چکار کنیم ژله رولی نشکنه

دوره مقدماتی php
چکار کنیم ژله رولی نشکنه
چکار کنیم ژله رولی نشکنه

مواد لازم تهیه ژله رولی

برای تهیه ژله رولی مثل همیشه تمام پودر ژله را با یک پیمانه آب جوش در ظرفی مخلوط میکنیم و هم میزنیم و با حرارت غیر مستقیم همانند روش بن ماری آن را کاملا حل میکنیم تا دانه های ژله در آب جوش حل شوند.سپس بستنی را که تازه از فریزر خارج کردید به آرامی به مخلوط ژله و آب جوش حل شده اضافه کنید و در حدی که فقط با ژله مخلوط شود هم بزنید .

 یک ظرف یا قالب به ابعاد 20 در 30  انتخاب کنید و تمام سطح داخل و دیواره ی ظرف را با سلفون بپوشانید و ژله آماده شده را به کم کم  داخل آن بریزید و به هیچ وجه هم نزنید.

ظرف ژله را به مدت 45 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا ژله در حدی که انگشت ما روی ژله فرو نرود بسته شود.چکار کنیم ژله رولی نشکنه

بعد از گذشت این زمان ژله را از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی نوک تیز که ترجیحا خیس هم باشد ژله ها را به صورت عمودی و به اندازه های 2 سانتی متری و به شکل موازی و منظم تا انتها برش بزنید.

دوره مقدماتی php

برش های زده شده را از ظرف بیرون بیاورید و با انگشت به صورت رول بپیچانید و در ظرفی دیگر قرار دهید. و بعد که همه ژله ها را رول کردید در یخچال به مدت یک الی 2 ساعت قرار دهید تا حالت منسجم به خود بگیرد.

1) پهن برداشتن ژله 2) زیاد گذاشتن ژله در یخچال قبل از رول کردن ژلمون .

1) بستنی در دمای اتاق باشد تا کاملا باز شود 2) زمانی که ژله را با یک لیوان اب جوش به روش بن ماری درست کردیم ،بستنی را به ژله داغ اضافه میکنیم تا دو رنگ شود ژله ما 3) بستنی را زیاد هم نمیزنیم در حدی که فقط با ژله مخلوط شود کافیست 4) اگر ژله سرد شود ،ژله رولیه ما دو رنگ نمیشود5) انتخاب سینی مناسب سایز متوسط تقریبا اندازه 10در15 خوبه 6) سینی را در یک سطح صاف در یخچال قرار دهید بعد مواد را داخل سینی بریزید 7) زمان کافی برای گرفتن ژله در یخچال 45دقیقه است با انگشت امتحان کنید اگر انگشت روی ژله فرو نرود در همین حد کافیست وژله اماده برای رول کردن است8) اگر بیشتر از 45 دقیقه در یخچال بماند ژله رولی ماخوب در نمیاد و ترک میخوره9) زمانی که ژله اماده شد از یخچال خارج کرده به صورت عمودی برش دهید و به ارومی با انگشت رول کنید 10) بعد از رول کردن اگر هر چقدر در یخچال بماند مشکلی نیست

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

ژله به دلخواه در رنگ های مختلف

ابتدا چند رنگ ژله  را با همان دستوری که روی بسته نوشته شده آماده کنید. یعنی هر بسته ژله را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد حل کنید و هر کدام را  در ظرف های جداگانه بریزید تا ببندد. بعد از اینکه ژله ها بست آنها را به تکه های بزرگ و نامنظم ببرید و در قالب مورد نظر به صورت مخلوط بریزید .طوری که کمی پایین تر از لبه قالب را پر کنند.سپس یک عدد ژله آلوورا را  روی بخار آب جوش حل کنید و تا گرم است روی ژله های رنگی بسته شده و سرد ،داخل قالب بریزید تا کمی آن ها را آب کند و یک سایه رنگی ایجاد کند. میزان گرمای ژله باید طوری باشد که وقتی شما دستتان را داخل آن می برید انگشتتان گرما را احساس کند ولی نسوزد.همچنین باید دقت کنید نسبت به میزان حجم قالب آلوورا بریزید  مثلا اگر به اندازه 10 لیوان جا داشت شما حتما 5 لیوان ژله آلوورا درست کنید.

درضمن باید قالب ژله های رنگی را داخل یخچال قرار دهید و بعد ژله آلوورا را روی آنها بریزید تا در اثر تکان خردن رنگها به هم نریزند.

ژله آبرنگی جزو دسر – انواع ژله میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه ژله آبرنگی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد . چکار کنیم ژله رولی نشکنه

عایییی

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

با دقت ته تخم مرغ ها را سوراخ کنید و مواد داخلش را بیرون بریزید و خوب داخل پوسته آن را با آب بشویید.

سپس هر پودر ژله ای که دوست داشتید را طبق دستور روی جلدش ابتدا با آب جوش و بعد با آب سرد مخلوط کنید و داخل پوست تخم مرغ بریزید

و آن را برعکس به طوری که ژله داخل آن نریزد در داخل جا تخم مرغی در یخچال  بگذارید تا حرکت نکند و ثابت بماند.

بعد از اینکه ژله سفت شد ، پوست آن را جدا کنید و در ظرف دلخواه بچینید.چکار کنیم ژله رولی نشکنه

 

ژله تخم مرغی جزو دسر – انواع ژله میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 30دقیقه ژله تخم مرغی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

خوب

چجوری خالیش کردی؟؟

چراژله های که درست میکنم براقیت ژله های دیگرونداره بهمون اندازه ایی کروی حالش نوشته آب اضافه میکنم ولی بازم جالبته در نمیاد

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

اگر شما نیز در درست کردن ژله مشکل دارید و هنگام در آوردن ژله از ظرف ، ژله تان به قالبش می چسبد این مطلب از بخش نمناک را که درباره علت چسبیدن ژله به ظرف و راهکارهایی برای نچسبیدن ژله به ظرف ارائه می کند مطالعه بفرمایید.

یکی از علت های چسبیدن ژله به ظرف روغن نزدن به قالب ژله می باشد.

برای اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل ان بریزید . اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید .

 

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

جنس ظرف ژله یکی دیگر از علل چسبیدن ژله به قالب است

بهترین قالب برای ژله ، قالب های پلاستیکی و سخت ترین نوع قالب سیلیکونی هست .قالبهای فلزی زودتر گرما رو جذب خودشون میکنن و ژله زودتر از دیواره های قالب جدا میشه و قالب پلاستیکی و سیلیکونی دیرتر

اگر می خواهید ژله به قالبتان نچسبد ژله را غلیظ تر درست کنید

وقتی می خوایم ژله رو قالب بزنیم باید یه کم سفت تر درستش کنیم یعنی فقط با یه لیوان آب داغ و وقتی خوب سفت شد قالب رو درون ژله فرو میبریم ، نباید قالب رو بلند کنید یک کمی بکشین بعد برش دارین تا ژله با قالب بالا بیاد .

زمان بستن ژله در چسبیدن به ظرف یا راحت جدا شدن آن تاثیر گذار است

هر چقدر که ژله مدت زمان بیشتری داخل یخچال بماند با ریسک کمتری برای برگرداندن همراه است و احتمال اینکه ژله به ظرف بچسبد کمتر است اما هرچه ژله زمان کمتری درون یخچال باشد احتمال اینکه در هنگام برگرداندن خراب شود یا نمی از آ« به ظرف بچسبد بسیار زیاد است.

استفاده از آب داغ

وقتی دسر کاملا بست ، یک ظرف محتوی آب داغ ( جوش ) آماده کنید قالب دسر رو پانزده تا بیست ثانیه داخل اون قرار بدید بعد برش گردونید تو ظرف مورد نظرتون.اگه کمتر ازاین زمان تو آب داغ قرا ر بدید لایه بیرونی دسر کامل آب نمیشه بنابراین کامل جدا نمیشه اگه هم زمان زیاد بشه دسر بیش ازمقدار مورد نیاز آب میشه .

یک تجربه: ظرف محتوی آب داغ رو خیلی بزرگ انتخاب نکنید ، یه بار برای مهمونی کلی دسر تهیه کرده بودم ، دیدم مامانم یه قابلمه بزرگ آب داغ گذاشته رو گاز ، منم تنبلیم گل کرد گفتم ازهمین آب داغ استفاده کنم ، دو طرف قالب رو گرفتم و فرو بردم تو آب داغ ، یهو بخارش خورد به دستم و قالب ازدستم ول شد افتاد تو قابلمه بزرگ پر از آب جوش ، تا به خودم بجنبم دو تا کفگیر بیارم و قالب رو از تو ش دربیارم دسر نازنینم تقریبا” تو آب حل شد!

استفاده ازحوله گرم و سشوار

بعد ازبستن دسر اون رو به همراه قالب تو یه ظرف دمر کنید ، حوله ای رو که ازقبل گرم کردید بپیچید دور قالب وقتی دسر ازقالب جدا شد وافتاد تو ظرف ، حوله روبردارید تقریبا” یک دقیقه زمان میبره.به همین ترتیب میتونید از سشوار هم استفاده کنید ، سشوار رو بزارید رو آخرین درجه ش و مرتب همه جای قالب بگیرید تا دسر از قالب جداشده و بیفته تو ظرف . 

 

نحوه خارج کردن ژله از قالب:

ابتدا مطمئن شوید که ژله کاملا بسته است.

قبل از خارج کردن چند لحظه در آب ولرم قراردهید و با نوک انگشت خیس و یا یک کارد ژله را از دیواره ژله جدا کنید.

قالب را کمی تکان می دهیم تا کف ژله هم از قالب جدا شود.

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

این کار را چند بار تکرار می کنیم.

نکته 1: ظرف مورد نظر را کمی مرطوب کنید تا اگر ژله موقع برگشتن در جایی که می خواهیم قرار بگیرد قرار نگرفت بتوانیم راحت جابجایش کنیم.

نکته 2: همانطور که گفتیمممکن است لازم باشد این کار را 3-2 بار انجام دهید.

نکته 3: توصیه میکنم یک ساعت قبل از زمان پذیرایی ژله را از قالب خارج کنید، زیرا ممکن است در اثر حرارت ظرف آب گرم سطح روی ژله کمی شل شده و لازم باشد مدتی دیگر در قرار بماند تا فرم اولیه خود را به دست آورد.

سایز قالب ژله : برای اینکه بفهمیم برای یه قالب خاص چقدر ژله لازم داریم کافیه قبل از آماده سازی ژله قالبتون رو با لیوان یا پیمانه ای که ژله رو باهاش درست میکنید از آب پر کنید و ببینید چه مقدار آب توش جا میگیره بر طبق اون میتونید متوجه بشید که آیا ژله تون به اون قالب اندازه میشه یا نه و یا چه حجمی از قالب قرار میگیره .

برای هر بسته ژله ی 1.5 تا 2 لیوان آب احتیاجه ، از روی این میتونید تعیین کنید که تو قالب مورد نظرتون چند بسته ژله ی آماده جا میگیره .

چطور ژله را مغذی تر کنیم؟

اول اینکه پودرهای ژله خودشان به اندازه کافی شکر دارند و نیازی به افزودن این کربوهیدرات ساده و مضر به آنها وجود ندارد. دوم اینکه برای بالا بردن ارزش تغذیه ای ژله ها، می توانید انواع میوه های دلخواه را قبل از بستن آنها اضافه کنید.

فقط حواستان باشد که کیوی، آناناس، انجیر و انبه در ژله آب می اندازند و باعث می شوند ژله نبندد.

مرکبات مختلف مانند پرتقال و نارنگی هم باید با پوست نازک رویی شان به ژله ها اضافه بشوند تا آب نیندازند.

از قرار دادن انواع پاستیل روی ژله های نیمه بسته هم خودداری کنید چون این کار باعث آب شدن سطح زیرین پاستیل و شل شدن سطح رویی ژله شما خواهد شد. 

اگر فرزند بدغذایی دارید یا لاغر هستید، می توانید به جای یک لیوان آب سرد، یک لیوان بستنی وانیلی به پودر ژله ای که در آب گرم حل شده است اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید کالری و ارزش تغذیه ای ژله را تاحد زیادی بالا ببرید.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

تزیین ژله های زیبا و رنگی با میوه های فصلی و ژله های تزیین شده ی رنگین کمانی و شکل دار ایده هایی عالی است برای تزیین ژله و دسر برای مهمانی ها و جشن های تولد.

آموزش تزیین ژله ی میوه ای

 

آموزش تزیین ژله ی طرح دار 

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

 

آموزش تزیین ژله ی لایه ای

 

ژله های تزیین شده ی زیبا

 

ژله های تزیین شده ی بسیار زیبای میوه ای

 

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

طرز تهیه ژله رولی یکی از راحت ترین آموزش ها در رابطه با تهیه ژله و دسر است که طعم و ظاهری زیبا دارد و برای پذیرایی در اغلب مهمانی ها کاملا مناسب است. این نوع دسر را با پودر ژله و مقداری بستنی تهیه می کنیم که برای همه فصل های سال مناسب است. در ادامه طرز تهیه این دسر خوش طعم را به صورت مرحله به مرحله مشاهده فرمایید و با آموزش کامل و جامع این دسر خوشمزه آشنا شوید. تا پایان همراه ما باشید.

با یادگیری طرز تهیه ژله رولی دیگر نگران تهیه ژله و دسر برای مهمانی ها نیستید و به راحتی میتوانید دسری خوشمزه و ایده آل با ظاهری زیبا و جذاب در زمانی کوتاه تهیه نمایید. در این بخش ضمن آشنایی با مواد لازم و طرز تهیه این ژله خوشمزه با مدل های جدید و جذاب تزیین ژله نیز آشنا خواهید شد.

ژله با طعم دلخواه : یک بسته

بستنی وانیلی : دو سوم پیمانه

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

آب جوش : یک پیمانه

برای تهیه این ژله خوشمزه ابتدا یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید و آن را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) کاملا حل نمایید. بعد از اطمنان از حل شدن کامل پودر ژله در آب جوش، بستنی را از فریزر خارج نموده و به مخلوط آب جوش و ژله اضافه نمایید و صبر کنید تا بستنی حل شود. می توانید گاهی آن را به آرامی هم بزنید اما نیازی نیست برای مخلوط نمودن آن تلاشی کنید و بهتر است بستنی به آرامی باز شود.

در این مرحله از تهیه ژله رولی ظرفی با ابعاد ۲۰ در ۳۰ انتخاب نمایید و تمام سطح آن را سلفون بکشید و بعد ژله را به آرامی داخل آن بریزید و از هم زدن آن خودداری نمایید. ظرف حاوی ژله را در یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت ۴۵ دقیقه ژله را از یخچال خارج نموده و سطح آن را برش های دو سانتیمتری بزنید. بهتر است برای این کار از چاقوی تیز و خیس استفاده نمایید.

بعد از ایجاد برش های موازی و منظم، شروع به رول کردن ژله می کنیم و آن را به آرامی می پیچیم. و در ظرفی جداگانه می چینیم. در مرحله آخر از طرز تهیه ژله رولی آن را بعد از رول کردن به مدت یک یا دوساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود.

در این بخش نمونه تکمیل شده ژله رولی را مشاهده می فرمایید که می توانید با شکلات های رنگی آن را تزیین نمایید.

زمان های مطرح شده در این دستور کلی است و ممکن است با توجه به درجه یخچال نیاز به زمان بیشتر و یا کمتری داشته باشید.

علت ترک خوردن ژله رولی در هنگام رول کردن این است که زودتر از زمان موعد آن را از یخچال خارج نموده اید.

سعی کنید بعد از اضافه نمودن بستنی تا حد امکان آن را هم نزنید، این کار به دو رنگ شدن دسر شما کمک میکند.

در صورت تمایل می توانید موقع برش زدن ژله آن را دالبری برش بزنید تا بعد از رول کردن به شکل گل رز درآید.

همانطور که بیان نمودیم این دسر خوشمزه و عالی را در رنگ های مختلف می توانید تهیه نمایید و در کنار هم بچینید و برای تزیین آن نیز از انواع شکلات ها و همچنین پودر پسته و پودر نارگیل نیز استفاده نمایید. تصاویری که در ادامه مشاده می فرمایید می توانند ایده خوب و مناسبی برای تزیین ژله رولی شما باشند.

امیدواریم از مطالعه طرز تهیه ژله رولی لذت برده باشید و این ژله خوشمزه را حتما تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب جالب و آموزنده و آموزش های متنوع و زیبا در بخش آشپزی دیدن فرمایید.

مرسی از اموزشتون?

من برای جشنواره باید اینو ببرم اب میشه؟

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

سلام
نه دوست عزیز، اما بهتره از یک روز زودتر آماده کنید و داخل یخچال قرار بدین تا ژله رولی کامل خودشو بگیره، در ضمن سعی کنید اونو تو محیط گرم قرار ندید تا ژله شما دوام بیشتری داشته باشه.
موفق باشید.

سلام.بستنی رو که ریختیم رو ژله هم نزنیم تا ژله و بستنی دو فاز بشه……بعد چجوری بریزیم تو یه ظرف دیگه تا اون دو فاز ژله و بستنی حفظ بشه و قاطی نشن؟؟

سلام دوست عزیز
برای دو رنگ شدن ژله رولی بهتره ژله رو به آرامی به سینی منتقل کنید. نگران نباشید بعد از انتقال هم ژله حالت دو رنگ دارد. موفق باشید.

سلام یلدا جون ژله بستنی من موقع رول کردن میشکنه?? هم بموقع از یخچال خارجش کردم هم ضخامتش خوب بود.ینی از چیه علت؟

سلام مریم جان. با توجه به درجه یخچال ها، زمان خارج کردن ژله متفاوته. این دفعه بعد ار گذشت یک ربع یا بیست دقیقه با انگشت سطح ژله رو لمس کن اگه دستت نچسبید زمان برش زدنه. برای بعضی از یخچال ها که دمای سردتری دارند ممکنه ۱۵ دقیقه هم کافی باشد. بعد از خارج کردن هم با احتیاط و به آرومی رول کن. ان شاالله این دفعه ژله های سالم و خیلی خوشگلی داشته باشی عزیزم

سلا م ببخشید من این زله رو درست کردم اما وقتی بستنی رو انداختم توش و حل شد رو ژله حالت گلو له گلو له ای به خودش گرفت چیکار کنم که درست بشه ؟

سلام دوست خوبم. برای تهیه ژله رولی باید بستنی رو از قبل در محیط آشپرخونه قرار بدی که تا حدودی باز شه. بعد که ژله رو به صورت بن ماری حل کردی بستنی باز شده رو داخل بریز اما خیلی هم نزن. صبر کن تا بستنی کامل شه بعد آرم هم بزن و بریز داخل سینی و بزار داخل یخچال. موفق باشی

سلام .خیلی عالی بود.من درست کردم ولی نمیدونم چرا بعد از اینکه رولش کردم و توی یخچال گذاشتم رولش باز شد.لطفا راهنمایی کنین.ممنون.

سلام. برای اینکه ژله رولی باز نشه باید بعد از حدود چهل و پنج دقیقه اونو از یخچال دربیارید و رول کنید. بعد مجددا چند ساعتی تو یخچال بزارید تا کاملا خودشو بگیره و باز نشه. مقدار دقیق آب و بستنی و همچنین دمای یخچال هم تاثیر زیادی در بهتر شدن ژله بستنی شما داره. موفق باشید.

سلام دوست خوبم. خوشحالم که آموزش تهیه ژله رولتی مورد توجه شما قرار گرفت. ممکنه به خاطر این باشه که با دقت ژله ها رو رول نکردید و یا اینکه زمان زیادی بیرون از یخچال بوده. برای نتیجه گیری بهتر بعد از گذشت زمان کافی سینی را از یخچال خارج کنید و شروع به رول کردن نمایید. در حین رول کردن با انگشت به آرامی آنها را فشار دهید و بعد از اتمام کار مجددا در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت دو ساعت ژله های شما آماده است.

طعم این نوع ژله (ژله بستنی) خیلی بهتر از ژله ساده هست

سلام خیلی خوبه تزیینش ولی شما چطور گل ها را درست کردین و آیا خوشمزه میشه…

من چندبار ژله رولی درست کردم خوب شد.اما امروز درست کردم.گذاشتم تو یخچال بعد نیمساعت چهل دقیقه ژله بسته بود اما بستنی روش نبسته بود و رول نمیشد.انگار ب کف ظرف با اینکه سلفون داشت چسبیده بود.

سلام دوست عزیز.
علت نبستن ژله رولی می تواند مقدار زیاد بستنی نسبت به ژله، درجه کم یخچال و یا مدت کوتاه داخل یخچال قرار دادن باشد. در تهیه ژله بستنی بهتر است به مقدار ها توجه نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید. موفق باشید.

سلام چرا من همه اینکارارو انجتم دادم ولی شل یده و زود وا رفت?

ممکنه مدت زمان کوتاهی داخل یخچال قرار داده باشید و یا مقدار آب یا بستنی بیشتر از حد مطرح شده باشد. درجه یخچال نیز در تهیه این نوع ژله اهمیت زیادی دارد. این دستور تهیه ژله رولی امتحان شده و مطمئن است. با کمی دقت به نتیجه دلخواه دست یابید. موفق باشید.

خیلی عالیه و خیلی اسون

سلام من دو بار سعی کردم این ژله رو درست کنم ولی هر بار با اینکه نزدیک یک ساعت یا بیشتر در یخچال گذاشتم ولی اصلا ژله حالت سفتی نمیگرفت و کلا میشکست نمیشد رولش کرد لطفا کمکم کنین

سلام دوست عزیز.
علت های شکستن ژله رولی موقع پیچیدن :
۱٫ ممکنه قطر ژله تون زیاد باشه
۲٫ بهتره بعد از چهل یا چهل و پنج دقیقه از یخچال خارج نمایید و بیشتر نشه
۳٫ ترجیحا از بستنی های سنتی استفاده کنید. بستنی پاستوریزه به دلیل کف زیادی که داره خیلی مناسب نیست.
۴٫ سعی کنید از یک لیوان آب جوش و نصف لیوان بستنی استفاده کنید.
موفق باشید.

مرسی از اموزش صریح واسونتون

خییییییلی عالیترین وخوشمزههههه

سلام. به این مخلوط باید پودر زلاتین هم اضافه کنید وگرنه زمانی که می خواین رول کنید ترک میخوره علت ترک خوردنش اینه.

ممنون از راهنمایی تون اما من بدون پودر ژلاتین بارها درست کردم اما مشکلی پیش نیومده. اگه به موقع از یخچال خارج شه ترک نمیخوره

ژله روزی خیلی آسون وراحته والبته خوشمزه

ژله من اصلا از کاسه جدا نمیشه توی کاسه هم چرب کردم

سلام دوست عزیز.
اگه منظور شما ژله رولی است بهتره از سلفون یا گلاستیک فریزر استفاده کنید تا راحت جدا شه. اما اگه قصد جدا کردن ژله از قالب رو دارید، بهتره از قالب های سلیکونی استفاده کنید. قبل از استفاده قالب را برای چند دقیقه در فریزر قرار بدید و یا چرب کنید و بعد از اینکه ژله کامل گرفت قالب را برای چند دقیقه کوتاه در آب گرم قرار بدید و بعد اونو برگردونید. ژله به راحت از قالب جذا میشه. موفق باشید.

سلام .برایه اب کردنه بستنس مستونیم حرارت بدیم یا خودش باید اب شه؟؟؟؟

سلام دوست عزیز
نه بهتره ابتدا بستنی رو در آشپزخونه قرار بدید تا با محیط هم دما شه و بعد که به ژله اضافه کردید صبر کنید تا بستنی به آهستگی در ژله حل شه. چون ژله با اب جوش ترکیب شده و به روش بن ماری ذوب شده به صورت بستنی رو در خودش حل میکنه و نیازی به دمای اضافه نیست. موفق باشید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

در مطلب قبلی طرز تهیه ژله بستنی رو قرار دادیم و نکات مربوط به اون رو اشاره کردیم. در این مطلب طرز تهیه ژله رولتی قرار میدم که هم اون تهیه میشه و هم خیلی شکیل و زیباست و میتونه…

در مطلب قبلی طرز تهیه ژله بستنی رو قرار دادیم و نکات مربوط به اون رو اشاره کردیم. در این مطلب طرز تهیه ژله رولتی قرار میدم که هم اون تهیه میشه و هم خیلی شکیل و زیباست و میتونه یه دسر زیبا برای مهمانی ها و مجالس باشه.

ژله رولتی با رنگ های مختلف

اگر بخواهید یک رنگ باشه یک بسته درست کنید و اگر هم نه میتونید مراحل مطلب ژله بستنی را همنطور که در مطلبش توضیح دادم مرحله به مرحله رنگهای مختلف را درست کنید. فقط باید در یک سینی مستطیلی که معمولا تو هر خونه ایی یکیش پیدا میشه از همون سینی هایی که قنادی ها شیرینی آماده چیندن و میخریم با خودمون می یاریم خونه، اونها چون لبه داره خیلی مناسبه برای رول کردن ژله.

چشم متشکل از سلول های رنگ دانه ای است که وظیفه ی رنگبندی چشم را برعهده دارد،نام این سلول ها ملانین میباشد…چکار کنیم ژله رولی نشکنه

خوب ته سینی را یک کیسه فریزر پهن میکنیم باید از وسط قیچی کنید که سرتا سر سینی را بپوشاند. قبل از اینکه کیسه فریزر را ته سینی بذاریم کمی با آب خیس میکنیم بعد کیسه فریزر را در سینی میگذاریم و مواد ژله بستنی آماده را درون سینی ریخته و بلافاصله در یخچال جای مناسب که صاف باشه که مواد یک جاش بیشتر کمتر نباشه همه مواد به مساوی درون سینی پهن باشه یذاریم و 45 دقیقه زمان دهید تا بسته شود.

ژله رولتی با یک رنگ

بعد از 45 دقیقه از یخچال بیرون آورده لبه ژله را از دور و اطراف سینی خیلی با صبر از کیسه جدا میکنید سپس آنرا مثل شیرینی رولتی رول میکنید. باید خیلی آروم که ترک نخوره وقتی رول شد آن را با چاقوی تیز  برش دهید و در ظرف مورد نظرتون بچینید بعد در یخچال گذاشته تا حسابی خودش را بگیره . وهمینطور رنگهای دیگه را هم با بستنی اماده میکنید تا چندین رنگ هم میتونید درست کنید.

دستور کامل و عکس از سرکار خانم سوسن محمد هاشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه


Current ye@r *


Leave this field empty

ژله رولی من به پلاستیک چسبید چرا؟

ژله رولی بستنی رو پس از برش وروی هم چیدن چطور میتوان توی یخچال نگه داشت تا خراب نشود

ژله رولی اگر وقتی روی هم چیده شوند ویک روز در یخچال بماند تا روز مهمانی به هم نمیچسبد یا خراب نمیشود

عالیه

سلام من بستنیو هم نزدم بستنی دلمه ای شد علتش چیه؟؟

سلام من هرکاری کردم موفق نشدم ژله رولتی درست کنم می چسپه به پلاستیک ونمیشه رولش کرد

خوب بود :mail: 😥

سلام ببخشید من ژ له رولتی رو درست کردم همش ترک خورد.ژ له رو با یک لیوان سرخالی آ ب جوش حل کردم»بن ماری«وضخیم هم نگرفتم اما خواستم بپرسم از ورقه ژ لاتین برا محکم بودنش استفاده کردید یا نه؟؟؟

عالی بود

سلام. من درست کردم وای قاتی شدن با هم. تازه شل هم شدههههه. 😥 😥 😥 😥

salam.kaski tarze boresh zadan jele ro ax mizashtin.va hamin tor lol kardanesh ro

سلام من 9 سالمه میخواهم بدانم چرا وقتی ژله ی رولی درست کردم سفیده ی بستنی ضخامتش خیلی کم بود و وقتی برش زدم و رول کردم سفید زیاد معلوم نبود. خیلی ممنون

خیلی ببخشین ولی توضیحاتتون افتضاح بوووود….یه سر بزنین به سایتای دیگه ببینین چقد واضح توضیح دادن

Khili khobeee mn doros kardm khili khoshmaze bood merci

سلام ,من برااولین باراین ژله رو درست کردم هم موادش اندازه بود وهم چهل وپنج دقیقه کامل تو یخچال گذاشتمش ولی آخر شکست کجارو اشتباه کردم من؟؟؟؟ :scratch:

مرسي فوق العاده بود. 🙂 :rose: :encourag: سايتتون عاليييييه :rose: :rose: :rose: :encourag: :encourag: :encourag: :encourag: :heart:

:encourag: :heart: :rose: :encourag: :rose: :heart: :heart:

مرسی از این همه دسر های خوشمزه

سلام من طبق دستورپیش رفتم ولی موقع جدا کردنش از نایلون چسبیده بود بهش براحتی جدا نشد

یه سوال دیگه اگه بخوایم نصف ژله درست کنیم موادش چقد باید باشه

سلام راستش من می خوام درست کنم ولی اگ ژله رو تو اب جوش حل کنم بهد بستنی اضاف کنم رنگش قاتی نمی شه خواهش می کنم زود جواب بدبن ممنون

سلام من این ژله رو درست کردم ته سینی سلفون گذاشتم ولی ژله چسبید بهش میشه توضیح بدید چی بزارم واسه کف سینی؟؟…

خیلی خوب بود ممنون :bye:

سلام عزیزم من یبار دیگه هم درست کرده بودم ولی ترک برداشت و خراب شد. ضخامتشم کم بود به نظرت بخاطر اینه که کف پلاستیکو خیس نکردم :unsure:چکار کنیم ژله رولی نشکنه

سلام من مهمون دارم و واسه اولین بار می خوام درست کنم اما با فرمایش دوستان متوجه شدم اونقدر ها هم راحت نیست.و ممکنه مشکلاتی پیش بیاره

ژله رولتی یکی از انواع ژله های خوشمزه و خوش طعم است این ژله ظاهری زیبا و جذاب دارد ژله رولتی برای همه فصل های سال مناسب است و شما می توانید این نوع ژله را در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه ژله رولتی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

ژله رولتی یکی از مناسب ترین دسر ها برای اغلب مهمانی ها و مجالس است اگر شما می خواهید از مهمان هایتان پذیرایی با شکوهی را داشته باشید ژله رولتی بهترین ایده برای پذیرایی شما است. طرز تهیه ژله رولتی به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این نوع ژله زیبا را با صرف هزینه اندکی تهیه نمایید.

برای تهیه ژله رولتی مانند ژله بستنی از پودر ژله و مقداری بستنی استفاده می شود. ژله های زیبایی مانند ژله رولی و ژله رنگین کمان و ژله تزریقی از مناسب ترین انواع ژله برای مجالس و مهمانی ها هستند. در این بخش علاوه بر آموزش روش تهیه ژله رولتی فوت و فن های طلایی آشپزی برای تهیه این نوع ژله را ملاحظه خواهید کرد.

پودر ژله با طعم دلخواه : 1 بسته
آب جوش : 1 لیوان
بستنی وانیلی : 2/3 لیوانچکار کنیم ژله رولی نشکنه

در مرحله اول آموزش ژله رولتی ابتدا یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه در یک لیوان آب جوش به روش بن ماری یا همان حرارت غیر مستقیم حل کنید.

می توانید برای حل کردن پودر ژله مخلوط پودر ژله و آب جوش را بر روی حرارت کتری و یا سماور قرار دهید.

بعد از این که پودر ژله به خوبی در درون آب جوش حل شد بستنی را از درون فریزر خارج کنید و به پودر ژله حل شده بستنی را اضافه نمایید و کمی صبر کنید تا بستنی خودش به آرامی در درون پودر ژله حل شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله رولتی ظرفی با ابعاد 20 در 30 را تهیه نمایید و همه سطح ظرف را سلفون بکشید و سپس همه سطح ظرف را با مخلوط ژله رولتی بپوشانید توجه داشته باشید که نباید در هنگام ریختن ژله در درون ظرف آن را هم بزنید.

بعد از این که همه مخلوط ژله را در درون ظرف ریختید ظرف حاوی ژله را در درون یخچال به مدت 45 دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از درون یخچال بیرون آورید و سپس سطح ژله را با کمک چاقو تیز و خیسی برش های موازی و منظم 2 سانتی متری بزنید.

سپس ژله را به آرامی بپیچید ( رول کنید ) و بعد از رول کردن ژله ها آن ها را در ظرف مناسبی بچینید و بعد آن ها را در درون یخچال به مدت 2 ساعت قرار دهید تا ژله ها به خوبی منسجم شوند و به اصطلاح خودشان را بگیرند.

   

بعد از این که ژله رولتی را آماده کردید، می توانید برای تزیین ژله از شکلات های رنگی و ترافل و پودر پسته و … استفاده نمایید. امیدواریم از مشاهده طرز تهیه ژله رولتی نهایت لذت را ببرید و سعی کنید این ژله خوشمزه را حتما در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع طرز تهیه دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا



روغن آرگان اصل رو از کجا بخریم ؟


بهترین روش های خانگی که شما را از درد وحشتناک سوختگی نجات می دهند



انواع مدل جلوی مو جذاب برای زیر شال و روسری


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)



نحوه درست کردن اسموتی هندوانه با 4 طعم معرکه


ایده های دوست داشتنی برای تزیین منزل با وسایل دور ریز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه ژله رولتی, پودر ژله مورد نظر رو با آب داخل ظرفی ریخته در داخل مایکروویو قرار میدهیم(میتونید روی بخار آب صافش کنید یعنی نباید هیچ دون دونی داشته باشه) تا صاف و یکدست بشه بعد میذاریم تا کاملا خنک بشه

:: ژله با طعم و رنگ دلخواه ::آب داغ : سه چهارم پیمانه یا لیوان برای هر بسته ژله ::بستنی وانیلی: نصف پیمانه (پیمانه استاندارد شیرینی پزی)

پودر ژله مورد نظر رو با آب داخل ظرفی ریخته در داخل مایکروویو قرار میدهیم(میتونید روی بخار آب صافش کنید یعنی نباید هیچ دون دونی داشته باشه) تا صاف و یکدست بشه بعد میذاریم تا کاملا خنک بشه اونوقت بستنیه پیمانه زده شده رو داخل ظرفی با پشت قاشق له می کنیم تا گلوله نداشته باشه اونوقت به ژله صاف و سرد شده اضافه می کنیم( اگه دیدید ژله زود بست نگران نباشید دوباره روی بخار آب قرار بدید تا شل بشه فقط زیاد هم نزنید ) کمی هم میزنیم( همینکه بستنی آب شد کفایت میکنه زیاد هم نزنید کف روش از بین میره و ژله دو رنگ نمیشه . ) طرز تهیه ژله رولتی بعد داخل ظرف مستطیل نسبتا بزرگی که پلاستیک یا سلفون کشیدیم میریزیم و فقط ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار میدهیم و بعد از ۴۵ دقیقه پلاستیک رو روی سطح صاف قرار میدیم و دور ژله رو با چاقو آزاد می کنیم و خوب و سفت میپیچیم تا فضای خالی بینشون نداشته باشه بعد برش میزنیم باور کنید از این چیزی که گفتم باز آسونتره نکات مهمش یکی اینه که ژله صاف شده باید حتما خنک باشه و ژله نباید ارتفاع زیادی داشته باشه چون ۱۰۰ درصد ترک میخوره ·(ضخامت ژله باید خیلی کم باشه تقریبا نیم سانت یا کمتر)-نوش جان هنرآشپزی

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .


علت های شکسته شدن ژله رولی 1)?پهن برداشتن ژله 2)?زیاد گذاشتن ژله در یخچال قبل از رول کردن ژلمون .نکات مهم در خوب در اومدن و ترک نخوردن ژله رولی 1)?بستنی در دمای اتاق باشد تا کاملا باز شود 2)?زمانی که ژله را با یک لیوان اب جوش به روش بن ماری درست کردیم ،بستنی را به ژله داغ اضافه میکنیم تا دو رنگ شود ژله ما 3)?بستنی را زیاد هم نمیزنیم در حدی که فقط با ژله مخلوط شود کافیست 4)?اگر ژله سرد شود ،ژله رولیه ما دو رنگ نمیشود5)?انتخاب سینی مناسب سایز متوسط تقریبا اندازه 10در15 خوبه 6)?سینی را در یک سطح صاف در یخچال قرار دهید بعد مواد را داخل سینی بریزید 7)?زمان کافی برای گرفتن ژله در یخچال 45دقیقه است با انگشت امتحان کنید اگر انگشت روی ژله فرو نرود در همین حد کافیست وژله اماده برای رول کردن است8)?اگر بیشتر از 45 دقیقه در یخچال بماند ژله رولی ماخوب در نمیاد و ترک میخوره9)?زمانی که ژله اماده شد از یخچال خارج کرده به صورت عمودی برش دهید و به ارومی با انگشت رول کنید  10)?بعد از رول کردن اگر هر چقدر در یخچال بماند مشکلی نیست 11)?انتخاب سینی مناسب خیلی مهمه پهن برداشتن ژله باعث میشه که ژله  رولیمون بشکنه بایک بار درست کردن خودتون متوجه میشید که چه اندازه سینی مناسب تر هستش 12)?اگر بعد از مخلوط کردن ژله و بستنی با هم دیگه بستنی روی ظرف قرار گرفت و ژله زیر نگران نباشید ژله شما درست هست و همین دو رنگ بودن باعث میشه ژلمون حالت دورنگ دربیاد امیدوارم درست کنید و از هنر دست خودتون لذت ببرید ??

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

سلام.

الان من یه عدد آدم پر تلاشی هستم که با کوله باری از تجربه اومدم تجربه هامو در اختیار شما بذارم 🙂

ژله رولی از اون دسته ژله هایی هست که خیییییییییییلی ها معتقدن آسون ترین ژله س. ولی به نظر من خیلی سخت بود یعنی “بود ” الان دیگه نیس 🙂

خیلی وقته که ژله رولی درست می کنم و هر دفعه به یه مشکلی بر می خورد.

دست خداجون درد نکنه که دوستای خوب بهم داده و خدا حفظ شون کنه که با کمک و راهنمایی هاشون تونستم بالاخره اشکال کارمو بفهمم.چکار کنیم ژله رولی نشکنه

مواد لازم :

ژله : یه بسته ژله ( من از ژله انار استفاده کردم )

بستنی وانیلی :یک سوم پ یا ( یه بستنی لیوانی وانیلی از این کوچیکا!)

آب جوش : دو سوم پ

طرز تهیه :

با نصف مواد درست کردم.

اول اینکه یه ظرف مناسب رو خیس می کنیم و روش پلاستیک فریزر باز شده می کشیم.

و روی پلاستیک رو با نوک انگشت کمی چرب می کنیم.

ژله رو به روش بن ماری با آب جوش خوب خوب خوب حل می کنیم. یعنی ژله رو داخل ظرف می ریزی و آب جوش رو اضافه می کنی و می ذاری رو سماور یا کتری. و خوب هم می زنی تا کامل کامل حل شه.

بعد بستتنی رو از فریزر خارج می کنیم و اضافه می کنیم و با کمک قاشق تکه می کنیم. اینجای کار نباید زیاد هم بزنیم . نباید کف تولید شده از دست بره!

گفته شده بستنی نباید بیرون باشه و باید از فریزر خارج کنیم و یهویی بریزیم داخل ژله 🙂

بعد می ریزیم داخل ظرف “مناسب مون “

باید قطر ژله مون نیم سانت باشه. بیشتر نشه که میشه مث کارای سابق من .

می ذاریم 20 الی 30 دقیقه داخل یخچال تا ببنده. نباید زیاد بمونه داخل یخچال وگرنه می شکنه.

همین که با دست روی ژله بزنیم و به دست نچسبه یعنی درسته!

— یه نکته و اونم اینکه تو تابستون چون هوا به شدت گرمه!!! زمانتون بیشتر می شه. چک کنین و به ژله دست بزنین. همین که نچسبید یعنی درسته. اگه چسبید نگران شکسته شدنش نباشین, بیشتر بذارین بمونه.( ولی مدام چک کنین)

وقتی داخل یخچال می ره بستنی و ژله از هم جدا میشه و میشه دو رنگ.

بعد از اینکه ژله بست , با نوک چاقو کناره های ژله رو برش می دیم. و بعد پلاستیک رو از ظرف خارج می کنیم.

یه بسم الله می گیم و شروع می کنیم به رول کردن.

پلاستیک رو دور ژله خوب می بندیم و می ذاریم داخل یخچال. حداکثر نیم ساعت. من یه ربع گذاشتم.

— بازم تو تابستون فرق می کنه! تو تابستون بیشتر بذارین!

 و بعد شروع می کنیم با چاقوی تیز , به برش زدن.

که میشه این:

همه جور عکس گرفتم تا ببینین که :

نه ترک خورد!

نه شکست!

چکار کنیم ژله رولی نشکنه

نه لبه هاش از ژله جدا شده!

بعله ما اینیم 🙂

و اما نکات و بعد اعترافات!

نکات !!!!

— ژله تون باید کاملا حل شه.

— وقتی بستنی رو به ژله اضافه کردین زیاد هم نزنین. 

— زیاد ژله نباید داخل یخچال بمونه چون بعدش میشکنه.

— ظرف مناسب !!!!!

تمام اون مدت که اشتباه می شد یکی از اشکالات کارم ظرف بود 🙁

ظرفم کوچیک بود و ژلم قطور میشد. خدا خیر دوست جون گلم رو بده که گفت.

— روی پلاستیک رو چرب کنین. من دوستام هیچ کدوم چرب نمی کنن ولی برای من دفعه قبلیم خراب شد و نتونستم رول کنم و همون اول رول کردن , شکست.

 — دقت کنین همون ابتدای رول کردن باریک رول کنین تا کارتون تمیز در بیاد.

— اها!!! یه نکته مهم!!!

من همیشه بعد از اینکه ژلم بست اول برش می دادم و بعد رول می کردم. که خوب بود اما بعد از دو ثانیه میشکست. نمی گم دلیل اشتباهم این مدل کار کردن بوده ( اول برش و بعد رول ) اما سعی کنین اول رول کنین و بعد برش بدین. اینطوری اون لبه ژله باز نمی مونه. عکسای بالا رو ببینین. من اول رول کردم بعد برش دادم.

— ظرف سروتونو کمی خیس کنین تا ژله به ظرف نچسبه. یه خورده رطوبت بدین کافیه!

حالا بریم سراغ اعترافات!!!

این عکسا دست گلای قبلیمه البته تعدادشون خیلی بیشتر از ایناس ولی دیگه روم نمیشه بذارم 🙂

فک کردم ژله رو دیر بر می دارم که می شکنه برا همین یه ربع بر داشتم و شد این ژله آبکی :

یه بار هم پلاستیکمو چرب نکرده بودم و همون اول موقع رول کردن , شکست. و شد این :

وسط رول ها رو ببینین:

 امیدوارم ژله رو درست کنین و لذت ببرین از خوردنش و از دیدن شکل نازش 🙂

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

چکار کنیم ژله رولی نشکنه
چکار کنیم ژله رولی نشکنه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *