چگونه ربات تلگرام بسازيم

دوره مقدماتی php
چگونه ربات تلگرام بسازيم
چگونه ربات تلگرام بسازيم

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تلگرام که این روزها یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی نزد ایرانیان است قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از آنها ربات‌های تلگرامی‌ است.

چگونه ربات تلگرام بسازيم

دوره مقدماتی php

ربات‌ها در تلگرام کارایی‌های مختلفی دارند، از ربات بازی و سرگرمی گرفته تا ربات پیش‌بینی هوا. در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت ربات تلگرام را به شکل تصویری به شما نشان دهیم.

با جست‌وجوی Botfather در قسمت جست‌وجوی تلگرام، وارد ربات شوید و استارت را بزنید.

با زدن دکمه‌ی استارت، BotFather تمامی دستورهای خود اعم از ساخت ربات جدید، ویرایش ربات قدیمی (اگر قبلا رباتی ساخته‌اید)، تنظیمات ربات، و قسمت ربات‌های بازی را به شما نمایش می‌دهد. شما باید برای ساخت یک ربات جدید روی /newbot کلیک کنید.

پس از زدن /newbot از شما خواسته می‌شود نامی برای ربات خود انتخاب کنید. این نام را بنویسید و ارسال کنید.

پس از ارسال نام از شما خواسته می‌شود یک نام کاربری برای ربات خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این نام کاربری نباید از کاراکترهای غیرمجاز استفاده کنید و باید این نام به کلمه‌ی Bot یا Robot ختم شود؛ مثلا ChetorBot یا ChetorRobot. پس از نوشتن نام کاربری آن‌ را ارسال کنید، درصورتی‌که این نام کاربری قابل قبول باشد به مرحله‌ی بعد می‌روید، در غیر این صورت از شما خواسته می‌شود نام کاربری دیگری را انتخاب کنید.

در این قسمت ربات شما در BotFather ساخته شده و توکن (Token) آن برای شما نمایش داده می‌شود.

تا این قسمت شما توانسته‌اید یک ربات بسازید. اما این ربات نه دستوری می‌گیرد و نه دستوری را انجام می‌دهد. شما برای فعال‌سازی ربات‌تان نیاز به برنامه‌ریزی آن دارید. ما در اینجا برای برنامه‌ریزی ربات‌مان، از ربات ManyBot استفاده می‌کنیم. توجه داشته باشید هم روش‌ها و هم ربات‌های دیگری هستند که بتوانند این برنامه‌ریزی را انجام دهند، اما ما در اینجا قصد داریم به ساده‌ترین شکل ممکن، طریقه‌ی ساخت یک ربات ساده را به شما آموزش بدهیم.

ربات را با اسم manybot جست‌وجو کنید و پس از وارد شدن استارت را بزنید. اگر اولین بار است که از این ربات استفاده می‌کنید، پس از زدن Start شما می‌توانید زبان ربات را به فارسی تغییر بدهید. ساخت ربات جدید را بزنید. سپس از شما خواسته می‌شود که اگر رباتی نساخته‌اید، رباتی را ایجاد کنید. (از آنجایی که قبلا شما یک ربات در BotFather ایجاد کرده‌اید دیگر نیاز به انجام این کار نیست) دکمه‌ی «من API token را کپی کردم» را بزنید.

توکن ربات مورد نظر خود را از BotFather کپی کرده و در این مرحله برای manyboy ارسال کنید. توجه داشته باشید که نباید جز شما شخص دیگری به توکن ربات‌تان دسترسی داشته باشد.

پس از تأیید توکن، از شما خواسته می‌شود که توضیح ربات خودتان را بنویسید. این پیام پس از زدن دکمه استارت توسط کاربر، برای او نمایش داده خواهد شد. توضیح را بنویسید و ارسال کنید. در صورت نداشتن تمایل برای نوشتن توضیح ربات، می‌توانید دکمه /skip را بزنید.

تبریک! شما توانستید یک ربات ساده برای خودتان بسازید. حال می‌توانید با اضافه کردن این ربات در گروه‌ها و کانال‌های دوستانه‌ی خود، دوستان‌تان را غافلگیر کنید.

تهیه شده در: chetor.com

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسیمو تو نرم افزار گرفتم. یه سری اتفاقات پارادوکسیکال باعث شد خودمو تو “چطور” ببینم که شدیدا خوشحالم. عاشق خلاقیت و بحث و تحلیل و فلسفه و منطقم. بیکار بشم میرم سراغ شعر و شاعری

ممنون واقعا آموزش جامع و مفیدی بود .

با تشکر از شما دوست عزیز
بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت!

سلام
خیلی جالب بود .
۳پاس

با تشکر از شما دوست عزیز.
بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت!

درود بر شما دوست عزیز، خیلی ساده توضیح دادید و بسار ساده تونستم یک رباط بسازم.

در صورت امکان آموزش صحیح استفاده از رباط هم توضیح بدید ممنون میشم، منظور طرز کار با رباط و تنظیمات اولیه

سپاسگذارم

با تشکر از شما دوست عزیز
بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت
ان شاالله در مقالات بعد در صورت امکان به این موضوع هم میپردازیم

مرسیــــــــ داداچ عالی بود

با تشکر از شما دوست عزیز.
بسیار خرسندیم که این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت!

چگونه ربات تلگرام بسازيم

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

پایین بودن پلاکت خون؛ نشانه‌ها، علل و درمان آن

آخرین مطالب

مدل U وارونه؛ راهنمایی برای کاهش استرس و افزایش بهره‌وری کارمندان


آلرژی به سگ؛ عوامل، علائم و درمان

انواع استرس از دیدگاه آلبرشت و روش‌های کنترل آنها

سفر به شانگهای؛ نکات و توصیه‌هایی که باید بدانید

غم غربت و راهکارهایی برای تسکین آن

ترین های جهان

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

چگونه ربات تلگرام بسازيم

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

کد نویسی ربات تلگرام کامل و پیشرفته https://www.amozeshfarsi.ir/category/… به صورت کامل و جامع چگونه ربات تلگرام بسازیم

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

تبدیل تاریخ شمسی و میلادی

تبدیل کد HTML به Java, PHP, ASP

تبدیل واحد ها

دانلود نرم افزار ترکیب فایل های پی دی اف (برای ویندوز)


CoolUtils PDF Combine 6.1.0.133 Windows


 

چگونه ربات تلگرام بسازيم


 



 


 

اگر از طریق اینترنت مقاله ای را دانلود کرده اید که مطالب آن به صورت چند فایل PDF میباشد، میتوانید با استفاده از نرم افزار CoolUtils PDF Combine آنها را به هم بچسبانید و به یک فایل PDF تبدیل کنید. 


 

همچنین با کمک نرم افزار CoolUtils PDF Combine میتوانید چند فایل PDF و یا چند صفحه از چندین فایل مختلف PDF را ترکیب کرده و به صورت واحد و پشت سر هم تبدیل به یک فایل جدید کنید.


 

این نرم افزار دارای ظاهری ساده و کاربردی میباشد و با استفاده از امکانات آن میتوانید تنظیمات بسیاری را بر روی فایل های خود انجام دهید. مثل درج تاریخ و شماره صفحه بر روی فایل های PDF. همچنین این نرم افزار دارای ابزارهای ساده برای ویرایش فایل های PDF میباشد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

دانلود نرم افزار ایجاد و مدیریت رمز عبور (برای ویندوز)


Agilebits 1Password 7.2.581 Windows


 


 



 


 

حفظ کردن تمامی پسورد ها کار بسیار مشکلی است، نوشتن رمز ها بر روی کاغذ یا در دفترچه نیز از امنیت برخوردار نیست. همچنین اگر در سایت های مختلف دارای حساب های کاربری زیادی هستید، ممکن است شناسه و پسورد حساب های خود را فراموش کنید. اگر میخواهید دیگر نیازی به حفظ کردن پسوردهای متعدد نداشته باشید میتوانید از نرم افزار Agilebits 1Password استفاده کنید.


 

نرم افزار Agilebits 1Password یک نرم افزار مدیریت رمز عبور است که علاوه بر امکان ذخیره سازی رمزهای عبور، قابلیت یکپارچه سازی مستقیم با مرورگر وب شما را نیز دارد. این نرم افزار میتواند پسورد های قوی و منحصر به فرد برای شما ایجاد کند و به شما این امکان را میدهد تا پسوردهای سایت ها و نرم افزار های مختلف را ذخیره و مدیریت نمایید.


 

این نرم افزار قابلیت درج اتوماتیک شناسه و پسورد در مرورگر های مختلف اینترنتی را دارد. از دیگر امکانات این نرم افزار میتوان به پر کردن اتوماتیک فرم ها اشاره کرد. یعنی شما میتوانید به وسیله این نرم افزار فرم های اینترنتی مورد نیاز خود را به راحتی و با امنیت بالا پر کنید. این نرم افزار میتواند تمام رمز های شما (مثل کارت های اعتباری، رمز اکانت ها، رمز های فرم و …) را در خود ذخیره و در صورت نیاز آنها را برای استفاده شما آماده سازد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید، و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


دانلود نرم افزار اسکن حرفه ای (برای ویندوز)


VueScan Pro 9.6.22 Windows


 


 



 


 

نرم افزار VueScan نرم افزار حرفه ای و در عین حال با محیط کاربری ساده است كه برای اسكن با كیفیت تصاویر به كار میرود. این نرم افزار كیفیت اسكن اسناد و عكس های شما را به شكل قابل ملاحظه ای افزایش داده و نتیجه بهتری در خروجی ارائه میدهد.

چگونه ربات تلگرام بسازيم


 

اگر به دنبال یک نرم افزار اسکنر حرفه ای برای کامپیوتر هستید، VueScan میتواند گزینه مناسبی باشد.


 

VueScan همچنین دارای تنظیمات قدرتمند و پیشرفته ای است كه استفاده از آن منجر به افزایش كیفیت تصاویر اسكن شده حاصل از اسناد میشود. VuePrint یكی از محبوبترین و پركاربردترین نرم افزار های اسكن تصاویر به شمار رفته و توسط بسیاری از عکاسان، شرکت های خدماتی و کاربران خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.

دانلود نرم افزار ضبط مخفیانه صدا، با قابلیت شروع و توقف اتوماتیک (برای ویندوز)


Snooper Pro 3.1.1 Windows


 


 



 


 

در بسیاری از دستگاه های ضبط صدا (مخصوصا ضبط های حرفه ای و خبرنگاری) ، امکان تشخیص صدای محیط وجود دارد. یعنی به محض اینکه صدایی در اطراف دستگاه شنیده شود، شروع به ضبط میکند. و هر وقت سکوت برقرار شود ضبط متوقف میگردد. به این قابلیت در اصطلاح Voice Activated Audio Recording (آغاز ضبط با تشخیص صدا) گفته میشود.


 

هدف از این قابلیت این است که وقتی هیچ صدایی وجود ندارد چیزی هم ضبط نشود. چنین قابلیتی در برخی از دوربین های مدار بسته هم وجود دارد.


 

در این مطلب میخواهیم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید همین قابلیت (ضبط صدا به محض تشخیص آن) را با میکروفن معمولی کامپیوتر انجام دهید.


 

نرم افزار Snooper برای ضبط اتوماتیک و مخفیانه صدا طراحی شده است. فرض کنید میخواهید صدای اتاق کودک خود را وقتی که در منزل نیستید ضبط کنید تا بفهمید وقتی در منزل نبوده اید گریه کرده است یا خیر. اگر این کار را با یک نرم افزار معمولی ضبط صدا انجام دهید، بعد از اینکه برگشتید باید یک فایل صوتی چند ساعته را گوش کنید تا ببینید در جایی از آن صدای گریه شنیده میشود یا خیر. اما این نرم افزار کار را ساده کرده است و به محض اینکه صدایی به گوش برسد شروع به ضبط صدا میکند. و چند ثانیه بعد از برقراری سکوت هم ضبط را متوقف میسازد.


 

علاوه بر همه اینها، این نرم افزار توانایی ضبط صداهای در حال پخش در ویندوز را نیز دارد. فرض کنید در حال انجام یک بازی، انجام چت صوتی، و یا هر کار دیگری هستید که در حال پخش صدا از اسپیکرهای کامپیوتر است. در این حالت نرم افزار Snooper میتواند صداهای در حال پخش را ضبط کند. لازم به ذکر است که در این حالت صداها مستقیما از روی کارت صدا ضبط میشود و نیازی به روشن بودن اسپیکر کامپیوتر ندارد.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل جدیدترین نسخه آن را از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


دانلود نرم افزار شبیه ساز سایت (برای ویندوز)


Axure RP 8.1.0.3381 Enterprise Windows


 


 



 


 

اگر به طراحی سایت علاقه دارید و اطلاعاتی هم درباره ساخت سایت دارید، شاید با دیدن یک سایت بخواهید آن را شبیه سازی کنید و روی آن کار کنید. برای اینکه بتوانید یک سایت را نمونه سازی کنید میتوانید از نرم افزار Axure RP استفاده کنید.


 

نرم افزار Axure RP ابزاری برای شبیه سازی وب سایت ها و برنامه های تحت وب میباشد. این نرم افزار بر پایه Visio و ابزار های طراحی سایت ساخته شده است که با استفاده از آن میتوانید محیط تعاملی، توصیفی و مبتنی بر مرورگرها را ایجاد کنید.


 

در ادامه مطلب میتوانید تصاویری از محیط نرم افزار و ویژگی های آن را ببینید و در صورت تمایل از سایت سرزمین دانلود دریافت کنید.


عضویت در خبرنامه سرزمین دانلود



“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

چگونه ربات تلگرام بسازيم

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

 

توجه این توضیحات کامل نیست و برای نوشتن یک بوت در هر حال شما باید زبان برنامه نویسی را بلد باشید. با شیوه گفته شده پایین نیاز به افزودن دستورات برنامه نویسی دارید.

چگونه یک ربات تلگرام بسازیم؟
در ورژن جدید برای ساخت ربات ابتدا باید از BotFather@ استفاده کنید.

چگونه ربات تلگرام بسازيم

بابا ربات (BotFather) این امکان را به شما میدهد تا بتوانید یک پروفایل مخصوص ربات بسازید و آن را مدیریت کنید.

در رابط کاربری جدید طرز استفاده از آن بسیار آسان شده و برای کاربر گزینه های مختلفی می آید و کاربر میتواند با استفاده از گزینه های موجود به ربات دستور بدهد.

صفحه botfather on telegram را باز کنید دکمه استارت را بزنید بعد newbot را فشار دهید و نام اختیاری بت را بنویسید

شروع کار بابا ربات بسیار آسان است و کافیست /start را برایش ارسال کنید.

با این کار لیست کارهایی که میتوانید انجام دهید برایتان ارسال می شود.

برای اجرای هر دستور باید قبلش نام بت را بنویسد  بدینصورت  bot………@
یعنی اول علامت ات ساین را نوشته بعد نام ربوت شما که به کلمه bot ختم می شود
– برای ساخت ربات جدید newbot/ را ارسال کنید.
– برای دریافت توکن token/ را ارسال کنید.
– برای منقضی کردن توکن revoke/ را ارسال کنید.
– برای نوشتن توضیح مختصر در مورد ربات (که در شروع چت با آن نوشته می شود) setdescription/ را ارسال کنید.
– برای نوشتن توضیحی مختصر (که در پروفایل ربات نشان داده می شود) setabouttext/ را ارسال کنید.
– برای تغییر عکس پروفایل ربات setuserpic/ را بزنید.
– برای نوشتن دستورات ربات setcommands/ را ارسال کنید.
– با setjoingroups/ میتوانید اجازه دهید ربات شما در گروه ها ادد شود.
– با setprivacy/ میتوانید تعیین کنید رابت شما به چه پیام هایی حساس باشد.
– با cancel/ میتوانید عملیات فعلی را متوقف کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


کد کپچا *

چگونه ربات تلگرام بسازيم
چگونه ربات تلگرام بسازيم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *