طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

دوره مقدماتی php
طرز تهيه قليه ماهي بوشهري
طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه جنوب کشورمان است که به خاطر طعم خوبش در سراسر کشور فراگیر شده است. این غذای خوشمزه با گوشت ماهی ، سبزیجات و ادویه های جنوبی طبخ می شود و از معروف ترین غذاهای جنوب کشورمان محسوب می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر قلیه ماهی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قلیه ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی قلیه ماهی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

دستور پخت

دوره مقدماتی php

یکی از مهمترین قسمت های درست کردن قلیه ماهی انتخاب ماهی مناسب برای این غذا است. توجه داشته باشید که ماهی هایی که گوشت خیلی نرمی دارند برای تهیه این غذا مناسب نیستند زیرا ممکن است له شوند و ظاهر خورش را خراب کنند.

بهترین نوع ماهی برای تهیه قلیه ماهی ماهی شیر ، ماهی شوریده و ماهی سنگسرهستند. ابتدا تکه های ماهی را در ظرفی میگذاریم و هر دو طرف ماهی ها را نمک و فلفل می پاشیم و کناری می گذاریم.گشنیز و شنبلیله را پاک می کنیم و میشوییم و روی تخته ساطوری خرد می کنیم.

پیاز ها و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم،پس از اینکه کمی داغ شد سیر ها را داخل آن میریزیم تا سرخ شوند و سپس در بشقابی می ریزیم

و پیازها را داخل تابه می ریزیم تا طلایی شوند و سیر های سرخ شده را به پیازهای سرخ شده در تابه می افزاییم و نمک،فلفل و زردچوبه را روی پیاز و سیر داغ می ریزیم و تفت می دهیم و گشنیز و شنبلیله خرد شده را نیز اضافه میکنیم به مواد

و تفت می دهیم تا جایی که رنگ آنها کمی تغییر کند و آب سبزی ها تبخیر شود سپس نصف لیوان آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سبزیجات با حرارت کم خوب پخته شوند. سپس تمبرهندی را با ۳ لیوان آب رقیق می کنیم

و به خوشت اضافه می کنیم و (اگر به تمبرهندی دسترسی ندارید به جای آن می توانیداز ۳ قاشق غذاخوری رب انار ترش استفاده کنید) تامل می کنیم تا خوب مواد خورشت خوب جا بیافتد.خورشت که تغییر رنگ داد ماهی ها را داخل آن می ریزیم

و ۳۰دقیقه زمان می برد تا ماهی ها کاملا پخته شوند ( می توانید قبل از انداختن ماهی ها در خورشت ابتدا آنها را سرخ کنید ) در آخر خورشت که خوب پخت و جا افتاد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با پلو نوش جان کنید.

 

قلیه ماهی یکی از خورش های معروف جنوبی است که در استان های خوزستان ، بوشهر و هرمزگان بسیار پر طرفدار است. مواد تشکیل دهنده قلیه ماهی عبارتند از گوشت ماهی ، تمبر هندی و سبزیجات. برای تهیه قلیه ماهی بهتر است از ماهی های استفاده شود که گوشت یک تکه و لخم دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قلیه ماهی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قلیه ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا مقداری نمک و فلفل سیاه روی قطعات ماهی می ریزیم و آنها را کنار می گذاریم. قابلمه ای که برای تهیه قلیه ماهی انتخاب کرده ایم را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. حالا پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه سیر و پیاز را به خوبی تفت دادیم نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از کمی تفت دادن شنبلیله و گشنیز را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ سبزی مقداری تغییر کند.

آب سبزیجات که تبخیر شد نصف لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که سبزیجات با حرارت ملایم پخته شوند. حالا تمبرهندی را با مقداری آب رقیق می کنیم و به خورش اضافه می کنیم. در این مرحله ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

در مرحله پایانی حرارت زیر خورش را کم می کنیم تا به خوبی جا بیفتد. خورش که تغییر رنگ داد تکه های ماهی را داخل خورش می ریزیم. حدود ۳۰ دقیقه نیاز است تا ماهی ها به خوبی پخته شوند و خورش به خوبی جا بیفتد ، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

شاید در خیلی از مواقع تمبر هندی در دسترس نباشد. می توانید به جای استفاده از تمرهندی در خورش قلیه ماهی از رب انار هم استفاده کنید. برای مواد لازم ذکر شده در دستور بالا به جای تمرهندی می توانید ۳ قاشق غذاخوری رب انار ترش به غذا اضافه کنید.

بهترین نوع ماهی برای قلیه ماهی عبارتند از ماهی شیر ، سنگسر و شوریده. برای قلیه ماهی باید از ماهی هایی استفاده شود که گوشت یک تکه و لخم دارند. ضمن اینکه می توانید قبل از انداختن ماهی ها در خورش آنها را سرخ کنید.

وااای من عاشق قلیه ماهی ام مرسی که یاد دادید

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

ممنون عزیزم????????

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

تبلیغات کلیکی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی

بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ بر این واقعیت اذعان دارند که گوگل ادز بهترین و موثرترین نوع تبلیغات اینترنتی است. اما سیستم‌های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارند، که مانند گوگل ادز در خانواده سیستم‌های تبلیغات کلیکی قرار می‌گیرند.

در این پست می‌خواهیم درباره این سوال مهم کسب و کارهای ایرانی بحث کنیم که:

تبلیغات کلیکی گوگل موثرتر است یا سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی؟

پاسخ به برخی از سوال ها به قدری واضح و شفاف است که حقیقتا جایی برای توضیح و تفسیر باقی نمی گذارد. بهترین مقیاس برای ارزیابی موفقیت و محبوبیت هر کمپین تبلیغاتی تجربیات کاربران مختلف در استفاده از سیستم‌های تبلیغاتی مختلف است. ما روزانه زیر بمباران انواع مختلف تبلیغات هستیم که در بسیاری از مواقع، هیچ نیازی به آنها نداریم! این تبلیغات از پیامک های مزاحم گرفته تا بنرهای بی کیفیت، برای تبلیغ محصولاتی که هرگز علاقه ای به خرید آن نداشته ایم؛ گسترده است!طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

در دنیای آنلاین، البته اوضاع تبلیغات اجباری به مراتب گرم تر و قطعا آزار دهنده تر است. ارائه­ی تبلیغاتی غیر واقعی، وارد شدن به وب سایت های بی ارتباط با موضوع جستجو و در نهایت ورود به وب سایت هایی مملو از تبلیغات آزار دهنده برای محصولاتی بی کیفیت؛ تنها بخشی از نشانه های ناکارآمدی سیستم های تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی است. البته که این وضعیت با کمی تفاوت در وب سایت های خارجی نیز صادق است.

مزایای گوگل ادز در مقایسه با تبلیغات کلیکی وب سایت های ایرانی چیست؟

 

آژانس تبلیغاتی جی ادز از چندین سال گذشته فعالیت در زمینه تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کرده است و سعی کرده این خدمات را با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت، به کسب و کارها و صاحبین وب سایت های ایرانی، ارائه دهد. جی ادز همچنین گام‌های خوبی در زمینه آموزش تبلیغات در گوگل برداشته است. پس شما می‌توانید با خیال راحت با شماره ۶۶۵۶۵۰۰۰ تماس حاصل نمایید و کارشناسان جی ادز را در جریان نوع کسب و کار خود قرار دهید تا مناسب ترین پلن‌های تبلیغات گوگل را به شما پیشنهاد دهیم.

کسب و کارهای ایرانی می توانند با دریافت مشاوره های تخصصی، از مزایای گوگل ادوردز بهره مند گردند. در شرایط سخت اقتصادی برای کسب و کارهای نو پای ایرانی، قطعا گوگل ادز موثرترین، کاربردی ترین و اقتصادی ترین راهکار تبلیغاتی است.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهيه قليه ماهي بوشهري

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

**اگر دوست دارید طرز تهیه آش سبزی شیرازی، قلیه میگو و کته پولساز رو هم ببینید ، روی لینک زیر کلیک کنید:https://youtu.be/PLO0LQnDCJ0 قلیه میگوhttps://youtu.be/MhCG4p8R9io کته پولسازhttps://youtu.be/7W9xFp3tj70 آش معروف شیرازی**مواد لازم برای تهیه قلیه ماهی برای چهار تا شش نفر به شرح زیر است :500 g boneless fish Tilapila or Salmon (ماهی بدون استخوان) 1000g Cilantro (remove the stem) گشنیز تمیز شده تازه (جهت اطلاع هزار گرم گشنیز تازه بعد از سرخ شدن به 250 گرم گشنیز سرخ شده تبدیل میشود. برای راحتی شما میتوانید مقدار زیادی گشنیز سرخ کنید و در بسته بندی های مثلا 250 گرمی در فریزر برای دفعات بعد نگه دارید . )- (توجه : پودر شنبلیله خشک نیز در صورت دلخواه یک قاشق غذاخوری اضافه شود. اگر از شنبلیله تازه خواستید استفاده کنید تقریبا 150 گرم کافیه)180-200 g Tamarind تمر (یا تمبر) هندی بدون هسته2 onion پیاز دو عدد2 Garlic Cloves سیر تقریبا بیست حبه 1 table spoon Curry powder (seasoning) پودر کاری هندییک قاشق غذا خوری یا حتی کمی بیشتر. .1/2 Table spoon Ground Chili -فلفل قرمز خشک و ریز شده (پودری نباشه بهتره) نصف قاشق غذاخوری. حواستون باشه غذاتون خیلی تند نشه . بعضی ها تندی دوست ندارند.-بعضی افراد یک دو تا عدد گوجه فرنگی یا یک قاشق غذا خوری رب گوجه در قلیه ماهی می اندازند.روغن + نمک+ زرد چوبه به اندازه کافیOil+salt+Turmeric

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

قلیه ماهی جنوبی

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

طرز تهيه قليه ماهي بوشهري
طرز تهيه قليه ماهي بوشهري
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *