چگونه سنگ صبور باشيم

دوره مقدماتی php
چگونه سنگ صبور باشيم
چگونه سنگ صبور باشيم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

چگونه سنگ صبور باشيم

دقت کرده‌اید که گاهی اوقات تا چه اندازه صف‌های طولانی، ترافیک‌های آزاردهنده و انتظار برای تعطیلات آخر هفته، آدم را کلافه می‌کند؟ وقتی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیریم که کنترلی بر آنها نداریم چقدر مضطرب می‌شویم و خیلی راحت خون‌مان به جوش می‌آید؟ در مواجهه با همه‌ی این اتفاقات می‌توانیم به خودمان استرس وارد کنیم یا اینکه خیلی ساده، فقط کمی بیشتر صبور باشیم. باید یاد بگیریم در چنین موقعیت‌هایی اضطراب‌ مان را کم و آرامش‌مان را حفظ کنیم. با ما تا پایان این نوشته همراه باشید تا یاد بگیریم که چگونه صبور باشیم.

دوره مقدماتی php

البته اینها تقصیر دنیای پیشرفته و دیجیتالی امروزی هم هست. در واقع کمی بدعادت‌ شده‌ایم؛ با همه‌ی چیزهایی که می‌خواهیم تنها به‌اندازه‌ی یک کلیک فاصله داریم و یادمان رفته است که چگونه صبور باشیم. حتی بدتر از آن، همیشه ذهن مشغولی داریم و عجول هم هستیم: باید به‌موقع سر کار برویم، بچه‌ها را به مدرسه برسانیم و هزار کار دیگر که باید سر وقت انجام شوند. این عجله تمام انرژی‌مان را تخلیه می‌کند. پس اگر موردی پیش بیاید و نظم کارهای‌مان را به‌هم بزند، خیلی هم تعجبی ندارد که از کوره در برویم و عصبانی شویم. در ادامه ۱۱ نکته و روش را خواهید آموخت تا بتوانید با استفاده از آنها، در موقعیت‌های کلافه‌کننده، آرامش‌تان را حفظ کنید و صبورتر باشید:

اغلب اوقات فکر می‌کنیم که باید همه‌ چیز در زندگی‌مان بر وفق مراد باشد و در صورت رخ دادن کوچک‌ترین اتفاقی که قرار باشد ما را از دایره‌ی امنیت‌مان خارج کند صبرمان را از دست می‌دهیم. جِین بولتون (Jane Bolton)، متخصص درمان‌شناسی ازدواج و خانواده، می‌گوید برای اینکه یاد بگیریم چگونه صبور باشیم باید با هر شرایط نامساعدی، راحت برخورد کنیم:

«خیلی از ما باور داریم که آسایش، فقط شرایطی است که ما می‌توانیم تحمل کنیم. دوستی داشتم که ۲۵ سال پیش تلاش می‌کرد عادت مخربی را ترک کند. او به خودش یاد داده بود که شرایطش فقط راحت نیست اما قابل تحمل که هست. این باعث شد که عادتش را ترک کند و من هم نگاهی دوباره به الگوی توصیه‌ای خودم داشته باشم.»

ممکن است یک حادثه‌ی بد اتفاق بیفتد، به‌نحوی که فکر کنید تا چند ساعت یا چند روز دیگر حتما دنیا به پایان می‌رسد! اضطراب و استرس در مورد موقعیتی که برای‌تان پیش آمده چیزی را حل نمی‌کند چون در هر صورت شما به این مشکل گرفتار شده‌اید. این مشکل، هر چقدر هم که سخت باشد، مثل بقیه‌ی اتفاق‌های خوب و بد زندگی‌تان تمام می‌شود. زندگی متوقف نمی‌شود و هم‌چنان راه خودش را خواهد رفت، پس همیشه با خودتان تکرار کنید، این نیز بگذرد!

دفعه‌ی بعد که در یک موقعیت پُر از دغدغه و استرس‌زا قرار گرفتید و خواستید باعجله کاری انجام بدهید، برای یک دقیقه دست نگه دارید و در عوض این کارها را انجام بدهید:

هر چند ساعت یک بار، این کارها را در خانه یا محل کارتان تکرار کنید. این تمرین کوچک، ذهن و بدن‌تان را آرام می‌کند. اثرهای آرامش‌بخش این کار می‌تواند از عصبانیت و پرخاش‌هایی که می‌توانند از ماندن در ترافیک یا مشاجره بر روی یک

بحث ساده به‌وجود بیایند جلوگیری کند. همین کافی است!

هر کدام از ما سلاح‌هایی مخفی داریم که می‌توانیم در زمان عصبانیت از آنها استفاده کنیم تا آرامش بگیریم. این موارد ممکن است عکس عزیزان‌مان، به‌یاد آوردن یک لبخند زیبا از کسی که دوستش داریم، یک شعر یا ترانه‌ی زیبا باشد. ترکیب ورزش و موسیقی آرامش‌بخش یا فقط سکوت و تنهایی هم ممکن است به شما کمک کند. باید روش‌های مختلف را امتحان کنید تا رگ خواب‌تان، دست‌تان بیاید.

بعد از تمرین‌های تنفسی یک بررسی سریع در بدن‌تان انجام بدهید تا ببینید کدام عضو بدن‌تان گرفته یا منقبض شده و خلاصه اینکه در کدام قسمت از بدن‌تان احساس ناراحتی می‌کنید؟ آن عضو بدن‌تان که زیر فشار است را به‌آرامی لمس کنید یا ماساژ بدهید تا عضلات‌تان شل شوند. می‌توانید تصور کنید که در یک مکان آرامش‌بخش و زیبا هستید، مثل: ساحل، جکوزی یا جنگل.

اگر می‌خواهید صبور باشید و وزن کم کنید غذای‌تان را آهسته بجوید. اگر غذای‌تان را خیلی سریع قورت بدهید بیشتر از مقدار مورد نیازتان غذا می‌خورید و چاق می‌شوید. آهسته غذا بخورید تا بتوانید از مزه، بافت و بوی آن لذت ببرید. غذای‌تان را آهسته بجوید و سعی کنید همه‌ی مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن را حدس بزنید. آهسته جویدن غذا باعث کنترل میل شدید و کاذبی که موجب پُرخوری می‌شود هم خواهد شد.

تمرکز روی هدف نهایی می‌تواند آدم را خسته و کلافه کند. هدف زندگی‌تان مهم و بی‌پرواست و زمان و صبر زیادی می‌خواهد؟ این هدف بزرگ را به چند هدف کوچک‌تر که در راستای آن هدف بزرگ هستند تقسیم کنید. در این صورت دلایل زیادی برای تشویق خودتان خواهید داشت.

وقتی نتیجه‌ی مثبت کار و پیشرفت‌تان را می‌بینید یاد می‌گیرید که چطور صبور باشید، انگیزه‌تان را حفظ کنید و حین تلاش برای رسیدن به اهداف‌تان به دنبال شادی هم بگردید.

دفعه‌ی بعد که دیدید دارید از دلهره دیوانه می‌شوید، یک نفس عمیق بکشید و از خودتان بپرسید:

آیا این قضیه هفته‌ی آینده، ماه آینده یا سال آینده برای من مهم است؟

معمولا جواب این سؤال‌ها منفی است. بیشتر اتفاق‌هایی که امروز برای‌تان اضطراب‌آور هستند، هفته‌ی بعد یا حتی چند روز بعد، دیگر نگران‌کننده نخواهند بود. به‌خاطر مسائلی که نمی‌توانید کنترل‌شان کنید خودتان را آزار ندهید.

شما بی‌نقص نیستید و این هم هیچ اشکالی ندارد. هرکس ادعا کند که کامل است حتما دروغ می‌گوید. اگر از خودتان یا هرکس دیگری انتظار داشته باشید که بی‌نقص باشد فقط خودتان را مضطرب می‌کنید چون این کار غیرممکن است.

ممکن است به‌دست آوردن هر چیزی که اراده می‌کنیم در همان لحظه خیلی لذت‌بخش به‌نظر برسد اما جالب است بدانید دانشمندان روان‌شناسی در تحقیقی به یک نتیجه‌ی کاملا مخالف رسیده‌اند. با توجه به این تحقیق، صبر کردن برای به‌دست آوردن چیزها لذت آن را بیشتر می‌کند و بهترین کاری که می‌توانیم برای صبور بودن انجام بدهیم، تمرین کردن است. با انجام این کارهای کوچک می‌توانید هر روز صبر را تمرین کنید و یاد بگیرید که چطور در مواجهه با موقعیت‌های پُر از دلهره، آرام باشید:

به مرور زمان یاد می‌گیرید که این کارها را در موقعیت‌های دیگر هم تکرار کنید تا کم‌کم صبرتان زیاد شود.

قدردانی فایده‌های زیادی دارد. تحقیقات نشان داده است که سپاس‌گزاری، ما را شادتر و خوش‌بخت‌تر می‌کند و اضطراب‌مان هم کمتر می‌شود. با توجه به تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی علم روان‌شناسی منتشر شده است، قدردانی به ما در تمرین صبر هم کمک می‌کند.

یی لی (Ye Li)، محقق و استادیار دانشگاه کالیفرنیا و مدرسه‌ی مدیریت کسب‌وکار ریورساید (Riverside)، به انجمن علوم روان‌شناختی می‌گوید: «با نشان دادن توانایی احساس (سپاس‌گزاری) در تقویت توانایی «کنترل بر خود» و طراحی تعدادی تمرین خاص که به تقویت حس قدردانی کمک می‌کنند امکان زیادی برای کم شدن طیف گسترده‌ای از بیماری‌های اجتماعی مثل خریدهای ناگهانی و از روی وسوسه، پُرخوری و سیگار کشیدن وجود دارد.»

گاهی آن‌قدر سرمان شلوغ است و دغدغه داریم که تمام کارهایی که باید انجام بدهیم به مغزمان حمله می‌کنند. این افکار پشت سر هم، یکی یکی می‌آیند و ما آن‌قدر درگیرشان می‌شویم که هر چیزی که سر راه‌مان قرار بگیرد را نمی‌توانیم تحمل کنیم.

راب وایت (Rob White)، مربی انگیزشی و نویسنده‌ی وبلاگ هافینگتون‌پُست، نوشته است: «ذهن ما همیشه در حال پرش از این فکر به آن فکر، از این کار به آن کار و از این نگرانی به آن نگرانی است. ارتباط‌‌مان با هم کم شده است و از هر طرفی هم یک گرفتاری پیش می‌آید. باید چند کار را هم‌زمان انجام بدهیم و همه‌ی اینها باعث می‌شوند که همیشه عجله داشته باشیم.»

وایت نوشته است که وقتی میلیون‌ها فکر به مغزتان هجوم می‌آوردند آگاهی و شناخت این فکرها می‌تواند خیلی مفید باشد. فکرها یا کارهایی که باید انجام بدهید را یادداشت کنید تا درک درستی از چیزهایی که باعث می‌شوند کاسه‌ی صبرتان لب‌ریز شود پیدا کنید. او همچنین می‌گوید: «این کارها می‌توانند به شما کمک کنند تا جنون پرش مغز و ارزش آرام شدن را برای خودتان روشن کنید.»

برگرفته از: lifehack.org huffingtonpost.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها نیست

15000تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);
چگونه سنگ صبور باشيم

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خیلی ممنون با تشکر

خیلی ممنون تشکر

خیلی ممنون متشکریم

عادات موفقیت

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

بیوگرافی اندرو کارنگی؛ رازها و توصیه‌های او برای موفقیت


چگونه منظم باشیم؟

تقویت اعتماد به نفس با ۱۴ کار کوچک که می‌توانید هر روز انجام دهید

۹ نشانه که می‌گوید کمال گرایی شما از کنترل خارج شده است

آخرین مطالب

مراحل برنامه ریزی موفق؛ چطور به همه کارهایمان برسیم؟

سام و حیوان خانگی‌اش؛ کتابی برای مهار خشم کودکان

مرگ‌بارترین بیماری های دنیا که قربانیان زیادی می‌گیرند

درمان خانگی آبسه دندان با ۱۰ روش آسان و موثر

قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟

ترین های جهان

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

اصلا لازم نيست هميشه نقش سنگ صبور را بازي کنيد‎

 

چگونه سنگ صبور باشيم

آيا شما تاکنون نقش سنگ صبور کسي را داشته ايد؟ اصلا هرگز پاي درد و دل دوست و آشنا مي‌نشينيد؟ اگر پاسختان مثبت است، بد نيست به اين پرسش هم جواب دهيد که در اين شرايط چگونه واکنش نشان مي‌دهيد و براي کمک با فردي که با شما درد دل مي‌کند چه مي‌کنيد؟ فقط شنونده هستيد؟ شايد باور نکنيد اما خيلي از ما در مواجهه با درد دل‌هاي ديگران رفتاري احساسي پيش ميگيريم که گاهي به ضرر فرد مقابل و حتي خودمان تمام مي‌شود.

 

ممکن است برخي از افراد که همواره ناراحتي دارند، سراغ شما بيايند و هميشه کلي درد دل داشته باشند و تا چشمشان به شما مي‌افتد، شروع به درد دل کنند و حتي در اين بين گاهي يادشان برود حالي هم از شما بپرسند تا جايي که بعد از هر ديدار با اين فرد از انرژي و شادي خالي شويد.اگر شما هم چنين افرادي مي‌شناسيد و از دستشان خسته شده ايد، بايد بدانيد اصلا لازم نيست هميشه نقش سنگ صبور را بازي کنيد و زندگي تان را با گوش دادن به درد و دل‌هاي تمام نشدني اين فرد به کام خودتان تلخ کنيد اما چگونه؟

 

دفعه بعد که دوستتان شروع به درد دل کرد خيلي دوستانه و مودبانه از او بپرسيد چه کمکي از دست شما براي حل مشکلش بر مي‌آيد؟ احتمالا اگر کمکي از دست شما بر آيد، دوستتان خواهد گفت و شما با توجه به توانتان به او بگوييد که مي‌توانيد به او کمک کنيد يا نه.

 

اگر هم دوستتان گفت کاري از دست شما بر نمي آيد، در واقع، به طور غير مستقيم متوجه خواهد شد که شما تمايلي به ادامه اين بحث نداريد اما اگر باز هم شروع به دردودل کرد، شما هم مانند خودش عمل کنيد يعني شما پيش دستي کنيد و اين بار شما دردودل کنيد و به او اجازه دردودل ندهيد. شايد به اين ترتيب دوستتان متوجه شود شما هم مشکلات و سختي‌هاي خود را در زندگي داريد.

 

شايد بگوييد دلتان نمي آيد اين کار را انجام دهيد و ترجيح مي‌دهيد همچنان تا ابد سنگ صبورهميشگي اين دوستتان بمانيد، اما واقعيت اين است که با چنين تصميمي در واقع در حق خودتان ظلم مي‌کنيد چرا که شما مي‌توانيد به اين فرد کمکي کنيد و با گوش دادن دائمي به اين دردودل‌ها در واقع مدام خود را در معرض انرژي منفي قرار مي‌دهيد و اين کار به مرور مي‌تواند باعث نا اميدي، بدبيني و بي حوصلگي شما شود. بهتر است اين فرد از کمک يک مشاور يا روان شناس براي حل مشکلات خود بهره بگيريد. شما حق داريد زندگي شاد و آرامي داشته باشيد. البته اصلا بد نيست گاهي به دردودل يک دوست يا آشنا گوش دهيد اما اگر اين دردودل‌ها هميشگي باشد اصلا به سود شما نخواهد بود و البته دوستتان هم نفعي نمي برد.

 

نسخه نپيچيد 

همکارتان در حالي که به شدت از دست رئيستان عصباني است پيش شما مي‌آيد و شروع به بدگويي از رئيستان مي‌کند و شما هم با او همراه مي‌شويد و در حالي که به او حق مي‌دهيد عصباني و ناراحت باشد، شروع به بدگويي از رئيستان مي‌کنيد تا او را آرام کنيد.اگر شما چنين رفتاري را در اين شرايط در پيش مي‌گيريد، بايد بگوييم رفتارتان درست نيست و شما ناخواسته نه تنها ممکن است به شرايط بد و سوءتفاهم‌هاي همکارتان دامن بزنيد بلکه ممکن است خودتان هم وارد بازي اي شويد که شايد به ضررتان تمام شود.متاسفانه گاهي دردودل‌ها بوي بدگويي به خود مي‌گيرد و بهترين گزينه اين است که در اين شرايط شما شريک بدگويي‌ها نشويد.

 

اما رفتار درست چيست؟ اگر احساس کرديد در دل طرف مقابل بيشتر رنگ و بوي بدگويي دارد، بهتر است شما تنها به صحبت‌هاي او گوش بدهيد اما او را تاييد يا رد نکنيد.تنها کافي است نشان دهيد به حرف‌هاي او گوش مي‌دهيد و احساسات او را درک مي‌کنيد اما نيازي نيست در مورد رفتار رئيس يا همکارتان قضاوت داشته باشيد، در واقع تنها کافي است با او همدلي داشته باشيد.

 

گوش دادن نياز به مهارت دارد 

وقتي پاي درد و دل به ميان مي‌آيد سه واژه «همدلي»، «همدردي» و «همزباني» معنا پيدا مي‌کند. همدلي در واقع يک مهارت است، مهارتي که شامل درک احساسات طرف مقابل مي‌شود اما بدون قضاوت، تاييد و يا رد، در واقع در همدلي نيازي نيست ما نظري درباره صحبت‌هاي طرف مقابل بدهيم.

 

اما همراهي همان طور که از خود واژه اش مشخص است به معناي اين است اگر کمکي از دستمان بر مي‌آيد براي فرد انجام دهيم.همدردي هم وقتي معنا پيدا مي‌کند که براي کسي رنجش و ناراحتي پيش آمده و نياز به همدردي دارد. به طور مثال فرض کنيد همکارتان فرزند بيماري دارد و رئيس تان به او مرخصي نمي دهد و مي‌گويد بايد اول کارش را تمام کند. اگر شما قبول کنيد به جاي او سرکار بمانيد و کارهايش را انجام دهيد با او همدردي کرده ايد و يا اگر قبول کنيد با او فرزندش را نزد پزشک ببريد با او همراهي کرده ايد.

 

منبع: روزنامه آرمان امروز

 


مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چگونه سنگ صبور باشيم
چگونه سنگ صبور باشيم
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *