چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

دوره مقدماتی php
چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست
چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

استفاده از پستانک در نوزادان پسر موجب اختلال در تکامل عاطفی آنها می شود، زیرا با استفاده از این وسیله آنها نمی توانند احساسات خود را از طریق حرکات صورت بیان کنند

 در گذشته آکادمی متخصصان کودک امریکا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده بودند که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود. زیرا در تحقیقات آنها مشخص شده بود که قطع مصرف پستانک موجب  بهبود فرآیند غذا خوردن در کودکان می شود. 

همچنین استفاده ازاین وسیله موجب بروز اختلالات دندانی در کودکان می گردد. در مطالعه دیگری که در سال 2008 انجام گرفت نیز مشخص شد بین استفاده از پستانک و عفونت های گوش ارتباط وجود دارد.متخصصان معتقدند که افراد در هرسنی، اعمال دیگران از جمله نحوه بیان احساسات ازطریق صورت و بدن را از دیگران تقلید می کنند و این عمل یک ابزار مهم برای یادگیری بیان احساسات در کودکان است.ما با کودکان صحبت می کنیم، اما در ابتدای کودکی و دوران نوزادی آنها معنی لغات را در ک نمی کنند، بنابراین ارتباط ما با نوزاد تنها از طریق لحن صدا و حرکات صورت است. وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند، بنابراین نحوه بیان احساسات را یاد نمی گیرد.بررسی ها نشان داد که پسران 6 و 7 ساله که در دوران نوزادی به طور منظم از پستانک استفاده کرده بودند، در تقلید از بیان احساسات دیگران مشکل داشتند.در یک مطالعه دیگر گروهی از دانشجویان مورد آزمون هوش عاطفی قرار گرفتند. در زمینه توانایی ارزیابی خلق و خوی دیگران، پایین ترین امتیاز مربوط به مردانی بود که در کودکی از پستانک استفاده کرده بودند. این نتایج درمورد دختران مشاهده نشد زیرا بر اساس نظر متخصصان در دختران، روند تکاملی به ویژه در مورد عواطف زودتر صورت می گیرد و دیگر اینکه پسران در این زمینه آسیب پذیرترند.از آنجایی که در اغلب فرهنگ ها این طور انتظار می رود که دختران باید احساسات خود را بروز دهند، والدین از طرق مختلف رشد و تکامل عاطفی دختران را تحریک می کنند اما پسران به دلیل اینکه اجباری برای بیان احساسات ندارند، این عمل را یاد نمی گیرند.نتایج تحقیقات حاکی از این است که استفاده از پستانک در شب برای نوزادان پسر بلامانع است زیرا شب، زمان مشاهده و یادگیری حرکات صورت دیگران نیست.مشابه این تحقیق در افراد بزرگسالی انجام شد که از تزریق بوتاکس استفاده کرده بودند. این ماده عضلات صورت را بی حرکت می کند و این افراد در بیان احساسات خود از طریق حرکات صورت با مشکل مواجه می شوند.

بیشتر بدانید : تغذیه مناسب برای کودکان

 بیشتر بدانید : تاثیر شگفت انگیز آجیل در رژیم غذایی کودکان

دوره مقدماتی php

چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

 بیشتر بدانید : علائم بیماری های خطرناک در کودکان

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

مامانا در مسابقه نان کید با جایزه های هیجان انگیز شرکت کنین

اللهم عجل لولیک الفرج (اللهم صل علی محمد و آل محمد)

اللهم عجل لولیک الفرج (اللهم صل علی محمد و آل محمد)

چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

عزیزم شیرخشکش رو عوض کن بهش حتما نمیسازه

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

شرکت دانش بنیان بازرگانی ملکی با هدف تولید و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی سالم دارویی درسال ۱۳۹۳ از سازمان صنایع و معادن و کشاورزی مجوز گرفت و تحت عنوان برند ” الیسو اسکای/Elisso Sky” و ” سلمنتا هرب/Clementa Herb”نام تجاری خود را ثبت نمود و با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد.

www.malekicommercialco.com

@2017 – All Right Reserved.by malekicommercialco


(چاپ)


منبع :


رازیانه گیاه بسیار خوبی برای درمان کودکان مبتلا به قولنج و ضعف گوارش است. این گیاه هضم و جذب مواد غذایی را بهبود می دهد و بهترین و بی خطرترین دارو برای درمان درد و اسپاسم شکم، نفخ و مشکلات دستگاه گوارش است. گیاه رازیانه به صورت دانه، روغن، شربت و دمنوش استفاده می شود. در صورت مصرف مکمل های رازیانه و استفاده از این گیاه به صورت دارویی پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه و اثر بخشی

برای تهیه ی چای رازیانه یک یا دو قاشق چای خوری رازیانه را خرد کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید. اجازه دهید دانه ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب جوش بمانند. برای تهیه ی این دمنوش از دمنوش های کیسه ای آماده هم می توان استفاده کرد.

بریژیت مارس گیاه شناس و مشاور تغذیه در کتاب دمنوش های گیاهی شفابخش، دستور تهیه ی دمنوشی برای درمان کولیکِ نوزادان را پیشنهاد می دهد. این دمنوش از 2 قسمت گیاه علف گربه، 2 قسمت نعناع فلفلی، 1 قسمت رازیانه و 1 قسمت بابونه تهیه می شود. این دمنوش را باید مادران شیرده مصرف کنند چون کولیک را در نوزادان درمان می کند. در یک پژوهش که نتایج آن در نشریه ی Journal of the American Academy of Pediatrics  منتشر شد، 68 نوزاد 2 تا 8 هفته ای مبتلا به کولیک بررسی شدند. به این کودکان دمنوشی متشکل از بابونه، گل شاه پسند، شیرین بیان و رازیانه به میزان 150 میلی لیتر، 3 بار در روز داده شد. پس از 7 روز، کولیکِ57 درصد از این نوزادان بهبود یافت.

چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

مقدار مصرف

بنیاد علمی فرآورده های گیاهان دارویی، مصرف روزانه ی 1 تا 2 قاشق چایخوری دانه های خرد شده ی رازیانه را برای نوزادان تازه متولد شده تا 1 ساله توصیه می کند. دمنوش تهیه شده از این مقدار رازیانه باید به 4 قسمت تقسیم شده و  3 تا 4 بار در روز برای درمان بیماری کولیک مصرف شود. مصرف این دمنوش در کودکان به جز موارد بسیار نادر که ممکن است واکنش های آلرژیک تولید کند، عوارض جانبی ایجاد نمی کند اما کودکان نباید دمنوش دانه های رازیانه، برگ یا قسمت های دیگر این گیاه و همچنین مکمل های رازیانه را مصرف کنند.

http://www.livestrong.com

 

 

سبد محصولات تولیدی نیوشاداریان گستره وسیعی از انواع چای های سبز و سیاه مخلوط با ادویه ها و گیاهان طبیعی، دمنوش های گیاهی و همچنین پودرهای قهوه است که با برند تجاری «نیوشا» تولید می شوند. این محصولات در سطح فروشگاه ها یافت نمی شوند و فقط به شکل مستقیم از طریق شبکه توزیع بازاریابی شبکه ای نیوشانیک و نمایندگان مستقل آموزش دیده به مصرف کنندگان معرفی و ارائه می شوند.

تولید محصولات خوراکی و آشامیدنی، تابع قوانین کشوری است که محل تولید محصولات در آنجا قرار دارد. محل تولید و بسته ­بندی نهایی محصولات نیوشا کشور ایران است و کارخانه نیوشا واقع در شهرک صنعتی نصیرآباد تهران طبق ضوابط قانونی مقرر شده، مجوزهای زیر را اخذ نموده است:

«پروانه بهره­ برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران»: این پروانه نشانگر قانونی بودن فعالیت شرکت از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است.

«پروانه بهره­ برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران»: این پروانه نشانگر انطباق محل تولید محصولات شرکت با اصول ایمنی و بهداشتی از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

«پروانه استاندارد صادره از سازمان ملی استاندارد ایران»: این پروانه مختص «مخلوط ‎های چای» نیوشا است و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر شده است. این مجوز در گروه محصولات دمنوش‌ها وجود ندارد چراکه سازمان ملی استاندارد ایران هنوز برای دمنوش استانداردی مقرر نکرده است.

کارخانه‌های موادغذایی و آشامیدنی بعد از اینکه مجوزهای مربوط به محل تولید را دریافت کردند باید برای مجوز تولید هر يك از محصولات خود نیز به صورت جداگانه اقدام کنند. در همین راستا، نیوشا برای تک تک محصولات خود، «پروانه بهداشتی ساخت» دریافت کرده است. این پروانه نشانگر انطباق محتویات و فرمولاسیون هر محصول با ضوابط و معیارهای تعریف شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران است.

موارد فوق مجوزهایی هستند که براساس قوانین داخلی، هر شرکتی قبل از شروع فعالیت و تولید محصول، باید آنها را دریافت کند اما برای فعالیت در بازارهای بین ­المللی، این مجوزها کافی نیستند. در عرصه بین‌المللی، استانداردها و ضوابطی تحت عنوان ایزو (ISO) تعریف شده‌اند؛ شرکت‌هایی که قصد فعالیت بین­ المللی دارند، باید خود را با این ضوابط و استانداردها منطبق نمایند و توسط شرکت­های معتبر و تأیید شده مورد ممیزی و ارزیابی قرار بگیرند. نیوشا موفق به اخذ گواهینامه‌های بین­المللی از شرکت TÜV NORD آلمان شده است که توسط مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) و DAkkS آلمان در سطح بین ­المللی اعتباردهی شده‌اند و از طریق وب‌سایت‌های مراجع صادرکننده قابل پیگیری هستند. این گواهینامه‌ها شامل موارد زیر هستند:

«استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)»: این استاندارد شرکت را موظف می‌کند تا ارتباط مطلوبی بین واحدهای مختلف سازمان ایجاد کند تا از این راه، کیفیت محصولات و خدمات را بالاتر ببرد.

«استاندارد سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO 22000:2005))»: این استاندارد، دستورالعمل‌ها و الزامات مديريت سلامت و ایمنی محصولات را تعریف کرده است و شرکت موظف است از طریق پیروی از دستورالعمل‌ها و رعایت الزامات تعریف شده، سلامت و کیفیت محصول نهایی ارائه شده را تضمین نماید.

«استاندارد HACCP»: این استاندارد در واقع یکی از الزامات و زیرمجموعه­ های استاندارد ISO 22000 است. این استاندارد، نقاط بحرانی و مشکل آفرین در فرایند تولید را شناسایی می‌کند و با پیش‌بینی روش­های کنترلی، شرکت را ملزم می‌کند تا محصولات را به شکلی تولید و کنترل کند که کوچکترین خطری برای سلامت مصرف­کننده ایجاد نکند.

شماره و نماد این پروانه‌‎ها و مجوزها روی تک تک محصولات درج می‌شوند. ضمن آنکه تصویر این پروانه‌ها در وب‌سایت شرکت قرار داده شده و مشاوران فروش‌ و مصرف­ کنندگان می‌توانند با رجوع به سایت شرکت، آنها را مشاهده نمایند.

«پروانه کسب بازاریابی شبکه ­ای»: شرکت پارس نیوشانیک به عنوان نماینده انحصاری توزیع و فروش محصولات نیوشا، مجوز فروش محصولات از طریق شبکه ­ای از نمایندگان فروش را در سال 1391 از مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور اخذ نمود؛ نشان مربوطه در صفحه اصلی وب‌سایت شرکت قابل مشاهده است.

«نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره»: نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت، معدن و تجارت) صادر می­شود و هدف از اعطای آن، اعتماد‌سازي و رسميت بخشیدن به فعاليت کسب و کار‌های اینترنتی است.

روی بسته‌ کلیه محصولات نیوشا، در قسمتی به نام «محتویات»، جزئیات مواد و اجزاء تشکیل­ دهنده آن محصول اعلام شده است.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، هر فرد باید محصولات را متناسب با نیاز و مزاج خود مصرف کند. نیوشا معتقد است برای بالا بردن ضریب تأثیر محصولات، آنها باید براساس وضعیت جسمی و سبک زندگی خاص هر فرد، مصرف شوند و به همین علت، این شرکت برای فروش محصولات از روش فروش مستقیم چندسطحی استفاده می‌کند. مهمترین ویژگی فروش مستقیم این است که از طریق آن، مصرف­ کننده متناسب با دغدغه‌ها و نیازهای خاص خود، پکیجی از محصولات را دریافت خواهد کرد.

مغازه‌ها و فروشگاه‌ها دانش و امکان ارائه مشاوره در زمینه مصرف محصولات به تک تک خریداران را ندارند. شرکت نیز امکان مشاوره و ارائه خدمات مستقیم به تعداد زیاد مشتریان را ندارد و این موضوع را به صورت انحصاری به مشاوران فروش مستقل عضو شرکت واگذار نموده است. بنابراین، خرید محصولات نیوشا از سوی مشتریان صرفاً از طریق «مشاوران فروش مستقل» امکان­پذیر است و فروش محصولات نیوشا در فروشگاه‌ها برخلاف قوانین نیوشا است و اقدام به آن از سوی مشاور فروش، طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت تخلف محسوب می‌شود.

محصولات نیوشا فقط از طریق نمایندگان فروش و به طور انحصاری از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رسند. ضمن آنکه خرید از نماینده ی فروش ما به نفع شماست زیرا حجم سفارش های کم، شامل تخفیف و ارسال رایگان نیستند. پس از یافتن نماینده محصولات نیوشا  و تماس با وی، می توانید نسبت به سفارش گذاری اقدام نموده و در هر کجای ایران محصولات ما را دریافت نمایید.

مشاغل و خدمات محبوب ایرانی


نشونه بزرگترین بانک اطلاعات مشاغل ایران

رازیانه گیاهی مملو از هورمونهای زنانه (استروژن) است و طبع آن گرم و خشک است و رطوبت های بدن خانمها را رفع می کند این گیاه داروی تنظیم کنندۀ وضعیت هورمونی بانوان می باشد.

تاریخ انتشار خبر : 16:44 1393/1/19

چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

پاسخ به سوالات مقاله خواص رازیانه (خانم ها حتما بخوانند)

1. با سلام و تشكر بابت زحمات خوب شما، لطف كنيد بگوييد از دم كرده هم ميشود استفاده كرد كه پودر شود و در چه اندازه. خيلي ممنون.

ج. با سلام و تشكر 1- از دم كرده گیاه و پودر آن هم ميشود استفاده كرد. 2- اندازه ای که چای دم میکنند در مورد تمام دارو های گیاهی صدق می کند.

2. این گیاه برای دختردار شدن هم استفاده میشود باید تا چند وقت قبل بارداری استفاده نشود؟

ج. مصرف با دوز پایین منعی ندارد (در حدود یک تا دو لیوان عرق یا جوشانده رازیانه)

3. خوردن جوشانده رازیانه در چه شرایطی ضرر دارد؟ من مطمئن نیستم که باردار هستم یا نه، آیا در صورت بارداری نیز خوردن این جوشانده را توصیه می کنید؟

ج. مصرف با دوز پایین منعی ندارد (در حدود یک تا دو لیوان عرق یا جوشانده رازیانه)

4. سلام با تشکر فراوان بفرمایید ایا مصرف مرتب رازیانه بخاطر داشتن میزان زیاد هورمونهای زنانه باعث رشد بیشتر فیبرم رحمی میشود؟

ج. خیر، هورمون استروژن موجود در رازیانه از نوع ضعیف گیاهی و به میزان اندک است و ضرری در میزان های معمولی ایجاد نمی کند.

5. از قرص اگنوگل استفاده میکنم برای عادت شدنم نظرتان چیست؟

قرص اگنوگل روکش دار: (Agnugol coated tablet).

شکل داروئي: قرص روکش دار.

موارد مصرف: اختلالات يائسگی و گرُگرفتگی، اختلالات قاعدگی، آمنوره ثانوی، خون ريزی های رحمی، اختلالات قبـل از قاعدگی سردرد، طپش قلب، سرگيجه درد پستان.

اجزاء فرآورده: هر قرص روکش دار محتوی عصاره خشک شده ميوه گياه پنج انگشت (Agni casti fructus) به ميزان 8/4 – 2/3 ميلی گرم می باشد. معادل mg 55/0 – 5/0 اکوبين.

مواد موثــره: فلاونوئيدها (کاستيسين، پن دولتين، کريزوفانول D) الکالوئيدها (ويتيسين، ايريدوايدزآکو بين و اگونوزيد). ويتکسين و ايزو ويتکسين از مهمترين فلاونهای محلول در آب هستند.

ج. به نظر من اگر کسی مثلث سلامت را کاملا رعایت کند شاید خیلی نیازی به مصرف دارو ها پیدا نکند.

6. با سلام و تشكر فراوان از مطالب مفيدتان. من بعد از دوره پريودم به مدت 10 روز هر شب يك ليوان عرق رازيانه مصرف كردم مجددا پريود شدم لطفا مرا راهنمايي كنيد مصرف عرق رازيانه را ادامه بدهم يا قطع كنم؟ علت چيست ربطي به رازيانه دارد يا نه؟

ج. اگر اینگونه است بهتر است در پریود مصرف نکنید.

7. سلام و خسته نباشيد خدمت دكتر اكبري لطفا بفرماييد جه نسخه گياهي براي سياه كردن مو را توصيه ميكنيد

ج. روزانه یک قاشق غذاخوری مخلوط پودر هلیله سیاه با عسل طبیعی میل شود + رعایت کامل مثلث سلامت

8. سلام عرق رازیانه برای کسانی که آسم دارند مفید است یا مضر؟ در ضمن عرق رازیانه برای کم کاری تیرویید هم مفید است یا مضر؟

ج. برای هر دو بیماری مفید است.

9. طبق دستور شما عرق رازیانه مصرف میکنم اما از دیروز احساس درد شدیدی در گلو میکنم و طبق نظر پزشک گلویم دچار التهاب شده و لراتادین تجویز کرده اند. آیا استفاده از عرق رازیانه را ادامه بدهم؟

ج. علت گلو درد عامل دیگری است، رازیانه ادامه یابد.

10.من دوست دارم که رازیانه بخورم ولی شنیدم که باعث بزرگی سینه می شود و من از این موضوع میترسم لطفا راهنمایی کنید.

چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

ج. رازیانه در زنان با سینه های بزرگ ایجاد تعادل می کند و لذا در زنان با سینه کوچک سینه ها را بزرگ می کند.

11. گیاه رازیانه را به چه صورتی استفاده کنیم بهتر است؟

ج. عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان که با وضعیت پریود، میزان آن باید تنظیم گردد.

12. من در صورت و بدنم موهای کلفت وجود دارد و از روابط زناشویی لذت نمی برم آیا استفاده از رازیانه مفید است؟ به چه صورت مصرف شود؟

ج. حتما مفید است، عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان که با وضعیت پریود میزان آن تنظیم گردد و گوشت مرغ هم نخورید و مثلث سلامت را کاملا رعایت کنید.

13. آقای دکتر برای درمان قاعدگی نامنظم چکارکنیم؟ ایا رازیانه هر روز بخوریم؟ بجز رازیانه چه چیزهایی باید استفاده کرد؟

ج. عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان میل شود که با وضعیت پریود میزان آن باید تنظیم گردد، گوشت مرغ هم نخورید و مثلث سلامت را هم کاملا رعایت کنید.

14. سلام و خسته نباشيد جناب دكتر اكبري لطفا بفرماييد كه مصرف روزي يك ليوان دم كرده رازيانه رشد فيبرم رحمي رو افزايش ميده؟ با تشكر

ج. سلام رازيانه رشد فيبرم رحمي رو افزايش نمي دهد.

15. ایا بعد از یائسگی و بیست سال جلوگیری طبیعی در صورت عدم جلوگیری امکان حاملگی وجود دارد یا خیر؟

  • طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی خوشمزه
  • ج. سلام سه ماه بعد از یائسگی امکان حاملگی وجود ندارد.

    16. سلام من در ماه دوم بارداری هستم میخواستم بدونم مصرف رازیانه برای جنین، در اوایل بارداری خطری داره یا نه؟ یا اگه فوایدی داره، چه فوایدی هست؟ زمان ِ دقیق ِ مصرف برای زنان باردار، و نحوه ی مصرفش رو برام بگید. خیلی ممنونم.

    ج. با میزان روزی یک لیوان عرق رازیانه ضرری ندارد و در بارداری نباید زیاده روی شود، زمان ناشتا با عسل بهتر است و رازیانه اثر زیاد كننده ی شیر را در زنان شیرده دارد و بدین منظور می توان از رازیانه استفاده كرد .

    17. عرق رازیانه درچه مواردی به مردها تجویز میشه؟ آیا مصرف رازیانه برای مرد مضره؟

    ج. این گیاه دارای خواص بسیار مفیدی است و برای آقایان معمولا ضرری ندارد فقط شاید به علت داشتن هورمون های گیاهی شبیه به هورمون های زنانه (فیتواستروژن ها) می گویند برای مردها ضرر دارد. چون هورمون های زنانه کشش جنسی را در مردان کاهش می دهند.

    18. با سلام من 21 سالمه یعنی متولد 71، سایز سینه هام 70 هست، وزنم 56، قدم 165 هست چه راه و چه دارویی برای 1 یا 2 سایز بزرگ کردن سینه هام هست؟ لطفا جواب بدین.

    ج. سلام عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان میل شود که با وضعیت پریود میزان آن باید تنظیم گردد، گوشت مرغ هم نخورید و مثلث سلامت را هم کاملا رعایت کنید و روزانه هفت عدد خرما با آب جوش میل شود.

    19. با سلام و خسته نباشید من حدود سه سال میشه پریودم نامنظم شده و تقریبا سالی 1 یا دو بار پریود میشم آیا با رازیانه مشکلم حل میشه؟ خیلی ممنون از لطفتون.

    ج. سلام عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان میل شود که با وضعیت پریود میزان آن باید تنظیم گردد، گوشت مرغ هم نخورید و مثلث سلامت را هم کاملا رعایت کنید و روزانه هفت عدد خرما با آب جوش میل شود.

    20. سلام چه ساعتی از شبانه روز باید مصرف بشه و اینکه مصرف زیادش چه عوارضی دارد؟ ممنون

    چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

    ج. عرق رازیانه روزی یک تا دو لیوان که با وضعیت پریود میزان آن باید تنظیم گردد، ناشتا بهتر است، عارضه خاصی ندارد.

    21. سلام من مشکل آندروزن و ریزش موی ارثی دارم. میتونم برای رفع مشکلاتم از رازیانه استفاده کنم؟

    ج. در آقایان درمان طاسی ارثی، خوردن رازیانه نیست و درمان آن، رعایت کامل مثلث سلامت است و مالیدن روغن سیاه دانه به کف سر در شب ها ست، که صبح باید با شامپوی گیاهی تقویت مو شسته شود.

    22. ممنون از سایت خوبتون، آیا واسه موی زیرپوستی درمانی هست؟ باتشکر

    ج. درمان آن رعایت کامل مثلث سلامت است و مالیدن روغن سیاه دانه به محل است.

    23. سلام، من یه دختر مجرد هستم میخواستم بدونم یه دختر مجرد میتونه از عرق رازیانه استفاده کنه؟

    ج. سلام این گیاه دارای خواص بسیار مفیدی است و برای مجرد ها ضرری ندارد.

    24. عوارض عرق رازیانه چیه؟ به بزرگ شدن سینه ها تاثیر میذاره؟ خواب اوره؟؟؟؟

    ج. عوارض خاصی ندارد، در سینه های کوچک اثر بزرگ شدن دارد و در سینه های بزرگ متعدل ساز است و خواب اور نیست.

    25. سلام من طبعم گرم و خشکه. فشار خونم معمولا پایینه و میگرن هم دارم. به شدت هم بی نظمی عادت ماهانه و پوست خشک دارم، رازیانه میتونه به من کمکی بکنه؟ یا به خاطر تاثیرش روی فشار خون بهتره از مصرفش خود داری کنم؟

    ج. سلام رازیانه برای شما مفید است.

    26. سلام آیا مصرف رازیانه برای من که کم کاری تیرویید دارم اشکالی ندارد.

    ج. سلام رازیانه برای شما مفید است.

    27. سلام آقای دکتر، من حدود یک ماهه که فهمیدم تنبلی تخمدان دارم و دکتر میگه پرولاکتینم بالاست. میشه بگید من میتونم از رازیانه استفاده کنم یا نه؟ و چطوری استفاده کنم. 19 سالمه، مجرد هستم.

    ج. سلام رازیانه برای شما مفید است.

    28. با سلام من دختری 26 ساله با طبع سرد و خشک و وزن47 هستم مبتلا به تنبلی تخمدان هستم. حدود یک ماهه شبی یک لیوان عرق رازیانه میخورم و دو ماهه پریود نشدم. حالا باید خوردن رازیانه رو قطع کنم تا پریود بشم؟ خواهش میکنم جواب بدین.ممنون

    ج. 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- میزان رازیانه را تا دو لیوان می توانید افزایش دهید و با توجه به وضعیت پریود دوز مناسب با خودتان را بدست بیاورید.

    29. سلام جناب اکبری آیا بالا بودن پرولاکتین 43.07 با خوردن دم کرده رازیانه برطرف میشود؟ ممنون.

    ج. 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید.

    30. سلام مي شود بگوئيد جهت درمان بي نظمي قاعده گي چه بايد كرد؟

    ج. سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید.

    31. آقای دکتر خیلی ها میگن مصرف عرق رازیانه باید یک هفته در میان باشه و روزی یک فنجون در غیر اینصورت باعث تشنج میشه…. این واقعیت داره؟؟

    ج. خیر ولی هر کس باید میزان مناسب مصرف خود را در بیاورد.

    32. سلام من یک ماهه که باردارم، توصیه میکنند رازیانه مصرف کنم برای زیبایی کودک، آیا این مطلب درست میباشد؟ به چه میزان باید مصرف گردد؟ عرق رازیانه بهتر است یا دمکرده آن؟ آیا ضرری ندارد؟

    ج. 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید. 3- عرق رازیانه سهل الوصول تر است.

    33. سلام، دکتر طب سنتی در شبکه قران گفتن که عرق رازیانه برای فرم دهی صورت خوب هست اما طبش گرمه ایا مصرف رازیانه برای کسانی که طبع گرم دارن باعث جوش صورت میشود؟ باتشکر.

    ج. سلام، خیر، لطفا مقاله چرا جوش میزنیم را از روی وب سایت مطالعه فرمایید.

    34. سلام خسته نباشید ایا خوردن عسل + عرق رازیانه برای چاقی خوبه؟

    ج. سلام در افراد لاغر عالیه

    35. با سلام و احترام من 26 سالمه و متاسفانه سینه های خیلی کوچکی دارم. به نظر شما مصرف رازیانه میتونه کمک کنه؟ ازطرفی شنیدم رازیانه لاغر می کنه و من دوست ندارم لاغر بشم، شما چه راه حلی را پیشنهاد میدین؟

    ج. سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید.

    36. سلام باتشکر از مطلبتون. من مدتیه که لاغر شدم و بخاطر باشگاه رفتنم سینه هام خیلی لاغر شد و به پیشنهاد دوستان افشره رازیانه تهیه کردم تا سایز سینه هامو جبران کنم. میخواستم ببینم ایا موثره؟ و اینکه با تحریک غدد شیری برام مشکل ترشح شیر یا دردناک شدن سینه ایجاد نمیکنه؟

    ج. سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید. 3- مشکلی ایجاد نمی کند.

    37. سلام خسته نباشید مصرف رازیانه برای از بین رفتن موهای زائد بدن موثر؟ اگر هست به چه شکل؟

    ج. سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید.

    38. سلام، آیا استفاده رازیانه برای کیستهای بالاتر از 8 موثر است یا نه؟

    ج- سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید. انشاالله موثر است.

    39. من الان 4 ماهه که رازیانه مصرف میکنم ولی هیچ اثری نداشته روزی 1 لیوان، 2 ماه اول که عرق رازیانه مصرف کردم و الان جوشانده رازیانه ولی هیچ. جوشانده رازیانه با عرق رازیانه فرق داره؟

    ج- سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید. 3- عرق رازیانه سهل الوصول تر است.

    40. سلام، برای تنظیم هورمون ها (و از بین بردن لک بینی) رازیانه را چه مدت و چه مقدار باید استفاده کرد؟ آیا میشود از دم کرده آن استفاده کرد؟ آیا باعث جوش میشود؟ ممنون.

    ج. سلام 1- مثلث سلامت را کاملا رعایت فرمایید 2- روزی یک تا دو لیوان عرق رازیانه میل بفرمایید و 3- عرق رازیانه سهل الوصول تر است.

    41. سلام، ببخشید این گیاه برای کیست تخمدان هم اثر داره که از بین ببره؟

    ج. سلام رازیانه برای شما مفید است.

    منبع: drakbary.com

    با وجود تکراری بودن جمله «مهم نیست بچه پسر باشه یا دختر، مهم اینه که سالم باشه» در سال‌های گذشته همیشه خانواده‌هایی وجود داشتند که در آرزوی داشتن فرزند پسر، خانواده‌ای چند نفره از دختران داشتند و البته بودند خانواده‌هایی که برعکس بودند. در این میان برخی از قدیمی‌ها هم توصیه‌هایی برای پسر یا دختردار شدن می‌دادند که اغلب مبنای علمی نداشت. با پیشرفت علم اما احتمال تعیین جنسیت فرزند پیش از بارداری، پررنگ و پررنگ‌تر شده است. این روزها با تعیین زمان لقاح و همچنین تغذیه پیش از بارداری می‌توان احتمال تعیین جنسیت فرزند را بالا برد. در اینجا برخی از مواردی را که بهتر است بدانید با هم مرور می‌کنیم. فراموش نکنید که همه این روش‌ها احتمالی است و هنوز به‌جز لقاح آزمایشگاهی روض قطعی برای تعیین جنسیت جنین وجود ندارد.

    اگر قصد دارید بچه‌دار شوید و جنسیت بچه برایتان مهم است، این مطلب را از دست ندهید

    دختر یا پسر؟ قرمز یا آبی؟

    2 کروموزوم  X   یعنی دختر

    همان‌طور كه گفته شد سلول جنسی زن 2 کروموزوم  X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX  هستند. اگر اسپرم حاوی X  به تخمک كه آن هم حاوی كروموزوم  X است وارد شود، جنین دختر خواهد بود. در اصل روش‌هایی که امروزه برای تعیین جنسیت توصیه می‌شود همگی برای پیش از بارداری است و اگر لقاح انجام شود، دیگر نمی‌توان جنسیت جنین را تغییر داد.

    مى‌‌گوینـد اینها بچـه را دخـتر مى‌كند

    محیط را اسیدی کنید

    باور درست

    یکی دیگر از موارد قابل توجه در دختردار شدن آن است که پیش از مقاربت باید واژن اسیدی باشد؛ به همین دلیل بهتر است واژن را با 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید که در یک چهارم لیوان آب محلول شده، شست‌وشو داد. برای اسیدی ماندن محیط زن باید از هیجان جنسی دوری کند زیرا به این ترتیب محیط رحم خنثی می‌شود و شانس تولد دختر هم کاهش می‌یابد.

    کم‌آبی موثر است

    باور درست

    دانشمندان با مطالعه یافته‌های تاریخی تولد و مرگ دریافته‌اند در زمان سختی‌ها مثل قحطی و خشكسالی تعداد دختران به دنیا آمده نسبت به زمان‌های دیگر بیشتر بوده است. با اینكه به طور كامل مشخص نیست كه دلیل این اتفاق چیست اما آمارها نشان می‌دهد هنگام قحطی و خشکسالی، بارداری‌ها بیشتر به تولد دختران منجر می‌شود. فرضیه‌ها می‌گوید بدن زنان در برابر شرایط زیست محیطی واكنش نشان می‌دهد.

    نمك نخورید

    باور درست

    گفته می‌شود اگر زوجی دختر بخواهد باید یک ماه قبل از بارداری از مصرف نمک خودداری کرده و به طور کلی نمک را از غذایشان حذف کنند زیرا نبود نمک در غذاها باعث افزایش فعالیت‌های غدد فوق کلیوی می‌شود و ترشح هورمون غشای فوق کلیوی را زیادتر می‌‌کند. دانستن این نکته مهم است که این رژیم‌ها حداقل برای ۴ تا ۶ هفته به صورت متوالی باید رعایت شود.

    زمان مهم است

    باور درست

    اگر لقاح چند روز قبل از تخمک‌گذاری انجام شود، شانس تولد دختر را افزایش می‌دهد. حقیقت این است که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد ارتباطی بین زمان لقاح و جنس کودک وجود دارد. این تئوری وجود دارد که اسپرم حاوی کروموزوم X بزرگ‌تر و قوی‌تر است؛ بنابراین می‌تواند زمان طولانی‌تری زنده بماند.

    یک كروموزوم Y یعنی  پسر ‌

    به طور کلی 2 کروموزوم جنسی هر فرد، یکی از پدر و دیگری از مادر تامین می‌شود. 2 نوع کروموزوم جنسی در بدن وجود دارد: کروموزوم X  و کروموزومY . سلول جنسی زن 2 کروموزوم  X دارد و می‌تواند یکی از آنها را به فرزندش بدهد اما سلول‌های جنسی مرد دارای 2 نوع کروموزوم جنسی Y وX  است؛ بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم X یا Y با تخمک حاوی کروموزوم X ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می‌شود. اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، جنین پسر خواهد بود.

    مى‌‌گوینـد اینها بچـه را پسر مى‌كند

    آرام باشید و استرس را از خود دور کنید

    باور درست

    تحقیقات ثابت کرده زنانی كه می‌خواهند در آینده فرزند پسر داشته باشند، بهتر است خونسرد باشند زیرا زنان نگران و مضطرب بیشتر صاحب فرزند دختر می‌شوند. دانشمندان با اندازه‌گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد حدود 75درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.

    نمک را فراموش نکنید

    باور درست

    برعکس رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی كه حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند می‌تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر را افزایش دهد. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت‌فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و كروموزوم‌های دختر را از بین می‌برد  و محیط برای پرورش پسر آماده می‌شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه‌فرنگی، ذرت، سیب‌زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می‌تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.

    محیط را قلیایی کنید

    باور درست

    اگر خانم  15 دقیقه قبل از مقاربت 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در یک لیوان آب حل کند و با این محلول واژن را بشوید احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر است. به طور کلی اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک‌گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک‌گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی‌تر، رقیق‌تر و ارتجاع‌پذیرتر است و حرکت اسپرم‌های Y را بسیار سهل و آسان می‌کند.

    قهوه را فراموش نکنید

    باور درست

    اگر مردی قبل از برقراری رابطه جنسی قهوه بنوشد، قهوه موجب فعال‌تر شدن اسپرم Y  شده و احتمال افزایش جنسیت پسر را بیشتر می‌كند.

    گندم بخورید

    باور درست

    در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی‌ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم‌هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، مویز سرخ، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراكی‌های شیرین مانند شیره خرما احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می‌دهد.

    ته غذا سهم شماست

    باور نادرست

    قدیمی‌ها  هر وقت خانمی را می‌دیدند که ته غذاها را می‌خورد و علاقه عجیبی به تمیز کردن بشقاب خودش و حتی دیگران دارد، بدون درنگ می‌گفتند که او در آینده پسردار خواهد شد.

    پسر بچه را روی زانوی عروس بنشانید

    باور نادرست

    قدیمی‌ها نسخه‌های عجیب و غریبی برای دخترزا یا پسرزا شدن زوج‌های جوان می‌پیچیدند. از آنجایی که تمایل به پسردار شدن در گذشته بیشتر بود بیشتر این نسخه‌ها هم برای پسرزا شدن تجویز می‌شد. در واقع آنها برای اینكه طبیعت پسرزایی را در دختران ایجاد کنند و طبع و مزاج زنان دخترزا را برگردانند، آداب ویژه‌ای داشتند که بیشتر آن زمینه آیینی داشت.

    منبع:bartarinha.ir

    منبع: beytoote.com

    بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

    گیاه رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare یکی از متداولترین گیاهانی است که در پزشکی و آشپزی کاربرد دارد. ریشه استفاده از این ادویه شیرین به  مصر باستان می رسد. در واقع بیش از 2000 سال است که رازیانه درمانی برای مشکلات گوارشی و قاعدگی به شمار می آید. همچنین خوردن عرق رازیانه در دوران شیردهی بسیار کمک کننده است و مادران شیرده برای افزایش شیر مادر از آن استفاده می کنند. رازیانه مانند هر گیاه و دارویی دیگر علاوه بر فواید متعدد عوارض جانبی دارد. در این مقاله درباره خواص عرق رازیانه در دوران شیردهی، طریقه مصرف عرق رازیانه در شیردهی، ایمنی مصرف رازیانه در دوران بارداری و نیز مکانیسم عمل عرق رازیانه در دوران شیردهی در افزایش شیر مادر گفتگو می کنیم.

    رازیانه یک گیاه شیرآور است و موجب افزایش شیرمادر می شود. گیاه رازیانه دارای خواص استروژنی بوده و می توان از آن به عنوان درمان گیاهی برای کمک به مادران شیرده استفاده کرد.

    نحوه استفاده از رازیانه در دوران شیردهی برای افزایش ذخیره شیر

    می توان رازیانه را به عنوان دمنوش، سبزی و یا ادویه روی غذا استفاده کرد، به روشهای مصرف رازیانه توجه کنید:

    چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

    همچنین می توان رازیانه را در ترکیب با سایر گیاهان شیرآور، مانند شنبلیله، یونجه، گزنه،گشنیز و خارمریم استفاده کرد. برخی از مکمل ها و داروهایی که برای افزایش شیر مصرف می شوند، حاوی رازیانه هستند.  

    درمورد مقدار مصرف عرق رازیانه در دوران شیردهی می توانیم بگوییم که نیازی نیست زیاده روی کنید، اگر روزانه نصف فنجان عرق رازیانه در دوران شیردهی مصرف کنید تاثیر کافی را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که یکی از نکات مهم برای افزایش شیر مادر مصرف کافی مایعات و دریافت روزانه 8 تا 10 لیوان آب است.

    آیا مصرف رازیانه در شیردهی مضر است؟

    از آنجا که رازیانه تاثیری بر خواص شیر مادر ندارد به طور کلی مصرف آن در شیردهی بی خطر تلقی می شود. مطمئن ترین راه استفاده از رازیانه همراه غذا است. به طور معمول می توان به عنوان دمنوش نیز از آن استفاده کرد. البته همیشه باید اعتدال در مصرف را رعایت کرد، رازیانه نیز در صورت استفاده بیش از حد با عوارض جانبی دیگری همراه خواهد بود.

    اگرچه مصرف رازیانه در دوران شیردهی بی خطر است اما در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد زیرا خاصیت قاعده آوری داشته و ممکن است سبب سقط جنین گردد. معمولا مقدار کمی رازیانه در غذاهایی مانند کالباس یا نان ایتالیایی استفاده می شود، بهتر است در دوران بارداری به همین مقدار بسنده کنید. از مصرف دمنوش یا مکمل های حاوی رازیانه در دوران بارداری اکیداً پرهیز نمائید.

    رازیانه علاوه بر افزایش و تحریک شیر مادر، فواید دیگری دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

    داروهای گیاهی هزاران سال است که به عنوان درمان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، امروزه بسیاری از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی تهیه می شوند. گیاهان دارویی می توانند بسیار قوی، خطرناک و حتی سمی باشند. بیشتر گیاهان دارویی عوارض جانبی دارند. به همین دلیل، همیشه قبل از بکارگیری روشهای درمانی گیاهی و استفاده از روغنهای اسانس گیاهی با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت کنید و حتماً محصولات گیاهی را از یک منبع معتبر خریداری نمائید.

    عوارض جانبی احتمالی مصرف رازیانه شامل موارد زیر است:

    آیا رازیانه واقعاً در افزایش شیر مادر مؤثر است؟

    مادران قرن هاست که برای افزایش شیر مادر از رازیانه استفاده می کنند. برای اثبات اثرگذاری رازیانه هیچ مدرک معتبری وجود ندارد اما شواهدی نیز در دست نیست که خلاف این را ثابت کند. برخی مادران گزارش می کنند که بعد از استفاده از رازیانه شیرشان زیاد شده است. با این حال، این روش برای همگان موثر واقع نمی شود. از آنجا که می توان به راحتی رازیانه را در برنامه غذایی گنجاند، بد نیست امتحان کنید.

    کلام آخر

    اگر می خواهید رازیانه را در برنامه غذایی خود بگنجانید بهتر است آن را به غذای خود اضافه کنید. آماده سازی و نوشیدن دمنوش شیرافزا یکی دیگر از راه های مصرف این گیاه دارویی است. فقط رازیانه را از فروشگاه معتبر تهیه نمائید. همیشه به خاطر داشته باشید، رازیانه اگر به مقدار زیاد مصرف شود، آب بدن را خشک می کند و شیر مادر را کاهش می دهد. بنابراین از زیاده روی در مصرف رازیانه خودداری نمائید. اگر در خصوص استفاده از عرق رازیانه در دوران شیردهی سوالی دارید بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

    منبع: verywellfamily

     

    بیشتر بدانید:

    1- شیردهی با شیر مادر

    2- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

    3- با فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر آشنا شوید!

    4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

     

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    شیردهی

    شیردهی

    شیردهی

    چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست

    شیردهی

    شیردهی

    شیردهی

    شیردهی

    این بخش در حال طراحی می باشد

    چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست
    چرا مصرف رازیانه برای نوزاد پسر خوب نیست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *