاک کنید و صبح‌ها به جای صابون زدن به پوست آن را با آب خالی بشویید تا خشک‌تر نشود. برای تهیه پاک‌کننده‌ها می‌توانید بسته به جیب‌تان تصمیم بگیرید. اگر برای‌تان کم هزینه بودن پاکسازی پوست مهم است، می‌توانید از پاک‌کننده‌های ایرانی که 10درصد گوگرد دارند کمک بگیرید.

روز ششم: به جای سابیدن پوست‌تان با حوله بعد از شستنش آن را با یک دستمال یکبار مصرف خشک کنید تا باکتری‌ها به جان پوست‌تان نیفتند.

روز هفتم: یک لوسیون بدون چربی که حاوی گیاهان دارویی است به برنامه مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. درست است که در حال مبارزه با چربی‌های پوست‌تان هستید اما نباید اجازه کاملا خشک شدن را هم به پوست‌تان بدهید.

روز هشتم تا دهم: یک شب در میان به اندازه یک نخود از سرم یا پماد ویتامین A را روی تمام صورت‌تان بمالید. ممکن است در ابتدا پوست‌تان تحریک شود و این کار کمی آزاردهنده به نظر برسد اما این یکی از بهترین راه‌های مبارزه باچین و چروک برای صاحبان پوست‌های خشک است.

روز یازدهم: برای سم‌زدایی از پوست‌تان، خوردن سبزیجات تیره را آغاز کنید و هر روز حداقل 510 میلی‌گرم روغن ماهی هم در رژیم‌تان بگنجانید. برای دفع سموم از پوست‌تان به امگاها نیاز دارید. پس مصرف روغن ماهی را فراموش نکنید یا اینکه از داروخانه قرص روغن ماهی بخرید.

روز دوازدهم: این روزها بازار ماسک‌های عجیب و غریب پوست داغ است اما بهتر است در مقابل وسوسه خرید این ماسک‌های خوش رنگ و لعاب مقاومت کنید و تنها با تهیه یک ماسک خاک رس از فروشگاه بیرون بیایید. این ماسک دوای پوست‌های آکنه‌ای و جوش‌های سرسیاه است. پس هر جوشی که سر می‌زند را با کمک یک نوک انگشت از این ماسک خشک کنید.

روز سیزدهم: اگر چربی پوست‌تان دلیل بروز جوش‌هاست، بهتر است یک بار دیگر برچسب روی لوازم آرایش‌تان را بخوانید و از چرب نبودن‌شان مطمئن شوید.

روز چهاردهم: درست است که آلودگی پوست می‌تواند شما را جوش‌جوشی کند، اما تصور نکنید شستن لحظه به لحظه پوست کمکی به حذف آکنه‌ها می‌کند. شستن بیش از حد محل آکنه‌ها، جوش‌ها را حساس‌تر می‌کند و باعث ترشح مواد درون‌شان در گوشه‌های بیشتر پوست می‌شود.

لیست کامل تالار های پذیرایی عروسی تهران

اگه می خوای جشن عروسیت رو توی تالار پذیرایی برگزار کنی، شیک ترین ها رو می تونی اینجا انتخاب کنی.

اگر حوصله درمان دو هفته‌ای را ندارید و عروسی تان نزدیک است و یا میخواهید به مهمانی بروید و نگران جوش های سرزده و ناخوانده هستید، پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم. بر اساس نتایج تحقیقات علمی ، خاصیت عصاره درخت چای در کنترل و بهبود جوش صورت ( آکنه ) و به عنوان یک ضد عفونی کننده مؤثر در از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه ثابت شده است.

محصولات با عصاره روغن درخت چای غنی شده و به صورت اختصاصی برای پیشگیری، کنترل چربی، ماندگاری آرایش، برطرف کردن جوشهای ناگهانی و شادابی پوست برای شما مناسبند. محصولاتی مثل ژل پاک کننده صورت برای پوست های چرب و جوشدار، محلول خشک کننده جوش و هم چنین قلم ضد جوش را که همگی حاوی عصاره درخت چای هستند از داروخانه ها و بوتیک های معتبر تهیه کنید.

شما هم روش خاصی برای درمان خانگی جوش های صورت تان دارید؟ اگر روشی سراغ دارید یا همین پکیج ۱۴ روزه را امتحان کردید، نتیجه را با ما درمیان بگذارید.


نظرات کابران

واینکه بهتون بگم واسه اینکه التهاب جوش کمتربشه وقرمزیش تاحدی رفع بشه ازالوورا استفاده کنیدشب بزنیدصبح بشورید واینکه دوباره صبح بزنیدژلو به صورتتون هروقت خواستیدبشوریداگرم خواستیدبریدبیرون میتونید وایستیدتاخشک بشه روش ارایش کنیداصلا موردی نداره من با اینکارحداقل جوشای بیشعورمو کمی خشک میکنم جلورشدشون میگیرم شماهم جواب میگیریدچون الوورا واسه هرنوع پوستی خوبه

من ۲۴سالمه ازسن ۱۷سالگی شروع کردم به جوش زدن یعنی انواع جوش توصورتم دراومده خوب شده الانم که الانه جوش میزنم خیلی راهارو رفتم خیلی خرجاکردم اما فایده نداره دوس دارم اینه اتاقموبشکونم دیگه بریدم جدیدن تویه سایتی اسم یه صابون وکرم به اسم حسن ترک شنیدم که توپنج روزجواب میگیری وتغییرات رومیبینی سفارش دادم شایدجواب بگیرم چون همه درا به روم بسته شده واینکه هیچوقت جوشاتون رو نترکونیدهمین امروز دوتاشون ترکوندم کنارهمون جوشا بازیکی دراومدبشدت افسرده شدم چون ماه بعدنامزدیمه هیچ ذوقی ندارم کلا ازجمع بیزارشدم فقط خودمو بستم توخونه امیدوارم پکیجم زودتربرسه اگه جواب گرفتم بهتون میگم حتما

سعی کنین سالی یه دوبار حجامت کنین درفصل بهار وپاییز وکمتر ازآرایش استفاده کنین آب زیاد بخورین ورزش کنین هله هوله مصرف نکنین غذا رو با مصلحاتش بخورین هفته ای یه بار پاکسازی پوست انجام بدین ماسک خاک رس هفته ای یه بار فراموشتون نشه اینها رو انجام بدین پوست خوبی خواهید داشت

یه تونر یا تونیک خونگی بهتون یاد میدم درست کنین حالشو ببرین تمیز کننده پوست هست و جوشهارو هم ازبین میبره کمی آویشن رو دم میدین بعد ازصافی رد میکنین وبعد آب اویشن دم شده وخنک شده رو داخل یه اسپری خالی میزارین وهرروزیا شبها بعدازاینکه صورتتونو شستین ازاین روی پد اسپره میکنین یا مستقیم روی صورتتون وبا پد پاک کنین صورتتونو نمیخوات بعدش آبکشی کنین نیازی نداره بزار بمونه چون جوشتونو درمان میکنه همیشه تونرها وتونیکها رو بعد ازشستن پوستتون خواهشا استفاده کنین که کلا منافذپوستتونو از مواد شوینده هم تمیز کنه

چیزهایی که الان تو بازار هست انواع محلول وژلهای شستشو به خدا همش قرتی بازیه اینها فقط جنبه تجارت سازیه پوست مامان بزرگهامونو دیدین اون موقع این چیزها نبود ول کنین اینها رو هرکی میگه صابون بده دراشتباهه سالهای قبل مردم فقط صابون میشناختن اگه بعد از صابون پوستتون خشک شد کرم مرطوب کننده بزنین وسلام

ماسک خاک رس هفته ای یکبار فراموشتون نشه خاک رس قرمز عطاریها دارن

بهترین لایه بردار واسه پوست سفیدآب البته ازنوع خشکش بگیرین هفته ای یه بار توحموم انجام بدین وبهترین لایه بردار ایرانی مارک آدرا هست بعد ازچندبار استفاده نتیجه رو میبینین روغن بابونه بازم ازمارک نوشاد برای ریشه کن کردن جوش عالیه وهمچنین جای جوش

میتونین با روغن بادام شیرین لکه هاتون رو ازبین ببرین بازم ازهمین مارک نوشاد

دوما میتونین از روغن هسته انار فقط روی لک بزنین خاصیت لایه برداری وترمیم کننده پوست داره میتونین ازعطاری تهیه کنین مارک نوشاد خالصه روغنهاش همچنین باروغن بادام شیرین میتونین

برای کسانی که مشکل جای جوش دارن الان چند تا راه حل بهتون میدم اول اینکه اگه پوستتون چرب نیست میتونین ازپماد زینک اکساید ۲۵درصد فقط روی لکه ها روزی چندبار بمالین بعد از۱هفته خواهید دید که لکه هاتون داره کمرنگ میشه چون زینک اکساید به دلیل داشتن روی یک ترمیم کننده هست پوست رو ترمیم میکنه

سعی کنین بعد ازاینکه صورتتونو شستید بعدش صورتونو با تونر یا تونیک پاک کنین که منافذ پوستتون تمیز بشه

همیشه غذا رو با مصلحاتش بخورین که دچار هیچ نوع مشکلی نشین

شما که جوش دارین اگه پوستتون چربه ازصابون های ttcاستفاده کنین یا صابون بابونه و بعدش از ژل ضد جوش آکنیل استفاده کنین گیاهی هست و جای جوش رو هم لایه برداری میکنه بدون اینکه قرمز بشه و اگه پوست خشکی دارین صابون گل ختمی استفاده کنین واسه جای جوش عالیه هفته ای یکبار ماسک خاک رس استفاده کنین تو عطاریها موجوده

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

سلام قبل ازهرچیز باید علت جوش زدن رو بدونین همه دنبال راه حل خارجی هستن یعنی فقط سطحی میخوان جوش رو برطرف کنن البته بعضی وسایل آرایشی خودش باعث جوش زدن میشه گردوغبار تمیز نکردن خوب پوست وخیلی چیزهای دیگه

سلام منم خیلی بد جوش میزدم.کرم ها و انتی بیوتیک ها اثری نداشتن ولی الان به تجویز دکتر قرص پیشگیری بارداری سپرتیرون کامبایند مصرف میکنم کل جوش هام برطرف شدن صابون لایه بردار هم استفاده میکنم شبا. ایشالا که دیگه برنگردن

یکی از علت های اصلی جوش صورت و بدن خود ارضایی یا استمناء می باشد و درمان آن ترک رفتار فوق است و همچنین این اشخاص در صورت ازدواج مشگلشان برطرف می گردد.

چرا به شماره ت پیام بدیم؟ شما که هدفت کمک به هم نوع هات هست؛ خوب همینجا بگو همه استفاده کنن

کسیکه راجب پنیر صحبت کردن واقعااااااااااااااااااا مرسی. از بس جوش زدم سالهای زیاد یعنی اینقد فرصت داشتم که یکی یکی غذاهارو چک کنم تا رسیدم به پنیر لعنتی. عاشقش بودم ولی ظاهرا از پشت داشت خنجر میزد?

حالا که پوستم اینقد صاف شده و خوشحالم انصاف دیدم که با شما در میون بذارم @setaredaryaee92

من از اول نوجوانیم صورتم جوش میزد تا زمانیکه عروس شدم و حرص میخوردم که چرا اینا درمان نمیشن تا اینکه یه روز این فرمول کشف کردم به باری خدا

دوستان سلام

من ده سال مدام جوش زدم و شاید بالای پانزده میلیون خرج کردم از قرص هی مسخره گرفته تا مدرنترین لیزرها و طب سنتی و مدرن و اینا اما نشد که نشد جوشام درمان بشه بالای ده ها کتاب و مقاله خوندم دیگه افسرده شده بودم یه روز تو خیابون دیگه رسما گریه کردم که چرا پوستم اینجوریه قسم خوردم یا درمانش میکنم یا خودمو میکشم.تا اینکه تحقیقاتم جواب با یه برنامه بیست روزه و با پنگاه تومن هزینه الان هم قیافم محشر شده هم خوشگل شدم خبری از جوش نیست.من معنی کردم خواستن واقعا توانستن هست.و حاضرم صمیمانه تجربیاتمو بگمو و خلاص بشید واسه همیشه و خوشگل بشین.در تلگرام به بنده پیام بدین @keyhanghurbanpur یا پیام بزنید به شماره ۰۹۳۶۹۶۲۳۴۳۶ من هدفم خدمت به انسانیت و هم نوع هام هست فقط همین.خدا همراهتان باشد.

بروبچ سلام لطفا بهترین روش رو بگین برای جوش برای یک ماه اثر کنه خوااااااااااااااااااااااهش…

خیلی خوبه

دوستان دارچین خیلی خوبه هم برای صورت پوست صورتو سفید میکنه و جای جوشو میبره و … هم واسه موها خیلی خوبه.این دوتا محصول خیلی عالین حتما یه سری بزنین هم برای مو و هم برای پوست هست قیمتش خیلی مناسبه تازه این سایت خیلی تخفیف میده . من خودم نمیتونم مستقیم دارچین استفاده کنم صورتم میسوزه اما این محصولات عاااالین حتما ی نگاهی بهشون بندازین.
* http://www.takhfifbartar.com/url/gIZ
* http://www.takhfifbartar.com/url/gIa

صابون اکتیوس هم استفاده کنید من جواب گرفتم

از قرص آزیترومایسین250استفاده کنید عالی

میشه راهنماییم کنید من یک ماه دیگه عروسیمه رو شونمم جوش هست مبخام تو این یک ماه خوب شه

خسته شدم چقدر حسرت صورت صاف بقیه رو بخورم اه

سرکه سیبو دوبار در روز به مدت یک هفته روی جوشاتون بمالید.بو میده ولی من امتحان کردم نتیجه گرفتم…

سرکه سیبو امتحان کنید…

من از وقتی اصلاح کردم جوشام زیاد شد خیلییی شد بعد قرص داکسی ساکلین خورم بامحلول خیلییی بهتر شد ولی هنوزم جوش ریز دارم اینارو چکنم

منم نمیدونم چکارکنم ازجوش

سلام دوستان. روغن آرگان برای پوست چرب بده یا خوب؟

راستی دوستای عزیز یه چیزی یادم رفت بگم اینکه حتما حتما هر روز بخصوص صبح ناشتا یک لیپان جوشونده کاسنی و شاهتره بخورید عرقشو نگیرید فایده نداره یه قاشق ازهرکدوم تو لیوان آب جوش بذارید 5 دقیفه دم بکشه صاف کنید میل کنید محشره معجزه میکنه،اینکه میگن جوش به این چیزا ربط نداره مزخرات دکترای بی وجدانه که داروها و کرمهای گرونشونو بفروشن.به خدای مهربون توکل کنید،ایشالا برای همیشه از جوش راحت میشید

سلام دوستان تجربه ی من از جوش خیلی زباده،من تا 22 سالگی پوستم خوب بود تا اینکه یکدفعه شروع کرذم به جوش زدن همه کاری کردم انقدر طولانیه که اگه بگم خسته میشید راکوتان لعتتی رو هم خوردم دقیقا 10 ماه که ای کاش نمیخوردم چون بعد اط یک سال دوباره برگشت و این بار بدتر از قبل پیش دکترای معروفی مثله صدرزاده و صیرفی هم رفتم که فقط تا موقعی که انای بیوتیک و داروهاشونو میدم خوب میشدم و دوباره روز از نو و روزی از نو،اما الان 29 سالمه و انقد تجربه بدست ،آوردم که میخوام به شما هم بگم.
لبنیات بخصوص پنیر رو کلا از زندگیتون حذف کنید،شیر و خامه و کره و… واقعا ممنوع،فقط ماست اون هم کم چرب،استرس و فکروخیال دشمن پوستن،ماسکای خونگی مثله عسل و آبلیمو پویت رو حساس و جوش و تحریک میکنن،شیرینی خامه ای و فلفل واقعا باعث جوش صورت میشن،،بازم اگر هوس کردین حالا یدونه در ماه ایرادی نداره ولی پنیر و شیر لعنتی به هیچ عنوان.و حالا درمان دارویی،هر صبح صورتتون رو با صابون نو باکتر بشورید بعد محلول دالاسین 1/5 % رو با دست تمیز روی تمام صورتتون با پنبه برنید بذارید 1 ساعت بمونه بعد کرم ضد آفتاب بدوم چربی بزنید،شب مجدد صورتتون رو با صابون نو باکتر بشورید خشک شد پانژل رو کل صورت البته به میزانیک عدس برای هر نقطه صورت بمالید منظورم از هر نقطه یعنی به عدس پیشانی چانه بینی دو طرف جز دور چشم و خط خندهالبته روی جوش ها و جای جوشها یه ذره بذارید بمونه چون این کرم بنزوییل پروکساید هسن بدن بهش مقاوم نمیشه و فوق العادست برای پوست،البته ماه اول بدتر شد نگران و ناامیدنشید و ادامه بدید،تنها درمان جوش و جای جوش همینه

من15 سالمه جوش های چرکی میزنم راهکارش چیه تازه جاش هم می مونه ماسک عسل خوبه؟؟؟

من اصلاجوش نداشتم ولی الان پیشونیم جوش زده اینجاکدوم روش بهتره؟؟

بابا از جای جوشا پوستمون پر از لک شد ی راه خوب پلیزززز

سلام من خودم چند ساله درگیرم و اواع راه هارو رفتم الان یک روش پیدا کردم برای من ک فعلا خوب جواب داده کتری رو میزارید رو اجاق بجوشه وقتی شروع کرد ب بخار کردن یک حوله میندازین رو سرتون و میگیرید جلوی لوله ی کتری مواظب باشید نسوزید بزارید حسابی گرمتون بشه و عرق کنید ده دقیقه اینکارو انجام بدید تا حسابی صورتتون عرق کنه بعدش سریع برید صورتتون رو با صابون تی تری یا همون درخت چای با اب گرم بشورید بزارید چند دیقه باشه رو صورت بعدش با اب گرم بشورید بعدش هم با اب سرد ک منافذ بسته بشن هر هفته هم از ماسک ذغال استفاده کنید جوشتون رو دست نزنید انشالله اثر داشته باشه.

روغن زیتون روی پوستتون بمالیدجواب میده ژل موضعی کلیندامایسین هم خیلی خوبه قبلش بایدحتماصورتتون روباصابون بشورید

از اب لیمو استفاده نکنین من استفاده کردم جاش مونده از شامپو بچه واسه شستشو صورتتون استفاده کنین جواب میده

راه حل لاتون اصلا جواب نداده

سلام من صورتم خیلی صاف بود اما بد اصلاح خیلی جوش زده صورتم از نزدیک انگار پوستم سوخته خیلی جاش قرمزه چند وخت دیگ نامزدیمه تروخودا اگ راه حلی میدونید بگید خسته شدمممم

سلام منم خیلی جوش دارم رفتم دکتر کمتر شده بودولی الان که نمیرم بازم جوش زدم خواهشااا دخترا از سفیدکننده استفاده نکنین

سلام صورتم و دستام تا بازو جوش زده الان هم داره جاش سیاه میشه باید چه کار برای درمانش کمک کنید ممنون میشم????

اگه از ماسک لیمو ترش و عسل استفاده کنید حتما باعث شستشو ی جوش ها میشود

فقط یخ با پارچه نخی روش بذارین،واسلام

سلام.من یه هفتس از عسل رو پوستم استفاده میکنم روزی دوبار مدت ۲۰ دقیقه
اما هیچ نتیجه ای نگرفتم بدتر هم شده
جاهایی که جوش نداشته هم جوش زده
نمیدونم این عسلی که همه توصیه میکنن چرا جواب نمیده برای من

ترلان جون پس کلا دیگ بیخیالش شو تو ک همه راه هارو رفتی شاید اینجوری بهتر شد دیگ دست ب صورتتون نزنید ب نظر من جوشاتون. بیشتر تحریک میشن

سلام. من 19 سالمه صورتم زیاد جوش نداره قبلا اصلا نداشتم الان یکمی جوش در اوردم اعصابم بجور خورده تو رو خدا کمک کنید

من راه حل شما رو رفتم
نشد
تا حالا هرچی روش تو اینترنت بوده رفتم
انواع کرم هارو خریدم
انواع امپول ها رو زدم
انواع ژل هارو تزریق کردم
انواع جوشنده هارو خوردم
انواع قرص ها رو خوردم
خوب میشد ولی همین که تموم میکردم استفاده ازشون رو فرداش صورتم پر جوش بود
لطفا راهنمایی کنید

iiiiiiiiiii komak

من ۱۸سالمه خیلی جوش میزدم..شیراز هستم رفتم پیش دکتر حامدپور با چند نخسه دارو صورتم عالی شد ولی بهم گفت کرم پودر استفاده نکن منم رعایت نکردم الان مثل اؤن موقعه نیست ولی جوش ریز زدم

موز رو سعی کن نخورید.انار رو حتما روزی یدونه بخورید.با پره های سفیدش.خیار هم اگه بومی هست خوبه.وگرنه گلخونه ایش مفت نمی ارزه.سیب هم خوبه.

لازمه بدونید خوردن همه اینها باعث جوش زدن میشه به مرور زمان و مالیدن کرم های غیر استاندارد و خوردن قرص های غیر استاندارد از عواملشه لازم نیست هر کس هر قرصی پیشنهاد کرد یا کرم یا صابون بخرید

چای، قند و شکر، شیرینی جات قنادی، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود. سرخ کردنی، فریز شده، زودپز شده. سس، رب، شور، ترشیجات، سرکه، نمک زیاد، لبنیات، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی، همراه غذا مایعات. دوغ و نوشابه، تند و سریع غذا خوردن، آب یخ، بستنی، تنقلات مصنوعی، قهوه، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفر. دوستان از کدوم از اینا استفاده میکنید

من جوشهای صورتم تماما صورتمو زبر کرده نمیدونم چیکار کنم تا پوستم نرم شه وجوش نزنه لطفا بگین چیکار کنم؟

دوستان من ده سال جوش زدم از 19تا 29 سالگیم … یه درمان بهتون پیشنهاد میکنم انجام بدید جواب میگیرین حتما.. باشگاه برید فقط ورزش! انقد ورزش کنید از صورتتون عرق بچکه… بعد دو ماه خودتون تو آینه ببینید متوجه تغییرات میشید …

انقد راه حل های مختلف نگین ی راه حل خوب بگین تروخدا جوشام قرمز زیاد نیستن ولی اعصاب خورد کنن

تعریف خاک رس هم زیاد شنیدم

سلام برای درمان جوش سه قاشق الکل 96درصد رو داخل سفیده تخم مرغ بریزید و خوب هم بزنید و به صورتتون بمالید و وقتی خشک شد بشورید.
شب قبل خواب از گلاب استفاده کنید این دو روش رو ادامه بدین عالی هست
حنا هم خوبه
سیب رنده شده و عسل و یکم آبلیمو
پوستتون رو به روش های خانگی و طبیعی پاکسازی و لایه برداری کنید

علت جوش از کبد هم میتونه باشه مصرف عرق کاسنی روزی یک لیوان هم عالی هست . کبدتون رو پاکسازی کنید مخصوصا در ماه
مبارک رمضان زمان خوبی هست

به منم کمک کنیدجوش وجاش

من اززمان که یادم جوش میزنم هیچ خاکی توسرم نکردم تاالان بهم کمک کنیدپول ندارم دکتر بلم تولوخداااااا

خخخخخخخخخخخخخخ ریییییییییییییییدیییییییییییی دااااااااااشششششیییییییییییی
ولی خوب گفتی خخخخخخخخخ

دوستان من الان 15 سالمه و از 12 سالگی از ی دونه جوش ریز الن ب راحتی %70 صورتم جوش زده ی راحل مناسب بگید plz :l

من خیلی جوش میزنم راه های زیادی رو هم امتحان کردم ولی جواب نداد عسل جواب میده؟؟؟بد ترش نکنه؟؟

شستن صورت با آب و صابونم موثره ولی بازم امکان خشک شدن پوستتون هس ولی صابون بایدکاملا بعد شستشو پاک شه و روی پوست اصلا باقی نمونه وگزنه نتیجه برعکس می ده

خمیر دندون تاثیر داره خیلی فقط باید هرروز زده شه به جوشها (روزی ۲ بار صبح و شب)البته ممکنه یه کم پوستتون خشک شه ولی در کل واقعا نتیجه می ده

از کرم پودر هم اصلا استفاده نکنین

عزیزان من پیشنهاد میکنم از صابون فیس دوکس سبزرنگ مخصوص آ کنه هست استفاده کنین روزی دومرتبه با اون حتما آ بم سرد باشه بشورید نتیجه میگیرید

این جوش های صورت بعد ی مدت لکه میشه این لکه هارو با چی میشه پاک کرد

حالا باید چیکار کنم

من آکوتان استفاده کردم اولش حوب بود ولی بعدش بی تاثیر شد

هیچوقت هم دستکاری نکنین….

من از صابون الوورا۴+۱استفاده میکنم اونم صبحا..بعدش ظهرهاازژل صورت استفاده میکنم..شبها هم ابلیمو..یاخود لیمو ترش به صورتم میزنم‌ تاصبح..صبح میشورمش..خیلی عالیه..خیلی خیلی

حالا نمیشد که این جوشا بعد شصت سالگی درمیومدن اخه تواین جوونی این جوش لعنتی از کجا پیداش میشه من وقتی شب قبل اماده میشم واسه مهمونی فرداش بلند میشم میبینم صورتم جوش زده یعنی بدترین نوع ضدحال همین حالته

یکی به دادم برسه این جوشا منو پیرکرد خداااااا ???

سلام.لطفا بهترین درمان برای جوش های زیر پوستی بگید.خواهش میکنم

سلام وقت بخیر دوستانی که جوش های چرکی بی علت میزنند حتما و حتما یه آزمایش خون بدن احتمال داره کبدشون چرب باشه . کبد چرب تاثیر مستقیم روی جوش های صورت داره .

منم بانظر Sarahموافقم

همش چرته… من سه ساله جوش میزدم همه کار کردم واسه جوش هام اما خوب نشد حتی افسردگی گرفته بودم… روزی سه بار صورتمو میشستم هر ماسک ودارویی ک فک کنید استفاده کردم. امافایده ای نداشت. تا اینک حدود دوهفته کلا بیخیال شدم دگ صابون و تونر و همچیو گذاشتم کنار اولش صورتم خیلی ریخت بیرون اما اصلا جلو اینه نمیرفتم تا اینک داداشم گفت چقد صورتت خوب شده بعد ک دقت کردم دیدم حتی رد جوش های صورتمم داره از بین میره. فقد روزی یک بار صورتم رو با اب میشورم. هرچی دارو و صابون و ماسک مصرف کنید پوستتون حساس تر میشه… تغزیه و استرس هم خیلی تاثیر داره ولی در کل بیخیالش بشید خودش بیخیال میشه میره

دوستا بعد از لایه برداری ب شدت جوش زدم همه زیرپوستی.چکار کنم؟
در ضمن ماسک عسل رو امتحان کردم عالیه ولی همشون نرفتن
کمک کنید

سلام خانما نشاسته پخته شده به صورت فرنی و سفیده تخم مرغم عالیه

بچه ها کی پیشنهاد خوبی داره بده

شیرینی کمتر بخورید

من بیست پنج سالمه خیلی جوش می زنم چیکار کنم

سلام.خانوما اقایون دو سه تا راه کار میگم دیگ اونارو انجام ندید اگ جواب نگرفتید فحشم بدید.اول اینکه روزی حداقل دوبار از صابون تی تی پاور استفاده کنید.وقتی جوش میزنید روش ابلیمو یا اب پیاز بمالید.فقط توجه کنید ابلیمو صنعتی فایده نداره ابلیموی خونگی یا جاش خود لیمو بمالید.ماسکم هفته ای دوبار بزنید بدک نیست ماسک عسل یا الوورا یا خاک رس.اگ نتیجه گرفتید برام دعا کنید.خخخخ


سلام

سفیده ی تخم مرغ برای صورت عالیه حتماامتحان کنید

به نظرم آبلیمو یکم جواب داد

من از آبلیمو، محلول کیلیندومایسن،صابون استفاده کردم اما جوابی نگرفتم

سلام.من هم از پماد هیدرو کورتیزون استفاده کردم بد نبود
اما میتونید ازصابون خرچنگ هم استفاده کنید

بهترین راهکار اینه که همه ی اینه ها و چیز هایی که میتونید توش خودتونو ببینید رو بشکنید تا نتونید این جوش های مزخرفه ببینید والسلام خاک بر سر جوووووش

ای بابا پدرمونو دراوردید کلی صابون گیاهی و شیمیایی خریدم هیچ تاثیری نداشت بابا یه راه خوب و درست پیشنهاد کنین

زبانم مو دراورد اینقدر گفتم اه

همه کاری اگه کردی جواب نداده اینم امتحان کن تغذیه مناسب کن شیرینی ترشی ادویه تلقلات غذای چرب کم بخور

خیلی بی مزه و نظرمزخرف بودی ببخشیدا

چرا خوب نمیشه عزیزم خوب میشه فقط یه زمانی داره صبر کن حوصله کن تغذیه درست کن

عزیزم جوش لکه سفید و سیاه و قرمزه ممکنه واسه همه یه جورباشه مال من قرمزه زیر پوستیه اما روش یکیه تغذیه فقط تغذیه درست کن

مزخرفه من که رو همه جای صورتم جوش دارم یعنی همه جای بدنم مریضه اگه اینجوری چند بار ازمایش دادم چرا چیزی نشان نمیده تغذیه درست فقط فقط

واسه همتون میگم خواهشا گوش کنید من سه ساله درگیرم دکتر رفتم مطالعه خیلی زیاد کردم فایده نداره فقط تغذیه درست کنید خواهشا غذای سرخ کردنی کم مصرف کنید جوش دستکاری نکنید ترشی و ادویه کم مصرف کنید شیرینی کم من که الان بیست سالمه درگیرم اما تغذیه درست میکنم تاثیراشو واقعا میبینم امتحان کنید شماهم

ن شیرینی کم مصرف کن ادویه و ترشی اصلا غذای سرخ کردنی کم شیرینی کم

وای بخدا خسته شدم جوش های من هی میزنن و هی میرن

عسل خوبه ؟؟؟

سلام من الان ۱۷ سالمہ از ۱۳ سالگی جوش میزنم، جوشامم اصلا قرمز نیستن. ھمشون زیر پوستی ان.. لطفا یہ روش خوب واسہ از بین رفتنشون بگید؟؟؟

کف سفیدی تخم مرغ رو صبح و شب بمالید صورتتون بعد از ده دقیقه که خشک شد با آب خنک صورتتون رو بشورید آرامش رو تو صورتتون حس خواهید کرد.ببخشید مطلب جا افتاده بود.

توصیه من به خانومهای عزیز اینه که قرص روکاتون با اینکه صورت رو صاف میکنه اما نازایی میاره و امکان سرطان کبد خیلی بالاست اصلا این قرص مزخرف را استفاده نکنید چاره همه نوع جوشها یک دلیل داره جوشهای پیشانی مشکل گوارشی هست جوشهای روی گونه از مشکل کلیه و عفونت ادراری هست و جوشهای چانه از عفونت لثه و دندان هستش شما میتونید با مصرف سالاد و استفاده قرص ب یک روزی یک عدد واستفاده از صابون آلوئه ورا و از همه مهمتر استفاده از سفیدی تخم مرغ که با همزن میزنید تا کف کنه هر روز یک وعده شب و یک وعده صبح این کار رو انجام بدین و اگر هر نوع عفونت گوارشی کلیه ادرار یا عفونت لثه یا دندون دارین با مراجعه به پزشک حل کنید از استرس و فکر و خیال دور باشین شماها جوانید الان وقت ورزش و خوشیه وقت واسه فکروخیال زیاده امیدوارم این کارهارو انجام بدین و قول صد در صد اینکه خوب میشه جوشهاتون

زردچوبه بادارچین وابلیموترش وعسل باهم مخلوط کنین تابه شکله خمیری دراد به محل جوش بمالید بذارید یه رب تابیس دقیق ای باشه بعدم ابکشی کنین واقعا عالیه تاثیرشوتوسه روز میبینین به امید خدا

سلام خدمت همه دوستان بهترین روش تغذیه سالم ونخوردن تنقلاته

فقط قرص های رواکوتان مصرف کنید صورتم را کرد مثل اینه صورتم از جوش ب هیچ عنوان جا نداشت

جوش صورتم خوب نمیشه

خیلی بده منم جوش دارم صابون خرچنگ خوبه

اگر صورتتان جوش داره بخور بابونه روزی ۳بار جواب میده

بخدا من خیلی دوست دارم جوش های من بیره وای کسی نیسته کمک کته

منم همه کاری کردم ولی نتیجه نگرفتم

منم الان دو هفتست یهو جوش زدم کلی,جوش های ریز و قرمز?? قبلن صورتم خیلی صاف بود..
اینجا کلی روش خوندم ولی نمیدونم کدومو استفاده کنم چند روز دگ هم عروسی داریم ?
بهترین و کار امدترینش کدومه??
مرسی اگ جواب بدید

یک قاشق روغن زیتون ویک قاشق نمک رو با هم مخلوط کنید وروی جوش صورت بگذارید جواب میده

از آسپرین و دوقطبی آب استفاده کنید وقتی آسپرین حل شد به مدت چند دقیقه روی جوش بگذارید جان میده

من ازآبلیمواستفاده میکنم خوبه؟

سلام من پیازاب پز وامتهان کردم خوبه

سلام من همیشه زیر چانه ام جوش میزنه چرکی هم نیس قرمز رنگه خیلی عذاب میکشم آخه هنوز داره خوب میشه باز یکی دیگه کنارجوش میزنه جوش صورتم فقط رو چانه بقیه پوستم صاف لطفا کمکم کنید چیکار کنم

سفیدآب رو رنده کنید با آب خیارباهم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ یا۲۰ دقیقه بزارید بمونه روصورتتون بعد بشورید.روزی یبار انجام بدید هم سفید میکنه هم جوش میبره.اینو یه ارایشگر بهم یاد داد

سلام دوستان,چندوقتی هست صورتم خیلی جوش میزنه بهترین متخصصارو هم رفتم اما نتیجه ایی نگرفتم.چیکارکنم!!!

کسی میدونه بهترین روش برای درمان جوش های قرمز چیه؟

18سالمه صورتم خیلی صاف بود بعد ازاصلاح خیلی جوش در اوردم دکترم رفتم نتیجه نداشت ایاکسی از زالو درمانی استفاده کرده جواب گرفته؟؟

سلام. من از صابون کوسه آر پی استفاده میکنم. روزی یبار ، هر بار یه دیقه رو صورتمه بعد میشورمش خیلی عالیه. بعضی اوقات بعدش رو صورتم ، روغن کنجد میزنم. البته روغن کنجد برای لب آسیب میرسونه. امتحان کنین شاید بهتر شین.

هی کجایین جواب بدین آخه……

واقعا ک دیگه از دست این جوشای نکبت خسته شدم چیکا کنم؟؟؟؟؟

ولی جوشای صورتم خوب نشد….

مرسی عالی بود….من استفاده کردم..

سلام من المان زندگی میکنم نمیدونم چرا سه ماهه جوش های ریز و سر زرد میزنم تروخدا کمک کنین

سلام دوستان من چند وقته صورتم جوش زده قبلا هیچ جوشی نداشتم چند بار دکتر رفتم با کرم و ژل و اینجور چیزها درست نشده حتی میکرودرم هم رفتم کلا تو صورتم پخش شده کلافه ام کرده جاشون هم درد می کنه سر سفیده ورم داره بعد یهو می خوابه جای دیگه می زنه کسی علت این جوشا رو می دونه لطفا راهنمایی کنه ممنونم

سلام دوستان من الان 25سالمه هنوز هم جوش صورت دارم چکار کنم

بد نیست

به. اندازه یک بند انگشت قره قروت سیاه با چند قطره آبلیمو حل کنید هر شب بزنید حتی جای جوش ها هم میره. قره قروت محلی عالی هس ولی اگر در دسترس نبوداز قره قروت ملوند استفاده کنید انشاالله که همه شما خوب بشید:-)

جوش های صورت من زیاد میشن و جاشون میمونه من با مخلوط کردن قهر قروت با آبلیمو معجزه کرد هرشب بزنید

salam man kheli soratam jush haerezmizane komakam konid

سلام دوستان ..به نظر من جوش شیرین واسه کاستن جوشهای ریز مناسبه .من خودم هر شب همین کار رو انجام میدم و راضیم .

سفیده ی تخم مرغ با عسل خوبه

به‏ ‏نظر‏ ‏من‏ ‏کم‏ ‏نگاه‏ ‏خودتون‏ ‏کنین.

من پیش پزشک رفتم دوره درمان یکسال ونیمه داده بهم خعلی هم کارش خوبه خعلی کارکردم و نتیجه نگرفتم ازعسل درمانی گرفته تا اویش واب جعفری و…
هرکسی میگه فلان دارو وفلان روش روانحام بده انجام ندین ب پوست خودتون اسیب میرسونید هرکس ی مشکل خاص خودش داره حداقلش با ی شخصی ک میدونید تواین کارسررشته داره مشورت کنید

من خیلی جوش زیر پوستی میز نم باید چیکار کنم

سفیدآب با آب لیمو هم خیلی خوبه برای صورت چرب

ماسک عسل و لیمو رو بزارین روی صورتتون هر شب.
عسل و دارچین هم عالیه)میزان دارچین خیلی کم باشه)
واسه نتیجه گرفتن باید حداقل یک ماه مرتب بزنید . واقعا تاثیر داره.از صدتا قرص هم بهتره.
8لیوان آب و ورزش کردن هم تو داشتن پوست صاف موثره.

سلام دوستان من به تارگی خیلی جوش میزنم خودم حسشون میکنم اوایل فک میکردم برای کرم پودر هست ولی الان اون هم قطع کردم ولی فایده نداره چند ماه دیگ عروسیمه ب نظرتون قرص راکوتیدین بخورم؟

منم جوشهای زیر پوستی زیاد دارم نمی دنم علتش چیه چری وشیرینی هم نمی خورم تو رو خدا راهنمایم کنید

سلام دوستان.
من هم مثل خانوم هانیه پوست خییییلی صافی داشتم تا حدی ک اصلا نمیدونستم جوش صورت ینی چی ک دیگران این همه ازش مینالن,ولی سه ماه پیش ی هو صورتم پر جوش شد.
من از ماسک سیب و عسل . و ماسک روغن زیتون استفاده کردم.خییییلی جوشام کم شده,کم کم رو ب بهبودی کامله.
البته هرپوستی,ی درمانی داره….

من یکی از بهترین پوست هارو داشتم جوری بود که همه حسزت پوست من و میخوردن.اما یه بار خاک شدیدی روی پوستم نشست از اون موقع تا حالا شزوع کردم به جوش زدن.خیلی داره این مسئله اذیتم میکنه.نمیدونم بیاد چه کار کنم.دارم از محلول جوش شیرین استفاده میکنم .به نسبت دارم ج میگیرم.

من دوهفتس عمل بینی انجام دادم,صورتم خوب بود تا اینکه رفتم ارایشگاه واسم بی کرم مالوند ک صورتم پراز جوشای ریزشده واقعا دیوونم کرده,ولی میترسم مث اون خانومی ک گف بعد عمل بینی جوشام دوبرابرشده بشم,خ میترسم اخه پوست منم گندمیه ای جوشا خ وجه بدی توصورتم ایجادکرده ??توروخدا بگید چیکاو کنم؟

سلام دوستان من ی راه خیلی خوب دارم
خودم انجام دادم عالی بود
خوب اول یا میتوانید از قرص عفونت خشک کن ازیترومایسین استفاده کنید من استفاده کردم خوب بود عالی بود
یا اینکه از صابون ARZTSEIFE جلدشان صورتی و سفیده و ابی خیلی عالیه قیمتش هم8500 و ی صابون دیگه واسه لکه هست ویرگو اسمشه ازاینا بزنید عالی بون

من جوشهای درد ناک روی صورتم بخصوص اطراف بینی میزنم علت چیه؟

من 35 ساله جوشهای چرکی وحشت ناوی روی صورت کتف و باسن میزنم و خیلی خسته شدم چیکا رکنم؟
از جوانی و جوش غرور هم گذشته.

منم یکی از افرادی هستم که زمان زیادی از عمرم رو با جوش دیت و پنجه نرم کردم
الآن در حال مصرف روآکوتان هستم کسایی که میگن نخورید خوب نمیشه و اینا دکتر من تاکید داره که دوره درمان رو باید کامل کنم یعنی به تعداد وزن ضرب در ۶مثلا اگر کسی 60کیلوئه باید 360تا با دستور پزشک مصرف کمه از خوردن سر خود دارو هم جدا باید پرهیز بشه در کنار مصرف روآکوتان هیچ داروی دیگه ای اعم از هورمونی و کورتونی تجویز نمیشه ماهی یک بار هم میکرودرم انجام میشه در هنگام مصرف و همین طور بعد از پایان دوره مصرف تا ۶ نباید حامله بشید و از روشهای جلوگیری طبیعی استفاده میشه.
۶ ماه که گذشت لیزر درمانی شروع میشه من که ماه چهارم مصرف قرصها هستم فعلا از دستشون در امانم.

شباباچای صورتتون وبشوییدخیلی ساده واسان،چای خاصیت انتی باکتریال داره،اگه خیلی جوش داشتید یک روزدر میان ازقرص ازیترومایسین ۲۵۰استفاده کنید،من خودم به مدت ۴ ماه این کارهارو انجام دادم جوش هام تموم شدوبرنگشت.

خانم سپیده ک گفتید میکرودرم انجام دادید…میشه بگید کجا این کارو انحام دادید!!؟؟؟؟

سلام به همگی
دوستان من قبلا جوش میزدم اما میرفتم دکتر طی ٢-٣ماه خوب میشد جوشام میرفت تا اینکه عمله زیبایی بینی انجام دادم بعداز ٢هفته که از عملم گذشت صورتم شروع به خارش کرد جوریکه دیوونم داشت میکرد منم حالو روزم خوب نبود حواسم نبود صورتمو خاروندم بعداز ١روز پرررره جووش شد قشنگ رو خط گونه ام پره جوشای قرمز بزرگه الان ٩ماهه که من نتیجه نمیگیریم جوشام خرب نمیشه آکوتان خوردم ٢ماه خشک شد بعدش که قطع کردم دوباره برگش کرم لایه بردار استفاده میکنم اما خوب نمیشه خیلی داغونم عمل کردم که خشگیلم ٢برابر بشه این جوشارو زدم افتضاح شد صورتم خیلی داغونم نمیدونم چیکار کنم هورمونامم بهم ریخته دکتر میگه پرولاکتونم بالاست باید بیاد پایین :((((

من هم درمان های زیادی رو پشت سر گذاشتم اول اینکه پنک کیک استفاده نکنید بعد هم شکلات وتخمه رو کمتر مصرف کنید هروقت هم جوش زدید شبانه از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید بجای ارایش غلیظ وتخریب کننده از ضد افتاب بایودرما استفاده کنید چون ترمیم کننده وشفاف کننده هم هست فوق العاده تاثیر گذاره مثل یه رژیم مناسب

میکرودرم و لیزر جوش,بهترین راه کار,پیش یه متخصص خوب,من همه کار کردم به نتیجه نرسیدم تا اینکه رفتم میکرودرم و لیزر جوش و پلینگ انجام دادم تو سه جلسه از این رو به اون رو شدم.

دوستان ماسک عسل معجزه میکنه , آب پیازم بمالید روی پوست اونم خوبه,
لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید چون جوش رو بیشتر میکنه,

حجامت،داروهای گیاهی،انواع واقسام داروهای موضعی بدستوردکترهای مختلف،مصرف راکوتان بمدت یکسال ونیم،،زالودرمانی،،همه روانجام دادم ب نتیجه نرسیدم

ba inkarha faghat roye poost pak meeshe.bad dobare chosh mizane baraye inke baraye hamishe az josh rahat beshin az zalo darmani estefade konid.

بهترین و سریع ترین راه برای درمان جوش های صورت و قرمزی های ماندگار ناشی از انها هیدروکورتیزون 1% است که می توانید از داروخانه تهیه نمایید. و روزی 2 بار به مدت 1-3 ساعت روی پوست ملتهب و اسیب دیده بمالید. در عرض کمتر از یک هفته پوست شما به زیبایی اولیه برمی گردد.
HYDROCORTISONE ACETATE

article657.html

1قاشق چایخوری ماست+1قاشق چایخوری جوانه گندم لاهم قاطی کنین بمالین رو صورتتون هر وقت خشک شد با آب بشورید

ما‏ ‏ک‏ ‏امتحان‏ ‏کردیم‏ ‏ج‏ ‏نداد‏ ‏ولی‏ ‏اگه‏ ‏کی‏ ‏ابلیمو‏ ‏یا‏ ‏دوغ‏ ‏با‏ ‏پنبه‏ ‏ده‏ ‏دقیقه‏ ‏هروز‏ ‏ج‏ ‏میده‏ ‏امتحان‏ ‏کنید

هرکاری کردم به جایی نرسیدم عمل شماهم انجام میدم خداکنه ج بده

lotfan dar morede jush hae dorane ghaedegi ham begid ke darmunesh chie? merc

lotfan dar morede jush hae dorane ghaedegi ham begid ke darmunesh chie? merc

من تجربه ی خودم رو میگم که برای جوشهام هرروز جوشونده ی آویشن و پونه کوهی خوردم و روی پوستم از ماسک عسل استفاده کردم
خیلی زود از شر جوش ها خلاص شدم

به جای این همه وقت هدر دادن آب لیمو ترش بزنین نیم ساعت بمونه بعد بشورین.چند روز تکرار کنین خوب میشه

ویرایش پروفایل من

لیست علاقه مندی ها
(3)

نظرات من
(16)

بخشی از عبارت مورد نظر را تایپ کنید:

خانه

خدمات عروسی

آرایشگاه عروس

آتلیه عروس

تالار پذیرایی


باغ تالار عروسی


تشریفات عروسی


مزون و لباس عروس


گل و ماشین عروس


دفترخانه ازدواج


شیرینی و کیک عروسی

وبلاگ نوعروس

کلینیک نوعروس

فروشگاه اینترنتی خانومی

سئو سایت

آدرس دفتر نوعروس

تهران، بزرگراه ستاری، بلوار لاله، خیابان مجاهد کبیر جنوبی، پلاک 27


021-46019403 | 021-46019513


info@noarous.com

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

معروف است که سروکله‌ی جوش‌‌ها وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. نظری درباره‌ی همزمانی این اتفاقات با هم نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

بسیاری از مردم قبول دارند که استفاده از مواد شیمیایی خشن، شست‌وشوی طاقت‌فرسا و حتی لایه برداری‌ پوست و لیزر کردن تحت‌ نظر پزشک واقعا پوست را حساس کرده و مشکل را تشدید می‌کند. بنابراین می‌توان برای جوش های دوره‌ای با دفعات ظهور محدود، از راه‌های درمانی فوق‌العاده متداولی که جوش‌ و آکنه را با سرعت و به راحتی از بین می‌برند استفاده کرد.

اولین درمان سریع جوش یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

حتما با خواص عسل آشنا هستید. عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

برای تهیه پرفروش‌ترین محصولات ضد جوش دیجیکالا کلیک کنید

برای درمان سریع جوش بخور را فراموش نکنید. استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد.

نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد.

سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند.

بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ صورت اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

جوش شیرین راه‌حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد.

التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد.

بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک برنامه‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند.

نکته: هرگز جوش‌شیرین را بیشتر از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون ویتامین A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

نکته: می‌توانید با خیار ماسک صورت درست کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم بشویید. این کار به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

چیکار کنم جوش چرکی نزنم

وقتی می‌خواهید جوش‌های‌تان را درمان کنید، سرکه‌ سیب را به عنوان ماده‌ای قدرتمند به حساب آورید. چرا؟ زیرا ارگانیسم‌های کوچکی که تمام این مشکلات را پدید آورده‌اند با سرکه‌ی سیب نابود می‌شوند. سرکه‌ی سیب با خواص اسیدی خود، pH سطح پوست شما را به تعادل می‌رساند و در این شرایط باز هم رشد میکروب‌ها سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی آخر اینکه سرکه‌ی سیب با خواص منقبض‌کننده‌ی خود مانند آبلیمو کمک می‌کند که چربی تجمع‌یافته در منافذ پوستی بیرون رانده شود. به یاد داشته باشید که با زیاده‌روی در استفاده از سرکه روی پوست، آن را بیش از اندازه خشک نکنید.

نکته: پس از استفاده از این درمان از تونر پوست استفاده کنید. تونر یک پاک‌کننده‌ی رقیق پوست است که از مواد غیرالکلی ساخته می‌شود و به همین دلیل خشکی پوست ایجاد نمی‌کند.

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان‌وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

نکته: باید از این مخلوط روزی دوبار استفاده کنید.

آسپرین یک مسکن است و البته از آن برای تسکین جوش هم می‌توان استفاده کرد. اکثر ما معمولا قرص‌های تسکین سردرد را در خانه داریم.

نکته: روزی یک بار این درمان را انجام دهید.

آلوئه‌ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

نکته: بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

نکته: بعد از یکی دو دقیقه صورت‌تان را با آب معمولی بشویید.

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید باید ابتدا درباره‌ی دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است. به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.

ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده‌ی روی پوست که آن را جوش می‌نامیم ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای آگاهی یافتن از روش‌های متنوع مراقبت از پوست سری به مقالات دیگر چطور بزنید.

وقتی غدد چربی پوست که در انتهای فولیکول مو قرار دارند بیش‌فعال شوند جوش یا آکنه ظاهر می‌شود. نقاطی از بدن که بیشتر در معرض جوش زدن هستند عبارت است از: صورت، بالای کمر، سینه و شانه‌. جوش علامت واضحی از التهاب پوستی است به خصوص زمانی که روی پوست ظاهر می‌شود. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید.

جوش سرسفید (Whiteheads): با نام کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است.

جوش سرسیاه (Blackheads): به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند. برای مطالعه در مورد درمان این نوع جوش می‌توانید به مقاله درمان جوش سرسیاه مراجعه کنید.

سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌ها برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی رنگ هستند. اگر آنها را لمس کنید ممکن است دردناک باشند. سعی نکنید آنها را فشار دهید چون ممکن است جای زخم‌شان باقی بماند.

این جوش‌ها بر خلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به وضوح دیده می‌شود. قاعده‌ی این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این چرک سفید یا زرد رنگ است که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی است. دستکاری این جوش‌ها به باقی ماندن جای جوش تیره‌رنگ و جای زخم منتهی می‌شود.

از لحاظ ریخت‌شناسی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

به راحتی روی پوست قابل تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند و دردناک بوده و معمولا جای‌شان روی پوست باقی می‌ماند.

جلوگیری از تشکیل جوش‌، راز کنترل آنست؛ علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد. گرچه اغلب آدم‌ها به غلط بر این باورند که جوش زدن با آلودگی سطح پوست یا مصرف غذاهای خاص مرتبط است اما، جوش زدن به ترکیبی از عوامل مرتبط است که برخی از کنترل ما خارجند؛ تعادل هورمونی و سرعت طبیعی سیستم تجدید پوست ما از آن جمله‌اند. با وجود اینکه به طور قطع جوش زدن تقصیر شما نیست اما در برابر جوش‌ها بی‌دفاع هم نیستید. شما برای کمک به بدن‌تان برای مقابله با جوش‌ها می‌توانید آنچه را که بدن برای قدرتمند و سالم بودن بدان نیاز دارد در اختیارش بگذارید.

اگر می‌خواهید پوست خوبی داشته باشید، این موارد ساده را رعایت کنید:

روزی دو مرتبه با ملایمت صورت‌تان را بشویید تا چربی اضافه، باکتری‌ها و سلول‌های مرده را از سطح آن پاک کنید. فراموش نکنید که علت جوش، آلودگی پوست نیست و شست‌و‌شوی بیش از حد تنها منجر به خشک شدن پوست و تحریک آن برای تولید میزان بیشتر چربی می‌شود. هرگز بیش از حد این کار را تکرار نکنید. اگر روالی برای شست‌وشوی پوست‌تان به‌صورت روزانه، جواب داد همان را ادامه بدهید.

لایه‌برداری پوست خوب است اما دقت کنید از لایه‌بردارهای خفیف که دانه‌های ریز و نرم دارند استفاده کنید. از مصرف محصولاتی که حاوی خرده‌های پوسته‌ی بادام یا زردآلو هستند خودداری کنید. این خرده‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند و حتی باعث خراش بشوند که به التهاب پوست دامن می‌زند.

اگر از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنید از محصولات با پایه‌ی الکل ایزوپروپیل یا سایر الکل‌های شوینده استفاده نکنید. الکل ماده‌ی قابض قدرتمندی است و لایه‌ی سطحی پوست را برمی‌دارد، این امر باعث تولید بیشتر چربی از غدد پوستی می‌شود. نتیجه‌ی این کار پوستی خشک و قرمز است و احتمالا جوش‌های بیشتری می‌زنید.

با اینکه غذاها دلیل جوش زدن نیستند، رژیم غذایی سالم کمک می‌کند بدن آنچه را برای جنگیدن با جوش‌ها نیاز دارد در اختیار داشته باشد.

صبحانه را حذف نکنید: صبحانه نیرومحرکه‌ای برای فرایندهای متابولیسم بدن‌تان است و در طول روز به شما انرژی می‌دهد.

به طور کلی میوه‌های تازه را به سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترجیح بدهید و رژیمی متعادل داشته باشید که از همه‌ی گروه‌های غذایی در آن استفاده شده باشد.

روزانه حداقل ۸ لیوان، و اگر ورزش می‌کنید یا در فصل گرما به سر می‌برید حتی بیشتر، آب بنوشید.

فواید ورزش بی‌شمار است، ورزش به گردش خون در بدن کمک می‌کند، به شما آرامش می‌دهد، استرس را کاهش می‌دهد و انرژی‌تان را بالا می‌برد. پوست شما هم از گردش خون بیشتر و اکسیژن‌رسانی بیشتری که در اثر فعالیت ورزشی ایجاد می‌شود سود می‌برد.

اما دقت کنید که حرارت و رطوبت نشسته روی پوست در اثر ورزش، مکان مناسبی برای پخش شدن باکتری‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، پیش از ورزش آرایش‌تان را پاک کنید. اگر مستعد جوش بدن هستید برای ورزش لباس نخی گشاد به تن کنید. بعد از ورزش در اولین فرصت به حمام بروید.

فشار دادن یا درآوردن چرک جوش‌ها با ناخن، سوزن یا هر وسیله‌ی دیگر می‌تواند مسیر باکتری‌ها را به عمق بیشتری از پوست باز کند که موجب تشدید التهاب و عفونت خواهد شد. همچنین این کار به بافت اطراف پوست آسیب می‌زند و احتمال باقی ماندن جای جوش را افزایش می‌دهد. همچنین، تماس بیش از حد دست‌ها با پوست شامل مالیدن یا حتی تکیه زدن دست به چانه می‌تواند باکتری‌ها را به منافذ پوست وارد کند و احتمال جوش زدن را بالا ببرد.

هرروز، حتی روزهای ابری، از ضدآفتاب با spf حداقل ۱۵ استفاده کنید. گرچه حقیقت دارد که مجاورت اندک با نور آفتاب می‌تواند در آغاز برای آکنه مفید باشد اما گول نخورید زیرا این منافع کوتاه‌مدت هستند. تماس طولانی با نور آفتاب پوست‌تان را خشک می‌کند و باعث تولید بیشتر چربی پوست و تسریع ریزش سلول‌های مرده‌ی آن می‌شود. چربی بیشتر در کنار سلول‌های مرده‌ی پوستی زمینه‌ی مناسبی برای ایجاد جوش‌ها ایجاد می‌کند.

خواب خوب شبانه، به مدت حداقل ۷ تا ۸ ساعت، می‌تواند معجزه‌ای برای جوش‌هایتان باشد. می‌پرسید چطور؟ در پاسخ باید بگوییم بدنی که خوب استراحت‌ کرده منابع لازم را برای داشتن دستگاه ایمنی قوی در اختیار دارد. گرچه سیستم ایمنی قوی به کلی مانع جوش نمی‌شود، اما در مبارزه با عفونت جوش‌ها کمک می‌کند و جوش‌ها با سرعت بالاتری بهبود پیدا می‌کنند.

زمانی که در تنش باشید، غده‌ی آدرنال، هورمون کورتیزول را روانه‌ی جریان خون‌تان می‌کند. این هورمون غدد چربی پوست را به ترشح بیشتر وا می‌دارد که می‌تواند به جوش زدن بینجامد. بسیار مهم است که روزانه زمانی را به استراحت اختصاص بدهید، مطالعه کنید، دوش بگیرید، مدیتیشن یا یوگا انجام بدهید یا هر کار دیگری که به شما احساس شادی و آرامش می‌دهد. برای داشتن بدنی سالم به‌طور کلی و همچنین داشتن پوستی زیبا و سالم، آرام بودن قدم اساسی است.

اگر می‌خواهید روش های سریع درمان سریع جوش را یک بار دیگر مرور کنید، ویدئوی زیر را ببینید:

به‌خاطر داشته باشید حتی بعد از رفع شدن جوش‌ها باید استفاده از روش های پیشگیری از جوش را ادامه بدهید تا جوش‌های جدید ایجاد نشوند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

کتاب الکترونیکی

۱۱ دلار

PDF

۲۴۷

۱۳۹۸

TarcherPerigee

۱ فایل PDF

اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

خیلییییییییی عالیییییی بودددددددد.

با سلام آب زرشك آب انار عرق كاسنى و ماست يك دونه هليله سياه بكوبيد خورد نكنيد بريزيد توش ميل كنيد و روبالشيتونو هفته اى يه بار حد اقل عوض كنيد شكر اصلا نخوريد مواظب كبدتون باشيد در درجه اول و آخر به خدا توكل كنيد

من چیکارکنم پس؟؟؟

با سلام..
دوست عیزیز اگر تمام تلاشت برای اینکه دیگه صورتت جوش نزنه بی فایده است حتما به متخصص پوست و مو مراجعه کن..من قرص هایی رو که دکتر برام تجویز کرده بودن استفاده کردم واقعا نتیجه گرفتم..اینم بگم که این قرص هارو حتما باید با تجویز پزشک بخورین..برای از بین بردن جای جوش هم از سفیده تخم مرغ استفاده کنین..

دوستان عزیز تا میتونید از خوردن قرص های ضد جوش doxycycline 100 استفاده نکنید حتی با دستور پزشک درسته جوش ها رو زود خوب میکنه اما توی بلند مدت عوارض بدی رو سیستم بدنتون میزاره که نمی صرفه استفاده کرد . بیشتر از روش سنتی و گیاهی استفاده کنید

خوشحالیم که این متن نظر مثبت شما رو جلب کرده دوست عزیز.

سلام خسته نباشید من ی مدته سیستم بدنم بهم ریخته و صورتم شدید جوش میزنه موندم چکارکنم همه راه حل هارو رفتم ولی کم و بیش خوب شد ولی بازدوباره جوش زده من خودم میگم شیرینی میخورم جوش میزنه اگه راه حل دیگ واس ازبین رفتن جوش و جای جوش هست بگیدممنون میشم

سلام دوست عزیز
اگر متوجه تغییرات جدید در بدنتون شدید که به نظرتون عادی نیست باید به دکتر مراجعه کنید. خیلی فاکتورها دخیله در اینکه دلیل جوش شما چی ممکنه باشه. شما می تونین با همراهی یک متخصص پوست دلایل و راه حل ها رو جستجو کنید.

سلام
من از دیروز تا حالا در ناحیه چانه و اطراف چانه و در لبها در فواصل بسیار کم جوش زدم لطفا کمکم کنید نزدیک عیده فک کنم برا همین استرس جوش زدم.لطفا راه حل بدین دوستان.ممنون

سلام شادی گرامی
من متخصص پوست نیستم اما با توجه به مقالات چطور می‌تونم بهتون پیشنهاد کنم که استرس خودتون رو بیارین پایین، اینجا می‌تونید بخونید که استرس واقعا می‌تونه باعث جوش زدن بشه،
علائم استرس چیست؛ این نشانه‌ها را بشناسید و آن را متوقف کنید، در این آدرس:
http://chetor.com/?p=31342
و برای کاهش استرس‌تون:
مقابله با استرس با ۱۲ روشی که به حفظ آرامش شما کمک می‌کند ، در آدرس:
http://chetor.com/?p=38206
مدیتیشن برای تازه‌کارها: ۲۰ نکته‌ی عملی برای درک ذهن‌تان، در این آدرس:
http://chetor.com/?p=2681
و مقاله‌ی مرتبط با درمان جوش، درمان آکنه با ۲۲ روشی که مثل آب روی آتش می‌ماند:
http://chetor.com/?p=36623
امیدوارم که جوش‌ها زودتر بهبود پیدا کنن

خوشم امد افرین

خوشحالم که راضی بودین

سلام من ۱۷ سلامه از سه سال بیش جوش میزدم قبلا جوشام سریع درمان میشد وجاشم نمیموند ولی الان دیر درمان میشن و جاشون هم میمونه به نظرتون علت چیه وچگار گنم؟

سلام دوست عزیز
قبل هر چیزی باید بگم من متخصص پوست نیستم و تنها این مقاله رو ترجمه کردم. خوندن مقاله ی دیگرمون درمورد جوش رو بهتون پیشنهاد میکنم در آدرس:
http://chetor.com/?p=36623
علاوه بر این توصیه میکنم حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنین تا درمان پزشکی دریافت کنید.

این بسیار عالی بود و کمک میکند تا بخار ها را از بین ببریم و جلد صاف داشته باشیم.

همش بدر نخوره. تکراری و مزخرف و بی نتیجه.

من یک جوش روی بینی ام زده و خیلی بزرگه و اونو ترکوندم اما هنوز ورم داره و درد میکنه و قرمزه و کم کم داره به لکه تبدیل میشه میخواستم بمون الان اگه خوب بشه بازم ردش روی صورتم میمونه؟؟
چطور خوب میشه یا اصن خوب میشه؟؟؟

من استفاده خوبی کردم ممنون کار امد بود

سلام من از۱۴سالگی پوستم شروع به جوش زدن کرده به خصوص در ناحیه پیشونی و چونه
والان هم ک ۲۶سالمه جوش های وحشتناک ادامه دارند هرماسکی بگین من انحام دادم اما هیچ تاثیری ک نداشته هیچ،بد تر هم میشده
خواهش میکنم بگین من چیکار کنم

ب نظرم حتما ب دکتر مراجعه کنید اگ درمان های عادی تا این سن جواب نده روآکوتان درمان قطعیه و ۳ ۴ ماه بعد هم تمام اثراتش از بدنتون خارج میشه

سلام دوست عزیز
متأسفانه چون متخصص پوست نیستم کمک زیادی نمی‌تونم بهتون بکنم جز اینکه توصیه می‌کنم به دکتر پوست مراجعه کنین.

شما چه دکتری رو پیشنهاد میکنین ک خوب باشه؟ ممنون میشم جوابمو بدین

سلام دوست عزیز
من دکتر متخصص پوست سراغ ندارم. به نظر شخصی من درمان‌های طب سنتی برای این مورد بهتر و کم ضررتر هستند و متأسفانه حکیم حاذقی هم سراغ ندارم. اما ترجیحا فردی رو پیدا کنید که در دانشکده طب سنتی درس خونده باشه.

ببخشن سن الانم اشتباه شد ۱۶سالمه

..دم تو این زندگی همه دارن تو این سن جوونی میکنن ماباید به فکر چه چرت و پرتایی باشیم خدایی

موافقم!

من دیگه خسته شدم ازاین پوست افتضاحی که دارم هرچی ژل وصابون گرون وموادطبیعی هم استفاده کردم اثرنداره دیگه بی خیال شدم افسرده هم شدم ?

منم همین طور متآسفم راه حلی ندارم

دست نزن بهشون منم خودم دارم ۱۶ سالمه جوش غروره ببین صبح بیدار شدی با صابون گیاهی بشور خوب با دستمال کاغذی خشک کن شب هم قبل خواب همینطور فقط دست نزن کمتر میشن من دارم جوابشو میبینم

من دیگه خسته شدم ازاین پوست افتضاحی که دارم هرچی ژل وصابون گرون وموادطبیعی هم استفاده کردم اثرنداره دیگه بی خیال شدم افسرده هم شدم ? :'(

سلام دوست عزیز
هر راهی که تا به حال استفاده کردید و جواب نگرفتید رو موقتا کنار بذارین و راه‌های تازه رو امتحان کنین، شاید مراجعه به طبیبان سنتی یا مراجعه به پزشک متخصص پوست بتونه بهتون کمک کنه. اما معمولا باید به درمانی که شروع کردید پای‌بند بمونید تا نتیجه رو ببینید.
موفق باشید

ماکه هیچی ولی دوستانی که پولدارن برن کشور دیگه قطعا خوب میشن چون کشورای دیگه یک دستگاهایی دارن که هنو تو ایران نیامده ! از هرجهتی نگاه کنید ما عقب مونده ایم اصلا جوش صورت اسون ترین درمانو داره تو کشورای خارج مثه انگلیس ولی تو ایران هرکسی ی چیزی میده راکوتان میدن که پدر ادمو دربیاره هیچ کاریم نکنه دوباره جوشا برگرده ! تاکه بری دکتر درجا قرصارو نوشته چون کاره دیگه ای بلد نیستن به امید پیشرفت ایران??

فراموش نکنین که این مقاله رو همون خارجی‌ها نوشتن و ما ترجمه‌اش کردیم، پس اونقدرها هم جوشای اون ور دنیا با این ور دنیا و امکانات و دکترها فرق ندارن ?
البته شما همیشه این حق رو دارید که از دکترتون بخوایید در مورد درمان براتون توضیح بده و عوارض داروها رو در مقابل منافعش براتون روشن بکنه.
یه مورد دیگه طب سنتیه، اینی که ما داریم و اونا ندارن! ? ، اون هم راهکارهایی داره که شاید بد نباشه با یک طبیب سنتی مشورت کنین

امیدوارم همگی خوب شیــم
مخصوصا منــ:(

انشاالله

سلام دوست عزیز
خوندن مقالاتی که به سایر دوستان در زمینه‌ی استرس توصیه کردم رو به شما هم پیشنهاد می‌کنم. براتون آرزوی بهبودی دارم و اینم خالی از لطف نیست که بهتون بگم چند وقت پیش به مطلبی برخوردم که بیان می‌کرد افرادی که جوش می‌زنند پوست‌هاشون کمتر مستعد پیر شدنه! امیدوارم دونستن این نکته کمک کنه راحت‌تر با این مهمونای ناخوانده کنار بیاین. شاد باشین.
?

دوستان میگن طب سوزنی خوب میکنه ! جریان چیه واقعا خوب میکنه؟! من از یکی شنیدم وهم دیدم که پوستش کاملا خوب شده بود باهمین طب سوزنی اگه کسی درجریانه به ماهم بگه؟

سلام دوستان توروخدا لطفا به سوالم‌جواب بدین
من اصلا صورتم‌جوش نمیزد اصلا ولی‌الان یه هفتس صورتم‌جوش های قرمز‌وزیادی زده
الکل و ماسک های خونگی هم استفاده کردم خوب نشد توروخدا راهنماییم کنین چیکارکنم

سلام دوست عزیز
تا جایی که می‌دونم الکل می‌تونه پوست صورت رو خشک بکنه و احتمالا شرایط جوش‌ها رو بدتر. چرا به یک متخصص مراجعه نمی کنید؟

من صورتم خیلی وقته که جوش های چرکی میزنه صورتم درد میکنه و سوراخ شده بعضیا میگن واسه بلوغه میشه یه راه درمان خانگی بم پیشنهاد کنید?

من چندماه بود که جوش نزده بودم اما دو روزه ۴ تا جوش زدم?خودم احساس میکنم وقتایی که آفتاب شدید میشه و میخوره به پوستم جوش میزنم چون تو تابستون و بهار جوشام بیشتره و تو زمستون خیلی کمتر.کرم ضد آفتاب هم میزدم ولی خودش برام ایجاد جوش میکرد.من میترسم جوش شیرین بزنم ولی شنیدم چندجا که تاثیرش خیلی خوب و سریعه به نسبت.ولی میترسم یه وقت بدتر شه.کسی امتحان نکرده؟

باید از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های جوشدار و آکنه ای استفاده کنید

فوق العاده بود.ممنون از مطالب عالیتون

از همراهی و ابراز لطف‌تون ممنونم دوست عزیز

ای خدا آدم کم شانس یعنی من…….که پوست داغون هر چی هم دوا درمون کردم بدتر شد…..بعد موهاتم کم پشت بشن در حد افتضاح نتونی سرتو جایی لخت کنی…لاغر هم باشی لاغرتر هم بشی و به مرور تیره تر هم بشه پوستت….دیگه یعنی قیافتو با آرایش هم نتونی درست کنی…دست خدا درد نکنه…..واقعا ممنون

قابل توجه مینا .جوش چی خدارو شکر که سالم هستیم این جوش ها مثل مهمان هستند هر مهمانی هم ماندگار نیست

البته نه همه ی مهمان ها گلم

این ها اصلا مهم نیستند اگه کسی دوست داشته باشه اصلا اهمیت نمی ده

سلام دوست عزیز
با پزشک متخصص غدد مشورت کنید.

من فقط ۱۶ سالمه در سن حساس واییییی صورتم جوش زده چیکار کنم از خمیر وندون صابون خریدم فایده نداره حالا چیکار کنم عسلو ابلیمو هم زدم ولی فایده نداشت اگه بکنم جاش میمونه دست نمیزنم ولی بدجور رو مخم اسکی میرن لامصبا ۱

سلام دوست عزیز
بخشی رو به آخر مقاله اضافه کردیم (جلوگیری از جوش صورت)، سری به اون قسمت بزنید شاید بهتون کمکی بکنه.

باسلام من۱۴سالمه یه جوش های قرمزی روی صورتم درمیان بعضی موقع ها که اصلا جرعت ندارم دست بزنم بهشون راه های خونگی هم استفاده کردم فقط یخ جواب داده ولی بازهم میان چی کارکنم

من صورتم پر از جوش بود با روش های شما خیلی خوب شدم.❤

کدوم روش عزیزم

دوست عزیز میشه بگی دقیقا کدوم اینا موثر تر بود؟منم میخوام امتحان کنم

سلام دوست عزیز
بخشی رو به آخر مقاله اضافه کردیم (جلوگیری از جوش صورت) که امیدوارم باز هم کمکی باشه در مقابله با جوش‌ها.

سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالم که براتون مفید بوده ?

سلام،من۱۹سالمه وقتی چیزای شیرین میخورم صورتم جوش میزنه در حدی هست که جرات نمیکنم چیزای شیرین بخورم همیشه هم بیشتر موقع هاهم جوش زیر پوستی میزنم لطفا راهنمایی کنید?

سلام دوست عزیز
با مقاله‌ای درباره‌ی جوش‌های زیرپوستی همراه شما خواهیم بود. چطور رو دنبال کنید.

جالب بودن اما هنوز انجام ندادم که ببینم جواب میده یا نه
من ١۶سالمه و صورت چربی دارم برای همین خیلی جوش میزنه با اینکه هر روز دو سه بار با صابون صورتمو میشورم اما بازم فایده ای نداره فقط کمتر میشن و چون مدرسه میرم اصلا دوست ندارم برای پنهون کردن جوشام کلی کرم به صورتم بزنم پزشک هم مراجعه کردم و یه دوره درمان داشتم اما بعد از تموم شدن دوره درمان دوباره شروع شد …. فقط باید صبر کنم این دروه سنی تموم بشه چون به نظرم جوش زدن دوره خاصی داره و تموم میشه
به طور کل مطالب جالب و مفیدی بود ممنون

سلام دوست عزیز
ممنون از همراهی‌تون با چطور و نظری که برامون گذاشتین.
شستن بیش از اندازه‌ی پوست صورت می‌تونه پوست‌تون رو خشک کنه و زمینه‌ی تولید چربی بیشتر رو فراهم می‌کنه.
حتما سری به بخشی که به انتهای مقاله اضافه کردیم بزنید تا کارهایی که می‌کنید به بدن و پوست‌تون کمک کنه با جوش‌ها بهتر مقابله کنه.
موفق باشین

خــــوشمــــان امــــد

سلام دوست عزیز
بخشی به انتهای مقاله اضافه کردیم درباره‌ی پیشگیری از ایجاد جوش‌ها که امیدوارم بتونه نظر شما رو جلب کنه.

سلام
برای اینکه جوش پاپول خوب بشه کدوم یکی از روش هارو باید انجام بدیم تا زود تر خوب بشه؟ لطــــفا رهنماییم کنید ممنون میشم

سلام دوست عزیز
قسمت مربوط به جوش پاپول رو در مقاله به دقت مطالعه کنید و از درمان‌های موضعی ارائه شده که برای اون جوش بهترین هستن کمک بگیرید.
همین‌طور توصیه می‌کنم بخش جدیدی که در مورد جلوگیری از ایجاد جوش به انتهای مطلب اضافه کردیم رو مطالعه بفرمایین

سلام،ممنون از مطالب آموزندتون،خیلی عالی وتأثیر گذاربود،ممنون ازتون!??

سلام دوست عزیز
ممنون از شما. بخشی رو به آخر مقاله اضافه کردیم (جلوگیری از جوش صورت) که امیدوارم براتون جالب باشه.

من از سیزده سالگی جوش میزدم و الانم که ۲۱ سالمه همچنان ب قوت خودش باقیه.میگن جوش بلوغه ولی اگر واقعا اینطور بود باید تا پایان ۱۸ سالگی از بین میرفت..هر راهی هم ک امتحان کردم بی فایده بود.متاسفانه الان صورتم پر از جای جوش و پستی و بلندی های خیلی زشتیه ک واقعا روی اعتماد ب نفسم تاثیر گذاشته..منم شنیده بودم که یخ واسه ی جوش صورت خوبه.واسه همین توی اینترنت سرچ کردم و مقاله شما رو خوندم.فعلا ک از یه دکتر سنتی ی ماسک گیاهی گرفتم و با آبلیمو و یخ سعی دارم جوشای صورتمو از بین ببرم..امیدوارم جواب بده چون هفته ی دیگ جشن عروسیمه و دوس ندارم با این صورت جوش جوشی حاضر شم تو جشن? واسه اون دوستانی ک میگن با خوردن شیرینی جوش میزنن..باید بهتون بگم ک ن تنها شیرینی بلکه چربی و روغن و سس و پفک و اینچیزا هم باعث جوش زدن میشن.بنابراین رعایت کنید.البته بعد از خوردن شیرینی میتونید بلافاصله آبلیمو بخورید.این راه حل تا حد زیادی بهتون کمک میکنه ولی بنظر من واسه اون دسته از جوشایی که خیلی سیریشن جواب نمیده.پوست همگی خوووب ایشالا مخصوصا خودم!!!

سلام دوست عزیز
بخشی به انتهای مقاله اضافه کردیم که شاید نظرتون رو درباره رابطه جوش و غذاها تغییر بده.
تغذیه سالم به بدن کمک می‌کنه با این حال متخصصین معمولا غذاها رو عامل جوش زدن نمی‌دونن، گرچه اخیرا مشخص شده غذاهایی با شاخص گلایسمیک ایندکس بالا مثل برنج و نان سفید می‌تونن باعث جوش زدن بشن.

خخخخخ،من ٣٠ سالمه از ١٨ سالگي فكر كنم جوش ميزنم،اندازه پول يه ماشين ٤٠ ميليوني كم كم خرج كردم ولي بي فايده بود ،فكر كنم بايد كلا خون و قلبمو و كبدمو همرو كلا عوض كنن،اين راهها كه زدي برا ما خاطرس،حجامتم كردم نشد كه نشد،خاك تو سرم با اين شانسم،لعنت به جوش
خلاصه كنم الكي درگيرش نشين مردا ريش بزارن معلوم نشه
خانوما هم كه ارايش ميكنن معلوم نميشه
والا
خستم كرد اين جوش لعنتي

سلام دوست عزیز
متأسفانه مشکل جوش‌ها می‌تونه کلافه‌کننده باشه و یکی از عوامل ایجاد جوش رو به لیست سایر عوامل و استعداد ژنتیکی اضافه کنه. اون هم استرسه!
توصیه میکنم بخشی که به تازگی به انتهای این مقاله اضافه کردیم رو مطالعه کنید(جلوگیری از جوش صورت)

سلام کل مقالتون خوندم ب امید اینکه درمان قطعی رو بگید. ولی شما همه درمان ها تون موضعی بود ،
علت جوش چیه کبد دفع سموم بدن از سطح پست
لطف کنید ی مقاله در رابطه با دفع سموم بدن بنویسید و از سایت های خارجی ترجمه کنید ، تا سمومی نباشه که ب سطح پوست بیاد
قرص لیو ۵۲ برای کبد
لیورهلث یا لیورگل
اینا خوبن

ی دارو هم هست ب اسم هفت گیاه پاپریکا اونو تست نکردم
ریشه گیاه بابا ادم هم در حال حاضر شروع کردم استفاده میکنم امید وارم جواب بده

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که وقت‌تون رو صرف مطالعه‌ی کامل این مطلب و گذاشتن نظرتون کردین. توجه کنید که خوردن قرص‌های مختلف (حتی درمان گیاهی) بدون تجویز پزشک، به‌خودی‌خود می‌تونه مشکلات جدی برای فرد ایجاد کنه. به همین دلیل ما به هیچ‌وجه مصرف خودسرانه‌ی دارو رو به شما و سایر دوستان توصیه نمی‌کنیم.
این مقاله مرتبط با دفع سموم بدن هست که امیدوارم براتون مفید باشه:
سم‌زدایی بدن

فراموش نکنیم که برای جوش زدن علت‌های شناخته‌شده‌تری وجود داره که در مقاله بهش اشاره کردیم. خیلی اوقات هورمون‌ها (جوش‌های دوران بلوغ مثال واضحی از این مورده) و وراثت باعث جوش زدن هستند و نه الزاما مشکلی در کبد.
موفق باشین

سلام
با عرض خسته نباشید
من هر ماه صورتم دو سه تا جوش درمیاره که بعد از یکی دو روز خوب میشه ولی هر یکی دو ماه یه جوشایی صورتم درمیاره که خیلی دردناکه و قرمزه و ورم میکنه و معمولا یه۲۰روزی طول میکشه که خوب بشه…الان داره یکی از اون جوشا بالای لبم در میاد تابزرگ نشده بگین چیکارش کنم….
با تشکر….

سلام دوست عزیز
مورد یخ و خمیردندون رو از مقاله مطالعه بفرمایین.
من متخصص پوست نیستم و صرفا حدس خودم از مقاله رو خدمت شما میگم.

اگه جوشت بزرگ شده حتما برو دکتر به تو دارو یاکرم می دهد.خوب می شی

سلام خانوم سارا شهیدی می خواستم بگم که لطف کنید بیشتر کارباماست را توضیح دهید.تشکر

سلام دوست عزیز
علاوه بر مصرف خوراکی ماست که برای جوش مفیده میتونین:
یک قاشق ماست و نصف این مقدار آب لیموی تازه رو با هم مخلوط کنید بعد این مخلوط رو روی صورتتون که از قبل با آب و صابون ملایم شسته بودید بمالید. نهایتا بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید و آروم خشک کنید. در آخر پوست رو با روغن زیتون کمی چرب کنید.

سلام من پوستم تقریبا خشک هستش و جوش نمیزدم مز چندتا جوش چربی زیر پوستی که همیشه بود،الان چند وقته صورتم جوش میزنه و همون جوش های زیر پوستی روی پیشونیم هست ،میشه راهنماییم کنید؟

لعنت به این جوشا که هرکاری میکنی از بین نمیرن.دیگه افسرده شدم بخدا.یه روش نیست که من امتحانش نکرده باشم

سلام.این مطالب واسه کسایی ک جوشا معمولی دارن بدرد میخوره.من ۹سالمه همه ی این روشارو امتحان کردم اثر نداشت دکتر طب سنتی و متخصص پوست و دکتر زنان و..همه رو رفتم واقعا اثر نداشته ناامید شدم?کلی ازمایش خون و هورمون و سونوگرافی و …دادم .فقط کم خونی شدید داشتم ک فک نکنم علت بشه برای جوشای دردناک صورت??خسته شدم شما راهنمایی کنید

نظر منو بخوای باید از خدا کمک بگیری و امید از دست ندی

۱۹سالمه اونجا اشتب نوشتم

سلام
من به جوش هام به طور اتفاقی دست زدم و اون ها ترکیدند
حالا چکار کنم تا اثرشون از بین بره؟

سلام دوست عزیز
این مطلب شاید براتون جالب باشه.
از بین بردن جای جوش؛ ۱۴ ماده طبیعی که صورت شما را پاکسازی می‌کند

از اونجایی که مدت زیادی جوش میزنم فهمیدم این روشا نه اینکه فایده نداشته باشه اما خیلی تاثیرش کمه
میشه لطفا بگید استفاده از داروها و پمادهای پزشک متخصص پوست چه ضرری داره ؟ چون من از این روش نتیجه ی مقطعی گرفتم

سلام دوست عزیز
مراجعه به متخصص ضرری نداره اما معمولا پزشکان ما عادت ندارن که اثرات جانبی داروهای تجویزی رو با بیمار در میون بگذارن (شاید چون مردم ازشون درخواست نمیکنن). در مورد پوست گاهی برای مشکلات نه چندان جدی، از داروهایی با عوارض جانبی جدی استفاده میشه که در روال های درمانی جهانی کمتر معموله!
به همین خاطر باید در انتخاب پزشک دقت کنید و همیشه بابت عوارض داروها (منطقی بودن قرار گرفتن در معرض این عوارض به نسبت مشکل پوستی تون) توضیح کافی بخواین و به خاطر خودتون و حفظ سلامت تون سوالی رو بی جواب نگذارین.
توصیه میکنم این مقاله رو درباره نحوه ی توجه به داروها و ملاقات با پزشک مطالعه بفرمایین:
http://chetor.com/?p=50612

سلام من آبلیمو و دارچین رو که شمانوشتید به صورتم زد و جاش مثل سوختگی قرمز شد.چیکار باید بکنم

سلام دوست عزیز
احتمالا پوست شما حساسه. طبق مقاله آبلیمو و دارچین برای پوست حساس توصیه نمیشه.
سعی کنید از موارد ملایم تر لیست مثلا روغن زیتون (مورد ۱۴) استفاده کنید

سلام من ۱۵ سالمه و پوست چربی دارم یکی از جوش هامو دست زدم جاش مونده و متاسفانه جاش خیلی بده دقیق روبینیم میشه یه راهنمایی برای‌ دورکردن جای جوش بگید ممنون میشم

سلام دوست گرامی
مطالب زیر در ارتباط موضوعی هستن که اشاره کردین. امیدوارم براتون مفید واقع بشن:
درمان لک صورت با ۱۰ ماسک موثر خانگی
لایه برداری پوست صورت با ۲۸ ماسک موثر خانگی

سلام خسته نباشید من ۱۶سالمه از ۱۰سالگیم تا الان جوش میزنم صورتم پرشده از جوش نمیدونم چیکار کنم تورو خدا کمک کنین

سلام دوست عزیز
متن مقاله، خصوصا بخش «جلوگیری از جوش صورت» رو به خوبی مطالعه کنین و توصیه‌هاش رو به کار بگیرین
مقالات مرتبط رو که در متن مقاله بهش لینک دادیم بخونید… و با استفاده از ذره‌بین بالای سایت (کادر جستجو) در چطور کلمه‌ی جوش رو جستجو کنید مقالات زیادی داریم که می‌تونید از اونها بهره بگیرید.

سلام مرسی از سایت خیلی خوبتون. امکانش هست چندتا ضد افتاب خوب هم معرفی کنین؟

من هر کاری کردم جوش های صورتم از بین نرفت که نرفت ومجبور شدم دست کاری کنم حالا هم جاش رو پیشونیم مونده نمی دونم چی کار کنم کمک کنیدو راستی من در روز های خاصی از ماه جوش می زنم نمی دونم دلیلش چیه کمکم کنید

سلام برای درمان جوش صورت محلول اریترومایسن ۴درصد عالی هستش.در اکثر داروخانه ها موجود هستش و قیمتش هم پنج هزار تومنه. حتما امتحان کنید جواب میده. من چندین ماه درگیر بدترین جوش در صورت بودم و ۲ بارحجامت وابلیمو و روغن زیتون رو هم امتحان کردم فایده نداشت که یه دکتر این محلول رو معرفی کرد. روزی دو بار روی صورتتون بمالید عرض دو روز جوابش رو میبینید

سلام.. من هجده سالمه از سن یازده سالگی دارم جوش میزنم بقران دیگ کلافه شدم صورتم ظاهر زیبایی داره ولی پوستم افتضاحه پر از جای جوشه… ??هر کاری ک فکرشو بکنید کردم, هر دکتری ک فکر کنید رفتم ولی هر روز دارم بدتر میشم, چقد گریه کنم خب…. من بدترین پوست دنیا رو دارم… ????همش فک میکنم اگ بخوام ازدواج کنم چ جوری بدون کرم جلوی شوهرم بیام… اگ اینو دیدی دعا کن بمیییییییرم… ????

?
ابجی قبل از صبحونه خاکشیر روی اب ولرم اب بزن یکمم عسل بهش اضافه کن بخور جواب میده

سلام دوست خوبم
ناامید نباشید. خیلی از جوش‌های صورت به مرور زمان خودشون برطرف میشن. برای اینکه این مسئله تا این اندازه اذیت‌تون نکنه، شاید بهتر باشه با یک مشاور صحبت کنید.
صمیمانه براتون پوست صاف و بدون لکی رو آرزو دارم ?

سلام من ۱۳سالمه از ۱۰سالگی صورتم جوش میزد الان هم خیلی جوش تو صورتم هست.ممنون میشم کمکم کنید

سلام خسته نباشین. من ۱۶سالمه و از ۱۰سالگی همش جوش میزنم جوشهای قرمز و خونی و خیلی بزرگ دکتر رفتم از همه این راهکارهایی که گفتین بالا رو انجام دادم و نرفتن دارم دیوونه میشم خواهش میکنم کمکم کنید

سلام من ۵ساله که جوش می زنم یه ماهه که ازاریترومایسین ۴درصداستفاده می کنم ولی تاثیرانچنانی ندیدم الانم جای جوش هام روگونم مونده به صوورت قرمزوفرورفته چیکارکنم؟؟

سلام آيا نخ كردن صورت به جوش صورت ارتباط دارد؟

سلام دوستان … کمر و صورت من البته لعد از اصلاح خیلی جوش داشت من چندتا راهکارو تقریبا همزمان انجام دادم ۱٫پنیر رو از صبحونه حذف کردم ۲٫ دیگه بلوز و لباس زیرمو با پودر لباس شویی نشستم از صابون استفاده کردم ۳٫ مصرف اب رو به ۱۰ لیوان در روز رسوندم و البته ۳ لیوان آب ولرم رو ناشتا خوردم و تا ۱ ساعت بعدش چیزی نخوردم و در ضمن سعی کنید بلافاصله بعد از غذا اب نخورید که این ربطی به جوش نداره ۴٫ روغن بادام تلخ اصل (من از یک مغازه که خودش روغن گیری می کرد تهیه کردم اگه کسی خواست بگه تا بهش بگم ادرسو) رو فقط به محدوده ای که دار لک بود زدم اگه به جاهای بدون جوش بزنید شاید بدتر جوش بزنه ۵٫ برای حمام و شستن لباسهام از صابون معمولی و غیر عطردار بصورت رنده شده استفاده کردم (چون صابون زود میکروب میگیره) من که این کارها رو امتحان کردم نمی گم صدر در صد ولی ۸۰ درصد جواب گرفتم البته در عرض ۳ هفته.کمرم فاجعه بود الان خیلی خیلی بهتر شده ولی خودم احساس می کنم بیشتر از همه ۳ یا ۴ لیوان اب گرم ناشتا جواب داد
به امید ی روز بدون جوش برای همه دوستان

ای بابا مال شماها که خوبه من۱۷سالمه از ۱۵سالگی داره جوش میزنه اونم چه جوشایی منم مش شما ولی اون جوشایی که سر دماغت میزنه اوفففف رو اعصابه خخخ چیکار میشه کرد ?هیچکار
تحمل کنین خخخخخ من که دیگه شده یکی از اعضای خانوادم اینقد که من به جوشای صورتم میرسم به درسم می رسیدم الان فیلسوف بودم

با سلام آویشن را دم کنید روزی سه بار صورت خود را با شامپو بچه شستشو دهید و هر بار آویشن دم کرده را به صورت خود اسپری کنید. میتوانید هر نیم ساعت یکبار آویشن را به صورت اسپری کنید البته فقط روی گونه و چانه با فاصله بسیار از چشم و پوست زیر چشم .

یکی میگه باید زیادی بشوری صورتت و یکی میگه طبعیی یکی میگه اعصاب و…. البته این روش هاهم به صورت من جوابی نداده بخدا دیگه از صورتم خسته شودم

من میخوام یخ با ابلیمو سیر و عسل و رپغن زیتون استفاده کنم ،استفاده همزمان مشکلی ک ایجاد نمیکنه؟

سلام خسته نباشید ممنونم از مطالبتون عالیه

سلام ممنونم عااااااالی بود

ممنونم از مطالب خوبتون

خیلی مطالب خوبی بود

واقعا کامل و مفید بود

اینا همش الکیه جوش یه چیزه درونیه نمیشه با این چیزا حلش کرد مخصوصا جوش نوجوانی رو باید صبر کرد خودش بره

مزخرفن بهترین روش استفاده از پمادها و قرص های مخصوص به نوع جوش که البته جوش اکثر افراد درگیر تجمع چربیست به دلایل مصرف مواد غذایی و روغن های بسیار سالم که در دسترس است (:

سلام من ۱۷سالمه از ۱۳سالگی جوشام شروع شدن و فقط رو بینیمو و گونه هام جوش میزدن اما وقتی دکتر رفتم بر اثر عوارض قرص ها هم حساست شدید به نور آفتاب پیدا کردم هم تمام صورتم پر از جوش شده دارم می میرم فقط برام دعا کنین تو همین سن بمیرم

میگم من الان استفاده کرد مجای خمیر دندونا کامل سیا ه وسوخته هشده چطور درستش کنم؟

اقا ناموسا جوااب بدین مثه سفید برفی بودم الان کل صورتم سوخته به خاطر خمیر دندونایی ک زدم رو.جوشام

جو نهرکی دوست دارین جوااب یدین

سلام دوستان همه این کارها بی فایدس چون همه روش هارا رفتم بعضی ها تاثیری نداشت مثل عسل بعضی تاثیر بد داشت مثل خمیردندون
دوستان میخوام بهتون بهترین راهو پیشنهاد بدم که قطعا میتونید همگی استفاده کنید خود من هم از این به بعد نه جوش میزنم و همه جوشای قبلیمم رفته و جای جوش هایم هم در حال رفتن است
کافیست هرروز صبح قبل از خوردن صبحانه آب را گذاشته تا جوش شود سپس یک لیوان را پر از آب جوش کرده ولی کنار کذاشته تا ملایم شود سپس نصف لیمو را فشار داده تا وارد آب شود و یک قاشق کوچک عسل وارد اب کنید و هم بزنید معجون امادست و بخورید. یه هفته بخورید اثرشو میبینید اصلا باور ندارید خودتون تو اینترنت سرچ کنید خواص آب ولرم و عسل و آبلیمو تا باورتون بشه بخداااا عالیهه به خواستتون نرسیدین بیاید اصلا بهم فحش بدین جوش اا باید از درون بدن خوب شن نه به طور موضعی از سطح پوست

سلام،من صورتم اصلا جوش نمیزد،۳روز پیش اصلاح کردم،صورتم کرم داشت،بعد اون صورتم کلا پر شده از جوش های ریز،پوستمم تیره شده،مریض شدم بخدا ،بدم میاد به صورتم دست میرنم،چیکارشون کنم،تورو خدا راهنماییم کنید.چیکارکنم زود ازبین برن

۱-آرامش۲-تغذیه کافی و سالم۳-ورزش(این سه مورد دستگاه های داخلی بدن و کارکردشون رو به تعادل میرسونن مثل تنظیم ترشح هورمونها؛دفع سموم)۴-رعایت بهداشت و استفاده از ضد آفتاب۵-نگران و ناراحت نبودن و نترسیدن از ایجاد جوش و عدم توجه به جوش و جوش زدن و مقاومت نکردن۶-صبوووووور بودن۷-نتیجه گرا نبودن

عاااالی بود دستتون دردنکنه

ممنون از همراهی تون با چطور

چجورب بفهمم پوستم به ابلیمو حساسه؟

سلام دوست عزیز
با امتحان کردن “مقدار کمی” از یک ماده روی” ناحیه ی کوچکی” از پوست برای “مدت کوتاه” به روش سعی و خطا میتونید حساسیت خودتون رو به آبلیمو یا حتب مواد بهداشتی و آرایشی امتحان کنید.

باسلام خدمت همه دوستان عزیز.روش ها کاملا خوب و غیر شیمیایی بودند.اما به نظر من سریع ترین روش خوردن داروی راکوتان است.شایان ذکر است خوردن این دارو عوارضی به همراه دارد.مثلا هر روز باید به مقدار زیادی آب بخورید و گرنه به طور افتضاحی لب هایتان ترک میخورد.اما نهایتا تا ۲ ماه صورت کاملا صاف خواهد شد.این دارو حتما باید با تجویز پزشک مصرف شو.موفق باشید

سلام من دانشجوی ترم آخر داروسازیم . آیدا خانم درسته که راکوتان یه راه حل آسون و دردسترسیه ولی ارزشش رو نداره حتی اگه پزشک معالج تجویز کنه
عوارض راکوتان خیلی زیاده که علاوه بر کاهش وزن و سردرد و از کار افتادن کبد و … خانمی که راکوتان مصرف میکنه ۶ تا ۸ ماه مجاز به بارداری نیست ودرصورت رعایت نکردن یا جنین سقط میشه یا موجب ناهنجاری در بدنش میشه و عوارض خیلی خیلی زیاد دیگه ای که روی بدن شخص بجا میذاره و الان این دارو از لیست داروهای بعضی از کشورا حذف شده
لطفا قبل از مصرف هردارویی عوارض و نوع استفاده صحیحش رو مطالعه کنید با آرزوی سلامتی

دوستان عزیز سلام. من خدمت تمام کسانیکه از جوش رنج میبرن عرض کنم که من وقتی ۱۲ سالم بود یا کوچیکتر صورتم شروع کرد به جوش زدن و اینقدر زیاد بود که جرئت نداشتم به کسی نگاه کنم وقتی حرف میزدم با کسی سرمو مینداختم پاین تا صورتمو نبینه. این موضوع منو خیلی رنج میداد تا اینکه تصمیم گرفتم درمان کنم جوشها رو. خلاصه عرض کنم در قدم اول آب بهترین چیز و نعمت خداست پس زیاد آب بنوش حتی اگه عادت نداری یا دلت نمیشه به زور بخور و در قسمت میوه و سبزی ها چیزی نمونده که امتحان نکرده باشم به قول دوستم هر چی میخوردمو به صورتمم میزنم ? دوستان من از لیمو و ماست و سفیدی تخم مرغ استفاده میکنم به شکل انفرادی خیلی عالیه واقعا هم لیمو که سلطان سفیدیه و از بین برنده جوش هم ماست که فوق العادس و هم سفیدی تخم مرغ که این دیگه بی نذیره اگه شما هم با یک انگیزه خوب پیش برین و درمان کنین انشالله مثل من خوب میشین و یه روز اگه یادتون اومد دعام میکنید. و اینکه در اخیر بگم که به کلی جوش ها متوقف نمیشه از بین میرن ولی بعد چند هفته یا ماهی ، دوباره جوش میزنه صورتتون که میتونید باز هم با روش های که به پوست تون خوبه پدر جوشا رو دربیارین. ممنونم از دوستان که وقت گذاشتن و خوندن اگه سوالی بود من درخدمتم. به امید اینکه همه شما یه صبح بدون جوش داشته باشین?✌ من همتونو درک میکنم ?

کاملا مخالفم. به جای این همه دردسر تشریف می برید پیش یک دکتر پوست خوب و با چنتا دارو و محلول مسئله حل میشه. این همه هم دنگ و فنگ نداره

دکتــر داروی شیمیایی تجویز میکنه و هیچ فایده ایی هم نداره هیچ بلکه بدتر هم ممکنه بشه:|

سلام من پونزده سالمه جوشام دیونم کرده چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

تشریف ببرید دکتر پوست. ناسلامتی علم پیشرفت کرده.

من خمیر دندون زدم احساس کردم صورتم داره آتیش میگیره
کمک

اولش اینطوریه یکم بگذره خوب میشه دیگه هیچی حس نمیکنی

سسلام من ماست رو با نشاسته مخلوط کردم( دو قاشق ماست با نصف الی یک قاشق نشاسته )فقط یه بار زدم رو صورتم جوشاش کمتر شد (البته باید دقت کنین در حین زدن ماسک اصلا نباید حرف بزنین و صورتتونو تکون بدین فقط باید پلک بزنین وگرنه صورتتون چروک میشه)ماسک رو نیم ساعت میزارین بعد با آب سرد میشورین .الان من رو صورتم لک دارم چیکار باید بکنم؟

سلام به همه دوستان امیدوارم ازین حال بدی که جوش برامون ساخته دلتنگ نشده باشید من هم مثل شما یه نوجون ۱۵ ساله هستم صورت از ۱۱ سالگی به جوش زدن آغاز کرده وقت هاییکه نمیدونستم جوش هامو میترکاندم و خیلی از اونها لکه هاشون تو صورتم باقی مانده خیلی ممنونم ازین مطلب مفیدتون ، من هنوز از همش استفاده نکردم فقط از دیشب استفاده کردم واقعا تاثیر بزرگی داشت انشاالله با استفاده از همه اینها مشکل جوشام رفع خواهد شد به شما هم توصیه میکنم که اینهارو به شکل منظم انجام دهیداگه خدا بخاد اثر میکنی من خواستم جویا شوم که ایا روشی برای ازبین بردن لکه های سیاه، قرمز و … لکه ها وجود داره کهبیشترین اثر رو داشته باشه ؟ منتظر جوابتون هستم خانم سارا شهیدی!!! به امید روزی که مشکل همه از داشتن جوش ها رفع شود

سلام دوست عزیز
من متخصص نیستم و مقاله ی بالا رو صرفا از منابع معتبر ترجمه کردم. میتونید برای خوندن مطالب بیشتر درباره ی جوش و جای اون، از دکمه ی جستجو که به شکل ذره بین و بالای صفحه است استفاده کنید.
موفق باشید

سلام من ۲۱ سالمه تاحالا چند بار رفتم پیش دکتر متخصص داروبهم دادن مصرف کردم فقط ی دوره ی یک ماهه یا کمتر پوستم خوبه بعدش باز جوشام میزنه بیرون پوستتم سفیده خیلی بد دیده میشه واقعا دیگه خسته شدم هر دکتر میرم یه دارو میده مصرف میکنم که باز بعدش درست بشو نیست

میخوام تجربه پنج سال درمانم باهتون درمیون بزارم دوستان هرچی دارو لایه بردار ماسک عسل خمیر دندون بیخالش شد برید متخصص پوست یک ازامایش بدید انزیمتون برسی کنه بهتون قرص راکوتان بده سه ماه راحت شید

سلام ابلیمو جواب میده
درضمن من امتحان کردم خمیر دندون جوش رو از بین میبره ولی جای جوش میمونه
بهترین روش خاکشیره صب قبل از اینکه صبحونه بخورید خاکشیر رو با اب ولرم اب بزنید بخورید واااقعا جواب میده

بچه ها براتون خبر خوب دارم
قول داده بودم اگ جوشام رفت روشم رو ب همه بگم

من چند سال بود صورتم پر از جوش بود جوری ک هر جا میرفتم همه صداشون درمیومد و منم اعتماد ب نفسمو از دست داده بودم
هر دکتری رفتم خوب نشد پول مفت بود فقط هیچوقت دکتر نرید اونا فقط ب فکر پول درووردنن و الا این روش ساده ک من میگم همه میتونن انجام بدن منتها چون ب ضرر دکترها هست نمیان بگن

من یروز ک آبجیم اومده بود خونمون گفت ک برا چاقی صورت هرروز خیار رنده کن بزار بیست دیقه صورتت بمونه
منم گفتم باشه
خلاصه یه هفته ای هر روز خیار میزدم صورتم دیدم جوشام یواش یواش دارن محو میشن
اصلا انتظار نداشتم چون برا چاقی صورتم استفاده میکردم این شد ک ادامه دادم الان ی سال میگذره تا امروز دیگ جوش نزدم و صورتم رو با خیار هم خوب هم تمیزو روشن نگه داشتم تازه جوون تر هم نشون میده
الان ۲۵ سالمه هر کی ببینه فک میکنه ۱۸-۲۰ام
خلاصه ی ماه پشت هم خیار بزنید باور کنید معجزه میکنه

من صورتم پر جوش بود الان کم کم داره خوب میشه ممنون از راهنماییتون هم از شما هم از کاربرا

با سلام ، میشه بگید برای از بین بردن جوش های گونه چیکار کنم؟؟؟

عالی بود .من که کلی استفاده کردم از توضیحات خوبتون

سلام ب همه دوستان ….بزارین بهترین خاطره زندگیمو بگم.من ۱۷ سالمه از ۱۰ سالگی جوش میزدم.جوش های چرکی و خیلی بزرگ..اونم ب تعداد زیاد.هر جا میرفتم بجا سلام میگفتن چقد جوشات بد شده.شاید اصلا بهم نگا نمیکردن..تمام گونه هام و پیشونی و بینینم پر از جوش شده..ب ولله هر کرمی.هر قرصی.ه دارویی.هر داروی خونگی بود مصرف کردم….تاثیرش کوتاه مدت بود….ب همه دوستان حجامت رو پیشنهاد میکنم…بهترین نوعش زالو درمانیه…من یماه پیش زالو انداختم..تو صورتم..شاید از صدتا جوش وحشتناک ک جای همشم مونده الان هیچی باقی نمونده…زالو درمانی خون صورت ادمو تمیز میکنه.پوست صورت روشن میشه عین ماه شب چهارده..از جوشم خبری نیست دیگ…ولی اگه ادامش بدین خیلی بهتره.مثلا ۴۵ روزی یبار..موفق باشین.حتما امتحانش کنین

سلام من هم از ابليمو و هم از عسل و هم از خمير دندان استفاده كردم وأي هنوز نتيجه نگرفتم بلكه لكه هاي سياه هم روي پوستم ايجاد شده من ۱۶سالمه و دو سال و نيمه كه هرروز صورتم بيشتر جوش ميزنه لطفا جواب رو به ايميلم بفرستيد ممنون

سلام دوست عزیز
مواردی مثل آبلیمو و خمیردندان خیلی باید با احتیاط مصرف بشن، علاوه بر این باید به مدت و نحوه ی استفاده هم توجه کنید و گرنه عوارض ناخوشایندی خواهند داشت. مقاله رو کامل مطالعه کنید و از موارد ملایم تر مثل عسل یا روغن زیتون استفاده کنید.
در آخر فراموش نکنید که اینها بخشی از راههای موجود هست وعلاوه بر اینها میتونین از کمک متخصصین پوست بهره بگیرید.

سلام. من از آبلیمو استفاده کردم و الان جوش های صورتم داره از بین میره.
ممنونم از مطلب مفیدتون

سلااااام ..می خواستم بگم از همشون استفاده کردی یا فقط از آبلیمو

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که براتون مفید بوده

سلاااااااااام….. من محمد مهدی اکبری از بهشهرم …. واقعا عالی بوود ..از بیاناات شمااااا استفاااده کردیم……… از کسای دیگه هم می خوااام از این روش ها استفاااده کنن-۰-۰-۰-۰…..-.-.-.-.-.-.-.-.-..–.-

سلام دوستان من ۱۴ سالمه از یازده سالگی روی بینی و پیشونیم جوش میزد اوایل ۱۳ سالگیم خیلیی جوشام زیاد بود رفتم دکتر بهم یه داروی الکلی و یه صابون داد صورتم خیلیییی بهتر شد ولی بعد چند دوباره همونجوری شد ولی کمتر من هم از آبلیمو استفاده کردم ولی اثری نداشت . چند مدتی از خمیر دندون استفاده کردم بهتر شد. یه سری هم از ژل آلوئه ورا استفاده کردم صورتم کمی بهتر شد. دکتر به من گفت این جوش ها دوران نوجوانیه با صبر کنی که بهتر بشه ولی واقعا قابل تحمل نیست . به نظر من آلوئه ورا رو هم امتحان کنید خیلی خوبه میتونید از عطاری ها تهیه کنید. ههههههههههههه

سلام من ۱۳سالمه صورتم داره از بین میره لطفا منو راهنمایی کنید

واسه کسایی که خیلی ناامیدن حجامت رو پیشنهاد میکنم. یکی از فامیل هامون صورتش پرررر جوش بود و با حجامت مشکلش حل شد. خودمم میخوام حجامت کنم این بار (فقط مواظب باشین پیش کی میرین)

این ها همش دروغ است من هر کار میکنم ولی صورتم جوش های زیاد دارد

عسل رو کامل به پوست بزنیم ضرری که نداره

با سلام
من واسه جوش صورتم رفتم دکتر بهم راکوتان و بنزوئیل پراکسید داد … جوش های زیر پوستی خوب شد صاف شد ولی درعوض جوش های چرکی زیاد شد چون قبل اون فقط جوش زیرپوستی داشتم … الان که جوش چرکی میزنم میخوام اب سیب زمینی استفاده کنم چون هر پماد و الکلی واسم داد تاثیر نداره … دعا کنین سیب زمینی جواب بده

**************************************************************************************************************************************************************************************بچه ها حتما از یخ استفاده کنید علاوه بر جوش برای جاش جوش و شادابی و طراوت پوست هم عالیه..البته یخ رو مستقیم رو پوست قرار بدید خیلی بهتر جواب میده…(کسایی که میگرن و سردرد دارن دور چشمشون نکشن یخ رو)
انگور عالیه…یه دونه انگور برش بزنید و روی جوش بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با اب ولرم بشورید…
ماست برای شادابی پوست هم خوبه و پوست رو جوونتر نشون میده…
عسل هم عالیه برای پوست من که از تموم اینایی ک گفتم استفاده کردم واقعا جواب گرفتم:)

خانوما موهاشونو کوتاه کنند وآقایون هم کمتر اصلاح سرو صورت کنن.اصلا هم جلوآینه نرید وبه صورتتون دست نزنید و نمک وشکر روکلاحذف کنیدو فلفل سیاه تو غذاتون بریزید بخوریدچون چربی هارومیسوزونه وآب زیادبخورید وصورتتونو باآب سرررررد بشورییید.وباخیال راحت وبدون استرس وبا آرامش کامل بخوابیدو اصلا به اینکه مردم چی در موردشما فک میکنن فک نکنید . بدونید خوشکلی زیاد ملاک نیست وبه چیزای خوب فک کنید وزیبا خداهمیشه همراهتونه

من ۱۶ سالمه خدارشکرهیچ کدوم از علائم بلوغ رو صورتم تاثیر نداشته چون قبل از اینکه جوش بزنم هر روز از ماسک نشاسته استفاده کردم و هیچ جوشی ندارم تو صورتم دختر خانم های گل هر روز از یه ماسک استفاده کنید اگرم نشد از خیار و سیب زمینی استفاده کنید مراقبت پوست مهمه یه روز بدون ماسک نمونید بعد ماسک مرطوب کننده آب رسان صورت استفاده کنید منظورم کرمه با ماسک عسل جوشا سریع خوب میشن نگران نباشین دوست من نمیتونستی نگاش کنی الان با ماسک عسل عالی شده

عالی و مفید بود

هر کسی جوش چرکی میزنه از درون بدن مشکل داره باید خون بدنش صاف بشه بمدت ۲۰ روز هر روز صبح ناشتا یه استکان اب ولرم با یه لیمو ترش بخورین. عرق کاسنی و شاتره مخلوط کنین روزی یه لیوان. از عطاری شربت مصفا خون تهیه کنید بخورین.از خوردن چربی شیرینی لبنیات تخمه ها سرخ کردنی ها ۲۰ روز کامل دوری کنین.حجامت خیلی خوبه. میوه و سبزی تازه وآب زیاد بخورین.استرس کم. ذکر و یاد خدا فراموش نکنین. معجزه میکنه.

همه ی این راهکارها خوب و مفیدن اما هر کسی اناتومیه بدنش فرق داره با شخصه دیگه فکر میکنم باید تعداد زیادی از راهکارارو امتحان کرد تا به یه راه ثابت رسید برای رفعشون والبته مشکلات داخلی بدن هم خیلی تاثیر داره

تونظرات همه پایین بیست سال دارن وازمشکل جوش داشتن مینالن باباشماجون دوران بلوغ دارین که اونم دوره داره خودبه خودبرطرف میشه گندش نکنین ?

عالی

سلام. اول اینکه برید آزمایش بدید تا بدونید مشکل از چیه که جوش میزنه صورتتون. دوم هم که سر خود هرچیزی استفاده نکنید چون مثلا من عسل و دارچین رو تو تابستون ردی همه صورت یبار زدم و بعد چی شد؟ صورتم شد سنگ پا و سوم اینکه من کبدم چربه یک قاشق سرکه سیب رو با نصف لیوان آب قاطی میکنم میخورم و یه کم هم سرکه میزنم صورتم باورتون نمیشه که با ۳ بار زدن و خوردن همه جوشام رفت فقط اینکه لک جوش قبلیا هنوز هست

سلام استفاده از چند روش بالا یا همه روش بالا ضرری ندارد؟ من ۱۹ ساله هستم و هنوز هم جوش روی صورتم هست میخوام آن ها را از بین برم

سلام دوست گرامی
روش‌های معرفی‌شده در این مقاله کاملا طبیعی هستن و در مقایسه با داروهای شیمیایی، کمترین آسیب رو به پوست می‌رسونند. درصورتی‌که پوست حساسی دارید، بهتره از خمیر دندان، روغن درخت چای، آبلیمو و جوش‌شیرین استفاده نکنید.

سلام سیر رو چگونه روی جوش قرار بدیم رنده کنیم و یا پوست کنیم و بزاریم

سلام
سیر رو پوست بگیرید، نصفش کنید و روی جوش‌ها بمالید.

سلام هرچی هرکسی میگه غلطه من ۱۶سالمه از ۱۱ سالگی صورتم پر جوش شد از همون موقع هر کاری بگین کردم هزار تا روغن کرم قرص ازمایش و ماسک و….فقط حجامت کردم به مدت ۳ یا ۴ ماه کمتر شد ولی رفع نشد . اینکارایی که میگم انجام بدین تو سه روز خوب میشه جوشاتون ولی اگه میخاین دیگ نزنه یک سری کار دیگه هم باید بکنین که بهتون میگم
اگه میخواین جوشتون یکی دو شبه خوب شه شب تا صبح روش یکم عسل بزنین بعد چسب زخم بزارین یا ام که میتونین اینکارو بدون عسل انجام بدین اگه نتیجه نگرفتین بیاین منو بزنین ?اصلا نفرین کنین? خیلی جواب میده واسه خودم و چن تا از دوستام که خیلی زود جواب داد بعدشم برین صابون پیاز و عسل بگیرین اینکه میگن صابون بده چرته صابونو بزنین به صورتتون بزارین تا وقتی که خشک شد بعد بشورین انقد پوستتون سفید میشه بعدشم تا میتونین خرما و تخمه و چیزای گرم مثله فلفل و دارچین و زردچوبه نه بخورین نه به پوستتون بمالین تا میتونین خیار بخورین چیزای سرد اگرم تونستین بمالین به صورتتون مثله ماست و خیار غذاییم که میخاین بخورین چرب نباشه کمتر چربی بخورین و صورتتون رو با همون صابونه که گفتم صبحا بشورین اگر تونستین یکباره دیگه هم تو روز بشورین بخدا وقتی نمیگیره بهتر ازینکه با کلی جوش قیافتون زشت شه
و تا وقتیم که ازدواج نکنین یا به طور کلی رابطه … نداشته باشین جوش میزنین و سعی کنین یک همدم داشته باشین تا باهاش درد و دل کنین و از استرستون کم بشه ارزو میکنم همه از شره جوش خلاص بشن تورو خدا بزارین مردم ببینن ازش بهره ببرن

مرسی از سایت خوبتون

راستش من خییییییییییییییییییییییلی سال جوش میزنم
یعنی از
فکر میکنم ۱۲ سالگی یا کمتر تا الان که ۳۱ سالم داره میشه

چند روز پیش جوش زدم کار خدا یک تیکه یخ روش گذاشتم ( جوش سر سفید زرد که تقریبا باد کرده بود ) و دیدم رفت پایین
و بدون اینکه بترکه یا خونی بشه خودش رفت پایین و یکمی بعد هم خشک شد تقریبا

خیلی عالیه این یخ. من فکر میکردم کسی نیمدونه که دیدم سایت شما اشاره کرده

و اما در مورد روش درمانی قطعی قرص دکوتان چند ماه بخورید جواب میده
ولیییییییییییییییی

اولا تا چند وقت راحت میشید و ممکنه باز مثل من بزنید .
دوما چشم رو خشک میکنه و ممکنه وقتی به نور مهتابی نگاه میکنید اذیت بشید ( در حین خوردن و یکمی بعدش )

خلاصه من خیلی گرمایی هستم و به این نتیجه رسیدم گرمی نباید بخورم مخصوصا کنجد فلفل و ….
تجربه من این بود
راستی میخوام ازدواج کنم. دعا کنید اونی که میخوام رو زودتر پیدا کنم
اینشالا همه به اونی که میخوان برسن. موفق باشید

راستی حجامت هم اون قدیم رفتم فایده نداشت ولی کلا برید چیز خوبیه
و خون بدید میگن بهتره

زالو هم برید بندازید شاید جواب داد . البته قبلش در مورد انداختنش تحقیق کنید ببینید خوبه بده چه جوریه
میگن چیز خوبیه

سلام
من ۱۸ سالمه و صورتو بازو هامو پر جوشه پوستتم خیلی سفیده و این بیشتر باعث بیشتر باعث خودنمایی جوشا میشه چیکار کنم که برن دارم دیوونه میشم :((((
میگن تو این سن معمولیه اما دوستام مثل من نیستن شانس منه ( استیکر گریه)

حنا و سدر بزن معجزه میکنه پوستت صاف میشه از جوش ، هرموقع میری حموم قره قروت ترش ازون سیاها بزن به بازوهات و جاهایی ک میگی جوش داره واقعا عالللیه حتما نتیجه میگیری

سلام
روش‌هایی که توی همین مقاله بهتون معرفی شدن، می‌تونن در بهبود و درمان جوش‌ها کمک‌تون کنن.

سلام…جوش یه امرکاملا طبیعیه من۴سال رفتم دکتر پوستم عالی شده بود اما همین ک قرصارو قط کردم دوباره صورتم جوش میزن…ازپرچربی هادوری کنید.استرس نداشت باشید اب زیاد بخورید…بعد چندسال دکتررفتن و پول خرج کردن ب این‌نتیجه هارسیدم…دوستی گفت بود خوردن قرص دکوتان خوبه حرف کاملا درستیه اما عوارض زیادی داره مث مشکل ریه زانو درد ناباروری و….
مرسی ازسایت خوبتون

سلام غزل عزیز
سپاس که اطلاعات‌تون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.

سلام من ۲۲سالمه فقط جوش هام سمت پیشونی صورتمه.واقعا اذیت کنندس.بنظرتون چکار کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنین.باتشکر.

سلام
میتونید از همین نکاتی که در این مقاله خدمت‌تون معرفی شد استفاده کنید.

ممنونم ازروش های موثرتون.

سلام.من صابون.گوگرد.لوکس.یکی دیگه هم بود از ادویه و زنجبیل و و…درس شده بود استفاده کردم اولش یکم خوب شد ولی بعدش جاش میمونه روزی دوبار هم میزدم صبح و اخر شب.جاش سوراخ میشه داخل سوراخ سیاه میشه پوستمم سیاه تر شد.

سلام دوستان
درمان قطعی و سریع جوش صورت
با استفاده از دو قرص
نیزوپرد ۵ روزی دو عدد
آ-کنوترن یک روز در میان
چون باعث خشکی لب میشه
میتونید از کرم لیپ پالم استفاده
کنید

کدوم راه بیشتر جواب میده؟
من یه پسر ۱۷ سالم
خیلی صورت جوش میزنه و بدم میاد و میترکونمشون
کدومش بهتر و خیلی سریعتر جواب میده تا از دستشون راحت بشم؟
ممنون میشم جواب بدید
مرسی

سلام
همه‌ی مواردی که در این مقاله خدمت‌تون معرفی شده روش‌های سریعی هستن. اگه پوست حساسی ندارید، می‌تونید طبق دستور از روش یخ و خمیردندان یا آبلیمو استفاده کنید. بخور صورت هم میتونه گزینه‌ی بسیار خوبی باشه.

سلام.به نظرشما من ازکدام روش استفاده کنم که جوشام زودترخوب بشه؟؟؟

سلام دوست عزیز
متاسفانه راه سریعی برای حل این مشکل وجود نداره و شما باید روشی که انتخاب میکنید رو با حوصله انجام بدید و به پوست زمان بدید تا بهتر بشه.
مطالعه ی کامل مقاله با دقت بالا بهتون کمک میکنه موردی که برای شما متناسب تره رو پیدا کنید. موفق باشید

سلام.من ۲۹ سالمه از نوجوانی صورتم جوش میزنه.واقعا خسته ام.جند بار دکتر رفتم و حتی راکوتان مصرف کردم و ترک کردم.چه راه حلی دارید.کمکم کنید لطفا

سلام دوست عزیز
توصیه میکنم مقاله رو کامل مطالعه کنید و با دقت. شما بهتر از هر کسی راه حل مناسب پوست و شرایط خودتون رو میتونید پیدا کنید. فقط توجه داشته باشید که نباید ناامید یا مضطرب بشید، با آرامش روش یا روشهایی که به نظرتون مناسب تره رو امتحان کنید. امیدوارم که نتیجه بگیرید، در نهایت اگر این روش های طبیعی جواب نداد حتما به دکتر متخصص مراجعه کنید.

سلام ضمن خسته نباشید من تقریباحدود سه سالی میشه که روی صورتم جوش میزند اوایل فقط روی پیشانی ام میزد ام هالا تقریبا همه جای صورتم میزند واقعا دیگر خسته شده ام دیگه نمیتوانم خودم را کنترل کنم البته جوش های من سرسیاه و سرسفید هستند راه های زیادی را هم برای از بین بردن انها استفاده کردم ولی باز هم ین جوش ها از بین نرفتند ایا شما میتوانید بنده را برای ازبین بوردن این جوش ها راهنمایی کنی

سلام و خسته نباشيد
من یه دختر ۱۷ ساله هستم و تقریبا از ۱۱ سالگی جوش میزنم . تا حالا درمان های مختلفی با پماد و ژل و کرم و صابون و انتی بیوتیک هم امتحان کردم ولی دوره درمان رو کامل نکردم . این دفعه که میخواستم جدی درمان رو شروع کنم ، یه متخصص پوست واسم ایزوترتینوئین تجویز کرد ولی میترسم که استفاده کنم به خاطر عوارض زیادش . به نظرتون چیکار کنم ؟؟؟

برو موز بخور

خبلی خوب رو صوروتم جواب داد فوق العاده بود ممنون

سلام من حدود دوروز پیش یه جوش سر سفید روی چانه ام زد و توی خواب ناخنم بهش گیر کرده بود و زخم شده بود الان خیلی بزرگ شده و حالتی مثل زخم خشک شده داره رنگشم مخلوطی از قرمز و بنفشه باید چیکار کنم که خوب بشه؟ ازاینکه لکش رو صورتم بمونه یا تبدیل به خال بشه هم خیلی میترسم

ماسک پرتقال و موز با آرد نخودچی قاطی کنید بذارید بعد ربع ساعت یه نگاه تو آینه کنید قربون صدقه خودتون برید.پرتقال اسید و آنتی اکسیدان داره موز بخاطر منیزمش خستگی صورتتون از بین میبره.آرد نخودچی برای هر پوستی مناسب و ترکیب هرسه با هم یک لایه بردار ،برطرف کننده لک ،آکنه ،جوش و بخصوص موز جایگزین بوتاکس و سفید کننده و سفت کننده پوست هست.شب ها هم قبل خواب ماسک یخ بذارید فوق العاده ست.به امید پوستی سالم برای دوستان عزیزم?

خسته نباشید ممنون از نظراتتون سمیرا خانم روشی که ذکر کردید آیا خودتون استفاده کردید جواب داده؟دوستاندهرکی هرروی که استفاده کرده و جواب داده به اشتراک بگذارید تا بقیه هم استفاده کنند

سلام
به هیچ وجه از سیر خام روی پوستتون استفاده نکنید.

من استفاده کردم و پوستم به شدت سوخت،بعدش که تحقیق کردم متوجه شدم سوختگی با سیر حتی میتونه جزو سوختگی های درجه ۲ و ۳ باشه.
بدون تحقیق از هیچ ماده ای حتی طبیعی برای پوستتون استفاده نکنید.

عزیزم ممنون که گفتی. امیدوارم هیچ وقت این اتقاق دوباره واسه کسی نیفته.

سلام.عسل هم همینطور.من طبع گرمی دارم عسل هم گرم بود بدتر شد.سدر هم برای جوش خیلی خوبه.پوست را هم نرم میکنه.همون خیار خوبه.

دقیقا همینطوره منم گذاشتم صورتم ورم کرد پوست صورتم رفت

سلام اگه شما میخواید صورتتون جوش نزنه و جوش ها بره چیزهایی ک چربی داره رو از برنامه غذاییتون حذف کنید و چیزهای شیرین نخورین جواب میده یا علی.

علاوه بر این برای جوشهای چرکی از انتی بیوتیک به مدت ۶روز استفاده بشه وماسک عسل روزی یکبار معجزه میکنه حتما امتحان کنید

سلام بچه ها میگم من اصلا جوش نداشتم و الان که عروسی آبجیم نزدیکه یکی دوتا زدم چیکار کنم اینا برن

فقط لطفا از چیزی که برای خودتون ج داده بگین بهم

ژل آلوئه ورا نتیجه مثبتی داره تو فاصله زمانیه کم

ببخشید لیمو ترش جواب میده با بخارابخمیر دندون

سلام. دوستان صورت من هر چند روز جوش جدید میزنه بیرون دیگه خیلی کلافه شدم قبلا صورتی سفید و صاف داشتم شکر خدا ولی الان خیلی جوش بیرون میاد بعدشم جاشون میمونه اگه کسی واقعا از روشی نتیجه گرفته خواهشا کمک کنین از شر جوش زدن خلاص بشم ممنون میشم.

با سلام خدمت تمامی دوستان.
من صورتم خیلی جوش میزد و از این راه استفاده کردم و واقعا جواب داد:باید روزی نیم ساعت ماسک زیر را در دو نوبت استفاده کنید:حنا+قارا+آب لیمو……..اگر میترسید صورتتون رنگ بگیره از حنا بی رنگ استفاده کنید.شاید حدود یکماه طول بکشه ولی خوب میشه…اگه سوالی هم دارید بپرسید جواب میدم.

سلام میشه بجای حنا صدر استفاده؟ کردچون بی رنگ؟ قارا چیه؟

مطلب جالبی بود، من تقریبن همه این روش هارو امتحان کردم

سلام قارا چییه؟

سلام دوست عزیز.قارا همان قره قورت است البته اگه محلی گیر بیاورید خیلی عالی است.

سلام دوستان من ۱۴ سالمه سال قبل و بقیه سال. ها اصلا جوش نداشتم ولی امسال قبلا از عید جوش زدم نمیدونم دلیلش چیه خیلی اذیت میشم لطفا اگه راه چاره ای دارید به منم بگین مرسی از لطفتون….

سلام بچه ها راستش من نزدیک به چهار_پنج ماه روآکوتان خوردم برای یه مدت خوب شد ولی بازم جوشام برگشت پیشنهاد میکنم اصلا قرص و دارویی برای جوش هاتون استفاده نکنید چون جوش هارو از بین نمیبره هیچ عوارض دیگه ای هم داره و اینکه خمیر دندون جوش هارو کوچیک میکنه خوبه ولی خیلی نباید استفاده کرد و ماست هم اگه میخواید استفاده کنید کم چرب باشه حتما چون من بعد از اصلاح صورتم پرچرب گذاشتم بدتر شد و گلاب هم خیلی خوبه اگه باهاش شست و شو بدید قبل خواب پوستتونو در پناه حق :))

سلام میدونی چرا جوش در میاری؟

ببخشید فقط سوالم این بود که میشه روزانه از چند روش استفاده کرد یا فقط یک روش خاص رو بیاید در نظر بگیریم؟؟

سلام دوست عزیز
توصیه‌ی من صرفا از دل همین مقاله بیرون میاد و متخصص نیستم. اگر مقاله رو دقیق بخونین متوجه می‌شید که بعضی روش‌ها کمتر حساسیت پوستی ایجاد می‌کنن. مثل استفاده از عسل و روغن زیتون، این موارد رو در کنار هم به کار ببرید مشکلی براتون پیش نمیاد.
اما مواردی که روی پوست خودتون یا دوستان در کامنت گفتن ایجاد حساسیت می‌کنه و در مقاله اشاره شده که در زمان کم و با احتیاط استفاده کنید مثل خمیردندان یا آبلیمو یا سیر رو باید با دقت و کم کم استفاده کنید تا واکنش پوست‌تون رو بسنجید.
موفق باشید

خمیردندون و سیر پوستو میسوزونه سیاه میکنه من خودم سیر گذاشتم کارم به بخش سوختگی بیمارستان کشید اصلا سیر نزنین خیلیارو دیدم اینکارو کردن اینطوری شدن

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما عالی بود

دوستان بهترین راه درمان جوش اینه ک ی صابون شیر بخری و صبها و شب ها قبل از خواب ب صورتت بمالی و بزاری کف غلیظ رو صورتت تشکیل بشه بعد ۵دقیقع ک خوب مالش دادی با اب نسبتا سرد صورتتو بشوری…

یکی از روش هایی که من برای از بین بردن جوش استفاده میکنم و تا حدودی هم تاثیر خیلی زیادی داره استفاده از قطره ی چشم است ، قطره ی چشم هم چرک جوش رو از بین می بره هم التهاب جوش را کمتر میکنه البته استفاده از خمیردندان هم عالیه اما سیر خیلی بده نه تنها جوش را خوب نمیکنه بلکه باعث سوزش شدید پوست و التهاب و قرمزی بیشتر پوست میشه

من موندم چرا هیچوقت نمیخواید از داروهایی که در ازمایشگاه ها با روش های علمی ساخته شدن استفاده کنین و روشهای سنتی و خطرناک رو در پیش میگیرین.بهترین راه اینه که از شوینده های مخصوص آکنه یا پماد های بنزاکنن استفاده کنین و پوستتونو زیاد دست مالی نکنین

از این ترکیب استفاده کنید بعد چند روز معجزه میکنه
سه قاشق چایی خوری دارچین با یه عدد تخم مرغ سه دچکک دقیقه باهم مخلوط میکنی تا به رنگ قهوه ای در بیاد بعد به صورت میزنی بعد نیم ساعت که کامل خشک شد میدونید بادست بکنید و اون موادی که درست کردید میتوانید تا سه روز مصرف کنید

شما کدوم روش رو انجام دادید برا صورتتون که جواب داد ؟

من صورتم همیشه جوش میزند من بیشتر کارهای این مقاله رو انجام دادم ولی هیچ فایده ای نداشته لطفا پیشنهادی برایم بفرستید ممنون میشم

در کل عالی بود…فقط یه چیزی…این روش ها برای درمان جوش های بلوغ و نوجوانی هم جواب می ده؟؟؟؟

همشونو با هم انجام بدم!

سلام دوستان کسایی صورتاشون جوش میزنه. اول اینکه اونایی که تو سن بلوغن جوشاشون طبیعیه و بعد از بلوغ خود ب خود میرن فقط اکیدا توصیه میشه جوشاشونو خالی نکنن ک بعدا حتی اگه خوب بشن جاشون سوراخ میشه و صورت حالت خوردگی پیدا میکنه و جوشی رو هم ک بترکونی بدتر میشه.دوم اینکه واس از بین بردن جوش خمیر دندون خشک میکنه جوش رو ولی من شخصا از محلول کلیندامایسین استفاده کردم که اونم باید ببینید یه وقت بهش حساسیت نداشته باشید این محلول رو من شب قبل خواب میزدم نوشته روش دوساعت بعد بشورید ولی من صب میشستم و صبح هم دوباره میزدم. خداروشکر خیلی خوب شدم. ولی خب کلیندامایسین ممکنه پوستتونو خشک کنه که من خودم پوستم یه مدت عجیب خشک شد پوسته پوسته شد شب قبل خواب پماد اِن اِن زدم فرداش خوب شد ولی خب من قطعش نکردم تا یک هفته ادامه دادم و یه کرم مرطوب کننده دست و صورت خوب هم بخرید صب که بیدار میشید بعد شستن صورتتون بزنید یه پماد زینک هم بخرید هم واس جوش و لک خوبه هم وقتی میزنید پوستو روشنتر میکنه هم افتاب سوختگی رو از بین میبره هم میتونید بجای ضد افتاب استفاده کنید که در اون صورت دور چشمتون فقط نزنید.بعضی از دوستانم گفتن واس جوش میتونید قرص ویتامینEبخرید با سوزن مایع داخلشو خالی کنید بزنید اونجایی که جوش داره. و البته باید بفهمید که به کدوم مواد غذایی هم حساسید مثلا من خودم به تخمه و خرما حساسم مخصوصا خرما اگه یه دونه بخورم فرداش یه جوش میزنم واس همونم قطعش کردم و خیلی کم میخورم.من دیگه حرفی ندارم. بدرود

توروخداکمکم کنید من قبلنا پوستم خیلی شفاف بودولی سه چهارباری دکلره کردم الان صورتم فقط شده جوش که جوشاهم درد دارن

سلام میخواستم بدونم ماسک عسل دارچین را چند بار در روز میتونم استفاده کنم؟

سلام
من ۱۷ سالمه و هروقت ک صورتمو بند یا تیغ میزنم ب شدت جوش میزنه و تا زمانی که دوباره موهای صورتم در بیاد این جوش ها وجود دارن میشه راهنمایی کنین و بگین آیا درمانی براش وجود داره یا نه. یا اینکه ممکنه وقتی سنم بیشتر شد این فرایند جوش زدن هنگام بند انداختن یا تیغ زدن از بین بره؟

من عادت دارم جوشامو بترکونم چیکار کنم عادتم از سرم بیوفده؟ هی میخوام دست نزنم ولی نمیشه ?

سلام خسته نباشید من زیاد جوش نمیزنم هر از گاهی بخاطر سن بلوغ که توش هستم جوش میزنم چیکارش کنم الان یه جوش زدم سه روز دیگه عروسیه چیکار کنم بره

سلام خسته نباشید من روی صورتم جوش نمی زنم اما
الان یه چن تایی روی شونه هام زده میخوام اگه میشه یه روش درمان قطعی و سریع معرفی کنید
من ورزش میکنم حدود ۲ ساله و مداوم الان تازه رو شونم زدم

سرکه سیب قلیایی نیست اسیدیه ! این باعث میشه هر قدر هم که متنتون درست و علمی باشه از ارزشش کم بشه و بهش اعتماد نکنن

سلام
کاملا حق با شماست. ممنون که اطلاع دادید.

سلام من ۱۴ سالمه ، یادمه از ۹ سالگی به من جوش میزنه از بلوغم نیست چون خیلی از دوستلم جوش ندارن به نظرتون باید چیکار کنم

بسیار متشکرم بابت مطالب خوبتون?❤

سلام چندوقته سمت راست صورتم خیلی زیاد جوش میزنه اونم جوش های بزرگ‌و چرکی.تو رو خدا بگید چیکار کنم.خسته شدم دیگه تو روخدا جوابمو بدین

سلام مریم عزیز
علت‌های جوش زدن رو در مقالات زیر بررسی کردیم:
علت جوش چرکی و روش های طبیعی درمان آن منبع
علت جوش صورت چیست؟ منبع

سلام یسوال؟؟؟
آیا مابعداز استفاده از ماسکای صورت وشستنشون به دلیل خشکی پوست میتونیم از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟یا نباید استفاده کنیم؟

سلام
بهتره مطابق با دستورالعملی که خدمتتون توضیح دادیم عمل کنید. بیشتر ماسک‌هایی که در این مقاله خدمتتون معرفی کردیم، با اب معمولی از روی صورت پاک میشن بنابراین نیازی به استفاده از مرطوب‌کننده نیست.

سلام یسوال؟؟؟؟
بعداز پاک کردن هرکدوم از این ماکسا ازصورت میتونیم به دلیل خشکیه پوست از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟یا نباید استفاده کنیم؟

سلام ….من مینا هستم …خیلی جالبه الان ایمیلمو داشتم چک میکردم دیدم نوشته سارا شهیدی جوابمو داده اومدم نگاه کردم دیدم اوووووه اون پیام رو فروردین ۹۶ فرستادم …امروز ۱۵ اسفند ۹۷ هست …… و من خیلی وقت پیش رفتم دکتر و بهم راکوتان داد و کلی ویتامین با اینکه من ده سال قبل هم راکوتان خورده بودم حدود یک سال و نیم …. ولی دکتر باز برام نوشت و گفت در ۵ درصد افراد برمیگرده …. مهر دوره راکوتانم تموم شد و امروز نوبت لیزر داشتم …..پوستم خیلی خوب شده خدارو شکر….یادتونه چقدر معترض بودم ….. باید فقط راکوتان خورد با اینکه خیلی عوارض داره…

خوب بود اما اب لیمو زیادم جواب نمیده

مر۳۰,برای این روش های موثرتون:)

جونزززززز:)
ایول دختر عالی بود…
مرسیوووووووووووووووووو^__^

من تمام راه های موجود تو کل اینترنت رو انجام دادم اگر جوش منشآ هورمونی داشته باشه با هیچ چیزی تو این دنیا درمان نمیشه به جز قرص راکوتان که کل بدنت رو نابود میکنه ولی خب جوش رو کلا برای همیشع از بین میبره ولی اگر منشآ غیر هورمونی داشته باشه باید کار های مفید برای کبدتون بکنید این خلاصه ۸ سال جوش زدن من در دوران بلوغ است.باور کنید کل قضیع جوش همینه

سلام خسته نباشید .من بیشتردور دهنم و بینیم جوش داره.بقیه صورتم جوش خیکی کم داره .اگه امکانش هس راهنماییم کنید .

سلام بر شما
پیشهاد می‌کنم سری به لینک‌های زیر بزنید. حتما براتون مفید خواهند بود:
https://www.chetor.com/tag/درمان-جوش/
https://www.chetor.com/60622-علت-جوش-صورت/

من ۱۶ سالمه و همشجوش میزنم و اذیت میشم نمیدونم چی کار کنم چی بخورم به نظرتون یا چی نخورم یا چی بمالم صورتم لطفا کمک کنید

سلام ساناز
حتما سری به مطلب زیر بزنید. اونجا براتون توضیح دادیم برای جلوگیری از جوش صورت چی بخورید و چی نخورید
https://www.chetor.com/53336-جلوگیری-از-جوش-صورت/

اصلا نگران نباشید جوش هاتون خوب نمیشه
من خودم صورتم ترکیده از جوش تا حالا کم کم ۷۰۰ ۸۰۰ خرج کردم دکتر فایده نداره مگن باید بگزرونی تا ۲۴ سالگی واقعا خاک برسر دکترا

سلام خسته نباشید من ۳ روز پیش اصلاح صورت انجام دادم ولی بعد ۳ روز دو طرف صورتم پراز جوش های ریز شده.
میشه لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم؟؟?

سلام پریسا
همین روش‌هایی که خدمت‌تون توضیح دادیم می‌تونن بهتون کمک کنن جوش‌هاتون رو درمان کنید.

مد و زیبایی

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن


جوانسازی دور چشم با ۷ توصیه ضروری

۸ نوع ماسک آلوئه ورا برای درمان آکنه و داشتن پوستی زیبا و روشن

درمان جوش صورت با گلاب؛ ۱۱ روش فوق‌العاده برای درمان جوش

یوگای صورت؛ ۵ تمرین معجزه‌آسا برای زیبایی چهره

آخرین مطالب

نکاتی که افراد دارای معلولیت برای پیدا کردن شغل باید در نظر بگیرند

باید تا دیر نشده با همسرمان درباره پول صحبت کنیم؛‌ اما چطور؟

۲۰ روش هوشمندانه برای کاهش هزینه سفرهای خارجی

چطور تعطیلات خود را بدون استرس کاری سپری کنیم؟

آیا استفاده از رنگ ها در خانه، شادی ما را افزایش می‌دهد؟

ترین های جهان

خنده دارترین جوایز نوبل در سال ۲۰۱۸ برای دستاوردهای علمی مضحک

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

پردرآمدترین شغل های جهان؛‌ ۲۰ شغل با بیشترین درآمد در دنیا


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

چیکار کنم جوش چرکی نزنم
چیکار کنم جوش چرکی نزنم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *