چگونه شب خواب خوب ببينيم

دوره مقدماتی php
چگونه شب خواب خوب ببينيم
چگونه شب خواب خوب ببينيم

ما تقریبا یک‌سوم عمرمون رو خواب هستیم. به بیان دیگه، ما به عنوان یک انسان معمولی متاسفانه تقریبا روی یک‌سوم عمرمون هیچ کنترلی نداریم، متوجه گذرش نمی‌شیم و هیچ لذتی هم در لحظه ازش نمی‌بریم. یعنی شاید بعد از بیدار شدن از خوابی که داشتیم احساس رضایت کنیم، اما خود خواب رو در لحظه درک نمی‌کنیم.

اما چی می‌شد اگه می‌تونستیم روی این ۲۵ سالی که در عمر ۷۵ ساله‌مون به خواب سپری می‌شه نظارت داشته باشیم؟ بتونیم متوجه لحظاتش بشیم و اونطور که دوست داریم بگذرونیمش؟ من تقریبا ۶ ماهه که دارم سعی می‌کنم به چنین کنترلی برسم و نتایجی که دیشب تونستم بهش برسم مشتاقم کرد که این پست رو بنویسم؛ اینکه چطور خوابی رو ببینیم که دوست داریم ببینیم؟

اینکه چرا دوست دارید روی خوابتون کنترل داشته باشید مربوط به شماست. من به ۳ دلیل دوستش دارم:

۱- کیفیت خوابم بهتر شده: من اصولا آدم بدخوابی هستم. حتی زمانی که نوزاد بودم، دغدغه مادرم کم‌خوابی من بوده. الان هم تقریبا هر شب ۳-۴ می‌خوابم و حدود ۱۱ بیدار می‌شم. اما اگه صبح جلسه یا قراری داشته باشم، مجبورم حداکثر بهره رو از خوابم ببرم (چون نمی‌تونم زودتر بخوابم و هر چی زودتر بیدار شم زمان خوابم کمتر می‌شه). از زمانی که تونستم کنترل نسبی روی برخی از رویاهام داشته باشم، اگه حین دیدن کابوس یا چیزی باشم که اذیتم می‌کنه، بیدار می‌شم، نفس عمیقی می‌کشم و دوباره به خواب عمیق می‌رم تا مغزم از حالت نیاز به پردازش خارج بشه.

۲- ادونچر ایز ادونچر: من احساس می‌کنم که ما به عنوان انسان به کشف زنده‌ایم. به تجربه اتفاقاتی که حسشون با شنیدن از دیگران به دست نمیاد و نیاز به درک شخصی دارن. این موضوع که ما هیچ کنترلی روی خوابمون نداریم همیشه روی اعصاب من بود و سعی کردم حلش کنم.چگونه شب خواب خوب ببينيم

۳- نسبت به اتفاقات دنیای واقعی هشیارتر شدم: مثلا اگر زلزله بشه و در خواب باشید، به راحتی می‌فهمید که این زلزله در دنیای واقعیه یا خواب شما. اگر ساعت زنگ بزنه فرقش رو با ساعتی که ممکنه حس کنید تو خوابتون داره زنگ می‌زنه می‌فهمید. اگر کسی کنارتون راه بره یا اگر خطری متوجه شما باشه، هرچند خوابتون اصطلاحا سبک‌تر می‌شه، اما نسبت به دنیای واقعی هشیارترید.

دوره مقدماتی php

و البته چرا نه: چون تا مدت‌ها کیفیت خوابتون رو به هم می‌زنه. بعضی وقت‌ها شدت واقعی بودن رویاها اذیتتون می‌کنه. بیدار میشید و ساعت‌ها رویایی که می‌دید تو ذهنتون می‌مونه. کارهایی که در این پست گفته می‌شه کارهای عجیب و غریب و احضار روح و جن نیستند، اما قطعا روی ذهن شما بی‌تاثیر هم نیستند.

اگر بخوام خیلی خلاصه بگم باید بگم «با تشخیص خواب از بیداری». شما هر وقت که متوجه بشید در خواب هستید، به راحتی می‌تونید قصه رو اونجور که دوست دارید تغییر بدید. دنیا رو به دلخواه رنگ کنید. سیر اتفاقات رو تغییر بدید. آدم‌هایی رو به خوابتون بیارید و هر کاری که در بیداری به راحتی ممکن نیست. قبل از اینکه به راه‌های تشخیص خواب از بیداری برسیم لازمه یه موضوع رو خیلی خلاصه بررسی کنیم:

رویا چیزی نیست جز تصورات ذهنی. هر چیزی که در خواب می‌بینید در مغز شما ساخته و پرداخته می‌شه، پس می‌تونید روش کنترل داشته باشید. ما سه مرحله خواب داریم:‌ ورود به خواب (که ممکنه با توهماتی مثل حس سقوط آزاد که ناشی از فعالیت‌های عضلانیه حسش کرده باشید)، خود خواب (که فعالیت مغزی، قلبی و ریوی در اون به شدت کاهش پیدا می‌کنه و مهم‌ترین قسمت خواب برای گرفتن آرامش، انرژی و تجدید قواست – بعضی‌ها خود خواب رو به خواب سبک و عمیق تقسیم می‌کنند) و خواب REM که مخفف rapid eye movement یا حرکت سریع چشمه و به مرحله‌ای گفته می‌شه که بسیار کوتاهه و رویاها تو این مرحله پردازش می‌شن. فعالیت‌های مغزی تو این مرحله از خواب به شدت زیادن و در عوض عضلات به دستور مغز تقریبا فلج و بی‌حرکت می‌شن. علتشم اینه که به تصویرهای عجیب و غریبی که مغز می‌سازه واکنش بیرونی نشون ندید. مثلا حرف نزنید، یا پا نشید با تصور اینکه لب دریا هستید از روی تخت شیرجه بزنید کف اتاق. (تو پرانتز بگم که اگه تو این مرحله از خواب بدون آمادگی بیدار بشید، ممکنه مغز نتونه فرمان بیرون اومدن از فلج رو به درستی به عضلات منتقل کنه و این دقیقا همون حالتیه که ایرانی‌های سنتی بهش میگن بختک. خودشم بعد چند دقیقه حل می‌شه). جالبه اینم بدونید که اگه مستقیم اما با آمادگی (مثلا با صدای ساعت، نه با سطل آب) از مرحله REM به دنیای واقعی بیاید کارهای فکری و خلاقانه رو بهتر انجام می‌دید.

خیلی‌ها رویاهای صادقه یا حتی دژاوو رو مثال نقضی برای صرفا مغزی بودن رویا می‌دونن و اعتقاد دارن که رویا از بالا یا با سفر روح به آینده ایجاد می‌شه و انسان کنترلی روش نداره. حقیقت اینه که علم برای هر دوی این موارد پاسخ‌های غیرمتافیزیکی و دقیق‌تری داره. در مورد رویاهای صادقه یه نکته‌ی جالب بگم: مغز شما خواب رو همونطوری پردازش می‌کنه که در بیداری می‌کنه. مثلا اگه شما استیک بیشتر از فست‌فود دوست داشته باشید، تو خواب هم استیک رو بیشتر دوست دارید. در واقع مبنای تصمیم‌گیری‌ها یکسانه. در نتیجه ممکنه آینده‌ی اتفاقاتی رو در خواب ببینید که سال‌ها بعد واقعی میشن. علتش اینه که مغز شما با پیش‌فرض‌های ذهنیتون جلو رفته، فقط X برابر سریع‌تر از مسیری که شما در دنیای واقعی پیش رو دارید. دژاوو هم بحثای مفصلی داره که پیشنهاد می‌کنم سرچ کنید بخونید.

همونطور که گفتم همه چیز به تشخیص خواب از بیداری برمی‌گرده و البته این کار بسیار مشکله. من دیشب تونستم حضورم در لایه دومی از رویا رو تشخیص بدم. یعنی وقتی خواب بودم یکسری اتفاقات در رویام افتاد و بیدار شدم، اما متوجه شدم که همچنان در رویا هستم و اون اتفاقات در لایه دوم رویا اتفاق افتاده. این همه‌ی کاریه که در من چند ماه گذشته کردم:

در طول روز مدام از خودتون بپرسید من خوابم یا بیدارم؟ این واقعیته یا رویاست؟ اوایل باید آلارم ست کنید یا نشونه روی دستتون بذارید اما کم‌کم وارد کارهای ناخودآگاهتون می‌شه و یه شب بالاخره در خواب از خودتون می‌پرسید من خوابم یا بیدارم، و اینجاست که باید راه‌های برای تشخیص داشته باشید:

این همه‌ی کاریه که باید انجام بدید ? یه پروژه بلندمدته، اما لذتبخشه و دنیای جدیدی رو تجربه می‌کنید.

اگه تجربه‌ای داشتید تو کامنت‌ها بگید که استفاده کنیم.

امیر من یه دوران زیادی از کودکیم رو ( از وقتی یادم میاد تا ۱۱ سالگی) هر روز در حالتی می خوابیدم که تو خواب میدونستم خوابم، و با اختیار خودم (یا بعضا صدای مادرم که توی خواب از آسمون پخش میشد) بیدار میشدم، و فکر میکردم همه همینجوری هستن، جالبه که خواهرای منم دقیقا همین مدل بودن و اینو یک ماه پیش فهمیدیم!

کارلوس کاستاندا یه کتاب داره به نام هنر خواب بینی، اونجا یکی از سخت ترین تمرین ها رو همین دیدن کف دست تو خواب اعلام میکنه، واسم جالب بود که گفتی.

ولی اساسا من خواب کمتر ولی قوی تر و عمیق تر رو بیشتر ترجیح میدم تا خواب بیشتر ولی سطحی تر، مثلا میتونم شبی ۵ ساعت بخوابم ولی عمیق، که رمزش خسته کردن جدی فیزیکی هست. لااقل تو دنیای واقعی دو سه ساعتی زمان خریده میشه ?

ایول جالب بود برام که تکنیک کف دست بین‌المللیه! :))
منم خیلی وقتا به ترک این عادت فکر می‌کنم. لامصب وقتی تو ناخودآگاه میره، سخته ترک کردنش.

من هر چی خسته تر باشم دیرتر به خواب میرم و این واقعا اذیتم میکنه….

یه تکنیکی رو یاد افراد نظامی و امنیتی یاد میدن بنام خوابیدن با چشم باز..بنظرم دنیای خواب اسرار زیادی داره که باید هکر ها دست به کار بشن!

قطعا همین‌طوره.

سلام
من نفهمیدم چی گفت
برام یکم توضیح می دی آقای شوکتی

خیلی مطالب خوبی میذارین ?

سلام . حرفاتون خیلی برام جالب بود. منم دارم این تمرین خواب و بیداری روانجام میدم . اگه موفق بشم عالی میشه البته هنوز نمی دونم وقتی موفق بشم واقعا دوس دارم تو خوابم چیکار کنم یا پیش کی برم ! یه چیزی که در مورد خوابهای خودم متعجبم می کنه اینه که چیز زیادی از گذشته ام یادم نمیاد . یعنی توی خواب هیچ اطلاعی از خودم ندارم انگار خودمو نمی شناسم. شاید برای همه همینطوری باشه . یعنی اگه از خودتون بپرسید کی هستید همه چی یادتون میاد ؟ لطفا به نوشتن ادامه بدید.ممنونم

سلام…

من به طور ناخودآگاه شاید باید بگم… اغلب یا همیشه میدونم که خوابم… و به همین دلیل وقتی خواب بدی ببینم شروع میکنم به کمک خواستن بعضی وقتا صدام خیلی بلند میشه همه از خواب می پرن… چون دلم میخواد زودتر بلند بشم اما تا کسی نیاد بیدارم کنه نمیتونم بلند بشم….

یعنی این حالت آگاهی و اغلب در خواب دارم… یا بعضی وقتا خواب خوبی می بینم دلم نمیخواد بلند بشم…میخوام بیشتر ببینم اما اون وقتا بیدار میشم خود به خود و تصویر خواب محو میشه و نمیتونم برش گردونم…

نویسنده ام دوست دارم شخصیت های داستانام رو خواب ببینم و قصه ی داستانم و توی خوابم بببینم و حسش کنم …

اما نمیتونم خوابی و دوست دارم ببینم… یعنی با اینکه سعی کردم در طول روز به چیزی دوست دارم ببینم فک کنم تا تو خواب ببینمش بازم نشده…

سلام.منم مثله شما هستم .میدونم که خوابم ولی باید یکی رو صدا کنم ولی صدام در نمیاد انقدر زور میزنم ک صدام بلند میشه و یکی میاد بیدارم میکنه البته جدیدا یاد گرفتم خودم خودمو بیدار میکنم.منم نویسنده ام

سلام ، منم اینجوری شدم ، یه بار خواب دیدم یه مار کبرا دنبالمه منم درخواست کمک میکردم هیشکی ب دادم نمیرسید اخر جیغ میکشیدم ، ک بیدار شدم و صدای جیغم تو مغزم رو حس کردم ، من عاشق خوابم قرص های خواب مصرف میکنم تا رویاهای ک دوست دارمو بیشتر ببینم و خیلی لذت بخشه . و اینکه امثال منو هیشکی درک نمیکنه ، خواب لذت خاصی داره ، ایدی تل:@error_try_again

مطلب جالبی بود اما من فکر میکنم انسان باید فکر کنه که میشه کرد این کار رو چون من وقتی ۵ سالم بود خواب های وحشتناکی میدیدم مثلا میدیدم که یک نفر می خواهد منو بکشه یا من باید فرار کنم تا اینکه برادرم به من گفت هر وقت خواب وحشت ناکی دیدی چشمات رو محکم ببند من این کار رو کردم و از خواب بیرون میامدم یا همه چیز دورم ارامش بخش میشد. ولی وقتی چند وقت پیش به برادرم در مورد این حرفش گفتم. خندید و گفت من فقط بهت یک کار الکی را نشون داده بودم و من نمیدونم چرا از وقتی این رو به من گفت دیگه نمیتونم این کار رو بکنم

جان برادر این اراجیف که در مورد رویا میگیرو خودت میفهمی؟خوب بدونید این جسم ماست که به زمان ومکان وابستست ونیاز داره ولی روحمون در بند زمان نیست ومیتونه به آینده سفر کنه.این حرفو که شما میگی یعنی اصلاً یه روح اعتقادی نداری تو اسلام مگه نمیگت روح از بدن جدا میشه ومیره جای دیگه وخواب دیدن در اثر همینه شما که در این زمینه اطلاع داری تا حالا خلع روح شدی؟انشالله وقتی این اتفاق برات افتاد میبینی که بلند شدی ولی نگاه میکنی میبینی جسمت دراز کشیده بعد میتونی تو زمان هم سفر کنی ووقتی از خواب بیدار شدی به وجود روح معتقد میشی

خب اگر روح سفر میکنه چجوری انقد تخیلی میشه؟ ینی مثلا طرف شکمش پاره میکنه بعد تمام دل رودش میریزه بیرون بعد با حرارت پوستشو آب میکنه بعد به هم می چس بونه بعدم خیلی راحت بکارش ادامه میده. فک نکم این ربطی به سفر روح یا آینده بینی داشته باشه لطفا دوباره راجب به اطلاعاتی که جمع کردین یکم فک کنین

خوابیدن به معنای خروج موقت روح از بدن هست، روح در این سفر کوتاه چیزهای زیادی میبینه، اون قسمت که به زبان قابل درک برای مغز در حافظه ی انسان از اونچه که روح مشاهده کرده ثبت میشه خواب دیدن نامیده میشه به معنای واضحتر میشه گفت روح با مغز ارتباط برقرار میکنه و مغز تصاویر را به شکل و تفسیری که برای خودش قابل درک هست در خود ذخیره می‌کنه. زمان برخاستن از خواب اون چه که در حافظه باقیمانده میشه همون خواب دیدن که گاهی نیاز به تعبیر داره گاهی رویای صادقه هست و گاهی اصلا تعبیر نداره چون مغز از خستگی همون تصورات ذهنی خودش از مساعل را در حافظه بازیابی کرده
و یا دیده های روح با تصورات ذهنی تداخل پیدا کرده و خواب فاقد تعبیره

خنگ منظورش اینکه بتونیم روحمون رو کنترل کنیم بعد خلق چی من دنبال ی همچنین چیزیم ینی خودمو بتونم تو خواب ببینم

اولا این آخه چ اسمیه خز
ثانیا این حرف هایی ک امیر زد هیچ تضادی با حرف های اسلامی نداره مثلا من خودم تو خواب معمولا خودم رو می بینم چون روحم داره بدنم رو می بینه ولی کنترل زیادی رو روحم ندارم لذا خیلی کار ها رو نمی تونم بکنم

واي چقدر چرند، به اسلام يه دقيقه فكر نكن، برو ١٠ تا كتاب ديگه بخون.

مطلب خیلی مفیدی بود
پریشب تو خواب با خودم حرف میزدم
بعد با خودم میگفتم پاشو دیر شد کلا اولش نمیدونستم خوابم ولی نمیدونم این از کجا اومد
تا حالا سعی نکردم کف دستمو تو خواب ببینم ولی جالب بود

سلام من اکثرا خواب نمیبینم ( میدونم میبینم ولی یادم نمیاد ) بخاطر همین دوست دارم خوابی که دوست دارم ببینم و الان این متن خوندم و میخوام بهش عمل کنم چند روز پیش زنگ گذاشته بودم برم مدرسه زنگ که خورد بیدار شدم رفتم تو پذیرایی و صبحونه خوردم یهو دیدم بابام اومد پیشم گفت آرین پاشو آرین پاشو هی تکرار میکرد که یهو از خواب پریدم و فهمیدم خواب بودم ولی خیلی واقعی بودچگونه شب خواب خوب ببينيم

با عرض سلام و خسته نباشيد.مطالب جالبي بود.
ميخواستم بگم كه من بعضي وقتا به طور خودكار يه حالتي پيدا ميكنم كه هموز در خواب هستم ولي اگر بخواهم مي توانم چشمانم را باز كنم و از خواب بيدار بشوم.و دوم اينكه جديدا وقتي خواب ميبينم افرادي كه تو خوابم هستن رو نميشناسم يعني ميدونم كه اين فرد دوست صميمي من هست و چندين سال باهاش بودم ولي اصلا به اون شباهتي نداره و از اخلاقيات و بقيه چيز ها حدس ميزنم كه چه كسي هست و ممكنه اشتباه باشه.

من وقتی میخوابم و وقتی خواب میبینم میتونم وقتی مثلا بیدارم ـکردن بعد از ۵دیقه دباره بخوابم و اگ خوابمو دوس داشته باشم دباره خوابمو ببینم و اگه نداشتم قعط شه دیگ نبینم هیچ خوابی ولی خیلی دوس دارم کنترلشـ کنم

منم مثل تو شدم ?

سلام وقت بخیر.

من زیاد خواب نمیبینم یا شایدم میبینم اما چیزی یادم نمیمونه اما اونایی که یادم میمونه در طول هفته شاید یکی دوبار خوابی یادم بمونه و همون خواب هم در واقعیت میبینم دقیق چیزی که تو خواب دیدم چند ساله این خوابارو میبینم و برام پیش میاد اوایل زیاد جدی نمیگرفتم این یعنی چی؟

من در هفته حداقل ۲ بار خواب میبینم و دلم میخواد هرشب ببینم چون تو خواب میدونم دارم خواب میبینم و اگه چیز ترسناکی ببینم یه دفعه تو خواب یادم میاد که دارم خواب میبینم و سریع صحنه رو عوض میکنم?
چند شب پیش خواب دیدم یکی از بازیگرای همسن خودم که خارجیه تو خوابم بود و من باهاش فارسی حرف میزدم و اون میفهمید یعنی کاری کردم فارسی حرف نزن و زبانشو از انگلیسی به فارسی چِنج کردم

خدارو شکر میکنم که همچین قدرتی بهم داد

آخ آخ آخ آخ احیانا اون بازیگره نیکولاس هولت نبود؟ :))
چون من همین امشب خواب دیدم که دارم با اون حرف میزنم ولی حیف شد که حرفامون تموم نشده از خواب پریدم
حالا اگه داشتیم کابوس میدیدیم از شانسمون تا تهشو میدیدما. اگه یه طوری بشه که بتونم کنترل داشته باشم که یه خواب دیدنو تا چقدر طولش بدم و کی خودمو از خواب بیدار کنم خیلی خوب میشه

سلام مطلبتون رو خوندم و خیلی با حال بود قبلا از این اتفاقات برام می افتاد جوری که توی خواب از خودم اختیار داشته باشم ولی الآن دیگه خبری نیست این تمرین هایی که گفتین رو انجام دادم ولی برای من نشد جوری که دیشب توی خواب کف دست سمت راستم رو دیدم کاملاً واضح بود و می تونستم خط دستم رو هم ببینم چند شب پیش هم خوابم خیلی واقعی بود نمیدونم چجوری شاید هم بگین توهم زدی یا داری دروغ میگی ولی میتونستم سرما گرما خیسی بارون و حتی درد رو هم حس کنم چکار کنم؟خیلی عضاب آور هست

سلام مطلبتون خیلی جذابه من جدیدا هیچ کنترلی روی خابم ندارم یعنی وقتی خابم میبره چشمام باز میشه و میبینم که صبح شده و باز هم خابم میاد امید وارم این نکنیک شما بتونه یه کمک کوچیکی به من بکنه خیلی دوست دارم روی خابم تسلط پیدا کنم وهمیشه قبل غز خواب اونقدر فکر میکنم که خابم ببره ولی هیچ کدوم از تخیلات و افکارم وارد خابم نمیشه و هیچ خوابی نمیبینم اکثرا ای کاش میشد بیشتر و با جزئیات بیشتر توضیح میدادی ولی بازم ممنون?

من از هفت یا از هشت سالگی این کار رو انجام میدادم اما من تو اینترنت ندیده بودمش.خودم انجام میدادم

من چن شب خوابمو کنترل کردم ینی واقعیت و رویارو تشخیص دادم خیلی حس خوبی بود خیلی تخما گزاشتم?حتی یه خوابو ۳شب متوالی دیدم هرشب ادامه خواب قبل?

این خواب نبوده سریال بوده

خخخخ منم دقیقا همینجوری شدم ،

سلام

من توی فیلم inception که در مورد همین خواب ها هست شخصیت اصلی فیلم برای اینکه بفهمه که توی خواب هس یا بیداری یه فرفره داره که اگه اینو توی خواب بچرخونه هیچوقت نمیفته از چرخش ولی توی بیداری میفته.
به نظرم این روش خوبیه.

مطلب باحالی بود .

من وقتی میخوابم همش خواب بد میبینم مثلا خواب میبینم تو خونمون روح هست بعد من میترسم میخوام فرار کنم حرکاتم کند میشه و می خوام جیغ بزنم صدام قطع میشه خیلی بده..??

ولی یه بار تونستم خوابم رو کنترل کنم خواب دیدم یه زن میخواد منو بکشه بعد یه لحظه خودم رو نامرئی کردم خیلی باحال بود….
گاهی خودم خوابم دستم میاد مثلا یه بار خواب دوستم رو میدیدم بهش گفتم من دارم خواب میبینم ولی اون بعد شنیدن این حرفم حرکات غیر عادی انجام می داد باور نمیکرد..
به حر حال مطالب خوبی بود بازم بزارید…???
ممنون.

سلام.من خوابم رو میتونم کنترل کنم.از وقتی که یادم میاد خودم تصمیم میگرفتم چه خوابی ببینم.میتونستم ساعت رو تو خواب بگم و وقتی بلند میشدم میدیدم ساعتی که تو خوابم گفتم درسته و شاخ درمیاوردم .من خواب دیدن روخیلی دوس دارم.((((یه نظر دارم برای کسایی که دوس دارن خواب ببینن: قبل خواب با خودتون تکرار کنید من میخوام خواب فلان چیز رو ببینم و مطمئن
باشید خواب میبینید))))

حتی خواب خوابی که دیده بودیم؟

من گاها توخواب میدونم که همش خوابه ونباید از چیزی بترسم یا گاها تو خواب به خودم سیلب میزنم میگم پاشو زود باش وچند بار موفق شدم ازخواب بیدار شم …. حتی برون فکنی هم کردم و روح خودمو هم دیدم …یه مطلبی رو خوندم که شرحش به این جمله بود انسان ۲بار تو عمرش اینجوری میشه…بعله من روح خودمو دیدم عین یه بخار بود وقتی میخواستم ازخواب بیدار شم یهو دیدم داره نزدیک میشه …نزدیک که شد نفس نفس زدم یهو به خودم اومدم !!!

من گاها توخواب میدونم که همش خوابه ونباید از چیزی بترسم یا گاها تو خواب به خودم سیلب میزنم میگم پاشو زود باش وچند بار موفق شدم ازخواب بیدار شم …. حتی برون فکنی هم کردم و روح خودمو هم دیدم …یه مطلبی رو خوندم که شرحش به این جمله بود انسان ۲بار تو عمرش اینجوری میشه…بعله من روح خودمو دیدم عین یه بخار بود وقتی میخواستم ازخواب بیدار شم یهو دیدم داره نزدیک میشه …نزدیک که شد نفس نفس زدم یهو به خودم اومدم !!!

من همین الان یک خواب دیدم وقتی بیدار شدم خواستم دوباره ببینم و صحنه هایی از اون خواب یادم هست میتونم قبل خوابیدن خاطراتی را که از خواب قبلم داشتم رو مرور کنم تا دوباره همونو ببینم؟ یا خوابی شبیه اون

من یک خواب دیدم که بهترین خوابی بود که تا حالا دیدم من خوابم رو کامل یادم نیست ولی میخوام دوباره اون را ببینم

اینکه خوابم یا بیدار رو در بعضی از خواب هام می فهمم ولی در بعضی نه ممکنه علت بیرونی داشته باشه یا مربوط به موضوع خواب باشه. گاها وقتی خواب ترسناک می بینم به خودم میگم نترساا همش خوابه.بعضی وقتا خوابو خودم پیش میبرم بدون تمرینایی که شما داشتین.یه وقتایی وقتی وسط خواب بیدارمیشم میخوابم و ادامشو میسازم.اگه وسط کابوس بیدار شده باشم اونو در عالم خواب و بیداری به نفع خودم تمومش میکنم.چن روز پیش فیلم چند متر معکب عشق رو دیدم .پایانش اذیتم کرد و ناراحت بودم در تمام طول شب در خواب داشتم نتیجه فیلمو تغییر میدادم در خواب های متفاوت ولی هدف یک چیزبود.
دوسال پیش امتحان داشتم و نخونده بودم شب خوابیدم تو خواب یه جورایی با فرض اینکه فردا امتحان دارم داشتم میخوندم صبح که بیدار شدم با خودم گفتم واااای امتحان برنامه نویسی داشتم درس سیستمو خوندم اشتباهی تو بیداری تکیه به خونده های خوابم داشتم واصلا فکر نمیکردم که خواب بوده
چن روز پیشم یه خواب دیدم.وقتی دفترخاطرات روزانه چند سال پیشمو میخوندم اتفاقی متوجه شدم که همون خوابو دیده بودم بدون کوچکترین تغییری.
ودیشبم یه خواب دیدم که بیدار شدم.خوابیدم و دوباره همون خواب و ادما و مقصود با تفاوت جزئی دیدم.بطوریکه خواب دومم خواب اولی رو طی کرده بود.اینا برام خیلی جالب بودن خواستم شمام بخونید.

به نظر من مطالب مفیدی گذاشتید . اما من از بعضیا شنیده بودم که وقتی تو رخت خواب هستیم به چیزی که خیلی به اون علاقه دارم فکر کنیم و به خواب برویم اون خواب رو میبینیم . به نظرتون این عقیده راسته ؟

خیلی مطلب خوبی بود. باید امتحانش کنم.
ولی یه چیزی…
چرا وقتی میخوایم یه نفر یا یه چیزیو ببینیم،اگه بهش فکر کنیم توی خواب نمی بینیمش؟
پس چرا میگن اگه به چیزی یا کسی فکر کنی میتونی تو خواب ببینیش؟؟؟؟

راست گفتع هرکی گفته…اگه کسی رو بخوای تو خواب ببینی میتونی ببینی من این اتفاق برام افتاده

مطالبي كه نوشتيد بيشتر شبيه فيلم inseption بود!حالا نميدونم ميتونست برگرفته از اونم باشه يا نه.

من تواناييه ساختن رويا رو در خواب درم ميتونم بيش هركس بروم و تواناييه انجام همهي كار ها رو دارم تو خواب فقط با جند تكنيك ريز.
اميدوارم بتونم كمكي كنم ولي معتاد كنندس.

۰۹۰۱۴۳۳۸۴۸۷

رویا های من به شکل داستان یا فيلمه، همه چیز عالیه ارتباط عناصر داستان، ایده، منطق وقایع، همه چیز فوق العاده اس، اما نا بیدار می شم همه چیز در عرض چند ثانیه محو می شه، فقط حس اش تا دقایقی می مونه و بعد تمام. چه راهی داره که بتونم رويا رو به خاطر بيارم. ممنون.

اره ال اس دی فوق العاده تو این زمینه عمل میکنه حتی تو بیداری هم خواب میبینی

سلام خیلی مطالب خیلی مفید و جالب بود من بعضی وقتا مثلا دارم خواب بد میبینم و متوجه میشم که تو خوابم و زور میزنم تا چشام و وا کنم و موفق میشم دیگه صحنه ترسناک خواب رو نمیبینم و تا دو ساعت بعد بیداری یادم میره که چه خوابی داشتم میدیدم راستش یه شب خواب دیدم که پلیس افتاده دنبالم و منم باید فرار کنم یکم که فرار کردم تو خواب یاد حرف های مادرم تو بیداری و اینکه تو بیداری میخوام چی کاره شم افتادم و با خودم گفتم این خوابه حقیقت نداره و چشام و باز کردم و بیدار شدم الان هم خیلی دارم رو خودم کار میکنم که تشخیص بدم تو خوابم یا بیداری و اگه متوجه شدم تو خوابم مثل فیلم ها خواب فعلی ام رو دیلیت کنم و یه خواب جدید با موضوعی که دوست دارم انتخاب کنم و خودم شخصیت های خواب و موقعیت هایی که توش قرار گرفتم و مکان هایی که هستم و تعیین کنم و حتی نوع لباس پوشیدنمو خودم تعیین کنم امیدوارم موفق شم
مرسی از مقاله خوبتون

منم خیلی اینجوری هستم.
اغلب در خواب متوجه میشم که دارم خواب میبینم اما با اینحال جز میزان محدودی نمیتونم خواب را کنترل کنم.
مثلاً خواب میبینم که شخصی دنبالم کرده به شدت میترسم یک دفعه به خودم میام و متوجه میشم که دارم خواب میبینم بجای فرار کردن در جای خودم می ایستم بعد میبینم که همه چیز آروم شد و صحنه عوض شد اما صحنه ی جدید بازهم به اراده ی خودم نبوده

سلام خسته نباشید میخواستم بدون دلیل خواب های کوتاه و بلند چیه ؟؟مثلا یه روز میخوابی یه رویای چند ثانیه ای میبینی ولی یه بار دیگه میخوابی به اندازه یه عمر رویا میبینی و بعضی وقتا هم ممکنه هیچی نبینی میخواستم بدونم میشه ایناهم کنترل کرد یا نه؟؟

در زمان خواب دیدن هرچه خستگی مغز کمتر باشه اطلاعات بیشتری را از مشاهدات روح در حافظه اش ذخیره می‌کنه. به همین علت این میزان متفاوتی.
جالبه بدونید که طولانیترین خوابها دیدنشون بیش از چند ثانیه به طول نیانجامیده.
مثل بیهوشی
که اگر تجربه یک بیهوشی چندثانیه ای از طریق رگ گردن را داشته باشید
بعد از به هوش آمدن حس میکنید رویایی طولانی تر از چندثانیه دیده اید.

سلام روشی که من برای خواب شفاف انتخاب کردم و تو طول روز انجام میدم اینه که بینی و دهان رو میگیرم با یک دست و سعی میکنم نفس بکشم و به خودم میگم باید نفس بکشی! تو تو خوابی و باید بتونی نفس بکشی! هر چند که من تو بیداری نمیتونم نفس بکشم ولی تو خواب این جمله که باید نفس بکشی رو میگم شروع میکنم به نفس عمیق کشیدن و میفهمم که خوابم. اگه میخواین یه شخصی یا جسمی رو احضار کنید ( من خودم با احضار اشخاص مشکل دارم) باید باور کنید که اون شخص یا جسم پشت سر شما منتظرتونه. در ضمن فیلم اینسپشن درسته خیلی تخیلیه اما ممکنه که در آینده بشه انجامش داد و نصفش از روی خواب شفاف که واقعیه الهام گرفته.
تو اون فیلم یه جسمی داشتن که همیشه باهاشون بود من برای خودم جسمی دارم که ( اصلا مهم نیس کسی ازش استفاده کنه یا بگیرتش) همیشه باهامه. تو واقعیت چون عادت کردم همیشه پیشم باشه یهویی تو خواب میبینم دستمه یه گوشه ای افتاده یا دست دیگرانه .تا میبینمش همون روش دهان و بینی رو انجام میدم و خوابم رو تا آخر می‌سازم. میخواستم بدونم شما خوابتو شفاف میشه و به افرادی که توخوابتونن میگین حمله ور میشن سمتتون؟

خیلی روش ها هست که میشه باهاش خواب شفاف دید و اونی که من امتحان کردم و جواب داد همون شب تکنیک FILD بود . باید ساعت رو بزارین موقعی از شب بیدار شین که خیلی خسته هستین و میتونید در عرض چند ثانیه به خواب برین . مثلا یازده خوابیدید ساعت یک دو خوبه. بدون کمترین حرکت گوشیو که ساعتش زنگ میخوره خاموش کنید بعد هر جور که راحتین بخوابین با این تفاوت که دو تا از انگشتاتون رو مثل این که پیانو میزنید بالا و پایین کنید ولی نباید خییییلی تکون بخورن. انگشت وسط پایین سبابه بالا. برعکس سبابه پایین انگشت وسط بالا. جوری انجامش بدین که تکون نخورن ولی نیتش مهمه. سی ثانیه انجامش بدین ( نباید سی ثانیه رو بشمارین .تمرکز که داره کمتر میشه و نشانه خوبیه باید رو انگشت ها باشه) بعد که زمان گذشت بلند شین و به کف دست دقت کنید ببینید محو هست یا همون بینی و دهان رو بگیرید ببینید میتونید نفس بکشید؟ اگه اره خوبه انجامش دادی. اگه نه برا امشب کافیه. شب بعد امتحانش کن. تکنیک های دیگه WBTB. MILD. TILD. WILD.DILD. DEILD هست که سرچ کنید به صورت کامل توضیح هاش میاد.

سلام برای من اتفاق افتاده چند بار خواب دیدم و تو خواب میدونستم که خوابم و چیزیو که میخواستم ببینم تصور کردم و دیدم

منم چند باري تجربشو دارم…
خطري نداره ؟!؟!
چون من بعد از امتحان كردن بعضي از تميرن ها مدام كابوس ديدم البته شايد ربط هم نداشته:/

سلام. اصلا خطری نداره! تازه من کلی تحقیق کردم میگه تاثیرات مثبتی هم تو زندگی داره اگه خودآگاهانه این کارو ادامه بدین و بخواین که باشه. مثلا حافظه می‌ره بالا استرس کم میشه . کابوس برا همه پیش میاد نگران نباش به جاش می ارزه خوابتو خودت بسازی هر کاری دلت میخواد انجام بدی. خواب شفاف بعدی بگو من می‌خوام برم پیش ضمیر ناخودآگاهم ببین کجا میبرتت. ازش سوال بپرس که مثلا من از چی میترسم نقطه ضعفم چیه. ببین چی میگه! (فکر نکنم کابوس دیدن ربطی داشته باشه)

همه حرفاتون دقیقا مثل فیلم incepation بود که واقعا برام جالب بود و این فیلم هم فوق العاده بود.

من اکثر اوقات سر خوابم کنترل دارم.حتی قبل از اینکه این مطالبو بخونم.خودم میفهمم کی باید بیدار شم یا اینکه اتفاقاتو اونجور که دوست دارم جلو میبرم.

من بیشتردو ست دارم خواب اون هایی که دوستشون دارم رو ببینم و بدونم که خوابم تا هر چیزی که دوست دارم بهشون بگم به نظرتون چی کار کنک؟

من از وقتي يادمه اين توانايي رو داشتم بدون اينكه تمريني راجع بهش داشته باشم ولي تازه چن ماهه فهميدم اين فرآيند يه مهارته و خيلي ها براي بدست آوردنش تلاش ميكنن اما چيزي كه من از بين ديدگاه ها گشتم ولي كسي اين علائم رو نداشت اينه كه من بعد از ساختن رويا وقتي ميخوام بيدار شم تمام بدنم به شدت شروع به لرزيدن ميكنه و وقتي با سختي از خواب بيدار ميشم تا چن لحظه انگار توي دنياي زنده ام نه جايي كه همه خوابن و صداهايي مثل صداي خنده كه معمولا پشت سرم هست ميشنوم همه چيز انگار حركت ميكنه اين اتفاق هر از چن گاهي رخ ميده ولي من مجبورم توي جايي كه دو طرفش بستس و هيچ منطقه ي بازي نداره بخوابم و حتما چراغا روشن باشه اگر كسي درباره ي اين موضوع راهنمايي كنه ممنون ميشم

منم می تونم البته بعضی وقتا بیشتر خواب ظهر

با این چیزایی که شماها تو نظرات میگین ادم کرک و پراشم میریزه بخواد امتحان کنه._.

سلام دوست عزیز
من ۱۵ سال هست که این توانایی را دارم و کنترل تمام خوابهام در دستم هست! بصورت کامل دنیا را کنترل میکنم و هر چی دوست دارم خلق میکنم.
کتابم را میتونید از این لینک دریافت کنید
https://linkp.ir/godofdreams

سلام خیلی ممنون از مطالبتون

من قبلا شاید تا ۵ ۶ ماه پیش این توانایی تشخیص خواب از بیداری رو داشتم اما نمی دونم چرا از ی مدتی دگ نتونستم

من ئترم این تمرینایی کگفتین روانجام میدملمیدوارم اثر کنه چون واقعا حسه خیلییی خوبی داره

سلام اصلا چجوری شما وقتی تو خوابتون هرکاری می خوایین می کنین؟ من میفهمم خوابم ولی نمیتونم کاری ک دویت دارمو انجام بدم و انگار ک دارم ی فیلمی رو میبینم هیچ کاری هم نمی تونم کنم.اگه بگید چجوری هرکاری می خوام رو تو خواب ببینم ممنون میشم.
بعدش هم من خواب دیدم توی کوچن عاشق یکی شدم خواب خوبی هم بود ب نظرتون راهی هست ک دوباره اون خواب یا ادامشو ببینم؟؟؟؟؟ (این خیلی مهمه هرکی می دونع توروخدا جواب بده)

سلام، بعضی اوقات(قبلا بیشتر بود) من میتونم روی خوابم کنترل داشته باشم یعنی خودمو بیدار کنم یا حرکتی برنم تو خواب ولی خوابی که دوست دارم رو نمیتونم ببینم
منظورم اینه تو محیط اون خوابی که نیبینم فقط میتونم کنترل داشته باشم ولی نمیتونم اون محیطو عوض کنم

من هم توی خواب تو خونه بودم تنها فک کنم ازون ترسناکا بود یهو کنترلمو که گرفتم با سرعت رفتم بیرون هرچی تصور میکردم میشد
تصور کردم تو خیابونم و واقعن دیدم اونجام

من می خواستم بدونم که چه کسی این رو گفته این توضیحات رو داده. می خواستم بگم من یه خوابی دیدم که توی اون یه دختری بود به اسم …. که من خیلی دوستش داشتم من هر کاری میکنم نمیتونم دوباره اون خواب رو ببینم . ???? واقعا دلم براش تنگ شده. میخواستم هر کسی این توضیحات رو داده بیاد بهم کمک کنه تا خوایم رو کنترل کنم

حب اگه به این چیزا فکر کنم خوابم نمیبره کمک کنید

راستش من خواب بودم یهو به ذهنم زد گفتم من که خوابم پس هر کاری میتونم بکونم هیچ اسیبی هم نمیبینم یهو کنترل اون فردی که تو خواب بود رو به دست گرفتم و رفتم خیابان و هرکی میومدو میکشتم باور کنید راست میگم احساس میکردم خودمم

اره راسته من در حالت خواب و بیدار صدا هایی که در بالا سرم هست را در غالب خواب میبینم

من یه سوال داشتم بعضی وقتا که میخوابم قشنگ میفهمم که روح داره از تنم جدا میشه اولاش فکر میکردن جالبه و ولش میکردم کنترلش دستم نبود هر جا که خودش میخواست میرفت و من فقط دنبالش میکردم و این دنبال کردن رو در غالب خواب میدیدم و الان دیگه میترسم بره دیگه نیاد برای اینکه روح خودم را برگردونم باید فقط سرم را تکان بدم تا برگرده که بر گردوندنش هم کار راحتی نیست ممنون میشم اگه کمکم کنید

سلام خسته نباشید. مطالبه خوبی بود مرسی ولی مطلب اصلی رو اصلا توضیح ندادید، چه خوابی رو که دوست داریم ببینیم منظورمه! فقط یاد دادید که چطور تو خواب بفهمیم که خوابیم.

من وقتی چت میکنم دقیقا همینطوری میشم ??

سلام دوستان. من چند سالیه که یه ترفند جالب دارم که باعث میشه اولا هر خوابی که دلم میخواد ببینم و ثانیا تو اون خواب کنترلم دست خودم باشه که گفتم شاید بد نباشه بگم.

براتون اتفاق افتاده که صبح‌های زود یکی از خواب بیدارتون میکنه درحالی که خیلی خوابتون میاد. من هر وقت این اتفاق واسم بیفته میرم یه جای ساکت. یه جایی که هیچ صدایی نیاد. دراز میکشم و چشامو می‌بندم و خوابم رو تصور میکنم؛ یعنی خوابم رو تو ذهنم نگاه میکنم. بعد از چند ثانیه تصورم تبدیل میشه به خواب و خوابم میبره درحالیکه دارم خوابمو می‌بینم. تو این خواب شما علاوه بر اینکه اختیارتان دست خودتان است می‌تونید هر وقت هم که بخواید بیدار بشید. خیلی جالبه
اما مشکل من اینه که خوابم چند ثانیه‌ای بیشتر طول نمیکشه و سریع بیدار میشم. حالا اینکه این روش برای بدن ضررهایی داره یا نه نمیدونم اما میدونم حداقل برای چند ثانیه هم که شده همه‌چی دست خودمه. یادتون نره برای این کار باید خواب آلود باشید و دور و برتون هیچ صدایی نباشه وگرنه نمیتونید خواب رو ببینید.
شاد باشید?

سلام
منم همینجوریم همیشه وقتی بیدار میشم این کارو میکنم
ولی اون دیگه خواب نیست
فکر خودمونه
ولی چون حال نداریم و خسته ایم حس میکنیم خوابیم

من وقتی بچه بودم وقتی خواب میدیدم تو بیشتر خوابام میفهمیدم ک تو خوابم و اگه ی خواب ترسناک میدیدم خودمو بیدار میکردم،فقط چشمامو میبستمو میگفتم بیدار شو و روی خوابم کنترل داشتمو مبتونستم هرکاری بخوام انجام بدم ولی الان ک بزرگتر شدم خیلی وقته دیگه وقتی خواب میبینم هیچ کنترلی روی خوابم ندارم و فقط اتفاق میفته ،دیشب یکی از بهترین صحنه های عمرمو تو خواب دیدم و اومدم اینجا ببینم آیا میتونم بازم اون صحنه رو ببینم یا نه ،حالا باید تمرین کنم تا تو خوابم بازم بتونم ب اون لحظه برم

سلام من دو سه سالیه ک تو بیداری خواب میبینم…مثلن وقتی صبح صورتمو شستم و دارم میرم آشپز خونه چند تا کوتوله رو دیدم که رو سرشون پارچه های سفید کشیدن.و خودمم میفهمم ک دارم خواب میبینم…اولین بار تو تاریکی اتاقم یه چیز گرد و گنده رو دیدم که تو تاریکی سیاه به نظر میومد و تو هوا معلق حرکت میکرد.جالب هم اینجا بود که اصلن نترسیدم و خودمم فکر میکردم گک چرا من نمی ترسم؟ هر چی هم میگذره فاصله ی این خواب دیدن های تو بیداری کمتر میشه.میخواستم بدونم کس دیگه ای هم مث من هست؟…ب هر کی میگم جدی نمیگیره حرفمو

البته اینو یادم رفت بگم فقط دم صبح یا آخر شب اینجوری میشه. ولی من مطمئنم که بیدارم

شاید یه بیماری داشته باشه
شاید هم دی آی دی داشته باشی
حتمن تا دیر نشده به روانپزشک مراجعه کن

من بارها خواب میبینم و ازخواب پامیشم و جالب اینکه دوباره میخوابمو ادامه ی خوابم رو میبینم من به همه ی دوستان توصیه میکنم کتاب کنترل ذهن رو بخونن توش مطالب خوبی هست که بشما این امکانرومیده با تمرین بتونید هوشیاربخوابید

خوب بود بد نبود …مستفیض شدیم

سلام
یعنی اگر من الان این کار ها رو بکنم میتونم خواب کسی رو که میخوام ببینم؟
مثلن هر شب حتی ماهی یه بارم باشه خوبه
فقط میخام خابشو ببینم
ینی اگر تو خواب بفهمم خوابم باید به خودم بگم که الان پیش اونم؟
باید چیکار کنم؟
میشه یکم بیشتر توضیح بدید؟

من معمولا زمانی که خوابم متوجه ام تمرین هم نکردم فکر میکردم چیز عادیه

سلام
من هر روز به طرز دیوونه وار خواب صادقیه میبینم یا اتفاقی رو میبینم که برام توی روز بعدش اتفاف میافته میشه بگین چطور میتونم کنترلش کنم واقعا دیگه از این وضعیت بدم میاد

من از وقتی که یادم میاد تقریبا تا سن یازده دوازده سالگی خواب اگاهانه میدیدم به اینصورت که هر شب تو خواب به بالای یه ساختمون بلند میرفتم که یه دفعه به سمت پایین پرت میشدم تو این لحظه با خودم میگفتم که این یخ امر طبیعی نیست و قبل از این که به زمین برسم به خودم میگفتم که الان دارم خواب میبینم و در چند سانتی متری زمین خودم رو متوقف میکردم یا رو هوا شروع به پرواز میکردم که احساسی وصف نشدنی داره.

سلام من هم وقتی که بچه بودم بعی اوقات متوجه میشدم که خواب هستم و یک راه حل پیدا کردم هروقت خواب بدی میدیدم چشمامو میبستم و فشار میدادم همون موقع از خواب بلند میشدم

سلام دوستان هرگز اینکار رو نکنید چون آخر دیوانه میشوید . مراحل زیر برایتون اتفاق می افتد :
بعد از تمرین میتوانید برای مدتی در خواب متوجه باشید که خوابید.
کم کم خوابها تون واضح میشه یا بهتره بگم شبیه بیداری میشه تا جایی که تمام جزئیات رعایت میشه
ولی باز هم با تمرین بیشتر میشه فهمید که خوابیدیا بیدار
همین طور که در خواب هاتون متوجه میشید که خوابید خوابهای بیشتری در یک ساعت خواب میبینید و سختی میتوانید بفهمید که خوابید
.
.
.
.
تا حدی که توی یک شب خوابیدن به اندازه یکسال خواب میبینید و ..
و توی خوابتون میخوابید و اونجا سعی دارید خوابتون رو کنترل(این اسمیه که من روی خواب شفاف گذاشتم) کنید
و موفق میشوید …
وقتی از خواب اصلی یکساله بیدار شید …
حالا با خودتان فکر میکنید چند بار تا حالا این کارو کردم
الان خوابم یا بیدار
خیلی مفصل است …

درسته من این کارارو کردم معمولا تو خواب اگه. به چیزی دقت کنید با هاله سرخه و نمیتونید دوردست هارو ببینید موقع دویدن یا سوار چیزی بودن سرعت چند برابر میشه
مطالبتون عالیه??

سلام من هر چند وقت خواب هایی رو میبینم که بعدا اتفاق میوفته و اونایی هست که برای من مهمه امروز متوجه شدم خواهرم هم میتونه تو خوابش اینده رو ببینه خواهرم حادثه تروریستی اهواز رو دیده بود البته نمیدونست کجاست. منم زلزله کرمانشاه رو دیده بودم خوابام اونایی که پیشبینی میکنم بیشترش مربوط به بقیس نه خودم
نمیدونم چرا هیچوقت تو خوابام کسی نمیتونه منو بکشه یا اسیب بزنه ولی من خوب میکشمشون?
کلا بدترین اتفاقی که تو خوابام میبینم مربوط به بقیس.
تو بعضی از اتفاقاتی که پیش میوفته نقش دارم اگه بتونم کنترل کنم شاید اتفاقات بهتری بیوفته?در ضمن گل ایران به پرتقال هم من تو خوابم پاسشو دادم هرچند پنالتی شد تو‌ واقعیت?

میشه یه راهنمایی کنید؟ من متوجه نشدم
اگه میشه لطفا راهنمایی کنید

سلام. امروز تو حالت خواب و بيدار داشتم يه چيزي رو به مادرم ميگفتم كه به نظر خودم توي خواب همين زبون خودمون بود ولي مادرم همش ميپرسيد چي؟؟؟ چندبار كه پرسيد و هوشيارتر شدم هركاري كردم نتونستم حرفم رو بزنم و چيزي هم يادم نميومد
مادرم ميگفت كلماتت خيلي عجيب و غريب بودن. انگار زبون برزخي بوده. ولي من خودم تو خواب انگار به زبون عاديمون حرف ميزدم
اگه ميشد آدم از شب تا صب صداشو ضبط كنه و حرفاش يادش ميموند اتفاق جالبي ميوفتاد فك كنم
كسي در اين باره تجربه اي داره يا چيزي ميدونه؟؟

سلام
من یه چند وقتی خواب میبینم وارد یک سالن خیلی بزرگ تاریک و سیاه با ستون های بلند وسفید میشم. و از شدت ترس از خواب بیدار میشم. و جالب اینکه وقتی وارد میشم تو خواب با خودم تند تند میگم … و هو ارحمن الرحمین …
مشکم چیه دقیقا؟

با سلام خدمت دوستان عزیز
من طبق این سخنانی که فرموده اند کارشو تمرین کردم و الان تو کل روز که ادم یک چندباری می‌خوابه من میتونم کنترل کنم و یا حتی به خواب دیگران میشود فقط دوستان بدونید طبق کارهایی که ذهن انسان مثل کامپیوتر دقیقا میمونه باید فضا یکم خالی بشه یعنی میخای بخوابی باید به هیچی فکر نکنی و فقط به اون قسمتی که داری فکر می‌کنی این کارو انجام بده.
هرچند داریم که بختک میاد و صدا کسی در نمیاد چون قضیش موفصله
جهت ارتباطات بیشتر به ایدی amir_mhm_masihi
خوشحال میشم کمکتون کنم
ممنون از سایت خوبتون عالی موفق باشید?

یک مطلب شما گفتین خواب تصورات ذهنیه ولی من واقعا واقعا خوابهایی میبینم که فردا یا پس فردا عین عین عینش اتفاق میفته همین

سلام بنده به راحتی میتوانم خوابم رو کنترل کنم و این کار رو دریک ماه ۱۵دفعه انجام دادم و یک نکته بسیار جالب که داره اینکه یه حسی به من میگه دارم خواب میبینم. ویه چیز جالب دیگه اینکه اول که تونستم خوابمو کنترل کنم جاهای خوب خوابم بیدار میشدم ولی الان یکم دیر تر بیدار میشم واگرم ساعتم زنگ بخوره در خواب متوجه میشم و من تنها کاری که میکنم اینکه درمورد اون خوابی که میخوام ببینم بسیار فکر میکنم و بعد خوابم رو کنترل میکنم به نظر من شماهم با یکم تلاش تمرکز وفکر میتونین خوابتونو ببینید?

خیلی جالبه
و هیجان انگیز
من هم یه مدتی پی مراقبه و حالت بین خوابو بیداری بودم ولی موفق نشدم
ولی تنها سوالی که ذهنمو مشغول کرده اینه
من مرگ خودمو تو خواب دیدم!سقوط به پایین سد و خونی که از سرم پخش شده بود!
تاحالا واسه شمام اتفاق افتاده؟

من از زمانی ک خاطراتم یادمه تا الان ک‌ نوزده سالمه این کارو میکنم اون موقع ک بچه بودم هر شب با ی دوچرخه تو اسمونا داشتم دور میزدم هر وقتم بخوام بیدار شم تو خواب چشمک میزنم اینو وقتی یاد گرفتم ک بعضی وقتی خوابای ترسناک میدیدم و سریع میخواستم بیدار شم چون تغییر داستان تو خواب برای من یخورده زمان میبره تا همچی اونجوری ک من بخوام شه بعضی وقتام نمیتونم نمیتونم روی رویا هام تاثیر زیادی بزارم ولی میدونم ک خوابم

سلام عرفان… اینکه آدم مرگ خودشو تو خواب ببینه عادیه برای خیلی ازدوستای خودم اتفاق افتاده….
خودمم ی شب خواب دیدم که تیر خوردم افتادم کف خیابون و خونی که ازم میرفت رو هم حس میکردم!!!!

واقعا مطالبتون جالب بود من بعضی از این روش هارو از بچگی به طور تصادفی انجام دادم براهمین این کنترل خواب رو به خوبی دارم همچنین بعضی وقتا ک میبینم خوابم یکم عجیبه میتونم تغیرش بدم تقریبا میشه گفت کلا خواب عوض میشه ، برا همین کنجکاو شدم یه سرچی در این باره تو نت بزنم که سایت شما رو خوندم ?

من تو خواب وقتی میخام بفهمم خوابم یا بیدارم میرم مثلا میزنم تو گوش یکی ببینم چی کار میکنه یا کلا ی کارای عجیبی میکنم ک بیینم بقیه چ واکنشی نشون میدن بعد از رفتاری ک بقیه میکنن قشنگ تو خواب معلوم میشه ک خوابی حالا این روش منه نمیدونم واس بقیه مفیده یا ن
وقتاییم ک خواب بد میبینم سریع خودمو از ی جا میندازم پایین یا میپرم جلو ماشین خلاصه ی بلایی سر خودم میارم بعد سریع بیدار میشم خیلی روش خوبیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت




خانه

موبایل

 

 

چگونه شب خواب خوب ببينيم

دستور برای دیدن خوابهای خوشایند:

 

اهل سلوک گویند: به وقت خواب لازم است انسان مراقبتهای لازم را در مورد خود به کار گیرد، تا موهبتهای بزرگی که در همین خواب برای انبیاء و اولیاء حاصل می شده است، به او عنایت شود.این دستورات عبارتند از:

 

1- روی به قبله و روی دل به قبله

 

2- خواندن بسم الله الرحمن الرحیم

 

3- خواندن آیه مبارکه 110 از سوره مبارکه کهف (قل انما …)

 

4- خواندن آیه مبارکه 285 از سوره مبارکه بقره (آمن الرسول…)

 

5- خواندن تسبیح حضرت زهرا (س)

 

6- خواندن «آیه الکرسی»

 

7- خواندن سوره مبارکه قل هو الله احد به مقدار سه یا یازده مرتبه

 

8- خواندن آیه مبارکه 147 از سوره مبارکه نساء (یفعل الله…) سه مرتبه

 

9- خواندن آیه مبارکه 18 از سوره مبارکه آل عمران (شهد الله…)

 

10- ذکر استغفار

 

منبع:parsiteb.com


در ادامه بخوانید

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان کردن سرفه به روش های مختلف صورت می گیرد و در صورت ادامه آن و عدم درمان باعث سردرد و تهوع شده و بیماری عود می کند.

گاهی بوی بد دهان ناشی از نظافت دهان و دندان ها است ولی در بیشتر موارد مربوط به ناراحتی های داخلی بدن می شود

چگونه شب خواب خوب ببينيم

حتی اگر به اندازه کافی مراقب بدن و واژن باشید احتمال ایجاد بوی ناخوشایند از واژن وجود دارد. با این حال این بوی بد واژن ممکن است پایدار و قوی شود.

مصرف داروهای فشار خون معمولا با عوارض جانبی همراه است و منجر به بیماری هایی از قبیل سرطان کلیه می شود به همین  دلیل است که رژیم غذایی کاهش فشار خون مورد استقبال قرار می گیرد.

طبع میوه به گرم و متعادل است و خاصیت نشاط آوری دارد به همین دلیل مصرف آن در فصول سرد سال بسیار توصیه می شود

دلایل ناباروری زنان بسیار متعدد هستند. ناباروری به عدم باردار شدن بعد از یک سال رابطه جنسی محافظت نشده گفته می شود.

برای رفع کبودی های بدن راه های مختلفی وجود دارد که هم درد آن محل را کاهش می دهد هم رنگ کبودی را کم رنگ می کند

حدود ۷۰ درصد از زنان در طول پریود خود به نفخ مبتلا می شوند. ما در این مقاله بهترین روش درمان خانگی نفخ پریود  را با شما در میان می گذاریم.

خوردن یک عدد سیب خام با پوست به عنوان دسر سالم ترین گزینه ممکن است که به طور طبیعی دندان هایتان را تمیز می کند.

گزارش تصویری

در دیدنی های روز چهارشنبه ۷ آذر تصاویری از تابوت برناردو برتولوچی تا ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا و تظاهرات تونسی‌ ها علیه سفر بن‌ سلمان و …را خواهید دید با ما همراه شوید

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

چگونه شب خواب خوب ببينيم

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

چطور کسی را که میخواهم ببینم را جذب کنم , چطور کار های انمیشن م را ببینم , چگونه رویای صادقه ببینیم

سایت خانواده، آرایش و زیبایی,دنیای مد، مدل لباس ، مشاور خانواده،تست روانشناسی

پورتال جوانان ایرانی

حـتی در ایـن دوران کـه مسائـل رابطـه های جنسی کمـی بـازتـر شـده اسـت، بـاز هم خیلی از مردم وقتی خوابی در ایـن رابطـه داشتـه باشند، نگـران می شونـد. بـه ویـژه، اگـر عــملی که در خواب انجام داده اید، در زندگی عادی برایتان غیر منتظره و تکان دهنده باشد، این خواب ها آزار دهنده تر خواهد شد.

اما، خیلی از افراد هم هستند که اصلاً از چنین خواب هایی ناراحت نمی شوند، بلکه از آن لذت هم می برند. می توان گفت این بهترین رفتاری است که می توانید داشته باشید.

چرا خواب رابطه جنسی می بینیم؟

چگونه شب خواب خوب ببينيم

ما به خاطر فعالیت های شدیدی که بطور مداوم در ذهن ناخودآگاهمان در حال انجام است، خواب می بینیم. و از آنجا که رابطه جنسی یکی از نیرومندترین غرایز و امیال انسانی است، حیرت انگیز نیست که برخی خواب های ما محتوای جنسی داشته باشد.

اگر میل و انگیزه شدیدی برای انجام برخی کارها داشته باشیم، احتمال اینکه آن را در خواب ببینیم خیلی زیاد است—و ذهن خودآگاه ما نمی تواند از اتفاق آن جلوگیری کند.

آیا حقیقت دارد که ذهن خودآگاه ما خوابهای جنسی را سانسور می کند؟

بله. ذهن چیزی دارد به اسم “سانسور رویا” که خواب ها را تصفیه می کند. پس اگر فردی در امور دینی و اخلاقی دیدگاهی بسیار سخت گیرانه داشته باشد، و شروع به دیدن یک خواب جنسی کند، قابلیت سانسور رویاها در ذهن آن خواب را جوری تغییر می دهند که صحنه های خیلی گستاخانه با سمبل ها و نشانه هایی جایگزین میشوند.

از اینرو، مردی با اخلاقیات جنسی بسیار خشک و سختگیرانه، ممکن است در عمق ناخودآگاه خود میل شدیدی به داشتن رابطه جنسی با زنی زیبا داشته باشد. در این مورد، به جای اینکه آن فرد خواب اندام های جنسی زنانه را ببیند، در خواب لوله ها یا تونل هایی می بیند. و به جای دیدن سینه زنان در خواب خواب تپه های بسیار دلپذیر و زیبا می بیند، و از این قبیل.

به همین ترتیب، زنی که اخلاقیات جنسی او بسیار خشک و سختگیرانه است، آلت جنسی مردانه در خواب نمی بیند و درعوض سمبل هایی از آن مثل موشک، سیگار و دودکش های بلند را در خواب می بیند.

اما تجربه نشان می دهد این نوع رویاهای سمبلیک نسبت به قبل کمتر شده است. مردم نسبت به نسل های قبل در امور جنسی بازتر شده اند، به همین خاطر است که در خواب سکس را به وضوح و آشکار می بینند نه سمبل هایی از آن را.

آیا احتمال ارگاسم شدن در خواب وجود دارد؟

مطمئناً. البته برای خانم ها خیلی کم پیش می آید اما امکان پذیر است—به ویژه زمانهایی که آمادگی جنسی لازم را داشته باشند.

روی تحقیقی کار می کردم که در آن تعداد زیادی از خانم اعتراف کردند که اولین ارگاسمشان در خواب اتفاق افتاده است.

مردها چطور؟

اکثر مردها در دوره نوجوانی خود تا ۲۰، ۳۰ سالگی خواب های جنسی بسیار زیادی داشته اند. تکرار این رویاها با بالا رفتن سن کمتر می شود اما بسیاری از مردهایی که میل جنسی زیادی دارند، تا سن ۶۰، ۷۰ سالگی هم چنین خوابهایی می بینند.

در مردها، این خواب ها تا مرحله ارگاسم و ارضا شدن مرد پیش می رود. در جوانی این ممکن است مایه خجالت آنها شود، به ویژه اگر بعد از بیدار شدن ببینند که ملحفه ها کثیف شده است. اما برای جلوگیری از وقوع آن هیچ کاری نمی توان انجام داد.

اگر مشکلتان کثیف شدن ملحفه ها باشد، بهتر است با شرت بخوابید اما درمورد مردهای خیلی جوانی که اسپرمشان زیاد است، کثیف شدن ملحفه ها اجتناب ناپذیر است مگر اینکه یک حوله ضخیم زیر خود بیندازید.

آیا ارگاسم در خواب مضر است؟

خیلی از مردها تصور می کنند که ارضا شدن در خواب زیان آور است. اغلب آنها شنیده اند که از دست رفتن اسپرم، باعث ضعیف شدن جسمی آنها یا کوتاه شدن عمرشان می شود. اما این کاملاً نادرست است. این خواب ها فقط واکنش طبیعی بدن به هورمون هاست—تقریباً مثل عادت ماهیانه که در خانم ها روی می دهد.

با خواب های جنسی آزار دهنده چه باید کرد؟

بیشتر خواب های جنسی طبیعی هستند و نباید احساس نگرانی کرد. گاهی اوقات این خواب ها فعالیت هایی در خود دارد که ممکن است تصور کنید در زندگی واقعی هیچوقت آن را انجام نمی دهید. اما اشکالی ندارد.

اما، بعضی افراد رویاهای جنسی بسیار آزاردهنده ای دارند—مثل رابطه جنسی با محارم، سکس خشن، و تجاوز. اگر این رویاها مکرراً برایتان اتفاق افتاد، احتمالاً یک دلیل روانشناسی پشت آن وجود دارد.

اگر این خواب ها ناراحتتان می کند و می خواهید دلیل آن را بفهمید، بهترین راه این است که با یک روانشناس مشورت کنید. این افراد با پیش زمینه روانکاوی خود آشنایی بیشتری با دنیای خواب دارند. اما برخی متخصصین هیپنوتیزم درمانی مهارت ویژه ای در کمک به افراد برای کنترل خواب های خود دارند و با هیپنوتیزم به آنها کمک می کنند پایان دیگری برای رویایشان بسازند تا دیگر برایشان آزاردهنده نباشد.

رویای عشق

گاهی اوقات بعضی افراد خواب هایی می بینند که در آن فردی عمیقاً دوستشان دارد، در آغوش می گیردشان و نوازششان می کند—رویاهایی که به آن صورت رابطه جنسی در آن نیست اما فرد را عمیقاً در خواب به سمت فرد مقابلش می کشاند.

این رویاها معمولاً برای فرد بسیار تکان دهنده هستند، چون معمولاً فردی که در خواب به آنها عشق می ورزیده، همسر یا شریک زندگی واقعیشان نیست.

تجربه نشان داده که این رویاها حرف های زیادی را می تواند برایمان بازگو کند. اینگونه رویاها می تواند به ما نشان دهد که ما از وضعیت کنونی زندگی خود چندان راضی نیستیم و میل و اشتیاق ما را برای یک تجربه عشقی جدید نشان می دهد که در ازدواج یا رابطه کنونیمان وجود ندارد.

اگر شما چنین خواب هایی می بینید و برایتان آزاردهنده است، بهتر است با یک مشاور خانواده مشورت کنید تا ببینید دلیل این رویاهایتان چه بوده است.

مطمئناً همه ما رویاهایی می بینیم که در آن مسائل نامتجانسی با کسانی که فکرش را هم نمی کنیم برایمان اتفاق می افتد، اما وقتی این رویاها لحظات بیداری ما را در یکی دو روز پس از آن به خود مشغول کند، بهتر است به دلیل احتمالی آن و پیامی که آن رویا می تواند برای ما داشته باشد فکر کنیم.

برچسب ها : ارضا شدن در خوابارگاسم در خوابخواب جنسیرویای خیسمردمان

۷ خرداد, ۱۳۸۷

۵ بهمن, ۱۳۹۱

۱۵ بهمن, ۱۳۹۳

دنبال کردن

مد و مسائل زندگی

جملات الهام بخش برای زندگی (۲)

۱۳ خرداد, ۱۳۹۱

مد و مسائل زندگی

چگونه شب خواب خوب ببينيم

موی بلوند در برابر تیره: کدام جذاب تر است؟

۲۶ تیر, ۱۳۸۷

ورزش و تحرک

تمرینات ایروبیک، قدرتی و کششی برای تناسب اندام

۶ خرداد, ۱۳۸۷

تغذیه و تناسب اندام

نکات مهم درباره نحوه تغذیه در آقایان

۱۱ خرداد, ۱۳۸۷

روشهای موفقیت

۷ زبان جسمانی کشنده

۲۳ خرداد, ۱۳۸۷

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

یک دیکتاتور چگونه قدرتش را تقویت و تثبیت میکند؟

۲ آذر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

نقش دولت ها در رشد اقتصادی

۷ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

۱ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پیامدهای سرنوشت‌باوری (تقدیرگرایی)

۲۳ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چطور رابطه‌تان را با کسی که به شما آسیب زده بازسازی کنید

۲۱ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش نگهداری و تمیز کردن محصولات چرمی

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ هدیه ویژه آقایان برای روزهای خاص و مناسبت‌های مختلف

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

دسته‌بندی نشده / مد و مسائل زندگی

کدام کیف مردانه برای کدام موقعیت مناسب است؟

۱۸ مهر, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا خانم‌ها روی ظاهرشان بیش از حد حساس‌اند

۱۴ مهر, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟

۱ مهر, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

تاثیر استرس بر سیستم‌ایمنی بدن

۲۵ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

خودگویی منفی و تاثیرات آن

۱۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا نباید دنبال انتقام گرفتن باشید

۱۱ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چرا باید زندگی شخصی‌تان را شخصی نگه دارید

۳ شهریور, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

۱۱ روش عالی برای تقویت ناخن و افزایش زیبایی آن

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

پنج روش ست کردن لباس آقایان برای مهمانی‌های رسمی

۱۹ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

چطور استرس ناشی از کمال‌گرایی را کاهش دهیم

۲۰ آبان, ۱۳۹۷

ازدواج و خانواده

خیانت زن به مرد در زندگی مشترک

۲۲ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

ارتباط استرس و دیابت

۲۳ آبان, ۱۳۹۷

سلامتی و بهداشت

انواع پر خطر ویروس HPV (پاپیلوم انسانی)، نشانه ها، تشخیص و درمان

۲۸ آبان, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

یک دیکتاتور چگونه قدرتش را تقویت و تثبیت میکند؟

۲ آذر, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

انتخاب سریع یک انجمن
 

مشاهده قوانین
انجمن

Powered By
 

BLOGFA.COM

چگونه شب خواب خوب ببينيم
چگونه شب خواب خوب ببينيم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *