تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

دوره مقدماتی php
تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری
تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری از ترکیباتی است که در علم طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید در طب سنتی برای حل مشکلات بدن و درمان بیماری‌ها ابتدا به شرایط بدنی هر شخص توجه می‌شود و سپس با در نظر گرفتن این شرایط دارو‌ها و مواد گیاهی مناسب تجویز می‌گردد. بر اساس نظرات عالمان طب سنتی، چنین برداشت می‌شود که افرادی که از اضافه وزن و یا چاقی رنج می‌برند رطوبت بدن آن‌ها زیاد شده است و بدیهیست که برای از بین بردن مشکلات چنین افرادی باید از مواد و دارو‌هایی استفاده شود که اصطلاحاً طبع گرم و خشک دارند. با این حساب مواد خوراکی که طبعی گرم و خشک دارند می‌توانند در بدن فعل و انفعلاتی انجام داده و نهایتاً این رطوبت را کاهش بدهند. یکی از این مواد که دارای طبعی گرم و خشک است، سیاه دانه می‌باشد. در علم طب سنتی سیاه دانه دارای درجه ۳ در گرمی می‌باشد به همین دلیل ممکن است مصرف آن به تنهایی در بدن باعث بروز مشکلاتی شود. برای حل این موضوع، پیشنهاد می‌شود که سیاه دانه را با ماده‌ای معتدل مانند عسل مصرف کرد. عسل طبیعی هیچ ضرری برای بدن ندارد ولیکن توجه داشته باشید که سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهد که حتماً عسل طبیعی باشد.

خواص سیاه دانه برای لاغری از مواردی است که اگر طرفدار طب سنتی و استفاده از مواد ارگانیک باشید نتیجه بسیاری مثبتی خواهد داشت. خواص سیاه دانه برای لاغری از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که این ماده مفید، بدون هیچ فرآوری و یا فرآیند‌های شیمیایی در بازار موجود می‌باشد و بر عکس بسیاری از دارو‌های لاغری که هر روزه شاهد تبلیغات گسترده آن در رسانه‌ها هستیم، آثار بدی بر سلامتی ما نخواهد داشت. اگر درباره دارو‌ها و خوراکی‌های موجود برای لاغری، مطالعه‌ای انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که این مواد، بر قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند و معمولاً با کم کردن اشتها یا دفع یکباره چربی، باعث لاغری می‌شوند. برای مثال برخی از این دارو‌های لاغری، حتی با ترکیبات گیاهی ساخته می‌شوند و این فاکتور به تنهایی نمی‌تواند ضامن مفید و یا بی ضرر بودن عوارض جانبی آن‌ها باشد. کما اینکه در بین گیاهان مواد سمی هم وجود دارند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند. خلاصه وقتی داروی لاغری استفاده می‌شود یکی از قسمت‌های مهم بدن مانند غدد هیپوتالاموس و تیرویید درگیر می‌شوند و به این ترتیب به کاهش اشتها کمک می کنند. صد در صد این دست کاری غدد،عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که بدون دست کاری و صدمه زدن به بدن به لاغری کمک می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم در بسیاری از موارد ثابت شده است. معمولاً چاقی یا اضافه وزن وقتی مورد توجه قرار می‌گیرد که ظاهر و زیبایی فرد یا سلامتی او را تحت تأثیر قرار داده باشد. به‌خصوص اگر چاقی در اطراف شکم و به صورت موضعی باشد در اعتماد به نفس اشخاص مؤثر است. دو فاکتور مهم برای کاهش وزن و زیبا شدن شکل بدن مؤثر هستند اول تغذیه سالم و دوم ورزش. با پیگیری کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت و زیبایی اندام خود را تضمین کنید البته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. گاهی اوقات افراد تصمیم می‌گیرند که برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی سخت ولی موقت استفاده کنند احتمالاً در این مدت، وزن آن‌ها تا میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند ولی قطعاً با برگشت به عادات غذایی گذشته اضافه وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. می‌توانید از مواد گیاهی سالم هم برای کاهش وزن استفاده کند و در این میان از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم، غافل نشوید. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم می‌توانید این ماده غذایی را در یکی از وعده‌های روزانه خود قرار بدهید.تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

معجون لاغری سیاه دانه توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که سیاه دانه دارای طبعی به شدت گرم و خشک است برای همین زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری می‌تواند تأثیر منفی بر بدن شما داشته باشد. پس بهتر است قبل از شروع استفاده از سیاه دانه با یک متخصص طب سنتی مشاوره داشته باشید. برای خنثی یا معتدل کردن طبع سیاه دانه از معجون لاغری سیاه دانه استفاده می‌شود. معجون لاغری سیاه دانه معمولاً ترکیبی از سیاه دانه و مواد دیگر طبیعی است برای مثال سیاه دانه، آب ولرم و عسل یک معجون مؤثر در لاغری می باشد که تأثیرات مثبت آن ثابت شده است.

دوره مقدماتی php

لاغری با سیاه دانه در هفت روز، شاید این عنوان را در بین برخی از مقاله‌های مربوط به سلامتی و لاغری شنیده باشید. سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند که کاهش وزن پیدا کنید ولی توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی، به خودی خود نمی‌تواند در رابطه با چاقی، اثری مانند معجزه داشته باشید. اگر مایل هستید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی‌های اطراف شکم خود را کاهش دهید می‌توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید. کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده‌های غذایی که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می‌تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

سیاه دانه و لاغری شکم به رژیم غذایی اشاره دارد که با گنجاندن مقدار سیاه دانه به رژیم غذایی در طولانی مدت می‌توان چربی‌های اطراف شکم را کاهش داد. سیاه دانه، ماده‌ای کمی تلخ است که مصرف آن معمولاً با خوراکی‌های دیگر پیشنهاد می‌شود. برای مثال می‌توانید سیاه دانه را پودر کرده و روی برنج پخته که در وعده‌های ناهار و شام مصرف می‌کنید، اضافه نمایید. همچنین موضوع سیاه دانه و لاغری شکم توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی در مطالب و مقالات مختلف، مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که استفاده معقول و به جا از سیاه دانه در طولانی مدت بر لاغری شکم تأثیر دارد.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه به دو صورت ممکن است. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم، سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است که بر همین اساس می‌تواند رطوبت اضافی بدن را جذب نماید. از طرفی از نظر علم طب سنتی، وجود رطوبت در بدن، عامل مهمی بر افزایش وزن و چاقی است. پس با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر موضع‌ چاقی، باعث کاهش چربی خواهد شد. برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه اگر چاقی موضعی در قسمت شکم باشد می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن سیاه دانه با ماست، این چربی را از بین ببرید. همچنین برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه می‌توانید قسمت مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید. بهتر است هر هفته ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید.

 

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری به این صورت است که ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید با استفاده از از ماساژ لاغر شوید یا روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف کنید. در هر دو مورد روغن سیاه دانه تأثیر مثبتی برای کاهش چربی خواهد داشت. روغن سیاه دانه دارای مزه‌ای تلخ است که بهتر است این ماده را به تنهایی استفاده نکنید. می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه ۳ یا ۴ قطره به ماست اضافه کنید و در طول روز دو بار در وعده‌های ناهار و شام میل نمایید. همچنین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری اگر قرار باشد به وسیله ماساژ این کار را انجام دهید بهتر است که روغن سیاه دانه را هر هفته ۳ یا ۴ بار بر موضع مورد نظر ماساژ دهید. این کار را با حوصله انجام دهید تا روغن به بافت چربی نفوذ کند.

سیاه دانه و عسل برای لاغری ترکیب موثری است که تا به حال تأثیر مثبت خود را ثابت کرده است. حتماً برای درست کردن این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهند که مواد کاملاً ارگانیک باشند در غیر اینصورت خود عسل غیر طبیعی باعث اضافه وزن و بوجود آمدن مشکلات دیابت یا افزایش کلسترول خواهد شد. سیاه دانه و عسل برای لاغری را می‌توانید در وعده صبحانه قرار دهید. توجه داشته باشید که تنها یک یا دو قاشق مربا خوری از این ترکیب کافی است و نیاز نیست که زیاده روی کنید.

برای آسیاب سیاه دانه از دستگاه آسیاب گروه بکردانه می توان استفاده نمود.

ارتباط با کارشناسان فروش:

طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

خواص میوه ها و گیاهان دارویی

۲ دیدگاه

آیا خوردن سیاه دانه باعث لاغری می شود؟ طرز مصرف و خوردن سیاه دانه برای لاغر شدن چیست؟ خواص سیاه دانه برای لاغری چگونه است؟ درمان چاقی با خوردن سیاه دانه

سیاه‌دانه، یا «شونیز» (انگلیسی: Nigella Sativa) گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. در ایران این گیاه به‌ویژه در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید. از دانهٔ این گیاه به عنوان دارو استفاده می‌شود.

سیاه‌دانه از راستهٔ گل‌های ساعت (Ranunculales) و تیرهٔ آلالگان (Ranunculaceae) است. دانه‌اش دارای اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری، مسهل و زیادکننده ترشحات شیر است. سیاه‌دانه مزه‌ای تلخ و ادویه‌ای دارد با کمی ته‌مزهٔ توت فرنگی. از سیاه‌دانه در مصارف دارویی استفاده می‌شود.

 

تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

سیاه‌دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی

فواید سیاه دانه برای چربی سوزی و لاغری : خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

سیاه دانه بسیار گرم و خشک است و سرشار از ترکیباتی مانند مواد معدنی (روی، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم) و همچنین انواع ویتامین‌ها می‌باشد. سیاه دانه خاصیت چربی سوزی داشته و از این رو مصرف آن به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین به اعتقاد پزشکان طب سنتی، در این علم درمان به ضد است؛ یعنی به طور کلی برای درمان چاقی نیاز است که رطوبت را در تن کاهش دهیم و بالعکس برای درمان لاغری باید رطوبت را به تن بازگردانیم. بنابراین با توجه به طبیعت بسیار گرم و خشک آن استفاده از سیاه دانه برای لاغری مثمر و پرفایده است.

روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

انواع خواص سیاه دانه برای لاغری با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید.

برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله

را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد. خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد. همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، آلرژی یا حساسیت و حتی بیماری‌های جدی مانند نفس تنگی (asthma)، دیابت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا (Hepatit)، ایدز (AIDS) و حتی سرطان دارو می‌باشد.

این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می‌کردند.
مصرف سیاه‌دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می‌شود.
تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه‌دانه در درمان دیابت، سل، بیماری‌های قلبی و عروقی، کم‌خونی و میگرن مفید است.
اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه‌دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
سیاه‌دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
مصرف روغن سیاه‌دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مؤثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می‌کند.
سیاه‌دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان‌ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

 

هرچند که خواص سیاه دانه و خواص روغن سیاه دانه بسیار زیاد هستند اما مصرف آن ها در دوران بارداری مضر است.

برای اینکه افراد گرم مزاج هم بتوانند از خواص سیاه دانه برای لاغری بهره ببرند، بایستی ابتدا مقداری سیاه دانه را در سرکه سیب خیسانده و بعد مصرف کنند.

 

 

آیا باید بخوریم چگونه خوردن دانه رژیم سیاه سیاه دانه طرز مصرف کاهش وزن لاغر لاغری مصرف

سلام.اون دستورلاعری که گفتین برای افرادگرم مزاج مضره؟حتی باکپسول؟بعداینکه درهفته چندکیلولاغرمیکنه؟

اطراف شکم و پهلو به هیچ عنوان لاغر ن میشه چکار کنم چه بخودم روزی یک وعده می خورم ولی زیاد اشک هام زیاده برای برنج و نون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

هرکی با سیاه دانه وعسل لاغر شده چقدر لاغر شده 😫😫😫 😐😐🤔🤔🤔🤔

مگه لاغر میکنه 

کسی نیست آیا 😟😟😟😟😟😟😟

تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

نه نشنیدم 

مامانا من همیشه از این فروشگاه پوشک میخرم و خیلی راضیم 

قیمتاش هم عالیه 

حتماسر بزنید پشیمون نمیشید

سیاه دانه و عسل برا تنظیم هورمونه🙁

من باهاش معده دردم خوب شده

اره لاغر میکنه 😊

من دیشب تونت آب بادمجون بخوری لاغری میشی امروزمیخوام درست کنم

لاغری نمیکنه اما لاغر میکنه😆

می دونم لاغر می کنه

البته به مزاج خیلی بستگی داره

مصطکی هم کمک می کنه به آب شدن چربی مخصوصا شکم

البته سیاهدانه رو باید نیم کوب کنی و با عسل قاطی کنی بلافاصله بخوری چون در واکنش با اکسیژن خاصیت سمی پیدا می کنه

آب کرفس امتحانشو پس داده

اگه می خوای بخوری آب کرفس بخور

آب بادمجون دیگه چیه؟ 😷

چجوری تاپیک رو به روز میکنید؟؟؟

فقط 2 هفته و 5 روز به تولد باقی مونده !

کرفس یک مدت میخوردم حالم بدمیشودته دلم یک ضعف خیلی بدی داشتم 

عزیزم هیچ غذایی خودش باعث لاغری و کاهش وزن نمیشه.فقط ممکنه که به سوخت و ساز بهتر بدن کمک کنن که باید همراه با ورزش و رژیم باشه

عسل سرکه سیب زنجبیل آبلمیوه خوبه من امتحان کردم

تاثیرش چطور بود؟

خیلی بد مزه هست؟

من تا حالا نخوردم

یکی از فامیلامون می خورد می گفت بدمزه هست اما موثره

چرا تپلا و چاقها بازم برا لاغر شدن میخواین فقط بخورین که لاغر بشین 😆😆😂😂

اصلا چیزی نخورین فقط کالری کم و پیاده روی کم بخورید درحدی که معدتون دردنگیره 

من الان وزنم انقدر کم شده میخوام تپل کنم😔

خوشمزه نیست خب من چیزاهای دیگه میخوردم نمیدونم تاثیرکدومشونه ولی دوست خواهرم قرص کرفس میخوردنتیجه گرفته بودتاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

زنجبیل خیار و نعنا و لیموتازه در روز یک لیتر بخور خیلی هم خوش مزه..بعد اگه زیاد ته سعی کن شب قبل خواب بخوری …چند روز اول نتیجه رو میگیری

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

در مطالب قبل بیان کردیم که کاهش وزن از خواص تخم شربتی، خواص فلفل سیاه می باشد. خواص بی شمار سیاه دانه موجب شده که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته باشد. در طب سنتی از سیاه دانه، عصاره و روغن آن برای رفع انواع اختلالات جسمی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می شود.

مصرف سیاه دانه موجب درمان بیماری های کلیوی، مثانه، کبد، قلب، طحال، دستگاه گوارش (زخم، تورم، نفخ معده) تصفیه کننده خون، دفع کننده اخلاط زیان آور، ازدیاد شیر در مادران شیرده، ادرار آور و رفع عفونت های ادراری، درمان سردردهای مزمن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تمیز کردن سینه و ریه از اخلاط، درمان زخم ها و ترشحات آن ها، ضد گرفتگی های عضلانی، ضد آسم و تنگی نفس، ضد انگل، درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان خونریزی ریه و استفراغ خونی، ضد یرقان، درمان ناباروری، افزایش میا جنسی، درمان جوش های چرکی و ناراحتی های پوستی، کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان می گردد.

عوامل مختلفی باعث چاقی و افزایش وزن می شوند. طب مدرن و سنتی نیز برای رفع این عارضه درمان ها و داروهای مختلفی را معرفی می کنند. اما انتخاب طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی مسلما گزینه مناسب تری است و مورد قبول پزشکان و بیماران نیز هست.تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

ابتدا با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب و بعد با کمک گیاهان دارویی کاهش چربی های بدن و در نتیجه کاهش وزن صورت می گیرد که یکی از موثرترین آن ها، خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد. این گیاه حاوی ترکیباتی مثل مواد معدنی (کلسیم، روی، پتاسیم، فسفر، سلنیوم) و انواع ویتامین ها می باشد. طبیعت و ترکیبات سیاه دانه موجب چربی سوزی آن شده اند. در طب سنتی از سیاه دانه به عنوان ضد چاقی و درمان قطعی چاقی یاد می شود.

خواص سیاه دانه نیز همچون خواص هلیله سیاه برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است. برای درمان چاقی بایستی رطوبت بدن کاهش و برای درمان لاغری نیز باید رطوبت بدن افزایش یابد. بنابراین طبیعت گرم و خشک بودن از خواص سیاه دانه برای لاغری می باشد.

سیاه دانه حاوی روغن ها و ترکیبات فراری است که با پودر کردن آن از بین می روند. بنابراین برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید. سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید. این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار نافع می باشد.

روش دیگر استفاده از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و بعد مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم می باشد.

با ترکیب سیاه دانه با چند داروی گیاهی دیگر یک معجون فوق العاده و بی نظیر جهت لاغری و چربی سوزی تهیه کنید. برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای لاغری این معجون بسیار عالی که شامل داروهای گیاهی از جمله سیاه دانه 50 گرم، طباشیر 25 گرم، زیره سیاه 50 گرم، هلیله سیاه 25 گرم، تخم گشنیز 25 گرم، زنیان 50 گرم و لاک مغسول 25 گرم می باشد را تهیه و بعد باهم مخلوط کنید. سپس روزانه نصف قاشق چای خوری از این مخلوط را با کمی عسل و آب ولرم میل کنید. همچنین می توانید مقدار گفته شده از مخلوط را در کپسول های خالی ریخته و روزانه 2 عدد کپسول را در فاصله زمانی 8 ساعت مصرف کنید.

منبع : سایت خاصیت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

روغن بادام تلخ یکی از روغن های معجزه آسا در زمینه درمانی و زیبایی می باشد که استفاده از ای…

ورود


نام کاربری یا نشانی ایمیل


رمز عبور

مرا به خاطر بسپار


شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
اکبر جودکی

روغن سیاه‌دانه از دانه‌های گیاهی به نام نیجلا ساتیوا از تیره آلالگان بدست می‌‌آید. این داروی گیاهی قدرتمند قادر است بیماری‌های زیادی از جمله مشکلات پوستی را درمان ‌کند. استفاده از خواص روغن سیاه دانه برای کاهش وزن یکی از شناخته شده و طبیعی‌ترین راهکارها برای خلاص شدن از اضافه وزن می‌باشد. این روغن کمک می‌کند وزن‌تان را کاهش داده و دوباره به وزن دلخواه خود برسید. در ادامه شما را با دیگر خواص درمانی روغن سیاه دانه و ۵ طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید:

تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

به طور کلی، این گیاه در طب سنتی برای بهبود سوخت و ساز بدن، ناراحتی‌های تنفسی و گردش خون، کاهش التهاب و درمان اختلالات دستگاه گوارش مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، ثابت شده است روغن سیاه دانه در درمان فشار خون بالا، سردردهای پیش از قاعدگی، تب یونجه، قارچ روده، نفخ شکم، برونشیت (آماس نایژه)، آلرژی و آسم مفید می‌باشد.

حتماً بخوانید: با نوشیدن معجون لاغری سیر و لیمو چربی‌های شکم خود را سریع آب کنید

این گیاه علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، حاوی اسیدهای چرب مانند اسید پالمیتیک، لینولئیک و اولئیک می‌باشد که همگی به دفع چربی از بدن کمک می‌کنند. این اسیدها هم‌چنین باعث بهبود فرآیند هضم غذا می‌شوند. افزون بر این، بدن به ما یاد می‌دهد چطور ضمن تحریک دفع صحیح فضولات از تمام مواد مغذی استفاده کنیم.

عصاره اتر موجود در روغن سیاه دانه باعث کنترل اشتها می‌شود. دیگر خاصیت روغن سیاه دانه کمک به کاهش میزان قندخون است که در نتیجه می‌تواند کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی بدن را نیز به همراه داشته باشد.

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه برای لاغری و کاهش وزن این است که میل شدید فرد به خوردن غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات را کاهش می‌دهد. روغن سیاه دانه دارای مقادیر زیادی فیتوسترول است. فیتوسترول‌ها همان چربی‌های گیاهی هستند که مقدار کلسترول جذب شده توسط بدن انسان را مشخص می‌کنند.

دیگر خاصیت روغن سیاه دانه این است که باعث افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین و گلوکز می‌شود و از این رو تضمین می‌نماید که بدن شما به خوبی به آن‌ها پاسخ می‌دهد. بدین ترتیب، دیگر میل چندانی به شیرینی‌جات و کربوهیدرات‌ها نخواهید داشت.

حتماً بخوانید: طرز تهیه ۲ نوشیدنی خوش‌طعم برای چربی‌سوزی و لاغری با دارچین و زنجبیل

روغن سیاه دانه با کاهش وزن به حفظ سلامت بدن و کاهش میزان قند خون کمک می‌کند. روغن سیاه دانه هم‌چنین سرشار از اسید لینولئیک مزدوج است که باعث بالا بردن توانایی چربی‌سوزی بدن می‌شود. این امر اثبات می‌کند که روغن سیاه دانه یکی از دستورالعمل‌های مؤثر در کاهش وزن می‌باشد.

اینک به معرفی طریقه مصرف سیاه دانه برای لاغری و کاهش وزن می‌پردازیم:

برخی افراد دوست دارند از پودر سیاه دانه به خاطر طعم تند و تیز و بوی معطر قوی آن در غذا استفاده کنند. اما، روغن سیاه دانه غلظت بیشتری دارد و برای همین می‌توانید آن را به سس سالاد نیز اضافه کنید و از خواص روغن سیاه دانه بهره ببرید.

برای تهیه ترکیب روغن سیاه دانه و عسل برای لاغری کافیست یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با دو قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. این ترکیب را هر روز قبل از صبحانه به صورت ناشتا مصرف کنید.

یک لیوان آب را با یک قاشق چای‌خوری عسل و دارچین و یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه مخلوط کنید. این ترکیب را هر روز قبل از صبحانه و شب قبل از خواب بنوشید.

حتماً بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع

آب یک عدد پرتقال را بگیرید و با یک قاشق چای‌خوری عصاره سیاه دانه مخلوط کنید. توصیه می‌شود این معجون را هر روز با شکم خالی میل کنید.

ابتدا یک لیوان آب ولرم را با آبلیمو مخلوط کرده و بنوشید. سپس ۳ میلی گرم سیاه دانه بخورید و روی آن یک لیوان آب ولرم میل کنید (حتماً دانه‌های سیاه دانه را با آب قورت دهید). در انتها، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی بخورید.

در مجموع می‌توان گفت تمام این راهکارهای طبیعی خانگی در کاهش وزن و حفظ سلامت بدن به شما کمک می‌کنند. با انجام این راهکارها میل شدید افراد متوقف شده و میزان قند خون کاهش پیدا خواهد کرد.

ترجمه شده در سایت خلایق
منبع:

beautifullyalive.org


۱۳۹۷-۰۴-۰۱

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۷-۰۴-۰۱


۱۳۹۷-۰۲-۲۹

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۷-۰۲-۲۹


۱۳۹۶-۰۹-۲۳

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
پدرام ملکی
· Published ۱۳۹۶-۰۹-۲۳


۱۳۹۶-۱۱-۰۵

 شما اکنون در سایت خلایق هستید: نوشته ی
بهاره قاسم پور
· Published ۱۳۹۶-۱۱-۰۵

مشاوره چشم پزشکی توسط متخصصین مرکز چشم پزشکی بصیر

باز نشر مطالب تنها با ذکر نام سایت خلایق و ذکر آدرس و درج بک لینک khalayegh.com مجاز است.

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند حتما با خواص بعضی گیاهان و خوارکی ها در لاغری نیز آشنایی دارند. یکی از خوراکی هایی که در کاهش وزن نقش زیادی دارد سیاه دانه است. سیاه دانه دارای فواید زیادی است که در این مطلب به طور اختصاصی به خواص سیاه دانه برای لاغری می پردازیم.

خواص سیاه دانه برای لاغری به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری های مربوط به گوارش جلوگیری می کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی به روش های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می توان در مدت کم مقدار قابل قبولی وزن را کاهش داد.

از جمله بهترین تاثیرات خواص سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با مواد دیگر است که در چربی سوزی نقش دارند که علاوه بر کمک به کاهش وزن در حفظ سلامت بدن نیز موثر می باشند. سیاه دانه علاوه بر چربی سوزی دارای خواص زیاد دیگری نیز برای بدن می باشد که از آن جمله می توان به تصفیه خون و سم زدایی از بدن اشاره کرد. خواص سیاه دانه در نرم کردن سینه و دفع خلط، ادرار آوری، افزایش شیر در مادران و ترمیم زخم ها نیز کاربرد دارد. همچنین سیاه دانه در تسکین درد نیز موثر بوده و باعث رفع تاول های پوستی می شود. برای درمان بیماری های مربوط به کبد نیز می توان از سیاه دانه استفاده کرد.

تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

می توان با ترکیب سیاه دانه با مواد خوراکی و گیاهی دیگر به یک معجون لاغری بی نظیر دست یافت. یکی از معجون های توصیه شده در طب سنتی برای لاغری با سیاه دانه شامل موادی مانند طباشیر، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان و لاک مغسول است. این مواد را می توانید از عطاری تهیه کنید. مقدار 50 گرم سیاه دانه، 50 گرم زنیان و 50 گرم زیره سیاه را با مقدار 25 گرم تخم گشنیز، 25 گرم لاک مغسول، 25 گرم طباشیر و 25 گرم هلیله سیاه را با هم مخلوط کنید. سپس بکوبید تا پودر شود. از این پورد باید هر روز و به مقدار نصف قاشق چایخوری استفاده شود. می توانید این ترکیب را به یک لیوان آب گرم افزوده و با مقدار کمی عسل شیرین کنید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته باعث کاهش وزن چشمگیر می شود.

برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید. تهیه این ترکیب بسیار آسان بوده با این حال بارها بر تاثیر آن در کاهش وزن صحبت شده است. مقدار 50 گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ترکیب می توانید یک مرتبه در طی روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب و دلخواه خود برسید. علاوه بر لاغر کنندگی سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و همچنین به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند. می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه و یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

بهتر است از این روش در کنار سایر روش های کاهش وزن استفاده شود. یعنی هم رژیم های غذایی لاغری و هم ورزش انجام شود و در کنار آن روش لاغری با سیاه دانه نیز استفاده شود.

با وجود خواص سیاه دانه برای لاغری اما از این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. زیرا گرفتن هر گونه رژیم در این دوران باعث آسیب به جنین و مادر می شود.

ممکن است بعضی افراد نتوانند از طعم سیاه دانه یا سایر ترکیبات گفته شده استفاده کنند که در این صورت توصیه می شود که کپسول های خالی را از داروخانه تهیه و با این ترکیب پر کرده و از آن در طی روز دو مرتبه استفاده شود.

منبع : آرگا



راز زیبایی سلنا گومز !


چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم ؟


انواع دمنوش های طبیعی و پرخاصیت نیوشا رو از اینجا تهیه کن



ژله شب یلدا رو اینطوری تزیین کن


تزیین میز شب یلدا با انواع خلاقیت های جذاب و جدید



تزیین کردن لبوی شب یلدا با روش های جذاب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “aa1c2bdcf359589cf746c753a8b3be61” );document.getElementById(“gd309a9435”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چاقی و اضافه وزن از جمله دغدغه های امروز بسیاری از مردم به شمار می آید. راه های زیادی برای رسیدن به اندام ایده آل و لاغری وجو دارد که داروهای گیاهی می توانند موثرترین گزینه برای دست یابی به تناسب اندام باشد. مصرف سیاه دانه با عسل برای لاغری بسیار مفید به شمار می آید، البته این ترکیب معجزه گر نه تنها به لاغری بلکه تاثیرات بسیار چشم گیر دیگری را نیز برای سلامتی دارا می باشد که به تمام آن ها در ادامه آرتیشو خواهیم پرداخت.

سیاه دانه Negilla Sativa که به نام های (سیاه تخمه، سرنیچ، کمون آسود، سنوخ سیاه، شونوز، کمون هندی) نیز معروف است. در واقع سیاه دانه نوعی گیاه گلدار یک ساله است و از گونه های آلالگان به حساب می آیند و به وفور در شهرهای اصفهان و اراک می رویند. سیاه دانه منبع کاملی از موادی مانند روی، فسفر، پتاسیم، فسفر و ویتامین ها به حساب می آید.

سیاه دانه خواص فراوانی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها همچنین کاهش وزن و لاغری ایفا می کند چنانچه با داروهای گیاهی دیگر ترکیب شود خواص آن دوچندان می شود. از خواص بی شمار سیاه دانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همانگونه که قبلا اشاره کردیم از مهم ترین فواید سیاه دانه لاغری و تناسب اندام است. برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن باید بدن به اندازه کافی مرطوب باشد و رطوبت در بدن چندین برابر شود. پس می توان اظهار داشت سیاه دانه خاصیت چربی سوزی فوق العاده ای دارد چرا که سیاه دانه دارای طبعی  گرم و خشک است این خاصیت مهم ترین عامل در پایین آوردن وزن محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید از فواید سیاه دانه در کاهش وزن و لاغری بهره مند شوید فقط کافی است آن را در وعده های غدایی خود مثلا صبح یا عصر بگنجانید. سیاه دانه را می توانید به طرق مختلف ازجمله دمنوش، استفاده از دانه و یا روغن آن مصرف کنید که بهترین راه مصرف آن برای لاغری استفاده از سیاه دانه را در وعده های غذایی یا روغن سیاه دانه می باشد.تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری

یک فرد میزان ۲ گرم از سیاه دانه را در طول روز می تواند مصرف کند. در صورتی که قصد دارید روغن سیاه دانه را مصرف کنید، یک تکه نان را بیاورید و روی آن ۲۰ تا ۳۰ قطره روغن سیاه دانه بریزید.

 

نکته ای که باید در نظر گرفته شود این می باشد که هنگام مصرف سیاه دانه آسیاب کردن آن کار اشتباهی است به دلیل آنکه روغن موجود در سیاه دانه بعد از آسیاب کردن از دست می رود.

از دیگر راه های مصرف سیاه دانه برای لاغری ترکیب آن با عسل می باشد که در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است. ترکیب کردن سیاه دانه به همراه عسل منبعی سرشار از مواد مغذی به حساب می آید که قادر است قند خون را ثابت نگه دارد، این کار در پایین آمدن وزن نقش به سزایی دارد.

برای درست کردن این ترکیب معجره گر کافیست مقداری از پودر سیاه دانه را با کمی عسل مخلوط کنید سپس یک یا چند بار در طول روز ( بعد از وعده صبحانه و شام ) مقدار یک قاشق از این ترکیب را میل نمایید.

ترکیب سیاه دانه با عسل به نام داروی گیاهی دوسین معروف است که این اسم نشات گرفته از دو سین به کار برده شده در عسل و سیاه دانه می باشد. این داروی گیاهی تنها دارویی با خواص لاغری و کاهش وزن نمی باشد بلکه از گذشته در درمان بسیاری از بیماری ها مفید بوده و به کار برده می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از ترکیب معجزه گر می توان به عنوان دارویی برای بهبود سرماخوردگی به صورت مداوم، بهبود سردردهای ناشی از مزاج سرد، مفید برای آقایانی که از پروستان رنج می برند، بهبود عفونت های ادراری و ادرار آور، درمان سنگ کلیه و سنگ مثانه، پیامدهای ناشی از مصرف داروهای شیمی درمانی برای کلیه را کاهش می دهد، مناسب برای افرادی که استرس و ضربان قلب بالایی دارند، به دلیل داشتن طبع گرمی که دارد افسردگی را درمان می کند، باعث می شود تعداد اسپرم افزایش یافته و ناباروری هایی که دلیل آن کاهش اسپرم است بهبود یابد، بالابرنده میل جنسی به صورت طبیعی شناخته می شود.

یکی دیگر از شیوه های رسیدن به لاغری مصرف سیاه دانه به همراه سایر داروهای گیاهی می باشد، به این صورت که سیاه دانه را با چندین گیاه دارویی دیگر از جمله طباشیره، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان، لاک مغسول ترکیب کنید.این ترکیب برای چربی سوزی و کاهش وزن بسیار تاثیر گذار است.

بدون دیدگاه

تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری
تاثیر سیاه دانه و عسل بر لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *