انگور عسگری و دیابت

دوره مقدماتی php
انگور عسگری و دیابت
انگور عسگری و دیابت

مطالعات نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه می تواند موجب ایجاد تعادل در قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معمولا افراد مبتلا به دیابت در مورد مصرف میوه احتیاط می کنند. به نظر آنها، قند طبیعی موجود در میوه ها می تواند موجب افزایش سطح قندخون شان شود. آنها باید مواد خوراکی و میوه های را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی (GI) هستند. یکی از این میوه ها انگور است که سرشار از پلی فنول ها است.

در حقیقت مطالعات نشان می دهند مصرف منظم انگور موجب کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع۲ می شود. انگور به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی همانند یک تنظیم کننده چندهدفی عمل می کند.

انگور جزء مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین طبقه بندی می شود و GI آن بین ۴۳ تا ۵۳ است. با این حال میزان پایین GI الزاما به معنای داشتن فایده برای قندخون نیست.

مطالعات اخیر نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه به دلیل وجود مواد مغذی گیاهی آن، می تواند موجب تعادل قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.انگور عسگری و دیابت

در حقیقت تمام انواع انگورهای قرمز، سبز و آبی-بنفش برای دیابت خوب هستند. حتی مشخص شده است عصاره دانه انگور هم از ابتلا به سندروم متابولیک، دیابت نوع۲ و چاقی پیشگیری می کند و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.

دوره مقدماتی php

از آنجائیکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان هاست بهترین گزینه برای کنترل فشار اکسایشی بوده و از بروز اسیب اکسایشی جلوگیری می کند و در نتیجه موجب کاهش ریسک مشکلات سلامت و بیماری های تهدیدکننده جان می شود.

فلاوونوئیدهای موجود در انگور دارای خواص ضداکسایشی بالا بوده که به کاهش فشار اکسایشی کمک می کنند.

ویتامین C و منگنز، دو ماده مغذی مهم موجود در انگور هستند. اگرچه کل میوه انگور برای بدن مفید است اما دانه و پوست آن حاوی غنی ترین میزان آنتی اکسیدان ها هستند.

از اینرو محققان مصرف انگور را به میزان متعادل به افراد دیابتی توصیه می کنند.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

افراد مبتلا به دیابت باید مواد خوراکی و میوه هایی را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی هستند، معمولا بیشتر مبتلایان به این بیماری از خوردن میوه‌هایی مانند انگور پرهیز می‌کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ معمولا افراد مبتلا به دیابتدر مورد مصرف میوه احتیاط می کنند. به نظر آنها، قند طبیعی موجود در میوه ها می تواند موجب افزایش سطح قندخون شان شود.

آنها باید مواد خوراکی و میوه های را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی (GI) هستند. یکی از این میوه ها انگور است که سرشار از پلی فنول ها است.

در حقیقت مطالعات نشان می دهند مصرف منظم انگور موجب کاهشسندروم متابولیک و پیشگیری از ابتلا به چاقی و دیابت نوع۲ می شود. انگور به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی همانند یک تنظیم کننده چند هدفی عمل می کند.

انگور جزء مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین طبقه بندی می شود و GI آن بین ۴۳ تا ۵۳ است. با این حال میزان پایین GI الزاما به معنای داشتن فایده برای قندخون نیست.انگور عسگری و دیابت

 

مطالعات اخیر نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه به دلیل وجود مواد مغذی گیاهی آن، می تواند موجب تعادل قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

در حقیقت تمام انواع انگورهای قرمز، سبز و آبی-بنفش برای دیابت خوب هستند. حتی مشخص شده است عصاره دانه انگور هم از ابتلا به سندروم متابولیک، دیابت نوع۲ و چاقی پیشگیری می کند و موجب بهبود سلامت روده ها می شود.

از آنجائیکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان هاست بهترین گزینه برای کنترل فشار اکسایشی بوده و از بروز اسیب اکسایشی جلوگیری می کند و در نتیجه موجب کاهش ریسک مشکلات سلامت و بیماری های تهدیدکننده جان می شود.

فلاوونوئیدهای موجود در انگور دارای خواص ضداکسایشی بالا بوده که به کاهش فشار اکسایشی کمک می کنند.

ویتامین C و منگنز، دو ماده مغذی مهم موجود در انگور هستند. اگرچه کل میوه انگور برای بدن مفید است اما دانه و پوست آن حاوی غنی ترین میزان آنتی اکسیدان ها هستند.

از اینرو محققان مصرف انگور را به میزان متعادل به افراد دیابتی توصیه می کنند.

منبع:مهر

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.



میوه های مفید برای دیابت

 

خوردن میوه روشی دلپذیر برای رفع گرسنگی و رفع نیازهای روزانه غذایی است. با این حال ، بیشتر میوه ها حاوی قند هستند. این سوالاتی را ایجاد کرده است که آیا میوه برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مناسب است یا خیر.انگور عسگری و دیابت

 

دیابت یک بیماری مزمن اما قابل کنترل است که در آن بدن برای کنترل سطح قند خون تلاش می کند. 

 

افراد مبتلا به دیابت می توانند میوه بخورند:

طبق گزارشات انجمن دیابت آمریكا (ADA) خوردن هر نوع میوه برای افراد مبتلا به دیابت خوب است ، تا زمانی كه آن فرد به میوه خاصی حساسیت نداشته باشد.

با این وجود تهیه میوه می تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. میوه های تازه یا یخ زده بهتر از میوه های فرآوری شده و کنسروی هستند. میوه های فرآوری شده همچنین شامل میوه های خشک شده و آبمیوه هستند.

 

افراد مبتلا به دیابت باید مصرف میوه های فرآوری شده خودداری کنند. بدن میوه های فرآوری شده را با سرعت بیشتری جذب می کند و منجر به افزایش قند خون می شود. فرآوری میوه ها همچنین سطح برخی از مواد مغذی کلیدی از جمله ویتامین ها و فیبر را از بین می برد و یا کاهش می دهد.

 

موسسه ملی بیماریهای دیابتی و گوارشی و کلیوی (NIDDK) توصیه می کند افراد مبتلا به دیابت از مصرف آب میوه یا کمپوت میوه های حاوی قند اضافه شده خودداری کنند.

مخلوط میوه مانند اسموتی ها نیز قند بالایی دارند و سریعتر جذب می شوند که منجر به افزایش قند خون می شود.

 

خوردن هر نوع میوه برای افراد مبتلا به دیابت خوب است

 

شاخص گلیسمی چیست؟

روش انتخاب میوه های سالم و مناسب و دیگر مواد غذایی با کربوهیدرات بالا برای فرد مبتلا به دیابت، بررسی شاخص گلیسمی (GI) است. GI امتیاز مواد غذایی در مقیاس 1 تا 100 است. این مقیاس نشان می دهد چقدر سریع مواد غذایی می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. غذاهایی که GI بالا دارند سریعتر از مواد غذایی با GI متوسط یا کم جذب می شوند.

 

بار گلیسمی(GL) مواد غذایی را با تعداد کربوهیدرات ها در غذا در نظر می گیرد .ممکن است یک روش دقیق تر برای ارزیابی چگونگی تاثیر غذا بر قند خون در طول زمان باشد. غذاهای کم GI و کم GL برای کنترل قند خون بهتر هستند.

 

شاید تعجب کنید اما بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. معمولاً سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و دانه ها سریع تر هضم می شوند بنابراین شاخص  GI بالاتری دارند. هر چقدر یک غذای غنی از کربوهیدرات پخته شود، ارزش GI آن بالاتر می رود.

 

بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند

 

میوه های مناسب برای دیابت:

در زیر لیستی از میوه های تقسیم شده براساس شاخص GI قرار داده ایم ، همانطور که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) گزارش شده است.انگور عسگری و دیابت

 

میوه های با GI و GL کم :

برخی از میوه ها دارای GI زیر 55 و یک GL زیر 10 هستند.

سیب

آووکادو

موز

انواع توت ها

گیلاس

گریپ فروت

انگور

  • دانلود فیلم رحمان 1400 رایگان کامل و بدون سان
  • کیوی

    شلیل

    پرتقال

    هلو

    گلابی 

    آلو

    توت فرنگی 

     

    میوه های با ​​GI متوسط (56 تا 69) :

    میوه ای با ​​GI بین 56 تا 69 یک غذا با ​​GI متوسط است. تمام میوه های ذکر شده در زیر هنوز سطح GL زیر 10 دارند.انگور عسگری و دیابت

    خربزه عسلی

    انجیر

    پاپایا

    آناناس 

     

    میوه های با GI بالا :

    میوه هایی که دارای GI بالاتر از 70 هستند، دارای GI بالا هستند و GL بیش از 20 GL بالا را نشان میدهد.در حالی که خوردن این میوه ها برای افراد دیابتی بی خطر است ، اما بهتر است به جای اینها از میوه های با GI پایین تر مصرف کنید.

    خرما (GL بالا)

    هندوانه (GL کم) 

     

    میوه نقش اساسی در کمک به افراد مبتلا به دیابت دارد

     

    فواید میوه برای افراد دیابتی :

    میوه نقش اساسی در کمک به افراد مبتلا به دیابت دارد و قند به آرامی جذب می کند.

    خوردن مقدار کافی فیبر نقش مهمی در مدیریت دیابت دارد.

    یک رژیم غذایی پر فیبر محلول می تواند جذب قند را کند کرده و میزان آن را در خون کنترل کند. بسیاری از میوه ها از نظر فیبر سرشار هستند ، به ویژه آنهایی که پوست یا پالپ مصرف می شوند. 

    بسیاری از میوه ها به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد سیر کننده هستند.

     

    رژیم های غذایی حاوی میوه و سبزیجات کافی می توانند خطر چاقی ، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهند . چاقی به دیابت نوع 2 مرتبط بوده است.

    میوه ها از نظر فیبر و مواد مغذی سرشار هستند ، بنابراین در برنامه غذایی انتخاب خوبی هستند. میوه هایی که فرآوری شده اند مانند آب سیب و آب میوه ها باعث شده اند که فیبر آنها از بین برود و باید مصرف آنها محدود شود.

     

    سایر مزایای میوه برای سلامتی :

    به گفته NIDDK ، خبر خوب این است که میوه برای افراد مبتلا به دیابت سالم است.

    مبتلایان به دیابت باید یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنند که انرژی کافی را فراهم می کند و به حفظ وزن سالم کمک می کند. بعضی از میوه ها از نظر قند، مانند انبه سرشار از قند هستند اما می توانند در مقادیر متوسط ​​بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند.

     

    میوه ها همچنین می توانند نیاز یک فرد، شیرینی دوست را بدون خوردن آب نبات و سایر غذاهای دارای ارزش غذایی کم ، برآورده کنند. بیشتر میوه ها از نظر مواد مغذی سرشار از چربی و سدیم کم هستند. میوه ها همچنین غالباً حاوی مواد مغذی هستند که در غذاهای دیگر یافت نمی شوند. 

    موز حاوی پتاسیم و تریپتوفان ، یک اسید آمینه مهم است. مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت حاوی ویتامین های A و C هستند که آنتی اکسیدان قدرتمندی هستند.

     

    رژیم های غذایی حاوی میوه و سبزیجات کافی می توانند خطر چاقی را کاهش دهند

     

    افراد دیابتی چه مقدار میوه مصرف کنند؟

    اکثر رهنمودها توصیه می کنند بزرگسالان و کودکان روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات میل کنند. این مقدار برای افراد مبتلا به دیابت تغییر نمی کند.

    دستورالعملهای ایالات متحده توصیه می کند که مردم نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات پر کنند.

     

    افراد مبتلا به دیابت به جای اینکه به میوه وابسته باشند ، باید بیش از 50 درصد وعده غذایی خود را روی سبزیجات غیر نشاسته متمرکز کنند. نیم دیگر غذا باید دارای پروتئین و نشاسته های پر فیبر مانند لوبیا یا غلات کامل باشد. بسیاری از متخصصان همچنین توصیه می کنند که چربی سالم را در هر وعده غذایی قرار دهید تا جذب کامل آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را تقویت کنید.

    افراد برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود و همچنین برای لذت بردن از طعم های متنوع بهتر است که میوه های مختلفی بخورند.

     

    میوه های مضر برای دیابت

     

    نکات مربوط به رژیم غذایی :

    برای مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز، باید میوه یا سبزیجات را در طول روز مصرف کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به برنامه ریزی منوی غذایی وجود دارد:

     

    میوه های خانواده مرکبات :

    مرکبات بسیار متنوع و آسان برای اضافه کردن به وعده های غذایی هستند. لیمو را به غذاهای دریایی ، سس ها ، چای یا آب اضافه کنید.

    مردم می توانند با اضافه کردن برش مرکبات به پارچ آب ، آب میوه خود را تهیه کنند. بگذارید آب یک شب بماند تا نوشیدنی خوشمزه ای میل کنید.

     

    انواع توت ها :

    انواع توت ها به صورت خام خوشمزه است. توت تازه یا یخ زده را با یک یا دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را در دمای متوسط یا کم بپزید، تا زمانی که توت ها به سس غلیظی تبدیل شوند.در هر وعده نصف فنجان مناسب است.

     

    سیب :

    سیب یک میوه خوشمزه و محبوب است. سیب خام برای میان وعده یا دسر مناسب است. سیب پخته دارای طعم قوی تری است که باعث می شود دسر مناسبی همراه با دارچین یا زنجبیل باشد.

     

    آووکادو:

    آووکادو دارای چربی زیاد است اما حاوی چربی اشباع نشده ، نوع چربی ای است که برای بدن مفید است. 

    آنها به صورت خام خورده می شوند و به صورت خرد شده ، در سالاد یا به عنوان سس گواکامول سرو می شوند. تهیه برش آووکادو به راحتی با برش دادن آنها در وسط اطراف هسته. هسته را دور ریخته و آووکادو را خرد کنید.

     

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته

     

    ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    قصد آنلاین بازی کردنGTAبادوستاتو داری؟

    کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

    ترک قطعی سیگار

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

    هوشمند سرمایه گذاری کنید

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    باغ رستوران باصفا وتوریستی/تنوع غذایی عالی

    معرفی بهترین روش برای ترک سیگار

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

    ترک سیگار آسان با هیپنوتیزم!

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020


    العالم- گوناگون

    آیا میوه برای افراد دیابتی ممنوع است؟ میوه برای افراد دیابتی ممنوع نیست اما قند برخی میوه‌ها زیاد می‌باشد که استفاده از این میوه‌ها می‌تواند برای افراد دیابتی خطرناک باشد.

    اگر دچار دیابت هستید احتمال دارد که تصور نمائید که شما مجاز به خوردن میوه نمی‌باشید.

    این فرضیه درست نمی‌باشد، چرا که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند بخشی از برنامه تغذیه سالم خود را بخورند.
    میوه‌ها حاوی کربوهیدرات می‌باشندانگور عسگری و دیابت

    با توجه به اینکه میوه یک کربوهیدرات است، قند خون را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما نمی‌توانید مقادیر نامحدود از انواع میوه‌ها مصرف نمائید.

    اما باید به این نکته توجه نمایم که افراد پاسخ‌های متفاوتی به خوردن انواع میوه‌ها از نظر افزایش قند نشان می‌دهند

    و آزمایش قند خون قبل و بعد از خوردن میوه می‌تواند به شما کمک نماید تا مشخص شود کدام میوه برای شما بهتر است.

    از خوردن بیشتر از ۲ تا ۳ میوه در روز که معادل ۱۵ گرم کربوهیدرات است اجتناب نمائید.

    در این مقاله به معرفی میوه‌های مضر برای افراد دیابتی می‌پردازیم که دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند و یا اینکه افراد از آنها در حد سیر شدن استفاده می‌نمایند که منجر به افزایش قند خون می‌شوند.

    ۱) انگور
    یک انگور کوچک حاوی یک گرم کربوهیدرات است.

    این بدان معنا است که با خوردن ۱۵ دانه انگور واحد کامل میوه خود در روز را دریافت نموده‌اید.

    برای خوردن کمتر آن بهتر است انگو را دانه نموده و در یک کاسه کوچک قرار دهید.

    اما به طور کلی در صورتی که دیابت دارید در خوردن انگور دقت زیادی نمایید.

    ۲) گیلاس
    بسیاری از افراد یک ظرف را پر از گیلاس می‌نمایند و در هنگام شروع به خوردن دست از آن نمی کشند.

    که این امر این میوه باعث افزایش قند خون می‌گردد.

    همانند انگور یک گیلاس حاوی یک گرم کربوهیدرات است و افراد دیابتی از مصرف زیاد آن باید پرهیز نمایند.

    ۳) آناناس
    آناناس تازه خوشمزه و شیرین است، به ویژه هنگامی که بسیار رسیده باشد.

    که باعث می‌شود شاخص گلیسمی بالایی داشته باشد.

    برای کاهش مقدار قند مصرفی می‌توانید ضخامت برش‌های خود را کاهش دهید.

    از مصرف آناناس‌های کنسرو شده که با شکر شیرین شده‌اند نیز اجتناب نمائید.

    ۴) انبه
    انبه حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

    اما این میوه حاوی قند طبیعی نیز هم می‌باشد که تا حدی میزان قند آن بیشتر از سایر میوه‌ها است.

    یک انبه حدود ۳۰ گرم کربوهیدرات و حدود ۲۶ گرم قند دارد.

    ۵) موز
    ممکن است شنیده باشید که موز خیلی شیرین است.


    یک موز متوسط حاوی ۱۴ گرم قند است.

    با توجه به اینکه موز از جمله میوه‌های مضر برای افراد دیابتی می‌باشد بهتر است نصف یک موز را در وعده صبحانه مصرف نمائید.

    ۶) میوه‌های خشک شده
    کالری و کربوهیدرات موجود در میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه (با وزن برابر) چهار تا پنج برابر بیشتر است.

    چنانچه مقدار کربوهیدراتهای موجود در آنها به درستی شمارش نشود، می‌توانند باعث افزایش قند خون گردند.

    سعی کنید میوه‌های خشکی را انتخاب کنید که به آن شکر اضافه نشده یا مقدار بسیار کمی شکر افزوده شده باشد.انگور عسگری و دیابت

    زغال اخته ی خشک و کشمش معمولاً بالاترین محتوای کربوهیدرات را دارند، در حالی که نارگیل خشک حاوی حداقل مقدار کل کربوهیدرات است.

    ۷) آب میوه
    گرفتن آب‌میوه‌ها باعث غلیظ شدن میوه می‌شود.

    یک فنجان آب پرتقال حاوی ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۳۰ گرم قند و بدون فیبر است.

    در هنگام مصرف آب میوه بدن لازم نیست کار زیادی انجام دهد تا شکر را در آب حل کند، بنابراین به سرعت متابولیزه می‌شود و ظرف چند دقیقه باعث افزایش قند خون می‌شود.

    درمان دیابت در طب سنتی

    درمان دیابت با استفاده از مقطر شلیور
    با توجه به اینکه یکی از علل ایجاد دیابت کبد چرب می‌باشد و هنوز درمان قطعی برای بیماری‌های کبد و خصوصاً کبد چرب در طب نوین وجود ندارد، تاکید پزشکان برای درمان این بیماری‌ها اغلب بر رعایت مواردی از قبیل کاهش وزن و چربی خون و کنترل دیابت است. از طرف دیگر مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی در طولانی مدت سبب ایجاد بیماری‌های کبدی می‌گردد. اما در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان دارویی و فرآوری آنها محصولاتی تهیه شده که از این طریق به آسانی و با موفقیت زیادی کبد چرب درمان می‌شود. از جمله این محصولات می‌توان به شلیور اشاره نمود. اما باید توجه داشت که تنها مصرف دارو کافی نیست و برای تنیجه بهتر باید پیش نیازهای درمانی نیز رعایت شود.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله شلیور را مطالعه کنید و یا از مشاورین ما بهره گیرید.

    بیماران دیابتی همیشه به دنبال اینند که آخرین اطلاعات را درباره بیماریشان دنبال کنند تا متوجه باشند که چه چیزهایی را می‌توانند مصرف کنند و از چه مواردی نهی می‌شوند. در تحقیقاتی که پزشکان انگلستان بر روی ارتباط مصرف میوه با احتمال ابتلا به دیابت انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف سه نوبت از میوه‌ها در روز احتمال چاقی و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

    موز و انگور میوه محبوب دیابتی‌ها

    تحقیقاتی که بر روی 120هزار نفر انجام شده نشان داد رابطه معناداری بین نوع میوه و دیابت وجود دارد و افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند و میوه مصرف می‌کنند احتمال ابتلا به دیابت در آن‌ها کمتر است. همچنین این پزشکان بررسی کرده‌اند که برخی از میوه‌ها مانند خربزه احتمال ابتلا را افزایش می‌دهد، انگور و موز نیز از جمله میوه‌هایی هستند که بیشترین احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. دلیل اینکه انگور قندخون را پایین می‌آورد این است که در پوست انگور (انگور سفید یا همان انگور عسگری) مواد طبیعی وجود دارد که سبب پایین آوردن قندخون می‌شود.

    فعالیت بدنی، احتمال ابتلا را کاهش می‌‌دهد

    یکی دیگر از مواردی که همواره پزشکان توصیه می‌کنند فعالیت بدنی است. پزشکان آمریکایی در پژوهشی ارتباط فعالیت بدنی و احتمال ابتلا به دیابت را بررسی کردند و  به این نتیجه رسیدند که 20دقیقه فعالیت بدنی در روز باعث می‌شود که احتمال ابتلا به دیابت را در افراد کاهش دهد. این محققان بررسی کردند افرادی که والدین‌شان مبتلا به دیابت هستند با 20دقیقه ورزش که سبب تعریق در آن‌ها شود حتی اگر منجر به کاهش وزن‌شان نشود می‌تواند آن‌ها را از ابتلا به دیابت مصون نگه دارد.انگور عسگری و دیابت

    >> شهرآرا/ دکتر عبدالرضا نوروزی (متخصص تغذیه و فلوشیپ بیماری‌های متابولیک)

    اشرف غنی در یک‌سو و ملاهیبت‌ا… آخوندزاده یا ملا عبدالغنی برادر با آن البسه مخصوص‌شان در سمت دیگر ایستاده‌اند و ترامپ با کراوات قرمزش، میان این دو، دست آنها را در دست هم می‌گذارد و صدها خبرنگار و عکاس هم در اقامتگاه کمپ‌دیوید از این صحنه تاریخی عکس می‌گیرند و اخبار زنده به دنیا مخابره می‌کنند.

    رویکرد اصلی مجلس یازدهم، حل مشکلات اقتصادی و مباحث معیشتی مردم است. مشکلات اقتصادی در کشور ما دو ریشه اصلی دارد. یک ریشه ناهماهنگی و کم کاری‌ها در دستگاه‌های اقتصادی کشور و ریشه دیگر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

    روند افول آمریکا از سال‌های قبل شروع شد و طی چهار دهه گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است.


    ایزدی:


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

    مهمانپرست در گفتگو با جام جم آنلاین:

    بهشتی پور در گفتگو با جام جم آنلاین:

    در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛


    در گفتگو با جام جم آنلاین

    رییس کارگروه ملی پیشگیری از مرگ های خاموش در گفت و گو با جام جم آنلاین؛


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

    قند موجود در میوه ها معمولا در قالب فروکتوز است. بر خلاف سایر شکر، مثل ساکاروز، فروکتوز شاخص گلوسیمی آن کم است. انسولین برای متابولیسم فروکتوز مورد نیاز است. مصرف قند میوه با افزایش ناگهانی سطح قند خون همراه نیست. مطالعات نشان داده اند که با کاهش تولید کلسترول و تری گلیسرید، فروکتوز می تواند ما را از بیماری هایی مانند تصلب شرایین، که منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی محافظت کند

    یک عضو هیات علمی دانشکده تغذیه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت کشور را افراد مبتلا به دیابت تشکیل می دهند، شیوه زندگی مردم را علت اصلی افزایش آمار ابتلا به دیابت دانست و تاکید کرد:« ذائقه کودکان ما از سنین کم به مصرف مواد شیرین آشنا می شود لذا در بزرگسالی تمایل زیادی به مصرف شیرینی جات پیدا می کنند.»

    وی با بیان اینکه بیش از 10 درصد جمعیت کشور را افراد مبتلا به دیابت تشکیل می دهند، گفت:« در سال های 84 تا 86 که در دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت فعالیت داشتم تصور نمی کردیم آمار ابتلا به دیابت چنین رشدی داشته باشد. متاسفانه شیوه زندگی مردم علت اصلی افزایش آمار ابتلا به دیابت است و مردم توجهی به میزان مصرف مواد قندی خود ندارند.» وی ادامه داد:« درحال حاضر مصرف قند و شکر و مواد قندی مثل مربا، شربت، نوشابه ، نبات، آبنبات، شکلات و شیرینی در کشور ما بالاست و همین زیاده روی در مصرف باعث شده ذائقه کودکان ما از سنین کم به مصرف مواد شیرین آشنا شده و در بزرگسالی تمایل زیادی به مصرف شیرینی جات داشته باشند.»

    ایشان درباره غذاهایی که اثرات سوء بر قند خون دارد؛ گفت:« مواد قندی ساده مثل قند و شکر، مربا، شربت و عسل که خیلی زود قندخون را بالا می برد باید از برنامه غذایی فرد دیابتی حذف شود و مصرف قندهای مرکب مثل خرما ، کشمش، انجیر و توت خشک جایگزین این مواد شود. در کنار حذف مواد قندی ساده لازم است مصرف مصرف فیبر غذایی افزایش پیدا کند که بیشتر در پوست میوه جات مثل پوست خیار و پوست سیب وجود دارد همچنین از میان نان ها، نان سنگک برای دیابتی ها مناسب تر است.»انگور عسگری و دیابت

    وی درباره میوه هایی که دیابتی ها باید از مصرف آن پرهیز کنند، گفت:« میوه هایی که قند بالایی دارند مثل خربزه ، موز، طالبی، انگورعسگری قند بالایی دارند و باید از مصرف آنها پرهیز کنند

    میوه ها از بهترین و سالم ترین خوراکی هایی هستند که هر یک با طعم و فصل خاص خود محفل های ما را شیرین، ترش یا ملس می سازند! در این میان بسیاری از میوه ها به خاطر طعم شیرینشان مورد توجه قرار می گیرند. اما آیا تابحال با خود فکر کرده اید که چه میوه هایی بیشترین مقدار قند را در خود دارند؟ برای مثال یک موز و یک سیب به شما داده شده و از شما پرسیده می شود که کدام یک دارای قند بیشتری است. جوابتان چه خواهد بود؟ اگر چه این دو میوه هایی بسیار مقوی و سالم هستند و می توان آن ها را به شیوه های مختلفی به عنوان دسر مصرف کرد اما یکی از آن ها دارای مقادیر بسیار بیشتری قند نسبت به دیگری است. در حالی که یک سیب متوسط دارای کالری کمتری نسبت به یک موز متوسط است اما وقتی پای قند به میان می آید باید گفت که مقدار قند سیب بیشتر از موز خواهد بود که این میزان در هر دانه نزدیک به 5 گرم است. اما این بدان معنا نیست که موز انتخاب بهتری برای خوردن است به این دلیل که قند کمتری دارد. بسیاری از افراد درک نمی کنند که شکر آنقدر که گفته می شود نیز برای بدن مضر نیست و باید مقادیر زیادی قند فراوری شده (شکر) مصرف کرد که شاهد وارد شدن صدمات جدی به بدن بود. در واقع در این میان نوع قندی که مصرف می شود بسیار تعیین کننده است و بدین ترتیب می توان گفت که قند طبیعی که در میوه ها یافت می شود بسیار مفید بوده و برای بدن لازم است. به عبارت دیگر استرس ناشی از نگران بودن در مورد خوراکی های دارای قندی که در طول روز مصرف می کند بسیار بیشتر از مصرف قند به بدن شما آسیب وارد خواهد کرد مگر این که هر روز مقدار معینی قند مصرف کنید. بدین ترتیب می توان گفت که بهترین راه برای تامین میزان قند مورد نیاز روزانه افراد از طریق میوه های شیرین است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با میوه هایی که نسبت به دیگر میوه ها مقادیر قند بیشتری دارند آشنا کنیم. 4- انگوربرای مثال یک خوشه انگور بسیار کوچک حدود 15 گرم قند دارد. در این میان برخی انگورها نسبت به دیگر گونه ها شیرین تر هستند؛ برای مثال انگور یاقوتی نسبت به دیگر انگورها مقدار قند بیشتری دارد. به همین دلیل انگور یاقوتی بو و طعم خاص تری نسبت به دیگر انواع انگور دارد.

     3- گیلاسگیلاس خشک شده در مقایسه با گیلاس تازه مقادیر بسیار بیشتری قند دارد. برای مثال در یک فنجان پر از گیلاس خشک شده حدود 30 گرم قند وجود خواهد داشت. در واقع مقداری از این شکر پس از خشک شدن به آن اضافه می شود. مقدار قند موجود در همین اندازه گیلاس تازه 20 گرم خواهد بود. گیلاس حاوی ترکیبات بسیار مفیدی مانند آنتی اکسیدان های قوی و ترکیبات ضد التهاب است. 2- انبهاگر تمام یک انبه را بخورید باید بدانید که بیش از 46 گرم قند وارد بدن خود کرده اید که بسیار بیشتر از مقدار قند موجود در یک دونات است. البته خوردن یک انبه کامل معمولاً کار آسانی نیست و به طور معمول نیمی از آن برای هر نفر سرو می شود که حدود 23 گرم قند خواهد داشت.

    1- انجیرانجیر غنی ترین میوه از لحاظ قند است و در هر دانه انجیر متوسط بیش از 8 گرم قند وجود دارد. بدین ترتیب با خوردن تنها 4 دانه از این میوه خوشمزه حدود 32 گرم قند وارد بدن شما خواهد شد. البته هسته انجیر دارای ترکیبات مغذی بسیار بیشتری است. به طور کلی به شما توصیه می کنیم که همواره میوه را با پروتئین ها و چربی های سالم میل نمایید. معمولاً افراد هنگام صبح اسموتی های خود را تنها با استفاده از میوه درست کرده و می خورند که اشتباه بزرگی است. بهترین راه برای غنی کردن اسموتی استفاده از میوه همراه با ترکیبات مغذی دیگر مانند پروتئین هاست.

    کشمش و دیابت چه رابطه ای با هم دارند ؟ بسیاری از افراد دیابتی کشمش را جایگزین قند و شکر می کنند و فکر می کنند چون قند کشمش یک قند طبیعی است مجازند هر اندازه که دوست دارند از کشمش استفاده کنند . چه شما کشمش را خالی بخورید و چه در کنار چای یا غذاهایتان از آن استفاده کنید باید بدانید مصرف کشمش برای افراد دیابتی آزاد نیست و شما حتما باید میزان قند موجود در کشمش را در نظر بگیرید .

    امروز در این مقاله به شما خواهم گفت چقدر می توانید در طول روز کشمش مصرف کنید تا تعادل قندتان به هم نخورد .

    تصورات غلط بسیاری درباره آنچه افراد مبتلا به دیابت می توانند و یا نمی توانند بخورند وجود دارد . یکی از این تصورات غلط این است که افراد مبتلا به دیابت باید کلا غذاهای شیرین و حاوی قند از جمله میوه ها را از رژیم غذایی شان حذف کنند .

    واقعیت این است که افرادی مبتلا به دیابت هم می توانند مثل افراد سالم از کشمش و یا انواع میوه ها استفاده کنند . اما یک شرط دارد ! شرطش این است که تعادل را رعایت کنند و با محاسبه تعداد واحد کربوهیدرات های رژیم غذایی از انواع مواد غذایی از جمله میوه ها استفاده کنند .

    انگور عسگری و دیابت

    در حقیقت ، میوه ها انتخاب بسیار خوب و سالمی به عنوان میان وعده هستند زیرا حاوی مقدار زیادی از موارد زیر هستند :

    افرادی که دیابت دارند مثل سایر افراد باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشند و از انواع گروه های غذایی از جمله انواع میوه ها در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند . اما بحث امروز ما در مورد کشمش است . شما به عنوان یک فرد دیابتی می توانید در طول روز از کشمش هم استفاده کنید اما قبل از آن بهتر است بدانید مصرف کشمش چه تاثیری بر قند خون شما دارد .

    بله . شما که دیابت دارید هم می توانید کشمش بخورید . البته این بدان معنا نیست که شما هر وقت خواستید و به هر میزان که دوست داشتید می توانید کشمش مصرف کنید . کشمش یک میوه است و مانند سایر انواع میوه ها ، قند طبیعی دارد . بنابراین ، اعتدال در مصرف آن برای جلوگیری از افزایش قند خون بسیار مهم است .

    به خاطر داشته باشید که میوه ها ، اگرچه بسیار مغذی و سالم هستند ، اما حاوی کربوهیدرات می باشند . اگر از میوه ها به عنوان میان وعده استفاده می کنید ، باید آن را به عنوان بخشی از وعده غذایی خود حساب کنید تا مطمئن شوید که بیش از حد کربوهیدرات ها مصرف نکرده اید .

    نکته اصلی برای جلوگیری از بالا رفتن قند خون هنگام مصرف کربوهیدرات ها ، کنترل میزان مصرف شما است. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که افراد دیابتی در هر وعده اصلی بیش از 45 تا 60 گرم کربوهیدرات و در هر میان وعده بیش از 15 تا 30 گرم کربوهیدرات مصرف نکنند .

    به طور معمول ، هر  2 قاشق غذاخوری ( قاشق غذاخوری) کشمش حدودا حاوی 15 گرم  کربوهیدرات است .

    مانند سایر میوه ها ، کشمش نسبتا کم کالری است و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است .

    به عنوان مثال ، 1/4 فنجان کشمش فقط حدود 120 کالری دارد . همچنین شامل 2 گرم فیبر غذایی ، 25 میلی گرم  کلسیم و 298 میلی گرم پتاسیم است .

    جالب است بدانید مصرف انواع کشمش علاوه بر تقویت سلامت قلب ، تأثیر مثبتی در کاهش خطر دیابت و بهبود قند خون مبتلایان به دیابت دارد .

    در یک مطالعه انجام شده از منبع معتبر ، محققان بر روی 10 شرکت کننده سالم که شامل چهار مرد و شش زن بودند این ارزیابی را انجام دادند تا ببینند که کشمش بر کنترل قند خون آنها چه تاثیری دارد .

    شرکت کنندگان چهار وعده صبحانه را طی بازده زمانی 2 تا 4 هفته مصرف کردند . محققان میزان قند خون و عملکرد انسولین آنها را 2 ساعت پس از هر وعده غذایی اندازه گیری کردند .

    آنها دو وعده صبحانه خود را از نان سفید و دو وعده دیگر را از کشمش استفاده کردند .

    محققان دریافتند که پس از مصرف وعده های غذایی حاوی کشمش ، نسبت به زمانی که شرکت کنندگان نان سفید خورده بودند ، پاسخ انسولین بهتر بوده و سطح قند خون این افراد به میزان قابل توجهی کم تر بود .

    این یافته محققان را به این نتیجه رساند که کشمش ممکن است اثر مثبتی بر میزان قند خون افراد دیابتی داشته باشد .

    شاخص گلیسمیک اساساً مقیاسی است که نشان می دهد کربوهیدرات ها با چه سرعتی باعث افزایش سطح قند خون افراد پس از مصرف آنها می شوند .

    برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند ، مصرف غذاهای دارای شاخص گلیسمی پایین یا متوسط می تواند به مدیریت بهتر قند خون و در نهایت به مدیریت بهتر دیابت آنها کمک کند .

    در شاخص گلیسمی ، اندکس گلیسمی نان سفید به عنوان یک غذای استاندارد را 100 درصد در نظر می‌گیرند و بقیه غذاهای حاوی کربوهیدرات را با آن مقایسه می‌کنند . میزان کربوهیدرات موجود در هر ماده غذایی را نیز معمولا 50 گرم در نظر می‌گیرند .

    برای محاسبه این شاخص به افراد مواد غذایی که حاوی 50 گرم کربوهیدرات هستند داده می‌شود و میزان قند خون آنها پس از مصرف این مواد غذایی با شاخص استاندارد ( میزان قند خون فرد پس از خوردن نان سفید ) مقایسه می‌ شود . به این صورت جدول نمایه گلیسمی مواد غذایی به دست می‌آید .

    در این جدول عدد بالای 70 شاخص گلایسمی بالا ، عدد بین 55 تا 70 شاخص گلیسمی متوسط و عدد زیر 55 شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود .

    در افراد دیابتی مصرف مواد غذایی با شاخص گلایسمی بالا ( مثل انواع نان های سفید ، پیراشکی ، انواع آبمیوه ها بخصوص آبمیوه های صنعتی و برخی میوه ها مثل هندوانه و خرما و … ) باید محدود شود .

    توجه به این نکته مهم است که میوه ها معمولا به دلیل داشتن فیبر و فروکتوز ، شاخص گلیسمی پایینی دارند . اما برخی از انواع میوه ها ، مانند کشمش ، دارای شاخص گلیسمی متوسط هستند .

    این مساله به هیچ وجه به این معنی نیست که فرد دیابتی نمی تواند کشمش مصرف کرد . اما باز هم ، نکته اصلی رعایت اعتدال در مصرف کشمش است. اندیس گلیسمی کشمش عدد 56 است .انگور عسگری و دیابت

    به خاطر داشته باشید که سایر میوه ها نیز دارای شاخص گلیسمی متوسط هستند ، از جمله :

    اگر دوست دارید در میان وعده خود از کشمش استفاده کنید ، سعی کنید یک بار در طول روز و آن هم به میزان کم از این میان وعده پرخاصیت استفاده کنید .

    بر اساس نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) که یک منبع مورد اعتماد است ، یک سروینگ ( وعده ) کربوهیدرات 15 گرم است . بنابراین شما در هر بار استفاده میتوانید فقط 2 قاشق غذاخوری کشمش میل کنید .

    از آنجا که خوردن 2 قاشق کشمش به عنوان یک میان وعده احتمالا شکم شما را پر نمی کند ، بهتر است به جای آن از خود میوه انگور به عنوان بخشی از وعده غذایی یا به عنوان میان وعده خود استفاده کنید .

    انگور کامل ممکن است احساس سیری بیشتری به شما بدهد . از آنجا که فرآیند خشک کردن غلظت قند موجود در کشمش را افزایش می دهد ، انگور قند کمتر و شاخص گلایسمی کمتری نسبت به کشمش دارد .

    فراموش نکنید انواع کشمش از کالری بسیار بالایی برخوردارند و مصرف زیاد آنها می‌تواند منجر به افزایش وزن شما شود و کنترل قند خون را مختل کند . در نتیجه ، مصرف زیاد انواع کشمش برای افراد چاق و دیابتی توصیه نمی‌شود .

    مویز و کشمش را هیچگاه به صورت فله‌ای و باز خریداری نکنید و حتما محصولاتی را تهیه کنید که دارای بسته‌بندی بهداشتی ، تاریخ مصرف و مجوز وزارت بهداشت هستند .

    کشمش سبز از انگور سبز تولید می شود . این نوع کشمش خواص زیادی برای بدن دارد و مزاجش گرم است  . از دیدگاه طب سنتی شما می توانید از این نوع کشمش در کنار مواد غذایی با طبع سرد استفاده کنید تا از بیماری هایی که منشا آن غذاهای با طبع سرد است پرهیز کنید . 2 نوع کشمش سبز داریم ، یکی کشمش سایه خشک و دیگری کشمش آفتابی .

    کشمش سایه خشک همانطور که از نامش پیداست از خشک کردن انگور سبز در سایه تهیه می شود و کشمش آفتابی از خشک کردن این نوع انگور در آفتاب تهیه می شود .

  • مدل های ماشین ریش تراش پاناسونیک
  • کشمش آفتابی یا کشمش پلویی یکی از سالمترین انواع کشمش هاست . برای تهیه این نوع کشمش دانه های  انگور را پس از شستن ، چندین روز در معرض نور آفتاب قرار می دهند تا کاملا خشک شود . کشمش آفتابی قرمز رنگ است  .

    برای تهیه این نوع کشمش دانه های انگور عسگری را حدود 60 روز در اتاقکی زیر باد پنکه قرار می دهند تا دانه های انگور کاملا خشک شده و تبدیل به کشمش شوند . در این روش آب انگور کاملا خشک شده و تقریبا بیشتر ویتامین های موجود در آن باقی می ماند .

    این نوع کشمش به  تیزاب آغشته و توسط دود گوگرد خشک می شود . رنگ آن زرد مایل به قهوه ای روشن است  . این نوع کشمش به دلیل روغن موجود در تیزاب سطحی چرب و نیمه براق دارد و این ملاک خوبی برای تشخیص آن است .

    مصرف زیاد این نوع کشمش به کلیه ها فشار آورده و برای سلامتی مضر است .

    برای تهیه کشمش مویز ، انگور شاهانی یا همان انگور دانه درشت سیاه رنگ را خشک می کنند . مویز بر اثر خشک شدن خواص و ویتامین های خود را از دست نمی دهد و سرشار از ویتامین های E ، A ، B  و املاحی مانند کلسیم ، فسفر و پتاسیم است  .

    طبق مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد ، مشخص شد مصرف یک میان وعده سرشار از پروتئین قبل از خوردن یک میان وعده سرشار از کربوهیدرات مثل کشمش می تواند به جلوگیری از افزایش سریع قند خون شما کمک کند . بهتر است چند دقیقه قبل از خوردن کشمش ، یک مشت بادام یا یک فنجان ماست با پروتئین بالا و یا 30-60 گرم ( به اندازه 1 تا 2 قوطی کبریت ) پنیر میل کنید .

    راهکار دیگر برای پیشگیری از افزایش قند خون به دنبال مصرف کشمش ، مصرف آنها به عنوان دسر بعد از یک وعده غذایی سالم است . فیبر و پروتئین  موجود در غذای شما باعث کند شدن روند هضم و جلوگیری از افزایش سریع سطح قند خون شما  بعد از خوردن کشمش می شود .

    همه افراد به خصوص افرادی که دیابت دارند باید به رژیم غذایی خود توجه کنند و یک رژِیم غذایی سالم را انتخاب کنند . گنجاندن انواع میوه ها در برنامه غذایی به صورت روزانه بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است .

    تغذیه صحیح به سلامت کلی شما کمک می کند . اگر شما یک رژیم غذای اصولی و سالم داشته باشید می توانید به راحتی وزن خود را کنترل کنید و در طول روز احساس سرزندگی داشته و پرانرژی باشید . تغذیه سالم نه تنها بر جسم شما اثر دارد بلکه بر روی روح و روان شما  نیز تاثیرگذار است .انگور عسگری و دیابت

    یک برنامه غذایی خوب باید شامل موارد زیر باشد :

    همچنین بسیار مهم است که انواع پروتئین های کم چربی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید :

    حتما از غذاهای کم نمک استفاده کنید و از مصرف هر ماده غذایی حاوی شکر اضافی پرهیز کنید . بنابراین هنگام خرید انواع مواد غذایی مانند کنسرو میوه ، آب میوه و چاشنی ها و … به برچسب مواد غذایی دقت کنید که حاوی شکر اضافی نباشند .

    اگر چه خوردن گاه به گاه انواع شیرینی جات لذت بخش است اما سعی کنید مصرف انواع شیرینی جات مثل انواع شیرینی جات ، کیک و کلوچه ها را محدود کنید ، چرا که مصرف اینگونه مواد غذایی می تواند منجر به افزایش قند خون شما شده و بر مدیریت وزن شما نیز تأثیر منفی بگذارد .

    برای اینکه بتوانید وزن خود را کنترل کنید سعی کنید :

    انتخاب کشمش به جای  قند و شکر و شیرینی جات صنعتی هم برای افراد سالم و هم برای افراد دیابتی ارجحیت دارد . زیرا بر خلاف قند و شکر تصفیه شده و قندهای فرآوری شده کشمش حاوی فیبر ، ویتامین ها و مواد آنتی اکسیدانی است .  اما این به این معنا نیست که شما هر چقدر دوست داشتید می توانید در طول روز کشمش بخورید .

    سعی کنید بیش از 2 قاشق غذاخوری کشمش را در یک میان وعده استفاده نکنید و برای کاهش تاثیر آن بر قند خون شما بهتر است چند دقیقه قبل از مصرف آن یک میان وعده پر پروتئین استفاده کنید و یا خوردن آن را به عنوان دسر به بعد از میل کردن یک وعده غذایی سالم موکول کنید .

    منبع :

    healthline.com

    healthyeating.sfgate.com

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ارسال دیدگاه

    سارا چیذری

    مشاور تغذیه و رژیم درمانی

    شماره نظام پزشکی : ت-۱۸۸۲

    سارا چیذری مشاور تغذیه و رژیم درمانی ، عضو سازمان نظام پزشکی با شماره نظام : ت-۱۸۸۲ و عضو انجمن تغذیه ایران .

    آدرس مطب :

    تهران – پیروزی – خیابان 17 شهریور – اتوبان شهید محلاتی – مخبر شمالی -جنب مسجد خداداد – درمانگاه ولیعصر(عج)

    تلفن تماس : 33039455 – 09108362890

    ایمیل : sara.chizari1882@gmail.com

    تلگرام و واتساپ : 09108362890

    مشاوره و دریافت رژیم از تلگرام

    تماس تلفنی

    مطالب پر بازدید


    انگور ها  مقدار قند زیادی دارند، آیا این برای لاغر شدن و  بیماران دیابت نوع ۲  باعث مشکل میشود ؟ مطالعات اثبات کرده  که اصلا اینطور نیست

    محققان دانشگاه هاروارد، در تحقیق و آنالیزی که روی ۱۸۵.۰۰۰ نفر انجام دادند متوجه شدند، خوردن میوه های کامل برابر است با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲.
    انگور عسگری و دیابت

    همچنین محققان دریافتند افرادی که روزی یک یا دو مرتبه آبمیوه مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خود را تا ۲۱ درصد افزایش می دهند.

    این یعنی فرم استفاده از میوه ها علاوه بر میزان مصرف نیز مهم است و شاید تنها استفاده از آب آنها زیاد فکر خوبی نباشد.

    اگر همین حالا هم دیابت دارید و یا انسولین استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن انگور به برنامه غذایی خود حتما با پزشک مشورت کنید.

    علاوه بر استفاده انگور به عنوان میان وعده، می توانید آن را به سالاد و اسموتی نیز اضافه کنید

    دکتر کرمانی

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    رکنا:انگور سیاه جزو میوه هایی است که به کنترل دیابت کمک می کند و علاوه بر آن در تقویت مو و ناخن اثر گذار است.

    به صورت کلی، ارزش غذایی انگور سیاه همانند سایر انواع انگور است، اما در این بین برخی تفاوت‌ها نیز دیده می‌شوند. هر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادهر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد.ی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد.۱- مراقبت از پوست

    به دلیل وجود سطح بالای رزوراتول و سایر آنتی اکسیدان‌ها در انگور سیاه، این میوه یکی از بهترین مواد غذایی برای محافظت از پوست است. در واقع، آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه می‌توانند موجب خنثی شدن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد شوند، سرعت روند پیری پوست را کاهش دهند و همچنین الاسیته‌ی پوست را بهبود بخشند.

    ۲- تقویت مو:

    مطالعات نشان می‌دهند که انگور سیاه به سبب دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی در تقویت مو و رفع التهابات سر مفید می‌باشد.انگور عسگری و دیابت

    ۳- درمان دیابت:

    انگورسیاه به طور شگفت‌انگیزی از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است و این به معنای آن است که خوردن این میوه تأثیر جدی‌ بر روی سطح قند خون ندارد.

    ۴- بهبود سلامت قلب:

    رزوراتول موجود در انگورسیاه خاصیتی دیگر برای این میوه به همراه آورده و آن بهبود سلامت قلب Heart است. ظاهراً رزوراتول مانع از اکسید شدن کلسترول شده و اینگونه سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

    ۵- درمان بیماری‌های مزمن:

    آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه با فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان شوند.

    ۶- تقویت سیستم ایمنی بدن:

    انگور سیاه، به سبب دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C، می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا:برخی خانم ها که موهای فر دارند به دنبال صاف کردن مو هستند با کمک گرفتن از این روش…

    رکنا:دارچین ادویه ای است آرام بخش که مشکلات گوارشی را حل کرده و دیابت و کلسترول خون را…

    رکنا: شماره 10 استقلال امروز با لباس شخصی در تمرین تیمش شرکت کرد.

    رکنا: رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی به سوالات پاسخ داد.

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    انگور عسگری و دیابت
    انگور عسگری و دیابت
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *