چگونه کاري کنيم که غش کنيم

دوره مقدماتی php
چگونه کاري کنيم که غش کنيم
چگونه کاري کنيم که غش کنيم

فصل پاییز به خاطر سرما و کاهش رطویت هوا پوست دست و صورت خشک و پوسته پوسته می شود در این مطلب ما راهکارهای مناسب برای جلوگیری از خشک شدن پوست برای شما ارائه داده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد

ترامادول نسبت به سایر داروهای تجویزی یا مواد مخدر از قبیل هروئین یا متادون ضعیف تر است. ولی باز هم می تواند منجر به اعتیاد شود.

در روزهای سرد پاییزی و زمستانی به خاطر کمبود رطوبت هوا و خشکی هوا پوست بیشتر در معرض خشکی قرار میگیرد در این مطلب راهکارهایی برای درمان خشکی پوست را به شما خواهیم گفت

اگر می خواهید از شر کبد چرب خلاص شوید باید اصول تغذیه ای مناسبی را در پیش بگیرید عوامل زیادی در چرب شدن یک کبد تاثیرگذار هستن اما مهمترین عامل را می توان به تغذیه نادرست و سبک زندگی اشتباه اشاره کرد

برای داشتن کبدی سالم در درجه اول باید سبک درستی از زندگی انتخاب کنید و تغذیه مناسبی را برگزینید در این مطلب به نکاتی از آن اشاره خواهیم کردچگونه کاري کنيم که غش کنيم

در فصل پاییز بهتر است که عادات غذایی ناسالم را کنار بگذارید و غذاهایی مانند انواع آش و سوپ را بیشتر استفاده کنید در این مطلب نکاتی درباره تغذیه صحیح فصل پاییز را برای شما آماده کرده ایم

دوره مقدماتی php

اگر شما هم در روزهای سرد پاییزی دچار عارصه سرما خوردگی همراه با سرفه های عفونی و گلو درد هستید این مطلب را از دست ندهید

بهترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون زیرا ثابت بودن قند خون از چاق شدن شکم جلوگیری می کند.

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

غش کردن گاه و بی گاه و یا سنکوپ یک مشکل طبی معمول است که حدود۵۰-۲۰ درصد بزرگسالان برخی مواقع در زندگی شان آن را تجربه می کنند. اگر چه در برخی از اوقات در اصطلاح برای نشان دادن کاهش سطح هوشیاری عمومی استفاده می شود، غش به علت کاهش دمای خونی که به سمت مغز می رود، می باشد و علائم و نشانه های مشخصی دارد. بیشتر علت غش و بیهوشی ها بی خطر هستند اما می بایستی تحت درمان جدی قرار بگیرند. در بسیاری موارد جراحی های ناشی از سقوط بزرگترین مشکل افرادی است که غش و یا سنکوپ می کنند. اگر حادثه غش برای شما نیز رخ داده است مهم است که یاد بگیرید در موقع غش چگونه بیفتید که امن باشد.

۱- از اولین علائم هشدار آگاه باشید

زمانی که غش می کنید، هوشیاری خود را از دست می دهید و قادر نیستید که از سقوط خود جلوگیری کنید و این مهم است که مراحل اولیه این مشکل را بشناسید. این باعث می شود که چند ثانیه فرصت برای واکنش داشته باشید. هر چند همه مردم غش و بیهوشی را به یک شکل تجربه نمی کنند اغلب آن ها برخی از علائم غش را دارند:

۲- با حرکات ضربه ای و فشار زمان بیشتری خواهید داشتچگونه کاري کنيم که غش کنيم

این ها کار هایی هستند که سبب افزایش فشار خون، تاخیر و در برخی موارد جلوگیری از غش و سنکوپ می شود.

۳- به جاهای امن بروید

خطرناکترین قسمت یک غش صدماتی احتمالی است که پس از سقوط دچار آن می شوید. خود را از مکان های خطرناک دور نگه دارید و به طرف جایی بروید که احتمال خطر کمتری دارد. ممکن است در زمان قبل از غش تنها بتوانید چند مرحله و عمل انجام دهید اما این فاصله اغلب برای جلوگیری از آسیب کافی است.

۴- به طرف کسی بروید که بتواند شما را بگیرد

زمانی که هوشیاری تان را از دست می دهید اطرافیان شما می توانند شما را در امان نگه دارند حتی در مناطق خلوت و امن و سطح نرم سقوط تان می توانند به شما آسیب بزند. اگر کسی بتواند شما را بگیرد و روی زمین دراز کند خطرات به خوبی کاهش می یابند.

۵- سعی کنید روی کاناپه و یا تخت خواب بیفتید

اگر نزدیک مبلمان و یا وسیله ای نرم هستید سعی کنید خود را روی آن بیاندازید. بدن بی حستان روی آن دراز خواهد شد به طرف مبلمان بچرخید و بدن خود را به سمت جلو جابجا کنید. مبلمان و یا کاناپه مکان امنی برای سقوط شما است که از صدمه و آسیب جلوگیری می کند. پاهای خود را بالا نگه دارید تا خون براحتی به سمت مغزتان جریان یابد و غش زودتر پایان بگیرد.

۶- به یک دیوار تکیه دهید

اگر کنار دیواری هستید که حاشیه و لبه های تیز مبلمان در اطرافش نیست قبل از افتادن سعی کنید به آن دست بگیرید. سعی نکنید با سر و از رو به رو به دیوار تکیه دهید چون ممکن است با سر به آن اصابت کنید. بهتر است که پشت خود به دیوار تکیه دهید اما اگر نتوانستید، با بازو و یا سینه نیز می توانید خود را به دیوار تکیه دهید.

۷- به آرامی به طرف زمین سر بخورید

در همان حالت که به دیوار تکیه داده اید به آرامی زانوی خود را خم کنید و به طرف زمین سر بخورید، به محض اینکه به زمین رسیدید به طرف جلو لم داده و به حالت نشسته و یا دراز کش قرار بگیرید. این روش آسیب را به حداقل می رساند و سبب می شود فشار خون شما زودتر به حالت نرمال برگردد.

۸- قبل از آنکه دوباره سرپا بایستید صیر کنید تا کاملا بهتر شوید

اگر به سرعت سرپا بایستید ممکن است دوباره از حال بروید. چه واقعا هوشیاری خود را از دست داده باشید و چه فقط حالته علائم پیش سنکوپ باشد تا زمانی که تمامی علائک کاملا تمام شده اند سعی نکنید دوباره سرپا بایستید، فقط کمی زمان می برد.

۱- با یک پزشک صحبت کنید

اگر بدون دلیل شناخته شده غش کرده و از حال رفته اید، خیلی مهم است که درباره این مسئله با پزشک صحبت کنید. پزشکتان به شما کمک می کند که علت را پیدا کرده و با امیدواری از هر گونه آسیب قلبی و یا اختلالات سیستم عصبی جلوگیری کند. اگر این گونه غش ها تحت نظر مباحث قلبی قرار بگیرد می توانند قابل درمان باشند. درمان می تواند به طور کلی مشکل غش و از حال رفتن شما را حل کند.

۲- علت اصلی را کشف و از آن دوری کنید

ممکن است پزشک تشخیص دهد که عامل غش در شما وابسته به عصب دهم مغز است و این معمول ترین نوع غش است. در غشی که مربوط به عصب دهم مغز است، از حال رفتن به دلیل محرک های معین است که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

۳- اگر میتوانید دراز بکشید

وقتی با علائم غش مواجه میشوید سعی کنید به جای افتادن دراز بکشید.در حالت افقی دراز کشیدن، بدنتان بهتر میتواند در بهبود غش عمل کند.دراز کشیدن باعث میشود خون مورد نیاز سر، راحتتر توسط قلب به آن برگردد

۴- اگر میتوانید پاهای خود را بالا نگه دارید

بالا نگه داشتن پاها، راحت ترین راه برای جلوگیری از سرازیر شدن خون به سمت پاها و کاهش جربان خون به سمت مغز است.این باعث می شود که زمان بیهوش شدن کوتاه تر شده واحتمالا از وقوع دوباره آن جلوگیری میکند .

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

چگونه کاري کنيم که غش کنيم

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

بیماری های عفونی اختلالاتی هستند که توسط میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها یا انگل ها ایجاد…

هیپرتیروئیدیسم یا پرکاری تیروئید همان بیماری تیروئید بیش فعال است که در آن غده تیروئید مقدار زیادی از هورمون های تیروئیدی…

هپاتیت B یک عفونت کبدی خطرناک است که در اثر آلودگی به ویروس هپاتیت ب ایجاد می شود. در برخی…

پروستات غده ای در سیستم ادراری آقایان است که مایعی را تولید می کند که اسپرم را در طول انزال…




خانه

موبایل

 

فرض کنید در اتوبوس یا مترو ایستاده اید، ناگهان فردی کنار شما تعادل خود را از دست داده و روی زمین می افتد و بی هوش می شود، فکر می کنید در این زمان بهترین اقدام چیست؟چگونه کاري کنيم که غش کنيم

غش کردن نوعی شوک است که در اثر اختلال موقت در خون رسانی، برای چند لحظه عملکرد مغز را متوقف و باعث از دست رفتن هوشیاری می شود. غش ممکن است ناگهانی یا قبل از آن علائم هشداردهنده ای چون سرگیجه، دیدن نقاط نورانی، تهوع، تعریق و رنگ پریدگی داشته باشد.

بیشتر غش ها ممکن است ناشی از کم بودن قند خون، افت ضربان قلب در اثر ترس، اضطراب، خستگی شدید یا از دست دادن شدید آب بدن، خونریزی یا کم خونی باشد. نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی آن هم بدون حرکت، بویژه در گرمای شدید نیز موجب می شود که خون در قسمتی از بدن انباشته شده و این به نوبه خود باعث می شود که حجم موثر خون در گردش کم و فشار خون کاهش یابد. در این زمان جریان خون کمتر به مغز رسیده و شخص هوشیاری خود را از دست می دهد و غش می کند.

 

▪ چه باید کرد؟

از ضربات حاصله در هنگام افتادن و سقوط فرد جلوگیری کنید.

 

فرد را به پشت بخوابانید و پاهای او را به میزان ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر (یک وجب) بالاتر از سطح بدنش قرار دهید. اگر احتمال آسیب نخاعی می دهید پاها را بلند نکنید. برای کمک به افرادی که در جاهای بسته مثل هواپیما دچار شوک می شوند از روش قرار دادن سر بین دو پا به حالت نشسته استفاده کنید.

 

اگر مصدوم شروع به استفراغ کرد او را به پهلو بخوابانید تا راه تنفسی اش باز بماند.

 

لباس های تنگ و کمربند او را شل کنید و برای جلوگیری از اتلاف گرمای بدنش از یک پوشش گرم استفاده کنید.

 

پارچه ای را به آب خنک آغشته و با آن پیشانی و صورت فرد را مرطوب کنید. آب را روی صورت بیمار نپاشید و از مواد بودار و سیلی زدن به صورت مصدوم به منظور به هوش آوردن وی بپرهیزید.

 

هوای تازه اغلب به بهبودی مصدوم کمک می کند.

 

تا قبل از بهبودی کامل اجازه نوشیدن به مصدوم ندهید، هنگامی که توانست چیزی بخورد به او یک نوشیدنی خنک بدهید و کمک کنید تا به آرامی بایستد.

 

در تمام این مراحل به مصدوم آرامش روانی دهید.

 

▪ نکته: غش یک بیماری نیست، بلکه علامتی از بیماری های مختلف به شمار می آید. در جریان غش بیمار باید به سرعت هوشیاری اش را بازیابد. اگر مصدوم حملات مکرر بی هوشی داشته باشد یا بعد از ۴ تا ۵ دقیقه به هوش نیاید و در حالت نشسته یا خوابیده هوشیاری اش را از دست بدهد یا دلیل غش کردن وی معلوم نباشد، باید در جستجوی مراقبت های پزشکی بود.

منبع:jamejamonline.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه کاري کنيم که غش کنيم
چگونه کاري کنيم که غش کنيم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *